Kirjoittaja Aihe: Mikä/Mitkä kappaleet soivat hautajaisissasi?  (Luettu 21713 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Don Hessu

• Onneton Tunari.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • There's No Easy Way Out...
    • Hessu's Music Profile
Mikä/Mitkä kappaleet soivat hautajaisissasi?
« : Helmikuu 21, 2008, 19:37:13 »
Otsikkohan sen kertonee.

Itse haluaisin että omissa hautajaisissani soitettaisiin 3 biisiä.

Within Temptation - Memories
In Flames - Metaphor
Evanescence - My Immortal

Hmph... Mitäs tähän voisi nyt vielä kirjoittaa?

Pöh, en osaa oikeasti lisätä tähän muuta kuin perustelut noista biiseistä. Eli Within Temptation Memories olisi sopiva sillä sehän kertonee muistoista, ja niitähän on hyvä muistella muiden kun on toinen jättänyt maalliset tomut jälkeensä.

Metaphor on vain niin kaunis, en oikeastaan osaa perustella sitä.

Evanescencen My Immortal on myös erittäin kaunis, tulee jostain syystä aina jonkin kuolema mieleen tuosta biisistä.

I'm so tired of being here
Suppressed by all my childish fears
And if you have to leave
I wish that you would just leave
'Cause your presence still lingers here
And it won't leave me alone

These wounds won't seem to heal
This pain is just too real
There's just too much that time cannot erase

When you cried I'd wipe away all of your tears
When you'd scream I'd fight away all of your fears
And I held your hand through all of these years
But you still have
All of me

//Ja jokainen vastaaja lukee tuon aurorihuomautuksen paria viestiä alempaa, siinä on hyviä ehdotuksia listan välttämiseksi (poistelin niitä äsken). :> -yhyy
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2008, 11:03:09 kirjoittanut yhyy »
...But what you do... Makes you who you are.

Unelma. Tahdonvoima. Omistautuminen. - Pakkotoisto.com

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Dracon hyypiösisko
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Mikä/Mitkä kappaleet soivat hautajaisissasi?
« Vastaus #1 : Helmikuu 21, 2008, 19:46:54 »
Hmm... Luulisin, että AC/DCn Highway to Hell.

Ihan sopiva hautajaislaulu, kun kerran soitettiin myös Radio Cityn 'hautajaisissa'. Ei mikään nyyhkytys-lälläri lollotus.

Tai sitten eräs kappale, jonka nimeä ja esittäjää en tiedä. Siinä lauletaan hilpeään tyyliin kuolleiden juhlimisesta ja jotain tyyliin: meitä odotellaan mullan alla.

Minulle on kaiketi ainakin musan perusteella tulossa suht hupaisat hautajaiset... :)

//Juu, taisi olla juuri tuo YUP. Kiitos, Don Hessu :)

Ja jos ihan tosissaan nyt joku pitää sanoa, niin Apocalyptican Farewell. Kaunis ja haikea kappale, mutta ei silti mikään liian nynnerö. Minulle tulee sitä kuunnellessa sellainen jännä hyvällä tavalla suruinen mieli.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2008, 18:09:23 kirjoittanut KP »

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #2 : Helmikuu 21, 2008, 19:58:03 »
Aurorihuomautus:

Vuotiksessa ei harrasteta galluppeja, joten tämä topic vaatii nyt vastaajilta hieman enemmän mielikuvitusta. Voitte kertoa, liittyykö listaamiinne biiseihin jotain erityistä, minkä tyylisiä kappaleita ylipäätään haluaisitte hautajaisissanne soitettavan (tyyliin surullista/iloista), onko tärkeämpää hyvä biisi vai lempiartisti yms. Kyllä te tiedätte.

En lukitse topicia enää keskustelun jo alettua, mutta saatte Don Hessu ja Indigo muokata hieman lisää sisältöä noihin viesteihinne, jos haluatte ne säilyttää. Pelkät listaus-viestit poistetaan jatkossa kylmästi.

Poissa Don Hessu

• Onneton Tunari.
  • Vuotislainen
  • There's No Easy Way Out...
    • Hessu's Music Profile
« Vastaus #3 : Helmikuu 21, 2008, 21:06:17 »
Hmm... Luulisin, että AC/DCn Highway to Hell.

Ihan sopiva hautajaislaulu, kun kerran soitettiin myös Radio Cityn 'hautajaisissa'. Ei mikään nyyhkytys-lälläri lollotus.

Tai sitten eräs kappale, jonka nimeä ja esittäjää en tiedä. Siinä lauletaan hilpeään tyyliin kuolleiden juhlimisesta ja jotain tyyliin: meitä odotellaan mullan alla.

Minulle on kaiketi ainakin musan perusteella tulossa suht hupaisat hautajaiset... :)

YUP - Meitä odotellaan mullan alla?

...But what you do... Makes you who you are.

Unelma. Tahdonvoima. Omistautuminen. - Pakkotoisto.com

Poissa Codename

• Maagi Codee
  • Vuotislainen
  • Linnunradan huispaavat certemursut ;)
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #4 : Helmikuu 22, 2008, 13:06:45 »
Aivan varmasti haluaisin, että hautajaisissani soitettaisiin Nightwishia, varsinkin biiseinä voisivat olla Kuolema Tekee Taiteilijan, Dead Boy's Poem, Angels Fall First tai melkein mikä vain Nightwishin biisi. Mutta ehdottomasti heidän tuotannostaan soisi Higher Than Hope, joka on niin kaunis ja koskettava biisi ja sehän kertoo joksenkin paljon kuolemasta. Mutta nuo muutkin kävisivät, kaikki koskettavat sieltä syvimmältä sisimmästä. Ja Forever Yours on myös erittäin kaunis.

Muiden kuin Nightwishin tuotannosta, voisi olla hautajaisissani Queenin tuotannosta ainakin Who Wants To Live Forever, joka on yksi eniten minua koskettaneista biiseistä. Taisin jopa hieman itkeä tämä biisin aikana kerran. Myös The Show Must Go On olisi sopiva. Ja sitten ehkä myös John Lennonin Imagine, koska sekin on kaunis ja sanoiltaan hieno kappale.
Toivo on pylväs, joka pitää maailmaa pystyssä. | Kurkista sisään ;D | "Vaikka kaikki saa unohtua, kiitos siitä, kun liiankin kauan jaksoit mua. Huolit hulluuttas puolikkaan, enempää en oo osannut koskaan antaakaan." |

sweetest sin

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Helmikuu 22, 2008, 21:44:14 »
Minä ainakin itse haluaisin, että hautajaisissani soitettaisiin jotain tyyliin Within Temptation - Memories, koska se on niin kaunis ja ihana kappale niin sanoiltaan kuin säveleltäänkin.
Myös Tokio Hotel - in die Nacht (Yöhön) kappale olisi ihana, ja sen sanat, ah..todella koskettavat.

Sisälleni tulee hitaasti kylmä
Kuinka kauan voimme
Molemmat vielä täällä olla
Pysy täällä
Varjot haluavat vetää minut
Ja jos menemme
Sitten menemme vain kaksin
Olet kaikkea mitä minä olen
Ja kaikki mitä suonieni läpi kulkee
Aiomme aina toisiamme kantaa
Samantekevää
minne me putoamme
Samantekevää kuinka syvälle

Sitten vielä on yksi kappale ylitse muiden. Avril Lavigne - Innocence.
Senkin sanat ovat ihanat, ja melodia on koskettava. Se sopisi myös hyvin hautajaisiin, ja olen kuunnellut paljon tuota kappaletta viime aikoina, joten se on aika selvä valinta. (:

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Helmikuu 22, 2008, 22:56:49 »
Joskus ajattelin - ja kai vieläkin - että haluaisin hautajaisissani soitettavan Stratovariuksen Forever-nimisen kappaleen. Ei se kyllä yhtään rumemmaksi ole muuttunut; Forever on aivan mielettömän kaunis kappale. Se on mielestäni erittäin koskettava, ja siinä on juuri sellaista lähtemiseen liittyvää haikeutta. Minusta hautajaisissa ei kuulu riehua ja rellestää - se on vain mautonta. Forever on kuitenkin erittäin kauniin kuuloinen kappale. Se on rauhallinen ja mielestäni sopii siihen mielialaan, joka erityisesti vainajan läheisillä hautajaisissa yleensä on. Akustinen kitara, huilu ja ainakin alussa ilmeisesti viulu. Vaikka sanat ovat hieman surulliset, niissä on mielestäni myös jonkinlainen aavistus toivosta ja lohdutuksesta, erityisesti kertosäkeessä. Timo Kotipellon ääni sopii kappaleeseen jotenkin todella mainiosti. En osaisi kuvitella ketään muuta laulamaan kyseistä kappaletta.

Lyriikat löytyvät spoilerin takaa:

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Toinen kappale, jonka saattaisin haluta hautajaisissani soitettavan, on Timo Rautiaisen Lintu. Tämä kappale ei ole musiikiltaan sellainen lempeä balladi kuin Forever, mutta se ei ole yhtään sen rumempi. Tarinaltaan biisi on myös erittäin koskettava, ja minusta siinä on jotakin hyvin viisasta ja kaunista. Pidän erityisesti tästä kohdasta:

"En kadu ketään niistä joita syliini suljin
heitä sentään rakastin
itken kaikkia niitä joiden ohitse kuljin
joita väistin ja pakenin"

"Sillä aina kun ihmisen lähelle päästin
löysin lähelle itsekin
mutta jos itseäni varjelin ja säästelin
heti eksyin ja palelin"

Linnussa on mielestäni jonkinlaista korutonta kauneutta, joka ei yritä millään hienoilla sanoilla hurskastella, vaan yksinkertaisesti vain kertoo tarinan, joka toivon mukaan lohduttaa. Timo Rautiaisen ääni sopii tähän kappaleeseen todella mainiosti - hänen äänestään tuntuu ainakin minun mielestäni kuuluvan sellaista elämänkokemusta, jollaisella juuri tällaista tarinaa voi kertoa. Mikään pikkupojan tai teinin ääni tähän ei tosiaan sopisi. Seuraavan spoilerin takana Linnun sanat kokonaan:

Forever ja Lintu ovat juuri sellaisia kappaleita, jotka ainakin minun mielestäni herkistävät kuulijan, ja ehkäpä ne siinä hautajaismielentilassa saisivat ihmiset ajattelemaan sitä edesmennyttä ja hänen elämäänsä. Musiikki itsessään voi olla vainajan viimeinen viesti ystäville ja läheisille. Monesti muusikot osaavat asettaa sanat koskettavalla tavalla, johon tavallinen tallaaja ei ehkä pysty.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #7 : Helmikuu 23, 2008, 11:41:59 »
Olen itse kenties huolestuttavan paljon miettinyt ja suunnitellut omia hautajaisiani, tehnyt listankin siltä varalta, että kuolen äkisti nuorena...
Sinänsä pidän tällaista vääränä, kun en kuitenkaan ole kuolemassa takuuvarmasti mihinkään. Tiesin meinaan erään henkilön, joka oikeasti mietti, millaiset hautajaiset haluaa ja mitä kappaleita. Oli siis 15-vuotias saattohoidossa oleva tyttö...

En halua kappaleiden olevan mitään lässytystä, mutta en mitään heviränkytystäkään välttämättä halua, ellei kyseessä ole aivan erityisen hyvä kappale. Sellainen, jossa on kuitenkin tunnetta, muttei kovin angstistakaan saisi olla.
Sanat ovat kuitenkin ehdottomasti ne tärkeimmät. Melodia ja muut tulevat vasta niiden jälkeen.

Kuitenkin kappaleen pitäisi olla sellainen, jota oikeasti voisi soittaa hautajaisissa. Tosin itselläni se on sinänsä eri juttu, kun minulle ei tule kirkkohautajaisia, joten ei tarvitse olla millään muotoa uskonnollista... Eikä tulekaan varmasti olemaan.
Mutta sellainen kuitenkin, mikä ei aiheuta aivan hirveästi paheksuntaa, vaikka toisaalta minulle on ihan sama, mitä tunteita kappaleet herättävät... Kunhan ne ovat minun toivomiani.

Kappaleiden ei välttämättä tarvitse olla lempibändieni/-artistieni esittämiä, mutta tietysti sellaisia, joista pidän ihan yleisestikin. Nämä nyt sattuvat kaikki löytymään levyhyllystäni ja kuulumaan suosikkibändeilleni, mutta ei se ole mikään välttämättömyys. Pidän pääasiana sitä, että juuri se kappale on sellainen, jonka haluan soitettavan hautajaisissani.

Kappaleista sitten tarkemmin... Lainasin tähän vain osan, kun olisi muuten tullut aivan liian pitkä viesti.

Whitesnaken Sailing Ships on ehdottomasti hyvä kappale. Melko rauhallinen, sopii hautajaisiin varmasti aika hyvin. Kuullessani kappaleen ensimmäistä kertaa pidin siitä kovasti, ja päätin jo silloin, että tämän haluan ehdottomasti omiin hautajaisiini. Sanat ovat vain niin täydellisesti sopivat. Coverdalen ääni sopii loistavasti tähän kappaleeseen. Tässä ei varsinaisesti puhuta kuolemasta, eikä tämä loppua kohden ole kovinkaan masentava. Juuri sellainen sopiva.
Lainaus
Do you remember
Standing on the shore,
Head in the clouds,
Your pockets filled with dreams
Bound for glory
On the seven seas of life,
But, the ocean is deeper than it seems

The wind was with you
When you left on the morning tide,
You set your sail for an island in the sun,
On the horizon, dark clouds up ahead,
For the storm has just begun

Take me with you,
Take me far away,
Lead me to the distant shore

Myöskin Indican Vettä Vasten -kappaleessa on todella hyvät ja surulliset sanat. Kenties hieman liian masentava olisi hautajaisiin, mutta haluan ainakin yhden suomenkielisen kappaleen, ja se olisi sitten luultavasti tämä... Indicalla on varsin hyviä kappaleita, ihailen erityisesti Jonsun ääntä, joka todellakin antaa oikeutta tälle kappaleelle. Todella surumielinen ja haikea, mutta kuitenkin...
Lainaus
Hallava hiljaisuus vain ympärilläs,
aika ei liikkunut ollenkaan.
Toivoit et osaisit siirtää käsilläs
vuodet niin raskaat pois radaltaan.
Pohjaton ikävä olla maan päällä.
Muut oli meennet, sä rannalle jäit.
Elämä oli muualla, vain sinä täällä.
Tahdoit jo soutaa myrskyä päin.

Viimein on airot vettä vasten
Sodua virtaan valkeaan
Hetken vain on airot vettä vasten
Kulje minne sielus kaipaakaan.

Aavoja pitkin pois meennestä seilaat,
koskaan et kotiin palata vois.
Tyynestä pinnasta kasvojas peilaat,
luottamus lapsen on katseesta pois.

Bon Jovilta haluaisin kappaleen One Step Closer. Kappale, joka ehkä on positiivismielinen, mutta siitä saa myöskin melko melankolisen, kenties. Kuitenkin kappaleessa on toivoa, eikä se todellakaan taida alkujaan käsitellä kuolemaa. Jo monikäsitteisyyden takia haluan tämän kappaleen. Ja ensinnäkin siksi, että haluan Bon Jovilta kappaleen siksi, että olen ehdoton fani ollut jo hyvän aikaa :)
Lainaus
I’ve seen my heart of darkness
Let’s just say I crossed over that line
Held hands with the hopeless
In too deep on that ride went around one more time

When you’re standing on the edge you don’t look down
Til you’re ready and willing to fly

Now I’m one step closer
With my arms open wide here
I’m one step closer
And I’m willing to try this time

I hitched a ride with forgiveness
In that river of emotion I went down a third time
I spent the night with the living
Took a chance looked inside didn’t know who I’d find

Standing on the corner of that lone goodbye

All alone, it’s there I made up my mind

Yeah I’m one step closer
I’m one step closer
And I’m willing to try

I’m sick of giving up
Ooh, with a little luck
I’m gonna get out of here

When you’re standing on the edge don’t look down
Til you’re ready and willing to fly

I’m one step closer
I’m one step closer
And I’m willing to try this time

Voisin vielä lopuksi mainita Iron Maidenin Flight of Icarus -kappaleen. Sanat eivät ehkä aivan täydellisesti sovi, mutta yleinen tunnelma kappaleessa ja todella loistava melodia tekevät siitä mielestäni vallan hyvän. Muutenkin kyseinen kappale on mielestäni Iron Maidenin paras.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 23, 2008, 11:55:08 kirjoittanut Giladra »
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

liekkikirja

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Helmikuu 23, 2008, 18:12:41 »
Ensimäinen biisi jonka haluaisin soitettavan hautajaisissani, on ehdottomasti Tokio Hotelin Hilf Mir Fliegen, koska juuri tämä biisi on koskettanut syvältä. Laulaessani tätä saatan unohtaa kaiken, aivan kaiken. Myös tahtoisin samaisen bändin nopean biisin, Übers Ende Der Weltin, soitettavaksi hautajaisiini koska kuunnellessani sitä saatan antaa tunteille vallan. Saatan viimeinkin itkeä, nauraa tai vihata vapaasti. Tämä biisi auttoi kaiken lisäksi minua yli isäni sydäninfarktin tuomasta ensijärkytyksestä. Lisäksi pidän molempienn biisien melodioista ja sanoista. Niiden kokonaisuuskin on kerrassaan ihana. Yli näiden biisien tahtoisin kuitenkin soitettavan erityisen lempibiisini, joka myös sattuu olemaan Tokio Hotelilta. Nimittäin... Der Letzte Tag. Biisin nimihän on suomennettuna Der Letzte Tag on Viimeinen päivä. Syyn osaatte ehkä arvatakin, jos kurkkaatte spoileristä suomenkieliset sanat.

Tämä vain saa yksinkertaisesti minuun valettua elämäniloa, halua tarttua joka hetkeen kiinni ja elää täysillä loppuun asti vain päivä kerrallaan. Tämän biisin soidessa olen useimmat ficcinikin kirjoittanut, tämän biisin soidessa olen kaikkea miettinyt, tämän biisin soidessa olen tuntenut itseni vapaaksi.

omaruru

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Helmikuu 24, 2008, 16:50:58 »
Olisi ihanaa, jos hautajaisissani soisi Sentenced. Se bändihän on siis tehnyt paljon kuolemaan viittaavaa musiikkia. (Ei splatter- hengessä kuten monet vaan sellaista surullista.) Sentencedin Mourn. Se on todella kaunis instrumentaali.

Stagger Lee

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Helmikuu 24, 2008, 18:25:42 »
Olen itsekin joskus miettinyt mitä kappaleita haluaisin omissa hautajaisissani soitettavan. Niiden pitäisi olla sellaisia joista olen pitänyt pitkään ja joista tulen pitämään vielä tulevaisuudessakin. Laulujen lyriikat ovat etusijalla. Ja kuten jotkin muutkin täällä, haluaisin myös että sanoituksissa olisi jotain jäynää, "pilkettä silmäkulmassa"...

