Kirjoittaja Aihe: Twilight-saaga  (Luettu 31239 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
Vs: Twilight-saaga
« Vastaus #250 : Marraskuu 30, 2011, 17:30:03 »
[Spoilaa]Aww, Aamunkoi oli yksinkertaisesti ihana!! :) Heti alusta lähtien tajusin, että nyt on jokin saatu kerrankin kohdalleen. Vampyyrit näyttivät taas tavallisilta eivätkä miltään ihme muovailuvaha-hirviöiltä ja Alicen hiukset! :'D Vihdoinkin ne olivat sellaiset kuin pitää. Jotenkin tuli heti sellainen lämmin fiilis, että nyt ollaan taas palattu ensimmäisen elokuvan hyvään tunnelmaan. Edward näytti hyvältä, Kristen esitti taas Bellaa eikä itseään (kuten Epäilyksessä) ja se Susikohtaus oli ihan mahtava. <3 Sen päätteeksi käännyttiin vaan katsomaan kaverin kaa toisiamme ja tiesin, että nyt oli kyllä jotain tehty oikein. Edwardin ja Bellan kuherruskohtaus oli kiva siten, että siitä oltiin tehty huumorillinen eikä liian vaivaannuttava. Juuri sopiva. Ehkä kemiaa olisi voinut olla enemmän. Hääkohtauksen alussa ärsytti Kristenin ylimääräiset naaman irvistelyt ja huohotukset, mutta muuten sekin meni hyvin. Ja Jacob oli ihan oma itsensä. Hänen kohdallaan ihastuin ikihyviksi susijuttuihin ja siihen kohtaukseen, jossa hän hiipii Rosalien ja Renesmeen taakse murhanhimoisena. Rouva Cullenin muuttuminen vampyyriksi oli ehkä hieman liian vaisu, mutta päätöskohta oli hieno. Ja Robert näytteli tosi hyvin koko ajan... hienoa, hienoa!

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #251 : Marraskuu 30, 2011, 18:06:33 »
Kävin ihan vitsillä siskon kanssa katsomassa Aamunkoi osa 1:n... Nauratti. :'D
Mielestäni mikään Twilight elokuva ei ole hyvä. Ei sen puoleen mikään kirjakaan. :'D

Ei herranjestas.. Cullenin ja Bellan häämatka... Sänkykin meni palasiksi.. Siivoojista olisi voinut selittää hieman enemmän.. se taru jäi vähän epäselväksi. ^^  Huonot näyttelijät kuten Pattinson ja Stewart.. Sejokanäyttelee Jacobia jonkanimeäenmuista oli ehkä elokuvien paras näyttelijä. Sudet oli kivoja. Häiritsi se kauhea susien "Transformefs" ääni ja Bella oli kovin epähygieeninen kun vetänyt vessaa oksennettuaan. ^^ Paljon häiritseviä asioita. Hääkohtaus oli tylsä. Robertin ilmeet olivat naurettavat ja Stewart ei osaa näytellä, kuten ei aikaisemminkaan.
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: WitchWillow21467
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #252 : Joulukuu 01, 2011, 17:21:47 »
Pattinson ja Stewart eivät näköjään kehity näyttelijöinä, vaikka tekisivät sitä vuodesta toiseen. Molemmat sellasia yhden ilmeen ihmeitä. Eikä meno ole tähän Aamunkoin 1 osaan mennessä muuttunut miksikään. Bellan ja Edwartin häämatkakin oli aika intohimoton, eivät saaneet tunnetta välittymään ainakaan katsojille asti. Ei kai se näille pitäis vaikeaa olla, kun ovat "oikeassa elämässäkin" yhdessä. Jotenka aika pliisuks jäi tämäkin leffa, ja olen edelleen sitä mieltä, että paremmin valituilla päähenkilöillä näistä elokuvista olis voinut ehkä saadakin nautittavia/viihdyttäviä.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #253 : Joulukuu 01, 2011, 19:58:10 »
Aah, ihana aihe. Harry Potterin jälkeen toiseksi paras :) Paras elokuva on Houkutus, sitten tulevat Aamunkoi osa 1, Epäilys ja Uusikuu.
Suosikkini ovat: Bella, Alice, Edward ja Jasper.
Minusta elokuvat ovat onnistuneet ihan hyvin .Eli siis kiehtoo ja pidän vamppyreistä ja vamppyyriperheestä.
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa Alexandra

• Kotitonttu
  • Vuotislainen
« Vastaus #254 : Joulukuu 01, 2011, 22:19:47 »
Aahhh, Twilight... Ennen elokuvaa Aamunkoi olin varma, etten ikinä voisi mitään rakastaa niin kuin vamppyyreja... Mutta ädökfldkfjgdkljg..!!

