Kirjoittaja Aihe: Twilight-saaga  (Luettu 31176 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Hiflis

• Ankeuttaja
Vs: Twilight - Houkutus
« Vastaus #50 : Tammikuu 01, 2009, 18:22:46 »
Jei, kävin juuri ostamassa liput huomiseen ensi-iltaan. :D
Minulla on odotukset henkilökohtaisesti aika korkealla, mutta yritän nyt epätoivoisesti vielä vuorokauden ajan psyykata itseäni vähän varautuneempaan tilaan, jotta en sitten aivan kamalasti pettyisi. Ja ei, en sinänsä ole kovin ennakkoluuloinen ihminen, mutta kuten ilmeisen monet muutkin, en minäkään usko elokuvan ihan kirjan tasolle ainakaan kohoavan. Mutta onneksi onkin myös kirja, sillä siihen voi aina palata tuntematta pettymystä, sillä sehän pysyy aina vain yhtä loistavana.

Näyttelijävalintojen suhteen olen ainakin toistaiseksi vielä ihan luottavainen. Robert Pattison on ainakin melkein tarpeeksi komea Edwardiksi, muttei kuitenkaan tule yltämään unelmieni Edwardin komeuteen asti. Toivottavasti Robert on kuitenkin valittu Edwardiksi vähän muutenkin kuin ulkonäön perusteella... Kristen Stewarttia en ole muistaakseni missään elokuvassa nähnyt, mikä on sinänsä mielestäni ihan kiva juttu, ihan vain jotta ei aina joutuisi samoja naamoja elokuvasta toiseen tuijottamaan. Ulkonäön puolesta ainakin melko hyvin Bellaksi sopii, i think. Muista näyttelijävalinnoista en nyt ala tässä höpisemään, kun ei niistä mitään ihmeempää mielipidettä vielä ole.

Mutta saas nähdä, huomenna selviää kuinka hyvin Houkutus on onnistuttu valkokankaalle vangitsemaan. :>

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Painovirhepaholainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #51 : Tammikuu 02, 2009, 16:07:49 »
Kävin tänään päivällä katsomassa sen.  (Kinopalatsi, Turku: 12.15)

Olin lukenut kirjan (ja myös uudenkuun sekä epäilyksen) ja odotukseni olivat todella korkealla. Valitettavasti muistin myös kaiken mitä esim. Pottereille on tapahtunut ja odotin leffaa myös tietynlaisella kauhulla. Pelkäsin myös näyttelijöiden takia ja oletin, että kaikki mahdollinen menee varmasti myttyyn. Otin riskin ja menin katsomaan elokuvat. Ei tarvinnut pettyä. Leffa oli yksi parhaista kirjoista tehdyistä elokuvista ja siinä oli käytetty kirjojen vuorosanoja ja noudatettu kirjojen mukavaa kaavaa. Siitä ei ollut poistettu mielestäni juuri mitään olennaista ja tiivistys oli onnistunut poikkeuksellisen hyvin. Pari uutta kohtausta ja vähän muutoksia, mutta ei mitään ratkaisevaa.
Oli myös aivan ihanaa huomata pieniä yksityiskohtia esim. sen, että vampyyrien silmien värit tosiaan näytettiin ja Edwardin silmien värin vaihtelut otettiin huomioon.
Tai no, puuttuihan sieltä esim. maininta Jasperin kyvystä, Alicen menneisyys yms. ja Bellan ja Edwardin rakkaus oli tosiaan vähän laimeaa, mutta pidn silti ihan älyttömästi.

Aluksi olin kauhuissani kun kuulin Cedricin näyttelijän esittävän Edwardia, johon olin samaistunut kirjoissa erityisesti. Pelkäsin taas suotta, Robert Pattinson oli loistava. Hän näytteli vampyyria paremmin kuin Cedriciä. Ei hänen komeutensa toki riitä ihan kirja-Edwardin tasolle, mutta menettelee. Hän oli hyvä. Onnistuin siltikin vielä pitämään kiinni omasta ajatuksestani Edwardin ulkonäöstä ja luonteesta. Kristen Stewartin suoritus oli myös hyvin onnistunut ja nautin koko elokuvasta. Muutat näyttelijät eivät ihan vastanneet kirjan kuvaa tietyistä hahmoista, mutta sekään ei enää haitannut (eniten kai silti häiritsi Alice Cullenin näyttelijän valinta).
Elokuva nousi yhdeksi kymmenestä suosikistani.

Hyppyjen yms. toteutus oli kohtuullinen vaikka kaikki superloikka kohtaukset eivät ihan aidoilta näyttäneetkään. Lyhyemmät hypyt ja puuhun kiipeämiset olivat silti riittävän aidon näköisiä ja lavasteet oli myös valittu hyvin. Ei valitettavaa, hypyt eivät voi paljon aidommilta näyttääkään ja pikajuoksemisestakin oli tehty jokseenkin aidon näköistä.

Suosittelen lämpimästi kaikille ja koitin olla spoilaamatta^^
(Elokuva ei voi titenkään yltää kirjan tasolle)

-Feen

Muoks. En tietenkään muistanut sanoa kuinka järjettömän monta kertaa repesin Edwardin ilmeille, eleille jne. X)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2009, 12:21:51 kirjoittanut Lohikäärmelady »
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

palladiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Tammikuu 02, 2009, 17:23:51 »
Kävin tänään katsomassa ystäväni kanssa Twilightin ja täytyy kyllä sanoa että yllätyin todella iloisesti! en ollut ikinä ennen kuullukkaan Twilightista joten hieman arvelutti että mitä sieltä on tulossa. en yleensä tykkää vampyyri jutuista kun niissä tapetaan ja ne on pelottavia... mutta tämä oli jotain aivan muuta. ihanin elokuva mitä olen ikinä nähnyt! tämä voisi olla sellainen minkä kävisin katsomassa elokuvateatterissa toiseenkin kertaan!! ja aion ostaa tai vähintäänkin lainata kirjat ja ostaa dvd:n sitten kun se tulee. näyttelijät olivat muuten täydellisiä! istuivat rooleohinsa hyvin!! :)

mä kävin kattoo noita leffa-arvosteluja netissä. en tajuu kuka niitä oikeen kirjottelee! kaikki haukkuu Twilightia vuoden pohjanoteeraukseksi! ;( musta se oli ainaki just paras elokuva! :D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2009, 17:41:58 kirjoittanut palladiini »

