Kirjoittaja Aihe: Voldemortin suojelius  (Luettu 40113 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Maigguli

• Kilokielimelli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Voldemortin suojelius
« Vastaus #50 : Syyskuu 19, 2009, 00:12:13 »
Käärme varmaan... Jos tarvitsisi olla puhtaasti onnellinen ajatus niin uskon että Voldemortilla olisi ainakin yksi sellainen, nimittäin Tylypahkaan saapuminen :D

-Maigguli
Kuka? Kuka? Ai, se olinkin minä :D

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #51 : Lokakuu 25, 2009, 12:03:15 »
Mieleeni tuli vielä, että jos Voldemort pystyisi luomaan suojeliuksen niin minkä muodon se ottaisi?

Monet sanovat kärmeen, kuin se olisi maailman luonnollisin asia. Itse en jaksa uskoa siihen. Se pimeyden Lordi kenestä me puhumme. Ehkä minun suhtautumiseni Voldemortiin on hivenen vääristynyt, mutta voisin kuvitella että hänen suojeliuksensa on jotain suurta. Jos hän osaisi sen luoda, niin se loistaisi kirkkaammin kuin kenenkään muun suojelius. Jos hänen voimansa yhdistyisivät siinä. Luulenpa, että se olisi jotain yli-luonnollista, kuten joku enkelimäinen hahmo.

Mielenkiintoisia ajatuksia.

Poissa Salaruman

• joulumusikaali
  • Vuotislainen
  • joulu.....
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #52 : Marraskuu 11, 2009, 18:22:58 »
Kyse ei ole hyvistä ajatuksista, vaan onnellisista muistoista. Ja luulen että Voltsulta niitä silti löytyy, vaikka hän onkin kiero kuin korkkiruuvi. Hänen onnellinen hetkensä on voinut olla vaikkapa se hetki kun hän koulussa löysi hirnyrkit, tai loi ensimmäisensä. Se riippuu ihan ihmisestä mikä on se oma onnellinen muisto.

Olen samaa mieltä,ja voihan pahikselle hyvä muisto olla vaikkapa ensimmäinen pikkulapsen murha.EI PAHUUS TARKOITA HYVIEN MUISTOJEN PUUTETTA!!!!!!!!!!!!
Under the coconut tree we stay,watch as the night turns into day.We let the fire be the light.Sky is the floor tonight. Fly me with your gentlest away...

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #53 : Marraskuu 16, 2009, 01:21:05 »
Muttakun Rowling sanoo etta pahikset eivat osaa, niin silloin ne ei osaa. Kalkaroksen pahuuttomuudenhan nimenomaan kuittasi tuo suojeliuksen loitsimisen taito.

Kuten Sirius sanoi niin ihmisia ei ole jaettu kuolonsyojiin ja hyviin, joten tama jo selittaa Pimennon suojeliuksen. Han ei ollut kuolonsyoja.
Normaali-ihmiset ei kykene tekemaan pimeaa taikuutta tuosta vaan, joten miksi pahat ihmiset kykenisi hyvaan? Sita loitsua pitaa tarkoittaa, siksipa monilla ei olekkaan munaa luoda kidutuskirousta, tai muuta vastaavaa. Sama suojeliusten kanssa.

Ja miksi pahikset turvautuisi hyvaantaikuuteen, eikohan se ole sita jotain mita ne halveksivat ehka eniten. Voldemort ei koskaan lahtisi tekemaan suojeliusta, eihan han voisi edes kayttaa uskollisuusloitsua. Volde on periaatteen mies, halusi tappaa Harryn omin kasin, teki hirnyrkit tavaroista joilla oli jotain merkitysta hanelle/velhomaailmalle. Han ei tapa Harrya sidottuna hautapaateen ilman sauvaa. Ylpea ja tyhma. Ei sortuisi suojeliukseen vaikka pystyisi (vaan eipa pysty).

Mutta uskon esim. etta halutessaan Malfoyt olisivat voineet luoda suojeliukset, halutessaan, koska eipahan nayttaneet olevan kuolareita henkeen ja vereen loppupeleissa, vaikka olikin kuva hakattuna katosiin.

Ja Kalkaroshan varoi nayttamasta etta pystyy suojeliukseen, koska se olisi ilmiantanut hanen epakuolonsyojyytensa.
akfjldjklk

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #54 : Marraskuu 16, 2009, 17:21:16 »
Muttakun Rowling sanoo etta pahikset eivat osaa, niin silloin ne ei osaa. Kalkaroksen pahuuttomuudenhan nimenomaan kuittasi tuo suojeliuksen loitsimisen taito.

