Kirjoittaja Aihe: Alkaako Potter kyllästyttää? vol. 2  (Luettu 21537 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Alkaako Potter kyllästyttää? vol. 2
« : Heinäkuu 31, 2008, 03:25:38 »
Ensimmäisen englanninkielisen Potterin julkaisusta on jo yli kymmenen vuotta aikaa ja Viisasten Kivikin ilmestyi suomeksi (melkein) 10 vuotta sitten (!). Sen jälkeen on ilmestynyt kuusi kirjaa ja moni meistä on kahlannut nämä kirjat lukemattomia kertoja läpi. Osa osaa jo tiettyä kappaleita ulkoa sekä englannikielisistä versioista että suomenkielisistä. 10 vuoden aikana on moni varmasti juossut jonottamassa, ensi-illoissa, larppaamassa potter-teemalla, osa jopa käynyt lontoossa pällistelemässä Pottereihin liittyviä asioita.

Joko kyllästyttää? Tuntuuko jo siltä että Potterit voisi siirtää laatikonpohjalle? Miksi kyllästyttää- onko kirjat tullut luettua jo liian monta kertaa vai onko markkinoille tullut mielenkiintoisempia kirjoja?
Voiko Pottereihin ylipäätänsä kyllästyä? Jos et ole vielä kyllästynyt, pelkäätkö että tulet kyllästymään? Vai vieläkö jaksat avata Azkabanin vangin kuudetta kymmenettä kertaa ja lähteä lukemaan ja edelleen naurattaa ja itkettää?

Lainaus käyttäjältä: [b]Jénaminya[/b]
Mutta että kyllästyä? Mistä te ihmiset oikein puhutte. Ettekö muista sitä ylitsepursuavaa, melkeinpä eurorista tunnetta, mikä tulee aina kun on saanut kirjan tai jonkun hyvän kohdan siitä luettua? Kuinka pakahdutte rakkaudestanne näihin Kirjoihin ja niiden luojaan, Rowlingiin? Kuinka halaatte kirjojanne ja lausutte mielessänne kiitoksia siitä, että Rowling on kirjoittanut nämä meille? Kuinka ette voi jättää lukemista kesken edes mennäksenne käymään syömässä jotain? Kuinka luettuanne virnistelette koko loppupäivän typerästi, ettekä vain voi sille mitään? Ettekö te muista? Vai olenko minä vain ainoa näin kajahtanut?

Keskustelua siis Pottereihin kyllästymisestä. Vanha topic paisui sen verran että startataan puhtaalta pöydältä, vanha topic painui arkistoon. Muistetaan ne perustelut viesteihin, jotta saadaan hyvää keskustelua aikaiseksi!

//C'anossa siivosi
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 27, 2009, 19:58:09 kirjoittanut C'anossa »
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Alkaako Potter kyllästyttää? vol. 2
« Vastaus #1 : Elokuu 01, 2008, 14:14:34 »
Tällä hetkellä on hieman vaisumpi vaihe, koska juuri olen lukenut koko sarjan lävitse. Enköhän sen kuitenkin ennen joulua saa taas luetuksi. Potterit ovat mielestäni muuttuneet jo klassikoiksi, joten kovin helposti niihin ei voi kyllästyä. Rowlingilla on ollut uskomaton mielikuvitus kun on pystynyt luomaan omanlaisensa maailman aivan tyhjästä, ja vielä muistaakin lähes jokaisen pienenkin yksityiskohdan ulkoa.

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #2 : Elokuu 01, 2008, 16:19:31 »
En usko että pystyn ikinä kyllästymään. Välillä tulee luettua Pottereita enemmän ja välillä vähemmän. Joskus suoritan sellaisia kivoja katoamistemppuja, kun en lue Pottereita vähään aikaan. Sitten luen ne uudestaan ja muistan taas, että Vuotiskin on olemassa. :)
Olen kauhistunut, jos omat lapseni eivät tykkää Pottereista. Ekan kerran Pottereita luin seitsemänvuotiaana, ja siitä asti se on ollut ehdoton lempisarjani. Vaikka itse sarja on loppunut, voi aina lukea ja kirjoittaa fickejä, joita tulee yhä vaan uusia. Hakuteokset ovat myös kivoja. Leffatkin ovat tietysti olemassa, mutta ne käyvät (minun mielestäni) koko ajan huonommiksi.
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.

