Kirjoittaja Aihe: Mp3-soittimet, myös iPodit  (Luettu 8531 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Giliath

• Cassiopeian pikkusisko
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Jensen Ackles :D
Mp3-soittimet, myös iPodit
« : Toukokuu 27, 2008, 18:33:38 »
Yritin etsiä topicia tästä aiheesta,mutta sellaista ei ole,tai en vain löytänyt.

Itse omistan Sony NW-A805 walkmanin. Se on todella monimutkainen (lataus ym.) verrattuna entiseen, rikkimenneeseen Samsungiin. En pidä yhtään soittimestani, jouduin päättämään nopeasti, ja nyt kyllä potuttaa ja aika kovasti. Ostan heti, kun saan tarpeeksi rahaa, Zen 4gt...

Eli itse olen miettinyt, miten paljon Mp3-soittimeni ovat vieneet tai pelastaneet elämästäni aikaa. Tässä muutama aihe:

Mp3/4-soittimet.. Mitä odotatte hyvältä Mp3-soittemelta? Tietenkin sen pitää toimia:) Itselleni on pakko olla iso näyttö, johtunee siitä että ensimmäinen soittimessani oli sellainen, ja sitten toista valitsessani oli pakko olla iso näyttö. Valitettavasti nämä iso näyttöiset ovat kokonsa ja ehkäpä painonsakkin puolesta pieninäyttöisiin ja näytöttömiin verrattuna suurempia, mutta nämä ovat kätevämpiä esim. lenkillä.
Kuulokkeet/ääni. Minulla ei ole (kuten toisilla) näihin verrattuna mitään väliä, kunhan ääni kuuluu selkeästi ja samalla lailla kuin CD-soittemelta.

Tila. Paljonko pitää olla gigaa? Mikä muisti on liian vähän? Itselläni pitäisi olla 4Gt mutta nyt on ainoastaan 2Gt. Ei tunnu riittävän yhtään. Tiedän että 2gt on paljon, ja siihen mahtuu satoja biisejä, mutta kun musiikki maku on sekalainen, tila ei riitä.

Aika. Miten paljon kuuntelette päivässä? Itselleni menee noin.3 tuntia ihan kevyesti, eikä ajankulua edes huomaa. Onhan se epäterveellistä, koska muistaakseni luin että kuuntelu vahingoittaa korvakäytäviä ym. Mutta eihän sitä huomaa että aika kuluu!

Matkat. Itse jos lähden matkalle, laukustani löytyy aina Mp3. Yleisesti junissa, busseissa ym. on piristävää kuunnella musiikkia. Nykyisin aika monilla näkyy soittimia olevan matkassa:)

Onko teistä ärsyttäävää, että esim.kouluissa kuunnellaan soittimia välitunneilla? Tietenkin se riippuu tilanteesta, mutta eräät ystäväni harrastavat kuuntelua joka välitunnilla. Siinä on aika vaikea aloittaa keskustelua heidän kanssaan ja sulkee heidät ja muut ulkopuolelle.

Juhlat. Jotkut harrastavat tätä ja se menee jo minusta yli. Ei ole mitään järkeä raahata Mp3:sta häihin, loukkaa paria ja vieraita. Eikä siinä edes auta ajattelu  "en tunne teitä, tulin vain jonkun pakottomana"

Tämä on ensimmäinen aloittamani topic, palautetta kiitos:) Anteeksi jos löydätte näitä kirjoitusvirheitä. Toivottavasti kirjoitatte monipuolisia vastauksia, että tähän ei heti kalahtaisi lukkoa.

Muoks 6.8.2008// Kävin tällä viikolla ostamassa itselleni uuden (vihdoin ja viimein) Zen 4gt. Soitin on aivan loistava, voittaa sata nolla edellisen Sonyn. Suosittelen soitinta kaikille, soittimesta löytää mm. Radion, kuvat, video toiston, muistikortti paikan....  
Muoks 9.10.210 Muutin vähän otsikkoa :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2010, 20:40:31 kirjoittanut Giliath »
*Miettii ja lukee, mutta harvemmin kirjoittaa*

Poissa fascino

• Merirosvo
  • Vuotislainen
Vs: Mp3-soittimet
« Vastaus #1 : Toukokuu 27, 2008, 19:54:16 »
Minulla on zen stone plus, jonka sain viime jouluna (2007) lahjaksi :) Se on omasta mielestäni todella hyvä mp3-soitin. Ei oikeastaan muuta vikaa kuin se että laulut vaihtuvat aika hitaasti jos nopeaa haluaa selata, mutta se ei haittaa!

"Perusvaatimukset" minulla ovat: 1. että se toimii ja 2. että siinä on näyttö :D

En oikeastaan huomaa paljonko kuuntelen. Yleensä on helpompi kuunnella vaikka koneen kautta mp3: mosesta. Kai siinä pari tuntia menee?

Matkoilla mp3 eli ämppäri on aina mukana. Ei voi reissata ilman sitä :P

Missä on aarteesi, siellä on sydämesi
RIP Elli 4.8.2008

tutkis

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Toukokuu 27, 2008, 20:21:59 »
Ostin eilen uuden soittimen, iPod nanon, 8GB. Vähän vaikea tässä vaiheessa heittää mitään sen syvällisempää arviota ko. soittimesta, mutta ensifiilikset ovat varsin positiiviset.

