Kirjoittaja Aihe: Twilight-saaga  (Luettu 22190 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Twilight - Houkutus
« Vastaus #100 : Tammikuu 18, 2009, 13:30:44 »
en nyt jaksanut ihan joka ikistä viestiä lukea, ja voi olla että satuin ohittamaan juuri sen viestin jossa oli vastaus tähän kysymykseeni. Mutta... Tekikö Stephenie Meyer cameo-roolin? Se kohtaus, jossa Bella ja isä ovat baarissa syömässä, ja ennen kun siirrytään itse kohtaukseen, tarjoilija ojentaa jollekin naiselle jotain kasvisruokaa. Itse en kiinnittänyt tähän juuri huomiota, mutta kaverini väitti, että se nainen oli ihan Stephenie Meyerin näköinen.
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Poissa Blizzard

• Untitled
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #101 : Tammikuu 18, 2009, 14:47:50 »
Juu, ja se nainen onkin Stephanie. =) Tiesinkin hänen siellä jossain näkyvän, joten osasin vilkulla kaikissa ravintola/ruokapaikka kohtauksissa näkyisikö häntä

~Blizzard
"Falling is just like flying... except there's a more permanent destination"

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #102 : Tammikuu 18, 2009, 18:19:13 »
Kävin eilen katsomassa tämän elokuvani ja se kyllä lunasti täydellisesti sen, minkä olin siltä odottanut: se ei ollut hyvä elokuva. Olin loppujenlopuksi jopa pettynyt, sillä optimistisena ajattelin, ettei leffa ehkä olisikaan niin huono kuin mitä odotin ja olin valmistunut syömään kaikki etukäteen sanomani ja ajattelemani negatiiviset sanani ja tunteeni kyseistä elokuvaa kohtaan.

Elokuvassa mättäsi pahasti jokin, sillä se ei luonut yhtään sellaista ihanaa tunteellista vuoristorataa, minkä kirja on luonut jokaisella lukukerralla ja jonka takia siitä pidänkin. Tapahtumat soljuivat liian nopeasti ja tasapaksusti: siinä ei ollut ollenkaan sellaista hiljaista etenemistä, joka raivostuttaa ja saa Edwardin ensimmäiset ystävälliset sanat tuntumaan mahtavalta voitolta ja täyskultaiselta ruusukimpulta. Myöskin lempikohtaukseni oli pilattu tälläisellä liian nopealla etenemisellä:

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Minua myös ärsytti kirjan sivuilta napatut vitsin ja lauseet, jotka kyllä joo ovat fanien (ja tässä tapauksessa lasken itseni heihin) mielestä todella tärkeitä ja siksi elokuvassa pakollisia, mutta jotka nyt tuntuivat tönköiltä ja teennäisiltä. Ehkä se johtui Pattinsonin tönköstä roolisuorituksesta tai tönköstä käsikirjoituksesta, mutta olisin kyllä mielelläni jättänyt lammas-leijona -kohdan pois, jos vaihtoehtoina olisivat olleet tuo mikä elokuvassa oli ja se, ettei sitä olisi ollut leffassa ollenkaan. Myös niitä metsäkuvia oli hitusen liikaa, olisin mielelläni mielummin katsonut pääparin tunteiden kehittymistä sen sijaan, että katsonut havupuita, joita kyllä näkee muutenkin ihan tarpeeksi.

Lisäksi Laurent, James ja Victoria tuotiin mielestäni elokuvaan tyhmällä tavalla.

Olihan elokuvallakin toki lyhyet hetkensä ja Alice oli oikein mahtava (ainoita mielestäni onnistuneita roolituksia), mutta mikäli minun pitäisi antaa pisteitä tälle elokuvalle miettisin pitkään antaisinko edes kahta viidestä. Musiikki toki pelasti paljon, mutta sekään ei oikein osunut yksiin kirja mielikuvieni kanssa. Hyvää musiikkia, mutta ei lässynlässyn-teini kirjaan soveltuvaa.

Ja vielä on yksi ihmettelyn aihe tähän loppuun:
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Brian Molko

• Damn pretty bitch
  • Hirnyrkki
  • Kuoleman Morsian
« Vastaus #103 : Tammikuu 18, 2009, 18:28:39 »
Elokuvaa ja kirjaa ei pitäisi vertailla liikaa toisiinsa, koska kirjaa on vaikea mahduttaa 2 tuntiin ja kun tässä ei tainnut olla kovin suuri budjettikaan, minusta tuolla ajalla ja rahalla oli saatu ihan hyvä suoritus, kun on kirjan lukenut ja tietää sen sisällön voi sitten elokuvassa kuvitella ne pois jätetyt asiat itse tavallaan.
Julien, you're slow-motion suicide.