Ehkä se kaikkein kulunein tahdon-tämän-omiin-hautajaisiin -biisi on Monty Pythonin Always Look On The Bright Side Of Life. Ehkä se on kliseinen mutta hautajaisiin niin ironisen osuva, että varmaan kuolleenakin minulta nousisi ihokarvat pystyyn jos se soitettaisiin. Muistuttaa siitä, että ei se kuolema niin vakava asia ole...eikä elämäkään.

Vaikka tuo edellinen olisikin kovin houkutteleva, niin en kuitenkaan tahtoisi niin kulunutta biisiä hautajaisiini. Mieluummin haluan jonkin Nick Caven ironisesti kuolemaa käsittelevän kappaleen. Ensimmäisenä tulee mieleen Weeping Song, jossa kaikki vauvasta vaariin viimeisen päälle vollottavat jonkin perään ilman lohdun häivää, mutta jonka kertosäkeessä jotenkin ironisesti mainitaan: "This is a weeping song / but I won't be weeping long"

Mutta mieluiten ehkä haluaisin jotain sellaista mikä ei muistuta kuolemasta, vaan kauniista elämästä ja toiveikkuudesta. Tähän voisi heittää taas toisen kliseisen hautajaiskappaleen, Louis Armstrongin What A Wonderful World joka saa minut aina herkistymään kun kuulen sen. Toinen, hieman realistisempi maailmanrauhasta kertova suosikkeihini kuuluva olisi aussibändi Ghostwritersin World Is Almost At Peace. Kaunis ja koskettava pieni laulu. Se tulisi soittaa mieluiten livenä akustisen kitaran kanssa soitettuna. (Laittaisin tähän kyeisen laulun lyriikoita mutta kun tuppaa olemaan niin huonosti tunnettu biisi niin ei edes netistä löydy...YouTubesta löytynee kuitenkin videon pätkää kiinnostuneille...)

Tai no...ehkä haluan hautajaisiini kuitenkin pelkkää iloista musiikkia ja hyvää mieltä. Soittakoot Scissor Sistersiä tai Mikaa ja bailatkoot aamuun asti, kunhan eivät synkistele liikaa... Muuten tulen kummittelemaan...:)

//Muoks: Kuinka olenkaan saattanut olla niin hajamielinen että olen kokonaan unohtanut mainita itselleni sen kaikkein rakkaimman kappaleen, Bob Dylanin ikivihreän Mr. Tambourine Manin. Laulu ei liity mitenkään kuolemaan (tai en ole ihan varma, Dylanin lyriikoista kun ei aina saa täyttä tolkkua...) vaan toimii lohdukkeena meille ikuisille haaveilijoille ja itsensä etsijöille...

Hey ! Mr Tambourine Man, play a song for me
I'm not sleepy and there is no place I'm going to
Hey ! Mr Tambourine Man, play a song for me
In the jingle jangle morning I'll come followin' you.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2008, 11:53:01 kirjoittanut Stagger Lee »

Poissa Pörri

• Lehmänsiipi
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Helmikuu 24, 2008, 19:52:29 »
Höh, kylläpäs te olette synkkiä. Mietitte hautajaismusiikkianne näin nuorina. Tuskin Vuotiksessa on ketään jonka pitäisi jo suunnitella hautajaisiaan. En ole koskaan ajatellut koko asiaa mutta voisihan sitä nyt jotain...

Lainaus käyttäjältä: Stagger Lee
Tai no...ehkä haluan hautajaisiini kuitenkin pelkkää iloista musiikkia ja hyvää mieltä. Soittakoot Scissor Sistersiä tai Mikaa ja bailatkoot aamuun asti, kunhan eivät synkistele liikaa... Muuten tulen kummittelemaan...:)

Minäkin haluaisin jotain kivaa, hyvän tuulista. Että ihmiset muistaisivat minut iloisena ihmisenä. Miksi hautajaisissa pitää soittaa jotain surullista ja rauhallista? Parempi kun soitetaan kaikkea hilpeää, eikä musta-valkoisia vaatteita vaan vapaa pukeutuminen... vaikka alasti saa tulla jos huvittaa, kun ei ite tartte olla kattelemassa..

Lainaus käyttäjältä: Giladra
kun minulle ei tule kirkkohautajaisia, joten ei tarvitse olla millään muotoa uskonnollista... Eikä tulekaan varmasti olemaan.

Minäkään en kuulu kirkkoon niin voisihan sitä järjestää ihan erilaiset hautajaiset. Vaikka lopuksi räjäyttää tuhkat taivaalle ilotulitusraketilla, niinkuin jossain elokuvassa tehtiin :)

Mutta ne musiikit. Minä tulen aina hyvälle tuulelle MCR:n Kill All Your Friends-biisistä :D
'Cause we all wanna party when the funeral ends.
(Bababa, bababa)
And we all get together when we bury our friends.
(Bababa, bababa)
It's been eight bitter years since I've been seeing your face.
(Bababa, bababa)
And you're walking away, and I will die in this place.

Sitten sitä Mikaa ja Scissors Sistersiä, oikein iloista, tai säikäytetään kaikki hautajaisvieraat jollain Children Of Bodomilla :D

bougainvillea

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Helmikuu 24, 2008, 22:37:27 »
Minä haluaisin Sormusten herra-elokuvista tutun "Into the West" soitettavan ainakin. Muuta en ole oikeastaan ajatellut tarkemmin. Jotain pianomusiikkia, iloista mieluusti. Tai "Concernin hobbits". Mutta kuitenkin kun laulu kertoo "tuonpuoleiseen" astumisesta, tai Kuolleista maista niin se on jotenkin minulle rakas (ja Sormusten herra on muutenkin rakas asia minulle). En muuten tahdo mitään muuta surullista kuin tuon kappaleen.
Laitanpa laulun sanat vielä loppuun jos joku haluaa katsoa.

"Into The West - Annie Lennox

Lay down,
your sweet and weary head.
Night is falling.
You have come to journey’s end.

Sleep now,and dream
of the ones who came before.
They are calling,
from across a distant shore.

Why do you weep?
What are these tears upon your face?
Soon you will see.
All of your fears will pass away.
Safe in my arms,
you’re only sleeping.

What can you see,
on the horizon?
Why do the white gulls call?
Across the sea,
a pale moon rises.
The ships have come,
to carry you home.

And all will turn,
to silver glass.
A light on the water.
All souls pass.

Hope fades,
Into the world of night.
Through shadows falling,
Out of memory and time.

Don’t say,
We have come now to the end.
White shores are calling.
You and I will meet again.
And you’ll be here in my arms,
Just sleeping.

What can you see,
on the horizon?
Why do the white gulls call?
Across the sea,
a pale moon rises.
The ships have come,
to carry you home.

And all will turn,
to silver glass.
A light on the water.
Grey ships pass
Into the West."

Raijanen

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Maaliskuu 01, 2008, 00:06:29 »
Hittolainen, olipas loppujenlopuksi aika pelottava kysymys. Selailen vuotiksen musiikkia-osastoa ja tämä tuli vastaan. Aloin heti miettimään hautajaisia. Jos nyt kuolisin, mitä ystävät tekisivät? Miltä heistä tuntuisi? Miltä vanhemistani, perheestäni, lähemmistäni tuntuisi? Miltä vihamiehistäni tuntuisi, kun he eivät ehtineet sanoa minulle mitään, tai jos erosimme riidoissa? Apua. Jos minä nyt kuolisin, en haluaisia että minua itkettäisiin, haluaisin että minut vain muistettaisiin sydämissä. vähän ohitse aiheen..

Mutta tosiaan, minkälaista musiikkia? En ehkä kuitenkaan haluaisi, mitään todella räväkkää, kuten COBia, mitä muutamat sanoivat^^, eli Children of bodomia. Loppujenlopuksi jotain rauhallista ja sellaista, missä on kunnon soundi ja ihanat sanat. Kappaleeseen pitää liittyä muistoja. Yksi kappale, mikä nyt tulee mieleen, on Guns N' Roses - Don't Cry. Tähän kyseiseen kappaleeseen liittyy todella paljon muistoja. Iloisia ja surullisia, ja huonoja. Mutta tämä se yksi olisi. Ja siinä ne sanat. Älä itke, rakastanhan sinua vieläkin, taivas on yläpuolellasi.

Talk to me softly
There's something in your eyes
Don't hang your head in sorrow
And please don't cry
I know how you feel inside I've
I've been there before
Somethin's changin' inside you
And don't you know

Don't you cry tonight
I still love you baby
Don't you cry tonight
Don't you cry tonight
There's a heaven above you baby
And don't you cry tonight

Give me a whisper
And give me a sign
Give me a kiss before you
tell me goodbye
Don't you take it so hard now
And please don't take it so bad
I'll still be thinkin' of you
And the times we had...baby

Don't you cry tonight
Don't you cry tonight

And please remember that I never lied
And please remember
how I felt inside now honey
You gotta make it your own way
But you'll be allright now sugar
You'll feel better tomorrow
Come the morning light now baby

An don't you cry tonight
An don't you cry tonight
And don't you cry
Don't you ever cry
Don't you cry tonight
Baby maybe someday
Don't you cry
Don't you ever cry
Don't you cry
Tonight

Mutta entä mitä muuta haluaisin. Bob Sinclar - Love Generation. Kappale on iloinen, kertoo maailman menoista. Siinä on iloinen rytmi ja hyvä soundi. Sanat eivät ehkä ole parhaimmat, mutta hyvät kuitenkin. Älä huole asiasta, kaikki menee parhain päin.

Why must the children play in the streets,
broken hearts and faded dreams,
peace and love to everyone that you meet,
don't you worry, it could be so sweet,
Just look to the rainbow, you will see
the sun will shine till eternity,
I've got so much love in my heart,
No-one can tear it apart,
Yeah,
Feel the love generation,
Yeah, yeah, yeah, yeah,
Feel the love generation,
C'mon c'mon c'mon c'mon yeah (2x)

Don't worry about a thing,
gonna be alright.(3x)
Gonna be, gonna, gonna, gonna be alright,

Why must the children play in the streets,
broken hearts and faded dreams,
peace and love to everyone that you meet,
don't you worry, it could be so sweet,
Just look to the rainbow, you will see
the sun will shine till eternity,
I've got so much love in my heart,
No-one can tear it apart,
Yeah

On myös monia muitakin biisejä mitä haluaisin. Mutta en osaisi valita. Haluaisin että rakkaimmat ystäväni valitsisivat ne, sen mukaan, mitkä ovat heille tärkeitä, mistä he löytävät hyviä muistoja kanssani. :)

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
« Vastaus #14 : Maaliskuu 07, 2008, 19:50:43 »
On tietysti minulle siinä vaiheessa yks hailee, mitä siellä soi, joten ehkä jätän kuitenkin sopivat kappaleet kirjaamatta testamenttiini. Ensimmäiseksi mieleentulevia on suoraan kuolemaa käsittelevät, humoristiset tai dramaattiset, muttei sentimentaaliset laulut, kuten Juicen Ei elämästä selviä hengissä - jota soittelin herran omaksi muistoksi (däng däng), Hassisen koneen On kuningas kuollut - "eläköön hän, saa maailmaa hävetä näin enemmän" ja Jacques Brelin My Death David Bowien laulamana. Ja perään sitten Queenin Show must go on. Upeita sävellyksiä kolme viimeksimainittua.

Ylipäätään toivon hautajaisista selvittävän espanjaisen sananlaskun tavoin: kuolleet hautaan ja jälkeenjääneet oluelle.
I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
« Vastaus #15 : Maaliskuu 08, 2008, 14:05:10 »
Oon itse asiassa monesti jo miettiny, mitä hautajaisissani vois soittaa. Ja nyt kun mietin, niin päädyin siihen että Norther: Frozen angel olis tosi hieno. Ne sanat sopis hyvin, ja muutenkin tykkään siitä biisistä niin paljon.
Alone we die, my frozen angel
Alone we fade away, from this world
Alone you die, my frozen angel
Alone you fade away, from this world

Huomasin myös että As I Lay Dying: Nothing left olis passeli. Kuitenkaa en haluais mitää semmosta tosi surullista balladia sinne, enhän itse ole mikään hiljainen angstaajatyyppi. Miksi siis mun hautajaiset olis semmoset? :D Tai sitte jos todellakin jotain ahistavaa pitäis ängetä sinne niin se biisi olisi sitten Ruoska: Armo. Sehän se suorastaan passais - "Maasta olet tullut, jälleen maaksi olet tuleman".

Pääasia kuitenkin että mut muistettais "rohkeena", ja että hautajaisissakin - vaikka sitten musiikin kautta - tulis selväksi että ei tässä kuolemaa mitenkään pelätä. Enemmänkin hämähäkkejä. ;)

//MUOKS: Tuli mieleen että tottakai siellä nyt soitettais Megadethin A Tout Le Monde! Lempparibiisi ja ne sanat passaa, vähä niinku mun suusta ois. :D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2008, 14:12:45 kirjoittanut Larten »
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Poissa Jennuliini

• tuhlari
  • Vuotislainen
  • masiina kunnossa
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #16 : Maaliskuu 09, 2008, 22:04:23 »
Hmm...Anssi Kelan: Nummela, Herra Ylpön ja Ihmisten: Sata vuotta, Sunrise Avenuen: Heal me ja Enrique Iglesiaksen: Do you know. Kermana päälle saisi vielä soida Mikan: Relax :)

Kaikki ovat kauniita biisejä ja tuohon Nummelaan on jotenkin kiintynyt jo ala-aste iästä lähtien, suurimmaksi osakseen sitä soitettiin yhtenä hitaana discossa. Lisäksi sanat kuvaavat hyvin mieleen jääneitä muistoja :) Sata vuotta voi taas kuvata ''tunne elämääni'' tai sitten, minua jo ennen menneitä ihmisiä. Heal me on sanoitukseltaan ja sävellyksestään jo niin kaunis biisi, että se on ihan pakko ottaa listaan mukaan. Kuvaisi varmaan minua, kun jossain kohdissa on ollut vaikeaa mennä eteenpäin, eikä voinut pysähtyä murehtimaan. Do you know on yhtä kaunis biisi kuin Heal me ja kuvaa epätoivoa elämässäni. Tuohon Relax biisiin sisältyy vuoden 2007 parhaat leiri muistot koskaan, ja kyseinen biisi oli meidän joukkuella ''leiri biisinä''. Edelleenkin jos Relax soi radiossa kaikki rupeaa laulamaan mukana :')

...''Relax, take it easy''...

Taas kivellä istun, kun lautturit lähtee. Loisteessa lyhtyjen kuuta ei näy.
Kun viimein yks heistä mua kohti kulkee. Niin tiedän, mun toiveeni toteen jo käy.
-51Koodia, Toivomus-

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #17 : Huhtikuu 02, 2008, 20:33:53 »
Höh, kylläpäs te olette synkkiä. Mietitte hautajaismusiikkianne näin nuorina. Tuskin Vuotiksessa on ketään jonka pitäisi jo suunnitella hautajaisiaan.

No eihän tässä nyt varsinaisesti ole kyse siitä, että kukaan oikeasti mitään hautajaisiaan suunnittelisi, vaan lähinnä haetaan vain kullekin tärkeitä biisejä. Topicin otsikko toimii siis vähän niin kuin kielikuvana, ja aika monen kohdalla kysymyksen "Mikä kappale soisi hautajaisissasi?" voisi kääntää ihan suoraan "Mikä on maailman kaunein kappale?".

Itselleni ei nyt kuitenkaan riitä pelkkä kaunein kappale, vaan mennääs vähän syvemmälle. Olen kehitellyt joskus kategorian, johon niputan kauniit tai jollakin tapaa itseäni koskettavat biisit, jotka ovat hieman lämpimiä ja usein iloisiakin, mutta joihin kuitenkin liittyy joku haikeuden ja surullisuuden elementti. Ne ovat biisejä, joiden aikana ehkä vähän itkettää, mutta kuitenkin samalla hymyilyttää, ja juuri sellaisia minun hautajaisissani pitäisi soittaa.

Satunnaisessa järjestyksessä tällaisia biisejä ovat muun muassa seuraavat:

Magenta Skycode - Go Outside Again
Wolf Parade - Fancy Claps
Bloc Party - I Still Remember
Birthday Massacre - To Die For
Sister Flo - White Noise
The Smiths - There is a Light that Never Goes Out
Viola - Violentia

Jos pitäisi listata maailman kauneimmat biisit, niin kyllähän nämä sieltäkin löytyisivät, mutta siellä olisi myös sellaisia biisejä, jotka eivät mitenkään sopisi tähän. Huomatkaa myös, että nämä eivät välttämättä ole kyseisten artistien/bändien parhaita biisejä (vaikka onhan tuossa niitäkin ihan kivasti), ja "Maailman parhaat biisit" -listakin näyttäisi hyvin erilaiselta.

Ja äh, pitäisköhän nämäkin nyt vielä heittää: Mogwai - Take Me Somewhere Nice & Friend of the Night

Edit: Tuli tästä vielä mieleen, että tuo Now We Are Free on muuten myös todella hyvä esimerkki näistä tällaisista biiseistä - surullinen, mutta kuitenkin jotenkin onnellinen.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2008, 21:11:05 kirjoittanut Villi Lohi »

Poissa Saphire Tulenpunainen

• Kliseitä rakastava
  • Hirnyrkki
  • UGH!
« Vastaus #18 : Huhtikuu 05, 2008, 20:08:42 »
Minä luulen, ettei mikään rock tai heavy biisi soisi hautajaisissani. Hengellistä musiikkia, niitä ihania lauluja, mitä itse rakastan.

Tai no, yksi biisi voisi olla. Joku Nightwishin kappale. Luulen, etta Eva tai Sleeping Sun. Ei ei ei, Sleeping sun joo, nyt sen keksin! Ei Evaa sittenkään.

Niin tosiaan, miksi vain hengellistä musiikkia Sleeping Sunia lukuunottamatta, niin siksi, että uskontoni on minulle tärkeä. Kun kuolen, oletan, että pääsen taivaaseen Tahdon hautajaisteni olevan kauniit, kaunista musiikkia ja sellasita. Lauluina voisi olla:

Juha Tapio- Väsyneet maan
Jaakko Löytty- Toinen toisiamme siunaten
Jaakko Löytty- Miksi etsit elämää joukosta kuolleitten (en muista tarkkaa nimeä)
Pekka Simojoki- kahden maan kansalainen
Pekka Simojoki- (joku kaunis kappale)

Ja muita hengellisiä lauluja. En osaa näin  yksi kaksi niitä sanoa, mutta kumminkin. Mutta paljon musiikkia niissä pitää olla. Musiikki on veressä ja sydämessä.
"Minä annan kaiken ja enemmän tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää. Mutta on vaan pakko roikkuu perässä."  I want stay Together Forever.

Luisachenchenchen

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Huhtikuu 14, 2008, 18:15:25 »
Minun hautajaisissa sois jotain virsiä (suvun pakottamana)

mut.. Jos saisin ihan ilman painostusta päättää, niin mun hautajaisis sois ainaki Queenin "Show must go on" ja Ozzyn "Dreamer". Lisäks siel sois John Lennonin "Imagine". mut lopuks siel kyl sois koko ajan Mikan Relax.. Ja jotain muita tämmösii enemmän hauskempii biisei.

