Kirjoittaja Aihe: Nineteen Years Later (vol 2)  (Luettu 40521 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa loorry

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Vs: Nineteen Years Later (vol 2)
« Vastaus #100 : Lokakuu 28, 2010, 23:26:38 »
Epilogi olisi ollut aivan tarpeeksi siirappinen ilman, että loppuun piti vielä lisätä: "kaikki oli hyvin". No ei vaan, olihan se sinällää ihan mielenkiintonen. Vähän enemmän olis taustoista voinu kertoa mun mielestä.

Mun mielestä se "kaikki oli hyvin" taas sopi siihen loppuun hyvin, se kärjisti epilogin hyvin. Kyllä mä mielummin tän otin kun "Harry ja Ginny kävelivät onnellisina kohti kotia auringon laskiessa puiden taakse". : )

Olen aivan samaa mieltä. En olisi oikein niellyt mitään auringonlaskulöpinöitä. Loorry olisitko sinä toivonut siirappisen vastakohdaksi jotain tyyliin ''Yhtäkkiä Harryn pää oli haljeta kivusta... LOPPU'' -?
Kuten EJR minäkin pidän lapsien nimistä ja olen jäänyt miettimään ammatteja.
En tosiaan olis halunnu mitään auringon lasku skeidoja ja en tarkottanut mitään päänhalkeamis juttujakaan. Tarkotin, että se loppu ois ollu parempi ilman sitä lisäystä: "kaikki oli hyvin".
Eli toisin sanoen kirja ois voinu loppua tähän lauseeseen: "arpi ei ollut vaivannut harrya 19 vuoteen".  Ei se lisäys mua kuitenkaan hirveästi haitannu. Niinkun tossa mun viestissä mun mielestä tuli ilmi, niin en ollu niin vakavissani sen "kaikki oli hyvin" suhteen.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2010, 00:46:44 kirjoittanut loorry »

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #101 : Elokuu 16, 2011, 02:01:39 »
Lainaus
''Yhtäkkiä Harryn pää oli haljeta kivusta... LOPPU''

Tuopas vasta olisikin ollut jännä >:D Tuonut mainiota jännitystä oi-niin-utuiseen loppuun...

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #102 : Elokuu 16, 2011, 08:52:12 »
Sanonpa minäkin sanasen noista nimistä... Onhan se kieltämättä vähän omituista ja ikävääkin, ettei Ginnyn suvun nimiä käytetty (varsinkin kun Harry arvosti Ginnyn vanhempia suuresti ja oli aina kuin kotonaan Kotikolossa), mutta toisaalta en kiellä etteivätkö nuo olisi olleet omalla tavallaan herttaisia in memoriam -nimiä. Tai siis, tavallaan ympyrä sulkeutuu, kun Tylypahkaan tulee tietynlaisen piittamattomuuden säännöistä hallitseva tyyppi, jonka nimi on -mikäs muukaan kuin- James Sirius. Albus Severus on selvästi eräänlainen kunnianosoitus, joka on omalla tavallaa kaunis. Tavallaan Harry jätti muistot elämään lapsiensa nimissä. Vähän korneja ja kömpelöitähän nuo tavallaan ovat, mutta sopivat minusta hienosti "epilogin" henkeen.

On se tavallaan kutkuttava ajatus, että Lily, James (Sirius) ja Albus (Severus) -nimet palaavat taas Tylypahkaan. :)
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Snow Angel

• Vuotislainen
« Vastaus #103 : Elokuu 20, 2011, 03:49:04 »
Epilogin tyyli muistutti kirjoitustyyliltään ensimmäistä kolmea kirjaa, ja tuntui siten hieman oudolta, joskin mielenkiintoiselta. Pitkä nimilista lueteltiin epäluontevan rivakasti, ja nimet kuulostivat hieman hullunkurisilta, mutta tykkäsin ajatuksista niiden takana. Albus Severus ainakin oli mielestäni hieno nimivalinta. Oli tosi kova juttu muistaa severusta lapsensa nimessä kaiken sen pahan jälkeen mitä severus oli harryyn katkeruudessaan vuosien varrella syytänyt. Kaikki mitä harry näki ajatuseulassa riitti siihen, ja syystäkin.