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #53 : Tammikuu 02, 2009, 20:47:01 »
Tunnen itseni huijatuksi. Kaikki lukemani elokuva-arvostelut haukkuivat elokuvan lyttyyn ja koska samaiset arvostelijat ovat kehuneet kultaisen kompassin ja feeniksin killan tapaisia hirvityksiä odotin ihan oikeasti elokuvan olevan täysin läpimätä ja pilaavan kirjan täysin. TOISIN KÄVI. twilight on ehdottomati paras (nuorten) fantasiakirjan pohjalta tehtyy elokuva ja päihittää jokaisen Potterin ja Lotrin mennen tullen. En enää ikinä lue elokuva-arvosteluja päivää ennen ensi-iltaa ja usko niihin, niitä kirjoittavat selvästi jotktu 50-vuotiaat vanhat ukot joille koko leffa ei ole edes suunnattu... joka tapauksessa kyseiset arvostelut pilasivat twilight-tunnelmani jotka elokuva kuitenkin sai takaisin ensimmäisen kymmenen minuutin aikana (jotka olivat LOISTAVIA)

Kaikki vain toimi niin hyvin (niittykohtausta lukuunottamatta), käsikirjoittaja oli tehnyt muutamia oivia ratkaisuja tarinaan ja se oli paljon selkeämpi kuin kirjoissa. Jotkut kohtaukset (kuten automatka port angelesista) oli siirretty eri kohtaan tarinassa ja eri paikkoihin joihin ne sopivat mielestäni paljon paremmin. Ohjaaja oli loistava kuten myös musiikit, näyttelijät (Bellan ihmisystävät olivat elokuvassa jopa paljon elävämpiä kuin kirjoissa... etenkin Mike, Eric ja Angela olivat aivan mahtavia), lavastus.. ihan kaikki! Kaikki vastasi melko suuresti omaa näkemystäni kirjasta ja ne lisätyt kohtaukset olivat aivan ihania
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
.

Mutta ARGH mikä niitä suomalaisia elokuva-arvostelijoita oikein riivaa? "Vuosisadan pohjanoteeraus", "13-vuotiaille pikkutytöille suunnattu teiniromanssi" ja mitä nyt.. No, 13-vuotiaille tytöille suunnatuksi pohjanoteeraukseksi oli kyllä loisto leffa :D.

// offtopic muoks:  unohdin sanoa, kaikille Lotr-faneille: Olen lukenut kirjan kolmesti ja pidän siitä erittäin paljon mutta elokuvat eivät koskaan iskeneet minuun enkä tiedä syytä sillä kaikki muut tuntuvat tykkäävän niistä... joten melkein jokainen elokuva käytännössä peittoaa mielestäni ne.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 04, 2009, 00:17:09 kirjoittanut Gollim »

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
« Vastaus #54 : Tammikuu 02, 2009, 21:29:59 »
Lotrit on parempia elokuvia sanon nyt saman tien, mutta teatterissa elokuva oli nettiversiota parempi laatuinen, mitä nyt vierustoverit olivat raivostuttavia. Täyden salin miinuspuolet. Mutta Edward, namsk. Rakastan. Voi että elokuva sai herkistymään sopivasti vaikka Bella oli liiankin ei-kömpelö.
Julien, you're slow-motion suicide.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #55 : Tammikuu 03, 2009, 10:13:23 »
Spoilailee, mutta ei juonta:

Näin elokuvan eilen Tennispalatsin ensimmäisessä Houkutus-näytöksessä, eli 10:15 aamulla. Elokuva peittosi kyllä Potterit, mutta ei missään nimessä LotR:eja (esim. puvustus ja lavastus on Lotreissa monipuolisempaa, samoin erikoisefektit). Houkutuksen roolivalinnat olivat loistavia, mutta heikointa elokuvassa oli nopean juoksun ja kiipeilyn toteutus. Minua ja kaveriani lähinnä nauratti, kun Edward kantoi Bellaa selässään ja näytti rullaavan liukuportaita ylöspäin.. Hyppeilyissä näki selvästi, että apuna on käytetty vaijeria.
Paras kohtaus oli varmaan se, jossa Bella kuvittelee Edwardin puremassa hänen kaulaansa. Se oli kirjassakin, mutta elokuvaan se toi jotain nostalgista, kuin menneistä vampyyrielokuvista.

Minulle jäi sellainen jälkimaku, että Houkutus ei ole ihan perinteinen elokuva huippuineen ja loppuhuipennuksineen. Se on jotenkin hyvin kirjamainen elokuva. Näin Potteritkin olisi pitänyt toteuttaa: ei oliis tungettu väkisin juoneen huippua ja leikitelty kokoajan Harryn hengellä, vaan oltaisiin keskitytty myös yksityiskohtiin. Houkutuksessa tärkeintä on Bellan ja Edwardin rakkaustarina, eikä Edwardista oltu tehty väkisin sellaista, että hän meinaa kokoajan tappaa Bellan - vaikka se olisikin voinut lisätä dramatiikkaa leffan kannalta.
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Jazmín

• Vampyyrityttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #56 : Tammikuu 03, 2009, 11:18:55 »

Voi, että, oli kyllä aivan ihana leffa! Siis kerta kaikkiaan, todella loistavasti toteutettu mun mielestä. Odotinkin kyllä tolta leffalta paljon, kaikkien haatattelujen, trailereiden ja muiden pätkien takia, mutta elokuva kyllä todellakin täytti odotukset.
Kaikki näytteliät olivat minusta hyviä ja heillä oli hyvä roolisuoritus. Bella ei ollut ihan sellainen, kuin kirjan Bella, mutta juuri sopiva tuohon elokuvaan ja Edwardkin oli aivan ihana! Eniten tykkäsin kuitenkin Alicesta ja Emmettistä. Molemmat olivat aivan mahtavia ja juuri sellaisia, kun olen kuvitellutkin. Ja kaikki muutkin Cullenit olivat aivan ihania!
Charlie ei ollut ihan sellainen, kun olin kuvitellut, mutta se sopi tohon leffaan hyvin. Ja Jacob oli paljon parempi kuin odotin.
Sitten Bellan ihmisystävät olivat kyllä hauskoja. Jopa jossain mielessä parempia, kuin kirjassa.