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
« Vastaus #104 : Tammikuu 18, 2009, 18:34:35 »
Elokuvaa ja kirjaa ei pitäisi vertailla liikaa toisiinsa, koska kirjaa on vaikea mahduttaa 2 tuntiin ja kun tässä ei tainnut olla kovin suuri budjettikaan, minusta tuolla ajalla ja rahalla oli saatu ihan hyvä suoritus, kun on kirjan lukenut ja tietää sen sisällön voi sitten elokuvassa kuvitella ne pois jätetyt asiat itse tavallaan.

Eihän toki :), mutta kun kirja ei ole kovinkaan suuri mestariteos, on surullista, että tarinan suurimmat vahvuudet jätetään elokuvaversiosta pois.
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Hippogriff

• :)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SicklePotion51
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #105 : Tammikuu 20, 2009, 08:19:27 »
Aa, pakko kai se on sitten käydä katsomassa tämä kun kaikki tästä niin paljon hehkuttaa :D. Ei minulla mitään hirveän suuria odotuksia elokuvan suhteen ole, mutta tavallista enemmän mielenkiintoa koska tämä kuulemma niin hyvä on. Tulen sitten kertomaan elokuvasta kun olen sen katsonut, saa nähdä tuleeko erilaista tekstiä kuin nyt :D.

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #106 : Tammikuu 20, 2009, 20:57:56 »
Aa, pakko kai se on sitten käydä katsomassa tämä kun kaikki tästä niin paljon hehkuttaa :D. Ei minulla mitään hirveän suuria odotuksia elokuvan suhteen ole, mutta tavallista enemmän mielenkiintoa koska tämä kuulemma niin hyvä on. Tulen sitten kertomaan elokuvasta kun olen sen katsonut, saa nähdä tuleeko erilaista tekstiä kuin nyt :D.

Kunhan et nyt vain mene sinne sillä mielialalla, että "pakko tämän on olla hyvä, kun kaikki sitä hehkuttaa": muista, että tämä elokuva on ollut pääsääntöisesti hyvä niille, jotka eivät ole odottaneet siltä mitään/ovat odottaneet floppia. :)

Dementors

• Ankeuttaja
« Vastaus #107 : Tammikuu 20, 2009, 21:10:11 »
Siis toi oli ihan ok elokuva, parhaimmast pääst niit mitä oon nähny, jos ei jopa ykkönen... ;D <3<3<3 I love it<3<3<3 Siin ne näyttelijät eläyty siihe elokuvaan ja rooliin aika hyvin... mut kirjaa en oo valitettavasti vielä ehtiny lukea, mutta varauksessa se tuolla kirjastossa on... ;D

Poissa Sari

• Vuotislainen
  • Ficciholisti
« Vastaus #108 : Tammikuu 22, 2009, 15:29:59 »
Täytyy sanoa ihan näin aluksi että elokuva oli minulle hienoinen pettymys. Tai siis, leffahan olisi voinut olla paljon huonompi, mutta paljon parempikin. Elokuvan kokonaisuus oli mielestäni jotenkin...pirstaleinen jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Ja sellaisiin ns. "turhiin" asioihin oli panostettu liikaa. Leffan tapahtumat myöskin kulkivat aivan liian nopeasti ja tuntui kuin leffa olisi mennyt läpi muutamassa päivässä. Olin myöskin erikoisen tyytymätön Culleneiden taloon! ei sen pitänyt mikään ihmeen lasinen design-talo olla vaan suuri valkoinen "kartano"!

Sitten näyttelijöistä. Bellan näyttelijä oli sinänsä ihan hyvä. Ainakin ulkonäöltä juuri sopiva. Edwardin näyttelijä oli myöskin hyvä, vaikka Edwardin itse erilaiseksi kuvittelinkin (Robert ei muuten omasta mielestäni ole mitenkään erityisen komea, mutta sopii rooliin). Ashley oli mahtava Alicena ja myös Jackson sopi hyvin Jasperiksi. Mielestäni Kellan oli kyllä aivan mahtivalinta Emmetiksi! Parempaa en olisi voinut kuvitella :D Rosalie oli siinä ja siinä. Ei kuitenkaan niin kaunis kuin kirjassa kuvailtiin. Carlisle oli hyvä, kuin myös Esme. Charlie ei ollut yhtään, siis yhtään sen näköinen kuin kuvittelin, mutta loppujen lopuksi ihan hauska xD

Parhaat kohdat leffasta olivat varmaankin baseball-kohtaus. Siihen sopi todella hyvin Musen Supermassive black Hole <3

Jasperin lisäksi elokuvaa piristi huomattavasti baseball-kohtaus. Ehkä tykästyin juuri tähän kohtaukseen, koska taustalla soi Musen Super Massive Black Hole, ja henkilökohtaisesti palvon Musen tuotantoa.

