Kirjoittaja Aihe: Jästihuispaus  (Luettu 21593 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Limetti

• Ankeuttaja
Vs: Jästihuispaus
« Vastaus #25 : Toukokuu 28, 2009, 20:40:01 »
Kuulostaa mielettömän hauskalta! Hieman hupsua ehkä, mutta ei elämän tarvitse olla niin vakavaa tai kypsää. Pistetäänkö turnaus pystyyn? :DD Tulisin kuitenkin vain kannattamaan (kirottu nuori ikä ja surkea kunto!)
Luudat jalkojen välissä kuulostavat kyllä hieman huonolta valinnalta: luudalla lentäminen Potter -kirjoissahan on nimenomaan ketterämpää ja nopempaa kuin juoksu, mutta nämä luudat vain hidastavat jo ennalta tuskaisen hitaita jalkojamme (off: kuka nyt ei olisi toivonut teleporttauskykyä).

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #26 : Kesäkuu 18, 2009, 21:35:51 »
Pisteet saadaan myös alkuperäisen huispauksen mukaan, maalista 20 pistettä ja siepin nappaamisesta 150.

Siepistä 150, joo
Mutta eikös maalista saa vain 10 pistettä?

// Muoks:
Tuo sieppijuttu on hyvä, mutta minulla olisi ehdotus=
Sieppi on joku pieni kelt. pallo. Kentällä on myös 'siepin-liikuttajia' jotka saavat liikkua, ilman palloa. He syöttelevät 'sieppiä' ja etsijäy yrittävät napata sen 'liri'n tapaan ;D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2009, 21:40:43 kirjoittanut EJR »
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #27 : Kesäkuu 23, 2009, 12:10:17 »

// Muoks:
Tuo sieppijuttu on hyvä, mutta minulla olisi ehdotus=
Sieppi on joku pieni kelt. pallo. Kentällä on myös 'siepin-liikuttajia' jotka saavat liikkua, ilman palloa. He syöttelevät 'sieppiä' ja etsijäy yrittävät napata sen 'liri'n tapaan ;D
Tuo oli hyvä idea. Koko juttu kuulostaa tooodella kivalta. *jäi haltioituneena kuolaamaan*

Menen tästä keräämään joukkuetta...♥
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Nuuk

• Kuolonsyöjä
  • Sukupuoli: Noita
  • Slytherin
« Vastaus #28 : Lokakuu 11, 2009, 23:49:23 »
Olisihan tuota hauska kokeilla ja tää vois iskeä aika hyvin. Mutta aika moni tuntuu olevan sitä mieltä, että luutia ei pidettäisi ollenkaan, mutta eihän se olisi sitten huispausta, jos ei ole luutia? Ellei sitten käytä mielikuvitusta, mutta olisi se paljon aidomman tuntuista jos olisi luuta ja sehän toisi vähän mielenkiintoa peliin, koska ei olisi niin helppoa juosta luuta jalkojen välissä. ;) Siepistä sitten, minä ottaisin tuon  "ihmissiepin", mutta sitten huispauskentän pitäisi olla hyvin iso, ja "varasieppejä" pitäisi olla muutama, eli aina kun edellinen alkaa väsähtämään, niin seuraava juoksisi jostain kentälle jne. Mahdollisesti nämä "siepit" voisivat välillä mennä kokonaan kentältä pois, koska eihän oikeassakaan huispauksessa niitä näe kokoaikaa.
Sitten tästä "hevoshuispauksesta" en innostunut ollenkaan. En usko että hevoset kauheasti välittäisivät siitä, tietenkin se riippuu hevosesta ja loukkaantumis riski saattaisi olla paljon suurempi, kuin ihan "tavallisessa" huispauksessa, koska hevoset ovat sentään isoja eläimiä ja saattavat säikähtää esim. palloja ja hevosia pitäisi olla niin paljon, jos jokainen pelaaja aikoo mennä hevosella. Kyllä se voisi sen puolesta olla helpompaa, ettei tarvitsisi juosta kentällä itse vaan voisi mennä aidomman oloisesti "luudalla", mutta itse valitsisin tuon "tavallisen" huispauksen ja luudan tottakai, vaikka olisikin vaikeampaa luudan kanssa.
I can see you, but you can't see me.

