Kirjoittaja Aihe: Tunnelmat sarjan loputtua  (Luettu 55878 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

hpfaanforeverr

• Ankeuttaja
Vs: Tunnelmat sarjan loputtua
« Vastaus #175 : Helmikuu 18, 2009, 15:06:01 »
On aika haikee olo kun se loppus, mut kyllä tää tästä ;). toivoisin kans et rowling kirjottas viel jotain harryyn liittyvää tai jotain...

Poissa Sillypillyvilly

• väkipyörä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Paramore!!!!
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #176 : Helmikuu 18, 2009, 18:00:11 »
Harmillista kun ei ole mitään mitä odottaa, jos ei lasketa elokuvia!
Ei ole enää samaa rutiinia eivoi odottaa seuravaa kirjaa ja puhua juonesta yms.
Todella tyhmää että näin kaunis ja uskomattoman hyvä sarja loppui:)
Eikä kirjasarjan loppu ollut edes hääppöinen mutta ei suinkaan huonokaan!
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2009, 17:42:14 kirjoittanut Sillypillyvilly »
Haley Williams<3<3<3
I love PARAMORE
We miss you Josh and Jack!!
http://s6.fi.bitefight.org/user/bite/29508

Poissa Spider

• omistaa liikaa jalkoja.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Dumdidum.
« Vastaus #177 : Helmikuu 19, 2009, 14:03:23 »
Hirveän tyhjä olo on ollut sarjan loputtua, ei voi kieltää.
Mutta kuitenkin jotenkin oudosti sellainen JES-tunnelma, että sain koko sarjan luettua, hyvä minä.
Pääosin kuitenkin aika surullista, ei enää uusia osia yhteen maailman parhaista kirjasarjoista. ;(
"I always knew I was a star, and now the rest of the world seems to agree with me."
~Freddie Mercury

PeaceMan

• Ankeuttaja
« Vastaus #178 : Helmikuu 22, 2009, 12:27:02 »
Kun olin lukenut viimeisen kirjan (englanniksi) tuli jotenkin surullinen olo. Nyt se on luettu, mitä sitten? Sitä vaan haluaisi lisää niitä kirjoja, mutta toisaalta on tyytyväinen että nyt ne on loppu. Hyvä lopetus ja ei voinnut olla muutakun tyytyväinen että on kokenut jotain tälläistä elämässä. Hauskaa on ollut!

Nyt sitten odottelemaan elokuvia.

Samaa mieltä. Tuli haikea mutta tyytyväinen olo. Kirjat on kylläki paljon parempia ku elokuvat koska kirjoissa kerrotaan kaikki mutta elokuvissa jätetään paljon pois. Kuten esim. Riesua ei oo elokuvissa, mitä on suuri harmi :(

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
« Vastaus #179 : Huhtikuu 10, 2009, 13:47:10 »
Jonotin viimeisen kirjan Lontoossa suomalaisten fanien seurassa ja olihan se aivan uskomaton tilaisuus jonottaa viimeinen kirja siellä ja odotukset olivat korkealla. Ajatus, että se oli ehkä viimeinen tällainen tapahtuma on kerta kaikkiaan surullista, koska ei ole enää uutta kirjasarjaa jota jonottaa ja odottaa. Tyydyttävä elokuviin yms. Mutta koska kirja itsessään oli pettymys ainakin lopullaan, ei siitä jäänyt kuin tyhjä ja pettynyt fiilis. Onhan se kokonaisuudessaan ollut haikeaa, kun sarja päättyi mutta myös odotettavissa ja helpottavaa, koska lisöö kirjoja ei olisi saanutkaan tulla. On aika aloittaa ja aika lopettaa ja tämä oli taas yhden eran loppu. Voin vaan toivoa, että joskus tulee joku kirjasarja joka koukuttaisi ja yhdistäisi kansaa taas yhteen kuten Potterit tekivät.
Julien, you're slow-motion suicide.

