Kirjoittaja Aihe: Kaukametsän pakolaiset  (Luettu 6600 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
  • Tupa: Luihuinen
Kaukametsän pakolaiset
« : Heinäkuu 19, 2008, 01:28:26 »
Kai tämä tänne kuuluu? Eihän se nyt animeakaan ole, joten..

Niin siis. Tämä aivan ihana sarja, jota aloin äsken ajatella. Kuinka moni on joskus pienenä katsellut kyseistä ohjelmaa? Minulla kesti hetki, ennen kuin sain nimen päähäni, on siitä sen verran aikaa kun viimeksi sen televisiossa näin.
Miksei sitä enää näytetä telkasta?

Juoni on aivan ihana, ja hahmot mielenkiintoisia. En nyt kauheasti muista, mutta oma lempihahmoni taisi olla joku jänis/kaniini :D PItäisi jostain kyseisiä jaksoja löytää, että saisi taas katsella niitä.
Nyt teidän mielipiteitänne, ei minulla ole enempää sanottavaa kun en kyseisestä sarjasta juurikaan mitään muista :D
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
Vs: Kaukametsän pakolaiset
« Vastaus #1 : Heinäkuu 20, 2008, 23:33:01 »
Eikä... Juuri tänään mietin, miksei tätä esitettäisi uusintana. Rakastin tätä sarjaa yli kaiken pienempänä, ja nyt on kova hinku katsoa uudestaan, kun en niin hyvin enää edes muistakaan... Se perusjuoni on kyllä tallessa aivokopassa.
Muistan sen nimen siksi niin hyvin, että asuin pienenä Kaukajärvellä (Tampereella), ja se Kaukametsä sopi niin hyvin siihen, kun siellä oli Kaukajärvi -järvikin :) Muistan, että olin äidin kanssa usein lenkillä metsässä (mikään iso metsä ollut), jota kutsuin Kaukametsäksi ;)
Siksi ehkä se sarja on niin hyvin syöpynyt muistiini. Ihan vain muistojenkin vuoksi haluaisin katsoa uudelleen. En ole löytänyt VHS:nä/DVD:nä mistään, vaikka vähän olen etsiskellytkin...
Se on todella hyvä lastenohjelma, varmaankin paras. Pidin myös sarjasta Matka maailman ympäri, missä se leijonahahmo seikkaili. Saisivat esittää niitä, kun nykyään tulee melko lailla vain huonoja lastenohjelmia... Ei niitä jaksa tällä ikää katsoa, mutta nuo uppoaisivat varmasti!
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Blizzard

• Untitled
  • Vuotislainen
« Vastaus #2 : Syyskuu 24, 2008, 19:55:43 »
Oih! Tämä oli yksi lempisarjoistani... Vaikka se olikin surullinen. Olen lukenut myös Kaukametsän pakolaiset-kirjan.
 Se oli hyvin kauniisti piirretty, ja siinä oli ihana taustamusa, en vain enää muista mikä... Rakastin niitä eläinhahmoja, päähenkilökettuja erityisesti. Muistan pienenä itkeskelleeni siilien ja fasaanien kuolemille, sekä kettukaksikon lasten tapoille. (Eiväthän he kaikki kuolleet, mutta osa)
 (Tunnen itseni huonoksi kirjoittajaksi, kun en muuta saanut tehtyä. Jatkoa seuraa, heti kun vain olen enemmän hereillä.)
"Falling is just like flying... except there's a more permanent destination"