Syntyneet parit oli musta hyvät ja selkeät. Ron ja Hermione oli kertakaikkiaan loistava, jo kauan sitten muodostumaan alkanut tarina, joka sai arvoisensa lopun. Harrysta ja Ginnysta olin hullaantunut vielä kuudennen kirjan lopuilla, mutta ginnyn osuus seiskassa oli pettymys, todella pliisu, eikä harryn ja ginnyn avioliittoa halunnut katsella samalla tavalla kuin kutosen jälkeen olisi vielä voinut. Niiden keskustelut puuttui kokonaan, joten kemiaa heidän välillään ei voinut silmillään nähdä, vaikka hahmot toki itsessään aivan ihania yhä olivatkin...

Mitä tulee hp sarjan mahdolliseen jatkoon, mistä tässäkin threadissa on paljon puhuttu, en tiedä haluaisinko nähdä enää uutta kertomusta samassa taikamaailmassa. Volde on jo voitettu - jatko tuntuisi päämäärättömältä rahastukselta. Tilanne tämän kirjasarjan suhteen on täysin eri, kuin vaikka tolkienilla hobitin jälkeen. Esiteosta voi seurata pääteos, mutta pääteosta ei luontevasti seuraa enää muu pienteos. Sitä ei enää yhdistäisi sarjaan, ja sen irrallisuus häiritsisi samalla tavoin kuin useita häiritsee elokuvien ja kirjojen rankat eroavaisuudet.

Ps: Kirjoitin viestin kännykällä sängyn pohjalta, niin sieltä löytynee kirjoitusvirheitä. Sori :)!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 20, 2011, 03:52:26 kirjoittanut Snow Angel »

Poissa naurrettavus

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #104 : Elokuu 22, 2011, 20:29:32 »
Hmm... En oikeen osaa päättää tykkäsinkö koko 19 vuotta myöhemmin-luvusta vai en. Toisaalta se oli ihana lopetus ja kirja ilman sitä olisi ollut ehkä outo ja tyhjä, mutta toisaalta se oli aika turha. Mielestäni kirjoittaessa pitää aina jättää jotain tulkittavaa ja kuviteltavaa lukijalle, tässä Row ei sitä kovinkaan jättänyt. Mielestäni oli aika selvää, että Volden kuoltua pääkolmikko saisi hyvän loppuelämän, perheet ja puolisot ja lapset menisivät Tylypahkaan ja näin, että ' kaikki olisi hyvin '. En muuten yhtään tykännyt tästä viimeisestä lauseesta. Aivan turha, jokainen varmaan tajusi jo itse luvusta että kaikki todellakin oli hyvin, ilman että sitä oli sanasta sanaan kirjoitettu.

Noh, en osaa kuvitella muunkaanlaista loppua sarjalle. Alusta alkaen oli mielestäni selvää että Harry jää henkiin ja tarinalle tulee onnellinen loppu. Se vain sopii koko Potter-henkeen. Ja onhan tuo lasten/nuorten kirja. Mielenkiinnolla mietin kyllä millainen olisi ollut loppu, josssa Harry olisi kuollut. Mieluiten molemmat, Harry ja Volde... Voisikin olla mielenkiintoista. Loppu oli ihan liian siirappinen mun makuun, kaikki saivat toisensa ja lapsensa ja uransa ja olivat ah niin ihania ydinperheitä vailla huolen häivää. Eihän sellaista täydellistä elämää olekaan. Jotain pikku huonouksia ja ongelmia Row olisi sinne voinut jättää.

Sitten paljon puhutut paritukset. Hermione/Ron oli aika selvä juttu jo kauan aikaa. Harry/Ginny oli myös oikein osuva, ei mulla parempaakaan ehdotusta Harrylle olisi :) Ja ikävää olisi ollut jos Harry olisi jäänyt sinkuksi Hermionen ja Ronin perustaessa perheen :D Paras paritus oli kyllä leffan Luna/Neville, mutta sitä ei ollut kirjassa joten ei siitä sen enempää. Dracon naikkeli jäi vähän kaukaiseksi ja ehkä hyvä niin, ehkä olisi voinut vähän repäistä ja laittaa siihen jonkun yllätyksen...