Poissa Codename

• Maagi Codee
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Linnunradan huispaavat certemursut ;)
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #180 : Huhtikuu 10, 2009, 20:27:58 »
Tunnelmani Potterien loputtua..hmm. Noh, täytyy varmaan tässä yrittää muistella :D

Muistan sen hyvin, kun näin sen ensimmäisenä, DH:n siis. Katsoin sitä ja pitelin käsissä ja olin ihan peloissani, että uskallanko aloittaa sen ja, että tuleekohan se täyttämään odotukseni. Sitten, lukemiseen meni pari päivää, en halunnut mitenkään kiirehtiä sen lukemista ja englanniksi lukeminen ei kuitenkaan vielä ollut minulle niin luonnollista, että olisin sen sellaisessa kahdessa päivässä lukenut. Sen kuitenkin muistan, että alussa meni jonkin aikaa, mutta lopun luin yhden päivän aikana, enkä sitten yhdessä vaiheessa pystynyt laskemaan kirjaa kädestäni :D

Kun kirja oli lopulta luettu, tunnelmani oli hieman haikea tietenkin, kirja onnistui kohtuullisesti täyttämään odotukseni. Olin kuitenkin osannut valmistaa itseni siihen, että kirjasarja loppuisi, eikä enää tulisi uusia Pottereita. Olihan se vähän surullista, että suuresti pitämäni kirjasarja sai päätöksensä, mutta toisaalta, en halunnut, että se olisi kauheasti enää laajentunut. Seitsemän kirjaa on juuri sopiva määrä, se on kuitenkin loppujen lopuksi aika monta kirjaa :)

Ja nyt olen kyllä pärjännyt, vaikka Potterit ovat loppuneet. Kyllähän sieltä vielä pari leffaa vielä tulee ja onhan ficit olemassa.
Toivo on pylväs, joka pitää maailmaa pystyssä. | Kurkista sisään ;D | "Vaikka kaikki saa unohtua, kiitos siitä, kun liiankin kauan jaksoit mua. Huolit hulluuttas puolikkaan, enempää en oo osannut koskaan antaakaan." |

jasmy

• Ankeuttaja
« Vastaus #181 : Huhtikuu 17, 2009, 18:21:38 »
muistan että reilu vuosi sitten olimme tilanneet suomennokset kirjakerhosta, ja sen oli määrä saapua samana päivänä kun olimme lähdössä espanjaan viikoksi. kuolisin jo joutuisin odottamaan ylimääräisen viikon. olin koko päivän aivan raivona kun postissa ei tullut paketin saapumis ilmoitusta, ja lopulta porukoilta meni hermo ja he lähtivät silti kanssani kysymään oliko paketti saapunut. meinasin kuolla onnesta kun kuulin että on saapunut. koko odotus ajan lentokentällä, lentomatkan, bussimatkan hotellille, ja yön luin kirjaa. sitten se oli ohi. muistan itkeneeni ensimmäistä kertaa ikinä kirjaa lukiessani siinnä kohtaa kun dobby kuoli. luin kirjan yhteensä 3 kertaa matkan aikana ja sen jälkeen pakotin itseni lopettamaan. hoin kokoajan itselleni että se on nyt ohi, enkä silti osannut ajatella asiaa tosissani. enkä osaa vielläkään. kirjauduin itseasiassa vasta äsken foorumille ja avasin koko topicin lähinnä uteliaisuuttani. olin utelias lukemaan muiden kuvailuja tunteistaan. mielestäni monikaan ei osannut kuvata samaa tunnetta joka itselläni tällä hetkellä on. ehkä sitten joskus ymmärrän, että se todella on lopullisesti ohi. onneksi kuitenkin on tulossa viellä muutama elokuva, jotka tosin tutuvat tulevan kaikuna menneisyydestä.
paras kirjasarja koskaan. ikinä. millonkaan. 2001 sen löysin, enkä vielläkään ole valmis päästämään irti.

edit/ voi herranjestas että kuulostan säälittävältä :-D. toivottavasti kukaan tuttu ei ikinä eksy lukemaan tätä.