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Syyskuu 24, 2008, 21:21:25 »
Minäkin katsoin pienenä Kaukametsän pakolaiset ja Matka maailman ympäri -sarjoja sekä myös Vili Vilperiä. Ne olivat mielestäni todella kivoja sarjoja kuvituksineen kaikkineen. En itsekään pidä monista sarjoista, mitä lapsille nykyään tuputetaan TV:stä. Varsinkin kaupallisilla kanavilla esitettävissä sarjoissa on monesti vain tekstitys, jolloin pienten lasten on hankala seurata niitä, jos eivät osaa lukea (eikä puhekieli kehity).  Lisäksi sarjojen kuvitus on monesti liian "räiskyvää", eivätkä tällaiset sarjat siten ainakaan rauhoita lapsia ennen nukkumaanmenoa (esim. Digimonin kaltaiset sarjat). Olisi kiva, jos vanhoja "klassikoita" esitettäisiin TV:ssä, niin saisivat lapset parempaa katsottavaa. Voisin itsekin jopa katsoa niitä menneitä muistellen.   
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #4 : Syyskuu 25, 2008, 10:23:15 »
Mustakin tää sarja oli tosi ihana. Toivottavasti esitetään joskus uusintana.

Pidin myös sarjasta Matka maailman ympäri, missä se leijonahahmo seikkaili.

Niin minäkin ja tästä sarjasta löytyykin ihan oma topic.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Wolfgirl

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Lokakuu 29, 2008, 20:04:45 »
Ah Kaukametsän Pakolaiset. Rakastin tuota sarjaa lapsena ja rakastan edelleen. top suosikki hahmoni ovat myös vuosi toisensa jälkeen pysyneet samoina, Kärppä ja Kyy. Sanoin top suosikit koska muitakin suoikki hahmoja toki oli joskaan ne ei evät olleet itselleni suosikkeja samalla tavalla kuin nuo kaksi. Mutta kuitenkin tuo sarja oli kaunis niin animoinniltaan kuin tarinaltaankin. Katsottiin tuota sisarusten oikein innolla silloin kun tuota tuli eikä yhtään jaksoa saanut jäädä väliin. Kaikki tunteet oli kuvattu hyvin. löysin nuo kaikki jaksot You Tubesta (englanniksi) ja katsottuani ne läpi huomasin itkeneeni samoissa kohdissa joissa itkin lapsena. Sama jutti niiden kohtien kanssa jotka naurattivat. oli ihanaa huomata, että tuo sarja vaikutti minuun yhtä voimakkaasti vielä näin vuosien jälkeenkin. tuntu oikeastaan melkein pyhäin hävistykseltä, ettei tuota sarjaa ole talletettu DVD:lle, että tämän paivan ipanat voisivat nähdä tuon kauniin sarjan.

Poissa Giliath

• Cassiopeian pikkusisko
  • Vuotislainen
  • Jensen Ackles :D
« Vastaus #6 : Lokakuu 29, 2008, 20:45:08 »
Jep, muistot nousevat kun ajattelen sarjaa. Olin kyllä todella pieni kun sarjaa näytettiin, mutta vieläkin löytyy vanhoja VHS-filmejä, jossa tätä sarjaa on pari jaksoa. Ketut minä muistan, taisi olla kaksi kilpailevaa laumaa, ja yhdet pennut rakastuivat ja karkasivat. Hämärämuisto on siitä, kuin osa ketuista kuoli (yksi raahautuu verta vuotavana metsään?).

Sääli kuin tätäkään sarjaa ei enää näytetä, en tiiä onko nykylasten parempi katsoa sellaista räiskintä-tyyppistä ohjelmaa, ja sitten ihmetellään jos lapset ovat ylivilkkaita. Tuliko sarja yleltä? Voisi joskus yrittää laittaa kysymyksiä sarjasta/toive-uusintoja, mutta tietenkin tämänkin sarjan näyttämisoikeudet ovat kadonneet kuin pieru saharaan.
*Miettii ja lukee, mutta harvemmin kirjoittaa*

Wolfgirl

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Lokakuu 29, 2008, 21:56:18 »
Lainaus käyttäjältä: Giliath
Tuliko sarja yleltä? Voisi joskus yrittää laittaa kysymyksiä sarjasta/toive-uusintoja, mutta tietenkin tämänkin sarjan näyttämisoikeudet ovat kadonneet kuin pieru saharaan.