Edellinen soittimeni oli Creativen Zen V Plus, joka oli ihan ok. Liian vähän tilaa (1GB) eikä se sopinut yhteen minun koneeni kanssa (Mac, tämä oli yksi suuri syy miksi päädyin iPodiin), mutta ihan hyvin tuo toimi.

Soitin kulkee mukana melkein joka paikkaan. En tosin tykkää kuunnella musiikkia paikoilla, jossa on enemmänkin ihmisiä, mutta kävelymatkoilla tulee musiikkia kuunneltua. Nyt myös työharjottelussa, koska istun yksinäni koneella. Ja kyllähän tuo on aika pelastus esimerkiksi pidemmillä automatkoilla.

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Toukokuu 28, 2008, 17:57:31 »
Itselläni on Creativen Zen Stone 1Gt ilman näyttöä eli tavallaan riisuttu versio näytöllisestä versiosta, jollaisen siskoni omistaa. Plussana pidän soittimen pientä kokoa ja kestävyyttä (Venelakkaa mennyt soittimeen ja jälkiä/mitään muuta ei jäänyt soittimeen kun sen pyyhki kevyesti paperilla). Miinuksina taas akun kesto. Itselle riittäisi jopa 256 mt tarpeeksi. Mutta gigakin on ihan hyvä. Jouduin ostamaan soittimeni itse, joten tämän takia myös päädyin Stoneen.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Toukokuu 28, 2008, 18:47:41 »
Minulla on tähän mennessä ollut pari mp3-soitinta, ja kolmatta viedään. Ensimmäisessä taisi olla jotain häikkää, joten sen sain sitten vaihdettua uuteen ja toimivaan. Myöhemmin päätin ostaa itselleni hieman paremman soittimen, joten vanhan annoin sisarelle. Tällä hetkellä käytän SanDiskin Sansa c250:tä. Laite on ollut minulla noin vuoden käytössä, ja suht tyytyväinen olen ollut. 2 gigaa tuosta löytyy tilaa, ääntä saa nauhoitettua ja kuvia katseltua, joten ihan näppärä vehje on kyseessä. Nyt siinä on tosin alkanut olla jotain omituista vikaa, eli en pysty tarkastelemaan laitteella olevia tiedostoja tietokoneen kautta, ja luultavasti pitäisikin käydä vähän marisemassa liikkeessä. Takuuta on onneksi vielä vuosi jäljellä. Suhteellisen kallis vempele tuo olikin. Tietysti on aina se tietty iPod -himo olemassa, kun katselee joskus jossain kauppojen elektroniikkaosastoilla, mutta tähän mennessä olen onnistunut vastustamaan kiusausta. :)
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Lemoni

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Toukokuu 28, 2008, 19:21:22 »
Minultakin Zen Stone Plus löytyy, ihan hyvä soitin, tilaa sellaiset 4Gt (eiväthän nämä koskaan tarkkoja ole) elikkäs oikein sopivan verran minulle.

Soittimessa tärkeintä ei ole mikään muu kuin toimivuus ja helppokäyttöisyys ja ehkäpä myös pieni koko. Kun ämppäriin on helppo laittaa musaa, kun se on helppo ladata ja se on selkeä, niin olisin valmis ostamaan sen. Koosta sen verran, että koska itse kuljetan soitinta jatkuvasti mukanani (taskuissa/laukuissa/kädessä/yms.) on pieni koko plussaa että sen saa mahtumaan melkein mihin vain. Kuulokkeissa vaaimustaso ei myöskään ole kovin korkea

Kuuntelen musaa soittimellani aina yksin tai huonossa seurassa matkustaessani, silloin tällöin lukiessani ja silloin jos en halua häiritä kanssaeläjiäni sillä melulla mitä kuuntelen.

Sanoisin että mp3-soitin on yksi kätevimmistä keksinnöistä sitten pyörän meille musiikin suurkuluttajille :DD

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #6 : Toukokuu 28, 2008, 21:16:36 »
Minulla on  jo toinen mp3 soitin menossa. :) Ensimmäinen on/oli creatiwen 1 gigan soitin, joka halkesi kahtia kun se oli tietokoneessa kiinni ja serkkuni jouksi siihen. Se toimii kuitenkin ja lahjoitin sen veljelleni, (Joo se on teipillä kasassa). Olinkin kyllä jo uuden tarpeessa kun huomasin että 1 giga ei riitä mihinkään.
Sitten hommasinkin uuden soittimen, samanlaisen Creatiwen kuin edellinenkin, mutta vain 2 gigaisen. Sekin tuntuu joskus pieneltä määrältä mutta hyvä soitin se on. :)

Oiva keksintö, täytyy myöntää. Ei tarvitse sellaista 20x20 cm CD-soitinta levyineen raahata mukana kun tahtoo musiikkia kuunnella kun käy jossakin, pieni taskukoko on kyllä todella tilan säästöä. :) Ja patteritkin kestävät, minulla ainakin, suhteellisen pitkään. Ja laitan aina mp3:sen tietokoneen USB-porttiin ja kuuntelen sen kautta musiikkia, olnen niin kyllästynyt siihen että saa koneelle aina uudestaan ja uudestaan tehdä uusia musiikkia tiedostoja.

