Kirjoittaja Aihe: Twilight-saaga  (Luettu 26833 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Twilight-saaga
« : Toukokuu 08, 2008, 15:55:01 »
Topicissa keskustelua Houkutus-elokuvasta ja sen jatko-osista.

21.11.2008 Stephenie Meyerin bestselleriin perustuva elokuva Houkutus (eng. Twilight) sai ensi-iltansa. Ohjaajana toimi Catherine Hardwicke. Pääosissa ovat mm. Kristen Stewart Bella Swanina ja Robert Pattinson (Pottereissa Cedric) Edwardina.
Bella muuttaa Fordin sateiseen pikkukaupunkiin ja tutustuu Edwardiin, vampyyriin. Vuosisadan rakkaustarina on alkamassa.

Monella on varmasti suuria odotuksia elokuvaa kohtaan, koska S. Meyerin Houkutuksella (+jatko-osilla) on suuri lukijakunta. Kirjoissa Edward kuvataan täydellisenä, komeana ja voimakkaana. Jokaisella on varmasti oma mielikuvansa hänen olemuksestaan. Miten Robert Pattinson siis täyttää toiveet? Mitä muuta odotetaan Houkutus-elokuvalta? Tuleeko siitä seuraava kassamagneetti PotC:ien, TSH:n ja Pottereiden jälkeen?

Toinen osa, New Moon, on parhaillaan tekeillä. Maailmanensi-ilta on 20. marraskuuta. Ohjaaja on Chris Weitz, jonka aiempia töitä on mm. American Pie.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 02, 2009, 20:01:54 kirjoittanut Röhkö »
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Shirlene

• Surusilmä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Twilight - Houkutus
« Vastaus #1 : Toukokuu 08, 2008, 16:16:23 »
Minulla on aika suuret odotukset elokuvan suhteen. Houkutus on lempikirjojani, joten leffan on parasta olla onnistunut. ^^.
Kristen Stewart, joka näyttelee Bellaa, tuntuu olevan aika sopiva tähän rooliin. No, en ole ennen nähnyt häntä missään elokuvassa, enkä siis tiedä hänen näyttelijäntaidoistaan mitään, mutta ulkonäön perusteella ainakin.
Sitten tuo Robert Pattinson. No, itse olin ajatellut Edwardia paljon komeammaksi, mutta onhan tuo Robertkin ihan hauskannäköinen, vaikka ei ehkä ihan "täydellinen" niinkuin Edwardia kirjoissa kuvataan. No, minun mielestäni ei ehkä sopivin henkilö rooliin, mutta kaipa ne jotka ovat hänet valinneet, tietävät paremmin.
Odotan myös innolla, miltä Robert näyttää siinä niitty-kohtauksessa. Sen ainakin on parasta olla hyvin tehty kohtaus.
Tsekkasin myös nuo Edwardin perhettä näyttelevät ihmiset. Ne on kyllä omiaan niihin rooleihin, ainakin ulkomuodon takia, sillä ne on oikeasti ylikauniita :)
Elokuvalta odotan melkeenpä kaikkea, mitä kirjassa on, siis sitä minkä on mahdollista saada ja mahduttaa elokuvaan. Näyttelijöiden pitää olla oikeita ihmisiä rooliin, tapahtumapaikatkin pitäisi vastata suunnilleen kirjan kuvauksiin, mielellään.
Uskon myös, että Houkutuksesta saattaa hyvinkin tulla seuraava hittileffa. Siinä on ainakin kirja perusteella kaikki hittileffaan tarvittavat ainekset: draamaa, jännitystä, huumoria ja romantiikkaa. Juonen takia Houkutus voisi olla seuraava kassamagneetti, mutta elokuvahan ei aina kulje yhtä hyvin kuin kirjassa.

Miten minä nyt oikeen jaksan oottaa vielä joulukuuhun asti? phuuh..