Haha, sama ;P
Siskoni ei millään uskonut että se biisi sopisi leffaan, mutta uskoi lopulta kun näki :P

Muttamutta, mielipiteeseeni leffan huonoudesta saattoi myös vaikuttaa olosuhteet. Kaverini ja minun takana istui kaksi tyttöä jotka höpöttivat koko ajan ja jos kaverini ei olisi sanonut että nyt turvat tukkoon niin minä olisin. Mutta eihän se tehonnut. Lisäksi, kun leffassa näytettiin Edwardia ja Carlislea ensimmäisen kerran, suurinpiirtein koko sali hurrasi :|  Ja muutamat itki hysteerisesti...että sellasta...
Mutta, pitääpi sitten joskus katsoa leffa uusiksi niin ehkä se on vähän parempi. Saa nähdä (:
I think you said what do you think to make me think you do, but really you don't.

palladiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #109 : Tammikuu 23, 2009, 17:34:29 »
hei, olen tässä miettinyt että koskahan tämä ihana leffa tulee dvd:lle? kun minulla ei ole mitään hajua kuinka nopeasti leffat yleensä ensi-illan jälkeen tulevat dvd:lle! en jaksaisi millään odottaa! enkä luultavasti toimettomana odotakaan vaan menen katsomaan sitä vielä kotikaupunginkin elokuvateatteriin kun se tänne asti kerkeää. (kävin katsomassa sen tuolla  aika paljon isommassa naapurikaupungissa heti suomen ensi-ilta päivänä). mutta tosiaan, onko kellään mitään tietoa dvd:n ilmestymisajankohdasta? kiitti  jos joku osaa auttaa! :D

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
« Vastaus #110 : Tammikuu 23, 2009, 19:08:46 »
Helmi-, maalis- tai huhtikuussa tulee ja siinä on 12 poistettua kohtausta ja eri montaaseja kohtausten välillä, näin ohjaaja sanoi haastattelussa (jota en löydä enää...).

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
« Vastaus #111 : Tammikuu 23, 2009, 21:19:05 »
Jenkeissä dvd ilmestyy 21.3 - lisämateriaaleina ohjaajan, Stewardin ja Pattinsonin kommenttiraita, seitsemänosainen dokkari, poistettuja/laajennettuja kohtauksia ja kai vielä jotain muutakin.

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #112 : Tammikuu 24, 2009, 12:49:09 »
Kävin vihdoin katsomassa elokuvan ja täytyy sanoa että pidin siitä oikein paljon. Minusta elokuvan tunnelma oli kohdallaan ja näyttelijät oli valittu loistavasti. Aluksi kuin näin Edwardin oli pakko alkaa hymyilemään, sillä oli hän samalla niin viehättävän näköinen ja omalla tavallaan hyvin komea. Bellan esittäjä suoriutui roolistaan moitteita, hän oli juuri sellainen kun ajattelin. Kaikki Cullenin perheen jäsenet olivat onnistuneen näköisiä, nauratti myös kun näin Jasperin. Hän oli niin suloisen näköinen :D Lempikohtaukseni oli ehdottomasti baseball-kohtaus ja se kun Bella paljasti Edwardille, että tiesi mikä hän on. Culleneiden talo oli hieman outo, liian moderni, hienoa sellaisessa olisi asua, mutta en kuvitellut että Cullenin perhe asuu siinä. Loppu meni ihan liian nopeasti siihen nähden miten paljon kaikkea tapahtui. Kaikin puolin olen silti tyytyväinen elokuvaan :) odotan seuraavaa jo innolla ja dvd on pakko ostaa kun se tulee !!
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Moonbeam

• Vuotislainen
« Vastaus #113 : Tammikuu 24, 2009, 23:03:01 »
Olin Lontoossa juuri Twilightin paikallisen ensi-illan aikaan ja siltä hypetykseltä oli mahdotonta välttyä, ja alitajuntaani iskostuneen pakon ohjaamana ostin puolivahingossa kirjan jostain kolme-kahden-hinnalla!-tarjouksesta, "ihan vaan katsoakseni mistä tässä nyt on kyse".

Itse leffassa olin kyllä ihan myyty. Seuraa suhteettoman pitkä dissektaatio.

Ihan heti alusta pitää mainita leffan värimaailma, joka korosti hyvin kaikkea mitä Forksista oli kerrottu kirjassa, jatkuva pilvipeite, suuri sademäärä, kolme ja puoli asukasta yms. Erityisesti tykkäsin siitä muutaman sekunnin kohtauksesta kun siirryttiin aurinkoisesta Arizonasta sinne lumiseen metsään. Ja ne maisemat, ooh! Enkä nyt siis meinaa Edwardia takaapäin kuvattuna vaan ihan rehellisesti sitä luontoa. Myös se ihan ensimmäinen kohtaus, jossa bambi kohtaa loppunsa siellä metsässä oli basso-efekteineen varsin vaikuttava.

Pidin kovasti myös musiikista. Yksi kohtaus erityisesti jäi mieleen ja se oli kun Edward kipittää puun vartta pitkin Bella reppiksessä ja taas on hienot Maisemat ja taustalla soi "Bella's Lullaby". Toinen iloinen yllätys oli Robertin "Let me sign", eli tuttavallisemmin piisi joka soi kohdassa, jossa Edward imi myrkkyä Bellan käsivarresta. Ihana! Ja prom-kohtauksessa taustalla soiva nätti "Flightless Bird, American Mouth" on sanoituksellisesti täysin kiero ja jotenkin silti niin sopiva.