Perustelut: show must go on: Se on hyvä kipale ja siin on hyvät sanat. Omia kokemuksia siihen ei kuitenkaan liity..
Dreamer: Tosi hyvä kappale ja on soinu mun päässä kohta melkeen jo tunnin nyt.. (taidan olla itsekki syyllinen, koska kuuntelen sitä..)
Imagine: hyvät perustelut taitaa olla loppumassa. Mutta, haluaisin ainaki muille hyvää mun kuoleman jälkeen.Ehkä.
Relax: Pitääks tää oikeesti perustella? Koska se on hauska kappale ja jää pysyvästi päähän.

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #20 : Huhtikuu 14, 2008, 18:48:44 »
Se riippuisi paljon siitä, milloin ja millaisessa tilanteessa kuolisin. Olettaisin kuitenkin, että yhtään virttä siellä ei veisattaisi (tai jos olisi pakko, niin korkeintaan Maan korvessa kulkevi), sillä en agnostikkona usko mihinkään jumalalliseen. Haluaisin, että arkkua sisääntuotaessa soitettaisiin jokin upea Apulannan kappale, olisiko se sitten Käännä se pois, Teit meistä kauniin, Muistijäljet tai Hetki. Hetkessä on näistä varmasti kauneimmat sanat, se voisi olla yksi kappale:

On aikamme nyt
Ikinä ei saa tuhlata yhtään hetkee
On aikamme nyt
Ja muu häviää
Ja viimein saadaan mitä ansaitaan

Tartu kiinni kun saat
Hetken koskee taivasta
Kun kätkeydymme pimeyteen
Ei voi olla kauniimpaa

Toinen voisi olla Celine Dionin My heart will go on, mutta ilman laulua. Haluaisin sellaista kauniisti helisevää urkumusiikkia, jota olisi tehostettu huiluin ja viuluin. Se olisi se pakollinen itkuvirsi, jonka aikana väki veisi kukat arkulle ja vetistilisi kaikki kauniit muistonsa. Mutta siihen saisi itku loppua, sillä olen päättänyt, ettei minun hautajaisissani tarvitse itkeä, sillä elämä jatkuu ja miten se enää minua hyödyttäisi vaikka väki itkisi niin, että arkkuni tulvisi ulos kirkosta? Ei, meitsin hautajaisten tulee olla iloiset ja siksi arkkua poiskannattaessa tulisi soittaa jokin ihanan rempseä Apulannan kappale, vaikka Poistuisitko mun elämästäni, sopisi tilanteeseen. Muistotilaisuudessa pitäisi sitten kuunnella Apulannan ja Seetherin kappaleita, niitä minun omia suosikkejani.
Pakko on paras muusa.

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #21 : Huhtikuu 15, 2008, 21:40:18 »
En ole asiaa vielä sen kummemmin miettinyt (hahhah), mutta ainakin haluaisin jotain taianomaista musiikkia. Sopivan liikuttava, haikea, mutta ei liian masentava. Juuri sellainen haikea tunnelma, missä muistellaan toista ihmistä, joka on lähtenyt ennen aikojaan tai ajallaan, miten vaan.

Yksi must on Annie Lennox - Into the West.

Lay down,
your sweet and weary head.
Night is falling.
You have come to journey’s end.

Sleep now,and dream
of the ones who came before.
They are calling,
from across a distant shore.

Biisi on minusta vaan jotenkin kaunis. Jos joku soittaisi sen akustisella kitaralla tai viululla ja joku laulaisi, niin olisin myyty. Muutenkin sopisi minulle, koska hyvin tietävät voisivat bongata sen Taru Sormusten Herrasta, mikä on taas aasinsilta siihen, että rakastan keijuja, haltijoita, yms. ja hobitteja tietenkin. :)

Nyt ei just tuu muita mieleen, ehkä The Rainin Tuuli kulkee. Ei ehkä lyriikoidensa perusteella hautajaisiin sopiva, mutta awws, ja soi joka välissä riparilla.
It's easier not to do things than left them undone.

Poissa Nordamien

• Laitapuolen hyökkääjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Huhtikuu 17, 2008, 16:06:32 »
Hommahan potkaistaisiin käyntiin, ehdottomasti jo hilpeän yleistunnelmankin vuoksi:

Sirkuksen perusmusiikilla

Hommaa voisi vauhdittaa yksipyöräisellä ajava voimamies, joka soittaa nokkahuilua, mutta tuollaiset absurdit taiteilijat ovat valitettavan harvassa.

Okei, voisi tätä miettiä nyt ihan vakavastikin, tai sitten ei.

Amorphis - House of Sleep

Tuo, melko puuduttavan loistokas, biisi saisi aikaan sellaista mukavaa uneliaisuutta "yleisössä". Biisi nyt ei mitenkään kovinkaan hieno ole, mutta sopisi ehkä noihin kekkereihin. Nuo kun ovat ainoat kemut, joissa en ole mukana kuuntelemassa musiikkia. Eli buuauksia ei kuuluisi, ainakaan minun suusta.

Kotiteollisuus - Vakiot

Herkkä ja kaunis biisi, kertoo elämän aikana vastaan tulleista asioista ja kertosäe on suorastaan herkkää runoutta.

Marduk - World Funeral

Tämän alkaessa alkaisi ovi toivottavasti aukeamaan ja porukkaa virtaamaan ulos, siinäpä syy miksi tuo soisi.

Kotiteollisuus - Unilaulu

Tässä vaiheessa pappi (tai kuka hommaa orkesteroikin) vetäisi kivan myssyn päähän ja alkaisi viskomaan santaa eetteriin.

Kyllä, oli pakko vähän rikkoa kauniiden biisien ilotulitusta
I hate hippies, those basterds ate mah cookies !

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • not your girl
    • Imaginary
« Vastaus #23 : Huhtikuu 17, 2008, 21:16:08 »
Olen itsekin tätä silloin tällöin pohtinut, eikä kyseessä nyt välttämättä ole suoraan maailman kauneimmat kappaleet -lista, vaikka toki siltä listalta tavaraa pääsisi hautajaisiinikin. Minulle on ehkä tärkeintä se, että hautajaisvieraat voisivat tietää kyseisten kappaleiden olleen minulle tärkeitä eikä vain joitakin satunnaisesti valittuja.

Vaikka en ole mitenkään uskonnollinen ihminen, haluaisin silti jonkinlaisen kirkkosiunaamisen, se tuntuu jotensakin luonnolliselta ja kauniilta. Haluan ehdottomasti Albinonin Adagion, joka tuo nykyäänkin kyyneleet silmiin. Toinenkin toivomus minulla on kirkkoa varten, tosin se saattaa olla vähän erikoinen (ja epätodennäköinen): ihana virsi All Things Bright and Beautiful, joka on ainakin parissa tv-sarjassa soinut nimenomaan hautajaisissa (jostain kumman syystä). En ehkä ole enää nykyään niin synkkä kuin ennen, koska en halua hautajaistenikaan olevan aivan kamalaa synkistelyä; Bright and Beautifulkin on duurikappale. Olisi kuitenkin aika julmaa laittaa ihmiset laulamaan englanniksi (toisaalta miksipä ei...), en tiedä onko kyseistä virttä käännetty mitenkään, mutta ei ainakaan virsikirjaan.

Itse olen ollut lähinnä vanhojen ihmisten hautajaisissa, joten minun on vähän vaikea mieltää hautajaisiin mitään muuta musiikkia kuin virsiä, urkuiluja ja muuta klassista. Varmaan tämäkin tulee kuitenkin jonkin verran muuttumaan tulevaisuudessa. Minun hautajaisissani voisi siis soittaa esimerkiksi Evanescencen kappaleen Understanding, ja hyvin mieluusti huolisin myös Enyan May it ben tai Annie Lennoxin Into the Westin. Nämä voisi tietysti joku nuori, musikaalisesti lahjakas sukulaistyttö esittää livemusiikkina :P

Toivottavasti kuitenkin elän vielä sen verran kauan että ehdin suunnitella musiikit (ja koko kestit) moneen kertaan uudestaan.
"If people don't know what you're doing, they don't know what you're doing wrong."

Poissa Flamerie

• Emotionaalinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ProphecyHowl3
« Vastaus #24 : Huhtikuu 22, 2008, 21:45:37 »
Hmm, joku muukin oli maininnut Sentencediä täällä.. Mourn on kyllä nätti, mutta henkilökohtaisesti tahtoisin hautajaisissani soitettavan kyseisen bändin End of the Road. Olen itseasiassa päättänyt tämän jo silloin kun kuulin kappaleen ensimmäistä kertaa. Sillä on symbolinen merkitys; lempibändini "kuoli", ja End of the Road oli heidän viimeisen levyn viimeinen biisi, ja viimeinen kappale jota he koskaan soittivat. Välillä on niin katkera fiilis siitä bändin lopettamisesta etten edes kykene kuuntelemaan koko kappaletta.

Jos tämä ei toteudu, niin sitten varmaan jotain Tokio Hotelia, koska sitäkin rakastan niin paljon. Queenin The Show Must Go On on näemmä ollut jokseenkin suosittu valinta hautajaisiin tässä topicissa, mutta se kyllä sopisi teemaan ja on todella loistava kappale.

Loppujen lopuksi en tajua että miksi jotain tällaista edes miettii; sitä kappaletta kun nyt ei kuitenkaan itse kuulee kun on aikalailla eloton, tietääkseni. Vissiin sitte siksi että hautajaisväki muistaa sut sitte siitä biisistä? Pitäskö sen jotenki kuvastaa minua sitte? :/
Forces collide.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
« Vastaus #25 : Huhtikuu 23, 2008, 15:25:14 »
Joskus viisi vuotta sitte suunnittelin tätä asiaa, ja tein pitkän listan johon ikävä kyllä tuli varmaan lähemmäs 20 kappaletta. En osannut silloin sitä karsia, joten jätin asian sikseen. Olihan siinä monta hyvääkin kappaletta, mutta usea oli kuitenkin vaan sellaisia, mitä tuli silloin kuunneltua paljon ja jotka silloin oli jotain elämää suurempaa, mutta jotka nyt viisi vuotta myöhemmin ovat vain biisejä muiden joukossa. Toki siellä oli myös sellaisia, joilla on ihan uskomaton nostalgia-arvo, ja joita tulee aina rakastamaan. Mutta nyt tänä päivänä kun ajattelen, vanhempana ja viisaampana, niin en ainakaan halua hautajaisissani soitettavan mitään surullista musiikkia. Onhan se kiva, että suretaan, mutta en kuitenkaan halua kenenkään unohtavan elämisen iloa ja sitä, kuinka pitää nauttia elämästä ja elää niin kauan kuin sitä on. Enkä todellakaan halua, että ihmiset jäävät muistamaan minut jonain angstisena --- vaan sinä huolettomana ja juuri elämää rakastava henkilönä, joka olen. Siksi haluankin, että hautajaisissani soi eräs ihastuttava kappale, jonka löysin vasta äskettäin, mutta joka kuvastaa omaa sielunelämää paremmin kuin mikään muu koskaan kuulemani. Kyseessä siis on Dancing Through Life musikaalista Wicked:

Dancing through life
Skimming the surface
Gliding where turf is smooth
Life's more painless
For the brainless
Why think too hard?
When it's so soothing
Dancing through life
No need to tough it
When you can sluff it off as I do
Nothing matters
But knowing nothing matters
It's just life
So keep dancing through

Dancing through life
Swaying and sweeping
And always keeping cool
Life is fraught-less
When you're thoughtless
Those who don't try
Never look foolish
Dancing through life
Mindless and careless
Make sure you're where less
Trouble is rife
Woes are fleeting
Blows are glancing
When you're dancing
Through life

[blaablaa puhetta]

Let's go down to the Ozdust Ballroom
We'll meet there later tonight
We can dance till it's light
Find the prettiest girl:
Give 'er a whirl
Right on down to the Ozdust Ballroom
Come on - follow me
You'll be happy to be there

Dancing through life
Down at the Ozdust
If only because dust
Is what we come to
Nothing matters
But knowing nothing matters
It's just life
So keep dancing through

Myös Sonata Arctican Victoria's Secret voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Kappaleessa on loistavat sanat (+ se oli ensimmäinen kuulemani Sonatan kappale) ja mikä olisikaan parempaa kuin mennä kunnon rokin/hevin saattelemana. :) Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free

Poissa Jippu

• Drama Queen
  • Vuotislainen
  • ♥meidän kunkku on Ron
« Vastaus #26 : Toukokuu 02, 2008, 14:37:04 »
Within Temptation Memories ehdottomasti. Aika monella on se, mutta se on jotenkin vaan niin ihana kappale ja minusta varmasti noita muistoja jonkun verran ainakin jollakin on. :DD
Toinen varmaan olisi Olavi Uusivirran Hautalaulu. Se on jotenkin sopivan hidas biisi mutta ei kuitenkaan mikään kirkkolaulu, vaikka nimestä päätellen voisi olla. :D
Hmm... en oikein tiedä muita. Katri Ylanderin Välitunnillakin olisi ihan kiva. Sekin on sellainen... no, vähän alakuloinen. :D

-Jippu
~Rohkeat eivät elä ikuisesti, mutta varovaiset eivät elä lainkaan~

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #27 : Toukokuu 28, 2008, 16:55:33 »
Toinen varmaan olisi Olavi Uusivirran Hautalaulu.

Samaa mieltä. En tiedä, millainen olen arkussa, mutta luulisi, että tästä tulee levollinen ja hyvä mieli. Kauniit sanat ja Olavi on muutenkin suosikkini. Olen niin fani, että pakkohan hänen musiikkiaan olisi soittaa. Muuten saattaisin heittäytyä kamalaksi vainajaksi ja tulla tänne pelottelemaan rakkaita sukulaisia. Ja kappalehan on kun tehty laulettavaksi ihmiselle, jonka on tarkoitus nukkua.

Nuku pikkuinen, nuku tähti helmassa päivän paisteen
Nuku pikkuinen, nuku lehti helmassa laakson varjojen
Nuku pikkuinen, nuku virta helmassa meren tyrskyjen
Nuku pikkuinen, nuku talvi helmassa kesän kukkien

Green Dayn Wake me up when september ends olisi myös aivan ehdoton. Tunnelmaan sopivan harras ja rauhallinen. En haluaisi, että hautajaisissani soitetaan jotain räminää, vaan tunnelman mukainen musiikki on valittava. Silti kuitenkin itkuvirret saavat jäädä muita varten. Ei minun juttuni.

Summer has come and passed
The innocent can never last
wake me up when September ends

like my fathers come to pass
seven years has gone so fast

here comes the rain again
falling from the stars
drenched in my pain again
becoming who we are

as my memory rests
but never forgets what I lost

summer has come and passed
the innocent can never last

ring out the bells again
like we did when spring began

like my father's come to pass
twenty years has gone so fast

Ainakin nämä. Celine Dionin My heart will go on saattaisi sopia tilanteeseen sekin.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
« Vastaus #28 : Toukokuu 31, 2008, 22:29:30 »
Olen kristitty ja haluan päästä taivaaseen ja uskon Jeesukseen niin, että varmaan pääsenkin joten älkää ottako tätä väärin, mutta Darkness- One way ticket pitää soida ehdottomasti. Samoin Dragonforcen My spirit will go on. Kumpikin näistä käsittelee aivan uskomattoman hienolla tavalla näitä vähän vähemmän maallisia juttuja. Sitten olisi kiva jos joku soittaisi myös minun itseni säveltämän kappaleen Over the deserted forests of Russia.

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #29 : Kesäkuu 01, 2008, 11:25:00 »

Ehkä kaikkein mieluiten haluaisin soitettavan Celine Dionin My heart will go on. Se on minusta tosi upea kappale ja siitä tulee paljon hyviä muistoja mieleen. Toinen ihan hyvä kappale joka voisi sopia hautajaisiin on on minusta Listen to your heart. Hautajaisteni ei tarvitsisi olla iloiset eikä surulliset vaan jotakin siitä välistä(vaikka kappale valinnat vaikuttavatkin aika haikeilta). En kyllä itsekään tiedä miten se onnistuu, mutta kuitenkin. Se olisi hienoa.
  Onhan toki paljon muitakin hyviä kappaleita joita voisi soittaa, mutta en ala kirjoittaa niitä mahdollisen luettelon syntymisen takia.

(Huom! Kappaleet eivät viittaa musiikkimakuuni, vaan palkästään siihen mitä haluaisin hautajaisissani soitettavan!)

-Lohikäärmelady
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #30 : Kesäkuu 01, 2008, 23:11:41 »
Lainaus käyttäjältä: Nordamien
yksipyöräisellä ajava voimamies, joka soittaa nokkahuilua
En ole voimamies, mutta soitan nokkahuilua ja olen ainakin osannut ajaa yksipyöräistä! Ilmoita ihmeessä minulle sitten, kun olet kuollut, niin voin hoitaa homman. Kaljapalkalla!

Olen toki kaavaillut omia hautajaisiani varsin pitkällekin, mutta musiikkipuolta en ole niin paljoa funtsinut. Kuitenkin olisi luonnollista, että tällaisen musiikkihirmun hautajaisissa soisi musiikki. Mieluiten tahtoisin jamibändin vetämään hyvää huttua kovalla asenteella läpi yön ja armotonten ryyppäjäisten (minuahan ei 'tana pikkuviinoilla haudata!), luonnollisestikin hyvää bluesia, soulia, jatsia, rokkista, muutaman hienoimmista muiden tyyppien lauluista mitä on tehty... Voisin oikeastaan heittää tähän sille jamipoppoolle vähän playlistiä. Perusidea on, että pannaan mukaan vähän tyyliä ja tunnelmaa, mutta pidetään mielessä, että minä olen rankka rallaaja enkä mikään iskelmänyhvö.

Näkemykseni kuolemasta on, että se on vain siirtymä, sellainen... napsaus, jossa yksi juttu päättyy. Toinen juttu tulee jos on tullakseen, mistä minä sen tiedän. Kova jätkä ei ota kuolemaa niin vakavasti, vaan antaa tulla mitä tulee ja paahtaa eteenpäin.

Aivan kuoppakemujeni aluksi tahtoisin akustisen, yksinkertaisen ja pelkistetyn tulkinnan Juice Leskisen kappaleesta Blues n:o 13, sillä se tiivistää aika pitkälle sen, miten kuolemani vaikuttaa maailmaan ja ihmisiin: Toiset täällä tallaa ympyrää, / ja kun ne kuolee, niin jälki jää / jota toiset jatkaa saa, toiset jatkaa saa. // Minä kun kuolen, niin kuolen pois / kuin elänytkään en koskaan ois. / Minut voitte unohtaa, voitte unohtaa.

Toinen ehdoton on Lynyrd Skynyrdin kuolematon klassikko Free Bird. Kuolemalla vapautuu monesta jutusta, ja Free Bird paitsi rokkaa kuin pieni pentele, levittää upeaa sanomaa: I'm as free as a bird now, and this bird you cannot change.

