Kirjoittaja Aihe: Jästihuispaus  (Luettu 22322 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Anglia

• Ankeuttaja
Jästihuispaus
« : Kesäkuu 29, 2008, 14:19:23 »
 Aloitan näin perinteisesti huomauttamalla, etten löytänyt haulla ja pienellä selailulla vastaavaa aihetta, mutta jos asia on jo käsitelty, niin poistakaa toki.
Sitten asiaan. (Toivottavasti tämä kuuluu tälle osastolle...)

Elikkäs jästihuispaus. Surffasin netissä ja huomasin Youtubessa (näin mainostamatta) videon, jossa pelattiin jästihuispausta. Siitä oli ollut uutisissakin.
Säännöt oli mukautettu tietysti omiin tarpeisiin, mutta perusidea oli sama.

Jästihuispausjoukkueen kokoonpano on sama kuin alkuperäisessä huispauksessa.
Jokaisessa joukkueessa on seitsemän pelaajaa, joista kaksi lyöjää, kolme jahtaajaa, pitäjä ja etsijä.
Lisäksi tarvitaan sieppi. Sieppi on yleensä keltaisiin pukeutunut pelaaja, joka etsijän täytyy saada kiinni. Sieppi juoksentelee ympäriinsä pelin ajan.
Kun sieppi saadaan kiinni, peli päättyy. Pisteet saadaan myös alkuperäisen huispauksen mukaan, maalista 20 pistettä ja siepin nappaamisesta 150.
Pitäjä puolustaa maalisalkoja, jotka väsätään esimerkiksi hulavanteesta ja kepistä.
Jästihuispauksen yksi haittapuolista on se, että pallot eivät liiku itsestään.
Kaatona voidaan käyttää  lento- tai koripalloa, mutta joskus käytetään myös frisbeetä jännityksen lisäämiseksi.
Toisin kuin alkuperäisessä huispauksessa,  ryhmyinä käytetään pehmeitä palloja, luultavasti onnettomuuksien välttämiseksi. Lyöjät heittävät ryhmyjä toisia pelaajia kohti tai lyövät niitä esim. pesäpallomailalla.
Jos ryhmy osuu jahtaajaan jolla on kaato, tämän on heitettävä se ilmaan muiden pelaajien napattavaksi.
Koska ainakin toistaiseksi lentäminen on jästeille mahdotonta, pistävät pelaajat usein luudan jalkoväliinsä juostessaan  näyttääkseen velhomaisemmilta. Ulkoisiin seikkoihin kuuluvat tietysti myös pelikaavut.

Joten, mitä mieltä te olette?
Pohjustukseksi voi tubettaa "muggle quidditch" hakusanalla.
Onko hommassa mitään ideaa, kiinnostaisiko itse pelata, kommentteja ja mielipiteitä? Entäpä säännöt, mitä tekisitte toisin?

Oma mielipiteeni on, että se on hieman mautonta, mutta toisaalta aika jännää. Täytyy myöntää, olen aikamoinen sohvaperuna, ja siinä voisi olla liikuntamuoto johon motivaatiota löytyisi. Ja voisihan se olla jännää lähteä larpin sijaan huispausmatsiin. Tai voihan olla että näin tapahtuukin, mutta olen vain elänyt liian korvessa. Joku voisi alkaa valmistaa kunnon huispaustarvikkeita, niin saisi peliin vähän näyttävyyttä lisää.

// Muokkailin aloitusta vähän parempaan suuntaan, mutta perfektionistinalku ei ole koskaan tyytyväinen.

//Huhutar siivosi.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 26, 2009, 09:46:52 kirjoittanut Huhutar »

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
Vs: Jästihuispaus
« Vastaus #1 : Kesäkuu 29, 2008, 22:07:15 »
Monen pallon jalkapallosählyä! Video, jossa pelaajilla on luudat haarovälissä on huippu, voi elämän kevät!

