Kirjoittaja Aihe: Last.fm  (Luettu 11389 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

cheri

• Ankeuttaja
Vs: Last.fm
« Vastaus #50 : Heinäkuu 30, 2008, 03:25:47 »
Last.fm kautta olen löytänyt varmaan suurimman osan nykyisistä suosikkibändeistäni; Aim, Aterciopelados, Bang Gang, Detektivbyrån, Firefox AK, IAMX, Love Spirals Downwards, Lunik, Morcheeba, Union of Knives...

En ole addiktoitunut itse sivuun, pelkästään siihen last.fm radioon. Sen on pakko olla koko ajan päällä, kun olen koneella. Rekisteröidyin 13/2/2006, nykyään rakkaalla lapsella on kaksi nimeä, Nocturnaze ja indyy. Kaksi nimeä siitä lähtien, kun lempigenreni alkoivat olla ristiriidassa toistensa kanssa. Hevarikauteni on varmaan suurimmaksi osaksi tullut päätökseensä, mutten halua unohtaa sitä kokonaan. -Insert randomia puolinostalgista vuodatusta yläasteen alkuajoilta tähän-

Tykkäsin enemmän vanhasta versiosta, mutta uuteenkin tottun kunhan käytän sitä enemmän. Uudessa versiossa on hyvä puoli se, että playlistoja voi näköjään olla monta. En tykkää siitä, että about me-osio on jätetty enemmän taka-alalle.

sirrrex

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Syyskuu 02, 2008, 18:04:35 »
Mulla on last.fm:n viharakkaussuhde. :----) Tunnuksen tein huhtikuussa, jolloin lasti ei millään toiminu tällä koneella, mikä ties sitä että mikään ei päivittyny sinne. Sain sen sit joskus heinäkuus toimimaan kunnolla ja siitä lähtien kauhee hervoton luukutus ollut meneillään.
En millään enää pärjäis ilman tota sivua ja kuolen jos se ei päivitä heti. Kyrsii vaan älyttömästi, kun melkei kellään kaverilla ei oo siellä tunnusta [tai jos onkin, ne ei käytä sitä ikinä] niin ei voi ikinä selostaa mitää siitä. :''D
Lastin takia mun kaverit onki busteedannu mua kuuntelemassa ties mitä Rihannaa, mikä käy kyllä vähän noloks, kun en sen ihan fani oo nii. XD Lisäks mulla kesti apaut sata vuotta saaha kuunneltua sieltä tosi nolot bändit ja piisit pois listoilta.

Nojoo, mut mitä mä täs enää selitän, ku ajatus katoo jokatoinen sekuntti ! Nickinä on sirrrex ja shoutboxiin saa huudella ja kaveriksi saa pitää lisätä. En pure.

Poissa Zafiro

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: NightFeather22
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #52 : Syyskuu 02, 2008, 19:20:33 »
Last.fm:ään tuli tässä rekisteröidyttyä noin pari viikkoa sitten ja ladattua se ohjelma, vaikka sitä olenkin suunnitellut jo ties kuinka kauan mutta parisen viikkoa sitten sain sen aikaiseksi. :)
Tässä parin viikon aikana on tullut Last.fm:n kautta tutustuttua moniin bändeihin, joihin en olisi varmasti muuten tutustunutkaan. Omien listojen (niin kuin myös kavereiden listojen) seuraaminen on addiktoivaa puuhaa ja siitä kyllä huomaa mikä on se kaikista ykkönen.
Listat ovat päivittyneet aina ajallaan, paitsi kerran ne eivät päivittyneet niin nopeasti kuin yleensä, vaan kaikki listat päivittyivät noin pari tuntia jälkeenpäin.

http://www.last.fm/user/Zafiros

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Syyskuu 13, 2008, 23:02:59 »
Itse tajusin vasta viime viikolla tuon radion hienouden, Ei tarvitse ATK tunneilla enää kuluttaa mp3:sen akkua, kun voi kuunnella omasta radiosta kaikki kivat biisit ^^

edit: resetoin last.fm:n
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 18, 2008, 17:29:23 kirjoittanut Glub »

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Syyskuu 28, 2008, 20:27:01 »
Saakos muuten Creativen mp3 soittimiin omaa plugia tai ohjelmaa joka seuraa kuunneltuja kappaleita? Ipodeihinhan tällainen kait on?

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
« Vastaus #55 : Syyskuu 29, 2008, 13:35:59 »
Saakos muuten Creativen mp3 soittimiin omaa plugia tai ohjelmaa joka seuraa kuunneltuja kappaleita? Ipodeihinhan tällainen kait on?

Tuskinpa vaan saa. Tai no en sitten tiedä millainen uusi hieno versio sinulla on, itselläni on joku Creativen soitin ja en kyllä villeimmissäni unissanikaan kuvittelisi että tähän mitään pluginia saa :o
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #56 : Syyskuu 29, 2008, 22:25:37 »
Noista MP3-soittimien plugineista puheen ollen, miten se iPod-scrobblaaja oikein toimii? Mistä sen voi ladata? Minulla oli se joskus koneella ja silloin se teki niin, että kerran scrobblasi kaikki kuunnellut biisit ja sen jälkeen se sanoi aina että nothing to scrobble, vaikka olin kyllä kuunnellut iPodiani. Nykyisellä koneellani ohjelmaa ei ole ollenkaan, koska en löytänyt sitä mistään Last.FM:n sivuilta enkä kyllä googlaamallakaan. Tai no, jonkun ohjelman löysin, mutta se ei toiminut. ^^
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa Jealous

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Lokakuu 26, 2008, 19:09:08 »
Oih last.fm! Voin ihan häpeilemättä sanoa että olen täysin addiktoitunut.
Minulla itsellänikin on viharakkaus suhde lastiin. Joudun jatkuvasti vahtimaan ettei jotain tiettyä artistia tule kuunneltua liikaa, tai jotain liian vähän. Sen ei kuitenkaan pitäisi olla niin, pakko myöntää :D
Tein vähän aikaa sitten uuden tunnuksen, koska edellisen olin tehnyt v. 2006 ja se oli ollut yhessä vaiheessa koko ajan poissa päältä ja siellä oli liikaa artisteja, joita en ole kuunnellut vuosiin, joten nyt minulla on hirveä homma saada lisää kuuntelukertoja!
Hyvinhän siinä aika kuluu, kun kyttäilee omia kuunteluja.

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #58 : Marraskuu 26, 2008, 09:51:44 »
Minä käytän tätä palvelua, vaikka voisin mielelläni sen kyllä jo lopettaa.
Tutustuin palveluun vasta, kun se saapui Irc-Galleriaan - ihana riippuvuuteni tähän typerään kuvagalleriaan sai minut eksymään Last.fmn sekavaan maailmaan.
Omalla läppärilläni tämä palvelu on aina päällä, kun kuuntelen musiikkia. En sinänsä ole addiktoitunut, minulla on vain typerä pakottava tarve saada listoille omaan tunnukseeni enemmän Bodomia mitä vihamiehelläni on :D Ikävä kyllä tämä meni myttyyn kun se pässinpää alkoi kuuntelemaan enemmän. MUR.
Hyötyä tästä ei ole minulle ollut ollenkaan, tympii että olen ylipäätään mennyt rekkaamaan palveluun.
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #59 : Joulukuu 22, 2008, 00:30:48 »
Rekisteröidyin Last.fm :n viime toukokuussa, mutta aktiivisesti rupesin sitä käyttämään vasta kesän jälkeen. Sitä ennen en edes muistanut että Last.fm on olemassa ja kaikenlaista musiikkia tallentui sinne. No en ikinä poistanut niitä, jääkööt muistoksi sinne.

Olen kyllä jollain asteella koukkuuntunut ohjelmaan, sillä päivittäin surffailen katselemassa mm. biisien kommentteja, tai sitä miten monta biisiä kuuntelen keskimäärin päivässä, toki stalkkailen veljeni ja siskoni soittotiedostoja useasti ja katselen bändien keikkakalentereita +kuvia yms. Itselläni on tällä hetkellä kuunneltu kappaleita noin 8500 kertaa ja keskimäärin 41 kappaletta päivässä. Uskon että tuo luku alenee huomattavasti kun opiskelut alkaa, mutta nyt on ollut aikaa kuunnella. Artisteja minulla on n.340, mikä oli veljeni mielestä paljon, sillä hänellä oli 50 ja niistäkin vain 20 aktiivisessa kuuntelussa. Oma määräni kertoo toki laajasta musiikkimaustani, monesti kaverini ovat nauraneet kun ensin on ollut Antti Tuiskua ja heti perään Metallicaa :)
Olen kyllä huomannut että Last. fm vaikuttaa jonkun verran muusikin kuunteluuni, mikä on ärsyttävää. Esim. Minusta on ollut tosi kiva kuunnella jotain Disneyn kappaleita ( Leijonakuninkaasta mm. kun kruunun saan kuninkaan) ja sitten olen innostunut kuuntelemaan niitä 10 kertaa peräkkäin ja ne meinaavat melkein jo päästä jollekkin listoille. Eivät kuitenkaan kuulu "normaaliin" musiikkimakuuni, joten jätän yleensä tallentamatta ne.

Last.fm:ää on myös kiittäminen elämäni artisti löydöstä Vienna Tengistä. Hänet pongasin last.fm:stä ja rakastuin samantien. Ei mikään ihmekkään että hän komeilee kuunneillummissa ykkösenä.

Itseäni ärsyttää välillä kun Media Playerin ja Last.fm:n välinen "yhteys" bugittaa ja kappaleet eivät tallennu tai tallentuvat vasta tuntien päästä. Onneksi tätä ei tapahdu kovinkaan usein. Noin muuten minusta last on erittäin selkeä ohjelma, josta löytyy kaikenlaista hyödyllistä ja uteliaalle ihmiselle katseltavaa:)

Jos joku on kiinnostunut katselemaan mitä täällä kuunnellaan niin Jessie-88
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Stan

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Joulukuu 29, 2008, 19:41:13 »
hei voiko lastis vaihtaa nimimerkkiä mitenkään? ärsyttää nykyne, mut en haluis alottaa listailua alustakaa :s

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #61 : Joulukuu 31, 2008, 19:10:26 »
Mun käsittääkseni ei voi. Et jos haluaa nimimerkin vaihtaa niin joutuu tekemään uuden tilin.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Sokeri

• Sateessa sulamaton
  • Vuotislainen
  • per aspera ad astra.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #62 : Tammikuu 05, 2009, 18:58:52 »
Ah, Last.fm on aika paras. :D Itselläni ei ole kamalasti tullut mitään bugeja Last.fm:n kanssa koettua, ihan hyvin on toiminut. Mutta, viime keväänä liityin ja olen siitä asti ollut melko koukuttunut kyseiseen sivustoon. Last.fm on yleensä aina auki koneella ollessani ja oikeastaan scroblaan kaiken kuuntelemani musiikin sinne.

Parasta on ehkä nähdä, mitä kaikkea on kuunnellut ja kuinka paljon ja ketä on kuunnellut eniten ja näin. Ja tietysti ne suositellut artistit/bändit on ihan kivoja, kun etsii uutta musiikkia. :) Plus kaikki ne hauskat ryhmät, joihin on niin kamalan kiva liittyä. Mutta eniten ehkä käytän Last.fm:ää, että näen mitä olen kuunnellut. Allekirjoituksesta löytyy linkkiä. ;)
On muut laulut liian äänekkäitä. ( Muuri - Stam1na ♥ )

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #63 : Tammikuu 28, 2009, 16:49:21 »
Periaatteen vuoksi (elkää edes kysykö) en rekisteröitynyt Last.fm:ään ennen kuin vasta viime marraskuussa ja toisaalta vähän harmittavan myöhään: olen vuosikaudet kuunnellut tietokoneellani musiikkia (muutenkin musiikin suurkuluttaja olen) ja soittolistani Lastissa varmasti näyttäisi hieman toiselta ja soittokertoja olisi enemmän kuin noin 2541.

Vielä olen pienessä alkuhuumassa, melkeinpä joka päivä käyn kurkkimassa soittolistojani, koska yksinkertaisesti kiinnostaa tietää kuinka paljon olen kuunnellut tiettyjä artisteja ja tiettyjä biisejä. Winampia käyttäessäni senkin historiaan jää soittokerrat ylös, mutta minulla on tapana sekin historia aina silloin tällöin tyhjentää, joten Last.fm on ihan kätevä. Enkä ole juurikaan huomannut mitään vikoja, paitsi sen, että toisinaan listat päivittyvät hitaasti (ja itse scrobbler vieläkin hitaammin).

Scrobbler on aina automaattisesti päällä kun toisto-ohjelmakin käyntiin lähtee, kaikki pitää talteen ottaa. Vaikka sitten kuuntelisinkin sitä Jope Ruonansuuta muutaman kerran putkeen.

Nyt kun kuuntelemieni artistien soittokerrat ovat pääsääntöisesti vielä vasta kaksinumeroisia lukuja, niin yhden saman biisin kuunteleminen toistolla saattaa alkaa vääristämään soittolistaani (ja näin mukamas musamakuani). Ei siinä sinänsä mitään, kuuntelen melkein mitä tahansa, mutta kun ranskalainen Alizée on 15. kuunnelluin artistini enkä oikeasti luukuta häneltä kuin tämän hittiä Moi... Lolita aina silloin tällöin :D

Last.fm:n kanssa olen myös alkanut olemaan tarkempi biisien tagien kanssa. Korjailen niitä jatkuvasti, jotta listoilta ei kauheasti löytyisi merkkihirviöitä tai ylimääräisiä numeroita ja alaviivoja.

Monet varmasti käyttävät Lastia apuna etsiessään uusia kokoonpanoja, jotka vastaavat omaa musiikkimakua. Kätevää varmasti, mutta mulla homma ei toimi niin, olen hyvin laiska kuuntelemaan sivuston suosituksia, etsin uudet tuttavuudet toisilla tavoilla.

Saa totta kai tulla kurkkaamaan korealaisen populaarimusiikin valtaamia listojani, olen hybridi13.

Poissa Kartanon kummitus

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #64 : Tammikuu 30, 2009, 20:03:41 »
Mitä ihmettä Last.fm sekoilee? Onko teidän Kirjastonne kasvaneet artisteilla? Minulla on ainakin 30 nimeä lisää listoilla, eikä ole kyllä mitään hajua keitä ovat. Olen kyllä muokannut esim. kaikkiin Disney-biiseihin esittäjäksi Disney ja nyt minulla on 40 soittoa Disneyltä, vaikka ennen oli yli 110 o_O Näitä ei voi edes poistaa, arrrgh!
Library tosiaan näyttää noin, mutta kun katsoo taas Overall-listaa, niin mitään muutoksia ei näy.

Todella häiritsevää ja toivottavasti vain hetkellinen "häiriö." :o

Poissa Zafiro

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightFeather22
« Vastaus #65 : Tammikuu 30, 2009, 20:53:10 »
Minulla on ilmestynyt kirjastooni kolme artistia, joita en ole kyllä kuunnellut. :o En edes ole kuullut niistä ennen joita yhtäkkiä on kirjastooni ilmestynyt...
Muutenkin Last.fm:ssä on joku ihme uudistus, kun se muuttaa kappaleen nimet automaattisesti oikeaksi jos ne ovat väärin sivun mielestä (esim. itselläni Nightwishin Poet and the Pendulum [demo version] vaihtui Poet and the Pendulum (Demo Version), eli sulut siis muuttuivat erilaisiksi Epican Quietus vaihtui Quietus (Score Version). Nimen muutoksesta kertoo joku ihme kuvio (vihreä väriltään) kappaleen nimen perässä Recently Listened Tracks-kohdassa.

Poissa Kartanon kummitus

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #66 : Tammikuu 30, 2009, 21:44:34 »
Onneksi tuon saa sittenkin pois ja listat palautuvat normaaleiksi. :D Todella häiritsevää nähdä listoilla jotain epämääräistä. Minulla on ainakin sellainen tapa, että haluan pitää listat siisteinä, enkä tykkää scroblata lastiin mitään bändiä, jota satun joskus harvoin kuuntelemaan biisin tai pari. Minua ainakin häiritsi joskus paljon kun listan loppu päässä oli liuta yhden kerran soitettuja artisteja, eikä niitä saanut pois.

Uuden ominaisuuden saa pois kun klikkaa Settings -> Website -> ja ruksi pois Auto-correct spelling in your Library, charts and the Last.fm software

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #67 : Maaliskuu 07, 2009, 00:33:24 »
Voi kyllä, minä olen niin koukussa Lastiin. Joku taiskin osuvasti kuvata paikkaa ja siihen muodostuvaa riippuvuutta sairaudeksi :D

Rekisteröidyin vasta viime jouluna, enkä ole vieläkään ehtinyt kyllästyä (joskus nimittäin kyllästyn nopeasti tällaisiin paikkoihin. Mutta kaipa tämä johtuu nyt siitä, että musiikki on niin tärkeä osa elämääni.). Last.fm on minulle ennen kaikkea paikka, jossa voin kyyläillä omia kuunteluitani ja löytää uutta kuunneltavaa. Tietäisin kyllä ilman Lastiakin mitä oikein kuuntelen ja miten paljon, mutta kyllähän tällaiset tilastot kelpaavat aina. Uusia bändejä ja artisteja löydän Lastin suosituksia tutkailemalla ja yksinkertaisesti stalkkaamalla tuntemattomia, muutama hyvä bändi onkin jo ehtinyt löytyä. Lastin yksi positiivisimmista vaikutuksista minuun on juuri se, että haluan nyt laajentaa musiikkimakuani reilusti. Ja tämähän sopii!

Aikaa last:fm:ssä saa hukattua hyvin: omaa, joskin toistaiseksi melko pieneltä tuntuvaa kirjastoani voisin tonkia ja tutkailla ikuisuuden. Bändien sivut, kuvat, kommentoinnit, biisien ja artistien tagittaminen, stalkkaus, ryhmät... Juuri tällaisestä pikkukivasta puuhastelusta minä pidän :)

Stalkkaus on tosiaan yksi lastin suurimmista iloista ;) Uusia bändejä löytää toki näinkin (ryhmistä nyt puhumattakaan - tänään... tai siis eilisen puolella päätin liittyä moneen ryhmään, joita tuli stalkatessa vastaan). Lisäksi on kivaa selailla muiden kirjastoja läpi ja vaikka katsoa, mitä muut kuuntelevat juuri omalta suosikiltani. Ryhmät ovat enemmän tai vähemmän kiinnostavia, mutta niihin on nyt tullut liityttyä. Mitään varsinaista arvoa niillä ei ole minulle, vaan ne toimivat ylimääräisenä kivana.

Stalkkausta voi harrastaa täällä. Viestiä saa toki jättää ja kaveriksi saa pyytää ihan vapaasti :)

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #68 : Syyskuu 09, 2009, 20:53:06 »
Poistin tuossa jokin aika sitten kaikki tagit mitä olen kirjastoni artisteille ajan mittaan laitellut. Jossain vaiheessa se, että suunnilleen jokainen kuuntelemani bändi tai artisti kuuluu luokkaan 'female vocalists', 'indie', 'alternative' ja 'rock' alkoi tympimään aika suuresti. Muutenkin koko tagitussysteemi on aika ärsyttävä, ja Lastissa näyttää löytyvän ainakin vähintään yksi ihminen, joka tuntee suurta tarvetta laittaa mihin tahansa tagin 'emo' D: Ehkä se on vain henkilökohtaista ärsyyntymistä, mutta tuntuu jotenkin hassulta että minun mielestäni hyvinkin iloinen musiikki on jonkun korvissa emoa. Itse en osaa edes nähdä emoa genrenä, mutta kai se on jokaisen oma päätös :D

Lisäksi minua huvittaa suuresti se, ettei joitain edes tunnu kiinnostavan, että missä muodossa heidän kuunetelmansa artistit ja biisit ovat. Tai siis, Blurin Song 2 on merkitty väärin muotoon Woo Hoo ja sitä kuuntelee jopa 14 790 ihmistä tuolla nimellä :---D Toisaalta minun musiikin kuunteluani Lasti välillä 'rajoittaa', kun kaiken pitää nimiä myöten olla oikein - mutta luulisi että edes tuon Song 2:n osaisivat kaikki merkitä oikein. Varsinkin kun se biisi nyt on todella tunnetukin.

Tuntemattomien stalkkaus on edelleen hauskaa ja olen aivan ihastunut niihin about me-lootaan lisättäviin tilastoihin, artistibannereihin sun muihin :D

Poissa viuhka

• salakielinen
  • Vuotislainen
  • Weasley is our king♥
    • livejournal
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #69 : Joulukuu 26, 2009, 12:34:25 »
Multakin löytyy last.fm, täältä. Oon ollut rekisteröityneenä joku pari vuotta, tänä syksynä kuitenkin poistin vanhan tunnuksen ja tein uuden, koska jossain vaiheessa last.fm oli scrobblannut tuplasti kaikki biisit mitä kuuntelin (vääristi tilastoja !!) ja muutenkin mulla oli siellä suomihiphop-ajaltani pari sellasta artistia top-10:ssä jotka ei siellä nykyään enää ansaitsisi paikkaansa. Lisäksi recommended-sivusta saa nykyään paljon enemmän irti kun se ei ehdota koko ajan jotain Cheekiä kuunneltavaksi.

Nykyään itseni stalkkauksen sijaan keskityn lähinnä etsimään uutta musiikkia kuunneltavaksi joko niistä last.fm:n suosituksista tai sitten naapureiltani. Olen löytänyt ihan mielettömästi uutta musaa ihan parissa kuukaudessa, uusia lempibändejä jopa..! Mun chartsit edistyy niin tuskastuttavan hitaasti etten kovin paljoa jaksa kiinnostua. Kun olen luukuttanut jotain artistia yhden päivän, se pomppaa jo kuunnelluimpiin, kokonaiskuvaa ei oikein vielä näe. Mutta ootan innolla, että pääsen pluggaamaan iPodini, mun oma kannettava on ollut korjattavana kuukauden verran, joten sitten pitäis tulla aika lailla muutoksia niihin chartseihin, jos se iPodin scrobblaus vain suostuu toimimaan. Vaikka kyllä nuokin ongelmat on kai saatu aika hyvin korjattua.

Last.fm:ssä on myös ihan kiva verkostoitua, en itse lisäile tuntemattomia kaveriksi mutta hyväksyn kyllä minulle tulevat kaveripyynnöt. On kiva saada musiikkisuosituksia joltain ulkomaalaiselta. :) Tosin olen ottanut käytännöksi, että jos tyypin musamaku ei ole vähintään very high kanssani, eikä hän kaveripyynnön hyväksymisen jälkeen tule sanomaan mitään (ts. keräilee vaan ystäviä), poistan hänet. Ettei kerry ihan turhia ihmisiä listalta, joita stalkkaamalla ei todennäköisesti löydä edes uusia, itseä miellyttäviä artisteja.

En hirveästi innostu tagien laittamisesta, koska en näe niissä olevan hyötyä.. On niitä pari tullut silti laitettua, vaikken ihan tajuakaan miten itse hyödyn niistä. Samoin playlistit on omalta kannaltani turhia, koska en ihan vielä ole siinä pisteessä että maksaisin last.fm:n käytöstä, mieluummin teen playlistit suoraan omiin musiikkisoittimiini kuin last.fm:ään missä en niitä itse voi kuunnella!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2009, 12:39:12 kirjoittanut viuhka »
Don't cry because it's over, smile because it happened.

Teretulemast

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Tammikuu 06, 2010, 11:37:24 »
Löytyy tästä

Sevenripsi

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Tammikuu 10, 2010, 18:52:37 »
Olin ennen todella koukussa last.fm:n (niin lähinnä silloin kun siellä vielä pystyi kuunnella omia suosikkejaan ja muita ilmaiseksi)! Suunnitelmissa on kyllä joku päivä kokeilla tuota maksupuoltakin, mutta se päivä vaan ei ole tänään *vieläkin harmistunut muutoksesta* Olen ollut tuolla vuodesta 2006 ja soittokertoja löytyy viisinumeroinen luku. Tykkään katsella listoilta mitä olen kuunnellut ^^ Mielestäni ei kannata liikaa kiinnittää huomiota siihen millaisia "vääristymiä" sinne mahdollisesti ilmaantuu, ne kyllä korjaantuvat ja tasoittuvat ajan mittaan :) Ja vaikka et enää kuuntelesikaan jotain bändiä, on se kuitenkin osa musiikkihistoriaasi.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #72 : Tammikuu 13, 2010, 13:50:46 »
Lisäksi minua huvittaa suuresti se, ettei joitain edes tunnu kiinnostavan, että missä muodossa heidän kuunetelmansa artistit ja biisit ovat. Tai siis, Blurin Song 2 on merkitty väärin muotoon Woo Hoo ja sitä kuuntelee jopa 14 790 ihmistä tuolla nimellä :---D Toisaalta minun musiikin kuunteluani Lasti välillä 'rajoittaa', kun kaiken pitää nimiä myöten olla oikein - mutta luulisi että edes tuon Song 2:n osaisivat kaikki merkitä oikein. Varsinkin kun se biisi nyt on todella tunnetukin.

Olen huomannut saman, musiikin kuuntelun "rajoittumisen" :D Jos kuuntelen jotain kappaletta ensi kerran, on aivan pakko ennen kuuntelemista tagata biisi oikein jos ei vielä ole, ettei vain tulisi Lastiin mitään omituisia artisteja ja väärin nimettyjä biisejä. "Eijei, älä laita sitä biisiä soimaan, mä en oo tagannut sitä vielä!!" Eräänkin venäläisen kipaleen parissa vietin toista tuntia, kun halusin ehdottomasti artistin ja kipaleen nimet kyrillisillä aakkosilla.

Jean Sibeliuksen kuunnelluin kappale jaksaa aina mietityttää. Olen elänyt siinä käsityksessä, että on vain Finlandia-hymni ja Finlandia, Op. 26, mutta listan kärjessä on aina Finlandia, joten mietin aina, että mitähän kipaletta väki sitten kuuntelee :D (pitänee valaistua ja kysyä viulunsoiton opettajaltani xD)

Mustesydän

• Ankeuttaja
« Vastaus #73 : Maaliskuu 09, 2010, 17:12:29 »
Olen ollut Last.fm:ssä kohta sellaisen kolme vuotta ja melko tyytyväinen olen vieläkin. Aluksi jäin tietenkin heti koukkuun, rekisteröidyin siis yhden kaverini houkuttelemana, kävin joka viikko katsomassa ne uudet listat, että mitä olin kuunnellut viime viikolla. Se oli tosi jännä aluksi ja kuuntelin paljon musiikkia.
Mutta sitten tuli se uudistus ja nykyäänhän siellä ei enää tule joka viikko uutta listaa, vaan se päivittyy joka päivä, mikä vei oikeastaan sen jännityksen siitä. Se vanha last.fm oli minusta paljon parempi ja ottaisin sen milloin vain takaisin. Vaikka kyllä siellä nykyäänkin käyn ja nyt viime aikoina ruennut käymään siellä useammin, kun minulla oli tässä oikeastaan sellainen puolen vuoden tauko, että kuuntelin harvoin koneelta musiikkia, enkä käynyt juuri ollenkaan tuolla sivulla edes katsomassa listojani tai mitään. Sen takia minulla onkin aika vähän kuunneltuja kappaleita siellä verrattuna siihen aikaan, kun olen ollut rekisteröityneenä. Mutta nyt taas olen ruennut kuuntelemaan koneella musiikkia, varsinkin kun on tämä nokian vuoden ilmaiset biisit juttu, niin saan koneelle paljon enemmän musiikkia mitä ennen on ollut.
Tosin on tuossa last.fm:ssä muitakin huonoja puolia kuin se uudistus. Meinaan, se ei anna aina ihan oikeaa kuvaa musiikkimausta. Tai ainakaan minulla, kun kuuntelen aika monenlaista musiikkia, niin sitten jos kuuntelen vaikka joltain artistilta yhtä kappaletta ja se ilmestyy listalleni, niin kaikki tietenkin luulevat, että kuuntelen sitä artistia ja tykkään siitä, vaikka oikeasti en tykkää kuin juuri siitä yhdestä kappaleesta. Ja minulla ainakin on aika monia tuollaisia artisteja, niin vältämpä sitten kuuntelemasta winampilla niitä, koska sillä ne menevät tuonne listoilleni. Ja muutenkin, jos joskus on kuunnellut paljon jotain bändiä ja se on korkealla listoilla, niin jos sitä nykyään ei vaikka kuuntele ollenkaan, nii sekin antaa sitten väärän kuvan. Vaikka voihan niitä tietenkin poistella, mutta siinäkin saattaa olla aika työ poistaa kaikkia vanhoja artisteja/bändejä sieltä kirjastosta.

Mutta noin yleisesti se on ihan kiva, vaikka se vanha oli paljon parempi ja mielenkiintoisempi ja olisi kiva jos se vaikka olisi vielä vaihtoehtona sille uudelle ulko-asulle.

vii

• Ankeuttaja
« Vastaus #74 : Toukokuu 23, 2010, 14:26:21 »
Samaa juttua kuin noissa aiemmissakin viesteissä. Last.fm on mulle hirvittävä pakkomielle edelleen vaikka onhan se vähentynyt huimasti siitä mitä se oli alkuaikoina. Välillä on niitä hirveitä kausia, kun ajattelee vaan, että emmä voi kuunnella sitä ja tätä ku sit ihmiset näkee sen sieltä ja sitä rataa. Nykyään sitä osaa jotenki haistattaa ja antaa mennä vaan, oli se sitte joku hirvee radiorenkutus mistä oot vahingos alkanu tykkää mut et kehtaa sanoo siit kellekkää : DD