Poissa Yöfani

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #3 : Elokuu 01, 2008, 23:49:11 »
Ei kyllästytä. En varmaan kyllästy Pottereihin koskaan, ainakin toivon niin. Monta juttua on kokeilemattakin. Esimerkiksi larp. ja kun tuntuu, että kaiken tietää ja on tehnyt kaiken, niin löytää kirjasta tai leffasta uuden yksityiskohdan(tai etsii sellaisen väksin) tai keksii uuden Potteriin liittyvän huvituksen. Muutamia olen kehitellyt Potterin varalle. Esim. Potter-tietolehtinen, omien Potter-tavaroiden/taikajuomien tekeminen, Potter-aiheiset nettisivut(joita vo tehdä todella monella eri tavalla).. Potteraiheisia juttuj voi tehdä niin paljon, ettei kyllästy. Mutta entäs leffat ja kirjat? Kyllästyykö niihin ja tekee vain "muita Potter-juttuja"? Tähänkin voin totuudenmukaisesti sanoa ei.

Yksinkertaisesti sanottuna: Potterit eivät kyllästytä.

Råusc

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Elokuu 02, 2008, 14:39:51 »
Vähäsen. Kirjat olen lukenut monta kertaa, mutta siinä ei ole syy, Potter seiska oli alakynten jäänyt kirja ja Row meni siitä, mistä aita oli matalin. Muiden kirjojen perusteella viimeisestä kirjasta olisi voinut tulla kymmeniä kertoja parempi. Pottereissa oli se idea, että siinä jää asioita mysteereiksi, se kiehtoi minua eniten pottereissa, mutta nyt Rown piti mennä ja selittää kaikki jutut selviksi. Eikö hän luota faniensa omaan mielikuvitukseen? Epilogin olisi voinut olla tekemättä, koska lukijat olisivat voineet itse päättää kumppaneiden kohtalon. Seiskan alhaisen suorituksen jälkeen ei ole ollut minkäänlaista potter innostusta ja muut kirjat vaikuttavat jo monta kertaa paremmilta kuin potter. Leffatkin vaikuttavat nekin ovat huonontuneet jo huimasti. Kyllä Potter tulee korvista ulos ja on aika siirtyä eteenpäin muiden kirjojen lumoihin ja jättää (kuinka surullista se onkin) Potter laatikon pohjalle. (ainakin väliaikaisesti)

Wackoo

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Elokuu 07, 2008, 19:04:51 »
Nojaa... se menee vähän aalloittain. Ennen luin Pottereita aikas tasaiseen tahtiin. Nyt se on vähän jäänyt. osasyynä myös koulu joka laittaa lukemaan erillaisia kirjoja, niin potterit jäävät vähän taka-alalle. Mutta sitten välillä alkaa taas kaivata sitä ihanaa maailmaa minkä kanssa on jo elänyt melkoisen kauan. Sitten alkaa taas Potter-luku-prosessit. Olen myös ajatellut lukea niitä useammilla kielillä. Kauan luin vain suomeksi kun se suomennos oli avina omaa luokkaansa. sittemmin löysi alkuperäisen kielen joka oli kertakaikkisen loistava! peittosi suomenkielisetkin mennen tullen. Niitä sitten vetelee läpi. Ajattelin myös että sitten kun olen päässyt syvemmälle ranskan opiskeluihini niin treenaisin kieltä pottereiden kautta.

Mutta eeii... kyllä ne potterit seuraavat minua kaikkiin kirjahyllyihin mitä tulen omistamaan. olivatpa sitten miten pölyisiä ja lukemattomia tai puhki kuluneita kuin vain voivat.

Poissa lullaby

• Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornMagic6297
« Vastaus #6 : Elokuu 08, 2008, 17:57:25 »
Kieltämättä en lue Pottereita enää niin tiiviisti kuin ennen. Kun joskus 8-vuotiaana sain Viisasten kiven syntymäpäivälahjaksi, enkä silloin koskenut siihen aluksi ollenkaan. Kirjan kansi ei kauheasti miellyttänyt silmää ja ajattelin "tää on varmaan ihan tylsä". Jossain vaiheessa kuitenkin pyysin äitiäni lukemaan sitä minulle ääneen, ja sitten jotenkin hurahdin Pottereiden maailmaan. : ) Veljenikin innostui ja hankki Salaisuuksien kammion, jota tietenkin seurasi Azkabanin vanki, etc. Pian kirjahyllystämme löytyivätkin kaikki siihen mennessä ilmestyneet Potterit.

