Kirjoittaja Aihe: Nineteen Years Later (vol 2)  (Luettu 39524 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

koser

• Ankeuttaja
Vs: Nineteen Years Later (vol 2)
« Vastaus #50 : Marraskuu 18, 2008, 18:43:24 »
Jotenkin se Harryn ja Ginnyn paritus tuntui hieman liian väkisin väännetyltä. Tai voi olla, että se vain tapahtui mielestäni liian yllättäen...
Ronin ja Hermionen parituksesta taas olin oikein mielissäni. He ovat oikea unelma pari :D

Tulin hyvin iloiseksi, kun sain viimeisessä kirjassa huomata ettei Draco ollutkaan niin kylmä ja paha kuin minkälaisen kuvan hänestä ensin sain. Hänestäkin ja hänen perheestään löytyi onneksi se " pehmo " puolikin <3

Poissa Sethis

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: ScarletSickle65
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #51 : Marraskuu 22, 2008, 09:08:56 »
Musta noi jotku nimet oli vähän hölmöjä... En ite ainakaa (jos olisin poika) haluis olla mikää Albus-Severus...
Parhaat nimet oli just sellasia normaaleja= Roxanne, Fred, Hugo ja Victoire (oliko?)... Ja yhdyn kysymykseen: Mihin se Luna sitten jäi? :O

Jo on kertonut (Esim. dokumentissa J.K. Rowling Vuosi elämässä) Että Luna meni naimisiin Lisco Scamanderin kanssa ja he saivat kaksi lasta. Luna sai myös huomata että ruttusarvista niistaisiikkia ei oikeasti ole olemassa, ja oppi että kaikkea mitä isä sanoo, ei tarvitse uskoa.
"En minä pelkää Harry", Dumbledore sanoi, ja hänen äänensä oli hivenen vahvempi, vaikka vesi oli niin kylmää. "Olen sinun kanssasi."

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #52 : Marraskuu 22, 2008, 10:26:20 »
Musta noi jotku nimet oli vähän hölmöjä... En ite ainakaa (jos olisin poika) haluis olla mikää Albus-Severus...
Parhaat nimet oli just sellasia normaaleja= Roxanne, Fred, Hugo ja Victoire (oliko?)... Ja yhdyn kysymykseen: Mihin se Luna sitten jäi? :O

Jo on kertonut (Esim. dokumentissa J.K. Rowling Vuosi elämässä) Että Luna meni naimisiin Lisco Scamanderin kanssa ja he saivat kaksi lasta. Luna sai myös huomata että ruttusarvista niistaisiikkia ei oikeasti ole olemassa, ja oppi että kaikkea mitä isä sanoo, ei tarvitse uskoa.

Luna meni naimisiin Lisco Scamanderin lapsenlapsen Rolfin kanssa. Ei itsensä Liscon kanssa.*Viilailee pilkkua*
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

lee

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Marraskuu 30, 2008, 23:16:47 »
Minun mielestäni viimeisen kirjan viimeinen luku oli ihan kökkö. Olisi pitänyt jättää lukematta. Ihan sellaista plaah plaahta. Harmittaa että luin sen. Kirjat olivat paljon kiinnostavampia ennen sitä, mutta loppu vain latisti kaiken totaalisesti. Eikö kukaan muu koe näin?

Poissa Naelath

• Vuotislainen
« Vastaus #54 : Joulukuu 04, 2008, 18:24:32 »
Minulle epilogi läsäytti kaiken. Suoraan sanottuna nauroin mielessäni epäuskoisena. Se oli laimea ja yksinkertainen. Aluksi tietysti lasten nimet saivat minut nauramaan, mutta jos oikeasti käytäntö on tällainen Britanniassa, niin sitten sen voin hyväksyä. Toisaalta jos Row kirjoittaisi uutta tarinaa tuosta maailmasta, olisi vähän tympeää lukea samannimisistä hahmoista uudestaan.
En ymmärrä kitinää Harrysta ja Ginnystä (ja etenkään mitään Harry & Draco paritus kaavailuja jos niitä joku sattui toivomaan).
Itse voisin hyvinkin kuvitella, että Ginny olisi ilomielin antanut Harryn nimetä lapset läheistensä mukaan. Kasvoihan Harry itse ilman rakastavaa perhettä. Ja kyllähän Ginnykin varmasti arvosti samoja henkilöitä.