/// Muoks. Okei, katsottuani tuon trailerin, huomasin että Roberthan on ihan sopiva Edwardiksi. Muistelin äsken vaan sitä yhtä kuvaa minkä näin vähän aikaa sitten. Eli joo, Robert on hmm, tosi komea :)

- Lady Juliette -
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2008, 16:22:55 kirjoittanut Lady Juliette »
"Being sad with the right people is better than being happy with the wrong ones."

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #2 : Toukokuu 09, 2008, 21:03:11 »
En enää viitsi mennä elokuviin katsomaan kirja-filmatisointeja suurin odotuksin. Ei sillä, että uskoisin leffan epäonnistuvan surkeasti, vaan haluan erilaisen tulkinnan kirjasta. Houkutus on ok kirja, ja odottelen ihan mielenkiinnolla, että miten se on toteutettu :) Uusia tulkintoja on aina kiva seurata.
Ainakin ulkonäöllisesti hahmot ovat ihan onnistuneita, Bella on sopivan tavallisen näköinen. Robert Edwardina - no, sehän nähdään. Täydellisen komea hän ei ehkä ole, mutta hei - täydellisyys on yliarvostettua :)

Trailerissa oli aika kutkuttava tunnelma, mistä plussaa. Yhdessä kohdassa kameran heiluminen oli kiva yksityskohta, ehkäpä sekin lisää fiilistä. Luin jostain, että Huokutuksen ohjaaja on sama kuin Kolmetoista-leffan. (?) Kyseisessä filkassahan samaa tehokeinoa ainakin käytettiin.

En oikein osaa sanoa vielä mitään, kun en odotakaan mitään :) Seuraan tilannetta.

Poissa Heliodora

• haihattelija
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Twilight - Houkutus (ensi-ilta 12.12.-08)
« Vastaus #3 : Toukokuu 21, 2008, 20:02:56 »
Liityn toiveikkaana ja pelokkaana Twilightin odottajiin. Kirja sopii minusta juoneltansa ihan hyvin elokuvaksi, mutta kirjasta elokuvaksi-prosessi ei aina onnistu ihan odotettavasti (esimerkiksi Eragon). Kirjaa ja elokuvaahan ei tietysti koskaan pitäisi verrata keskenään...

Näyttelijöistä: Moni kaverini on sanonut Kristen Stewartin sopivat rooliin hyvin, eikä minustakaan hänessä vikaa ole. Hän näyttää vähän lapselliselta, niinkuin Bellan pitääkin, ja toivon, ettei leffassa ole unohdettu hänen olematonta tasapainoaan. Mutta olenko ainoa, jonka mielestä hän näyttää vähän GG:n Leighton Meesteriltä eli Blairilta. Olemus on kyllä erilainen, joten eivätköhänn vain tukka ja silmät tee sen...

Oikeastaan säälin Robert Pattisonia, sillä tässä roolissa ei voi ikinä miellyttää kaikkia. :) Jostain oudosta syystä, kun keksin Cedricin näyttelijän olevan sama kuin Edwardin, se aihutti suuren repeilemisreaktion. Ei sillä, ettei Robert olisi komea ( Cedricin kuolema tuntui paljon surullisemmalta elokuvassa kuin kirjassa, *kuolatikuolaa :D ) ja (ainakin toivottavasti) hyvä näyttelijä.

Culleneista minulla ei ollut täysin tarkkaa mielikuvaa, paitsi ehkä Alicesta, ja eivät nämä ainakaan minua häiritse. Kauneudesta voisi sanoa paljonkin, mutta täytyy muistaa, että on hankalaa etsiä puolta tusinaa jumalaisen täydellisiä näyttelijöitä, jotka vielä sopisivat rooliinsa.

