Kirjoittaja Aihe: Mp3-soittimet, myös iPodit  (Luettu 10755 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • TYMiläinen :)
Vs: Mp3-soittimet
« Vastaus #50 : Tammikuu 01, 2009, 16:23:53 »
Minun Mp3:seni on tällainen Creative Zen V plus, muuten musta paitsi parista näppäinkohdasta, jotka ovat vaaleanvihreät. Tilaa on 2 gigaa, voisi olla vähän enemmänkin mutta on tuo tähän mennessä riittänyt. Tämä on ensimmäinen ja ainoa Mp3-soittimeni, sain sen pari vuotta sitten jouluna... ei ole onneksi missään vaiheessa hajonnut, ei edes silloin kun se pari viikkoa sitten joutui vahingossa pesukoneeseen :). Laitoin sen roikkumaan patterin taakse pariksi päiväksi, latasin sen ja se toimi onneksi kuin uusi ^^.
"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Mopsai

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Tammikuu 02, 2009, 13:12:59 »
Omistan upouuden Philips SA 3245 4gb- soittimen. Tilaa tuntuu olevan ruhtinaallisesti, koska edellisessä ikivanhassa oli tilaa alle 1gb.

Olen tyytyväinen soittimeeni, joskin alussa oli latauksien kanssa vähän ongelmia. Radiokin löytyy onneksi.

En tykkää siitä, että jotkut kuuntelevat juhlissa soittimiaan. Eräissä häissä pikkuserkkuni kuunteli omaansa niin että kyllä vähän ihmetytti.

Poissa Diibi Do

• Haisku
  • Vuotislainen
  • Elämä on välillä liian mustavalkoista
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #52 : Tammikuu 02, 2009, 20:39:21 »
Lainaus
En tykkää siitä, että jotkut kuuntelevat juhlissa soittimiaan

Sinäpä sen sanoit, mielestäni se ei ole todellakaankohteliasta.
...En pelkää pimeää, mutta inhoan silti sitä...

...Elämäni rakkaus odottaa minua vielä jossain...

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #53 : Tammikuu 03, 2009, 00:55:06 »
Minulla on juhlissa usein niin tylsää että on pakko kuunnella musiikkia enkä näe siinä mitään epäkohteliasta jos ei tule juttuun muiden vieraiden kanssa ja istuu muutenkin nurkassa.
Asd

Poissa Tyyppi

• Kyseenalaistaja
  • Vuotislainen
  • Pohjanlahden merenneito <3
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #54 : Tammikuu 03, 2009, 03:38:26 »
Meillä saa koulussa kuunnella musiikkia esim. kuvistunneilla. Ja kyllä niitä mp3-soittimia muillakin tunneilla näkee ja joskus ne ovat niin kovalla että kuuluu opettajankin korvaan. Itse en kuulu näihin henkilöihin. Ja noista juhlista. Kun on kerran (kai) kutsuttu on  hyvin epäkohteliasta istua ja kuunnella musiikkia. Esim. häät ja kastajaiset. Ajatelkaa jos teillä olisi elämää mullistava käänne jolloin joku tollo vaan kuuntelisi musiikkia nurkassa. Ei tunnu kovin kivalta,eihän?
Olenko minä olemassa? Oletko sinä olemassa? Onko mikään olemassa?
Pitchy pitchy Live start! Love shower pitch!
Blogini simpukan.kuoressa.blogspot.com

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #55 : Tammikuu 04, 2009, 15:30:16 »
Joulupukin kontista tosiaan paljastui kuin paljastuikin ihana musta Creative Zen Mozaic! Sitä olin kovasti toivonut, ja porukat taisivat sittenkin kuulla toiveeni. Muistia on ruhtinaalliset 8 GB, minulle riittää varmaan loppuelämäksi. Vanhassa soittimessani oli vain 1 GB, eikä sekään ollut vielä läheskään täynnä. Toivoin tähän uuteen soittimeen 2 GB, mutta kun iskä pääsee ostamaan elektroniikkaa, niin sitä ostetaan sitten kunnon vehkeitä eikä mitään pikku rimpuloita. Mutta en valita, maahtuupahan ainakin tarpeeksi musaa. :D Ja kuvia ja videoita sinne saa myös, laitoin vähän videoita Sturm und Drangin Jyväskylän keikalta... Radiokin löytyy, mikä on ihan kiva asia tällaiselle 24/7 radionkuuntelijalle.