Aiemmin tässä topsussa on ollut linkki JKR:n haastatteluun, mutta se ei taida toimia enää. Siinä kuitenkin Row muistaakseni sanoi, että kuolonsyöjät eivät tarvitse suojeliusta, koska ankeuttajat ovat heidän puolellaan, minkä takia he eivät niitä loitsi. Mulle ei tullut ollenkaan sellaista vaikutelmaa, että kuolonsyöjät eivät pahisstatuksensa vuoksi kykenisi suojeliusloitsun tekoon. Mun on myös vaikea uskoa, etteivätkö lahjakkaat kuolonsyöjät osaisi loihtia tai olisi jossain vaiheessa osanneet loihtia suojeliuksen. Harvapa heistä on pienestä pitäen liikkunut turvallisin mielin ankeuttajien seurassa ja jos on vähänkään itsesuojeluvaistoa, niin kaipa moinen taito on kannattanut opetella.  

Lainaus
Kuten Sirius sanoi niin ihmisia ei ole jaettu kuolonsyojiin ja hyviin, joten tama jo selittaa Pimennon suojeliuksen. Han ei ollut kuolonsyoja.

Öööh? Mä en nyt oikein ymmärrä sun jaotteluasi hyviksiin, pahiksiin, kuolonsyöjiin jne. ja heidän kykyihinsä loitsia suojeliukset. Voisitko tarkentaa? :)

Lainaus
Normaali-ihmiset ei kykene tekemaan pimeaa taikuutta tuosta vaan, joten miksi pahat ihmiset kykenisi hyvaan? Sita loitsua pitaa tarkoittaa, siksipa monilla ei olekkaan munaa luoda kidutuskirousta, tai muuta vastaavaa. Sama suojeliusten kanssa.

Normaaleja, keskinkertaisia tai heikkolahjaisia noitia/velhoja on mun uskoakseni molemmilla puolilla, mutta niin on myös lahjakkaita. Ja kun meidän hyvikseksi luokittelemallamme Harrylla on munaa heittää kidutuskirous, niin miksei vaikka Bellatrixilla olisi munasolua loihtia suojelius? :D Aika osaavalta noidalta hän on musta aina vaikuttanut... ja sellaiselta, joka johonkin ryhtyessään heittäytyy täysillä mukaan

Lainaus
Ja miksi pahikset turvautuisi hyvaantaikuuteen, eikohan se ole sita jotain mita ne halveksivat ehka eniten.

Tuo itsesuojeluhalu on musta ihan riittävä syy, ei sitä voi satavarmasti luottaa että kaikki menee aina putkeen. Ja miksei joku tiedonhaluinen haluaisi oppia ko. taitoa ihan oppimisen vuoksi? Tämä siis sellaisissa tapauksissa, jossa kuolonsyöjä ei ennen kuolariksi ryhtymistään ollut opetellut suojeliuksen tekoa normaalin kaavan mukaan (mikä se nyt sitten onkaan)

Mitenkäs muuten, opetetaanko Tylypahkassa suojeliusten tekoa? Lupinhan muistaakseni kertoi Harrylle, että se on kovin edistynyttä taikuutta. Sanoiko hän myös, että se normaalisti opetetaan tyyliin viidesluokkalaisille?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 16, 2009, 17:29:24 kirjoittanut Mab »
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa null

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #55 : Marraskuu 17, 2009, 23:45:31 »
Ajattelisin että lichit (sielunsa esineeseen siirtäneet) ovat vieläkin pimeämpiä olentoja kuin ankeuttajat, joten ankeuttajat eivät pystyisi tekemään niille mitään -> ei tarvetta suojeliuksille.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #56 : Marraskuu 18, 2009, 00:43:21 »
Minäkään en usko siihen, etteivätkö kuolonsyöjät kykenisi loitsimaan suojeliusta. Eihän moiselle väitteelle edes löydy mitään perusteita! Normaaleja velhoja ja noitia ne kuolonsyöjätkin ovat, joten miten ihmeessä pimeän piirto voisi estää loitsimasta suojeliusta? Tuskinpa piirrolla on tällaista maagista vaikutusta, että suojeliuksen loitsiminen ei onnistuisi.

Ja miksi pahikset turvautuisi hyvaantaikuuteen, eikohan se ole sita jotain mita ne halveksivat ehka eniten.
Miten niin halveksivat? Se, että he harjoittavat myös pimeää taikuutta, ei minusta sulje pois sitä, että he voisivat hyödyntää myös hyvää taikuutta. Miten hyvä ja pimeä taikuus jaoteltaisiin? Kyllähän monet ihan perusloitsut, joita kuolonsyöjät käyttävät siinä missä muutkin velhot ja noidat, varmasti menevät hyvän taikuuden puolelle.

Kirjoissahan kävi ilmi, että Voldemort kykenee tuntemaan, vaikka hänen tunteensa sangen kieroutuneita ovatkin, joten en pitäisi mahdottomana etteikö hän osaisi tarvittaessa suojeliusloitsua. Mutta mihin hän sitä tarvitsisi, kun hän varmasti osaa vähintään yhtä tehokkaita pimeän taikoja?

