Kirjoittaja Aihe: Kuka on suosikkikelmisi?  (Luettu 32126 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Cirael

• Kelmeä kalmankoira
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: PhoenixWolf25005
  • Tupa: Rohkelikko
Kuka on suosikkikelmisi?
« : Maaliskuu 15, 2008, 17:48:20 »
Siiv-siiv-siivilöityottu~ lalalaaa. *juoksentelee keittämään lisää teetä* -Suru 23/07/09

Jutustelua Kuutamosta, anturajalasta, sarvihaarasta ja matohännästä...
(Myös voidaan keskustella aiheesta lily jne. :D)

Kuka on paras? Miksi?
Oletteko lukeneet henkilöistä ficcejä tai muita tekstejä? Mielipiteitä?
Kenestä haluaisit tietää enemmän? Miksi?
Haluaisitko, että Rowling tekisi kirjan kelmien ajalta?
Ovatko kelmit kiinnostavia? Eikö ole? Miksi?
Muuta?

Omat lempparini ovat ehdottomasti James ja Sirius (Anturajalka & Sarvihaara)
Näistä henkilöistä ei kirjoissa ole paljon kerrottu, mutta ihastuin näihin henkilöihin ficcien kautta.
Hauskempaa asiasta tekee se, että juuri eräässä kelmi ficissä heidät oli kuvailtu juuri sellaisiksi, millaisiksi heidät olin ajatellut.
James ja Sirius ovat silmissäni se "erottamaton parivaljakko" Molemmat sellaisia vähän hmm.. raisuja.
Se tekee heistä mielestäni mielenkiintoisen.

Juuri heistä kahdesta haluan kuulla enemmän, olisi mielenkiintoista kuulla heidän ajatusmaailmastaan ja esim. siitä millainen oli Siriuksen lapsuus jne. Millaisia suhteita Siriuksella oli silloin nuorena/ennen azkabaniin joutumista.
Tämän takia haluaisin, että Rowling voisi vaikkapa antaa tietoa näistä henkilöistä uuden kirjan kautta, mutta se varmaan jää haaveeksi. Toivonmukaan ei.

//Jessie fiksasi otsikkoa ja siirsi kyselyihin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2009, 19:14:31 kirjoittanut Sru »
"I solemnly swear that I'm up to no good", kuiskaa pieni rohkelikkotyttö Cirael kaivaessaan kelmien kartan taskustaan ja piiloutuu kivipilarin taakse, juuri ennen kuin Voron silmät ehtivät saavuttaa leikistään innostuneen noitatytön.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Kelmit
« Vastaus #1 : Maaliskuu 15, 2008, 17:59:46 »
Minusta tuntuu että useimmat ovat "lempikelmeihinsä" rakastuneet omien mielikuviensa ja fikkien kautta, kenenkään kelmin kelmiajoista kun ei paljoakaan tietoa ole. Minä pidän aivan valtavasti Remuksesta, ja siihen on monia syitä. Pienempinä remusimme kahden kaverini kanssa ympäri pihoja ja leikimme pottuleikkejä. Kolmosen luettuamme rupesimme leikkimään kelmejä. He olivat aloittaneet leikin, ja valinneet Siriuksen ja Jamesin itselleen, joten minulle jäi Remus ja aluksi purnasin siitä, koska minusta nimi "Remus" oli järkyttävän typerä nimi ja muutenkin pidin koko heeboa ihan tylsänä (leikkiessä siis, kolmoskirjan ns. aikuis-Lupin on aina ollut lemppareitani). No, eipä aikaakaan kun silloin ehkäpä 8-vuotias Mimmi rakastui Remukseen (ja lykantropiaan) palavasti, eikä se rakkaus ole siitä vähentynyt, eli aika nostalgiset juuret minun Remus-rakkaudellani. Nyt, vähän vanhemmalla iällä olen rakastunut Remus/Sirius-paritukseen, hem. Remus, now and forever <3
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 17, 2008, 20:13:04 kirjoittanut Mimmi »
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Suuri Johtaja

