Kirjoittaja Aihe: Mikä/Mitkä kappaleet soivat hautajaisissasi?  (Luettu 18952 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Hayley

• Ankeuttaja
Vs: Mikä/Mitkä kappaleet soivat hautajaisissasi?
« Vastaus #75 : Joulukuu 30, 2009, 12:19:30 »
En ole suunnitellut hautajaisiani vielä(miksiköhän?...), mutta jos sinne jotain kappaleita pitäisi valita soitettavaksi, olisisvat ne ehdottomasti Paramorelta semmoiset kappaleet kuin We Are Broken, Misguided Ghosts ja Brighter.

Paramore on elämäni, siksi heidän kappaleitaan. Mutta etenkin tuo Misguided Ghosts tuntuu sopivalta, sillä sen aikana olen nähnyt elämäni kauneimman näyn (29.11.2009 Helsinki, valomeri). Ja se näky oli kuin suoraan taivaasta. Ja toiseksi, siinä on pari erittäin kaunista lausetta, joista yksi kuvastaa minua aika hyvin.

I'm going away for a while
But I'll be back, don't try to follow me
'cause I'll return as soon as possible
See I'm trying to find my place
But it might not be here that I feel safe
We all learn to make mistake

Now I'm told that this life
And pain is just a simple comprimise
So we can get what we want out of it

Ja sitten on We are Broken. Rupean lähes joka ikinen kerta kun kuulen tämän, itkemään. Kappale on erittäin kaunis, ja... vaikea sanoa miks mä rakastan tätä. Mä vaan rakastan. Etenkin kertosäe on erityisen kaunis

Cause we are broken.
What must we do to restore? Our innocence
And oh, the promise we adored
Give us life again cause we just wanna be whole

Brighter... siitä tulee aina mieleen vuoden 2009 syksy, joka on ollut elämäni parasta aikaa. Kuullessani tuon biisin, rupeaa hymyilyttämään. Mutta siinä on sellainen haikea vivahde. Vaikka se syksy olikin elämäni parasta aikaa, tapahtui myös muutama paha asia. Biisi muistuttaa niistä. Ja ehkä siitä, kuinka pääsin yli masennuksestani. Ilman tätä biisiä tai Paramorea en olisi välttämättä tehnyt sitä. Saattaisin maata tälläkin hetkellä huoneeni sängyllä, miettien parasta tapaa tehdä itselleen pahaa. Mutta kiitos tämän kappaleen, olen tässä kirjoittamassa tätä ja suunnitelemassa kaverini kanssa puhelimessa pulkkamäkeen lähtöä.

Now I'm think we taking this too far.
Don't you know that , it's not this hard.
It's not this hard.
But if you what's yours and I take mine...
Must we go there?
Please not this time.
No not this time.

Poissa Asiam

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #76 : Tammikuu 01, 2010, 20:42:35 »
ON SE ! Ihan saatanallista ei hautajais väki katso hyvällä, eivätkä järjestäjät toteuttaisi toiveita hevistä hautajaisissa.

Eihän niitä ole kirkossa pakko soittaa, minä ainakin ajattelin enemmän "jatkoja".
Eikä hevi ole saatanallista välttämättä.

Hewihän on nykyään muotia täällä kylmässä pohjolassa. Miksei siis soitettaisi raskaita viisuja kirkkohautajaisissa, kun virsiä esitetään raskaampina sovituksina ja järjestetään metallimessuja ynnä muuta kivaa. Milloinkohan aletaan soittaa Hard Rock Hallelujaa jumalanpalveluksissa? (Katsokaa ihmeessä Promised Land of Heavy Metal nimellä kulkeva "laatu"dokkari. Tubesta on löytyy)

Eihän hautajaisia(kaan) ole pakko kirkossa järjestää? Eihän? =)

koete

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Tammikuu 07, 2010, 18:59:07 »
Mun on pakko tuohon ylempään aiheeseen kommentoida... Siis tietysti se on jonkun oma mielipide, jos ei halua, että kirkossa soitetaan muuta kuin virsiä. Enkä siihen sen enempää puutu. Mutta kuitenkin. Kyllä mun mielestä läheiset voi pyytää, että jos kirkossa vaikka saatto kappaleeksi soitettas esim. joku kuolleen lempikappale. Ja tästä on ihan omakohtaisia kokemuksia, sillä mummun hautajaisiin meinattiin ehdottaa (siis sinne kirkkoon) Miksi kaikki kaunis katoaa-kappaletta. Hemmetti, en saa laulajan nimeen yt päähän.  noh kumminkin.

