Kirjoittaja Aihe: Tunnelmat sarjan loputtua  (Luettu 62928 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Belial

• Ankeuttaja
Vs: Tunnelmat sarjan loputtua
« Vastaus #125 : Huhtikuu 08, 2008, 22:06:48 »
Minulla taas tuntuu siltä, että ankeuttaja olisi suudellut minulta kaiken ilon pois.. On niin tyhjää ja yksinäistä. :-( Näin paremmin en osaa tätä haikeaa fiilistä kuvata.

Poissa Don Hessu

• Onneton Tunari.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • There's No Easy Way Out...
    • Hessu's Music Profile
« Vastaus #126 : Huhtikuu 09, 2008, 11:00:23 »
Tunnelmani? "Njaaa!"

En osaa sanoa. Kun luin viimeisen kirjan, katsoin lattialle noin 3 sek, heitin kirjan lattialle ja menin pelaamaan Half-Life 2:sta.
Ei mitään tunnelatausta tullut, oli vaan sellane "se oli nyt siinä."
...But what you do... Makes you who you are.

Unelma. Tahdonvoima. Omistautuminen. - Pakkotoisto.com

Poissa Ladyelisabet

• Potteriksi myös kutsutaan
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #127 : Huhtikuu 09, 2008, 12:17:45 »
Voisin kompata melkein puolta porukasta joka tänne on kirjoittanut. Suru, haikeus, ahdistus ja jopa toivottomuus ovat ihan tuttuja tunteita - esim. Blanca ja Tolu, älkää huoliko - ette ole ainoita noin synkeissä tunnelmissa olevia. Ja silti, *huokaus* sitä on onnellinen. Surullinen ja onnellinen, tyhjä ja täysi, yhtä aikaa.

Itse lopetin Kuoleman varjelusten suomennoksen lukemisen pari viikkoa sitten (luin englanniksi heti kun ilmestyi) - kun on puolen vuoden ajan kuljettanut jotain Pottereista laukussaan, on ollut kauhean orpo olo ilman mitään luettavaa. Nuo kirjat kun ovat yhtä aikaa niin realistisia ja silti vain fantasiaa, että niistä irroittautuminen on kamalan vaikeaa. Niihin on kehittynyt riippuvuus ja ihan syystäkin - Rowlingin tekstien aitouden tunkeutumista sielun syövereihin ei voi estää.

Tavallaan Pottereiden loppumisesta johtuvaa tunnetta voi verrata vaikka pitkän parisuhteen loppumiseen. Ensin on ihan kamalaa, sitten jo alkaa helpottaa ja lopulta (parhaassa tapauksessa, puhuttakoon nyt vain suhteellisen ongelmattomista suhteista) aika kultaa muistot - ja ehkä voi aloittaa taas nautiskellen ensimmäisestä kirjasta. Minulla ainakin on sen verran huono muisti, että voin lukea nuo vielä monet ja monet kerrat ilman että osaan niitä ulkoa. Etenkin kirjat 5-7 olen lukenut vain 2-3 kertaa, kun ensimmäiset on varmaan luettu tuplasti tuohon nähden. Johtuu siitä, että olen halunnut lukea ne aina ensimmäisestä lähtien. Monet jutut on niin ovelasti piilotettu, että koko kirjasarjan saa lukea vielä ainakin kaksi kertaa, ja silloinkin silmä kovana, että ne "bongaa". Toisaalta, ihan viihteellistä on lukea sen kummempia miettimättä, ja myös tuolloin voi saada ahaa-elämyksiä.

