Kirjoittaja Aihe: Alkaako Potter kyllästyttää? vol. 2  (Luettu 28095 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
Vs: Alkaako Potter kyllästyttää? vol. 2
« Vastaus #25 : Huhtikuu 04, 2009, 18:06:43 »
Tämä oikeasti pelottaa minua. Aluksi se alkoi siitä etten jaksanut lukea joitain kohtia joistain kirjoista, ja eteni siihen etten nykyään jaksa lukea vanhimpia kirjoja ollenkaan. Luen lähinnä 3-7 kirjoja. Ehkä ne hieman " mehukkaammat " kirjat kiinnostavat nykyään enemmän. Silti olen lukenut monta kertaa vieläkin Pottereita, mutten samalla tavalla kuin ennen. Ennen luin kirjat järjestyksessä yhä vain uudestaan ja uudestaa. Nyt se jumittaa 3-4 ja 6-7 välillä.
 Välillä tulee kuitenkin taas sellainen tunne että jaksaa paljon paremmin lukea ja silloin ahmin kaikki kirjat läpi. Kyllä niitä Pottereita jaksaa lukea vielä tuhansia kertoja läpi, vaikka Twilight ja muut vampyyri teokset tuntuvat välillä ylittävän Potterit. Varsinkin nyt kun se on ohi. Ei enää Pottereita. Silti olen ollut aina Potter fani ja tulen aina olemaan. Sitä ei muuta mikään... Tai ainakin toivon niin.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #26 : Huhtikuu 05, 2009, 14:51:58 »
Olen lähiaikoina miettinyt hieman omaa Potter-faniuttani. Koen oman itseni vielä Potter-faniksi, sillä minähän käyn Potter-foorumilla ja odotan kuumeisena kuudetta elokuvaa. Puhun myös sisareni kanssa paljon Potterista, ja pidän sitä yhä parhaana kirjasarjana ikinä. Minusta kuitenkin jotenkin tuntuu, että pysynko Potter-fanina vain siksi, että tahdon kuulua joukkoon ja odotan uutta elokuvaa.

En ole koskaan lukenut Pottereita kovin monesti. Olen lukenut kaikki kirjat suomeksi kahdesti, ja viimeisen kirjan myös englanniksi. Minä kuitenkin huolestuin Potter-faniudestani ensimmäistä kertaa silloin, kun otin viimeisen kirjan toisen lukukerran aloittaessani käteeni, ja lopetin sen lukemisen jo neljänteen lukuun. Vasta vähän aikaa sitten olin pitänyt sitä loistavana kirjana, mutta nyt jätin sen hyllylle pölyyntymään, ja myös tälläkin hetkellä Potterini seisovat hyllyssä koskemattomina. Keskenjättäminen saattoi johtua myös siitä, että samaan aikaan minun oli luettava koulussa kahta eri kirjaa, mutta tunsin silti oloni jotenkin typeräksi, sillä minähän olin rakastanut niitä kirjoja. Nykyään en enää nosta Potteria hyllystä kun minulla ei ole mitään tekemistä, vaan etsin uusia kirjoja tai sellaisia, joihin olen vähän aikaa sitten tutustunut ja rakastunut, ja laiminlyön Potterini. Tuntuu myös siltä, että silloin kun haluan lukea jotakin kirjaa, en edes ajattele Potteria, vaan päähäni juolahtaa heti jokin uusi kirja. Minä myös usein mietin sitä, että koska kaikki muut tuntuvat lukeneen kirjat ainakin 30 kertaa ja minä vain kahdesti, että minä olisin kyllästynyt niihin jo.

Kuitenkin huomaan, että kasvoilleni kohoaa aina leveä hymy Potterin mainittaessa jossain, ja odotan kaiken aikaa uutta Potter-maailman saralta - tahdon itselleni lisää Potter-tavaraa ja pysyä Potter-fanina. Vaikka kirjasarja on jo ohitse, seikkailun voi kokea uudestaan elokuvan muodossa, ja jos kenties tulevaisuudessa jaksan kohottaa kirjan hyllystä taas uudestaan. Tulkoon vain eteen muita kirjasarjoja, mutta Potter-faneina minä pysyn! Se on ensimmäinen ja ainut kirjasarja, joka todella inspiroi minua omaa itseäni kirjoittamaan, ja uskon, että niin kauan kuin sana "Potter"-saa minut hymyilemään, pysyn sarjan ystävänä.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #27 : Huhtikuu 05, 2009, 16:43:23 »
En usko että ainakaaan minä tulen joskus kyllästymään Pottereihin, mutta toisaalta eihän sitä voi koskaan tietää.
Mutta ainakaan vielä en ole kyllästynyt, odotan uutta elokuvaa  =)
Myönnän että minulla on joskus aikoja, jolloin ei tee mieli lukea pottereita tai katsella elokuvia, vaikka ei olisi muutakaan tekemistä. Silloin yleensä jos esim. aloitan elokuvan katsomisen lopetan sen lyhyeen.
Kijoja en ole vielä moneen kertaan lukenut 3-4kertaa kaikki muut paitsi Azkabanin vangin yli 20 kertaa ja uusimman vasta kerran.
Vaikka kyllästyisinkin kirjoihin ja elokuviin, niin oheismateriaaliin ja taikamaailmaan kyllästyminen on hyvin vaikeaa.
Välillä voi  tulla aikoja, jolloin en todellakaan ole kyllästynyt pottereihin, vaan haluan tietää niistä taas lisää ja lisää.