Niin ja  tietysti, onhan se niinkin, että ne vaikka vähän 'syntisemmät' kappaleet soitetaan sitten noissa 'jatkojuhlissa'. Mutta kyllä mä ainakin haluaisin omiin hautajaisiini, sinne kirkkoonkin jonkun muun kuin virren. Ja jos sitä nyt ei kuitenkaan soita ihan täysillä ja näin, niin tuskin se ketään haittaa.

Ja miksei heviäkin voisi  laittaa. Jep, myönnän, inhoan kyseistä musiikkilajia sydämen kyllyydestä (tai jotain..: D), mutta niissä vähän rauhallisemmissa on joissakin hyvät sanat. Siis ihan sitä rääkymisheviä en ehkä ihan laittaisi mutta niitä jotain rauhallisempia ja näin.

Miten musta tuntuu että kommentti on sekava? Noh, ei voi mitään.

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Tammikuu 07, 2010, 19:53:25 »
Tämä menee nyt aivan off topiciksi, mutta haudataanko kirkkoon kuulumattomat ihmiset kirkon toimesta? Jatkoillahan ei ole mitään väliä, mutta pitäähän kaikki ihmiset jotenkin haudata tai vaikka tuhkata. Tuskin kastamattomia mihinkään joukkohautaan heitetään. :D

Korpse

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Tammikuu 15, 2010, 07:37:09 »
Tämä menee nyt aivan off topiciksi, mutta haudataanko kirkkoon kuulumattomat ihmiset kirkon toimesta? Jatkoillahan ei ole mitään väliä, mutta pitäähän kaikki ihmiset jotenkin haudata tai vaikka tuhkata. Tuskin kastamattomia mihinkään joukkohautaan heitetään. :D

Eip. Suomessa on ainakin yksi Vapaa-ajattelijoiden ylläpitämä hautausmaa.

En tiedä onko laillista heivata raato tai sen tuhkat jonnekin ei-viralliseen paikkaan (kuten vaiks siroteltavaksi mereen). Toivottavasti on, minusta olisi erittäin mukavaa jos ruumiini pääsisi jonnee metsään.

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #80 : Syyskuu 27, 2010, 02:18:21 »
Kirkko ylläpitää hautausmaita, ja esimerkiksi yhteisöveron maksamista on perusteltu usein sillä, että kirkkohan takaa hautapaikan kaikille katsomuksesta riippumatta. Hautaustoimilain mukaan ihmisellä tulee olla kuitenkin mahdollisuus tulla haudatuksi tunnustuksettomalle hauta-alueelle.

En ole eläessäni ollut kuin yksissä kirkkohautajaisissa, joten hautajaisvirsistä minulla on vähän heikosti kokemusta. Tässä topickissa on kuitenkin sen verran paljon näitä ei-virsiä, että ajattelin itsekin askarrella tänne niistä jonkun soittolistan. .> En välttämättä omia hautajaisiani (joita en nyt ihan vielä ehkä mieti) varten, mutta kappaleita, joita minusta voisi hyvin soittaa.

Syystä tai toisesta Madonnan Dear Jessie -niminen lastenlaulu on ollut todella pitkään sellainen, että miellän sen hautajaiskappaleeksi. Toisaalta pidän sitä aamuherätysmusiikkina kännykässäni, tosin instrumentaaliversiona... Kertooko sitten suhtautumisestani heräämiseen vai siitä, että laulun voi ymmärtää monella tavalla, en tiedä. Laulu on siitä kiva, että se on edes vähän onnellinen kun kuolema kuitenkin yleensä käsitetään melkoisen lopullisena ja kamalana asiana, mitä se toki onkin. Mutta lohtu on kuitenkin ihan kiva.

Toinen iloisempi hautajaiskappale olisi ehkä SMG:n Valmis. En ole vieläkään varma, onko kappaleen tarkoitus kertoa rakkaudesta vai kuolemasta (melkein sama asia, kuten joku joskus totesi kun valittelin asiaa .>), mutta joka tapauksessa se on minusta kiva soitettava hautajaisissa. Jos sen ajattelee siis niin, että laulu kertoo asioista kun joita pitäisi saada tehtyä elämässä, ja joiden jälkeen sitten onkin valamis kuolemaan ihan tyytyväisenä. :>

Viimeisenä hautajaisissa soitettavana kappaleena mieleeni tulee the Soundsin instrumentaali, Goodnight Freddy, jonka olen senkin ensikuulemasta lähtien mieltänyt hautajaiskappaleeksi. Hirmuisen kaunis pimputus, ja surullinen. :(
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 16, 2012, 04:14:02 kirjoittanut Surumielinen »
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
« Vastaus #81 : Joulukuu 08, 2010, 19:36:36 »
Tämä on vaikeaa kun viimeiset hautajaiset (missä olin siis) oli silloin kun olin jotain 3-4-vuotta