Kyllähän suojelius tehoaa muihinkin kuin ankeuttajiin - esimerkiksi kalmolaskokseen. Ei siis tarvitse olla ankeuttajien puolella hyötyäkseen suojeliuksesta. Kyllähän sekin todettiin, että suojeliuksen avulla on myös kätevää lähettää viestejä toisille.
Ankeuttajat eivät loppupeleissä kuitenkaan vaikuta tarpeeksi luotettavilta, jotta minä uskaltaisin olla niiden seurassa rauhassa, vaikka kuinka paha kuolonsyöjä olisinkaan.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #57 : Marraskuu 30, 2009, 02:02:41 »
Rowlingin vastaus oli kutakuinkin etta pahikset eivat pysty tekemaan suojeliusta, he eivat tarvitse sita. hyvin ristiriitainen. Tuo Pimento -juttu oli viittauksena siihen, kun ihmiset pohtii minkatakia han pystyi tekemaan suojeliuksen, jos kerta oli kuolonsyoja. Mutta mina tarkensin etta han ei ollut kuolonsyoja, mutta paha jossain maarin.

Normaalilla ihmisella tarkoitin hyvaa, anteeksi sanasekoiluni. OIkeassa elamassahan ei tule erottelua hyvaan ja pahaan, mutta koska Potterit on satu, niin linja on selkea. Oikeita, elavia ihmisia, en koskaan lahtisi luokittelemaan moisesti. Mutta koska Rowling on luokitellut omat hahmonsa, kykenen siis kayttamaan hanen luokittelujaan.

Ja siis hyva ja pimea taikuus on luokiteltu meille valmiiksi kirjoissa. Tottakai pahikset kykenevat varmasti jossain maarin hyodyntamaan pimeaa taikuutta, mutta pahikset henkeen ja vereen tuskin tekisivat niin. Pahiksen, henkeen ja vereen. Ja hehan eivat tarvitse suojeliusta.

Harryn ja Bellan tilanne mielestani, minun mielestani, on eri. Harrylla oli munaa heittaa kidutus, koska han tarkoitti sita kaikella munallaan, mutta miksi bellatrix tarkoittaisi huitoa helvettiin olennon, minka puolella on? tama on tosin oma mielipiteeni.

Mutta, ehka kuolarit on kykenevia suojeliukseen, mutta he eivat osaa tehda sita, koska eivat ole opetelleet. Ehka se olisi mahdollista, mutta Row sanoi, ettei kuolonsyojat osaa ja silla siisti.

Minustakaan se ei kay jarkeen, ja uskon etta pitaisi heidan ehka osata. Mutta jokatapauksessa, jos olisi normaalia ja epahalveksuttua kuolareiden keskella osata suojelius, niin Kalkaros ei olisi piilotellut omaa taitoaan. Nimenomaan han varoi jaamasta kiinni, ja osoitti  Dumbledorelle olevansa hyva, koska pystyi suojeliukseen, tahanhan Dumbledoren kasitys Kalkaroksen puolesta perustui. Joten, mielestani tassa on jo erittain selkeasti jo kirjojen sisalla kerrottu vastaus.
Ja jopa ilman Rowlingin vahvistusta.
akfjldjklk

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #58 : Marraskuu 30, 2009, 09:44:28 »
Harryn ja Bellan tilanne mielestani, minun mielestani, on eri. Harrylla oli munaa heittaa kidutus, koska han tarkoitti sita kaikella munallaan, mutta miksi bellatrix tarkoittaisi huitoa helvettiin olennon, minka puolella on? tama on tosin oma mielipiteeni.

Mä otin tuon Harry-Bella –vastakkainasettelun esille, kun mä viestiä kirjoittaessani olin sellaisen käsityksen vallassa, että sä mahdollisesti ajattelisit pahisten olevan kykenemättömiä hyvään taikuuteen siinä missä hyvikset ovat kykenemättömiä pahaan taikuuteen. Ja kun Harry rikkoo näitä rajoja, niin miksei sitten joku pahistenkin puolelta? Mutta sä näemmä pidätkin sitä enemmän valintakysymyksenä (mistä mä olen samaa mieltä). Mulle muuten tuo Harryn kidutuskirouksen heitto tuli aikamoisena yllätyksenä, Siriuksen kuoleman kohdalla ollut epäonnistunut yritys ei niinkään hätkähdyttänyt, mutta sitten se onnistunut kokeilu KV:n lopulla järkytti – Harryhan oli Pimentoakin pahempi. Nojoo, tää oli vähän offia. Bella sitten, en mäkään usko, että hän ryhtyisi liittolaisiaan vainoamaan (paitsi kenties hulluuden puuskassa :D), mutta en mä toisaalta uskonut Harryltakaan kidustuskirousta lentävän ja niin pikkumaisesta syystä. Mä luulen, että Bella kyllä osaisi suojeliuksen teon, jos hän olisi koskaan pitänyt sitä opettelemisen väärtinä taitona. Ja sama pätee moniin muihinkin kuolareihin. Eihän se muuta tarvitse kuin oikein onnellisen muiston ja pätevän loitsijan.