Toisaalta voisin sanoa, että olen kyllästynyt kahteen ensimmäiseen kirjaan. En ole kyllä koskaan oikein niistä tykännyt, joten sekin voi vaikutta asiaan. Eli näin lopuksi voisin sanoa, että olen kyllästynyt  ehkä hieman pottereihin, mutten mitenkään merkittävän paljoa. :)

~maasu~

//kirjoitusvirheet.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2009, 16:18:08 kirjoittanut maasu »
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #28 : Huhtikuu 05, 2009, 17:30:29 »
Omalla tavallaan kyllä, omalla tavallaan ei. En usko, että voisin ikinä kyllästyä Pottereiden maailmaan kokonaan. Aina lukiessa huomaa jotain uutta(vaikka kirjan olisi lukenutkin 10 kertaa *virn*) ja netissä Vuotista selatessa tekee mielenkiintoisia huomioita kanssalukijoiden kanssa. Ja nyt vielä toistaiseksi ainakin on jotain mitä odottaa, on ne pari leffaa ja se mahdollinen hakuteos.

Kyllä sitä on näin vanhetessa huomannut Potterin pikkuhiljaa jääneen taka-alalle, huomiota poispäin ovat vetäneet myös toiset kirjat. Toisista kirjoista mainittakoon vaikka nyt tämä Stephenie Meyerin loistava tarina Bellasta ja Edwardista. Toisaalta sitten näin vanhempana olen alkanut lukea Pottereita niiden alkuperäiskielellä, tarvitseeko edes mainita että ovat niin tuhat kertaa parempia?

Minulle on käynyt ehkä vähän samalla tavalla kuin Azuralle, mutta en ole kuitenkaan jättänyt kirjoja lukematta. Paitsi englanniksi minulla on ollu GoF kesken ainakin puoli vuotta o:> Mutta muuten olo on vähän sellainen, että roikunko minä tässä vain mukana sen takia että olisin erilainen kuin muut luokkalaiseni, jotka lukevat pelkkää Stephenie Meyeriä taikka sitten eivät mitään. En tiedä, kyllä tämä Potter elämässä tulee mukana roikkumaan. Olenhan tavallaan kasvanut Potterien kanssa. Kyllä nuo Potterit varmaan tulee sitten tulevaisuudessa tyrkytettyä omille lapsille iltalukemiseksi, eivät ainakaan Potterien mentävää aukkoa tule sivistykseensä saamaan :>
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #29 : Huhtikuu 05, 2009, 18:18:34 »
Ei niihin voi kyllästyä! Tottakai fanius on nyt kaikkien kirjojen ilmestyttyä vähän vähemmän aktiivista, kun enää ei tarvitse spekuloida päivästä toiseen, mitä seuraavissa kirjoissa tapahtuu, mutta kyllä aika ajoin tulee hirveä tarve lukea Potterit uudestaan - ja tosiaan niitä vielä tulemattomia leffoja odotan kuin kuuta nousevaa. Potterit ovat kuitenkin sen verran monipuolisia ja hyviä kirjoja, ettei niihin ihan äkkiä kyllästy. Vähän samaan tapaan kuin Taru sormusten herrasta, joka on jo vanha kirja, mutta faneja riittää kyllä todella paljon (mikä tosin lienee osin loistavien leffojenkin ansiota).
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
« Vastaus #30 : Huhtikuu 06, 2009, 09:17:42 »
Hmm. Vaikea kysymys. Minulla on vähän sama tilanne kuin Azuralla - pidän itseäni Potter-fanina (ja niin kaikki muutkin. Siitä maineesta ei oikein pääse eroon mitenkään :D), mutta kirjojen lukeminen, elokuvien katsominen ja näihin Potter-aiheisiin kirjoittaminen on jäänyt vähemmälle. On vain löytynyt muutakin elämää Potterin ohella. Nykyään olen keskittynyt enemmänkin miitteihin. Tykkään töki vieläkin todella paljon kirjoista ja elokuvista, ja tykkään miettiä niitä, mutta... Se vain on jäänyt. Potterit tulevat kyllä aina kuulumaan lempikirjoihini, ainakin vielä, ja sitten vanhempana ne on niitä lapsuuden lempikirjoja, jos eivät muuta. ;)