Kuulokkeetkin ovat hyvät ainakin minun mittapuuni mukaan, en pahemmin osaa niitä arvostella, mutta ihan riittävän hyvät ne ovat ainakin. Saapahan iskä ainakin omat kuulokkeensa takaisin, kun sain nyt nuo kuulokkeet soittimen mukana.

Oikeastaan ainoa huono asia Mozaicissa on se, että jo volyymitaso ykkösellä ääni on niin kova, ettei sitä pysty kuuntelemaan täydessä hiljaisuudessa. Mikä taas ei ole kivaa, koska tykkäsin ennen kuunnella musaa kun menin nukkumaan. Nyt ei pysty kuuntelemaan muuten kuin nappi puoliksi korvassa, jolloin se tippuu. Tai sitten olen vain tottunut kuuntelemaan niin hiljaisella, että vaatii totuttelua sopeutua tähän uuteen soittimeen... Lisäksi kahden vierekkäisen volyymitason ero on tosi iso. Esimerkiksi autossa kuunnellessa ei kuule ensin musiikkia, mutta sitten kun laittaa yhden napsauksen lisää volyymiä, ei kuule mitä muut puhuvat. :(

Mutta näin yleisvaikutelmalta hyvä soitin. :)
Using the "are we", are we?

delexive

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Tammikuu 06, 2009, 11:38:13 »
Miks ostaa eriksee mp3/4 soitin jos ostaa kännykän missä on mp3/4. mulla on 250€ maksanu kännykkä siinä on mp3 ja mp4 soitin siihen saa tietääkkseni max. 16gt muistikortin. Jos mp3 maksaa (esim i pod ) 200€ ja sitte kännykkä maksaa 100€ nii kyl siinä aika paljon säästää kun ostaa kännykän missä on mp3. Kännykäs on myös (ylensä) bluetooth ja radio.Bluetooth:hissa on se hyvä puoli et se ei maksa mitään mut tosi harvassa  mp3 soittimessa on bluetooth. Sit on vielä  hankalaa ottaa tietokneelta musaa kun sen vois saada suoraan kaverilta. Ei mulla mitään mp3 ja mp4 soittimia vastaan oo mut kannattaa ostaa mielummin kännykkä mis on mp3/mp4

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Tammikuu 06, 2009, 15:18:13 »
Kännyköiden musiikkisoittimet ovat usein huonompi laatuisia kuin juuri sitä tarkoitusta varten tehdyt laitteet. Itsellä on Nokia N70 jossa on sisäänrakennettu MP3/4 soitin ja äänenlaadun eron Ipodin kanssa huomaa kyllä.
Asd

Poissa maisamiisa

• TYM-
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #58 : Tammikuu 06, 2009, 22:02:16 »
Lainaus
En tykkää siitä, että jotkut kuuntelevat juhlissa soittimiaan

Sinäpä sen sanoit, mielestäni se ei ole todellakaankohteliasta.

Riippuu bileistä. Jos mä nökötän jossain nurkassa jossain sukujuhlissa, jossa lähinnä mun ikää oleva on neljänkympin tuolla puolen, mä todellakin kaivan jostain ämpärini ja tungen napit korviin. En todellakaan edes yritä olla niiden kanssa seurallinen, lähin kontaktini ihmisiin näissä juhlissa on varmaan se, kun ruikutan jotakuta viemään mut kotiin. Oikeasti, ne juhlat tuntuu kestävän ikuisuuden jos ei kuuntele mitään musiikkia. Kavereiden bileet on asia erikseen, siellä ei tulisi mieleenkään ruveta kuuntelemaan, ihan pelkästään siksi, että olen yleensä yliseurallinen mäntti : D

joo, ehkä offia, ehkä ei, Jeesus Maria tietää ja välittää.
'cause baby you weren't the first or the last or the worst, SHAKE IT

Poissa Miasma

• Vuotislainen
  • My Little Evil Pony
« Vastaus #59 : Tammikuu 06, 2009, 22:45:34 »
Pöh, minä en kyllä tue mitään kännykän ja mp3-soittimen yhdistelmiä. Olen kai sitä vanhempaa polvea jonka mielestä kännykkä on soittamista ja tekstaamista varten.

