Kirjoittaja Aihe: Kuka on suosikkikelmisi?  (Luettu 31190 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ria

• Haaveilija
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: YewCharm170
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Kuka on suosikkikelmisi?
« Vastaus #50 : Kesäkuu 27, 2009, 18:07:44 »
Tähän on kyllä apkko vastata :D
Mun lempikelmi on Remus. Se on Kelmestä se järkevin ja ajattelee asioita, toisin kun noi muut :D Samaistun itekin loppujen lopuks aika paljon Kuutamoon. Luen tosi paljon ja oon koulussa tosi tunnollinen, en kuitenkaan ole ihmissusi :D. Kelmi josta en pidä niin on Peter. Se on jotenkin etova ja semmonen. Ja tuleehan siitä loppujen lopuks kuolonsyöjä iha vaan sen takia että se ei uskalla vastustaa Voldemortia...

Oon lukenut paljon kelmificcejä ja niissäkin lempparini on Remus, mutta niissä ficeissä mitkä jatkuvat koulun jälkeiselle ajalle (Esim. Memory) saattaa siinä ficissä lempikelmini vaihtua Siriukseen, koska se kasvaa oikeasti aikuiseksi ja seurustelee vakavasti, eikä välttämättä heitä tyhmää läppää koko ajan vakavistakin asioista...

~Siberia~

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #51 : Kesäkuu 27, 2009, 20:46:51 »
Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus:

Padfoot a.k.a. Snuffles a.k.a. Stubby Boardman. A.k.a. Sirius.

Sain juuri luettua Order Of The Phoenixin loppuun ensimmäistä kertaa, ja vaikka elokuvan nähneenä ja viitoskirjaan asti totaalisen spoilattuna tiesin, miten Siriukselle käy, itkuhan siinä Beyond The Veil -luvun lopussa tuli. :,( Ja itku tuli uudestaan kolmessa viimeisessä luvussa, sekä Harryn puolesta että omienkin fiilisten takia.

Toisaalta olin myös todella vihainen Harrylle, koska hän ei uskonut Hermionen varoituksia Voldemortin mahdollisista mind gameista ja koska hän ei avannut heti Siriukselta saamaansa joululahjaa. Jos Harry olisi avannut lahjan ja löytänyt kaksisuuntaisen peilin, hänen ei koskaan olisi tarvinnut joutua Kreacherin huijaamaksi eikä hän olisi koskaan sännännyt Ministry Of Magiciin "pelastamaan Siriusta"... Eikä Sirius olisi kuollut. :(

(Ja joo, järjen tasolla tiedän kyllä oikein hyvin, että jos Rowling olisi halunnut pitää Siriuksen elossa, hän olisi kirjoittanut tarinan toisin. Ihmettelen silti, kuinka Rowling pystyi otattamaan hengiltä niin kertakaikkisen hurmaavan ja monisäikeisen hahmon kuin Sirius. Itkiköhän Rowling itse, kun hän luonnosteli ja kirjoitti OOTP:n viimeisiä lukuja?)

Miksi Sirius? Siksi, koska hänessä vaan on jotakin täysin ja totaalisen vastustamatonta. Siksi, koska kaikista tähän mennessä "tapaamistani" Potter-kirjojen hahmoista pystyn samastumaan Siriukseen parhaiten (Lunan ja jossain määrin Harryn ohella), vaikka olemmekin eri sukupuolta. Siriuksessa on vähän jotain sellaista yksinäisen ratsastajan tapaista, surullisen hahmon ritarin tapaista. Hänen lyhyeksi jäänyt elämänsä sisälsi paljon hyvää (kouluaika, ystävyys muiden Marauderien kanssa, Harryn kummisedäksi pääseminen, yms) mutta myös kohtuuttoman paljon äärimmäistä pahaa.
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Debra

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Heinäkuu 04, 2009, 18:42:38 »
Ficit on vaikuttaneet mun kohdalla tähän suosikkikelmiasiaan. Ennen ficcejen lukemista olisin sanonut varmaan että Remus on suosikkini (koska hän oli järkevin jne), mutta .. nyt oikeastaan en enää osaa valita, vaan kaikki kolme, James, Sirius ja Remus ovat suosikkejani :) James ja Sirius ovat ne "oikeat" kelmit, hauskoja tyyppejä, vaikkakin välillä aika itsekkäitä. Remus taas, niinkuin tuli jo sanottua, on järkevä ja saa muut ehkä vähän miettimään tekosiaan.

