Kirjoittaja Aihe: Mikä olisi animaagihahmosi?  (Luettu 29865 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Mikä olisi animaagihahmosi?
« Vastaus #100 : Joulukuu 25, 2011, 23:48:04 »
Se olisi varmaan koira sellainen pieni koira, koska olen kiintynyt muutamiin pienirotuisiin koiriin ja ne ovat olleet sydäntä lähellä. Koira on aina ollut lempi eläimeni ja niiden kanssa on hauskaa viettää aikaa ja ne ovat niin seurallisia.
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Poissa Narja

• siivet paidan alla
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HallowMist27677
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #101 : Joulukuu 26, 2011, 01:10:47 »
Hmm.. Luulisin (ainakin toivoisin) että animaagihahmoni olisi koira tai susi. Koirat on ollut pienestä pitäen lähellä sydäntä, mitä isompi sen parempi. Toisaalta susi on hyvin paljon kuin koira, mutta rakastan sen villiä  vapautta, itsenäisyyttä laumassa. Mahtava olento :)
Toisaalta jokin suloinen orava tai lumikko tms, näyttää harmittomalta mutta tarvittaessa puree kovaa. Helposti epäluuloinen vierasta kohtaan, söpön leikkisä muiden samankaltaisten kanssa.. Jälleen sitä itsenäisyyttä mutta kuitenkin laumaelämää.

-Narja
Raise your glass for me

Poissa Lee

• Pitäjä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #102 : Tammikuu 02, 2012, 15:54:46 »
En tiedä, basiliski tai käärme ois kiehtova, mutta sellasena ois vaikeeta liikkua. Veikkaan että olisin ilves tai minkki. Minkki vois olla lähimpänä, sellane mustaruskea.

Poissa salmuri

• Vuotislainen
  • Korpinkynsi joka lajiteltiin Rohkelikkoon.
  • Pottermore: PatronusStrike149
« Vastaus #103 : Tammikuu 07, 2012, 16:18:52 »
Luulen olvani notkea ja nopea kissa, tai pieni minkki.

En ole hullu, todellisuuteni on vain vähän erinlainen.

Poissa Animaaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: StarRiver9930
« Vastaus #104 : Tammikuu 13, 2012, 19:19:42 »
Haluaisin olla saukko. Tykkään hirveesti uimisesta ja vedestä. Tykkään myös paljon kala ruuista.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2012, 14:17:58 kirjoittanut Animaaki »
Sitä kutsutaan mielikuvitukseksi, ei humpuukiksi.

Poissa Tylypahkan luuta

• Varmasti oudoin
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PurpleSnitch12495
« Vastaus #105 : Tammikuu 21, 2012, 14:08:48 »
Jos saisin itse päättää ni haluisin olla joku iso lintu (ei kuitenkaan joutsen tai mikään muu vesilintu) vaikka kotka, koska haluisin lentää. Jos katotaan luonnetta niin varmaan kettu. Kettu varmaan siks, koska oon viekas ja kunnianhimonen.

Poissa Tuhkametsä

• Sokerisulkakynä
  • Vuotislainen
  • Joskus sitä vaan tahtois vajota maan alle...
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #106 : Heinäkuu 31, 2012, 22:20:21 »
Hmmmm... Olisin joku myrkkykäärme, tappavan myrkyllinen, mutta myrkky tappaa hitaasti. Olen luonteeltani puhtaasti läpimätä, vanhempani eivät tiedä minusta juuri mitään, (Eivät, että olen juuri nyt netissä jne.)vaikka asumme samassa talossa. Ja olen aina pitänyt käärmeitä jotenkin kovin itsenäisinä.