Paljon puhutut osa 2, lasten nimet. Mielestäni on hienoa, että lapset saivat nimensä sarjan merkittävimmiltä hahmoilta ja Harryn vanhemmilta. Yhdistelmät olivat hassuja, mutta oikeastaan ihan söpöjä. Nimet eivät sinänsä mulle niin merkitse, mutta se jäi vaan vaivaamaan, että tuntui, että Harry oli yksin päättänyt kaikkien lastensa nimet! Hänen vanhempansa, hänen kummisetänsä, Dumppis ja Snape. Ei Mollya tai Arthuria, ei ketään Ginnyn sukulaista. Mielestäni täydellinen nimi toiselle pojalle olisi ollut Fred! Ginnyn kuolleen veljen kunniaksi, aivan kuin James ja Lily -nimet annettiin Harryn kuolleiden vanhemipien kunniaksi. Ginny taitaa olla todellakin tossun alla. Jäi ihan harmittamaan kun Row on huomioinut vain Harryn tässä nimeämisessä :( Hugo ja Rose ovat oiven suloiset nimet, vaikkeivat sinänsä mitään 'tarkoitakaan'.

Elikkäs, en osaa päättää tykkäsinkö vai en, mutta en osaa muutakaan lopetusta tähän kuvitella joten, vaikea sanoa.
"Eipä sun hyllyvä vanukaspoikas lisää läskiä tartekaan, Dursley, älä pelkää" - Rubeus Hagrid

nimimerkin vaihdos: sektumsempra -> naurrettavus

Poissa Kissanminttu

• Yli-Blondi
  • Vuotislainen
  • ಠ_ಠ
    • Tumblr
« Vastaus #105 : Elokuu 28, 2011, 01:32:46 »
Ja Albus Severus sai minut kuvittelemaan jonkinlaista koukkunokkaista puutarhatonttua

Nojaa... Itse olin ihan sekaisen kun luin epilogia, olin ihan "Mitä!? Eiks Dumbledore kuollutkaan?!". Muutenkin, nimet olisivat voineet olla kauniimpia, esimerkiksi vaikka Ginnyn puolelta tai jotain ihan omakeksimää ja vaikka vaan yhellä jonkun edesmenneen nimi...? :)

//Korjasin lainauksen näkymään oikein. :) -gamma
« Viimeksi muokattu: Elokuu 29, 2011, 06:47:13 kirjoittanut gamma »
...Maan pimeys hangen alla
puistoja puistattaa.
Jäätakki on vaahteralla,
kastanja aivastaa...

Poissa Always

• Tittelitön
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PatronusSpell15386
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #106 : Syyskuu 01, 2011, 09:44:38 »
Minun mielestäni Harryn lasten nimet ovat upeat. Niissä nimissä on oikeaa kunnioitusta ja idea nimien pohjalla on kaunis. Ginnylle Sirius oli ainakin tärkeä henkilö, siinä missä muutkin kiltalaiset. James ja Lily nimet ovat mahtava veto, jotenkin nimien kautta Tylypahkaan palaa jotain vanhaa, mutta kuitenkin aivan uutta ja erilaista. Albus Severus on näistä nimistä oudoin mutta kuitenkin kaikkein hienoin. Siinä on aivan valtava tunnelataus, kun miettii mitä Dumbledore merkitsi Harrylle. Ja miten Harry pystyi kaikesta huolimatta ymmärtämään Severusta ja kunnioittamaan tätä miestä niin paljon, että nimesi poikansa hänen mukaansa. Se jos jokin on kasvamista Harryn osalta. :)

Joku sanoi että Suomessa ei ole tapana antaa tuollaisia nimiä tärkeiden henkilöiden mukaan, mutta itse olen aivan eri mieltä. Tämäkin varmaan riippuu ihan suvuista ja ylipäätään ihmisten eroavaisuuksista, mutta jotkut antavat edelleen kauan suvussa olleita nimiä lapsilleen. Minä ainakin olen kovin ylpeä nimestäni, jossa on linkit molempien vanhempieni sukuihin. Etunimeni on esiintynyt molempien vanhempieni suvuissa, ja kannan ylpeydellä nimeä, jota on kantanut jo moni muu sukulaiseni ennen minua. Toinen nimeni on isäni nimi, josta pidän valtavasti, ja minusta tämä on upea kunnianosoitus isälleni. Lapset nimetty isän mukaan. :) Toinen nimeni on siis Jounintytär.