Ei, en usko, että minusta olisi pelaajaksi. Muistuttaa rugbya ja vielä useamman pallon kanssa - rugbya olen kokeillut ja olin enimmän aikaa ihan ulkona, mitä kentällä tapahtuu. Joukkue- ja varsinkaan pallopelit ylipäätään eivät ole minua varten.

Kyllä vielä aidompi versio pitäisi kehittää - ei vain tulisi ihan tavallinen kansan laji, tarvittaisiin jotain lentäviä vehkeitä: ekat lentoautot on kehitelty, siitä vain avoimempi mopomalli. Pallotkin saisi sähköisesti lentämään ja jonkinlainen ohjelmointi tähtäämään tai pakenemaan pelaajia, joilla voi olla tunnistimet, etteivät pallot yleisöön tähtää.

Tätä odottaessa, miten olisi hevoshuispaus? Siinä vasta olisi menoa ja meininkiä, ja pelaajat edes vähän maanpinnan yläpuolella. Täällähän on sen verran ratsastajiakin, että saataisiin joukkueet kasaan.
I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Painovirhepaholainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #2 : Kesäkuu 30, 2008, 17:46:32 »

Minustakin ajatus tuntuu aika oudolta. Pitäisi varmaan käydä katsomassa se video, mutta kirjoitampa tämän nyt ensin. Saatan uskoa, että se näyttää tosi typerältä.

gnomadin ajatus tuntui jo paljon kiinnostavammalta. Minusta hevoshuispausta voitaisiin jopa oikeasti harrastaa. Pidän ideasta(mukautettuna tietenkin jästi olosuhteisiin). Kyllä kuitenkin huispaus on parasta sellaisenaan eikä sitä pitäisi paljoa mennä muuttelemaan ja kannatan sitä, että me jästit emme alkaisi soveltamaan siitä mitään ihme lajeja. Suomalaisilla on jo aika hyvä outojen lajien maan maine, mutta minusta sitä ei pitäisi kasvattaa tällä. Jatketaan me vaan saappaan heittoa ja eukon kantoa>_<

-Lohikäärmelady
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #3 : Kesäkuu 30, 2008, 18:23:12 »
Suomalaisilla on jo aika hyvä outojen lajien maan maine, mutta minusta sitä ei pitäisi kasvattaa tällä. Jatketaan me vaan saappaan heittoa ja eukon kantoa>_<

Miksi ei? Mitä enemmän outoja lajeja sen parempi. Pysytäänpähän maailman kartalla, jos pysytään ^^.

Jästi versiota huispauksesta en ole koskaan kokeillut, mutta voisihan tuota ihan mielenkiinnosta kokeilla. Vaikka typerätlä näyttäisinkin. Tuo hevoshuispaus kuulostaa myöskin aika, eh, oudolta. Vaikka se ehkä pelaajien kannalta olisikin hauskaa, niin mietin niitä hevosparkoja...

"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Blizzard

• Untitled
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 30, 2008, 18:40:14 »
 Joskus monta vuotta sitten tuli Helsingin sanoman Nyt-liitteeseen tai sitten Turun sanomien Extraan tai Treffiin Huispauksen säännöt, jossa sieppinä toimii leikelty superpallo (pomppii arvaamattomasti), jota "tuomarit" (2-3 kpl) aina sopivan ajan tullen viskoivat kentälle. Minusta tuo vaikuttaa vähän paremmalta ohjeelta kuin ihmissieppi. Jutussa haastateltiin jonkin koulun oppilaita, jotka olivat pelanneet rohkelikko-luihuinen kokoonpanolla. En millään muista, kumpi siinä oli voittanut, toiveikkaasti veikkaan luihuista. Ehkä joku tästä jutun koulusta itsensä tunnistava osaisi selventää?
 Mutta, jästihuispausta olisi kyllä hauska kokeilla. Joku vaan järjestämään tänne V-K:n suunnalle sellainen, niin olen mukana!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2008, 19:20:17 kirjoittanut Blizzard »
"Falling is just like flying... except there's a more permanent destination"

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #5 : Heinäkuu 05, 2008, 11:17:50 »
Tästä olen kuullut ennenkin - tietääkseni Vuotiksessa joskus järkättiin tällainen... "miitti?"