Mutta tuo ylempi oli ensireaktioni. Nyt olen oppinut pitämään epilogista.
Ei olisi voinut paremmin kirjasarjaa lopettaa kuin sanomalla "kaikki oli hyvin" - kaikkien niiden vaikeiden 7 vuoden jälkeen Harryn elämässä. Mutta silti väliin jäi harmittava 19 vuoden aukko.
Ja mitä Scorpiukseen tulee, minusta se on loistava Dracon kaltaisen "nilkin" pojan nimeksi. Mutta ihanaa, että Ronilla ja Hermylla kaikki lopulta toimi paremmin kuin hyvin, ainakin näin voi olettaa.
Your cage may not have bars but it’s still a cage.

ituo

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Joulukuu 10, 2008, 22:43:04 »
Henkilökohtaisesti pidin siitä, että viimeiseen kirjaan oli liitetty epilogi, vaikka kuvittelinkin itse tuevaisuuden hiukan erilaiseksi.
   Pidin Ginnyn ja Harryn suhteesta Tylypahkassa, mutta mielestäni se olisi voinut päättyä kokonaan, kun Harry ei halunnut vaarantaa Ginnyä. Ginny olisi aikansa surettuaan löytänyt itselleen miehen ja elänyt onnellisena perheensä kanssa ja Harry olisi matkustellut, tutkinut ja kukistanut nousevia pimeyden velhoja ja noitia sekä mahdollisesi opettanut pimeydenvoimilta suojautumista Tylypahkassa yksin, pitäen huolta kummi-pojastaan Ted Lupinista, jolle hänestä tulisi samanlainen isä-hahmo kuin Siriuksesta tuli Harrylle. Se olisi kuitenkin saattanut olla liian julma kohtalo Harrylle, joka vain halusi elää rauhassa perheensä kanssa.
   Hermione ja Ron menivät mielessäni naimisiin ja lisääntyivät kuin Weasleyt konsanaan. He pitivät aina yhteyttä Harryyn joka vietti usein aikaa heidän luonaan. Harrysta tuli kuitenkin vanhetessaan yhä syrjäänvetäytyvämpi ja hän vietti aina vain enemmän aikaa yksin, Tedin tai Alberforthin kanssa, joka muistutti häntä Dumbledoresta.
   George Weasley jatkoi Weasleyn Welhowitsejä, joka menestyi loistavasti, ja perusti perheen. Kaksoisveljen kuolema jätti Georgeen jälkensä. Hänen vitsinsä eivät suinkaan ehtyneet mutta niihin tuli tiettyä särmää. Yhtä kaikki hän oli rakastava aviomies ja hellä isä.
   Dracosta ja Sorpiuksesta haluaisin kuulla lisää. Scorpius vaikuttaakin mielestäni potentiaaliselta seuraavalta päähenkilöltä.
   Minua häiritsee vähän kuinka kaikki saivat kunnioitettavat ammatit, suurin osa taika ministeriön palveluksesta. Toisaalta ministeriö on taika maailmassa kohtuu suuri työllistäjä yksityisten liikkeiden sekä pankin ja koulun lisäksi.

Poissa mimbulus

• Vuotislainen
« Vastaus #56 : Joulukuu 11, 2008, 20:24:05 »
 Viimeinen epilogi oli tylsä ja se ei vaikuttanut yhtään Row -tyyliseltä. Nimet olivat todellakin liian.. liian.. Mikä se sana nyt on? Yliammuttuja? Ei, mutta jotain sinne päin. Nimet olivat erittäin ei-suuhun-sopivia ja kuulostivat töksähtäviltä, tuntuu kuin ihan kuka vaan olisi voinut keksiä ne.
~mimbulus