Pottereita ei nykyään ehkä oikein sen takia jaksa lukea, että lähes kaikki kirjat on luettu kymmeneen kertaan (paitsi seiska), joten tapahtumat muistaa ulkoa ja tietää mitä seuraavassa kohdassa tapahtuu. "Tää on tää paikka, vielä kakstoista sivua nii vaihtuu luku ja siinä luvussa se ja se tyyppi kuolee" -tyyppiset ajatukset eivät ole lukiessa kovinkaan mukavia, mutta niitä on paha välttää. Mutta kyllä silti Pottereita jaksaa lukea, kun alkaa olla tarpeeksi ikävä velhomaailmaa ja toive päästä pois omasta maailmasta. Se vaan vaatii semmosen fiiliksen. :) Joka kerta kirjoista silti löytää uutta ja oivaltaa asioita (esim, että ajatuseula kirjoitetaaknin yhdellä ässällä ja muuta samankaltaista ajatustypoa :D), vaikka onkin luullut että osaa kirjat ulkoa ja kaikki tiedetään jo. Ja tietenkin, kun Vuotiksen kokoisella Potter-foorumilla hyppelehtii, löytä uusia jänniä aiheita ja sieltä uusia asioita mitä ei itse ole huomannut, pitää tietenkin kirja lukea jälleen, että voi keskusteluun yhtyä muistinvirkistämisen jälkeen. :D Ja englanniksi nämä kirjat pitäis lukea. DH:ta sain luettua 300 ennen kuin se ilmestyi suomeksi, joten - tietenkin oman äidinkielen kirja vei voiton 0:>

Potter-fani olen ollut vuosia, ja tulen varmasti olemaankin. Onhan siinä vielä odotettavaakin. :) Ja tietenkin kaikille niitä tulee tyrkytettyä, jotka ei oo lukeneet. ^^; Potterit on aina ala-asteen luetuin kirja, aina lapsuuden lempikirjasarja, aina se sarja, mitä on palvonut/palvoo. Mullekin Potterit vain on se joku, mikä teki todella vaikutuksen, vaikka olenkin lukenut monia kirjoja lasten- ja nuortenosastoilta. Klassikot vaan vertailusta puuttuvat. Tietenkin uusia hyviä kirjasarjoja on löytynyt, eikä niistä mitään voi verrata Pottereihin - loistavia on, mutta Potterit on silti vielä niitä parhaita. Tietenkin Stephenie Meyerin Houkutuksesta alkanut sarja on loistava, nyt kun siihenkin olen tutustunut, mutta.. Se aihepiiri on niin selkeästi mielestäni kuitenkin erilainen, että on vaikea verrata. :D Mutta kummatkin on hyviä.
Ja niin, vaikka alkaisikin kyllästyttää, en tunnusta sitä ihan heti. :D Mutta ei todellakaan vielä kyllästytä, vaikka innostus on hiipunut.
Potterit. <3

-Flyra
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 10, 2009, 21:13:37 kirjoittanut Flyrashaz »
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #31 : Huhtikuu 06, 2009, 20:52:34 »
Minä kuulun niihin onnellisiin, jotka ovat saaneet kasvaa Potterien kanssa. Potterit siis ovat iso osa elämääni ja lapsuuttani/nuoruuttani ja vielä yhäkin. En jotenkin koe, että voisin noin vain luopua Pottereista noin vain, sillä ne ovat aina olleet niin iso osa elämääni. Senpä takia uskon, että en tule ikinä kyllästymään Pottereihin, sillä niihin liittyy niin paljon muistoja ja tunteita.

Toki välillä saattaa tulle (ja on tullutkin) hetkiä, jolloin Potterien lukeminen ei maistu. Joku aika sitten aloin lukemaan sarjaa uusiksi läpi ja ensimmäiset kolme kirjaa menivätkin ihan helposti. Neljännen takkusin läpi ja viides on vieläkin kesken.. En edes ole enää ihan varma, että mihin kohtaan jäin ^^’ Eli tälläkin hetkellä on sellainen pieni hetki, kun ei oikein ole sitä suurta innostusta lukea Pottereita. Mutta siitäkin huolimatta tunnen pitäväni niistä ja huomaan aina ilostuvani, kun jossain mainitaan Potter ja minusta on kiva höpötellä Pottereista kavereiden kanssa^^

Eli siis joo. En ehkä jaksa aina lukea kirjoja, mutta koska jaksan höpistä Pottereista, niin eivät ne silloin kyllästytä. Olen lukenut kaikki kirjat viimeistä lukuun ottamatta yli kymmenen kertaa (viimeisen vain 2 kertaa enkuksi ja 3 suomeksi :P), joten pieni lukutauko lienee muutenkin paikallaan. Kaikki eivät jaksa lukea mitään kirjaa noin monesti, mutta eivät silti välttämättä ole kyllästyneitä siihen. Henkilökohtaisesti minä onnistun jokaisella lukukerralla yhä vieläkin löytämään Pottereistani jotain uutta ja ihmeellistä ja syvällisempää/merkityksellisempää kuin aikaisemmin :)

Lainaus
mutta kirjojen lukeminen, elokuvien katsominen ja näihin Potter-aiheisiin kirjoittaminen on jäänyt vähemmälle. On vain löytynyt muutakin elämää Potterin ohella. Nykyään olen keskittynyt enemmänkin miitteihin. Tykkään töki vieläkin todella paljon kirjoista ja elokuvista, ja tykkään miettiä niitä, mutta... Se vain on jäänyt. Potterit tulevat kyllä aina kuulumaan lempikirjoihini, ainakin vielä, ja sitten vanhempana ne on niitä lapsuuden lempikirjoja, jos eivät muuta. ;)

Flyra onnistui aika hyvin tiivistämään monta asiaa tuohon ja muutenkin Flyran edellinen viesti on kuin lähes suoraan omasta näppiksestäni :)