Jatkumoa Potter-elämääni tuo se, että onnistuin addiktoimaan yhden parhaista ystävistäni - vieläpä sellaisen, jolla on hyvin samankaltaisia ajatuksia asioista. Tuskin maltan odottaa että pääsen keskustelemaan hänen kanssaan - minulla on hassu fiksaatio Voldyyn ja tiedän että hän jos kuka ymmärtää. Nyt hän taitaa mennä jo Liekehtivässä Pikarissa tällä hetkellä.. :)
'Do not pity the dead, Harry. Pity the living, and, above all those who live without love.' - Albus Dumbledore

krissee

• Ankeuttaja
« Vastaus #128 : Huhtikuu 10, 2008, 09:30:33 »
Tyhjyytta, haikeaa, mutta kuitenkin hiukan hyvää mieltä. Voldemort oli voitettu ja maailmassa vallitsi rauha. Sinä päivänä en kuitenkaan pystynyt iloita tota asiaa, ku suretti Pottereitten loppuminen. Onneks rakas kaverini tajusi ja osasi lohduttaa. Kannoin KV-tä kuitenkin mukana koulussa, jos, tai en tiiä miks? En kuitenkaan koskenu koko kirjaan, mutta tuntui vaan hyvältä kantaa sitä mukana. Ja niin meni pari päivää ja unohtu koko asia. Sit piti lukee kirja uusiks ja ei se enää niin kamalaa ollu, mutta kuitenki.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2008, 09:46:45 kirjoittanut krissee »

Poissa Saphire Tulenpunainen

• Kliseitä rakastava
  • Hirnyrkki
  • UGH!
« Vastaus #129 : Huhtikuu 10, 2008, 11:22:36 »
Tunnelmat oli vähän sitä rataa että "*nyyhkis nyyhkis*", "eiiiiiiiii", "määää, miks tän piti loppua näin?! Huono loppu!" "no ei se ny niin huono ollu. Voi Harry, mulla on sua jo ikävä! Tuu takasin!!" JA: "Mitä mä nyt sitte luen tai töllötän telkkarista kuolaten?! Voi ei, mä en voi kuolata muuta ku Harrya ja Aragornia (TSH) koko elämäni toivoen jatkoa, yhyy!"

Eli, no, melko sekavat. ^^;

Eli suomeksi: Oli aika oudon haikeaa sanoa Pottereille hyvästit. En itkenyt, mutta oli sellainen öö... Ei tyhjä olo vaan sellainen "Nyt se on loppu. Piste iin päälle. Voi ei. Kuolen." Eli toisin sanoen haikean täyteläinen. Etenkin kirjan lopulla oli aluksi sellainen olo, että apua, kohta loppuu, iik, mutta siten kun sen oli lukenut: " Olen lukenut kaikki Potterit. omg."

Vähän sekavaa oli miettiä kulueita "vuosia" Potter kirjoista. Ihmisten hyvät hetket, kuolemat... Sellainen olo että luenpas uudestaan kaikki kirjat, jotta tulee hyvä mieli, ettei jää täyteläinen ontto olo. Eli en vain voi lopettaa Potterin lukemista, olen jäänyt koukkuun. Siksi oli suoranainen ihme, etten todella itkenyt missään kirjan kohdassa. Pikemminkin järkytyin. No, Dobbyn kuokema nyt oli sellainen yhyy- juttu, mutta pala kurkussa sen luin. Enkä itkenyt. Ihme.

Jotenkin sellainen olo, että pitää saada lisää. Elokuvia on tulossa vielä 3, eli Puoliverinen Prinssi ja kaksi Kuoleman varjelukset- leffaa. Ei muuta kuin odottamaan ja lukemaan!
"Minä annan kaiken ja enemmän tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää. Mutta on vaan pakko roikkuu perässä."  I want stay Together Forever.

MarttiPartti

• Ankeuttaja
« Vastaus #130 : Huhtikuu 15, 2008, 16:06:46 »
Mulla ei ollut mitään sen kummempia tunnelmia, luin kirjan, ja menin ulos. Ei ole mulle mikään elämää suurempi sarja,vaikka tosi hyvä onkin. Ei vaan jaksa kirjan takia masentua.

tuppi

• Ankeuttaja
« Vastaus #131 : Toukokuu 03, 2008, 19:22:37 »
Kun luin viimeisen kirjan,ajattelin että siihen loppui mahtava Harry Potterin taru.Harry Potterin maailma on saanut minut niin onnelliseksi.Muistan kun luin ekan kirjan ja leikin sitä serkkuni kanssa.Voi niitä aikoja.