Monen jo mainitsema baseball-kohtaus oli vertaansa vailla. Tästäkin on kansainvälisillä arvostelusaiteilla kitisty enkä ymmärrä miksi. Musen biisi sopi sinne taustalle kun nenä päähän. Kaikista, Bellaa lukuunottamatta, huokui semmosta vaivatonta cooliutta. Muistelin katkerana omia pesistuntejani koulussa, ei ollut yhtä kivaa.

Ihmissivuosat oli kaikki todella hyviä. Jotenkin odotin koko ajan, että jossain hahmossa on säästelty ja luotettu liikaa itse tarinaan, mutta ei. Varsinkin Jessica ja sen nasaali ääni, Mr. Biologian opettaja kultaisen sipulinsa kanssa (Mr.Banner?), Miken pepunpyöritys kahvilan ikkunaa vasten, Billy jne. Jos nyt pitäisi joku negatiivinen etsiä niin Angela, joka olisi voinut olla enemmän vastapaino Jessicalle. Isi-Charlie oli myös ihan omaa luokkaansa. Ihanan halittavan vaivaantunut! Mielestäni ehd. yksi parhaista roolisuorituksista. Varsinkin kun se itkua pidätellen tuumaa, että vastahan mä sain sut takasin kun Bella on "lähdössä".

Ja vaikka päätähtien suorituksia on monet pitäneet hiukan tönkkösuolattuina niin omasta mielestäni he onnistuivat ilmiömäisesti. Bella oli sopivan emo ja kömpelö ja aito ja sen puhetapa oli jotenkin niin hellyyttävä. Erityisen hyvä esimerkki Bellan bellaudesta oli mun mielestä loppua kohti sairaalassa, kun Bella jalka paketissa reagoi Edwardin ehdotukseen, että ehkä olisi parempi, jos he eivät olisi enää tekemisissä sillä paniikinsekaisella änkytyksellä.

Ja olihan se Edward aika pakkaus. En nyt ihan heti keksi mitään huonoa. Paitsi ehkä biologian luokan käsi-suun-eteen-kohtaus olis voinu olla astetta hienovaraisempi, mutta jos nyt miettii sitä tilannetta Edwardin kannalta, niin eipä siinä varmaan hienovaraisuus ensimmäisenä tule mieleen. Tykkäsin herran puheäänestä ja -tavasta myös kovasti, se oli jotenkin niin harkittu ja täysi vastakohta Miken tai Ericin räpätykselle. Olen samaa mieltä jonkun muun kanssa täällä, että lukekaa ihmeessä ne 12 ekaa Midnight Sunin lukua Stephenien saitilta, varsinkin jos leffa-Edward jätti wtf?-olon, koska se selittää paljon. Loput Culleneista onnistui mielestäni myös vallan mainiosti. Carlisle oli smooth, Rosalie oli nirppanokka, Emmett oli äijä, Jasper oli lutusen jäykkis, Alice pirtsakka ja Esme oli pullantuoksunen, jos tätä nyt voi vampyyrista laillisesti sanoa. Ai niin, ja James! Mahtava! Victoria oli myös hyvä, sen ääni oli niin erilainen kun odotin, paljon vanhempi ja vaarallisempi.

Ja pääparin välinen kemia jäi kanssa mieleen. Hassua oli lukea joltain saitilta, että jonkun muun mielestä kemiaa ei ollut laisinkaan, mutta esim. tämä suutelukohtaus oli mielestäni vallan ihuna!

Miinusta tulee jo mainitusta nopeudesta, mutta se oli varmaan aika pakkorako. Se savu mikä ympäröi pahis-vampyyreja heidän tarpoessa sieltä metsästä oli aika cheesy, mutta muiden erikoisefektien kanssa ei mulla ollut ongelmaa, enkä oikein hiffaa mikä niissä muita ärsytti. Kertokaa ihmeessä! Yksi loikka siellä balettistudiossa näytti siltä, että vaijeri olis vaan hätäisesti photoshopattu pois mutta muuten ne meni ihan kivasti. Ja ennemmin olisin vaihtanut käsikirjoittajan kuin ohjaajan, koska mielestäni Hardwicken työssä ei ollut valittamista.