Jos nyt itse saisin päättää mitä siellä soisisi niin jotain pirteää.  Ei kuolema ole niin paha juttu minulle.  Mutta ihan vain rakkaiden kavereiden vuoksi jotain tyyliin Evanescence - My Immortal. Eikä missään nimessä virsiä. En ole mikään jeesuksen palvoja (ei pahalla). Vaikea sano mitään surullista ja kovin sopivaa biisiä, kun en kauheasti niitä enää kuuntele. Paramoren biisitkin saattaisi olla sopivia. En niitä kauheasti kuuntele, mutta sen verran minkä muistan ne vain sopisi hautajaisiin.

Ja niihin pirteisiin ja iloisiin. minulle kävisi esim. Nelly-just a dream.. Kuuntelen sitä nykyään aika paljon ja se on jotenkin uneelmiin pääsemis biisi. Ja se nimikin kuvaisi (pelkää unta) hieman kuolemista.
elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #82 : Elokuu 22, 2011, 22:37:53 »
Omien hautajaisten suunnittelu on kivaa. Jajaja häiden. Ja muiden juhlien. Olen kuitenkin ollut vain yksissä häissä ja kahdissa hautajaisissa, joten tämä voi olla vähän vaikeaa. Nämä kappaleet kuitenkin haluaisin soitettavan hautajisissani:

-HP & Puoliverisestä Prinssistä poistetussa kohtauksessa esiintyvä In Noctem. Kappale on yksinkertaisesti liian kaunis.

Carry my soul into the night
may the stars guide my way
I glory in the sight
as darkness takes the day

-Nightwishin Turn Loose the Mermaids. Kappale kertoo kuolemasta (Tuomas onkin kuulemma säveltänyt sen jonkun sukulaisensa kuolemasta) ,  mutta jotenkin positiivisella tavalla. :3 Myös saman yhtyeen saman levyn kappale Rest Calm voisi sopia, mutta tykkään enemmän itse tuosta ensimmäisestä. Oikeastaan taidan haluta koko albumin loppuosan tuosta lähtien sinne hautajaisiin. :''D Todella kaunis kappale tämäkin.

At the end of the river, sundown beams
all the relics of the life long lived
here, weary traveller rest your wand
sleep the journey from your eyes

Good journey, love, time to go
I checked your teeth and warmed your toes
in the horizon I see them coming for you

The mermaid grace, the forever call
beauty in spyglass on an old man's porch
the mermaids you turned loose brought back your tears

//Vielä yksi lisäys. Haluan arkunkantomusiikiksi DH 2:n kappaleen Lily's Theme. Se on vain niin surullinen :'(
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2011, 22:05:42 kirjoittanut Sateenropina »

Poissa Solemnly

• Vuotislainen
  • Pottermore: HallowNight149
« Vastaus #83 : Elokuu 28, 2011, 18:21:17 »
Haluaisin että hautajaisissani soisi ainakin Apocalytica-Ruska, Sixx:A.M.-Skin, Johanna Kurkela-Prinsessalle ja Uniklubi-Tunnit. Kaikki nämä on minulle tosi tärkeitä biisejä, enpä oikein muuten osaa perustella. Lisänä vielä Oi, muistatko vielä sen virren, se on kaunis ja se laulettiin muutama vuosi sitten mummun hautajaisissa.
Expecto Patronum!

Poissa Triangulum

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #84 : Syyskuu 07, 2011, 21:38:03 »
Hyvä kysymys... ehdottomasti pitäisi olla jotain Maj Karmaa... ja CMX:ää. Maj Karmalta varmaan joku biisi tyyliin Ukkonen, Lady Day on kuollut, Raasto, Ovisilmä, Valaiden laulu, Very Important Person tai Kevytmelankolia. Ja todellakin laitettaisiin levyltä soimaan, ja hyvistä kajareista, ei mtn säälittäviä matkintayrityksiä. En tiedä onko noistakaan biiseistä mikään tarpeeksi hyvä, mutta joku täytyy olla sillä elämäni suurin rakkaus on varmaan Maj Karma... Eikun Bad Religionin Punk Rock Song olisi kanssa aika hieno:D! Ja CMX:ltä tulee ekana mieleen Väkivallanmoottorit... Jep tässä on järkyttämisen halun makua...