Kyllä Suomestakin löytyy sukuja jotka vaalivat vanhoja perinteitä. :) Joka tapauksessa, epilogi oli minusta ihana, ja kaikkien lasten nimet oivallisia keksintöjä ja hienoja yhdistelmiä. :)

Poissa hunajaherttua

• vain minä voin elää ikuisesti
  • Vuotislainen
  • Me tehtiin niistä selvää Potta on miehemme!
« Vastaus #107 : Marraskuu 01, 2011, 18:00:53 »
auttakaa mua olen epätoivoinen mihin tupaan teddy lajittautui rohkelikkoon ( kuten isänsä ) vai puuskupuhiin ( kuten äitinsä ) vai sittenkin korpinkynteen? please help me now!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
« Vastaus #108 : Marraskuu 01, 2011, 20:41:33 »
Sitä ei ole kerrottu. Jää oman tulkinnan varaan (kunnes joskus vuosien päästä Pottermoressa päästään 19 years lateriin... Uskon, että sieltä voisi tieto tulla :D)

Poissa Phoéx

• Weasley
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed.
  • Pottermore: KnightJinx51
« Vastaus #109 : Joulukuu 27, 2011, 22:10:35 »
Mun mielestä 19 years later oli loistava! Tykkäsin kauheesti Harrysta isänä ja nimistä jne :3 Lily Luna varsinkin on kaunis ja omalle lapselleni sitten joskus voisin antaa nimeksi Luna. Ja lapset vaikuttavat oooikein suloisilta, varsinkin ilmeisesti Jamesin käytökseen on vaikuttanut Wealseyn kaksoet+Ron. Vaikkt oinen kaksosista kuolikin :(

Ainoo asia mikä mua oikeestaan on ihmetyttäny nii on se, et Harryn ja Ginnyn lapsien nimet on oikeestaan vaan Harrylle tärkeitä. Eikö Ginny halunnu päättää yhtään nimeä, vai halusko vaan miellyttää miestään? Uskon toki, että Ginny ihan tykkää nimistä, eikä hänellä oo ollut mitään niitä vastaan ja tokihan Ginny kiintyi Lunaankin melko paljon. Heidän lapsensa kun on Lily Luna...

Mutta niin, miksi siis James Sirius, Albus Severus ja Lily on Harryn rakkaita? Vaikka tämähän ei nyt sinällään ollut Harryn päätös vaan Rowlingin (mitä täällä ilmeisesti pohdittiin, että tekikö Rowling oikeet ratkasut tms..), tätä oon miettinyt.... :D
"Better that I devote myself to study the other great mystery of the universe: Women."
-Emmett "Doc" Brown

Poissa Taru

• Merirosvo
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #110 : Joulukuu 27, 2011, 22:17:04 »
Mutta niin, miksi siis James Sirius, Albus Severus ja Lily on Harryn rakkaita? Vaikka tämähän ei nyt sinällään ollut Harryn päätös vaan Rowlingin (mitä täällä ilmeisesti pohdittiin, että tekikö Rowling oikeet ratkasut tms..), tätä oon miettinyt.... :D

Samaa olen ihmetellyt, kunnes törmäsin sarjakuvaan, joka antaa loistavan teorian asiaan; klik, klik!
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Maraz

• Oppilas
  • Vuotislainen
  • "Mischieve managed"
  • Pottermore: Maraz
« Vastaus #111 : Tammikuu 01, 2012, 22:30:55 »
olihan se ietty tarkoitettu, ettei kaikkea aljastu, mutta kun eihän siitä saa edes selville, mitä heistä tuli (ammatiltaan yms..) tai vaikka olen sen sataan kertaan lukenutkin niin en ole huomannut:D Ja mit muille kävi, sen haluaisin niiin kovaan tietää (esim. George. Menikö hän naimisiin, jatkoiko pilapuotia yms.) Mutta ei sa haittaa:D  Loppu oli kuitenkin iukka sekanva ja joitain juttuja en vieläkään ihan tajua;D
~Talk of the Devil and He will appear

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #112 : Tammikuu 09, 2012, 19:39:07 »
Tässä on Rowlingin haastatteluista kerättyä tietoa siitä mitä hahmoille tapahtui kirjojen jälkeen. :) Siellä on ammatteja ja puolisoita ja muita mukavia tietoja.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #113 : Heinäkuu 15, 2012, 14:40:15 »
Tykkäsin kyllä epilogista. Harry ja Ginny sopivat yhteen, olin sitä mieltä lukiessani kuudetta kirjaa ensimmäisen kerran. Ronista ja Hermionesta taas en ollut samaa mieltä... en ole vieläkään varma pidänkö heitä hyvänä parina vai en. Lasten nimet olivat ihan kivoja, vaikka myönnänkin että Harryn ja Ginnyn lasten nimet vähän ärsyttivät; jotenkin turhan yhdistelmällisiä ja omituisia, minun mielestäni tämä ei vain oikein sovi Harrylle. James Sirius on vielä ihan hyvä ja ehkä Lily Luna, mutta Albus Severus Potter on jopa hieman karmaiseva. :"D Mutta ehkä Rowling haki tuota kirjain yhdistelmää tarkoituksella?

