Kirjoittaja Aihe: Twilight-saaga  (Luettu 22302 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
Vs: Twilight - Houkutus
« Vastaus #25 : Lokakuu 20, 2008, 13:14:11 »
Englanninkielisessä puhutaan twilightista, suomenkielisessä mainitaan ehkä kerran sana "houkutus" tuon iltahämärän (eng. twilight) lisäksi. Suomennoksen nimi, Houkutus, on ihan vain suomentajan/kustantajan antama nimi, jos suoraan olisi suomennettu, niin nimeksi olisi tullut Iltahämärä. Houkutuksesta ei puhuta englanninkielisessä kai ollenkaan.

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
« Vastaus #26 : Lokakuu 20, 2008, 22:16:01 »
Törmäsinpä tässä päivänä muuanna googlaillessani tietoja herra Eddy Cullenista toiseen keskusteluun tällaiseen. Kyseessä on siis joku lehtijuttu aiheesta ja siinä mm. haastatellaan Robert Pattinsonia.

Lainaus käyttäjältä: Robert Pattinson
"When you read the book, it's like, 'Edward Cullen was so beautiful I creamed myself.' I mean, every line is like that. He's the most ridiculous person who's so amazing at everything. I think a lot of actors tried to play that aspect. I just couldn't do that. And the more I read the script, the more I hated this guy, so that's how I played him, as a manic-depressive who hates himself. Plus, he's a 108 year-old virgin so he's obviously got some issues here."
*sporfle* Okei, en ollut aiemmin juurikaan kiinnostunut koko kirjasarjasta tai elokuvasta. Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että menen katsomaan elokuvan - jos se ei ole hyvä niin ainakin saan huippuhauskan elokuvaillan.

Tuota, mitä te Twilightin fanit ja muut tästä sanotte? Itseäni käännösväännös ei haitanne, koska en edes tunne koko hahmoa (ja väännöskäännös vaikuttaa todella mielenkiintoiselta), mutta mitenkäs te jotka olette lukeneet kirjat ja odotatte näkevänne tutun teoksen tutulla hahmolla?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2008, 15:48:10 kirjoittanut Vesi Y »

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #27 : Lokakuu 20, 2008, 22:59:09 »
No, mä oon lukenut Houkutuksen, mutta tuota. Sanotaanko vaikka näin, että mä ymmärrän täydellisesti Robert Pattinsonin kommentin ja jos leffaa on muokattu tuohon suuntaan, niin sillä on erinomaisen suuret mahdollisuudet olla huomattavasti kirjaa parempi. Edwardin kritiikitön palvonta oli jotain sellaista, mitä mulla oli vaikeuksia kestää, vaikka siis tajusinkin että kertojana on nimenomaan rakkaudesta huumaantunut Bella. Hyvä, jos elokuvassa on vähän "ulkopuolisempi" näkökulma.

Mä ja mun sisko ollaan myös menossa katsomaan elokuvaa :D Tarinassa on paljon oikeasti hauskoja ideoita (kuten se, että miksi tapahtumapaikkana on juuri Yhdysvaltojen sateisin kaupunki), joten voisi aikaansa huonomminkin viettää. Lisäksi näyttelijävalinnat ovat musta hyviä - kyllähän heitä mielellään katselee valkokankaalla ihan esteettisistäkin syistä ;D Mä olen myös antanut itseni toivoa, että vampyyriefektit olisivat tässä kohdallaan (tarpeeksi kalpeita jne.)
edit. Mä en tosin ole siis itse tutkinut asiaa (en ole katsellut trailereita), mutta olen jostain kuullut tuollaista. Noh, saa sitten nähdä

edit. hups, tää ei siis ollut fanin näkökulma aiheeseen, vaan ainoastaan kirjan lukeneen :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2008, 17:23:48 kirjoittanut Mab »
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Heliodora

• haihattelija
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #28 : Lokakuu 22, 2008, 20:44:28 »
Lainaus käyttäjältä: Robert Pattinson
"When you read the book, it's like, 'Edward Cullen was so beautiful I creamed myself.' I mean, every line is like that. He's the most ridiculous person who's so amazing at everything. I think a lot of actors tried to play that aspect. I just couldn't do that. And the more I read the script, the more I hated this guy, so that's how I played him, as a manic-depressive who hates himself. Plus, he's a 108 year-old virgin so he's obviously got some issues here."
*sporfle* Okei, en ollut aiemmin juurikaan kiinnostunut koko kirjasarjasta tai elokuvasta. Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että menen katsomaan elokuvan - jos se ei ole hyvä niin ainakin saan huippuhauskan elokuvaillan.