Suze

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Heinäkuu 12, 2009, 00:41:42 »
James on ehdottomasti suosikkikelmini. Musta tuntuu, että kaikki joko rakastavat tai vihaavat häntä. Se on mielestäni ehdottomasti hyvä asia, että herättää tunteita ;) Pidän Jamesista varmasti paljon sen vuoksi, että löydän hänestä (ficcien perusteella) aika paljon samoja piirteitä kuin itsestänikin. James ei ollut tyhmä kouluaikoinaan, lapsellinen ja ehkä puolueellinen kyllä, mutta epä-älykkääksi en kyllä häntä sanoisi. Jamesissa monia ärsyttää hänen ylimielisyytensä ja leuhkuutensa, mutta mä en häntä niistä piirteistä voi syyttää, koska tiedän itse olevani aika samanlainen :D.

Jamesin Lilyssä roikkuminen ja tämän jatkuva ärsyttäminen oli varmasti Lilyn näkökulmasta rasittavaa, mutta tavallaan sitä voisi pitää aika hellyttävänä. Mielestäni James olikin noihin aikoihin lähinnä epäkypsä teini, joka ei osannut näyttää tunteitaan oikealla tavalla tyttöjä kohtaan. Yksi hyvä sana Jamesia kuvaamaan olisikin varmaan rakastava. Harva ihminen on oikeasti yhtä uhrautuvainen, suojeleva ja lojaali kuin hän.

Siriuksesta en jostain syystä tykkää yhtä paljon kuin Jamesista, varmaankin fanficcien takia. Tavallaan Sirius ei vaikuta yhtä rasittavalta kuin James tietyssä iässä, mutta toisaalta Sirius on tehnyt oikeasti toisille vahingollisia asioita (esimerkiksi yritys viedä Snape Rääkyvään Röttelöön). Sirius kuitenkin tavallaan on sympaattisempi hahmo, mutta jotenkin teini-Sirius on jäänyt mulle aika etäiseksi hahmoksi.

Remuksesta pidän hyvin paljon. Hän on järkevä, empaattinen sekä söpösti epävarma itsestään furry little problemin takia. Toisaalta oikeassa elämässä olisin kiinnostuneempi olemaan kaveri jonkun räväkämmän tyypin kanssa. Remus on silti suosikkini Jamesin jälkeen, muttei tule kuitenkaan ihan heti perässä ;).

Peteristä en sano mitään muuta kuin sen, etten voi sietää ihmisiä, jotka pettävät ystävänsä ja ovat pelkureita. En ymmärrä, miten hän ikinä päätyi rohkelikkoon.