Tuo teaser oli vielä vähän lyhyt, mutta eiköhän lisääkin tule. Minä pidin tuosta alun pelottavasta tunnelmasta, ja miten tuo kirjassa oleva "vitsi" oli muutettu uhkaavaksi. Se metsästämiskohtaus ei edes näkynyt kunnolla koneellani ja oli muutenkin vähän outo. Mutta jos en olisi kirjaa lukenut, en ehkä ymmärtäisi tuosta pätkästä paljon mitään.

Yritän nyt olla kasaamatta liikaa paineita tälle, että voisin yllättyä iloisesti. Mutta se vaikuttaa olevan mahdotonta *hakkaa päätä näppäimistöön. Voi miksi talvea pitää ruveta odottamaan jo ennenkuin kesäkään on kunnolla alkanut? :D
for every lie I unlearn I learn something new
I sing sometimes for the war that I fight
'cause every tool is a weapon - if you hold it right.

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #4 : Toukokuu 22, 2008, 13:51:04 »
Tämä oli vain ajankysymys, milloin tekevät tästä kirjasta kassamagneetin. Olen itse skeptinen tämän suhteen, sillä minä en pidä siitä, että luetut teoksesta muutetaan tiettyjen henkilöiden (siis elokuvantuottajien) mukaisen näkemyksen mukaan kuvaksi ja ääneksi. Trailerin perusteella oma näkemykseni Bellasta ja hänen isänsä talosta saivat jo kolauksen, onneksi sentään Edwart ei tuottanut niin suurta pettymystä. Silti ... Miksi kaikista hyvistä kirjoista pitää tehdä filmatisoinnit? Miksei vain anneta niiden elää kirjojen maailmassa ja jokaisen lukijan tulkita tekstin miljöitä, henkilöitä ja heidän suhteitaan aivan kuin itse tahtoo? Mur.
Pakko on paras muusa.

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
« Vastaus #5 : Heinäkuu 06, 2008, 22:47:55 »
Aika hauskaa, kun minä sain ihan vasta ensimmäisen kirjan luettua ja saman tien sain tietää, että tästä tulee elokuva. :'D Mutta ei se minua häiritse, koska rakastan sitä kirjaa. Olen menossa huomenna kirjastoon kysymään seuraavasta osasta, btw.

Mutta siis leffa on mainio juttu minusta. Odotan tältä oikeastaan aika paljon, koska se kirja oli niin koukuttava. En osannut odottaa Pattinsonia Edwardin osaan, mutta en kuitenkaan valita. Pattinson nimittäin juuri sellaiselta Edwardilta kuin olin Edin kuvitellut. Ja pidin Pattinsonin suorituksesta Liekehtivässä Pikarissakin aika paljon, joten en osaa haukkua näyttelijää. Ja onhan se komeakin. :3

Kristen Stewart on ihan loistava Bellan rooliin minusta muuten. Hänkin on paljolti kuvittelemani Bellan näköinen ja se on ihan mahti juttu.  <3 Pidän punapäistä. :)

Katoin muuten trailerin ja olin ihan että ääk. :D Sen perusteella tästä elokuvasta tulee kyllä aika hyvä. Ja näin yksi päivä seikkaillessani netissä videon siitä loppukohtauksesta ihan vahingossa. -.- Onneksi se oli niin huonolaatuinen etten kunnolla saanut edes selvää koko videosta. Puhekin pätki ihan mukavasti. :p Mutta ei se ole mikään menetys kuitenkaan. :>

Mutta tämä elokuva on minun "must see"-listallani. :p
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #6 : Heinäkuu 06, 2008, 23:46:12 »
Olenkin jo pitkään halunnut lukea tuon kirjan (vuotiksen topicin innoittamana), sillä tarina vaikuttaa kiehtovalta. Jos luen kirjan ennen elokuvan katsomista, saatan pettyä leffaan liikaa. Ehkä katson leffan ensin ja luen kirjan vasta sitten. Cedricin näyttelijä oli ihan kivan näköinen, joten kyllä voisi muitakin kyseisen tyypin leffoja katsoa.

