Kirjoittaja Aihe: Meikkaaminen  (Luettu 29295 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Meikkaaminen
« Vastaus #25 : Kesäkuu 26, 2008, 18:41:50 »
Minusta meikkaminen on ihan suotavaa puuhaa, vaikken itse meikkaakkaan. Kuitenkin katson hieman paheksuvalla silmällä niitä, jotka meikkaavat "liikaa". Siisti meikki voi olla paikallaan, mutta sentin paksu meikkikerros on jo ihan liikaa. Oma meikkaamattomuuteni johtuu osittain siitä, että äiti ei anna minun meikata, mutta osittain myös siitä, että koen itseni ihan hyvän näköiseksi ilman meikkiäkin. Mielestäni meikkejä saavat käyttää kaikki, paitsi alle 10-vuotiaat lapset (se näyttää liian kummalliselta). Joillekin pojille sopii meikki, joillekin ei. Sama pätee tyttöihinkin. Joskus mietin meikkaamista siltä kannalta, että miksi niin moni meikkaa? Ovatko he omasta mielestään muuten niin rumia? Meikkaus ei ole liian yleistä. Kai sitä nyt kaikki saavat joskus kokeilla.

Luokittelen ihmisiä meikkaustyylin perusteella ehkä vähän liikaakin. Kaikki, jolla on mielestäni liikaa meikkiä, menevät älä-puhu-yksityisasioistasi-tämän-kanssa-osioon. Kaikki kaverini meikkaavat, mutta he käyttävät minun onnekseni maltillisesti meikkiä (siis minun mielestä maltillisesti). Joskus meikkaamisella on kuitenkin pieniä "sivuvaikutuksia". Esimerkiksi ne luokkalaiseni, jotka meikkaavat päivittäin, näyttävät omituisilta ilman meikkiä.
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Systen

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Kesäkuu 26, 2008, 19:12:21 »
Lainaus käyttäjältä: Miy
Tosin on eräs hurjan yleistynyt meikkitapa, joka saa minut valitettavasti kategorioimaan ihmiset heti sanan TEINI-alle.
Tästä kuulisinkin ihan mielelläni lisää. Mikä on tämä meikkitapa ja mikä siinä on sellaista, että se saa sinut kategoroimaan ihmisiä?

meikkivoidetta litra, puuteria toinen, aurinkopuuteria nätisti niin, että näkee selvän rajan jos kurkistaa leuan alle, sekä silaus poskipunaa korvista nenään saakka. Ripsiväriä n.10 kerrosta ylä- sekä alaripsiin niin, että silmien räpäyttäminen on varmasti mahdotonta, ja ripset ovat yksi suuri paakku. Vähän kajaalia tai kenties luomiväriä, sekä jotain kivasti kimaltavaa silmien ympärille. Kulmakarvat piirretään nätskylisti tummaksi ja nypitäään niihin vekkejä. Huuletkin kannattaa pakkeloida huolella. Tärkeintä on kuitenkin, ettei kukaan näe, miltä oikeasti näytät.

Edelence

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Kesäkuu 26, 2008, 19:31:33 »
Lainaus käyttäjältä: Miy
Tosin on eräs hurjan yleistynyt meikkitapa, joka saa minut valitettavasti kategorioimaan ihmiset heti sanan TEINI-alle.
Tästä kuulisinkin ihan mielelläni lisää. Mikä on tämä meikkitapa ja mikä siinä on sellaista, että se saa sinut kategoroimaan ihmisiä?

meikkivoidetta litra, puuteria toinen, aurinkopuuteria nätisti niin, että näkee selvän rajan jos kurkistaa leuan alle, sekä silaus poskipunaa korvista nenään saakka. Ripsiväriä n.10 kerrosta ylä- sekä alaripsiin niin, että silmien räpäyttäminen on varmasti mahdotonta, ja ripset ovat yksi suuri paakku. Vähän kajaalia tai kenties luomiväriä, sekä jotain kivasti kimaltavaa silmien ympärille. Kulmakarvat piirretään nätskylisti tummaksi ja nypitäään niihin vekkejä. Huuletkin kannattaa pakkeloida huolella. Tärkeintä on kuitenkin, ettei kukaan näe, miltä oikeasti näytät.
Okei, itse en ole koskaan nähnyt aivan tuollaista pakkelointia, mutta eräs meidän luokkalainen (joka omaa akneihon, eli tosi kivalta näyttää joo) käyttää itselleen aivan liian tummaa meikkivoidetta varmaankin sen litran, piirtää aina todella paksut mustat rajaukset (useamman sentin) ja tähän tyyliin. Ennen se meikkivoide oli semmoinen, että tyyppi näytti ihan kuolleelta, joten on tuo turhan tumma edes pikkuisen parempi. Kumminkin, en tajua myöskään sitä, että meikkaa pitkään, vaikka pysyisi koko päivän neljän seinän sisällä ja yksin.

Itse meikkaan lähes aina kun menen kouluun, kaupungille, kylään, ulos jonkun kanssa tai jos joku tulee meille, eli kuitenkin aika usein. Mun meikkaus on yleensä ensin joku kosteuttava juttu, sitten mahd. ohut kerros meikkivoidetta ja puuteria hiukan vain siksi, että meikki pysyisi paremmin. Sitten korkeintaan ruskeaa luomiin ja hiukan ripsaria yläripsiin. Jaksaessani laitan vielä pikkuisen huulikiiltoakin. Tuo peittää kyllä ihan tarpeeksi hyvin omat pienet epätäydellisyydet. Yleensä pesen meikit pois heti kun olen taas yksin kotona, että iho saisi kuitenkin melko paljon olla ilman tukkivaa kerrosta ja hengittää rauhassa.

Poissa Saphire Tulenpunainen

• Kliseitä rakastava
  • Hirnyrkki
  • UGH!
« Vastaus #28 : Kesäkuu 26, 2008, 21:35:42 »
Meikkaaminen, ah tuo ihanan naamani pelastaja!

Mielestäni meikkaaminen on ihan ok juttu, eihän siinä mitään jos haluaa "näyttää paremmalta" kuin luonnollisesti on itse. Tosin liiallinen putelien törkkiminen naamaan on jo vähän liikaa. Ja typerän näköistä, jos olet meikannut suurin piirtein varpaisiin saakka. Puuterit ja kaikki... Joskus itse kyllä käytän puuteria ei siinä mitään. Mutta liika on aina liikaa. Ei tarvitse laittaa kolmea vahvaa kerrosta naamaan, yksikin riittää. Mutta toisaalta ärsyttää, että ihmiset voivat katsoa ja paheksua, jos ei ole meikkejä, tai sanovat suoraan jollekulle, että mikset meikkaa, meikkaisit niin olisit kuin me ja sievempi. Juu, tottahan toki... Ei kaikkien tarvitse meikata, minun kaverini ei meikkaa ja hän on ihan normaalin näköinen ja nätti. Mitä sen on väliä, meikkaako vai ei?

Itse meikkaan aina silloin kun on tarve. Meikkaan siksi, että tykkään meikata ja no, olen paremman näköinen meikkien kera kuin ilman. Omasta mielestäni. Tosin vapaa-ajalla en meikkaa, mutta kouluun ja muihin menoihin kyllä. Olen meikannut jostain 13 vuotiaasta asti, enkä vain pysty lopettamaan. Sama tyyli minulla on vieläkin. Oli kyllä aika outoa, kun minulla oli rippijuhlat, kun minulle laitettiin siniset meikit. Hyi oksetus kun näytin typerältä! En ollut yhtään oma itseni! Olin kuin joku tekoprinsessa vaaleansinisessä mekossa kiharoineen. Yh, ei enää koskaan meikkaajalle, ei enää ikinä!!!