Tässä vähän aikaa sitten päätin vihdoinkin lukea Puoliverisen prinssin. Jostain syystä en aikaisemmin jaksanut tarttua siihen, ajattelin ehkä, etteivät Potterit enää kiinnosta minua. Luin sen kirjan kuitenkin, ja tadaa, innostuin Pottereista taas. Luin kaikki aikaisemmat kirjat Viisasten kivestä Feeniksin kiltaan, ja päädyinkin sarjan päätökseen. Kuoleman varjelukset tuli luettua parissa päivässä ja olin ehkä hieman pettynyt sen päätökseen. Ajattelin vain "tässäkö se nyt muka sitten oli?". Mutta joo, eihän mitään kirjasarjaa pysty venyttämään loputtomiin. Tällaiseksi Rowling päätti Harry Potterin tarun, ja minä tyydyn siihen.

Mielestäni kirjoja voi lukea ihan niin moneen kertaan kuin itseään huvittaa. Minulla on monia suosikkikirjoja, joihin en varmaan koskaan kyllästy. On kuitenkin hyvä pitää välillä vähän pidempiä taukoja saman kirjan lukemisesta. Silloin ei kyllästy niin nopeasti. Ja kun lukee jotain kirjaa pitkän tauon jälkeen, voi huomata tekstistä paljon uusia ulottuvuuksia, joita ei aikaisemmin ole huomannut. : )
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2008, 19:06:37 kirjoittanut lullaby »

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #7 : Elokuu 12, 2008, 16:41:01 »
Hieman kyllästyttää täytyy myöntää. Ei niinkään täällä vuotiksessa palloilu kyllästytä. Enemmänkin kirjojen lukeminen ja elokuvat. Elokuvia olen katsonut viimeksi varmaan viime vuonna ja kirjoja luin silloin, kun KV ilmestyi. Sen jälkeen ei ole ollut mitään innostusta lukea niitä. KV:n jälkeen tuli sellainen tässäkö se nyt oli olotila. Tuli yksin kertaisesti tyhjä olo. En aio kuitenkaan unohtaa niitä minnekkään laatikon pohjalle. Kirjahyllyssäni ne on ja pysyy. Pidän vain pitkän tauon ennen kuin luen niitä taas joskus. Olen edelleen hp-fani. Nyt vain on vähän vaisumpi kausi. Ja olenhan sentään menossa elämäni ensimmäiseen miittiin piakkoin (jos pääsen).
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Jusku

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Elokuu 13, 2008, 20:50:13 »
Oikeestaan ehkä hiukkasen. Ihan minimaalisesti. Välillä tuntuu että ei millään kykene enää sivuakaan lukemaan, mutta toisaalta tuntuu että ihanaa! Voi syventyä kaikessa rauhassa lukemiseen, eikä tarvitse ajatella mitäänn muuta. Se on hyvä tunne. Mutta se ettei joskus jaksa kirjaa edes avata, ei tarkoita sitä, että joku ensi-ilta olisi väliin jätettävissä! Jokainen ensi-ilta, kirjan ilmestyminen, lukukerta on ainut laatuinen, vaikka elokuva olisi nähny 500 kertaa ja kirjat kahlattu 700 kertaa, jokaisessa luku/katselu kerrassa on jotain ihmeellistä. Jotain hyvää. Ja jokaisen kerran jälkeen ajattelee että tää oli tässä. Ei yhtään enää.

Lyhyesti sanottuna EI TIPPAAKAAN KYLLÄSTYTÄ!!

Ylénja

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Elokuu 23, 2008, 17:16:32 »
Ehei, ei ollenkaan. Olen liian kiintynyt Pottereihin, että kehtaisin kyllästyä niihin. Välillä tulee kyllä pitkiäkin taukoja ilman Pottereita, mutta jonkun ajan päästä löydän ne taas. Ja pitkän tauon jälkeen innostus niihin on vain kasvanut. (Erossa oleminen vahvistaa suhdetta :D) Uskon, että joskus kymmenen vuoden päästä muistan tietenkin vielä Potterit ja pidän niistä yhä, mutta tuskin olen niin koukussa niihin enää. (Mutta en myöskään kyllästynyt!)
Joka lukukerralla löytää kirjasta jotain uutta, mikä on aikaisemmin jäänyt huomaamatta ja se on palkitsevaa. Ja ainahan voi lukea Pottereita muilla kielillä, vaikka sitten alkuperäisellä. Sekin lisää mielenkiintoa kun voi verrata alkuperäistä suomennokseen ja ihmetellä, että miten tämä nyt näin on suomennettu jne...