Poissa Volde

• Pimeän lordi
  • Vuotislainen
« Vastaus #182 : Huhtikuu 19, 2009, 12:21:17 »
Tunnelmat ovat iloisia ja surullisia. Iloisia sen takia, että onnistuin lukea ne kaikki opukset, ja surulliset sen takia, että tämä upea kirjasarja loppuu....

-volde

noelle

• Ankeuttaja
« Vastaus #183 : Kesäkuu 04, 2009, 21:47:59 »
luin viimesen kirjan englanniksi ja sit vielä suomeks kun se ilmeisty. muistan kun olin lukenut sen englanninkielisen, tuntu että "ei tää sarja vielä oo ohi, se tuleva suomennos on jäljellä !" en tajunnut siitä englanninkielisestä kaikkea siitä kielestä johtuen. suomennoksen luettua olikin sitten ihan toiset fiilikset... se selvensi kaiken, mutta olo tuli ihan kamalan haikeeksi. siinä mietti vaan että mitä mä nyt luen kun potter ei enää jatku ? luin nenä kiinni kirjassa ja yhtäkkiä huomasin että se oli loppu enkä halunnu että se loppuis koskaan. nyt on taas vähän samanlainen olo kun luen taas kuoleman varjeluksia ja sitä ennen oon lukenut putkeen kaikki kirjat, ihan kuin se sarja loppuis uudestaan. :--( yritän vitkutella sen kanssa, ettei tulis sitä tyhjää tunnetta taas heti...

Saiccu

• Ankeuttaja
« Vastaus #184 : Kesäkuu 05, 2009, 14:44:53 »
Kaikki hyvä loppuu aikanaan. Niinhän sitä sanotaan. Olen varma että kun saan viimeisen kirjan luettua, on oloni erittäin haikea. Sitä alkaa miettimään mitä kaikkea kirjoissa tapahtui ja tuntuisi aivan kun olisi elänyt mukana ja se aika olisi nyt takana. Aivan kuin olisi elänyt elämässään unohtumattoman retken eikä siihen voisi enää palata. Ensimmäinen lukukerta on varmasti kaikille se ainutlaatuisin. Ehkei sitä samaa fiilistä saa enää toisella lukukerralla.

Vaikka se tunnelma onkin ehkä hieman surullinen ja haikea, niin se on silti jotenkin kokemisen arvoinen vaikka tuskin kukaan nauttiikaan haikeasta ja surullisesta fiiliksestä.

Tawnie

• Ankeuttaja
« Vastaus #185 : Kesäkuu 08, 2009, 20:24:08 »
Jäi jälki sydämiimme, jälki unelmiin, teille laulamme nyt 'näkemiin'...

Kun viimeisen kirjan pamautti viimeisen sivun jälkeen kiinni sängyllä omalle tyynylle, jäi sitä katselemaan hetkeksi aikaa ja miettimään että miten tämä koko juttu alkoi. Siinä tuli käytyä läpi niin oma Potter-menneisyys kuin myös tehokolmikkomme seikkailut vuosien varrella. Sitten sitä vaan jäi hymyilemään ja tuijottelemaan silloin hyllyllä olevia muita Potter-kirjoja ja tulipa mieleen, että Kiitos Rowling.

Oikeasti, sarja oli aivan upea ja tietenkin sitä vähän tuli haikea olo kun se sitten loppui, vaikka sitäkin tietenkin oli osannut odottaa jo ties kuinka kauan. Silti se vaan tuntui tulevan yhtä puskista kuin siitä ei olisi kuullut ennen viimeisen kirjan viimeistä lausetta. Mutta silti tunsin myös sellaista iloa, koska Rowling oli saanut hienosti työnsä päätökseen (vaikka kirjan lopun sopivuudesta voikin olla montaa mieltä), ja mielestäni sarja loppui ihan juuri oikeaan kohtaan. Lisää kirjoja ei olisikaan tarvittu, mutta jos viimeistä kirjaa ei olisi ollut, olisi Potter loppunut liian lyhyeen.