Poissa GinnyW

• You gotta be kidding me...
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MidnightCloak26295
« Vastaus #107 : Elokuu 16, 2012, 19:45:22 »
Animaagihahmoni olisi varmaan Susi. Olen melko pieni, ja luonteeltani arka, mutta tiukassa tilanteessa käytän kylmää järkeä.
Harry: You´re white.
Sirius: No, i´m Black
Harry: Lol, stop joking!
Sirius: No, I´m Sirius

Poissa HONE

• Hermione
  • Vuotislainen
  • Virheistä oppii... Tai sitten ei....
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #108 : Elokuu 19, 2012, 05:58:59 »
Jos olisin, jokin eläin olisin mieluiten kaunis, nopea, hoikka gepardi! Gepardi on lempieläimeni.  Leijonan sanotaan olevan majesteettinen, leopardin hurja ja viisas, mutta tyylikäs ja siro, kuvaa parhaiten Gepardia. Mutta jos kerran animaagi hahmoa ei voi itse päättää, sehän ei välttämättä olisi tämä, jos siis olisin noita ja pystyisin opettelemaan animaagiksi. Hmm... Mikäköhän se mahdollisesti olisi?  En ole niin älykäs ihminen, että osaisin ajatella mikä muu se voisi olla, kuin se minkä haluaisin sen olevan. En saa kuollaksenikaan päähäni mikä olisin oikeasti jos voisin muuttua eläimeksi. Mikä se olisi sellainen herkkätunteinen eläin? Olen nimittäin luonteeltani tiedonjanoinen,  ja helposti alan täristä, tai itkeä, jos joku ( Riippuu kuka, ja mistä asiasta) alkaa huutaa, tai käyttäytyy aggressiivisesti. Mihinköhän eläimeen nuo piirteet soveltaisi? Sopisikohan moniinkin eläimiin, vai olisi joku/jotkin tietty/tietyt eläin/eläimet, joihin sopisin todella hyvin...? En vaan tiedä.... Aivot lyövät tyhjää...   Anteeksi, etten pysty tämän tasokkaampaa viestiä kirjoittamaan.
Jos uskot uskomattomaan,uskomaton uskoo sinuun

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #109 : Marraskuu 04, 2012, 23:35:49 »
Haluaisin olla käärme, mutta aika epätodennäköistä se olisi... Vaikka olen kyllä aika kiero välillä >:) vain hyvät mielessä kumminkin. Loppujen lopuksi käärmeet ovat lempeitä ja itsenäisiä, hyökkäävät silloin nun niitä ärsytetään tai häiritään (=minä). Ylpeitäkin ovat, mutta sitä minä en taas ole... Tai ketä huijaan? Matonen olen.

Tiikeri on voimakas ja määrätietoinen vaanija, ja habaa ja oveluutta löytyy täältäkin :D

Susi on yksinäinenn vaeltaja, tai sellainen siitä tulee mieleen... Vähän kuin minä? Onpas vaikeaa :)

Saattaisimpa olla myös jokin romanttinen eläin, kuten joutsen tai kyyhkynen, sillä ne vaikuttavat olevan samalla tavalla sotaa ja vihaa vastaan kuin minäkin, rauhan ja yhteisymmärryksen edustajia...

Enpäs tiedä :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2012, 17:52:46 kirjoittanut serpensortia »
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa Kaksisarvinen

• LUMOAJA
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LightFlame10003
« Vastaus #110 : Joulukuu 15, 2012, 17:08:17 »
Ihana aihe. Voi olla, että joku alempana mainituista. Kuitenkaan en ole kaikkea eläinten piirteistä, vaikka ne siinä mainitsenkin.

Kauris. Hauras, nopea. Ylväs.

Pöllö. Salaperäinen, herkkä. Lempeä. Lämminsieluinen. Lentävä.

Yksisarvinen. Kaunis. Ylpeä. Sädehtivä. Ylväs.

Perhonen. Kevyt. Rakastettava. Värikäs.
Kaikki on mahdollista.

Poissa llaauukkaa

• Kakan-jonka-jääköön-tulematta pahin kätyri ja parhain apuri
  • Vuotislainen
  • Kuoleman Herran lapsi on Syntynyt.
« Vastaus #111 : Joulukuu 16, 2012, 11:19:46 »
Se olisi ehkä Riikinkukko, joka tykkää paistatella huomion keskipisteenä tai Tiikeri, mikä on ovela mutta silti todella huolehtivainen pennuistaan.