Lainaus
Mutta, ehka kuolarit on kykenevia suojeliukseen, mutta he eivat osaa tehda sita, koska eivat ole opetelleet. Ehka se olisi mahdollista, mutta Row sanoi, ettei kuolonsyojat osaa ja silla siisti.

Mun mielestä tää koko juttu muuttui aika hämäräksi tuon JKR:n lausunnon ansiosta, joten sen takia mä en haluaisi kamalasti antaa sille painoarvoa. Se kuitenkin oli vain jossain chat-tilaisuudessa lausuttu juttu, ja mulle tuli sellainen fiilis, ettei Row ole ajatellut asiaa loppuun asti ja heitti vaan jonkun epämääräisen mutun (vrt. Tylypahkan oppilasmäärä). Ei kirjojen sisältö vaadi imo mitenkään tuollaista rajoitetta kuolonsyöjille, eikä se tee asioita selvemmiksi tai tuo niihin järkeä, päinvastoin, joten mä olisin melkeinpä valmis jättämään ko. kommentin omaan arvoonsa

Lainaus
Mutta jokatapauksessa, jos olisi normaalia ja epahalveksuttua kuolareiden keskella osata suojelius, niin Kalkaros ei olisi piilotellut omaa taitoaan. Nimenomaan han varoi jaamasta kiinni, ja osoitti  Dumbledorelle olevansa hyva, koska pystyi suojeliukseen, tahanhan Dumbledoren kasitys Kalkaroksen puolesta perustui. Joten, mielestani tassa on jo erittain selkeasti jo kirjojen sisalla kerrottu vastaus.

Mä oon aina ajatellut, että Dumbledore uskoi Kalkarokseen sen takia, että tämän suojelius osoitti K:n edelleen rakastavan Lilyä, ei sen takia että K pystyi suojeliuksen loihtimaan. Ja samasta syystä mä ajattelen Kalkaroksen piilotelleen suojeliustaan Voldelta ja muilta.

On muuten aika jännä, että Kalkaros, joka kerrotun perusteella oli pienestä pitäen ollut kiinnostunut pimeästä taikuudesta, oli jossain vaiheessa kuitenkin oppinut suojeliuksen teon. Missäköhän vaiheessa se kävi? Luulisi, ettei heppua moinen taikuus kiinnostanut vapaa-ajalla, joten ehkä se kuului Tyliksen opetusohjelmaan, vai mitä mieltä olette?
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #59 : Marraskuu 30, 2009, 23:35:24 »
Voldemortilla tuskin on suojeliusta, koska hänessä ei ole onnellisuutta, jonka ankeuttajat imisivät pois? Luultavasti näin. Voldemorthan pystyi kaiken lisäksi ohjailemaan muutenkin ankeuttajia, tai näin ainakin voisi ymmärtää ankeuttajien siirtyessä Voldemortin puolelle.

Jos Voldemortilla kuitenkin olisi suojelius, se olise ehdottomasti se käärme. Kuten monet muutkin ovat jo sanoneet, en oikein usko minkään muun eläimen olevan sopiva. Ja käärmeethän kuitenkin ovat lähellä Voldemortin elämää. Tähän voisi heittää muutamia perusteluja, kuten Volde osasi puhua käärmeskieltä, hän kuului Luihuiseen (ja piti tätä ainoana 'oikeana' tupana) samoin Voldemortille ovat käärmeet tainneet olla aina ''lähellä sydäntä'' jos Volden tapauksessa näin voi ilmaista. Nagini on käärme ja se on Voldemortille hyvin tärkeä lemmikki. Myös Salaisuuksien kammion hirviö oli Basiliski eli käärme sekin. Voldemort on varmasti tutkinut tietoa Salaisuuksien kammiosta, kuten myös sen kauhuista ennenkuin avasi sen.
(Kyseisen hirviön tosin Salazar Luihuinen lukitsi sinne, eikä Voldemort)

Ja se Voldemortin onnellinen muisto, jolla hän voisi luoda suojeliuksen. Muistatteko, että Voldemortilla oli yksi puhtaasti onnellinen hetki lapsuudessa? Sama kuin Harryllä. Tietenkin! Hän sai tietää olevansa velho, hän ei olisikaan kummajainen vaan velho ja pääsisi pois orpokodista Tylypahkaan. Ensimmäiseen oikeaan kotiinsa. Pääsy Tylypahkaan lieneen Tomin ainut oikea onnellinen muisto, jonka jälkeen hän ehkä kuitenkin itse tahrasi tämän käyttämällä väärin taitojaan.