Kiitos ja kumarrus sille joka mp3-soittimen keksi.. ^.^''

~~Ind
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #7 : Toukokuu 28, 2008, 22:22:37 »
Tässä kysymys teille, jotka omistatte iPodin (minkä version tahansa). Onko se kannattava ostos, millaisia "herkkuja" siinä on, kuinka se kestää, miten paljon musiikkia mahtuu? Muistan, kun joskus yläasteella yhdellä luokkalaisellani oli iPod (silloin se taisi olla ihan uuttakin uudempi juttu) ja voi kettu, että minä olisin halunnut samanlaisen! Taidan haluta edelleen... :D
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa maisamiisa

• TYM-
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #8 : Toukokuu 29, 2008, 08:27:22 »
Mulla on kans Creativen Zen Stone, ja loistavasti toimii, tippui ämpäriin jossa oli mäntysuopaa + vettä, eikä ollut moksiskaan. Akku kestää ehkä vähän lyhyen ajan, itse lataan sen suunnilleen päivittäin (I'm not okay (I promise) soi koko ajan... Lol) Näytötön ja pieni, rakastan ikiomaa punaista Zen Stoneani. Mahtuu farkkujen taskuun tai vaikka paidan sisälle. Ihana.
  Ensimmäinen mp3seni oli joku x-merkkinen, sekin toimi viisi vuotta ihan kiitettävästi mutta sitten se tippui mehukannuun (miks nää kaikki nesteet vetää mun ämpäreitä puoleensa?). Toimii edelleen, tosin täytyy koko ajan pitää nappien johdosta kiinni ja pitää täsmälleen oikeassa asennossa että kuuluu musiikkia.

// Pistin hupparini tänään pesuun, ja 10 arvausta mitä sen taskussa oli... Ihan oikein, mp3seni. Ei toimi enää *snif*

/// ja muoksimaan taas, huomasin että en oo sanonu mtn ^^

Eli joo, isukki osti sitten täsmälleen samanlaisen uuden, punaisen Zen Stonen, kesäkuussa, ja sitten kun leikin aikani kuluksi sillä vanhalla, niin kas kummaa, se meni päälle ja toimii nykyisin ihan normaalisti O.o eli nyt mulla on kaksi samanlaista, jotka erottaa vain siitä, että vanhempi on vaaleamman värinen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2008, 17:27:38 kirjoittanut maisamiisa »
'cause baby you weren't the first or the last or the worst, SHAKE IT

Sakura

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Toukokuu 29, 2008, 14:36:36 »
Lainaus käyttäjältä: Rainmaker
Tässä kysymys teille, jotka omistatte iPodin (minkä version tahansa). Onko se kannattava ostos, millaisia "herkkuja" siinä on, kuinka se kestää, miten paljon musiikkia mahtuu?

Kaipaan suuresti vanhaa iPod shuffleani, jonka ostin parisen vuotta sitten ja joka sanoutui irti yhteistyöstä viime syksynä. Se oli juurikin täydellinen: sopivan pieni koko ja kestävän oloinen materiaali, käytännöllinen muttei rumakaan, kuului hyvin ja toiminnot hyvät, kaikki tarpeelliset. Näytöttömyys ei ollut mikään ongelma, tila (512Mt) sen sijaan alkoi käydä loppua kohden liian pieneksi. Mukava ottaa mukaan lenkille, vaikka kaulaan nauhan päähän, jos ei taskuja ollut. Ja lataus oli myös helppoa, kun shufflen saattoi iskeä suoraan koneen USB-porttiin. Tuo oli tosiaan juuri oikea minulle; toisen sukupolven shufflea en viitsinytkään enää ostaa, koska se vaikuttaa jo katoavan pieneltä. Näin jälkikäteen ajatellen se olisi kuitenkin tainnut olla käytännöllisempi valinta.

Nyt minulla on iPod nano tätä uusinta mallia, 8Gt, ja onhan se ihan sievä (musta <3), mutta melkeinpä liian hieno, pitäisi hankkia jokin suojus, ettei se menisi heti naarmuille ja mitä vielä. En tarvitse näyttöä lähes mihinkään, en tarvitse kaiken maailman soittolistoja (jaottelee biisejä artistien, albumien, kappaleiden, säveltäjien, musiikkityylien, vuosilukujenkin perusteella) ja video-ominaisuuksia (videoita voi ladata tuohon, musiikkivideoita siis ja leffojakin kai periaatteessa, sekä tavallisia kuvia; tarvittaessa iTunesista voi hakea albumeille kuvitusta) enkä oikeastaan tuota kaikkea tilaakaan. En sitten tiedä, onko tämä sen heikompi/herkempi kuin vanha shuffle, mutta sellainen tunne on, ja kestävyyttä minä juuri kaipaisin (no, on tuo parit reilusta metristä (hiekka)tielle tippumiset kestänyt). Musiikki kuuluu kyllä paremmin kuin vanhasta, eikä se kai ole mikään ihme. Volyymia vain ei tahdo saada tarpeeksi hiljaiselle : > Mutta kaiketi totun tähän ajallani.

