Kirjoittaja Aihe: Voldemortin suojelius  (Luettu 41809 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
Vs: Voldemortin suojelius
« Vastaus #25 : Elokuu 16, 2008, 13:25:53 »
Hei muuten, tuli mieleen yksi ajatus, jota en muistanut edellistä viestiäni kirjoittaessani. Olisiko myös mahdollista, että Voldemortin mahdollinen suojeliushahmo olisi harakka? Dumbledorehan sanoi kutoskirjassa, että Voldemortilla oli erityisesti nuorempana harakkamainen tapa kerätä esineitä uhreiltaan.
Terve kaikille!

Agamemnon

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Elokuu 16, 2008, 22:05:32 »
Voldemortilla on periaatteessa "tunteet", siinä missä tavallisella velholla tai jästillä, mutta erittäin alhaiset ja vähäiset sellaiset ottaen huomioon sen, miten Voldemort lapsuutensa eli. Lieneekö katkerat muistot ja viha olleet asialla? Kuten ylempänä jo mainittiin, Voldemort tuntee iloa ja vihaa myös, näin tuli ilmi Feeniksin Killassa, ellei jo Liekehtivässä Pikarissa. Sanoisinkin Voldemortia periaatteessa sangen mielenkiintoiseksi persoonaksi, joka on todella erikoistunut - ja ehdottomasti ihailtavasti - ihmisten mielten manipuloimiseen. Tämä mm. auttoi Voldemortia saamaan haluamansa, puhumattakaan poikkeuksellisista voimista joita hänellä oli jo todella nuorena (kärmeskieli jne.), pidettiinhän häntä jopa melkein Tylypahkan historian parhaimpana oppilaana. Mutta onko Voldemort tarpeeksi inhimillinen henkilö luodakseen suojeliuksen? Jos olisi, suojelius olisi tietenkin käärme, siitä ei olisi epäillystäkään, onhan se tullut miljoona kertaa jo kiitettävästi esille koko kirjasarjassa (medaljongista Luihuisen historiaan). Puhumattakaan siitä, että käärme kuvastaa esimerkiksi Raamatussa paholaista. Viettelihän käärme Raamatussakin syömään omenan.

Mutta kuitenkin, tunteet joita Voldemortilla on, ovat niin vähäiset että tuskin Voldemort edes kykenisi luomaan täydellistä suojeliusta. Mutta ei hän suojeliusta tarvitse, koska hänellä on valtaa ankeuttajiin rutosti.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #27 : Elokuu 17, 2008, 11:16:59 »
Käärme on toden totta suosittu vaihtoehto täällä. Mua kuitenkin edelleen häiritsee sen itsestäänselvyys (ja aika moni teistäkin käyttää sentapaisia sanoja kuin "tietysti", "tottakai" tms. Eikö yllätyksellisyys olekaan enää pop?). Vaikka suojelius tietysti kuvastaa loihtijaansa, niin aika harva kuitenkin on sen verran yksiulotteinen hahmo, että hänellä olisi vain yksi ainoa oikea suojeliushahmo. Ja Harryllakin on hyvänen aika uroshirvi, vaikka hän on superrohkelikko (eli voisi melkeinpä odottaa leijonaa). Ihan vain uteliaisuudesta, kuinka moni olisi ollut valmis laittamaan käärmeen suojeliukseksi myös Kalkarokselle (ennen kuin toisin todistettiin), Malfoyille, tai muille luihuisille? (Crabbella ja Goylella voisi ehkä olla fletkumadot :D) Ei muuten, mutta kun mä oon nähnyt paljon tuonkaltaisia mielipiteitä. Tuntuu, että automaattireaktio on se, että jokaisella luihuisella on käärme suojeliuksena/animaagina.