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Elokuvista ja kirjoista parhaat ovat ehdottomasti New Moon, ja Breaking dawn. New moonin tarina on jotenkin hyvin koskettava, ja itken jokainen kerta kun luen sitä tai katson elokuvaa (teen sitä usein !!) ja Breaking down... se oli jotain uutta, vaihtelua siihen lässynlässyn romantiikkaan tai tappeluun, mitä Twilightit ovat, se oli.. DRAAMAA!<3 :D

Joten ei varmaan epäilystä, ketkä ovat lempihahmojani: Bellan lisäksi Jakob ja Renesmee :) , sekä tietenkin Jasper ja Edward!

Poissa Always

• Tittelitön
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PatronusSpell15386
« Vastaus #255 : Joulukuu 02, 2011, 13:02:50 »
Mä en tykkää sitten yhtään elokuvista. :s Tuntuu, että twilight ei olisi koskaan saanut näin suurta suosiota jos se olisi ollut vain elokuvasarja. Kirjat ovat nimittäin ihan jees, jopa hyviä, mutta elokuvat ovat niin pohjanoteeraus... Olenkin siksi miettinyt usein, olisiko The Twilight Saga noussut näin suureksi hitiksi ilman hyviä kirjoja?

Kirjoista tykkään kovasti, ja lempparihahmoja on monia. Eniten kuitenkin sykähdyttää Renesmee, Alice, Edward ja Carlisle. :)

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #256 : Joulukuu 03, 2011, 19:32:09 »
Aamunkoi on kirjoista ainoa, jota en ole lukenut (ja ihan tietoisesta päätöksestä :D).

Nojoo, eihän se paljoa auttanut kun menin leffaa katsomaan yhden kaverin kanssa, joka tykkää veistää vitsiä ihan joka jutusta, ja ehkä itekkin oon sellanen, eli.. häirittiin taas kanssakatsojia. I can't help it! :D
En pidä näyttelijöiden ilmeettömyydestä. Taylor Lautner näyttää siltä, kuin sillä ei yksikään lihas naamassa liikkuisi ja Pattinson taas siltä, että sen ahteriin on tungettu joka suuremmanpuoleinen esine poikittain. Kristen Stewartia tekisi mieli läimäyttää, että nainen don't you feel anything?! Pattinson sentään yritti vääntää hymyä naamalleen alun hääkohtauksessa, mikä oikeastaan näytti vain koomiselta, kun mies sai pärställeen vain tuskaisen ilmeen. Tuli oikein olo, että Bella ja Edu oikeasti haluavat naimisiin. Ja muutenkin koin melko hämäränä koko avioliiton. Edward suuttuu ja kyrsiintyy heti, kun Bella ei oikein haluaisi tehdä mitä mies sanoo.
Aamunkoi oli erikoislaatuinen Twilight-leffa, meinaan juonessa olisi todella ollut potentiaalia johonkin vähän syvällisempään. Odotin jotain suurta, kun näytettiin kuinka Bella katsoo omaa kuihtunutta kroppaansa peilistä ja Edward mulkoilee takana. Miettikää nyt mitä kaikkea hienoa siitä olisi saanut. Moninaisia tunteita siitä, kuinka nainen haluaa pitää vauvan, kun taas hänen rakastava miehensä vihaa tämän sisällä kasvavaa sikiötä ja toivoo sen kuolemaa. OOOH mikä traaginen tarina!
Mutta ei. 15 minuutin kuluttua olin vaipunut epätoivoon, kun Bella suunnitteli vauvalle nimeksi Edward Jacob.

Olihan leffa toki viihdyttävää ja koomista katsottavaa, vaikkei rakkautarina tai draamailu mitenkään koskettaneet.
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Jäätelö

• Vuotislainen
« Vastaus #257 : Joulukuu 05, 2011, 11:25:47 »
Onhan Twilight ihan hyvä, mutta en tosiaan pidä Kristen Stewartista enkä Taylor Lautnerista. Ne ei oo sitten hyviä näyttelijöitä ollenkaan, eikä tosiaan näytä kehittyvän...  Pitäisin sarjasta varmasti enemmän, jos nämä näyttelijät vaihdettaisiin. Fanitin kyllä alussa Twilightia aika paljon,  mutta siihen se sitten jäikin.
Lemppareita on Carlisle, Alice ja se Edwardin äiti, en nyt muista nimee.
"Only I can live forever"

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #258 : Joulukuu 08, 2011, 17:51:56 »
Olenko minä ainoa ihminen maailmassa joka on sitä mieltä, että elokuvat ovat vain huonontuneet uusien osien myötä?