Kyllä sarja tuli yleltä. Kakkoselta tarkemmin sanottunua, koska muistan sen tulleen aina ennen Pikku Kakkosta.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #8 : Tammikuu 02, 2009, 23:32:17 »
Rakastin sitä!

Mutta myös pelkäsin. Muistan että jossain jaksossa oli joku aivan kamalan pelottava kivipöllö... Tai jotain. En muista sarjasta oikein yhtään mitään muuta kuin sen, että pelkäsin sitä aivan hirveästi. Oliko se teistä jotenkin pelottava tai selkäpiitä karmiva, vai satuinko vain olemaan vähän oudompi tapaus tallikkana? En siis meinaa sillä tavalla "BÖÖÖÖ!"-pelottavaa, enemmänkin Muumien tapaan pelottavaa.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #9 : Tammikuu 25, 2009, 20:01:43 »
Voi, se oli hieno sarja, ja siinä oli ihana musiikki. Olkoonkin että tuli niin paljon kuolemia ja draamaa, se oli hyvä. Olisin todella mielelläni katsomassa sitä jos siitä alettasiiin näyttää uusintoja. Mutta se tuskin on todennäköistä...

Minä en oikeastaan muista sarjasta paljoakaan. Lähinnä joitain kuolemia, sen kun sillit jäivät auton/rekan alle, kun fasaanit ammuttiin ja kun se joku kettupoika meni jonnekkin, haavoittui jotenkin ja kuoli sitten kun pääsi kotiin . Ja se joku iso paha susi, eikun pahis-värityksellinen kettu, tappoi jonkun kettulapsen... Mutta eihän se pelkkiä kuolemia ollut, siinä oli joku pieni rakkaustarina näiden vihollisen ja päähenkilön lasten kesken. Aww =)

Mitenkäs tämä sarja päättyi? En muista... mutta kai siinäkin oli pakko olla edes jotenkuten onnellinen loppu.

"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Poissa Ooka

• Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #10 : Tammikuu 25, 2009, 20:12:36 »
muistaakseni siniset ja punaset ketut eli onnellisesti yhdessä ja sai poikasia ja koko mesta oli täynnä sinisiä ja punasia :D ja se vanha kettu luovutti "vallan" punaselle pojan pojalleen :'D tai jotai sinne päi xD paras sarja ikinä, pakko myöntää :)
ROW ROW FIGHT DA POWER!
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Giliath

• Cassiopeian pikkusisko
  • Vuotislainen
  • Jensen Ackles :D
« Vastaus #11 : Tammikuu 30, 2009, 19:58:57 »
Hmm.. Ylen sivuilla oli jo aijemmin kysytty tätä, milloin palaa ohjelmistoon ja vastaus oli että ei näillä näkymin vähään aikaan ;(
*Miettii ja lukee, mutta harvemmin kirjoittaa*

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #12 : Helmikuu 06, 2009, 19:37:27 »
Hmm.. Ylen sivuilla oli jo aijemmin kysytty tätä, milloin palaa ohjelmistoon ja vastaus oli että ei näillä näkymin vähään aikaan ;(
Ärrh... Saisivat lempata noita huonoja tusinalastenohjelmia poies ja laittaa Kaukametsän pakolaiset tilalle!
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

lillillilli

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Helmikuu 07, 2009, 16:10:39 »
Voihh.. olin jo melkein unohtanu tän ihanan sarjan !! Rakastin sitä pienenä ja itkin kun tuli "paha kohta". Kaukametsän pakolaiset oli mun ylivoimanen suosikki ((hakkas jopa Muumit :DD))
Ihan varmasti kattoisin joka ikisen jakson jos se tulis takasin ruutuun.