Pidän muuten myös enemmän iTunesin vanhemmista versioista kuin uusista. Tämä nykyinen on liian automatisoitu (ehkä sitä saisi asetuksista muutettua mutta). Miten niin muutosvastarintaa?

Se etu iPodeissa mielestäni on useisiin muihin soittimiin verrattuna, että selatessa biisit vaihtuvat nopeasti eikä uutta joudu odottelemaan kymmentä sekuntia - pikku juttu, mutta tärkeä minulle :)

Tällä hetkellä en kuuntele kovin paljon soitinta, mieluummin ulkona ollessani kauniita kesäisiä ääniä :) Yksin bussissa/junassa istuessa kyllä ihan kätevä, mutta pitkän tähtäimen kuuntelulla käy korviin, vaikka kuuntelisin kuinka hiljaisella tahansa (ja taustahäly on häiriötekijä erikseen). Mutta esimerkiksi pyöräillessä nano on epäkäytönnöllinen: on pyöritettävää näppäintä ja lukitusta. Shufflea saattoi helposti käyttää sitä näkemättä, taskun läpikin, vaikka kaipa löydän näppituntuman tämän nanonkin kanssa joskus. Olen lisäksi kyllästynyt lähes kaikkeen nykyiseen musiikkiini enkä ole löytänyt viime aikoina mitään mukavia uusia tuttavuuksia. Paljon lataan musiikkia cd:iltä, oikeastaan vain niiltä. Pidän kokonaisuuksista, en yksittäisistä biiseistä, tai niistäkin tietysti, mutta osana kokonaisuutta.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #10 : Toukokuu 30, 2008, 00:53:50 »
Itselläni on 2 mp3-soitinta, molemmat Creativen. Vanhempi on takuuvaihdossa saatu (ostamani hajosi parissa kuukaudessa) ja kestänyt lähes 3 vuotta (siis ostamaani kestävämpi, koska on ollut vesihanan alla vahingossa) Zen Nano Plus 256 MB. Siinä on myös radioäänitystoiminto. Uudempi on alle vuoden vanha Muvo V100 2GB. Molemmissa on myös jonkinlainen sanelintoiminto (ei tarvitse mikrofonia) mutta en ole käyttänyt sitä paitsi kokeillessa ostopäivänä.

Käytän mp3-soitinta joka päivä pari tuntia enkä voi lähteä kotoa ilman sitä. Uudempi sisältää kaikki rakkaimmat cd-levyni ja vanhemmassa on joitakin lempibiisejä suosikkiartisteiltani. Vanhemmalla kuuntelen joskus myös radiota.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Argonblue

• Parasta ennen: 17.11.2009
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #11 : Toukokuu 30, 2008, 01:24:18 »
Minulla on Creative Zen Vision M 30Gb. Olen ollut siihen hyvin tyytyväinen ainakin tähän asti. Mielestäni tilaa ei koskaan voi olla liikaa, sillä olen sitä tyyppiä joka ei millään oikein onnistu karsimaan. Tällä siis tarkoitan sitä, että haluan pitää kaikkien levyjeni kaikki kappaleet aina kuunneltavissa ihan siltä varalta, että huvittaisi kuunnella juuri se tietty kappale. Aiemmissa soittimissani oli aina se ongelma, että tila ei riitä ja piti jättää jotain pois. Ei yhtään kivaa. Tähän vielä kappaleita mahtuu, ainakin muutama.

Huonona puolena tässä on tietysti fyysinen koko. Aina soitin ei oikein sovi taskun pohjalle, mutta mikäs sen parempi keino harjoittaa luovaa ongelmanratkaisukykyä. Ideaalissa maailmassa soitin voisi olla myös hieman kevyempi, mutta se on ongelmista vähäisin. Akku tuntuu ainakin toistaiseksi pitävän pintansa hyvin, vaikka tokihan senkin kesto ajan myötä heikkenee. Olen yrittänyt, ja suureksi yllätyksekseni myös onnistunut, olemaan paiskomatta soitintani kovin pahasti, joten iskujen kestosta en oikein voi sanoa mitään.

Käyttöliittymä on ihan ok tasoa. Vaati hieman totuttelua, mutta kyllä sen kanssa toimeen tulee. Pahana miinuksena myyntipakkauksessa ei toimitettu muuntajaa jolla soittiimen akkua voi ladata verkkovirrasta vaan ainoa vaihtoehto olisi ladata usb-liittimen kautta. Ei auttanut kuin ostaa muuntaja erikseen, mikä on mielestäni ärsyttävää rahastusta.

Käytän soitinta päivittäin. Radiota en kuuntele koskaan, mikä johtuu siitä, että silloin joutuisi käyttämään mukana toimitettuja kuulokkeita. Ne kun toimivat samalla radion antennina. Mutta kuten kuvioihn kuuluu, mukana toimitettavat kuulokkeet ovat aina halvimmat ja huonoimmat mitä maa päällään kantaa, nii ettei niitä edes tee mieli käyttää.
"We will be perfect...    ...in every aspect of the Game"

Vastarannankiiski vauhdissa taas...