Yksi jäätävän upea laulu on myös jättämättömissä pois, ja se onkin jo vintagea. Kyseessä on Juha Vainion sanoittama, Georg Otsin laulamana tunntetuksi tullut jylhä Kun päättyy työ. Mikäs laulu sen paremmin sopisikaan luonnollisen työkyvyttömyyseläkkeen saapuessa? Mieluiten taas akustinen, hitaalla vahvalla sykkeellä ja räkä-äänisin naislaulajin tulkittu versio. Kun päättyy työ ja aika jää / niin toivon jonkun mua voivan ymmärtää.

Jarkko Martikaiselta voisi ottaa yhden hempeämmän kipaleen mukaan. Hänen Mierolainen-levyllään majailee kappale Kaikki me kuolemme pian, joka on kovin hieno. Ja niin puustasi putoaa viimeinen lehti, / yö vie haaveilijan. / Vain hetkeksi ihminen elämään ehti - / kaikki me kuolemme pian. Myös Martikaisen YUP-yhtyeen legendaarinen Meitä odotellaan mullan alla olisi erinomainen veto.

Kaiken luonnollisestikin kruunaisi jälleen poiminta Juicen nerokkaasta tuotannosta: Juuret. Hautajaisista ja hautaamisesta ja monesta muustakin kertova laulu, jonka loppu tiivistää koko homman niin hyvin, ettei rajaa: Nikkekään ei enää saavu aulaan, / hänkin uskoi löytäneensä satumaan. / Sinne päästäkseen hän kiskoi narun kaulaan, / sitä koko loppuelämänsä joutui katumaan. Joskin kappaleen parasta antia ovat nousevaan, vahvaan ja sykkivään sävelkulkuun sijoitetut väliosat eeppisine sanomineen:

Keskiyöllä, kun peijaiset hiljenee,
outo kulkija vaeltaa,
painaa korvansa maahan ja kuuntelee
oman verensä kohinaa.
Lintuviidasta, tuuli, nyt unta tuo -
kuka kuihtuvat kuuntelee.
Kaikki häipyy kuin ois ollut unta tuo,
matkaa huomeneen...

---

Hän on poistunut hommansa tehtyään,
hän on ansainnut seppeleen.
Joilla kesken on työnsä, ne painaa pään,
ja ne puhuvat hiljakseen.
Uusi aamu ja viikko ja uusi kuu,
me elämme edelleen,
sillä puusta, jos pystyyn se kuivettuu,
saa vain koristeen.

"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
« Vastaus #31 : Heinäkuu 13, 2008, 13:04:56 »
The Grey Havens Sormusten herran soundtrackilta olisi todella hieno hautajaisiin. Se on oikeastaan surullinen, mutta omalla tavallaan siinä on jotain iloistakin. Muutenkin se on ollut minulle aika tärkeä kappale.
Myös Nightwishin Escapist voisi olla  hyvä ainakin sanoituksiltaan;

Who's there knocking at my window
The owl and the Dead Boy
This night whispers my name
All the dying children
Virgin snow beneath my feet
Painting the world in white
I tread the way
And lose myself into a tale
Come hell or high water
My search will go on
Clayborn voyage without an end

Kotiteollisuuden Satu Peikoista olisi hyvä, koska se on kaunis kappale ja herättää paljon ajatuksia.

Astun sisään portista,
vieras maailma
avautuu sen takaa,
maisemat ankeat

Nyt sanat on sanottu,
laulut on laulettu,
aamun koittaessa
ilta jo hämärtää

Ehdottomasti tärkein olisi Maan korvessa kulkevi lapsosen tie, joka on kylläkin ainoa näistä, joka ei heijasta omaa musiikkimakuani. Tai riippuu esittäjästä. Kuitenkin, pienenä lapsena tämä oli minulle rakas kappale, jota äiti lauloi ollessani kipeä. Siitä on jäänyt niin hyvät muistot, että se olisi ehdottomasti soitettava hautajaisissani.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2008, 13:11:39 kirjoittanut Kutale »
imagine none of this is real

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
« Vastaus #32 : Heinäkuu 13, 2008, 16:23:05 »
Murr.. Minä en pääse omiin hautaj... siis määräämään omasta hautajaismusastani. Haluaisin(tällä hetkellä) AC/DC:n Highway to Hell. Hieno kappale, ja erittäin mielenkiintoinen hautajaismusiikiksi. Olisi se vähän kettua jos hautajaisissa vain itkettäisi ja surtaisi muistoani. Ei sillä, ettei niin saisi tehdä, mutta edes jotain iloista(no iloista ja iloista...) mutta hauskaa. Myös Nightwishin Wish I had an angelin haluaisin hautajaisiini. Hieno laulu, ja tykkään siitä. MYös tuo enkelijuttu on hautajaisiin sopiva, vaikken Jumalaan tms. uskokaan :)
Kotiteollisuus-Minä olen olisi myös kiva. Kertosäkeen " Muta minä olen ja elän ja hengitän yhtä suurta jumalaa: Elämänhalua" jne. voisi olla kiva. Kuvastaisi sitä, etten tahtonut kuolla(jos siis en tehnyt itsemurhaa) ja halusin elää täysillä.
Huumorin kannalta taasen Raappana- Lintsari Anthem. Kiva kappale, vähän outo eikä kyllä,liiemmin minua kuvaisi; en lintsaa ;)

Muoksin jos jotain keksin.

- Flyra
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Nefertiti

• Niilin krokotiili
  • Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #33 : Heinäkuu 15, 2008, 20:28:49 »
Vaikka rockia noin muuten suurimmaksi osaksi kuuntelenkin, niin en nyt sitä kuitenkaan hautajaisiini haluaisi soimaan... Jossain muistotilaisuudessa voisi soittaa lempikappaleitani, mutta itse hautajaisissa haluan soitettavan ihan sinne sopivia kappaleita. Oikeastaan minulla on yksi laulu, jonka todellakin haluan hautajaisiini. Olen sen "virallisesti" jo ilmoittanut äidillekin. "Jos minä nyt tästä kuolen yllättäen, niin soitattehan hautajaisissani..." Kari Rydmanin Niin kaunis on maa. Olen kuulemma laulanut tätä kappaletta pienenäkin paljon. Kaunis laulu, jonka kuuleminenkin saa aina melkeinpä kyyneleet silmiin. Muita toiveita minulla ei hautajaisteni suhteen olisi, sukulaiset saavat hoitaa loput. ;>

Aurinko nousee on kastetta maassa.
Aika on herätä, nousta ja lähteä.
Kohdata ystävä kallehin.

Niin kaunis on maa, niin korkea taivas.
Soi lintujen laulusta kukkiva kunnas
ja varjoisat veet, niin varjoisat veet.

Päivä on kirkas, vain metsässä tuulee.
Aika on naurun ja leikin ja riemun.
Mukana ystävä kallehin.

Aurinko laskee jo pitenee varjot.
Aika on eron ja jäähyväisten.
Poissa on ystävä kallehin.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

Poissa Cailín

• Vuotislainen
« Vastaus #34 : Heinäkuu 21, 2008, 14:53:26 »
Pakko sanoa aluksi että mielenkiintoinen aihe. Mitäköhän minä haluaisin että minulle soitettaisiin?

Minullakin ne taitaisivat olla niitä itselle tärkeitä kappaleita, ei ehkä uusimpia britneyspears-hittejä. Ja kappaleet eivät olisi siellä siksi, että ne ovat minusta hyviä ja haluan ne kuunnella (niinkun olen kuollut), vaan että ne muituttaisivat läsnäolijoille minusta, lohduttaisivat, ja olisivat niin minua.

Joten listalle kertyisi kai ainakin
Queen: Who wants to live forever? Oikeastaan kun luin Sharran ficit Pakkaskukkia ja Memory, päätin että haluan että tämä kappale soitetaan, toivottavasti joskus edessä olevissa häissä. (olen tyttö, minulla on siis oikeus miettiä tulevia häitä) Muutenkin, tämä kappale edustaa jotenkin täydellistä rakkautta. Kun kuolen, jos häitäni on jo siihen mennessä vietetty, niin tämähän olisi minusta aika ihanaa toistoa. Jos ei, ei sen väliä.
Ozzy Osbourne: Dreamer tämä on kaunis kappale kauniilla sanoilla, minkä lisäksi tämä kuvaa minua
Forever Young vaikkapa Youth Groupin esittämänä/versio, koska tällä hetkellä ainakin haluaisin olla ikuisesti nuori ja ainakin jonkun ideologian mukaan vasta kuollessa todella on ikuisesti nuori
Oasis: Stop crying your heart out tämä olisi kaikille hautajaisissani oleville puhtaasti lohdutukseksi, tosin tämäkin on vain niin kaunis kappale
Anssi Kela: 1972 en tiedä miksi tämä on minusta niin kaunis ja kamala kappale, ehkä siksi, että tässä kappaleessa kaikilla on ollut suuria unelmia, jotka ovat sitten kuihtuneet. Nurminen, pallon kosketus kultainen, olisi ammattilainen, jos ei ois kännipäissään pudonnut louhokseen. Kaunis Jasmin, se aikoi malliksi pariisiin, hyvältä näyttää vieläkin, taas kertoi kuinka pääsi Miss Lohja -finaaliin. Meidän piti muuttaa maailmaa.
Imogen Heap: Hide and Seek tämä kappale soitetaan aika usein elokuvissa jonkun kuollessa tai hautajaisissa. Minusta tämä on erityisen kaunis kappale ja varsinkin tästä tiedän, että jos kuolisin nyt, ystäväni osaisivat soittaa tämän, koska olen hehkuttanut tästä heille. Tästä kappaleesta olisi siis paljon hyviä muistoja ystävilleni.
Emiliana Torrini: Today has been OK tämä on taas yksi kappale joka on tullut Sharran ficeistä, mutta minkäs teet. Kaunis kappale, lukeutuisi varmaan niihin kappaleisiin jotka todella itkettäisivät hautajaisissa

Muita kauniita kappaleita hautajaisissa soitettaviksi olisivat Imagine, Ihme ja Ohikiitävää by Juha Tapio, Avril Lviginen Keep holding on, Knockin' on heavens door, the Rainin Kasvot, Cranberriesin Ode to my family, Hymn to the sea titanicista, tears in heaven. Hyviä kappaleita on miljoona.

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
« Vastaus #35 : Heinäkuu 28, 2008, 20:34:45 »
Alice In Chains - Rain When I Die

Ei vaan yksinkertaisesti ole vaihtoehtoja. Kaunis biisi, Laynen ääni on ihanin mikä korviini on koskaan kantautunut, pidän sateesta ja niin edespäin.

"Could she love me again, or will she hate me
Prob'ly not, I know why, can't explain me"

Sanat voivatkin sitten kertoa minun suhtautumisestani kaikkiin muihin.

Toinen vaihtoehto olisi sitten
the Devin Townsend band - Deadhead

Tämä biisi olisi kaikessa mahtipontisuudessaan, uljaudessaan ja upeudessaan oiva muistutus ihmisille minun hautajaisissani siitä, miten hienoa ihmistä he ovatkaan kuoppaamassa... Tai no paremminkin kenen tuhkia heittämässä mereen.

Koska en osaa päättää, sanon että molemmat.
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa Nadia

• mastermind
  • Vuotislainen
« Vastaus #36 : Heinäkuu 29, 2008, 18:57:46 »
Minulla olisi about kolme hyvää biisiä, mitkä haluaisin soitettavan hautajaisissani. No ensimmäinen on Within Temptationin Our Solemn Hour. Syinä olisivat se, että se on niin uskomattoman hyvä, ja omalla tavallaan kaunis. Ja sopii mielestäni hyvin hautajaisiin. Olen aina halunnut, ettei kukaan jää kauaa itkemään haudalleni, vaan osaa lunastaa tämän vakavan hetken. Yksi parhaimmista biiseistä ikinä, ja sen haluaisinkin kuulla soitettavan hautajaisissani, ja vähän muuallakin. (Häissä nyt vähän... :D)

In my darkest hours
I could not foresee
That the tide could turn so fast to this degree
Can't believe my eyes
How can you be so blind?
Is the heart of stone, no empathy inside?

Toinen suosikkini onkin sitten myös Within Temptationin Memories joka ainakin aloitusviestissä jo mainittiin. Syitä en oikein osaa selittää. Uskomattoman kaunis kappale, ja hautajaisiin sopiikin kuin nenä päähän. Eli tämä on kakkosena jos Our Solemn Houria ei minun viimeiseksi toiveekseni halutakaan soittaa. ^^

All of my memories keep you near.
In silent moments imagine you here.
All of my memories keep you near.
Your silent whispers, silent tears.

Kolmantena, muttei kuitenkaan aivan kauheimpana on Nightwishin Amaranth Anetten laulamana. Rakastuin biisiin, ja sen seurauksena myös Anetten lauluääneen. (Emme kiistele vaikka pitäisitkin enemmän Tarjasta ^^') Mutta näin on, tämä päätyi yhteen kolmesta, sillä se on niin ihana. Ja vasta kolmanneksi sen takia, että Within Temptation on vain niin parempi. :)

Caress the one
The never-fading rain in your heart
The tears of snow-white sorrow
Caress the one, the hiding Amaranth
In a land of the daybreak

so throw your diamonds in the sky
we'll stay gold forever

Poissa qmis

• paperitähti
  • Vuotislainen
  • kaunein
« Vastaus #37 : Elokuu 30, 2008, 21:40:56 »
Tämäpäs on aika jännä kysymys, sillä mä haluaisin, että mun hautajaiset olisi ihan kunnon bileet :---D Tottakai olisi eka kaunis seremonia tai jottai ja se juttu kun lasketaan se arkku hautaan ja noi surulliset jutut, mutta sitten illalla/yöllä olisi jotkut ihan totaaliset, kivat bailut jossain yökerholla :'D Siellä sitten soisi 247 sellanen kauhee bassorankutus jne. Värikkäitä valoja ja drinksuja ja kaikilla on kivaa. :) Tollaset hautajaiset mä oikeesti haluaisin. Jee.

Mutta joo, jos pitäisi niitä biisejä miettiä ihan normaaleihin hautajaisiin niin hmm. Silleen se tempo ei olis niissä biiseissä mitenkään kauheen tärkeä, vaan ehkä enemmänkin lyriikat. Ja semmosia kivoja. :-----D

Ekaks tulee mieleen Coldplay - Viva la Vida. Olen niin totaalisen rakastunut tähän biisiin :-----D Koko Coldplayn uusin levy on nam, ja tämä on yksi nameimmista biiseistä siinä ♥ esim ne viulut/mitä ikinä onkaan, selloja? ja lyriikat ja Chrisin ääni. Oijoi. Lol, tää menee jokskuks biisianalyysiks kohta, mutta sanoisin että rakastan ja tämän haluaisin ainakin soivan hautajaisissani. Jossain kohtaa siellä. Jossain muistotilaisuudessa ennen armotonta biletystä. :D

I used to rule the world
Seas would rise when I gave the word
Now in the morning I sleep alone
Sweep the streets I used to own

I used to roll the dice
Feel the fear in my enemy's eyes
Listen as the crowd would sing:
"Now the old king is dead! Long live the king!"
(voi helvetti ihanaa♥)

+ suurimmaksi osaksi muu Coldplayn tuotanto. Ihanaa. Esim Fix You vikana biisinä tai jtn. :-----)

Seuraavaksi tuli mieleen Queen - Who Wants to Live Forever?. Okei, ainoo kuunneltava biisi mun mielestä Queenilta, mutta :----D Lol, tää on ollut aika monella täällä, mutta niinpä sanon minäkin. Tykkään tästä biisistä aika paljon, ja se oli tässä kesällä yhdessä vaiheessa aika kovassa soitossakin. Lyriikat on taas kyllä pirun hyvät. Ja shillee.

Who wants to live forever
Who wants to live forever
There's no chance for us
It's all decided for us
This world has only one sweet moment set aside for us

++ John Lennon - Imagine
Annie Lennox - Into the West
Sum 41 - Pieces
Lynyrd Skynyrd - Free Bird
Snow Patrol - Open Tour Eyes
Death Cab for Cutie - I Will Follow You Into the Dark
Secondhand Serenade - Awake & Fall for You
Lostprophets - Rooftops
Five for Fighting - 100 Years
jne. :---)

Mutta tosiaan kuten jo sanoin, haluisin sellaset kunnon bilehautajaiset :---------------------D Kaikki lähtis tyyliin kaatokännissä sieltä pois. TYYLIKÄSTÄ. Lapsille järjestetään hoitaja.
And I will love until my heart it aches
And I will love until my heart it breaks
Kanelitanko -> qmis

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Syyskuu 07, 2008, 00:14:16 »
Vaikken kuolemaa juuri muuten mieti, on tästä tullut monta kertaa vahva olo. Ehdottomasti Nightwishin Dead Boy's Poem. Jo musiikillisestikin varmaan kaunein biisi, jonka olen kuullut, mutta sanoitukset ovat tässä asiassa paljon tärkeämmät. Kappalehan on syntynyt ajatuksista, että entä jos kuolee huomenna eikä ole ehtinyt sanoa läheisille ihmisille sitä mitä he ansaitsevat kuulla. Kappaleessa myös pyydetään anteeksi ja sitten vielä haistatellaan niille, jotka ovat elämää varjostaneet. Olisi täydellinen viimeinen viesti. Erityisesti nämä kohdat:

"If you read this line, remember not the hand that wrote it
Remember only the verse, songmaker`s cry, the one without tears
For I`ve given this its strength and it has become my only strength.
Comforting home, mother`s lap, chance for immortality
Where being wanted became a thrill I never knew
The sweet piano writing down my life"

"Teach me passion for I fear it`s gone
Show me love, hold the lorn
So much more I wanted to give to the ones who love me
I`m sorry
Time will tell (this bitter farewell)
I live no more to shame nor me nor you

And you... I wish I didn`t feel for you anymore..."