Tuota, mitä te Twilightin fanit ja muut tästä sanotte? Itseäni käännösväännös ei haitanne, koska en edes tunne koko hahmoa (ja väännöskäännös vaikuttaa todella mielenkiintoiselta), mutta mitenkäs te jotka olette lukeneet kirjat ja odotatte näkevänne tutun teoksen tutulla hahmolla?

Tuohan on vain mahtava näkökulma, itse ainakin repesin. :DDD  Se on kyllä julmetun ärsyttävää, että Ed on niin täydellinen, joten en yhtään ihmettele, jos monet inhoavat häntä. (tosin Bells on ärsyttävämpi :D). Mutta toisaalta kirjoissakin Edward inhoaa itseään ja on vielä ärsyttävämpi... niinkuin että olisit täydellinen ja silti vain angstaisit... Mutta tuo on kyllä huippu kommentti, naureskelen varmaan elokuvassa ihan sen takia. Ja ei ainakaan minua yhtään häiritse, jos Edward ei olekaan niin "jumalaisen täydellinen" tai jotain, se on vain hyvä asia, ettei ole lähdetty sitä korostamaan, olisi saattanut hermot mennä...

maanis-depressiivinen :DDD

se on silti <3 :)

// ainiin, olen nyt katsellut noita trailereita, ja jotenkin nuo vampyyriefektit on näyttäneet... typeriltä? Jotenkin tuo loikkiminen, liitäminen, ja mahtavat hidastukset niissä häiritsevät minua, kun ajattelee, että vampyyrit ovat kuitenkin nopeita. Eikö ketään muuta? :)
for every lie I unlearn I learn something new
I sing sometimes for the war that I fight
'cause every tool is a weapon - if you hold it right.

Poissa Rain Wild

• Kissankorkuinen
  • Vuotislainen
  • Ähäkutti!
« Vastaus #29 : Marraskuu 01, 2008, 19:13:45 »
Uusimmassa Empiressä (eli joulukuun numerossa) on juttua leffasta - tai lähinnä noista näyttelijöistä. :) Pisti silmään kun tuota selailin, ja ajattelin tulla huikkaamaan, ihan siltä varalta että jotakuta kiinnostaa ja olisi muuten mennyt ohi.

Ei mulla muuta. :)
Permission to shout "Bravo" at an annoyingly loud volume, sir? | Would you mind holding my metaphor for a second?

Poissa qmis

• paperitähti
  • Vuotislainen
  • kaunein
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #30 : Marraskuu 27, 2008, 16:07:58 »
Äääh, mun on pitänyt tulla kirjottamaan tänne niiiin monta kertaa mutta johonkin sekin on sitten jäänyt :--D
No mutta, eilen tuli katsottua! Ja en kyllä pettynyt!

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

// .......... joo..... :___D MÄ MENEN NIISSÄ AINA SEKAISIN ! Kiitti korjauksesta, Leamire... :----D Voi oon evo
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2008, 18:29:21 kirjoittanut Kanelitanko »
And I will love until my heart it aches
And I will love until my heart it breaks
Kanelitanko -> qmis

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #31 : Marraskuu 27, 2008, 19:18:05 »
kun Lestat, James ja Victoria astelee sieltä savusumusta siihen kentälle

Tarkoitat varmaan, kun Laurent, James ja Victoria astelee savusumusta kentälle? :D

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #32 : Marraskuu 27, 2008, 21:16:54 »
Ja pah, jotkut ovat sen jo nähneet. Inhoan yli kaiken sitä henkilöä/niitä heknilöitä jotka keksivät myöhästyttää elokuvan suomen ensi-iltaa ilman mitään järkevää syytä (tuo lykkääminen uuden vuoden päiväänhän vain pienentää ainakin ensi-iltaviikonlopun lipputuloja kun ihmiset ovat muualla lomailemassa jeejee), koska oli varmaan jokaiselle selvää että elokuvasta tulee jättihitti joka puolella maailmaa. Ruotsi, Tanska ja Norja saivat ensi-iltansa ihan oikeaan aikaan mutta meidän pitää sitten kärsiä tammikuuhun ;/.