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #32 : Huhtikuu 07, 2009, 20:10:48 »
Aloin juuri tänään lukea Viisasten kiveä uudestaan vain sen takia, että tuntuu kuin muut olisivat lukeneet Potterit ainakin miljoona kertaa ja minä vain kerran (jos ei oteta huomioon Viisasten kiveä, Azkabanin vankia ja Feeniksin kiltaa, jotka olen lukenut kahdesti). Joskus tämän takia tuntuu, että muut olisivat suurempia Potter-faneja kuin minä, mutta eihän se niin ole. Hyllystänikin puuttuu tällä hetkellä kaksi Potteria suomeksi, mutta ne ovat silti maailman parhaita kirjoja, ja aion hankkia ne kaikki. Potterit pääsevät oikein kunniapaikalle hyllyssäni, sellaiseen kivaan Potter-laatikkoon. ^^

Olen joskus miettinyt, miksen ole enää yhtä suuri fani kuin ennen. Ennenhän en muusta puhunutkaan kuin Pottereista. Kahlasin ne läpi ja suosittelin kavereilleni. Joskus olen unohtanut Potterit kokonaan. Olen unohtanut Vuotiksen merkityksen, enkä kirjoitellut enää lähes ollenkaan Harry Potter-topicceihin. Pidän silti edelleen, ja uskon että tulen aina pitämään Pottereista. :)

Minusta tuntuu, etten koskaan voisi unohtaa Pottereita. Jos unohdan ne, on aina joku tai jokin niistä muistuttamassa. :) Silloin tällöin tykkään piirtää kaikkea velhomaailmaan liittyvää; itseäni ja ystäviäni noitina/velhoina, feeniksejä ja kaikenlaisia taikaeläimiä, Pottereiden hahmoja, jne. Mietin myös jatkuvasti omaa tupaani ym. ja odotan innolla kesää ja Puoliverinen prinssi-elokuvaa. Teen myös tällä hetkellä käsityössä kaapua. ^^ Edistyy ihan hyvin, paremmin kuin rohkelikkokaulaliina jota en koskaan saanut valmiiksi. :D Ehkä otan sen PP-leffaan. ^^

Velhomaailma on se paikka, johon voi karata aina, kun meidän maailmamme alkaa kyllästyttää. :> Niin kuin minäkin tein tänään, se tunne tuli vain ihan yllättäen, että nyt on pakko lukea Pottereita. :D Parhaita kirjoja ikinä, tulee ihan kylmiä väreitä kun lukiessa ajattelee, miten upean kirjasarjan Rowling on keksinyt. ^^

Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #33 : Huhtikuu 08, 2009, 19:24:06 »
Täytyy sanoa, että kyllä alkaa, valitettavasti. Enää en tunne pakottavaa tarvetta lukea Pottereita joka toinen päivä enkä tunne valtaisiaa ilon tunnetta, jos kirjat tai elokuvat mainitaan uutisissa. Olen vähän kasvanut Pottereista yli niin sanoakseni. En tarkoita, että pitäisin niitä lapsellisina tai halveksuisin niitä mitenkään, mutta innostus todellakin on hiipunut. Luultavasti päädyn jonkun ajan kuluttua lukemaan kirjat vielä moneenkiin kertaan läpi, mutta en nyt lähiaikoina.

Kaipaan sitä tunnetta, kun sai kirjan ensi kertaa käteensä ja ahmi sen yhdeltä istumalta. Sitä hurmiota on ikävä. Fani olen edelleen, siitä ei pääse yli eikä ympäri, mutta en enää ehkä niin fanaattinen. Aion toki katsoa viimeiset leffat ja ostaa niiden DVD:t, mutta yhtä pakottavaa tarvetta tähän tuskin enää on. Voisinpa mennä takaisin siihen päivään, kun luin Viisasten Kiveä... tai Kuoleman varjeluksia, mutta se oli paljon haikeampi tilaisuus, kun tiesi sen loppuvan nyt.

Pottereilla on ollut valtava vaikutus elämääni. Ne innostivat minut lukemaan. Tutustuttivat minut taianomaiseen maailmaan, jota en koskaan tule unohtamaan. Antoivat minulle tuntikausia jutun aihetta ja pohtimista. Suurin innostus ehkä hiipuu, mutta rakkaus Pottereihin ei koskaan.
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
« Vastaus #34 : Huhtikuu 10, 2009, 13:40:31 »
Kuten Taru sormusten herrassa kävi, ei Potteritkaan enää ole elämän suurin elämys. Ne antoivat paljon aikanaan ja koin niiden kautta paljon, mutta nykyään ei oikeastaan ole tehnyt mieli lukea kirjoja tai katsoa elokuvia aikoihin. Ne vaan ei enää ole se juttu, nykyisin se on ehkä Twilight - sarja joka koukuttaa ja Anne Rice.

Aika vie sen hohdon pois ja kun ei ole enää mitään mistä innostua, sitä vaan kasvaa ulos asioista ajan kanssa ja kun ei enää ole ihmisiä joiden kanssa aiheesta innostua ja jakaa. Olihan se ihana kausi kun sai Lontoon premiereissä olla ja jonottaa viimeistä kirjaa Lontoossa, mutta se jää kirjasarjaksi jolla on tunne-arvoa, mutta jota ei enää hehkuta ja vaadi että joka vuosi lukisi niitä kirjoja. Toivon, että jonain päivänä tulee himo lukea taas kirjasarja läpi, mutta sitä odotellessa voi kiinnostua uusista lukukokemuksista. Vuotis tulee varmaan aina olemaan se ainoa kosketus pinta tähän aiheeseen.
Julien, you're slow-motion suicide.

