Kirjoittaja Aihe: Matka maailman ympäri 80 päivässä (piirrossarja) + muut Willy Fogg sarjat  (Luettu 9007 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Matka maailman ympäri 80 päivässä (piirrossarja)
« Vastaus #25 : Syyskuu 04, 2008, 16:53:36 »
Katsoin sarjan taas vaihteeksi. Ja otin ylös kaikkien laulujen sanat.

Tässä on kaikkien laulujen sanat:

Alkutunnari

Seikkailuun meitä kutsutaan, herrasmies kun vedon lyö, on kiire kilpaan.
Phileas Foggilla on työ kiertää maailma ja kotiin ennättää.

Minä olen Passepartout ja minä Tico ystävä. Minä olen prinsessa, rakkaudessa kestävä.

Maapallo mennään kiertämään, päivää kahdeksankymmentä on aikaa seikkailuun.

Kuinka aika riittänee, kun päivät hupenee, ja maailma on suuren suuri.
Lontoo, Havaiji, Hongkong, ne pian nähty on ja Singapore.

Kuinka pitkä onkaan tie, kun juna meitä vie ja laiva, elefanttikin.

Muutkin meitä seuratkaa, niin hauskuus jaetaan.
Hei, tule mukaan vaan, niin hauskuus jaetaan.

Lisäksi sarjassa lauletaan samaa laulua eri sanoilla.

Onnea kaikki etsivät, harva kiireissänsä edes sitä löytää. Onni on yksinkertainen, alkaa siitä kun seuraa ystävän.
Helppoa on hymyillä, kun katsoo elämää. Huolet vaikka kasaantuu, ne aikaa myöten tasaantuu. Aukaise silmät, sano
itselles, voiko tänään syytä olla onnellinen taas?

Lopputunnari

Vislaa vaan, hei vislaa vaan.
Jos sua vaara uhkaa, muista: vislaa vaan. Siis vislaa vaan, mä tuun!

Pistä suusi suppuun niin kuin joisit pillillä.Vedä ilmaa suuhusi, kas niin sä vihellät. Kun sä äänen puhallat, niin pelko häviää.

Vaaroja on paljon mutta niistä selvitään, kun aina toinen toisistamme huolehdimme niin kuin tosiystävät.

Vislaa kovaa kovaa että tiedän tulla avuksi, niin pulmallisen tilanteen me yhteisvoimin voimme selvittää.

Vislaa kovaa kovaa että tiedän tulla avuksi, niin pulmallisen tilanteen me yhteisvoimin voimme selvittää.

Lisäksi sama laulu kuullaan myös muissa kohdisssa, mutta siinä on myös muita säkeistöjä

Kuinka päättyy tarina ja minne matka vei? Onko onni myötä? Sitä kukaan tiedä ei. Tärkeintä kai onkin,
että yhtä pidetään. Vaaroja on paljon mutta niistä selvitään, kun aina toinen toisistamme huolehdimme niin
kuin tosiystävät.

Ystävä on aina valmis toista auttamaan. Kulje sinä edellä niin minä takana. Vaaroja on paljon mutta niistä selvitään,
kun aina toinen toisistamme huolehdimme niin kuin tosiystävät.

Amerikkaan-laulu

Pääsimme vihdoinkin Amerikkaan, rajattomain toiveiden Amerikkaan!  Täällä päivä paistaa, unelmamme toteutuu,
mahdollisuus uusi aukeaa. Pääsimme vihdoinkin Amerikkaan, rajattomain toiveiden Amerikkaan *Hui!* Täällä nauru kaikuu,
rajana on taivas vaan, mahdollisuus aukeaa!

Jos sua elämä ahdistaa

Jos sua elämä ahdistaa, siitä ei masentua saa. Voithan ryhtyä pakkaamaan, vaihtaa maisemaa! Kummasti mielikin virkistyy,
kun rohkeasti matkaan käy. Vaikka kukkaro ohenee, niin elonlaatu kohenee. Kun matkustaa.

En minä kokoa tavaraa, kun  maailma on niin avaraa.  Paljon uutta nähdä saa, kun matkustaa. Tutustut uusiin ihmisii ja maihin
ennen vierasiin.Vaikka kukkaro ohenee, niin elon laatu kohenee. Kun matkustaa.

Fixin laulu

Tässä on Fix, enkä anna periksi. Sen vielä nähdä sä saat. Sinut minä loppujen lopuksi kiinni saaan ja pistän vankilaan.

Odotas vaan kuule Phileas Fogg, vielä sut kiinni saan. Silloin sä leikistä joudut luopumaan.

Tranferin laulu

Tällä kiertomatkalla, mä näytää voin sen. Millainen on tyyppi tosi pirullinen? Olen oikullinen.
Petollinen. Vihollinen.

Fogg ei pääse perille, mä taata voin sen. Pahan silmän noitavoimaan turvautuen. Mä taistelen ja petoksen
mä hallitsen ja voitan. Transfer mä oon, konna hirveimmän laatuinen. Kauhusta muut kalpenee. Transfer mä oon.

Sinut ansaan haluan ja sut vielä saan. Saan! Saan! Saan!

Matka maan keskipisteeseen ja Matka kapteeni Nemon kanssa sarjojen alkutunnari menee jotenkin näin:

Taas meitä seikkailuihin vie, tuttu joukko peloton ja matkaa oottaa!!
Maan keskipiste, missä lie? Onko meri pohjaton? Sen nähdä saat!!

Oisko onkaloissa maan? Siis kaiken salaisuus ja syntysija elämän.
Viekö reitti oikeaan? Vai onko harhahuus tää määränpää?
Suuren meren meren syvyyteen. Käy matka halki veen, mitä sieltä
paljastuu? Outoon ihmemaailmaan tutustua saat.

Meitä taas matka kiinnostaa. Aina uutta näkemään, se meidät johtaa.
Yhdessä purjeet nostetaan! Seikkaluumme tulla saa, ken uskaltaa!
Passepartout! ja Tico! ja Prinsessa on mukaana! Muistathan ystävämme
nää, joita vaaraa viehättää. Saat tulla mukaan seikkailuun!

Oisko onkaloissa maan? Siis kaiken salaisuus ja syntysija elämän.
Viekö reitti oikeaan? Vai onko harhahuus tää määränpää?
Outoon ihmemaailmaan tutustua saat. Merten syvyksiin ja maamme uumeniin.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2009, 22:15:07 kirjoittanut Tanzu »
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
Itse tuli sarjaa katsottua lasten kanssa silloin viime vuosituhannella. Kesällä aikuinen poikani kertoi, että sarja olisi saatavana DVD-boksina. Ja kilttinä äitinä ;) kävin osatamassa sen. Myyjä kertoi, että innokkaimpia ostajia ainakin siinä kaupassa ovat parikymppiset nuoret miehet. Ilmeisesti sarjan jännitys on jäänyt heille mieleen. Itsekin toki muistin juonen (ehkä myös aikoinaan luettu kirja auttoi siinä), mutta enemmän tästä piiretystä oli jäänyt mieleeni musiikki. Sarja tuli katsottua lomalla lähes yhteenputkeen eli reilu 11 tuntia matkaa maailmanympäri.
Kukapa löisi nykyaikana omaisuutensa vetoa moisesta? Ja kuka sitoutuisi ystäviinsä, niinkuin sarjan matkaseurue?

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
Muistanhan minä tämän Matka maailman ympäri 80 päivässä piirrossarjan :) Se oli yksi niistä lapsuuden ajan lemppareistani, ja pidin tästä kovasti. Harmi vain, en ole tämän sarjan jaksoja nähnyt pitkään aikaan. Taitaa kyllä jokunen jakso olla vielä nauhalla, pitäisi niitä jaksaa etsiä hyvien aikojen muistelemiseksi.

Vaikka sarjan viime katselusta onkin jo aikaa, sanoisin silti, että Passepartout ja Tico olivat lempihahmoni. Tai ainakin he ovat ne henkilöhahmot, jotka muistan :)

Muista Fogg-sarjoista en valitettavasti kuitenkaan osaa sanoa mitään, sillä en ole varma, kuinka olen niitä seurannut.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Catnip

• Mestarietsivä
  • Vuotislainen
Voi luoja, liian ihana sarja. :DDD Olen tainnut katsoa kaikki muut paitsi Matkan kapteeni Nemon kanssa. Tai Nemoa olen jonkun verran katsonut, mutta se ei ollut niin hyvä kuin nuo kaksi. Se oli jotenkin tylsä. o.o Lempihahmoni olivat Passepartout ja Tico. Tykkäsin Prinsessastakin, mutta enää en ole niin suuri fani kuin ennen. Ja Willy Fogg oli jotenki vaa nii ihana. 8D Myös pahikset olivat ihania. >8D

Hahaaa, muistin nuo laulun sanat jo ennestään! En nyt ihan kaikkia ja sanatarkasti, mutta suurinpiirtein. Jotenkin tuntuu, että meillä on Matka Maan Keskipisteeseen DVD, mutta en ole satavarma... Tai sitten sekoitan DVD'n Sandoganiin joka ainakin löytyy. :DDD

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
Matka maailman ympäri 80 päivässä uusitaan 10.10.2010 alkaen

mahtava juttu, vaikka mulla onkin tuo dvd boksi. toivottavasti tuon jälkeen uusitaan myös matka maan keskipisteeseen ja matka kapteeni nemon kanssa sarjat, joita ei ole vielä dvd boksina.

Oletteko kattoneet tätä sarjaa nyt uusintana? Mä olen, vaikka tuo dvd-boksikin löytyy.

//Huhutar muokkasi kaksi peräkkäistä viestiä yhdeksi.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2010, 00:04:40 kirjoittanut Huhutar »
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
Voi nostalgia! :D
Muistan kun mulla oli hirveä kiire koulusta kotiin kun halusin nähdä Matkan Maan keskipisteeseen. :D
Olin lapsena tosi arka olemaan yksin, kyllä, jopa pelkäsin yksinoloa, ja Foggin seikkailujen
katsellessa unohtui tieto, että oli yksin, ja vanhemmat antoivatkin minun katsoa aika paljon
telkkaria kun olin lapsena yksin, kunhan en koko päivää telkkaria napittanut.
Foggin jälkeen piti aloittaa läksyjenluku tai mennä ulos leikkimään, tai ylipäätään tehdä jotain.

Muita Fogg-sarjoja en muista kovin hyvin, olen ollut senverta pieni kun ovat tulleet. :)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".