Eli ei kyllästytä, eikä pitäisikään. (:

Time

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Elokuu 25, 2008, 18:28:17 »
Tässäpä pointti: Tosifanit eivät kyllästy, ne ketkä todella ovat tosifaneja eivät jätä sarjaa kun kaikki elokuvatkin on näytetty. He siis ansaitsevat hakuteoksen.

Itseäni ei tosiaankaan kyllästytä, ja kuten edellä on mainittu, pienen tauon jälkeen innostus vain kasvaa. Ja joskus voin piilottaa Potterit kaappini perukoille, ja kerran sitä siivotessani törmätä niihin: "Nyt voisi lukea nämä taas uudestaan" ja voi mikä innostus siitä taas syttyy. Olen useammassa asiassa törmännyt lakiin: Erossa oleminen vahvistaa suhdetta, niin seurustelussa kuin muussakin. Siis, nauttikaamme Rowlingin kirjallisuudesta.

sirrrex

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Syyskuu 01, 2008, 10:30:14 »
Ei, enkä kyllä usko, että tulee koskaan kyllästyttämään. Oon lukenut kaikki kirjat aivan tosi monta kertaa läpi ja yhä jaksan aina aloittaa uudestaan. Ykkösen luin ekan kerran melkein heti, kun se oli ilmestynyt elokuvana. Olin sillon kakkosluokalla ja jaksan vieläkin lukea niitä yhtä innokkaasti kuin kahdeksan vuotiaana, niin en usko, että tää into tästä lopahtaa. Kyllähän mäkin muistan miltei sanasta sanaan joitain kohtia kirjoista, mutta ei se haittaa. :) Sitä parempi lukukokemus mulle jos kaikki ei tuu yllätyksenä, ja sitäpaitsi joka kerta kun luen kirjat, niin  löydän aina jotain uutta.

Kyllä mullakin on sellaisia ajanjaksoja, jolloin en jaksa milliäkään innostua Pottereista, mutta ne menee parissa viikossa ohi ja sitten jo luen taas sarjaa onnellisena läpi. Elokuvat menee välillä tosi tylsistyneenä katsoen, koska niissä ei kuitenkaan ihan samanlaista lumoa ole, kuin Rowlingin teoksissa. Rakastan kuitenkin niitäkin enkä varmasti tule koskaan kyllästymään niihin niin paljon, etten jaksaisi katsoa niitä enää.

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • + The Song of Life +
« Vastaus #12 : Syyskuu 26, 2008, 20:31:37 »
Tällä hetkellä kyllästyttää. Minulla on aina sellaisia kausia, että jotkin jutut mistä pidän kovasti, eivät kiinnosta ja jokin uudempi juttu kiinnostaa. Kuitenkin jonkin ajan kuluttua jostain tulee sysäys alkaa taas käymään vanhempia kiinnostuksen kohteita läpi, ja sitten ovat taas Potter-kirjat ja -leffat ahkerassa käytössä. Mutta nyt on tosiaan kirjat luettu ja kaikki ilmestyneet leffat katsottu, ja uusin leffa vain ärsyttää johtuen siitä että sitä lykättiin niin pitkälle.

Kuitenkin saattaisi olla pidemmän päälle aika tylsää jos ei edes väliaikaisesti kyllästyisi johonkin. En minä ainakaan jaksaisi fanittaa kaikkea samanaikaisesti. Ja se on kivaa aina löytää vanhat fanituksensa jonkin ajan kuluttua uudelleen. Se on vähän kuin löytäisi jonkin uuden hienon jutun. Tälläkin hetkellä hehkutan ihan hirveästi erästä monen vuoden takaista juttua jonka olin jo ehtinyt unohtamaankin. :D
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Poissa Blueberry

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #13 : Syyskuu 27, 2008, 19:04:53 »
Löysin kirjat vasta tänä kesänä, mutta leffoja olen katsellut tasaisesti jo monta vuotta. Kun olin ekan kerran saanut luettua koko sarjan läpi luin heti uudestaan. Ja nyt menee englanniksi :DD Sitten tulee varmaan vähän taukoa, mutta ei, en usko että tulen koskaan kyllästymään. Pystyn ihan hyvin kuvittelemaan, kun vanhana mummona vanhainkodissa kiikun kiikkustuolissa ja luen Pottereita...;D
"Tottakai tämä tapahtuu sinun päässäsi, Harry, mutta minkä kumman takia se silloin olisi epätodellista?"