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • + The Song of Life +
« Vastaus #35 : Huhtikuu 12, 2009, 21:35:37 »
Tällä hetkellä kyllä vähän kyllästyttää. Syynä ehkä elokuvat, joita odotin aikoinaan kieli pitkällä, mutta joissa sitten jatkuvasti vaihtuva ohjaaja, minun mielestäni huonot näyttelijävalinnat joidenkin hahmojen kohdalla sekä kiireellisyyden ja liian pieneen tilaan ahtamisen tuntu alkoivat kaivertaa. Lisäksi tämä tempaus siirtää seuraavan leffan julkaisua melkein vuodella eteenpäin jotta saataisiin paremmin tuottoa kesäaikana. Pff. En aio mennä katsomaan ihan vain periaatteesta. Jaksan kyllä odottaa että saan vuokrata dvd:n.

Kirjoista kyllä edelleen pidän kovasti. Mutta nykyisin ehkä enemmän olen siirtynyt online-pelien ja muutenkin pelaamisen puolelle. Kyllä kirjojakin varmasti joskus luettua tulee, kun on vähän päässyt vaipumaan enemmän unholaan ja saa taas jotain elämyksiäkin lukiessa. Ei ole mukavaa lukea tai katsoa mitään minkä muistaa ulkoa.
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • We are waiting for you, Coraline
« Vastaus #36 : Heinäkuu 19, 2009, 20:47:33 »
Itseasiassa on kyllästyttäny jo tänä kevääny KAIKKI Potteriin liittyvä. Joteki aloin vihata J.K. Rowlingia siin samas :S. Nytkin ku siivosin kirjahyllyä ja siirsin tällä hetkellä suosimani Agatha Christien kirjat kaappiin suojaan valolta, huomasin että kun siirrän kaikki potter kirjat pois niin saisin tilaa uusille :) Ja nykyisillekkin. Vaikkei asia kuulu tähän, niin huomasin melkein unohtuneita kirjoja kun otin hyllynreunalle kertyneen pinon pois. :p.

Ennen fanitin Potteria "Leikkimällä" kuvittelin olevani Harry Potter tai joku muu vastaava ja sen maailman meidän isoon kotipihaan. Saunatiloissa oli mm. Kolmas kerros. Lopulta olin liian vanha vaikka kuinka teki mieli leikkiä.  Kun kolmosleffa tuli aloin olla jo todella vanha sellasiin leikkeihin.

Jospa jokainen alkaisi fanittaa jtn uutta? kirjaa / kirjailijaa. Tällä hetkellä ei taida olla mtn uutta kirjaa tulossa... Mutta en ole sentään niin kyllästyny ettenkö menisi kattoo Puoliveristä Prinssiä . P___P

Hemming

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Heinäkuu 20, 2009, 20:18:34 »
Eipä oikeastaan. Jotenkin tämä "potterismi" on niin vakiintunut asia, ettei se ole mitään elämään suurempaa mutta ei se mihinkään ole häviämässäkään. Lueskelen kirjoja tällä hetkellä läpi ties kuinka monetta kertaa ja samanlainen elämys se on niin kuin aina ennenkin. Minulle ei normaalisti käy niin, että ensin tulee hirveä fanituspuuska johonkin, fanitetaan 24/7 ja sitten koko roska menee kasaan kuin vanha uimalelu eikä siihen kosketa enää ikinä. Ei. Minulla on muutamia isompia fandomeja - joihin Harry Potter lukeutuu -, jotka ovat vakiintuneita asioita. Ei niistä jauheta koko ajan eivätkä ne ole elämän keskipiste, mutta silti hyvin tärkeitä asioita ja siellä taustalla jossain kuitenkin. Niitä ei tarvitse ajatella koko ajan, mutta pidän niistä eikä niiden viehätys ole vuosien varrella rapistunut mihinkään. Saa väittää vastaankin, mutta minusta tämä on vähän ns. aikuisempi tapa fanittaa ja siksi ehkä kestävämpää laatua.

Annetaanpa esimerkki.

Yhtä hyvin voisi oikeastaan kysyä "alkaako kahvinjuonti kyllästyttää?" - pidät kahvista ja silleen, mutta ei se pyöri ajatuksissasi koko ajan eikä se kuitenkaan tarkoita, että kahvintykkäyksesi olisi häviämässä. Se ei myöskään estä sinua kokeilemasta muita juomia ja tykkäämästä niistä. (minun kohdallani kahvin voi korvata teellä, mutta arvelin kahvivertauksen sopivan useampaan kuin teen) Minulla on tällainen suhde Pottereihin ja luen muitakin kirjoja, ne vain ovat sellaisen kestosuosikin asemassa, johon voi aina palata niin halutessaan.