Elokuva oli varmasti ihan selkeä sellaisillekin, jotka eivät ole edes lukeneet kirjaa. Vaikka juoni ei seurannutkaan kirjaa liian tarkasti, juuri oikeat asiat oli otettu mukaan. Ja sen lisäksi leffa oli vielä aivan älyttömän hauska. Ja pesäpallokohtaus oli ihanasti toteutettu ja oli tosi hyvä että noiden vuorosanoissa oli niin paljon mahtavia lainauksia ihan suoraan kirjasta.
Todellakin paras kirjasta tehty elokuva ikinä! :D
Okei, tulikohan jo ihkutettua tarpeeksi? :D
"You shine so bright it's insane, you put the sun to shame."

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #57 : Tammikuu 03, 2009, 21:32:53 »
Juuri äsken vietin kaksi tuntia ihanan Cedric-boyn (joo ja tuosta lempinimestä saatte sitten syyttää erästä ystävätärtäni joka kutsui elokuvaa ennen kuin tiesi siitä juuri mitään siksi Cedric-boy-leffaksi ja nimi jotenkin hehhehhee tarttui) ja ihanan Bellan kanssa. Elokuva oli kauhean, kauhean tylsä, mutta kyllä siitä hyvät naurut sai. Meinaan vaan, että surkeampaa elokuvaa en ole aikoihin nähnyt! Reilun kahden tunnin rainaksi elokuva oli todella pitkän tuntuinen, ja leffan tapahtumat olisi voinut tiivistää noin puoleen tuntiin. Nauroin aina niissä Edwardin oudoissa hyrrrrrr-kohdissa (kova ilme, silmät tuijottaen Bellaa) ja kaikissa muissakin kohti. Kirja varmaankin on parempi? Meinaan vaan, että kauhean tuskainen Mary Sue-eepos mahtaa olla, jos tuosta leffasta huonommaksi menee. Elokuva jäi jotenkin ilmaan rillumaan. Edward siis oli hirmuisan salskea supervampyyri, joka osaa vaikka mitä mutta ei osaa lukea Bellan ajatuksia? Ja Bella taas normaali teinikkä joka rakastuu niin komeaan Edwardiin? Ja sitten vähän läähkitään sellaista perus "ah rakastan sinua mutta en voi saada sinua koska olen hirviö ei et sinä ole hirviö rakastan sinua ei et saa rakastaa minua"-dialogia ja tadah, vuoden ihanin teinileffaromanssiläjäys on täällä!
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #58 : Tammikuu 04, 2009, 12:05:31 »
Hmm, minä ja kaverini saimme myös parhaimmat naurut Edwardin kyylä-kohdista + hajukohdasta. Aina taustalla mulkoilemassa. 8'D
Ei kovin romanttista.
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
« Vastaus #59 : Tammikuu 04, 2009, 15:18:37 »
Minä kyllä pidän elokuvasta kovasti ja ajattelinkin piakkoin aloittaa kirjasarjankin lukemisen. Olen katsonut elokuvan tähän mennessä jo n. 3 kertaa (pe 2.1. Tennispalatsissa + 2 kertaa netistä, mutta leffateatteriversio on tosiaan parempi). Mielestäni elokuvan näyttelijät olivat todella hyviä ja aidontuntuisia, joten en tylsistynyt katsomiseen missään vaiheessa elokuvaa. Elokuvan perusteella voin kuitenkin nimetä "lempivampyyreikseni" ; ) Carlisle Cullenin, Esme Cullenin ja Edward Cullenin. Varsinkin ensimmäiset kaksi edellä mainituista, erityisesti Carlisle, ovat persoonaltaan paljon värikkäämpiä ja inhimillisempiä kuin vampyyrit yleensä. Mieleeni jäi erityisesti Carlislen lausahdus, jossa hän sanoi, ettei haluaisia tappaa yhtäkään elävää olentoa, ei edes Jamesia, joka on mielipuoli. Edwardia eli "Cedriciä" taas en voi  olla fanittamatta näin Potteristina. Myös hän näyttelee elokuvassa tosi hyvin. Kosken ollut lukenut kirjasarjaa ennen elokuvan katsomista, elokuva tuntui luultavasti paljon jännittävämmältä eikä missään vaiheessa tullut sellaista oloa, ettei tämän näin pitänyt mennä näin, tai että kirjan kohtauksia puuttui kauheasti. Kun kävin katsomassa toissa kesänä Feeniksin killan, tuli hyvin usein sellainen olo, että tämä kohtaus on toteutettu ihan väärin, ja leffan jälkeen kävimmekin ystäväni kanssa läpi niitä lukuisia kirjan kohtauksia, jotka loistivat poissaolollaan.
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Kartanon kummitus

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #60 : Tammikuu 04, 2009, 16:18:11 »
Ihan ok elokuva, ei hyvä, eikä huono, mutta odotin vähän enemmän. Kirjat olen lukenut, mutta sarja ei ole niin hyvä, että se kestäisi monta lukukertaa kohdallani (toiseen kertaa kun ei innostus riitä). Elokuvan voisin katsoa kyllä uudelleen.

Katsoin elokuvan mielenkiinnolla ja oli kiva, että se oli uskollinen kirjalle. Hyviä näyttelijöitä, juoni kulki hyvin, hyvät musiikit ja maisematkin. Mutta sitten tämä Bellan ja Edwardin romanssi..Minusta se oli todella, todella laimea ja ihan kuin se olisi puuttunut koko leffasta. Se tuotti pienoisen pettymyksen. Kirjassa se on kuvailtu niin hyvin ja kauniisti, mutta leffassa koin sen lähes olemattomaksi.

Edward ja Bella vastasivat hyvin mielikuviani, paitsi että Edwardin veli oli enemmän kuvittelemani Edwardin näköinen. Kirjoissa Edwardia ja hänen perhettään kuvaillaan täydellisiksi ja virhettömiksi olennoiksi. Elokuvassa he näyttivät ihan normaaleilta ihmisiltä. Samoin ihmissudet. Odotin, että heihin olisi saatu vähän enemmän salaperäisyyttä ja sitä täydellisen olennon vaikutelmaa.