Kiitos Rowling ilosta jonka olet minulle antanut ja vienyt!

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
« Vastaus #132 : Toukokuu 04, 2008, 12:43:14 »
 Niin nooh minä sain kirjan luettua niin ensimmäinen reaktioni oli että tässäkö kaikki? Siis tämähän jäi vielä kesken....Tähänkö päättyi yksi elämäni hienoimmista kirja sarjoista joita olen lukenut... ^^
dataa kotona ja koulussa

Poissa Less

• Vuotislainen
« Vastaus #133 : Toukokuu 04, 2008, 14:08:57 »
Minun oloni oli myös erittäin tyhjä. Tuijotin vain sitä kirjaa itkien, ja ajattelin että "mitä minä nyt teen". En vieläkään kunnolla käsitä, ettei Pottereita enää tule. Kun siihen oli niin tottunut niiden monen vuoden aikana, että jonkun vuoden päästä ilmestyy uusi kirja. Ja nyt kun ei enää ilmesty, niin tuntuu vähän lohduttomalta.

En ole vieläkään kyennyt lukemaan viimeistä kirjaa uudestaan, vaikka kovasti tuntuu siltä että se pitäisi lukea. Ensimmäisellä kerralla sitä oli niin hämmentynyt siitä, että käsissäni todella on viimeinen Potter-kirja, että sitä luki jonkinlaisessa transsissa. Ja näin melkein kaksi kuukautta jälkeen päin en oikeastaan muista kirjasta muuta kuin ne kaikkein järkyttävimmät kohdat.
Haluaisin lukea koko kirjasarjan alusta, mutta jotenkin en vain saa itseäni tekemään niin. Nyt kun tietää miten kaikille käy, niin ei tunnu enää samalta lukea niitä ensimmäisiä kirjoja.. Parhaillaan mummoni lukee kirjoja läpi, ja sen jälkeen aion pakottaa äitini lukemaan ne, joten ehkä minä sitten heidän jälkeensä tartun itseänikin niskasta kiinni ja luen ne.

Olo on vieläkin niin kauhean tyhjä, kun vain ajatteleekin Pottereita.

Rainy

• Ankeuttaja
« Vastaus #134 : Toukokuu 05, 2008, 18:38:39 »
Tottakai tulee haikea olo kun tietää että lempikirjasarja päättyy siihen. On yhäkin semmoinen olo että kaipaa lisää seikkailuja luettavakseen.

Kun luin viimeisen kirjan loppuun, meinasin alkaa itkeä, mikä tuntui jotenkin kummalliselta; sehän on vain yksi kirjasarja. Näin sitä välillä ajattelee, mutta totuus on että Potterit ovat monelle, minullekkin, paljon enemmän.

Poissa Kartanon kummitus

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #135 : Toukokuu 06, 2008, 16:39:17 »
Olin ihan maassa päivää ennen suomennoksen ilmestymistä ja todellakin ihan maassa koko seuraavan päivän. Oli todella masentavaa käydä ostamassa kirja. Potter on ollut osa elämääni kohta kahdeksan vuotta ja tuntui kuin se ei enään olisi. Tuntui kuin jokin suuri ajanjakso päättyisi, siltä kuin en enään voisi palata siihen maailmaan. Eskapistin pahin painajainen. Olo oli niin tyhjä. Mutta ajattelin positiivisesti, eihän asia näin oikeasti ole. Elämä jatkuu ja Potter kulkee rinnallani niin kuin ennenkin. Vaikka tarina on saanut päätöksensä, niin ei se hylkää minua.