Lyriikat kokonaisuudessaan täällä: http://www.nightwish.com/fi/band/lyrics?a=3#33

Nightwishin lyriikkapuoli on muutenkin niin kaunista, että moneen elämän merkkipäivään voisin soveltaa tämän bändin musiikkia. Mahdollisissa tulevissa häissäni ainakin aion saada Nightwishin edustetuksi jollain tavalla.
"En sano: älkää itkekö, sillä kaikki kyyneleet eivät ole pahasta" <3

Poissa Narina

• Eevan tytär
  • Vuotislainen
    • Kesäkengissä
« Vastaus #39 : Marraskuu 21, 2008, 21:15:34 »
Siis ihan ehdottomasti Mozartin Requem! :)

Klassisen musiikin ystävänä haluaisin hautajaisiini jotain kaunista, jotain synkkää. Fantasiamaista. Jotain, joka saa ihmiset ajattelemaan kuoleman jälkeistä elämää, tuntemaan, että on olemassa enkeleitä, taivas ja Jumala. Että on joku, joka pitää huolta. Mikä voisi olla kiehtovampaa kuin sielunmessu?
Lukukausi on päättynyt, loma on alkanut. Uni on ohitse: tämä on aamu.
- C.S.Lewis: Narnian viimeinen taistelu

Poissa greenie

• junkie
  • Vuotislainen
  • I think I'm a banana tree.
    • Last.fm-profiilini
« Vastaus #40 : Marraskuu 23, 2008, 21:31:39 »
Olen ajatellut, että ehkäpä aluksi jotain rauhallista ja surullistakin, tunteellista, sitä mä tässä hain, mutta lopuksi ilosempaa, että kaikille tulis parempi mieli. Haluaisin soitettavan todella paljon musiikkia, monta biisiä siis. Se kuvastaisi hyvin rakkauttani musiikkia kohtaan.
Muutamia esimerkkejä, kuuluen kumpaankin kastiin:

Tupac - Changes
Ben E. King - Stand By Me
Survivor - Eye Of The Tiger
Stevie Wonder - Big Brother
The Beatles - Baby It's You
Red Hot Chili Peppers - Dosed
Michael Jackson - Man In The Mirror
Red Hot Chili Peppers - Venice Queen
Queen - I'm Going Slightly Mad
Queen - All Dead, All Dead
James Brown - Living In America
Queen - Scandal
Cat Stevens - Wild World
OutKast - Hey Ya
The Lion King - Be Prepared
Leonard Cohen - Hallelujah
David Bowie - Sufragette City
Leevi And The Leaving - Teuvo, maanteiden kuningas
John Frusciante - A Fall Thru The Ground
Fool's Garden - Lemon Tree
Blondie - Heart Of Glass
The Darkness - Seemed Like A Good Idea At The Time
Michael Jackson - Black Or White

Aikamoinen lista, joo-o. Perustelut on nyt vähän löyhässä, mutta ehkä jotain voisin näistä sanoa.
Kaikki ovat sellasia biisejä, jotka jollakin tavalla sykähdyttävät mua, saavat tunteen pintaan. Toisia kuunnellessa tulee tippa linssiin, toiset taas tekee aivan mahottoman iloseksi. Haluan siis sellasia tunnetta herättäviä biisejä.
Well heroin, heroin
And cocaine, cocaine
I loved them both

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #41 : Joulukuu 03, 2008, 16:02:00 »

Oho, en olekaan ainoa outo ihminen, joka on jo miettinyt hautajaismusiikkinsa nuorena valmiiksi. Itse olen päättänyt kyseiset kappaleet jo ajat sitten, mutta tässäpä ne:
  • Tenacious D - Kickapoo (ihmisten saapuessa. Kappale kuvastaa hyvin itseäni, uskonnollisen perheen metallistia.)
  • Cradle of Filth - Nymphetamine (kun minut haudataan. Ehkä elämäni merkittävin kappale, ja erittäin kaunis.)
  • Scorpions - Send me an angel (kaunis kappale, ja eiköhän se ihan kuvaa tunnelmaa kun läheinen kuoli.)
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

snarry

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Maaliskuu 16, 2009, 14:37:48 »
Hyvä kysymys, itse asiassa tätä on tullut mietittyä muutamaankin kertaan.

My Chemical Romance - The Ghost Of You

Okei, kuulostan nyt siltä että oon joku täys emo, mutta My Chemical Romance on yksi kaikkien aikojen suosikkibändeistäni ja tuo yksi heidän kauneimmista kappaleista.
Ja mielihän tietenkin voi muuttua kun elämän varrella kuulee koko ajan uusia ja taas uusia bändejä ja kappaleita.
Mutta juuri nyt tuo olisi se valinta.

MCR ftw.

Poissa Tappajan haaska

• reipas ja lahjakas
  • Vuotislainen
  • Kenenkä kanssa?
« Vastaus #43 : Maaliskuu 16, 2009, 18:37:27 »
Arkkua odotellessa:
Virtuoosimaista urkutaiteilua. Ei mitään improvisoitua jazzia, vaan klassisia urkusävellyksiä Bachilta ja kumppaneilta. Kappeli täynnä fuugaa ja ääneti istuvia vieraita. Itsestäni ainakin olisi miellyttävää nauttia musiikista niinkin rauhallisessa ympäristössä (tosin en siinä vaiheessa olisi tilaisuudesta nauttimassa, mutta haluaisin tarjota mahdollisuuden muille).

Arkkua sisään kannettaessa:
Haluan vieraille kylmiä väreitä, ja The Imperial March toimisi itselleni, vaikken ole nähnyt ainuttakaan Star Wars -elokuvaa. Tosin vaadittaisiin kohtuullisen pitkä käytävä, jotta koko kappale ehtisi soida matkan aikana.

Puheiden aikana:
Hissimusiikkia. En halua hautajaisiini kiusallisen hiljaisia hetkiä, jolloin niiskutus ja muu ääntely kaikuu tilassa. Taustalla siis jotain harmitonta instrumentaalimusiikkia. Jos jotain merkityksellistä haluaisin, voisin määrätä kappaleeksi Folklore-pelin soundtrackilla soivan Where the soul goes -kappaleen. Folklore on ihastuttavimpia pelejä, joita tiedän, ja biisi sopisi tilanteeseen nimensäkin puolesta.

En halua kappelissa laulettavan. Veikkaan ettei monikaan veisaisi kuuluvaan ääneen (pappia lukuun ottamatta), eikä itkuinen mumina kuulosta kovin tyylikkäältä.

Arkkua ulos kannettaessa:
Voyage voyage Gregorian-versiona. En ole opiskellut ranskaa, enkä siis tiedä onko kappaleen sanomassa jotain hautajaisiin sopimatonta, mutta voyage tarkoittaa sanakirjan mukaan matkaa. Kyseisen biisin soidessa olen matkalla ulos kappelista, joten valinta on perusteltu. Pidän kappaleen sävelestä ja sen tempo vaikuttaa sopivalta arkunkantajien kävellä. Saisivat tehdä sen juhlallisesti askel kerrallaan (kuunnelkaa biisi, niin huomaatte ne iskut siellä taustalla).

Muistotilaisuudessa ei kuunneltaisi musiikkia, vaan juotaisiin kahvia ja muisteltaisiin vainajan pahimpia puolia.
Antakaa minulle ikitalvi, mutta älkää viekö kesälomaa.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #44 : Maaliskuu 19, 2009, 20:13:13 »
Lyhyestä virsi kaunis. Yksinkertaisesti Super Mario Bros:in kuolemaääni. Mitään sopivampaa en pysty keksimään.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Gretel

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Huhtikuu 26, 2009, 20:19:15 »
Minulla on eräs tärkeä ihminen, joka merkitsee minulle valtavasti. Viime vuodet ovat olleet aika rankkoja, ja kuolema, suru ja lopullisuus ovat olleet jatkuvasti läsnä. Minä kerroin hänelle kaikesta, en ole varma oliko se hyvä tai oikein, mutta joka tapauksessa se vain kasvatti kiintymystäni häneen. Meillä on paljon yhteisiä muistoja, enkä usko koskaan unohtavani häntä.

Pyysin häntä soittamaan minulle pianoa. Hän on musiikillinen nero, joten hän keksi kappaleen samalla kuin soitti. Minua hävetti valtavasti, kun itkin, mutta hän soitti sen minulle. Uudestaan, uudestaan ja uudestaan.

Pyysin häntä soittamaan hautajaisissani. Hän ei suostunut. Hän ei halunnut ajatella kuolemaa.

Mutta en kelpuuta mitään muuta. Vain ja ainoastaan sen yhden kappaleen. Eikä sillä ole edes nimeä, jonka voisin teille kertoa.
Se kuitenkin kiteyttää yhteen niin paljon tunteita ja muistoja, surua, epätoivoa ja rakkautta, että muistan sen varmasti koko loppuelämäni ajan.

Rosgakori

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Huhtikuu 26, 2009, 20:22:02 »
Varmaan YUP:n Hauskat hautajaiset tai CMX:n Ruoste, mikä tahansa mikä sopii tunnelmaan ja muistuttaa minusta. Toinen olisi tietysti eläkeläisten panojenkka.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #47 : Huhtikuu 26, 2009, 20:51:13 »
Monia kymmeniä eri kappaleita haluaisin soitettavan hautajaisissani, mutta pinnalle niistä nousee yksi (ja ylivoimaisesti): 30STM - The Kill. Jos kuolisin vaikkapa hmmm, sanotaan vuoden päästä, niin tämä pitäisi soittaa tai kääntyisin haudassani. Marssit ovat toteuttaneet kappaleen loistavasti, ja ilman tätä en olisi bändiin jäänyt koukkuunkaan:><3

Siksi The Kill, koska se kertoo (muistaakseni Jaredin sanojen mukaan, en muista tarkkaan, korjatkaa herttinen sentään jos olen väärässä !) itsensä kanssa taistelusta ja itsensä löytämisestä. Eka lainaus:

What if I wanted to break
Laugh it all off in your face
What would you do?
What if I fell to the floor
Couldn't take all this anymore

Eli minun oman tulkintani mukaan suomeksi (ja pelkistettynä) -> Entä jos haluaisin murtua
Nauraisin sen kaiken päin naamaasi
Mitä tekisit?
Entä jos kaatuisin/putoaisin lattialle
Enkä kestäisi enää tätä kaikkea

Elikkäs siis, tämä kuvaa hyvin omaa elämääni. Ja vieläpä sana tarkkaan. Olen halunnut lopettaa jaksamisen koulussa ja muutenkin iloisena olemisen, mutta toinen osa itsestäni on halunnut jatkaa. Eli tälläistä arvuuttelua itselleen, ja toinen puoli haraa vastaan ahkerasti. Selitys kohtaan 'Entä jos kaatuisin/putoaisin lattialle' -> luovuttaisin

Toka lainaus:

Look in my eyes
You're killing me, killing me
All I wanted was you

-> Katso minua silmiin
Sinä tapat minua, tapat minua
Kaikki mitä halusin olit sinä

Ja selitystä miksi tämä merkitsee: halusin olla erilainen kuin olen, siksi 'kaikki mitä halusin OLIT sinä' eikä ON. Nyt olen sinut itseni kanssa, ja muistot vain kalvavat:f (ja tässä vaiheessa jo anteeksi siitä että romaaniviesti) Siksi tässä tärkein osa laulua:

"I know now, this is who I really am inside
Finally found myself"
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Shailaja

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Toukokuu 21, 2009, 18:59:33 »
Enpä ole pahemmin pohtinut tätä, mutta varmasti haluan sellaisia kappaleita, jotka tuovat muistoja mieleen tai ovat muuten koskettaneet minun elämääni.

Itse asiassa tuossa vähän aikaa sitten puolittain vitsaillen sanoin siskolleni, että minun hautajaisissa soitetaan sitten Monty Pythonista tuttu Always look on the bright side of life.

varjo

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Toukokuu 26, 2009, 17:42:31 »
Olen miettinyt Moonsorrowin biisiä Matkan lopussa.
Painavi mieleni
Kuin kaikki maa.
Vaipuu jo eloni
Sammalten taa.

Ikihonkain siimekseen
Yksin nyt jään.
Menneet on linnut sen,
Lehvät vain nään.

Sulkeutuu maailma kerran
Ihmisen eestä.
Laulunsa viimeinen
Taivaisiin soi.

Syömmeni kyyneleet
Kuin kastetta ois.
Mukana tuulen
Ne kulkeutuu pois.

Sulkeutuu maailma kerran
Ihmisen eestä.
Laulunsa viimeinen
Taivaisiin soi.

In Flamesin Come Clarity voisi siihen liittyvien muistojen takia olla mainio, samoin kuin liuta kappaleita Sonata Arcticaltakin. Eikä pidä unohtaa Battleloren kappaletta The Star Of High Hope. Melko melankolisia biisejä kaikki, tiedä sitten pitäisikö valita joukkoon jotain hieman iloisempaakin...
  Olin jo vähällä unohtaa Chopinin: ehdottomasti tältäkin taiteilijalta jotakin.

Poissa zip

• Dreamer
  • Vuotislainen
« Vastaus #50 : Heinäkuu 09, 2009, 16:15:15 »
Smurffeja tietty! Sellaisia smurffien iloisia kappaleita, jotka tarkoittaisivat jotain sellaista, ettei minua kannata jäädä suremaan, vaan elää.
Kirjoitus jatkuu, vaikka kuinka paljon sattuisi...

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #51 : Heinäkuu 10, 2009, 11:08:58 »
Chopinin etudejahan minä haluaisin. Lempiklassisiapianokappaleita ikinä! Se on niin... äh. En osaa selittää. Niin hienoa ja vivahteikasta, omaleimaista musiikkia. Juuri sen tyyppistä musiikkia haluaisin hautajaisissani olevan. Jos en saa Chopinia niin jotain samanlaista ainakin!
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
« Vastaus #52 : Heinäkuu 13, 2009, 15:33:35 »
untukka, tuo Juha Tapion biisi on Ohikiitävää. :)

Tulinpa päivittämään tuollain. Musta vähän tuntuu, että ne kappaleet, mitä aiemmassa viestissäni olivat, eivät varmaan missään nimessä tulisi soimaan minun hautajaisissani. :D Minun hautajaisiini en varmaan ihan heti mitään virsiä laittaisi.. Juuri sitä musiikkia, mistä minä tykkäsin. Tykkään. Ei ehkä mitään kauhean hippihippimusiikkia, joka ei aiheeseen liittyisi. Jotain haikeaa ehkä, suomen että englanninkielistä. Jotain, joku liittyisi minun elämääni ja ajatuksiini ja näin. Ymmärrätte kyllä. :)

Mutta siis. Aika varmasti, jos minä saisin päättää, sinne päätyisi Evanescensen My Immortal. Se on ihana kappale, tykkään sen sanoista (kun tämän hetkisiin ajatuksiini se täsmää joiltain kohdin loistavasti) ja muutenkin. Ehkä sopivan hautajaismainenkin kappale. :P Liramasta senkin sanat löytyy.
Toinen voisi olla Titanicin tunnari, My Heart Will Go On. Se on nätti, ja tykkään siitä. :) Haikea ja ihana. Mietin myös McManen - Titanic -kappaletta. Tykkään siitäkin, mutta se varmaan ajan myötä hiipuisi listalta poies. Samoin Ht - Hyvästi (itsemurhakirjeet) voisi olla mukana messissä.
Scorpionsin Wind of Change on minulle myös tärkeä biisi, joten... sekin voisi tulla mukaan. Tykkään sen sävelestä ja tunnelmasta. :)
Ja sitten tietenkin ihan piruillakseni muille, mukaan mahtuisi Juice Leskisen Pieni Kalmistosarja. :D Mitä loistavimmin teemaan sopiva. x) Ja myös Juicen Syksyn Sävel. Tykkään Juicen musiikista, ja vaikka kaikki tämän haikeat biisit voisivat soida minun hautajaisissani. :> Kuten myös 3.30. Olikohan se se biisi, missä lopussa sanottiin "hautajaiset seis, vainaja puuttuu". Sen ottaisin varmaan ihan mielelläni. :D
Beatlesien Yesterday on myös ihan jees... en minä tiedä, vaikeita valintoja. :D Ja niin, tietenkin Oasiksen Wonderwall, se on tosi suloinen!

Mutta niin. Oikestaan en tiedä yhtään. Queenin Bohemian Rhapsody olisi myös ihana, ja Ozzy Osbournen Dreamer. :) Mutta... ei sitä sitten tiedä. Myös joku klassinen pätkä, kuten Sibeliuksen Finlandia, olisi nätti. Mutta... eihän sitä tiedä. Varmasti mieleni vielä muuttuu. :D

-Flyra
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #53 : Heinäkuu 14, 2009, 23:17:06 »
Mun hautajaisissa saisi soida sellasta hidasta ja surumielistä musiikkia, mutta myös sitten jotakin tunnelmaa kohottavaa. Esim. Guns 'n' Rosesin November Rain, Apulannan Ilona ja Pink Floydin Shine on You Crazy Diamond kuulostaa tosi hyviltä. Ja sitten Titanic-tunnari My Heart Will Go On on myös hyvä. Ja miksi juuri nämä, tässä perusteluja:
-November Rain on koskettava ja tosi upea kappale. En oikein osaa kuvailla, se on vaan niin mahtava.
-Ilona on upea. Siinä on upeat - ja jokseenkin minua kuvaavat - sanat, ja melodia on aivan upea.
-Shine on You Crazy Diamond on ihanan melodinen ja kaunis laulu. Siinä on todella koskettavat sanat, jotka taas kerran kuvaavat minua...
-My Heart Will Go On on vain käsittämättömän upea, ja lempileffani tunnari. Koskettava, surullinen ja rakkaudesta, kuolemasta ja etenkin Kunnes kuolema meidät erottaa-tyylisestä jutskasta kertova. Upea.

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #54 : Heinäkuu 15, 2009, 00:44:08 »
Hautajaisistani tulisi varmaan aika pitkä, koska mulla on jonkin verran näitä kappaleita tässä listassa. ;) Kaverini ja minun yhteisien hetkiemme kunniaksi siellä soitettaisiin Call On Me, Touch Me, Haluatko miljonääriksi -tunnari (joka soi aina pitkään päässämme) ja Take On Me. Nuissa kaikissa on niin hyvät muistot ja kaikissa on jokin pieni tarina. Sitten samaisen kaverini kanssa koettuja musiikintunteja, 8.luokalla ihania tunteja ja 9. luokalla kamalia tunteja. Kappaleet muistuttamaan minua (ja kaveriani) niistä olisi Lähteelle (naismusiikinopettajamme ääni kun hän lauloi kyseistä kappaletta ;D), Yli eteläisten vuorten (ihana musiikinopettajamme, Timo) ja Unihiekkaa. Yksi kappale mikä siellä voisi soida on Alexander Rybakin - Fairytale, kappale jota ensin vihasin mutta nykyään rakastan <3. Siellä olisi myös pakko soittaa Teräsbetoni - Taivas lyö tulta, koska ruotsalainen ystäväni on tärkeä henkilö minulle, ja tuo kappale liittyy todella paljon meidän kivoihin yhteisiin hetkiimme. ;D Hautajaisissani pitäisi myös soittaa kappale Svennebanan, tuo kappale vaan on niin suuri osa minun elämää nykyään, ettei sanat edes riitä kuvaamaa sitä. <3 Ihan lopuksi voisi sitten soittaa Paradise City. Kappaleen jota, olen aina rakastanut, rakastan, ja tulen aina rakastamaan. <3

//Tuosta listasta unohtui vielä, Dood aan de emoticon. Tuo kappale vaan tuo niin mieleen hauskoja hetkiä kavereideni kanssa, ja vähän muutenkin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2009, 10:41:06 kirjoittanut Jentsuma »
Is this the real life, is this just fantasy ?

Huvitus

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Syyskuu 15, 2009, 11:19:09 »
Hmm. Olen funtsaillut että hautajaisissani soisivat ehdottomasti ainakin

-Supertramp: The logical song
-Gary Jules: Mad world

Minusta nuo ovat sopivan kauniita, surumielisiä kappaleita, joissa on merkitykselliset lyriikat.