Niin. Minun mielestäni idea ei ole edes typerä. Se on vain... hupsunhauska? En minäkään oikein ihmissieppiä kannata, se kun on niin helppo saada kiinni ja niin pois päin, joten ehkä juuri tuollainen läpinäkyvä, leikelty superpallo olisi hyvä. Ryhmyinä voisi toimia esim. jotkut minikokoiset jalkapallot ja sitten koulun jumppapallot voisivat olla vaikka kaatoja. Myös tuo luutajuttu kuulostaa kyllä vähän hassulta, ehkä mieluummin vaikka mentäisiin jollain yksipyöräisillä tai sidotaan jalat yhteen, mutta tietty sen luudan voi sinne jalkoväliin änkeä jos tahtoo.

Minä ainakin joskus varmaan voisin Vuotiksen porukalla kokeilla jos olisi esim. noita matseja, mutta ei sitä sitten koskaan tiedä :"D
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Monninen

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Heinäkuu 05, 2008, 19:43:29 »
Mielestäni tuo hommeli kuulostaa pelkältä sähläykseltä!
Monen pallon jalkapallosählyä! Video, jossa pelaajilla on luudat haarovälissä on huippu, voi elämän kevät!

Olen aivan samaa mieltä koko asiasta...  Ihan sama asia, vaikka oltaisiin "jalkapalloa" monella pallolla...
Saattaahan tuo peli olla hauska, mutta itse en rupeaisi pelaamaan. Se, että pesäpallomailoilla läiskitään pehmeitä palloja, kuulostaa aika tyhmältä ja mailalla voi osua johonkin pelaajaan, joka on myös yksi riskitekijä... Itse jättäisin pelaamatta, mutta voisihan sitä mennä katselemaan, kun jotkut pelaavat...
Jos nyt vaan lopetan tähäm ennen, kuin rupean jaarittelemaan niin pitkään, että tulee sivun pituista tekstiä...

Anglia

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Heinäkuu 06, 2008, 12:14:34 »
Hmm, Britanniassa laji on ilmeisesti melko suosittu, sille on perustettu jo joku säätiökin. Että emme ole ainoa hullujen lajien maa :D
Kiinnostuin tuosta hevoshuispauksesta. Hevosille vaan suojavarusteet päälle ja eikun pelaamaan. Eikä luutakaan hierrä.

Pätkis

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Heinäkuu 14, 2008, 20:03:19 »
Jästihuispaus-mielenkiintoinen idea. En ole aikaisemmin kuullutkaan sellaisesta. Se olisi liikuntamuoto jolla saisi sohvaperuna-potterfanitkin liikkeelle. En tiedä kuinka kauan siihen jaksaisi innostus säilyä, mutta voisihan sitä ainakin kokeilla. Velhokaavut ja oikeita jäljitellyt pallot loisivat aitouden tuntua, mutta luuta jalkojen välissä on jo hieman liioittelua. Minä kannattaisin versiota jossa käytetään superpalloa, mutta hiomista siinäkin taktiikassa vielä on.

Esim. -Miten superpallo pysyy pelialueella?
        -Mitä maahan jääneelle superpallolle tehdään, saako etsijä ottaa sen maasta?

Poissa Clayr

• Kynsikäpälä
  • Vuotislainen
  • Viallinen Rellestäjä
    • Scrolli
« Vastaus #9 : Heinäkuu 14, 2008, 21:10:21 »
Idea mahtava, jos sen saa sovellettua järkeväksi+ei tuhottomia kuluja tuottavaksi.. Järkevyydessä siis se ettei "säännöt" ole kovin paljon jossittelua, eli sattumasta kiinni.  Itse osallistuisin luultavasti hyvin mielelläni. =D

Miitit ja larpit kategorian Muistelut alakategoriasta löytyy luultavasti Azuran tarkoittama "miitti". Kyseisessä topicissa on sääntöjä ja muuta. Suhteellisen järkeviltä nuo ainakin minusta vaikuttivat. 