Poissa Vista

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosWatch3801
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #29 : Lokakuu 12, 2009, 12:45:20 »
Ihana idea, mutta ei voi muuta sanoa, että hieman hupsulta kuullostaa. :) Voisin toki itsekkin kokeilla, jos saisi vain joukkueen kasaan, kun Harry Pottereista innostuneita kavereita on omalla luokalla nolla...

Poissa Toujours pur

• jääauringon pilkahdus
  • Vuotislainen
    • My life
  • Pottermore: NightCentaur152
« Vastaus #30 : Lokakuu 12, 2009, 13:39:37 »
Ihanaa löytää tämä topic ^^ Olen isänpäivänä vetämässä muksuille (tai vaikka vanhemmillekkin) tällaista pottertapahtumaa, ja yksi osuus siellä on huispaus. Sain paljon ideoita, kiitos tästä. Tervetuloa Hillsideen vain silloin. Minut tunnistaa äitini kehittämästä nimestä, joka ärsyttää ja paljon: Harry "Muksula" Potter. Joo moro. Meni vähän offiksi :D

Pitäisikin tehdä joskus tuonne miitteihin ja larppeihin huispaus topic. Ainakin innostuneita täällä vaikuttaa olevan.
Japanilaiset hymyilevät paljon ja tekevät paljon itsemurhia. Hymyllä peitetään suru. :)
Camera and I.

Poissa Vista

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosWatch3801
« Vastaus #31 : Lokakuu 12, 2009, 18:35:43 »
Aww... :3
Tätä pitäisi joskus kokeilla, jos löytyisi vaan sitten siihen innokkaita kavereita tästä läheltä. Mutta noi luudat pois, kun ne saattaa häiritä vähän siellä jalkojen välissä.. Mutta entä jos se luuta tippuu? Nostetaanko se vaan siitä ylös ja sitten jatketaan peliä? Siinä voisi olla jotkut virhepisteet, mutta en tiedä :'D.

Poissa Kirlie

• Viherpeippo
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartIce8304
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #32 : Lokakuu 12, 2009, 19:20:07 »
No jaa, mehän pidettiin huispausmiitti viime kesänä Lumijoella. Että sellaista, ja ihan luutien kanssa. Lumijokiset on kivaa porukkaa, ne ei edes pahasti katsonut kun yhdet juoksi luudat haarojen välissä urheilukentällä. Etsijöitä ei ollut ja porukkaa oli sen verran vähän että joukkueessa oli kolme? pelaajaa (korjatkaa joku jos muistan väärin).

Olihan se ihan hauskaa mutta aika sekopäistä välillä. Luutani peräpää tippui koko ajan ja silloinkin kun se pysyi kiinni, se tiputteli varpuja ympäriinsä. Lopputulos oli että lopuksi juoksin pelkän kepakon kanssa.

Joo, eli kyllä sitä on tullut kokeiltua. Ja voisin uudelleenkin jos vain olisi enemmän porukkaa.

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #33 : Lokakuu 15, 2009, 00:13:44 »
No Jästihuispaus kuulostaa todella naurettavalta idealta en kyllä pelaisi koska häpeäisin jos joku ulkopuolinen näkisi koko homman (no ehkä pienessä humalassa vois suostuu :DDD)
She's just another lost soul, about to be mine again

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
« Vastaus #34 : Lokakuu 16, 2009, 23:20:10 »
tuo video sai minut nauramaan:) ihan hyvä ideahan tuo on kaikille joilla on pokkaa juosta luuta jalkojen välissä ympäri jotain kenttää. vähän ehkä menee sähläykseksi kun palloja on noin monta. kirjassa mahdollista toteuttaa realistisessa maailmassa vaikeampaa. nooh voisihan sitä joskus kokeilla jos saisi tarpeeksi ison määrän lievästi omituisia tyyppejä kasaan. kuulostaa ja näyttää hauskalta:)
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa Carrot

• Vuotislainen
« Vastaus #35 : Lokakuu 22, 2009, 12:54:06 »
Siis luudat jalkovälissä?! Sieppi olis ihminen joka juoksee?! Ei oikein oo mun juttu. Kai sitä vois kattoa muttei pelata. Ja hulahula vanteet maaleina... Voishan se ola ainakin hauskaa katsottavaa kun tyypit juoksentelee pitkin kenttää, luudanvarret jalkavälissään, heittelemässä palloa hulavanteiden läpi ja kaks pelaaja jahtaamassa keltaiseen pukeutunutta ihmistä...
Oikeasti, minä inhoan porkkanaa.

