Kirjoittaja Aihe: Twilight-saaga  (Luettu 58582 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa sunshine

• törmäsi ikkunaan
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: HawthornGhost192
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Twilight-saaga
« Vastaus #200 : Huhtikuu 02, 2010, 09:02:38 »
Mun sisko osti uusikuu-leffan pari päivää sitten ja täytyy, että joitain kohtauksia lukuunottamatta se on paljon parempi kuin houkutus.

Tykkään Jacobista hirrrveesti tässä leffassa. Se jotenkin pelastaa muuten melko kehnon leffan. Edward/Bella kohtaukset on suoraan sanottuna surkeita, hädin tuskin pystyi katsomaan kun hävetti niin paljon!! Sudet oli kaikki aika onnistuneita ja tässä leffassa tykkään Carlislesta paljon enemmän kuin houkutuksessa.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Nyt tuli kyllä aika lailla mollattua leffaa, mutta kyllä mä antaisin sille ehkä kolme tähteä, mutta ilman Jacobia ei olisi saanut läheskään niin paljoa tähtiä.. :D
Ole itse se muutos, minkä haluat maailmassa nähdä

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #201 : Huhtikuu 11, 2010, 00:24:43 »
Tekee mieli antaa hieman omaa kommenttiani näistä leffoista, tänään kun taas kerran katsoin Twilightin.

Minä pidin huomattavan paljon enemmän NM:stä kuin Twilightista. Kuvaus, puvustus ja maskeeraus toimivat mielestäni paremmin. Muutenkin leffa oli paljon selvempi ja kauniimpi. Pidin kuitenkin myös Twilightista - joltain osin se oli parempi kuin tietyt osat kirjassa - mutta se ei silti mitenkään olisi voinut päästä New Moonin tasolle.

Twilightissa Bellan iho oli mielestäni liian kalpea - replica vampyyrien iholle. NM:ssä sitä ei omasta mielestäni oltu niin paljon liioiteltu. Pidän Kristenin silmistä. Inhoan vaaleanruskeita silmiä ja hänen tummat silmänsä sopivat kauniisti Bellalle. Kadehdin myös hänen hiuksiaan! Ne näyttävät ihanan tuuheilta ja kiharilta, omat hiukseni ovat aina olleet suorat. Se on myös hassua, kuinka hän mielestäni näyttää paremmalta silmääni New Moonissa kuin Twilightissa (voi olla että mielipiteeni on epäoikeudenmukainen, koska pidin enemmän toisesta elokuvasta kuin ensimmäisestä.)

Ihmettelin myös Kristenin meikkiä Twilightissa - vaaleansinistä luomilla? Yök, voiko tyttömäisemmän karmaisevampaa ollakaan? Mielestäni paita joka hänellä oli Volterra-kohtauksessa oli todella ihana. Se oli hyvin nätti ja sopi mielestäni myös Bellalle. Robert näytti mielestäni hieman kummalliselta leffassa. Jotenkin hänen leukansa näytti tönkömmältä ja hiuksetkin jotenkin nuutuneemmalta (hän näytti vanhemmalta, ei niin teinipoikamaiselta) mutta silti oli hän ihan komea. Silmät pistivät jotenkin silmiin, en tiedä oliko se hyvä juttu vai ei. Tyler oli oma epäviehättävä itsensä (mutta se siitä, en halua harakoita kimppuuni.)

Ja sitten... Lempiaiheeseeni: Volturit. Maalaus Carlislen työhuoneessa oli... ihastuttava. Ensimmäisenä välittömästi silmäni nappasi Aro. Hänet oli mielestäni kirjassa kuvailtu jotenkin välinpitämättömästi ja kun näin hänet olin aivan myyty. Siinä vasta kuuma mies (ja kovin usein en tuollaista tule sanoneeksi!) Aivan ihastuttava. Samoin Marcus - ihanan välinpitämättömät kasvot - ja Caius - ylpeä ja ylimielinen, juuri niin kuin kuvittelinkin. Jane oli suloinen, suloisempi kuin olin onnistunut itse kuvittelemaan. Rakastuin Aron hymyyn, hiuksiin ja olemukseen - hän oli täydellinen.