Liityn myös tähän "ei kannata verrata kirjaa ja leffaa"-kerhoon. Kirjaan voi laittaa niin paljon asioita, jotka ei toimi livenä edes megabudjetin leffassa, saati sitten pienen budjetin indie-pätkässä. Budjetti selittää myös paljon näitä "ihan väärin!"-kohtia, kuten esim. Cullenien talo, joka oli selvästi valkattu jo paikalla olleista vaihtoehdoista, luulisin. Raha myös selittää elokuvan pituuden, jolloin kaikki tärkeät tapahtumat piti ympätä lyhyeen pätkään, samoin epävarmuus lipputuloista. Näin ollen New Moonista tulee varmaan pidempi, koska rahavirta on taattu.

palladiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #114 : Tammikuu 25, 2009, 10:56:25 »
Jenkeissä dvd ilmestyy 21.3 - lisämateriaaleina ohjaajan, Stewardin ja Pattinsonin kommenttiraita, seitsemänosainen dokkari, poistettuja/laajennettuja kohtauksia ja kai vielä jotain muutakin.
Helmi-, maalis- tai huhtikuussa tulee ja siinä on 12 poistettua kohtausta ja eri montaaseja kohtausten välillä, näin ohjaaja sanoi haastattelussa (jota en löydä enää...).

Kiitos teille! Jos se siis jenkeissä ilmestyy noin, niin sitä varmaan siinä huhtikuun tienoilla saisi ruveta odottelemaan suomeenkin. toivottavasti pitävät kiirettä. muuten halkean :D

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
« Vastaus #115 : Tammikuu 31, 2009, 11:40:39 »
Kävin katsomassa leffan torstaina ja se oli suuri pettymys. Moni ystäväni oli tosiaan sitä kehunut mutta he kaikki olivat ensin katsoneet leffan ja vasta sitten lukeneet kirjan. Näyttelijät olivat osuneet nappiin melkein kaikki, mutta elokuvassa oli minusta tiettyjä kohtia jotka olivat eri tavalla kuin kirjassa ja vaikka ne olivat pieniä ne silti pistivät hirveästi silmään. Ymmärrän kyllä jos elokuvasta tykkää olihan se hienosti kuvattu ja olihan siinä myös todella hienoja kohtauksia, mutta kirjoihin verrattuna se ei ollut mitään. Mutta en tuomitse ketään joka siitä tykkää tämä nyt vain sattuu olemaan mielipiteeni.

muuten leffa ilmestyy DVD:nä ja VHS:nä huhtikuussa.

-metsän menninkäinen-
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #116 : Helmikuu 01, 2009, 15:52:33 »
Lainaus
Olen samaa mieltä jonkun muun kanssa täällä, että lukekaa ihmeessä ne 12 ekaa Midnight Sunin lukua Stephenien saitilta, varsinkin jos leffa-Edward jätti wtf?-olon, koska se selittää paljon.
Anteeksi off-kysymys, mutta voisiko joku antaa sinne linkin ? :)

Hieno juttu muuten, että DVD ilmestyy huhtikuussa. Onpahan jotain odoteltavaa syntymäpäivien lisäksi ja voisi heittää pienen toiveen vaikka äidille :)

//: Kiitoksia oikein paljon :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2009, 11:18:59 kirjoittanut Posityyhtynen »
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Moonbeam

• Vuotislainen

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
« Vastaus #118 : Helmikuu 02, 2009, 19:30:46 »
Olen samaa mieltä jonkun muun kanssa täällä, että lukekaa ihmeessä ne 12 ekaa Midnight Sunin lukua Stephenien saitilta, varsinkin jos leffa-Edward jätti wtf?-olon, koska se selittää paljon.

Mutta sen verran kuitenkin jarruttelisin tämän kanssa, että Twilight kannattaa ehdottomasti lukea ensin, koska Meyer on kirjoittanut Midnight Sunin niin, että hän todellakin olettaa ihmisten lukeneen Twilightin sitä ennen (Midnightissa parasta juuri on se, miten saa naureskella sitä, miten eri tai samalla tavalla Bella ja Edward ajattelivat samassa tilanteessa).

Eli Twilight kuitenkin ensin.

Cyria

• Ankeuttaja
« Vastaus #119 : Helmikuu 08, 2009, 17:26:20 »
Aluksi, ennen kuin menin katsomaan Twilightin, oli semmonen olo et: "Ok, kaippa se ihan hyvä on..."
Mutta kun tulin elokuvateatterista ulos, olo oli sanoinkuvaamattoman IHANA!!! Leffa jätti niiiiiiiiiiin hyvän mielen.
Kotona sitten luin Houkutuksen 2 kertaa. Varoitus!!! Kirjoista jää erittäin pahasti koukkuun. Sitten sain elokuvan
soundtrackin synttärilahjaksi, ja kuuntelin sita 24/7. (Bella's Lullaby on ihana!!!!)
Sitten hyppäsin Epäilykseen, sillä Uudessa kuussa oli aivan kauheat kirjastojonot.
Sen luin peräti 3 kertaa peräkkäin. Nyt odotan ilon- ja pelonsekaisella tunteella että Breaking Down suomennetaan, sillä haluan palavasti tietää miten Edwardin ja Bellan käy.