Olisi kyllä todella outoa jos riikinkukko töpöttelisi keskellä juna-asemaa niin kuin sirius...Muutta:D
R.A.M

Poissa Impendimenda

• Haltijaprinsessa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletNewt17286
« Vastaus #112 : Joulukuu 17, 2012, 17:20:21 »
Minä olisin varmaankin jokin vapaa lintu, varmaankin pääsky. Olen aina ollut oman tieni kulkija, aina halunnut olla vapaa tekemään mitä haluaa. Olisi mahtavaa osata lentää... Pieni. Vapaa. Viaton. Vikkelä.

Minusta läytyy kyllä se kiero ja kylmäsydämminenkin puoli, joten yksi vaihtoehto voisi olla käärme. Ovela ja ketterä, pääsee paikkoihin, mihin monet muut eivät pääse. Suutun vain silloin, kun mina ärsytetään, ja isken takaisin myrkkyhampaiden kera.

Ken tietää, mikä hahmo minä olisin, jos ylipäätän jaksaisin keskittyä opettelemaan animaagiksi, koska minussa on niin monia erilaisia piirteitä, että minulle on vaikea löytää yksittäistä eläintä.
Londonholic.

Poissa Simppelisipuli

• Vuotislainen
  • Pottermore: NifflerMagic31300
« Vastaus #113 : Tammikuu 06, 2013, 21:01:43 »
apina olis ihan kiva, mutta en tiedä kuvaako luonnetta :-----D

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #114 : Tammikuu 15, 2013, 21:20:23 »
Ekaksi tekee mieli sanoa kissa, joka on lempieläimeni, mutta en uskoisi, että kissa olisi animaagihahmoni.
Osaisin kuvitella olevani jokin pikkulintu, esimerkiksi sinitiainen. Ei mikään pitkänmatkan lentäjä, mutta lentäjä kuitenkin. Ja pieni ja halutessaan huomaamaton, mutta halutessaan helposti huomattavissa kauniiden väriensä ansiosta.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Basiliski

• Vuotislainen
« Vastaus #115 : Helmikuu 25, 2013, 12:30:41 »
En oikein osaisi sanoa, mikä olisinkaan, vaikka onhan sitä moneen kertaan tultu mietittyä, mutta joku tuntu tulee että haluaisin olla joku, joka on vapaa, mutta en lintu, joku joka saa elää täysillä, varmaan sitten siitä tulisi koira, siihen saatan nyt päätyä hyvinkin, olen itse riehakas ja tykkään juosta paikasta toiseen, kai se sitten se koira olisi ;3

Poissa Vista

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosWatch3801
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #116 : Maaliskuu 05, 2013, 15:56:10 »
Haluaisin olla kissa, koska se on jo pienestä pitäen ollut lempieläimeni ja koen kissojen olevan lähellä minua. Kun näin järjen kanssa ajatellaan olisin luultavasti kettu, joka on arka ja viekas.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2013, 16:26:42 kirjoittanut Vista »

Poissa Taco

• Hevoskotka
  • Vuotislainen
« Vastaus #117 : Maaliskuu 28, 2013, 11:15:56 »
En oikein osaa sanoa. Luulisin, että kissa, sillä olen pitänyt niistä jo kauan, ja omistan kaksi sellaista. Olen kyllä myös surkea uimaan, ja jotkut kissat osaavat uida.. Olen myös järjettömän laiska ja arka. Koira sopisi sen perusteella, että kaipaan melko usein seuraa. Luulen, että olisin koira.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #118 : Huhtikuu 01, 2013, 18:37:34 »
Tahtoisin olla kauris, vaikkapa metsäkauris, sillä sen "luonne" ja ulkonäkökin on ainakin hiukan minunlaiseni; kesäisin se on väritykseltään punaruskea:hiusteni väri värjäyksen takia, talvisin harmaanruskea:hiukseni oikeasti, liikkuu hankalasti lumessa, viihtyy metsillä, niityillä, pelloilla, ja on taitava uimari. Ainakin nuo täsmäävät. Ja koska metsäkaurista esiintyy lähes koko Euroopassa, voisi animaagina liikkua huoletta, paitsi sitten metsästysaikana..
Mutta siis, animaagihahmoni olisi metsäkauris.:)