-C-
Ei ole mies eikä mikään, joka ei lyö,
Joka tappelua ei aikaiseksi saa.
Olet kova vasta, kun on musta vyö.
Kuka uskaltaa enää rakastaa?

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #10 : Elokuu 03, 2008, 10:52:04 »
aika huvittavan näkönen tuo video. en kyllä usko et itte kokeiltuna siitä tulis mitään, se on vähän
liian sekava peli mun makuun..korkeintaan sieppinä ois kiva juoksennella, pitäs vaan olla hyvä kunto ettei nyt ihan ekalla sekunnilla saatais kiinni. ;)
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Lirppuva Loistoveikko

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Elokuu 04, 2008, 14:30:56 »
Kuullostaa aika oudolta mutta kivahan tuota olis kokeilla :D¨, pitääkin mennä katsoon tuo video. Hmm.. se hevoshuispaus vois olla ihan hyvä idea vaikkakin aika vaikea toteuttaa. Mutta minustakin se sieppi voisi olla joku muu kun ihminen, koska sittenhän se sieppinä olija voi ruveta puolueelliseksi. Ne luudat vois kyllä mun puolesta jätää pois.   
« Viimeksi muokattu: Elokuu 04, 2008, 14:38:42 kirjoittanut Vinegar »

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
« Vastaus #12 : Elokuu 05, 2008, 22:59:01 »
Mitä jos siepin sijaan ryhmyt olisivat ihmisiä? Saisi törmäillä ja taklailla mielin määrin, ja lyöjien tehtävä yrittää estää
I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Elokuu 06, 2008, 09:39:44 »
ai löiskö ne lyöjät niitä ryhmy-ihmisiä mailalla? ;)
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

ppf

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Elokuu 23, 2008, 18:02:43 »
Kerronpas tähän nyt omia kokemuksiani "jästihuispauksesta". Minulle ja tyttöystävälleni langetettiin viidentoista pikkulapsen kaitseminen kesäloman alkupuolella. Pitkään jouduimme miettimään jotain puuhaa kakaroille, ennen kuin koin älynväläyksen ja rakensin nopeasti kuusi keppiä, joiden päähän tyttöystävä kävi ostamassa jotain mini-hulahulavanteita. Kepeistä rakensimme tyttöystävän kanssa huispauskentän.

Seuraavana aamuna, kun lapsia alkoi virrata paikalle, jaoimme lapset kahteen ryhmään ja selitimme säännöt. Lapset olivat ällistyneitä saadessaan luutina toimivat sählymailat (nämä jouduimme myöhemmin vähentämään pelistä, sillä ne vaikeuttivat huomattavasti kaikkien keskittymiskykyä muuhun peliin) käsiinsä, mutta etenkin etsijiksi nimeämäni kaksi lasta olivat rooleistaan innoissaan. Sieppiongelman ratkaisimme niin, että minä ja tyttöystävä menimme seisomaan kentän molemmin laidoin ja heittelimme välillä tennispalloa toisillemme, etsijöiden tehtävä oli napata pallo ilmalennon aikana. Molemmista joukkueista löytyi myös helposti lyöjät, joiden tehtävä oli heittää supertelepalloilla jalkapalloa pystyttämiämme salkoja kohti heittäviä jahtaajia ja jahtaajien heittoja torjuvia pitäjiä kohden. Pitäjäksi kaikki olivat hyvin epähalukkaita, joten kierrätimme jahtaajien ja pitäjien paikkoja. Toisessa joukkueessa oli tosin huispauksen sääntöjen vastaisesti 4 jahtaajaa.