Poissa Epolia

• puhpallurankesyttäjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #36 : Marraskuu 03, 2009, 20:49:28 »
Täähän on mahtava juttu, harmi vaan että tätä ei Suomessa kauheasti ole tarjolla. Joskus ollaan koulun liikkatunnilla kans pelailtu.
"It matters not what someone is born, but what they grow to be" - J.K. Rowling

Nanda Alberic

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Heinäkuu 09, 2010, 22:23:39 »
Oletteko huomanneet, että jästihuispaus on jo edennyt World Cup -meininkeihin ja on olemassa Kansainvälinen huispaus yhdistys..eli eikun Suomeen vaan joukkueita pystyyn. Yhdistykseltä saa sääntökirjaa yms. xD

http://www.internationalquidditch.org/

Poissa Kirlie

• Viherpeippo
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartIce8304
« Vastaus #38 : Heinäkuu 19, 2010, 12:35:25 »
Mikäs siinä sitten, joukkue pystyyn ; ). Miksei? Onhan se ehkä hullu laji ja kerää varmasti outoja katseita mutta... olishan se hauskaa! Ehkä oon hullu tai jotain mutta minusta tää on vaan niin kiva laji että pitäsihän tämä nyt rantauttaa Suomeenkin.

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #39 : Heinäkuu 19, 2010, 13:33:10 »
Olisihan jossain miiteissä kiva pelata Jästihuispausta, mutta varmaan kaikki alkaa tuomaan luutia ja palloja bussissa : D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2010, 22:03:44 kirjoittanut Töme »
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Mameha

• Peilijään uurtaja
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #40 : Elokuu 23, 2010, 19:13:21 »
Tuo kuulostaa minusta tosi kivalta :) Katsoin yhden CBS newsin videon, jossa kerrottiin juuri jästihuispauksesta. Pelaajilla oli näköispainokset leffan luudista ja upeat maalisalot. Tunnelma näytti upealta! Pelasin itse pienenä veljeni kanssa "huispausta". Lainausmerkeissä siksi, että pelaajia oli kaksi ja niin taisi pallojakin olla. Sääntöjä en enää muista, mutta luudat meillä oli ja todella hauskaa.

Siepiksi sopisi minusta pahaiten ehkä tuo tennispallo, jota jotkut ulkopuoliset ehkä syöttelisivät toisilleen. Ainakaan minä en haluaisi koskaan olla se ihmisrukka joka pakenee etsijöitä! Ottaen huomioon, että heitäkin on kuitenkin kaksi, tarvisi siepin olla melkoinen pitkänmatkanjuoksija jaksaakseen edes jonkin aikaa. Toinen ihan hauskan kuuloinen idea oli tuo, että sieppi piilotetaan johonkin. Silloin siepin pitäisi olla joko todella pieni tai kentän suuri, jotta sitä ei löytäisi heti..

Ja luudista vielä: se hankaloittaa kyllä juoksemista, mutta eikö kuitenkin ole eri asia pelata yhdellä kuin kahdella kädellä? Siksi toisaalta olisin luutien kannalla. Ja tuleehan niistä tunnelmaa.
Wow! We're identical!

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #41 : Elokuu 27, 2010, 15:52:01 »
Me pelattiin tätä koulussa. Siinä oli kaatona koripallo. Luutina olivat sählymailat ja ryhmyt olivat sählypalloja, joita mailoilla lyötiin pelaajien jalkoihin. (Lyöjien ei tietenkään tarvinnut olla luudilla. Älytöntä.)Sieppi oli superpallo, jota kolme ulkopuolista heittivät. Pitäjä vartioi vannetta, joka oli koripallotelineeseen ripustettu vanne.
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Gououbuck

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #42 : Elokuu 29, 2010, 09:46:42 »
Minusta noita luutia ei tarvitsisi, totta kai se on iso osa huispausta mutta jos jästit välttämättä haluavat pelata tätä´...niin ei luutia. Koska silloin voisi liikkua vapaammin niin kuin velhot tekevät kun ne luudat lentävät.
Just let me Love you...and I learn to Love you right