Tuo ensi-ilta on mukavasti syntymäpäivänäni, joten voisi vaihtelun vuoksi ihan ensi-iltaan mennäkin.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Herttuatar

• Sekopää
  • Vuotislainen
« Vastaus #7 : Heinäkuu 20, 2008, 18:17:51 »
Todellakin odotettu filmatisointi!

Houkutus on eräs lempikirjoistani, joten elokuvan on paras olla hyvä. Olen kyllä oppinut melko skeptiseksi näiden kirjan pohjalta tehtävien elokuvien suhteen, sillä useimmiten tuloksena on vain paha mieli siitä, kuinka pahasti alkuperäisteoksen tunnelma on osattu pilata...

Mutta jätetään nämä alkupuheet tähän :)

Olen samaa mieltä siitä, että Kristen Stewart sopii Bellan rooliin. Hän näyttää sopivan tavikselta. Heliodoran tavoin toivon myös, että Bella pudottelee esineitä ja kaatuilee leffassa, koska sellainen hän on. Bella on kaikessa yksinkertaisuudessaan piristävä päähenkilö ja juuri siksi käsikirjoittaja/ohjaaja/kuka näistä asioista ikinä päättääkään, tekisi kammottavan virheen, jos hänestä yritettäisiin vääntää jotain itsevarmaa ja loistavaa nuorallatanssijaa. Ymmärrätte varmaan, mitä tarkoitan. ^^ Mutta kuten sanottua, Stewartn valitsemin Bellaksi lupaa hyvää.
Robert Pattinsonista en osaa sanoa muuta kuin, että ihan kiva häntä on katsella ja ainakin hän on kalpea, niin kuin kunnon vampyyrin kuuluu ollakin... Nyt kun tarkemmin ajattelen, niin hän alkaa kuitenkin vaikuttaa aika hyvältä Edwardilta... :)
Trailerin perusteella elokuvasta on tulossa ainakin tunnelmaltaan hyvä.
Voi kun olisi jo joulukuu (ei silloin ainakaan voi yhtään kurjempi sää olla kuin nyt....)

Herrtuatar

P.S. Huomasin juuri aloittaneeni viestini lähes tarkalleen samoilla sanoilla kuin Shirlene. Että näin omaperäinen minä olen...
"Ei paavi ole paha, vaan kelpaa sille raha. Siksi sillä paisuu, peräpää ja maha."
Prinssi Faisalin sormus

vaula

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Heinäkuu 20, 2008, 22:14:15 »
Ahh, mä en millään jaksaisi odottaa että pääsen näkemään tän. Harmi että Suomen ensi-ilta on vasta helmikuussa – oliko se 13. päivä? Taidan lähteä USAan kattomaan tota. :D Kirja on mielestäni aivan ihana, joten odotukset elokuvan suhteen on todella korkealla. :>

Kristen on tosiaan hyvä valinta Bellan rooliin. (: Culleneihin oon myös ihan tyytyväinen, Edward/Robert tosin ei vastaa ulkonäöllisesti odotuksiani, mutta kelpaahan tuokin - ei oo varmaankaan kovin helppoa löytää täydellistä näyttelijää tohon rooliin, ja lisäks ihmisillä on erilainen maku. :3

Tässä on muuten toinen traileri, ihana. *--*

sulho

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Heinäkuu 20, 2008, 22:26:36 »
i can't wait o_o
siitä asti kun sain tietää että Houkutuksesta tehdään elokuva, olen uskollisesti katsastanut imbd:n Twilight-sivun päivitysten varalta. Joitain ylläreitä on tullut, esim Kirsten ei oikein vastaa mielikuvaani Bellasta, mutta nyt olen jo tottunut ajatukseen. Robert taas, ah ja mmm, kuvitelmieni Edward tosin on erierierinäköinen mutta kun näin että Robertista tulisi Edward, päässä klikkas heti että JOO toi on on on!
Kirjoja oon ahminu, Uusikuun luin heti kun ilmesty ja Eclipsenkin siinä piakkoin. en varmaankaan lue (Epäilyskö se oli?) tuota suomeksi, koska tiedän että siinä on sitten ihan eri fiilis ja petyn kuitenkin. (niinkuin kävi DH:n kanssa)

Voin sanoa että olen hurrrrja Houkutus-fani enkä muutu, tulevat heti Pottereiden jälkeen arvostuslistallani. Se maailma, varsinkin talvi-iltoina luettuna<3

mmh.