Mutta väite, että Kalkaros olisi ollut ainot kuolonsyöjä, joka kykeni suojeliukseen on jotenkin hmm raskas väite. Uskoisin heidän kykenevän suojeliukseen. Kaikki eivät kuitenkaan ole aina olleet pahoja velhoja ja ovat hyvin voineet opetella niinkin edistynyttä taikuutta. Luulisi myös esimerkiksi Lucius Malfoyn osaavan loihtia suojeliuksen, ei ehkä aineellista mutta suojeliuksen kuitenkin.

Tässä oli nyt suoramielipiteeni aiheeseen, vaikka keskustelua onkin kertynyt vaikka kuinka paljon ja voisin sanoa siihenkin yhtä jos toista. Joten vastaan näihin muihin lyhyesti.

Ja uskoisin kuolonsyöjien osaavan käyttää suojeliusta. Voldemortin ensimmäisen valtakauden aikanahan Ankeuttajat eivät olleet Voldemortin puolella kuten toisella valtakaudella karkasivat ministeriön hallinnasta. Silloin Aurorit, kuten myös Ankeuttajat yrittivät napata kuolonsyöjiä.
Samoin ankeuttajia oli myös istunnoissa, joissa määrättiin syyllisiä ja vapautuksia kuolonsyöjille. Uskoisin, että siitä tilanteesta vapautuneet kuolonsyöjät ovat halunneetkin oppia Suojeliuksen, koska tilanne on varmasti ollut kamala. Kalkaros on varmasti opetellut suojeliuksensa Voldemortin kukistumisen jälkeen, tai Voldemortin ensimmäisen valtakauden aikana.

Näin minä uskoisin.
Suojelius on tarpeellinen myös kuolonsyöjille, tai ainakin oli.
Volde taas ei ole tarvinnut, koska osaa sen verran vahvaa taikuutta muutenkin.
Mutta jos hänellä olisi suojelius se olisi käärme, koska käärme on hänelle 'läheinen' eläin.

Odoshi on puhunut.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 30, 2009, 23:44:00 kirjoittanut Odoshi »

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #60 : Joulukuu 17, 2009, 01:07:13 »
Odoshi, muttakun kuolonsyojat eivat osaa tehda suojeliusta, ehka kykenisivat oppimaan. Mutta eivat ole opetelleet. Kalkaros ei ollut ainoa kuolonsyoja joka siihen kykeni, koska han ei ollut kuolonsyoja. kuolarit ei tee suojeliuksia, niin row sano.
akfjldjklk

El Leon

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Joulukuu 26, 2009, 04:00:10 »
Bellatrixin suojeliusmuisto - jokin, missä hän on taas mahtipontisesti kyynelehtinyt herransa edessä ja saanut suitsutusta. :) Bella voisi varmaankin tehdä suojeliuksen, jollei mahdollisesti halveksisi sen tyypin taikuutta.

Kalkaros tietysti on lojaali killalle pelkästään Lilyn muiston tähden, ja ajatus Lilystä varmasti onkin hänen suojeliuksensa ydin.

Taas kerran pitää pelata Tähtien sota -kortti. Hagrid sanoo: "Kun velho kerran menee pimeyden puolelle, mikään tai kukaan ei enää merkkaa sille mitään". Ei siis onnea, ei suojeliusta. Pimeä puoli on ehdoton, ja vain vahvimmat ja järkevimmät voivat sen rajoituksia rikkoa, ja kenties ne, jotka ovat tottuneet elämään sen kanssa ja suhtautuvat siihen ennemminkin liittolaisena kuin uutena merkityksenä elämälle. Bella ei varsinaisesti ole pimeyden pauloissa... hän on lähinnä syntynyt ilman sydäntä. :) Samaten Kalkaroksen pitää pinnalla vahvana roihuavat intohimo ja rakkaus, ja on tullut jo moneen kertaan selville Row'n kirjoista, että rakkaus on se voimista suurin, ja varmasti selkeyttää ajatuksenjuoksun siinä missä pimeys tekisikin normaalista "minulla-ei-ole-mitään-menetettävää"-uhristaan moraalittoman tyhjäpään. Pakkomielteinen rakkaus... Pakkomiellehän piti Siruksenkin järjissään Azkabanissa. Kiintoisaa...