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #38 : Heinäkuu 20, 2009, 21:49:34 »
Eipä oikeastaan. Jotenkin tämä "potterismi" on niin vakiintunut asia, ettei se ole mitään elämään suurempaa mutta ei se mihinkään ole häviämässäkään. Lueskelen kirjoja tällä hetkellä läpi ties kuinka monetta kertaa ja samanlainen elämys se on niin kuin aina ennenkin. Minulle ei normaalisti käy niin, että ensin tulee hirveä fanituspuuska johonkin, fanitetaan 24/7 ja sitten koko roska menee kasaan kuin vanha uimalelu eikä siihen kosketa enää ikinä. Ei. Minulla on muutamia isompia fandomeja - joihin Harry Potter lukeutuu -, jotka ovat vakiintuneita asioita. Ei niistä jauheta koko ajan eivätkä ne ole elämän keskipiste, mutta silti hyvin tärkeitä asioita ja siellä taustalla jossain kuitenkin. Niitä ei tarvitse ajatella koko ajan, mutta pidän niistä eikä niiden viehätys ole vuosien varrella rapistunut mihinkään. Saa väittää vastaankin, mutta minusta tämä on vähän ns. aikuisempi tapa fanittaa ja siksi ehkä kestävämpää laatua.

Sama täällä, jos kohta oma Potter-fanitukseni on kirjojen osalta hyvinkin tuore asia. Leffoista olen kyllä tykännyt alusta asti. Jos nyt yhtään oikein muistan, taisin käydä katsomassa ykkös- ja kakkosleffat kertaalleen sillon kun ne ilmestyivät ja sitten uudestaan, kun Azkabanin Vanki sai ensi-iltansa ja Turun Kinopalatsissa näytettiin Viisasten Kivi, Salaisuuksien Kammio ja Azkabanin Vanki trilogianäytöksenä. Azkabanin Vangin kävinkin sitten katsomassa leffateatterissa varmaan viisi kertaa tai enemmänkin, pitkälti Alan Rickmanin ja Professor Snapen takia (kuten ehkä avatar-kuvasta voinee päätellä). AV:sta lähtien olen käynyt katsomassa leffat heti ensi-iltapäivänä.

Myös mulla on muutamia isompia fandomeja, joista pitkäaikaisin on ollut voimissaan jo 20 vuotta, eikä senkään suhteen loppua ole näkyvissä. Se toki vaihtelee, mikä fandom milloinkin on päällimmäisenä ja minkä fandomin parissa vietän eniten aikaa, mutta perustason fanitus ja kiinnostus eivät ainakaan tähän mennessä ole hävinneet. Tällä hetkellä päällimmäisenä on Potter-fanitus ja olen -- itselleni hyvin tyypilliseen tapaan -- harmitellut sitä, etten lukenut kirjoja jo silloin kun ne ilmeistyivät. Vaikka olenkin katsonut kaikki leffat ja tykännyt niistä kovasti, tunnen jääneeni paitsi kymmenen vuoden aktiivisesta fanituksesta ja fandomissa pyörimisestä, koska olen löytänyt itse kirjat vasta pari vuotta sen jälkeen, kun Deathly Hallowskin on jo ilmestynyt. :( Niin kuin elämässä usein käy, kaikkein eniten kaduttaa sellaiset asiat, jotka on jättänyt tekemättä... Ei niin, ettenkö olisi tässä vuosien varrella kokenut mitä mielenkiintoisempia juttuja muiden fanitusten parissa, mutta kyllä se kieltämättä hiukan tai hiukan enemmänkin harmittaa, että olen pääsemässä Potter-fandomiin kunnolla mukaan vasta siinä vaiheessa, kun viimeinen kirja on ollut ulkona jo kaksi vuotta ja kahden viimeisen elokuvankin kuvauksista on jäljellä reilut puoli vuotta.

Mutta siis, pointti tässä lienee se, että en usko kyllästyväni Pottereihin kovinkaan pian, vaikka uusia kirjoja ei olekaan tulossa eikä elokuviakaan ole jäljellä enää kuin kaksi.
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #39 : Heinäkuu 20, 2009, 22:59:23 »
No eipä oikeastaan, vaikka tänä vuonna tulikin 10 vuotta potterismia täyteen omalla kohdallani. :) Välillä on kyllä ollut vaiheita, kun Potterit ovat olleet vähän vähemmän pinnalla elämässäni, mutta oikeastaan viimeiset pari vuotta on ollut aika tasaista. Olen hieman liian vanha (toisaalta inhoan sanoa noin, mutta ei voi mitään, että se tuntuu olevan totta) harrastaakseni mitään fanaattista ihkutusta ylipäätään minkään suhteen, vaan fanitukseni on iisimpää sorttia, eivätkä Potterit ole poikkeus. Oikeastaan en ole koskaan tainnut olla erityisen fanaattinen, mutta se ei tarkoita, ettenkö Pottereista olisi valtavasti pitänyt.