Mun mielikuva kelmeistä on muodustunut varmaan aika paljon ihan mun omassa päässä, vasta sen jälkeen ficcien pohjalta. Vaikkei Pottereissa paljoa kelmeistä kerrotakaan, uskon ficcien maailman olevan aika lähellä totuutta. Kelmeistä on mukava lukea, sillä heidän maailmansa ei ole samalla tavalla vaarallinen kuin Harryn, vaan ongelmat liittyvät kouluaikoina lähinnä ihmissuhteisiin, opiskeluun ja luihuisiin.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #54 : Elokuu 14, 2009, 13:33:21 »
Sirius, Sirius, Siriuss!! Uskollinen Jamesin seuraaja ja ystävä ja aina pilailemassa. James ei kuitenkaan minusta ole yhtä hyvä
kuin Sirius, James on minun mielestäni melko ällöttävä. ;( Sirius on niin siriusmainen ja komea! :
Remus nousee ehkä toiseksi, hän on niin rauhallinen, mutta hän on muiden kelmien ystävä. Dumbledore nimitti hänet valvojaoppilaaksi, mutta mitä Remus teki? Ei mitään. :) Aina niin rauhallinen, lukee kirjaa kun muut temmeltävät siepin kanssa :D Ja hänellä on se pieni karvainen ongelma :>
Muttah, James ja Peter, yäk...
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #55 : Elokuu 28, 2009, 17:14:31 »
Jos kahdesta lempparistani pitäisi valita (Lupin ja Sirius), niin vaikean valinnan jälkeen päätyisin varmaan Siriukseen. Hän on jotenkin erilainen, ja varsin rakastettava hahmo. Harryllekin kun hänestä tuli hyvä ystävä, melkein kuin sijaisisä.

Ficcejä en ole juuri lukenut, ei ole minuun vielä ficcikärpänen purrut. Mutta jos puree, niin varmaan etsisin kätösiini myös kelmeihin/Siriukseen liittyviä juttuja.

Kelmeistä haluaisin tietää enemmän juuri Siriuksesta ja Lupinista. Voisin kurkata heidän lapsuus- ja nuoruusvuosiinsa, varsinkin kelmien aikaiseen toimintaan. Se olisi varmasti jännittävää ja mielenkiintoista.

Kirjaa en välttämättä haluaisi kelmeistä ja heidän ajastaan, se menisi ehkä vähän yli hilseen (vaika he ovatkin sinänsä ihan mielenkiintoisia henkilöhahmoja). Tälläinen kelmien kartta olisi kuitenkin jotain :)
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #56 : Tammikuu 16, 2010, 23:52:23 »
Siriusta ja Jamesia olen aina ajatellut kuin Weasleyn kaksosina, erottamattomina toisistaan. Näinhän myös vanhemmat Tylypahkan opettajat ajattelivat verratessaan Siriuksen ja Jamesin olevan Fredin ja Georgen edellä käviöitä. Heistä minä olen kiinnostunut, koska he ovat aina jotenkin ''mukana jutussa'' toisin kuin Peter, joka kaikessa säälittävyydessään vain hihkui onnea heidän rinnallaan ollessa ''parempien tyyppien jengissä''. Lupin taas jäi aivan omista aloitteistaan syrjemmälle, rauhallisena ja kiltimpänä poikana.

Jamesista ja Siriuksesta haluaisin ehdottomasta kuulla lisää, heidän lojaaliudestaan ystävälleen Remusille opetellessaan animaageiksi. Siitä olisi mielenkiintoista lukea lisää! Samoin kuin heidän useita ''saapasteluistaan yöaikaan'', kuten Kalkaros asiansa ilmaisee. Tästä päästäänkin Kalkarokseen, vaikkei hän ole Kelmi hänen elämäänsä olisi myös nähny Jamesin ja Siriuksen silmin ja Kalkaros on kuitenkin hyvin mielenkiintoinen hahmo, kuten myös merkittävä henkilö. Jamesista ja Kalkaroksesta olisi päästy taas Lilyyn. Joten kuulemalla yhdestä lisää kuulisi lähes välttämättä myös toisesta. Kaikissa on jotain mielenkiintoista. Jos taas Siriuksenta ja Jamesista pitäisi valita, seuraisin mieluummin Siriuksen elämää. Jameshan oli kohtalaisen normaali Rohkelikko poika puhdasverisestävelho perheestä. Hän oli poika, joka tykkäsi olla kuuluisa ja jopa ylimielinenkin. Hän rakasti huomiota ja nautti olla huomion keskipiste, ainut kuitenkin, jota hän varmaan koskaan todella totteli/olisi totellut oli Sirius. James oli siis vain rehvakas ja lahjakas koulupoika.