Lapset innostuivat pelistä kovasti, vaikken heille selittänytkään, että kyse oli Harry Potter huispauksen jästiversiosta. Pari ongelmaa pelin aikana tuli ilmi, joista ehkä pahimpina salot, joista olin tehnyt aivan liian korkeat. Tästä johtuen peleissä tehtiinkin yleensä vain muutama maali joukkuetta kohden. Toisen ongelman tuotti ryhmyt, joiden osumasta pelaajan piti mennä viideksitoista sekunniksi ulos kentältä. Lapset kun eivät kuitenkaan millään jaksanut viittätoista sekuntia pysyä poissa pelistä. Tämän ongelman ratkaisimme kuitenkin niin, että kolmen liian lyhyen "jäähyn" jälkeen vastustajat saivat yhden vapaaheiton.

Lapsilla oli niin hauskaa, että olisi tehnyt mieli mennä itse mukaan. Itselleni kuitenkin hymynhuuleen nosti se, kun luin kahta kuukautta myöhemmin lukutaidottomalle pikkuveljelleni Harry Potteria ja tämä keskeytti yhtäkkiä, nykäisi hihasta ja sanoi silmät ja suu suurena: "Arvaa mitä mul just tuli mielee! Se peli, mitä me pelattii silloo lomal, oli huispausta! Me oltiin niiku velhoi!" Tottahan se.

Poissa Blueberry

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #15 : Syyskuu 22, 2008, 20:42:04 »
Hahhaa, ihan mahtava idea! Mutta joo, mäkin olen sitä mieltä, että tuota sieppiä pitäisi vähän hioa, eikä niitä luutia tarttisi pitää siellä haarovälissä. Nehän hidastaa juoksemistakin! :D

Kerroin tästä parille kaverilleni ja kaikki olivat että "ei herranjestas, nyt toi on ihan pimee idea" ja tottapuhuen niin ajattelin itsekin kun tämän ekan kerran luin. Mutta nyt olisin valmis kokeilemaa, säännötkin on jo aika tutut! ;)
"Tottakai tämä tapahtuu sinun päässäsi, Harry, mutta minkä kumman takia se silloin olisi epätodellista?"

Poissa Taladdin

• Tyylipoliisi
  • Vuotislainen
« Vastaus #16 : Syyskuu 27, 2008, 12:55:20 »
Minäpäs olen pelannut tätä ihan koulun liikkatunnilla :D
Molemmissa joukkueissa taisi olla seitsemän pelaajaa. Luutia ei ollut ne olisivat vain häirinneet. Molemmissa joukkueissa oli lyöjät jotka heittelivät jahtaajia pehmeillä palloilla jotka toimittivat ryhmyn virkaa. Pitäjiä ja etsijiä ei kylläkään ryhmyillä saanut heittää. Sieppinä toimi tennispallo joka piilotettiin ennen pelin alkua ja etsijä sitten yritti  löytää sen. Peli päättyi kun sieppi löytyi. Salkojakaan ei ollut, jalkapallo maali toimitti niiden virkaa. Jahtaajat sitten heittelivät sinne koripalloa. Jos ryhmy osui jahtaajaan, niin tämän piti käydä viideksitoista sekunniksi maahan istumaan ja sai sitten palata peliin. Saattoi siinä olla vielä muitakin sääntöjä joita en kylläkään nyt muista..
Itse pelasin etsijänä ja lyöjänä. Joukkue sopi keskenään mitä paikkaa kuka milloinkin pelasi. Tämä oli kyllä tosi hauskaa toivotavasti pääsen vielä pelaamaan tätä. Harmi kun nykyinen liikunnan opettaja ei tiedä tästä pelistä mitään...
Never knock on Death's door; ring the bell and run away! Death really hates that!

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #17 : Syyskuu 27, 2008, 16:01:50 »
Minäkin olen leikittänyt tällä serkkujani ja sukulaisia, ihan hauskaa se on! Jos ainut syy olla pitämättä on "yhyy vähänkö me näytettäis typeriltä", niin vika ei ole pelissä vaan itsessä. Olisi ihan mahtavaa pelata tätä porukalla, joka tajuaa kyseessä olevan nimen omaan huispauksen ;) Ja voihan noita sääntöjä aina muuttaa toimivimmiksi kököiltä kohdilta.

