Kirjoittaja Aihe: Alkaako Potter kyllästyttää? vol. 2  (Luettu 22329 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: CatRain16320
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Alkaako Potter kyllästyttää? vol. 2
« Vastaus #75 : Marraskuu 14, 2010, 14:45:42 »
Olen lukenut Pottereita yhtäjaksoisesti viime lokakuusta eli vähän yli vuoden. En ole kyllästynyt vielä kertaakaan, päinvastoin. Kesällä aloitin lukemaan twilightejä, mutta aina minulla on samaan aikaan joku Potter kesken. Siiiiiis Potter ei kyllästytä.

-Tassu
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #76 : Marraskuu 14, 2010, 14:47:52 »
Minulla oli pieni kyllästymisvaihe kuudennen kirjan jälkeen. Ennen Feeniksin kiltaa ja sen jälkeen olin himo-Potterfani. Luin kirjoja koko ajan uudestaan ja uudestaan ja välillä nurinkurisessa järjestyksessä. Muistaakseni vielä ala-asteella luin kirjoja aina järjestyksessä 1-2-3-4-5 ja sitten 5-4-3-2-1. Luin muistaakseni ensimmäisen ja neljännen englanniksi koulun äidinkielentunneille kun opettajani oli todella kannustavainen englanniksi lukemiseen ja salli tämän, jos vain pitäisin esitelmän sitten suomeksi. Kun kauan odotettu kuudes kirja tuli, petyin siihen karvaasti kun se ei ollut sitä mitä olin odottanut. Luin kirjan englanniksi kahteen kertaan ja jotenkin se vain ei sytyttänyt. Suomennoskin oli huono ja ehdin jo luulla, että Potter-innostukseni on kadonnut kokonaan jonnekin. Onneksi tätä kesti vain hieman yli vuoden, kunnes tartui kirjoihin uudestaan ja tajusin kuinka hyviä ne viisi ensimmäistä oikeasti olivat. JA(!) lisäksi huomasin mystisesti pitäväni kuudennesta kirjasta enemmän kuin SK:sta ja LP:stä. Olin kuitenkin jo yläasteella eikä aikaa kirjojen putkilukemiseen enää ollut niin paljon, joten en alkanut niitä nurinpäin lukea :). Ennen Deathly Hallowsia luin vielä kaikki kirjat kertaukseksi englanniksi.
Olen todella iloinen, että en kyllästynyt Pottreihin. DH oli niin hyvä (rankkaisin sen tokaksi parhaaksi), että viimeisetkin epäilyt sarjan tasosta jäivät taakse. Olen nyt 18 ja minusta on todella hienoa, että olen lukenut näitä kirjoja 7-vuotiaasta asti (siitähän on YLI KYMMENEN VUOTTA kun luin Viisasten kiven ensimmäistä kertaa :o) ja yhä edelleenkin jaksan lukea. Tällä hetkellä luen Azkabanin vankia japaniksi ja tarkoituksena olisi joululahjaksi tilatuttaa vanhemmilla nelonen ja vitonen, mahdollisesti synttärilahjaksi keväämmällä kutonen ja seiska. Tämän jälkeen omistaisin Potterit kolmella kielellä...
Luulen oikeasti että en tule enää kyllästymään Pottereihin koskaan. Mielentilasta riippuen voin aina joko lukea ne englanniksi (alkuperäinen aina paras), suomeksi (nostalgisin ensimmäisen viidne kohdalla) tai japaniksi (todella erilainen tunnelmaltaan ja tyyliltään verrattuna kahteen muuhun) tai kokeilla vääntää niitä saksaksi tai ruotsiksi. En usko kasvavani enää henkisesti tästä nykytilastani kovin paljoa, mutta uskon silti vanhemmalla iällä Pottereista löytyvän jälleen kerran jotain uutta. Jos vertaan lukukokemuksiani 10-vuotiaana lukukokemuksiini näin "aikuisiällä", ero on jo melko selvä. Se näissä kirjoissa juuri on hienointa, että kun olen lukenut niitä niin usein aina uudestaan lukiessa tulee pakostakin mieleen muistoja lapsuudesta tai yläasteajoilta, tai ihan mistä vaan. Nostalgia-arvo on mittaamaton.