Mad world:

All around me are familiar faces
Worn out places, worn out faces
Bright and early for their daily races
Going nowhere, going nowhere
Their tears are filling up their glasses
No expression, no expression
Hide my head I want to drown my sorrow
No tomorrow, no tomorrow

And I find it kinda funny
I find it kinda sad
The dreams in which I'm dying
Are the best I've ever had
I find it hard to tell you
I find it hard to take
When people run in circles
It's a very, very mad world mad world

Children waiting for the day they feel good
Happy Birthday, Happy Birthday
And I feel the way that every child should
Sit and listen, sit and listen
Went to school and I was very nervous
No one knew me, no one knew me
Hello teacher tell me what's my lesson
Look right through me, look right through me

And I find it kinda funny
I find it kinda sad
The dreams in which I'm dying
Are the best I've ever had
I find it hard to tell you
I find it hard to take
When people run in circles
It's a very, very mad world ... mad world
Enlarging your world
Mad world

The logical song:

When I was young, it seemed that life was so wonderful,
A miracle, oh it was beautiful, magical.
And all the birds in the trees, well theyd be singing so happily,
Joyfully, playfully watching me.
But then they send me away to teach me how to be sensible,
Logical, responsible, practical.
And they showed me a world where I could be so dependable,
Clinical, intellectual, cynical.

There are times when all the worlds asleep,
The questions run too deep
For such a simple man.
Wont you please, please tell me what weve learned
I know it sounds absurd
But please tell me who I am.

Now watch what you say or theyll be calling you a radical,
Liberal, fanatical, criminal.
Wont you sign up your name, wed like to feel youre
Acceptable, respecable, presentable, a vegtable!

At night, when all the worlds asleep,
The questions run so deep
For such a simple man.
Wont you please, please tell me what weve learned
I know it sounds absurd
But please tell me who I am.

ai niin ja sitten Yann Tiersenin "Comptine d’un autre été: l’après-midi"
Siinä on haikean kaunis melodia ja rauhallinen tunnelma. <3_<3

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Syyskuu 15, 2009, 12:39:47 »
Minulla on paljon kappaleita, jotka soisivat hautajaisissani. Haluaisin sinne kappaleita, jotka koskettavat minua, niistä tunnistaa minut yms. Enimmäkseen jotakin hidasta ja kaunista. Ensiksi mieleeni tulee hautajaisissa soitettava kappale Apulannan Armo. Sanoitukset jotenkin vain iskevät ja kappale on sellainen angstaava, hautajaistyyliin. Viulu on synkkä soitin. Tämän kappaleen aikana ihmiset voivat itkeä itsensä kuoliaiksi. ;)

Yksi suosikkikappaleistani kävisi hyvin myös hautajaisiin, nimittäin Kotiteollisuuden Tämän taivaan alla. Aivan ihana kipale, jossa osittain lauletaan kuolemasta. Sopii myöskin nyyhkymusaksi. Jotenkin minun on helppo kuvitella noiden biisien soivan kirkossa ja mustapukuiset ihmiset seisovat ringissä valkoisen arkun ympärillä, jonka päällä lojuu violetteja kukkia. Sairasta? XD Yksi, mikä myös voisi soida, niin Nightwishin Sleeping Sun. Rakastan kyseistä kappaletta ja "nukkumaanhan" täältä ollan menossa.

humanoid

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Syyskuu 16, 2009, 17:47:19 »
Hmm...

Evanscence- My Immortal
tää ois vaa nii.. no hautajaisfiiliksii sopiva. :'D
Avril Lavigne- When You're Gone
vähä sama ku edelliseen. ;>
Hilary Duff- Fly
Sopis hyvin mulle, koska 1) rakastan lentämistä ja 2) siinä lauletaan "pois lentämisestä" eli sen voisi ymmärtää myös kuolemana
Tokio Hotel- Love and Death
Tää ois kans sellanen, no ei niin surumieline, mut ei liian ilonenkaan. :)
Tokio Hotel- Spring Nicht
Surumielisempi fiilistelybiisi
Tokio Hotel- Durch Den Monsun
Ehdottomasti yks mun lempibiiseistä, tän ois pakko soida. ;D <3
Tokio Hotel- Automatisch
Jotain niin... syvällistä ja täydellistä. ♥

+ kaikki Tokio Hotelin biisit vois kyl soida, tosin kukaa vieraist ei siellä kauaa ois, ja hautajaiset ois melko pitkät. :D Sit loppuillast vois kuunnella kaikki jotai Katy Perryn Hot 'N' Coldii ja bilettää iha hulluna. :D

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
« Vastaus #58 : Syyskuu 16, 2009, 18:31:11 »
Mielenkiintoinen aihe (johon on toisaalta pitänyt vastata viimeisimpien kolmen kuukauden aikana..^^)

Monet ovat maininneet Within Temptationin Memories- kappaleen. Sen haluasin soitettavan heti siinä alussa. Biisi on hieno ja sanoitukset kertovat nimenomaan muistoista. Haluaisin että se saisi ihmiset miettimään yhteisiä muistoja. ''All of my memories keep you near. In silent moments, imaging you here. All of my memories keep you near, in silent whispers, silent tears.''
Toinen, jonka haluaisin soivan omissa hautajaisissani, olisi KISSin Forever. Omasta mielestäni biisi on kaunis ja olen pitänyt siitä hyvin paljon jo silloin kun sen ensimmäistä kertaa kuulin. Myös nimi ja sanoitukset, eli ikuisesti. Sen takia juuri tämä biisi, sillä haluaisin kaikkien tietävän että tulen kaikesta huolimatta pysymään ikuisesti, ihmisten muistoissa.
Viimeisenä haluaisin Queenin kappaleen Show must go on. Se on kaunis, ja joskus meinaan oikeasti itkeä sitä kuunnellessa. En oikestaan tiedä miksi, ehkä siitä tulee niin elävästi mieleen kuudennen luokan syksyllä ollut leirikoulu ja ne kaikki muistot, ja tietysti Freddien kuolema. Sanoitukset ja tunnelma tässä biisissä ovat tärkeitä. Show must go on, haluan kaikkien hautajaisissa olevien tietävän sen.
Harkitsin myös AC/DC:n Highway to Hell ja KISSin Hell or High water biisejä, mutta en sitten tiedä sopivatko ne tunnelmaan, mutta toisaalta, miksei..^^ Sanoituksien puolesta ne saattaisivat hyvinkin soida hautajaisissani joskus sadan vuoden päästä, helvettiinhän sitä kuitenkin ollaan menossa. Kaiken lisäksi pidän itse noista kahdesta älyttömästi ja kavereidenkin olisi vaan pakko kärsiä ja kuunnella nuo biisit :>
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

koete

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Lokakuu 03, 2009, 18:05:40 »
Mulla kanssa varmaan sois noita Tokio Hotelin kappaleita.  En nyt usko, että kaikki, mutta joitakin. Esimerkiksi Komm uudelta levyltä. Kokonaisena en ole sitä vielä kuullut, mutta kyllä sitä kerkee, toivottavasti. Ja se pieni pätkä minkä kuulin vaikutti hyvältä. En nyt tiiä olisko ollu niin hautajaisiin sopiva, mutta en välttämättä haluis ihan hirveen surullisia kappaleita soitettavan. Geh olis kuitenkin tosi ihana.

Niin joo ja kaverit lupas soittaa mun hautajaisissa Cheekin - Mä oon leija. Ei ne mua ny niin kauheen leijana pidä, tai en ainakaan usko. En ainakaan itte pidä itteeni "leijana". Tää vaan oli semmone mitä satuin kuuntelen Mp3:sesta kun puhuttiin hautajaisista. JA sanoin ite että tää soitetaan mun hautajaisissa. Siis siinä kohtaa en vielä kuunnellut tota kappaletta, etin yhtä tiettyä. Kaveri kuunteli toisesta kuulokkeesta ja toi Mä oon leija sattu tuleen just mun sanojen kohdalla siihen.

Oikeestaan en oo hirveen tarkasti miettinyt tätä asiaa koskaan ennen. Joskus kuitenkin mulla oli yks kappale, minkä haluaisin, mutta nyt en muista sitä mikä kappale oli kyseessä. Siitä on kuitenkin jo vähän aikaa.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #60 : Lokakuu 03, 2009, 18:13:52 »
Ilmeisesti tällä hetkellä haluaisin hautajaisiin soimaan ainakin nämä hienot kappaleet:

Sonata Arctica - Tallulah ja Broken
Nightwish - Nemo
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
Bullet for My Valentine - Road to Nowhere

Ainakin nuo kyllä haluan hautajaisiini. Tai edes yhden niistä. Toki myös Stratovarius - Forever Free olisi mukava hautajaisissa. Kovin tarkkaan en kuitenkaan vielä suunnittele, pitkä elämä minulla kun on vielä edessä.. Uskoisin.
En niin tarkkaan näistä tiedä, mutta sitten kanssa tahtoisin ehkäpä erään häämarssin hautajaismusiikiksi. Ihan vain siksi, koska kerran juttelin kaverin kanssa häistä ja minä aloin hyräillä mielestäni häämarssia, joka kuitenkin paljastui hautajaismarssiksi. Oli siinä sitten pokassa pitelemistä. Eli sitten vastaavasti, kun häissä kerran soi hautajaiset niin hautajaisissa soi häät. <3
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #61 : Lokakuu 03, 2009, 20:39:28 »
Päivitystä aiempaan:
(Taisin listatakin nämä joskus ihan vain huvikseni itselleni.)

Ensinnäkin, monen muun tapaan: Within temptation - Memories, - Angels ja - Our Farewell. Kolme todella upeaa kappeletta WT:ltä ja ne ovat samalla uskomattoman kauniita. Pidän sanoista ja melodiasta ja kuuntelen näitä aina tiettyinä ajanjanksoina elämässä noin yleensäkin. Laulajalla on lisäksi upea ääni.

Bon Jovi - It's My life Olisihan se hieman ironista, mutta tämä olisi vain niin sopiva kappale. Lisäksi pidän tämänkin sanoista ja lyriikasta. Tässä on tiettyä särmää ja tykkään laulaa tätä.

Jotain vanhalta Nightwishiltä. Siihen kastiin kuuluu niin monia kauniita kappaleita, etten edes osaa päättää. Esim. Sleeping sun tai Nemo.

Apulanta - Armo, Celine Dion - My heart will go on(samoin perustein kuin sivulla 2) ja Evanscense - My immortal. Hyvin paljon samaja kuin tässä topicissa on jo aiemminkin mainittu, mutta kauniita kappaleita on vain niin paljon. En pystyisi sanomaan mikä näistä olisi kaikkein mieluisin (soitan parhaillaan My immortalia ihan vain tunnelman luomiseksi ja se taitaa päätyä ainakin top kolmeen.)

-Feen
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
  • We are waiting for you, Coraline
« Vastaus #62 : Lokakuu 03, 2009, 21:23:20 »
Tämä aihehan on aivan syntinen! Ei hautajaisissa ole soitettu muutakuin tavallisia virsiä, Vai onko joku ollut sellaisessa missä soitetaan saatanallista metall heviä? Eihän tuota hyväksyisi hautajaisten järjestäjät, että soitetaan jtn goottia rääkymässä ja pappikin järkyttyisi. Ei kirkon alueela saatanallista musiikkia saa soittaa!!!!!!!!

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #63 : Lokakuu 03, 2009, 21:25:17 »
Ei hevi ole satanallista musaa.. Ja miksei muka voisi soida joku Nightwish/Sonata Arctica/Within Tempation jonkun hautajaisissa? Ihan hyvin voi, kyllä varmasti hei moni pappikin kuuntelee näitä musiikkeja.

//Modera, kyllä uskoisin että voi pitää. Soihan meidänkin kirkossa kun bändi on paikalla niin hieman rock-/hevityylistä virsiä ja veisua.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2010, 13:42:26 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Lokakuu 03, 2009, 21:26:30 »
Ei hevi ole satanallista musaa.. Ja miksei muka voisi soida joku Nightwish/Sonata Arctica/Wthin Tempation jonkun hautajaisissa? Ihan hyvin voi, kyllä varmasti hei moni pappikin kuuntelee näitä musiikkeja.

Vaikka kuuntelisikin ei kirkossa kuulu soida kuin iän ikuiset virret eikä pop rock tai muu hevi ym. Että ei kirkossa tuollaisia hautajaisia voi pitää.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #65 : Lokakuu 03, 2009, 21:32:00 »
Tämä aihehan on aivan syntinen! Ei hautajaisissa ole soitettu muutakuin tavallisia virsiä, Vai onko joku ollut sellaisessa missä soitetaan saatanallista metall heviä? Eihän tuota hyväksyisi hautajaisten järjestäjät, että soitetaan jtn goottia rääkymässä ja pappikin järkyttyisi. Ei kirkon alueela saatanallista musiikkia saa soittaa!!!!!!!!

Modera, Modera, Modera, tämän aiheen tarkoitus ei varmaankaan ole oikeasti muiden kappaleiden kuin virsien soittaminen hautajaisissa. Luulisinpa, että kyse on vain siitä, mitä kappaletta/kappaleita oikeasti rakastaa yli kaiken.

//Hupsis, tänne olikin tullut jo Haltiamielen vastaus. ^^ :P Kuten Haltiamieli sanoikin, ei se mitenkään hirveän outoa ole, jos kirkossa soi välillä jotain muutakin kuin virsiä. :D
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
« Vastaus #66 : Lokakuu 03, 2009, 21:39:47 »
ON SE ! Ihan saatanallista ei hautajais väki katso hyvällä, eivätkä järjestäjät toteuttaisi toiveita hevistä hautajaisissa.

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Lokakuu 03, 2009, 23:19:57 »
ON SE ! Ihan saatanallista ei hautajais väki katso hyvällä, eivätkä järjestäjät toteuttaisi toiveita hevistä hautajaisissa.

Omatpa ovat hautajaisemme. Kuka väittää, että ne täytyisi pitää kirkossa? Minua ei ole edes kastettu, en usko jumalaan, lue uskontoa tai aio käydä edes rippikoulua, enkä missään nimessä halua tulla haudatuksi minkään kirkon toimesta. Niin jos käy, ei meitsin tahtoa ole lainkaan kunnioitettu. Anteeksi vain, mutta inhoan kirkkoja, sekä jeesustelua.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #68 : Lokakuu 04, 2009, 01:57:41 »
How evil! Suunnittelemme vain omia hautajaiskappaleitamme, eivätkä vanhempamme saletisti kuolemamme jälkeen käy Vuotiksessa tarkistamassa, mitä olemme tänne laittaneet. Joten mitäpä siinä menettäisimme? Sain juuri hetki sitten päätettyä, mitä minun tapauksessani soitettaisiin.

Ensinnäkin, Evanescencen My Immortal. Tuo kuolematon-sana on nyt hautajaisiin ehkä hiukan sopimaton kun niissähän surraan toisen kuolemaa, mutta miksei? Tämä on surullinen ja kaunis biisi, juuri niin... hautajaiskamaa! Ei mitään ärsyttävää ärjyntäheviä surulliseen tilaisuuteen, ja minusta sanatkin ovat juuri osuvat. Jos itse kuulisin tätä soitettavan jonkun läheisen hautajaisissa, itkisin varmasti niin että tarvittaisiin kokonainen vessapaperirulla niitä kyyneliä pyyhkimään. Ja kun sitä miettii; my immortal - kenties joku saa kappaleen nimestä lohtua siihen, ettei kuollut olekaan poissa, vaan on yhä henkisesti läsnä, ei koskaan ole jättänytkään meitä.

When you cried I'd wipe away all of your tears
When you'd scream I'd fight away all of your fears
I held your hand through all of these years
But you still have
All of me

Kaunista, kaunista.

Nightwishiä haluaisin myös soitettavan. Sleeping sun on täällä hyvin monesti mainittu ja minulla se onkin vaihtoehtona, mutta toinen mahdollinen vaihtoehto olisi Higher than hope. Tämä on periaatteessa hiukan ristiriitainen, mutta kappale tuntuu kertovan kuolemasta, ja kyllä se minusta jotenkin paremmin sopii hautajaisiin kuin perus kitaranrämpytys + ärjytään johonkin väliin + ihkua melodiaa-nightwish. En pilkkaa tässä artistia, mutta kaikki kappaleista eivät minusta ole sopivia.

Within Temptationin Memories on myös hyvin kaunis kappale, jota voisin kuulla soitettavan. Jostain syystä tämän ylitse kuitenkin menevät Potterin Soundtrackien kappaleet. On nyt ehkä hieman omituista soittaa jotain Hedwig's themeä hautajaisissa, mutta Window to the Past ei tosiaankaan olisi paha. Sitä voisi soittaa johonkin hiljaiseen hetkeen; se ei ole turhan mahtipontinen, itseasiassa hyvin kaunis ja tunteitaherättävä.

Noh, ehkä nyt on hiukan aikaista miettiä jotain hautajaiskappaleita, mutta oli vain sellainen fiilis - nyt kun tuli kauniita biisejä mieleen.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #69 : Lokakuu 04, 2009, 12:37:15 »
Yksi aivan osuva biisi olisi Annie Lennoxin Sormusten herran Kuninkaan paluun loppuun laulama Into the West. Kauniit sanat, puhutaan kuolemasta ja kaunis melodia.

Minustakaan kaikki Nightwishin biisit ei käy ja harmittaa, ettei ihmiset vastaa tähän ketjuun ajatuksella. Listaillaan lähinnä lempibiisejä.

Nightwishilta Dead Boy's Poem on edelleen sellainen, joka osuu sillä tavalla sydämeen ja sopisi kyllä hautajaisiin erityisen hyvin. Olen postannut siitä jo tänne aikaisemmin, joten en lähde toistamaan itseäni. Etsiköön kukin jos kiinnostaa. :)

Sitten jos hieman offaan, Indican Ihmisen lento sopisi jonkun rakkaan hautajaisiin. Toivottavasti en joudu sitä käyttämään pitkään aikaan.
Erityisesti tämä kohta:

Kun liian nopea on ihmisen lento
kuin sudenkorento niin hauras ja hento
Ja liian nopeasti aika voi viedä
nyt lennä ja riennä vain hetki on jäljellä

Vain välähdys on elämä
vain säde valomeressä
Sammuva tähti taivaalla
mustan yön vankina

E: hevin saatanallisuudesta. Ei kyllä enää nykyään kirkonkaan piirissä juuri törmää tällaisiin jotka ajattelisivat näin. Uskon, että jos vain oikealla tavalla osataan kappaleet esittää siellä, eiköhän ihan mikä vaan mene läpi. Lisäksi, nykyäänhän seurakunnan piireissä kuunnellaan raskasta musiikkia aika paljonkin ja gospelrock/metallibändit ovat hurjassa suosiossa. Ajat muuttuvat. :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2009, 12:40:37 kirjoittanut summershine »
"En sano: älkää itkekö, sillä kaikki kyyneleet eivät ole pahasta" <3

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #70 : Lokakuu 05, 2009, 20:35:17 »
Lainaus käyttäjältä: Modera
Vai onko joku ollut sellaisessa missä soitetaan saatanallista metall heviä? Eihän tuota hyväksyisi hautajaisten järjestäjät, että soitetaan jtn goottia rääkymässä ja pappikin järkyttyisi. Ei kirkon alueela saatanallista musiikkia saa soittaa!
Metall hevi =/= gootti rääkymässä =/= saatanallista :) Hautajaisten ei myöskään tarvitse olla kristilliset, onhan noita vainajia laitettu lepoon jo ennen Jeesusta, kristinuskon tänne rantautumisesta puhumattakaan.