Ehkä tätä Potter-huumaani voisi verrata vähän lapsuuteen. Sitä vielä vuosienkin jälkeen luultavammin muistelee hymyillen ja voivottelee kun siihen aikaan ei voi palata. Mutta tämä oli yksi vaihe elämässä, uusia sarjoja tulee ja menee. Ehkä joku kirjoittaa jonkun uuden sarjan, joka saa ihmiset perustamaan foorumeita sadoille sarjaa ihannoiville faneille, ja sitten taas alkaa uusi vaihe elämässä -ehkä. Sitä ei koskaan tiedä mitä tulevaisuus ja kirjallisuus saavat aikaan, mutta tuskinpa minä ikinä unohdan velhojemme ja noitiemme ikimuistoisia seikkailuja.

Aion säilyttää kirjat. Ehkäpä (toivottavasti) tulevat lapseni löytävät jostakin laatikosta äidin vanhat Harry Potter kirjat, ja sitten onkin perintökalleutena äidin nuorena ostama Luihuisten tupakaapu. :-----)

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #186 : Kesäkuu 09, 2009, 20:48:22 »
No kyllähän se suretti :D Sitä on tullut käytännössä kasvettua Potterien mukana, olen ensimmäisellä luokalla aloittanut lukemaan Pottereita ja sitten kahdeksannella luokalla se loppui. Noin vain.

Kuoleman varjeluksia lukiessani poskelleni vierähti kyynel poikineen, nyt se olisi loppu, se oli kaikki siinä. Kun aloitin lukemaan kirjaa tajusin, että tämä on viimeinen kirja, tämä loppuu tähän, silloin vuosi ensimmäinen kyynel. Keskivälissä tajusin että tämä on jo melkein loppu, silloin vierähti toinen kyynel. Lopuksi poskille vierähti monta kyyneltä, olihan minulla niin monta hyvää muistoa kirjoista ja niiden kanssa kasvamisesta. Oli odotettu postimyynnistä tilattua uutuuskirjaa postilaatikon edessä ja tähystetty että koska se postiauto tulee mutkan takaa.

Kuten Tawniekin sanoi, että vaikka sarjan loppua osasi odottaa, se tuli lopulta aivan yllättäen. Olin varautunut henkisesti kirjan loppuun pitkän aikaa, tiesin että kaikki loppuu Kuoleman varjeluksiin, mutta silti itkeä tirautin kirjaa lukiessa ja voin kertoa että minua eivät hevin tunteiluta mitkään kirjasarjat/leffat :D

Harmittaa myöntää, mutta nykyään en enää koe olevani yhtä kiinnostunut Pottereista kuin ennen. Ennen keräsin kaikki Potter-jutut aivan innoissani, nyt olen vain että blääh missä on Twilight krääsää :D En kuitenkaan ikinä kykene hylkäämään Pottereita kokonaan, ne tulevat aina olemaan kirjahyllyssäni ja tulen varmasti tuputtamaan tulevaisuudessa Harryn ja kaverusten seikkailuja lapsieni iltalukemiseksi :D
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa Shirlene

• Surusilmä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #187 : Kesäkuu 11, 2009, 12:49:28 »
Olihan ne tunnelmat tosi haikeat, kun tiesi ettei enää uusia Pottereita ole edessä. Silti oli tajuttoman huippua lukea viimeinen Potter, sillä oli jo niin niin pitkään joutunut odottamaan ja spekuloimaan että miten kaikki tulee ratkeamaan. Eli fiilikset oli vähän surulliset mutta samalla onnelliset ja iloiset ja ihan pöllyssä olo kun vihdoin ja viimein sai tietää kakki asiat. Rowlingin nerokkuuden takia ei tavallaan enää harmita ettei tule uusia Pottereita. Row osasi lopettaa kaiken niin nerokkaasti, ettei osaisi enää oikein kuvitella jatkoa.
Ja voihan tässä aina milloin vaan lukea Potterit uudestaan ja onhan niitä elokuviakin vielä tulossa :)
"Being sad with the right people is better than being happy with the wrong ones."