Minun eka mp3-soittimeni oli Sonyn NW-E005 tai jotain sinne päin, ainakin se näyttää tuolta. Akkukestoa jopa 30 tuntia! Tai näin sitä ainakin luvattiin, omasta mielestäni se kyllä tyhjeni liian nopeasti. Muistia oli 512mt ja se oli aivan liian vähän, aina sai itkukurkussa valkata minkä kappaleen poistaa että saa jotain uutta tilalle. Mutta soitin itsessään oli kyllä kiva, toimi ja näin. Olisin vain kaivannut mahdollisuutta ladata virta seinästä tai sitten pattereita, tuo kun oli matkoilla vähän ikävämpi juttu kun akku loppui kesken eikä tietokonetta ollut lähimaillakaan.
Viime vuonna (vai olikos se 2007, saattoi ehkä ollakkin...) vaihdoin sitten soittimen iPod Classiciin ja siinä on tilaa huimat 80gigaa! Valintaan vaikutti suuren muistin lisäksi myös mahdollisuus katsoa videoita ja yhteensopivuus nykyisen Macbookin kanssa. Hieno soitin ja kaikkea, mutta... se on liiankin hieno! Minulla on vaikeuksia kuljettaa sitä mukana kun pelkään että hajoitan sen tai siihen tulee naarmuja, varsinkin kun tuo taustapuoli on oikea naarmumagneetti. Sen lisäksi se on myös niin iso että se ei tunnu kovinkaan toimivalta minulle. Junamatkoilla tuo on kyllä loistava kun voi katsoa leffoja, musiikkivideoita, mitä ikinä tuleekaan mieleen pistää siihen.

Mutta täytyy kyllä sanoa että tämä vanha ystävä voittaa kaikki mp3-soittimet mennen tullen.
Who has time for tears?

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • not your girl
    • Imaginary
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #60 : Tammikuu 11, 2009, 16:02:07 »
Aika hämmentävää että sellainen musiikkiaddikti kuin olenkin, mulle on riittänyt erinomaisesti se 512 megaa, jonka verran omassa Creativen palikassani on tilaa. Ehkä se johtuu sitten siitä että joidenkin asioiden suhteen olen äärettömän vanhanaikainen kääpä ja olen tainnut mokoman vekottimen omistaa kaksi tai ehkä jopa kolme vuotta. Ainakin kaikilla muilla sellainen oli jo paljon ennen minua :D Oikeasti syy taitaa kyllä olla se, että jämähdän helposti tosi pieneen määrään kappaleita joita kulutan sitten pitkään ennen kuin löydän uusia. Nytkin mulla on aktiivisessa kuuntelussa yksi kansio soittimeni sisällöstä, ja siinäkin tuntuu olevan liikaa kappaleita. Muissa kansioissa on lisää eikä soitin ole siltikään mitenkään täynnä. Yhtään en ole osannut kaivata myöskään mitään kuva-/videomahdollisuuksia, en kuitenkaan osaisi katsoa mitään niin pieneltä näytöltä kun läppärin näyttökin on vähän siinä rajoilla.

Liikkumisen kannalta mp3-soitin on kyllä joka tapauksessa aivan erinomainen asia (vaikka mulla ei pysy minkäänlaiset kuulokkeet korvissa). Mulla on suunnilleen autoa ajaessakin toinen nappi korvassa jos en halua kuunnella radiota, mulla kun on aina ollut vähintäänkin huono tuuri cd-soitinten kanssa, kannettava mukana ei voinut kävellä koska siinä ei toiminut tärinänesto lainkaan, auton cd-soittimessa on kanssa joku vika. Ja luistellessa!
"If people don't know what you're doing, they don't know what you're doing wrong."