Poissa Sethis

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: ScarletSickle65
« Vastaus #57 : Joulukuu 12, 2008, 14:23:15 »
Aivan älyttömästi näitä kielteisiä mielipiteitä täällä. Pitää kuitenkin muistaa, että Jo kirjoitti tämän ehkä joskus VK:n ja SK:n välissä. Silloin hän ei ehkä ollut vielä niin "kehittynyt" kirjailijana. Jo kirjoitti viimeisin luvun silloin koska hän sanoi että jaksaa sen avulla kirjoittaa loppuun. Ehkä se viimeinen luku tuli jotenkin "äkkiä" eikä hän enää halunnut muuttaa sitä koska sitten se ei enää olisi ollut se sama juttu minkä avulla hän jaksaa.
"En minä pelkää Harry", Dumbledore sanoi, ja hänen äänensä oli hivenen vahvempi, vaikka vesi oli niin kylmää. "Olen sinun kanssasi."

Poissa Matu

• Vuotislainen
  • Lemons, please.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #58 : Joulukuu 20, 2008, 14:55:49 »
Loppu oli minusta hyvin yllättävä, mutta ei hyvällä tavalla.
Täysin Rowlingin tyylistä eroten kaikki olikin hyvin, parit löytyivät, syntyi söpöjä lapsia, kaikki onnellisia ja yhdessä... Loppu oli täysi floppi! Siitä puuttui kaikki särmä ja yllättävyys, ja odotin tosi paljon saavani tietää enemmän siitä mitä Dracolle, Georgelle ja Dursleyille tapahtui. Oikeasti, kun epilogi loppui olo oli ihan sellainen, että "tässäkö kaikki?!". Harryn ja Ginnyn lasten nimet järkyttävät yhä, mutta en odottanutkaan muuta, oli niin Harryn tapaista antaa lapsille hänelle rakkaiden ihmisten nimet...
Mielestäni Rowling olisi voinut lisäillä alkuperäiseen lukuun vielä jotain mikä vähän rikkoisi tuota paksua sokerihattaraa.

-Matu
All work and no play make Jack a dull boy

Lomion

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Tammikuu 03, 2009, 12:44:17 »
Loppu oli minusta hyvä! Mutta olisin halunnut tietää vähän enemmän muistakin eloonjääneistä... Ja tosiaan se että Harryn ja Ginnyn lasten nimet olivat erityisen tärkeitä vain Harrylle. Olisi ollut mukavaa jos joku olisi nimetty jonkun Ginnylle erityisen ihmisen mukaan.
Pahoittelen näin lyhykäistä viestiä :)

yesterday

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Tammikuu 03, 2009, 23:12:16 »
Minusta tämä loppu olisi saatu jättää tekemättä.
Periaatteessahan loppu oli juuri sellainen, mitä uskoisi suurimman osan faneista toivovan sen olevan. Ron + Hermione, Harry + Ginny, kaikki on hyvin ja Voldemort kuollut ja kuopattu.
Mutta juuri se, tämä täydellinen Happy Ending Story -loppu pilaa kirjan muuten hienon lopetuksen. Se 'Suunnitelman heikko lenkki' tms luku olisi ollut ihan kelpo lopetus.
Okei, oli ihan hyvä että Hermione ja Ron pysyivät yhdessä sitten loppuun asti. Heidän välillään on koko kirjasarjan ajan ollut sellaista sähköä, että se on ollut arvattavissa jo vaikka kuinka pitkään. En tiedä mistä heidän lastensa nimet sitten tulevat, mutta ihan kiva ettei Potter tyyliin kaikki ole jonkun toisen ihmisen periyttämiä. Ron oli pysynyt ihan samanlaisena, en tiedä kuinka todennäköistä se on, kun elää 24/7 Hermionen kanssa ja on kahden lapsen isä, mutta antaa nyt olla tällä kertaa.
Sitten Harry ja Ginny. Toki itse toivoin heidän palaavan lopulta yhteen, mutta kun tässä tuli jo yksi "unelmapari", niin se on aika epätodennäköistä. Potter oli muuttunut todentuntuisesti isämäiseksi hahmoksi ja Ginnykin, sellaiseksi perusvanhemmiksi. Mutta sitten ne lapset, tai itseasiassa niiden nimet. Ei siinä mitään, ymmärtäähän sen että Harry on halunnut näiden tärkeiden ihmisten nimet, mutta yhdistelmät. Lily Luna? Tai no päällimäisenä, Albus Severus? Ginnyllä ei ole tainnut olla paljoa  sananvaltaa nimien valinnassa :D.