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #188 : Kesäkuu 11, 2009, 13:40:48 »
Haikeat. Taisin siinä itkeäkin. Mutta sitten tein sillä lailla että otin Viisasten Kiven ja alotin kaiken järjestyksessä. Ehti jo unohtaa mitä tapahtu Kuoleman Varjeluksissa.
Rowlingin nerokkuuden takia ei tavallaan enää harmita ettei tule uusia Pottereita. Row osasi lopettaa kaiken niin nerokkaasti, ettei osaisi enää oikein kuvitella jatkoa.

Jepulis. Samaa mieltä. Ei oikein osaa edes kuvitella Harryn elämää aikuisena. Sitä paitsi Rowhan oli sanonut että tekee seitsemän kirjaa. Yhden jokaisesta Harryn kouluvuodesta. Että ne "jee ehkä kehdeksas kirja" jutut on vaan ja ainoastaan juoruja.
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #189 : Elokuu 05, 2009, 13:08:27 »
olivat melko... surulliset. Tietysti olin iloinen siitä, miten kirja loppui ja kaikkea. Mutta kun olen niin nopea lukemaan, niin yhdessä hetkessä
ajattelen, että vielä on vika kirja. Ja kohta, nyt se on ohi... :( Taisin itkeä siinä vaiheessa, kun luin sen kohdan: Kaikki oli hyvin.
Parempaa loppua en olisi voinut kuvitella. Silti se oli todella surullista. Taitaa kyllä todella monelle, myös minulle, tulla TODELLA haikea olo
kun vikan elokuvan vika osa on ilmestynyt :'( Noh, onneks siihen on vielä aikaa.
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #190 : Elokuu 14, 2009, 12:00:50 »
No, olihan se hiukan tyhjä olo siinä vaiheessa, kun tajusi, että enää ei ole mitään mitä odottaa. Ei tule enää seuraavaa kirjaa, jonka juonipaljastuksia voisi yrittää olla lukematta, jonka voisi hakea heti ilmestymispäivän aamuna ja lukea koko päivän, ja yön että saa sen valmiiksi.  Enää ei ole muuta odotettavaa kuin elokuvat, mutta eihän se ole sama asia. Ja pian neki loppuvat. Potterit ovat olleet osa elämääni 6-vuotiaasta asti, eli 9 vuotta. Siinä ajassa ehtii rakastumaan kirjaan, hahmoihin ja kirjailijaan. En ehkä ole vieläkään ihan kunnolla tajunnut, että se on ohi nyt. Mutta kuitenkin jotenkin ymmärrän sen. Toisaalta hyvä, että loppui, ettei ole jatkettu väkisin..: )
Tahdonvoimaa!

zeTL

• Ankeuttaja
« Vastaus #191 : Elokuu 22, 2009, 01:49:45 »
Vasta pari päivää sitten luin viimeisen Potterin. Yritin nautiskella ja lukea vain pari kappaletta illassa, ja aluksi se onnistuikin hyvin, mutta sitten parisataa viimeistä sivua tuli luettua yhden illan aikana. :)

Heti kun sain viimeisen kirjan luettua oli onnellinen olo - kirjasarja sai jokseenkin sellaisen lopun, jota olin toivonutkin. Nyt pari päivää myöhemmin olo on haikea ja jokseenkin tyhjä. Ei ole enää uusia Pottereita luettavana. Tarina on lopussa. Salaa toivon jopa että Rowling kirjoittaisi jonkun vuoden päästä vielä jotain Potter-aiheista, kenties jatkoa näille kirjoille, vaikka taitaakin olla sanonut että sellaista on turha odottaa.