Viimeisen osan aloittaminen oli todella haikeaa. Kylmät väreet menivät selässä kun luin omistustekstin viimeiset sanat: "Ja sinulle, joka olet pysynyt Harryn matkassa loppuun asti." Jotenkin noin se menee.
Luin kirjan viikossa. En halunnut kiirehtiä vaan nauttia siitä rauhassa. Loppu vain läheni ja läheni. Mitä vähemmän sivuja oli enään jäljellä, sitä enemmän itkin. Itkin koko loppu taistelun aikana. Vielä oli yksi luku jäljellä, se viimeisin. Se oli todella koskettavaa luettavaa. Jäljellä oli enään yksi sivu. Kesti hetken ennen kun käänsin sivulle ja luin viimeiset rivit. Itkin vuolaasti ne luettuani. Se oli sitten siinä. Luin ne vielä uudelleen. Sitten otin kirjan syliini ja olin taas niin maassa. Huoh...onneksi surua ei kestänyt pitkään.

Minkään muun kirjan/kirjasarjan kohdalla minulla ei ole ollut koskaan näin vaikeaa, enkä usko, että tulee olemaankaan. Potter on vaan niin paljon enemmän kuin yksikään lukemani kirja(sarja).

Edelence

• Ankeuttaja
« Vastaus #136 : Kesäkuu 25, 2008, 11:50:54 »
Oma mielialani oikeastaan laski hieman, kun äiti toi töistä tullessaan viimeisen kirjan suomenkielisen version. Olin lukenut kyllä englannin kielisenkin, mutta olin päättänyt hommata kaikki kirjat suomeksi. Englanninkielisen teoksen lukeminen ei edes saanut mieltäni aivan niin haikeaksi, mutta entäs suomenkielinen sitten? Kirjaa lukiessani vuorotellen itkin ja nauroin. Muutamalla sivulla näkyy vieläkin jäljet, kun välillä oli pakko keskeyttää lukeminen. Silmät sumentuivat kokonaan ja sanat vääristyivät, vaikka kuinka yritti räpytellä kyyneliä pois. Etenkin se "nineteen years later" paukautti totuuden kylmänä vasten kasvoja. Se on loppu nyt. Ei enää yhtään Potter-kirjaa. Toisaalta kuitenkin odotan innolla etenkin viimeistä leffaa. Mielenkiintoista nähdä, miten tietyt kohdat toteutetaan ja kuinka paljon joudutaan jättämään pois. Toivottavasti ei montaakaan kohtaa, sillä koko kirjassa ei ollut mielestäni yhtään turhaa juttua. JKR tosiaan osaa kirjoittaa ihanasti, ja suomennoskin oli loistava. Suomennosta rupesi miettimään tarkemmin vasta sitten, kun viimeinenkin kirja oli luettu. Miksei tämä jollain systeemillä voisi edes jatkua? Surullista.

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #137 : Heinäkuu 03, 2008, 23:39:53 »
Tunnelta taisi olla aika ristiriitainen. Olin iloinen siitä, että lempihahmoni jäi henkiin. Taisin kirjan loppupuolella hieman itkeäkkin. Toisaalta tunnelma oli haikea ja hieman surullinen,koska loppuihan kirjasarja sitten siihen, mutta tuudittauduin siihen, että ficcejä voi lukea ja sitten  voihan kirjat aina lukea niin monta kertaa kuin haluaa. En tahtoisi uskoa sitä, että Pottereiden tulo loppui siihen. Oli niin mukavaa jännittää aina uuden osan ilmestymistä ja miettiä, että mitäköhän tapahtuu.

Minkään muun kirjasarjan kohdalla en ole tällaista tuntenut. En koskaan, enkä varmasti tule tuntemaankaan.
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #138 : Heinäkuu 05, 2008, 14:42:49 »
Kun sain viimeisen kirjan käsiini, ajattelin totta kai, että tässä sitä nyt ollaan. Viimeinen kirja upouutena käsissä, eikä uutta enää tule. Tunnelma oli haikea, mutta samalla jännittynyt ja sormet syyhysivät lukemaan uutta opusta. Luettuani Kuoleman varjelukset, olin onnellinen, mutta haikealla mielellä. Siinäkö se kaikki sitten olikin? Kuitenkin, olin samalla jollain tapaa helpottunut - kaikki on ohi, suurinpiirtein hyvin, kirja ei ollut kovinkaan pettymys, Voldu on kuollut... Samalla kuitenkin olin hiukan pettynyt kirjan loppuratkaisuun - kaikki tapahtui niin helposti, niin sankarillisesti. Olin kuvitellut loppuratkaisuksi jotain sen tyyppistä, että Voldu kenties kuolee, mutta kukaan ei tiedä kuoliko hän ikuisesti. Tuntuu jotenkin niin tyrmäävältä, että yhtäkkiä hän onkin totaalisesti poissa, ja happy end.

Noh, 19 vuotta myöhemmin -osio sai minut heti koneelle raapustamaan suunnitelmaa uudesta ficistä. Tämä oli varmaan aika yleinen reaktio ficcareille! :-D Koskaan en ole saanut tuota ficiä loppuun, tai edes paria lukua edemmäs. Ei inspiraatio riittänyt alkuhuuman jälkeen.

Noh, nyt olen ajatellut lukea taas uudestaan kaikki Potterit suomeksi. Sen jälkeen, voisin ehkä jo harkita alkuperäisteoksia englannilla... Saapi nähdä!

HP on paras

• Ankeuttaja
« Vastaus #139 : Heinäkuu 05, 2008, 17:34:26 »
Todella surulliset. Tuntuu jotenkin oudolta kun Voldemort kuoli. Jotenkin odotin että Harry ois kuollu, mutta näin siinä kävi. Vaikka olenkin hyvisten puolelta tuntuu se silti todella oudolta. Jotenkin jäi vain vielä kaivelemaan mieleen, että "Mitä sitten tapahtui?"
Onneksi on vielä elokuvia jäljellä jotka eivät ole tulleet, mutta ei ne vedä vertoja kirjoille.
En jaksa odottaa, että näen viimisen elokuvan. Toivottavasti siittä ei ole otettu paljoon kohtauksia pois.

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #140 : Heinäkuu 06, 2008, 18:45:46 »
Tuntui oudolta ajatella, että tämän jälkeen ei tule luettua uutta Potteria enää ikinä. Luen erittäin harvoja kirjasarjoja ja Potterit on aina ollut ehdoton suosikki niistä, joten nyt ei ole sellaista kirjasarjaa, jonka seuraavaa osaa odottaa innolla. Kun luin DH enkuksi ei vielä ajatellut että nyt se on ohi, koska oli vielä suomenkielinen versio ilmestymättä. Mutta kun Kuoleman varjelukset ilmestyi, olin aikalailla maassa sinä päivänä. Koulun jälkeen menin kirjan noutamaan kirjakaupasta, eikä tunnelma ollut kovin korkealla. Onneksi kirjoja voi lukea aina uudestaan. :)

Pottereiden uusintakierros (taas) lähti minulla viisi päivää sitten ja nyt menossa Azkabanin vanki. Kauhukseni huomasin, että Liekehtivä pikari on kadonnut jonnekin, en löydä sitä mistään. Täytyy varmaan ostaa uudestaan ettei Potter-putkeni katkea. :|

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Guns N' Fuckin' Roses!
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #141 : Heinäkuu 07, 2008, 12:38:33 »
Oudoltahan se tuntuu kun on Pottereiden kanssa tultu elettyä jostain vuodesta 99 lähtien ja ei ole
enää mitään uutta odotettavaa tai arvailtavaa paitsi nuo leffat mutta juoni on jo loppunut niin ei se samalta tunnu.
 Haikeaa kerta kaikkiaan :/
Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

Poissa Meew

• Valkea susityttö
  • Vuotislainen
  • Kelmit for ever
« Vastaus #142 : Heinäkuu 13, 2008, 21:20:37 »
Noh, itse en kait vieläkään ole kunnolla tajunnut sitä alitajunnassani ettei tule enää HP - kirjoja. Sillä en ole yhtään surullinen, vaikka pidän HP - kirjoista todella paljon. Minä aivan ihastelen niitä, ne lumoavat minut. Hieman haikea oloni oli, kun olin viimeisen kirjan lukenut, mutta kun näin jälkeen päin ajattelee kirjasarjan päättyneen, en osaa surra. Sen kuitenkin tiedän, ettei se johdu siitä ettenkö minä pitäisi kirjasarjasta. Paremminkin luulen sen johtuvan siitä, että kuten toisella foorumilla sanottiin, Harry Potter - sarja ei kuole koskaan. Tähän minä päädyn, ja niin jatkan matkaani. Luen kirjoja uudestaan, katson elokuvat uudestaan ja odottelen seuraavaa elokuvaa. No mutta nyt selvisi!! Ehken osaa surra, koska tiedän odottaa vielä lisää siitä sarjasta - kaikista kirjoista ei olla vielä tehty elokuvaa! Siinä se on: koska odotan vielä elokuvia, en osaa ajatella sarjan loppuneen. No nyt tästä tulee mielenkiintoista. Pitää katsoa surenko sitten, kun kaikki elokuvatkin on ilmestyneet.

Tai sitten on kyse siitä, etten ole koskaan ajatellut HP:tä samalla tavalla kuin muita rakastamiani kirjasarjoja. Mutta en kerro siitä täällä enempää, menee muuten ohi aiheen. Se on kuitenkin toinen teoriani.
Tam ja Fahr, Sirius ja James. << heitä minä kadehdin, koska heillä on ystävä mitä ilman ei voi elää, heillä on ystävä kenen puolesta kuolisi. Heillä on ystävä kenestä välittää, ketä pitää omana veljenään. Sellaista rakkautta, sanatonta viestintää ei näe joka päivä. Kiitos. <3

Poissa Argonblue

• Parasta ennen: 17.11.2009
  • Vuotislainen
« Vastaus #143 : Heinäkuu 19, 2008, 19:36:01 »
Välittömästi DH:n viimeisen sivun lukemisen jälkeen seurasi sellainen "se on nyt sitten siinä" -tunne. Tähän vaikutti varmasti osaltaan se, että luin kirjan putkeen suurempia taukoja pitämättä. Jonkin ajan kuluttua ja ajatusten selkiydyttyä nousi pintaan pettymys. Olin pettynyt siihen, miten loppuratkaisu oli kirjoitettu. Tähänkin on selvä syy. Vuosien vieriessä ja sarjan edetessä odotukset olivat kasvaneet niin giganttisiin mittoihin, että niitä oli mahdoton täyttää. Oliosin ollut pettynyt riippumatta siitä, mitä viimeisessä kirjassa tapahtuu tai miten se kerrotaan. Viimeisimpänä on vuorossa haikeus. Lopulta oivalsin että tämä sarja ei enää jatku, se on loppu nyt. Ei enää uusia kirjoja ja niiden ilmestymiseen liittyvää odotuksen täyteistä jännitystä ja kihelmöintiä vatsanpohjassa.
"We will be perfect...    ...in every aspect of the Game"

Vastarannankiiski vauhdissa taas...

Roheha

• Ankeuttaja
« Vastaus #144 : Heinäkuu 20, 2008, 09:39:49 »
Tämä kuulostaa erittäin väliinpitämättömälyä, mutta väsyneeltä .D enn muista mitään muuta kuin sen että olin aivan rättiväsynyt, koska luin kirjan putkeen siinä kahdeksassa tunnissa, eli kello oli noin kaksi kun lopetin. Kyllä se sitten seuraavana aamuna muistui.