No, varsinainen asia mulla oli oikeastaan se, että mitäpä jos Voldemortin suojelius vaihtui matkan varrella? Nuorelle Tom Valedrolle esimerkiksi sopisi ihan hyvin tuo Hartsan ehdottama harakka, ja miksei myös vähän vanhemmallekin. Kyllähän hän haali edelleen itselleen arvotavaraa hirnyrkeiksi ja silleen. Sitten joskus myöhemmin, vaikka ylösnousemuksen jälkeen, oli jo toinen ääni kellossa. Ehkä tuo käärme - vaikka tuskin Voldemort enää siinä vaiheessa tunsi alkuunkaan tarvetta kokeilla, mutta kuitenkin - tai miksei vaikka ankeuttaja ;)

Onnellisista muistoista vielä sen verran, että varmaankin Voldemort oli aika onnellinen silloin ykkössotansa aikoihin ja sitä viritellessään. Hänellä oli selvät suunnitelmat ja kaikki oli lähtenyt suht lupaavasti rullaamaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 17, 2008, 11:21:50 kirjoittanut Mab »
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Agamemnon

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Elokuu 17, 2008, 12:46:39 »
Käärme on toden totta suosittu vaihtoehto täällä. Mua kuitenkin edelleen häiritsee sen itsestäänselvyys (ja aika moni teistäkin käyttää sentapaisia sanoja kuin "tietysti", "tottakai" tms. Eikö yllätyksellisyys olekaan enää pop?).

Eiköhän se jo ole tullut, kuten jo mainitsin edellisessä viestissäni, että käärme on tullut niin uskomattoman monesti esille koko Potter-sarjassa. Eli ei ihme, että moni kirjoittaja on "varma" mielipiteestään. Onhan Voldemortilla Nagini, huomaa miten hän on kiintynyt käärmeisiin.

Vaikka suojelius tietysti kuvastaa loihtijaansa, niin aika harva kuitenkin on sen verran yksiulotteinen hahmo, että hänellä olisi vain yksi ainoa oikea suojeliushahmo. Ja Harryllakin on hyvänen aika uroshirvi, vaikka hän on superrohkelikko (eli voisi melkeinpä odottaa leijonaa).

Harrylla on uroshirvi, koska hänen isälläkin oli se myös (johtuen animaagihahmosta). Severus Kalkaroksella taisi sitten olla naarashirvi.

Ihan vain uteliaisuudesta, kuinka moni olisi ollut valmis laittamaan käärmeen suojeliukseksi myös Kalkarokselle (ennen kuin toisin todistettiin), Malfoyille, tai muille luihuisille? (Crabbella ja Goylella voisi ehkä olla fletkumadot :D) Ei muuten, mutta kun mä oon nähnyt paljon tuonkaltaisia mielipiteitä. Tuntuu, että automaattireaktio on se, että jokaisella luihuisella on käärme suojeliuksena/animaagina.

Tuskinpa vain Kalkaroksella olisi ollut käärmettä suojeliuksena. Itse olisin veikannut ehkä jotain korppia tai tuon tyylistä, koska se kuvastaa mielestäni paljon enemmän Kalkaroksen luonnetta kuin käärme. Malfoyllakaan ei olisi tietenkään ollut käärmettä.

Tuossa "automaattireaktiossasi" olet väärässä, minä en voi kuvitella jokaiselle Luihuisen tupaan kuuluville käärmettä. Se on uniikimpi.

No, varsinainen asia mulla oli oikeastaan se, että mitäpä jos Voldemortin suojelius vaihtui matkan varrella? Nuorelle Tom Valedrolle esimerkiksi sopisi ihan hyvin tuo Hartsan ehdottama harakka, ja miksei myös vähän vanhemmallekin. Kyllähän hän haali edelleen itselleen arvotavaraa hirnyrkeiksi ja silleen. Sitten joskus myöhemmin, vaikka ylösnousemuksen jälkeen, oli jo toinen ääni kellossa. Ehkä tuo käärme - vaikka tuskin Voldemort enää siinä vaiheessa tunsi alkuunkaan tarvetta kokeilla, mutta kuitenkin - tai miksei vaikka ankeuttaja ;)

Äh, ei Voldemort koskaan varmaan edes osannut sitä suojeliusta, joten ei hänen suojeliuksensa olisi miksikään kehittynyt. Ymmärsinkö oikein, ankeuttaja suojeliuksena? Oliko tuo kenties jotain huonoa sarkasmia?