En haluaisi mitään surullista biisiä, paitsi ehkä CMX:n Melankolia koska se on vaan jotain niin kaunista... En sanoja siitä rupea tähän lisäämään koska biisi pitää ymmärtää kokonaisuutena, eikä vaan joidenkin tiettyjen lauseiden pohjalta. Mutta ah siitä saisi hienot loppusoinnut. Ja jos oikeasti kuolisin esim. itsemurhan tehtyäni niin tämä olisi sitten täydellinen biisi hautajaisiin, kuten myös Ihmisten Tyttö Epäkunnossa, tai Riisu Siipesi.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2011, 21:41:34 kirjoittanut Triangulum »
"Kaipaat unohduksen humalaa."

Poissa Wood Nymph

• Renegade
  • Vuotislainen
  • Luksusloimu!
    • something worth fighting for ~ Tumblr
  • Pottermore: ScarletSun17528
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #85 : Syyskuu 25, 2011, 20:44:51 »
Paramore on elämäni, siksi heidän kappaleitaan. Mutta etenkin tuo Misguided Ghosts tuntuu sopivalta, sillä sen aikana olen nähnyt elämäni kauneimman näyn (29.11.2009 Helsinki, valomeri). Ja se näky oli kuin suoraan taivaasta. Ja toiseksi, siinä on pari erittäin kaunista lausetta, joista yksi kuvastaa minua aika hyvin.

I'm going away for a while
But I'll be back, don't try to follow me
'cause I'll return as soon as possible
See I'm trying to find my place
But it might not be here that I feel safe
We all learn to make mistake

Now I'm told that this life
And pain is just a simple comprimise
So we can get what we want out of it

Mun täytyy sanoo, että tää on suurin piirtein samaa mitä mää aattelen. Paramore on yks mun elämäni tärkeimmistä asioista Potterin ohella ja mun lempibändi. En vois kuvitella, mitä kuuntelisin jos Paramorea ei ois. Misguided Ghosts on mulle tosi tärkee kappale, juuri sen Hesan keikan takia. En koskaan unohda sitä kun yleisö laulo täysillä mukana ja se valomeri oli jotenkin ihan fantastisen kaunis. Että ainakin sen soittaisin hautajaisissani.
Toinen kappale, jonka hautajaisissani toivoisin soitettavan on myös Paramoren biisi. My Heart, akustisena. Se kuvastaa sitä miten oon rakastanu monia asioita täydestä sydämestäni. Se miten oon omistautunu. Toivoisin että mun hautajaisissa muisteltaisiin mua ilolla ja kaikkia hauskoja tapahtumia mun lapsuudesta ja muutenkin kaikkee muistamisen arvosta, tärkeitä hetkiä.

This heart, it beats, beats for only you,
my heart is yours.
Well then, I think the answer is that a circle has no beginning.
-Luna Lovegood, DH

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
« Vastaus #86 : Syyskuu 26, 2011, 19:50:48 »
Joitain hyviä hautajaisiini sopivia biisejä voisivat olla vaikkapaHapporadio - Pelastaja . Muuten vain todella hyvä biisi, ja hiukan haikea. Toinen hyvä on
Fall Out Boy - What a Catch, Donnie Tässä on sellanen "jäähyväiset"-fiilis, sopii tosi hyvin juurikin hautajaisiin, ja piano on mielestäni tärkeä soitin, jos haetaan hyvää hautajaisbiisiä.

Queen - Show must go on No, nimestä voi keksiä, miksi tämä voisi soida hautajaisissani - hiukan sellainen "elämän pitää jatkua" fiilinki. Linkin Park - In the End  :) Hieno biisi, tämän voisin kuvitella helposti soimassaBob Dylan - Knockin' on heavens door  Ihan klassikko, nimestä näkee helposti miksi tämän haluaisi..Anssi Kela - Puistossa "Kaikki kaunis katoaa, kaikki kuolee aikanaan.", tuo sitaatti on yksi syy, miksi tämän haluan. Lisäksi biisin surullinen tunnelma on kuin omiaan hautajaisiin.

Ja sitten viimeisenä Watchmenin soundtrackilta Rufus Wainwright - Hallelujah. Jos tämä ei sovi, niin ei mikään. Aivan loistava kappale.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 26, 2011, 19:57:58 kirjoittanut Surkimus »
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa mayday

• Ryhmyn iskemä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaThestral23731
« Vastaus #87 : Lokakuu 29, 2011, 23:05:14 »
ehdottomasti soundtrack kutosesta, 26. dumbledore's farewell. niin kaunis, että tuskin kaipaa selittelyä.
If you love me let me go
Back to that bar in Tokyo
Where the demons from my past
Leave me in peace

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #88 : Lokakuu 30, 2011, 01:54:11 »
No tätä ei tarvitse kauaa miettiä. Kuoppajaisissani soisi ehdottomasti Rammstein- Mein Teil!
Maailman ihanin biisi ikinä! Ei mitään nyyhkymusaa, vaan sellaista eevistuksen verran outoa ja ehkä hippusen pelottavaakin. Tuo kappale kuvaa luonnettani hyvin, häijy luikuri maleksija.