Sirius taasen oli erilainen kuin James, vaikka heillä olikin paljon yhteisiä asioita ja yhtäläisyyksiä. Kuten puhdasverisyys, Siriuksen kannalta tämä asia oli kuitenkin paljon mutkikkaampi kuin useimmilla puhdaverisillä velho/noita nuorilla. Hän vihasi sukuaan ja puhdasverisyyttään. Hän oli kapinallinen ja itsevarma poika, joka sai koulussa suosiota omilla tavoillaan. Hän osasi ottaa ohjat omiin käsiinsä, karata pois kotoaan 16-vuotiaana. Hän oli oman elämänsä herra, eikä kuunnellut muiden mielipiteitä asioista, joissa itse oli erimieltä. Tämä nostaa suuresti kunnioitustani Siriusta kohtaan! Sen lisäksi, että Siriuksen nuoruus ei ollut mikään helpoin  niin vaikeudet jatkuivat aikuisuuteen: parasystävä (james) kuoli vaimonsa kanssa, hänet tuomittiin azkabaniin, peter hänen lavastajansa ja ystävät pettänyt petturi oli vapaalla. 13. vuoden jälkeenkin azkabanissa hän joutui loppujen lopuksi vangiksi sukutaloonsa. Hänellä on vaikeuksia täynnä oleva elämä, mutta aina hän on tiennyt mitä haluaa itseltään ja elämältään. Todellinen selvyityjä!
Sirius siis olisi ykkönen kelmeistä, jos Siriuksen ja Jamesin välillä pitäisi valita.

Lupin taas on mielenkiintoinen koulussa (huom. myöhemmistä vaiheista ei puhuttu), koska hän on ihmissusi. Toisin sanoen Remusissa olisi ollut jotain erikoista, huomiota kiinnittävää vain kerran kuussa ja sekin oli ''sairaus'', jota hän ei halunnut. Pääosin hän oli vain hiljainen, huonossa itse-tunnossa elävä kiltti koulupoika, josta tuli valvojaoppilas. Hän oli siis porukan aivot, joka piti villimmät tapaukset (jamesin ja siriuksen) jonkinlaisessa kurissa, tai ainakin yritti.

Suosikki on siis, Sirius Black.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2010, 00:06:13 kirjoittanut Odoshi »

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Maaliskuu 14, 2010, 17:47:13 »
 Kelmit ovat jotenkin söpöjä. En ole varma, tykkäänkö enemmän Siriuksesta vai Remuksesta. Koska kaikki s-loppuiset taipuvat omistusmuodossa joko sin tai ksen, minä ja kaverini mietimme aina, onko se esim. Zeusin vai Zeuksen, Pocahontasin (vai miten se kirjoitetaan) vai Pocahontaksen, jne... Jamesin vai Jameksen? Remusin vai Remuksen? Peter veke, koska hän ei lopu s:ään. James pois, koska hän kuoli liian nuorena, joten en olisi koskaan tavannut häntä (tai siksi että hän on Potter?!) Kelmificit muuten ovat kamalia, varsinkin jos niissä on parituksena James/Lily. Lily on inhottava, vaikka onkin mukava... Sirre ja Remus ovat vielä jäljellä. Molemmat ovat ihania! Siriukseen olin ihan lääpälläni jo Azkabanin vangissa, Remukselle en vielä lämmennyt. Sirius kuoli. =( Kamalaa! Ehkä Remus on nyt suosikkini, pakkohan siinä on jotain olla jos Tonksin on siihen ihan lääpällään.
Valitsin Remuksen (vai onko se REMUSIN)

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #58 : Maaliskuu 14, 2010, 18:31:21 »
Jep, minunkin suosikkikelmini on Remus.