• Suuri Johtaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #2 : Maaliskuu 16, 2008, 16:33:23 »
Itse pidän Siriuksesta ihan vallattomasti. Ficcien kautta suurimmaksi osaksi olen oppinut hänestä pitämään, mutta myös kirjojen kautta, koska hän oli kuitenkin Harryn kummisetä ja niin välittävä ja mukava Harrylle AINA. Ficeissä, (kun Sirius on ollut nuori) Sirius on aina ihan loistava, tykkään melkein kaikkien kirjoittamista Siriuksesta, jossa kuvaillaan sen hassua ajatusmaailmaa ja sitä kun se on lähes joka ficissä naistenmies. Oikein sydäntenmurskaaja. Sitten tykkään myös siitä kun Sirius on kuvailtu erittäin hyvännäköiseksi ja komeaksi, sekä hän on vielä rasavilli, suosittu jne.
James on myös yksi lempparihahmo, kun se on niin kiltti ja välittävä. Ainakin ficeissä, niistä minä lähinnä Jamesista olen ruvennut tykkäämään. James on aina niin Lilyn perään, eikä ikinä pettäisi häntä saatika ystäviään. Sekä Jameskin on kuvailtu hyvännäköiseksi Kelmiksi ;)

Rowling voisi tottatosiaan kirjoittaa kirjan Kelmeistä! Se olis aika mahtavaa, koska niistä on päässyt lukemaan vain ficcejä, olisi kiva tietää minkälaisia ne oikeasti on olleet silloin joskus kun olivat elossa ja Tylypahkassa kaikki. Ei välttämättä joka vuodelta erikseen vaan vaikka siitä kun ne olisi viimeisellä luokalla tai jotain vastaavaa.

Kelmificit on tosi kiinnostavia, JOS ne on kirjoitettu hyvin ja niitä kirjoitetaan eteenpäin tarpeeksi usein, etteivät ne jää kesken. Sitten saa tietää aina millaisia Harryn vanhemmat ja heidän parhaat ystävät on olleet, koska Harryhan ei sitä itse tiedä.

Sirius ja James kuitenkin on ne lempparit, oikein erottamaton veljespari<3

Poissa Jazmín

• Vampyyrityttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #3 : Maaliskuu 16, 2008, 18:56:15 »
Kelmit on ihania, mun lempihahmoja <3 Lempparikelmini ovat James ja Sirius ja kaikista eniten pidän Siriuksesta. Olen lukenut aika paljon kelmificcejä ja osittain niiden takia Siriuksesta on tullut mun lempihahmo, vaikka kyllä kirjojenkin Sirius on aivan ihana. Sirius on hauska, hyvännäköinen ja oikea naistenmies sekä sen lisäksi nokkela, eikä kaihda sääntöjen rikkomista. Aivan täydellinen siis<3 Harryn kummisetänä hän on huolehtiva ja esim. FK:ssa ymmärtää tosi hyvin miltä Harrystä tuntuu. Jamesista taas ei ole kirjoissa ollut paljon mitään, mutta minä olen mieltänyt hänet samanlaiseksi, kuin Sirius. Ja musta se on niin söpö, ku se on rakastunut siihen Lilyynsä. Kelmit on mielestäni tosi mielenkiintoisia, ja Rowling olisi saanut kertoa Pottereissa enemmän heistä. En kuitenkaan välttämättä haluaisi, että Rowling kirjoittaisi erikseen kirjan heistä, koska se ei välttämättä menisi ihan yksiin mun käsityksen kelmeistä kanssa. Ja kelmificcejä on kuitenki niin paljon, ne riittää minulle :)
"You shine so bright it's insane, you put the sun to shame."

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
Vs: Kuka on suosikki kelmisi?
« Vastaus #4 : Maaliskuu 17, 2008, 22:42:34 »
No kaikki he ovat ihan jees, toisaalta en pidä Matohännästä(hän petti ystävänsä). Muutenkaan hän ei sopinut joukkoon mukaan. Siriusta rakastan yli kaiken, hän oli siisti tyyppi, mahtava kummisetä. Kuvittelen hänet tummasilmäiseksi hurmuriksi, jolla on aina jotain mieleenpainuvaa sanottavaa. Oli se sitten sarkastista tai ei-sarkastista :D. Olin aivan järkyttynyt kun hän kuoli:<
Toisaalta pidän myös Lupinista. Hän on jotenkin niin herkkä, mutta silti niin vahva. Vaatii mahtavaa henkistä että fyysistä ponnistelua täydenkuun aikaan. Hän vaan on niin vaatimaton ja tietää että suklaa auttaa kaikkeen ;)
James on myös välittävä ihminen. Vaikka hänessä oli ilkikurisia piirteitä koulussa, hän ehti varmasti olla erinomainen isä Harrylle sen vuoden. Välitti ja rakasti täydestä sydämmestä. Sirius oli varmasti aivan maassa, olivathan he kuin veljekset.
(Mielipiteeni eivät ole tulleet ficeistä, koska en lue kuin vain yhtä.)