Jos toisen saisin valita niin se olisi varmaankin joko Leevi and the leavings- P*skaa lapsille tai Eppu Normaalin Baarikärpänen. Niin ihania, pakko laulaa aina mukana kun radiosta soivat.

-Ihmissusi-

Muoks// Tuli vielä mieleen että Kotiteollisuuden Raskaat veet on ihana biisi. Sitä jaksaa hoilata ja tanssia ripaskaa samalla.

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
« Vastaus #89 : Marraskuu 06, 2011, 15:20:30 »
Tällä hetkellä ei tule kuin yksi biisi mieleen, minkä haluaisin soitettavan hautajaisissani. Ja se on Neljä ruusua - Valuva taivas

Oliko ennen kaikki paremmin
 Mistäpä mä sen tietäisin
 Maailman muuttuvan sanotaan
 Kuitenkin tullaan ja kadotaan

Palava maa ja valuva taivas
 Huutavat kunniaa ja Jumalaa
 Jokainen yö ja jokainen päivä
 Jää historiaan, lopulta unholaan

Tämä biisi tuntuu kertovan kuolemasta mutta ei sitten kuitenkaan. En osaa kuvailla. Mutta tämä biisi ainakin soisi hautajaisissani.

~Camillaah
Hey! You just lost The Game.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #90 : Helmikuu 21, 2012, 17:58:11 »
Krhöm mielestäni hautajaisissa on se ongelma (varsinkin Suomessa), että kaikki musiikki on äärettömän angstittavaa kirkkomusiikkia eli siis virsiä, jotka tuntuvat kestävän pienen ikuisuuden tai. En nyt ala tässä väittää, etteikö hautajaiset olisi surullinen tapahtuma, mutta tahtoisin, että ainakin omissa hautajaisissani ei olisi painostavan ahdistavia virsiä, jotka saavat itkemään jo ennen itse toimitusta. Haluaisin, että omat hautajaiseni olisivat muistotilaisuus, jossa muisteltaisiin että ohohohhoh muistatkos silloin kun se teki sitä ja tätä, ja siksi haluan jonkun iloisen biisin. Mikä oikeasti kuvaa mua, mistä ihmiset sitten ehkä muistasivat mut. Ehkä naiivi ja mahdoton ajatus, mutta näin haluaisin. c:
Ja joo, huono viesti kun en kappaletta osaa sanoa, mutta ehkä idea tuli selville tästä 8D
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #91 : Helmikuu 21, 2012, 19:37:21 »
Kuten tuolla Sateenropina jo kirjoittelikin, Nightwishin Turn Loose the Mermaids olisi IMO aivan täydellinen hautajaiskappale. Siinä kuolemasta ei puhuta niin ikävässä valossa, vaan annetaan sellaista kaunista toivoa paremmasta. Jo kappaleen ensimmäisen kerran kuultuani totesin itsekseni, että Tuomas on nyt luonut sellaisen mestariteoksen, että oksat pois - ja parin sekunnin kuluttua jo itkin :') Mutta antaa lyriikoiden puhua puolestaan, niiden vuoksi tämän kappaleen valitsinkin.

A kite above a graveyard grey
At the end of the line far far away
A child holding on to the magic of birth and awe

Oh, how beautiful it used to be
Just you and me far beyond the sea
The waters, scarce in motion
Quivering still

At the end of the river the sundown beams
All the relics of a life long lived
Here, weary traveller rest your wand
Sleep the journey from your eyes

Good journey, love, time to go
I checked your teeth and warmed your toes
In the horizon I see them coming for you

The mermaid grace, the forever call
Beauty in spyglass on an old man`s porch
The mermaids you turned loose brought back your tears

Tuomas on nero, kiitos hänelle tästä. ♥
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Florida

• Vuotislainen
  • Ravista nyt myrskyhuonetta
    • Lillyn nettisivut
  • Pottermore: DraconisCat1558
« Vastaus #92 : Elokuu 10, 2012, 20:04:34 »
Mä haluan, et mun hautajaisissa soitettais ainakin Apulannan Ilona, koska se on mulle tosi tärkee kappale ja aivan älyttömän ihana kappale muutenkin. Sitten haluaisin et soitettais Regina Spektorin The Call, koska se on myös tärkeä kappale ja Regina laulaa sen älyttömän hyvin. Lisäks se tuo mieleen Narnian ja Narnia on tärkeä asia mun elämässä. Sit jos saan toteutettua unelmani ja saan bändin kasaan haluan, et mun hautajaisissa soitettais mun oma kappale Yritän (sanat saa yksityisviestillä, jos jää häiritsemään). Neljäntenä haluaisin, et sisko laulaa mun hautajaisissa (jos sisko on sillon itse hengissä, tietysti) Irinan kappaleen Vahva.
Palavana paperina
   sataa maahan tarina,
   johon meidät kirjoitettiin