Eli ei ala kyllästyttää, ei preesensissä eikä futuurissa. ^^

Poissa aholopai

• kappale kauheinta historiaa
  • Vuotislainen
« Vastaus #77 : Marraskuu 20, 2010, 20:46:05 »
Potter kirjat eivät kyllästytä varsinkaan juuri nuo viimeiset. Kuolemanvarjelukset ovat edelleen luvussa sekä juuri nyt katson Puoliveristä prinssiä dvd:ltä ja ajattelin vielä tänä viikonloppuna katsoa tuon feeniksin killankin mikäli aikaa on.

rose

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Joulukuu 13, 2010, 14:28:47 »
Tuskin kyllästyn ihan heti.
Aika lailla joka kerta kun luen sarjan läpi, löydän jotain uutta tai hoksaan jonkun hauskan pienen yhteyden. Ja niitä on löydettävänä paljon. Yksi lemppareistani: Feeniksin killassa Petunia-täti möläyttää pienen faktan velhojen maailmasta, kun Vernon-setä kysyy mitä ankeuttajat ovat. Harry ihmettelee asiaa ja kysyy mistä täti tuon tiesi, ja vastaus tähän kuuluu suunnilleen: Kuulin kun se kamala poika kertoi niistä hänelle kauan sitten.
Harry ihmettelee ärtyneenä jos tarkoitat äitiä ja isää, mikset sano heidän nimiään? Mutta kyseessähän on Severus Kalkaros, joka Lilylle ankeuttajista jutteli, kuten KV:n luvussa Prinssin tarina selviää :) Tuollaiset pienet löydöt, jotka on selkeästi ajateltu todella loppuun asti, ovat mahtavia.

Oli nyt vähän ohi aiheen..

No, Potterit ovat kestävää luettavaa niin monesta syystä... Uppoudun edelleen todella syvälle siihen maailmaan, lukeminen pyyhkii täydellisesti kaiken muun mielestä, rauhoittaa, saa hyvälle tuulelle. Jos joku ottaa päähän, Potter parantaa :)

Alusta asti olen Pottereita lukenut, mutta vasta pari vuotta sitten sain itselleni koko sarjan. Se on luonnollisesti lisännyt lukuvauhtia, ja viimeiset puolitoista vuotta on ollut koko ajan joku kirjoista kesken.. Paria poikkeusta lukuun ottamatta, voin sanoa että luen koko sarjan läpi joka kuukausi. Tällä hetkellä on vuoden todennäköisesti viimeinen kierros menossa, ja se on tänä vuonna kymmenes kerta.
Eli ei toistaiseksi kyllästymisen merkkejä havaittavissa.

Suosikkini on todennäköisesti puoliverinen prinssi.

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
« Vastaus #79 : Tammikuu 14, 2011, 17:11:20 »
Ei, eikä varmaa koskaan alakaan kyllästyttää :D. Välillä tulee vähän pidempi tauko ilman Pottereita, mutta ei niiden viehätyksestä eroon pääse. Varmaan omille lapsillekin tulevaisuudessa syötän Pottereita ja tarjoan luettavaksi. :D
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #80 : Tammikuu 14, 2011, 17:27:24 »
Ei! Ei ainakaan vielä muutamaan vuoteen ;D
Kirjoja on mukava lukea aina sillointällöin, ja pitää yllä tätä potterinnostusta ;D Leffojakin tulee suht usein katsottua, ja tietysti Vuotiksessa pyörimisen vaikutuksena potterit eivät niinvain rupea kyllästyttämään. Jos en tietäisi mitään Vuotiksesta/Hp-Faneista, niin potterit olisivat luultavasti kyllästyttäneet jo kauan sitten. Kun kavereitakaan eivät kiinnosta, niin en minä jaksaisi yksin fanittaa kovin kauaa. Kiitän siis Vuotista ja Hp-Faneja siitä, että pidän edelleen Pottereistä :D
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa Shirley