Onnellisista muistoista vielä sen verran, että varmaankin Voldemort oli aika onnellinen silloin ykkössotansa aikoihin ja sitä viritellessään. Hänellä oli selvät suunnitelmat ja kaikki oli lähtenyt suht lupaavasti rullaamaan.

Onnellinen toki, mutta oliko se onnellisuus sellaista onnellisuutta, jota esimerkiksi rakkaus on? Siihen - tiesitkö vain - Voldemort ei koskaan tullut kykenemään.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #29 : Elokuu 17, 2008, 15:15:47 »
Eiköhän se jo ole tullut, kuten jo mainitsin edellisessä viestissäni, että käärme on tullut niin uskomattoman monesti esille koko Potter-sarjassa. Eli ei ihme, että moni kirjoittaja on "varma" mielipiteestään. Onhan Voldemortilla Nagini, huomaa miten hän on kiintynyt käärmeisiin.

Pointti mulla oli lähinnä se, että käärme vaikuttaa turhankin helpolta ratkaisulta. Rowling on monta kertaa osoittanut, ettei hän läheskään aina mene sieltä, missä aita on matalin.

En mä nyt ala väittämään, että käärme olisi sinänsä huono ratkaisu. Jos Voldella olisi suojeliuksena käärme, niin ei kukaan sitä varmastikaan kummastelisi (sillä onhan Voldemortiin kytkettävissä käärme yhden jos toisenkin reitin kautta, kuten on täällä ihan hyvin tullut ilmi).

Lainaus
Harrylla on uroshirvi, koska hänen isälläkin oli se myös (johtuen animaagihahmosta).

No jaa, jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin James Potterin suojelius ei mun käsittääkseni ole tiedossa (tai se, että kykenikö hän ylipäätään loihtimaan sellaisen). Animaagihahmo ja suojeliushahmo eivät myöskään ole välttämättä samat. Ja muutenkin, mä otin ton esille vain korostaakseni sitä, että tupiensa superedustajilla ei välttis ole tupaeläintä suojeliuksenaan.

Lainaus
Tuskinpa vain Kalkaroksella olisi ollut käärmettä suojeliuksena. Itse olisin veikannut ehkä jotain korppia tai tuon tyylistä, koska se kuvastaa mielestäni paljon enemmän Kalkaroksen luonnetta kuin käärme. Malfoyllakaan ei olisi tietenkään ollut käärmettä.

Tuossa "automaattireaktiossasi" olet väärässä, minä en voi kuvitella jokaiselle Luihuisen tupaan kuuluville käärmettä. Se on uniikimpi.

No hyvä, tässä mä olin liian suurpiirteinen. Tarkoitin "automaattireaktiollani" vain sitä, että niistä kommenteista mitä mä olen lukenut (siis yleisesti ottaen, enemmän muualla kuin Vuotiksessa), tunnettuihin luihuisiin yhdistetään käärme joko animaagi-tai suojeliushahmona huomattavasti useammin kuin muiden tupien edustajiin näiden tupaeläin. Kun nyt oikein ajattelen, niin mä en itse asiassa edes muista, että juuri kukaan olisi ehdottanut kellekään rohkelikolle leijonaa, puuskupuhille mäyrää tai korpparille korppia tai kotkaa. Mutta Kalkarokselle, Luciukselle ja Dracolle lykätään aika usein käärmettä. Eivät siis kaikki aina ja kaikkialla, mutta ero muihin tupiin on selvä.