Poissa simiblaa

• Se toinen torni
  • Vuotislainen
  • you're in ruins
« Vastaus #93 : Lokakuu 02, 2012, 19:32:32 »
Minä itse haluan ehdottomasati että hautajaisissani soi
TSH:n In Dreams kappale :3
Pidän todella siitä musiikista ja laulusta ja sanoista ja kaikesta siinä!
En sanoja sen enempää tiedä, mutta kuulostaa kauniilta :D
Ja laulajan jota en fiksuna ole vielä selvittänyt niin hänellä on tajuttoman ihana ääni.. o.o

Tai toisena olisi mukavaa jos soisi Green Dayn Time of your life...<3
Oioi se on niiin ihana, ja muutenkin Green Day on ihana :)

Ja tottakai se Pippinin laulama kappale Kuninkaan Paluussa <3
Sen nimi oli Edge Of The Night...
Se on niiin kaunis kappale ja kaikki musiikki taustalla ja ja ...
Muutenkin TSH on niiku ollu aika tärkee osa miun elämää...
eli  ois kiva kuulla että ihmiset kuulis ne siellä.

Sellaista :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 02, 2012, 19:42:48 kirjoittanut simiblaa »
I've been locked inside your heart shaped box for weeks..

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #94 : Lokakuu 27, 2012, 21:35:03 »
Haluaisin omissa hautajaisissani soitettavan Hayleyn ja Wood Nymphin tapaan jotakin Paramorea, sillä se on tosi iso osa elämästäni ja jotenkin tosi tärkeetä mulle. Monesti kun mulla on ollut asiat aika todella huonosti, Paramore on auttanut mua niistä ylös ja tullut lyriikoillaan sisälle minun elämään.

Haluaisin ainakin, että tuo Misguided Ghosts soitettaisiin. Se kuvaa minulle sitä, että minä jatkan eteenpäin etsimään jotain uutta, enkä suinkaan vain katoa pois. Misguided Ghosts on ehkä yksi kauneimmista kappaleista maan päällä ♥

Toinen Paramoren kappale, mitä haluaisin soitettavan on We are Broken. Kappale on ollut lempikappaleeni siitä saakka, kun sen kuulin. Se on tosi kaunis ja ihana kappale ♥

Ja viimeinen Paramoen kappale olisi When it rains, koska se on uskomattoman kaunis kappale ja siitä tulee mulle mieleen sekä hyvää, että pahaa. Mutta kuitenkin tää biisi on auttanut mua jaksamaan tosi monesti ja siksi se onkin niin älyttömän tärkeä ♥

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #95 : Lokakuu 30, 2012, 09:52:31 »
Always look on the bright side of life - Monty Python (säveltänyt ja sanoittanut Eric Idle)

Some things in life are bad, they can really make you mad
Other things just make you swear and curse
When you're chewing on life's gristle, don't grumble give a whistle
This will help things turn out for the best

Always look on the bright side of life
Always look on the right side of life

If life seems jolly rotten, there's something you've forgotten
And that's to laugh and smile and dance and sing
When you're feeling in the dumps, don't be silly, chumps
Just purse your lips and whistle, that's the thing

So, always look on the bright side of death
Just before you draw your terminal breath

Life's a counterfeit and when you look at it
Life's a laugh and death's the joke, it's true
You see, it's all a show, keep them laughing as you go
Just remember the last laugh is on you

And always look on the right side of life
And always look on the right side of life

Eli ei mitään kovin masentavaa musiikkia. Huumoria minun hautajaisiin!
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Poissa Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #96 : Lokakuu 30, 2012, 10:47:43 »
Tokio Hotel ~ Schwarz ja Tokio Hotel ~ Geh
Saksankieliset sanat ovat jotenkin haikeita, biisienkin melodiat ovat aika haikeita. Olen monesti pohtinut, mitä biisejä hautajaisissani soitettaisiin ja olen aina päätynyt siihen lopputulokseen, että Tokio Hotelia. Minulle ei ole periaatteessa mitään väliä, mitä TH'n biisejä soitetaan, mutta silti jotain, jotka jollain tavalla ovat suosikkejani tai surullismielisiä, mutta nämä kaksi.. Nämä ovat sellaisia ihania biisejä, jotka haluan soitettavan hautajaisissani
Laulujen sanat + suomennokset löydät osoitteessa tokiohotel.fi