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #119 : Toukokuu 02, 2013, 19:42:20 »
Jos voisin opiskella animaagiksi, hahmoni tulisi olemaan ehkä lohikäärme. Rakastan lohikäärmeitä älyttömästi niiden yleisen kuvatun ulkomuodon ja ominaisuuksien vuoksi. Ne ovat oikeastaan lempi taruolentojani. Mutta eiväthän ne HP:ssa ole pelkkää tarua vaan totta, koska niitä on olemassa taikamaailmassa. Kaipa lohikäärmekin siis on eläin ja näin ollen voisi olla animaagihahmo, vai?
Mutta eihän animaagihahmoaan voi valita. Eikös se määräydy luonteen ja muun olemuksen mukaan? Ainakin sellaisen käsityksen olen saanut. On kamalan vaikeaa selittää, miksi minä voisin olla animaagina juuri lohikäärme. Erilaisissa tarinoissa niitä kuvataan aina joltakin osin eri tavalla. Ne voivat olla kamalia hirviöitä, jotka hajottavat keskiaikaisia kyliä ja surmaavat tuhansia ihmisiä. Toisaalta ne taas voivat olla vain väärin ymmärrettyjä ja oikeastaan ihan mukaviakin olentoja, kuten Näin koulutat lohikäärmeesi -elokuvassa. Tolkien on kuvannut Smaugin lisäksi kultaa rakastavaksi (sivumennen sanoen minusta yksi Hobitti-elokuvien pahimmista virheistä on se, ettei Smaug ole niissä lohikäärme vaan traakki). Yleisesti lohikäärmeet ovat varmaankin aika itsenäisiä ja omassa rauhassaan viihtyviä. Minulla on sellainen mielikuva, että ne myös käyvät kimppuun useammin vain silloin, jos niitä häiritään ja ärsytetään. Juuri sellainen minäkin olen. Jos minua ärsytetään, eikä puhuminen (minun paljon kirjoitustaitoa huonommilla puheenlahjoillani) auta tilanteessa mitään, saatan vaikkapa viskata jonkin esineen ärsyttäjää kohti tai potkaista häntä suuttuessani, mikäli hän ei jätä minua rauhaan. Saatan ajatella raa'asti ja olla julman suorasanainen sellaisissa asioissa, joita inhoan ja halveksun jostakin syystä. En pystyisi täysin järjissäni tappamaan edes sellaista eläintä, joka on tehnyt tuhoja tai aiheuttanut onnettomuuksia jossakin ihmisten alueilla, mutta sen sijaan mm. kosmetiikan saralla tehtyjen eläinkokeiden harrastajia minun tekisi kovasti mieli rangaista jotenkin. Sellainen on ehdottoman väärin. Miksi eläinten pitäisi kärsiä, jotta ihmiset saisivat olla kauniita? Onko kauneus muka oikeasti tappamisen ja kiduttamisen arvoista? Siinä, missä eläimet toimivat vaistojensa ja eloonjäämisviettinsä varaisesti, ihminen toimii niin sanotusti älykkäämmin ja tiedostaa tekojensa seuraukset paremmin kuin eläin. Eikö sitä viisautta kannattaisi siis käyttää jotenkin tuossakin asiassa?