Minä en nauttinut uusimmasta elokuvasta laisinkaan. Minusta se oli kammottavan teennäinen, hitaasti etenevä ja etäinen, jonka vuoksi siihen oli vaikea päästä sisään. Tietokoneella tehdyt zoomaukset Bellan nenään ja mystiset hiustenvärin muutokset ihonkasvun lisäksi olivat turhia. Elokuvaan olisi ollut niin paljon enemmän potentiaalia, eikä sen soundtrackin loistavista kappaleista soitettu kuin ehkä yhtä ja vanhoja biisejä toistettiin kohtauksesta toiseen. (Olin esimerkiksi odottanut kovasti kuulevani Christina Perrin A Thousand Yearsin Bellan häissä, mutta sen sijaan siellä soitettiin Flightless Bird, American Mouth, joka esimerkiksi sanojen perusteella sopii paljon huonommin tilanteeseen.)

Mielestäni huonoiten toteutettuja olivat ihmissudet. En jotenkin ymmärtänyt ohjaajan halua tunkea jotain murisevaa ihmissuden päätä joka kohtauksen taustalle ja telepatia oli esitetty huonosti - kohtauksessa oli metsään animoituja, juoksevia susia, joiden päälle oli liimattu teatraalisen vihainen ääniraita. Erityisiä vaikeuksia minulla oli pitää pokkaa (IT IS DANGEROUS! WE NEED TO DESTROY IT! - NO! I - WILL - NOT - FIGHT! I AM JACOB THE SON OF EPHRAIM BLACK AND I WILL NOT OBEY ANYONE!)-kohtauksessa :D + Leffaa oli kulunut ehkä 30sek ja Jacob otti paidan pois. Kyllä.

Tämän viestin pointti ei kuitenkaan ollut dissata Twilighteja elokuvasaagana. Kuten viestini aloitin, olen sitä mieltä, että aiemmat elokuvat ovat olleet parempia. Näyttelijät ovat saattaneet kehittyä elokuvien myötä, en tiedä, mutta suosikkielokuvani saagasta on yhä sen ensimmäinen osa. Se on minusta niin aito, ja siinä on tiettyä indiemäisyyttä Hollywood-glamourin sijaan. Pidin siitä, että elokuva oli erilainen - se oli audiovisuaalisesti kaunis ja rohkeasti tehty. Vaikka näyttely olisi kuinka huonoa, nautin sen katsomisesta sen audiovisuaalisuuden vuoksi. Jo New Moonissa näkyi kuuluisuuden mukanaan tuoma kaavamaisuus, ja se on lisääntynyt joka elokuvan myötä. Hahmoihin keskitytään liikaa, eikä Forksin ja "vampyyrimaailman" taianomaisuus enää tule samalla lailla esiin. Se lähinnä ironisoituu taskulampulla valaistujen vampyyrien valossa. Olihan Aamunkoissa yksi kohtaus josta nautin: Bellan flashback kaikista edellisistä elokuvista :P

Luin muuten tänään arvostelusta, ettei elokuvasta kannata lähteä heti lopputekstien alettua. Elokuvan loputtua onnistuin kuitenkin hajoamaan ja jotenkin hoipertelemaan elokuvateatterista ulos. Jäikö joku lopputekstien ajaksi ja osaako sanoa, oliko siellä jotakin maatamullistavaa?
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Scaredy Dandelion

• Vuotislainen
  • Pottermore: QueenStrike5
« Vastaus #259 : Joulukuu 08, 2011, 18:53:11 »
Aamunkoi osa 1 sai ehkä huonot arvostelut, mutta minusta se oli ainakin laadukkain. Elokuvaan oli selkeästi panostettu. Juoni tosin on kirjassakin hieman pliisu ja elokuvassa siitäkin menee osa aika lailla ohi, jos ei ole kirjoja lukenut.
Leffan loppuosa yllätti positiivisesti. Bellan synnytys oli aidosti hieman pelottavaa ja erikoistehosteet näyttivät kivoilta. Nämä kohtaukset herättivät leffaseurueessa kovasti keskustelua, ja ihan näiden takia tahdon nähdä koko pätkän uusiksi.

Minun makuuni koko Twilight-sarjassa olisi voinut olla paljon enemmän toimintaa, mutta kyseessähän onkin romanssi. :D
"You can't give a Dementor the old one-two!"

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #260 : Marraskuu 18, 2012, 20:53:15 »
Uskomatonta ettei kukaan muu ole vielä käynyt kommentoimassa uutta leffaa. Kaverini raahasi minutkin katsomaan sitä, vaikka en sinne hinkunutkaan.