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #114 : Heinäkuu 15, 2012, 18:28:43 »
Tykästyin viimeiseen lukuun ihan älyttömästi. Parempaa loppua noin upealle kirja- ja elokuvasarjalle en olisi voinut edes kuvitella! Itse pidin kaikista Harryn ja Ginnyn lapsien nimistä, ja vaikka Albus Severus olikin melko järkyttävä ensimmäisen kerran sen kuultuani, kyseinen nimi osaa jo herättää jopa jonkinnäköistä ihastusta.

Toki yksi lapsista olisi voinut olla nimeltään vaikka Fred, mutta en halua kritisoida Rowia nimivalinnoista sen enempää. Olisi ollut muuten kiinnostavaa tietää, mihin tupiin lapset Tylypahkassa sijoitettaisiin. Muistaakseni olen ainakin muutamasta ficistä lukenut, että Albus lajiteltaisiin luihuiseen. Rowlingin haastatteluista ym. en ole ainakaan itse saanut selville asian oikeaa laitaa, vai onko hän edes maininnut lajitteluista mitään?
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Ambrosia

• Veikeä Vesihiisi
  • Vuotislainen
  • Moves like dragon
  • Pottermore: BronzeStone190
« Vastaus #115 : Lokakuu 07, 2012, 14:14:25 »
Tavallaan ymmärrän sen, että osa ihmisitä ei ole pitänyt yhtään Harryn ja Ginnyn lapsien nimistä. En itsekään ole niiden suurin fani ollut, ja myönnän nimien kuulostaneen ensialkuun omaan korvaani höpsöiltä. Mielestäni kuitenkin tässä tapauksessa nimien merkitys on niiden pääpointti, niin kuin joku jo tuolla aiemmin totesikin. Se että nimillä on Harrylle suuri merkitys, käy ilmi epilogissa, kun Harry kertoo Albukselle tämän saaneen nimensä kahdelta Tylypahkan entiseltä rehtorilta, joita hän kunnioittaa  sanoinkuvaamattoman paljon. Näen asian niin, että nimet ovat nimenomaan kunnianosoitus niille henkilöille, joiden mukaan lapset on nimetty.
Tähdet ovat paloja historiasta ja sen kauneudesta nykyhetkestä nähtynä.

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
« Vastaus #116 : Lokakuu 07, 2012, 18:45:20 »
Itse pidin hyvin paljon lopusta :) Ainoa miinus oli lasten nimet, joista osa kyllä kuulosti hassuilta: D Etenkin Albus Severus. En myöskään käsitä sitä, miksi kaikki Harryn ja Ginnyn lasten nimet on vain Harrylle tärkeitä? Miksei kenenkään nimessä ole mitään Ginnyn sukulaisia? Tietysti Luna oli tärkeä myös hänelle mutta silti. Minä en ainakaan olisi suostunut antamaan lapsilleni nimiä joilla on suurimmaksiosaksi merkitystä vain miehelleni, ja jotka kuulostavat hassuilta :D
Ja sekin mietityttää, miksi ystävistä vain Luna sai kaiman?
"You're never fully dressed
Without a smile!"

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #117 : Lokakuu 07, 2012, 18:54:27 »
Ja sekin mietityttää, miksi ystävistä vain Luna sai kaiman?

Ehkä Harry ja Ginny pitivät hänen nimestään niin paljon?

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
« Vastaus #118 : Lokakuu 13, 2012, 22:42:05 »
Omasta mielestäni epilogi oli suht-onnistunut. Uskoisin, että Rowling tahtoi tehdä selkeän lopun, ja epilogin 'All was well' kiteytti kuluneet 19 vuotta mukavasti. Ehkä vähän turhan -paremman sanan puutteessa- kepeä sinänsä viimeisen kirjan synkkyyden huomioiden, mutta toisaalta lausahdus oli vähän valoa tunnelin päässä-meininkinen.