Lainaus
Äh, ei Voldemort koskaan varmaan edes osannut sitä suojeliusta, joten ei hänen suojeliuksensa olisi miksikään kehittynyt. Ymmärsinkö oikein, ankeuttaja suojeliuksena? Oliko tuo kenties jotain huonoa sarkasmia?

No, mun mielestä taasen on hyvinkin uskottavaa, että Volde osasi tehdä suojeliuksen, ainakin nuoremmilla päivillään. Ja jos osasi, niin saattoihan se vaihtua. Olihan Voldemortilla elämässä käännekohtia.

Ja ymmärsit ihan oikein, ankeuttaja suojeliuksena. Mä en itse pidä sitä huonona sarkasmina, vaan aika hauskana ajatuksena (ja jopa aika mielenkiintoisena, sillä siinä olisi tiettyä näppäryyttä), mutta mä oon tässä tapauksessa kyllä jäävi arvioimaan.

Lainaus
Onnellinen toki, mutta oliko se onnellisuus sellaista onnellisuutta, jota esimerkiksi rakkaus on? Siihen - tiesitkö vain - Voldemort ei koskaan tullut kykenemään.

Niinhän Dumle meille kertoi, mutta mä en ole läheskään varma, että tarvitaanko suojeliukseen tekoon rakkauden kaltaista onnellisuutta (ja olihan Voldemortilla ainakin itserakkautta). Enkä mä nyt ihan satavarmasti luota Dumbledoreenkaan tai hänen lausuntoihinsa, vaikka hän olikin aika pätevä jäpikkä.

edit. typoja ja silleen
« Viimeksi muokattu: Elokuu 17, 2008, 15:39:52 kirjoittanut Mab »
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

zew

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Elokuu 26, 2008, 16:03:07 »
Uskon, niin kuin monet muutkin täällä, että Voldemort ei tarvinnut suojeliusta. Hän oli niin kiero, että luultavasti suorastaan nautti ankeuttajien läheisyydestä. Voldemortilla tuski oli kovin montaa iloista muistoa joita ankeuttajat voisivat imeä. Koska Voldemort nautti nähdä kurjuutta ja surua ympärillään luulen, että ankeuttajat tekivät hänelle palveluksen jos tulivat hänen lähelleen. Voldemorthan otti ankeuttajat jossain vaiheessa riveihinsä.

Ylénja

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Elokuu 30, 2008, 19:08:39 »
Luulen, että Voldemort kykenisi suojeliukseen, jos sellaista tarvitsisi. Olihan hän niin voimakas velho, että luulisi häneltä suojeliuksen onnistuvan, kun Harry kavereineenkin sen oppi. Suojeliusta tehdessään hän varmaankin ajattelisi kaikkea valtaa mikä hänellä oli, senhän hänen onnellisimman muiston luulisi olevan. Mikä Voldemortin suojelius sitten olisi, sitä en osaa sanoa. Helppo vastaus olisi käärme, mutta kun on kyseessä J.K. Rowlingin luoma hahmo niin vastaus ei välttämättä ole niin yksinkertainen. :D Kyllähän se siis voisi olla käärme, vaikka Nagini, siitähän Volde huolehti niin tarkkaan (hirnyrkki kun se käärme sattui olemaan...)

Mutta sitten siihen, tarvitsiko Voldemort suojeliusta. Ankeuttajia vastaan tuskin, mutta käytetäänhän suojeliuksia esim. viestin välitykseen. Ankeuttajilta hänen ei tarvitse suojautua, nehän olivat hänen puolellaan (tai eiväthän ne aina olleet, mutta...) Ja ankeuttajat ovat varmasti aina jollain tapaa kiehtoneet Voldea. Nehän tuovat epätoivoa ja imevät iloisuuden pois ihmisten keskuudesta. Kuulostaa herkulliselta, eikö? Voldemortin mielestä ainakin. Hän varmaan nautti ankeuttajien läheisyydestä.