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
« Vastaus #18 : Lokakuu 04, 2008, 18:10:45 »
Oi, tuli hirveä hinku kokeilla jästihuispausta. Täytyy ruveta kehittelemään joukkuetta vaikka sukulaisten kanssa!
Kuulostaa (ja näyttää) videoista päätellen tosi hauskalta, kunhan ei vaan ota mitään luutia jalkojen väliin häiriköimään. Sieppi en tosin haluaisi olla, simahtaisin jo alkuminuuteilla kun olen melkoisen huonokuntoinen.
Täytynee vihjaista asiasta liikkaopelle, vaikka olenkin huono pallopeleissä. :D
imagine none of this is real

Poissa Leonor

• valiopeelo
  • Hirnyrkki
« Vastaus #19 : Huhtikuu 08, 2009, 20:42:51 »
Jästihuispaus kuulostaa jokaisen Potter-fanin unelma harrastukselta, jos minulta kysytään. Ainakin olen itse tahtonut aina koettaa sitä! Mahdollisuutta siihen ei ole kuitenkaan tarjoutunut vielä tähän mennessä, mutta jos tulevaisuudessa tulee tilaisuus, tartun siihen epäröimättä!

Jos totta puhutaan, olisin yllättynyt, jolleivät fanit olisi keksineet jotain tämän kaltaista. Huispaus on viimein tehty mahdolliseksi myös tavallisille ihmisille, joskin hieman muokatuilla säännöillä (me kun emme osaa lentää ,___,). En voi kuvitella, etteikö jollakulla olisi hauskaa tätä peliä pelatessa, jos kiinnostuksen kipinää on yhtään. Miettikää nyt! Ideahan on hullunhauska! Kasa ihmisiä juoksemassa toistensa perässä luuta jalkojensa välissä? Se olisi parasta viihdettä, jota Potter-faneille voisi näyttää! Ah, miksei tällaista tule tv:stä, olisi kerrankin jotain laadukasta ohjelmaa! Periaatteessahan peli on varmaankin tarkoitettu alun alkaen lapsille, mutta en näe mitään syytä, mikseivät vanhemmatkin voisi yhtyä mukaan leikkiin. Ovathan Potter-kirjatkin suunnattu nuoremmille, mutta silti moni aikuinen ihminen viihtyy niiden parissa. Vähän kuin kokoperheen elokuva, mutta vain kirjojen muodossa.

Ulkomailla jästihuispaus on käsittääkseni ollut suhteellisen suosittuakin. Harmi vain, ettei innostus ole levinnyt kunnolla tänne pohjoisille perukoille. Huispauksen MM-kisat voisivat olla jotain todellakin näkemisen arvoista! Miksei jästihuispaus voisi olla yhtälailla maailmanlaajuinen kilpailutapahtuma kuten jalkapallon maailmanmestaruuskisatkin ovat? Noh, hyvä on, ehkä idea olisi suhteellisen mahdoton toteuttaa, mutta se kuulostaa houkuttelevalta, eikö kuulostakin? :D

Hullujan ne Potter-fanit, todellakin *grin*
Optimist: someone who figures that taking a step backward after taking a step forward is not a disaster, it's a cha-cha. ~Robert Brault
Leonor -> Leo -> Leonor