Elokuvaa odotan ihan innolla, kirjat on luettu ja elokuva vaikuttaa netistä lukemani ja trailerin perusteella ihan hyvältä kirjan pohjalta tehdyksi elokuvasta. Näyttelijävalinnat ainakin ovat ihan hyviä ja etenkin Cullensit on onnistuttu tekemään juuri mielikuvani mukaan.

Btw, minäkertoja-asetelma ei elokuvissa toimi ollenkaan, olen joskus nähnyt jonkun "taide-elokuvan" joka oli kuvattu henkilkön silmistä ja ratkaisu ei toiminut. Ja onhan ennenkin minä-kertoja -kirjoja muutettu elokuviksi toimivasti.

Poissa Cameron

• Yövaeltaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #33 : Marraskuu 27, 2008, 22:56:20 »
Tätä todellakin on odotettu!
Muakin vähän pelottaa kun tykkäsin kirjasta niin kovasti, että vastaakohan yhtään mielikuvaa, mutta toisaalta nuo trailerit on vaikuttanu ihan hyvältä. Jokaisen omaa täydellistä miestähän ei voi Edwardiksi löytääkään elokuvaan, mutta kelpaahan tuota Robertia katsella;) Jos olisi vielä vähän tummemmat hiukset niin sitten olisi tosi lähellä omaa mielikuvaa. Toisaalta en ole ollut elokuvia ikinä kova kritisoimaan, joten toivon kovasti ettei tämä tuota pettymystä:)
Neigen kuolettavan hurmaava Athene
MacWolf --> Cameron
"Jos sinulla ei ole tarinaa kerrottavanasi, sinulla ei ole mitään."

Poissa Sari

• Vuotislainen
  • Ficciholisti
« Vastaus #34 : Marraskuu 28, 2008, 18:42:37 »
Odotan tätä elokuvaa todellakin innolla!
Koska rakastin kirjasarjoja ja haluan, että tämä leffa tulee olemaan hyvä!Näyttelijävalinnat ovat ainakin mielestäni hyvät (:
I think you said what do you think to make me think you do, but really you don't.

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #35 : Marraskuu 30, 2008, 16:50:51 »
Itse pidin elokuvasta kovasti. Odotukset oli korkealla ja olen kyllä tyytyväinen lopputulokseen. Nyt odottelen että tulisi elokuviin Suomessakin, niin pääsisi katsomaan uudestaan.

Cocsmo

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Joulukuu 03, 2008, 17:38:01 »
Se vaikutelma, minkä olen netin ja trailereiden yms. välityksellä saanut, elokuva tulee olemaan pettymys. Alunperinkin olen suhtautunut koko Twilight-elokuva ajatukseen tosi skeptiseksi, miten muka saadaan tehtyä leffa yli-inhimillisistä ja ihmisiä rutkasti kauniimmista olennoista? -.- Hyvä kirja on elokuvassa pilattu, lähinnä juuri huonolla roolituksella. En pidä yhtään Cullenien rooleihin valituista näytteliöistä, ainut joka lähinnä edes muistuttaa hahmoaan, on Jasperin näyttelijä. Kukaan ei ole tarpeeksi häikäisevän kaunis, mutta sitä nyt ei voikaan odottaa, edelleenkin sen yli-inhimillisyyden takia (toisaalta taas Jamesin, Laurentin ja Victorian näyttelijät ovat mielestäni ihan passeleita, mutta en ehkä jostain syystä edes kuvitellut heitä niin upeiksi kuin Culleneita). Myös Jacob on onnistuttu pilaamaan täydellisesti, hänet ehkä pahiten; olin kuolla nauruun nähdessäni kuvia näyttelijästä. Itse tyyppi oli ok, mutta ei kovin Jacob. Eikä ne hiukset varsinkaan ole hyvät. Kirjaa lukiessani en saanut enää mielenrauhaa näyttelijän naamalta, joten Jacob-kohtaukset kärsivät hieman. Onneksi Edward on niin ainutlaatuinen, että pystyin kuvittelemaan hänet yhä sellaisena kuin ennen elokuvajuttuja.