Täällä on sanottu, ettei Voldemort pystyisi tuottamaan minkäänlaisia tunteita. Olen erimieltä. Kyllä Voldemort kykenee tuntemaan vihaa, ärtymystä ja myös onnellisuutta. Harryn ja Volden välinen yhteyshän oli voimakkaimmillaan kun Voldemortin tunteet olivat vahvat. Eli siis esim. kun hän oli onnellinen, Harrykin oli.

Voldemortillakin on tunteet. (Hehe... Kuulostipa säälittävältä. Meidän pimeyden lordillakin on tunteet :D) Se oli vain rakkaus, mitä hän ei ymmärtänyt.

Poissa fascino

• Merirosvo
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #32 : Syyskuu 09, 2008, 20:42:11 »
Itse ajattelin että jos voldemort yleensäkkään pystyisi tekemään suojeliusta niin olisiko se sitten jotenkin liian sellainen puhdas ja kaunis asia. Kun suojeliuksethan ovat sellaisia hopeita kauniita haituvaisia tai jotain niin jotenkin tuntuu hassulta nähdä voldemort tekemässä sellaista. Tai sitten hän pystyy tekemään sellaisen muttei halua tehdä sitä juuri aikaisempien syiden vuoksi. TAI voihan se olla sitten niinkin että koska voldemort on niin läpimätä että suojelius olisikin sitten ihan sellainen musta läjä?? Aina voi arvailla :P
Missä on aarteesi, siellä on sydämesi
RIP Elli 4.8.2008

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #33 : Syyskuu 28, 2008, 00:20:02 »
Voldemort ei tarvitse suojeliusta. Ankeuttajat eivät voi imeä onnellisia ja muistoja ja sielunpalat on ruumiin ulkopuolella, joten eipä taida paljoa vastusta olla. Sitäpaitsi ankeuttajat ilmeisesti osaavat ajatella jossain määrin kerta he siirtyi Voldemortin puolelle koska tämä pystyi järjestämään niille sieluja imettäviksi, jne. Miksi he siis satuttaisi hyväntekijäänsä? Ei, ei Voldemort voi osata tehdä suojeliusta jos kerta Kalkaros oli ainoa kuolari joka siihen kykeni. Tuskin Voldemort on niin inhimillinen että kykenisi. Jos ei pysty rakastamaan niin kuinka voi rakastaa onnellisia muistojaan niin että ne myös ovat onnellisia, todella. Ilman rakkautta ei voi arvostaa niitä iloisia hetkiä, joten miten ne tekee muistojakaan onnelliseksi?
akfjldjklk

Poissa Loi

• Vihdoin Voldemortin voittanut
  • Sanomaton
  • *
  • Kuka mitä häh?
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #34 : Syyskuu 28, 2008, 17:37:40 »
Mistä niin päättelet, että Kalkaros olisi ollut ainoa kuolonsyöjä, joka sen osasi tehdä? Aika outoa minusta, jos niin olisi, koska on kai nyt muillakin kuolonsyöjillä iloisia muistoja, jotka mahdollistaisivat suojeliuksen käytön vai onko kyseessä joku periaatteellinen juttu, joka minulta kuolonsyöjien kohdalla mennyt ohi?
Toisin sanoen Vuoden Voldemort 2009 - kiitos äänensä antaneille. :)

Tapiirirakkautta

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #35 : Syyskuu 28, 2008, 19:36:56 »
Mistä niin päättelet, että Kalkaros olisi ollut ainoa kuolonsyöjä, joka sen osasi tehdä? Aika outoa minusta, jos niin olisi, koska on kai nyt muillakin kuolonsyöjillä iloisia muistoja, jotka mahdollistaisivat suojeliuksen käytön vai onko kyseessä joku periaatteellinen juttu, joka minulta kuolonsyöjien kohdalla mennyt ohi?