En ole tämän kirjasarjan fani, mutta kirjat ovat olleet sen verran kiinnostavia ja älyttömän koukuttavia, että on pakko saada lukea ja tietää mitä seuraavaksi tapahtuu, vaikka joskus aika ennalta-arvattavia ovatkin. Eipä tämä leffa tehnyt sen kummempaa vaikutusta, että voisi palata sen pariin yhä uudelleen ja uudelleen. Uusikuu-kirjasta en pitänyt ollenkaan alkua ja loppua lukuunottamatta, joten en odota tämän elokuvan jatko-osalta kummempia.

Poissa Wertyeee

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Tammikuu 04, 2009, 17:03:50 »
Näin elokuvan eilen, ja täytyy sanoa että tämä kuuluu siihen sarjaan, jotka täytyy nähdä uudestaan. Aion lukea kirjan (/kirjat?) ja sitten kun elokuva tulee dvd:lle niin vuokraan Makuunista.
Okei, kun mentiin kaverin kanssa leffateatterille, kauhistuin kuinka paljon sinne lappasi teinejä. Mietimme, että usea halusi varmaan katsoa sen Robert Pattinsonin (älkää kirotko minua jos kirjotin nimen väärin :D) takia, jota en ihmettele. Eihän hänessä mitään vikaa ole, ja näytteliki mielestäni todella hyvin.
Juoni oli loistava ja odotin mielenkiinnolla loppuratkaisua, koska en osannut arvata yhtään miten se päättyisi. Pidin erityisesti baseball-kohtauksesta ja ihan kylmät väreet menivät selkää pitkin. :D

Kauhistelin sitä miten elokuvaa oli arvosteltu, ja itselläni oli pienet ennakkoluulot. Jotain jäi ehkä puuttumaan, mutta ei se katselua pilannut. Näyttelijävalinnat olivat onnistuneet, ja pidin musiikista todella paljon. Antaisin itse pisteitä 4/5.
WertyeC -> Wertyeee

tuire

• Ankeuttaja
« Vastaus #62 : Tammikuu 04, 2009, 22:14:14 »
Hitsi, kävin katsomassa Houkutuksen ensi-illassa ja katsoin sen vielä netistä. Ja huomenna menossa katsomaan uudestaan:)

Elokuva yllätti odotukseni niin täydellisesti. Olen nähnyt suurimman osan lempikirjoistani menevän pilalle surkean elokuvaversion takia, mutta niin ei todellakaan ollut nyt. Käsikirjoitus seuraili kirjan juonta riittävästi, ja lisätyt kohtaukset olivat tosi hyviä koska ne tekivät leffasta myös hauskan. Hitsi, en osaa edes selittää miten tyytyväinen olin.

Ainoat harmilliset jutut olivat 1. Se, että Bellan ja Edwardin välinen rakkaus ei oikein auennut katsojalle ja 2. huonot näyttelijävalinnat ja 3. ne kohdat, kun Edward juoksi/hyppi yms. eivät näyttäneet yhtään aidoilta. En tiedä onko täällä ollut suurempaa keskustelua muista mahdollisista näyttelijöistä, mutta omasta mielestäni Emily Browning ja Gaspard Ulliel olisivat olleet paljon parempia ja sopineet ainakin ulkonäöltään paljon paremmin rooleihinsa. En sitten tiedä näyttelijäntaidoiltaan. Mutta nauroin elokuvassa yhteensä ehkä 20 kertaa ja niistä 15 oli Robert Pattinsonin naurettaville ilmeille. Veikkaampa, etteivät ne kuuluneet käsikirjoitukseen:) Pahin oli, kun Edward haistoi Bellan ensimmäistä kertaa, olin kuolla nauruun! Muutenkin, Alicen ja Jasperin näyttelijät eivät näyttäneet yhtään oikeilta. Tai jokaisellahan on oma mielipide, miltä heidän kuuluisi näyttää... Sen sijaan Jacob, Charlie, Emmet ja Carlisle olivat hyvinkin onnistuneita rooleissaan. Bella oli vähän liian poikamainen, ja omasta mielestäni Emily Browning olisi sopinut rooliin paljon paremmin.

Mutta tykkäsin silti tosi paljon, anaisin kyllä 5 tähteä ja suosittelen kaikille jotka kaipaavat jotain romanttista. Mutta älkää tehkö sitä virhettä, että menisitte katsomaan tätä leffaa tyttö/poikaystävän kanssa! Itseäni ainakin ahdistaisi kun valkokankaalla ihmiset hokevat sitä kuinka voisivat kuolla toistensa puolesta ja kaikki leffaa katsovat tytöt kuolaisivat kuitenkin Edwardin perään:)

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
« Vastaus #63 : Tammikuu 04, 2009, 22:29:55 »
Minusta taas Jasper ja Alice olivat ihania. Alice varsinkin. Jasperin olisi pitänyt olla hiukan vankempi, mutta muutoin kyllä se sopi minulle. Bella oli taas aivan täydellinen, Kristen sopi rooliinsa täydellisesti! Robert sopi kanssa rooliinsa minusta. En usko, että löytyisi ketään sopivampaa loppupeleissä ja hän osasi näytellä roolinsa. Minusta hän ilmeili juuri oikein ja se luokkakohtaus, hänenhän pitikin inhota ja vihata sitä, koska Bella sai hänet himoitsemaan tytön verta ja Midnight's sun varmasti aukaisee enemmän Edwardin ajatuksia, ja Robert luki ne osat mitä siitä on kirjoitettu ja sai siitä aineistoa Edin osaan ja näyttelikin sitä Midnight's sunin pohjalta.