Trailerissa kauhistutti se Edwardin ja Jamesin taistelukohtaus, suoraan sanottuna Twilight goes Matrix. Vampyyrit sinkoilivat ja hyppivät pitkin kattoja ja seiniä kuin Neo ja kumppanit konsanaan. Vampyyrejä ei vaan millään osata/voida tehdä sellaisiksi kuin kirjassa.

Pakko kai tuo elokuva kuitenkin on mennä katsomaan, yritän olla valittamatta leffakaverilleni koko tuota kaksituntista. Toivon, että näyttelijöiden suoritukset korvaisivat huutavat ulkonäköpuutteet, ainakin Pattisonilta odotan paljon, hän on sen verran hyvä näyttelijä, vaikkei ykkösvalinta Twilight-rooliinsa. :)
Ja niin, tämän topicin perusteella, taidan olla niitä harvoja, ketkä suhtautuvat kielteisesti tähän elokuvaan

Poissa neponen

• Vuotislainen
« Vastaus #37 : Joulukuu 15, 2008, 20:16:30 »
Tietääkö kukaan onko leffalla mikä ikäraja? Vai onko sallittu?
Mä oon yrittäny ettii kirjastosta Houkutusta, mut ei vaan oo löytyny... Kai mun pitää kattoo ensin se leffa ja sitten vasta lukee kirja. Toivottavasti leffa on hyvä, trailerit on ainakin jänniä.

Poissa Shirlene

• Surusilmä
  • Vuotislainen
« Vastaus #38 : Joulukuu 15, 2008, 23:15:55 »
Tietääkö kukaan onko leffalla mikä ikäraja? Vai onko sallittu?

Minun tietojeni mukaan ikäraja on k-11.
"Being sad with the right people is better than being happy with the wrong ones."

Dolcesole

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Joulukuu 16, 2008, 00:32:36 »
No niin, nyt kaikki innokkaat fanit ostamaan lippuja! Eli Finnkinon sivuilla on ilmoitettu että 16.12 klo 10/12 alkaa ensi-ilta -viikon(2.-8.1) lippujen myynti.

Ja sitten itse asiaan. Itse en ollut kuullutkaan koko Twilightista ennen marraskuun loppupuoliskoa kun kaverini yhtenä iltana alkoi hypettää sitä kirjasarjaa mulle ja kertoi että elokuvakin oli tulossa. Ajattelin, että eiköhän sieltä sitten ihan hyvä filminpätkä ole tulossa joten menin katsomaan elokuvan pressinäytökseen....ja nauroin katketakseni.

En nyt halua mustamaalata elokuvaa tai mitään sellaista, mutta oma mielipiteeni on se, että en ole pitkiin aikoihin nähnyt yhtä huonoa teinileffaa. Kristen Stewartilla ei tuntunut olevan kuin yksi ilme koko elokuvan aikana eikä niistä vampyyreistäkään(etenkin Jasper ja poislukien Edward) voi muuta sanoa. Jotenkin kaikki vaan tuntui todella alleviivatulta ja todella epäuskottavalta. Elokuvan ainoat aidoilta tuntuvat hahmot olivat Bellan koulukaverit, joita ikävä kyllä näytettiin liian vähän suhteessa muihin hahmoihin.

Joka tapauksessa leffan nähtyäni ja pari viikkoa hypetystä seuranneena olen täysin vakuuttunut, että joko maailma on mennyt sekaisin tai sitten elokuva ei ole päässyt tekemään kunnolla oikeutta kirjalle. Halu uskoa maailman (osittaiseen) mielenterveyteen on saanut mut metsästämään sitä ekaa kirjaa enkuks. Viikon etsintöjen jälkeen tänään kaupasta löytyi yksi kappale, jonka ostin heti. En oo vielä aloittant sen lukemista, mutta toivon todella, että se on edes parempi kuin elokuva(en tosin usko että huonommaksi voisi edes mennä).

Toivon todella, että muiden kokemus tästä elokuvasta on parempi kuin mun.

Ai niin. Ikäraja on K-13 ja kesto 2h 4min.