Mitäpä parituksista? Ron&Hermione: loistava. He sopivat kaikkine erilaisuuksineen hyvin yhteen. Harry&Ginny: Ehkä vähäsen siirappinen, mutta kuitenkin pidän ajatuksesta, että Harry liitettiin virallisesti Weasleyden sukuun, ja eihän sarjassa ollut oikein Harrylle muuta vaihtoehtoa puolisoksi, ja olisi ollut hankalaa tuoda joku tuntematon hahmo päähenkilön rinnalle.. Dracosta olisin halunnut tietää lisää..
Minua vähän ärsyttää, että George ja Angelina päätyivät yhteen, sillä koulussahan Fredillä oli enemmän tai vähemmän sutinaa Angelinan kanssa, joten tuntuu vähän oudolta, että George sitten päätyi tytön kanssa yhteen. Jotenkin.. en tiedä, tympeältä? Angelina ei saanutkaan haluamaansa kaksosta, joten otti Georgen tilalle? En osaa oikeastaan ilmaista, miksi ko.paritus minua niin paljon häiritsee..

Ja vielä nimistä. Järkytyin ensimmäisellä lukukerralla Albus Severuksesta. Nimien yhdistelmänä jotenkin kauhea, mutta kun ajattelee nimien alkuperäisiä kantajia, yhdistelmä on hyvä, ja merkitsee jotakin. Toisaalta on vähän kummallista, että Severuksen muistot vaikuttivat Harryyn niinkin voimakkaasti (tosin olivathan ne aika voimakkaita), voisin kuvitella monia muitakin merkityksellisiä nimiä, mutta en valita, oli ihana havaita, että Severuksella olikin niin suuri merkitys.

James Sirius oli toisaalta jotenkin hirveän itsestäänselvä valinta yhden lapsen nimiyhdistelmäksi, olisin ollut pettynyt, jos toinen nimistä ei olisi päässyt mukaan, sillä Sirius oli Harrylle hyvin tärkeä, ja James oli hänen isänsä nimi. Ko. henkilön tapaaminen olisi varmasti mieleenpainuva, eikä ainakaan tylsä, tosin en ole ihan varma, haluaisinko tavata häntä..

Lily Luna oli taas nimenä vähän erilainen, ainut Ginnylle tärkeämpi nimi mukana (enkä tarkoita, etteikö Siriuksella ja kenties Albuksellakin olisi ollut mitään merkitystä Ginnylle, mutta ei heillä ollut läheskään samalla mittakaavalla). Ehkä nyt ajatellen pienoinen pettymys, ettei muita Ginnylle tärkeitä henkilöitä päässyt mukaan nimityksiin, olisin kaivannut ehkä Arthuria tai Bill:iä, sillä minulle jäi jostakin sellainen tunne, että vanhin veljistä oli Ginnylle ehkä yksi tärkeimmistä.

Mielestäni on ylipäätään kauhean loogista, että nimet tarkoittavat jotakin. Omituisemmalta tuntuu kutsumanimien merkityksellisyys, en ole koskaan esimerkiksi käsittänyt Amerikassa suosiossa oleva -- junior -nimivillitystä, mutta toisena tai kolmantena nimenä - tai jos alkuperäinen nimenhaltia, esimerkiksi juuri James tai Albus eivät ole enää kuvioissa - sukulaisten tai ystävien nimet ovat hienoja, tärkeitä, mutta kuitenkaan antamatta lapselle tavallaan paineita olla tavallaan nimensä arvoinen. Tällainen nimeäminen voi olla hieno perinne, ja esimerkiksi minä aion antaa lapselleni toiseksi nimeksi sellaisen nimen, joka tekisi hänestä ko.nimen viidennen sukupolven edustajan.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2012, 14:29:17 kirjoittanut pilvenpiirtäjä »
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #119 : Marraskuu 20, 2012, 12:41:39 »
Ronin ja Hermionen yhteenpäätyminen oli ennalta arvattava ja luonnollinen päätös. Jos niin ei olisi tapahtunut, oilinin pettynyt. Harryn ja Ginyn suhde on mielestäni aina ollut kliseinen, mutta mieluummin niin, kuin että Harry oisi vaan päättynyt jonkun ihan randomityypin seuraan. Draconkin olisi minun mielestäni pitänyt päätyä yhteen Pansy Parkinssonin (tai jonkun muun tunnetun luihuistytön) kanssa yhteen.  Aluksi hämmennyin näistä lasten nimistä, varsinkin Albuksesta. Vaikka Dumbledore oli tärkeä henkilö Harrylle, niin Dumbledoren kuoleman jälkeen Harry tunsi mielestäni katkeruutta Albusta kohtaan, siitä ettei hän kertonut Harrylle selkeästi kaikkea.