Toisekseen hän lähestyi demin haastattelun mukaan hahmoonsa kirjoittamalla itsemurhaviestejä, joka oli hauska ajatus. Edwardhan on hahmona aika synkkä ja surumielinen.

tuire

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Tammikuu 04, 2009, 22:49:49 »
Siis Jasper ei ollut edes yhtään hyvännäköinen vaan näytti lähinnä siltä kuin inhoaisi koko maailmaa yli kaiken. Hän ei varsinkaan vastannut sitä kuvaa minkä sain BD:tä lukiessani. Ja löysin niin paljon paremmin omaa mielikuvaani vastaava Alicen kuvan netistä, mutta tietysti hukaasin sen:) Siis tuon elokuvan Alicen hiukset hämäsivät ehkä eniten, ne olivat tosi kummalliset:)

Robert Pattinson oli kyllä aika paha virhe. Siis hämäsi koko elokuvan ajan kun sen pää on jotenkin vinossa:) Se kyllä eläytyi ja näytteli ihan hyvin mutta ei van näyttänyt yhtään oikealta. Varsinkin ilmeet... Ne vaan oli niin ei-Edward-tyylisiä.

Joo, siellä bilsanluokassa sen kuuluikin näyttää kauhistuneelta mutta se oli lähinnä koomista. Ja muutenkin... No hymyillessään se on itse asiassa hyvännäköinen. Mutta muuten ne ilmeet vaan hämäsi keskittymistä ja kaikkea. Ja luin muuten kanssa sen Demin jutun, enkä tykännyt yhtään siitä itsemurhaviestijutusta. Kuulosti minusta lähinnä sellaiselta esitän-eläytyväni-kirjoittamalla-itsemurhaviestejä-vaikka-roolihahmoni-ei-kyllä-kirjoittele-sellaisia-tyyliseltä.

Eeyore

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Tammikuu 04, 2009, 22:52:21 »
Kun kuulin, että kirjasta on tulossa elokuva, ei minulla tullu oikein mitään odotuksia. En edes tajunnut että puhuttiin Houkutuksesta, kun en tiennyt sen englannin kielistä nimeä :D Tai no, itse asiassa ajattelin, että se menee puhtaaksi teini-leffaksi, ainakin mitä katsojista ja lippujen jonottajista pystyi päättelemään... Hirveää kiljumista ja suoranaista ihq-meininkiä, taidettiin olla poikaystäväni kanssa ne hiljaisimmat... Toi vähän ärtymystä ne jonottajat, mutta niin, jo viime keväänä kirjan lukeneena menin sitten katsomaan leffan ja tulin toteneeksi, että ihan viihdyttävähän se oli. Parissa kohdassa sain nauraa ja kyllähän se kirjaa seurasi eikä ollut niin teini -leffaksi tehty, mitä pelkäsin mutta harmikseni joudun toteamaan, että minä-muotoisesta tekstistä on vaikea saada niin hyvää leffaa kuin kirja oli.
Harmittelin vähän sitäkin, että aika paljon oli poistettu ja tiivistetty ja leikattu jne kirjan tapahtumista, mutta näyttelijävalintoihin olin osittain tyytyväinen (enkä tarkoita että vain niihin).
Bellan isä Charlie oli minusta hyvin onnistunu ja juuri kirjan mukainen! Äiti oli myös varsin ihastuttava henkilö ja enemmänkin olisi ruutuaikaa voinut saada, samoin Bellan ystävät, jotka olivat varmastikin ne aidoimat hahmot koko leffassa. Bella kyllä itsekin oli hyvin onnistunut, tosin huono-onnisuutta ei leffaan saatu niin paljon kuin kirjassa oli.
Edward... noh, moni varmasti rakastaa hahmoa vain sen vuoksi, kun näyttelijä oli "niin nami". Enpä tiedä, kyllähän se oli, mutta vähän... liian teini -leffan oloinen. Alice oli kirjassa aivan uskomattoman ihana ja myös leffaan oli tämä saatu! Carlisle oli myös omasta mielestäni onnistunu, juuri hyvä vampyyri esittämään olevinaan tavan ihmistä. Muuhun perheeseen sitten en ollutkaan niin tyytyväinen, vaikka hyviä hahmoja hekin olivat myös elokuvassa. Esme ei minusta vaikuttanut ollenkaan vampyyrilta, jotenkin.
Kun mennään muihin vampyyreihin niin James... geez! Alicen rinnalla parhaiten onnistunut näyttelijävalinta, mutta ihan liian vähän ruutuaikaa! Ilmeettömyys ja se verenhimoisuus oli juuri sellaista kuin kirjasta sai irti!
Lainaus
3. ne kohdat, kun Edward juoksi/hyppi yms. eivät näyttäneet yhtään aidoilta.
Tästä olen samaa mieltä, ne olivat liian tökeröt ja välillä näytti, että Edwart vain lenti vaikka senhän piti muistaakseni vain juosta ihan älyttömän kovaa. Hyvin onnistunu kohtaus oli minusta pesiksen peluu, se oli saatu kirjan mukaiseksi ja muiden vampyyrien saapuminen oli vaikuttava.
Maisemat ja kaupunki olivat hyvin onnistuneet ja juonta seurattiin oikeanmukaisesti, mutta hiomalla elokuva olisi voinu olla parempi. Viidestä antaisin kolmesta neljään tähteä.
Ne, jotka eivät ole kirjaa lukeneet, eivät varmasti saa niin paljon irti elokuvasta. Onhan siinä ah-niin-ihana-Robert jota siskoni katsoi kieli pitkällä koko elokuvan ajan enkä tiedä muistaako hän mitään muuta kuin Edwardin :D

Jos muista kirjoista puhutaan, niin luen kolmatta tällä hetkellä siitä huolimatta, että sen sanotaan olevan huonosti suomennettu, mutta ihan periaatteesta luen. Jos en pidä, otan käteen alkuperäisversion. Veikkaisin, että tämän kanssa on ollut kiire suomentaa eikä ole niinkään paljon kokemusta... En tiedä, mutta sanoisin näin.

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
« Vastaus #66 : Tammikuu 04, 2009, 23:59:05 »
Onneksi en ole Pattinson-fani, minusta hän ei ole kovin komea, mutta sopii silti Edwardin rooliin. En keksi ketään parempaakaan siihen rooliin, vaikka monilla varmasti olisi parempia ehdotuksia. Jacobin näyttelijä oli aivan kamala, hyihyi, ei yhtään sitä mitä odotin ja joo, Esme oli vähän ehkä liian ihmismäinen tai enemmän liian nuorekas, kun ei varmaan liian vampyyrimaisiksi henkilöjä voi saada ja kun kulmahampaitakaan ei voi oikein esitellä, sääli.