Normaali meikkini on tavallinen kajaali, jolla rajaan silmäni. Musta tietenkin. ^^ Ja luomiväriä. Joskus jotain voidetta, harvoin aurinkopuuteria, joskus on sitäkin kiva laittaa. Mutta no, ripsiväriä käytän todella harvoin. Ihan vain siitä syystä, että ei ole ripsaria. ^^; Heh. Huulipunaa en käytä. Huulikiiltoa joskus. (oli pakko nuolaista huulia heti tuon kirjoitettuani... ^^;)

Jotenkin tulee olo, että jos tytöt huomaavat jonkun pojan meikkaavan, he alkavat tirskua. Minusta se on ihailtavaa, että joku jätkä uskaltaa laittaa kajaalia! Ja no, kaikille ei sovia kajaali, ei edes tytöille. Mutta jotenkin on selainen olo, että kaikkien jätkien ei pitäisi edes meikata. Jotenkin tuntuu hassulta kuvitella poika meikkaamassa aamuisin... No, kullakin omat tapansa. Harvoin näkee kajaalisilmäisiä poikia, mutta kun näkyy, niin UUH, hienoa! ^^ Tykkään siitä, että joillakin on kajaalit, jos ne sopivat. Aika ristiriitaisia tunteita minullakin, mutta no, osalle sopii osalle ei, kuten sanoin. ^^ Mutta kyllä tytöt tuntuvat olevan sitä mieltä, että pojat ovat homoja, jos he meikkaavat. Ainakin minä olen huomannut joidenkin tyttöjen reagoivan näin. Pojista taas en osaa sanoa. Ainakin näköjään joidenkin mielestä tyttöjen ei tarvitsisi meikata, jotkut pitävät siitä. Hankala sanoa kun en ole kysynyt. ^^

Aika usein näkee tyttöjä, jotka ovat meikanneet, josksu taas näkyy paljon niitä, jotka eivät ole. Mielestäni meikkaus ei ole liian yleistä.  Niin, en osaa muuta sanoa.

Itse luokittelen melkolailla, jos on kajaalit, että ahaa, tämä tyttönen on hevari. Mutta aian se ei pidä paikkaansa. Tulee liian helposti luokiteltua, vaikka ei olisi aihetta. Teinimeikeistä puhuttiin edellisessä Systenin kommentissa, ja olen ihan samaa mieltä. Liika meikki ON teinimäistä. Ei tarvitse pakkeloida naamaansa täyteen tököttejä, kyllä me kaikki ollaan ihan luonnollisen nättejä, vaikka se ei siltä tunnukkaan.
"Minä annan kaiken ja enemmän tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää. Mutta on vaan pakko roikkuu perässä."  I want stay Together Forever.

jaina

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Kesäkuu 26, 2008, 23:02:22 »
Ihanaa, Indigo, kun teit tämmöisen mielenkiintoisen aiheen (ja minä rakastan meikkaamista).

Meikkaaminen on mielestäni kiva juttu, itsekin sitä harrastan. Katson kylläkin mulkoillen (näkisittepä kauniille kasvoilleni syntyvän kylmän mulkkausilmeen) about 10-vuotiaita lapsosia, jotka ovat lapioineet meikkiä naamaan. Niin pienille se ei mielestäni sovi, ja pidän sen ikäisiä, reilusti meikkaavia niiQ ihQ4444!!!

Niin kuin jo mainitsin, minä meikkaan myöskin! Meikkaan, koska näytän silloin vielä paremmalta kuin normaalisti. Ilman meikkiä olen ihan ok-näköinen, mutta kun sipaisen normaalimeikkini naamaan, näytän vielä paremmalta. Aloitin säännöllisen meikkaamisen kun tulin seiskalle, eli noin vuosi sitten. Aluksi oli pelkkää ripsiväriä ja jotain huulikiiltoa, mutta nyt se on lisääntynyt.

Normaalimeikkini voisi kai luokitella teini-taviksen välillä, pakko myöntää. Laitan aika paljon ripsiväriä, hopeista rajausta silmäkulmiin (tiedätte varmaankin) ja puuteria. Huuliani en silti vaalenna, joskus tummennan niitä hippusen. Ai niin, peitän finnit peitepuikolla ja siihen päälle puuteria (minulla ei kylläkään ole finnejä oikeastaan, JES). Näin meikkaan kun menen ulos kavereiden kanssa jne. Ja sitten kun koulu alkaa, aion meikata näin (kun koulu loppui, en vielä meikannut näin, silloin oli pelkkää ripsiväriä, eli kesän aikana olen löytänyt tyylini, hyvä minä ^_^)

Ai että mitä minä ajattelen meikkaavista pojista? Öh, antaa meikata vain. Kunhan ei mitään luomiväriä ja huulipunaa ala laittelemaan. Ja luulisin, että pojat pitävät tytöistä, jotka meikkaavat kohtuuden rajoissa. Kyllä varmasti luonnollisetkin kelpaavat, mikseivät?

Minua ei oikeastaan kiinnosta, onko meikkaus yleistä. Hyvin monet aikuiset naiset meikkaavat (ainakin juhliin ja töihin jne), ja minun ikäiset teinit. Teini-iässähän meikkaus yleensä alkaakin.

Ja joo, luokkitelen ihmisiä heidän meikkaustyylin mukaan. Esimerkiksi minun meikkini menisivät enemmän tuonne teinipuolelle, vaikkakaan en ikinä käytä meikkivoidetta enkä laita ripsiväriä niin paljon etten ripsiä pystyisi räpäyttämään. Ja ihmiset, joilla on hirmupaljon kajaalia ja näyttävät muutenkin kalpeilta, ovat mielestäni gootteja (+ heidän pukeutumistyylinsä kruunaa kaiken).

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #30 : Kesäkuu 27, 2008, 16:29:04 »
Hmm, meikkaaminen... Mikäs siinä, joitakuita se pukee, toisille se saattaa olla tarpeetonta. :D Itse kuulun niihin, jotka eivät juuri meikkaa. Lähtiessäni omaa koviovea kauemmas pistän puuteria naamaan (ja tämänkin aloitin vasta 9. luokalla), mutta siihen se jääkin. En luota kykyihini meikkaajana, ja pelkään, että näyttäisin vielä typerämmältä sutatessani summassa erilaisia meikkejä naamaan. :D Joihinkin juhliin saattaa äiti "pakottaa" laittamaan vaikkapa huulipunaa, mutta siitäkään en kamalasti tykkää. Esiinnyn ihmisille mieluimmin sellaisena kuin olen. Vain kiiltävän ihon pelkään karkottavan juttukavereita, joten sen peitän. :) Joskus olen kokeillut ripsiväriä ja muuta, mutta silloin saa koko ajan pelätä sen leviävän, joten ei kiitos. :P Minulla on usein tapana nauraa vedet silmissä, enkä millään usko voivani luottaa edes mihinkään vedenpitäväviin meikkeihin. :P

Jaa, en osaa sanoa, onko meikkaaminen liian yleistä; meikatkoon ketkä haluavat. Se tosin juuri ärsyttää, kun jotkut pistävät naaman täyteen meikkejä ja kyselevät sitten kaiken päivää: "Eihän mun meikit oo levinny?", mutta tuo nyt kuului lähinnä ala-asteelle. :P Pojat saavat mielestäni meikata siinä missä tytötkin, en vain koskaan muista nähneeni pojalla meikkiä... ainakaan kellään vähänkään tutulla. :P

Ja kyllä, täytyy myöntää, että luokittelen ihmisiä helposti meikin perusteella. :/ Jos jollakulla on paljon erikoista/värikästä meikkiä, hänestä tulee auttamatta mieleen pissis. :D Mutta olen tavannut ihmisiä, jotka meikkaavat paljon, ja jotka ovat silti ihan mukavia tyyppejä (olen siis myös rinnastanut pissikset ilkeiksi :D), joten yritän päästä ennakkoluuloistani eroon. :P Meikki ei kuitenkaan välttämättä ole ensimmäinen asia, jonka panen uudessa ihmisessä merkille, eikä sen mielestäni missään nimessä pitäisikään olla.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #31 : Kesäkuu 27, 2008, 16:51:09 »
Ei, ei ole minun juttuni. En tiedä mikä siinä on, mutta meikkaaminen ei kiinnosta yhtään. Joskus 3. luokalla päätin alkaa meikkaamaan, ja olin äitille vihainen, kun tämä ei antanut minun käyttää edes ripsiväriä. Sain luvan alkaa meikata kun menen yläasteelle, mutta nyt olen menossa 8. luokalle, enkä meikkaa. Se meikkaamisinto meni siis nopeasti ohi. Nyt minulla ei ensinnäkään ole aikaa, enkä edes haluaisi meikata, vaikka voisinkin.