Lisäystä edelliseen:
Sain nyt luettua sen kirjan ja se oli uskomattoman ihana! Se, että tiesin mitä tuleman piti ei haitannut laisinkaan. Mutta en kyllä ikinä tuu ymmärtämään miten noin hyvästä kirjasta on voitu tehdä niin huono elokuva. o_O
Joka tapauksessa..maailma ei siis ole yhtään sen enempää sekaisin kuin yleensäkään. :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 18, 2008, 02:02:43 kirjoittanut Dolcesole »

Poissa Brian Molko

• Damn pretty bitch
  • Hirnyrkki
  • Kuoleman Morsian
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #40 : Joulukuu 16, 2008, 11:35:20 »
Cullenin perheen esittely on aivan kauhea. Ja siis kaikki kirjan tapahtumat on tiivistetty kahden minuutin pätkiksi, jotenkin pitänyt kiireellä saada kaikki mahdutettua kahteen tuntiin, kun olisivat voineet tehdä kolmen tunnin elokuvan ja tehdä sen rauhassa, eikä tehdä kaikesta tiivistettyä esitystä.

Bellan kompastelua ja sen onnettomuusherkkyyttä ei ole tuotu hyvin esille elokuvassa vaan hän on vaan normaali likka so in lööv with Edward. Edwardkin vaikutti ihmeen omahyväiseltä eikä yrittänyt tosissaan ilmaista, ettei Bellan kannattaisi hillua hänen seurassaan. Myöskään labrakohtausta ei ole ollenkaan. Jotenkin se jäi suppeahkoksi, mutta onneksi kirjan lukeneena osaan nauttia siitä jollain tasolla, yrittäen armahtaa elokuvan tekijöitä edes hiukan epäonnistumisistaan.
Julien, you're slow-motion suicide.

Satsuma

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Joulukuu 19, 2008, 22:26:01 »
Mun mielestä se leffa oli tosi hyvä. (: Kirjaa en oo koskaan lukenut (teen parannuksen joululomalla, saan sen kirjan joululahjaksi), joten en voi verrata niitä keskenään. Loppujen lopuksi ymmärsin kaikki asiat hyvin, vaikka ei ollutkaan tekstityksiä. Se loppu vain oli jotenkin outo, vähän sekava ehkä.
Ja koska aina kiinnitän paljon huomiota näyttelijöihin (varsinki miespuolisiin ;D), niin Robert Pattinson on kyllä söpö siinä Edwardin roolissa. :D

Mä tykästyn leffoihin tosi helposti. Esim. joku haukkui tän leffan musiikkeja, ja mä pidin niistä paljon, tosi paljon. :D Tietenkinhän nämä asiat on mielipidekysymyksiä.
Olen kyllä varmasti menossa katsomaan tän sitten, kun tulee tännekkin elokuvateatteriin.

famouze

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Joulukuu 20, 2008, 11:22:06 »
AH! Muuta ei voi sanoa. Mä luin tään Houkutuksen.. ehkä joulukuun ekalla viikolla, ostin heti perään kakkosen, Uusikuun, ja luin sen. Sitten oli pakko saada kolmonen, ja nyt luen sitä englanniksi. Kuulin, että se on suomennettu aivan hunosti? :o harmi.
Muttamutta.... Toissapäivänä olin sitten kattomassa sitä ennakkonäytöksessä! Oli aivan mahtava! Rakastan sitä nyt vainn. Se leffa veti kirjaimellisesti ihan sanattomaks, mä en osannu puhuu moneen hetkeen ku lähettiin sieltä Maximista ;)) iiiiiih <3 voivoi olen ihan täysin houkutus-koukutuksessa. mä meinasin oikeesti pyörtyä ku tajusin et sinne ennakkojuttuun oli viel lippuja jäljellä!
nyt pitää enää puoltoista viikkoo odottaa niin nään sen sitten uudestaan ensi-illassa :D tämmönen juttu. :9

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #43 : Joulukuu 20, 2008, 12:32:41 »
Siis mitä mitä mitä?? Missä tämmöinen ennakkonäytös jonne sai ostaa lippuja oli D:?  Meni ihan ohi