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #12 : Toukokuu 30, 2008, 09:05:08 »
Sain juuri lahjaksi uuden mp3-soittimen, kun vanha ja halpa romu hajosi lopullisesti.
Merkki/malli on Philips GoGear 2Gb. Halusin aivan välttämättä juuri Philipsin, sillä minulla on aiempaa kokemusta kyseisen merkin musiikkisoittimien loistavasta kunnosta. Montakin hyvää kokemusta.
Se on sellainen luottokortin kokoinen, johon voi myös ladata kuvia tai videota. Radio tietysti löytyy, sekä äänitys. Äänitys on todella loistava - sain mankan vierestä äänitettyä todella hyvin pari kappaletta. Kuvanlaatu on todella hyvä.
Olen muutenkin erittäin tyytyväinen soittimeeni.

Kiinnitän aina huomiota merkkiin, tilavuuteen ja ulkonäköön. En pidä iPodien ulkonäöstä, eivätkä ne muutenkaan oikein iske. En tajua, miksi se on niin suosittu, mutta ei kai minun tarvitsekaan.
Tuo 2Gb on sopiva tilavuus soittimelle, ei sinne enempää tarvitse kappaleita yms. tavaraa saada. Tällä hetkellä minulla taitaa olla soittimessa n. 250 kappaletta. Edelliseen soittimeen verrattuna ero on huima, sillä se oli 128Mt, johon mahtui vajaa 30 kappaletta... Eh.

Inhoan myös nappikuulokkeita aivan suunnattoman paljon. Minulla on ilmeisesti jotenkin ihmeelliset korvat, kun ne eivät vain pysy. Ja ovat todella epämukavat. Ostin itselleni sellaiset stereokuulokkeet (Philipsin tietty), jotka ovat todella loistavat. Niitä voi bussissa pauhata vaikka täysillä, eivätkä kanssamatkustajat kuule mitään. Hinta oli ehkä hieman kirpaiseva, mutta ovat kyllä sen arvoiset. Sopivat ulkonäöllisestikin hyvin yhteen soittimeni kanssa :)

Minulla on soitin mukanani lähes aina, jos on laukkukin. Bussimatkani koulusta kotiin (ja toisinpäin) kestää yli tunnin, ja sinä aikana kuuntelen lähes poikkeuksetta musiikkia. Itse asiassa aamulla harvemmin, kun keskityn torkkumiseen :)
Nuo kuulokkeet ovat vain siitä harmittavat, että niitä pitää aina varoa, ja ovat paljon enemmän tilaavievät, kuin nappikuulokkeet.
Kuuntelen vaihtelevasti radiotakin. Onneksi on nuo hyvät kuulokkeet, jotka vielä ovat samaa merkkiä, joten kuuluvuus on todella hyvä. Kun siis minullakin käyttää kuulokkeita antennina (taitaa olla lähes kaikissa sama juttu).
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Hattrick

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Kesäkuu 02, 2008, 21:15:38 »
Itse omistan iPod nano 4gb:n. Ihan kiva soitin, mahtuu musiikkia ja jopa sarjoja / elokuvia (kunhan vaan poistaa laitteelta katselukerran jälkeen). Käytän sitä oikeastaan joka paikassa, jos matkustan yksin. Sarjoja ja leffoja tulee kateltua enemmänkin koulun tunneilla (meh, ei mitenkään fiksua tosin) ja ihmeellisesti niin pieneltäkin näytöltä pystyy niitä katsomaan ihan helposti.

Jossain vaiheessa varmaan tulee päivitettyä 8 gigaseen, muttei oikein kiinnosta nuo kiintolevyllisey 80-160gb:n laitteet. Jotenki imo alttiita menemään rikki.

Poissa Jonaz

• The Truth of a Liar
  • Vuotislainen
  • Miltä tuntuu tulla valoista varjoihin?
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #14 : Kesäkuu 02, 2008, 22:51:31 »
Ohoh. Mp3-soittimet nuo taivaanlahja musiikin suurkuluttajille. Itselläni on tällä hetkellä kaksi toimivaa soitinta. (Vaikkakin toinen on kännykässäni.) Elikkä nokia 5500 sport 1Gb ja Creative Muvo 256Mb. Tarkoituksenani olisi vielä hankkia 8Gb iPod nano kesällä koska Creativeen mahtuu liian vähän ja jos kuuntelen kännykällä niin aina on akku loppu.

Kuulokeiden suurhajoittajana voin sanoa niistäkin jotain. Kuulokeet täytyy olla hyvät jotta musiikista pääsee nauttimaan. Napit ovat epämukavat ja tippuvat helposti. Toisaalta sangallisetkaan ei ole paras mahdollinen vaihtoehto, koska ne hajoavat helposti. (Ainakin omalla kohdallani :D) Makuasia.