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #62 : Joulukuu 26, 2009, 12:29:46 »
Hagrid sanoo: "Kun velho kerran menee pimeyden puolelle, mikään tai kukaan ei enää merkkaa sille mitään". Ei siis onnea, ei suojeliusta. Pimeä puoli on ehdoton, ja vain vahvimmat ja järkevimmät voivat sen rajoituksia rikkoa, ja kenties ne, jotka ovat tottuneet elämään sen kanssa ja suhtautuvat siihen ennemminkin liittolaisena kuin uutena merkityksenä elämälle.
Sangen kiintoisa näkemys tuo, että pimeä puoli olisi jokin mystinen olento itsessään, jonka puolelle siirtyminen aiheuttaisi sen, ettei millään ole mitään väliä. Hagridin kommenttien todenmukaisuuden varaan minä en laskisi tippaakaan; onhan se monessakin kohtaa todistettu, että hän melko rankasti liioittelee näkemyksiään pimeyden voimista ja kuolonsyöjistä. Minusta tuo lainaamasi Hagridin lausahdus on äärettömän typerä, eikä yksinkertaisesti voi pitää paikkaansa. Mites olisi, jos ne kuolonsyöjät olisivat kuitenkin ihmisiä siinä missä muutkin, vaikka edustavat eri puolta? Hagrid ei mitä ilmeisimmin tätä kyennyt käsittämään.
Onhan siellä perheellisiä kuolonsyöjiä, eivätkö nämä muka sitten välittäisi perheistään ja rakastaisi näitä? Millä perusteella? Sillä, että nämä ovat pimeällä puolella, jonka ehdottomia rajoituksia on vaikea rikkoa?
Voldemortilla itsellään varmasti oli joitakin rajoituksia, mutta eipä hän ole yhtä kuin pimeän puoli.
Erittäin vaikea uskoa - varsinkin, kun kirjoissa ei liiemmin tuohon suuntaan anneta viitteitä vaan lähinnä siihen, että kuolonsyöjät kyllä kykenevät rakastamaan (esimerkki Malfoyt, ja tuskin mm. Nottinkaan isä kovin tunteeton oli).

En viitsi liikaa ryhtyä toistamaan sitä, mikä tässä keskustelussa on aiemmin tuotu esille...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Mooni

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Joulukuu 26, 2009, 12:34:36 »
Jos siis ajattelisimme nyt, että Voldemort on nuorena osannut suojeliuksen ja unohtanut muuttumisensa kuluessa sen luomisen ja samalla sen onnellisen muiston, jolloin ei voi/osaa enää luoda suojeliusta. Kai hänellä nuorena on ollut pakko olla mahdollisuus luoda suojelius, koska kukaan tuskin syntyy pahana.
Ehkä hän on alkanut testaamaan kumpi voima on vahvempaa hyvyys vai pahuus (tai näin hän ainakin ajatteli, koska ei taikaa periaatteessa voi jakaa kahtia hyvä/paha tyylillä) , ja kokeilujensa myötä kokeillut myös suojeliusta.

Kun päästään kysymykseen mikä suojelius olisi ollut, itse ehdottaisin yksisarvista, koska sen verta juomalla voi elää pidempään, tosin varjoissa.

Vielä tästä käärme päätelmästä, että itse olen ajatellut, että tylypahkan perustajat olisivat itse "omistaneet" nämä tupiensa eläimet suojeliuksinaan. :)

Tässä on taas minun mahtavia päätelmiäni.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2009, 12:37:58 kirjoittanut Bess »

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #64 : Joulukuu 26, 2009, 12:51:51 »
^ Minusta kyllä tuntuu, että Voldemort on melko pienestä pitäen ollut kieroutunut, kun nyt vaikkapa miettii hänen käytöstään orpokodissa.
Luultavasti hän on hyvin pian Tylypahkaan päästyään keskittynyt enempikin pimeään taikuuteen, mitä voisi puoltaa hänen kovin nuori ikänsä ensimmäistä hirnyrkkiä luodessa.
Kokonaisuudessaan Voldemortin lapsuuden/nuoruuden aikainen käytös viittaa siihen, että hän tuskin hirveästi pohti "hyvän" ja "pahan" välillä. Mitä luultavammin hän ei ole sen suurempaa "muuttumista" käynyt läpi nuoruudessaan, vaan sen sijaan hän on kehittynyt.

Mikään tuskin estää sitä, etteikö Voldemort voisi osata suojeliusta, mutta hänellä jos kellään ei ole minkäänlaista tarvetta siihen - vaikea kuvitella, että hänellä olisi mitään käyttöä sille, enkä jaksa uskoa, että hän olisi edes halunnut opetellakaan moista hyvää taikuutta.
Ja joo, kuolonsyöjät ovat asia erikseen - heitä en ihan äkkiseltään vertaisi Voldemortiin.