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
« Vastaus #14 : Lokakuu 04, 2008, 16:11:04 »
Kirjat eivät ole ikinä kunnolla kyllästyttäneet, riittää kun pitää vähän aikaa taukoa lukemisen välissä. Joskus on toki sellaisia päiviä ettei Potterit voisi vähempää kiinnostaa, mutta sitä nyt en laske kyllästymiseksi.
Elokuviin sen sijaan olen tälläkin hetkellä kyllästynyt. Toisaalta haluaisin katsoa FK:n, mutta sitten ajattelen kaikkia niitä kohtia jotka muistan ulkoa.
Tosiaan minullakin on usein tällaisia kausia tyyliin "pakko lukea Muumeja!", jolloin joku muu asia jää sitten vähän vähemmälle.  Mutta seuraavaksi onkin sitten Potterien vuoro ja innostun taas enemmän niistä.
imagine none of this is real

Poissa Nadia

• mastermind
  • Vuotislainen
« Vastaus #15 : Lokakuu 06, 2008, 22:10:38 »
Kirjat hieman kyllästyttävät, mutta leffat ja ficit alkavat nyt kiinnostaa entistä enemmän. Fanitavaroiden keräileminenkin kuuluu osana hienoiseen fanitukseen. Hieman ehkä kyllästyttää, mutta kokonaan en Pottereita jätä. :) Ehkä osuus kyllästymiseen on myös jatkuva Linkin parkin faniaalto. Kyllä se kai ohi menee sen verran, että hieman Pottereihinkin ehdin syventyä.
so throw your diamonds in the sky
we'll stay gold forever

Idaae

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Lokakuu 14, 2008, 19:07:19 »
Itse tuskin en ainakaan vielä Pottereihin kyllästy, koska olen kesän alusta vasta alkanut keräämään itselleni kirjoina ja olen päässyt nyt viidenteen kirjaan astija ajattelin ne vielä englannin kielisenäkin itselleni hankkia.

Pottereiden lukemisen aloitin jo toisella luokalla (olen nyt seitsemännellä), mutta luin vain kaksi kirjaa silloin. Viime keväänä lainasin kirjastosta loma lukemiseksi neljännen potterin ja luin sen kaksi kertaa läpi viikon kestäneellä lomallani. Siitä se sitten lähti :)

Eli minä en ainakaan vielä hetkeen Pottereihin kyllästy. Ja en myöskään usko, että Suomeen on vähään aikaan tulossa mitään Pottereiden kaltaista kirja sarjaa.

greywolf

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Tammikuu 12, 2009, 00:37:50 »
Viisasten kivi oli yksi ensimmäisiä kirjoja joita luin, kun lukemaan opin ja sen jälkeen Harry Potterit on tullut luettua niin monia kertoja uudelleen, että olen jo vähän aikaa sitten mennyt laskuissani sekaisin. Myös elokuvat (vaikka ovatkin huonompia kuin kirjat) olen katsonut todella monesti läpi ja yhteen väliin minulla ja muutamalla kaverillani oli suorastaan perinne kokoontua katsomaan Azkabanin vankia yhdessä.:> Vaikka kyllästyn moniin asioihin todella helposti, en ole kertaakaan huomannut, että Harry Potterit olisivat alkaneet tuntua mielestäni tylsältä. Mielenkiintoa pitävät yllä tietysti myös ficit, joita luen ja kirjoitan nykyään paljon. Sen lisäksi kulutan paljon aikaa myös katselemalla netistä fanien tekemiä fanivideoita ja saatan ajankulukseni niitä joskus väkertää itsekin.

En voi kuvitellakaan, että ihan lähiaikoina kyllästyisin Pottereihin. Se kirjasarja jotenkin vain on niin suurella paikalla minun elämässäni, että en tällä hetkellä osaa mainita yhtään sellaista fanituksen kohdetta, joka voisi täyttää sen paikan. Eli joo, EI todellakaan kyllästytä.