Dracosta olisi tosiaan ollut kiva saada tietää lisää. Toivottavasti Scorpius ystävystyi jo tuttujen ystäviemme lasten kanssa =) (toiveajattelua? =D)
Jäi kuitenkin mietityttämään moni asia. Onko minulla mennyt jokin pahasti ohi, vai onko totta ettei siinä mainittu ollenkaan kenenkään ammatteja? Ja mitä Lunalle tapahtui?

Nojaa, yesterday on puhunut suunsa puhtaaksi.

Partybansku

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Tammikuu 04, 2009, 11:53:56 »
yesterday: Kysyit niistä ammateista, niin niitä ammatteja ei ole kerrottu siinä luvussa, vaan J.K.Rowling on itse ne kertonut, ja tiedot löytyvät ainakin HP-fanien sivuilta. Siellä myös muiden viimeisessä luvussa mainitsemattomien henkilöiden ammatteja ja kumppaneita.

Minusta loppu taas oli oikein hyvä, sillä jotenkin täydentää kertomuksen ja varmistaa, että kaikki on todellakin loppu. Yleensä ainakin minua jää vaivaamaan suuresti, jos en tiedä mitä päähenkilöille sitten tapahtuu kirjasarjan päätösosan jälkeen. Niin ja nuo nimet, minusta Albus Severus on omalla tavallaan ihan hauska ja James Sirius nyt ainakin toimii, mutta Lily Luna on täysin mahdoton nimeksi, ihan oikesti... Mutta toisaalta, uskon, että lapsista käytetään yleensä puhutellessa vain sitä etunimeä, joten ei noissa nimissä sitten ole mitään vikaa :). Olen kuitenkin samaa mieltä monen muun kanssa siitä, että miksi Ginny ei saanut päättää yhtään nimeä, tai no Luna nimen ehkä? Ja sekin toiseksi nimeksi. Mutta ainakaan minun tehtäväni ei ole puuttua Rowlingin päätöksiin, nimet ovat ja nimet pysyvät.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #62 : Tammikuu 05, 2009, 12:23:05 »
Loppu oli minusta hyvä! Mutta olisin halunnut tietää vähän enemmän muistakin eloonjääneistä... Ja tosiaan se että Harryn ja Ginnyn lasten nimet olivat erityisen tärkeitä vain Harrylle. Olisi ollut mukavaa jos joku olisi nimetty jonkun Ginnylle erityisen ihmisen mukaan.
Pahoittelen näin lyhykäistä viestiä :)

Onhan siellä yksi nimetty Ginnyllekkin läheisen ihmisen mukaan. Lilyn toinen nimihän on Luna, joka on tietääkseni Ginnyn hyvä ystävä. Tätä tosin ei kerrottu kirjassa, vaan Rowling on kertonut tämän myöhemmin.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Kvinttiympyrä

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Tammikuu 05, 2009, 15:54:53 »
Eiköhän H/G ja Hr/R olleet juuri ne, joita ihmiset epäilivät ja jotkin toivoivat. Albus Severuksen kutsumanimi jotenkin hirvittää, "Al". Siitä tulee liian amerikkalainen mieleen, ja jotenkin sopimaton. James Sirius oli paras nimiyhdistelmä, sillä nimet sopii hyvin yhteen ja kumpikin kuuluu suosikkihahmoilleni. Lily Lunankin kestää, se on hyvä, että JOKU Ginnylle tärkeä ihminen tungettiin mukaan.