Volterra-kohtaus oli elokuvan onnistuneimpia.

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #202 : Huhtikuu 11, 2010, 09:44:15 »
Ihmettelin myös Kristenin meikkiä Twilightissa - vaaleansinistä luomilla? Yök, voiko tyttömäisemmän karmaisevampaa ollakaan?

Pakko tarttua tähän, kun kerrankin satun tietämään turhaa nippelitietoa! :)
Eli oikeasti Kristenillä oli ruskeaa luomiväriä - elokuvamateriaalin sininen väritys (tehty editointivaiheessa) vain muutti tuon ruskean varjon silmillä siniseksi.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #203 : Huhtikuu 11, 2010, 12:12:34 »
Ihmettelin myös Kristenin meikkiä Twilightissa - vaaleansinistä luomilla? Yök, voiko tyttömäisemmän karmaisevampaa ollakaan?

Pakko tarttua tähän, kun kerrankin satun tietämään turhaa nippelitietoa! :)
Eli oikeasti Kristenillä oli ruskeaa luomiväriä - elokuvamateriaalin sininen väritys (tehty editointivaiheessa) vain muutti tuon ruskean varjon silmillä siniseksi.

Mukava tietää, ruskea väri olisi voinutkin ehkä toimia. Mutta annettiinko sen sitten muuten vain jäädä luomille sinisenä? Eikö sillä ollut mitään väliä?

//Vaikuttaisi aika huolettomalta. Luulisi että tuollaisetkin asiat kannattaisi tarkistaa ennen kuin omistaa käsissään monta metriä kuvanauhaa. Mutta onhan siinä niinkin voinut käydä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2010, 21:47:06 kirjoittanut Mortti »

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #204 : Huhtikuu 12, 2010, 21:23:39 »
Ehkäpä he eivät vielä tienneet kuvausvaiheessa, millaisen värityksen elokuvamateriaali editoimisvaiheessa saisi ja sitten he totesivat nähdessään materiaalin sinisävytteisenä, ettei kyseinen meikki ole pahannäköinen?

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #205 : Huhtikuu 20, 2010, 20:58:15 »
Kumma sinänsä, ettei Twilight nelosta näytä olevan tulossa hetkeen. Kolmonen on jo kuvattu, mutta nelosta ei ole vielä edes ilmoitettu. Ilmeisesti sitä saadaan odottaa hyvän aikaa.
Siitä ei ole tehty edes vielä sopimusta eli ei ole varma tullaanko elokuvaa kuvaamaan lainkaan. Vaikka onhan se vähän tyhmää jättää pois viimeinen osa kun kaikki muut osat on tehty.
Aamunkoi filmataan ja levitetään oikein kahtena elokuvana, kuten Potter seiskakin. En tosin tiedä, milloin kuvaukset aloitetaan tai koska edes ensimmäinen osa tulee teattereihin.
Silloin kun laitoin tuon viestin, nelosesta ei oltu vielä sovittu mitään. Nyt asia on muuttunut :)
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #206 : Huhtikuu 24, 2010, 12:00:19 »
Se on myös hassua, kuinka hän mielestäni näyttää paremmalta silmääni New Moonissa kuin Twilightissa (voi olla että mielipiteeni on epäoikeudenmukainen, koska pidin enemmän toisesta elokuvasta kuin ensimmäisestä.)

Olet ensimmäinen jonka huomaan sanovan noin, olen itse ajatellut ihan samaa kun olen katsellut leffoja!  Kristen näyttää paremmalta Uudessa kuussa kuin houkutuksessa. Olen yrittänyt moneen kertaan miettiä että mistä tämä johtuu, enkä muista olenko koskaan päätynyt mihinkään ratkaisuun. Onko ne hiukset samanväriset kuin ensimmäisessa? Jokin niissäkin tuntuisi vaikuttavan asiaan. Malli tai väri, vai onko se tosiaan se ettei hän ole ihan niin kalpakka tosessa osassa kuin ensimmäisessä. En tiedä, mutta olen tosiaan samaan kiinnittänyt huomiota.

Lainaus
Kadehdin myös hänen hiuksiaan! Ne näyttävät ihanan tuuheilta ja kiharilta, omat hiukseni ovat aina olleet suorat.