En muutenkaan ole mikään kelmi-ihkuttaja, joten oli helppo valita oma suosikkini tästä joukosta. Remus on ainoa kelmeistä, johon pystyn eden hieman samaistua (kyllä, se on tärkeää!). Remus on ikään kuin porukan aivot, ja sellaiseksi minä pystyn itsenikin kuvitella. Olen myös hiljainen koulussa enkä sekaannu kovinkaan moneen juttuun. Lisäksi Remuksen "karvainen ongelma" on sympaattista ja ihmissudet kiehtovat muutenkin, joten valitsin Remuksen. Erittäin paljon plussaa tulee myös Remuksen opettaja-ajoista, sillä hän oli lähes ainoa inhimillinen PVS-opettaja. Jotenkin symppis koko hahmo.

Vihaan Jamesin ja Siriuksen hahmoja nuorina, ärsyttäviä kaiken huomion keskipisteenä olevia kakaroita, joilla ei tainnut olla muuta elämää kuin kiusata Severusta. Peter taas ei missään tapauksessa kuulu suosikkeihini, sillä sen (ehdottomasti "sen" eikä "hänen", mokoma nilkki) teko myöhemmällä ajalla oli niin kamala.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #59 : Maaliskuu 26, 2010, 17:27:15 »
Remus on suosikkini. Ihmissudet kiinnostavat minua, ja hän oli kelmeistä pisimpään elävä. Huolimatta ongelmastaan hän eli niin normaalisti kuin pystyi, ja oli korvaamaton apu Potterille. Arvostan Remusta, ja samaistun häneen jollain tapaa. En täysin, mutta jollain tapaa. Luulisin että jos pääsisin Tylypahkaan, olisin aika tavalla Remuksen tapainen, suht hiljainen mutta omassa porukassa liikkuva ja koulussa kuitenkin pärjäävä, ja tietysti se tärkein, päätyisin Tylypahkaan opettamaan. Hän osasi hienosti perustella asiansa, käytti järkeään ja sydäntään. Remus on yksi suosikkihahmoistani, ja hän on hieno hahmo. Kiinnostuin hänestä heti kun luin hänen nimensä ensimmäisen kerran, eikä kiinnostus ole sammunut vaikka olenkin monesta eri hahmosta innostunut. Mutta Remus Lipun on se kelmi, josta minä eniten pidän.
Toivon mukaan joku löysi tästä sen pointtini.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Rosecliff

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Huhtikuu 10, 2010, 13:55:30 »
Suosikkikelmi on tietysti Sirius. Sirius on miun suosikki yleensä koko Pottereissakin.
Sirius on suosikki ehkä siksi, että tavallaan ihailen häntä. Rohkea, viisas, huoleton samaan aikaan.

Olisi kiva, jos Rowling tekisi kirjan Kelmeistä. Kertoisi enemmän Lupinin ja Jamesin perheistä ja Siriuksesta, kun hän joutui elämään vanhempiensa talossa ja heistä Tylypahkassa. Ja tietty se, kun Voldemort oli heidän aikanaan, miten sen nyt sanoisi, "vallassa". Millaista se oli jne. Tosin kerrottiinhan siitä kaikenlaista Pottereissa, mutta lisää tietoa olisi kiva saada, ja sellaista.

Voltti

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Huhtikuu 22, 2010, 17:34:18 »
Voi voi. Lempikelmi. Kaikki kolme, James, Sirius ja Remus ovat aivan ihania hahmoja. Matohäntää en oikeastaan muista laskea kelmiksi, sillä hän ei minusta istu muiden joukkoon. Ja kavalluksensa takia keikkuu muutenkin inhokkilistani kärjessä. Mielikuvaani Jamesista ovat ficit aika paljon muuttaneet, mutta pelkästään parempaan suuntaan. Sirius taas on sellanen symppis, käy sääliksi sitä kun joutui syyttömänä Azkabaniin. Voin niin hyvin kuvitella hänet nuorena... Remus taas, kelmeistä pisimpään eläneenä on todella kiinnostava hahmo. Kelmeistä rauhallisin, mutta kuitenkin hänellä on pilkettä silmäkulmassa. Jos on ihan pakko sanoa, niin sanon James.