Yleensä ystävien nimien käyttäminen lapsien niminä toimii, mutta Pottereiden lapsissa ei ole yhtään ns. tuoretta nimeä. Ja taas toisessa ääripäässä, Rose ja Hugo? En voi sanoa pitäväni kummastakaan, ja olen pahoillani jos joku nyt erehtyy minun olevan valittaja ;)

iessi

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Tammikuu 06, 2009, 14:00:51 »
Mielestäni loppu oli vähän imelä. En tiedä olisiko kirja ollut parempi ilman 19 vuotta myöhemmin- lukua, mutta mielestäni viimeinen luku (Suunnitelman heikko lenkki) olisi voinut lopettaa kirjan ja tämä 19 vuotta myöhemmin- epilogin Rowling olisi voinut julkaista vaikka myöhemmin. Nooh, mielipiteensä kullakin, mutta minun mielestäni itse tarinan viimeisen luvun (siis tämä kyseinen Suunnitelman heikko lenkki) loppu oli juuri sopivan koskettava lopettamaan Harry Potterin tarinan :)
Ja noista nimistä vielä : Miksen tiennyt että Lilyn (siis Harryn ja Ginnyn lapsen) toinen nimi oli Luna ? Kerrottiinko se vasta myöhemmin ? Anteeksi tietämättömyyteni... :D

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Vastaus #65 : Tammikuu 06, 2009, 16:10:36 »
Ja noista nimistä vielä : Miksen tiennyt että Lilyn (siis Harryn ja Ginnyn lapsen) toinen nimi oli Luna ? Kerrottiinko se vasta myöhemmin ? Anteeksi tietämättömyyteni... :D

Juu tämä kerrottiin vasta myöhemmin Rowlingin julkaisemassa sukupuussa.

Dunja

• Ankeuttaja
« Vastaus #66 : Tammikuu 06, 2009, 17:07:52 »
Se vika luku oli ihan hauska, ja nauroinkin kunnolla, vaikka en yleensä naura kirjoille. Lähinnä nauroin niille nimiyhdistelmille :)
Toisaaltahan se loppu oli ennaltaravattava, mutta olihan se kiva lukea, että kuinka kaikki sitten alkoi sujua. Ja se oli mukavan kepeä päätös, ettei sarja loppunutkaan mihinkään Harryn hautajaisiin, josta olisi jäänyt vielä tyhjempi ja haikeampi olo.

Nicky Noon

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Tammikuu 11, 2009, 21:21:57 »
Minäpä suorastaan itkin kiukusta tuota viimistä lukua räpiköidessäni! Ginny ja Harry! Ron ja Hermione! Albus Severus jne. ! järkyttävää! Tosin ymmärrän, miten typerältä olisi tuntunut, jos vikassa luvussa selviäisikin, että Hermione olisi yhdessä vaikkapa Lee Jordanin kanssa. Mutta silti, tuollaiset paritukset pitäisi kieltää Pottereiden kaltaiselta mielikuvitukselliselta sarjalta! Lisäksi oli erittäin ärsyttävää, kun muista hahmoista sai tietää niin vähän, esimerkiksi just siitä Dracosta. Minua häiritsi myös teidän tapaanne se, miten nimet oli valittu Harrylle tärkeiden henkilöiden mukaan. Minusta Fred olisi ainakin ansainnut ihan ehdottomasti saavansa nimen jollekin Pottereiden lapselle! :( Ron myös käyttäytyi jotenkin lapsellisesti, ja mm. se sai luvun tuntumaan oudolta ja irtonaiselta. Myös se oli kummalista, kun Harryn ja Ginnyn yhteiseloa tuskin onkaan koko kirjassa, ja sitten he ovatkin naimisissa... ei, en tosiaankaan pitänyt tästä viimeisestä luvusta.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Vastaus #68 : Tammikuu 11, 2009, 21:56:29 »
Minäpä suorastaan itkin kiukusta tuota viimistä lukua räpiköidessäni! Ginny ja Harry! Ron ja Hermione! Albus Severus jne. ! järkyttävää! Tosin ymmärrän, miten typerältä olisi tuntunut, jos vikassa luvussa selviäisikin, että Hermione olisi yhdessä vaikkapa Lee Jordanin kanssa. Mutta silti, tuollaiset paritukset pitäisi kieltää Pottereiden kaltaiselta mielikuvitukselliselta sarjalta! Lisäksi oli erittäin ärsyttävää, kun muista hahmoista sai tietää niin vähän, esimerkiksi just siitä Dracosta. Minua häiritsi myös teidän tapaanne se, miten nimet oli valittu Harrylle tärkeiden henkilöiden mukaan. Minusta Fred olisi ainakin ansainnut ihan ehdottomasti saavansa nimen jollekin Pottereiden lapselle! :( Ron myös käyttäytyi jotenkin lapsellisesti, ja mm. se sai luvun tuntumaan oudolta ja irtonaiselta. Myös se oli kummalista, kun Harryn ja Ginnyn yhteiseloa tuskin onkaan koko kirjassa, ja sitten he ovatkin naimisissa... ei, en tosiaankaan pitänyt tästä viimeisestä luvusta.