Ehkä idea oli, että he eivät tarvitse sitä mihinkään, sillä ankeuttajat ovat heidän puolellaan? Minusta missään ei ole ainakaan sanottu, että kuolonsyöjät eivät osaisi tehdä suojeliusta. Pimento ainakin osasi, vaikka, no, hänhän ei nyt kuolonsyöjiin kuulukaan. Mikä lie se hänen onnellinen muistonsa on ollut... Harryn kidutus sillä kynällä ehkä.
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #36 : Syyskuu 28, 2008, 21:49:12 »
Mistä niin päättelet, että Kalkaros olisi ollut ainoa kuolonsyöjä, joka sen osasi tehdä?

Muistaakseni Rowling on sanonut niin jossain haastattelussa. Voin etsiä sen huomenna. Tänään en enää ehdi. Pitää herätä huomenna kouluun.

Muoks. Tässä tämä haastattelun kohta nyt on.

Lainaus
Oliko Kalkaros ainut kuolonsyöjä, joka kykeni loitsimaan täydellisen suojeliuksen?

Kyllä, koska suojeliusta käytetään sellaista vastaan jota kuolonsyöjät yleensä tuottavat tai taistelevat sen kanssa samalla puolella. Kuolonsyöjät eivät siis tarvitse suojeliusta.

Kysymys ja vastaus on napattu Rowlingin Chat-haastattelusta, jonka JFA, Lupin ja Ronija ovat ystävällisesti suomentaneet. Tuosta samasta linkistä löytyy myös alkuperäinen versio, kun painaa "Kysymykset vastauksineen englanniksi" tekstiä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 29, 2008, 17:46:12 kirjoittanut AIV rehu »
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Gnat

• Niark, niark!
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Huhtikuu 01, 2009, 16:16:18 »

Onko tosiaan kirjoissa sanottu, ettei kuolonsyöjät pystyisi tekemään suojeliusta? Itse en tällaista kohtaa muista.. Koska kyllähän ankeuttajat vaikuttavat kuolonsyöjiin ihan samoin kuin muihinkin, ainakin käsittääkseni.. Vaikka samalla puolella taistelevatkin, kuten joku aiemmin totesi. Niin että miten kuolonsyöjät sitten voivat suojautua ankeuttajia vastaan vai voivatko mitenkään?

Mutta jos eivät pysty, niin onkohan heillä sitten joku "suojeliuksen vastakohta", joku joka lähtee jostain pahantahtoisesta ajattelusta. Jonkinlainen pimeä suojelius. Vai onko liian kaukaa haettua?

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #38 : Huhtikuu 01, 2009, 16:29:56 »
Onko tosiaan kirjoissa sanottu, ettei kuolonsyöjät pystyisi tekemään suojeliusta?

Kirjoissa ei ole sanottu, Rowling on sanonut niin jossain haastattelusta. Muistaakseni tässäkin topicissa on suora lainaus siitä haastattelusta, joten selailepa taaksepäin. Tai ainakin linkki siihen haastatteluun pitäisi olla... En nyt muista kumpi enkä jaksa tarkistaa.

Poissa pael

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Heinäkuu 17, 2009, 20:43:56 »
Ehkä se on hyttynen tai ihminen? Hyttynen, siksi sillä Voldemort tykkää satuttaa muita ja hyttynen on onnellinen verta varastaessaan? Hyödyn saamisesta tulee usein onnelliseksi. Ihminen, koska ne ovat häikäilemättömiä. Käärme se ei ole kun ne eivät ole inhottavia. Mielestäni mitään eläintä ei saisi liittää tiettyyn ominaisuuteen. Länsimaalaiset kun haluavat kaikkeen liitettävän erityisen luonteen piirteen.