Kyllähän ne (lähinnä ensimmäiset kirjat) tuntuvat nuoremmille suunnatuilta, mutta niiden asema elämässäni on kumminkin niin merkittävä, että väkisinkin pitäisin niistä jo sen takia. Potterit ovat melko lailla ainoa asia, josta pidin sekä 8 että 18 -vuotiaana - ei siitä voi millään lakata pitämästä koskaan, en ainakaan minä.
Tolkienin teoksiin tutustuin vasta pari vuotta myöhemmin kuin Pottereihin, mutta niiden suhteen olenkin täysin myyty yhä edelleen - se onkin aivan asia erikseen. ;)

Olen huomannut, että jos Potterit alkavat kyllästyttää, ryhdyn kirjoittamaan ficcejä - sitä kautta tulee lisää kontaktia kirjojen maailmaan. Ja tietysti Fini ja Vuotis, joissa pyörin aktiivisesti, ylläpitävät omalta osaltaan kiinnostusta.

Kyllä se varmaan jossain vaiheessa tulee vastaan, kun Potterit menettävät asemaansa elämässäni, mutta aina niillä tulee se tietty merkitys olemaan enkä missään nimessä voi kuvitellakaan hävittäväni kirjojani tms. Aina on kuitenkin sellainen jonkinasteinen kiintymys yllä, vaikken välttämättä jaksaisikaan uhrata Pottereille yhtä hanakasti ajatuksia.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #40 : Heinäkuu 31, 2009, 19:39:09 »
Kerran tuntui, ihan hetkisen vain, että Potterit ovat tylsiä.

Viime vuonna(4 vuotta ensirakkaudestani Pottereihin, tänä vuonna on kulunut viisi vuotta) olin saanut Stephenie Meyerin Houkutuksen käteeni ja luin sen läpi. Kahlasin Uusikuun läpi kolme kertaa-nauttien Isabellan seikkailuista. Epäilyksen luin innoissani ja olin iloinen, kun Jake ja Bella suutelivat.
Sitten ajattelin:
-Entäs Potterit?
Kauhistuin, kun huomasin, että Houkutus tuntui sillä hetkellä hiukan paremmalta kuin Potterit!
Päätin, että lukisin Potterit vaikka väkisin läpi!
Pienen alkukankeuden jälkeen, tottumattomana J.K.:n ihanaan kirjoitustyyliin, luin Harry Potter ja Liekehtivä Pikari-kirjan.
Silmäni ahmivat tekstiä, ja itkin tuntiessani Harryn tuskan hänen nähdessään jälleen vanhempansa, vaikkakin haamun kaltaisina, enemmän kuolleina kuin elävinä.
Kun suljin Liekehtivän Pikarin, Potter-hahmot elivät minussa taas! Vihdoin, ja tajusin kuinka paljon olin ikävöinyt heitä kaikkia ja kuinka Twilightin hehkuttaminen(varsinkin ihailemani vanhemman ihmisen suunnalta)oli onnistunut harhauttamaan minut pois rakastamieni kirjojen ääreltä.
Liekehtivä Pikari palautti(tai no, ei palauttanut, herätti minussa hetken uinuneen Potter-faniuden)Potter-faniuteni.
Ja tajusin kolme asiaa:
1. Twilight oli vain ohi menevä houkutus.
2. Harry Potterit olivat ikuisesti koskettavimmat, taianomaisimmat, kauneimmat, upeimmat ja rakkaimmat kirjat.
3. Olin ollut idiootti, kun olin unohtanut Potterit!

Joten, luulisin että Potter alkaa kyllästyttää, mutta ne voi myös löytää uudelleen, kuten minulle kävi.
Tai no, en kadottanut sitä, se vain oli hetken hiljaisena sisälläni, mutta sitten löysin Harry Potter-kirjat ja rakkaan Rowlingin uudelleen<3
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
« Vastaus #41 : Elokuu 03, 2009, 18:49:46 »
Ainakaan vielä ei ole tullut semmoista tunnetta, että olisi aika siirtyä jo erilaisiin kirjoihin. Ei. Varsinkaan, kun Potterit eivät ole ne, joita luen yhä ja yhä uudelleen. Itseasiassa tykkää pitää jopa taukoa lukemisesta, tai sitten lukea jotain kevyempää, kuten sarjakuvia :D Pottereissa tuntuu olevan todella paljon tunnetta mukana. Ehkä johtuu siitä, että kaikki lempihahmoni kuolevat. :< erityisesti nautin niistä kohdista, jossa Harry on ajatuseulassa katselemassa joitain muistoja.
He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa sunnywolf

• Vuotislainen
  • kettutyttö
« Vastaus #42 : Elokuu 06, 2009, 13:53:39 »
Ei kyllästytä, vaikka meni 2 vuotta etten koskenut koko kirjoihin. Nyt taas on tullut luettua, ja kirjat kahlattu 14 kertaa läpi. Tarrojen keräilykin alkoi, samoin keräilykorttien. (Muistaako kukaan näitä?) Odotan koko ajan että kaupat toisivat suklaasammakot takaisin myyntiin.

Todellinen Potter-fanius ei mielestäni kuole koskaan, ja se juuri erottaa ne jotka jaksavat jotain kirjasarjaa seurata. Itse kävin katsomassa myös Houkutuksen, mutta juoni oli liian kökkö edes verrattavaksi Pottereihin.
Living like this is a full-time business.