Tokio Hotel ~Wir Sterben Niemals Aus eli suomennettuna Me emme kuole Koskaan Pois
Lainaus
Wir bleiben immer
schreiben uns in die Ewigkeit
Ich weiß das immer
irgendwo was bleibt
Wir fühlen
wir sind fürs Ende nicht bereit
Wir sterben niemals aus
Ihr tragt uns bis in alle Zeit

Macht ihr für uns weiter
Wenn wir nicht mehr können
Werdet ihr unsere Sätze
in die Ewigkeit beenden
Jetzt hab ich keine Angst mehr
nach vorn zu sehn
Denn ab heute weiß ich
das wir nicht einfach so gehen
//
Ich weiß das irgendwas bleibt
'n bisschen von mir
ich bin mir ganz sicher
es bleibt was von Dir
für immer
für immer

//
Sowas wie wir
geht nie vorbei

Spoilerin takaa löytyy suomenkielinen käännös
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Tää biisi kertoo, kuinka meistä jokaisesta jää jotain jälkeen. Uskon tosiaan että minusta jää jotain jälkeeni ja aion kirjoittaa itseni ikuisuuteen. Ja niin... Tämä nyt voisi ihan hyvin soida hautajaisissani.

The Rasmus ~ Sail away
Lainaus
Sail away, it's time to leave
Rainy days are yours to keep
Fade away, twilight is calling my name
You will stay, I'll sail away

Tää biisi tuli ekana mun mieleen. Vaikka biisi ei välttämättä kertoisikaan kuolemasta, silti kertosäkeen ensimmäinen ja viimeinen lause voivat myöskin kertoa, että joku jättäisi tämän elämän ja siirtyy tuonne jonnekin tuntemattomaan pilvien päälle.

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #97 : Lokakuu 30, 2012, 13:20:02 »
En näköjään olekaan kirjoittanut tänne vaikka olen monesti käväissyt topassa... En tiedä hautajaisista mitään vaikka mummini kuolemasta on "vain" kymmenen vuotta ja muistikuvia kyllä löytyy. Ne eivät tuntuneet "oikeilta" hautajaisilta kun emme päässeet näkemään ruumista eikä mummia haudattu sinä päivänä, joten ei ollut mitään arkunkantoakaan, vaan hänet tuhkattiin ja haudattiin vasta myöhemmin... Olin varmaan ainoa koko kirkossa joka ei itkenyt (mikä oli tosi kiusallista), en osannut ikävöidä yli satavuotiaaksi elänyttä iso-isoäitiäni. Hänen aikansa oli tullut.

Haluaisin kauniit ja herkät kirkkohautajaiset ja hauskan ja riehakkaan muistotilaisuuden jossa kaikki joisivat pään täyteen ja muistelisivat mua ja mun kanssa vietettyjä hetkiä nauraen. Ainakin näitä biisejä haluaisin soitettavan kirkossa:
Within Temptation - Memories
Céline Dion - My Heart Will Go On
Stratovarius - Forever
Sonata Arctica - Tallulah
Nightwish - Dead Boy's Poem

Muistotilaisuudessa sitten haluan kuulla erityisesti:
Voltaire - Death, Death (devil, devil, devil, devil, evil, evil, evil, evil song)
Pendulum - Witchcraft

Mulla oli mielessä vielä pari mut nyt en saa niitä mieleeni. Nää biisit on selvästi kiertäny muidenkin viesteissä, mutta kun ne on hyviä. :) Toi tokavika ei todellakaan sovi kirkkoon, mutta kun rakastuin siihen kun kuulin sen ekan kerran ja päätin et ton mä haluan soitettavan mun hautajaisissa. Menköön siis vaikka sinne vähemmän viralliseen osuuteen tai muuten mä tuun kummittelemaan. :D Mä en ainakaan voi olla hajoilematta joka kerta kun kuulen ton, voin vaan kuvitella hautajaisvieraiden epäuskoiset ja tyrmistyneet ilmeet... "Ja seuraavaksi kuunnellaan kappale jonka Gale itse tahtoi välttämättä soitettavan." Toivon mukaan se viel soitetaan monta kertaa!

// Ainiin. Jos käy epäonnisesti ja kuolen tyylii huomenna (tai koska tahansa ennen kun oon 40 tai sinnepäin) niin Heli Kajon Jos mä kuolen nuorena on ihan pakollinen soitettava!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2012, 13:37:18 kirjoittanut nightingale »
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Paw

• käpälöivä käpälä
  • Vuotislainen
« Vastaus #98 : Joulukuu 14, 2012, 19:15:04 »
En ole koskaan ollut hautajaisissa, enkä ole oikein osannut suunnitella omianikaan. Tilaisuuden musiikkia olen kuitenkin joskus miettinyt.