Zherec

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Tammikuu 11, 2009, 19:46:06 »
Applen 160 gigainen iPod Classic tuli vuosi takaperin hankittua, ja eipä enää mitään muuta kuin iPodia voisi edes kuvitella omistavansa. Käytettävyys on ihan toiselta planeetalta verrattuna mihinkään muuhun soittimeen. Shufflen kun vielä saisi tuon kaveriksi, niin olisi lenkkeilyyn ja muuhun liikkumiseen soveltuva soitin myös.

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #62 : Tammikuu 27, 2009, 19:10:45 »
Mistäs sen salli ipodin käyttö levynä asetuksen saikaan päälle?

Edit: joo löyty
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2009, 19:18:36 kirjoittanut Pyry P »
Asd

delexive

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Maaliskuu 30, 2009, 18:46:44 »
Kännyköiden musiikkisoittimet ovat usein huonompi laatuisia kuin juuri sitä tarkoitusta varten tehdyt laitteet. Itsellä on Nokia N70 jossa on sisäänrakennettu MP3/4 soitin ja äänenlaadun eron Ipodin kanssa huomaa kyllä.

Niin mutta en ole nähnyt kyllä vielä yhtään Ipodia jossa pystyis kuuntelee ilman kuulokkeita. Paitsi jos ostaa irto kajarit mutta ne voi taas maksaa 100€. tai sen uuden Ipod tutschin ta mikä nyt olikin en oo nimittäin hyvä enkus

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Guns N' Fuckin' Roses!
« Vastaus #64 : Maaliskuu 30, 2009, 21:24:47 »

Niin mutta en ole nähnyt kyllä vielä yhtään Ipodia jossa pystyis kuuntelee ilman kuulokkeita. Paitsi jos ostaa irto kajarit mutta ne voi taas maksaa 100€. tai sen uuden Ipod tutschin ta mikä nyt olikin en oo nimittäin hyvä enkus

Uus 160 Gb ipod Classic omaa sisäänrakennetut kajarit.
Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

delexive

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Maaliskuu 31, 2009, 15:57:44 »
Ok mut kuinka paljon se maksaa. ???

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #66 : Huhtikuu 01, 2009, 07:25:45 »
341-349e hintaseurannan mukaan... Ja itse ainakin olen todennut sen kaijutin ominaisuuden aika roskaksi koska se äänenlaatu on surkea (siis nokian puhelimissa).
Asd

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Guns N' Fuckin' Roses!
« Vastaus #67 : Huhtikuu 01, 2009, 08:40:35 »
341-349e hintaseurannan mukaan... Ja itse ainakin olen todennut sen kaijutin ominaisuuden aika roskaksi koska se äänenlaatu on surkea (siis nokian puhelimissa).

Musta se kajarin käyttäminen on yleensäkin ärsyttävää yleisissä tiloissa, just sen laadun ja häritsevyyden takia..
Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

delexive

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Huhtikuu 03, 2009, 16:08:02 »
Ja kuule se väriseminen johtuu ihan siitä että kuuntelet sitä liian kovaa niin mulle ainakin käy aina kun kuuntelen liian kovaa.

(en haluu haastaa riitaa tästä aiheesta) B)

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #69 : Huhtikuu 04, 2009, 15:07:26 »
Se laatu on kyllä surkeaa muutenkin verrattuna oikeisiin kaiuttimiin/hyviin kuulokkeisiin.
Asd

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Guns N' Fuckin' Roses!
« Vastaus #70 : Huhtikuu 04, 2009, 22:09:18 »
Ja kuule se väriseminen johtuu ihan siitä että kuuntelet sitä liian kovaa niin mulle ainakin käy aina kun kuuntelen liian kovaa.

(en haluu haastaa riitaa tästä aiheesta) B)

Se vituttaa ulkopuolisia aika rankasti jos vaikka mäkkärissä joku pyörittää siinä jotain musiikkia joka on juuri sitä mistä ei tykkää yhtään, ei muuta vikaa sillee..

delexive

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Huhtikuu 10, 2009, 08:47:21 »
Se laatu on kyllä surkeaa muutenkin verrattuna oikeisiin kaiuttimiin/hyviin kuulokkeisiin.