Kirja kelmeistä voisi kuulostaisi hyvältä, sen voisi toteuttaa samaan tapaan kuin Ihmeotukset ja niiden olinpaikat sekä Huispaus kautta aikojen kirjat, että sinne olisi tungettu heidän kirjotuksiaan pitkin kirjaa. Ja heistä kaikista kerrottaisiin yksitellen lisäksi myös heidän yhteistoiminnat(eli jekut, animaagiopettelut ja muut vastaavat...) jnejne. Olisi mahtavaa, harmi vaan ettei tälläistä tule.
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #5 : Maaliskuu 19, 2008, 18:09:09 »
Minulla on jostain syystä kamalat ennakkoluulot niitä ihmisiä kohtaan, jotka sanovat lempikelmejään olevan James ja Sirius... Minusta se on jotenkin niin lapsellista ja kornia. No, plääh, sitä minä vain, että eikös suosikkikelmi ole yhdyssana, väliviivan kanssa taikka ilman? Jamesista vielä, en tiedä pidänkö heebosta vai en. Meillä on samat arvot, mutta silti kuitenkin en tavallaan tykkää hänestä... No, kyllä isukki Hartsan hakkaa mennen tullen.

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #6 : Maaliskuu 19, 2008, 19:16:46 »
En ole koskaan ollut mikään erityinen Kelmi-fani, sillä erityisesti James ja Sirius vaikuttavat niin ärsyttäviltä kuin vain suinkin mahdollista. Tämän takia en ole juurikaan lukenut kelmificcejäkään, sillä luen luonnollisesti mieluiten ficcejä lempihahmoistani, joihin Kelmeistä kuuluu ainoastaan Lupin - mistä pääsemmekin otsikon kysymykseen. Suosikkikelmini on siis ehdottomasti Lupin, sillä hän on erittäin sympaattinen ja järkevä hahmo, toisin kuin ärsyttävän itserakkaat ja vilkkaat James ja Sirius tai pelkurimainen ja ällöttävä Matohäntä. Lupin on ihanan inhimillinen hahmo (siitä huolimatta, että onkin ihmissusi), ja häneen on huomattavasti helpompi samaistuakin kuin muihin Kelmeihin.

Vaikka en kelmifani olekaan, lukisin silti ihan mielelläni kirjan heidän vaiheistaan. Toisaalta lukisin kaikkein mieluiten Rowlingilta kirjan lempihahmoni Severuksen vaiheista, mutta toisaalta hän melko varmasti olisi ainakin jonkinlaisessa roolissa Kelmi-tarinassakin.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #7 : Maaliskuu 20, 2008, 16:38:54 »
En perusta ihan kovinkaan paljoa Kelmeistä, mutta jos nyt jonkun mainitsen, on se sitten Lupin. Kohtalo ihmissutena liikuttaa kovasti, varsinkin kun velhomaailmassa heitä niin kovasti vieroksutaan (kenties ystävämme Harmaaselän myötävaikutuksesta...). Lupin on poikkeus ihmissusien joukossa, sillä hän yrittää sopeutua normaaliin elämään sen sijaan, että eristäytyisi kokonaan velhomaailmasta.
Ihmisten ennakkoluuloista huolimatta hän elää kuitenkin suhteellisen hyvää elämää, vaikka tämä jokakuukautinen vaiva onkin riesana.

Lupin vaikuttaa myöskin melko suvaitsevaiselta ja järkevältä ihmiseltä, johtuen ehkä juuri osittain hänen omasta poikkeavuudestaan. Hän ei kouluaikoinakaan ollut kiusaamisessa mukana yhtä täydellä sydämellä kuin kumppaninsa, vaan toimi järjen äänenä ja oli se fiksu poika, joka ahersi koulussa (minulla on ilman ficcejäkin sellainen mielikuva).
Lupinia en ole itse ficeissäni käyttänyt, Siriusta kylläkin. En juurikaan ole Lupin -ficcejä lukenut, mutta ehkä olisi syytä lukea :)

Kyllä minä ihan mielelläni lukisin Kelmien menneisyydestä hieman enemmänkin, eli olisi todella mukavaa, jos Row sellaisen kirjan kirjoittaisi!
Juuri Lupinista haluaisin tietää enemmän, Siriuksesta myös. Peter ja James ei niin kiinnosta, kun kumpaakin vieroksun aika tavalla.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #8 : Maaliskuu 22, 2008, 17:21:31 »
Lempikelmini on ehdottomasti Sirius. Hän on villi, mutta silti älykäs hahmo, joka oli lojaali ja kuoli taistellessaan. Hän huolehti Harrysta ja välitti hänestä. Hän ei ollut samanlainen kuin koko sukunsa, vaan poikkeama.

Toisella sijalla ovat James ja Lupin. James oli kuin Siriuksen veli, hän nai Lilyn ja sai Harryn. Samanlainen kuin Sirius, miellyttävä hahmo.
Lupin on sympaattinen, järkevä ja luottamuksen arvoinen henkilö. Lupin osasi hommansa, ja hän on vain jotenkin ihana hahmo. Ihmisuteus ei yhtään haittaa; hänkin oli lojaali Dumbledorelle, Jamesille ja Lilylle. Hän tahtoi auttaa.

Peteristä en liiemmin ikinä pitänyt; hän ei koskaan sopinut porukkaan, ja hän kavalsi Jamesin ja Lilyn. Epämääräinen rotta...

- Flyrashaz
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Jippu

• Drama Queen
  • Vuotislainen
  • ♥meidän kunkku on Ron
« Vastaus #9 : Maaliskuu 22, 2008, 22:03:11 »
Minä tykkään kaikista eniten Jamesista ja Siriuksesta. Molemmat ovat jotenkin ihanan veikeitä ja sellaisia suloisia. :D Ne ovat myös juuri sellaiset bestikset ja senkin kannalta toooosi rakastettavia. : DDD
Oon lukenu varmaan vuotiksen kaikki kelmificit (ja tietty suurimman osan FFF:sta) + muualtakin. :D
Minä haluaisin tietää ehkä enemmän... nojoo, Jamesista. Siitähän ei kerrota hirveästi kirjoissa. Myös Remus on ihan mielenkiintoinen hahmo, samoin Sirius.
Oon jo kauan haaveillut, että Row kirjottaisi kirjan kelmeistä ja juttelin siitä muutaman HP-hullun kaverinkin kanssa ja nekin tykkäisi. Nojoo, taitaa olla turha haave mutta saahan sitä aina haaveilla... ;D
No siis, tiivistettynä: Lempparikelmit on James ja Sirius, Remus tulee ihan perässä. Oon lukenu kauheasti kelmificcejä ja tykkäisin, jos Row kirjottaisi niiden seittämännestä vuodesta kirjan. Että silleensä. ^^

-Jippu
~Rohkeat eivät elä ikuisesti, mutta varovaiset eivät elä lainkaan~

salaisuuksia

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Maaliskuu 23, 2008, 20:36:06 »
Vaikken olekaan kovin kiinnostunut tai perehtynyt kelmeistä/kelmeihin, minun lempparini heistä on Lupin. Hän on sympaattinen ja suloinen, rauhallinen, turvallinen ja lojaali. Vaikka hän olikin osallisena Snapen kiusaamiseen kouluaikoinaan, pidän häntä silti fiksuna poikana. Lupin on vielä hieman ressukka karvaisen ongelmansa vaikutuksesta ja häntä syrjitään sen takia, mutta se tekee hänestä vielä rakastettavamman. Ja hän sentään yrittää elää täysin normaalia elämää ja se on ihailtavaa. Lupin on kelmiporukan järjen ääni, jarruttaa hieman Siriuksen ja Jamesin hurjaa menoa. Hän tuntuu olkapäältä, johon nojata kun on vaikeaa. Luotettavalta, rehelliseltä ja uskolliselta ystävältä. Lupin on jotenkin ihanan inhimillinen.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
« Vastaus #11 : Maaliskuu 23, 2008, 21:25:10 »
Sirius on aina ollut ja tulee aina olemaan lempihahmoni, hands down. Minusta hän on rakastettava, koska hän on niin inhimillinen hahmo, eikä millään tapaa mustavalkoinen: hän on ilkeä, ärsyttävä, uppiniskainen, itsepäinen, ehkä hieman ylimielinenkin ja kaikkea tätä; mutta silti ei ole mitään, mitä hän ei tekisi ystäviensä vuoksi. Hän myös saattoi olla hieman tyhmä ja tehdä ajattelemattomia asioita myös ystävilleen, mutta ei epäilystäkään etteikö hän olisi katunut. Tästä esimerkkinä se yksi jekku, jonka hän Kalkarokselle teki: jotain hänen täytyi tehdä, että jostain kumman syystä silti sai anteeksi Remukseltakin. Lisäksi hänen kotiolonsa voittaa hänelle sympatioita, sillä vaikka hän karkasikin kotoa ja vihasi vanhempiaan jne. uskon, että hän todella rakasti Regulusta. Tämä mielestäni käy ilmi siitä, kuinka hän puhui Reguluksesta Harrylle.