Ei millään pahalla niitä kaikkia kohtaan, jotka meikkaavat, mutta en ymmärrä miten joku voi jaksaa olla koko päivän meikit naamassa. Enkä jaksaisi miettiä koko ajan, onko ripsiväri levinnyt tai jotain muuta vastaavaa. Kaverini alkoivat meikata, kun menimme yläasteelle, ja muuttuivat jotenkin oudoksi sen takia. Eivät siis pelkästään ulkonäöllisesti, vaan myös luonteeltaan. Toinen heistä oli aiemmin vähän poikatyttö, ja nyt hän kyselee, että onko kellään peiliä, kun hiukset on varmaan räjähtäneet. Tuntia kauempaa he eivät selviä ilman peiliä, ja joka välitunti pitää poiketa vessassa tarkistamassa kampaus ja meikki. Kai tuo on vain sellaista, että pitää näyttää miten iso on...

En laita edes hiuksiani kovinkaan paljon. No, harjaan ne tietysti ja joskus laitan ponnarille tms, mutta siihen se jääkin. Koko elämäni aikana minulla on ollut tasan kerran lakkaa hiuksissa, ja sekin oli jossain esityksessä, kun minusta piti tehdä peikko. Nämä em. kaverit kysyvät välillä, miksen käytä hiuksissani lakkaa tai muuta, mutta en näe sille mitään syytä. Ei vaan kiinnosta laittaa hiuksia mitenkään erikoisesti. Minusta ne ovat kauneimmillaan auki, eikä siihen tarvitse lakkaa. Sori, meni aika offiksi... :D

En tiedä, milloin alan meikkaamaan, jos koskaan. Kai sitä joskus vanhempana täytyy, mutta tällä hetkellä ei kiinnosta.
Using the "are we", are we?

Sad Mushroom

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Kesäkuu 27, 2008, 18:22:12 »
Meikkaavissa pojissa ei ole mitään vikaa :) (paitsi se että on liian harvassa)

Itse aloitin säännöllisen meikkauksen joskus 10-11 vuotiaana, silloin ihan vaan peitepuikko+puuteri+ripsari(+huulikiilto) komboja, sitten joskus 13 veenä aivan liikaa kajalia (ja valkoista, siis puhtaan valkoista puuteria, vaikka en haluasi mainita edes asiasta) ;)

Ja nyt kaksi vuotta myöhemmin se päivittäinen: peitepuikko+valokynä+meikkivoide+puuteri+kajali+eyeliner+luomiväri+huulipuna yhdistelmä, joka ei oikeastikaan näytä niin paljolta naamassa ollessaan, mutta peitepuikkoa luomiin+finneihin, valokynää silmänalusiin etc, meikkivoide ja puuteri tietysti, eyelineria ripsen rajaan ja kajalia "sisäpuolelle", luomiväriä varjostuksiin ja ripsaria ripsiin sekä huulipunaa huulille. Joten se näyttää ihan kohtuulliselta.

Tuntuu oudolta olla ilman meikkiä, on niin tottunut päivittäiseen laittoon. Se tulee ihan rutiinilla, meikkaaminen siis. Olihan joskus kun aloin käyttämään ripsaria niin kamala työ olla hieromatta silmiä, mutta myöhemmin ei tule edes mieleenkään. Kaikkeen tottuu.

Oma rakkauteni on ehdottomasti Kanebo. En tiedä miten olen niin ihastunut siihen merkkiin, mutta Kanebon 38*c on vain ihmeellinen! Huono harjahan siinä on, mutta kullanarvoinen kesällä kun ei valu ja kohtalaisen helppo saada pois. Sitten iskin jostain (en edes muista merkkiä) aivan uskomattoman hyvän eyelinerin, vedenkestävä, mutta lähtee ihan vaan "hankaamalla" pois sottaamatta, eli minulle täydellinen ja uskomattoman halpakin oli...

Meikkaaminen on mielestäni kiva juttu, itsekin sitä harrastan. Katson kylläkin mulkoillen (näkisittepä kauniille kasvoilleni syntyvän kylmän mulkkausilmeen) about 10-vuotiaita lapsosia, jotka ovat lapioineet meikkiä naamaan. Niin pienille se ei mielestäni sovi, ja pidän sen ikäisiä, reilusti meikkaavia niiQ ihQ4444!!!
Miksei se niin nuorille ei sopisi? Itsekään et ole kuin muutamaa vuotta heitä vanhempi ja luultavasti monet vanhemmat lapsukaiset (ja aikuiset) ajattelevat ihan samoin sinusta. Mitä se muka haittaa jos he meikkaavat? Oppivat ainakin nuorena meikkaamaan etteivät näytä teineinä pelleiltä, sillä kukaan ei opi salamaniskusta meikkaamaan. (ja allekirjoittanutkin on jumalattoman kateellinen kaverilleen joka aloitti meikkaaminen joku 9 vuotiaana kunnolla, eli kajalit ja kaikkia, ja osaa nyt meikata aivan ihanasti.... Vaikken kyllä myönnäkään asiaa....)

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #33 : Kesäkuu 27, 2008, 18:52:57 »
Nottura, sinuna en kiiruhtaisi vielä niin kovasti tuohon meikkaamiseen. Ilmaiset asian niin kuin käyttäisit meikkiä ihan pikkuisen, mutta oikeastaan meikkivoide, ripsari, luomiväri ja huulikiilto on enemmän kuin pikkuisen - minun korvaani se nimenomaan kuulostaa kohtuuttomalta. Iho ei välttämättä tykkää, kun sitä sotkee koko ajan kaikenlaisilla kemikaaleilla. Ole sinä vain ihan kaikessa rauhassa lapsi, kun vielä voit. Itsekään en tuossa vaiheessa vielä edes ajatellut, että pitäisi jotain ylimääräistä naamaansa laittaa. Meikeillä ehtii kyllä sählätä myöhemminkin kyllästymiseen asti.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

jaina

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Kesäkuu 27, 2008, 20:26:07 »
Miksei se niin nuorille ei sopisi? Itsekään et ole kuin muutamaa vuotta heitä vanhempi ja luultavasti monet vanhemmat lapsukaiset (ja aikuiset) ajattelevat ihan samoin sinusta. Mitä se muka haittaa jos he meikkaavat?

Neljä vuotta on aika iso ikäero, kun vertaa lapseen ja teiniin. Useimmat alle 10-vuotiaat eivät ole vielä teinejä, ainakaan minä en ollut siinä iässä teini. En usko että minusta ajatellaan niin, koska meidän ikäiset "lapset" meikkaavat jo (suurinosa). Enkä todellakaan laita pakkelia naamaan niin paljoa että se suurta huomiota herättäisi.

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #35 : Kesäkuu 27, 2008, 20:42:06 »
Nottura, toki saat meikata niin paljon kuin haluat, oma asiasihan se on. Muistutan vain, että sinä olet edelleen lapsi, ja minusta lapsen maailmaan pitäisi kuulua aivan muut asiat kuin meikkaaminen.

Ja näin selvennyksenä - kukaan 10-vuotias ei suinkaan ole vielä teini. Kuten Wikipedia teini-sanasta sanoo:

Lainaus
Nykyinen käyttö perustuu 1900-luvun puolivälissä Yhdysvalloissa käyttöön otettuun teenager-sanaan, joka on johdettu lukujen 13-19 englanninkielisestä loppuosasta teen tarkoittamaan vastaavaa ikäkautta 13-19 vuotta.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Sad Mushroom

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Kesäkuu 27, 2008, 21:06:49 »
Miksei se niin nuorille ei sopisi? Itsekään et ole kuin muutamaa vuotta heitä vanhempi ja luultavasti monet vanhemmat lapsukaiset (ja aikuiset) ajattelevat ihan samoin sinusta. Mitä se muka haittaa jos he meikkaavat?

Neljä vuotta on aika iso ikäero, kun vertaa lapseen ja teiniin. Useimmat alle 10-vuotiaat eivät ole vielä teinejä, ainakaan minä en ollut siinä iässä teini. En usko että minusta ajatellaan niin, koska meidän ikäiset "lapset" meikkaavat jo (suurinosa). Enkä todellakaan laita pakkelia naamaan niin paljoa että se suurta huomiota herättäisi.

Oppivat ainakin nuorena meikkaamaan etteivät näytä teineinä pelleiltä
Näin sanoin, en puhunut mitään siitä että 10 vuotta vanha lapsi olisi teini, vaan sitä että oppivat silloin meikkaamaan etteivät vanhempina näytä täysin pelleiltä. Sillä itse olen nähnyt monia 14-16 vuotiaita joiden meikit on kamalan näköiset, kun eivät osaa meikata ja yritys on niin kova. Eihän se ole kaunista että 10 vuotiaankaan meikit ovat pitkin poskia, mutta monesti silloin käytetään vähemmän ja sen voi "vielä antaa anteeksi".

Lainaus
En usko että minusta ajatellaan niin, koska meidän ikäiset "lapset" meikkaavat jo (suurinosa).

Ehkä tänä hetkenä, mutta entäs aikaisemmin? Aika liikkuu, ajat muuttuu.

En sano että se olisi omaa kauneuskäsitystäni hipovaa (nuorten lapsien meikatut naamat siis), mutta minusta meikkaamisessa ei ole mitään pahaa, joten mikseivät he saisi "leikkiä prinsessaa"? Ketä se haittaa, jos he tuntevat ne naamallaan itsensä kauniiksi? Se ei vahingoita ketään, joten miksi tehdä asiasta haloota tai kieltää? Jokainen toteuttakoon itseään miten haluaa ja tehkööt ulkonäölle mitä tahtoo, jos tuntee silloin itsensä hyväksi.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2008, 21:12:23 kirjoittanut Sad Mushroom »

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #37 : Kesäkuu 27, 2008, 21:22:57 »
Minä en meikkaa, paitsi laitan huulikiiltoa koulun itsenäisyyspäivä- ja kevät juhlissa, mutta en koskaan sen enempää, sillä en edes juurikaan meikkiä omista :> Minun mielestäni on aivan hölmöä, että jotkut meidän luokkamme tytöt meikkasivat jo kolmannella luokalla.. silloinkin he käyttivät jo ripsiväriä, huulipunaa yms. aivan älyttömän paljon. Neljännen luokan lopusta lähtien jo yli puolet luokan tytöistä meikkasivat kouluun joka päivä :/ Itse aloitan varmaan aikaisintaan seitsemännellä luokalla, jos edes silloinkaan, koska en koskaan ole oikein innostunut meikkaamisesta enkä minä meikkiä koskaan ole edes tarvinnut, mitä nyt välillä juhliin jotakin :p Toistaiseksi olen tyytyväinen ilman meikkaamistakin :''D Mutta sitten kun joskus alan meikkaamaan (uskon niin x)), niin luulisin että omaa tyyliäni olisi sellainen vähän vahvempi, tumma meikki, mustat rajaukset silmiin, ripsiväriä, jne., haaveilen mustasta huulipunasta.. :p

- Bad Girl -

//Muoksista. Pakko sanoa vielä mielipiteeni meikkaavista pojista :> Mitä pahaa siinä muka on? O.o Ihan samalla tavalla pojat saavat meikata kuin tytötkin.. ärsyttää sellaiset ihmiset jotka alkavat haukkua homoksi poikia, jotka meikkaavat >:/ Minusta on hienoa että he uskaltavat meikata, varsinkin kun nykyisin kaiken maailman ääliöt ovat suunilleen heti haukkumassa jos jollakin  tapaa poikkeaa massasta..
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2009, 23:58:10 kirjoittanut Bad Girl »
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Edelence

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Kesäkuu 27, 2008, 23:23:11 »
Lainaus
Ai että mitä minä ajattelen meikkaavista pojista? Öh, antaa meikata vain. Kunhan ei mitään luomiväriä ja huulipunaa ala laittelemaan. Ja luulisin, että pojat pitävät tytöistä, jotka meikkaavat kohtuuden rajoissa. Kyllä varmasti luonnollisetkin kelpaavat, mikseivät?
Haluaisin kysyä, että mitä mahdat tarkoittaa tällä luonnollisella meikillä? Puuteria? Ripsiväriä? Kajalia? Onhan luomivärejäkin todella luonnollisen sävyisenä ja samoin huulipunia. Nimenomaan huulipuna ja luomiväri taisivat olla ensimmäiset meikit joita kokeilin. 
Tästä tyttöjen meikkauksesta on monesti kyselty pojilta, ja juuri tuo luonnollinen taitaa olla se yleisin vastaus. Yleensähän luonnollisella meikillä tarkoitetaan ns. ehostusta, eli puuteri, meikkivoide, luomivärit sun muut pakkelit on okei, kunhan lopputulos ei ole epäluonnollinen ja paksu kerros jotain mössöä, mustat silmänympärykset jne. Itse pyrin meikatessani juuri tuohon luonnolliseen, joka sisältää meikkivoiteen + puuterin(kurkistakaa vaikka leuan alle, oikeat sävyt pitäisi olla), ripsarin, huulikiillon ja joskus myös luomarin. (Minulta ei myöskään kysytty, tiedän. Oli ihan pakko tunkea kumminkin oma mielipide tähän.)

Exorcist

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Kesäkuu 28, 2008, 17:27:53 »
Minulla tulee meikattua aina kun olen lähdössä ihmisten ilmoille. Siis aina kun lähden täältä korvesta tuonne kaupunkiin. Yleensä laitan meikkivoidetta, puuteria, kajaalia, luomiväriä ja ripsiväriä, joskus huulikiiltoa. Mutta toisaalta, jos on vaikka kiire, niin laitan vain sen meikkivoiteen ja puuterin. Sillä meikkaan lähinnä siksi että ihoni on aika huonossa kunnossa, tai siis se on aika tasainen, mutta se on ikään kuin "laikukas", se punertaa joistakin kohti ja näin. Jo pelkkä meikkivoide ja puuteri saa minut tuntemaan itseni paljon kauniimmaksi, ja rohkeammaksi. Itsetuntoni nousee. Ilman meikkiä kävelisin suunnilleen kädet naamani edessä, ettei kukaan näkisi.
Seiskalla aloitin meikkaamaan niin, että meikkvoide ja puuteri ja joskus huulikiilto. Kasilla mukaan tuli myös silmämeikki. Mielestäni en meikkaa liikaa, joskus äiti on saattanut sanoa että onpas tytöllä taas pakkelia naamassa, mutta ihan sama. Mutta todellakin, syy siihen että meikkaan, on se, että itsetuntoni nousee, näytän kauniimmalta (ainakin omasta mielestäni, ja se on tärkeintä), ja voi olla paremmilla mielin.