Tos oot kyl oikeessa en nimittäin kovin usein kuusntele ilman kuulokkeita.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2009, 16:38:41 kirjoittanut Delexive »

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #72 : Huhtikuu 18, 2009, 16:28:25 »
Sain ensimmäisen soittimeni viime jouluna. Se on SansaDisk-merkkinen (Sansa Fuze) En nyt muista kuinka monta biisiä soittimeen mahtuu, mutta tällä hetkellä se sisältää 158 kappaletta (+ 4 äänitystä).

Soitin on melko litteä (n. ½ senttiä paksu), musta. Todella helppo käyttöinen, opin käyttämään ilman käyttöohjeita (vaikka siinä kyllä luki isolla että ei saa käyttää ennen kuin on lukenut ohjeet, mutta kun niitä ei ollut suomeksi niin en jaksanut...) Sansassani on puolen soittimen kokoinen värinäyttö, ominaisuuksiin, musiikin kuuntelemisen lisäksi kuuluvat: äänitys, radio, kuvien lataus/katselu, videoiden lataus/katselu ja siitä saa vaihdettua taustan värin x) Riittää minulle. Tässä muuten on kuva :) Tämä malli oli juuri sellainen, jota toivoin, iso värinäyttö ja jonkin verran tilaa, melko tyylikäs (siis ei mikään sellainen mikä meillä ensimmäiseksi oli, silloin kun käsite Mp3 oli vielä aika vieras käsite) Tämä malli on myös aika hyvän kokoinen, taskuun sopiva.

Latauksesta sen verran, että yleensä kun tietokoneen kautta lataan niin osaan sen, mutta toisinaan tietokoneeni oikkuilee eikä lataukset onnistu. Tässä tapauksessa pyydän isääni auttamaan (ja hän tekee täsmälleen samalla tavalla kuin minä ja saa sen toimimaan :) Myös kappaleiden nimeäminen niin, että se näkyy soittimessa, tuotti aluksi hankaluuksia, mutta kyllä se nykyään menee melko hyvin.

Nappikuulokkeet eivät sovi korviini, mutta käytän niitä silti. Kuulokkeet ovat ne, jotka soittimen mukana tulivat. Olisi kyllä kiva joskus saada isommat, sellaiset "luurikuulokkeet".. Mutta toistaiseksi pärjään nyt näillä.

Kuuntelen itse asiassa melko harvoin soitintani, ehkäpä vain pari kertaa kuussa. Yleensä ääni on melko hiljaisella, niin että kuulen ulkopuoliset äänet lähes jopa selvemmin kuin musiikin. Joskus, esimerkiksi autossa tai kävellessä ruuhkaisen tien vieressä ärsyttää suunnattomasti kun pitää laittaa äänet täysille, kun muuten ei kuule. Tässä vaiheessä yleensä, varsinkin automatkoilla pitää lopettaa kuuntelu, sillä korvat eivät kestä.. Onneksi vanhempani pitävät myös rokista, joten pystyn aivan hyvin kuuntelemaan sitä, mitä tulee auton soittimesta. Junassa on se hyvä puoli, ettei melu ole niin kova ja junassahan yleensä matkustan, jos menen yksin.

Koulussa näyttää nykyään olevan monella soittimia välkällä... Minusta se ei ole mitenkään superväärin, mutta olisi ehkä parempi jos musiikkia kuuntelevat koululaiset keksisivät jotain muuta kuin musiikinkuuntelun. Juhlat taas... niissä musiikinkuuntelun hyväksyn, jos ensin on yrittänyt kovasti olla muiden kanssa ja osallistua keskusteluun, mutta ei ole onnistunut. Näin minä ainakin olen tehnyt, erään isän kaverin juhlissa. Kun muut vain pelasivat pelejä, joihin en ollut ehtinyt alussa mukaan, istuin vain sohvalla odottamassa musikkia kuunnellen, että milloin he lopettaisivat. Tosin tietenkin riippuu paljon juhlasta, että onko soveliasta kuunnella musiikkia. Esim. häissä tai hautajaisissa en sitä tekisi, mutta tuollaisissa "vapaammissa" juhlissa kyllä. Toisaalta ne, ketkä vetäytyvät nurkaan kuuntelemaan musiikkia pitäisi ottaa mukaan keskusteluun, jos vain suinkin mahdollista, sillä monen tunnin musiikinkuuntelu jossain juhlissa ei kai ole kovin tarkoituksenmukaista..