Viimeiset juhlani voisivat alkaa Coldplayn kappaleella Fix You, joka on minulle hyvin tärkeä. Jos on pakko yrittää valita yksi suosikkikappale, mainitsen useimmiten tämän. Sitä tulee kuunneltua usein etenkin vähän pimeimpinä hetkinä, kappaleen lohdullisuuden takia. Se on se minun lauluni, ja toivoisin sen soivan myös hautajaisissani.   

When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you.

Siellä voisi soida myös The Smithsin Asleep, joka on toiminut läpi vuosien "kehtolaulunani", jota tapaan kuunnella ennen nukahtamistani. Kappale on aika synkkä ja kolkkokin. Laulajaksi voi hyvin kuvitella itseltään hengen riistäneen. Itse kuitenkin uskoisin eläväni ihan hyvän elämän, jonka päätteeksi jatkaisin ihan mielelläni jonnekin muualle. En pelkää kuolemaa nyt, enkä halua pelätä sitä tulevaisuudessakaan. Täten laulu voisi istua ajatusmalliini.   

Sing me to sleep
Sing me to sleep
I don't want to wake up
On my own anymore

Don't feel bad for me
I want you to know
Deep in the cell of my heart
I really want to go

There is another world
There is a better world
Well, there must be
Well, there must be
Well, there must be
Well, there must be
Well ...

Bye bye
Bye bye
Bye ...

Soittolistaani voisin lisätä tässä ketjussakin jo pariin otteeseen mainitun Annie Lennoxin Into The Westin. Tämän kappaleen kauneutta ei käy kiistäminen. Se kuvaa hienolla tavalla siirtymistä tuon puoleiseen, on se sitten todellisuudessa millaista onkaan.

Hope fades
Into the world of night
Through shadows falling
Out of memory and time
Don't say we have come now to the end
White shores are calling
You and I will meet again

And you'll be here in my arms
Just sleeping

And all will turn
To silver glass
A light on the water
Grey ships pass
Into the West.

Johonkin väliin voisi soida jotain vähän "iloisempaa". Haluaisin kuulla Death Cab For Cutien kappaleen I Will Follow You Into The Dark. En tiedä miltä kuoleminen tuntuu, mutta tämän kappaleen antama kuva ei vaikuta kovinkaan kamalalta. 

Love of mine some day you will die
But I'll be close behind
I'll follow you into the dark

No blinding light or tunnels to gates of white
Just our hands clasped so tight
Waiting for the hint of a spark

If Heaven and Hell decide
That they both are satisfied
Illuminate the No's on their vacancy signs

If there's no one beside you
When your soul embarks
Then I'll follow you into the dark
Then I'll follow you into the dark.

Viimeisenä haluaisin soitettavan Iron & Winen kappaleen Passing Afternoon. Se on hyvin monin tavoin tulkittavissa, mutta itselleni se on aina kuvastanut lopullisuutta, ja sitä, että kaikki jättävät jäljen lähtiessään. Kuullessani sen ensimmäisen kerran, suorastaan näin arkkuni ja mustiin pukeutuneet vieraat. Rytmistä tulee jostain syystä mieleen viimeinen rauhassa kuljettu marssi. Kappale on yhtä aikaa surumielinen, mutta lohduttava. Lopun instrumentaaliosio on äärettömän kaunis. Kappale jättää jälkeensä juuri sellaisen tunnelman, kuin toivoisin tilaisuudessa vallitsevan.   

There are things we can't recall, blind as night that finds us all
Winter tucks her children in, her fragile china dolls
But my hands remember hers, rolling 'round the shaded ferns
Naked arms, her secrets still like songs I'd never learned

There are names across the sea, only now I do believe
Sometimes, with the windows closed, she'll sit and think of me
But she'll mend his tattered clothes and they'll kiss as if they know
A baby sleeps in all our bones, so scared to be alone.
Deep into that darkness peering,
long I stood there, wondering, fearing, doubting,
dreaming dreams no mortal ever dared to dream before.

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #99 : Tammikuu 08, 2013, 22:21:47 »
Mä en yhtään tiiä, mutta kyllä se olis aika varmasti Harry Pottereistakin tuttua materiaalia. En usko, että missään vaiheessa elämäni aikana tuun unohtamaan Pottereita, oonhan kuitenkin koko lapsuuteni niiden parissa viettänyt.

Alexandre Desplat - Lily's Theme (KV2)
Alexandre Desplat - Obliviate (KV1)
Christina Perri - Thousand Years
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?