Poissa Toujours pur

• jääauringon pilkahdus
  • Vuotislainen
    • My life
  • Pottermore: NightCentaur152
« Vastaus #71 : Lokakuu 19, 2009, 02:04:00 »
No, BGn painostuksesta pistän nyt omat, -ei niin kovin hyvin perustellut tuhat vuotta sitten kehitetyt mielipiteet jotka ovat muuttuneet erittäin radikaalisti- kappaleet.

Itselläni soisi ensimmäisenä Within Temptationin Memories sanoitukset, fiilis, kaikki on juuri hautajaisteemaa :D

Toinen Patric Doylen Hogwart's Hymn. Se on vain niin ihana. Ja kaikki tututhan tietävät hurahtamiseni pottereihin, joten... Toinen vaihtoehto olisi Hedwig's theme. Mielummin ottaisin molemmat.

Ja vielä täytyisi saada The Lion King - Be Prepared. Ah, se vain jotenkin sopisi luonteeseeni.

Sitten mielelläni vielä ottaisin nämä kappaleet:
Tenacious D - Kickapoo
Cradle of Filth - Nymphetamine
30 Seconds to Mars - The Kill
from yesterday - 30 seconds to mars
Lentäjän poika Edu Kettunen

En osaa paremmin kertoa miksi juuri nämä kappaleet, mutta niin se vain on. Enkä halua, että kirkossa olijat laulavat yhtäkään virttä. 1) Vihaan virsiä 2)mumina millä virret yleensä lauletaan kuulostaa hirveältä.

Tuossa on entinen mielipiteeni, nykyyään tiedän, että minut polttohaudataan elimieni luovuttamisen jälkeen (elinluovutuskortti) ja kun tuhkani lasketaan tuulen mukana mereen, haluan vähintään tuon Kickapoon soivan. Ja heti sen jälkeen tuon leijonakuninkaan. Silloin olisin onnellinen (jos siis olisin kuolemassa) ja koska BG lupasi laulaa minulle myös Highway to Hellin, niin ilmeisesti sekin tulee mukaan. Ja nuo Hogwart's hymn ja Hedwigs theme liitetään kyllä vielä tähän mukaan, en vielä tiedä miten ^^

//jos siis olisin kuolemassa :D Hyvä minä. Siis kuulemassa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2009, 02:08:51 kirjoittanut Toujors pur »
Japanilaiset hymyilevät paljon ja tekevät paljon itsemurhia. Hymyllä peitetään suru. :)
Camera and I.

Poissa Miwra

• Epäaktiivinen jo vuodesta 2007
  • Vuotislainen
  • If I'm a freak, what are you then?
« Vastaus #72 : Marraskuu 30, 2009, 16:47:55 »
Aivan ehdottomat suosikkini ja vieläpä hautajaisiin mielestäni sopivatkin;

Sentenced - No One There

...And the wind blows through my heart
Shivers me one last time
As I now reach out in the dark
No one there...

ja

Sentenced - End of the Road

...The memories beneath the dust of years
They seem like those of someone deceased
There's no more to be done or hoped or feared
Just waiting for the final release
So calm and thrilled
It wasn't all that bad or was it now?
Still, it doesn't only hurt to end it now

Is life over? This life's over! Or has it only just begun?
The close corner starts to moulder
Coming apart yet still not done forever one...

Tiedetään, samaiselta bändiltä joka sekin on jo edesmennyt mutta loistavia kappaleita ja sanoitukset sopivat kyllä hautajaisfiiliksiin hyvin. Tietysti mukaan voisi vielä lisätä jonkin humoristisemman kappaleen koska minä toivon mukaan vietän koko elämäni tällaisena hihhulina kuin mikä olen joten voisihan sitä synkeää hautajaistunnelmaa piristää jollain hauskallakin kappaleella joka pistäisi takuulla kaikki nauramaan :D

Siinä mukana nyt myös pienet otteet kappaleista ja jos jotakuta kiinnostaa niin Youtubestahan ne varmasti löytyvät. Surullisia kappaleita molemmat ja mikäli tältä hilpeältä hihhulilta kysytään niin jotain piristävää musiikkia kyllä kaipaisivat seurakseen mutta jos laittaisi toisen alkuun ja toisen loppuun ja keskellä jotain huumoripitoisempaa niin se olisi siinä :D

Voisin itse asiassa nämä kappaleet hautajaisiini kuvitellakin vaikka hautajaiset itsessään onkin vaikea kuvitella enkä osaa kuvitella itseäni kuolleena - eikä minun tietenkään tarvitsekaan...
Mutta tätä nyt ei varmaankaan niin todelliseksi topsuksi ollut tarkoitettukaan joten... :D

Lakkaan selittämästä ja annan kappaleiden puhua puolestani...
Unikeko -> Miwra

Hogwarts 1976-1977
As real as you want it to be...

Korpse

• Ankeuttaja
« Vastaus #73 : Joulukuu 09, 2009, 10:06:52 »
Kysymys on jollakin tapaa äärimmäisen kiehtova. Olen miettinyt tätä monta kertaa ja jopa tehnyt erilaisia biisilistoja vaikka en edes tapahtuman koittaessa ole paikalla.

Kokoelma kappaleita joissa tajutaan kuolemasta jotain. Malliesimerkki (ja saaterin hyvä biisi) seuraa:

Mayhem: Life Eternal

A dream of another existance
You wish to die
A dream of another world
You pray for death

To release the soul one must die
To find peace inside you must get eternal

I am a mortal, but am I human?
How beautiful life is now when my time has come
A human destiny, but nothing human inside
What will be left of me when I'm dead?
There was nothing when I lived

What you found was eternal death
No one will ever miss you

Jotakin Current 93:ltä. David Tibet on ylimielinen kuspiä ja sillä on kaikki oikeudet ja syyt siihen.
"At the Blue Gates of Death" tai "Anyway, People Die"

Cold Meat Industryn syntikkausvastelua koska se on kaunista.
Arcana - Song of Mourning ja Ordo Equilibrio - Reaping the Fallen (The First Harvest) nyt ainakin.

Paviaanijenkka. Ehdottomasti. Impaled Nazarenea, Shitter Limitediä ja Anal Cunttia.
Pitää olla myös hilpeää musiikkia; kuolema on luonnollinen muutostila eikä ihmisillä tarvitsisi olla siitä niin paha mieli.

post skriptum: Yllämainittuja ongelmia "sopimattomasta musiikista" ei allekirjoittaneen kohdalla ole. Arsessani voisi olla leima "100% uuspakanaa". Minulla ei ole (enää) mitään henkilökohtaista kristinuskoa vastaan mutta sillä ei myöskään ole mit'n tekemistä minun kanssani joten kirkkoon ei minua raahata edes jalat edellä.:P
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2009, 10:21:41 kirjoittanut Korpse »

Poissa Töyhtöhyyppä

• Vuotislainen
  • Kuuhulluus iski
« Vastaus #74 : Joulukuu 28, 2009, 23:25:49 »
Hmm... Noo, ainakin Andew Lloyd Webberin Memory. Ihana kappale, joka jää päähän soimaan päiviksi (kokemusta on :P)...
 Sitten, I´Deesin Time (tuntematon biisi ja esittäjä varmaan aika monelle, menkää hyvät ihmiset Youtubeen) aika masentava kappale, mutta sopivasti, sen aikana saisi parkua.
 Sitten tietysti Led Zeppelini Stairway to heaven, perusbiisi.
Jokin Nightwishinkin kappale olisi kiva, esimerkiksi "Angels fall first" taaaai "Eva". En kyllä koe itseäni mitenkään enkeliksi...
 Jos olisi syksy, niin Wake me up when september ends (Greenday) , sopisi hyvin.
Ja sitten muutama klassinen kappale, kuten Beethovenin 5 sinfonia, Moonlight sonata, Mozartin Eine clein nahctmusikista (ei varmaan kirjoiteta noin) Romance tai Largo-osio, Tsaikovskyn Joutsenlampi (se  ns. "teema") yms...
 No joo, tuollaisia siellä toivoisin olevan :)
"Tänään satun olemaan täällä - Huomenna jossakin toisessa paikassa. Minä kuljen kulkemistani, ja kun löydän hauskan paikan, pystytän telttani ja soitan huuliharppua."

Hayley

• Ankeuttaja
« Vastaus #75 : Joulukuu 30, 2009, 12:19:30 »
En ole suunnitellut hautajaisiani vielä(miksiköhän?...), mutta jos sinne jotain kappaleita pitäisi valita soitettavaksi, olisisvat ne ehdottomasti Paramorelta semmoiset kappaleet kuin We Are Broken, Misguided Ghosts ja Brighter.

Paramore on elämäni, siksi heidän kappaleitaan. Mutta etenkin tuo Misguided Ghosts tuntuu sopivalta, sillä sen aikana olen nähnyt elämäni kauneimman näyn (29.11.2009 Helsinki, valomeri). Ja se näky oli kuin suoraan taivaasta. Ja toiseksi, siinä on pari erittäin kaunista lausetta, joista yksi kuvastaa minua aika hyvin.

I'm going away for a while
But I'll be back, don't try to follow me
'cause I'll return as soon as possible
See I'm trying to find my place
But it might not be here that I feel safe
We all learn to make mistake

Now I'm told that this life
And pain is just a simple comprimise
So we can get what we want out of it

Ja sitten on We are Broken. Rupean lähes joka ikinen kerta kun kuulen tämän, itkemään. Kappale on erittäin kaunis, ja... vaikea sanoa miks mä rakastan tätä. Mä vaan rakastan. Etenkin kertosäe on erityisen kaunis

Cause we are broken.
What must we do to restore? Our innocence
And oh, the promise we adored
Give us life again cause we just wanna be whole

Brighter... siitä tulee aina mieleen vuoden 2009 syksy, joka on ollut elämäni parasta aikaa. Kuullessani tuon biisin, rupeaa hymyilyttämään. Mutta siinä on sellainen haikea vivahde. Vaikka se syksy olikin elämäni parasta aikaa, tapahtui myös muutama paha asia. Biisi muistuttaa niistä. Ja ehkä siitä, kuinka pääsin yli masennuksestani. Ilman tätä biisiä tai Paramorea en olisi välttämättä tehnyt sitä. Saattaisin maata tälläkin hetkellä huoneeni sängyllä, miettien parasta tapaa tehdä itselleen pahaa. Mutta kiitos tämän kappaleen, olen tässä kirjoittamassa tätä ja suunnitelemassa kaverini kanssa puhelimessa pulkkamäkeen lähtöä.

Now I'm think we taking this too far.
Don't you know that , it's not this hard.
It's not this hard.
But if you what's yours and I take mine...
Must we go there?
Please not this time.
No not this time.

Poissa Asiam

• Vuotislainen
« Vastaus #76 : Tammikuu 01, 2010, 20:42:35 »

Eihän niitä ole kirkossa pakko soittaa, minä ainakin ajattelin enemmän "jatkoja".
Eikä hevi ole saatanallista välttämättä.

Hewihän on nykyään muotia täällä kylmässä pohjolassa. Miksei siis soitettaisi raskaita viisuja kirkkohautajaisissa, kun virsiä esitetään raskaampina sovituksina ja järjestetään metallimessuja ynnä muuta kivaa. Milloinkohan aletaan soittaa Hard Rock Hallelujaa jumalanpalveluksissa? (Katsokaa ihmeessä Promised Land of Heavy Metal nimellä kulkeva "laatu"dokkari. Tubesta on löytyy)

Eihän hautajaisia(kaan) ole pakko kirkossa järjestää? Eihän? =)

koete

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Tammikuu 07, 2010, 18:59:07 »
Mun on pakko tuohon ylempään aiheeseen kommentoida... Siis tietysti se on jonkun oma mielipide, jos ei halua, että kirkossa soitetaan muuta kuin virsiä. Enkä siihen sen enempää puutu. Mutta kuitenkin. Kyllä mun mielestä läheiset voi pyytää, että jos kirkossa vaikka saatto kappaleeksi soitettas esim. joku kuolleen lempikappale. Ja tästä on ihan omakohtaisia kokemuksia, sillä mummun hautajaisiin meinattiin ehdottaa (siis sinne kirkkoon) Miksi kaikki kaunis katoaa-kappaletta. Hemmetti, en saa laulajan nimeen yt päähän.  noh kumminkin.

Niin ja  tietysti, onhan se niinkin, että ne vaikka vähän 'syntisemmät' kappaleet soitetaan sitten noissa 'jatkojuhlissa'. Mutta kyllä mä ainakin haluaisin omiin hautajaisiini, sinne kirkkoonkin jonkun muun kuin virren. Ja jos sitä nyt ei kuitenkaan soita ihan täysillä ja näin, niin tuskin se ketään haittaa.

Ja miksei heviäkin voisi  laittaa. Jep, myönnän, inhoan kyseistä musiikkilajia sydämen kyllyydestä (tai jotain..: D), mutta niissä vähän rauhallisemmissa on joissakin hyvät sanat. Siis ihan sitä rääkymisheviä en ehkä ihan laittaisi mutta niitä jotain rauhallisempia ja näin.

Miten musta tuntuu että kommentti on sekava? Noh, ei voi mitään.

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Tammikuu 07, 2010, 19:53:25 »
Tämä menee nyt aivan off topiciksi, mutta haudataanko kirkkoon kuulumattomat ihmiset kirkon toimesta? Jatkoillahan ei ole mitään väliä, mutta pitäähän kaikki ihmiset jotenkin haudata tai vaikka tuhkata. Tuskin kastamattomia mihinkään joukkohautaan heitetään. :D

Korpse

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Tammikuu 15, 2010, 07:37:09 »
Tämä menee nyt aivan off topiciksi, mutta haudataanko kirkkoon kuulumattomat ihmiset kirkon toimesta? Jatkoillahan ei ole mitään väliä, mutta pitäähän kaikki ihmiset jotenkin haudata tai vaikka tuhkata. Tuskin kastamattomia mihinkään joukkohautaan heitetään. :D

Eip. Suomessa on ainakin yksi Vapaa-ajattelijoiden ylläpitämä hautausmaa.

En tiedä onko laillista heivata raato tai sen tuhkat jonnekin ei-viralliseen paikkaan (kuten vaiks siroteltavaksi mereen). Toivottavasti on, minusta olisi erittäin mukavaa jos ruumiini pääsisi jonnee metsään.

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
« Vastaus #80 : Syyskuu 27, 2010, 02:18:21 »
Kirkko ylläpitää hautausmaita, ja esimerkiksi yhteisöveron maksamista on perusteltu usein sillä, että kirkkohan takaa hautapaikan kaikille katsomuksesta riippumatta. Hautaustoimilain mukaan ihmisellä tulee olla kuitenkin mahdollisuus tulla haudatuksi tunnustuksettomalle hauta-alueelle.

En ole eläessäni ollut kuin yksissä kirkkohautajaisissa, joten hautajaisvirsistä minulla on vähän heikosti kokemusta. Tässä topickissa on kuitenkin sen verran paljon näitä ei-virsiä, että ajattelin itsekin askarrella tänne niistä jonkun soittolistan. .> En välttämättä omia hautajaisiani (joita en nyt ihan vielä ehkä mieti) varten, mutta kappaleita, joita minusta voisi hyvin soittaa.

Syystä tai toisesta Madonnan Dear Jessie -niminen lastenlaulu on ollut todella pitkään sellainen, että miellän sen hautajaiskappaleeksi. Toisaalta pidän sitä aamuherätysmusiikkina kännykässäni, tosin instrumentaaliversiona... Kertooko sitten suhtautumisestani heräämiseen vai siitä, että laulun voi ymmärtää monella tavalla, en tiedä. Laulu on siitä kiva, että se on edes vähän onnellinen kun kuolema kuitenkin yleensä käsitetään melkoisen lopullisena ja kamalana asiana, mitä se toki onkin. Mutta lohtu on kuitenkin ihan kiva.

Toinen iloisempi hautajaiskappale olisi ehkä SMG:n Valmis. En ole vieläkään varma, onko kappaleen tarkoitus kertoa rakkaudesta vai kuolemasta (melkein sama asia, kuten joku joskus totesi kun valittelin asiaa .>), mutta joka tapauksessa se on minusta kiva soitettava hautajaisissa. Jos sen ajattelee siis niin, että laulu kertoo asioista kun joita pitäisi saada tehtyä elämässä, ja joiden jälkeen sitten onkin valamis kuolemaan ihan tyytyväisenä. :>

Viimeisenä hautajaisissa soitettavana kappaleena mieleeni tulee the Soundsin instrumentaali, Goodnight Freddy, jonka olen senkin ensikuulemasta lähtien mieltänyt hautajaiskappaleeksi. Hirmuisen kaunis pimputus, ja surullinen. :(
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 16, 2012, 04:14:02 kirjoittanut Surumielinen »
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
« Vastaus #81 : Joulukuu 08, 2010, 19:36:36 »
Tämä on vaikeaa kun viimeiset hautajaiset (missä olin siis) oli silloin kun olin jotain 3-4-vuotta

Jos nyt itse saisin päättää mitä siellä soisisi niin jotain pirteää.  Ei kuolema ole niin paha juttu minulle.  Mutta ihan vain rakkaiden kavereiden vuoksi jotain tyyliin Evanescence - My Immortal. Eikä missään nimessä virsiä. En ole mikään jeesuksen palvoja (ei pahalla). Vaikea sano mitään surullista ja kovin sopivaa biisiä, kun en kauheasti niitä enää kuuntele. Paramoren biisitkin saattaisi olla sopivia. En niitä kauheasti kuuntele, mutta sen verran minkä muistan ne vain sopisi hautajaisiin.

Ja niihin pirteisiin ja iloisiin. minulle kävisi esim. Nelly-just a dream.. Kuuntelen sitä nykyään aika paljon ja se on jotenkin uneelmiin pääsemis biisi. Ja se nimikin kuvaisi (pelkää unta) hieman kuolemista.
elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #82 : Elokuu 22, 2011, 22:37:53 »
Omien hautajaisten suunnittelu on kivaa. Jajaja häiden. Ja muiden juhlien. Olen kuitenkin ollut vain yksissä häissä ja kahdissa hautajaisissa, joten tämä voi olla vähän vaikeaa. Nämä kappaleet kuitenkin haluaisin soitettavan hautajisissani:

-HP & Puoliverisestä Prinssistä poistetussa kohtauksessa esiintyvä In Noctem. Kappale on yksinkertaisesti liian kaunis.