Tinasormus -> Gououbuck

Poissa Vilkkus Merkurius

• Vuotislainen
« Vastaus #43 : Tammikuu 08, 2011, 19:44:11 »
Itse olen kokeillut tätä joskus kaverin kanssa, jos oulusta löytyisi innokkaita kokeilemaan kunnon peliä ottakaa yhteyttä

ps. http://punanaamio.fi/tuote/2588/luuta-noidalle-tai-velholle tässä olisi sopivaa luutaan juuri tähän tarkoitukseen

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
« Vastaus #44 : Tammikuu 08, 2011, 22:08:33 »
Vaikuttaa mielenkiintoiselta, haluaisin joskus kokeilla. Pitää mennä englantiin yliopistoo vois vaikka päästä huispausjoukkueeseen
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Kampsu

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Toukokuu 14, 2011, 22:58:28 »
Olen yksikseni ottanut harjanvarren kinttujen väliin ja juossut ja kiidellyt pitkin pihaa ja pehmeä jalkapallo on ollu kaato, jota lyön ilmaan ja yritän saada kiinni. Olis kiva joku huispausporukka, jonka kesken vois pelata. Siepiksi ois varmaan lähes läpinäkyvä superpallo, jota kaks tyyppiä heittelis kentän laidalla ja etsijät yrittää saada kiinni. Sitte ne maalisalot on helppo tehdä vaikka jostakin tooooosi paksusta rautalangasta? Niin ja sitte lyöjät vois jotaki pehmopalloja, ryhmyjä lyödä pelaajia kohti. Ryhmyt sitte häirittee jos häirittee tms. :) Niin ja luudanvarsillahan sitä huispausta pelataan! Hankaloittaa pallojen kiinni saantia jne. :)

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #46 : Toukokuu 15, 2011, 00:31:04 »
Olen miettinyt useastikin, että voisi olla hauskaa järjestää kaveriporukalla jästihuispausta, mutta valitettavasti en ikinä saisi suostuteltua tarpeeksi montaa mukaan tällaiseen touhuun :D Ehkä joskus voisi kehitellä Vuotismiitin puitteissa :)

Lainaus
Pitää mennä englantiin yliopistoo vois vaikka päästä huispausjoukkueeseen
Olen ajatellut aivan samaa ;D Suomen yliopistoissa on vakava puute! Ehkä sitten jonain kauniina päivänä kun se yliopistokin tulee ajankohtaiseksi... ;)
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Lucresia

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Toukokuu 25, 2011, 14:41:09 »
Siispä kaikki huispaamaaan! :DD Katsoin jonkin jästihuispaus videon ja peli näytti aika kömpelöltä>< Pelaajia kaatuili sinne tänne mutta onneksi oli lunta. Hauskalta se näytti, sitä en voi kieltääXD Voisin itsekkin joskus kokeilla jästihuispausta jos on mahdollisuus siihen.

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
« Vastaus #48 : Toukokuu 28, 2011, 17:58:26 »
Luin joskus lehdestä jästi huispauksen MM- kisoista. Sain lukiessani hyvät naurut. Eipä siinä. Luulin sitä vitsiksi kunnes luin asiasta useammasta lehdestä ja monelta netti sivulta. Olin aluksi kiinnostunut. Todella loistavaa! Tahtoo mukaan! - tyyliin. Siten tulin ajatellekseni, että onhan se hieman naurettavaa. Voisin ryhtyä pelaamaan, mutta täältä löytyisi vähän osallistujia ja pienellä porukalla joutuisi naurunalaiseksi ja syrjityksi. Joka on viimeisiä asioita jota haluan.
Mielummin oikea huispaus... Jätän tämän lajin muille, mutta olisin innokas kyllä katselemaan kyseistä peliä :D
elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #49 : Elokuu 04, 2012, 00:01:43 »
Jästihuispaus on tosi hauskaa! Tietenkin leikkimielisenä ja lasten kesken :D Olin sellaisella leirillä joskus 11-12 vuotiaana. Se oli tosi hauskaa! En tuollaisesta vakavammasta huispauksesta tiedä, mutta hyvät muistot on jäänyt... vuotislaisten/Potter-fanien kesken sitä olisi varmaan ihan hauska pelata vielä nykyäänkin.