Nyt sivusin tavalliseen tapaani aihetta. Mutta siis... Olen aika hiljainen ja kaipaan harvoin juttuseuraa oikeassa elämässä. Enemmänkin vain kuuntelen muiden sanomisia ja saatan (suurempien ihmisjoukkojen keskellä hyvin harvoin) sanoa jonkinlaisen oman mielipiteeni. Lohikäärmeiden paksunahkaisuuden voisi myös soveltaa olemukseeni. Yleensä, jos minua satutetaan henkisesti ja minulle jää siitä jonkinlainen paha tunne, pidän tunteen sisälläni, enkä näytä sitä ulospäin, ellei minulle sitten tule siitä niin pahaa oloa, etten yksinkertaisesti pysty olemaan asiasta hiljaa. Oikeastaan suuremmissa joukoissa, tai kun useampi ihminen huomioi minua esimerkiksi jonkin kouluesitelmän aikaan, olen usein aika ilmeetön ihminen. Osaan sanoa ihmisille, mitä ajattelen ja osaan myös puolustaa itseäni, jos joku yrittää kiusata tai ryppyillä. Huumorintajuni on keskiluokkaa; en ymmärrä aivan kaikkea huumoria enkä keksi itse usein mitään kovinkaan hauskoja juttuja, mutta osaan nauraa niille asioille, joiden hauskuuden ymmärrän, eivätkä ne ole tarkoitettu pahalla ketään kohtaan. Minusta on mukavampaa olla kaikenlaisten ihmisten seurassa ja kaikenkokoisissa joukoissa, ellei minun ole pakko puhua kamalasti. Nautin myös vapaudesta useiden asioiden suhteen.
Ja tätä sepustustahan voisi jatkaa vaikka millä mitalla, mutta en tiedä, kiinnostaako millään muotoa perinpohjaisempi selonteko luonteestani oikeastaan ketään, kun olen kuitenkin vain teille kaikille joku tuntematon ihminen nimimerkin takana. :DD
Sitten vielä sellainen asia tuli mieleeni, että animaagihahmoni voisi olla myös kissa. Voisin olla vaikka joku suurikokoinen ja kenties jopa rotukissa, kuten vaikka maine coon. Olisinpa sitten millainen kissa tahansa, niin en ainakaan mikään pieni taikka pyöreä, koska olen ihmisenäkin suhteellisen pitkä ja aika laiha. Kissat sopisivat minuun sillä tavalla hyvin, että ne ovat aika itsenäisiä ja niillä on omaa tahtoa. Toisinaan ne kuitenkin kaipaavat jonkun seuraa, kuten minäkin. Seuran ei tarvitse olla pitkäaikasta, kunhan en joudu olemaan montaa päivää ihan yksin. En ole mikään "laumasielu" enkä halua olla liiaksi vastuussa kenestäkään toisesta ihmisestä. Olen muutenkin olemukseltani aika kissamainen. Saatan esimerkiksi sähähtää ollessani vihainen...