Onneksi olen lukenut kirjat vasta suomeksi. Toivon että saan niistä paljon uutta irti, kun ne tässä lähitulevaisuudessa tulen englanniksi lukemaan. Ja kyllähän nuo pari viimeistä elokuvaakin tulevat jonkin verran ikävää lievittämään, sen veran hyviä ovat nämä viimeiset jo julkaistut leffat olleet. :)

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #192 : Syyskuu 21, 2009, 11:12:35 »
Minä luin vipan kirjan heti silloin, kun se tuli suomeksi. Oli se kyllä aika shokeeraavaa, kun sain kirjan loppuun ja tajusin, ettei siihen enää tule jatkoa. Tuli tosi haikea ja tyhjä olo, kun ajatteli sitä. Potterit ovat vaikuttaneet elämääni kuitenkin tosi paljon ja voimakkaasti. Kyllähän siinä melkein itku tuli vielä lisäksi sen kaiken jälkeen, mitä olin itkenyt itse kirjaa lukiessa. :)

Ei sarjaa kuitenkaan olisi enää pitänyt jatkaa. Minun mielestäni se sai juuri oikeanlaisen lopun, onnellisen lopun. :) Tosin en vähättele lukuisia kuolemia, joita kirjassa tapahtui. Itkin itseni ihan uuvuksiin kaikkien takia, mm. Hedwigin, Dobbyn ja Fredin. <3 Jatkoa en kuitenkaan enää edes haluaisi, sillä Rowling osasi päättää sarjan täydellisesti.

Mutta eihän se Potter-huuma lopu vielä pitkään aikaan! Elokuvia on tulossa vielä kaksi ja kirjoja voi lukea vaikka kuinka monta kertaa uudestaan! :D En tosin usko, että toivun koskaan kokonaan sarjan päättymisestä, minä kun otan kaiken aina niin tunteikkaasti. ;)
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #193 : Syyskuu 22, 2009, 14:53:23 »
Tunnelma ei ihan sellainen ollut mitä oletin joitain vuosia sitten. Sitähän odotti kauhulla että mitäs me sitten teemme kun Potterit on ohi? Mutta oma Potterfanius on laantunut paljon tuon vitoskirjan lukemisen jälkeen huomattavasti ettei kirjan loputtua tullut muuta mieleen kuin että; "Tulipa sekin nyt sitten luettua". Mutta, en kyllä vieläkään ole lukenut Pottereita täysin loppuun^^; Jätin kokonaan viimeisen luvun lukematta, vaikka kyllä minä sitä luin sieltä sun täältä, mutta tavallaan 7 kirja on edelleen kesken minulta, mutta minulle se on jo loppunut.

Eipä tossa juuri ole ajatellut kuinka monta vuotta tuohonkin sarjaan on mennyt fanittaessa.
"Are we there yet?"
"No"

Shania

• Ankeuttaja
« Vastaus #194 : Lokakuu 07, 2009, 00:33:00 »
Minä luin kirjan jo heti kun se reilut kaksi vuotta sitten ilmestyi. Koko tuon viimeisen kirjan lukeminen oli minulle niin mieleenpainuva kokemus, etten tule unohtamaan sitä koskaan. Jonkun mielestä saattaisi kuulostaa hullulta sanoa näin, onhan kyseessä kuitenkin "vain" kirjasarjan päätös, mutta minulle se oli niin paljon enemmän.

Lukiessani ensimmäistä osaa, olin vasta ala-astetta käyvä lapsi. Kaikki vuodet sen jälkeen tunsin, että teen matkaa aikuisuuteen yhdessä kaikkien kirjan hahmojen kanssa. Elin niin monta iloa ja surua niiden vuosien aikana ja kirjoista vaan tuli jollain lailla hyvin oleellinen osa matkaani aikuisuuteen. Sitä ei pysty selittämään järjellä, eikä perustelemaan.
Toisaalta odotin innolla Deathly Hallowsin ilmestymistä, toisaalta taas toivoin että odottaminen jatkuisi ikuisuuden, eikä päättyisi koskaan. Jollain lailla tunsin, että tämän kirjasarjan loppuminen symbolisoi yhden aikakauden loppumista niin koko Potter-faniyhteisön keskuudessa, kuin henkilökohtaisessa elämässänikin. Ja tiesin, että kun suljen kirjan kannen, ei ole enää paluuta takaisin, samalla suljen myös eräänlaisen oven omassa elämässäni.