Marionett

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Elokuu 05, 2008, 21:07:47 »
Nyt on vähän kiire joten en sano kuin tämän: anteeksi Robert Pattinson kaikki paha mitä olen sanonut! Trailerin perusteella aivan upea Edward. Vaikka se kiitämien oli aika järkyttävän näköstä...

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
« Vastaus #11 : Elokuu 06, 2008, 18:36:18 »
Tämä oli vain ajankysymys, milloin tekevät tästä kirjasta kassamagneetin. Olen itse skeptinen tämän suhteen, sillä minä en pidä siitä, että luetut teoksesta muutetaan tiettyjen henkilöiden (siis elokuvantuottajien) mukaisen näkemyksen mukaan kuvaksi ja ääneksi. Trailerin perusteella oma näkemykseni Bellasta ja hänen isänsä talosta saivat jo kolauksen, onneksi sentään Edwart ei tuottanut niin suurta pettymystä. Silti ... Miksi kaikista hyvistä kirjoista pitää tehdä filmatisoinnit? Miksei vain anneta niiden elää kirjojen maailmassa ja jokaisen lukijan tulkita tekstin miljöitä, henkilöitä ja heidän suhteitaan aivan kuin itse tahtoo? Mur.
Antakaa anteeksi kaikki aiempi marina. Olen rakastunut elokuvaan ja sarjaan entistä enemmän näiden trailereiden jälkeen. Kaikki on melkein kuin kuvittelin ja Robert Pattinson on jumalaisempi kuin kirjan antama kuva voi olla. Hän on kuin luotu syntisen kauniiksi Edwartiksi ja hänen katseessaan on jotain kultaista. Ja entäs iho: täydellisen kylmä, kuin aito vampyyri. Kristen Stewartissa ei ole mitään moitittavaa: hän on niin tavallisen oloinen kuin Bella Swann voi olla ja myös hänen antautumisensa roolihahmoonsa on fantastinen. Myös Jamesia esittävä Cam Gigandet on julmempi kuin kirjan hahmo. Mutta sitten Forks: miten upean, alkuperäisen ahdistavan kylmä ja tylsä, siis totaalisen täydellinen.

Toivottavasti elokuva on myös yhtä hyvä kuin trailerit antavat odottaa. Olisi järkyttävä pettymys sanojensa perumisen jälkeen todeta, että elokuva oli sittenkin huono, raiskattu yhden miehen visio Twilight- saagan maailmasta ja sen hahmoista. Mutta odotan... Onneksi Eclipse suomennetaan ihan juuri, helpottaa tämä Houkutus koukutus.
Pakko on paras muusa.

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #12 : Elokuu 06, 2008, 19:54:26 »
Tietääkö kukaan, kuinka pitkä tästä leffasta pitäisi tulla? Muistaisin joskus kuulleeni ettei se kestäisi edes kahtatuntia --> pettymys.

Täytyy myöntää, että suhtaudun tähänkin filmatisointiin aika skeptisesti: tarina sinänsä ei ollut ihmeellinen, mutta se intensiivisyys ja muukin tapa, jolla Stephenie sen kertoi... No, pelkäänpä pahoin, että leffan tekijät kuitenkin onnistuvat pilaamaan lempitarinani: järkytyin jo siitä, kun näin millainen Emmett elokuvassa on - näyttelijän hiukset (tai niiden puute) oli totaalinen turnoff. Lisäksi vähän harmittaa, etteivät leffan tekijät tajunneet käyttää Stephenien loistavaa tapaa kertoa tarina: olisi ollut mahtavaa, jos Bella oltaisiin laitettu kertojaksi elokuvassakin ja kommentoimaan tapahtumia ajatuksissaan - Bellan kommentit kun kuitenkin ovat yksi niistä suurimmista tekijöistä, jotka tekevät tämän sarjan kirjoista niin mahtavan (plus leffan huumori olisi ollut vähäeleisempää ja luonnollisempaa).