~Barella
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Aqutalio

• Vuotislainen
  • Pottermore: WaveSand28304
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #73 : Toukokuu 05, 2009, 14:11:37 »
Sain just  synttärilahjaks sellasen perus Sony Walkman-soittimen. 2G tilaa ja kyllä riittää mulle. Muutenkin se on ihan näppärä ja pieni, niin sitä on helppo kuunnella tunnilla ;)
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.”
― Bernard M. Baruch

Poissa Carlos

• Vuotislainen
    • LiveJournal
« Vastaus #74 : Toukokuu 09, 2009, 21:49:51 »
Ensimmäinen mp3-soittimeni oli nettiliittymän kylkiäisinä tullut 128 Mt:n laite. Käyttö hoitui tasan kahdella napilla joilla siirrettiin kappaleissa eteen- ja taaksepäin ja pitkällä painalluksella muutettiin äänenvoimakkuutta. Käytännössä sinne mahtui levyn tai parin verran musiikkia. Monin puolin aika onneton laite, mutta kyllä se junamatkoilla ihan riittävästi viihdytti ja hoiti myös muistitikun virkaa tarpeen tullen. Parempi kuin ei mitään.

Myöhemmin ostin lähinnä työmatkoja varten yhden gigan Creative Zen Nano Plus -soittimen. Se olikin sitten oikein passeli laite ja toimii edelleen. Halusin nimenomaan sellaisen soittimen jossa on vaihdettava paristo koska ajattelin, että on hyvä olla mahdollisuus kuljettaa mukana vara-akkua ja toisaalta esimerkiksi lomamatkalla voisi aina hätätilassa ostaa pariston jos akku pääsee tyhjenemään.
Kun musiikin kuuntelu alkoi lisääntyä myös työpäivän aikana niin pieni kapasiteetti alkoi häiritä ja joissain määrin myös se, että vara-akkua ei käytännössä tullut pidettyä mukana, joten akun loppuessa kuuntelu loppui aina siihen. Muuten soitin on ominaisuuksiltaan juuri sopiva, olennaiset napit löytyvät sormituntumalla taskussa mutta niitä ei tule kuitenkaan painettua vahingossa. Edistyneemmät mahdollisuudet esimerkiksi kappaleesta toiseen siirtymiseen puuttuvat mutta enpä minä niitä ikinä kaivannutkaan. Lisäksi soitin on iPodiin verrattuna muovinen ja halvan oloinen, mutta se onkin puolet halvempi. Käytännön haittaa siitä oli ainoastaan patterikannen kotelon kohdalla, se hajosi jossain vaiheessa ja piti teipata paikalleen.

Nyt keväällä ostin sitten lopulta kahdeksan gigan iPod Nanon. Onhan se ihan näppärä laite, mutta ei täysin ongelmaton. Akkukesto ei ole vastannut ihan odotettua, käytännössä soittimella ei kuuntele musiikkia sen kauempaa kuin Creativellakaan. Lataaminen onnistuisi toki tietokoneella mutta en jaksa pitää johtoa mukana. Lisäksi laitteen hallitseminen iPodin tavaramerkiksi muodostuneen kiekon avulla ei ole minusta niin helppoa kuin muiden kommenteista voisi kuvitella, käyttäminen taskussa on täysin mahdotonta, laite on pakko lukita vahinkopainallusten estämiseksi ja tiedostojen siirtäminen iTunesilla on jokseenkin monimutkaista ja kömpelöä. Mutta sitä ei voi kiistää etteikö soitin olisi erittäin laadukkaan oloinen ja nätti.