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #67 : Tammikuu 05, 2009, 01:35:19 »
Todella, todella positiivinen yllätys! Olin jo henkisesti valmistautunut murskaamaan koko leffan ensihetkistä alkaen, mutta toisin kävi: aloitus oli ehkä paras, jonka olen koskaan missään elokuvassa nähnyt, se otti katsojan mukaan heti ensisilmäyksestä alkaen - ja siihen kun lisättiin Bellan kertojaääni, niin paketti oli valmis.
   Elokuvan ensimmäiset puoli tuntia menivät ehkäpä asioille naureskellessa, kun kaikki oli uutta ja outoa: Robert ylinäytteli alussa, Kristenillä tuntui olevan vain kaksi ilmettä, jotkut hahmoista olivat täysin erinäköisiä ja -luonteisia kuin kirjassa (Eric ja Angela varsinkin, Angela ei enää ollutkaan ujo jne.) ja moni muukin pikkujuttu aiheutti hilpeyttä. Carlisle Cullenin ensiesiintymiselle repesivät puolet teatterin katsojista, en enää muista miksi, mutta kai näyttelijä oli vain niin hervottoman näköinen terävine piirteineen. ;D
   Robertin ylinäytteleminen/ilmeet herättivät myös sekä myötähäpeästä että ihan puhtaasta outoudestakin johtuvaa huvittuneisuutta: ensimmäinen biologiantunti -kohtaus herätti jopa meissä kirjan lukeneissakin hilpeyttä, kun näyttelijät eivät osanneet oikein ilmaista syytä näyttelemiselleen - Robertista näkyi kyllä selvästi, että Bella "haisi pahalta" ja että Bella kuvitteli Edwardin tosiaan vihaavan häntä kyseisen olemattoman pahan hajun takia, mutta syytä Robertin ilmeilylle ei oikein selitetty. Hänen olisi pitänyt enemmän näyttää vihaiselta ja uhkaavalta kuin sellaiselta jätkältä, joka torjuu järkyttävää, nimenomaan pahasta hajusta johtuvaa kuvotusta (voin vain kuvitella sellaisten ihmisten reaktioita, jotka eivät jo valmiiksi tienneet Edwardin olevan vampyyri...).
   Kun näimme ensimmäisen kerran Cullenit, tuli väkisinkin sellainen olo, että he tosiaan ovat upein näky koko koulussa - paitsi sitten, kun ohjaaja otti tyylilleen uskollisena lähikuvan Robertista, joka suoraan sanottuna näytti siinä kameran edessä kävellessään rumalta sen ilmeensä kanssa (vaikkakin oli söpöä miten tämä hymyili Jessican kommentille ohimennessään). Ulkonäöltään muutenkaan Robert ei vastannut mielikuvaani Edwardista pätkääkään - paitsi silloin, kun hän hymyili sitä suloista hymyänsä. Silloin olin myyty ajatukselle, että hän tosiaan on Edward Cullen - eikä asia vaivannut minua enää pätkääkään ensimmäisen hymyn nähtyäni. Uhkaavaa hän näyttelee huonommin kuin hymypoikaa, mutta onneksi tosiaan se ei enää tuon jälkeen häirinnyt.
   Mitä muiden Culleneiden ulkonäköön tulee... Esme oli täysi kymppi, juuri sellainen kuin piti ja vielä paljon enemmänkin: hän näytti juuri sellaiselta täydellisen suloiselta äidilliseltä nukelta. Loistava valinta casting -osastolta. Muiden kohdalla vähän kyllä petyin, jopa kiiteltyyn Aliceen, joka ei vain jostain syystä vakuuttanut. Ensihehkun häivyttyä totesin Culleneista yleensä kolme asiaa: a) he näyttivät ihan tavallisilta ihmisiltä, varsinkaan Emmettin näyttelijä ei todellakaan vastannut mielikuvaani kreikkalaisesta jumalasta, b) heidän ihonsa ei ollut erityisen kalpea muihin verrattuna, torahampaiden puuttuminen nauratti kohdissa, joissa purukalustojaan esittelivät, eikä silmien väriä näytetty tarpeeksi, c) Jasperin näyttelijä on varmasti todella komea siviilissä, mutta hänen tuijottava ilmeensä sai minut värähtämään inhosta: itse olin kuvitellut, että hän näyttelisi Jasperin hankaluuden janonsa kontrolloinnin kanssa ennemminkin sellaisella välttelevällä tyylillä - että hän katsoisi maahan jne. Jasper ehkä häiritsikin sitten loppupeleissä eniten: hahmossa itsessään on hurjasti potentiaalia, mutta sen pilasi hänelle käsikirjoituksessa osoitetun huomion vähyys ja hänen tapansa näytellä hahmonsa.
   Niin, Culleneiden keskimääräiseksi vuorosanamääräksi jäi hahmoa kohden ehkä kaksi repliikkiä koko leffassa, mikä oli tietenkin iso pettymys. Kunnes tänään luin Twilightin ruotsinnoksen ja tajusin siinä samalla, että ei itse kirjassakaan loppujen lopuksi hirveästi vuorosanoja kerry muille Culleneille kuin Carlislelle, Edwardille ja Alicelle.
   Ohjaus/kuvaus oli mielestäni hyvää muuten, mutta minua ärsytti tavattomasti se, miten paljon ohjaaja otti lähikuvia: muistan yhden kohtauksen, joka koostui melkein kokonaan Bellan ja Edwardin kasvojen välillä hyppelystä. Siihen siis hieman parannusta jatkossa, niin olen myyty tässäkin asiassa.
   Käsikirjoitus... Tämä on tietysti aina se ristiriitaisin kohta, koska toisaalta sitä haluaa kaiken menevän ainakin yhtä hyvin kuin kirjassa ja toisaalta taas ymmärtää ohjaajan pakon ja halunkin tehdä leffasta erilainen kuin kirjasta. Niinpä tyydyn toteamaan, että oli paljon parempi kuin olin kuvitellut, paljon parempi.