Ellis

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Huhtikuu 12, 2009, 17:24:32 »
Minä ja paras kaverini järjestimme Potter-larpin. Aiheena ministeriön pääsiäis kemut. Siellä oli mummoassa huispausta. Piti pelata mahdollisimman yksinkertraisesti, jotta vieraat (Jotka eivät ilmeisesti olleet lukeneet kirjaja, vaan katsoneet korkeintaan kaksi elokuvaa.) ymmärtäisivät pelin. Oli kaksi jahtaajaa, kaksi etsiää, yksi lyöjä ja yksi sairaanhoitaja. Jahtaajat pallottelivat palloa ja yrittivät saada maaleja. (Niin kuin koripallossa.) Sieppi oli keltainen pääsiäismuna, joka oli piilotettu tietylle alueelle. Etsijät etsivät sitä. Lyöjä löi palloja kumpiinkin etsijiin. Jos pallo osui, pelaajan piti odottaa kunnes sairaalasta joudettiin auttamaan. Sitten kun sieppi oli löydetty laskettiin pisteet. Voittaja joukkue oli selvillä, ja voittaja joukkue sai jokamaunrakeita! Olihan se vähän outo peli. :)

//C'anossa poisti turhat rivinvaihdot, rivi vaihtuu kyllä automaattisesti ilman entteriä:)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2009, 18:30:07 kirjoittanut C'anossa »

Delfu

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Huhtikuu 25, 2009, 19:16:39 »
Kuulostaa hauskalta. Sieppinä kyllä se tennispallo oli paras idea, kunhan ei heitä liian korkealle. Hevoshuispaus oli myös erinomainen idea, koska silloin ratsu liikku itse, vähän niin kuin luudatkin, eikä tarvitse juosta kentällä (laiskuudesta juoksukommentti ei johdu, ratsastaminenkin voi olla rankka, etenkin ensikertalaisille). Hevoshuispauksessa sieppi kuitenkin aiheuttaa ongelmia, koska tennispallo on vaikea saada kiinni, superpallo ei pomppisi hevosille sopivalla alustalla kunnolla ja ihmisen saisi liian helposti kiinni, ellei hänkin ratsasta. Tosin silloin 'sieppi' on liian helppo nähdä. Hevosille pitää tietenkin laittaa suojavarusteet, esim. poolovarusteet olisivat hyvät tähänkin peliin. Jos pelaisin ilman hevosta, luuta ei kuulosta houkuttelevalta, mutta toisaalta huispaus tuntuisi epäaidolta ilman luutaa.

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #22 : Huhtikuu 25, 2009, 21:08:34 »
Taidan olla vähän turhan tosikko, mutta minusta tuo jästihuispaus kuulostaa ihan naurettavalta :D Huvittaa ajatella, jos jotkut ihan tosissaan pelaavat tuollaista... vaikuttaa lähinnä vitsiltä, jota jossain Potter-larpissa tms. voitaisiin harrastaa. En oikein ymmärrä, miksi kirjojen maailmasta pitää yrittää huonolla menestyksellä tuoda asioita tosielämään. Mikä tuosta jästihuispauksesta tekee jotain tavallista urheilulajia hauskempaa, ellei sitten se, että se on niin naurettavaa?
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Henskukkuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Toukokuu 24, 2009, 13:49:13 »
JästiHuispaus...Kuulostaa aika hassulta. SuperPallo olis paras sieppinä (ihmis-sieppi ei vaikuta kauheen järkevältä). Ryhmyt vois olla jotain pehmeitä (turvallisuuden takia) ja isoja palloja. KorisPallo  olis hyvä kaatona.
HevosHuispaus Kuulostaa aika järkevältä koska saisi olla edes jotenkin ilmassa.
Jäin miettii muita "luudan korvikkeita". Tiedättekö sellasii hyppykeppejä (vai mitähän ne oli)? Niitä vois käyttää luudan tilalta (en oo koskaa kokeillu mitää "hyppykeppejä" mut tuli mielee...). Aika tyhmä idis mut kuhan ehdotin.

Poissa RIP

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #24 : Toukokuu 28, 2009, 20:11:38 »
Olen itse kokeillut tätä jästihuispausta muutamia vuosia sitten. Pidin asiaa alun perinkin hölmönä ja olen edelleen samaa mieltä. Kyllä siitä jotkut voivat tykätä ja innostua, mutta itse olen sitä mieltä, että se on melkeinpä typerää touhua
Malfoy on vain väärinymmärretty nero