Poissa Gemmssy

• parveilia
  • Vuotislainen
  • Glisee, ei klisee
    • Kaunotar ja hirviö
  • Pottermore: FeatherRain8203
« Vastaus #62 : Toukokuu 03, 2010, 18:53:49 »
Minusta Remus on ehdottomasti paras... yksi sarjan neljästä parhaasta hahmosta. Hän on se lukutoukka, joka ei kuitenkaan ole niinkuin Hermione... Salaperäinen ihmisssusipoika, joka on arka mutta kuitenkin tosi rohkea. Sitä on ehkä hieman hankala selittää... Ih...
Siskoni uskoo, että pilvien keskellä mekin osaamme lentää. Jos taivalla ei lennä, sieltä putoaa, ja jos putoaa, niin kuolee. Mutta emmehän me voi kuolla, ensin meidän pitää elää vanhoiksi. Siksi me osaamme lentää pilvien keskellä.

tuulimari

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Toukokuu 10, 2010, 19:49:42 »
Suosikkini on anturajalka. Hän joutui kokemaan niin paljon pahaa, vinoa ja vihamielisyyttä, 13 pitkää vuotta hänen elämästään tuhlautui Azkabanissa, vaikka hän ei tehnytkään mitään. Tai sitten kuutamo, joka oli koko elämänsä hylätty, aliarvostettu ja vihattu, vastoin omaa tahtoaan, eikä tuo voinut tehdä mitään.

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #64 : Toukokuu 11, 2010, 18:53:50 »
Ehdottomasti Kuutamo tai Anturajalka. Minun käy molempia kelmejä sääliksi, sillä molemmat ovat kärsineet turhan takia. Sirius siitä, että joutui syyttömänä Azkabaniin ja Remus ihmissusimaisuutensa takia. Mutta mitä siitä jos on ihmissusi, auttaisin Remusta parhaani mukaan ja yrittäisin lohduttaa häntä. Ja ihmissudet ovat äärettömän kiehtovia. Sirius on taas aivan ihana. Hän on samalla rohkea ja herkkä, mutta kestää vastoinkäymisiä. James on kyllä kanssa ihan mukava. Näistä kolmesta on vaikea valita suosikkia, ehkä kuitenkin Sirius. Ja ajatus nuoresta ja komeasta Anturajalasta *slurps*. Kakkapää Matohäntää en edes laske kelmiksi, hän on typerä kavaltaja joka EI ole kelmi!! *murh*

Ja olisi ihanaa jos Rowling kirjottaisi oman kirjansa kelmeistä. Se voisi kertoa heidän nuoruudestaan ja siitä ajasta kun Volde hallitsi velhomaailmaa.
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #65 : Heinäkuu 25, 2010, 18:51:46 »
Anturajalka. Ilman minkään laisia epäilyksiä.

Heti kun luin azkabanin vangin, ihastuin Siriukseen. Feeniksin kiltaa lukiessa sitten ihastuin kelmi-Siriukseen. Sirius nyt oli vain niin täydellinen. Hiukan hullu ja raju, mutta luotettava. Ei Sirius olisi ansainnut 13 vuotta azkabanissa! Ei niin fiksu, rohkea ja luotettava velho olisi ansainnut!

En pidä yhtään matohännästä. Se ilkeä pikku rotta meni hankkimaan Siriuksen azkabaniin, ihan syyttä. Matis oli täysin kieroutunut ja karmea.

Nomutta näihin parhaisin hahmoihin sitten. Hyvänä kakkosena tulee Remus. Aluksi pidin häntä ihan olemattomana. Hiljaisena ja yksinäisenä, mutta juuri ficcien kautta tykästyin sitten häneenkin. Kuutamo oli hyvin ystävällinen ja huolehtivainen. Kelmeistä ehkä se viisain.