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #14 : Helmikuu 22, 2009, 11:08:47 »
Rakastin tätä pienenä melkein yhtä paljon kuin muumeja ja varsinkin se kohta on jäänyt mieleeni kun ne eläimet ylitti tietä eikä se lintu uskaltanut kantaa niitä siilejä kun niillä on piikit :(

Oon jo monta vuotta miettiny koska tää sarja tulee takasin, mutta eipä mitään(!), joku kuvittelee ettei sitä muka kaivata :( En koskaan nähnyt sarjaa loppuun :(
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #15 : Helmikuu 22, 2009, 12:16:39 »
Minäkin olin pienempänä tämän sarjan suuri ystävä ja varmasti katsoisin sitä taas, jos se tulisi uusintana. Itse asiassa löysin YouTubesta jaksoja englanninkielisinä ja olen katsellut niitä jonnekin toisen kauden alkupuolelle asti. Sarja on yhtä ihana kuin muistinkin, ja tunnari aiheuttaa yhä kylmät väreet. :) Kyllä sitä joskus osattiin lastenohjelmiakin tehdä; miksi ihmeessä näitä onnistuneimpia ei voida näyttää uusintoina?! Ihmettelen vain. ;P

Hmm, lempihahmoja sarjassa minulla olivat ovat ainakin se käärme, "pahisketut" ja varmaan ne normiketut myös. :) Pienenä ainakin säälin pahiksia kovasti, kun ne aina saivat köniin; nyt ne ovat muuten vain mielenkiintoisia. :) Jäniksistä ja sitä pienemmistä eläimistä en ole koskaan tykännyt, minusta useat niistä ovat jotenkin persoonattomia tai pelkureita tai pelkkiä mukana roikkujia. Näin kärjistetysti. :D

Muistan että jossain jaksossa oli joku aivan kamalan pelottava kivipöllö... Tai jotain. En muista sarjasta oikein yhtään mitään muuta kuin sen, että pelkäsin sitä aivan hirveästi. Oliko se teistä jotenkin pelottava tai selkäpiitä karmiva, vai satuinko vain olemaan vähän oudompi tapaus tallikkana? En siis meinaa sillä tavalla "BÖÖÖÖ!"-pelottavaa, enemmänkin Muumien tapaan pelottavaa.
Hei, minullakin on hatara mielikuva jostain kivipöllöstä. :o Muistaakseni se yksi pöllö putosi sementtiin ja muuttui sitten sellaiseksi, mutten todellakaan ole varma... xD Pitäisi jatkaa noiden jaksojen katsomista taas pian. Mutta niin, kyllä Kaukametsän pakolaisissa oli pelottaviakin kohtia - eivät vain jääneet minulle päällimmäisinä mieleen.

Ohops, näin muuten tähän sarjaan limittyvää unta viime yönä. :D Näin sivuhuomautuksena. n.n'

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #16 : Helmikuu 22, 2009, 13:06:04 »
Niin se muuten saattoi olla! Yksi pöllö taisi muksahtaa betoniin! Koska nyt mieleeni pumpsahti sellainen mielikuva siitä masiinasta jossa veivataan betonia... Kauheaa, jos tipahtaisi betoniin!

Se oli pelottava ohjelma.

Poissa aholopai

• kappale kauheinta historiaa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #17 : Helmikuu 22, 2009, 13:18:38 »
Ikäviä uutisia Kaukametsän Pakolaisista

Kaukametsän eläinystävien seikkailuita on nähty meillä useaan otteeseen 39 jakson verran, viimeksi vuonna 1991.

Tällä hetkellä ei ole suunnitelmia sarjan paluusta YLEn ohjelmistoon.

tuo on suoraan Copy pastettu ylen nettisivuilta

Ilmeisesti ylen sivulla kaiketi joku pieni fiba..
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 23, 2009, 22:19:28 kirjoittanut aholopai »

Poissa parma

• The Demented One
  • Vuotislainen
  • Putoamista tyylillä
« Vastaus #18 : Helmikuu 23, 2009, 00:59:33 »
Mitäh, ei ole kyllä viimeksi esitettty 1991, koska minä en ollut silloin vielä syntynytkään ja muistan kyllä että katselin kyseistä sarjaa kakruna...