Itse leffasta

Luin Hesarin sivuilta muistaakseni jutun että Twilightista olisi suunnitteilla jonkinlainen spinoff-leffa, mietteitä tästä? Minusta tuntuu aikalaisen turhalta, miten tuosta nyt enää mitään revitään? Kenties Renesmeestä jotain?
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #261 : Marraskuu 18, 2012, 21:22:50 »
Olihan tuo osa 2 hyvä ja peräti koskettava, muttei mielestäni kuitenkaan yltänyt houkutuksen tasolle, mikä onkin leffojen jatko-osille tyypillistä... Potterit ovat luonnollisesti poikkeus (;
Mutta kyllä nautin tuosta leffasta, ihanaa oli varsinkin Jacobin ja Renesmeen välinen side, johon oikein samaistui, sekä hienot erikoisefektit, kuten hassut pikazoomaukset, jotka saivat tuntemaan itsensä vampyyriksi ;). En itkenyt enkä alkanut etsiä vampyyria, joka purisi minua, mutta oikein katsomisen arvoinen leffa oli ^^
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #262 : Marraskuu 18, 2012, 21:51:33 »
Alkupuoli viimeisestä leffasta oli jopa kirjaan nähden huonompi. Liian siirappinen ja Bella oli itse täydellisyys vampyyrina. Aloin innostua vasta siinä vaiheessa kun action alkoi. :D Se lopputaistelu oli kyllä ihan huikea!
Se oli kyllä oikeasti hauska! Suosikikseni koko leffasta nousi Alistair ja Garrett. Kokonaisuudessaan leffa oli aika tylsä, varsinkin alussa, mutta nähtävä se silti oli. Voltureilla oli hienot vaatteet! Aro, Caius ja Marcus ovat aina olleet suosikkini.

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #263 : Marraskuu 19, 2012, 00:09:40 »
Minäkin kävin kattomassa tän perjantaina. Loppu taistelu oli trailerin perusteella miellyttävä yllätys sillä itse petyin kirjassa siihen, että kaikesta mahdolliseen taiteluun valmistautumisesta huolimatta vain oliko senyt Irina (vai mikänyt olikaan se Alaskan kielijän nimi) kuoli.

Joo Breaking Dawnin lukemisesta tarpeeksi kauan että oon jo unohtanut kuka tekee mitäkin. Spin off Twilightista? Rahastusta sanon minä.

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #264 : Marraskuu 20, 2012, 19:55:48 »
Itse olen sekä Potterhead että Twiheart, enkä näe siinä mitään väärää - toisin kuin jotkut ystäväni. Kävin eilen katsomassa saagan viimeisen elokuvan, enkä pettynyt laisinkaan. Parit kyyneleetkin tuli elokuvan aikana tirautettua...

Ainoa häiritsevä tekijä Twilightissä on se, että mielestäni Kristen Stewart ei karusti sanottuna osaa näytellä, vaikka en voisikaan kuvitella enää ketään muuta Bellan rooliin.
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedElm16162
« Vastaus #265 : Tammikuu 28, 2013, 18:52:09 »
Itse tein valinnan, että en mene elokuviin katsomaan Breaking Dawn part 2 ja hyvän päätöksen teinkin. Ajattelin, että ostan sen vasta DVD:lle, mutta jotenkin päädyin katsomaan elokuvan netistä (ilman tekstityksiä kylläkin). Olin kuullut paljon kritiikkiä, mutta päätin antaa mahdollisuuden. Katsomiskokemushan on mielestäni subjektiivinen. En siis luota arvosteluihin. Breaking Dawn part 2 oli täydellinen katastrofi. Minusta lopputekstien näyttäminen aluksi on mautonta ja pilaa aina elokuvan alun. Elokuva jäi liian pinnalliseksi, sillä lopun "taisteluun" tuhlattiin liikaa minuutteja ja sen olisi voinut jättää kokonaan pois -tarkoitan, että se olisi pitänyt jättää kokonaan pois. Tavallaan pidin Renesmeen toteutuksesta, mutta pidän kirjaissa siitä, että hän on hieman nuorempi kuin elokuvassa. Toisessa osassa pidän taas siitä, että Kristen näyttelee jälleen Bellaa, ei itseään. Minusta ainoa mahtava ja syvempi kohtaus tavoitettiin ainoastaan Bellan pyytäessä Emmetiä mukaansa Volturien luokse ja heidän kävellessään lähemmäksi. Musiikki oli myös siinä kohdallaan. Elokuva jäi pinnalliseksi hahmojen, tapahtumien, musiikin ja saagan päätöksen suhteen.  Uusikuu kuuluu edelleen yhdeksi suosikikseni Harry Pottereiden jälkeen. On sääli, että noin hieno tarina menetti elokuvina mahtavuutensa.
I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson