Kirjoittaja Aihe: Kauanko Vuotis on pystyssä Potterien lopettamisen jälkeen?  (Luettu 35919 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hippogriff

• :)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SicklePotion51
  • Tupa: Rohkelikko
Tuli tällainen kysymys mieleen joka huolettaa minua pahasti ;<. Itsehän toivoisin että vuotis olisi pystyssä lopun elämääni, mutta kuitenkin epäilen että joillain faneilla innostus lopahtaa Pottereihin ja sitten he lopettavat käynnin Vuotiksessa (itsehän en voisi tällaista kuvitellakkaan!), ja sen jälkeen vuotiksella ei ole syytä jatkaa koska kävijiä ei ole tarpeeksi? En tiedä mitä tekisin jos hpfanit kaatuisi, se on jopa kotisivuni ja kun olen koneella en muuta teekkään kuin katselen vuotiksen foorumeita sekä uutisia Pottereista. Toivotteko tekin, että vuotis ei kaatuisi koskaan?

Zal

• Ankeuttaja
Vs: Kauanko Vuotis on pystyssä Potterien lopettamisen jälkeen?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 07, 2008, 17:52:34 »
Kyllähän se voi pysyä vaikka kuinka kauan, koska kokoajan tulee lisää ns. "potter ikäisiä" jotka tietenkin tulevat tänne heti kun ovat lukeneet vk:n.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Maaliskuu 07, 2008, 23:17:10 »
Jos kävijämäärä vähenee, voitaisiin vuotis ehkä siirtää halvemmalle tai peräti ilmaiselle palvelimelle. HP-faneista en tiedä, mutta olisi kiva että sekin sivusto säilyisi mahdollisimman pitkään. Oleellisimmat asiat (leffa- ja kirjajutut) voisi siirtää johonkin halvempaan tai ilmaiseen sivustoon ja poistaa uutisarkisto.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Maaliskuu 07, 2008, 23:28:01 »
Itse ainakin luulen, että vaikka joiltakin innostus lopahtaisi kesken, niin tosifanit kyllä fanittavat Pottereita lopun ikänsä. Eli en usko että Vuotis kuolee.

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
« Vastaus #4 : Maaliskuu 08, 2008, 00:47:19 »
Kompaten Peetulia, LotR-foorumitkin elävät ja voivat hyvin, vaikka kirjojen julkaisemisesta onkin aikaa sellaiset viitisenkymmentä vuotta ja viimeisen elokuvan ilmestymisestä viisi. Niin kauan, kun asian ympärillä on ylipäätänsä jotain josta keskustella, on Vuotiskin varmasti voimissaan.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

jaina

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Maaliskuu 08, 2008, 13:22:03 »
Niin =) Kyllä uskoisin, että Vuotis pystyssä pysyy, kunhan me raapustajat käymme täällä emmekä hylkää paikkaa. Itse en kyllä voisi hylätä tätä paikkaa, tämä on yksi parhaista !

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
« Vastaus #6 : Maaliskuu 08, 2008, 13:57:45 »
Miten se, ettei kirjoja enää tule, vaikuttaa siihen, ettei niitä enää luettaisi tai niistä ei enää puhuttaisi? Eihän kirjan arvo perustu siihen, kuinka paljon siitä meille puhutaan tai kuinka korkealle ylistyksenkohteeksi se on nostettu vaan sen arvoon, ajattomuuteen, siihen, että se kestää lukemiskontekstista ja sukupolvesta toiseen. Kuten Kate sanoi, LotR voi ja kukoistaa mainiosti. Koko ajan syntyy uusia Potterin lukijoita, jotka varmasti tulevat tällekin foorumille jo meidän vanhojen keskelle omine mielipiteineen ja kommenteineen. Ei kirjallisuus ja potterismi lopu siihen, ettei jatko-osia enää tule. Eikä lopu Vuotiskaan.
Pakko on paras muusa.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #7 : Maaliskuu 08, 2008, 16:21:17 »
Voi, minä ainakin luulen että Vuotis on pystyssä vielä kaaaauan aikaa. Pottereiden lukijakunta kasvaa kasvamistaan, vaikka kirjoja ei enempää tulekaan. Koko ajan on uusi Pottersukupolvi kasvamassa. Hyvä kirja kestää vaikka sata vuotta menettämättä hohtoaan, ja uskoisinpa Pottereiden olevan niitä hyviä kirjoja. ;) Ja siinä sivussahan elää myös Potteraiheinen foorumi. Vuotis on iso ja laaja foorumi ja uskon että iso osa vuotislaisista on täällä jäädäkseen. Osa saattaa kadota, ehkä joillakin Potterinnostus laimenee, mutta varmasti osa jää ja uusiakin kasvoja tulee.

Vuotis tulee pärjäämään minun nähdäkseni mainiosti, laajana ja laadukkaana foorumina. ;) Täällä on hyvä henki ja paljon porukkaa ja vaikka osalla potterinnostus laimenisi, jäisi porukkaa vielä. Ja uutta väkeä tulee kyllä. ;) Ja vanhasta väestä esimerkiksi allekirjoittanut ei jättäisi Vuotista vaikka mikä olisi.

~Moondancer (kämäräkääpä)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2008, 19:46:56 kirjoittanut Moondancer »

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
« Vastaus #8 : Maaliskuu 08, 2008, 17:19:24 »
Ja eihän tällä forumilla pelkästään pottereista puhuta, joten oikeastaan ei ole mitään syytä, miksi tämän nyt pitäisi hajota sarjan loppumisen takia. Varmaan monet ovat jo "juurtuneet" tänne niin, että käyvät täällä, vaikkei mitään uutta puhuttavaa itse pottereista olisikaan.
-Non unde possim sed unde volo-

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #9 : Maaliskuu 08, 2008, 18:07:55 »
Minä en ainakaan ole aikeissa hylätä vuotista IKINÄ! Sitä paitsi tänne tulee koko ajan lisää porukkaa, niin että mihinkäs tämä katoaisi? Potterit vain ovat niin hyviä, että en usko innostukseni lopahtavan ainakaan kovin äkkiä. Kröhöm. Siis koskaan, piti sanomani :) JA sitten tulee koko ajan uusia lapsosia siihen ikään, että he kiinnostuvat lukemisesta ja Pottereista, ja vanhemmat ihmiset (aka aikuiset) tajuavat jossain välissä, kuinka hyviä Potterit ovat.

En tiedä, saiko tästä nyt niin hirveästi selvää, mutta toivottavasti ajatus ainakin tuli ilmi

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa pöllö

• <3 pulu
  • Vuotislainen
« Vastaus #10 : Maaliskuu 08, 2008, 18:34:19 »
Ääh ei vuotiksen todellakaan tarvitse loppua pelkästään kirjojen tai leffojen loppumisten takia. Edellä mainittuja lainaten niin paljon kuin puhuttavaa riittää... ja pottereista sitä riittää ikuisuuksiin. Wuzotonic aloitusviestissäänkin sanoi jotain sinnepäin ettei itse aijo ikinä lopettaa vuotiksella käyntiä, niin jos itse ei aijo lopettaa, voi vaan kuvitella kuinka moni ajattelee samalla tavalla. Vuotis on kukoistava foorumi enkä usko että se ihan heti lopahtaa.

Todellakin vuotiksen laadukkuus ja tasokkuus saavat monet käymään ihan vaan juttelemassa vaikka päivän säästä, jos sille sopivaa topiccia löytyy, joten kannattajia löytyy. Itseä ihan ärsyttää käydä monilla foorumeilla, kun on tottunut vuotiksen huippuluokkaiseen tasoon tekstien laadussa.

Uskokaa pois, ei vuotis noin vain kuihdu ja kuole.
syön sun pään.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Maaliskuu 08, 2008, 22:34:54 »
Minä olen jo pitkän aikaa käynyt Vuotiksessa pelkästään sen tasokkuuden takia - en siksi, että olisin hirveän innokas Potter-fani. Suurin Potter-innostus on minulla jo ohitse ja itse asiassa on ollut kausia, joina en ole edes vieraillut täällä Potter-osastolla. Täällä voi keskustella niin monista muistakin asioista, ja käyttäjiltä vaaditaan tiettyä panostusta - turhat ja sisällöttömät viestit lukitaan nopeasti. Minusta Vuotiksella on edelleen paljon annettavaa, vaikka Potterit ovatkin nyt tulleet tiensä päähän.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #12 : Maaliskuu 08, 2008, 22:41:36 »
Minäkin liityn tähän joukkoon, joka uskoo Vuotiksen elävän vielä pitkän ja antoisan elämän. Kyllä Pottereissa riittää keskusteltavaa tulevaisuudeksikin, ja kuten sanottu, Vuotis on paljon muutakin kuin pelkkä HP-foorumi.
Lainaus käyttäjältä: Kate
Kompaten Peetulia, LotR-foorumitkin elävät ja voivat hyvin, vaikka kirjojen julkaisemisesta onkin aikaa sellaiset viitisenkymmentä vuotta ja viimeisen elokuvan ilmestymisestä viisi. Niin kauan, kun asian ympärillä on ylipäätänsä jotain josta keskustella, on Vuotiskin varmasti voimissaan.
Juuri näin.

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Murpatti
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #13 : Maaliskuu 08, 2008, 22:57:36 »
Minä olen jo pitkän aikaa käynyt Vuotiksessa pelkästään sen tasokkuuden takia - en siksi, että olisin hirveän innokas Potter-fani. Suurin Potter-innostus on minulla jo ohitse ja itse asiassa on ollut kausia, joina en ole edes vieraillut täällä Potter-osastolla. Täällä voi keskustella niin monista muistakin asioista, ja käyttäjiltä vaaditaan tiettyä panostusta - turhat ja sisällöttömät viestit lukitaan nopeasti. Minusta Vuotiksella on edelleen paljon annettavaa, vaikka Potterit ovatkin nyt tulleet tiensä päähän.
Samaa mieltä. En ole avannut ties kuinka pitkään aikaan yhtäkään Potteraihetta ennen kuin nyt ja itse asiassa kun sitä katselee, kolmestasadasta viestistäni potteraiheisia on about 30. Eli ei sitä potterin takia täällä olla. Vuotis on asiallinen ja tasokas foorumi, ja niin kauan kun nämä arvot ovat ihmisten suosiossa, ei Vuotis kaadu, olen varma siitä.

Poissa viuhka

• salakielinen
  • Vuotislainen
  • Weasley is our king♥
    • livejournal
« Vastaus #14 : Maaliskuu 09, 2008, 19:49:37 »
Luulisi että ainakin Salaperäisyyksien osaston keskustelu pikkuhiljaa tyrehtyisi, kun viimeisen kirjan jälkeen ei ole enää mitään spekuloitavaa. Aika varmasti keskustelun painopiste siis siirtyy muualle; ensiksi leffoihin ja kun nekin on kaikki tehty, ficceihin ym. Itse olen kuitenkin aina nähnyt Vuotiksen "päätarkoituksena" sen, että voi lukea ja esittää pohdintoja kirjoista, vaikka toki foorumi on paljon muutakin kuin yksi osasto. Ehkä Vuotiksessa tapahtuu joku sukupolvenvaihdos, kun vanhimmat käyttäjät eivät enää jaksa lukea samoissa aiheissa pyöriviä keskusteluja, joissa ei ilmene enää mitään uutta. Olen kuitenkin sitä mieltä, että se pohdinta on juuri se elinvoimaisin alue ollut täällä sinänsä, että sieltä on voinut aina löytää uusia ja mielenkiintoisia näkökulmia. Sen sijaan "pelkkä" mielipiteiden vaihto siitä, kuka on paras hahmo kirjoissa, ei jaksa hirveän kauaa kiinnostaa..

Ficit tuskin menettävät suosiotaan, mutta jos Vuotiksen muut alueet pikku hiljaa hiljenisivät ja vain ficci- ja yleinen keskustelu -osastot olisivat aktiivisessa käytössä, olisiko ylläpitäjillä mitään mieltä pitää koko Vuotista pystyssä? FinFanFun on kuitenkin jo olemassa..

En kuulu mihinkään Vuotiksen aktiivisimpaan käyttäjäkuntaan, mutta en silti haluaisi että foorumi kaatuisi, vastaavaa suomalaista (laadukasta) foorumia kun ei oikein löydä. Toisaalta en tiedä olisiko minulla edes tarvetta keskustella Pottereista enää sen enempää sitten kun viimeinenkin elokuva on puitu jokaista sekuntia myöten..
Don't cry because it's over, smile because it happened.

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Maaliskuu 10, 2008, 18:05:38 »
Eihän Vuotista voi lopettaa! Sehän olisi aivan kamalaa!

Tosi-fanit jaksavat käydä täällä aina loppuun asti. Aina Pottereista löytyy jotain, mitä ei tiedetä, ja vasta kun kesäkuussa (jos oikein ymmärsin) voi puhua vapaasti KV:stä, niin silloinhan tänne vasta rämähtääkin porukkaa! Ja aina joku haluu laittaa ficcejä ylös. Ja onhan (jos oikein olen ymmärtänyt) Taru Sorumusten Herrasta sivustotkin (en fanita) ja Kontu? vielä pystyssä. Vaikka elokuvastkin ovat menneet, kirjailia kuollut.. Joten. Kyllä Vuotis pysyy pystyssä! (pysyyhän?)

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #16 : Maaliskuu 10, 2008, 18:33:08 »

Potter-kirjathan elävät aina. Kun meidän sukupolvemme elävät ohi, lapsemme jatkavat lukemista. Varmasti Vuotiksen henkilökunnankin nuoremmat tutut jatkavat rakkaan foorumimme (ja tietysti HP-fanien) ylläpitämistä tavalla tai toisella. Vaikkei nyk. ylläpitäjistön lapset olisivatkaan niin suuria Potter-faneja (ihmettelen jos eivät), löytävät taatusti he jotkut toiset jatkajat.
Potterit elävät aina.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa gamma

• kosminen ihme
  • Sanomaton
  • *
  • A Elbereth palan-díriel
« Vastaus #17 : Maaliskuu 10, 2008, 19:39:01 »
Ficit tuskin menettävät suosiotaan, mutta jos Vuotiksen muut alueet pikku hiljaa hiljenisivät ja vain ficci- ja yleinen keskustelu -osastot olisivat aktiivisessa käytössä, olisiko ylläpitäjillä mitään mieltä pitää koko Vuotista pystyssä? FinFanFun on kuitenkin jo olemassa..

Kirjat elävät kyllä ilman foorumiakin. Tosiaan, jos Potter-osio hiljenee rajusti, en oikein jaksa uskoa, että se niin kovin innostaa ylläpitoa jatkamaan. En myöskään jaksa uskoa, että Pottereista, vaikka monisyisiä kirjoja ovatkin, löytyisi aina vain uutta kommentoitavaa. Raja tulee joskus jossain vastaan ja on mahdollista, että se on myös Vuotiksen loppu. On kyllä sääli menettää laadukas foorumi ja "nukuttaa" Potter-yhteisö vain siksi, ettei uutta asiaa tule esille jatkuvalla syötöllä. Itsellenikin Vuotis on ollut monen synkänkin päivän piristäjä ja siitä on vaikeahko kuvitella luopuvansa. Toistaiseksi haluan kuitenkin uskoa, että uusia Potterien lukijoita ja faneja tulee, ja vaikka keskustelu kirjojen ympärillä hiljenee, yhteisö pysyy.
Usko niitä, jotka etsivät totuutta, epäile niitä, jotka sanovat löytäneensä sen. -André Gide

Moni nolla luulee olevansa se ellipsi jota maa kiertää. -Stanislaw Jerzy Lec

Butterbeer

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Maaliskuu 10, 2008, 21:33:08 »
Mutta mitäs jos pyyhkäistäs koko sivusto tyhjäksi ja annettaisiin uusille lukijoille mahdollisuus tehdä itse oikeat ja väärät päätelmänsä? :) Tavallaan on ollut hienoa olla tässä ensimmäisessä Potter-buumissa mukana kaksivuotisine kirjan odotteluineen. Seuraavat sukupolvet tulevat mielestäni menettämään paljon voidessaan halutessaan lukea kaikki kirjat heti.

Oni

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Maaliskuu 11, 2008, 19:26:10 »
Kaikki elää aikansa.

Tuo synkkä aloitus ei todellakaan tarkoita sitä että toivoisin tai odotan Vuotiksen loppuvan. Tuo nyt vaan on se yksi elämän totuus, johon ei ainakaan vielä voida vaikuttaa mitenkään.

Vaika olenkin uusi kirjoittelija, olen siitä huolimatta seurannut tätä paikkaa jo pitkään, lähes siitä saakka kun tajusin että olen koukussa Pottereihin. Nyt kun vihdoin kehtasin rekisteröityä, en todellakaan toivo paikan menevän sulki lähiaikoina! Siinä menisi yksi hieno tiedonlähde ja ajankulutus paikka.

Toivon kyllä, että saan nauttia tästä hienosta paikasta vielä pitkään. :)

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #20 : Maaliskuu 12, 2008, 20:37:58 »
Mutta milloin Potter sesonki loppuu ? Vielä on tulossa kaksi elokuvaa ja joskus kaukaisuudessa hakuteos Pottereista. Minusta tämä on aika henkilökohtainen kysymys, jokainen luopuu foorumista omalla ajallaan, siihen voi olla myös jokin muukin syy kuin Potter sesongin loppuminen. Minusta täällä on niin mukavaa porukkaa, että uskon jääväni tänne. Täällä keskusteluaiheet ovat niin mielenkiintoisia ja laajoja, ettei ainakaan tylsää tule. Aina joku löytää Potterit(esim.joka ei aikaisemmin ole lukenut) ja päättää hakeutua tänne pohdiskelemaan asioita yhteisesti. Välillä tulee kysymyksiä esiin vaikka onkin lukenut kirjat jo moneeen kertaan. Onhan TSH loppunut, mutta silti sen foorumilla on vierailee väkeä paljon. Eli minusta se ei ainakaan riipu sesongista. :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2008, 20:13:56 kirjoittanut Posityyhtynen »
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #21 : Maaliskuu 13, 2008, 10:36:56 »
Toivon mukaan vielä mahdollisimman pitkään.
Itse tänne vasta parisen vuotta sitten löysin, mutta yli puolet elämästäni olen Pottereita janonnut, joten vaikea uskoa, että kovin äkkiä intoni mihinkään katoaisi.
Kyllä meitä ihmisiä löytyy, jotka ovat valmiita jatkamaan samaan malliin, vaikka mitään uutta ei enää olekaan tulossa. Eikö se jo näy lähes kaikkien vastausviestien sisällöstäkin?
Vuotis on yksi netin laadukkaimmista foorumeista, jossa todellakin käy muitakin, kuin potteristejä. Kuitenkin Potter-osastoja täällä on reilusti vain alle puolet, joten paljon muutakin löytyy. Täällä on myöskin vapaa useiden ilmaisfoorumien rasittavista vilkkuvista mainoksista, joita en yksinkertaisesti voi sietää...

En minä yöuniani menettäisi tämän asian takia, mutta onhan se joskus tulevaisuudessa varmaankin edessä, ettei Vuotista enää ole. Mutta en näe mitään suurempaa syytä, miksi lopettaa vielä pitkään aikaan.
Täällä on niin paljon käyttäjiä, ettei se ole mikään kuolema Vuotikselle, vaikka osa katoaisikin. Ja uusia tulee varmasti jatkossakin.

Olen samaa mieltä siinä, että näillä uusilla potteristeilla ei ole edessä sitä odottamisen iloa; sen kun marssii kauppaan ja ostaa koko kirjasarjan vaikka kerralla.
Niin piinaavaa kuin kirjan odottaminen osaakin olla, kyllä se silti on aivan oma juttunsa. Ja näitä mysteereitä kun saadaan pohtia puolin jos toisin ennen niiden selviämistä.
Tuskin Salaperäisyyksien osasto kuolee kovin pian, kun kyllähän aina jostain löytyy uutta pohdittavaa. Tuskin Rowling koskaan antaa mitään tyhjentävää tietoa, jonka jälkeen ei jää enää mitään pohdittavaa. Toivotaan, ettei :)
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #22 : Maaliskuu 13, 2008, 10:44:03 »
Kai Vuotis loppuu sitten kun Potter sesonki on ohi...
Eli ei siis koskaan :)

Voihan sitä antaa Pottereita omille lapsille yhden vuodessa, vaikka syntymäpäivänä tms ja antaa sitten vuoden aikaa tehdä omia päätelmiä ja odottaa innolla seuraavaa kirjaa :) Juu, tiedän kyllä, että ei se ihan noin onnistuisi, kirjasto ja netti ja ties mitä kaikkea muuta on olemassa, mutta olisi hienoa. Ja minun lapsethan (Sitten kun niitä joskus hamaassa tulevaisuudessa on) pitävät Pottereista ihan hirveän paljon ja fanittavat yhtä lailla :)

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #23 : Maaliskuu 13, 2008, 13:02:13 »
Toivottavasti ei vielä piiitkään aikaan. Itse olen viihtynyt täällä tosi hyvin, keskustelut ovat olleet mukavia, kiintoisia ja asiallisia. Ja kyllä minua Potterit edelleen kiinnostavat vaikka olenkin lukenut jo ne kaikki. Mutta ainahan ne voi lukea uudestaan, ja silloin herää aina uusia kysymyksiä ja aiheita joista haluaisi jutella muiden samanhenkisten kanssa. Haluasiin myös joskus saada kunnolla aikaiseksi tehdä fanartia ja ehkä fikkejäkin, ja laittaa niitä sitten tänne...
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Taw

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Maaliskuu 13, 2008, 21:23:48 »
Itse en ainakaan usko Vuotiksen kaatumiseen millään lailla. Potter faneja tulee olemaan nyt ja aina, siitä ei epäilystä, niin suuren suosion on kirjasarja saanut. Kyllähän Tolkieninki teoksille löytyy edelleen runsaasti faneja, sivustoja on pystyssä vaikka millä mitalla vaikka itse kirjailija on kuollut ja niinikään teoksia ei tule enempää.

Ainoa syy voisi olla, että ylläpitäjät eivät enää jaksa pitää sivustoa pystyssä, eivätkä nimittäisi uusia ylläpitäjiä tilalleen. En kyllä usko näinkään tapahtuvan, ellei jotakin todella mystistä tapahdu. :D
Kyllä meitä on niin paljon pitämässä paikkaa pystyssä, esittämässä uusia ja aina vain uusia kysymyksiä ja juttuja, ettei loppua näy.

Kioshi

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Maaliskuu 15, 2008, 11:06:24 »
Itse en ainakaan usko Vuotiksen kaatumiseen millään lailla. Potter faneja tulee olemaan nyt ja aina, siitä ei epäilystä, niin suuren suosion on kirjasarja saanut

Olen aivan samaa mieltä! Olen vannonut etten koskaan tulisi unohtamaan näitä kirjoja tai niiden hahmoja, enkä aiokkaan. Vien muistoni vaikka hautaan asti, mutta en aio unohtaa niitä. Uskon näiden kirjojen elävän vielä vuosikymmenten päästä, ja toivon Vuotiksen tekevän niin samoin. Jos sivustoa suunnitellaan, lopetettavan, älkää tehkö sitä vaan antakaa vastuu niille ihmisille jotka tahtovat pitää tätä sivustoa pystyssä! Tai jos ajatteletta sen siirrettävän ilmaiselle palvelimelle, niin voin suoraan sanoa että minä maksan! Älkää siirtäkö tai tuhotko tätä paikkaa. Se on meille faneille todella arvokas.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #26 : Maaliskuu 16, 2008, 13:20:31 »
Itse ainakin luulen, että vaikka joiltakin innostus lopahtaisi kesken, niin tosifanit kyllä fanittavat Pottereita lopun ikänsä. Eli en usko että Vuotis kuolee.
Minäkin uskon näin. En usko että minun innostukseni minnekkään lopahtaa, vaikka Potter-buumi kaikkoaisikin. Siinä toisen ja kolmannen elokuvan välissähän oli sellainen railo, että Potterista tuli peräti nolo juttu, jos muistan oikein. Toivottavasti Vuotis pysyy elävänä ja hyvinvoivana vielä monia, monia vuosia.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
« Vastaus #27 : Maaliskuu 29, 2008, 22:26:00 »
Ainakin olisi kamalaa, että vuotis lopahtais nyt, kun olen sen salaisuudet vasta löytänyt!

Niinkuin joku täällä jo sanoikin: Meistähän se on kiinni loppuuko vuotis vai  ei.

itse toivon, että se pysyy pystyssä ainakin kaikkien leffojen ilmestymiseen asti.
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa Leonor

• valiopeelo
  • Hirnyrkki
« Vastaus #28 : Maaliskuu 30, 2008, 10:13:42 »
Itselläni on vahva usko siihen, että Vuotis pysyy pystyssä vähintäänkin kaikkien elokuvien tuloon asti ja siitä vielä kauan eteenpäin. Toiminta lopetetaan varmasti vasta sitten, kun kävijät vähenevät eikä ylläpito ole enää kannattavaa. Ylläpitäjät maksavat kuitenkin käsittääkseni pääasiassa omasta kukkarostaan tämän foorumin ylläpitämisen, mistä nostan ehdottomasti heille hattua. Vuotis tulee pysymään pystyssä vielä vuosia, jos maailman loppu ei tule kohdalle ennen sitä, voisi käyttäjä kunta nimittäin vähän harventua :D Ja minusta tuntuu, että jos rahat alkaisivat ylläpidolta loppua foorumin pystyssä pitämiseen, niin pystyttäisiin pienen avustuksen avulla vuotislaisilta nyhtämään rahaa eteenpäin jatkamiseen. En minä ainakaan antaisi paikan kaatua, ehen.
Optimist: someone who figures that taking a step backward after taking a step forward is not a disaster, it's a cha-cha. ~Robert Brault
Leonor -> Leo -> Leonor

Herugrim

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Maaliskuu 31, 2008, 07:58:31 »
Kauan. Tällä hetkellä Noidankattila on mukavan aktiivinen 8000 jäsenellään ja uusia jäseniä rekisteröityy päivittäin. Kyllä tämä pystyssä pysyy niin kauan kuin on ihmisiä jotka lukevat Pottereita/katsovat elokuvia = hyvin pitkään. Onhan Kontukin ollut pystyssä jo vuosia ja Tolkien-buumi vain jatkuu jatkumistaan.

Kyllä tämä foorumi kähisee pystyssä vielä vuosia, ellei sitten satu jotain kummallista.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #30 : Huhtikuu 03, 2008, 15:17:13 »
Kyllä tämä foorumi kähisee pystyssä vielä vuosia, ellei sitten satu jotain kummallista.

Kuten sellaista, että Vuotis rupeaa maksamaan liikaa, ja mistäs rahat sitten nyhdetään.

Poissa Miasma

• Vuotislainen
  • My Little Evil Pony
« Vastaus #31 : Huhtikuu 03, 2008, 15:23:48 »
Kuten sellaista, että Vuotis rupeaa maksamaan liikaa, ja mistäs rahat sitten nyhdetään.
Nuva Oy ostaa paikan, tietenkin. ;]
Who has time for tears?

Luisachenchenchen

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Toukokuu 17, 2008, 09:50:10 »
Hyvänen aika, mikä puheenaihe! Taidatte olla kaikki ihan hulluja, kun edes ajattelette (saati kirjoitatte) tuollaisia! Ei Vuotis nyt minnekkään katoa! Mielestäni Vuotiksella on juuri nyt hyvät mahdollisuudet laajeta ja saada uusia käyttäjiä! Esim. Kaikki muut taikamaailmoihin sijoittuvat kirjat keräävät monesti huomiota.. Tai sitten Ficci-osio. Vuotiksessa liikkuu aika paljon manga-väkeä, joten sinne voisi tehdä esim. kokonaan uuden osion HP-het:tien ja slashien sekaan. Oma manga-ficci osio! Tai joku Vakavat osio- Puhutaan sitten vaikka politiikasta, jos se joitakin ihmisiä kiinnostaa! ( muuten, mikä Vakavia vaivaa? Ne ei avaudu kohta puoleentoista viikkoon!?) Ja sitten (tämä kylläkin on ystäväni idea, mutta kuitenkin.. ) tehkää off-topicceja. Ei mitään rajoituksia (paitsi nyt jotain rasistisia kommentteja ei saa olla ja ne muut tavallisimpia) ja saa kirjoittaa ihan (melkein) mitä tahtoo! Monet on minunkin lähipiiristäni olleet rekkautumatta Vuotikseen juuri tuon takia..

Hemmetti, nyt saitte mut vihaiseksi ja surulliseksi. Huoh. Nyt mä nään kuitenkin seuraavan vuoden jotain painajaista, et Vuotis suljetaan. Mut ku ei suljeta!!!

Tupuliini

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Toukokuu 18, 2008, 10:16:22 »
Juups.... ( ei voi olla totta, enkö osaa aloittaa millään muulla tavalla! :O )

Tämä on ehdottomasti paras sivusto, jolla olen käynyt, enkä varmaan kestä, kun tämä lopetetaan. Siis jos tämä lopetetaan! Kukaan ystäväni ei ole erityisemmin kiinostunut Pottereista, joten minulla ei ole oikein keskustelukaveria taikamaailmaan liittyen. Täällä taas voin jutella kaikenlaista Pottereista! Ei tätä saa lopettaa.... * tärisee kauhusta *

Ja sitten...Kun Potter-elokuvat ja kaiken maailman hakuteokset on julkaistu, niin ei kai se sentään tarkoita, että kaikki kiinnostus taikamaailmaan lopahtaa!? Ei ainakaan minun kohdallani. Minulle Potterit ovat niin sanottu legenda. Potterini voivat vaikka periytyä suvussa, että kaikki saavat lukea ne!

Kyseiset kirjat ovat tuoneet elämääni hyppysellisen enemmän taikaa, joten miksi unohtaisin ne viimeisen elokuvan loppumusiikeissa???

~Elizabeth~

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
« Vastaus #34 : Toukokuu 18, 2008, 10:41:20 »
Täällä on jo melkein kaikkea sanottu, mutta sanonpa minäkin jotakin:

Minusta vuotis on niin hyvin järjestetty keskustelupalsta, täällä on hyvät säännöt, joita noudattamalla tästä foorumista on tullut mielestäni suhteellisen siisti ja asiallinen. Täällä ei ole zellaishta ärzhyttäwää teinix-kieltä, jolla monet muut keskustelupalstat on melkein kokonaan kirjoitettu. Vuotis on parhain foorumi jonka tiedän (ja olen aika monessa paikassa vieraillut). Eli miksi tämä lopettaisi ihan heti.

Ainakin hp-fanien sivustolla on sanottu, että tämä pysyy pystyssä siihen saakka kunnes viimeinen elokuvakin on ilmestynyt. Loppu on varmaan kiinni meistä. Eli jos emme halua vuotiksen lopettavan, niin pitää käydä täällä ahkerasti (minä melkein päivittäin).
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #35 : Toukokuu 22, 2008, 13:47:22 »

Sitten jokainen aktiivinen ja ihana pieni (tai suuri) vuotislainen voi varmaan euron tai pari lahjoittaa vuotiksen hyväksi. Käyttäjiä täällä on kuitenkin useampi tuhat, joten vaikka kävijämäärä vähenisi, niin riittäisi niitä silti. Ja nythän kun on tuo paitatilaus härdelli meneillään, niin siitähän menee pari euroa vuotiksen hyväksi kaikilta tilaajilta. Ja minä ainakin pyöristin sitä summaa vähän ylöspäin^^ (en halua kehua, mutta.. :P)

Vuotiksessa on paljon hyviä keskustelu aiheita, myös Pottereista itsestään löytyy aina jotain uutta ja ihmeellistä. Voi olla, että kun kaikki kirjat ja leffat ovat ilmestyneet, niitä ihmettelyjen aiheita on yhä vähemmän ja vähemmän, mutta minä en ainakaan usko, että tiedän kaiken mahdollisen Pottereista vaan aina uusi lukukerta pääsee jotenkin yllättämään (miksi niitä muuten jaksaisi lukea uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan?). Varmaa me, jotka olemme kasvaneet Pottereiden kanssa, pidämme paikkaa pystyssä ja löydämme aina uutta keskusteltavaa aiheesta.

~Xanie (on puhunut. Jälleen^^)

Poissa emwt

• Hovisäätäjä
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko vai Luihuinen?
« Vastaus #36 : Toukokuu 28, 2008, 13:13:34 »
Vuotis pysyy niin kauan kun maailmasta löytyy puheenaiheita. Tulevaisuudessa pelkästään Pottereita käsittelevät osastot luultavasti kaventuvat, mutta voihan täällä puhua muustakin. Ja niin, ne leffat on vielä näkemättä(haukkumatta) ja se hakuteoskin vielä tulossa. Ja ainahan tulee uusia tyyppejä, jotka vasta lukevat Potterit ekaa kertaa, ja niilläkin voi olla jotakin sanottavaa. Sais luvan olla!
Ei vuotis kaadu(ei saa kaatua!) siihen, että kaikki Potterit on julkaistu. Niin että pidetään vuotis pystyssä niin kauan kun huvittaa.
Kaiken säätämisen keskipisteessä.

koiraa

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Kesäkuu 07, 2008, 11:20:53 »
No en usko että vuotis lopettaa heti kun kaikki elokuvat on ilmestynyt, jos vain innokkaita keskustelijoita vielä löytyy sen jälkeenkin. Tosin se on tosiasia, että kaikki hyvä loppuu aikanaan, mutta se ei tarkoita että sen pitäisi loppua heti kun elokuvat on ilmestynyt. Sitä paitsi, mitä jos Rowling keksii jotain uutta, vaikkapa kirjoittaa vielä yhden kirjan? ( No joo, en usko, mutta ainahan saa toivoa )

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Kesäkuu 08, 2008, 11:27:29 »
En usko että Vuotis kaatuu vielä pitkään aikaan. Jos täällä on aktiivista ja rakentavaa keskustelua, hyviä näkökulmia jne. niin mitä järkeä tätä olisi lopettaa. Aika monelle tämä on koneella ihan ykköspaikka. Itseäni foorumit koukuttaa jostain kumman syystä.. En usko että vielä pitkään aikaan on mitään hätää. :) Rahahommista vielä sen verran: Vuotishan on nyt myynyt esim. paitoja ja laukkuja. Niistä varmaan tulee aika hyvin rahaa (en ole nyt ihan varma) niin että minua aihe huoleta. Ollaan aktiivisia niin varmaan Vuotis pysyy vielä pitkään pystyssä. :)
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Irene

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Kesäkuu 14, 2008, 01:06:13 »
Elän siinä toivossa, että Vuotis ei tule kaatumaan niin kauan kuin minä elän (eikä sen jälkeenkään), koska oikeat Potter -fanit eivät lakkaa rakastamasta näitä fantastisia kirjoja. Ja kuten tässä on sanottu, tulevat Potter -fanit tarvitsevat myös paikan, jossa keskustella aiheesta ja aiheeseen liittyvistä asioista. Ajatelkaapas kuinka vanha kirja Tolkien Taru Sormusten Herrasta on, ja silti ihmiset vielä lukevat sitä ja ihailevat. Joten rakkaat vuotislaiset, älkää lakatko rakastamasta Pottereita, vaan liittykää yhä edelleen seuraamme keskustelemaan, kirjoittamaan ja jakamaan omia ajatuksianne kanssamme.

- Irene

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #40 : Kesäkuu 14, 2008, 10:23:06 »
Ei Vuotista vain saa lopettaa vain sen takia, että kaikki Potter-kirjat ja -elokuvat ovat jo ilmestyneet! Itse olen ollut täällä noin kaksi ja puoli vuotta, ja minusta tuntuu, että olen tällä hetkellä aktiivisempi kuin koskaan ennen! Aina löytyy jotain uutta kommentoitavaa ja mielipiteitä Pottereista, vaikkei kirjoja ja elokuvia enää tulisikaan. Ja ainahan niitä ficcejäkin jaksetaan kirjoittaa, esim. menneestä tai tulevasta ajasta Pottereissa. Ja kyllähän täällä puhutaan paljon muustakin kuin Pottereista, itse asiassa alle puolet tämän foorumin osastoista on Potter-aiheisia, vaikka tämä ensisijaisesti Potter-foorumi onkin. Ja kuten on useaan kertaan sanottukin, Tolkien-aiheiset sivut ja foorumit elävät ja voivat hyvin, vaikka kirjojen ilmestymisestä onkin jotain 50 vuotta ja viimeisen elokuvankin neljä ja kaiken lisäksi itse kirjailijakin on jo kuollut. Eli en todellakaan usko, että tosifanit hylkäävät tätä paikkaa koskaan, enkä hylkää minäkään. Se on lupaus, jota en missään nimessä riko! Tosifanit kyllä fanittavat Pottereita ikuisesti ja niin myös minä! Ja jos ylläpito ei enää jaksa/ehdi jostakin syystä pitää tätä pystyssä (mitä en kyllä usko myöskään missään nimessä tapahtuvan), niin olen täysin varma, että aina löytyy uusia ehdokkaita siihen hommaan. Ja kun tämä foorumi on edelleenkin todella aktiivinen, niin ainakaan minä en näe mitään syytä, miksi tämä pitäisi lopettaa.

Eiköhän pidetä tämä foorumi pystyssä vielä vuosikausia, vai mitä, fanit?

-Hartsa - Potter fan forever
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2008, 21:18:12 kirjoittanut Hartsa »
Terve kaikille!

Poissa fascino

• Merirosvo
  • Vuotislainen
« Vastaus #41 : Kesäkuu 14, 2008, 15:21:08 »
Samaa mieltä edellisen kanssa :) Ja sitä paitsihan koko ajan syntyy uusia lapsia ja jo nytkin on tietyn ikäisiä jotka varmasti pian haluavat alkaa lukemaan pottereita, ja sitten he haluavat paikan jossa keskustellla. Sitä paitsi onhan vuotiksessa keskustelua paljon muustakin kuin pottereista! En minä ainakaan näe syytä lopettaa vuotista sen jälkeen kun kirjat ja elokuvat ovat ilmestyneet niin moneen vuoteen. Vaikka eihän asia minun päätettävissäni ole : ))
Missä on aarteesi, siellä on sydämesi
RIP Elli 4.8.2008

jedisoturi

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Kesäkuu 14, 2008, 18:15:55 »
Eihän vuotista voi lopetta Harry Potter elokuvien ja kirjojen loputtua sillä onhan täällä enempi keskustelua muista aiheista kuin Pottereista. Olen sitä mieltä että Vuotis pysyy ylhäällä vielä kauan.

Muoks:sori jos arvioin väärin mutta on täällä melkein enempi aiheita muista kuin Pottereista :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2008, 23:48:50 kirjoittanut jedisoturi »

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #43 : Kesäkuu 14, 2008, 20:41:00 »
Eihän vuotista voi lopetta Harry Potter elokuvien ja kirjojen loputtua sillä onhan täällä enempi keskustelua muista aiheista kuin Pottereista. Olen sitä mieltä että Vuotis pysyy ylhäällä vielä kauan.
Offia: Kyllä täällä minusta on enemmän keskustelua Potterista + Potter maailmasta kuin muista aiheista.
Asd

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
« Vastaus #44 : Kesäkuu 19, 2008, 21:49:25 »
Ja Vuotishan ei ihan helepolla kaadu! Kyllä täällä pysyy ainakin joitakin tosifanipotterkeskustelijoita senkin jälkeen, kun kaikki leffat on tulleet. Vielä on ties kuinka paljon asioita, mille ei ole vastauta ja mitä voi spekuloida. Ja Vuotiksessa on puhetta muustakin kuin Potterista, niin kyllä tämä pystyssä pysyy.

Vaikka kaikki kirjat ovat tulleet, leffatkin on vielä tulossa. Kirjoissa on vielä monta epäselvää kohtaa, ja leffoistahan niitä löytyykin! Lisäksi koko ajan tänne rekkaa porukkaa ja tulee uusia Potter-faneja, jotka joku kaveri opastaa Vuotikseen.

Täällä on myös ficcejä ja Kirjoittajanurkka, missä toisessa on fanfictionia ja toisessa normaaleja kirjoituksia. Ficcejä varamsti kirjoitetaan vielä tulevaisuudessakin. Niihin tulee aina lisää ficcejä aj novelleja ja jatkotarinoita, sekä Vuotisficcejä!

Jos ylläpito ei jaksa tätä ylläpitää, niin eiköhän täältä löydy halukkaita ylläpitämään Vuotista. Auroreita, Sanomattomia, Valvojaoppilaita, Reserviauroreita ja kaikkea mahdollista on tämmöistä "toisen portaan" ylläpitoa. Täällä on paljon aktiiveja, joten en usko että Vuotis katoaa vielä moneen vuoteen. Ei ole mitään syytä lopettaa Vuotista.

Hartsa, samaa mieltä kanssasi; Vuotis on pystyssä vielä pitkään!

- Flyra
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Cailín

• Vuotislainen
« Vastaus #45 : Kesäkuu 20, 2008, 14:44:34 »
Olis kyllä ihanaa, jos vuotis pysyis ylhäällä aina. :)
Mutta itse olen niin pessimistinen, että en usko siihen. Mun mielestä viimeistään kahden vuoden päästä porukka alkaa täältä harvenemaan, ja ne jotka jää, katkeroituu ja muuttaa paikan hengen.
Mun mielestä vuotiksen pääjuttu ennen oli tulevien kirjojen tapahtumien spekulointi, ja nyt kun se on ohi, on iso osa vuotista kadonnut. Voihan sitä vielä spekuloida, mutta jotenkin mulla on ainaskin lähtenyt hohto siitä.  Leffat on tulossa, ja niiden ilmestymisen aikaan täällä toki löytyy porukkaa, kun halutaan esittää (rakentavaa) kritiikkiä niistä. Niin, itsellä ei siis ole kovin positiiviset tulevaisuudennäkymät.
Ficit elää kai hieman pidempään. Tulevista potter-sukupolvista sen verran, että en usko heistä tulevan yhtä fanaattisia faneja kuin meistä, sillä he eivät ole joutuneet odottamaan kirjojen ilmestymistä. Yhden kesälomaviikon aikana voi lukea kaikki kirjat! Kun toiset ovat odottaneet uutta kirjaa puolet elämästään. Vaikka itse aina kirosi odottamista, niin ehkä juuri se on tehnyt meistä sitä mitä me olemme nyt....

Ewestar

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Kesäkuu 28, 2008, 22:59:13 »
Uskoakseni aika pitkään leffojenkin ilmestymisen jälkeen. Eihän sitä koskaan tiedä. Ja jos moderaattoreiden ( vai miksikä niitä täällä kutsutaan) innostus lopahtaa uskon heidän hankkivan tilalleen jonkun yhtä innokkaan fanin kuin he ennen. Ja Biliuksella on tylsää sen takia tämä viesti.

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #47 : Kesäkuu 30, 2008, 18:04:13 »
Minä en ainakaan voi kuvitella vuotiksen menetystä. Käyn täällä niin paljon kuin vain vapaa aikoinani pystyn. Uskon, että meillä potter-faneilla riittää keskustelua vielä pitkäksi aikaa ja uusiakin tulee.
Kumpa tätä ei koskaan lopetettaisi! Minun vahva mielipiteeni...

-Lohikäärmelady
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #48 : Kesäkuu 30, 2008, 18:16:34 »
Mihinkäs Vuotis nyt katoaisi? Niin kauan kuin kävijöitä on ja innostusta riittää, niin eiköhän tämä paikka pystyssä pysy. Minä en ainakaan pysty kuvittelemaan eläväni ilman Vuotista, vaikken enää niin aktiivinen olekaan  ja vaikken ole niin kova Potter-fanikaan, niin kyllä minä täällä pysyn, vaikka sen lopun ikääni.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
« Vastaus #49 : Kesäkuu 30, 2008, 18:28:13 »
Ja Vuotishan ei ihan helepolla kaadu! Kyllä täällä pysyy ainakin joitakin tosifanipotterkeskustelijoita senkin jälkeen, kun kaikki leffat on tulleet. Vielä on ties kuinka paljon asioita, mille ei ole vastauta ja mitä voi spekuloida. Ja Vuotiksessa on puhetta muustakin kuin Potterista, niin kyllä tämä pystyssä pysyy.

...

Jos ylläpito ei jaksa tätä ylläpitää, niin eiköhän täältä löydy halukkaita ylläpitämään Vuotista. Auroreita, Sanomattomia, Valvojaoppilaita, Reserviauroreita ja kaikkea mahdollista on tämmöistä "toisen portaan" ylläpitoa. Täällä on paljon aktiiveja, joten en usko että Vuotis katoaa vielä moneen vuoteen. Ei ole mitään syytä lopettaa Vuotista.

Uskoakseni aika pitkään leffojenkin ilmestymisen jälkeen. Eihän sitä koskaan tiedä. Ja jos moderaattoreiden ( vai miksikä niitä täällä kutsutaan) innostus lopahtaa uskon heidän hankkivan tilalleen jonkun yhtä innokkaan fanin kuin he ennen.

Itse en ole aivan näin optimistinen. Minulle on aivan selvää, ettei vuotis varmasti kymmentäkään vuotta elä, jos elää, se on suoranainen ihme. Ajatukseni peruste ei kuitenkaan liity Pottereiden mahtavuuteen ja tämän foorumin erinomaisuuteen tai siihen kuinka vahva fanipohja kyllä pysyy ikuisesti. Ei. Kyse on rahasta.

Vuotis maksaa ylläpitäjilleen tällä hetkellä 75 euroa kuussa (toukokuulta 2007). On sanomattakin selvää, ettei sen summan maksaminen omasta pussistaan ole kovinkaan houkuttelevaa. Siinä vaiheessa, jossa Vuotiksen tämänhetkiset nokkamiehet (naiset) huomaavat, etteivät enää oikeastaan ole kiinnostuneet tästä paikasta, tai kun heidän rahansa loppuvat luulen, ettei ihan tuosta noin vain saada tilalle ihmisiä, jotka olisivat valmiit maksamaan tuota summaa kerran kuussa (eli kaksitoista kertaa vuodessa = 900 euroa)

Kyllähän rahaa Vuotikselle saa lahjoittaa ja jotkut varmasti lahjoittavatkin, mutta tämänvuotinen aprillipila antoi osviittaa vähän siitä kuinka moni oikeastaan edes ajattelee, että rahaa voisi lahjoittaa. Tuhat euroa vuodessa on kuitenkin jokseenkin suuri summa ja luulen, että vuotislaisista suurinosa on koululaisia / opiskelijoita, joilla ei ole suuriakaan tuloja. Lisäksi jokainen kirjoitettu viesti vie muistia ja tämnhetkinen tilakin tulee loppumaan jossain välissä. Muistin lisääminen nostaa hintaa entisestään ja epäilen, ettei siihen kovinkaan halukkaasti lähdetä mukaan.

Olen siis itse iloinen jokaisesta päivästä, jolloin Vuotis on elossa, mutten oleta, että tämä on ikuinen foorumi.

Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Argonblue

• Parasta ennen: 17.11.2009
  • Vuotislainen
« Vastaus #50 : Kesäkuu 30, 2008, 21:27:01 »
Miléna osuu tuossa naulan kantaan. Mikäli olisikin vain kirjoittajista kiinni, niin Vuotis pysyisi pystyssä hamaan ikuisuuteen. Tämä siksi, että Pottereista riittää kommentoitavaa ja spekuloitavaa vaikka kuinka ja onhan Vuotiksessa niin paljon muutakin. Täällähän keskustellaan henkevästi lähes aiheesta kuin aiheesta.

Todellisuudessa kuitenkin raha on se joka ratkaisee. Ennemmin tai myöhemmin Vuotis käy ylläpitäjien kukkarolle kestämättömäksi ja on lyötävä lappu luukulle taloudellisista syistä.

Sitä odotellessa...
"We will be perfect...    ...in every aspect of the Game"

Vastarannankiiski vauhdissa taas...

Poissa henia

• Pikkuisen harhassa oleva
  • Vuotislainen
  • Pottermore: QuillNiffler10113
« Vastaus #51 : Kesäkuu 30, 2008, 23:01:24 »
Tämä kysymys ei ole oikeastaan ollut paljonkaan mielessäni. Itse ajattelen, että Potterit ovat vielä joskus klassikkoja, joita luetaan vielä 30-50 vuodenkin päästä, kuka tietää. Itse en kyllä aio poistua Vuotiksesta vielä pitkään aikaan, jos se on minusta kiinni. Jos Vuotis lopetetaan, sen on harmi, mutta sille ei vain voi mitään.

Leung

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Heinäkuu 01, 2008, 18:30:30 »
En oikeen tiiä, voi hyvinki olla mahdollista että Vuotiksesta tulee jossain vaiheessa tosi hiljanen paikka, mutten usko että useimmat lopettaa koskaan Pottereiden ihailua. Mä itsekään en oo muutamiin kuukauksiin käyny täällä, mutta oon tiiviisti lukenu Pottereita ja tykänny kokoajan! Ei oo vaan ollut intoa tänne tulla. ;D

Poissa Empaldo

• Roiskeläppä
  • Vuotislainen
« Vastaus #53 : Heinäkuu 03, 2008, 13:52:10 »
Tammen haastateltua Lupinia asiasta, niin Tammen sivuilla luki näin.

Lainaus käyttäjältä: Lupin
Mickelsson kertoo Vuotiksen jatkavan ainakin siihen asti, että viimeinen elokuva on julkaistu.
— Sen jälkeen pitää katsoa riittääkö ihmisillä kiinnostusta asiaan. Ja eihän sitä tiedä, jos Rowling vaikka innostuisi kirjoittamaan lisää kirjoja muusta aiheesta.

Se riippuu siis meistä, arvoisat vuotislaiset.
”Life is complicated. I've killed people, smuggled people, sold people. Perhaps here, things will be different.”  -Niko Bellic

Poissa Ronija

• Rouva Weasley
  • Vuotislainen
  • Minä näen thestralit.
« Vastaus #54 : Heinäkuu 03, 2008, 14:14:33 »
Kyllähän se niin on, että niin Vuotis kun HP -fanitkin pysyvät niin pitkään pystyssä kuin on aktiivisia faneja. Jos aktiiviset on laskettavissa yhden käden sormilla, niin on se ylläpitäjienkin motivaatio hukassa.

Tietysti sivuston jatkumiseen vaikuttaa myös ylläpitäjien motivaatio, mutta jos aktiiveja on paljon niin jossain vaiheessa viisas ylläpitäjä osaa astua syrjään ja antaa tilaa itseään aktiivisemmalla ylläpitäjälle.

Joku nosti esiin tuon taloudellisen puolen, joka on kyllä tosiasia tässä nettimaailmassa. Kuitenkin jos foorumi on niin rakas, miksi sitten ei kuitenkaan voisi tehdä lahjoitusta sen ylläpitämiseksi. Lahjoituksen kun ei tarvitse olla suuri,sillä jos jokainen vuotislainen lahjoittasi nyt vaikka kampanjana yhden euron vuotiksen tilille, niin sillä saataisiin koottua aika mukava summa foorumin ylläpitämiseksi. Vaikka rahaa ei tarvittaisi nyt, niin eihän se tililtä katoaisi tulevaisuutta ajatellen. Olisipahan sitten antaa taloudellista tekohengitystä kun sen aika koittaisi. Miksiköhän kukaan ei koskaan ole tällaista kampanjaa perustanut jo aiemmin vaikka talous vielä on kunnossa?

Jokaisen on kuitenkin henkisesti valmistauduttava siihen, ettei mikään ole ikuista.
"Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä."
Antoine De Saint-Exupéry

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #55 : Heinäkuu 03, 2008, 14:27:49 »
Joku nosti esiin tuon taloudellisen puolen, joka on kyllä tosiasia tässä nettimaailmassa. Kuitenkin jos foorumi on niin rakas, miksi sitten ei kuitenkaan voisi tehdä lahjoitusta sen ylläpitämiseksi. Lahjoituksen kun ei tarvitse olla suuri,sillä jos jokainen vuotislainen lahjoittasi nyt vaikka kampanjana yhden euron vuotiksen tilille, niin sillä saataisiin koottua aika mukava summa foorumin ylläpitämiseksi.

Ja kuitenkin edellämainitsemani aprillipilan (tietämättömille: Vuotis oli rahaongelmissa muka myyty ja erilaisia pro-jäsenyyksiä alettiin myydä) aikaan erittäin monet sanoivat, etteivät ole valmiita maksamaan. Jotkut jopa ihmettelivät, että mihin foorumi muka tarvitsee rahaa. Siksi mielestäni on aivan turhaa optimistisuutta ajatella, että vuotislaiset olisivat valmiita maksamaan sen verran, että ylläpitäjät olisivat vapaana maksuista. Ja siinä vaiheessa kun raha on tiukalla harvalla on pokkaa laittaa vähäiset rahat foorumin ylläpitämiseen. "Ostaakko ruokaa, vai ylläpitää Vuotista, kas siinä pulma"

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #56 : Heinäkuu 03, 2008, 14:37:43 »
Joku nosti esiin tuon taloudellisen puolen, joka on kyllä tosiasia tässä nettimaailmassa. Kuitenkin jos foorumi on niin rakas, miksi sitten ei kuitenkaan voisi tehdä lahjoitusta sen ylläpitämiseksi. Lahjoituksen kun ei tarvitse olla suuri,sillä jos jokainen vuotislainen lahjoittasi nyt vaikka kampanjana yhden euron vuotiksen tilille, niin sillä saataisiin koottua aika mukava summa foorumin ylläpitämiseksi.

Ja kuitenkin edellämainitsemani aprillipilan (tietämättömille: Vuotis oli rahaongelmissa muka myyty ja erilaisia pro-jäsenyyksiä alettiin myydä) aikaan erittäin monet sanoivat, etteivät ole valmiita maksamaan. Jotkut jopa ihmettelivät, että mihin foorumi muka tarvitsee rahaa. Siksi mielestäni on aivan turhaa optimistisuutta ajatella, että vuotislaiset olisivat valmiita maksamaan sen verran, että ylläpitäjät olisivat vapaana maksuista. Ja siinä vaiheessa kun raha on tiukalla harvalla on pokkaa laittaa vähäiset rahat foorumin ylläpitämiseen. "Ostaakko ruokaa, vai ylläpitää Vuotista, kas siinä pulma"

Sitä paitsi jossittelu vaiheessa on helppoa sanoa olevansa valmis maksamaan esim. 20€/kk, mutta kun tuollainen tilanne todella tulisi eteen, voisi monella mieli muuttua.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Poissa Ronija

• Rouva Weasley
  • Vuotislainen
  • Minä näen thestralit.
« Vastaus #57 : Heinäkuu 03, 2008, 15:16:05 »
Siksipä ajattelinkin, että rahallinen tekohengitys -keräys kannattaisi tehdä nyt kun aktiiviporukkaa vielä on paikalla. Voin itsekin myöntää rehellisesti etten maksaisi 20 euroa kuussa Vuotiksen ylläpitämiseksi missään vaiheessa, vaikka foorumi kuinka rakas onkin. Kuitenkin tuollainen yhden kerran toteutettava kampanja olisi eri asia, jossa jokainen luovuttaisi pienen summan.  Olen miettinyt itse sitäkin, että ylläpito voisi tuon kampanjan turvin vaikka myydä noita titteleitä tai jotain samassa syssyssä eli eurolla mieleinen titteli. Eipähän oltaisi tavan tallaajat enää pelkkiä velhoja.

Nämä on vain hulluja ideoita pienessä aktiivipuuhkassa, mutta ajattelen vain että foorumin pelastamiseksi tulisi tehdä taloudellisesti jotain nyt eikä sitten kun on jo kuolemassa. Mutta tosiasia on, että miksi antaa tekohengitystä sellaiselle joka ei porukkaa kiinnostaisi. Kuitenkin joku pikkuinen foorumilainen tulisi onnelliseksi, kun foorumi pysyisikin pystyssä tekohengityksen turvin vielä kuukauden ennen kuolemaansa.

Minusta vain tällaisen tekohengityskampanjan pitäisi tulla käyttäjien puolesta, ei ylläpidon.
"Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä."
Antoine De Saint-Exupéry

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #58 : Heinäkuu 03, 2008, 15:24:34 »
Siksipä ajattelinkin, että rahallinen tekohengitys -keräys kannattaisi tehdä nyt kun aktiiviporukkaa vielä on paikalla.

Ei minusta se, että tämän hetken aktiivit, joutuisivat maksamaan tulevien aktiivien Vuotiksen käytöstä, ole nyt kuitenkaan oikein. Siinä vaiheessa kun nykyinen aktiiviporukka löytää jotain muuta tekemistä on aivan oikein, että jäljelle jäävät maksavat, mikäli tarvetta on.

Ajatuksena ajatuksesi on hyvä, mutta todellisuuteen suhtautettuna se tuottaa ongelmia. Lisäksi minusta olisi kummallista, että keräisimme rahaa tulevaisuuden ongelmia varten, sensijaan, että maksaisimme Vuotiksesta nyt. Vaikka Vuotis onkin nyt hengissä, ei se tarkoita edelleenkään sitä, että rahallisen ylläpidon vastuu olisi vain Vuotiksen ylläpitäjien harteilla. Vuotis maksaa, vaikka näkyviä ongelmia ei ole.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #59 : Heinäkuu 03, 2008, 17:08:32 »
Lainaus
Ja kuitenkin edellämainitsemani aprillipilan (tietämättömille: Vuotis oli rahaongelmissa muka myyty ja erilaisia pro-jäsenyyksiä alettiin myydä) aikaan erittäin monet sanoivat, etteivät ole valmiita maksamaan

mmh. Jos rahallisesti tulee tosi tiukka paikka vuotikselle, niin luulen, että aika monet käyttäjät ovat valmiita muutaman euron pussistaan antamaan yhteiseen kassaan vuotiksen ylläpitämiseksi. Tuossa aprillipilassa minusta selvisi lähinnä se, että kukaan ei ole valmis maksamaan 20e (tai enemmän.. Tai olikos siinä myös halvempia vaihtoehtoja?) joka kuukausi siitä ilosta, että saa käydä täällä. Moni on kuitenkin jossain välissä maininnut, että pari euroa ei olisi niin paha. Ja nythän on menossa (tai oli) tuo paitojen myynti. Niistäkin jokaisesta myydystä tuotteesta menee jonkin verran vuotiksen kassaan, ja minä taisin vielä pyöristää vähän ylöspäin sitä summaa^^ Samalla pieni lahjoitus..

Mutta sitten kun käyttäjiä alkaa olla vähemmän ja paikka alkaa pienetä muutenkin, niin tiukan paikan tullen en pitäisi mahdottomana, että vuotis siirrettäisiin jollekin ilmaiselle foorumille. Ei, ne eivät ole yhtä hyviä ja ovat täynnä mainoksia, mutta voi olla, että jos vaihtoehtona on lopettaminen ja se, niin ehkä siihen sitten on tyytyminen. Tai sitten nykyiseen vuotikseen voi ottaa jotain mainoksia? Siis niitä, että kun joku klikkaa, niin vuotis saa jonkun palkkion siitä.. Ymmärsikö kukaan? Vaihtoehtoja on varmasti monia, jos tiukka paikka tulee, kun niitä on pakko jostain keksiä, niin sitten niitä keksitään.

inia

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Heinäkuu 11, 2008, 18:20:42 »
Parinkymmenen vuoden kuluttua varmasti tehdään uusi Potter filmatisointi, toivoisin että tv-sarja sillä kertaa.
Ja Rowling ehtii kirjoittaa vielä jatkoa tai kelmitarinoita ennen sitä... ellei keksi jotain uutta vastaavaa sarjaa.

HaPoFa

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Heinäkuu 19, 2008, 07:49:13 »
Eiköhän tämä lahjoituksia saisi, jos pistäisitte vaikka jonkin lahjoitus topicin jossa olisi ohjeet. Ja sitten rahat kirjeessä vaihtoehto mukaan! :D

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #62 : Maaliskuu 07, 2009, 22:29:30 »
Eiköhän tämä lahjoituksia saisi, jos pistäisitte vaikka jonkin lahjoitus topicin jossa olisi ohjeet. Ja sitten rahat kirjeessä vaihtoehto mukaan! :D

Haha, tuossa olisi periaatteessa ideaa, siten me pienet lapsoset ilman luottopankkirahakorttilappusia voisimme pennosiamme lähetellä. Mutta toisaalta taas tuossa kirjekuorihommassa ei taitaisi olla mitään järkeä.

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
« Vastaus #63 : Huhtikuu 10, 2009, 22:05:35 »
Minä en maksaisi mistään mitään. Minä olen aina varaton ja en haluaisi joutua maksamaan siitä, että saan käyttää jotain foorumia. Mutta koska se ei oikeastaan ollut tämän topicin pääpointti, jätän sen tuohon. Mutta itsekin olen näitä, jotka eivät jo jonkiin aikaan ole kiinnostuneet Pottereista suuremmin vaan hengaan täällä ihan sen takia, kun täällä on mukava käydä ja toimia aurorina siinä sivussa. Täällä on populaa ja mielenkiintoisia keskusteluja joita lukea ja kommentoida. Voin myös julkaista tekstejäni ja lukea muiden tuotoksia. Minusta se jo itsessään varmistaa etten ole hylkäämässä vuotista vielä pitkään aikaan jos koskaan ellei paikka lopeta olemassaoloaan joskus.
Julien, you're slow-motion suicide.

Poissa aholopai

• kappale kauheinta historiaa
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Huhtikuu 10, 2009, 22:21:54 »
Minä en myöskään aio hylätä vuotista ainakaan toistaiseksi vaikka potterit loppuisivatkin, kun onhan tällä palstalla erittäin mielenkiintoisia keskusteluja ja mukavaa päivärutiinia messengerissä ja irc-galleriassa roikkumisen lisäksi.

Poissa sunshine

• törmäsi ikkunaan
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornGhost192
« Vastaus #65 : Huhtikuu 13, 2009, 12:31:44 »
En usko, että vuotis kuolee vielä kovinkaan pitkään aikaan. Uusia faneja tulee koko ajan ja nyt on tuo rahan lahjoittamis-juttukin ja luulen, että aika monet on valmiita lahjoittamaan vaikka vain pari euroa vuotiksen hyväksi.
Jotkut topicit saattaa kyllä kuolla melko piankin, mutta esim ficci osio on varmaankin pystyssä vielä pitkään..
Ja onhan noita leffojakin on vielä tulossa, niin kyllä vuotis vähintään niiden ilmestymiseen asti on pystyssä.
Ole itse se muutos, minkä haluat maailmassa nähdä

Poissa Carlos

• Vuotislainen
    • LiveJournal
« Vastaus #66 : Huhtikuu 15, 2009, 20:58:43 »
Jos kävijämäärä vähenee, voitaisiin vuotis ehkä siirtää halvemmalle tai peräti ilmaiselle palvelimelle. HP-faneista en tiedä, mutta olisi kiva että sekin sivusto säilyisi mahdollisimman pitkään. Oleellisimmat asiat (leffa- ja kirjajutut) voisi siirtää johonkin halvempaan tai ilmaiseen sivustoon ja poistaa uutisarkisto.
ai onko tämä maksullinen O_o

Maailmassa hyvin harvat asiat ovat ilmaisia. Joten kyllä, Vuotiksen ylläpidosta joudutaan maksamaan ihan oikeaa rahaa. Mitä esitettyyn ajatukseen tulee, niin ilmaiset palvelimet ovat hyvin usein jollain tavalla kelvottomia ja usein myös halvat.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #67 : Huhtikuu 16, 2009, 07:20:45 »
voi eihh! vuotis on ainut paikka jossa minua ei syrjitä/tms.  vain ikäni perusteella, ja tunnun olevani kotona täällä! 'he' ovat kyllä niin kovan työ-urakan nähneet vuotiksen takia, että huhhuh! en todellakaan tahdo että tämä ihanuus loppuisi kohta!

Taisiis, kaikkihan loppuu aikanaan, mutta koska tämä aikanaan on?
Harry Potterin fanittaminen hiipuu, mutta katsotaan katsotaan. (katsotaan katsotaan mutta mitään ei tapahdu!  -Ruu, nalle puh.)
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Aqutalio

• Vuotislainen
  • Pottermore: WaveSand28304
« Vastaus #68 : Toukokuu 17, 2009, 04:04:02 »
Ei se fanitus siihen lopu kun leffat ja kirjat on ilmestyny. Kyl juteltavaa aina riittäää :)
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.”
― Bernard M. Baruch

hamis

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Kesäkuu 11, 2009, 15:26:16 »
Ei se fanitus siihen lopu kun leffat ja kirjat on ilmestyny. Kyl juteltavaa aina riittäää :)
Totta kai minä ainakin luen erittäin vähän itse kirjoihín liityviä foorumeja. Mutta koko ajan tulee lisää faneja!!!!

Poissa siilinpiikki

• Vuotislainen
« Vastaus #70 : Kesäkuu 11, 2009, 15:49:02 »
Vuotis on jo nyt laaja keskustelufoorumi. Se ei ole täysin riippuvainen Pottereista. Kuitenkin foorumi on tarkoitettu Potter- faneille ja niin kauan kun innostusta löytyy niin kyllä sitä uuttakin keksitään. Kyllä sitä innostus joillain lopahtaa, mutta uusia lukijoita tulee. Tolkienkin on jo kuollut, mutta innostus ei ole sammunut niihin kirjoihin.
Rahatilanne ja ylläpitäjien jaksaminen on erijuttu, mutta rahatilannettakin jo hoidetaan.
Joten tilanne on avoin.

//Joo, huomasin juuri että en sanonut mitään sen uudempaa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2009, 16:33:29 kirjoittanut siilinpiikki »
Voldemort menee kauppaan.

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #71 : Kesäkuu 15, 2009, 16:17:26 »
Ei Vuotis ikinä ole ikinä menestnyt sen enempää uuden kirjan/elokuvan ilmestyessä. Samaa tahtia ollaan aina menty (Ollaanhaan täällä viisi vuotta pyöritty). Vuotis loppuu silloin kun ylläpitäjillä ei ole enää kiinnostusta pitää foorumia yllä. Näin suurelle Potter-foorumille löytyy kyllä kirjoittajia vielä pitkäksi, pitkäksi aikaa.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #72 : Kesäkuu 15, 2009, 19:47:05 »
Ei Vuotis ikinä ole ikinä menestnyt sen enempää uuden kirjan/elokuvan ilmestyessä. Samaa tahtia ollaan aina menty (Ollaanhaan täällä viisi vuotta pyöritty). Vuotis loppuu silloin kun ylläpitäjillä ei ole enää kiinnostusta pitää foorumia yllä. Näin suurelle Potter-foorumille löytyy kyllä kirjoittajia vielä pitkäksi, pitkäksi aikaa.
Mutta voidaanhan ylläpitäjiäkin vaihtaa ja foorumi siirtää jollekkin ilmaiselle purkkasoftalle, ja varmasti löytyy aina kiinnostuneita modeja ja ylläpitäjiä.
Asd

Poissa Carlos

• Vuotislainen
    • LiveJournal
« Vastaus #73 : Kesäkuu 16, 2009, 18:58:20 »
Mutta voidaanhan ylläpitäjiäkin vaihtaa ja foorumi siirtää jollekkin ilmaiselle purkkasoftalle, ja varmasti löytyy aina kiinnostuneita modeja ja ylläpitäjiä.

Siinä vaiheessa kun ilmainen purkkasofta riittää Vuotiksen tarpeisiin niin Vuotis nykymuodossaan on kuollut.

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #74 : Kesäkuu 17, 2009, 11:01:43 »

Siinä vaiheessa kun ilmainen purkkasofta riittää Vuotiksen tarpeisiin niin Vuotis nykymuodossaan on kuollut.

Nojoo oikeassa olet. Mutta varmasti löytyy hyvin pitkälle sellasia joilla on aikaa ja resursseja pitää foorumia yllä...
Asd

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #75 : Heinäkuu 06, 2009, 16:12:32 »
Minusta Vuotis on ihana paikka ja en näe mitään syytä miksi se pitäisi lopettaa. Kun täällä nyt olen jo vähän aikaa ollut niin täytyy myöntää että nämä ovat parhaimmat sivut ikinä missä olen käynyt. Eihän täällä edes keskustella pelkästään Harry Potterista, niinkuin ennen rekisteröitymistäni luulin, vaan kaikesta muustakin mahdollisesta. Joten jos kävijöillä joistain syistä lopahtaisi innostus Harry Potteriin (mihin en näe edelleenkään mitään syytä, Potter-fanejahan kaikki täällä olevat) niin täällä on paljon muutakin hauskaa tekemistä :)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2009, 19:13:44 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa RIP

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #76 : Heinäkuu 10, 2009, 22:15:27 »
Kyllä mä uskon et Vuotis jatkaa pitkään pottereiden lopettamisen jälkeenkin. En ala lupaamaan olemattomia, että loppuikäni täällä kävisin, mutta en usko kiinnostukseni lakkaavan ainakaan muutamaan vuoteen. Ja ainahan tänne tulee lisää kiinnostuneita. Minä ainakin olen yrittänyt kavereilleni kertoa tästä paikasta :)
Malfoy on vain väärinymmärretty nero

Hemming

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Heinäkuu 20, 2009, 23:23:59 »
En minäkään oikein jaksa uskoa, että Vuotiksen suosio olisi suoraan verrannollinen uusien kirjojen ja elokuvien ilmestymiseen - täällä on paljon muutakin aktiviteettia ja keskustelut pyörivät hyvinkin monenlaisten, täysin Pottereihin liittymättömien teemojen ympärillä. Uusia faneja tulee koko ajan; aina joku aloittaa lukemaan Pottereita ensimmäistä kertaa, uusia hullaantuu ja fandomi kasvaa koko ajan vaikka osalta vanhoista faneista kiinnostus lopahtaisi. Moni meistä on varmasti kuitenkin kategoriaa "fan for a lifetime", ja vaikka osa salaisuuksista on paljastunutkin seitsemännen kirjan ilmestyttyä ja Rowlingin paljastusten myötä, spekuloitavaa riittää kuitenkin vuosiksi eteenpäin ja tuskinpa Rowling koskaan tulee valottamaan kaikkia taikamaailman mysteerejä faneille; taatusti hän pitää hyvän osan asioista vain omassa mielessään. Ja jos mysteerien penkominen lopahtaisikin, mielipiteistä voidaan käydä ja varmasti käydäänkin keskustelua maailman tappiin saakka, onhan meillä jokaisella omat mielipiteet ja näkökulma asioihin. Ainakin minusta ne ovat vähintään yhtä kiehtovia keskustelunaiheita kuin kirjojen mysteerien selvittely.

Ei, en todellakaan usko tämän tarun loppuvan aivan lyhyeen.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #78 : Elokuu 14, 2009, 13:59:43 »
En tiedä, mutta kammoan sitä jos se vikan elokuvan jälkeen lopetetaan. :( Vuotiksesta on tullut mulle melko rakas paikka, ja myönnän, olen
riippuvainen Vuotikseen. Tietysti sitten, kun elokuvatkin on ohi, Vuotis varmasti muuttuu. Ei viitsi enää maksaa Vuotiksen ylläpidosta...
Vuotis on rakas tällaisena ja toivon ettei se muutu miksikään!

*polvistuu tietokoneen eteen kädet ristissä ja huutaa: Älä kuole, Vuotis, ÄLÄ!*
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #79 : Elokuu 16, 2009, 21:33:21 »
Jos ikinä voitan lotossa, niin Vuotista odottaa muhkea rahalahjoitus. Sitä odotellessa toivon foorumin kituuttelevan hengissä.

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #80 : Elokuu 17, 2009, 00:47:06 »
No, koska uskon,etteivät Harry Potterit kuole koskaan, niistä tulee klassikoita, niin uskon myös, että faneja riittää tänne kirjoittelemaan vielä pitkään. Kunhan vain ylläpitäjiä ja rahavaroja riittää:)
Tahdonvoimaa!

Poissa Jaimee

• kirjoitusvirheiden professori
  • Vuotislainen
« Vastaus #81 : Elokuu 17, 2009, 16:17:56 »
Toivottavasti ei.Ja Potter-faneja riittää pitämään vuotiksen pystyssä, koska täällä ei kyllästy Potter-aiheeseen, sillä keskustella voi muustakin.Ja itsehän voimme asiaan vaikuttaa!
Tee sitä, mikä saa sinut heräämään eloon.

Poissa sunnywolf

• Vuotislainen
  • kettutyttö
« Vastaus #82 : Elokuu 23, 2009, 22:52:13 »
Voi olla, että väki hiipuu vuosien myötä, varsinkin kunhan elokuvasarja saadaan päätökseensä. (Tarkoitan niitä jotka fanittavat vain elokuvia, ei niinkään kirjoja) En kuitenkaan usko Vuotiksen loppuvan kokonaan vielä aikoihin. Riippuu ylläpitäjien jaksamisesta, ja tietenkin kaikista meistä Vuotislaisista. ^^
Living like this is a full-time business.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #83 : Tammikuu 14, 2010, 17:20:20 »
En yksinkertaisesti voi kuvitella elämää ilman Vuotista. (Tai voin, mutta ankealta näyttää. ): )

Ihme kyllä, vaikka en ole kovin vanhettunut täällä Vuotiksessa, olen jo jäänyt tähän paikkaan koukkuun :) Tahmiksen(kin) tavoin sanon, että se olisi erittäin surullista, jos näin mukava paikka pistettäisiin halki, poikki ja pinoon heti kuin mahdollista. Elämäni tulisi lopettamisen jälkeen ainakin jossain määrin muuttumaan, on Vuotis jo niin iso osa elämääni. Kaikki hyvä ei kuitenkaan jatku loputtomiin, mutta toivoisin Vuotikselle vielä monta tulevaa elinvuotta :)
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #84 : Tammikuu 14, 2010, 17:22:12 »
Ei, ei, ei. Vuotis ei saa lopettaa!

Kyllähän täällä on paljon muutakin tekemistä kuin vain tästä tärkeästä kirjasarjasta puhumista! Itse olen saanut täältä mukavia, jos ei nyt ystäviä, niin tuttavia, ja tykkään kyllä kirjoittaa ihan muuallekin kuin vain Harry Potter - aiheisiin keskusteluihin!
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #85 : Helmikuu 21, 2010, 02:01:46 »
Ehottomasti 4 evööh and evööh. Tai no ehkei sentään. Ainakin niin kauan että viimeinenkin Potter leffa tulee ja varmaan vähän aikaan sen jälkeenkin. Itse toivoisin että paikka säilyisi ikuisesti, mutta eihän mikään kestä ikuisesti. Tosin olen tähän paikkaan jo niin koukussa, että en haluaisi tämän loppuvan ainakaan ihan heti. Ja onhan täällä mukava kirjoitella omia mielipiteitään ja lueskella mitä mieltä muut sieluntoverit ovat ^^
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa sotka

• kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #86 : Maaliskuu 06, 2010, 16:40:32 »
Kauheaa jos niin käy.
Väki voi hiipua, mutta koko ajan tulee lisää Potter lukioitakin(: Samaa mieltä olen kuin edellisetkin, itse ainakin käyn täällä niin kauvan kuin Vuottis on, sillä onhan täällä monia muitakin keskusteluja eikä Pottereista pelkästään.
Vähän pelottaa se kun elokuvia ei enään tule, mutta olis se aika outoa kun ite oon aina nettiin päästyäni mennyt Vuottikseen.

Poissa Sillypillyvilly

• väkipyörä
  • Vuotislainen
  • Paramore!!!!
« Vastaus #87 : Maaliskuu 07, 2010, 02:53:38 »
Ei! toivottavasti ei lopu vielä moneen vuoteen.
Itse en ole kauhean aktiivinen kirjoittelemaan, mutta sitä enemmänkin tulee selattua ja katseltua topiikkeja.
Vuotis on kuitenkin minulle ollut  se joka muistuttaa tästä ihanasta kirjasrjasta, joka ei koskaan KUOLE!
Tästä lähtien pyrin varmasit olemaan aktiivisempi vuotislainen:D
Haley Williams<3<3<3
I love PARAMORE
We miss you Josh and Jack!!
http://s6.fi.bitefight.org/user/bite/29508

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
« Vastaus #88 : Maaliskuu 10, 2010, 16:12:10 »
Käyn Vuotiksessa melkein joka kerta kun olen koneella, kirjoitan viestejä vähän harvemmin. Toivottavasti tätä ei lopeteta vielä pitkään aikaan. Nyt vasta tajusin kuinka vähän aikaa on Potterien (elokuvien) loppumiseen. En usko että Vuotis lopetetaan heti loppumisen jälkeen (vaikka eihän sitä tiedä), mutta kuitenkin lukijoita ja käyttäjiä tulee lisää, jotkuthan löytävät Potter sarjan vasta nyt tai myöhemmin.

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Maaliskuu 14, 2010, 11:34:47 »
 Eiväthän ne potterit mihinkään katoa. Ja kun joku kyllästyy Potteriin ja Vuotikseen, tulee aina uusia Potter-ikäisiä jotka tänne tulevat. Tämä on kuitenkin aika vanha sivusto, uskon että on vielä ainakin muutaman vuoden olemassa.

Poissa peconen

• Kermakalja
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixNight91
« Vastaus #90 : Maaliskuu 21, 2010, 19:12:46 »

Minulla ei ainakaan innostus lopahda :) Ja olis kiva jos vuotis ei kuolis.
''Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?''

- Albus Dumbledore

Anskuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #91 : Maaliskuu 23, 2010, 08:56:05 »
Toivottavasti Vuotis ei sitten loppaa!!!! Sehän ois kaameta mitä muuta sit vois tehä jos ei pääse Vuotis loppaaa???
Tai no voi Vuotis loppaa MUT SE EI SAA!!!

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
« Vastaus #92 : Maaliskuu 23, 2010, 11:16:06 »
Minä toivoisin että tämä olisi täällä aina :) olen käynyt täällä jo vuodesta 2005 ja se olisi suuri sääli jos tämä paikka katoaisi
dataa kotona ja koulussa

Arva

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Maaliskuu 26, 2010, 20:09:00 »
Pelejä tehdään yhä,leffojakin on kaksi osaa ilmestymättä..Potterien maailma tarjoaa paljon kysymyksiä ja keskustelua,ja tulevatkin sukupolvet tulevat varmasti näitä lukemaan,tuskin on syytä huoleen.

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #94 : Maaliskuu 26, 2010, 20:12:22 »
Kyllä tämä pysyy pystyssä... uusia faneja tulee miltei päivittäin!

Ja juu niitä pelejä ja elokuvia on tulossa ja voisihan jotain Siuntion tapaista tulla ja Rowlinghan kirjoittaa mutta ei Potteria....kuitenkin pysyy pitkään....nykyiset ylläpitäjät lähtee..uudet tulee (en toivo että lähtee9

No sidee

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #95 : Huhtikuu 02, 2010, 21:49:46 »
Uskon, että Vuotis tulee pysymään kauan pystyssä, jopa silloin kun uusia leffoja ei enää tule. Ylläpidon kannalta en tätä niinkään ajattele, vaan pikemminkin itseni kannalta. Vuotiksesta on tullut osa elämääni, eikä se ole minulle enää Potter-fanifoorumi, vaan foorumi jolla voin viettää aikaani samanhenkisten ihmisten kanssa. Se on todella iso osa elämääni, en ajattele sitä Potter-fanifoorumina, vaan Vuotiksena. Joten minun elämässäni Vuotis tulee pysymään kauan, ja jos vain voin niin pyrin omalta osaltani pitämään Vuotista pystyssä.

Ja vaikka Vuotis onkin Potter-faneille, on se sen verran monipuolinen fanifoorumiksi, että täältä löytää paikkansa vaikkei Pottereita intohimoisesti fanittaisikaan. Joten sen myötä käyttäjiä tulee varmasti lisää jatkossakin.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

tuulimari

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Toukokuu 16, 2010, 18:47:32 »
Kyllä tämä varmaan pysyy pystyssä vielä pitkän aikaa. Vanhat ja aidot fanit pysyvät, ja uusia tulee kyllä kyllästneiden tilalle. Kunhan vaan ei rahoitusongelmia tule tj.

Velma

• Ankeuttaja
« Vastaus #97 : Toukokuu 27, 2010, 11:23:09 »
Mä en usko, että kirjojen ja leffojen ilmestymisen loppuminen tarkoittaa foorumin loppumista. Vaikka tuskin mikään foorumi on ikuinen.... Sekin hyvä puoli tässä on, että täällä voi keskustella muistakin aiheista, ettei jutut lopu kesken (mutta jos täällä joskus loppuu Pottereista puhuminen, niin mä ainakin häivyn). Uutta porukkaa tänne varmaan silti tulee vielä aika pitkään. Mä itse liityin tänne vasta viime viikolla, vaikka ekat Potterit luin jo 10 vuotta sitten ja liittymistäkin olen suunnitellut ainakin 5 vuotta. :D

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #98 : Tammikuu 23, 2011, 12:53:41 »
Ei, ei, ei! Vuotis ei saa loppua! Kutsun pimeän lordin paikalle kedavramaan jokaisen joka muuta väittää! *hipelöi vasenta hihaansa*

No asiaan.
Kyllä tämä varmaan pysyy pystyssä vielä pitkän aikaa. Vanhat ja aidot fanit pysyvät, ja uusia tulee kyllä kyllästneiden tilalle. Kunhan vaan ei rahoitusongelmia tule tj.

Mennään vaikka kadulle kerjäämään isoon noidankattilaan rahaa jos rahat eivät riitä! Mutta vuotis pysyy pystyssä, varmasti pysyy! (höpötän taas outoja)

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
« Vastaus #99 : Tammikuu 31, 2011, 15:18:47 »
Ja vuotishan muuten pystyssä pysyy!

Kaikki puhuvat siitä, että vuotis loppuisi muka viimeisen leffan tultua, joka tarkoittaa toisinsanoen sitä, että ensi heinäkuussa jo kaikki fanit "katoaisivat". Enkä edes jaksa laskea, kuinka moni tällä palstalla on uskollinen vuotikselle.

Jos rahoitusongelmia tulee niin tehdään sellainen tempaus että jokainen vuotislainen menee oman kaupunkinsa keskustaan myymään itse neulomiaan tupahuiveja, -lapasia, -hattuja, -villasukkia jne. Ja rahat menisivät siis suoraan vuotikselle (Ei kovin hyvä idea, mutta ihan sama...).

-Tassu
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #100 : Tammikuu 31, 2011, 15:51:21 »
Kyllä vuotis pystyssä pysyy!
Vuotis on kuitenkin monipuolinen ja suunnattu myös henkilöille jotka eivät niin intohimoisesti fanita pottereita, aivan kuten haltis mainitsi.

Jos jotain rahoitusongelmia tulee, niin eiköhän ne pystytä ratkaisemaan. Vuotiksen ylläpitäjät voivat vaikka myydä mainostilaa vuotiksen sivuille.
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #101 : Tammikuu 31, 2011, 15:55:53 »
Jos rahoitusongelmia tulee niin tehdään sellainen tempaus että jokainen vuotislainen menee oman kaupunkinsa keskustaan myymään itse neulomiaan tupahuiveja, -lapasia, -hattuja, -villasukkia jne. Ja rahat menisivät siis suoraan vuotikselle (Ei kovin hyvä idea, mutta ihan sama...).

Ooh, ihana idea! Ja niitähän voisivat myös muutkin kuin fanit ostella, ainakin vihreä ja harmaa sopivat aika hyvin yhteen... juu, Ropina sekoilee taas.

Poissa Kara

• Sademielellä
  • Vuotislainen
  • The world is our playground:)
  • Pottermore: ThestralQuill17
« Vastaus #102 : Tammikuu 31, 2011, 21:08:05 »
Kyllä Vuotis pysyy vielä kauan :) Luulen että ihmiset (tai mitä oottekaan) alkais protestoimaan aika rajusti, jos Vuotis lakkautettaisiin, tää on kuitenkin monille ihan elämäntapa. Tosin, jos Vuotis lakkautettaisiin, niin sen takia, ettei ihmiset enää käy täällä, joten kuka silloin olisi tekemässä vastarintaan... Mutta tästä päästään taas siihen, että ihmiset nimenomaan eivät lopeta täällä käymistä. Vuotis on ihan oma pieni maailmansa, ja vaikka meitä yhdistääkin kiinnostus Pottereihin, ei meidän mitään ultimate-fanaatikkoja tarvi olla. Ja monihan onkin sanonut, että koko ajan syntyy uusia Potter-sukupolvia, jotka kerääntyvät tänne.
Jalan rikkoessa salaisien maailmojen pintaa

Poissa Nibs

• Vuotislainen
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
« Vastaus #103 : Toukokuu 11, 2011, 20:48:05 »
Uusia fanisukupolvia tulee aina ja vanhemmatkin fanit varmasti löytävät myös uusia keskustelunaiheita - on se Pottereiden maailma sen verran kattava ja iso. Samoin tämän foorumin käyttäjäkunta, eli tuskinpa ne helposti kiinnostuksensa unohtavat pois putoavat tämän foorumin aktiivisuutta tappaa pystyvät. Varsinkin, kuten sanottua, uusia faneja syntyy koko ajan.

Sitä paitsi kuka on sanonut, että DH Part 2 -elokuva on maailmankaikkeuden viimeinen Potter-aiheinen julkaisu? Joku voi hyvin haluta tehdä uusia elokuvia, Rowling voi innostua kirjoittamaan jotakin lisää, muita HP-aiheisia tuotantoja syntyä.

Minusta olisi synti ja häpeä ja täysin älytöntä lopettaa suuri ja kauan suosittu keskustelufoorumi vain siksi, että media-alalla ei voi jatkuvasti tapahtua jotakin fandomiin liittyvää ja/tai jos foorumin aktiivisuus hetkellisesti vähenee.

Toki jälkimmäisessä tapauksessa halvemmalle pohjalle siirtyminen olisi fiksua ja ymmärrettävää, mutta että kokonaan lopettaminen. No way! O.O
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
« Vastaus #104 : Kesäkuu 04, 2011, 16:29:43 »
Kyllä moni varmain fanittamista jatkaa ja vuottiksessa käyntiä samalla tavalla kuin ennen. Eri asia on se rahan puute.

Jos rahoitusongelmia tulee niin tehdään sellainen tempaus että jokainen vuotislainen menee oman kaupunkinsa keskustaan myymään itse neulomiaan tupahuiveja, -lapasia, -hattuja, -villasukkia jne. Ja rahat menisivät siis suoraan vuotikselle
Tuo on hyvä idea. Myös voisi järjestää vuotisnäytöksiä viimeisen leffankin jälkeen. Vaikka maratooneja yms. Tai sitten tänne voitaisi perustaa lahjoitus palsta. Eli halukkaat voisi lahjoittaa vuotikselle rahaa. Minä ainankin lahjottaisin..

Toivotaan, että vuottis pysyy pystyssä ja faneja riittää.:D
elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa Ninzai

• Vuotislainen
  • Rohkelikko
« Vastaus #105 : Kesäkuu 21, 2011, 18:44:05 »
Miksi tämä pitäisi perjaateessa lopetta,koska eihän Potter kirjat/elokuvat häviä minnekkään ne ovat nytten klassikoita jo ja aina.Minusta olisi mukavaa tulla tänne aina ja lukea kuulumisia ja mieli piteitä : ).Ainahan niitä Potter faneja tulee lisäää : )

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PumpkinWitch94
« Vastaus #106 : Kesäkuu 21, 2011, 19:08:24 »
Miksi tämä pitäisi perjaateessa lopetta,koska eihän Potter kirjat/elokuvat häviä minnekkään ne ovat nytten klassikoita jo ja aina.Minusta olisi mukavaa tulla tänne aina ja lukea kuulumisia ja mieli piteitä : ).Ainahan niitä Potter faneja tulee lisäää : )
Samaa mieltä! Ja sitten vanhat fanit voisivat muistella täällä kaikkea yhdessä tms!
Should I sink or swim or simply disappear?

Poissa Mangoria

• Nurkassa kyyristelijä
  • Vuotislainen
« Vastaus #107 : Heinäkuu 06, 2011, 10:45:07 »
Onhan meillä POTTERMORE, siitäkin riittää puhuttavaa, muistakaa se! :)
S-spiders...s-spiders..they say I have to tapdance...I don't want to tapdance...

Hufflepuff -> Mangoria

Poissa Nerissa

• Vuotislainen
  • position unknown, loneliness hurts
« Vastaus #108 : Heinäkuu 06, 2011, 16:42:50 »
Aivan, Pottermoresta riittää varmasti paljon puhuttavaa! :) Joten ainakaan minä en näe mitään syytä lopettaa vuotista vielä.
Gimme something I can feel
Show me something I can see

Poissa Kummitus

• Vuotislainen
« Vastaus #109 : Syyskuu 12, 2011, 18:48:48 »
Toivoisin että vuotis oisi viellä tämänkin jälkeen pystyssä lopun ikään mutta mahdollistahan voi olla se että se ei ole loppuun saakka koska joillakin voi innostus HP loppua. :''<
I can always make you smile.

Poissa Miia

• Vuotislainen
  • =D
« Vastaus #110 : Tammikuu 12, 2012, 16:24:02 »
Näin on. Mutta ainahan Potter-intoilijoita tulee lisää! Tosin ei enää 30 vuoden päästä veikkaan.
"Älä koskaan mene Kiellettyyn Metsään"

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #111 : Tammikuu 12, 2012, 16:39:01 »
Näin on. Mutta ainahan Potter-intoilijoita tulee lisää! Tosin ei enää 30 vuoden päästä veikkaan.

Miksei tulisi? Onhan Tolkienkin säilyttänyt viehätyksensä vuosikymmeniä sitten TSH:n ja Hobitin ilmestymisenkin jälkeen. Tai vaikkapa Lewisin Narnia tai Austenin Ylpeys ja ennakkoluulo. :)

Poissa Miia

• Vuotislainen
  • =D
« Vastaus #112 : Tammikuu 19, 2012, 14:49:41 »
No joo. Toivottavasti niitä ainakin olisi vielä silloin :)

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #113 : Tammikuu 19, 2012, 15:55:27 »
Noista rahaongelmista, jos kirjautuneita käyttäjiä on kolmetonnia ja risat, joista melkein puolet on aktiivisia, jos aktiivisista puolet maksaisi (näin ollen se olis jotain 700 henkilöä?) vuodessa vaikka yhden euron, saataisiin vuotiksen käyttöön seitsemänsataa euroa.
Eikä ne vuosimaksut varmaan noin paljoa ole?

// Great :3
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2012, 21:56:05 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #114 : Tammikuu 19, 2012, 16:23:11 »
Noista rahaongelmista, jos kirjautuneita käyttäjiä on kolmetonnia ja risat, joista melkein puolet on aktiivisia, jos aktiivisista puolet maksaisi (näin ollen se olis jotain 700 henkilöä?) vuodessa vaikka yhden euron, saataisiin vuotiksen käyttöön seitsemänsataa euroa.
Eikä ne vuosimaksut varmaan noin paljoa ole?
Tällä hetkellä meillä ei ole rahaongelmia :)
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #115 : Tammikuu 20, 2012, 13:40:32 »
Jos ikinä voitan lotossa, niin Vuotista odottaa muhkea rahalahjoitus. Sitä odotellessa toivon foorumin kituuttelevan hengissä.

Loistava idea! Pitää ehdottomasti muistaa tämä, jos joskus sattuisin voittamaan lotossa. :D (Tosin tällä hetkellä todennäköisyys on olematon, koska en lottoa...) Hyvä siis ettei Vuotiksella ole rahaongelmia. :) Toivottavasti ei tulevaisuudessakaan, vaikka olisinkin valmis avustamaan esim. 1-10e vuodessa. 20e/kk kuulostaa jo aika hurjalta ja jokakuukautinen maksaminen olisi vaivalloistakin eli sit menis liiallisuuksiin.

Tavallaan hupaisaa miten pienet vuotislaiset ovat kasvaneet ja oppineet rahan merkityksen elämässä, niin, että keskustelukin on mennyt siihen suuntaan. Ite uskon aika vahvasti, ettei Vuotis kaadu muusta syystä kuin kävijämäärän puutteesta. Tuleva maailmanloppu voi tosiaan olla aika ratkaiseva, mut jos se nyt _sattumalta_ jäis tulematta niin kyllä Suomeen syntyy uusia potteristeja kulkemaan meidän jalanjäljissä. :)
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Kissanminttu

• Yli-Blondi
  • Vuotislainen
  • ಠ_ಠ
    • Tumblr
« Vastaus #116 : Tammikuu 24, 2012, 15:26:56 »
 Toivottavasti ei häivy?! Iso osa elämääni katoaisi ja olenhan tavannut ihania tyyppejä miiteissä o.O
...Maan pimeys hangen alla
puistoja puistattaa.
Jäätakki on vaahteralla,
kastanja aivastaa...

Poissa Miia

• Vuotislainen
  • =D
« Vastaus #117 : Tammikuu 26, 2012, 21:47:01 »
Me kaikki uskomme ja toivomme parasta ;D

Poissa Siihu

• Vuotislainen
« Vastaus #118 : Helmikuu 28, 2012, 19:07:06 »
Ei se nyt ihan noinvaan voi häipyä...Ois kyl ihme jos häipyis silleen O_o
S.Y.L.K.Y.

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #119 : Helmikuu 29, 2012, 11:39:04 »

Mennään vaikka kadulle kerjäämään isoon noidankattilaan rahaa jos rahat eivät riitä! Mutta vuotis pysyy pystyssä, varmasti pysyy! (höpötän taas outoja)

Joojoo, ei Vuotis saa kaatua, minä ainakin olen täällä siihen asti, kunnes minut haudataan. Tämä on yksi ainoista järkevistä paikoista netissä, ja täällä mä kökin aina :))   

Ja vaikka kirjat ja leffat on ilmestynyt, niin ei se voi tarkoittaa, että "Jaaha, nyt ei ole enää Potteria olemassakaan". Nehän on ihan ikuisia, niitä voi lukea ties kuinka kauan, ja keskustella sitäkin kauemmin.    Olisi kyllä ihme, jos yhtäkkiä vaan lopetettaisiin :o

-annipsi-

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #120 : Maaliskuu 01, 2012, 15:07:10 »
Kauan eläköön vuotis! /,,/

Jos nyt kävisi niin ikävästi että vuotis kaatuisi, niin se olisi kuin sään puuttuminen. Aamulla kun herään, tarkastan vuotiksen. Koulussa jos ollaan ATK-luokassa, tarkistan vuotiksen. Kun tulen kotiin, kone päälle ja vuotikseen :D Eli kohdallani vuotis on kuin sää. Sitä pitää stalkata pitkään ja hartaasti, ja mahdollisimman usein jahka jotain uutta olisi tapahtunut. Jos vuotis kaatuisi, luultavasti facebook kietoisi minut tiukemmin pikkurillinsä ympärille ja elämäni olisi pian facebook O.O Ei,ei ja ei. Niin ei saa tapahtua.

Ja Vuotis ei ole menossa mihinkään ennekuin saan kirjoitettua 500 viestiä! ;D Laiskasti vaikka kirjoittelenkin, niin kyllä se 500 ylittyy joku kaunis päivä ;) Oikeasti, vuotis on iso osa elämääni. Olen tutustunut niin moneen ihmiseen tämän mahtavan foorumin kautta. Edes facebook ei siihen olisi pystynyt! (muahahahaaaaa) Vuotis on myös minulle paikka missä pahaa oloa saa puretuksi. On jotenkin rauhoittavaa lukea muiden kirjoittamia viestejä ja stalkata topiceja ja kirjoittaa niihin. Kuin terapiaa. Silloin kuin vuotis oli muistaakseni pidempään rempassa, niin vieroitusoireet olivat niin pahat että oli pakko alkaa pelata Pokemonia taas läpi. Ja kun vuotis taas palasi, istuin koko sen päivän koneella ;D En oikeastaan tehnyt mitään mutta se on ÄÄRIMMÄISEN rauhoittavaa kun vuotiksen sivu näkyy siellä välilehtien seassa. Puhelimessanikin on kuva vuotiksen aloitussivusta, se on jotenkin kiva siinä :'D

Vuotis porskuttaa vielä pitkään sillä Potterit eivät ole mitään massajuttuja (kuten biiiiber) vaan klassikoita joihin ei kyllästy. Pottereita luettiin, luetaan ja tullaan lukemaan! ;) Aamen.

~Ihmissusi!~

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #121 : Maaliskuu 06, 2012, 14:41:26 »
Itse aion käydä täällä niin kauan kuin on pystyssä! Toivottavasti mahd. pitkään :)
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Rohkelikkokummitus

• Vuotislainen
« Vastaus #122 : Maaliskuu 24, 2012, 15:26:32 »
Potterit on nyt lopetettu mut Vuotis on onneks viel pystyssä, ja toivottavasti on vielä piiitkään.
Karkotaseet!

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #123 : Maaliskuu 24, 2012, 16:11:20 »
Potterit on nyt lopetettu mut Vuotis on onneks viel pystyssä, ja toivottavasti on vielä piiitkään.
Pisti vähän silmään tuo lopetettu, mutta mutta. :"D

Mutta onhan Rows kirjoittamassa nyt kirjallisuutta muutenkin, jostain aikuisten proosasta on ollut artikkeleitakin. Ehkä Vuotis laajentuu myös näiden fanittamiseen?

Poissa Eriya

• Tähtienyö
  • Vuotislainen
« Vastaus #124 : Marraskuu 11, 2012, 19:49:42 »
Ja vuotishan muuten pystyssä pysyy!

-Tassu

Toi on ihana idea <3 (Mä kyl ostaisin ite kaikki neulomani + muiden neulomat villasukat <3
Ja siähän vois myydä kans jotain leivoksiakin... :D
I'm on a road of broken dreams and I need to know why
Seek the truth through lies to be my guide
I'm in a world of doubt and trust, can't deny 

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #125 : Marraskuu 11, 2012, 21:04:52 »
Ehkä olis parempi sana "loppumisen", tuo lopettaminen kuulostaa siltä että nyt vietiin potterit saunan taa.
   Mutta mutta joo.
Musta tuntuu vähän että fanikanta vaihtuu ja kasvaa ja siirtyy että kyllä tämä tässä. Ylläpitäjistähän se enimmäkseen on kiinni, kuinka kauan jaksavat vetää. Rahoitusongelmia ei varmaan tule jos näin moni on valmiina antamaan almujakin :D
Miksei tulisi? Onhan Tolkienkin säilyttänyt viehätyksensä vuosikymmeniä sitten TSH:n ja Hobitin ilmestymisenkin jälkeen. Tai vaikkapa Lewisin Narnia tai Austenin Ylpeys ja ennakkoluulo. :)
Amen for this.
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
« Vastaus #126 : Marraskuu 11, 2012, 21:41:06 »
Kuvitelkaa muuten jos potterleffoista joskus tehtäisiin uusintaversiot (joskus 'bout 40 vuoden päästä), suurin katselijakunta ois joitakin vanhuksia, meitä tämän hetken faneja, jotka haluaa nähä kaiken uudestaan :D
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa anji

• 4. silopeikko
  • Vuotislainen
    • Goodreads-profiili
« Vastaus #127 : Marraskuu 11, 2012, 21:58:09 »
Kuvitelkaa muuten jos potterleffoista joskus tehtäisiin uusintaversiot (joskus 'bout 40 vuoden päästä), suurin katselijakunta ois joitakin vanhuksia, meitä tämän hetken faneja, jotka haluaa nähä kaiken uudestaan :D
Kuis niin? Kyllähän uusiakin potteristeja ois pakko olla, että edes lähdettäisiin toteuttamaan mitään näin hullua : D Meille sen hetken naavaparroille varmaan olisi liian suuri järkytys todistaa uutta filmatisointia ja tyydyttäisiin ensisijaisesti samaan kuin tähänkin asti.

~anji~

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #128 : Marraskuu 11, 2012, 22:08:15 »
Kuis niin? Kyllähän uusiakin potteristeja ois pakko olla, että edes lähdettäisiin toteuttamaan mitään näin hullua : D Meille sen hetken naavaparroille varmaan olisi liian suuri järkytys todistaa uutta filmatisointia ja tyydyttäisiin ensisijaisesti samaan kuin tähänkin asti.

~anji~

En ole innokas elokuvien katselija, mutta vanha pieru kylläkin ja olisin ilahtunut uusintafilmatisoinneista. Tasaisempi laatu, parempi leikkaus, johdonmukaisempi ote, näyttelemiseen kykenevät näyttelijät, kyllä kiitos. Nykyiset ovat ihan mahdotonta kuraa. En ole kyennyt katsomaan kuin muutaman elokuvan kokonaan vaikka tykkäänkin katsella vähän hupsuja leffoja. :D

Voisin ottaa uusintaversiot heti huomenna, mutta toisaalta neljäkymmentä vuotta olisi kiva aika, koska silloin efektit voisivat todella mennä luihin ja ytimiin, hyrr!
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #129 : Maaliskuu 04, 2017, 17:31:48 »
Ei se nyt ihan noinvaan voi häipyä...Ois kyl ihme jos häipyis silleen O_o
En minäkään usko, että Vuotis yht'äkkiä humpsis katoaisi kuin maan nielemänä. :)
On ollut pystyssä näinkin kauan ja hyvä niin.♡
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".