Poissa Greippi

• - doctor Who?
  • Vuotislainen
« Vastaus #18 : Tammikuu 26, 2009, 08:13:57 »
Pakko myöntää, että joihinkin kirjoihin kyllästyy helposti vaikka ne olisivatkin olleet todella hyviä. Pottereihin en vain ole kyllästynyt, vaikka se on ensimmäinen kirja jota olen koskaan oikeasti ihaillut. Jotenkin se taikamaailma tekee vain sen että ei pysty :D. Pottereista on itseasiassa muodostunut tiettyjä "perinteitä". En vaan voi lähteä mökkimatkalle ottamatta AV:ta mukaan ja lukemalla sen automatkan aikana. Tulee jotenkin huono fiilis jos se ei ole mukana vaikka se ei edes ole lempikirjani :D. Kyllästymistä esti myös se, kun sain myös kaverini potterfaniksi. Hän kysyi kirjaa lainattavaksi ja tyrkytin hänelle Viisasten kiveä ja käskin lukea vaikka mikä olisi (miten niin painostava?). Viikonlopun jälkeen hän pyysi toista osaa, jonka kiikutin hänelle. Pian hän oli lukenut jo LP:seen asti ja joutui myöntämään olevansa koukussa. Nyt on sitten kerrankin joku jolle voi puhua Pottereista (Vuotista ei lasketa). Oli taas aika sekavaa puhetta, mutta pointtina oli kuintenkin, että ei kyllästytä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2009, 16:09:01 kirjoittanut Greippi »

Poissa Silver

• Tengo hipo y soy estudiante.
  • Vuotislainen
  • *Arvostaa sankariaan*
« Vastaus #19 : Helmikuu 20, 2009, 22:00:14 »
Hehe. Epäillyttää että suurin osa meistä jättää Potterit lapsiensa kirja hyllyyn tullessaan siihen ikään. :D Mutta täytyy myöntää, että joka kerta ottaessani kirjat esille ja ryhtyessäni lukemaan hotkaisen ne sellaisella vauhdilla (esim yöllä) etten enää muista kunnolla lukemaani. Näin en tunne koskaan saavani tarpeekseni, koska kaikki yksityiskohdat eivät jää mieleen. Voin siis hyvin aloittaa taas parin kuukauden päästä uudestaan, sillä olen jo unohtanut mielenkiintoisia yksityiskohtia. Tietenkin kaikki suuret tapahtumat jäävät mieleen, joten mitään ratkaisevien asioiden jännitystä ei ikävä kyllä enää tule. :(
   Esimerkiksi jos miettii Frediä ja Georgea. Siis johan on markkinat kun heidän puheitaan lukee! :'D En varmaan pitkään aikaan kyllästy, hihii. ^^

-Silver
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2009, 22:04:25 kirjoittanut Silver »
Elämä maapallolla on kallista, mutta sisältyyhän siihen matka auringon ympäri.

Jennaanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Helmikuu 21, 2009, 11:38:23 »
Mua ei ainakaan kyllästytä, enkä varmasti pitkään aikaan kyllästykkään ! :D Elokuvat on katottu tosi monta kertaa,
mutta aina on vaan pakko kattoo uudestaan ja uudestaan :D Eikä ne tunnu yhtään pitkäveteisiltä :'D
Ja hauskoille kohdille jaksaa aina nauraa (tietenkin), sama pätee kirjoihin (:
Potterit on kyllä niin hyviä! Uskon ja toivon että en koskaan tule kyllästymään niihin :')

Minger

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Helmikuu 23, 2009, 18:04:40 »
En usko, että itse tulen ikinä kyllästimään. Olen lukenut kaikki kirjat jo vähintään 4 kertaa läpi.

Tuohan ei ole vielä kovin paljon, EJR hyvä. :) Minä olen lukenut (älkää ottako tätä itsekehuna) 1-5 yli kymmenen kertaa ja kaksi viimesitä sitten ehkä viitisen kertaa, enkä vielä ole kyllästynyt. Minusta Pottereihin voi kyllästyä siinä mielessä, että lopulta, luettuaan riittävän monta kertaa, muistaa kaiken ulkoa ja se ei yksinkertaisesti ole niin jännää. Mutta itsetaikamaailmaan, velhoihin ja jästeihin ja koko tarinaan sinällään, ei varmasti ole helppo kyllästyä, sillä kertomus on muovattu aivan loistavaksi spekuloinnin aiheeksi ja siitä riittää iloa moneksi ajaksi, vaikkei lukisikaan kirjoja.