Jaleine

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Joulukuu 20, 2008, 20:27:59 »
Katsoin elokuvan netistä ja pakko sanoa, että se oli pienoinen pettymys. Kaikki (minun mielestäni) parhaat kohdat kirjasta oli jätetty pois, eikä elokuvassa ollut yhtä ihana tunnelma, kuin mikä kirjasta välittyi. Roolivalinnat olivat kohtalaisia, mutta dialogi ei sujunut kovinkaan hyvin. Robert Pattinson näytteli Edwardia hyvin, mutta Bellan näyttelijä mielestäni ollut kovin hyvä, joissakin kohtauksissa hänkin loisti. Kuitenkin ihan ok elokuva, mutta en taida mennä elokuvateatteriin tätä katsomaan, taidan pitäytyä kirjaversiossa :)

Poissa Delia

• Sieluton
  • Vuotislainen
    • In This Madness
« Vastaus #45 : Joulukuu 21, 2008, 23:27:58 »
Itse olin samaisessa ennakkonäytöksessä famouzen kanssa ja olihan se kiva nähdä elokuva valkokankaalta. Hiukkasen parempi laatu kuin näissä nettipätkissä :D Omasta mielestäni elokuva oli ihan viihdyttävä. Se olisi voinut olla todella paljon surkeampi kuin mitä se nyt oli. Ja sitä paitsi olen aina pitänyt Jasperin hahmosta, mutta elokuvan Jasper ampui suoraan sydämeen. (Dolcesolen mainitsema yksi-ilmeisyys oli mielestäni Jasperin kohdalla vartavasten tehty, ei huonoa näyttelijätyöskentelyä.) Rakastuin. Jackson Rathbone on vallan mahtava näyttelijä ja vastaa melkolailla omia kuvitelmiani Jasperista. Osui ja upposi. Muuten näyttelijävalinnat olivat vähän sitä sun tätä. Alicen näyttelijän (en kuollaksenikaan muista nimeä) ääni oli niin Alicea, ulkonäkökin siihen suuntaan. Rosaliesta taas en pitänyt ollenkaan. Sen sijaan Emmetin olemus oli vangittu suht mielikuvieni mukaisesti. Carlisle ja Esme olivat myös ihan ok tyyppejä. Charliesta en pitänyt ollenkaan, ja Jacob menettelisi hienoisella hiusten lyhennyksellä. Bellan näyttelijästä en oikein osaa sanoa mitään. En tykännyt siitä, kun se ei tuntunut saavan kokonaista lausetta ulos suustaan vaan joka väliin piti tunkea niitä uhm ja oh äännähdyksiä ja mutinoita, jotka rikkoivat lauseet.

Elokuvaan oli tungettu aika paljon jotain ihme kohtauksia, mitä kirjassa ei ollut ja vastaavasti paljon oli jätetty pois. Tietysti ihan ymmärrettävää, eiväthän ne voi pilkun tarkasti kirjoja noudattaa. Mutta mutta. En itse pitänyt ollenkaan siitä, että vampyyrit hyppelivät ja lentelivät ja sinkoilivat mikä mihinkin suuntaan. Samoin se yliluonnollinen nopeus näytti lähinnä tekemällä tehdyltä pikakelaukselta paikka paikoin.

Jasperin lisäksi elokuvaa piristi huomattavasti baseball-kohtaus. Ehkä tykästyin juuri tähän kohtaukseen, koska taustalla soi Musen Super Massive Black Hole, ja henkilökohtaisesti palvon Musen tuotantoa. Plussaa saa myös ohjaaja, joka harmikseni ei jatka jatko-osien kanssa. Cathrine Hardwickin kamerankäyttö lumosi. Tosi upeaa työskentelyä.

Mutta kuten sanoin, ihan viihdyttävä elokuva. Jasperin ja baseball-kohtauksen takia kannattaa käväistä katsomassa. En yllä lähellekään kirjan tasoa (mutta toisaalta, kuka ihme sitä odottaakaan kirjan ollessa niin mahtava), mutta ei myöskään pilaa (ainakaan minun kohdaltani) omia mielikuviani. En sitten tiedä, miten tekee muiden kohdalla...

destroymydreams

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Joulukuu 30, 2008, 12:50:36 »
On suuret odotukset. En ole kyllä kirjoja vielä lukenut mutta aion ne kyllä pian ostaa ja lukea. Netistä olen kyllä kerännyt paljon tietoa. Noh, en nyt tiedä onko Robert täydellinen ja komea...? Hän on kyllä ihan hyvän näköinen ja luultavasti ihan hyvä valinta Edwardiksi. = ) Mutta kun en kirjoja ole vielä lukenut en voi oikein mitään sanoa.