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #40 : Heinäkuu 17, 2009, 21:48:41 »
Voldemortilla ei ainakaan ole suojeliusta. Juuri sen takia, koska se vaatii onnelisen muiston joita Voldemotilla ei ole. Jos kuitenkin Voldemortilla olisi suojelius luulen, että se olisi käärme kuten itsekkin sanoit.
Onko tosiaan kirjoissa sanottu, ettei kuolonsyöjät pystyisi tekemään suojeliusta?

Kirjoissa ei ole sanottu, Rowling on sanonut niin jossain haastattelusta. Muistaakseni tässäkin topicissa on suora lainaus siitä haastattelusta, joten selailepa taaksepäin. Tai ainakin linkki siihen haastatteluun pitäisi olla... En nyt muista kumpi enkä jaksa tarkistaa.

Ainakin Kalkaros pystyi tekemään suojeliuksen.
Voldemort ei tarvitse suojeliusta.

Ei niin
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

eyeel

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Heinäkuu 29, 2009, 14:07:42 »
Eihän Voldu pystyisi Suojeliusta tekemään vaikka yittäisikin, ja varmasti sillä on omasta mielestään jotain paljon tehokkaampia aseita Ankeuttajia vastaan.

Arvelen että Kuolonsyöjät ei pysty tekemään suojeliuksia koska ne on pahoja, ei onnellisten muistojen puuteen takia.

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #42 : Heinäkuu 29, 2009, 16:21:24 »

Arvelen että Kuolonsyöjät ei pysty tekemään suojeliuksia koska ne on pahoja, ei onnellisten muistojen puuteen takia.
Pimento pystyy tekemään suojeliuksen, vaikka menisi melko varmasti läi pahasta ihmisestä.

Jos Voldemort kykenisi (En tiedä olisiko esimerkiksi koston tuoma mielihyvä tarpeeksi hyvä tunne) tekemään suojeliuksen se olisi aivan varmasti käärme.
Perustelut?
Eikö se ole jo selvää.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

eyeel

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Heinäkuu 29, 2009, 18:43:19 »

Pimento pystyy tekemään suojeliuksen, vaikka menisi melko varmasti läi pahasta ihmisestä.
Hrmh..Totta. Mutta Pimentohan ei tietääksemme harjoitakkaan Pimeää Taikuutta.
Tuskinpa Severus Kalkaros oli ainoa kuolonsyöjä jolta löytyi tarpeeksi vahva onnellinen muisto (Lily) suojeliuksen tekemiseen, ja koska ainoa Kuolari joka suojeliuksen pystyy Rowlingin mukaan tekemään, on Severus, niin = pimeää taikuutta harjoittavat pahikset eivät voi tehdä suojeliusta.

Ja joo, Voldulla olisi tietysti käärme, sehän nyt on selvää. Sehän on ilmoittanutkin että pitää eniten käärmeistä, ja suojeliushan on jonkinlainen "sielueläin", niin kun animaagimuotokin.

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #44 : Heinäkuu 29, 2009, 20:27:49 »
Tuskinpa Severus Kalkaros oli ainoa kuolonsyöjä jolta löytyi tarpeeksi vahva onnellinen muisto (Lily) suojeliuksen tekemiseen, ja koska ainoa Kuolari joka suojeliuksen pystyy Rowlingin mukaan tekemään, on Severus, niin = pimeää taikuutta harjoittavat pahikset eivät voi tehdä suojeliusta.
Sev ei kuitenkaan ollut oikeasti kuolarien puolella... Eikä paha. En tiedä miksi kuolonsyöjät eivät siihen kykene.
Missä muuten on sanottu, että Kuolonsyöjät eivät pystyisi Suojeliukseen? Itse näen sen lähinnä näille tarpeettomaksi. Ankeuttajathan ovat "heidän puolellaan". Ja toisaalta eiväthän Kuolonsyöjät ole olleet tekemisissä Ankeuttajien kanssa kovinkaan paljon Azkabanissa lusineita lukuunottamatta joten heidän kykyään Suojeliukseen ei ole näytetty.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Juitze

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Elokuu 23, 2009, 10:40:47 »
Uskon että kuolonsyöjät ainakin pystyvät tekemään suojeliuksen. Hehän ovat normaaleja ihmisiä, onhan heillä varmasti jotain onnellisia muistoja, lapsen syntymä, avioituminen, Monta V.I.P:iä tai S.U.P.E.R:ia yms.