• Ihan seko :)
  • Vuotislainen
« Vastaus #81 : Helmikuu 02, 2011, 19:18:27 »
Ei Pottereihin voi kyllästyä! No joo, joskus minä väitin tämän "hulluuteni" olevan ohi ja kirjani asuivat jonkin aikaa hyllyssä, mutta... olikohan viime syksynä, kun minulla ei ollut mitään lukemista ja luin sitten Salaisuuksien kammion ihan huvikseni ja huomasin, että lukeminenhan on aivan yhtä hauskaa kuin ennenkin. Nyt luen niitä taas koko ajan. :) Teki kai hyvää pitää pientä taukoa, mutta ei kai siinä kyllästymisestä ollut kyse...
Let us die young or let us live forever... :)

Poissa Elwood

• Vuotislainen
« Vastaus #82 : Maaliskuu 02, 2011, 15:46:04 »
Ehei, ei ala ;)
Sarjan pauloihin jäin joskus 1999-2000 vuosien tienoilla eli kohtalaisen kauan ovat kirjat olleet osa elämääni, ja ovat sitä varmasti aina. Luen ja harrastan toki todella paljon myös muita asioita. Harry Potter-sarja kuitenkin (Tarun Sormusten Herrasta ohella) on sellainen kestosuosikki että lähes koko ajan on sen lukeminen kesken. Kun pääsen sarjan loppuun, onkin jo Viisasten Kiven lukemisesta kulunut sen verran pitkä aika että viimeistään muutaman kuukauden kuluttua kierros alkaa taas alusta.
Sekä Puoliverinen Prinssi että Kuoleman Varjelukset ovat henkilökohtaisia suosikkejani kirjoista, joten innostus sarjaan on vaan lisääntynyt sen loppuun saakka. Samoin ensimmäinen osa DH-elokuvasta oli huikean positiivinen yllätys, ja nyt odotankin kieli pitkällä viimeistä osaa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 03, 2011, 00:54:22 kirjoittanut Elwood »

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #83 : Maaliskuu 02, 2011, 21:33:15 »
Ehhei kyllästytä.

Kun on kymmenisen vuotta Pottereita lukenut, ei niihin ole enää mahdollista kyllästyä. ;) Kirjojen lukeminen plus muu fanitus menevät kausittain. Välillä voi tulla pidempiäkin taukoja (yli vuosi) ja joskus luetaan joka päivä ja PALJON. Kirjat ovat niin täynnä erilaisia pieniä yksityiskohtia, että niitä löytää joka lukukerralla aina vain lisää ja se jos mikä motivoi lukemaan opukset yhä uudestaan ja uudestaan. Rakastan juuri kaikenlaisia yksityiskohtia ja sitä miten Pottereissa kaikki liittyy kaikkeen. Mitään ei ole huvin vuoksi lipsautettu tekstin täydennykseksi, vaan kaikki on aseteltu tarkasti ovelille paikoilleen J.K:n toimesta. :)

Harmittaa kun kaikki kirjojen ensilukemiset on jo suoritettu, eikä enää muista sitä ihka ensimmäistä kertaa kun luki Viisasten kiven tietämättä mitä holvissa nro 713 on. Edelleen sitä kuitenkin jaksaa jännittää Harryn ensimmäistä Tylypahka päivää ja SK:ssa pohdiskella että onkohan se kammio nyt auki vai mitä hä. 8) No joo. Potter-maailma on siis vaan liian spesiaali, että voisin siihen kyllästyä.
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa peconen

• Kermakalja
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixNight91
« Vastaus #84 : Maaliskuu 04, 2011, 23:55:06 »
Viimeiset kaksi kuukautta pidin taukoa Harry Pottereista, mutta nyt intoni on taas palannut. Se on hyvä, että välillä tuleekin näitä tällaisia vaisuja vaiheita, jotta jaksaa fanittaa sitten enemmän :)
Harry Potter kulkee mun elämässä varmaan loppuun asti. Onhan tää ollu iso osa mun lapsuutta!
''Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?''