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #43 : Elokuu 27, 2009, 22:37:27 »
Kathleenin kanssa olen samaa mieltä. Unohdin hetkeksi Potteri, kun aloin lukea Twilight-sarjaa. Pikkuhiljaa kuitenkin heräsin transsistani, ja ymmärsin, ettei näitä kahta sarjaa edes voida verrata..;) Potterit ovat osa jokapäiväistää elämääni, en ole mikään intohimoinen fani, vaan rakastan pottereita muuten vain.:)
Tahdonvoimaa!

Ajankääntelijä

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Elokuu 28, 2009, 18:12:52 »
Pikkaisen kun sain "viimein" luettuna KV:n (OK, 2 päivää mäni mutta odotusta päästä selaamaan opus, oli ehkä hieman enemmän). Intoa riittää kuitenkin vielä tarpeeksi katsomaan KV elävin kuvin, odottaa Rown yksityiskohtaista tietokirjaa (allekirjoittanut on suuri nippelitiedon ystävä) sekä lukemaan LP - viimeinen kirja mitä ei ole tullut edes avattua.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #45 : Elokuu 28, 2009, 21:13:12 »
Olen vasta noin puoli vuotta sitten hullaantunut uudestaan Potteriin, joten ei kyllästytä! :) Joskus aikaisemmin oli kyllästymiskausi, jolloin kyllästyin Potteriin. Se johtui siitä, että olin lukenut kirjat niin monta kertaa läpi. Olin yksinkertaisesti aivan täynnä Potteria, joten oli hyvä päästellä taikuutta vähän ulos. Irtauduin Potterin maailmasta täysin, kunnes kerran aloin jutella isäni kanssa siitä, että minkälainen elokuva Puoliverinen Prinssi tulisi olemaan. Sitten ajattelin lukea Potterit läpi ja nyt olen taas täysin hullaantunut niihin ;) Pottereihin ei kyllästy ikinä, ne ovat niin huippuja! Varmasti tulee kuitenkin vielä vähän rauhallisempia kausia, jolloin en lue Potteria niin paljon, vaan esim. Aku Ankkaa.

Totuus on se, että kerran fani, aina fani! =)
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa loorry

• Vuotislainen
« Vastaus #46 : Lokakuu 13, 2009, 23:56:29 »
No eipä oikeastaan. Kirjoja en nyt tällä hetkellä jaksa lukea, koska ne on liian hyvässä muistissa. Mutta kun menee semmoset vuosi-pari niin voisi taas aloittaa uuden rundin ehkä. Täällä foorumilla on kiva käydä katsomassa onko tullu jotain mielenkiintosia aiheita liittyen potteriin ja seiskakirjan leffoja ootan kyllä. Ja en oo vielä lukenut edes siuntio silosäkeen tarinoita eli sekin pitää vielä lukea. Eli kyllä ne potterit vielä kiinnostaa.

Eemi

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Lokakuu 14, 2009, 15:41:52 »
Ei mua vielä ainakaan, Potterit on jotenkin vaan niin mielenkiintosia joka lukukerralla. Aina löytää uusia asioita ja uusia näkemyksiä. En osaa perustella paremmin kun ,että jos päättää että pitää jostain niin paljon ettei siihen kyllästy niin sitten en varmaan oo kyllästymässä niihin nytten tässä vähään aikaan. Tietty Potterit vois laittaa laatikon pohjalle vähäksi aikaa. (Jonka teen joskus itsekin xD) Mutta mulla ainakin Potterit tulee aina uudestaan luetuksi.

Poissa Maigguli

• Kilokielimelli
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #48 : Lokakuu 14, 2009, 16:03:07 »
En varmaan pysty koskaan kyllästymään Harry Pottereihin sillä ne on niin best! Kaikki kaverit kyl ain kattoo muo et taasko toi lukee niit kun mää vaan nauraa räkätän hyvil kohdille, ja sit puhun vaan et ei, ei kun sä jäät siitä kiinni! Aina samat kohdat mutta ne tuntuu niin uusilta aina joka lukukerta.
Kuka? Kuka? Ai, se olinkin minä :D

Poissa nipsu

• juoksee aarteen perässä.
  • Vuotislainen
« Vastaus #49 : Lokakuu 14, 2009, 18:01:22 »
Tohon aiheeseen: Alkaako Potter kyllästyttää? , sanon: kyllä ! :D:D mua ihan oikeesti alkaa kyllästyttää potterit, oon lukenu kaikki muutaman kerran, 4, 5 oon lukenu varmaan melkein 10 kertaa, muut vähemmän, mutta silti moneen kertaan koko sarjan läpi. Nyt oon siinä vaiheessa, että lue neljättä kertaa KV:tä. :) Ja eikä oikein kiinnosta, mutta aloin lukemaan ja päätin: Luen joka ikisen lauseen, koska mulla on semmonen tapa että jos on joku semmonen kohta kirjassa, jossa jankataan samaa asiaa ja ei edetä. (jos nyt ymmärrätte), minua kyllästyttää ja hyppään esim. 5 riviä alaspäin.. niin tein semmosen sopimuksen kirjan kanssa, että luen joka ikisen sanankin. :D itseasiassa tähän mennessä oon lukenutkin:) mutta en minä kokonaan pottereihin kyllästy, etten voisi enään sietääkään niitä.. luen silti niitä. mutta jos ja kun tulee uusi elokuva, alan taan innostua:)