Olihan siinä kauhean haikea olo, mutta ei se tuntunut kauhean pahalta. Ajattelin sen pikemminkin niin, että nyt lopetin tän, ja kohta luen taas jonkun muun, ja sitten palaan tähän. Toisaalta olen erittäin vihainen itselleni siitä, että olin ennen kirjan suomalaista versiota lukenut enganniksi sen jotenkuten, ja loput katsonut netistä .s Tyhmä minä. Ois ollu niin paljon.. hienonpaa lukee se niin, ettei tiedä mitään. Ja se oli vika mahollisuus. No joo, eiköhän tää tästä.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #145 : Heinäkuu 23, 2008, 23:04:08 »
Totta kai se on tosi surullista, ettei enää saa aloittaa uutta lukua Harryn elämässä. Enää ei palata Likusteritielle, ei Vuotavaan Noidankattilaan, ei Tylyahoon, eikä Tylypahkaan. Enää ei kuljeta läpi eräästä tietystä portista King's Crossin asemalla. Samalla on kuitenkin myös tyytyväinen, että sarja sai päätöksensä. Tavallaan on myös helpottunut, kun ei enää tarvitse jännittää Harryn ja kumppaneiden puolesta ja saa rauhassa siirtyä uusiin seikkailuihin, vaikka tietääkin, että tästä nimenomaisesta seikkailusta ei enää kuulla.

Ja ainahan on muistot, niin kuin minulle sanottiin, kun mummi kuoli. Vaikka nämä asiat eivät liity mitenkään toisiilta, niin kyllä minä tavallaan kuvittelen, että kirjasarja 'kuoli' viimeisen kirjan myötä ja minulla säilyy muisto siitä, kuinka ihana näitä kirjoja oli ensimmäistä kertaa lukea.

Tulipas siirappista tekstiä.. :D

-Z
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Glamour

• Ankeuttaja
« Vastaus #146 : Elokuu 06, 2008, 22:03:51 »
Tuntuuhan se vähän haikealta, mutta tyydyn siihen, että jokaisen hyvän sarjan on loputtava aikanaan. Rowling teki hienon päätöksen Potterille, tosin en ollut niin tyytyväinen Yhdeksäntoista vuotta myöhemmin -lukuun, mutta kumminkin.

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #147 : Elokuu 14, 2008, 18:29:13 »
Hassua, kun on tottunut odottamaan seuraavaa. On välillä todella järkyttävää muistaa, että vuotista selatessa, että "Voi ei, sekin kuoli". En ole vieläkään sulattanut kaikkien kuolemaa... Mutta toisia yhtä hyviä kirjoja toivottavasti vielä tulee maailmaan ja jos ei tule, niin toivottavasti ainakin melkein yhtä hyviä. Muuten emme voisi kestää Potter sarjan loppumista. Tämä kirjasarja on niin hyvä, ettei sen loppumiseen voi uskoa. Eivät ne oikeasti ole loppuneet, ne jatkuvat ainiaan, meidän sydämissämme.

~Barella
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
« Vastaus #148 : Elokuu 15, 2008, 18:25:46 »
Tyhjä olo.
Ei ole mitään muuta sanaa, mikä kuvaisi niin hyvin meikäläisen fiiliksiä.

Osittain pettynytkin. En oikeastaan voi edes sanoa olevani tyytyväinen. Petyin niin moneen asiaan. Mutta noh, ei koskaan pitäne odottaa liikoja, yhtään miltään.

Kaippa sitä tulee luettua kirjat aika monta kertaa vielä läpi, kun en osaa päästää irti. Ja ficcien sun muiden avulla voi tätä tuskaa tietenkin lieventää :D Mielessäni rukoilen Pimeyden lordia että Rowling'lla napsahtaisi ja hän päättäisikin kirjoittaa vielä jotakin, Kelmeistä, nuoremmasta velhosukupolvesta, menneisyydestä, tulevaisuudesta, ihan mistä vain.
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa Aisha

• Vuotislainen
« Vastaus #149 : Elokuu 22, 2008, 20:45:46 »
Oikeastaan on hyvä, ettei Pottereista tullut sataosaista oopusta, sillä tuo 7 kirjaa jää elämään ja valloittaa aina vain uudestaan. On jotenkin hyvä, että tarinalla on kehitys ja päättyy johonkin, kuin että jäisi ikuisesti kiertämään jotain tiettyä rataa, sillä silloin ne jäävät monien mieleen elämään.
Tulihan se tippa silmään kuitenkin Rowlingin sanoista siinä noin kirjan lopussa, mutta kun oon näin herkkänahkainen....
Pimento -> Aisha