Georgehan antoi pojalleen nimeksi Fred. Tämä tosin selvisi vasta myöhemmin Rowlingin piirtämässä sukupuussa.

Sister Morphine

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Tammikuu 14, 2009, 11:19:54 »
Minä en pitänyt 19 vuotta myöhemmin luvusta lainkaan. Kuten monet ovat täällä sanoneetkin, niin se oli erittäin imelä ja vaikka minä kyllä olenkin ehdottomasti sen kannalla, että Harry ansaitsi onnellisen lopun, niin tuo meni kyllä jo vähän liiallisuuksiin. En vain missään vaiheessa onnistunut näkemään Harryn ja Ginnyn välillä sellaista kipinää, että he olisivat voineet mennä naimisiin ja saada lapsia jne. Jopa heidän teiniaikainen romanssinsa vaikutti minusta vähän epäuskottavalta, ainakin Harryn osalta. En kiistä sitä, etteikö Rowling saisi tehdä hahmoillaan juuri niin kuin parhaaksi näkee ja näin, mutta en minäkään voi itselleni mitään kun en vain pitänyt Harry-Ginny-yhdistelmästä.

En oikein käsitä sitä, minkä vuoksi Harryn ylipäätään oli pakko mennä naimisiin ja perustaa perhe. Olisin pitänyt paljon todennäköisempänä sitä, että hän olisi elänyt koko elämänsä poikamiehenä ja ollut keskeisessä roolissa esimerkiksi ystäviensä perheiden elämässä. Olikohan tuon epilogin tarkoituksena sitten vain kertoa, että vihdoin Harry sai oman perheen, jota vailla hän oli koko elämänsä ollut? No, oli miten oli, minun mielestäni se oli vain lähinnä Harry Potterin asettamista englantilaisen keskiluokkaisen ihmisen rooliin, mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

Ron/Hermione oli hyvin ilmiselvä ja varmasti monet olisivat pettyneet, jos he eivät olisi saaneet toisiaan. Minulle jäi siitä enemmänkin sellainen fiilis, että Row meni sieltä, mistä aita oli matalin. Moneen otteeseen olen todennut, että hän on Pottereita kirjoittaessaan sortunut useasti siihen, että tarttuu kaikkein yksinkertaisimpaan ratkaisuun. Olisi ollut virkistävää, jos Ron ja Hermione olisivat pysyneet ainoastaan ystävinä ja menneet naimisiin joidenkin toisten kanssa.

Lasten nimistä sitten. No, en minä oikein tiedä mitä niistä voisi sanoa. En usko, että niitä oikeastaan kuulu edes varsinaisesti ajatella niinkään noiden lasten niminä, vaan enemmänkin siinä tuodaan esille, ketkä ihmiset olivat Harrylle kaikkein merkittävimpiä. Joku tuolla sanoikin, että Harry on varmaan saanut päättää kaikkien lasten nimet ja siltä se minustakin vähän tuntuu.