Ne hiukset on ihanat! Itselläni on malliltaan vähän samanlaiset , mutta ei mun hiukset näytä yhtä hyviltä kun ne on sillä lailla auki ja kiharassa. :D Näytän enemmän joltan metsän mörrimöykyltä.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Craza

• välikappale
  • Vuotislainen
« Vastaus #207 : Huhtikuu 28, 2010, 13:15:26 »
^ Johtuisiko vaikka ihan hiuslisäkkeistä? :) Eiköhän oikeasti suunnilleen joka (amerikkalaisessa) elokuvassa naispuolisilla henkilöillä ole täytettä niissä hiuksissa.

Jotenkin kummallisesti pääsi käymään niin että katsoin tämänkin elokuvan, koska äiti sen minulle oli lainannut. En kyllä itse olisi vaivautunut :D
Mutta joo. En tiedä oliko parempi kuin ensimmäinen osa, mutta en hyväksi elokuvaksi kuitenkaan menisi nimittelemään. Jotenkin minulla tuli tästä vaan sellainen olo että se meni monotonisesti sillain jee nyt ne kaulailee tuossa ja voi nyt se lähti pois ja ahaa sitten tulee jacob ja oho se onkin ihmissusi. Että ei jotenkin päässyt siihen sisään mukaan oivalten "ahaaa" vaan lopputulos olikin että "no just joo?"  Ja en voinut kyllä keskittyä ihan 100% kun huomioni kiinnittyi liikaa siihen karseaan feikki Jacobiin. Herrajestas olisivat nyt oikean intiaanin siihenkin rooliin ottaneet kiitos. Erittäin erittäin epäuskottavaa! Ja Pattison oli taas vähän pökkelö. Kristen meni ihan hyvin kuten ensimmäisessäkin osassa.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #208 : Kesäkuu 14, 2010, 12:51:34 »
EI. Kaksi elokuvaa tästä löperökirjasta on silkkaa filmirullan tuhlausta O_O
Onneksi elämässä on valinnanvapaus, ja leffateatteriin meneminen on vapaaehtoista ;)

Itse olen innoissani kahdesta leffasta, ihan sama jos juonen voi tiivistää kahteen minuuttiin tai tuntiin, ei Twilightin juoni ole missään kirjoissa päätä huimannut ja kirjat perustuvat ihan muille asioille, mitä voi mielellään tuijottaa kahden elokuvan ajan.

Onko moni jo käynyt ostamassa liput Epäilykseen? Itse kävin ostamassa ne viime viikolla ja nyt vaan odotellaan innolla! Varsinkin toinen traileri nosti tunnelmaa ja odotusta todella paljon. Ei sillä, kirjahan on paljon Bellan jahkaamista, mikä sekin on omalla tavallaan mielenkiintoista ja monia kohtauksia ( Jacobin lättääminen!) on sellaisia mitä odotan todella paljon ja toivottavasti ne on filmattu :)

Poissa sunshine

• törmäsi ikkunaan
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornGhost192
« Vastaus #209 : Kesäkuu 17, 2010, 16:05:11 »
Onko moni jo käynyt ostamassa liput Epäilykseen? Itse kävin ostamassa ne viime viikolla ja nyt vaan odotellaan innolla!
Täällä liput tulee myyntiin vasta huomenna, mutta pitää kyllä heti käydä hakemassa. :)

Minäkin odottelen leffaa jo innolla, mutta luultavasti tulen pettymään siihen niin kuin kahteen edelliseenkin. Minulla on aina niin korkeat odotukset leffoista (varsinkin sellaisista, jotka perustuvat mielestäni hyvään kirjaan), että yleensä petyn elokuvaan. Pitää yrittää siis pitää odotukset alhaalla. :D

Trailerit ja muut videonpätkät ovat kuitenkin vaikuttaneet lupaavilta ja pidän erityisesti niistä, joissa on näytetty Voltureita..
Ja Jessie, et ole ainut joka odottaa näkevänsä kun Bella lyö Jacobia. :DD
Ole itse se muutos, minkä haluat maailmassa nähdä

Poissa astoria

• Puhdasverinen Luihuinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #210 : Kesäkuu 26, 2010, 11:25:33 »
Fordin?