Toisena minua kiehtoo suunnattomasti Remus. Kaikki me tiedämme, kuinka järkevä ja rauhallinen ihminen hän on, mutta minusta liian usein unohdetaan, että hänkin kuitenkin oli kelmi, joka teki piloja ja riehui ympäri Tylypahkaa ystäviensä kanssa. Olkoon vaan kuinka maltillinen ja säntillinen muiden ihmisten edessä, kyllä hänkin osaa päästää hyvistä tavoista aina silloin tällöin irti - hän sentään loitsi Riesunkin oppilaiden edessä, eikä pidä unohtaa kuinka hän valitti Pimennosta Siriukselle ("you should hear Remus talk about her", OotP, s. 271), ja vaikka mitä muuta. Ja tämä seikka mielestäni tuo Remuksen hahmoon sitä suolaa, jota se tarvitsee. :)

Fanitukseni aikana olen kyllä lukenut monen monta kelmificciä, mutta viime aikoina sekin harrastus on vähän jäänyt. Ja tuntuu siltä, että kelmeille on ficcimaailmassa muotoutuneet tietyt roolit, joista kukaan kirjoittaja ei uskalla päästää irti: Sirius on se naistenmies, Remus on se lukutoukka, James se hulivili joka yrittää iskeä Lilyä minkä kerkeää ja Peter taas vain mainitaan olevan mukana, ellei häntä ole sitten kokonaan jätetty pois. Mutta tosiaan, en ole paljon enää niitä lukenut, että en tiedä jos ovat osatkin jo vaihtuneet. Mutta olisi kyllä kivaa lukea joskus erilainen kelmificci.

Rowlingin kirjoittama kirja kelmeistä olisi varmasti mielenkiintoinen. Tutustuisimme Jamesiinkin, josta oikeastaan emme tiedä paljon mitään, erilaisia variaatioita vain hänen ystäviltään ja vihamiehiltään. Mutta toisaalta taas en haluaisi sellaista kirjaa, koska oma kuvani kelmeistä on aivan liian rakas, ja tiedän, ettei se varmastikaan ole aivan samanlainen kuin itse Row'lla.

Collapse

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Maaliskuu 24, 2008, 11:16:57 »
Remus on lempikelmini ja aina tulee olemaan. Miksi? Koska hän on maailman kiltein ja ihanin ihminen. Ja se että se on ihmisusi vielä jotekin tuo siihen aivan ihanan traagisen ja vastuuntuntoisen puolen. Mutta tietenkin myös Siriuksella iso paikka sydämessäni.

Tietenkin olen lukenut Remuksesta ficcejä! Monilla parituksilla, mutta eiköhän se Sirius/Remus ole se mikä lämmittää kaikkein eniten.

Haluaisin kyllä tietää kaikista kelmeistä enemmän. Ja se että Rowling kirjoittaisi kirjan kelmien ajalta ei ole mielestäni yhtään hassumpi idea. Sitäpaitsi siitä on kerrottu niin vähän, että ehkä hän jopa suunnittelee sitä....Kelmit ovat erittäin kiinnostavia ja mielestäni Rowling on ehkä vähän liiankin vähän raottanut historian verhoa. Ainakin ficcien kirjoittelun perusteella monia muitakin kiinnostaa mitä kaikkea tapahtui kelmien Tylypahkassa, miten ne onnistui tekemään sen kartan yms.

Poissa Severina

• Pirunmarja
  • Vuotislainen
Vs: Kuka on suosikkikelmisi?
« Vastaus #13 : Huhtikuu 01, 2008, 15:19:18 »
Oma suosikkini on varmaan Sirius tai Remus, ehkä Sirius on se ihan ykkönen. Peteristä ja Jamesistä en pahemmin piittaa, etenkään Jamesista (Yöks). Mutta joo, miksi Sirius? Yksi syy saattaa olla se että hän poikkeaa niin reilusti omasta suvustaan. Hän ei pidä puoliverisiä ja jästisyntyisiä ihmisiä huonompina kuin puhdasverisiä. Sitten kun miettii kelmien Animaagiutta niin kyllähän minä eniten pidän koirista :D . Jotenkin Sirius on omalla tavallaan niin hellyyttävä, etenkin just koirana.

Sale

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Huhtikuu 02, 2008, 14:42:10 »
Minun suosikkini näistä neljästä on taatusti Sirius. Ei hänkään mitenkään erityisen hyvä ole mielestäni, mutta muut ovat vain niin tyhmiä. Kaikissa Pottereissa vain on jotain josta en ollenkaan pidä. Ja James oli ilkeä Kalkarokselle. No olihan Siriuskin, mutta entäs sitten?
Lupin suosii Harry Potteria liikaa ollessaan pimeydenvoimilta suojautumisen opettaja, joten siksi en pidä hänestäkään. Ja Piskuilan on vain niin kuvottava, ei hänestä voi pitää.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
« Vastaus #15 : Huhtikuu 02, 2008, 16:20:36 »
Ja James oli ilkeä Kalkarokselle. No olihan Siriuskin, mutta entäs sitten?

Miksi Jamesin ilkeys Kalkarosta kohtaan on pahempi paha kuin Siriuksen? Mielestäni tuolla perusteella asian pitäisi olla toisin päin, Sirius sentään oli syypää siihen "pilaan" jonka Kalkarokselle järjesti.. Ja James sentään pelasti hänen henkensä.

Poissa Chiinatzu

• Kaikki on Hassun Jäniksen syytä!
  • Vuotislainen
  • Kelmeilijä
« Vastaus #16 : Huhtikuu 02, 2008, 18:22:42 »
Sirius on ehdottomasti suosikki. Hurmuri, raisu ja lapsellinen. Sellaisista hahmoista useimmiten tykkään, vahvoista ja persoonnallisesta, sellaisista joita en missään tapauksessa (tai ehkä joskus) ole. Haluaisin lukea enemmän Siriuksen lapsuudesta ja nuoruudesta. Onneksi yhdessä ficissä olen törmännyt Siriukseen, joka ihan kuin kuvitelmistani. Nykyään ajattelen Siriuksen sellaisena kuin ficissä, mutta haluaisin lukea myös Rowlingin versiosta. Minä en välitä vaikka Sirius olikin Jamesin kanssa ilkeä Kalkarokselle, se on vaan lapsellista kiusaamista. Vaikka myöhemminkin Siriuksen ja Kalkaroksen välillä oli vielä kinaa, niin se johtui uskottavasti vain siitä että Sirius ei luottanut Kalkarokseen. Samat ennakkoluulot kaikilla, en olisi itsekkään luottanut Kalkarokseen. Ja mitä iloa on täydellisestä hahmosta? Toivottavasti ainakin joku sai selville, miksi pidän Siriuksesta. Toisena olisi James, sitten Remus, Lily ja kaukana Lilyn tasosta Peter Pettäjä. 
Arthur: Merlin is a wonder, but the wonder is that he's such an idiot. There's no way he's a sorcerer.

MERLIN ( bromance! )

hensku

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Huhtikuu 16, 2008, 15:13:52 »
Sirius on ehdottomasti suosikki. Hurmuri, raisu ja lapsellinen. Sellaisista hahmoista useimmiten tykkään, vahvoista ja persoonnallisesta, sellaisista joita en missään tapauksessa (tai ehkä joskus) ole. Haluaisin lukea enemmän Siriuksen lapsuudesta ja nuoruudesta. 

Sirius on paras toisellla sijalla on James, joka on myös tosi kiva..
Kaikki muut niistä olivat hyviä paitsi petturi Peter oli Lupinkin ihan kiva, mutta James ja Sirius oli silti parhaat.. :D

Ishida

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Huhtikuu 17, 2008, 17:09:53 »
Sirius. Jep kyllä se Sirius on ehdottomasti paras. Heti perässä tulee tietysti Lupin, joka myöskin on vaan niin... Mahtava jamppa! En oikeen osaa sanoo mikä Siriuksessa vetää, se vaan on "muntyylinen" (-sairasta löpinää) mut Sirius ja Lupin on vaan niin kunnioitettavia miehiä. ;p
Olisi tosiaankin ihanaa lukea kelmeistä niiden koko eliniältä. Varsinkin Jamesin, Siriuksen ja Remusin. Peter on sitten sellanen Matohäntä joka ei sen kummemmin kiinnosta.
Ficcejä en sen kummemmin ole lukenut, ne ei vaan ole se mun juttu.
Olen huono kirjoittamaan omia ajatuksiani ja tunteitani, joten en edes viitsi sen enempää yritää, mutta Rowling tosiaan saisi kirjoittaa vielä jotain noista "kaikkien" rakastamista kelmeistä. :)

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #19 : Huhtikuu 17, 2008, 20:15:40 »
Mullakin olisi lempikelmi varmaan Sirius kaiken järjen mukaan. Tai siis, Sirius on niin minunlaiseni hahmo, mutta ei. Mä olen rakastunut Remukkaan, enkä edes tiedä miksi. Ja olen aina rakastanut. Musta tuntuu että Sirre taitaa olla kelmeistämme kaikkein suosituin? Ihmettelen muuten mistä tämä Siriuksen naistenmiehen maine on saanut alkunsa, eipä taida olla kirjoissa edes piilomainintaa asiasta tai sitten olen vain toivottoman palikka.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #20 : Huhtikuu 17, 2008, 20:48:57 »
No, yllätys minunkin mielestäni Sirius vie potin.
Enitenhän hänestä on kerrottu, ja ihanan kiero huumori piilee hänessä. Ovathan muutkin ihan ok, mutta rakastan vain yksinkertaisesti tuon sorttista kieroa huumoria.
"Herran huomaan oi hevoskotkat!" :D
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

al

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Huhtikuu 19, 2008, 18:16:23 »
Ja James oli ilkeä Kalkarokselle. No olihan Siriuskin, mutta entäs sitten?

Miksi Jamesin ilkeys Kalkarosta kohtaan on pahempi paha kuin Siriuksen? Mielestäni tuolla perusteella asian pitäisi olla toisin päin, Sirius sentään oli syypää siihen "pilaan" jonka Kalkarokselle järjesti.. Ja James sentään pelasti hänen henkensä.

SAMAA MIELTÄ!!
_____
Minun suosikkini Kelmeistä on ehdottomasti Remus Lupin. Hän oli vilpittömän onnellinen siitä, että hänellä oli luotettavia ja uhrautuvia ystäviä, moni tosiystäväkään ei rupeaisi animaagiksi luvattomasti niin kuin muut kelmit, mutta ehkä asiaan vaikutti se etteivät kelmit olleet maailman selväjärkisintä porukkaa.
Vielä aikuisenakin Remus muisteli holtittomia kavereitaan hyvällä ja jaksoi auttaa ja rakastaa ystävänsä poikaa, kukapa tosiystävä tätä ei tekisi. Lupin myös myönsi sen ettei ollut aivan syytön ystäviensä holtittomuuksiin, vaikka se ei ollutkaan kovin totta.
Hän on vaatimaton, mutta silti aivan yhtä mahtava velho kuin suositummat ystävänsäkkin.