//Muokkaus: Kirjoitin koko viestin uudestaan, koska tuo entinen pätkäni näytti niin surkealta, enkä selittänyt siinä kunnolla ajatuksiani animaagihahmoni suhteen. Tämäkin viesti taisi mennä hieman sivuraiteille, ja siitä tulikin jonkinlainen luonnekuvaus enemmän kuin perustelu. Mutta toivottavasti siinä on ajatusteni mukaan sellaisia asioita, joita voisi yhdistää lohikäärmeiden ja kissojen olemuksiin. ^^'
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2014, 21:28:14 kirjoittanut Soul Spirit »
The darkness descends on quite earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending

Poissa Lumottu Kirja

• Hymytön kastepisara
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: RiverSilver16420
« Vastaus #120 : Toukokuu 08, 2013, 22:09:32 »
Jaa... Oon miettiny tota mut en oo ihan varma.
Mun olis kyl susi tai pöllö. Niinkun pöllö on kiva eläin ja osaa lentää mut susi kuvastaa mua jotenkin ja se on kuitenkin koiran (mun lempieläimen) alkumuoto.
Niin et semmosta...

Poissa Mökkihöperö

• ajatuseulan aivoitus
  • Vuotislainen
« Vastaus #121 : Kesäkuu 29, 2013, 17:52:48 »
Hmmmm... Minä olisin varmaan Poni Joku kestävä (viittaan tässä juoksukuntooni, kilpailen   oman ikäsissäni kestävyysmatkoilla Suomen huipulla)periksiantamaton (aikooko joku luovuttaa, häh?) mutta joskus hieman laiska ja unelias (...) Ponit ovat myös fiksuja ja laumaeläimiä, eikä sovi unohtaa niiden elämäniloa!
Juu poni mie oisin, varmaan joku vuoristopolle.
Oljo -> Mökkihöperö

Poissa Katspicious

• Vuotislainen
« Vastaus #122 : Heinäkuu 20, 2013, 13:18:03 »
Kissa. Ehdottomasti.
Olen itsenäinen, ovela, sekä hiljainen kulkija, joka päättää suunan, jota tassuttelee eteenpäin. Jos niitä rapsuttaa oikeasta kohtaa, niin saattaa olla hyvinkin lojaaleja. Te kyllä tiedätte, millaisia kissat ovat.

Poissa Tulisalamanteri

• Vuotislainen
  • "He-Who-Must-Not-Be-Named"
« Vastaus #123 : Syyskuu 19, 2013, 15:03:04 »
Animaagihahmoni olisi varmaankin koira. Pidän koirista todella paljon, ennenkaikkea pienistä. (P.S. Koirafani 4ever)

Poissa Ruby

• Vuotislainen
  • Taika on valtaa.
« Vastaus #124 : Kesäkuu 02, 2014, 18:52:48 »
Tämäpä onkin mielenkiintoinen kysymys.
Jotenkin vaikeaa miettiä mikä eläin sopii omiin luonteenpiirteisiin parhaiten...
Olen ujo ja hiljainen vieraiden seurassa, mutta tuttujen kanssa puheliaampi. Varsinkin perheen kanssa olen usein todella puhelias ja iloinen. Viihdyn yksin lukemassa kirjaa tai muuta vastaavaa jos tiedän, että perhe on silti lähellä, mutta vietän paljon aikaa ihan kunnolla perheen kanssa, ja se on minulle tärkeä. Saatan välillä olla aika laiska, tai en vain viitsi tehdä jotain vaikka osaisin ja voisin. En ole kovin nopea juoksemaan, mutta en kovin hidaskaan. Pitkillä juoksumatkoilla hiljennän välillä hölkkään tai kävelyyn, mutta saan pian taas uutta puhtia juoksemiseen. Urheilussa pidän etenkin joukkuelajeista. Riitelen hyvin harvoin, enkä muista ikinä aloittaneeni riitaa itse.Siinä jotain luonteenpiirteitä ja faktoja musta. Mikäköhän eläin tohon nyt sopis...?Suojeliuksekseni mietin muutama päivä sitten suden. Voisikohan se sopia animaagihahmoksenikin...? Yksi vaihtoehto olisi kissa. Se sopii luonteenpiirteistäni lähes
kaikkiin. Tosin se saattaa olla itsenäisempi kuin minä. Vaikka onhan seurallisiakin kissoja olemassa... Entäpäs sitten vaikka kettu? En oikein tiedä niistä juuri mitään. Liikkuvatko ne yksin vai laumassa? Tuo olisi tärkeä kysymys. Entä pöllö tai jokin muu siivekäs? Vaikeaa, vaikeaa. En oikein lintujenkaan elintavoista tiedä. Ei ehkä pöllö kuitenkaan, nehän liikkuvat öisin ja minä olen enemmän
päiväihminen. Joku koira voisi kyllä olla hyvä. Se on lempieläimeni, ja niitähän on niin paljon erilaisia että eiköhän minunkin luonteenpiirteisiini sopiva koira löydy. Ehkä joku spanieli? Tai en minä tiedä, tuskin rodulla on nyt ihan hirveästi väliä :-)
"They're taking the hobbits to Isengard!"