Mutta voihan olla henkilökohtaisia eroja Potterien kyllästyttäyydestä.

Hyvät vuotislaiset, monet teistä eivät ollenkaan perustelleet näkemystään, ettei sarjaan voi kyllästyä! Minä olen sarjan tuntenut vain noin kahdeksan vuotta ja se on melko lyhyt aika lähteä tuomitsemaan. Voi koittaa aika, jolloin Potterien suosio muuttuu enemmän ryhmäkohtaiseksi ja niitä lukevat vain Potter-fanit, eivät enää kaikki yleissivistyksen omaisesti. Senkin uhalla uskon teidän muidenkin tavoin, että ohjaan lapsenikin Tylypahkan maailmaan (ja aion kasvattaa heidät pimennossa, jotteivat he vain spoilaannu juonesta ennen viimeisintäkin osaa! Olen onnellinen, että sain tuntea jopa vuosia kestäneen jännityksen ja autuuden loppuratkaisun suhteen!) ja tulen varmasti lukemaan kirjat läpi vielä useaan kertaan. Haluan kuitenkin pitää säädyllistä väliä, ihan vain välttääkseni sen pienen riskin, että lopulta en enää jaksaisi lukea, kuinka Salaisuuksien kammion avasikin Ginny ja kuinka Sirius ei ollutkaan syypää Lilyn ja Jamesin kuolemaan.

Nooraijai

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Helmikuu 25, 2009, 12:38:54 »
Nooh, ei vielä ainakaan pahemmin kyllästytä. Okei, ehkä Potter-elokuvat, kun ne olen katsonut niin monia kertoja. Ykkösestä kolmoseen katsoin aina kun olin kipeä varmaan viiden vuoden ajan, joten kyllä varmaan tajuaa, joskus vielä muutoinkin. Liekehtivän pikarin olen tosin nähnyt vain kaksi kertaa, Feeniksin killan nyt kymmenisen ehkä. Olen lukenut kaikki Potterit kerran, mutta nyt koulussa kun pitää jotain lukea perjantaisin, niin Salaisuuksien kammio osui käteeni koulun erittäin pienestä kirjastosta ja kirjavalikoimasta. Luultavasti luen kaikki nyt pikkuhiljaa toista kertaa.

Ankka

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Maaliskuu 04, 2009, 10:55:44 »
No siis  sehän on aika kakspiippunen juttu. Toki sitä alkaa tylsistyä lukiessaan samoja kirjoja "on and on". Siinä ei ole enään mitään hauskaa, kun todellakin tietää mitä on tapahtumassa seuraavaksi ja kaikki pienet yksityiskohdatkin alkavat tuntua laimeilta ja tylsiltä. En tietysti sano, etteivätkö ne kirjat olisi fantastisia ja silleen. Ja nytten kun kirjasaaga on saatu päätökseen niin on kiva kuvitella mitä kantajengin lapsille tapahtuu.

Mutta kyllä, olen osittain kyllästynyt Pottereihin, piste.

Mespa

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Maaliskuu 29, 2009, 19:35:27 »
Ei vielä pitkään aikaan. Tai no seiskan jälkeen oli kyllä aikas... hmm... Potteriton aika, mutta nyt kun sen luki alusta loppuun ni ehän se minnekkään kadonnut. Kun seiskan sitten suljin, kun kaikki oli kahlattu läpi oikeassa järjestyksessä vielä (hyvä minä), tuntui kuin olisi halunnut vain jatkaa ja jatkaa... Pari päivää olin aika maassa kun vihdoin seiskan kolmannella luku kerralla ymmärsin että se todellakin loppui, piste. No päätin sitte aloittaa vielä kerran alusta ja eihän siihen koskaan kyllästy, vaikka kaikki muistaakin jo kutakuinkin ulkoa. No ainahan on ne ei niin hyvät elokuvat joita voi myös kattella ja silleen mutta ne nyt alkaa jo kyllästyttää, toisin kuin kirjat. Ja jos kyllästyy siihen samaan ni eiku suunta kohti ficci osastoa.
En todellakaan ikinä kyllästy(toivottavasti)
Mutta saattaa tämä Potter yli innostus myös johtua tämän hetkisestä Potter kaudesta xD