- Albus Dumbledore

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • jouluinen-eskapisti-merirosvo-vampyyri-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
« Vastaus #85 : Huhtikuu 04, 2011, 16:27:39 »
Kirjoja en muista lukeneeni pariin vuoteen, että ainakin se innostus on jonkun verran tyrehtynyt, kun aikaisemmin luin niitä lähes säännöllisesti. Ei yhtään edes jaksa kiinnostaa lukeminen, vaikka joskus silmät kirjoihin osuisivatkin. Kyllä kai kaikkiin asioihin innostus jossain vaiheessa hieman laantuu... kuitenkaan itse Pottermaailmaan en ole kyllästnyt, enkä varmasti tule kyllästymäänkään ja Vuotiksessa tulen pyörimään niin kauan kuin tämä vain pysyy pystyssä :)

Elokuvia puolestaan olen alkanu nyt uudelleen katsomaan ja tietysti innolla odottelen viimeistä elokuvaa ja siksikin virkistän muistiani muiden leffojen kohdalla. Edelleenkin olen sitä mieltä, että kirjat voittaa leffat 6-0, mutta olen nykyään muutenkin katsonut enemmän elokuvia ja sarjoja kuin lukenut kirjoja, että ehkä se on suhteutettavissa myös tähän. :D

Ficcejä luen todella harvoin nykyään, kun ennen ne olivat lähes puoli elämää ja ainoa syy Vuotiksessa käyntiin. Kuitenkin välillä nostalgia-puuskassa pitää kaivella ficcarinurkkaa, tai FinFanFunia ja etsiä niitä parhaita paloja vanhoista hyvistä ficeistä uudelleen luettavaksi. Ehkä mie vielä joskus luen uudempiakin ficcejä taas :D
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #86 : Huhtikuu 05, 2011, 01:25:57 »
Ei ehkä niinkään kyllästyttämään, mutta ainakin innostukseni on hiipunut takavuosista. Kuulun siihen porukkaan joka on kasvanut Pottereiden parissa alusta asti, joten ehkä ymmärrettävääkin. Kai. Luulisin. :) Enkä usko, että missään elämäni vaiheessa edes kyllästyisin Pottereihin, sen verran paljon kirjasarja on vaikuttanut elämääni. Kuitenkin ilman Pottereita en olisi koskaan löytänyt itseäni Vuotiksesta ja tutustunut kaikkiin hienoihin ihmisiin. :)

Kirjoja en ole lukenut sitten KV:n ilmestymisen jälkeen, vaikken tosin ole lukenut KV:ta kokonaan. Englanniksi sen luin ilmestymisen jälkeen hetkessä. Vaikka omasta mielestäni viiminen on ehkä paras, niin silti en ole pystynyt lukemaan sitä suomeksi juuri sen tapahtumien takia. Mutta niin, vaikken kirjoja enää olekaan lukenut hetkeen (ja häpeäkseni myönnän etten omista edes neljää ensimmäistä kirjaa), niin silti se ei kieli kyllästymisestä. Pikemminkin omasta laiskuudestani lukea kirjoja.

Elokuvista tykkään, vaikka jotkut niistä ovatkin vähän huteja. Viimeistä elokuvaa odotan todella paljon vaikkei se varmaan kirjan tasolle ylläkään. Fikkejäkään en nykyään lue saatika kirjoita niin paljoa, kuin joskus aikaisemmin.

Monasti on ollut tarkoitus hankkia puuttuvat kirjat ja lukea koko sarja läpi, mutta aina jotenkin se unohtuu. Pitäisi ottaa itseään varmaan niskasta kiinni tämän asian suhteen ja verestellä muistojani :)
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #87 : Huhtikuu 05, 2011, 15:42:37 »
Olen kuitenkin sen verran uusi Potterfani, etten vielä ole huomannut mitään kyllästymisen merkkejä. Elokuvat olen tosiaan katsonut niiden ilmestymisestä lähtien, mutta kirjoihin tutustuin vasta pari vuotta sitten. Tai oikeastaan luin vasta pari vuotta sitten kirjat itse, äiti luki ensimmäisiä noin kymmenen vuotta sitten kun en vielä osannut/jaksanut lukea.