Kelmificcejä luen aika paljon, ja juuri sen takia olenkin kiinnostunut hyvin paljon Siriuksen lapsuus-ajasta. Siis ennen tylypahkaan lähtöä. Muutenkin kiinnostaisi ihan, mitä Row kirjoittaisi Kelmirn nuoruudesta. 
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa sotka

• kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #66 : Heinäkuu 25, 2010, 19:35:52 »
Suosikkikelmimini on Sirius, toisena tulee heti Remus. En vaan tie miksi, tien vaan sen että pidän kelmeistä eniten Siriuksesta. Azkabanin vankia lukiessa aloin pitämään Siriuksesta ja sen jälkeisissä kirjoissa oon alkanut pitään Siriuksesta enemmän, eikä ficcejä lukiessa kuva Siriuksesta ole huonontunut.

Remus on heti toisena, azkabanin vankia lukiessa en pitänyt Remuksesta, mutta sittemmin lisää luettuani oon alkanut pitää Remuksesta enemmän, toisena vähän Remuksen jälkeen on James.
Peteristä e pidä, kun vaihtoi puolta ja paljasti Lilyn ja Jamesin Voldemortille.

Poissa Oonakka

• Vuotislainen
  • Onni ei tule etsien vaan eläen
  • Pottermore: AurorGoblet187
« Vastaus #67 : Heinäkuu 25, 2010, 22:02:57 »
Kelmeistä suosikkini on Remus. Hän oli joukon omatunto, ja siksi kaikista viisain. Hän ei osallistunut Kalkaros-paran kiusaamiseen, kuten James ja Sirius. >:( Muutenkin hän oli sympaattinen henkilö, jonka kuolema kosketti minua eniten muihin kelmeihin verrattuna : Juuri kun hänellä oli perhe, jossa elää onnellisena.

Poissa Méaway

• aivoton korpinkynsi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: IceNox21601
« Vastaus #68 : Heinäkuu 26, 2010, 00:09:02 »
Sirre tietysti niin kuin monen muunkin mielestä :D Anturajalka on vaan niin mahtavan huoleton, nautti elämästä, ja oli holtiton :D Sirius ei olisi ansainnut Azkabanin vuosiaan, niin hyvä ihminen ja uskollinen ystävilleen. KV:eessä pääsi lukemaan kun Harry kävi Sirren huoneessakin, ja oli pakko nauraa ja ihailla, miten röyhkee Sirre olikaan :)) Siis ehdottomasti lempikelmini on herra Anturajalka.
" Take this sinking boat and point it home, we've still got time."-

winddy -> Méaway

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Heinäkuu 27, 2010, 13:17:03 »
Eniten varmasti voisin samaistua Remukseen. Sellainen sympaattinen ja rauhallinen. Hän on niin mukava ja tahtoo pitää järjestystä. Siriuskin on loistava tyyppi hän tulee kakkoseksi ja sitten James. Kaikki ne ovat mukavia ja ihania.

Poissa Yumisa

• Vuotislainen
« Vastaus #70 : Heinäkuu 28, 2010, 12:03:27 »
Kyllä se Sirius on aina ollut. Niin hauska, huoleton ja rento.

Sitten olisi Remus. Niin rauhallinen ja mukava henkilö.

Ja James tulisi sitten ja viimeisenä Peter. En vain pidä Matohännästä.

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #71 : Helmikuu 05, 2011, 18:41:44 »
Tää on kyllä tosi paha.. Mutta ehkä Sirius on se ykkönen. Jamesia ja Remustakin rakastan niin kovasti, että uskomattoman vaikea päätös. Peter on vain se rottamainen hyypiö siinä mukana hengailemassa, enkä häntä edes kunnolla kelmiksi laske.
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
« Vastaus #72 : Helmikuu 09, 2011, 10:42:18 »
Kyllä se Sirius eli Anturajalka ehkä on lempparini. Mielipiteeni muodostuu kyllä kokonaan Keskiyön kukka-ficistä... Paitsi että Jameskin on kyllä ihan kiva (hän ja se iänikuinen Lilyn iskeminen).