Poissa Meriadoc

• Vuotislainen
  • Pottermore: SickleFlame23606
« Vastaus #65 : Joulukuu 27, 2009, 21:36:40 »
Heitänpä lusikkani soppaan. Kaikkia viestejä en jaksanut lukea, toivotaan etten kovin pahasti toista muita.
Eli, voiko Voldemort tuntea onnellisia ajatuksia? Ettekös te muista, kun Feeniksin killassa Harry tuntee päässään Voldun tunnetiloja ja jossain vaiheessa hän sitten tuntee sen kun Voldu on hurjan onnellinen. En muista mistä syystä, ehkä siitä että keksi kunnon suunnitelman Harryn houkuttelemiseksi salaperäisyyksien osastolle, mutta joka tapauksessa siellä selvästi sanotaan että Voldu ajattelee onnellisia. Eri asia sitten, onko se onnellisuus pahan vääristämää vai täh, mutta joka tapauksessa. Ja varmasti hän on onnellinen lapsuudessaan päästessään Tylypahkaan, ollessaan "erityinen".
Jos Row ei olisi kuulemma jossain sanonut, etteivät pahikset pysty luomaan suojeliusta, väittäisin että he eivät vain tarvitse sitä. Ankeuttajathan tuntuvat olevan heidän kavereitaan. Mutta en menisi luottamaan siihen, mitä Row jossain kirjojen ulkopuolella väittää: se, mitä hän kirjoissaan sanoo, on totuus, kaikki muu on minusta epäluotettavaa :D Olkoon kuinka kirjailija tahansa :D Tätä ei sitten kannata ottaa liian vakavasti, pelkästään minun mielipiteeni on se.
Siitä olen myös samaa mieltä että ihan ehdottomasti Voldun suojelius olisi käärme. Kärmeskieli ja muut yhtäläisyydet niiden luikeroiden kanssa ovat kyllä niin syvällä hänen päänsä sisällä, ettei muita vaihtoehtoja mielestäni ole.

Meriadoc
Ronald Weasley
Fun, spontaneous, and loyal wins your heart. Completely lacking in pretention, you seek the guy that others might overlook but who will be totally dedicated to you alone...and will make you laugh along the way.

El Leon

• Ankeuttaja
« Vastaus #66 : Joulukuu 27, 2009, 23:49:30 »
Sangen kiintoisa näkemys tuo, että pimeä puoli olisi jokin mystinen olento itsessään, jonka puolelle siirtyminen aiheuttaisi sen, ettei millään ole mitään väliä. Hagridin kommenttien todenmukaisuuden varaan minä en laskisi tippaakaan; onhan se monessakin kohtaa todistettu, että hän melko rankasti liioittelee näkemyksiään pimeyden voimista ja kuolonsyöjistä. Minusta tuo lainaamasi Hagridin lausahdus on äärettömän typerä, eikä yksinkertaisesti voi pitää paikkaansa. Mites olisi, jos ne kuolonsyöjät olisivat kuitenkin ihmisiä siinä missä muutkin, vaikka edustavat eri puolta? Hagrid ei mitä ilmeisimmin tätä kyennyt käsittämään.
Onhan siellä perheellisiä kuolonsyöjiä, eivätkö nämä muka sitten välittäisi perheistään ja rakastaisi näitä? Millä perusteella? Sillä, että nämä ovat pimeällä puolella, jonka ehdottomia rajoituksia on vaikea rikkoa?
Voldemortilla itsellään varmasti oli joitakin rajoituksia, mutta eipä hän ole yhtä kuin pimeän puoli.
Erittäin vaikea uskoa - varsinkin, kun kirjoissa ei liiemmin tuohon suuntaan anneta viitteitä vaan lähinnä siihen, että kuolonsyöjät kyllä kykenevät rakastamaan (esimerkki Malfoyt, ja tuskin mm. Nottinkaan isä kovin tunteeton oli).

Sanon tähän vain, että se on se rakkaus yksi niistä pomminvarmoista tavoista rikkoa näitä mahdollisia "rajoituksia". Tai siis tulla ulos siitä turtamielisyydestä ja olla onnellinen. Rakkaus olisi siis pimeyttä vahvempi voima. :) Juuri Lilyn muistohan pitää Kalkaroksenkin pinnalla ja hyvän puolella, Bellaa suojaa jonkinlainen kieroutunut rakkaus Tiedät-kai-kehen ja vaikkapa perheellisen Malfoyt totta kai välittävät viime kädessä enemmän toisistaan kuin pimeän lordin puolella olemisesta. Uskoisin vain että Row'n pimeys on kuin huume: vaatii suunnatonta tahdonlujuutta vastustaa sen pauloja, ja helpoimmin se käy, kun on rakkautta tai muita vahvoja tunteita... uskoa, pakkomiellettä, yadayadayada.

judea

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Tammikuu 07, 2010, 18:14:57 »
Uskon että voldemortin suojelius on pimeän piirto. Joka kuvaa pääkalloa jonka suusta tulee käärme.
Pimeä piirtohan on jokaisen kuolon syöjän kädessä ja kun voldemort on murhannut jonkun, se loitsii pimeän piirron taivaalle.

Hyytävää...

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #68 : Tammikuu 16, 2010, 02:02:17 »
Odoshi, muttakun kuolonsyojat eivat osaa tehda suojeliusta, ehka kykenisivat oppimaan. Mutta eivat ole opetelleet. Kalkaros ei ollut ainoa kuolonsyoja joka siihen kykeni, koska han ei ollut kuolonsyoja. kuolarit ei tee suojeliuksia, niin row sano.