Soittimen kuuntelustani saattaa kertoa jotain se että kevätjuhlassa yläasteen luokanvalvojani kertoi että mitä meistä tulee ensimmäisenä mieleen. Yllätys yllätys minusta tuli Mp3-soittimet. Soitin aina korvilla. Tai ei nyt joka tilanteessa koska se saattaa olla loukkaavaa.
Bloody murder we will scream!

Poissa Tyyppi

• Kyseenalaistaja
  • Vuotislainen
  • Pohjanlahden merenneito <3
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #15 : Kesäkuu 03, 2008, 07:43:59 »
Ohoh. Mp3-soittimet nuo taivaanlahja musiikin suurkuluttajille. Itselläni on tällä hetkellä kaksi toimivaa soitinta. (Vaikkakin toinen on kännykässäni.) Elikkä nokia 5500 sport 1Gb ja Creative Muvo 256Mb. Tarkoituksenani olisi vielä hankkia 8Gb iPod nano kesällä koska Creativeen mahtuu liian vähän ja jos kuuntelen kännykällä niin aina on akku loppu.

Minäkin omistan tuon samaisen Creativen ihmelaitteen. Olen täysin samaa mieltä tuosta liian vähästä tilasta. Ehkä 2 albumia ja siinä -se onkin sitten täynnä. Lisäksi kuulokkeita hajotetaan ahkerasti myös täällä päin. Tämä on kai kolmannet nappikuulokkeet jotka on ostettu. Sain Veljekset Keskisen alelaarista ja yllättävän hyvin on toimineet. Ääni kuului oli volyymilla millä tahansa.

Akun/patterin loppuminen on todella harmittaa silloin kun just fiiliksessä ja sitten pitää alkaa etsiä joka paikka nurin että löytää puolitäyden patterin. Serkullani oli jokin ämppäri(tämäkin Creativen) joka ladattiin liittämällä tietokoneeseen. Tai jotain sinne päin.

EDIT//Voihan nenä! Isä hajotti minun mp3-soittimeni!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2008, 19:47:25 kirjoittanut Tyyppi »
Olenko minä olemassa? Oletko sinä olemassa? Onko mikään olemassa?
Pitchy pitchy Live start! Love shower pitch!
Blogini simpukan.kuoressa.blogspot.com

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #16 : Kesäkuu 07, 2008, 17:16:35 »
Minulla on sellainen kääpä mp3-soitin. Mustavalkoinen Philipsin kääpiäinen. Sinisävyisellä näytöllä. Siihen mahtuu tavaraa 2 Gt:n edestä... Se on joku GoGear tai sellainen laite. En aluksi tykännyt siitä yhtään, mutta olen kyllä tottunut siihen jo. Edellinen mp3-soittimeni hajosi. Sen näyttö vammautui mystisesti, eikä se enää tehnyt mitään. Se oli lajiltaan Creative Zen V Plus tai joku sellainen. Tykkäsin siitä ämppäristä. Sain sen synttärilahjaksi kun täytin 14, mutta se ei kestänyt muutamaa kuukautta kauempaa. Sen kuulokkeista tykkäsin myös enempi kuin näistä tämän Philipsin rämpyttimen, mutta ne kuulokkeet onnistuivat hajoamaan liian kovassa käytössä.

Kyllä tuo nykyinen kelpaa. Saa luvan kelvata. Kyllähän se välillä tilettää ja ongelmoi, mutta olkoon. Mm. rippileirillä se sanoi yhteistyösopimuksen irti ensimmäisenä iltana ja korjautui vasta tänään kun latasin sen. Kun tuo tilttaa, sen pitää antaa olla niin kauan, että akku tyhjentyy, ja sitten se pitää ladata uudelleen ja se toimii jälleen. x)

~Moondancer (vino kaktus)

Poissa Niënor

• Murheenkryynihkö
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Kesäkuu 07, 2008, 17:26:58 »
Mie omistan (jo vähän surkean) Creativen MuVo, ei oo "näyttöö". Hyvin on kyl toiminu, ei siin mitää, sain sen 2 vuotta sitte. Tilaa on 512 mb ja se on aika passeli, ei enempää välttämättä tarviikaa olla.
Vaihan biisei kumminki välil jos kyllästyy entisii.
2 vuoden aikana on ollu kyl jo 4 kuulokkeet. Uudet pitäis ostaa ku täl hetkel ei oo yksiikää ehjii.
Haluisin Creative Zenin tai iPodin. Näyttö ei oo pakolline ku laitan biisit aina aakkosjärjestyksee ni muistan järjestyksen ulkoo.
En kuuntele koskaa kauhee koval. Vaan sillee et kuulen.
Otan mp3 mukaa melkee minne vaa. Eikä pyöräilemää / lenkille voi lähtee ilman. ;)
Ne kuulokkeet on kyl yhet! Tekis mieli ain vaa heittää ne järvee.
Ekat kuulokkeet oli hyvät, mut ne jäi vahingos johoki lattialle ja koira söi ne. :(
Toiset ei pysyny korvas ees kävellessä, hyvä et kesti paikallaa ollessakaa, ja ne ei sit enää kuulunukaa.
Kolmannet oli sit vähä erityyppiset kuulokkeet, ne oli vaikee saaha korvas pysymää ja niiden kans ei kuullu mitää muuta vaik oli kaikist hiljasimmal (nää on kyl viel ehjät, mut ei pysy korvas).
Nää viimesimmät sit kesti iha ok korvas (ei kyl kauhee hyvi ain) mut toine kuuloke ei kuulu.