Mutta harmi ettei niitä nyt ole ainakaan vähään aikaan tulossa :( Youtubesta löytyy sarja englannin kielisenä mutta onhan se ihan eri asia katsoa suomeksi ja omasta telkkarista.
Tie Miehen Sydämeen Käy Kairon Kautta
Niin kauan kuin kuulen lokkien kiljunnan,
tiedän olevani elossa.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #19 : Helmikuu 23, 2009, 19:50:06 »
Mitäh, ei ole kyllä viimeksi esitettty 1991, koska minä en ollut silloin vielä syntynytkään ja muistan kyllä että katselin kyseistä sarjaa kakruna...

Mutta harmi ettei niitä nyt ole ainakaan vähään aikaan tulossa :( Youtubesta löytyy sarja englannin kielisenä mutta onhan se ihan eri asia katsoa suomeksi ja omasta telkkarista.

juu kyl toi mun mielest on esitetty muistaakseni viimeksi joskus vuonna 1999 tai 2000.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #20 : Helmikuu 24, 2009, 21:55:37 »
Varmasti on, nimittäin itse olen ysivitonen, enkä kyllä mistään avaruudesta kyseistä showta katsellut. :=D Sanoisin, että varmaan vuonna 98 tai 99 tuli.

Poissa Fogo

• Vuotislainen
    • KUHVIKAPPI
  • Pottermore: SkullSeeker26697
« Vastaus #21 : Maaliskuu 09, 2009, 19:47:39 »
Minunkin suosikkini lastenohjelmista! Tykkäsin ohjelmasta tosi paljon, vaikka se olikin raaka ja pelottava. Mutta ei nuori mieleni siitä kovin paljon järkkynyt, vaikka muistan yhä miten haukka lävisti hiirilapset piikkipuskaan. Olen monta kertaa pyytänyt yleltä tämän ohjelman näyttämistä uudelleen, mutta ei ne ole edes vaivautunut vastaamaan minulle. =(

Kyllä lastenohjelmissakin pitää olla jännitystä ja kunnollinen juonenkulku. Tässä sarjassa ei ollut mitään lällyjä värikkäitä ja muodottomia mielikuvitusotuksia, eikä myöskään kauheaa räiskintää, väkivaltaa tms. lapsille sopimatonta. Mielestäni Kaukametsän Pakolaiset on yksinkertaisesti paras lastenohjelma, jota olen ikinä katsonut. Hahmotkin oli niin sympaattisia ja suloisia. Jopa ilkeä sinikettu Arpinaama. (Vai oliko se edes sen nimi?) =)

Muistaakseni Adressit.comissa oli tehty adressi ohjelman uudelleennäyttämisen vuoksi, mutta tällä hetkellä sinne ei pääse.
Na zdrowie!

Poissa Cheo

• Vuotislainen
« Vastaus #22 : Huhtikuu 12, 2009, 12:59:30 »
Voi rakastin sitä sarjaa!

Eikös siinä ollut joku ilkeänpuoleinen susi? Muistaakseni se oli lempparini silloin, kuten nykyäänkin kaikki pahikset :) Jo pikkuisesta lähtien.
"Sinä olet myrskysi luovinut, Jamie. Nyt selkenee."

Poissa Blizzard

• Untitled
  • Vuotislainen
« Vastaus #23 : Huhtikuu 12, 2009, 18:05:05 »
Voi rakastin sitä sarjaa!