Anteeksi nyt en aivan ymmärtänyt. Sinä sanot etteivät kuolonsyöjät osaa tehdä suojeliusta, entä sitten Kalkaroksen tapauksessa? Kalkaros oli kuolonsyöjä ja kantoi pimeänpiirtoa koko elämänsä. Hän kykeni silti suojeliukseen, eikä ainakaan kirjoissa ole esitetty etteivätkö ne voisi. Voi tosin olla, että Row on taas asioita hieman epämääräisesti. Sen lisäksi sanoit, ettei Kalkaros ollut ainut kuolonsyöjä, joka kykenisi siihen. Tästähän voisimme päätellä että kuolonsyöjät voivat tehdä suojeliuksen?

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #69 : Tammikuu 16, 2010, 09:34:45 »
En nyt usko Voldemortilla suojeliusta olevan mutta käärme se olisi ollut! Hänellä ei taida olla kauheasti onnellisia muistoja jos on yhtäkään! Ja sitten eihän Volde tarvitse ankeuttajiin suojeliusta kun se kometelee niitä jotenkin muuten?

Poissa Nibs

• Vuotislainen
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
« Vastaus #70 : Maaliskuu 03, 2010, 21:09:10 »
Siis onnellisuushan on henkilökohtainen ja suhteellinen käsite/tunne. Jokin, mikä ri tekisi henkilöä A edes iloiseksi, saattaa tehdä henkilön B ylitsepursuavan puhtaan onnelliseksi. Myös oli kyse miten pienestä ja ulkopuolisen silmiin mitättömästä/vähäpätöisestä/oudosta asiasta tahansa. Kaikki riippuu henkilön tunne-elämästä ja menneisyydestä - mutta mielestäni kaikilla ihmisillä (myös Voldemortilla) on pakko olla tarpeeksi onnellisia muistoja Suojeliusta varten. Eri asia on kuinka aineellisen version hän siitä saisi aikaiseksi.

Mutta yllä analysoidusta johtuen en voi uskoa, että kirjoissa olisi väitetty, ettei Voldemort ja kuolonsyöjät muka pystyisi loitsimaan Suojeliusta, kuten joku ekalla sivulla muisteli. Yksinkertaisesti en näkisi moisessa säädössä minkäänlaista logiikkaa.

Voisin melkein kuvitella, että jos Voldemort olisi onnistunut listimään Harryn lopullisesti - sen muiston ja tunteen avulla se olisi loitsinut vaikka miljoona hyvinkin aineellista suojeliusta. Ja käärme se varmaan olis joo... melkein kaikkihan siinä tyypissä käärmeeseen kuitenkin viittaa.
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

snikkeri

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Kesäkuu 11, 2010, 13:59:02 »
Vahvasti epäilen, että Voldemortilla ei ole tarpeeksi oonnelisia muistoja suojeliukseen. Mut jos ois, suojelius olisi varmaankin käärme tai joku julma eläin

Poissa sotka

• kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #72 : Kesäkuu 21, 2010, 18:53:16 »
Sehän riippuu siitä (musta ainakin) että mikä ihmisen tekee onnelliseksi. Jotkut tulevat iloisiksi ihan pienistäkin asioista, jotkut taas sitten vähän suuremmista. Kaikilla ihmisillä on vähintään muutema hetki elämässä. Mutta Voldemortilla ei ollut sitten tarpeeksi onnellisia muistoja, mutts jos olisi ollut niin aika varmasti suojelius olisi ollut käärme.

Poissa Vilsku

• Vuotislainen
« Vastaus #73 : Heinäkuu 24, 2010, 10:24:50 »
Tottakai kuolonsyöjilläkin on varmasti onnellisia lapsuusmuistoja, jotta he pystyisivät luomaan suojeliuksen, mutta suojelius (niinkuin Lupin 3.kirjassa toteaa) on hankalaa taikuutta (ei aikuisille yleensä..) eikä siihen pysty normaalit lapset. Joten lapsena kuolonsyöjät eivät ole osanneet / yrittäneet suojeliuksia ja aikuisena he eivät niitä ole tarvinneet.

Volden suojelius olis ehdottomasti se käärme, ehkäpä basiliski :D
It all ends here...

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
« Vastaus #74 : Tammikuu 14, 2011, 20:21:21 »
Olen sitä mieltä että Voldemort ei pysty tekemään suojeliusta, eihän siltä löydy onnellisia muitojakaan (syntyi orpokodissa, äiti kuoli, isä jästi, ainoo vähänkin onnellinen hetki on tylypahkassa, mutten usko sen olevan kovin vahva muisto ja tappamisesta tuskin edes Voldemort sai onnellisia muistoja) Mutta jos pytyisise olisi toddennäköisesti käärme
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia