Kirjoittaja Aihe: Tengen toppa gurren lagann  (Luettu 862 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
  • Tupa: Luihuinen
Tengen toppa gurren lagann
« : Kesäkuu 19, 2008, 23:14:56 »
Kukaan muu katsonut tätä kyseistä animea ? Jinxien kanssa pidettiin anime maraton, jossa katsottiin koko sarja putkeen. Heti parin jakson jälkeen olin koukussa.. Animointi oli hienoa ja ilmeikästä, ja ääninäyttelijät olivat hyviä.

Eli vähän sarjan ideaa: Simon ja Kamina elävät kylässä maan alla, kuten muutkin ihmiset. Kamina haluaa pois maan alta, ja raahaa itseään nuoremman Simonin mukaan hulluun yritykseen päästä "ihmisten ilmoille".
Asiat etenevät omalla painollaan, ja Simon löytää maan alta jotain, milä on myöhemmän tarinan kannalta oma merkityksensä...

Tarina on jotain scifiä, dramaa ja humoria, mistä voi päätellä jo ihan hyvin. Mukavan pituinen, 27 jaksoa, ja tarina kulkee eteen päin eikä junnaa paikoillaan. Välillä alkoi kyllästyttää kaikki se taistelu ja mörssääminen, mutta samaa kaavaa ne eivät siltikään pääosin seuranneet. Musiikki oli myös hyvin tärkeä osa tarinaa, itse pidin.

Jotkin asiat jäivät häiritsemään, mutta tarinan kannalta ne olivat tärkeitä tapahtua.

Seuraava pätkä spoilaa rankasti, älä lue jos et ole katsonut koko animea etkä halua spoilaantua !!!
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Mitäs muuta...?

Sarjasta on luvattu jotain elokuviakin, mutta niistä en sitten tiedä enempää..

Tiivistettynä? Hyvä sarja, hyvät ääninäyttelijät, odotan innolla leffoja tai mitä ikinä ovatkaan ^^

estradi on teidän.
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Pirukas

• Ankeuttaja
Vs: Tengen toppa gurren lagann
« Vastaus #1 : Elokuu 04, 2010, 17:30:51 »
Päätin pari kuukautta sitten aloittaa animen katsomista, kun löysin youtubesta siitä muutaman hyvän amv:n. En kuitenkaan ole saanut sitä katottua vielä ihan loppuun asti, kun seuraan muutenkin niin useaa anime sarjaa, ja aloitan vielä samalla uusien katsomista, että aina unohtuu jotain. XD Eilenkin esimerkiksi vasta muistin katsoa kuroshitsujin toisesta tuotantokaudesta sen kolme uusinta jaksoa, ja highschool of the deadistäkin kaksi uusinta... mutta joo. Takaisin aiheeseen. :D

Timeskipin yli olen kuitenkin päässyt, että ei mulla kovin monta jaksoa enää jäljellä ole. :) Lempihahmojani on ehdottomasti Kamina, Yoko, Simon, Viral ja Nia. Ääninäyttely on sarjassa erinomainen, mutta piirrustuksen laatu hyppelehti animen alussa ainakin joissakin jaksoissa. Draamaa on mukavasti, eikä toiminta jää liikaa ihmisuhteiden varjoon. Suoraan sanottuna tämä on sellainen sarja joka on pakko katsoa!

Kun anime on katsottu, niin alan itsekin odottelemaan elokuvia ja muuta extra kamaa, mitä sarjasta voisi tulla. :D