//Surumielinen napsi turhat enterit pois. :>
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 12, 2009, 15:43:00 kirjoittanut Sru »
- Merri.
- What?
- I'm hungry.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #18 : Kesäkuu 07, 2008, 18:07:33 »
Kyllähän se välillä tilettää ja ongelmoi, mutta olkoon. Mm. rippileirillä se sanoi yhteistyösopimuksen irti ensimmäisenä iltana ja korjautui vasta tänään kun latasin sen. Kun tuo tilttaa, sen pitää antaa olla niin kauan, että akku tyhjentyy, ja sitten se pitää ladata uudelleen ja se toimii jälleen. x)

Minulla on vissiin tuo sama, eikä ole yhtään ollut ongelmia. Toimii kuin unelma :)
En ole sitä kyllä kovin pitkään omistanut, mutta on todella kovassa käytössä jo ollut. Mutta hyvä tietää, jos vaikka tilttaa joskus ;)
Se ei kai ole mikään yleinen vika. Tai mitä nyt olen netissä lukenut käyttäjien kokemuksia (luin itse asiassa ennen ostoa, ettei tule ostettua mitään huonoa).
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Soara

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Kesäkuu 08, 2008, 01:51:31 »
Itselläni on Grative MuVo v100 1G muistilla. Hyvä on, minulle juuri passeli. Vaatimukseni on helppokäyttöinen, toimiva, näytöllä varustettu soitin, isolla muistalla. Minusta olkaa kohta tuntua että soittimestani loppuu kohta tila, joku 2G on hyvä, sillä jos on enemmän, niin hukun siihen musan paljoiuteen. Muutenkin sen pitää olla taskuun mahtuva, sinne menevä. Siihen tulisi olla helppo vaihtaa patteri, ja se ei saisi syödä patteria turhan nopeasti tyhjäksi kuten entinen denverini teki.

Minä saatan kuunnella soitinta monta tuntia päivässä. Koulupäivinä kuuntelin välitunnit, ruokatunnit, ja tilanteesta/tunnista riippuen myös tavalliset oppitunnit. Viikonloppuisin menee kanssa tunteja, harrastuksen parissa, kun olen yksin liikenteessä kuuntelen musiikkia kun urheilen.

Linja-auto matkat kouluun, ja muutenkin matkat jotka nyt matkustan, kuuntelen musiikkia. Sillä yleensä kaikki muut kuuntelevat eri musiikkia kuin minä..

Juhlat, minulla on yleensä mp3 soitin mukana käsilaukussa tai taskussa, koska automatka juhliin on kuitenkin ollut välissä, en kuuntele musiikkia itse juhlissa kuin ehkä yhden kappaleen jotta muistaisin sanat että vain rauhassa niitä kelata mielessäni.

Koulu tulikin jo mainittua. Itse kuuntelen välitunneilla, joten en näe sitä mitenkään huonona juttuna...

Minun mietteeni.
~Soara

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Guns N' Fuckin' Roses!
« Vastaus #20 : Kesäkuu 23, 2008, 16:24:25 »
Elikkäs,

multa löytyy 1 varsinainen mp3-soitin( I pod Nano 2GB), joka on toiminut varsin loistavasti, mutta niinkun on yleisesti huomattu tilaa voisi olla jonkin verran enemmän. Sitten kännykästä löytyy myös mp3-soitin( Nokia N73) tosin akku on aina loppu kun sillä kuuntelee paljon ja kuulokkeet pitää olla Nokian omat.   -.-

Nappikuulokkeita multa hajoaa vähän väliä kun niitä niskassa pidettäviä ei voi kantaa taskun pohjalla jne.

Matkalle kun lähtee niin on aivan ehdoton varuste mm: lentokoneessa, bussissa ja junassa..

Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

Poissa Chiida

• tussitatuoitu
  • Vuotislainen
  • Only children know what they are looking for
    • blogin tapainen
« Vastaus #21 : Lokakuu 04, 2008, 18:31:40 »
Mp3 -soittimeni näyttää tältä:http://tgsreviews.files.wordpress.com/2007/06/meizu8gbstart.jpg. Yksi tuttu toi sen kiinasta, enkä merkistä siksi sano mitään. Ei kauheasti tietoa siitä ole. Tilaa on 2gt, välillä pitää karsia jotain. Isomman soittimen haluaisin. Hyvin toimii kyllä, välillä hiukan kiukuttelee tuo soitin, voi jotenkin ehkä liittyä siihen, että tiputtelen sitä aina välillä lattialle. Kuten kaikkea muutakin. Kuulokkeita onnistun rikkomaan aina säännöllisin väliajoin. Jotenkin mystisesti niistä lakkaa aina kuulumasta :)

Soitin on mukana yleensä aina, paitsi kun unohdan sen tai vaihtoehtoisesti unohdan ladata sen. Musiikkia kuuntelen vähän joka paikassa ja vähän koko ajan. Yleensä aina kun on mahdollista.