En tunne ketään poikaa joka meikkaa. Yhden kaverin toisaalta voisin KUVITELLA meikkaavan. :) mutta tiedän, että jos joku poika meidänkin koululta meikkaiasi, hän ei saisi hetken rauhaa. Häntä todellakin kiusattaisiin. Sen takia luultavasti täällä meillä päin kukaan ei meikkaa. Suvaitsematonta sakkia... Julkkiksilla se taas on aika normaalia. Meikkaaminen siis. Siellä miehetkin saa rauhassa pitää huolta ulkonäöstään. :) Mutta se on pakko sanoa, että itse en ehkä pystyisi seurustelemaan pojan kanssa joka meikkaa. Varsinkin jos hän olisi muutenkin sellainen että laittautuu enemmän kuin minä. Johtuu luultavasti siitä, että saattaisin tuntea itseni epätyttömäiseksi siinä vierellä tai jotain. Ainakin nyt tuntuu siltä, kun yritän vielä oppia olemaan sinut itseni kanssa.

Meikkaavat ala-astelaiset. Ei herranjumala. Se on jotain niin säälittävän näköistä kun joku kolmosluokkalainen on meikannu naamansa niin täyteen, että näyttää kuin hän kaatuisi kohta naamalleen. Mutta siihen suuntaan kehitymme, eikä kehitystä voi estää. Paitsi ehkä jollakin lailla, joka kieltäisi alle yläasteikäisten meikkauksen. :D Mahtavaa.
Luultavasti syy siihen meikkaamisen aloittamiseen niin nuorena, on pojat. Nykyään jo tosi nuorena aletaan "seukkaa" ja "oleeen". Totta kai pitää näyttää jo pienenä hyvältä poikien silmis et varmasti saa sen "poikkiksen". Eiih. Eihän se minun ongelmani ole, mutta sitten sitä tulee ajateltua että mihin tämä tästä vielä etenee. Ja vaikka se ei ehkä tähän nyt liitykkään niin sitten vielä ne vaatteet. Jotakin napapaitoja koulussa, plus sitten vielä se meikki, ja poikaystävä. Mitä nämä ihmiset tulevat olemaan aikuisina? Pelottavaa!

Hullu Proffa

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Kesäkuu 28, 2008, 19:19:07 »
No juu meikkaaminenhan on ihan normaalia, mutta ehdottomasti ei liian nuorena pitäisi alkaa meikkaamaan. Kun olin itse kymmenen minä ja kaverini menimme kaupunkiin ja Mcdonalssin vessaan ja tottakai meikkaamaan ilman lupaa kävimme ostamassa meikit ja laitoimme niitä naamaan ja kaiken kukkuraksi laitoimme kauheat ninjan korvakorut korviin. Sitten astelimmme vessasta tyytyväisinä "onnistuneesta" meikkauksesta. Meikkimme olivat ihan kaameat todella moni  sitten triossa tuijoitti meitä ja takaa kuului tirskuntaa. Me siinä kaverini kanssa kävelimme ylpeinä. Silloin molemmat sanoivat toiselle, että oot tosi nätti mutta nyt kun on paljon vanhempi ymmärtää miten naurettavaa se oli. Sitten kun olimme shoppailleet tarpeeksi menimme vessan pesemään meikkejä pois etteivät vanhemmat huomaisi. Vanhempamme kyllä huomasivat ja kysyivät meiltä ja me valehtelimme, että emme tietenkään kotona katsoin itseäni peilistä ja huomasin etteivät puoletkaan meikeistä olleet lähteneet sen päivän jälkeen en moniin vuosiin koskenut meikkeihin. Siis meikki on kyllä ihan hyvä keksintö, jos sitä osaa käyttää kohtuudella halusin nyt minäkin vain kertoamielipiteeni.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #41 : Kesäkuu 28, 2008, 19:59:51 »
Kertokaapa te muutamat meikkaamiseen hieman nihkeämmin suhtautuvat, että mikä siinä luonnollisuudessa on niin mahdottoman tavoiteltavaa?

Olin itse murkkuikäisenä hevostyttö, ja silloisen ideologian mukaan "oikea" hevostyttö ei meikannut, koska "oikea" hevostyttö ei ollut kiinnostunut pojista - ainakaan sellaisista, joille tytön ulkonäkö on tärkeä - ja hevosia taas ei tunnetusti kiinnosta pätkääkään, miltä joku näyttää. Siksi kunnon hevostyttö panosti järkevyyteen ja käytännöllisyyteen, ei turhanaikaiseen sievyyteen.

Minulta jäi loppujen lopuksi meikkaaminen opettelematta kokonaan, enkä vielä nytkään, päälle kolmekymppisenä, osaisi muuta kuin laittaa ripsiväriä, ja sitäkin vain juuri ja juuri. Meikkaamattomuudessa on minun mielestäni ainakin kolme hyvää asiaa: 1. Voin hieroa silmiäni, hangata poskiani, pyyhkiä suutani, raapia otsaani, itkeä jne pelkäämättä, että jokin väri leviää tai suttaantuu. 2. Rahaa säästyy muihin tarkoituksiin, kun ei tarvitse ostaa imo naurettavan ylihinnoiteltuja naamamaaleja. 3. Luonnollisella ulkonäölläni viestitän myös ulospäin, ettei naisihmisen tarvitse meikata voidakseen näyttäytyä julkisesti ja elää normaalisti - se kun ei ihan kaikille ihmisille ole selvää.

Henkilökohtaisesti en paheksu meikkaamista, mutta suhtaudun kyllä säälinsekaisella huvittuneisuudella niihin, jotka vakavissaan sanovat, etteivät kehtaa näyttäytyä ilman meikkiä. Kuinka olematon itsetunto ihmisellä pitää olla, ettei edes omia kasvojaan voi ehostamattomina paljastaa muiden silmille? Halveksunnan säästän niille, joiden mielestä kaikkien naisten pitäisi meikata. Minun ulkonäöstäni päättäminen kun ei muille ihmisille kuulu.

Lainaus
Huvittaa muuten tämä nuorten tyttöjen meikkaamisen kauhistelu.

Eihän siinä tosiaan kauhisteluun ole aihetta - kunhan kokeilujen taustalla ei ole se pakkomielle, että tytön pitää meikata.

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2008, 20:04:21 kirjoittanut Isilmírë »
Constantem decorat honor

Poissa paahto

• vanamo
  • Vuotislainen
« Vastaus #42 : Kesäkuu 29, 2008, 22:08:30 »
Mielestäni meikkaaminen on ihan OK. Tietysti pitää tietää, mikä on liikaa. Itse meikkaan sen verran, että näytän kivalta ja kaikki epäkohdat ei pomppaa silmille. Pyrin meikkaamaan mahdollisimman vähän, mutta joskus huomaan itsekin, että tuli vähän liikaa... Vanhempani eivät ole sanoneet minulle mitään meikkaamisestani, ehkä koska aloitin sen varovaisesti, ja meikkaan yleensä kohtuudella. Minulle on ihan sama meikkaako joku vai ei, se on hänen oma asiansa.

Olen aloittanut meikkaamisen ihan vasta tänä vuonna. En kylläkään meikkaa kuin silloin tällöin, jos olen lähdössä jonnekin vähän julkisemmalle paikalle ja juhliin yms. Kouluun meikkaan joskus, jos näytän tavallista kamalammalta. Silloin tuntuu vähän itsevarmemmalta, kun tietää, että näyttää edes siedettävältä. Joskus meikkaan myös siksi, että tuntuu ettei pojat huomaa kuin ne tytöt, joilla on kilo pakkelia naamassa ja purkillinen ripsiväriä töherrettynä silmiin... Onhan se kai ihan ymmärrettävää, että haluaa näyttää nätiltä, jos vastaan tulee kivan näköinen poika.

Yleensä meikkiini kuuluu puuteri (ja kevyesti meikkivoidetta, jos on näppylöitä tai naama punoittaa) ja ripsiväri. Joskus sillepäälle sattuessani saatan laittaa myös luomiväriä. Päivästä riippuen joko vaaleaa tai tummanruskeaa. En ole oikein koskaan oppinut käyttämään huulikiiltoja ja-punia. Laitan niitä ehkä joskus juhliin, mutta yleensä riittää huulirasva. Käytän äidin ja siskon kanssa samaa ripsiväriä. Se on ihan laatutavaraa, joku Kanebo muistaakseni. Puuteri on Avon-merkkistä, tosin hitusen liian tumma, joten yleensä lainaan siskoni Lumenea.

Julkisuuden henkilöille meikkaaminen on aivan normaalia ja hyväksyn sen. Rock-muusikot käyttävät ehkä kajalia ja se on ihan OK ja kyllähän monet goottimiehetkin käyttävät sitä. Sillä ei ole minulle hirveästi väliä, mutta olisi se ehkä vähän outoa, jos kaveri (poika) meikkaisi. Olisi se sitten ihan vaan miespuolinen kaveri tai poikakaveri (sitten vanhempana). Tietty tapauksesta riippuen voisihan siihen tottua, että poikakaveri kysyy saako lainata jotain meikkejäsi. :)  Olisi se silti vähän kummallista. Sitäpaitsi tuskimpa minulla olisi lainata mitään, koska en käytä kajalia. Käyttävätkö sitäpaitsi meikkaavat pojat muita meikkejä, kuten puuteria ja ripsiväriä? Itse en tunne ketään sellaista, joten en tiedä. :o  Mutta esim. uutistoimittajilla ja muilla juontajillahan on yleensä jotain puuteria. En kyllä tiedä miksi? Kauneusihanteen takiako, vai liittyykö se jotenkin kameraan? Ja näytteliöillä on varmasti meikkejä! Sekä naisilla että miehillä. Esim. mustat silmät ja muut tehosteet tehdään meikillä. Normipojat pärjäävät kuitenkin ilman meikkiä, mutta se on eri asia kuin ihostaan huolehtiminen!

Sitten lavameikki on taas asia erikseen. Itse kun harrastan balettia, siinä pitää yleensä olla aika vahvat meikit. Myös teattri esityksissä pitää joskus olla maski. Balettimeikkissä on aika paljon silmämeikkiä, luomivärit ja rajaukset yms. Meikkivoiteet ja semmoiset pitää olla myös. Niitten laittaminen on tosi rassaavaa, kun aikaa kuluu paljon enemmän, kuin omaa normimeikkiä laittaessa!

En oikeastaan ole kiinnittänyt huomiota, miten yleistä meikkaaminen (yleisesti ottaen) on, mutta nuoret meikkaavat nykyään aika paljon. Minulle on ihan sama minkä ikäisenä kukin aloittaa meikkaamisen, jos aloittaa ja paljonko meikkaa, jos meikkaa, mutta ei se ole niin kivan näköistä, kun yhä nuoremmat alkavat sokea niillä meikeillä. Ja usko tai älä, tiedän erään, joka käytti koulussa luomiväriä ekalla luokalla! Se on jo aaaivan liian aikaisin! :s Onhan se toki niinkin, että jos meikkaa jo nuorena, vanhempana osaa jo meikata hyvin ja kohtuudella ja järkevästi.

Pelkän meikin perusteella en oikeastaan luokittele ihmisiä vaan siihen liittyy myös vaatteet, hiukset ja olemus. :)
*pring pring* Tämä on pirikello.

Kiitos avasta Seatearille! :)

Poissa fascino

• Merirosvo
  • Vuotislainen
« Vastaus #43 : Kesäkuu 29, 2008, 23:47:06 »
No jaaha. Aloitin meikkaamisen vakituisesti vasta kahdeksannella luokalla. Seiskalla meikkasin pikkuisen, mutta aamulla ei oikein ollut aikaa eikä se tuntunut tärkeältä. Meikkaan aina kun lähden ihmistenilmoille tai kouluun. Ennen ajattelin että mitä se muka auttaa mutta voin sanoa että omalla kohdallani se ainakin auttaaa aika lailla =O Kaikkein järkyttäviä ovat ne esim. 3-5 luokkalaiset jotka meikkaavat. Minun mielestäni voisi alottaa aikaisintaan kutosella eikä silloinkaan ole pakko. Tämähän on siis vain oma mielipiteeni. Ja varsinkin kuin suurin osa näistä pienemmistä ei oikein osaa meikata hillitysti. HRRR yksikin pikkusiskoni luokkalainen luokkakuvassa. Häpeän kyseisen henkilön puolesta :) Hirveän näköistä on myös se kun joillakin on naama niin täynnä jotain puuteria ja meikkivoidetta että siinä leuan alapuolella menee sellainen väriraja joka erottaa oman ihon ja meikatun ihon naamassa :/ Liikaa on liikaa. Joo eipä muuta :P
Missä on aarteesi, siellä on sydämesi
RIP Elli 4.8.2008

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #44 : Kesäkuu 30, 2008, 01:54:02 »
Lainaus
Hirveän näköistä on myös se kun joillakin on naama niin täynnä jotain puuteria ja meikkivoidetta että siinä leuan alapuolella menee sellainen väriraja joka erottaa oman ihon ja meikatun ihon naamassa
Sama on myös jonkin itseruskettavan kanssa. Meillä koulussa oli tyttö (joka oli myös yli 18-vuotias) käytti itseruskettavaa ja minua ja kavereita suorastaan nauratti kun naama oli ruskea ja leuka ja kaula melkein vitivalkoisia. Ei ollut nättiä, mutta jossain vaiheessa tyttö kai tajusi tämän kun yhtäkkiä tuo raja jotenkin katosi. En tiedä millä se sai sen niin nopeasti pois näkyvistä, mutta onnistui aika hyvin. Vaikka tyttö olikin suht nätti, asiaa ei auttanut juurikaan se kun hänen hiuksensa olivat pikkuleteillä ja päänahka näkyi aika hyvin, eli tämä itseruskettavan käyttö aiheutti myös hiusrajaan näkyvän rajan.
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #45 : Kesäkuu 30, 2008, 21:02:59 »
Voisiko muuten joku kertoa, että mikä ihmeen järki noissa itseruskettavissa oikein on? Minä en niitä ole koskaan tajunnut - väriä saa kyllä naamaansa jos menee pihalle, ja jos iho ei rusketu, niin sitten se ei rusketu. Onko siinä kyseessä joku ongelma itsetunnon kanssa, jos pitää omaa ulkonäköään "muokata" tällaisten trendien mukaiseksi? Minusta joku itseruskettavien ostaminen on niin hullua rahantuhlausta, että oksat pois. Ja sitten kun joskus juuri näkee tuollaisia Indigon mainitsemia vähän epäonnistuneempia tuloksia, ei voi muuta kuin nauraa. Kyllä se luonnollinen rusketus aina keinotekoisen värin hakkaa 100-0.

Poissa Rei Shimohira

• Nosferatu
  • Vuotislainen
  • Libera me domine.
« Vastaus #46 : Kesäkuu 30, 2008, 21:51:56 »
Henkilökohtaisesti en paheksu meikkaamista, mutta suhtaudun kyllä säälinsekaisella huvittuneisuudella niihin, jotka vakavissaan sanovat, etteivät kehtaa näyttäytyä ilman meikkiä. Kuinka olematon itsetunto ihmisellä pitää olla, ettei edes omia kasvojaan voi ehostamattomina paljastaa muiden silmille?
Asialla ei välttämättä ole juurikaan mitään tekemistä itsetunnon kanssa. Minusta tuntuu, että ne onnekkaat ihmiset, jotka ovat suurinpiirtein luonnonkauniita, eivät tajua sitä niiden kannalta jotka eivät ole. Joillain on esim. huono iho tai jotain muuta, mikä saa kasvot vaatimaan tietyn määrän ehostusta. Ilman sitä kukaan ei välttämättä huomaa niitä omia kasvoja, vaan sen miten paljon ihossa on niitä punaisia näppyjä, eli huomio kiinnittyy vaan niihin negatiivisiin asioihin jotka on suhteellisen helposti peitettävissä.

Minulla saattaa kyllä olla oma lehmä ojassa, koska en lähtisi minnekään lähikauppaa pidemmälle ilman meikkiä. Itsetuntoni ei ole mitenkään huono, mutta tiedostan ne asiat kasvoissani jotka vaativat korjausta. Näytän muuten syöpäpotilaszombilta, jolla on punaisten näppyjen täyttämä iho (olen niin vaalea, että kaikki paistaa siitä), olemattomat silmäripset eikä ollenkaan kulmakarvoja. Satun valitettavasti kuulumaan niihin, jotka eivät ole ilman ehostusta ollenkaan kauniita, mutta kykenevät siihen muutaman kemikaalipurnukan avulla. En sitten tajua, mikä siinä on niin säälinsekaisen huvittavaa.

Normaali meikkini käsittää meikkipuuterin, ripsivärin, kulmakynän, kajalin/eyelinerin ja huulirasvan/kiillon. Jos olen laiska tai menossa töihin, en välttämättä laita kajalia ja piirrän kulmiakin vain sen verran että siinä silmien yläpuolella on jotain, toisaalta jos jaksan niin laitan luomiväriä, valokynää ja huulipunaa. Minusta on joskus hauska kokeilla erilaisia juttuja ja piirrellä naamaani, minut on bongailtu valkoisia tekoarpia ja mustia ristejä kasvoissa. Viimeksi piirsin nestemäisellä eyelinerilla pitkän mustan viivan vaakasuoraan keskelle naamaa, nenän poikki, joku kaverin puolituttu totesi sen olevan hieno. *naur* Tietty riippuu mihin olen menossa, olen nykyään jo niin vanha että pyrin yleensä näyttämään asialliselta, kun tilanne sitä vaatii. Lisäksi sovitan meikkini tarkkaan senhetkisiin vaatteisiin, tyyliin ja väreihin. (Punainen tukka on muuten siitä inha että minulla on jatkuvia skismoja sen ja violettien luomivärien yhteensopivuudesta.)

Minä en juurikaan välitä siitä, että joku miespuolinen ihminen pakkeloi naamaansa, enemmänkin yleisesti kaikkien ihmisten kohdalla siitä, kuinka hyvällä maulla kyseinen meikki on tehty ja miten hyvin se sopii kantajalleen. Useimpien miesten naamaan ei ehkä sopisikaan paljoakaan meikkiä, mutta tunnen sellaisiakin jotka meikkaavat melkein yhtä paljon kuin minä. Tekee pahaa kun heille sitten kettuillaan siitä. Joskus kyllä on tullut mietittyä joidenkin teini-ikäisten poikien kohdalla, että tuo voisi peittää jollain nuo kamalat punaiset kraaterit naamassaan tai edes tehdä jotain niiden hävittämiseksi, mutta omapa on asiansa. Oma miesystäväni meikkaa (tai minähän sen useimmiten meikkaan, kun olen kokeneempi hommassa) lähinnä klubille, yleensä vain kajalia ja luomiväriä, mutta onpa hän kerran hetken mielijohteesta pistänyt punaista huulipunaakin ja se ihme kyllä sopi. :D Siinä sitten oltiin molemmat barokki-ihmisiä.

Minua jaksaa yhä huvittaa, kun joskus tuli väiteltyä miespuolisen kaverini kanssa naisten meikkaamisesta. Hän kun totesi pitävänsä enemmän tytöistä, jotka eivät meikkaa. Minusta se on ihan okei, preferenssinsä kullakin vaikka henk. koht. en pysty tukemaan sellaista yksipuolista rajoitusta. Pohdin vain, että kun monetkin miehet sanovat pitävänsä luonnollisista/meikkaamattomista naisista, niin monikohan niistä naisista on oikeasti ilman meikkiä? Asiaan perehtymätön mies ei välttämättä huomaa vähäistä meikkivoiteen, ripsivärin ja kulmakynän käyttöä, vaan pitää ko. naisihmistä ihan au naturellina. Sitten vaan me näkyvämmin meikkaavat ollaan niitä luonnottomia ja pakkeloituja tekoihmisiä.

Meikkauksen aloitusikään en osaa oikein sanoa edellä kirjoittaneiden lisäksi kuin sen, että usein ne ensimmäiseksi meikkauksen aloittaneet pikkutyttelit ovat olleet niitä tulevia teinipissiksiä, joten dissaan sitä vaistomaisesti. En nyt tarkoita mitään huulikiiltoa vaan ihan kunnon arsenaalia, mikä yleensä vielä pistetään yhtäkkiä ilman, että osataan koko hommaa kunnolla. Voihan sitä nuorena harjoitella, jos tahtoo, mutta sisäistäisivät sen että usein vähemmän on enemmän. Eivätkä lapset edes tarvitse meikkiä, finnit ym. tulee vasta murrosiässä ja harvemmin niiden naamassa on mitään hirvittävän kamalaa vikaa.

Lainaus käyttäjältä: Rainmaker
Voisiko muuten joku kertoa, että mikä ihmeen järki noissa itseruskettavissa oikein on? Minä en niitä ole koskaan tajunnut - väriä saa kyllä naamaansa jos menee pihalle, ja jos iho ei rusketu, niin sitten se ei rusketu.
Minäkään en tajua, yleensä vaalealle ihmiselle, joka ei omin avuin rusketu, ei edes sovi kamalan ruskettunut iho. Typerintä minusta on se, että sitten kasvot ja muu kroppa, tai miten sitä voidetta onkaan levitetty, ovat ihan eri väriset. Joskus näkee niitä ihmisiä, joilla on tummat kasvot ja paljon vaaleampi iho kaulasta alaspäin, tai sitten naama on kolmea astetta muuta kroppaa vaaleampi. Siinä sitten naureskellen mietin, ovatko ne käyneet solariumissa pyyhe pään ympärillä vai mitä. Minusta on ihan yleinen ulkonäön kunnollisuuden kriteeri, että iho olisi joka paikasta suunnilleen saman värinen.

Lainaus
Mutta esim. uutistoimittajilla ja muilla juontajillahan on yleensä jotain puuteria. En kyllä tiedä miksi? Kauneusihanteen takiako, vai liittyykö se jotenkin kameraan?
Joskus kun kameran edessä heiluin, niin ne halusivat väkipakolla tunkea vaaleaan naamaani aurinkopuuteria. Kuulemma siksi, että kamerassa vaalea iho näyttää tosi aavemaisen valkoiselta, joten kun ehostaa tummemmaksi, kuvasta tulee paljon selkeämpi ja todempi. Lisäksi ilman puuteria kaikkien ihmisten iho kiiltää hieman, mitä ei normaalioloissa edes välttämättä huomaa, mutta valokuvissa ja tv-ruudulla se erottuu paljon paremmin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 30, 2008, 21:56:05 kirjoittanut Rei Shimohira »
"I looked and looked at her, and I knew, as clearly as I know that I will die, that I loved her more than anything I had ever seen or imagined on earth. She could fade and wither - I didn't care. I would still go mad with tenderness at the mere sight of her face."

Fanitaidettani

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #47 : Kesäkuu 30, 2008, 22:06:25 »
Typerintä minusta on se, että sitten kasvot ja muu kroppa, tai miten sitä voidetta onkaan levitetty, ovat ihan eri väriset. Joskus näkee niitä ihmisiä, joilla on tummat kasvot ja paljon vaaleampi iho kaulasta alaspäin, tai sitten naama on kolmea astetta muuta kroppaa vaaleampi. Siinä sitten naureskellen mietin, ovatko ne käyneet solariumissa pyyhe pään ympärillä vai mitä. Minusta on ihan yleinen ulkonäön kunnollisuuden kriteeri, että iho olisi joka paikasta suunnilleen saman värinen.

Tämä kuvailemasi ilmiöhän on ihan luonnollinen! Ainakin omalla kohdallani, vaikka itseruskettaviin en ole koskaan koskenut. Homma menee nimittäin niin, että auringonotosta en välitä lainkaan, mutta kesällä tulee kyllä oleiltua paljon ulkona ja on kai sanomattakin selvää, että silloin pidän jonkin verran kangasta ihoni peittona, joten tietyt osani eivät juuri auringonvaloa näe. Epätasainen päivetyshän kertoo siis pelkästään aktiivisesta ulkoelämästä muualla kuin rannalla.

Eli, heh, itse asiassa meikäläinen tarvitsisi itseruskettavaa, jos ulkonäön kunnollisuuden kriteerinä on se, että ihon tulee olla joka paikasta suunnilleen saman värinen ;)

Poissa Rei Shimohira

• Nosferatu
  • Vuotislainen
  • Libera me domine.
« Vastaus #48 : Kesäkuu 30, 2008, 22:23:18 »
Njoo, arvelinkin että joku tarttuisi tuohon. ^^ En tarkoittanut niitä, joilla on esim. kasvot, kaula ja kädet tummemmat kuin ne peitossa olleet osat, koska he viettävät aktiivista mutta rannan ulkopuolista ulkoilmaelämää. Harvoin sellaisilla ihmisillä on niin selkeästi erottuvia rajoja, erottuvia kyllä mutta ei paistavia - ja kuten jo taisin todeta, luonnostaan hyvin vaaleaihoiset eivät rusketu vaan palavat, joten tätä rusketusilmiötä ei pääse syntymään niin radikaalina. Sitä paitsi, jos ihminen oleskelee paljolti ulkona suunnilleen peitettynä, niin ne samat osat ovat aina suunnilleen peitettynä, joten mistä ihmeestä näkisin minkä värinen sen iho niiden vaatteiden alla on? :D

Ulkoilmaelämä suotakoon kaikille. Viittasin oikeasti vaan niihin (useimmiten nais)eläjiin, jotka a) käyttävät itseruskettavaa voidetta naamassa tai liian tummaa meikkivoidetta, joten jo kaula on paljon vaaleampi ja siinä näkyy selvät rajat b) paahtavat itseään rannalla/solariumissa ja käyttävät liian vaaleaa meikkivoidetta, joten kaulassa erottuu taas selvä raja.

Henkilökohtainen preferenssini on kyllä siinä, että iho olisi suunnilleen samanvärinen joka paikasta, joten rantaleijonat ja rusketusjippoja käyttävät karsiutuvat siinä sitten pois. Rantaelämästä syntyneet rusketusrajat ovat kamalan näköisiä, eurgh.
"I looked and looked at her, and I knew, as clearly as I know that I will die, that I loved her more than anything I had ever seen or imagined on earth. She could fade and wither - I didn't care. I would still go mad with tenderness at the mere sight of her face."

Fanitaidettani

Elwë Faelivrin

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Kesäkuu 30, 2008, 22:53:58 »
Minun mielestäni se on jokaisen oma asia miten meikkaa, milloin meikkaa ja miksi meikkaa. En jaksa olla kiinnostunut siitä, että jollakin on esimerkiksi kasvot ja kaula täysin eriväriset, totta kai sitä tulee mieleen, että josko henkilö itse edes on huomannut tätä asiaa mutta itse en jaksa sitä miettiä enempää. Olkoon vain pissiksillä paakkuiset ripset, puuteria vaikka muille jakaa ja huulet meikkivoiteen alla.
Itselläni normaali meikkiin kuuluu meikkivoide, puuteri ja kulmakynä, ja normaalisti kun jaksan ja on aikaa niin myös ripsiväri ja sillointällöin myös kajaali. Itse pyrin aina mahdollisimman luonnollisen näköiseen tulokseen, mikä on aika vaikeaa minun kasvoillani. Olen meikannut vasta vähän yli vuoden, eli aloitin meikkaamaan ysi luokan alussa. Seiskalla ja kasilla olin aina se melkein ainut tyttö, joka ei meikannut, ja kaikki kyselivät aina että miksen meikkaa. En vain silloin jaksanut olla kiinnostunut meikkaamisesta, ja toivon etten olisi koskaan kiinnostunutkaan, sillä nyt kun meikkaan, niin en voi enää olla meikkaamatta. Olen jäänyt koukkuun siihen, koukkuun yrittää näyttää paremmalta.

Hmm .. Tiedän monia tyttöjä jotka ovat sitä mieltä, että pojat eivät saisi meikata, ja jos meikkaavat se tekee heistä homoja. Myös lähes kaikki tuntemani pojat, jotka eivät meikkaa tuntuvat ajattelevan näin. Itse olen sitä mieltä, että jos poika tykkää meikata, niin hänellä on täysi oikeus siihen. Eihän pojatkaan tule sanomaan tytöille mitään heidän meikeistään, niin miksi pojillekkaan pitäisi mitään sanoa. Meidän koulussa oli yksi sellainen hevari poika, joka laittoi kajaalia silmiinsä muutamana päivänä. Muutama poika huomautti siitä hänelle päin naamaa, ja loput juorusivat ja nauroivat selän takana. Ja se että tytöt meikkaavat, siinä en ole nähnyt mitään samanlaista ongelmaa kuin poikien meikkaamisessa. Se on nykyään jo niin tavallista, etteivät pojat tunnu edes huomaavan tyttöjen meikkausta. Toki joku aina huomauttaa, jos on meikannut jotenkin normaalista suuresti poikkeavalla tavalla. Mutta muuten en ole huomannut että pojat sekaantuisivat mitenkään tyttöjen meikkaamisen.

Mielestäni meikkaus ei ole liian yleistä, vaikkakin lähes kaikki tytöt meikkaavat. Meikkauksen aloitus ikää vain pitäisi hieman rajoittaa. En ymmärrä mitä vanhemmat, jotka antavat nelosluokkalaisten lapsiensa meikata ajattelevat. Lastenhan pitäisi vielä siinä iässä pitkälti leikkiä barbeilla, eikä ajatella ulkonäköään .. ?

Mutta yleisesti ottaen, en välitä miten ihmiset meikkaavat vai meikkaavatko he ollenkaan. Jokainen omalla tavallaan, eikä kenelläkään ole siihen oikeutta puuttua. Pääasia että itse on tyytyväinen, muulla ei pitäisi olla väliä. (:

- elwae