Kokonaisuudessaan rakastan tätä elokuvaa ja menen jo huomenna (tiistaina, nyt on jo maanantaiyö) katsomaan uudestaan. Koska on vain pakko. En tiedä, miten selviän huhtikuun 30. päivään, jolloin dvd ilmeisesti ilmestyy ainakin jenkeissä. Leffan edes jonkinlaisesta laadusta kertoo jo sekin, että tajusin vasta seuraavana päivänä, mitkä kohtaukset puuttuivat leffasta: ja vaikka osa niistä oli suokkareitani (esim. verityyppien selvittämisen jälkeinen Bellan huono olo ja Edwardin naureskelut ja Bellan kantamiset jne. Niin, ja se kohtaus, jossa Tyler tulee pyytämään Bellaa treffeille kun Edward tukkii Bellan tien jne. ;D)
   Positiivisista asioista annettakoon pisteitä elokuvalle Charliesta, josta kehkeytyi loistava hahmo, paljon parempi kuin kirjassa - musiikista - siitä että Robert näytti hahmonsa ristiriitaisuutta (vaikka vetikin välillä sen kanssa överiksi) - siitä, että Bella säilyi kertojaäänenä (eli kuultiin välillä Bellankin ajatuksia) - siitä, ettei kohtauksia pahemmin oltu poistettu, vain sulautettu ja muokattu ja korvattu - ja aloituksesta.
   Negatiivisia juttuja: liialliset lähikuvat, Kristenin samanlaiset ilmeet, repliikkejä ei aina perusteltu hyvin elokuvalla itsellään (Bellan epäitsekkyys näin esimerkiksi näkyi todella huonosti ja asiaan viittaavat vuorosanat sitten tuntuivat loppupuolella vähän tönköiltä), Robertin ajoittainen ylinäyttely/naaman ylimääräinen vääntely, Edwardin ja Bellan rakkauden yhtäkkinen ilmaantuminen, sellaisten vitsien, jotka olisi saatu noihinkin kohtauksiin sulautettua, puuttuminen sekä taistelun loppuosa, jossa Edwardin olisi pitänyt olla paniikissa Bellan maatessa lattialla verissään ja tuskissaan, mutta jossa Robert sitten näytti rauhalliselta eikä pätkääkään tunteikkaalta (plus onnistui naurattamaan verenimunsa aikana lähes kaikkia ilmehtimisillään - jälleen kerran).

Muistaakseni luin jostakin joskus jutun, että Meyerin pyynnöstä suutelukohtaus kuvattiin uudestaan, koska se oli liian intohimoinen. Täytyy sanoa, että olisin rajoittanut kyllä tätä uuttakin: kirjassa rakastin nimenomaan sitä heidän suhteensa viipyileväisyyttä ja sitä, miten heidän välisensä kemia tehtiin selväksi muutoin kuin fyysisen intohimon keinoin.
Mutta kaikkea ei voi saada: jos tekijöillä olisi ollut enemmän rahaa, niin leffasta olisi voitu tehdä pidempi ja olisi sitten ollut enemmän aikaa kehittää tuota parin välistä suhdetta. New Moonissa rahan ei pitäisi olla ongelmana, kun Twilight on jo nyt rikkonut ennätyksiä ja tuottaa koko ajan lisää (New Moonin tekeminenhän riippuu siitä, tuleeko Twilightista rahaa - nyt on jo lähes varmaa, että kyseinen jatko-osa tehdään).

Mutta niin. Oikeasti todella positiivinen kokemus, jonka aion uusia vielä monta, monta kertaa. Ja nauraa saa joka tapauksessa, oli sitten lukenut kirjan tahi ei: molemmissa tapauksissa päätyy nauramaan vähintäänkin Robertin ilmeilylle. Ajatelkaa asiaa positiivisesti! ;D

muoks.// Yksi iso miinus, joka ei kuitenkaan ole leffan tekijöiden syy: suomentaja oli aivan järkyttävän huono! Oikeasti, kuunnelkaa mielummin hahmojen sanoja kuin tuijotatte niitä tekstityksiä. Säästytte paljolta, suoranaisilta käännösvirheiltäkin ja sävyerehdyksiltä... *pudistelee päätään*

muoks.// Niin, ja ajatelkaa tosiaan millainen tämä leffa olisi voinut olla, jos tekijöillä olisi ollut isompi budjetti ja siten enemmän resursseja ja minuutteja lisättäväksi elokuvaan! Jos tämä jo tällaisenaan on monien mielestä paras kirjasta tehty nuorisoelokuva, niin... En voi muuta kuin odottaa innolla New Moonia.

muoks.// Pakko vielä kysyä: kuinka moni bongasi toisesta kahvilakohtauksesta Stephenie Meyerin, joka siis on tämän leffantakaisen kirjan kirjoittaja?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2009, 17:30:00 kirjoittanut Leamire »

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #68 : Tammikuu 05, 2009, 12:12:14 »
Onneksi en ole Pattinson-fani, minusta hän ei ole kovin komea, mutta sopii silti Edwardin rooliin. En keksi ketään parempaakaan siihen rooliin, vaikka monilla varmasti olisi parempia ehdotuksia. Jacobin näyttelijä oli aivan kamala, hyihyi, ei yhtään sitä mitä odotin ja joo, Esme oli vähän ehkä liian ihmismäinen tai enemmän liian nuorekas, kun ei varmaan liian vampyyrimaisiksi henkilöjä voi saada ja kun kulmahampaitakaan ei voi oikein esitellä, sääli.

Taidan yhtyä tähän kaikkeen. Edwardin valinnaksi Pattinson oli ehkä kuitenkin se paras vaihtoehto ja suoriutuihan hän roolintaan ihan kohtalaisen hyvin. Jacobin näyttelijä taisi olla kaikkein kauimpana kuvitelmistani ja olin järkyttynyt kun näin hänen kuvansa ensi kertaa lehdessä. Alicen hiukset olivat hieman oudot (varsinkin kun hän esittäytyy kuvitelmissani pitkähiuksisena blondina), mutta niihin tottuu. Kaikilla vampyyreilla oli vähän se ongelma, että he näyttivät liian inhimillisiltä. Eivät niinkään vampyyreilta.

En muuten ollut kuullukaan näistä itsemurha kirjoitelmista. Kiinnostavaa.

muoks.// Pakko vielä kysyä: kuinka moni bongasi toisesta kahvilakohtauksesta Stephenie Meyerin, joka siis on tämän leffantakaisen kirjan kirjoittaja?