Eiks se oo Forks? eikä Ford..? >:D

Poissa Sami

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #211 : Kesäkuu 26, 2010, 15:53:29 »
Minäkin odottelen innolla uutta elokuvaa. Pidin kovasti kahdesta ekasta elokuvasta, joten tämä uus elokuva on kyllä pakko käydä katsomassa heti, kun se tulee.

Poissa astoria

• Puhdasverinen Luihuinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #212 : Kesäkuu 26, 2010, 22:16:14 »
Joo mä aijon käydä yö näytöksessä Ti-Ke 00.03 XDD odotan sitä kovasti ja toivottavasti on hyväki, mut ainaki kirjan perusteella toivon siitä hyvää!! :)))

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #213 : Kesäkuu 27, 2010, 13:14:19 »
Olen menossa katsomaan Epäilystä keskiviikkona eli ensi-iltapäivänä neljän muun ystäväni kanssa. Onneksi ostin liput ajoissa, niin saamme hyvät paikat. :D Odotan elokuvaa jo innolla; olen varmaan katsonut kaikki tähän mennessä netissä esillä olleet trailerit ja muut videot - eli ehtinyt spoilaantua jo aika hyvin.

Luin myös äskettäin Stephenie Meyerin viimeisen teoksen The Short Second Life of Bree Tanner, joka valaisi Epäilyksen tapahtumia vastasyntyneiden vampyyrien näkökulmasta. Teoksessa tuli esille myös uutta taustatietoa liittyen esimerkiksi vastasyntyneiden hyökkäykseen Epäilyksessä.

Hiukan harmittaa se, että Victorian näyttelijä vaihtui. Rachelle Lefevre edustaa enemmän omaa käsitystäni Victoriasta kuin Bryce Dallas Howard, joka näyttää mielestäni liian kiltiltä.
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #214 : Heinäkuu 01, 2010, 10:44:56 »
Käväisinpä eilen katsomassa Epäilyksen. Kuten oli odottanutkin, ei se minua häikäissyt, mutta kirjan juoneen oli tehty ihan hyvä lisäys.
Pääkolmikko näytteli hieman tönkösti, mikä saattoi johtua myös tönköstä käsikirjoituksesta. Cullenien perhe Edwardia lukuunottamatta onnistui suorituksessaan.
Suurin ongelma Twilight-saagassa on, että nämä jatko-osat ovat melko turhia: esim. 1. ja 3. osassa pysyy hyvin kärryillä näkemättä 2. osaa.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Bellan ja Edwardin lässytyskohtaukset olivat puuduttavia. Tämä oli jo niin nähty. Juoni kaipasi twistiä ja draamaa. Vastasyntyneiden hyökkäys ja Volturien vierailu jäivät aika vaisuiksi.

Miksei Meyer käytä (yllättäviä) takinkääntöjä? Mike Newton olisi voinut paljastua viimeisessä osassa vaikka vampyyrinmetsästäjäksi :D Koska aiemmat osat ovat olleet niin suloista siirappia, loppu vaatisi muutaman hahmon (Edward Edward Edward) kuoleman!
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #215 : Heinäkuu 01, 2010, 14:15:08 »
Hoh hoh, sain ihtekin nyt vasta kuulla Aamunkoista tulevan kaksiosainen. Voi taivas, oli ensimmäinen reaktio, mutta nojaa. Oikeastaan olen sitä mieltä, että Aamunkoi on varmasti helpompikin jakaa kahteen osaan, kuin Kuoleman varjelukset. Esmes. tyyliin ihmis-Bella ja vampyyri-Bella.

Hmm, onko jollakulla tietoa siitä, tuleeko elokuvissa olemaan kolmasosa Jacobin kertomana, kuten kirjassa?

// edit. Täytyykin käydä ostamassa tuo Bree Tannerin lyhyt elämä joku päivä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2010, 14:22:31 kirjoittanut Vispilä »
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #216 : Heinäkuu 01, 2010, 17:35:10 »
Suurin ongelma Twilight-saagassa on, että nämä jatko-osat ovat melko turhia: esim. 1. ja 3. osassa pysyy hyvin kärryillä näkemättä 2. osaa.