Uskon että Voldemort ei pysty tekemään suojeliusta, eikä hänen tarvitsekkaan koska Ankeuttajat tottelevat häntä.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
« Vastaus #46 : Elokuu 24, 2009, 18:00:58 »
Vastaus Hawkfolfille, Untukalle ja Juitzelle. Tuo on taaempana tässä topicissa olevasta viestittäni viestistäni...

Lainaus
Oliko Kalkaros ainut kuolonsyöjä, joka kykeni loitsimaan täydellisen suojeliuksen?

Kyllä, koska suojeliusta käytetään sellaista vastaan jota kuolonsyöjät yleensä tuottavat tai taistelevat sen kanssa samalla puolella. Kuolonsyöjät eivät siis tarvitse suojeliusta.

Kysymys ja vastaus on napattu Rowlingin Chat-haastattelusta, jonka JFA, Lupin ja Ronija ovat ystävällisesti suomentaneet. Tuosta samasta linkistä löytyy myös alkuperäinen versio, kun painaa "Kysymykset vastauksineen englanniksi" tekstiä.

eyeel

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Elokuu 24, 2009, 22:15:09 »
Ehkä se on hyttynen tai ihminen? Hyttynen, siksi sillä Voldemort tykkää satuttaa muita ja hyttynen on onnellinen verta varastaessaan? Hyödyn saamisesta tulee usein onnelliseksi. Ihminen, koska ne ovat häikäilemättömiä. Käärme se ei ole kun ne eivät ole inhottavia. Mielestäni mitään eläintä ei saisi liittää tiettyyn ominaisuuteen. Länsimaalaiset kun haluavat kaikkeen liitettävän erityisen luonteen piirteen.
Lol! Rowlingin maailmassa tällaisella vähän kömpelöllä symbologialla on melkosen iso osa. Käärme, korppi, joutsen, 7, 3 jne...
Hyttynen on varmasti aivan liian yksinkertainen olento suojeliukseksi (voiko hyttynen olla onnellinen samaan tapaan kuin vaikka koira? Ei). Ei sillä, valtaisa parvi hopeisia itikoita hyökkäämässä Ankeuttajan kimppuun on hauska idea.

Poissa Oljolover

• kuuroille korville puhuva
  • Vuotislainen
« Vastaus #48 : Syyskuu 03, 2009, 21:53:01 »
Minun mielestäni Voldemortilla VOI olla suojelius, voi hänelläkin olla onnelisia muistoja, on hänellä voinut olla esim villi nuoruus...hihi :)
Mutta en usko, että hän mitään suojeliusta edes tarvitsee, siis ankeuttajathan ovat hänen puolellaan. Mutta jos hänellä siis suojelius sattuisi olemaan, se voisi olla mielestäni käärme. Voldemorthan on kai aika kiintynyt Naginiin, ja hän on käärmesuu jne.
Chill out, baby

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Syyskuu 05, 2009, 17:06:10 »
Minä yhdyn niihin jotka uskovat siihen, että Voldemortilla ei ole suojeliusta. Suojelus suojelee sinua sinua pahaa vastaan ja eikö Voldu ole itse pahuus? Kaiken lisäksi Dumbledorehan on sanonut, että on olemassa sellaista taikuutta josta Voldemortilla ei ole aavistustakaan. Eikö tämä kuulu niihin? Voldemort ei ajattele onnellisuuden pelastavan ihmisiä. Ja sitähän on. Onnellisuutta.