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #47 : Joulukuu 31, 2008, 20:52:00 »
Plaah. En mene katsomaan, haluan pitää hahmoista omat kuvani.. plus se että haukkuisin koko leffan ihan lyttyyn kun ei mene kirjan mukaan kuitenkaan :D Kaverit haukkuu ennakkoluuloiseksi, ja niin kai olenkin, mutta hällä väliä... potter leffat vielä voin sulattaa, mutta koska Houkutus on niin hyvä kirja niin en halua siitä elokuvaversiota nähdä.. jos joku tajusi ??
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
« Vastaus #48 : Tammikuu 01, 2009, 04:17:12 »
Menen huomenna Twilightin "ensi-iltaan" aamunäytökseen kolmen ystäväni kanssa. En ole lukenut vielä Twilightia, mutta ainakin yksi ystävistäni on lukenut kyseistä kirjasarjaa. Hankala sanoa mitään odotuksista, kun en tiedä vielä kovinkaan paljon elokuvan juonesta, vain sen, mitä Finnkinon sivuilla kerrotaan. Mielestäni jossain lehdessä oli siitä, että elokuvan näyttelijät olisivat melko tuntemattomia. No, eihän se kuitenkaan välttämättä tarkoita sitä, että he olisivat huonoja. 
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Jippu

• Drama Queen
  • Vuotislainen
  • ♥meidän kunkku on Ron
« Vastaus #49 : Tammikuu 01, 2009, 13:27:16 »
Hitsi kun aika kuluu nopeasti. Pari viikkoa sitten tuskailin miten pitkä aika tuohon ensi-iltaan vielä on ja nyt se on jo HUOMENNA.
Ensi-iltaan en kyllä ihan viitsi tunkea, en ees tiiä tuleeko se lähimpään elokuvateatteriin silloin. Mutta mahdollisimman nopeasti ainakin aion käydä sen katsomassa, jos en kaverin kanssa niin sitten yksin. :p
Kirjatkin olen lukenut. Ennen ajattelin, miten joku jaksaa sellaisia lukea ja kun aloitin Houkutus-kirjan ja luin ensimmäisiä sivuja, olin vähän masentunut kun se ei kuulostanutkaan niin hyvältä kun olin luullut.
Juupajuu, luin sen putkeen yhdessä päivässä ja seuraavana päivänä kirjastoon lainaamaan Uusikuu ja Epäilys. Aivan ihania kirjoja enkä usko, että elokuva pääsee niitten tasolle.
Silti odotan sitä elokuvaa innolla. Minusta Robert Pattison sopii Edwardin rooliin. Miksiköhän Robert esittää aina kaikkien ns. "komeiden poikien roolit"? Harry Potter kirjoissa Cedriciä kuvattiin tosi komeaksi ja Robert esitti sitä. Houkutuksessa Edwardia kuvattiin maailman kauneimmaksi olennoksi ja Robert esittää sitä.
Sitten tämä Kristen Stewert. Ajattelin Bellaa jotenkin... pehmeämpänä. :'DD siis pehmeämmät piirteet tai jotain. Mutta toisaalta, Kristen on ihan hyvä Bellan rooliin.
Sitten näitä muita... Alice on minusta jotenkin täydellinen. :D Ashley Greene sopii siihen rooliin hyvin. Jasper eli Jackson Rathbone taas ei oikein vastaa minun kuvitelmiani.
Mutta uskon, että kaikki näyttelijät on hyviä. :D Eniten fanitan kyllä Robert Pattisonia.
Muttajoo, innolla odotan elokuvaa. :DD kumpa pääsisin ÄKKIÄ katsomaan sen. <:

-Jippu

ps. oli kauhea tehtävä metsästää noita näyttelijöiden nimiä tätä pientä pätkää varten. :D
~Rohkeat eivät elä ikuisesti, mutta varovaiset eivät elä lainkaan~