Kirjoittaja Aihe: Meikkaaminen  (Luettu 23808 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Arminas

• Addikti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Meikkaaminen
« Vastaus #150 : Elokuu 11, 2010, 20:57:06 »
Minusta kukin saa tehdä ihan niin kuin haluaa, joko meikkaa tai sitten ei. Tietysti liika on liikaa ja väärä meikkaus voi kaunistuksen sijaan saada ihmisen näyttämään, no, kauheammalta ja epäluonnolliselta. Itse olen meikannut yläasteelta lähtien, tosin sitä aikaisemminkin on ollut järkyttäviä luomivärikokeiluja. Meikkaan lähinnä kaunistautuakseni, tai ainakin se saa minut tuntemaan itseni kauniimmalta. Lisäksi minulla on todella huono iho, joten yritän välttää kanssaihmisten kauhistuttamista, kun astun ovesta ulos. Yleensä minulla on meikkivoidetta, peitevoidetta, puuteria sekä ripsaria, tosin nyt kesällä olen mennyt monesti ilman kahta viimeistä.Joskus laitan kevyesti huulikiiltoa.  Rajauksia ja luomiväriä käytän harvoin, lähinnä juhlissa. Kotona en meikkaa, ja muutenkin pyrin käyttämään mahdollisimman vähän pakkelia naamallani huonon ihon takia.
The stories we love best do live in us forever.

Poissa Túrin Turambar

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • One day, one room
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #151 : Elokuu 11, 2010, 21:39:27 »
Olen harvinaisen jyrkkä meikkaamisen suhteen ja mielestäni koko ajatus on täysin turha. EI se ihmistä mitenkään kaunista jos on vaikka pikimustat silmänympäristöt, oudonvärinen iho tai vaikka huulipunaa. Tulee mieleen Barbiet, miten koko "kauneus"käsite on muuttunut. Ei muka voi olla kaunis ellei ole pitkät ripset, todella tarkasti rajatut kulmakarvat, oudonväriset luomet etc. Paljon kauniimpana pidän naista joka näyttää normaalilta ihmiseltä kuin muoviselta meikkinukelta. Koko meikkaustapa on luultavastikin vain jonkinlainen addiktio, josta on vaikea luopua. Nuo tökötit ovat törkeän kalliitakin, joku pieni vaivainen purnukka maksaa yli kympin. Täysin järjetöntä rahan hukkaa. Myöskin vastustan kaiken maailman hiusvärejä, -lisäkkeitä, lävistyksiä sun muita. Ei se mitenkään ihmistä kaunista...
Cannery Row in Monterey in California is a poem, a stink, a grating noise, a quality of light, a tone, a habit, a nostalgia, a dream.

nr: Gabriel García Márquéz - One hundred years of solitude

Poissa Nemi

• Jälkeenjäänyt
  • Vuotislainen
  • Tulin tänne - ja täällä ollaan edelleen. :) ♥
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #152 : Elokuu 12, 2010, 15:12:33 »
Mä en meikkaa paljoa, aloitin nyt vasta seiskalla ihan säännöllisen meikkaamisen. Eli laitan ripsaria, huulikiiltoa ja joskus harvoin jotain muuta.

On kamala kattoo kun mun vanhalla luokalla oli sellainen tyyppi joka meikkas koko ajan ja aivan liikaa. Se kertoi kerran ylpeänä että mä laitan ensin meikkivoidetta, sitten puuteria, taas meikkivoidetta, sitten vielä vähän puuteria ja poskipunaa. Ja sitten sanoin että on varmaan tosi mukava aina pestä noita kaikkia pois ja sehän katto mua ihan ku hullua. Sitten se sanoi: enhän mä näitä pese pois ikinä. Mä vaan meikkaan aamulla uuden päälle. Silloin kyllä moni tyttö vaihtoi keskenään katseita...

Monet puhuu just siitä "ihmisiks meikkaamisesta" ja silti ite ei omaa naamaa näy ollenkaan. Enmä todellakaan ole mitään meikkaamista vastaan, se on ihan hienon näköstä jos osaa meikata oikein. Mutta kyllä se on aika teennäistä jos naama on ihan valkoinen ja omasta naamasta ei näy milliäkään. Ei vaan kaikki näytä tajuavan että ei jokaista finniä voi onnistua peittämään, ja sehän onkin tosi terveellistä jos läästii viis senttiä puuteria, meikkivoidetta ja peitepuikkoa jokaisen minifinninkin päälle.

Niin, tä ei nyt liity meikkaamiseen, periaatteessa. Mua ainakin ärsyttää ihan sairaasti jos jotkut ´minäolentäydellinenjaenhuomaamuitaollenkaan´-ihmiset tulee huomauttamaan jostain finnistä, mikä ärsyttää itseäänkin jo tarpeeksi.
"Hei siis ootko huomannut että sulla on TOSSA ihan KAUHEEE finni!??!"
Tä oli taas mun mielipide. :P
-Nemi ♥

Poissa Venia

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #153 : Elokuu 15, 2010, 11:19:33 »
Lainaus käyttäjältä: Túrin Turambar
Olen harvinaisen jyrkkä meikkaamisen suhteen ja mielestäni koko ajatus on täysin turha. EI se ihmistä mitenkään kaunista jos on vaikka pikimustat silmänympäristöt, oudonvärinen iho tai vaikka huulipunaa. Tulee mieleen Barbiet, miten koko "kauneus"käsite on muuttunut. Ei muka voi olla kaunis ellei ole pitkät ripset, todella tarkasti rajatut kulmakarvat, oudonväriset luomet etc. Paljon kauniimpana pidän naista joka näyttää normaalilta ihmiseltä kuin muoviselta meikkinukelta. Koko meikkaustapa on luultavastikin vain jonkinlainen addiktio, josta on vaikea luopua. Nuo tökötit ovat törkeän kalliitakin, joku pieni vaivainen purnukka maksaa yli kympin. Täysin järjetöntä rahan hukkaa. Myöskin vastustan kaiken maailman hiusvärejä, -lisäkkeitä, lävistyksiä sun muita. Ei se mitenkään ihmistä kaunista...

Täyttä asiaa! Mukavaa, että joku poikakin on tuota mieltä. Minua itseäni suoraan sanottuna puistattaa joidenkin teinien meikkipelleilyt. Miksi ennestään mukavan näköiset ihmiset pilaavat ulkonäkönsä joillakin ihme mömmöillä, eikä luonnollisuudesta ole häivääkään. Hiusten värjäämistäkään en usein katso hyvällä. Ripsarin ja meikkivoiteen vielä hyväksyn, mutta siinä se raja sitten alkaakin olla. Käytän itse meikkivoidetta todella vähän ja siinä kaikki meikkaamiseni onkin. Olen kokenut sen aina hyvin ahdistavaksi, kun naisten on pyrittävä olemaan ulkonäöltään mahdollisimman täydellisiä, niin kuin muuten ei kelvattaisi. On ikään kuin tarvis piilottaa itsensä pakkelinaamion ja turhien tököttien taakse.
"There is no creature on earth half so terrifying as a truly just man."

Poissa maisamiisa

• TYM-
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #154 : Elokuu 15, 2010, 19:54:47 »
Täyttä asiaa! Mukavaa, että joku poikakin on tuota mieltä. Minua itseäni suoraan sanottuna puistattaa joidenkin teinien meikkipelleilyt. Miksi ennestään mukavan näköiset ihmiset pilaavat ulkonäkönsä joillakin ihme mömmöillä, eikä luonnollisuudesta ole häivääkään. Hiusten värjäämistäkään en usein katso hyvällä. Ripsarin ja meikkivoiteen vielä hyväksyn, mutta siinä se raja sitten alkaakin olla. Käytän itse meikkivoidetta todella vähän ja siinä kaikki meikkaamiseni onkin. Olen kokenut sen aina hyvin ahdistavaksi, kun naisten on pyrittävä olemaan ulkonäöltään mahdollisimman täydellisiä, niin kuin muuten ei kelvattaisi. On ikään kuin tarvis piilottaa itsensä pakkelinaamion ja turhien tököttien taakse.

Tai sitten se meikki on todellakin osa persoonaa. Osa mun persoonaa on se, että mä käytän vahvojakin silmänrajauksia ja erivärisiä kajaleita (vaaleanpunainen kausi tällä hetkellä menossa), ja tällä hetkellä on mustapinkit hiukset - oma väri on sellainen vaaleanharmaa. En sano, että kenenkään mielipide on väärä, mutta musta on vähän turhan paljon sanoa että "piilottaa itsensä pakkelinaamioihin". Mä en ainakaan koe kätkeväni itseäni yhtään mitenkään, koska mun meikit kuuluvat samaan kategoriaan kuin vaatteet - käytän mitä lystän just niin paljon kyn lystän.
'cause baby you weren't the first or the last or the worst, SHAKE IT

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #155 : Elokuu 16, 2010, 14:45:17 »
Katselin tuossa parin vuoden takaista kommenttiani... olen todellakin sen jälkeen muuttunut. En vieläkään kyllä meikkaa ihan järkyttävästi, mutta joskus jonkin verran.

En meikkaa sen takia, että näyttäisin mitenkään kauniilta, vaan siksi että joku outo ihminen on keksinyt että siihen tyyliin, johon pukeudun, kuuluu meikkaaminen. Ei se tietenkään tämänkään jälkeen mitään pakollista ole, enkä meikkaa nykyäänkään edes joka viikko. Aloin jossain kohtaa meikkaamaan siksi, ettei kaikki ihmiset luulisi minua kokoajan täysi-ikäiseksi. Nämä väärinkäsitykset vähentyvät kyllä huimasti silloin kun meikkaan ja olen onnellinen siitä. Inhoan selitellä ihmisille sitä, minkä ikäinen olen kun he jo ovat täyttä päätä kyselemässä että tulinko omalla autolla ja haluaisinko liittyä siihen ja siihen puolueeseen. Käytän meikkejä sillälailla "tilanteeseen sopivasti", mikä ei tarkoita että meikkaisin juhliin, vaan että meikkaan kun liikun sellaisessa seurassa jossa muutkin meikkaavat. Olen kyllä erittäin usein kyseenalaistanut sen, että miten meikkaaminen muka kuuluu johonkin tyyliin ja miksi edes olisi pakko edustaa jotain tyyliä? Miksi ihmeessä pitäisi olla samanlainen kuin joku toinen tunteakseen itsensä hyväksi?

Ei se ihan noin ole minun kohdallani, en meikatessani tunne itseäni mitenkään kauhean cooliksi tai kauniiksi, ennemminkin päinvastoin, mutta haluan vain kääntää ihmisten katseita puoleeni, tykkään kuulla vanhusten paheksuvan ulkonäköäni selän takana. Ja jos haluan olla jotenkin edustavan näköinen tai menen sukulaisten luo, jätän meikit suosiolla kotiin. Sellaisten läheisten ihmisten seurassa en halua käyttää meikkejä, ketkä eivät ymmärrä käyttötarkoitustani tai ovat muutenvain meikkejä vastaan. Enkä käytä meikkeihin kovin paljoa rahaakaan, säästän niitä mieluummin johonkin parempaan. Niin ja minusta on ihanaa jos ajaudun joskus keskusteluun jonkun kanssa jonka mielestä meikkaaminen on täysin turhaa. Tykkään näistä keskusteluista ehkä juuri siksi, etten ole ihan sataprosenttisen varma vielä itsekään mitä mieltä meikkaamisesta olen ja miksi sitä harrastan.
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Venia

• Vuotislainen
« Vastaus #156 : Elokuu 16, 2010, 17:56:35 »
Lainaus käyttäjältä: maisamiisa
Mä en ainakaan koe kätkeväni itseäni yhtään mitenkään, koska mun meikit kuuluvat samaan kategoriaan kuin vaatteet - käytän mitä lystän just niin paljon kyn lystän.

Mielipidekysymys. Itse vain en ole koskaan tottunut meikkeihin ja suosin luonnollisuutta, joten olen tuota mieltä. Toiset taas pitävät sitä ihan luontevana, mutta itse en.
"There is no creature on earth half so terrifying as a truly just man."

Poissa Pingu

• Vuotislainen
« Vastaus #157 : Elokuu 16, 2010, 18:09:03 »
En alkanut selata paljoa taaksepäin ja lukea mitä muut on kirjoittanut, joten sanon vain oman mielipiteeni.
Mulle on yks ja sama hailee kuka meikkaa ja kuka ei ja miten joku meikkaa ja miten toinen meikkaa. Tietysti esim. "huonosti" meikatut silmät (olipas esimerkki) saa multa huomioo, samoin mun milestä ei oo enää nättiä jos meikin kanssa liiotellaan.

Joudun myöntämään, että vaikken muuten meikkiä käytä erilaisia meikki- ja peitevoiteita ja puutereita tulee tungettua naamaan aika reilusti :s Sen verran, että joutuu varomaan naamaan koskemista varsinkin märillä sormilla, koska jäis läikät. Syy tähän nämä järkyttävät pisamat joita en edes nenän päältä ja silmien alta, siis tuolta nätiltä alueelta paljoakaan yritä peittää, mutta muu naama saa heittää kärpäsen paskoille hyvästit. Varsinkin kun nää mun pisamat ei oo niitä nättejä tummanruskeita pieniä pisteitä, vaan puolsenttii kertaa puolsenttii oransseja läiskiä. 

Ripsaria en normaalisti kouluun jaksa laittaa, mutta keikoille ja festareille esimerkiksi jaksan sen verran panostaa, että laitan pienen kerroksen ripsaria.
ihminen ei voi löytää uusia valtameriä ellei hän uskalla kadottaa rantaa näkyvistään

http://exchangeboarding.blogspot.fi/

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #158 : Tammikuu 16, 2012, 01:52:05 »
Mielipiteeni meikkaamisesta on, että sillä ei ole väliä meikkaako joku vai ei. Se on jokaisen oma asia.

Meikkaan, koska se on minusta kivaa ja siitä tulee jotenkin huoliteltu ja viimeistelty olo. Haluan myös korostaa silmiäni. Minulla on isot silmät ja pitkät ripset, sekä miinus- lasit, joten haluan korostaa silmiäni ja tuoda niitä esiin lasien takaa. Ilman ripsiväriä tulee ihan alaston olo ja kun on tottunut, että sitä on, niin näytän mielestäni ihan valjulta ilman sitä.

Meikkailin satunnaisesti peruskoulussa. Ensimmäisen kerran meikkasin varmaan joskus viidennellä luokalla. Nyt olen hieman yli kolme vuotta meikannut päivittäin.

Normaali meikkini on nykyään pelkkä tuuheuttava ripsiväri. Joskus laitan myös rajaukset. Ennen meikkasin enemmän, mutta pari vuotta sitten kesällä, kun oli kovat helteet, aloin käyttää pelkkää ripsiväriä ja sillä tiellä olen edelleen.

Minusta meikkaamisesta otetaan liikaa paineita. Etenkin siinä iässä, kun aloitellaan meikkaamista, on paine usein kova. Meikataan, kun kaikki muutkin meikkaavat. Minusta meikkaamisen pitäisi lähteä siitä, että itse haluaa sitä, eikä siksi, kun muutkin tekevät sitä. Mutta ymmärrän kyllä, että siinä iässä ympäristön paine on kova, eikä haluta erottua joukosta.
Muutenkin maailma on melko ulkonäkökeskeinen, mikä on minusta melko surullista.

En luokittele ihmisiä heidän meikkaustyyliensä takia, ainakaan negatiiviseen sävyyn. Saatan ajatella, että "Tuo on tavis, tuo on gootti, onpas siinä nätti meikki, onpas paljon meikkiä", mutta en mitään sen kummempaa. Jokainen meikkaa niin kuin haluaa ja niin kuin itsestä näyttää kivalta. Minusta on tärkeintä, että omasta mielestään näyttää kivalta, viis siitä mitä muut ajattelevat.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #159 : Tammikuu 24, 2012, 19:08:10 »
Kirjoitin tähän topaan viimeksi, kun olin menossa kasiluokalle. Ohhoh, miten aika kuluu nopeasti... :)

Edellisessä viestissäni siis kerroin, etten meikkaa enkä juuri laita hiuksianikaan. No, tässä muutaman vuoden aikana kuvaan on astunut peitevoide, jolla nyt pahimmat finnit peitän, mutta siihen se sitten jääkin. Hiukset ovat välillä auki, sitten kiinni ja kohta nutturalla, mutta esimerkiksi lakkapulloa en ole koskaan omistanut. Aamut sujuvat siis edelleen melko jouhevasti, kun ehostamiseen ei kulu kuin pikku hetki.

Yleisesti ottaen kavereiden meikkaaminen ei häiritse, mutta kaveripiiriini ei oikeastaan kuulukaan ketään sellaista, joka peittäisi joka neliösentin naamastaan pakkelilla. Silloin tällöin tulee hiljaa pienessä mielessä ihmeteltyä ihmisiä, joiden omaa ihoa ei näy lainkaan. Totta kai meikkaaminen on jokaisen oma asia, enkä kenellekään menisi siitä huomauttamaan, mutta silloin tällöin kaupungilla ihmisiä katsellessani tuntuu, että olen oikeastaan aika vapaa. Eipä tarvitse paljon peiliin katsella.

Vanhojen tanssit lähestyvät uhkaavasti, ja siinä missä muut miettivät irtoripsiä ja sitä, mistä saa halvimmalla ammattilaismeikkejä, minun meikkini kyseiselle päivälle on selvä: ripaus sitä tavallista peitevoidetta piilottamaan finnit, ja vähän puuteria, ettei naama kiillä kovin pahasti. Siinä se. Tämä tietysti herättää kavereissa ihmetystä ja epäuskoa, ja osa yrittää jopa vakuuttaa minulle, miten vanhojen päivänä kuuluu meikata. Ai jaa, enpä sellaista ole kuullukaan.

Kaiken kaikkiaan olen onnellinen näin: ei tarvitse turhia miettiä, kun ei ole naamassa mitään, mikä voisi päivän aikana levitä. :)
Using the "are we", are we?

Poissa Koala

• Vuotislainen
« Vastaus #160 : Helmikuu 02, 2012, 10:30:17 »
Aloitin meikkaamisen seitsemättä luokaa edeltävänä kesänä. En kuitenkaan käyttänyt meikkiä joka päivä, vaan aina silloin tällöin taivutin ripseni ja lisäsin vähä ripsiväriä. Nykyään käytän meikkiä joka päivä. Arkimeikkiini kuuluu meikkivoide, puuteri, poskipuna, ripsiväri, eye liner ja huulipuna. Meikkituotteita on aivan järjettömän ihana shoppailla, ja niitä tuleekin usein ostettua paljon. Minulle on melko tärkeää se, miltä näytän, ja hyvän meikin alla tuntee olonsa paljon itsevarmemmaksi ja huolitellummaksi.
 En oikein tykkää irtoripsistä tai tatuoiduista kulmakarvoista - luonnollinen meikki näyttää mielestäni aina parhaalta. Nykyään näen paljon kymmenenvuotiaita tyttöjä, jotka ovat piirtäneet kulmakarvansa vahvasti. He näyttävät takuulla paljon paljon paremmalta, jos käyttäisivät vähemmän kulmakynää tai piirtäisivät omien kulmiensa sekaan ohutta karvaa. Levitän itse meikkivoidetta vain yhden ohuen kerroksen ja puuteroin poskipäät ja nenän kevyesti. Omat kulmakarvani eivät näy kunnolla otsahiuksien takia, mutta vahvista niitä yleensä kevyesti. Rakastan punaista huulipunaa ja sipaisen sitä kevyesti huuliin.
  Kaikkien meikkaavien tyttöjen olisi syytä puhdistaa ihonsa joka ilta vedellä ja kasvojenpesugeelillä/puhdistusaineella. Poistakaa siis meikit, vaikka olisitte kuinka väsyneitä. Jos ei poista meikkiään kasvoilta, epäpuhtaudet jäävät naamalle ja ihoon syntyy uusia finnejä ja mustapäitä. Silmämeikkikin kannattaa poistaa, vaikka tuntuisikin, että ripsiväri on varissut päivän aikana pois. Jos silmämeikkiään ei poista, näkö heikkenee ja silmien terveys kärsii.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2012, 16:04:09 kirjoittanut Koala »

Poissa Megia

• Human Error
  • Vuotislainen
« Vastaus #161 : Helmikuu 02, 2012, 13:25:50 »
Aloin meikkaamaan joskus yläasteen alussa ja nykyään tulee harvoin lähdettyä kotoa ilman meikkiä. Perusmeikkiin eli koulumeikkiin kuuluu meikkivoide, puuteri, ripsari ja kajali + peruspiilarit ja valkoinen luomiväri avartamaan silmäkulmaa. Vapaa-ajalla heitän usein mukaan värilliset piilarit, luomivärin, kulmakynän, varjostukset ja toisinaan tekoripset. En koe olevani ruma ilman meikkiä, omalla kohdallani se on vain pinttynyt tapa laittautua ennen kotoa lähtöä. Joskus tulee kiire tai en yksinkertaisesti vain jaksa ja sekin on ok olla koulussa ilman meikkiä. En koe olevani feikki tai millään tasolla muita huonompi tai parempi sen takia että käytän paljon meikkiä. Meikillä korostan kasvojeni hyviä puolia ja peitän huonompia. Se tuo minulle lisää itsevarmuutta.

Se meikkaako vai ei on jokaisen oma asia. Kuten jo aiemmin sanoin meikkaaminen ei omasta mielestäni tee kenestäkään yhtään huonompaa tai parempaa ihmistä. Meikki voi luoda illuusion kauneudesta, mutta aivan yhtä hyvin se voi kieliä epävarmuudesta itseään kohtaan. Meikkaamattomilla ihmisillä kasvonpiirteet eivät yhtä helposti korostu, mutta hellä on usein parempi itsetunto ja ovat enemmän sinut itsensä kanssa kuin meikkipellet.

En siis koe meikkaamista mitenkään tarpeelliseksi. Itse pidän meikeistä, meikkaamisesta ja ehostautumisesta yleensä, joten luonnollisesti teen sitä. Meikkejä omistan helposti satojen eurojen arvosta, enkä mene sanomaan, että ne olisivat välttämättä sellaisten summien arvoisia, mutta minkäs sitä luonteelleen mahtaa.
live hard live your dream.

Poissa narri

• Ajassa harhaileva
  • Vuotislainen
  • Terveisiä Pangaialta
« Vastaus #162 : Helmikuu 03, 2012, 12:44:11 »
Meikki- ja yleensäkin kauneudenhoitoteollisuus, on kuvottavaa bisnestä. Joskus kun astelee kaupan käytävillä ja pysähtyy katsomaan sitä piiiitkääää pullojen ja rasioiden sun muun sälän täyttämää hyllystöä, ei voi olla tuntematta voimatonta pahoinvointia. Meikkaavat ihmiset tai meikkaus ajatuksena eivät sinänsä häiritse mielenrauhaani – itseasiassa eräällä tavalla kasvomaalaus ja muuntautuminen on kiehtovaa - mutta siitä kaupan pullorivistöstä löyhkää välinpitämättömyys ja turhuus ja ennenkaikkea ahneus.

Rohkenen väittää ettei valtaosasta kauneudenhoitotuotteita ole mitään hyötyä hipiän laadun ylläpidossa. Varsinaiset ehostustuotteet, meikit, ovat asia erikseen. Niiden tarkoitushan on ennemminkin peittää ja korostaa kuin hoitaa eli tietyllä tapaa ne ovat täysin turhamaisuuden synnyttämiä ja markkinoimia tuotteita. Siitä huolimatta luulen toisten käyttävän meikkejä vähemmän turhamaisista syistä, maailma kun on epäreilu ja julma, ja turhamaisuuskin on joskus vain halua päästä samalle viivalle ja tasolle kuin millä olettaa muiden olevan. Se on kai sitä heikkoa itsetuntoa.

Koska vihaan - pääosin ympäristösyistä – kauneudenhoitotuotteita, en voi hyväksyä niiden yletöntä tarjontaa enkä niin ollen käyttöäkään. Käyttäjiä en kuitenkaan kovin ankarasti moralisoi, sillä heidän käyttömotiivinsa on yleensä itsestään huolehtiminen. Jos he pyrkivät tekemään sen valistuneesti parhaan ymmärryksensä mukaan ja heidän valitsemansa tuote todella toimii niin hyvä, mutta epäilen, että samaan tulokseen pääsisi muitakin reittejä.

Iho ei nimittäin vaadi ihmeitä (eli mainosten puteleita). Se mitä syö on ykkösasia, sillä kaikki ei sovi kaikille ja seurauksena voi olla iho-ongelmia. Sitten on kosteus. Iho tykkää tietyssä määrin auringosta, koska se lisää ihon oman kosteuttajan keramidin tuotantoa. Myös hiki huoltaa ihoa. Ihon oma rasvakerros taas estää vettä haihtumasta, joten rasvaa on hyvä saada ravinnosta tai halutessa sitä voi lätkäista nassuun purkista. Sitten on vielä glyseroli, joka on ihon oma kosteuttaja ja sitä löytyy perusvoiteista. Juuri muuta niissä purkeissa ei sitten tarvitsekaan olla, joten vilkaiskaa kiltit niitä ainesosaluetteloita ennen kuin ostatte mitään. Sellaiset aineet kuin esim DHA tai BHT ovat täysin turhia ja ainakin ympäristölle rasite. Olette varmaan huomanneet että ainesosalistat ovat syntisen pitkiä.

Ja ne meikit. Niin, ehostautuminen on hauskaa ja tulos tuottaa helposti mielihyvää, joten meikkausta on hankala vastustaa. Ympäristön vuoksi näen meikkauksessa kuitenkin ongelmallisen puolen. Olen samalla linjalla niiden kanssa, jotka ovat maininneet pitävänsä yletöntä ja pakonomaista meikkaamista huonona tapana. Ihmiset ovat vain erinäköisiä meikin kera, eivät sen kummemmin kauniimpia. Paitsi jos haluavat itselleen niin uskotella. 

En siis koe meikkaamista mitenkään tarpeelliseksi. Itse pidän meikeistä, meikkaamisesta ja ehostautumisesta yleensä, joten luonnollisesti teen sitä. Meikkejä omistan helposti satojen eurojen arvosta, enkä mene sanomaan, että ne olisivat välttämättä sellaisten summien arvoisia, mutta minkäs sitä luonteelleen mahtaa.
Hyvin sanottu! Suoraan ytimeen minun mielestäni. Ihmisluonto nyt vain on sellainen, jota tietty turhamaisuus vetää puoleensa, jos ei meikkien muodossa, niin jossakin muussa sitten.
Hämmentää.

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #163 : Helmikuu 03, 2012, 23:04:57 »
Ihmiset ovat vain erinäköisiä meikin kera, eivät sen kummemmin kauniimpia. Paitsi jos haluavat itselleen niin uskotella.

Sinänsä ihailen "vakaumustasi" (paremman sanan puutteessa), mutta tästä olen eri mieltä. En missään nimessä koe, että meikitön ihminen olisi ruma, tai että liika meikki olisi kaunista, mutta mielestäni minä ja myös erittäin monet muut ovat kauniimpia, kun naamassa on vähän meikkiä. Sitten onkin ihan eri asia, että mistä se puolestaan johtuu, koska kyseessähän on lähinnä kauneusihanne, joka ylistää tasaista ihoa sekä tummia ja näyttäviä ripsiä. Ja tiettyyn kulttuuriin kuuluvana pidän - todella monien muiden tavoin - kauniina tämänhetkisen kauneusihanteen mukaisia kasvoja.

Eri asia on taas se, kun jollain on niin kadehdittavan nätti iho, ettei tarvitse meikkivoidetta tasoittamaan punaisia kohtia, tummia silmänalusia tai finnejä. Henkilökohtaisesti en ymmärrä, miten ihmeessä jotkut sellaisen ihon omistavat vaivautuvat edes meikkaamaan, kun he eivät edes näytä millään tavalla eri näköisiltä meikkaamisen jälkeen. (nimimerkillä itsellänikin oli pitkään sellainen iho MUTTA)
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #164 : Helmikuu 04, 2012, 11:05:28 »
Mun perus koulumeikkiin kuuluu ripsiväri ja kajaali ja joskus puuteri. En käytä mitään peitevoiteta sen suuremmin enkä luomivärejä ellei ole mitään erityistilaisuutta enkä silloinkaan aina. Kouluun tai töihin en edes aina meikkaa, vaikka aika usein kylläkin. Sateisina päivinä jätän suosilla väliin tai nyt kun on ollut niin paljon pakkasta että ripsiväri on ihan levinnyttä kun pääsee johonkin. :D

Meikkaan tasan vain ja ainoastaan itseäni varten, en ketään muuta. Mulla on itselläni kivempi olo ja silmämeikin tekeminen on kivaa :) Lisäksi ripsivärin laittaminen aamulla saa silmäni pysymään paremmin auki ja sitä kautta pikkuisen virkistääkin väsyneinä aamuina :D

En tosiaan meikkaa ketään toista varten. Minulla on poikaystävä, joten ei tarvitse meikata siksi "että pojat tykkäis" (ja omani ei  edes huomaa kun olen meikkiä laittanut eikä siis hirveästi välitä siittä :D) eikä ystäväni meikkaa mitenkään hirveästi joten en meikkaa heidänkään takia. Ja jos totta puhutaan, niin jos kaverini eivät pitäisi minusta tai viettäisivät kanssani vähemmän aikaa jos en meikkaisi tarpeeksi, niin saisi olla sitten :D Sitten menisi jo liian pinnalliseksi minun makuuni. :D Joten meikkaan vähän ja vain itseäni varten :)

Juhlameikit on sitten erikseen, hienoissa tilaisuuksissa on kivempi laittaa vähän enemmän meikkiä kun tulee itselle paljon nätimpi ja kivempi olo :)
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • jouluinen-eskapisti-merirosvo-vampyyri-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
« Vastaus #165 : Helmikuu 04, 2012, 11:25:45 »
Joskus yläasteella sitä kuvitteli, että ei vaan voi mennä kouluun ilman meikkiä tai kaikki kattoo et oot ihan friikki... öh. Joo, varhaisteinit on tyhmiä. (Ja nyt pyydän anteeksi niiltä kaikilta fiksuilta varhaisteineiltä siellä, lähinnä toi kommentti koski mua :P)

Joo, mua ei haittaa jos jotkut meikkaa, vaikka meikkais tosi paljonkin, se on kaikkien oma asia. Pientä ärtymystä saatan tuntea, kun kaveri lisää kaupungilla ollessamme viisi kertaa tunnin sisällä puuteria naamaansa, mutta hyvänä ystävänä tuijotan häntä vain murhaavasti ja keskustelen niitä näitä sillä aikaa kun puuterihuisku heiluu.

Kyllä meikkaaminen voi saada ihmisen näyttämään kauniimmalta, kunhan se tekee oikein eikä niiden meikkien kanssa liioittele. Itse en osaa oikeastaan meikata juuri yhtään. Joo, osaan laittaa ripsiväriä ja luomiväriä ja meikkivoidetta, mutta en mie varsinaisesti ymmärrä mitään eri värisävyjen eroista tai siitä mihin aurinkopuuteria pitää laittaa jos haluaa korostaa tiettyjä piirteitä... eikä se mua oikeastaan haittakaan. Hyvä vaan, että tajusin ajoissa, että se jos osaa pistää viis kerrosta ripsiväriä ei tarkota että osais meikata. Tai että se näyttäis hienolta.

Aikasemmin, vielä lukion alussa mie meikkasin kouluun melkein joka päivä. Yläasteella se oli vähän pakkomielteistä, mutta lukioon mennessä se oli vain tapa. Lähinnä en halunnut näyttää niin väsyneeltä ja meikki sai mun silmät näyttään suuremmilta. Sitte aloin jättään meikin pois koeviikolla - niinku sitä koetta kiinnostais miltä mie näytän ja itellä on mukavampi fiilis - ja sitte koeviikon jälkeen ei enää jaksanu normipäivänäkään tunkea pakkelia naamaan.

Nykyään meikkaan oikeastaan harvemmin kuin en. Syytän mun laiskuutta, en vaan jaksa alkaa aamulla ajattelemaan jotain meikkausta, joten jätän sen vaan tekemättä. Joskus, jos huomaan näyttäväni tosi väsyneeltä, saatan meikata hiukan, mutta muuten en oikeastaan jaksa.
Jos joskus herään jostain syystä todella aikaisin ja mulla on tuhottomasti aikaa, saatan meikata vain aikaa tappaakseni. Onhan se ihan kiva joskus näyttää vähän nätimmältä.

Jos lähden juhliin tai kaupungille isommalla porukalla tai baariin yms. niin meikkaan lähes aina. Sekin on ehkä enemmän sellainen "tapa", että ennen baaria kokoonnutaan yhden kaverin luokse alottelemaan ja samalla kaikki meikkaa itsensä - tai toisensa. Vähänniinkuin joku rituaali :D Mutta vaikka lähestulkoon mun kaikki kaverit meikkaa joka päivä, ei ne sanonu mitään vaikka yhtäkkiä mie lopetin meikkaamisen lähes kokonaan. Jos ois sanonu, niin ois voinu olla mun puolesta entisiä kavereita sitte. :D

Kuten Xaniekin tuossa ylhäällä, en siis meikkaan ketään toista ihmistä varten. Lähinnä vain itseäni varten tai tavan vuoksi. Sittenkin jos meikkaan, laitan meikkiä aika vähän, ripsari, valokynä, meikkivoide, silloin tällöin luomiväriä ja kajaalia.

Nii ja juu, Xan sano tuosta "poikien takia meikkaamisesta", jota mie en myöskään jaksa harrastaa. Tai kai se on yksi syy miksi juhliin ja baariin sitä meikkiä laitetaan, mutta lähinnä mie kohotan sillä omaa itsetuntoani, enkä ajattele, et jes, nyt näyttää hyvältä ja kaikki pojat on varmana heti mussa kiinni. En oikein usko, että löydän poikaystävää jostain random -juhlista tai baarista, enemminkin ehkä kouluympäristöstä, jossa minulla ei edelleenkään ole sitä meikkiä.

Että näin. :D
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
« Vastaus #166 : Helmikuu 04, 2012, 12:11:17 »
Minulla on poikaystävä, joten ei tarvitse meikata siksi "että pojat tykkäis" (ja omani ei  edes huomaa kun olen meikkiä laittanut eikä siis hirveästi välitä siittä :D)

Pakko kompata tätä. Me oltiin poikaystävän kanssa seurusteltu varmaan reilu puoli vuotta jo ja oltiin lähdössä keilaamaan yhdessä. Aloin sitten meikkaamaan ennen lähtöä ja poikkis katselee hetken mun touhuja ja kysyy "Ooksä muka aina meikannu vai onks tää keilaamaan meno jotenkin erityistilaisuus?" :D En ymmärrä miten hän ei ollut huomannut asiaa aiemmin. En meikkaa mitenkään vahvasti, mutta ihoni on ilman meikkiä hyvin punoittava (syntymämerkki, joka saa koko otsan hehkumaan kirkkaan punaisena...) ja finnejäkin löytyy aika paljon. Joskus sitten valittelin jotain mustapäistä, joita minulla on nenässä ihan kamalasti, niin poikkis ei tajunnut mitä ne ovat vaikka näytin meikitöntä nenääni ja sanoin että katso. "No en mä mitään nää" :D

Perusmeikkini on yksikertainen; meikkivoide, puuteri, peiteaine silmänalusille ja mahdollisille finneille, vaalea luomiväri silmän sisänurkkaan ja melko luonnollinen ruskea ulkonurkkaan/luomivakoon, ripsiväri ja se on siinä. Jos on aamulla aikaa, niin saatan laittaa poskipunaa ja rajaukset yläluomelle, mutta useimmiten herään (lue:torkutan kelloa meikkaamiseen varatun ajan yli) niin myöhään, että tuo vajaa 10 minuutin perusmeikki on se minkä laitan. Juhliin ja vastaaviin sitten panostan vähän enemmän, ihan vaan siksi koska meikkaaminen on kivaa erikoistilaisuuksiin. Minulle ei tuota ongelmia lähteä kotoa myöskään meikittä, mutta mieluummin kuitenkin meikkaan pikkuisen. Tosin maitokauppaan, poikaystävän tai porukoiden luo lähtiessä en jaksa laittaa mitään. 
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #167 : Helmikuu 04, 2012, 14:34:46 »
Heh, joo, poikien takia meikkaaminen on ajanhukkaa. Olin seurustellut oman poikaystäväni kanssa muutaman kuukauden, kun hän ihan muuten vain kysyi, meikkaanko minä. Olin että mitäääääääh kai sä nyt huomaat että mulla on meikkiä, onhan ripsetkin ihan eri näköiset, ja se totesi vaan, että en kyllä huomaa. Krhm.

Ja mitä tulee siihen, että baariin lähdettäessä saisi enemmän huomiota näyttävämmällä meikillä, niin en oikein jaksa uskoa siihenkään. Ensinnäkin siksi, että baarissa on niin huono valaistus, ettei se näy. Ja toisekseen siksi, että itse usein vähän innostun juhlameikkini kanssa, ja siitä saattaa tulla suhteellisen järkyttävä, mutta se ei ole millään lailla vaikuttanut baarissa jätkiltä saatuun huomioon.
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa Megia

• Human Error
  • Vuotislainen
« Vastaus #168 : Helmikuu 05, 2012, 10:30:16 »
Rohkenen väittää ettei valtaosasta kauneudenhoitotuotteita ole mitään hyötyä hipiän laadun ylläpidossa. Varsinaiset ehostustuotteet, meikit, ovat asia erikseen. Niiden tarkoitushan on ennemminkin peittää ja korostaa kuin hoitaa eli tietyllä tapaa ne ovat täysin turhamaisuuden synnyttämiä ja markkinoimia tuotteita.

Minä myöskin ihailen kantaasi, mutta tässä kohtaa olet osin väärässä. En väitä, että meikkivoiteet, puuterit tmv hoitaisivat ihoa tai tekisivät siitä parempi kuntoisen, mutta ne suojelevat ihoa. Kun aamulla vetäisee naamaan kerroksen meikkivoidetta tai rasvaa kaikki ihoon päivän aikana kohdistuneet roinat ja sasteet jäävät tähän kerrokseen kiinni, eivätkä tuki ihohuokosia. Illalla naamaa pestessä ne sitten huuhtoutuvat viemäristä alas. Eli jotain hyvääkin sentään.

Poissa narri

• Ajassa harhaileva
  • Vuotislainen
  • Terveisiä Pangaialta
« Vastaus #169 : Helmikuu 05, 2012, 12:28:51 »
Ihmiset ovat vain erinäköisiä meikin kera, eivät sen kummemmin kauniimpia. Paitsi jos haluavat itselleen niin uskotella.

Sinänsä ihailen "vakaumustasi" (paremman sanan puutteessa), mutta tästä olen eri mieltä. En missään nimessä koe, että meikitön ihminen olisi ruma, tai että liika meikki olisi kaunista, mutta mielestäni minä ja myös erittäin monet muut ovat kauniimpia, kun naamassa on vähän meikkiä. Sitten onkin ihan eri asia, että mistä se puolestaan johtuu, koska kyseessähän on lähinnä kauneusihanne, joka ylistää tasaista ihoa sekä tummia ja näyttäviä ripsiä. Ja tiettyyn kulttuuriin kuuluvana pidän - todella monien muiden tavoin - kauniina tämänhetkisen kauneusihanteen mukaisia kasvoja.
Pidän kyllä edelleen kiinni siitä, että ihmiset näyttävät meikattuaan lähinnä erilaisilta (minun silmissäni), eivät kauniimmilta, mutta myönnän, että väitettä kirjoittaessani olin jo ehtinyt unohtaa iho-ongelmien olemassaolon. Tiettyjen kauneusihanteidenkin olemassaolo on kai pakko myöntää, mutta itse kuulun niihin, joiden arvioihin kauneudesta ei juuri meikkauksella voi vaikuttaa – paitsi kun kyseessä on ihon laatu. Yleisesti kuvittelisin, että täysin meikitön ihminen nähdään vähintään yhtä kauniina kuin taidokkaasti meikattu, jos hänellä vain on hyvä iho. Toisin lienee asian laita, jos meikatun tyypin tai heleä ihoisen luonnonlapsen vierellä seisookin verrattavana ehostamaton luonnonlapsi kakkonen, jonka kasvot oikein kukoistavat. Häntä tuskin voisi parhaalla tahdollaankaan sanoa porukan näteimmäksi, jos arviointiperusteena käyttää vain(Huom!) hyvää ihoa. Epäreilua ja vissiin tätä epäkohtaa korjaamassa meikit ovat.

Lainaus
Henkilökohtaisesti en ymmärrä, miten ihmeessä jotkut sellaisen ihon omistavat vaivautuvat edes meikkaamaan, kun he eivät edes näytä millään tavalla eri näköisiltä meikkaamisen jälkeen.
Niinpä tuota käytöstä ei ymmärrä. Ehkä laittautuminen vain on niin tyydyttävää? Tai omakuva vääristynyt? Tai jos se on ihon suojelua saasteilta, kuten Megia huomauttaa? En tiedä.
Oma ihoni ei ole sitten ala-asteaikojen ollut lähelläkään nukkaisen pehmyttä persikanposkea, mutta käyttämättä ovat avut jääneet. Ehkä siksi, että olen syvästi epäluuloinen enkä pysty laskeutumaan riittävän luottavaiseen tilaan ryhtyäkseni varsinkaan minkään sellaisen tuotteen käyttäjäksi, jonka ainesluetteloa en ymmärrä. Aikoinaan tuli kyllä parisen pulloa puhdistusaineita ostettua siinä toivossa että ne auttaisivat, mutta muuta niistä ei irti saanut kuin synkän olon ja tunteen, että on haaskannut rahansa turhuuteen, joka vain kuormittaa ympäristöä. Käyttämättä jäivät ja olen siitä pitäen tyytynyt veteen. Iho on parempi, mutta tuskin veden ansiosta.

Minä myöskin ihailen kantaasi, mutta tässä kohtaa olet osin väärässä. En väitä, että meikkivoiteet, puuterit tmv hoitaisivat ihoa tai tekisivät siitä parempi kuntoisen, mutta ne suojelevat ihoa. Kun aamulla vetäisee naamaan kerroksen meikkivoidetta tai rasvaa kaikki ihoon päivän aikana kohdistuneet roinat ja sasteet jäävät tähän kerrokseen kiinni, eivätkä tuki ihohuokosia. Illalla naamaa pestessä ne sitten huuhtoutuvat viemäristä alas. Eli jotain hyvääkin sentään.
Tuo on hyvä puoli, kieltämättä, mikäli pitää paikkansa ja loogiseltahan tuo kuulostaa. Toivottavasti eivät itse voiteet tuki huokoisia tai vaikuta muulla epämukavalla tavalla. Mutta kyllä minun puolestani ehostustarvikkeita sopii olla olemassa silkan muuntautumisen ilostakin. Se mikä tässä pääasiassa jurppii ei ole meikkien ja hoitotuotteiden olemassaolo, vaan niiden yletön tarjonta ja välinpitämätön käyttö. Aineita on niin paljon erilaisia, eikä juuri piitata siitä mitä ne sisältävät vaan uskotaan ja luotetaan hyvin pintapuolisiin väitteisiin. Viemäreihin huuhdotaan ties mitä mömmöä vesistöjen asukkien taakaksi. Toivon vain että pysytään tietyssä kohtuudessa ja ne tuotteet joita käytetään valitaan huolella ja tästä näkökulmasta. No joo, suoraan sanottuna ehostusbisnes on vain pieni osa tätä ongelmaa, mutta ei sitä sen takia kannata väheksyä. 
Hämmentää.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #170 : Helmikuu 05, 2012, 16:13:39 »

Itse asiassa mää oon ymmärtänyt että meikkivoiteet osiltaan tukkivat niitä ihohuokosia. Riippuu toki meikkivoiteesta ja siitä, minkä laatuista se on :) Ja esim talvella kun on näitä kovia pakkasia puuteri osaltaan auttaa suojaamaan kasvoja paleltumilta. Yhtä lailla ihoa voi pestä ja huuhdella vedellä (ja mahd jollain pesuaineella) iltaisin ilmankin että on meikannut, jolloin kaikki päivän aikana naamaan kertyneet "roinat ja saasteet" lähtee pois :)

Kesäisin ei kannata käyttää mitään kovin tujuja voiteita naamassa kun ne vain tukkii ihohuokoset pahemmin :)

Ja mullahan on ihan hirveän punainen iho naamassa kiitos punapigmentin ja hyvän ääreisverenkierron. Mun ei tartte kävellä kun  100 metriä ja näyttää et oisin tehny kunnon urheilusuorituksen :D Yläaste aikaan se ärsytti suunnattoasti, mutta toisaalta kun tuohon ei oikein auta mitkään määrät meikkiä, niin eipä kannata naamaa pilata hirveillä määrillä tököttiä, eikä monen sentin meikkikerros edes näytä kivalta. Nyt olen jo onneksi ihan sinut sen kanssa, että naamani punottaa lähes aina :) Puuteria käytän välillä kiiltoa vähentämään, mutta muuta siihen on turha laittaa. :)

Lainaus käyttäjältä: narri
Lainaus
Henkilökohtaisesti en ymmärrä, miten ihmeessä jotkut sellaisen ihon omistavat vaivautuvat edes meikkaamaan, kun he eivät edes näytä millään tavalla eri näköisiltä meikkaamisen jälkeen.
Niinpä tuota käytöstä ei ymmärrä. Ehkä laittautuminen vain on niin tyydyttävää? Tai omakuva vääristynyt? Tai jos se on ihon suojelua saasteilta, kuten Megia huomauttaa? En tiedä.

Itse meikkaan tosiaan siksi, että tulee itselle kivempi olo ja aamuisin se myös virkistää ja saa silmät pysymään paremmin auki :) Tiedän, että ei sitä kunnolla edes kukaan huomaa ja ne jotka huomaavat eivät varmaan edes välitä tai jos välittävät niin eipä sitten oo kovin kummoisia kavereita :D

// Niin ja jos on taitavasti ja hyvin meikattu, niin ei sitä edes oikeastaan kuulukaan huomata :D Silloin on peittänyt esim pahimmat virheet ihosta, piilottanut tummia silmänalusia yms, mutta sitä ei edes imho kuulu huomata :) Taitavan meikkaajan ja "ylimeikkaajan" ero on siinä, että jälkimmäisestä huomaa sen sentin meikkikerroksen ;)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2012, 17:22:29 kirjoittanut Xanie »
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
« Vastaus #171 : Helmikuu 05, 2012, 18:21:38 »
// Niin ja jos on taitavasti ja hyvin meikattu, niin ei sitä edes oikeastaan kuulukaan huomata :D Silloin on peittänyt esim pahimmat virheet ihosta, piilottanut tummia silmänalusia yms, mutta sitä ei edes imho kuulu huomata :) Taitavan meikkaajan ja "ylimeikkaajan" ero on siinä, että jälkimmäisestä huomaa sen sentin meikkikerroksen ;)

Minusta myös voimakas meikki voi olla kaunis ja taitavasti tehty. Vahvalla meikillä tarkoitan esimerkiksi tummaksi tai värikkääksi meikattuja silmiä ja/tai huulia. En tarkoita sentin meikkivoidekerrosta ja silmiä, jotka muistuttavat Tikkurilan värikarttaa. Voimakkaan meikin voi loihtia myös siten, että meikkipohja on luonnollinen ja silmä-/huulimeikki taidokas, vaikka vahva. Vai tarkoittiko kommenttisi etupäässä niitä hyvän ihon omaavia, joista topicissa oli aiemmin puhe? :) Toki on taitavaa tehdä luonnollinen meikki niin, ettei sitä edes huomaa esim. juuri peittämällä finnit ja silmänaluset huomaamattomasti. Tyylejä on monia, mutta minusta voimakas meikki ei ole aina yhtä kuin sentin pakkelikerros ja tussilla tehdyt kulmakarvat.
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #172 : Helmikuu 05, 2012, 23:25:38 »
Joo, oon näköjään tänään aika monessa paikkaa harrastanut kärjistämistä ja epäselvästi selittämistä aika paljon :D

Siis joo, tarkoitin lähinnä sellaista perusmeikkiä. Oma lukunsahan sitten ovat he, joiden tyyliin kuuluu meikata huomiota herättävästi / muuten paljon tai joilla on huono iho ja haluavat sen peittää. En sano, etteikö voimakas meikki voisi olla kaunista, vaan sitä, että jos meikkaa ns tavallisesti, niin taitavalla meikkaajalla ei sitä meikkiä juurikaan huomaa (vaikka niitä ihovirheitä olisi kuinka paljon ja meikkiä käyttäisi paljon), "ylimeikkaajalla" taas huomaa sen, että meikkiä on, no, paljon. "Ylimeikkaajalla" tarkoitan henkilöä, joka ajattelee "enempi parempi" ja laittaa sitä meikkiä kerros toisensa perään eikä lopputulos ole nättiä. Voimakas meikki ei ole sama kuin ylimeikkaaminen. Vahvasti ja paljon voi meikata myös nätisti ja huolitellusti ja siten, että ei oikeastaan näytä siltä että on paljon meikkiä naamassa, mikä siis on eri asia kuin ylimeikkaus, josta puhuin.  Mitenköhän epäselvästi tän voi selittää? :D

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
« Vastaus #173 : Helmikuu 06, 2012, 15:37:06 »
^ Heh, ihan tarpeeksi selvästi, että ainakin minä tajusin. Eli samaa kuin itsekin tarkoitin vahvan meikin ja "ylimeikkaajan" meikin erolla :)

Se on kyllä oikeasti ruman näköistä, jos on ihan hirveän paksu meikkivoidekerros (varsinkin jos sävy on yhtään väärä tai meikkivoide niin paksua jankkia, että se näyttää naamarilta). Myös suttuinen silmämeikki on rumaa, puhumattakaan kulmakarvoista jotka on joko liian tummat, paksut tai molempia :D

Itse olen todella surkea kulmien meikkaaja, enkä siis juuri ikinä niille tee mitään muuta kuin harjaan. Minulla on luonnostaan tumma tukka ja ihokarvat, joten kulmat kyllä näkyvät ilman väriäkin. En tiedä mikä siinä mättää kun laitan kulmakynää, kun tuntuu että saan aikaiseksi juuri semmoiset ällöttävät liian tummat ja paksut ja eri muotoiset pötköt. Ainakaan kulmakarvani eivät ole identtiset noin muutenkaan, vaikka olisin nypityttänyt ne ammattilaisella. Se tietenkin lisää haastetta meikkaamiseen, mutta joskus olisi kiva opetella sekin taito kunnolla. Toki voi olla ihan sekin, että olen vain tottunut katsomaan itseäni ilman kulmaväriä, ja pienikin muutos näyttää omasta mielestäni kauhean tummalta ja erilaiselta. Täytynee jatkaa harjoituksia...

Poissa Megia

• Human Error
  • Vuotislainen
« Vastaus #174 : Helmikuu 06, 2012, 15:57:05 »
Itse asiassa mää oon ymmärtänyt että meikkivoiteet osiltaan tukkivat niitä ihohuokosia. Riippuu toki meikkivoiteesta ja siitä, minkä laatuista se on :) Ja esim talvella kun on näitä kovia pakkasia puuteri osaltaan auttaa suojaamaan kasvoja paleltumilta. Yhtä lailla ihoa voi pestä ja huuhdella vedellä (ja mahd jollain pesuaineella) iltaisin ilmankin että on meikannut, jolloin kaikki päivän aikana naamaan kertyneet "roinat ja saasteet" lähtee pois :)

En sanonutkaan ettei niilläkin olisi osuutta ihohuokosten tukkiintumiseen. Jokainen joka on meikkejä käyttänyt on varmaankin tuohon ilmiöön törmännyt. Nykyään on kuitenkin myös todella paljon oikeasti hyviä mineraalimeikkivoiteita ja -puutereita jotka antavat ihon myös hengittää. Mutta pointti oli tosiaan sillä että jotain hyvääkin saavat meikit aikaan.

//Piti vielä sanoa tuohon naaman pesemiseen iltaisin(mitä suht moni meikkejä käyttämätönkin todennäköisesti harrastaa), niin siinä vaiheessa kun naama illalla pestään ovat ihohuokoset jo tukossa. Se on sitten asia erikseen, miten hyvin iho itsessään hylkii ympäristön saasteita. Taidan kuulostaa kauhealta puolustelijalta/käännyttäjältä... Anteeksi siitä, se ei ole tarkoitukseni :D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 06, 2012, 16:02:14 kirjoittanut Megia »