Olen ollut alun alkaen varovainen kirjojen kanssa. Eli en ole lukenut niitä useampaan kertaan peräkkäin, vaikka kuinka olisi tehnyt mieli, sillä silloin kyllästyy nopeasti. Olen lukenut kirjat nyt pariin kertaan, joitakin ehkä enemmänkin, joten enää ei ole niin kova hinku niitä lukemaan, mutta ajatus Potterien lukemisesta ei nytkään tunnu ylivoimaiselta :)

Ja elokuvia tulee katseltua silloin tällöin kaverien kanssa. Aina kun niitä näytetään TV:ssä, niin katson ne mikäli aikaa on. Jo se, ettei viimeinen elokuva ole vielä ilmestynyt riittää pitämään tietyn laisen 'vireen' yllä :)

Lisäksi tietysti tutustuminen vuotikseen ja kavereiden kanssa järjestetyt Potter-teema"bileet" takaavat sen, ettei kyllästyminen ole vielä lähellä :)
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa Tatti

• monikirjoinen ilmestys
  • Vuotislainen
  • Nauru pidentää ikää!
  • Pottermore: RoseKey750
« Vastaus #88 : Huhtikuu 13, 2011, 15:57:51 »
EN USKO,ETTÄ VOISIN IKINÄ KYLLÄSTYÄ POTTEREIHIN! ♥
Potterit ovat niin uskomattoman ihana kirja-ja elokuvasarja..
Olen fanittanut niitä jo sen verran kauan kyllästymättä! ;)
Olen kyllä enemmän sitä mieltä,että Potterfanius vaan kasvaa Potteristin vanhetessa,
ainakin itselläni on käynyt niin! ^^)
Eihän sille mitään voi jos jotain fanittaa niin innokkaasti,Pottereihin vaan jää koukkuun!

"Aah, niinpä tietysti", Ron sanoi ja läimäytti otsaansa, "Unohdin, että me jahdataan Voldemortia kirjastoautolla." :)

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #89 : Huhtikuu 18, 2011, 13:19:06 »
Ehkä sillä tavalla, etten ole kirjoja (tällä hetkellä kesken Feeniksin kilta, ne pari sivua onnistuin lukemaan läpi) oikeastaan pysty tai jaksa lukea. Jotenkin ne alut ei kiinnosta ja sen lisäksi on paljon muuta luettavaa. Kaipa tämä on vain vaihe (kestänyt vuoden kaksi) kun ystävälläni on nyt sama juttu. Ennenhän luin niitä jatkuvasti. Muutenkin lukutahti on viime vuosina vaihdellut, mutta nyt se on nousussa. Potterit ajattelin lukea uudestaan viimeistään ensi syksyn puolella, jos ei aiemmin.

Muuten Potterit näkyvät elämässäni joka päivä. Kaverin kanssa puhuessa, täällä ja muutenkin. Leffoja katson aina välillä ja useamman kerran käyn leffoissa ne katsomassa. Nyt olisi tarkoituksena oikeastaan englanniksi Potterit lukea, kun lahjaksi alkuperäiskielellä kirjoitettuna niitä muutaman (1-2, 7) sain. :)

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #90 : Marraskuu 19, 2014, 11:04:05 »
Ei suorastaan kyllästyttää, pahin Potter-huuma vain on hiipumassa kohdallani.
Pottereita aloin juuri lokemaan uudelleen, Viisasten kivi on parhaillaan lukuvuorossa,  ja muita luen kun kerkiän niihni asti. :)
Leffoja en ole katsonut ikuisuuteen, joten nyt miiteissä alkanut Potter-leffojen katselu sopii kuin nenä päähän.
Onko muilla käynyt niin, että ensin jokin kirjasarja/elokuva/TV-sarja on ollut hyper-ubertärkeä, ja jossain vaiheessa huomaa, ettei sarja enää aiheuta samaa ihkutus-fiilistä kuin ennen?
//Siistin hiukan viestiä. :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2017, 11:08:57 kirjoittanut Helmiina »
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Rappio

• Pulp f-f-fiction??
  • Vuotislainen
« Vastaus #91 : Marraskuu 19, 2014, 11:36:26 »
Onko muilla käynyt niin, että ensin jokin kirjasarja/elokuva/TV-sarja on ollut hyper-ubertärkeä, ja jossain vaiheessa huomaa, ettei sarja enää aiheuta samaa ihkutus-fiilistä kuin ennen?