Mutta yritän kuitenkin katsoa leffan vertaamatta kirjaan. Minä yritän.

Poissa Shirlene

• Surusilmä
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Elokuu 08, 2008, 15:33:40 »
Lisäksi vähän harmittaa, etteivät leffan tekijät tajunneet käyttää Stephenien loistavaa tapaa kertoa tarina: olisi ollut mahtavaa, jos Bella oltaisiin laitettu kertojaksi elokuvassakin ja kommentoimaan tapahtumia ajatuksissaan - Bellan kommentit kun kuitenkin ovat yksi niistä suurimmista tekijöistä, jotka tekevät tämän sarjan kirjoista niin mahtavan (plus leffan huumori olisi ollut vähäeleisempää ja luonnollisempaa).
Olen samaa mieltä. Mielestäni olisi ehdottomasti Bellan pitänyt olla kertojana, kuten kirjoissa. Mutta uskon kuitenkin, että elokuva joten kuten menettelee ^^

Molemmat trailerit katsottuani olen aivan ihastuksissani Robertiin Edwardina. Vaikka olinkin itse ajatellut Edwardin ihan erilaiseksi, Robert kyllä tuntuu juuri sopivalta. (Eikös se James ollutkin aika söpö, kun hän sanoi:"Aaah, You brought a snack" siinä trailerissa? ^^) Miten ihmeessä minä jaksan odottaa joulukuuhun asti, OMG, minähän kerkiän kuolla sillä välin tähän järkyttävään odotukseen -.-
Iih, tämän Balettisali kohtauksen katsottuani elokuva tuntuu paremmalta, mitä uskalsin edes toivoa, puhumattakan nyt trailereista. Niin, vaikkei kirjan tasolle voi tietenkään mitenkään päästä, niin lähelle ainakin.

Tietääkö kukaan, kuinka pitkä tästä leffasta pitäisi tulla? Muistaisin joskus kuulleeni ettei se kestäisi edes kahtatuntia --> pettymys.
Hääh, mitä? Ei sen saa olla noin lyhyt.. -.-

Youtube linkki poistettu. -Kate
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2008, 14:28:16 kirjoittanut Kate »
"Being sad with the right people is better than being happy with the wrong ones."

Poissa Seatear

• Vedenneito
  • Vuotislainen
    • http://www.kuusade.net
« Vastaus #14 : Elokuu 10, 2008, 15:05:19 »
Niinkuin kerran jo ylempänä on sanottu, Twilight-elokuva on tulossa suomeen 13.2.2009. Eli jos et USA:aan ole joulukuussa lähdössä, joutuu odottamaan helmikuuhun!
Twilight-saaga on ollut aina lempikirjani, heti ensimmäisestä lukukerrasta lähtien. Kun kuulin, että alokuvakin on tulossa, olin yhtä innostunut kuin te kaikki, ja olen vieläkin, aikomus on tunkea itseni ensi-iltaan millä keinolla hyvänsä. Olen aina tukenut Roberttia Edwardin rooliin, koska Kristen on aivan täydellinen Bellaksi, ja Robert ja Kristen näyttävät juuri niin hyviltä yhdessä kuin kuvittelin Edwardin ja Bellan näyttävän. En kumminkaan viitsi verrata elokuvaa kirjaan, koska ne kaksi ovat ihan eri asioita. Edward on aina henkilö, jota ei koskaan, kukaan, milloinkaan pysty näyttelemään oikeasti.
Näkemäni kuvat ja trailerit eivät ole tuottaneet pettymystä. Erityisesti Enterntainment Weekly:n kuvat ovat olleet aivan mahtavia.
Tahdotko lukea sarjakuvaa? -> Exceptional Abilities || Kuusade.net Se pienen ihmisen domain

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #15 : Elokuu 16, 2008, 10:56:53 »
Ensi-ilta on Potterin kesälle siirron takia aikaistettu. Se on nyt 21.11.

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
« Vastaus #16 : Elokuu 23, 2008, 23:37:43 »
Luin tuosta siirrosta Meyerin kotisivuilta. Ehkä me saamme sittenkin Houkutuksen Suomeen aikaisemmin kuin vasta helmikuussa. Siihen on liian pitkä aika. Pitää pitää silmällä sitten telkkaria helmikuussa ja sanoa vanhemmille että "ton mä haluun mennä kattomaan ja heti!!!1 ;___;". Minusta olisi mukavaa, jos elokuvan tulo Suomeen aikaistettaisiin, kun jos se amerikoissa on kolmella viikolla aikaistettu. Se olisi vain oikein, jos sama tehtäisiin muualla maailmassa.

Ja näin muuten uuden trailerinkin tästä. Se oli parempi kuin ne muut näkemäni. Siinä oli tosin paljolti samoja kohtauksia muista trailereista, mutta myös hieman eroavaisuuksia. Mutta sen perusteella elokuva poikkeaa hieman kirjasta. Ei se minua kamalasti vaivaa, pääasia on se, että juoni sentään on sama ja hahmot samat. :3 Harmi, että onnistuin hukkaamaan linkin kyseiseen traileriin. :/ Olisin voinut laittaa linkin tähän. Sen videopätkän löysin todella monen mutkan kautta, joten en uskalla edes alkaa selittää mitä kaikkea tein löytääkseni sen puolivahingossa. :D
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa Jazmín

• Vampyyrityttö
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Syyskuu 27, 2008, 17:49:43 »
Joo, minäkin olen odottanut tätä elokuvaa innolla siitä saakka, kun uin houkutuksen ensimmäisen kerran. Toivon todella, että se olisi hyvä, koska Houkutus kuuluu lempikirjoihini. Ja kyllä uskonkin, että se on ihan hyvä, koska traileri vaikutti hyvältä ja kaikki näytteliätkin on ihan kivan tuntuisia. Ensin kun kuulin, että Robert Pattinson näyttelee Edwardia, en kyllä ollut kovin iloinen asiasta, mutta nyt kun on nähnyt trailerin ja pari kohtausta ja ehtinyt tottua ajatukseen, niin kyllä Robista varmaan ihan hyvä Edward tulee :)

Ja nyt kuulemma Nordisk Film, joka siis julkaiseen leffan suomessa, on huomannut fanien kiinnostuksen ja keskustelee elokuvan suomen ensi-illan aikaistamisesta. Ja tässä on adressikin aiheeseen liittyen. Toivottavasti sitä ensi-iltaa nyt aikaistettaisiin, koska en millään jaksa odottaa helmikuuhun saakka!
"You shine so bright it's insane, you put the sun to shame."

Breaktown

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Syyskuu 27, 2008, 18:34:32 »
Odotan Twilight-elokuvaa todella innolla! Ja toivon kiihkeästi, että Suomen ensi-iltakin aikaistuisi vielä. Robert Pattinson ja Kristen Stewart ovat minun mielestäni parhaat Edward ja Bella. Varmaan sekoa, kun pääsen elokuvateatteriin näkemään heidät valkokankaalta. x) Ensi-iltaan on pakko päästä!

Muuten, pientä mainostusta: La Forks - suomenkielinen Houkutus-foorumi

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #19 : Lokakuu 14, 2008, 19:10:00 »
Suomen ensi ilta on vasta Tammikuussa, joten me joudumme odottamaan vielä marraskuunkin ohitse. Sniff.
Julien, you're slow-motion suicide.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #20 : Lokakuu 14, 2008, 20:02:48 »
lokuvaa odotellaan täälläkin... Harmi, jos se tosiaan tulee Suomeen vasta helmikuulla.
Kirjan suhteen mitään kiirettä pidä, mutta pakko se on ennen leffaa lukea.

//Ah, juu. Kiitos korjauksesta :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2009, 16:13:46 kirjoittanut Giladra Carrion »
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Heliodora

• haihattelija
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Lokakuu 15, 2008, 12:23:30 »
Elokuvaa odotellaan täälläkin... Harmi, jos se tosiaan tulee Suomeen vasta helmikuulla.

Finnkinon sivujen mukaan Houkutuksen ensi-ilta on 9.1.2009, eli ei se ihan helmikuulle mene, mutta joulun jälkeen kuitenkin. :)
for every lie I unlearn I learn something new
I sing sometimes for the war that I fight
'cause every tool is a weapon - if you hold it right.

Sonija

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Lokakuu 15, 2008, 20:49:30 »

Minä olen lukenut sekä Houkutuksen että Uudenkuun jo pari kertaa, ja minua suuresti houkuttelisi (heh heh) katsoa elokuva. En kuitenkaan taida uskaltaa, nimittäin se ei mitenkään voi vastata kirjaa läheskään, saattaa yltää ehkä jotain sinne päin, ja minulla on sellainen paha taipumus, että kun näkee elokuvan, se vaikuttaa sen jälkeen joka ikiseen kirjanlukukertaan. Ja sitä minä en toisaalta haluaisi.

Pitää miettiä vielä. Mutta todennäköisesti jätän väliin (ellei joku nyt tyrkyttämällä tyrkytä ja heiluta elokuvalippuja sadan metrin päässä olevaan elokuvatetteriin samalle illalle nenän alla).

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #23 : Lokakuu 19, 2008, 19:27:10 »
En suoraan sanoakseni pysty ymmärtämään miksi elokuvaa ei vain julkaista kaikkialla samaan aikaan, mutta omatpahan ovat rahansa (osa faneista aivan varmasti katsoo elokuvan netistä eikä mene ollenkaan suomessa katsomaan). Odotan aika innolla tätä mutta odotukseni alkoi vasta äsken sillä luin itse kirjankin vasta eilen :). Tänään hoksasin katsoa nuo trailerit ja kaikki on juuri niin kuin pitääkin, eli uskon että tämä elokuva voi jopa toimiakin.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

/off kysymys kirjasta, mainitaanko suomenkielisessä kirjassa "houkutus" sanaa misäsän vaiheessa? Edward nimittäin puhui twilightista aika paljonkin alkuperäisversiossa, mutta onko nämä kohdat sitten käännetty hämäräksi vai muutettu niin että Edward puhuisi houkutuksesta. (yrittä kää nyt käsittää.... ne?)

//Kiitos elva, pitää etsiä se käsiini ja lukea millä lailla ne repliikit ovat muuttuneet :p. Pidin koko kirjassa eniten niistä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2008, 20:54:38 kirjoittanut Gollim »

Poissa Elva

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Lokakuu 19, 2008, 19:52:47 »
/off kysymys kirjasta, mainitaanko suomenkielisessä kirjassa "houkutus" sanaa misäsän vaiheessa? Edward nimittäin puhui twilightista aika paljonkin alkuperäisversiossa, mutta onko nämä kohdat sitten käännetty hämäräksi vai muutettu niin että Edward puhuisi houkutuksesta. (yrittä kää nyt käsittää.... ne?)

Kyllä se mainitaan, ainankin muutamia kertoja. En ole lukenut englanniksi, enkä tiedä kuinka monesti se siinä mainitaan, mutta kyllä suomennetussakin sana tulee pari kertaa esiin