Haettuani Deathly Hallowsin kirjakaupasta, istuin paluumatkalla autossa ja vain tuijotin kirjaa tajuamatta oikeasti että siinä se nyt on. Pelkäsin alkaa lukemaan sitä, koska tiesin etten pysty lopettamaan kun aloitan. Yritin viivytellä aloittamista, mutta lopulta luovutin ja tartuin kirjaan.
Koko lukukokemus oli tavallaan kuin jonkunlainen matka, jotenkin tuntui että siinä lukiessa hitsautui todella tiiviisti yhteen koko sen maailman ja niiden hahmojen kanssa. Elin tosi vahvasti mukana koko lukemisen ajan, itkin ja nauroin.
Luin kirjan loppuun aamuyön tunteina, ja on mahdotonta kuvailla sitä tunnetta mikä tuli kun olin päässyt loppuun! Iski jonkunlainen lamaannus, tyhjyy ja pohjaton suru. Olin pari päivää sen jälkeen todella hassussa olotilassa. Taisi sitä tulla itkettyäkin jonkun verran. Läheiset varmaan miettivät että mikä ihme tuota vaivaa :D

Kaiken tuon tunnemylläkän laannuttua tuli kausi, että Potterit jäivät taka-alalle. Mutta aina ne sieltä palaa takaisin mieleen tasaisin väliajoin :) Nytkin olen taas lukemassa seiskaa englanniksi, ja kyllä minä vaan niin edelleen rakastan tätä sarjaa. Se on niin lähellä sydäntä monesta syystä.

Ja vaikka nyt tavallaan onkin yksi aikakausi takana, enää ei tule uutta Potteria, niin kyllä minä uskon että Potterit tulevat silti elämään vielä pitkään. Itse ainakin tulen varmasti koko elämäni tavalla tai toisella olemaan kiintynyt tähän kirjasarjaan, enkä usko että sitä mikään voi horjuttaa. Voi toki tulla aikoja jolloin kaikki tämä on ihan taka-alalla, mutta ei se koskaan katoa. Ja ihan takuulla aion saada omatkin lapseni lukemaan Potterit ainakin kertaalleen läpi ja tällä tavalla osaltani pitää huolen että Potterien taika elää vielä seuraavan sukupolvenkin aikana! :D

Tulipa taas muutama kyynel tirautettua tätä kirjoittaessa... joskus kiroan sitä että olen näin pirun tunteellinen! :)

Poissa Saccharine

• Introverted Assbutt
  • Vuotislainen
  • La Vita è Facile
    • Twitter
  • Pottermore: MoonWillow1269
« Vastaus #195 : Lokakuu 09, 2009, 21:55:05 »
Kun luin kirjan viimeisen lauseen, minulla oli erittäin hämmentyneen onnellinen olo.
Se tuntui hieman kuin olisi tehnyt jotain erittäin suurta ja kuin olisi odottanut pitkään, pitkään tätä loppuhuipennusta. (Tai ainakin minusta tuntui siltä. En tietenkään ollut kovinkaan iloinen siitä, että tämä ihana kirja-sarja loppuu. ^^)
Luin kirjan loppuun suunnilleen keskiyöllä, (oli kai lauantai?) ja olin -luonnollisesti- hieman väsynyt. Menin suoraan nukkumaan hymykasvoin ja näin varmaan jotain mukavaa Potter-unta.
Seuraavana päivänä sitten kun aamulla heräsin, minulle tuli erittäin tyhjä ja omituinen olo. Kuin jokin olisi poistunut sisältäni. Istuin sängyllä varmaan puolisen tuntia miettien, mitäköhän sitä tekisikään tänään. Nimittäin olin lukenut joka ikinen päivä KV:ta ja nyt sitten ei ollut mitään lukemista. Olin jo miettinyt pieni kauhun kipinä mahassani, mitä tekisin kun se loppuu.. Olin päättänyt aloittaa jonkun muun sarjan lukemisen. Tuntui kuitenkin epämukavalta vain.. Lopettaa se.
Otin siis Viisasten kiven käteeni ja aloin lukea sarjaa uudestaan. :)
Mutta.. Onneksi on vielä elokuvat odotettavana. :3
"The first sign of the beginning of understanding is the wish to die."