Lähes kaiken kanssa tuuppaa käymään näin. Ennemmin tai myöhemmin. Veikkaan, että normaalia. Vaikka sen fanituksen ollessa vahvimmillaan niitä "kirjasta/elokuvasta/tästämediamuodonsirpaleesta löytää aina uutta", niin yleensä siitä vain... Ehkä uloskasvaminen on kehno termi. Sitäkin kyllä on, ei minua yhtä paljon nappaa nuo ensimmäiset HP-leffat kuin joskus viisi vuotta sitten. Eivätkä kyllä kirjatkaan. Silti aina luen kirjasarjan kerralla tai en yhtään, koska saan paljon enemmän irti, jos tankkaan koko scheibenin kerralla.

Fanifiktiossa yms. huomaa myös, että ei tule luettua kelmifikkejä tai drarryä kuin ihan minimaalinen määrä edes vuositasolla. Vaikka se joskus oli henki ja elämä suunnilleen. Ensimmäinen omakin teksti taisi olla Sirius/Remusta. Tietysti aina löytyy jotain uutta kulmaa, johon tarttua kiinni, inspiraatio löytyy lukemalla muiden tekstejä ja tekemällä tulkintoja. Se alkuperäisteosrypäs vaan jää helposti vähemmälle ja vähemmälle.

Saas nähdä, miten sitten, kun noita uusia elokuvia alkaa puskea ulos. Varmaan edes osa vanhasta innostuksesta palaa, vähintään nostalgiosoinnin ja kritiikkikeskeisen puimisen kautta.

Poissa Jenna Glent

• Täydellisten virheiden tekijä
  • Vuotislainen
  • Suklaahullu
« Vastaus #92 : Marraskuu 20, 2014, 19:30:09 »
Joo. Ihan totta puhut. Ennen en edes ajatellut muita kuin Pottereita, nyt päässäni pyörivät muut jutut.
Kävin täälläkin useammin.

Ehkä niiden aika on jo vähän ohi.

Mutta syvä kiitos, että sain lukea näin mainiota kirjasarjaa.

"Joskus on pitkien puheiden aika, ei nyt."
If you want it, work for it. It's that simple.

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
  • Pottermore: SilverSand14724
« Vastaus #93 : Marraskuu 23, 2014, 19:01:56 »
Itse en koe tätä kyllästymiseksi vaan fanitustavan muodon muuttumiseksi oman ikäni myötä. 11-vuotias Auri luki kaiken Pottereista mitä käsiinsä sai ja kaikesta sai väännettyä Potteria. Koulussa oli huispausta ja numerologiaa liikunnan ja matematiikan sijaan ja välitunnit kuluivat kaverin kanssa keppi-sauvat kädessä leikkimiseen.
Nyt parikymppisenä mielenkiinnonkohteet ovat tasaisempia. Katselen animea ja tv-sarjoja, luen kirjoja, jopa muita kuin fantasiakirjoja. Yksinkertaisesti kaiken tiedon muistamisen sijaan on mielenkiintoista vaikka poimia mediassa esiintyviä kliseitä ja käsiteltyjä aiheita ja pohtia niitä. En yleensäkään enää innostu mistään ihan niin tulisesti kuin ala-asteella. Potterin suhteen on parasta kuulla uusien ihmisten näkökulmia asioihin ja tavallaan laajentaa maailmaa. Kavereiden kanssa tykkäämme pohtia kaikenlaista, mitä kirjoissa ei kerrottu. Millaisia muut velhokulttuurit ovat, miten  ja koska jästiteknologia siirtyy velhojenkin arkeen, miten töiden saanti tai vaikka verotus toimii velhomaailmassa ja miten tämä voisi verrata jästimaailman tilanteeseen jne.