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #22 : Huhtikuu 22, 2008, 09:17:52 »
Minun ehdoton suosikkini on Sirius!! Hänestä pidin heti kun hän tuli kirjoihin, ja kun joskus Salaisuuksien kammiota lukiessani sain tietää siskoltani, että sellainen tyyppi on seuraavassa kirjassa, olin innoissani, vaikken tiennyt Siriuksesta paljoa. Hänellä on ihana luonne, rohkeus, kiltteys, se piilevä huumorintaju, ja kaikki. Ei se minua haittaa, että Sirius kiusasi Kalkarosta (ei Kalkaros kuulu lempihahmoihini, hyi) Jamesin kanssa. Sirius on niin ihana, kun hän pääsi Rohkelikkoon ja katkaisi suvun Luihuisperinteen :) Ja hän on animaagina koira (lempieläimeni). Ja hänellä on ihana nimi! Olen lukenut Nomen Est Omeneita ja paria ficciä. Tahtoisin tietää tästä hahmosta lisää. Sirius on kolmantena minun lempparihahmolistallani. Muistutankin häntä paljon :D
En pysty sanomaan enää muutakaan, muut sanoivat sen puolestani ;)

Sitten on ihan liikaa sanottavaa ihanan kiltistä Lilystä, jota myös muistutan ja tämä on neljäs lempihahmoni. Mutta en oikein ehdi, sillä pitää mennä kouluun :)

Muistakin kelmeistä pidän ja Lilystä, mutta Piskuilan on inhokkihahmoni.
Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
« Vastaus #23 : Kesäkuu 08, 2008, 19:22:40 »
Sirius on aina ollut yksi lempihahmoistani (hänen mukaansa valitsin nimimerkkinikin), joten samalla hän on myös lempikelmini. Minäkin pidän hahmon monisärmäisyydestä, siitä, ettei hän ole täysin puhtoinen, vaan hänellä myös pimeä puolensa. Kuitenkin hän on loppujen lopuksi lämmin, välittävä ja hyvin lojaali ystävilleen. Ymmärrän myös hänen kuohahtelevaa luonnettaan hyvin, koska olen ehkä hieman samanlainen. Eikä siitäkään ole haittaa, että hänet kuvataan hyvännäköiseksi ja karismaattiseksi... Toisaalta minun kohdallani suurin Sirius -hehkutus on hieman laimennut, koska hän ei enää viimeisissä kirjoissa esiintynyt. Out of sight, out of mind...

Lupin on minulle melkein yhtä läheinen kuin Sirius. Hän on mielestäni nelikosta ehkä se harkitsevaisin ja sitä myötä älykkäin. Toisaalta hänen varovaisuutensa ja syrjäänvetäytyneisyytensä on saanut hänet jäämään hieman riehukaksikon, Siriuksen ja Jamesin, varjoon.

Muista kahdesta kelmistä en juurikaan pidä. Peteriä ei nyt varmaan tarvitse edes perustella. Jamesista en pidä, koska hän vaikutti minusta nuorena tosi itsekeskeiseltä ja lapselliselta. En voi sietää hänen kukkoiluaan, vaikka toisaalta, vähän samaa vikaa oli myös nuoressa Siriuksessa. Ja kelminä James on ihan ok (olisi vaikeaa ajatella kelmejä ilman kauhukaksikkoa Sirius-James), ihmisenä ei.

Mielikuvani kelmeistä perustuvat ainoastaan kirjoihin (ja leffoihin). En ole ficci-intoilija.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 06, 2008, 09:43:45 kirjoittanut Musta Koira »
-Non unde possim sed unde volo-

Poissa Minna

• ystävällinen mäyrä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #24 : Kesäkuu 08, 2008, 20:16:21 »
Minun lempikelmini on aina ollut Remus. Eikä vain Kelmeistä, vaan Remus on myös lempihahmoni koko Potter-sarjasta. Hän on semmoinen rauhallinen, mutta ei kuitenkaan jää niin varjoon kuin Peter muiden Kelmien joukossa:)

Pidän tietenkin myös muista Kelmeistä ja luen juuri Kelmeistä kaikkein eniten fickejä ja teitenkin olisi TODELLA mahtavaa, jos Rowling joskus kirjoittaisi kirjan heistä, mutta se nyt ei ole kovin todennäköistä, valitettavasti. 

Elikkä suosikkikelmini on Remus, sen jälkeen ehkä Sirius, koska häneen on kirjoissakin tutustuttu enemmän kuin Jamesiin. Hänen jälkeensä tulee tietenkin heti kannoilla James. Peteristä en ole ikinä pitänyt yhtään. En sitten ficeissä enkä muutenkaan. Hän on semmoinen, joka roikkuu vain muiden mukana ja kuitenkin sitten pettää ystävänsä...

~Minna
Mä huudan ohjeit mut auto menee puskii,
älä anna mun kuolla mun tuskii.