Minä ainakin luin vasta leffan katsomisen jälkeen, että Meyerinkin pongaamiseen oli mahdollisuus :/

-Feen
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2009, 12:19:59 kirjoittanut Lohikäärmelady »
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Aranda

• Piipo
  • Vuotislainen
  • Heath Ledger's the Joker <3
« Vastaus #69 : Tammikuu 05, 2009, 23:43:52 »
Alicen hiukset olivat hieman oudot (varsinkin kun hän esittäytyy kuvitelmissani pitkähiuksisena blondina), mutta niihin tottuu.

Saanko kysyä miten kuvitelmissasi Alice voi esiintyä pitkähiuksisena blondina vaikka kirjassa oli kerrottu Alicella olevan juuri lyhyet ja tummat hiukset, kuten elokuvassakin. Sekoitatko mahdollisesti Rosalien ja Alicen keskenään?
Madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little… push.
I believe… whatever doesn’t kill you simply makes you… stranger.

Lumitassu

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Tammikuu 06, 2009, 00:31:55 »
Oivoi, minulla pitkään on ollut jo kamala kaipuu niihin aikoihin kun olin aivan ihastunut Harry Pottereihin.. Nyt se tuli takas ja kovin! Tuo elokuva oli juuri se mitä kaipasin, ja ihan sattumanvaraisesti sitä meni katsomaan. Kaveri pyysi, että tulisinko lefaan ja mikäs siinä. Ja nyt leffan katsottuna ainoa asia mikä harmittaa on se etten lukenut kirjaa ensin. Mutta tavallaan ei haittaa voin hyvin lukea nyt näin jälkeenpäin. Ja varsinkin kun siinä on enemmänkin osia ja tulossakin kaksi.

Tuskin maltan odottaa että pääsen ostamaan ne:D

Mutta siis pidin elokuvasta aivan älyttömästi, ja täytyy myöntää, että olin niin lumoutunut Edwardista ja hänen ja Bellan suhteesta..
Myös äänet, kuva ja näyttelijät olivat todella hyvät! Pidin, en oikeen osaa muuta sanoa :D Haluun vaan ne kirjat nyt käsiini..

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
« Vastaus #71 : Tammikuu 06, 2009, 11:12:37 »
Ja joudun jopa myöntämään että kyllä se Edward joissain kohtaa näytti ihan komealta. Tosin vällillä hänen kävely tyylissään oli jotain... hinttimäistä... (ja minulla ei ole mitään niitä homoja vastaan hyvät vuotislaiset)

Ai niin, tuo Edwardin kyyrymäinen kävelytyyli ärsytti minuakin todella paljon! Ensimmäiset puoli tuntia ainakin tuli sellaisia yökötyksen aaltoja aina kun herran näki kävelevän: huono ryhti kummastutti niin kovin, varsinkin kun ottaa huomioon, että herran pitäisi olla täydellinen... Mutta hei, suoreniko se ryhti sitten loppupuolella? Jotenkin on sellainen mielikuva, että leffan loppupuolella en olisi enää kiinnittänyt kävelytyyliin huomiota. Ehkäpä se oli tarkoituksellista: että ryhti suoristuisi kun Edward vapautuisi jännitteistään ruvetessaan seukkaamaan Bellan kanssa. ;D

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #72 : Tammikuu 06, 2009, 11:45:40 »
Alicen hiukset olivat hieman oudot (varsinkin kun hän esittäytyy kuvitelmissani pitkähiuksisena blondina), mutta niihin tottuu.

Saanko kysyä miten kuvitelmissasi Alice voi esiintyä pitkähiuksisena blondina vaikka kirjassa oli kerrottu Alicella olevan juuri lyhyet ja tummat hiukset, kuten elokuvassakin. Sekoitatko mahdollisesti Rosalien ja Alicen keskenään?

Alunperin sekoitinkin sen niin, että molemmilla olisi ollut vaaleat hiukset, mutta sitten vähän ajan päästä muistin ettei se niin ihan olekaan, mutta kuva blondista Alicesta oli jo pinttynyt päähäni eikä se siitä enää muuttunut :/

//Kiitos lohdutuksesta X)//
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2009, 18:59:05 kirjoittanut Lohikäärmelady »
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
« Vastaus #73 : Tammikuu 06, 2009, 16:11:40 »
Alumperin sekoitinkin sen niin, että molemmilla olisi ollut vaaleat hiukset, mutta sitten vähän ajan päästä muistin ettei se niin ihan olekaan, mutta kuva blondista Alicesta oli jo pinttynyt päähäni eikä se siitä enää muuttunut :/

Minä en ole koskaan sekoittanut Alicea ja Rosalieta, mutta Emmett ja Jasper omasivat ennen mielessäni päinvastaiset hiusvärit. Joo, offtopic, tiedän - oli vain pakko lohduttaa Lohikäärmeladya ettei hän ole ainoa. :)

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
« Vastaus #74 : Tammikuu 06, 2009, 17:14:23 »
Hankin itselleni jo Houkutus- ja Epäilys -kirjat. Uusikuu- ja Breaking dawn kirjat täytyy vielä metsästää jostain. Olenkin lukenut jo aika pajon kahta ensimmäiseksi mainittua kirjaa. Kurjaa, kun aloitin kirjasarjan lukemisen vasta näin loman loppupuolella elokuvan katsomisen jälkeen. Muutamat kurssit alkavat jo ensi viikolla. Ensi viikon keskiviikkona on myös fysiikan tentti, johon pitäisi lukea. : ( Olen kyllä tähän mennessä pitänyt lukemistani kirjoista, ja täytyy sanoa, että Twilight (Houkutus) -elokuva noudattaa todella hyvin kirjan juonta.

En ole vähään aikaan lukenut tunnollisesti (eli kaikki kirjat läpikäyden) mitään kirjasarjaa Pottereiden lisäksi kiireiden ja sen takia, etten ole löytänyt mitään kovin mielenkiintoista, joten tässä kirjasarjassa olisi kyllä kivaa vaihtelua (,jos aikaa vaan riittäisi!) 
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH