Kirjoittaja Aihe: Yo-kirjoitukset vol. 2  (Luettu 24215 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Yo-kirjoitukset vol. 2
« Vastaus #175 : Elokuu 05, 2016, 21:15:40 »
Mulla on itellä nyt syksyllä neljät kirjoitukset edessä (englanti, ruotsi, historia ja yhteiskuntaoppi) mutta niistä ykskään ei kuulu vielä niihin ensimmäisenä sähköistyviin. Keväällä pääsen kuitenkin psykologian koneella kirjoittamaan, mutta se jää mun osalta ainoaks, muut on ihan perinteisesti kynällä ja paperilla kuten viime kevään maantiedekin. Taitaa olla niin et nyt syksyllä lukion aloittavat on ensimmäisiä jotka kirjoittaa käytännössä koko tutkinnon sähköisesti.

Siinä mielessä tietyllä tapaa ajatus on hyvä, koska koneella kirjoittaminen ei oo läheskään yhtä raskasta kuin lyijykynällä paperille rustaaminen ja se on huomattavasti nopeampaa, eikä tarvitse pelätä että saako ne sensorit käsialasta selvää vai ei. Lisäks tehtävien monipuolistumisessa on paljon mahdollisuuksia, koska nykyiset yo-kokeet on varsinki reaaliaineiden osalta hyvin yksipuolisia koska paperille ei oikein muuta materiaalia saa kuin tekstiä ja kuvia.

Toisaalta tosiaan varsinkin ekoina vuosina takuuvarmasti tulee uutisia katastrofaalisista koetilanteista ja siitä kuinka jonkun kokelaan koe meni teknisten murheiden takia pilalle, se on täysin väistämätöntä vaikka meillä kuinka onkin kaikenlaisia harjoituksia ollut ja pyritty varmistamaan, että jokainen osaa systeemit unissaan ja tietää mitä tehdä erilaisissa ongelmatilanteissa. Ja tietysti varjopuolena sekin, että yo-kokeiden sähköistyessä koko lukio-opiskelun on mentävä entistä sähköisempään suuntaan, mikä ei välttämättä oo se paras suunta, vaikka modernia 2010-lukua eletäänkin. En mä välttämättä haluais suorittaa valtaosaa opinnoista tietokoneen ruutua tuijottaen.

Saa nyt nähä miten tää homma tulee sujumaan. Joka tapauksessa ihan tyytyväinen oon, että saan oman tutkintoni vielä pääasiassa perinteisellä tavalla suorittaa.
To be rich is to seek, to relive the memory