Miksei kenenkään nimessä ole mitään Ginnyn sukulaisia? Tietysti Luna oli tärkeä myös hänelle mutta silti. Minä en ainakaan olisi suostunut antamaan lapsilleni nimiä joilla on suurimmaksiosaksi merkitystä vain miehelleni, ja jotka kuulostavat hassuilta :D

Tätä minäkin ihmettelen, että onko Ginny ollut nimeämispäätöksissä mukana ollenkaan. Lunan nimen kyllä ymmärrän, mutta varmasti joku Weasleyn veljesten nimi olisi ollut Ginnylle tärkeämpi kuin Albus tai Sirius.

Ginnylle Sirius oli ainakin tärkeä henkilö, siinä missä muutkin kiltalaiset.
Millä tavalla Sirius oli Ginnylle tärkeä? Killassahan oli vaikka ketä, enkä minä ainakaan missään vaiheessa muista Ginnyn edes jutelleen kunnolla Siriusken kanssa, en koe että heillä olisi mitenkään läheiset välit. Yhtä hyvin Ginny olisi voinut ehottaa Sirius nimen tilalle Reamusta, olihan hänkin killassa. Mutta koska Ginny on ilmeisesti niin Harryn tossun alla niin hän antaa Harryn päättää lasten nimetkin. 

Poissa Eriya

• Tähtienyö
  • Vuotislainen
« Vastaus #120 : Marraskuu 20, 2012, 21:18:30 »
Mun mielest oli kyl ihana tietää, mitä hahmoille sitten lopuks tapahtu :) Mut ne nimet... No, Albus Severus kuulostaa hiukan tyhmältä mutta kuitenkin siinä on se kunnioitus ja idea takan ihanan sulonen, että Harry kuitenkin anto Severuksel (ja Dumbledorellekin koska sehän oli vähän ärsyyntyny sihihen) anteeksi ^.^ James Sirius taas... No siitä en tykännyt, liian itsestään selvä ja ainakin toinen nimi olis voinu olla Fred (Vaikka Georgen lapselle tulikin nimeks Fred). Lily Luna on kyl mun mielest aika kiva ja edes siinä nakyy Ginnyn mielipide :)
I'm on a road of broken dreams and I need to know why
Seek the truth through lies to be my guide
I'm in a world of doubt and trust, can't deny 

Poissa vellamo

• Puolihahmo
  • Vuotislainen
« Vastaus #121 : Marraskuu 20, 2012, 22:08:37 »
Minä en pitänyt epilogista. Se oli huonosti kirjoitettu, liian imelä ja ällö ja siitä tuli vain sellainen plaah-olo. Jos epilogi olisi kirjoitettu jotenkin toisin ja se olisi ollut jotain muutakin kuin luettelo päähenkilöiden puolisoista ja lasten nimistä imelällä sirkutuksella höystettynä, niin ei minulla olisi ollut mitään sitä vastaan :) Minulla ei oikeastaan ole mitään mielipidettä siitä, että kuinka onnistunut mikäkin paritus oli tai miltä lasten nimet kuulostivat minun korvaani, nämä asiat saa mieluusti kirjailija minun puolestani päättää. Epilogista kyllä (valitettavasti) huomaa, että se on kirjoitettu ensimmäisten kirjojen aikana. Se ei sopinut kirjan tyyliin mielestäni ollenkaan ja juurikin sen takia en siitä pitänyt.

Riippuu tosi paljon kirjasta sopiiko siihen epilogi vai ei. Mielestäni potterit eivät epilogia välttämättä kaivanneet, mutta ehkä olen muutenkin vähän sellainen, että tykkään avoimista lopuista.
Huomenta maailma.

Poissa Ara

• Huffleclaw
  • Vuotislainen
  • "I solemly swear I am up to no good."
  • Pottermore: WildWave21968
« Vastaus #122 : Marraskuu 20, 2012, 23:16:11 »
Itse pidin Harryn lasten nimistä - niistä näkyi selkeästi henkilöt, jotka olivat Harrylle tärkeitä - varmasti Ginny on vähän jäänyt tossun alle nimien valinnassa, mutta en epäilisi, vaikka Ginny olisi antanut Harrylle vapaammat kädet nimien valinnassa, kun Ginny kumminkin tietää, että Harry on menettänyt todella paljon itselleen tärkeitä ihmisiä.