Voisin melkein arvata, että jotenkin kuuluu ihmisluontoon ja kasvamiseen, että innostukset asioihin hiipuvat uusien jutujen tieltä.
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #94 : Marraskuu 23, 2014, 20:19:58 »
Paha mennä sanomaan, kun itse on viettänyt vasta kolme vuotta Potterien maailmassa.

En usko että nämä kirjat unohtuisivat ajan saatossa. Uskon sen sijaan, että kokoajan sukupolvi sukupolvelta tulee uusia potterheadeja jotka löytävät tiensä kirjojen pariin. Silloin ne ovat heille uutta.

Kunhan vain kirjoja myydään kaupassa vielä näidenkin vuosien jälkeen <3
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Slytherin Prince

• Pleikkarin pelaaja
  • Vuotislainen
  • DRACO MALFOY!!! ♥♥♥
    • ♥ Harry Potter ♥
  • Pottermore: UnicornPhoenix28249
« Vastaus #95 : Joulukuu 06, 2014, 14:26:55 »
Eihän ne ikinä ala kyllästyttämään. Koska ne vain ovat joka lukukerralla yhtä kiehtovia kuin aina! Potterhead FOREVER!

Poissa libero

• Vuotislainen
« Vastaus #96 : Joulukuu 23, 2014, 00:05:23 »
Mä en usko, että kyllästyn niihin koskaan. Ne on ollut todella suuressa osassa lapsuuttani, ja aion luka myös omille lapsilleni kirjoja. Olen ollut Potter-fani siitä lähtien, kun opin lukemaan, eli noin 13 vuotta. Ei sitä oikein osaa sanoilla kuvailla, miten läheinen ja tärkeä sarjasta on muodostunut, kun se on ollut niin iso osa elämääni noinkin pitkän ajan. :)

Poissa Nibs

• Vuotislainen
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
« Vastaus #97 : Joulukuu 23, 2014, 02:10:00 »
Mitäääh? Voisiko se edes olla mahdollista? Ei mulle ainakaan.
En ole koskaan ennen enkä jälkeenkään löytänyt toista yhtä inspiroivaa ja antoisaa kuvitteellista universumia. Rakastan tutkia, analysoida ja syventää omissa fanivisioissani Potter-kirjojen maailmaa!

Aktiivinen fani olen yhdettätoista vuotta ja yhä yhtä vahvana kuin alussakin.
Viime vuosina olen kirjoitellut paljon engalnninkielisiä artikkeleita liittyen Potter-universumiin ja kirjoittanut englanninkielisiä fanfiction-tarinoita sekä tosi aktiivisesti työstänyt ja ylläpitänyt Harry Potter-foorumiroolipeliäni joka on vihdoin viimeksi kuluneen vuoden aikana alkanut saada tuulta siipiensä alle pelaajien merkeissä. :D (Hogwarts Refounded sijoittuu yleisesti Potter-universumin 1980-luvulle ja '90-luvun alkuun, ja lisänä Tylypahkalla on muutamana vuotena hyvin erikoinen tilanne.)

Kyllästymisen varjoaktakaan ei ole tietoa, varmaan ikinä.
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X PIENI TALO PREERIALLA RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #98 : Helmikuu 04, 2016, 19:10:07 »
Mä avaan nyt suuni! Varokaa!! ;D