Ainiin. Plussana tuossa soittimessa on, että voi itse vaihtaa taustakuvan siihen :D kyllästyn kaikkiin taustakuviin kauhean helposti, joten on kiva että ne saa vaihdettua
"What makes the desert beautiful," says the little prince, "is that somewhere it hides a well."

Poissa Asphyxiation

• Vuotislainen
    • Insanity
« Vastaus #22 : Lokakuu 07, 2008, 22:57:05 »
Tämmöinen vehje löytyy minulta. Mahtuu hyvin musiikkia, sopiva kokoinen ja ihan kivan näköinen :) Pitkään kestävä akku, eli ei ihan heti latauksen jälkeen lopu. Tykkään kyllä tästä veijarista aivan mahottomasti, eikä ollut kovin kalliskaan (n. 70e).  Tilaa 2GB.

Yleensä aina koulussa ja kauppareissuilla tätä kanniskelen mukanani, ja tulee kyllä kuunneltua hyvinkin paljon. Rakastan musiikkia, joten hyvin tärkeä kapistus on :) Mutta eipä mitään, hyvin on tähän asti ainakin kestänyt jatkuvan kulutukseni.

Auto-, bussi- ja junamatkoilla kyllä aivan ehdoton värkki mukana, en osaisi olla mitenkään päin jos ei olisi ämppäriä turvallisesti taskussa tai kassissa, tai jossakin muualla käden ulottuvilla : )
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2008, 22:30:43 kirjoittanut Asphyxiation »
Hän on piirtänyt viestin karttaan, siinä lukee: "Vie minut turvaan."

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
« Vastaus #23 : Lokakuu 09, 2008, 17:21:15 »
Minulla on iPod Nano myös, olikohan siinä sitten tilaa se 2 Gt:tä vai 4, en ole ihan varma. Ihan hyvin se kuitenkin on riittänyt, koska pääosin kuuntelen levyjä. iPodissa minulla on lähinnä kaikkia outoja ja sekalaisia biisejä ^^ Tila tosin oli loppumassa joskus vähän aikaa sitten, jäljellä oli enää jotain 200 Mt:tä mutta sitten soitin meni tyhjentymään omatoimisesti jollain ihmeellisellä keinolla ja koska olin juuri poistanut kaikki biisit vanhalta koneeltani ja uudella koneella on vain 400 biisiä, tilaa vapautui aika roimasti. Se minua muuten noissa Applen ipodeissa ärsyttää eniten, se että niissä on joku itsetuhomekanismi :) Tai ehkä minun soittimessani on vain jotain vikaa, mutta joka tapauksessa se on tyhjentynyt itsekseen kahdesti kahden vuoden aikana. Ne sen mukana tulleet kuulokkeet olivat myös aika huonot, minun kuulokkeeni hajosivat aika nopeasti (toinen kuuloke lakkasi kuulumasta kokonaan). Omatoimisesti tosin sain pöllittyä siskoni kuulokkeet, hihi. Pitäisi vain ostaa uudet joskus. Kun muistaisi.
Muuten kyllä tykkään noista Applen iPodeista, tila riittää ja akku kestää hyvin. Niin ja nimenomaan se, että siinä on akku on ihan mahtava juttu, pattereilla toimivat MP3-soittimet ovat tosi ärsyttäviä. Lataaminen on myös ihanan helppoa, silloin kyllä ärsyttää kun ei ole tietokonetta saatavilla ja akku uhkaa loppua ja juu, en omista sellaista kivaa laturia. iPodeissa tykkään myös siitä että niissä on pelejä :) Ne ovat niin elämämättömiä, ettei niitä voi olla kuin hauska pelata. Varsinkin Music quiziä ja sitäkin erityisesti muiden iPodeilla. Omalla on liian helppo kun biisit tuntee läpikotaisin.

MP3-soitin on kyllä aika tärkeä juttu, levyjä kun ei aina jaksa raahata mukana eikä kaikkialla aina voi kuunnella CD-soitinta. Esimerkiksi kouluun/koulusta kävellessä ja pyöräillessä iPod on suorastaan välttämätön. Koulussakin tulee joskus kuunneltua vaikka välitunneilla kyllä onkin sen verran kova melu ettei kuule mitään.
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Sirusho

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Lokakuu 09, 2008, 21:39:51 »
Itse ostin juuri Creative ZEN 8Gb soittimen ja maksoi vain 99e. Ei suotta sanota, että ulkomailta saa halvemmalla elektroniikkaa kuin Suomesta. Parasta soittimessa on se, että se on myös herätyskello. Sinne myös mahtuu musiikkivideoita. Liäksi tähän saa muistikortin jonka koolla ei ole väliä. Olen siis saanut halvalla aika hiton paljon tilaa.

Kuuntelen musiikkia melkein 24/7 eli soitin kulkee mukana junassa ja kaupungilla kulkiessa. Autossa en kuuntele mp3-soitinta, koska autossa mulla on ihan autosoitin.

Aikoinani, kun koulussa vielä olin,niin sielläkin tuli kuunneltua musiikkia aina, kun se oli mahdollista.