Eikös siinä ollut joku ilkeänpuoleinen susi? Muistaakseni se oli lempparini silloin, kuten nykyäänkin kaikki pahikset :) Jo pikkuisesta lähtien.
Se taisi olla sinikettu... Ja Fogo taitaa muistaa sen nimenkin oikein. Heh, minulle sarjasta muodostui varsinainen pakkomielle, kun tämä pahis+hänen laumansa tulivat kuvioihin. (Hehän eivät olleet mukana alusta asti, eikö, vaan vasta sitten kun pakolaiset olivat päässeet sinne metsään?) Ja sitten niillä olit jotain rakkaus-juttuja, sinikettujen ja kettujen perheen lasten välillä? Aws... Mutta juu, se oli pelottava sarja, ja muistan joskus itkeneenikin sitä katsoessani. Kaikkein selkeimmin muistan siilien kuoleman, ensinnäkin koska sillloin siellä, missä minä asuin, oli vielä siilejä, ja lintujen jäämisen metsästäjän saaliiksi. 
Ketut minä muistan, taisi olla kaksi kilpailevaa laumaa, ja yhdet pennut rakastuivat ja karkasivat. Hämärämuisto on siitä, kuin osa ketuista kuoli (yksi raahautuu verta vuotavana metsään?)
Ja tuon kohdan muistan myös varsin selvästi. Eikös se ollut astunut ketunrautoihin? Mutta poikasista taisi tosiaan kuolla ainakin kaksi tai kolme.

Tässä sarjassa oli varmaan parasta se, kun ajattelee näin vanhempana, että siinä ei pahemmin hyssytelty kuolemaa sun muutakaan, ja dubbaajien äänet olivat luonnollisia, eivätkä kimeää capslock-huutoa =) Ja mikä tärkeintä sarja oli tarpeeksi älykäs, samaa luokkaa  ja laatua kuin kirjat, joita luin silloin, tai kuin disney-filmit. (Silloin pienempänä disneyt olivat minulle elokuvien aatelia).

Täytyy sanoa, että minua yllättää ihanasti vieläkin, miten monet täällä vuotiksessa muistavat tämän sarjan, yleensä jos tästä tulee puhuneeksi, kukaan ei muista...
Hmh, saisivat ne yleläiset nyt laittaa sarjan uudestaan pyörimään, edes meidän nostalgisoijien iloksi  ;)
"Falling is just like flying... except there's a more permanent destination"

Poissa Ooka

• Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #24 : Huhtikuu 12, 2009, 20:25:50 »
:D minä joskus tästä puhuin kavereiden kanssa ja meni kauan kunnes muistin nimen.. [samoihin aikoihin kun aloitin topsun täällä..] kaukametsän pakolaiset on kyllä lastenohjelmien aatelia, hassua ajatella että nykyään se on liian "raakaa" televisioon.. siitä syystä sitä ei kai näytetä ylellä ?

muutaman jakson olen nyt vanhempana nähnyt englanniksi, you tuben huonolla laadulla enkä malta odottaa että se päätyisi vielä takaisin televisioon.. tai sitten haluan dvd paketin !! se olisi jo aika mahti... mutta unelmaksi kai vaan jää ?
ROW ROW FIGHT DA POWER!
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Catnip

• Mestarietsivä
  • Vuotislainen
« Vastaus #25 : Elokuu 09, 2009, 19:51:41 »
Voi luoja tätä ihanampaa sarjaa ei olekkaan. Siitä on kyllä toooodella kauan kun katsoin tätä enkä muista lähes yhtään, mutta pääjuonen ja hahmoja hieman muistan. Lempihahmojani olivat ne ketut ja se mäyrä, mutta ei mitään kuvaa mitkä niitten nimet olivat. Tykkäsin myös paljon muistakin hahmoista, mutta mäyrä oli paras silti. :--D
Sen muistan, että itkin monessa jaksossa ja se oli pelottava. Pidin itseäni urheana kun uskalsin katsoa sitä. XD

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #26 : Elokuu 17, 2009, 13:32:19 »
Tätä, jos mitä sarjaa sitten odotan näkeväni uudestaan! Lapsena Kaukametsän pakolaiset kuuluivat ehdottomiin suosikkeihini ja "pakko nähdä" -ohjelmiin. Koko sarjan unohdin moneksi vuodeksi, kunnes puolisen vuotta mietittyäni ja pähkäiltyäni sarjan nimeä löysin pienen jutun netistä aivan vahingossa.