Siis kun Potterit tuli siis tarkennan sen verran, et kun ne tuli SUOMEKSI, niin mä en oikeestaan kiinnittänyt niihin mitään huomiota. Oon aina ollut vähän huono lukija. No, mut kun mä olin jollain kolmosella tai nelosella tai vitosella(??) en nyt muista tarkkaan. Ni meidän opettaja rupes lukeen ääneen Viisasten kiveä (ja ei osannut sitten ollenkaan lukea kiinnostavasti!!), mulle tuli vastenmielinen mielikuva Pottereista ja oikeasti VIHASIN niitä pari vuotta. Niin tai siihen asti kun broidi anto mulle joululahjaksi salaisuuksien kammio leffan ja hmm... mun ilme saatto kertoa kaiken mitä ajattelin... kiitin broidia ja ajattelin mielessäni et "et nyt sitten huonompaa lahjaa mulle keksinyt, KIITOS!" ;'D Tästä joku about pari kuukautta myöhemmin tuli fiilis "haluan katsoa uuden leffan, jota en oo ennen nähnyt" nii no kävin leffahyllyä läpi.. ja arvatkaa mikä sielä oli ainoana jota EN ollut nähnyt. Noh... ajattelin siinä sitten et, no kai sen nyt kerran katsoa voi. Pistin leffan pyöriin ja katoin sen -> mä olin fani. :D Nii no sitten mä menin lainaan kirjat mitä siihen mennessä oli tullut ja luin ne kaikki ja katsoin leffatkin mitä siihen mennessä oli ilmestynyt :D. Sit mä löysin ficit ja videot. Ja olin myyty. (varsinkin slash maailmaan ;D)

Nii siis alkaako kyllästyttään... ni sanotaanko näin et tässä on niin paljon ylä- ja alamäkiä. Eli siis se elää sillä se fanius välillä se on niin et sen jättää vaan huomiotta ja se menee siel taustalla jos katsoo huvinvuoks, mut sit taas tulee niitä ylämäkiä jolloin sä tunnet sen saman hehkun mitä ekalla kerralla :). Luen harvemmin kirjoja uusiksi mut jos eteen osuu hyviä ficcejä ni niitä mä kyllä luen (on ne sitten vanhoja tai uusia) tai sit kirjotan jos tulee fiilis, mä kirjotan muutenkin niin fiilispohjaisesti. Ja sit fanivideot, on niitä klassikoita joita on katsonut jo sen lähes 10 vuotta ja aina sen videon pariin eksyy, eikä kyllästy, mut on kiva löytää uusiakin videoita ;D.

Ja on sekin julma tosiasia et kun kuuli radiosta silloin pari viikkoa takaperin uutisen Alan Rickmanista niin ihan jo nostalgiavyöryn vuoksi ja Alan Rickmanin kunniaksi eksyin katsomaan tiettyjä kohtauksia Pottereista ja eläydyin niihin ja itkin. :')

Et ei niihin varmaan koskaan kyllästy kokonaan on se kuitenkin niin suuri osa elämää. :) Varsinkin kun muistaa pitää ne ylä- ja alamäet mukaana! Se vahvistaa mitä vaan faniutta, kun osaa ja jaksaa ja muistaa pitää välillä vähän taukoa fanittamisessa. :)
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Rappio

• Pulp f-f-fiction??
  • Vuotislainen
« Vastaus #99 : Toukokuu 03, 2017, 13:21:28 »
Yhteisö ei ala kyllästyttää (foorumit, fikit ja niin edelleen), mutta teokset kyllä. En ole lukenut HP-kirjoja uudelleen sitten viimeisimmän julkaisuvuoden ja myöskään Pottermore ei ole hirveämmin innostanut. Kokeilin kyllä katsoa myös tuon uusimman elokuvan, mutta sekään ei ihan temmannut samalla tavalla sisäänsä kuin vanhemmat elokuvat.

Fikkejä on mukava lueskella välillä, samoin spekulaatioita jne., mutta siihen se sitten jääkin. Jotenkin tuntuu vaikealta saavuttaa samanlaista jutussa olemisen tunnetta originaalien kautta. En tiedä toisaalta kaipaanko niin paljon kirjojen lukemista, että haluaisin pakottaa itseni kaikkien muiden fandomien lisäksi "takaisin" armottomaan HP-fanitukseen.

Mutta kukin tyylillään, musta on aika ihailtavaakin, että osa pääsee niin herkillä edelleen takaisin huumaan sisälle.