*muoks*
Nyt kun luin nuo uudet kommentit, halusin vain lisätä, että mielestäni on hyvä, että kerrankin
vampyyrit on luotu jokseenkin hyvinä. Meyerin kirjoissa on ihanaa, että normaalisti pahat, ja ah, niin raa'at vampyyrit on luotu olentoina, jotka ovat oikeasti tunteellisia. Olen siinä kyllä yhtä mieltä, että elokuvaa fanitetaan liikaa, vaikka kirjat ovatkin parempia. (vaikka itse sain juuri elokuvasta idean lukea niitä).
Olen itsekin lukenut paljon vampyyrikirjoja, mutta vampyyrithan ovat vapaasti kuvailtavia!!!

Ihmettelen tätä hälinää, kun kaikki morkkaavat Meyerin vampyyrihahmoja,
mutta joillakin näyttää olevan melko pinttynyt käsitys vampyyreista. Kaikkien pitäisi osata
laajentaa mielikuviaan edes vähän!!!
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2009, 16:10:22 kirjoittanut Cycililya »

Poissa Eara

• kuoli nukkuessaan
  • Vuotislainen
« Vastaus #120 : Helmikuu 08, 2009, 18:07:59 »
Minä katsoin leffan netistä jo joskus tammikuussa ja aloin suoraan sanottuna melkein itkeä, niin huono se oli. Mutta. Sitten menin kattomaan sen leffaan kavereiden painostuksesta ja oikeastaa tykkäsin aika paljon. Me revettiin yhen kaverin kaa joka kerta ku Edwardin kasvot tuli siihen ruutuun, oikeest kävi sääliks niit muit leffas olijoit.
Kaikki ne vampyyrien hypyt ja loikat oli tietty surkeit ja ku Victoria, James ja Lauren tulee sinne niityl ni... njaa, ainaki sain hyvät naurut. Siin kans ku Edward imee sitä myrkkyy Bellan käsivarrest ni tuli väsä sellanen olo, et miten tää on oikee onnistuttu pilaa näi pahast. Näytteliät oli musta hyviä, lukuunottamatta Rosalieta. Sen pitäis olla paljon kauniinpi, mutta ei voi mitään.
Unelmat ovat ikuisia

I felt like I was trapped in one of those terrifying nightmares, the one where you have to run, run till your lungs burst but you can't make your body move fast enough...
-New Moon

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #121 : Helmikuu 09, 2009, 19:28:52 »
Njaa, mitähän tuosta pitäisi sanoa. Kävin katsomassa Houkutuksen 5.1, muistan sen vieläkin (yleensä hajamielinen :D). Saattanee spoilata.

Jospa aloitan hahmoista. Bella oli aika hyvin roolissa kiinni, onneksi Bellan kömpelyyttä oli kuvattu. Kristen Stewart suoriutui roolista hyvin, ja pääparin välillä oli kemiaa ;) Robert Pattinson oli itseasiassa yllättävän hyvä, kun mitä arvosteluja olin lukenut ennen leffan katsomista, oli lytätty hivenen Edwardia. Mulkoilu häiritsi, ja hän välitti minulle jotenkin sellaisen kuvan itsestään, että inhoaisi Bellaa ihan hirveästi alussa, mutta lämpeni vasta lopun puolella. Cullenit olivat kaikki mahtavia - he ovatkin lempihahmojani kirjoissa. Rosalie oli tarpeeksi nyrpeä, Jasper taas pidättyväinen (yhyy, miksei sillä ollu enempää vuorosanoja :D), Alice oli sellainen vähän omissa maailmoissaan oleva, mutta Emmett oli positiivinen yllätys minulle. Katselin kuvia ennen kun katsoin leffan, ja en ollut aivan vakuuttunut hänen sopivuudestaan, mutta baseball-kohtauksessa tuli se leikkisä ja sellainen 'helou, babe' (tajusiko kukaan... :DD)luonne. Tykkäsin kovasti. Jacoboli ihan ok, pahisvampyyreista tykkäsin. Baseball-kohtaus jonka jo mainitsin, oli tosi hyvä, mutta alku oli jotenkin outo silloin, mutta nyt ajateltuna se oli hyvä.

Sitten ne vähän huonommat jutut. Leffa oli paikoiltaan koominen (me nauretaan teatterissa joillekin kohtauksille ja muut kattoo - sarjassamme maalaisjuntit kaupungissa), ja leffan uskottavuuden takia aika huono juttu. Edwardin imiessä sitä myrkkyä Bellan kädessä näytti kuin Edward olis ollut joku koira joka puree luuta :D Suutelukohta oli jotenkin kiihkeä, jota se ei ollut kirjassa. Mutta toisaalta enemmän oli hyviä kuin huonoja kohtauksia, ja leffa saa arvosanaksi 4-10 välillä 8. Perus kasi :3 Ja aevan. piti vielä sanoa, että leffa olisi voinut olla vaikka puoli tuntiakin pidempi. Jotenkin kaikki meni hirveän nopeasti :(
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2009, 18:10:23 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #122 : Helmikuu 12, 2009, 11:06:43 »
En jaksa edes kirjoittaa pitkää arvostelua, mutta...