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #196 : Tammikuu 03, 2010, 17:27:06 »
Haikeat fiilikset. Sulkiessani alle päivän lukumaratonin jälkeen viimeisen Potterin, oli olo hieman turta. Luin kirjan melko nopeasti, etteivät asiat siitä jääneet mieleen kovin hyvin. Eli olo oli turta kun ensimmäisen lukukerran lopetin. Toisen aloitin samantien, ja luin hitaammin viikossa. Siinä ehdin sisäistää kaikki ne asiat ja ymmärtää, miten kaikki mistä olin lukenut monen vuoden aikana nivoutuikaan viimeisessä kirjassa yhteen. Nauroin ja itkin kirjaa lukiessani, elin koko sen tarinan mukana. Ja kun viimeisetkin sivut olin kääntänyt, oli päällimmäisenä mielessä lause:

"Nyt se loppui."

Istuin vain hiljaa sängyllä ja oikeasti mietin, miten kaikki olikaan päätynyt siihen. Ja jostain ihmeen syystä muistelin myös sitä ensimmäistä kosketustani Pottereihin Viisasten kivi -elokuvan myötä, kun katsoin sitä kaverillani ristiriitaisin ajatuksin. Tuli siinä hieman kyyneleitäkin valutettua. Luin sitten hetken mietiskeltyäni epilogin uudelleen ja olin onnellinen, kun sarja viimeinkin tuli päätökseensä. Kaikki päättyi hyvin, vaikka epilogi hieman on nyt alkanut ärsyttämään, ja kirjan henkilöt saattoivat jatkaa eteenpäin.

Tämänpä jälkeen päätin kun aikaa tulisi lukea kaikki Potterit putkeen uudestaan, ja silloin kesällä sen teinkin. Oli kyllä mukava fiilis, kun kaikki Pottereissa tapahtuneet olivat kirkkaina mielessä. Silloin ajattelin:

"Nyt kaikki on ehjänä."
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Ziva

• Korpinkynsi
  • Vuotislainen
« Vastaus #197 : Toukokuu 08, 2010, 00:27:50 »
Tyhjä. Miettii, että ei voi olla näin, yyy-yy :<<< Nyt kun on Potterin pojan seikkailut käyty, alkaa miettiä, että mitä heille nyt kuuluu, miten Tylypahkassa menee, oppiko Ron ajamaan autoa, itkikö Molly poikansa ja tyttärensä häissä, miettiikö Teddy vanhempiaan, ja entä juuri, tapasivatko Lupin ja Tonks velhojen taivaassa, kaikki ajatukset pyörii päässä. Se on loppu nyt.
Helvettiä päinhän tämä homma on hyvällä vauhdilla menossa.

Tora -> Ziva

Poissa Hämyisä aamu

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #198 : Toukokuu 09, 2010, 18:09:56 »
Haikea ja surullinen, ei enää mitä odottaa. Vieläkin on tyhjä olo :(
People change, memories don't.

tuulimari

• Ankeuttaja
« Vastaus #199 : Toukokuu 10, 2010, 18:43:03 »
Jättihän se vähän tyhjän olon, kun kaikki kirjat olivat ilmestyneet. Mitään uutta ei olisi enänä tulossa, ei uusia seikkailuja. Kaikki olisi loppu nyt. Surin myös monen hyvän hahmon kuolemaa; Albus, Sirius, Severus, Remus, Nymfadora jne. Mutta tiesin, etten koskaan tulisi unohtamaan pottereita.
En koskaan.
Ne tulisivat aina olemaan osa minua.