Koska en itse jäänyt kaipaamaan minkäänlaista selontekoa hahmojen myöhemmistä vaiheista, niin en oikeastaan olisi tahtonut kuulla enempää kenestäkään, tuntui pikemminkin siltä, että sain liikaakin informaatiota, heh. Kyllä minä olisin ainakin paljon mielummin jäänyt itse pohtimaan, että mitä kenellekin tapahtui, mutta ymmärrän kyllä senkin, jos jotkut halusivat kuulla kuinka Harry voi aikuisena.

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #70 : Tammikuu 16, 2009, 17:21:10 »
Hah, taidan olla melkein ainoa, joka piti tuosta luvusta :D

En vaan tykkää yhtään näistä parituksista (Ron+Hermione & Harry+Ginny) Nyt ne ihan menee, kun on tottunut ja ne oli niin ennalta arvattavat, mutten siltikään tykkää niistä. Mutta ei se musta nyt niin imelä ollut, ja ne lasten nimet oli just söpöjä! Sai nauraa kunnolla niille nimille ja Ronille. Olisihan nyt muistakin enemmän voitu kertoa, mutta en minä ainakaan Dracosta mitään enempää olisi halunnut kuulla, vihaan häntä! Lunasta olisi voitu kertoa ja enemmän Nevillestä. Tuli ihan hyvä mieli tuosta kun olin lukenut. Hauska lopetus mielestäni Potter-sarjalle. Ei minulla ainakaan mitän valittamista ole, nuo paritukset vaan, nöh. En kyllä tiedä kenestä olisi pitänyt tulla Hermionen mies ja Harryn vaimo ja Ronin vaimo jos ei noita parituksia ois, mutten siltikään tykkää noista parituksista :p
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Vastaus #71 : Tammikuu 16, 2009, 18:53:18 »
Oon ehkä kirjottanut tänne aiemminkin, mut en ainakaan vielä löytänyt, joten laitetaanpa uudelleen mielipiteeni kyseisestä luvusta.

Musta tää vika luku on yks parhaimmista koko sarjassa. Oli ihanaa kuulla, että Harrylla oli vihdoikin kaikki hyvin. Ja paritukset menivät juuri niin kuin toivoinkin, vaikka olivathan ne aika ennalta-arvattavia. Tykkäsin myös Harryn ja Ginnyn lasten nimistä. Albus Severus on tosi söpö nimi. Myös Ronin ja Hermionen lapsilla oli kivat nimet.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2009, 18:58:16 kirjoittanut Tanzu »

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #72 : Helmikuu 01, 2009, 11:27:54 »
H/G lapsien nimet olivat raivostuttavia -.-'
James Sirius ainoa nimi josta oikeastaan pidin, lähinnä koska pidän Siriuksesta ja James on myös hänelle paritettuna ihana.
Lily Luna Ei helvetti... Olisin Rowsku hieman voinut lisätä mielikuvituksen käyttöä...
Albus Severus Pahin! Nyt olen tuohon nimeen jo tottunut, mutta ensimmäisen kerran kun luin olin melkein pyörtyä. Ginnyllä ei ole ollut mitään sanavaltaa nimiin... Harrylla vain.

Hermione ja Ron

Hugo ja Rose

Ei tuossakaan mielikuvitusta tuhlattu ole...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 21, 2010, 23:10:10 kirjoittanut Mortti »

Tobias

• Ankeuttaja
« Vastaus #73 : Helmikuu 01, 2009, 15:03:07 »
Oon sunkaa Mortti ihan samaa mieltä. Ei räyhääjiä multa.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #74 : Helmikuu 01, 2009, 18:50:49 »
Lainaus
Pidit James Siriuksesta siksi, että he ovat lemppareitasi? Kuule, jos pidemmälle mennään, niin kaikki nimet ovat ihan yhtä älyttömiä. Niissä ei ole lainkaan mielikuvitusta, jos yhdistelet suurinpiirtein isäsi ja setäsi nimiä. Ei näin.

Tietysti kaikki nimet olivat yhtä älyttömiä xD Tari raivostuttavia, miten sen nyt ottaa :)
James Sirius oli kuitenkin minun mielestäni hyvin nimivalinta.