James Sirius oli minusta aivan loistava nimi - ehdin jo rakastua hahmoon sen yhden ainoan epilogin perusteella! Nimi valinta oli minusta todella osuva ja hyvä.
Albus Severus oli omalla tavallaan hyvä valinta myös - olihan Albus Dumbledore Harrylle kumminkin tärkeä, vaikka Harry tietenkin katkeroituikin siitä, että Dumbledore oli pimittänyt tietoja häneltä.
Lily Luna nimessä selvästi näkyy paremmin Ginnyn osuus nimien valinnassa, vaikka Luna oli myös Harryn ystävä.

Ronin ja Hermionen yhteenpäätyminen oli ennalta arvattava ja luonnollinen päätös. Jos niin ei olisi tapahtunut, oilinin pettynyt. Harryn ja Ginyn suhde on mielestäni aina ollut kliseinen, mutta mieluummin niin, kuin että Harry oisi vaan päättynyt jonkun ihan randomityypin seuraan. Draconkin olisi minun mielestäni pitänyt päätyä yhteen Pansy Parkinssonin (tai jonkun muun tunnetun luihuistytön) kanssa yhteen.  Aluksi hämmennyin näistä lasten nimistä, varsinkin Albuksesta. Vaikka Dumbledore oli tärkeä henkilö Harrylle, niin Dumbledoren kuoleman jälkeen Harry tunsi mielestäni katkeruutta Albusta kohtaan, siitä ettei hän kertonut Harrylle selkeästi kaikkea.

Miksei kenenkään nimessä ole mitään Ginnyn sukulaisia? Tietysti Luna oli tärkeä myös hänelle mutta silti. Minä en ainakaan olisi suostunut antamaan lapsilleni nimiä joilla on suurimmaksiosaksi merkitystä vain miehelleni, ja jotka kuulostavat hassuilta :D

Tätä minäkin ihmettelen, että onko Ginny ollut nimeämispäätöksissä mukana ollenkaan. Lunan nimen kyllä ymmärrän, mutta varmasti joku Weasleyn veljesten nimi olisi ollut Ginnylle tärkeämpi kuin Albus tai Sirius.

Ginnylle Sirius oli ainakin tärkeä henkilö, siinä missä muutkin kiltalaiset.
Millä tavalla Sirius oli Ginnylle tärkeä? Killassahan oli vaikka ketä, enkä minä ainakaan missään vaiheessa muista Ginnyn edes jutelleen kunnolla Siriusken kanssa, en koe että heillä olisi mitenkään läheiset välit. Yhtä hyvin Ginny olisi voinut ehottaa Sirius nimen tilalle Reamusta, olihan hänkin killassa. Mutta koska Ginny on ilmeisesti niin Harryn tossun alla niin hän antaa Harryn päättää lasten nimetkin.

Onhan Sirius Ginnylle sukua - Mustien sukupuun mukaan Ginny on Siriuksen serkku äidin puolelta - isän puolelta jotain kaukaisempaa sukua. Ja vaikka Sirius ja Ginny eivät varmaan ole puhuneet ikinä kahden mitään, varmasti Ginnylle on ollut tärkeää edes jollain tavalla se, että Sirius majoitti heidät silloin, kun Arthur viidennessä kirjassa joutui Pyhään Mungoon.
"Maailman ihanin puuskuh!" (Jenaminya)

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
« Vastaus #123 : Marraskuu 24, 2012, 22:16:29 »
^Itse en silti sellaisen henkilön mukaan nimeäisi lastani....
"You're never fully dressed
Without a smile!"

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #124 : Marraskuu 27, 2012, 20:40:15 »
Onhan Sirius Ginnylle sukua - Mustien sukupuun mukaan Ginny on Siriuksen serkku äidin puolelta - isän puolelta jotain kaukaisempaa sukua.
Lähes kaikki velhot ja noidat ovat sukuan jonkun mutkan kautta, tuon perusteella Ginny olisi voinut vaatia lapsen nimeksi vaikka Luciusta.

Ja vaikka Sirius ja Ginny eivät varmaan ole puhuneet ikinä kahden mitään, varmasti Ginnylle on ollut tärkeää edes jollain tavalla se, että Sirius majoitti heidät silloin, kun Arthur viidennessä kirjassa joutui Pyhään Mungoon.
En kyllä missään vaiheessa saanut sellasita käsitystä, että Ginnylle oli tärkeää että Sirius majoitti heidät.