Menimme sitten ystäväni kanssa katsomaan Houkutusta, koska sitä olivat kaverimme kehuneet niin paljon. Pitäähän sitä nähdä päivän kuumin puheenaihe.
Noo, alku oli tylsä, rasittavaa jahkausta Bellan ja Edwardin välillä. Ajoittain ihan mukavia kohtauksia, tykkään arkisista elokuvista, joissa on sellaisia "jokapäiväisiä" kohtauksia, eli ei mitään äsköniä tai liikaa yliluonnollisia juttuja. Hirveän äkkiä ne Bella ja Edward tunnustivat toisilleen rakkauttaan, tuli vähän "Ööh, kuinka kauan te olette tunteneetkaan?" - fiilis. Sitten se meni vähän imeläksi, kun ne eivät enää yhtäkkiä voineet elääkään ilman toisinaan.

Enempää nimiä en leffasta muistakaan, mutta se Baseball-kohtaus oli hauska ja musiikit olivat muutenkin elokuvassa ajoittain ihan kivoja. Jotenkin se loppu sitten sujahti kauhean äkkiä, yhtäkkiä oltiin jo pakomatkalla pahalta vampyyrilta (nimi?). Surullista oli, kun Bella joutui valehtelemaan isälleen, sunnattoman empaattinen kun olen.
Ihan lopussa olisin sitten voinut/halunnu antaa hampaideni sulaa rauhassa, ellei ystäväni olisi vieressä hihittänyt koko aikaa.

Käteen jäi sitten plussaa vain musiikista ja lopun mukavasta imelyydestä (tykkään romanttisista elokuvista). Muuten elokuvasta jäi jotenkin hutaistu fiilis. Uusi teinirainahan tämä, anteeksi vain. En tiedä oliko katsomisen arvoinen, uudestaan en ainakaan menisi.
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa Nibs

• Vuotislainen
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
« Vastaus #123 : Helmikuu 18, 2009, 00:36:19 »
Huomautan, että seuraavia varsin voimakkaasti ilmaistuja ja Edward-faneja varmasti loukkaavia kommentteja ei ole tarkoitettu kenellekään henkilökohtaisesti ja toivon, että kukin pystyy suhtautumaan niihin paremmin, kuin minä tähän koko juttuun tässä patoutumieni ja turhautuneisuuteni kourissa.

Eli eli... muistaakseni mä jonnekin täällä Vuotiksessakin jo Twilightista mielipidettäni kertoilinkin, en vaan millään muista mihin topicciin. Mutta sen pääpointit ja vähän lisääkin käy kyllä ilmi seuraavastakin aika hyvin tiivistettynä.

Sen vielä sanon tähän alkuun, että mä en maksaisi tämän elokuvan näkemisestä puupenniäkään. Yleisestä uteliaisuudesta aion joskus paremman tekemisen puutteessa katsoa leffan tai ainakin yrittää, joskus kun Makuunissa on taas kaksi yhden hinnalla tarjouspäivä meille klubilaisille.

En tajua, miten nekin, jotka eivät ko. kirjoista pidä, jaksavat silti lukea edes ensimmäisen loppuun saati sitten vielä ne muutkkin osat. Itseltäni kuoli kiinnostus ja meni hermot 1/3-osan paikkeilla ekaa kirjaa.

Mä en toivo tämän sairaalloisen Twilight-hypetyksen loppuvan mahdollisimman pian ja totaalisesti siksi, että ko. sarja ei mielestäni tasokkuutensa puolesta missään suhteessa todellakaan ansaitsisi tällaista hulabaloota... (Tarianpolut epäomaperäistä romantiiikkahömppää, hahmotkin kuin suoraan teinitytön fanfiction-tarinasta ja vampyyrikuva päin persettä.)

Vaan, koska tämä naurettava show vääristää niin monen vampyyrikuvan, niiden siis, jotka eivät ko. myyttejä jostain käsittämättömästä syystä tunne. Tosin, luulisi jokaisen, joka ei ole aivan tynnyrissä kasvanut, tietävän niistä edes perusasiat?

Joka tapauksessa rasittaa ensinnäkin katosa kuin Twilight ja sen hehkutus hyppii silmille joka tuutista ja nurkasta ja kuinka aidot ja uskottavat vampyyrit ja vampyyrimyytit jää sen jalkoihin ja sitten sitä epätoivoisesti joutuu yrittään työntää ja osoitella totuutta esiin, siinä liiemmin onnistumatta. Twilight-pissisihqttajat jyrää kaiken alleen.

Eli vannoutuneena vampyyrifanina tässä kärsin suurta tuskaa.