Siinä tapauksessa joo, jos tarkastelee pinnallisesti vain kaikkea kirjoissa/leffoissa tapahtunutta. Teemathan on periaatteessa noissa samat,mutta kakkosessa tapahtuu paljon sellaista joka syvemmällä tasolla vaikuttaa hahmoihin. Bellan luottamukseen Edwardia kohtaan , B/ J :n lähentymiseen, näkemättä Uusi Kuuta, voisi itsessäni ainakin herättää ihmettelyä että miksi tuo Bella niin innokkaasti Jacobin luoksen haluaa mennä. Epäilyksen leffaan oli myös yhteen kohtaan laitettu mukavasti pieni kohtaus jossa tuska häivähti Bellan kasvoilla kun Edwardin lähtö tuli puheeksi. Itse ainakin koen Uusi Kuun hyvin tärkeäksi osaksi, hahmojen kehittymisen kannalta.

Lainaus
Koska aiemmat osat ovat olleet niin suloista siirappia, loppu vaatisi muutaman hahmon (Edward Edward Edward) kuoleman!
Höpö höpö! We love Edward! :) Jos Edward kuolla kupsahtaisi niin aika lailla koko kirjojen perusta menisi siinä. Kirjat kuitenkin nivoutuvat B/E:n ympärille ja kysymyksessä on heidän rakkaustarinansa.

Itse tosiaan tykkäsin Epäilyksestä, mikä ei ollut yllätys itsellenikään. Varsinkin nauttisin kovasti Bella&Edward kohtauksista ( :P) , Kolmiodraamasta, Jacobin mottaamisesta (Mikä ärsyttävä hahmo!) ja olin todella iloisesti ylättynyt kun Bellan ja Edwardin osalle oli saatu niin monta ihanaa kohtausta. Niitty ja kosimis-kohtas nyt ainakin. Sian My Love kuulosti siinä upealta. Kristenin ja Robertin kemiat toimi paremmin yhteen kuin aikaisemmin, mutta Robertin ilmeistä en kaikissa kohtauksissa edelleenkään pidä.
Howard Shorelle suuri +, sävellykset oli jälleen kerran aivan mahtavia! :)

Ai niin ja mukavaa huumoriakin, J/E:n telttakohtaus ja B/C:n "Netsyt" -keskustelu olivat parasta antia :D

Marja Tyrni

• Ankeuttaja
« Vastaus #217 : Heinäkuu 01, 2010, 17:37:53 »
Hoh hoh, sain ihtekin nyt vasta kuulla Aamunkoista tulevan kaksiosainen. Voi taivas, oli ensimmäinen reaktio, mutta nojaa. Oikeastaan olen sitä mieltä, että Aamunkoi on varmasti helpompikin jakaa kahteen osaan, kuin Kuoleman varjelukset. Esmes. tyyliin ihmis-Bella ja vampyyri-Bella.

Hmm, onko jollakulla tietoa siitä, tuleeko elokuvissa olemaan kolmasosa Jacobin kertomana, kuten kirjassa?

// edit. Täytyykin käydä ostamassa tuo Bree Tannerin lyhyt elämä joku päivä.

TULEEKO AAMUNKOISTA KAKSIOSAINEN!? Nyt alkaa jo rahastus haista, elokuvien laadut nyt kun on mitä on. Kuoleman Varjeluksistakin olen vähän skeptinen, mutta laatu näyttää senkin. En ole kyllä lukenut kirjaa (Aamunkoi), joten en tiedä onko joku tärkeä syy jakaa kahteen osaan? Siinä oli kuitenkin tämä mielipide.
Ensimmäinen mielipide oli tosta Aamunkoista, että voi helv****, mutta no jaa.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
« Vastaus #218 : Heinäkuu 01, 2010, 18:12:54 »
Nyt alkaa jo rahastus haista, elokuvien laadut nyt kun on mitä on. Kuoleman Varjeluksistakin olen vähän skeptinen, mutta laatu näyttää senkin. En ole kyllä lukenut kirjaa (Aamunkoi), joten en tiedä onko joku tärkeä syy jakaa kahteen osaan?