Jossain vanhalla videolla meillä on muistaakseni joku Kaukametsän pakolaisten jaksoista nauhoitettuna. Se pitäisi etsiä ja katsoa muistellen vanhoja hyviä aikoja ja lastenohjelmia.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Dallas

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Joulukuu 29, 2009, 18:16:05 »
Niin kuin jo jotain selittelin Disney-osiossa kettuinhohimostani pienenä, Kaukametsän pakolaiset oli ihan ehdoton! Ja tietenkin ketut olivat suosikkejani, mutta olin siihen aikaan muutenkin tosi eläinrakas (ettenkö nykyään olisi, mutta nykyään en kuitenkaan halua jokaista metsän eläintä meidän katon alle asumaan).

Katselin siis aivan himona Kaukametsän pakolaisia, uudestaan ja uudestaan ja aina ne nauhoitettiin telkkarista minulle VHS:lle, jotta saatoin katsella niitä aina vain kun halusin. Aikaa kului tosi paljon niiden ääressä, ja siihen aikaan muistin melkein kaiken koko sarjasta ulkoa. Kärppä oli ihana, se oli vähän samanlainen tyyppi kuin minäkin. Kuolemat (mäyrän, siilien, ....) koskettivat aina tosi paljon ja vanhempani melkein kielsivät minua katsomasta sarjaa ennen nukkumaanmenoa, etten näkisi painajaisia. No arvatkaas vaan, saiko ne mut aisoihin tässäkään asiassa.
Pelottava kohta oli se kun Kettu (oliko se yksin) ajelehti virran mukana sen ison romukasan kanssa ja joutui eroon muista eläimistä. Senhän luultiin kuolleen, ja vaikka olin nähnyt kohdan kymmeniä kertoja, pelkäsin ja surin sitä aina yhtä paljon!

Muistan kun erään lapsuudenystäväni kanssa leikimme rivitalopihamaalla aina Kaukametsän pakolaisia! Minä olin tietenkin aina Kettu, joskus kaverini oli se Arpinaama (susi), ja sitten otettiin mukamas yhteen. Yhtenä päivänä leikimme koko päivän Kaukametsän pakolaisia, ja kun sitten illalla halusin jatkaa mutta kaverini ei enää jaksanut, suutuin tälle ja pahasti. Melkoisen vakavasti siis Pakolaiset vaikuttivat elämääni, heh.

Ja unohtamatta musiikkia! Sehän on tässäkin tv-sarjassa aivan loistava!
Tässä kaikille intro, mikäli joku on sattunut unohtamaan! ;---)

//Huhutar poisti tekijänoikeuksia rikkovan youtube-linkin
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2010, 16:54:02 kirjoittanut Huhutar »

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightGold9667
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #28 : Maaliskuu 23, 2014, 06:34:06 »
Oih, Kaukametsän pakolaiset. Siinäpä vasta piirretty! Se oli jotain aivan muuta kuin ne kaiken maailman Franklinit, Vili Vilperit ja mitä näitä nyt oli. Juoni ei ehkä ollut kovin erikoislaatuinen – käänteet olivat aika simppeleitä ja joskus lapsellisiakin – mutta sarja herätti tunteita aivan toisella tavalla kuin mikään muu lastenohjelma. Ne muut ohjelmat olivat niin toivottoman nössöjä, suoranaista lasten aliarvioimista ja pumpulissa kasvattamista. Kaukametsän pakolaisissa elämä oli raadollista ja kuolemakin koko ajan läsnä. Silti kaiken taustalla vaikuttivat koko ajan ystävyys ja kumppanuus yms. positiiviset voimavarat ja huumoriakin oli mukana riittävästi. Sai nauraa, mutta myös itkeä. Eipä oikeastaan tule mieleen yhtään aikuisille tarkoitettuakaan sarjaa, jossa olisi niin paljon Draamaa (isolla D:llä) ja tunteiden vuoristorataa kuin Kaukametsän pakolaisissa.