//Huomasin muistuttavani eniten Remusta, joten hän pääsi lempikelmieni listalle (ykkössija on jaettu nyt kolmeen osaan ja vika sia on yksin Matohännällä)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 10, 2011, 11:19:22 kirjoittanut tassutöppönen »
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #73 : Helmikuu 09, 2011, 16:54:49 »
Tykkään tasapuolisesti kaikista kelmeistä (lasketaanko Peteriä kelmiksi?), mutta lukemani ficit ovat muuttaneet mielipidettäni kelmeistä, suosikkini on vaihtunut Jamesista Siriukseen. Mutta kuten jo sanoin, kelmificit ovat muokanneet käsityksiäni hahmoista. Ennen pidin Jamesista (varmaankin vain sen takia, että hän oli Harryn isä), mutta saatuani tietää hieman enemmän hänestä ja Lilystä + Severuksesta (josta tykkään huomattavasti enemmän kuin Jamesista), tykästyin enemmän Siriukseen.

Well I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #74 : Helmikuu 09, 2011, 20:56:47 »
Lempikelmini on Remus, kuten monen muunkin näyttää olevan ^^

Hänestä minulla ei ole mitään muuta sanottavaa, mitä muut ovat jo sanoneet. Hän on hieno ihminen, järkevä ja ennakkoluuloton, koska on saanut itse osakseen niin paljon ennakkoluuloja. Joku toinen ihminen olisi hänen tilassaan helposti erakoitunut, muuttunut itsetuhoiseksi tai katkeroitunut muita ihmisiä kohtaan. Sen sijaan hän yrittää olla paljon parempi ihminen kuin mitä nämä ennakkoluuloiset idiootit ovat. Parempi hän onkin. Remus ei tunnu haluavan muiden ihmisten kokevan samaa syrjintää, mitä hän on saanu osakseen. Toisaalta hänellä on ollut ihmissutena melko hyvä onni, koska hän on päässyt opiskelemaan Tylypahkaan ja saanut todellisia ystäviä, jotka monelta muulta ihmissudelta varmasti puuttuvat.
Ja hieman asiaa sivuten, ihmissudet ovat kiehtovia O:>

Sirius ja James ovat ihan hauskoja tyyppejä, mutta toisaalta he olivat nuorena toivotomia huomionhakijoita (mistä he kaikeksi onneksi kasvoivat vanhemmiten yli). Siriuksesta pidän varmasti enemmän, hän on tietyllä tapaa puoleensa vetävä henkilö ja ainakin häneen myöhemmin kohdistuneet syytökset saavat ihmiset lähes automaattisesti hänen puolelleen. Olen lukeut jonkin verran kelmificcejä, joista olen kyllä pitänyt, mutta en pidä Siriusta kovin samanlaisena kuin ficeissä. Riehakkuus, keppostelu jne. kyllä sopivat mielikuvaani, mutta mieletön naisten naurattaja ei (mieleni sinkoaa heti siihen kohtaan Feeniksin killassa, kun Kalkaroksen muistoissa Sirius ei ollut kokeen aikana huomaavinaankaan takanaan ihaillen tuijottavaa tyttöä). Eli tuon kohdan ymmärsin niin, ettei Sirius juuri ollut kiinnostunut tytöistä. Ei siinä tietenkään mitään pahaa ole että on kiinnostunut, ei ollenkaan, mutta jatkuva erityttöjen nuoleskelu >.< ei kiitos.
Jamesin ja Lilyn surullisen kuuluisa suhde on aika hauska :D

Peter ei saa minun sympatioita puolelleen. Raukkamainen tyyppi, ei kestänyt jäämistä muiden varjoon. Toisaalta tätä ei pitäisikään kestää, mutta olisi hän voinut edes yrittää 'parantaa asemaansa' muulla tapaa kuin Voldemortin orjaksi ryhtymällä.
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song