Rahastusta on varmasti joo, mutta olen kyllä sitä mieltä, ettei ihan turhaan jaeta. Kirja ei ole mikään hirveän paksu (768 sivua alkper), mutta asiaa löytyy imo paljon. Kuoleman Varjeluksissa (828 sivua) vähän sama juttu. Ja edelleen, itse selittäisin tuon Houkutus-elokuvien hätiköidyn laadun sillä, että kyseessä on vampyyrielokuva. Pattinson on 24 ja esittää 17-vuotiasta, Facinelli on 37 ja esittää 23-vuotiasta JNE JNE. Eivät kai hekään pysy ikuisuuksia samannäköisinä, niin kuin vampyyrien olisi tarkoitus... Varsinkin, kun Aamunkoi p1 tulee 2011 marraskuussa ja p2 kesällä 2012 (siitäkö se maailmanloppu sitten alkaakin..?).

Marja Tyrni

• Ankeuttaja
« Vastaus #219 : Heinäkuu 01, 2010, 18:16:05 »
Juu! Aamunkoin osa 2 teattereihin, niin maailmanloppu koittaapi silloin! Ja ehkä ne elokuvat pitää vain tehdä kiireessä. Olisiko ehkä pitänyt vain hankkia tarpeeksi nuori esittäjä, että voisi edes vähän kauemmin niitä elokuvia tehdä? Ken tietää. Onhan kuitenkin ihan ymmärrettävää, että rahan perässähän sitä mennään, kun viimeinen elokuva koittaa, mutta mutta...

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
« Vastaus #220 : Heinäkuu 01, 2010, 18:35:21 »
Sehän aiottiin laittaa ensin kolmeen osaan, tai tarkennettuna, Meyer olisi halunnut kolme osaa :D Jako on varmaan aika hankala tehdä, koska itse en näe kolmannessa osassa tapahtuvan yhtä paljon kuin kahdessa ensimmäisessä, mutta toisaalta myös pelkästään ensimmäinen osa olisi aika lyhyt. Kirjan puolesta välistä se olisi varmaan paras katkaista, mutta miten sen Jacobin tarinan voisi pätkäistä niin, ettei se tuntuisi ihan tönköltä? Hankalaa, onneksi se ei oo fanien ongelma 8DD

Jepa, kuulin kanssa tästä Meyerin päähänpistosta... Harmi kun ei ole Aamunkoita tänään nyt tässä lähellä (se on lainassa, saan takaisin huomenna), voisin tarkistaa jonkun hyvän kohdan... Olisikohan tuo Samin ja Jacobin lauman eroaminen hyvä kohta lopettaa elokuva p1? Eikö se ollut aikalailla keskellä?

Marja Tyrni

• Ankeuttaja
« Vastaus #221 : Heinäkuu 01, 2010, 18:37:16 »
KOLME OSAA AIOTTIIN? Jos olis toteunut, niin se olis ollut NIIN uskomatonta rahastusta, että voi että. Samin ja Jacobin? Homoja? Vai onko Sam= Samantha, niinkuin luultavasti on :)

// pyörryin

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
« Vastaus #222 : Heinäkuu 01, 2010, 18:45:00 »
Samin ja Jacobin? Homoja? Vai onko Sam= Samantha, niinkuin luultavasti on :)

Sam on Jacobin ihmissusi/muodonmuuttajalauman alfauros, eli toisisanoen johtaja. Jacob eroaa laumasta ja luo Leahin kanssa uuden lauman liittoutuen Culleneihin.

Hmm, tässäpä lainausta käsikirjoittaja Melissa Rosenbergin fb-sivuilta:

Lainaus
“Hi y’all! Not sure where some of you got the impression I intended to leave birth scene out of Breaking Dawn, but it’s inaccurate. Of course the birth scene will be in there! And the sex scenes! And the feathers! And the blood! Perhaps you misinterpreted what I said about not needing to see BUCKETS of blood in or…der to convey the terror of the birth scene.
But rest easy all!
xoxo Mel.”

Hieno homma, että Aamunkoihin tulee kuitenkin nuo kohtaukset mukaan, vaikka toisin spekuloitiin. Melissa on myös sanonut, että moni tulee pettymään Aamunkoi-elokuviin. Mitähän tuokin tarkoittaa? Onkohan elokuvasta muutettu paljon tai lisätty paljon? Mitään tuskin on otettu pois, jos siitä kerran kaksiosainen tehdään.

// EDIT. Aiotaanko Emma Roberts (Renesmee Cullen) saada mitenkä pienen lapsen näköiseksi? Tehdäänkö naama Emmasta ja muu kroppa animoidaan? :--D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2010, 19:02:56 kirjoittanut Vispilä »

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #223 : Heinäkuu 01, 2010, 19:17:22 »
SPOILAAN BREAKING DAWNIA!

Jos Edward kuolla kupsahtaisi niin aika lailla koko kirjojen perusta menisi siinä. Kirjat kuitenkin nivoutuvat B/E:n ympärille ja kysymyksessä on heidän rakkaustarinansa.

Eihän Titanic-elokuvakaan menetä perustaansa, vaikka toinen päähenkilöistä kuolee lopussa. Ikuinen rakkaus voisi Twilightissa näkyä vaikka lapsessa, jonka Jacob ja Bella sitten kasvattavat. Nyt kirjojen pitkään rakennettu huipentuma hieman lässähtää.

En sano, että New Moon olisi täysin turha osa, mutta mielestäni saaga on turhan pilkottu. Meyer ei ole alunperin suunnitellut Twilightista neljäosaista (+ järjettömiä lisäosia Bree Tannereineen). Raha <3
Mielestäni elokuviin ja kirjoihin olisi saatu kunnollista draamaa ja syvällisyyttä, jos Edwardin vanhoillisuutta olisi korostettu enemmän ja luotu vahvempaa kontrastia hänen ja nykymaailman välille. Saaga jää hieman pinnalliseksi, kun rakkauslöpinän välissä on pohjatonta uhkailua (voi ei, Victoria on tulossa, voi ei, Volturit ovat tulossa). Jacobin lapsellisuutta ja inhimillisyyttä olisi myös voitu hyödyntää paremmin. Hänelle(kin) Bella on kaikki kaikessa, mutta kai vampyyria tavallisemmalle pojalle jokin muukin on tärkeää??

Saaga ei ole täysin kelvoton, koska se herättää keskustelua ja ajatuksia ;)
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #224 : Heinäkuu 01, 2010, 19:34:46 »
SPOILAAN BREAKING DAWNIA!

Eihän Titanic-elokuvakaan menetä perustaansa, vaikka toinen päähenkilöistä kuolee lopussa. Ikuinen rakkaus voisi Twilightissa näkyä vaikka lapsessa, jonka Jacob ja Bella sitten kasvattavat. Nyt kirjojen pitkään rakennettu huipentuma hieman lässähtää.

Okei tässä on pakko olla erimieltä, koska itse koen sen enemminkin niin että toisen päähahmon kuolema enemmän sitä lässähtämistä aiheuttaa. Twilightissa ei ole mitään pointtia siinä että J/B jäisivät kasvattamaan jotain lasta, ihan jo senkään vuoksi mikä on Jacobin suhde lapseen. Ensin kolmen kirjan jahkaus Bellan muuttumisesta ,ja siitä että hän voisi elää ikuisesti Edwardin kanssa ,sitten kun hän olisi muuttunut Edward kuolisi? :D Ei kyllä saa minua innostumaan.

Lainaus
Meyer ei ole alunperin suunnitellut Twilightista neljäosaista (+ järjettömiä lisäosia Bree Tannereineen). Raha <3
Mahtoiko Rowling alunperin suunnitella että kirjoista tulee elokuvia? Tai The Tales of Beedle the Bard :ia ? Epäilen. Varmaan molemmilla kirjailijoilla vaikuttaa rahakin siihen mitä he ovat päättäneet, mutta uskon että molemmat palvelevat myös fanejaan julkaisemalla noita "miniteoksia", niiden ostaminen kun on täysin vapaaehtoista eikä yhdenkään ihmisen ole pakko rahojaan niihin laittaa.