Suureksi onnekseni löysin sarjan Youtubesta tässä jokin aika sitten. Kyllähän se kosketti vieläkin ihan samalla tavalla kuin silloin joskus, nyt oli tietenkin mukana jonkin verran nostalgialisää, mutta varmasti ”Kaukis” olisi muutenkin tehnyt minuun vaikutuksen. Melkein joka jaksossa tapahtuu jotakin silmäkulmia kostuttavaa. Lisäksi tykkään siitä, kuinka realistinen sarja on omalla tavallaan (eläimet ovat toki aika inhimillistettyjä, mutta kuitenkin selvästi eläimiä eivätkä pelkkiä ihmisiä eläimen valekaavussa) ja kuinka tärkeä teema siinä on. Luonnonsuojelusta ei koskaan voida puhua liikaa.

Lempihahmoa en osaa valita, mutta Kärppä on ainakin ehdottomasti ärsyttävin. Se Khihihi tekee minut hulluksi! Usein jopa melkein toivoin sen kuolemaa, vaikka muuten purin kynsinauhani verille jännityksestä, jos joku joutui hengenvaaraan. Eli varsin usein. Muistelisin kuitenkin, että Rohkea-niminen ketunpoika oli suosikkini silloin aikoinaan. Muutenkin kettujen edesottamukset kiinnostivat minua eniten, ja niihinhän sarja eniten keskittyikin. Rollo-niminen koira oli myös todella symppis, samoin kuin Mäyrä, Myyrä, Viheltäjä ja ja se nuori urosmäyrä, jonka nimen juuri unohdin.

Olen muuten joskus lukenut sen kirjankin. Hyvä oli, mutta tarkemmin en enää muista. Sille on kai tehty jatko-osiakin, mutta niitä ei valitettavasti ole suomennettu. Varmasti luen nekin, jos satun saamaan joskus käsiini, mutta eniten rakastan kuitenkin sitä sarjaa. Mikään ei koskaan vie sen paikkaa sydämessäni.

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Heinäkuu 16, 2015, 18:44:38 »
Nii-i minun lapsuudessani tehtiin vielä kunnollisia lastenohjelmia... Oikeesti mun mielestä tää sarja oli tosi opettavainen sarja ja näytti lapsille sitä julmaa todellisuutta lapsen silmin.. Eli se miten ihminen tuhoaa luontoa jne.. Nykyaikana liian raaka ohjelma? :O Öh... siis no nykyajan lapset katsoo jotain teletappeja ja  jotain ihme "tule tekemään kanssani tämä yhdessä, mikä tämä on *tauko*, Juuri oikein VASARA! Lyö sillä itseäsi päähän!" :'DD tyylisiä ohjelmia... eli joo olen hyvin onnellinen että sain elää lapsuuteni sitä aikaa jollon ei kuviteltu et lapset on ihan täysiä idiootteja! Siis tuohon aikaan osattiin oikeesti tehdä juonellisesti mielenkiintoisia ohjelmia... kas kummaa kun nykyajan lapset "kasvaa niin nopeasti aikuisiksi" öh... onko ihme kun katsoo tota nykyajan lastenohjelmien tasoa...? Mä katoin aika isoksi asti noita lastenohjelmia ja opin niistä paljon hyödyllisisä asioita... ainoo hyvä puoli nykyaikana on et klassikot löytyy dvd.iltä jotenka niitä voi näyttää sieltä lapsille jos alkaa kyllästyttään noi nykyajan lastenohjelmat ;D
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