Käytännön esimerkkinä sivusto nimeltä Fanpop, (mainio sivusto minkä tahansa asian tai aiheen fanittajien roikuttavaksi, tsekatkaa ihmeessä), no mutta siis sen sivuston vampyyreille omistetussa klubissa joka ikisen fan picksin "fans pick..." -tuloksessa on joku Twilight-liittoinen, jos ko. picksissä vaan sattuu olemaan joku sellainen valittavana. ja se on vielä kymmenien prosenttien erolla seuraavaksi parhaiten valittuun. Vaikka siinä olis kymmenen oikeasti kunnollista vaihtoehtoa niin "Edward!!!11 *swoon* *drool* IHQQQQ!111" jättää ne varjoonsa 100-nolla.
OH THE HUMANITY!!!!!

Arvatkaa, mikä sai mut melkein kyynelehtimään epätoivosta?
Fan pick, jossa kysyttiin jotain, että "Which is better?" ja vaihtoehtoina oli moniakin fiktiivisiä vampyyrejä, mutta mm. Edward Twilightista ja Lestat Vampyyrikronikoista. No, Edward möllötti tietysti epäoikeutettuna ykkösenä 65% valintaprosentilla, siinä missä Lestat-parka roikkui hopeasijalla vaivaisella 23% valintaprosentilla. Tietty toi ois kai vähemmän silmiin pistävä, jos valintaprosentit ois jakautunu vain noihin kahteen, eikä muita vaihtoehtoja ois ollu, mutta...mutta... Jos nyt ajatellaan noita kahta suosituinta.

Edward ja Lestat, ei jumalauta, niistä ei saisi edes puhua samana päivänä. Edward joku hampaaton (en yleensä nipota ulkonäöllisistä seikoista missään asioissa, mutta kyllä vampyyrillä nyt hitto soikoon ne legendaariset hampaansa täytyy edes olla!), auringossa kimalteleva, eläimiä narskuttava emo-poika, joka lesoaa joka välissä olevansa vaarallinen ja vaikuttaa muutenkin erittäin keskinkertaiselta ja värittömältä persoonalta.

Siinä missä Lestat on värikäs ja särmällinen persoona... mm. lapsenomainen, kakaramainen, taiteellinen, itseriittoinen, (uhka)rohkea, ja vaikka onkin tunteellinen ja herkkä myös, niin hän on sentään oikea vampyyri, joka myös kuolee auringonvalossa (oletusarvoisesti), juo ilolla ihmisten verta / nauttii tappamisesta, RAKASTAA olla vampyyri, ja on ihan oikeasti vaarallinen, ja mikä parasta, Lestat on psykologisesti hirmuisen kiehtova ja syvällinen hahmo, kun kaikkeen lisätään se sen ihmiselämän tarina, joka sitä paitsi muokkasi varmasti paljon sen persoonaa...

Joo, prkle, tunkekaa Edwardin hikisukka faniensa suuhun ja heittäkää ne pinkkien sydäntyynyjen sekaan lääppimään valokuvaa siitä sen leffanäyttelijästä tai vaikka Twilight-kirjan sivuja... (En sanoisi noin, jos ne vaan tyytyisiät fanittamaan Edwardiaan, mutta kun moni tosiaan kehtaa vertailla noita kahta hahmoa, joilla on eroa enemmän kuin yöllä ja päivällä ja pitävät Edwardia parempana, vaikka kaikesta näkee, että Lestat on triljooan kertaa tasokkaampi ja monipuolisempi kirjallisuuden hahmo jo yleensäkin, puhumattakaan vampyyrihahmona.)

Twilight-hysteria on naurettava, turhauttava ja kunnon vampyyrejä ja kunnon vampyyrihahmoja pahoinpitelevä ilmiö.

Onneksi on - ainakin mun mielestä - aivan varmaa, että tämä Twilight-hypetys kuolee/hiipuu aikanaan. Mä kun ainakaan en ollut koskaan kuullutkaan koko sarjasta yhtään mitään, ennen tätä hypeä leffan myötä, ja sarjan tosiaan ollen vähemmän tasokas - sen siivet vampyyrien julkikuvassa tuskin kantaa enää sitten, kun elokuva unohtuu muiden hhittielokuvien myötä. Vaikkapa seuraavan Potterin.
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X PIENI TALO PREERIALLA RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa Brian Molko

• Damn pretty bitch
  • Hirnyrkki
  • Kuoleman Morsian
« Vastaus #124 : Helmikuu 18, 2009, 16:28:40 »
Elokuva tulee DVD:lle 29.4 jos muistan oikein, varasin sen, on se viihdyttävämpi kuin kirja loppupeleissä, mutten jaksa nyt Nibsille tässä kommia, laitoin Meyerin omaan topsuun jotain jaarittelua kun mie en tajua miksi mulla nousee aina niskavillat pystyyn kun joku mollaa Houkutusta vaikka mie tiedostan miten huonosti se on kirjoitettu ja miten paljon kehittämistä se kaipaisi, mutta sillä on tunnearvoa, minä näen ne potentiaaliset mahdollisuudet Edwardissa ja Bellassa, joita kirjailija ei käyttänyt. Varmaan ensimmäinen heteropari jota pitkästä aikaan rakastan.
Julien, you're slow-motion suicide.