Carry my soul into the night
may the stars guide my way
I glory in the sight
as darkness takes the day

-Nightwishin Turn Loose the Mermaids. Kappale kertoo kuolemasta (Tuomas onkin kuulemma säveltänyt sen jonkun sukulaisensa kuolemasta) ,  mutta jotenkin positiivisella tavalla. :3 Myös saman yhtyeen saman levyn kappale Rest Calm voisi sopia, mutta tykkään enemmän itse tuosta ensimmäisestä. Oikeastaan taidan haluta koko albumin loppuosan tuosta lähtien sinne hautajaisiin. :''D Todella kaunis kappale tämäkin.

At the end of the river, sundown beams
all the relics of the life long lived
here, weary traveller rest your wand
sleep the journey from your eyes

Good journey, love, time to go
I checked your teeth and warmed your toes
in the horizon I see them coming for you

The mermaid grace, the forever call
beauty in spyglass on an old man's porch
the mermaids you turned loose brought back your tears

//Vielä yksi lisäys. Haluan arkunkantomusiikiksi DH 2:n kappaleen Lily's Theme. Se on vain niin surullinen :'(
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2011, 22:05:42 kirjoittanut Sateenropina »

Poissa Solemnly

• Vuotislainen
  • Pottermore: HallowNight149
« Vastaus #83 : Elokuu 28, 2011, 18:21:17 »
Haluaisin että hautajaisissani soisi ainakin Apocalytica-Ruska, Sixx:A.M.-Skin, Johanna Kurkela-Prinsessalle ja Uniklubi-Tunnit. Kaikki nämä on minulle tosi tärkeitä biisejä, enpä oikein muuten osaa perustella. Lisänä vielä Oi, muistatko vielä sen virren, se on kaunis ja se laulettiin muutama vuosi sitten mummun hautajaisissa.
Expecto Patronum!

Poissa Triangulum

• Vuotislainen
« Vastaus #84 : Syyskuu 07, 2011, 21:38:03 »
Hyvä kysymys... ehdottomasti pitäisi olla jotain Maj Karmaa... ja CMX:ää. Maj Karmalta varmaan joku biisi tyyliin Ukkonen, Lady Day on kuollut, Raasto, Ovisilmä, Valaiden laulu, Very Important Person tai Kevytmelankolia. Ja todellakin laitettaisiin levyltä soimaan, ja hyvistä kajareista, ei mtn säälittäviä matkintayrityksiä. En tiedä onko noistakaan biiseistä mikään tarpeeksi hyvä, mutta joku täytyy olla sillä elämäni suurin rakkaus on varmaan Maj Karma... Eikun Bad Religionin Punk Rock Song olisi kanssa aika hieno:D! Ja CMX:ltä tulee ekana mieleen Väkivallanmoottorit... Jep tässä on järkyttämisen halun makua...

En haluaisi mitään surullista biisiä, paitsi ehkä CMX:n Melankolia koska se on vaan jotain niin kaunista... En sanoja siitä rupea tähän lisäämään koska biisi pitää ymmärtää kokonaisuutena, eikä vaan joidenkin tiettyjen lauseiden pohjalta. Mutta ah siitä saisi hienot loppusoinnut. Ja jos oikeasti kuolisin esim. itsemurhan tehtyäni niin tämä olisi sitten täydellinen biisi hautajaisiin, kuten myös Ihmisten Tyttö Epäkunnossa, tai Riisu Siipesi.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2011, 21:41:34 kirjoittanut Triangulum »
"Kaipaat unohduksen humalaa."

Poissa Wood Nymph

• Renegade
  • Vuotislainen
  • Luksusloimu!
    • something worth fighting for ~ Tumblr
  • Pottermore: ScarletSun17528
« Vastaus #85 : Syyskuu 25, 2011, 20:44:51 »
Paramore on elämäni, siksi heidän kappaleitaan. Mutta etenkin tuo Misguided Ghosts tuntuu sopivalta, sillä sen aikana olen nähnyt elämäni kauneimman näyn (29.11.2009 Helsinki, valomeri). Ja se näky oli kuin suoraan taivaasta. Ja toiseksi, siinä on pari erittäin kaunista lausetta, joista yksi kuvastaa minua aika hyvin.

I'm going away for a while
But I'll be back, don't try to follow me
'cause I'll return as soon as possible
See I'm trying to find my place
But it might not be here that I feel safe
We all learn to make mistake

Now I'm told that this life
And pain is just a simple comprimise
So we can get what we want out of it

Mun täytyy sanoo, että tää on suurin piirtein samaa mitä mää aattelen. Paramore on yks mun elämäni tärkeimmistä asioista Potterin ohella ja mun lempibändi. En vois kuvitella, mitä kuuntelisin jos Paramorea ei ois. Misguided Ghosts on mulle tosi tärkee kappale, juuri sen Hesan keikan takia. En koskaan unohda sitä kun yleisö laulo täysillä mukana ja se valomeri oli jotenkin ihan fantastisen kaunis. Että ainakin sen soittaisin hautajaisissani.
Toinen kappale, jonka hautajaisissani toivoisin soitettavan on myös Paramoren biisi. My Heart, akustisena. Se kuvastaa sitä miten oon rakastanu monia asioita täydestä sydämestäni. Se miten oon omistautunu. Toivoisin että mun hautajaisissa muisteltaisiin mua ilolla ja kaikkia hauskoja tapahtumia mun lapsuudesta ja muutenkin kaikkee muistamisen arvosta, tärkeitä hetkiä.

This heart, it beats, beats for only you,
my heart is yours.
Well then, I think the answer is that a circle has no beginning.
-Luna Lovegood, DH

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
« Vastaus #86 : Syyskuu 26, 2011, 19:50:48 »
Joitain hyviä hautajaisiini sopivia biisejä voisivat olla vaikkapaHapporadio - Pelastaja . Muuten vain todella hyvä biisi, ja hiukan haikea. Toinen hyvä on
Fall Out Boy - What a Catch, Donnie Tässä on sellanen "jäähyväiset"-fiilis, sopii tosi hyvin juurikin hautajaisiin, ja piano on mielestäni tärkeä soitin, jos haetaan hyvää hautajaisbiisiä.

Queen - Show must go on No, nimestä voi keksiä, miksi tämä voisi soida hautajaisissani - hiukan sellainen "elämän pitää jatkua" fiilinki. Linkin Park - In the End  :) Hieno biisi, tämän voisin kuvitella helposti soimassaBob Dylan - Knockin' on heavens door  Ihan klassikko, nimestä näkee helposti miksi tämän haluaisi..Anssi Kela - Puistossa "Kaikki kaunis katoaa, kaikki kuolee aikanaan.", tuo sitaatti on yksi syy, miksi tämän haluan. Lisäksi biisin surullinen tunnelma on kuin omiaan hautajaisiin.

Ja sitten viimeisenä Watchmenin soundtrackilta Rufus Wainwright - Hallelujah. Jos tämä ei sovi, niin ei mikään. Aivan loistava kappale.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 26, 2011, 19:57:58 kirjoittanut Surkimus »
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa mayday

• Ryhmyn iskemä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaThestral23731
« Vastaus #87 : Lokakuu 29, 2011, 23:05:14 »
ehdottomasti soundtrack kutosesta, 26. dumbledore's farewell. niin kaunis, että tuskin kaipaa selittelyä.
If you love me let me go
Back to that bar in Tokyo
Where the demons from my past
Leave me in peace

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #88 : Lokakuu 30, 2011, 01:54:11 »
No tätä ei tarvitse kauaa miettiä. Kuoppajaisissani soisi ehdottomasti Rammstein- Mein Teil!
Maailman ihanin biisi ikinä! Ei mitään nyyhkymusaa, vaan sellaista eevistuksen verran outoa ja ehkä hippusen pelottavaakin. Tuo kappale kuvaa luonnettani hyvin, häijy luikuri maleksija.

Jos toisen saisin valita niin se olisi varmaankin joko Leevi and the leavings- P*skaa lapsille tai Eppu Normaalin Baarikärpänen. Niin ihania, pakko laulaa aina mukana kun radiosta soivat.

-Ihmissusi-

Muoks// Tuli vielä mieleen että Kotiteollisuuden Raskaat veet on ihana biisi. Sitä jaksaa hoilata ja tanssia ripaskaa samalla.

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
« Vastaus #89 : Marraskuu 06, 2011, 15:20:30 »
Tällä hetkellä ei tule kuin yksi biisi mieleen, minkä haluaisin soitettavan hautajaisissani. Ja se on Neljä ruusua - Valuva taivas

Oliko ennen kaikki paremmin
 Mistäpä mä sen tietäisin
 Maailman muuttuvan sanotaan
 Kuitenkin tullaan ja kadotaan

Palava maa ja valuva taivas
 Huutavat kunniaa ja Jumalaa
 Jokainen yö ja jokainen päivä
 Jää historiaan, lopulta unholaan

Tämä biisi tuntuu kertovan kuolemasta mutta ei sitten kuitenkaan. En osaa kuvailla. Mutta tämä biisi ainakin soisi hautajaisissani.

~Camillaah
Hey! You just lost The Game.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #90 : Helmikuu 21, 2012, 17:58:11 »
Krhöm mielestäni hautajaisissa on se ongelma (varsinkin Suomessa), että kaikki musiikki on äärettömän angstittavaa kirkkomusiikkia eli siis virsiä, jotka tuntuvat kestävän pienen ikuisuuden tai. En nyt ala tässä väittää, etteikö hautajaiset olisi surullinen tapahtuma, mutta tahtoisin, että ainakin omissa hautajaisissani ei olisi painostavan ahdistavia virsiä, jotka saavat itkemään jo ennen itse toimitusta. Haluaisin, että omat hautajaiseni olisivat muistotilaisuus, jossa muisteltaisiin että ohohohhoh muistatkos silloin kun se teki sitä ja tätä, ja siksi haluan jonkun iloisen biisin. Mikä oikeasti kuvaa mua, mistä ihmiset sitten ehkä muistasivat mut. Ehkä naiivi ja mahdoton ajatus, mutta näin haluaisin. c:
Ja joo, huono viesti kun en kappaletta osaa sanoa, mutta ehkä idea tuli selville tästä 8D
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #91 : Helmikuu 21, 2012, 19:37:21 »
Kuten tuolla Sateenropina jo kirjoittelikin, Nightwishin Turn Loose the Mermaids olisi IMO aivan täydellinen hautajaiskappale. Siinä kuolemasta ei puhuta niin ikävässä valossa, vaan annetaan sellaista kaunista toivoa paremmasta. Jo kappaleen ensimmäisen kerran kuultuani totesin itsekseni, että Tuomas on nyt luonut sellaisen mestariteoksen, että oksat pois - ja parin sekunnin kuluttua jo itkin :') Mutta antaa lyriikoiden puhua puolestaan, niiden vuoksi tämän kappaleen valitsinkin.

A kite above a graveyard grey
At the end of the line far far away
A child holding on to the magic of birth and awe

Oh, how beautiful it used to be
Just you and me far beyond the sea
The waters, scarce in motion
Quivering still

At the end of the river the sundown beams
All the relics of a life long lived
Here, weary traveller rest your wand
Sleep the journey from your eyes

Good journey, love, time to go
I checked your teeth and warmed your toes
In the horizon I see them coming for you

The mermaid grace, the forever call
Beauty in spyglass on an old man`s porch
The mermaids you turned loose brought back your tears

Tuomas on nero, kiitos hänelle tästä. ♥
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Florida

• Vuotislainen
  • Ravista nyt myrskyhuonetta
    • Lillyn nettisivut
  • Pottermore: DraconisCat1558
« Vastaus #92 : Elokuu 10, 2012, 20:04:34 »
Mä haluan, et mun hautajaisissa soitettais ainakin Apulannan Ilona, koska se on mulle tosi tärkee kappale ja aivan älyttömän ihana kappale muutenkin. Sitten haluaisin et soitettais Regina Spektorin The Call, koska se on myös tärkeä kappale ja Regina laulaa sen älyttömän hyvin. Lisäks se tuo mieleen Narnian ja Narnia on tärkeä asia mun elämässä. Sit jos saan toteutettua unelmani ja saan bändin kasaan haluan, et mun hautajaisissa soitettais mun oma kappale Yritän (sanat saa yksityisviestillä, jos jää häiritsemään). Neljäntenä haluaisin, et sisko laulaa mun hautajaisissa (jos sisko on sillon itse hengissä, tietysti) Irinan kappaleen Vahva.
Palavana paperina
   sataa maahan tarina,
   johon meidät kirjoitettiin

Poissa simiblaa

• Se toinen torni
  • Vuotislainen
  • you're in ruins
« Vastaus #93 : Lokakuu 02, 2012, 19:32:32 »
Minä itse haluan ehdottomasati että hautajaisissani soi
TSH:n In Dreams kappale :3
Pidän todella siitä musiikista ja laulusta ja sanoista ja kaikesta siinä!
En sanoja sen enempää tiedä, mutta kuulostaa kauniilta :D
Ja laulajan jota en fiksuna ole vielä selvittänyt niin hänellä on tajuttoman ihana ääni.. o.o

Tai toisena olisi mukavaa jos soisi Green Dayn Time of your life...<3
Oioi se on niiin ihana, ja muutenkin Green Day on ihana :)

Ja tottakai se Pippinin laulama kappale Kuninkaan Paluussa <3
Sen nimi oli Edge Of The Night...
Se on niiin kaunis kappale ja kaikki musiikki taustalla ja ja ...
Muutenkin TSH on niiku ollu aika tärkee osa miun elämää...
eli  ois kiva kuulla että ihmiset kuulis ne siellä.

Sellaista :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 02, 2012, 19:42:48 kirjoittanut simiblaa »
I've been locked inside your heart shaped box for weeks..

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #94 : Lokakuu 27, 2012, 21:35:03 »
Haluaisin omissa hautajaisissani soitettavan Hayleyn ja Wood Nymphin tapaan jotakin Paramorea, sillä se on tosi iso osa elämästäni ja jotenkin tosi tärkeetä mulle. Monesti kun mulla on ollut asiat aika todella huonosti, Paramore on auttanut mua niistä ylös ja tullut lyriikoillaan sisälle minun elämään.

Haluaisin ainakin, että tuo Misguided Ghosts soitettaisiin. Se kuvaa minulle sitä, että minä jatkan eteenpäin etsimään jotain uutta, enkä suinkaan vain katoa pois. Misguided Ghosts on ehkä yksi kauneimmista kappaleista maan päällä ♥

Toinen Paramoren kappale, mitä haluaisin soitettavan on We are Broken. Kappale on ollut lempikappaleeni siitä saakka, kun sen kuulin. Se on tosi kaunis ja ihana kappale ♥

Ja viimeinen Paramoen kappale olisi When it rains, koska se on uskomattoman kaunis kappale ja siitä tulee mulle mieleen sekä hyvää, että pahaa. Mutta kuitenkin tää biisi on auttanut mua jaksamaan tosi monesti ja siksi se onkin niin älyttömän tärkeä ♥

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
« Vastaus #95 : Lokakuu 30, 2012, 09:52:31 »
Always look on the bright side of life - Monty Python (säveltänyt ja sanoittanut Eric Idle)

Some things in life are bad, they can really make you mad
Other things just make you swear and curse
When you're chewing on life's gristle, don't grumble give a whistle
This will help things turn out for the best

Always look on the bright side of life
Always look on the right side of life

If life seems jolly rotten, there's something you've forgotten
And that's to laugh and smile and dance and sing
When you're feeling in the dumps, don't be silly, chumps
Just purse your lips and whistle, that's the thing

So, always look on the bright side of death
Just before you draw your terminal breath

Life's a counterfeit and when you look at it
Life's a laugh and death's the joke, it's true
You see, it's all a show, keep them laughing as you go
Just remember the last laugh is on you

And always look on the right side of life
And always look on the right side of life

Eli ei mitään kovin masentavaa musiikkia. Huumoria minun hautajaisiin!
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #96 : Lokakuu 30, 2012, 10:47:43 »
Tokio Hotel ~ Schwarz ja Tokio Hotel ~ Geh
Saksankieliset sanat ovat jotenkin haikeita, biisienkin melodiat ovat aika haikeita. Olen monesti pohtinut, mitä biisejä hautajaisissani soitettaisiin ja olen aina päätynyt siihen lopputulokseen, että Tokio Hotelia. Minulle ei ole periaatteessa mitään väliä, mitä TH'n biisejä soitetaan, mutta silti jotain, jotka jollain tavalla ovat suosikkejani tai surullismielisiä, mutta nämä kaksi.. Nämä ovat sellaisia ihania biisejä, jotka haluan soitettavan hautajaisissani
Laulujen sanat + suomennokset löydät osoitteessa tokiohotel.fi

Tokio Hotel ~Wir Sterben Niemals Aus eli suomennettuna Me emme kuole Koskaan Pois
Lainaus
Wir bleiben immer
schreiben uns in die Ewigkeit
Ich weiß das immer
irgendwo was bleibt
Wir fühlen
wir sind fürs Ende nicht bereit
Wir sterben niemals aus
Ihr tragt uns bis in alle Zeit

Macht ihr für uns weiter
Wenn wir nicht mehr können
Werdet ihr unsere Sätze
in die Ewigkeit beenden
Jetzt hab ich keine Angst mehr
nach vorn zu sehn
Denn ab heute weiß ich
das wir nicht einfach so gehen
//
Ich weiß das irgendwas bleibt
'n bisschen von mir
ich bin mir ganz sicher
es bleibt was von Dir
für immer
für immer

//
Sowas wie wir
geht nie vorbei

Spoilerin takaa löytyy suomenkielinen käännös

Tää biisi kertoo, kuinka meistä jokaisesta jää jotain jälkeen. Uskon tosiaan että minusta jää jotain jälkeeni ja aion kirjoittaa itseni ikuisuuteen. Ja niin... Tämä nyt voisi ihan hyvin soida hautajaisissani.

The Rasmus ~ Sail away
Lainaus
Sail away, it's time to leave
Rainy days are yours to keep
Fade away, twilight is calling my name
You will stay, I'll sail away

Tää biisi tuli ekana mun mieleen. Vaikka biisi ei välttämättä kertoisikaan kuolemasta, silti kertosäkeen ensimmäinen ja viimeinen lause voivat myöskin kertoa, että joku jättäisi tämän elämän ja siirtyy tuonne jonnekin tuntemattomaan pilvien päälle.
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #97 : Lokakuu 30, 2012, 13:20:02 »
En näköjään olekaan kirjoittanut tänne vaikka olen monesti käväissyt topassa... En tiedä hautajaisista mitään vaikka mummini kuolemasta on "vain" kymmenen vuotta ja muistikuvia kyllä löytyy. Ne eivät tuntuneet "oikeilta" hautajaisilta kun emme päässeet näkemään ruumista eikä mummia haudattu sinä päivänä, joten ei ollut mitään arkunkantoakaan, vaan hänet tuhkattiin ja haudattiin vasta myöhemmin... Olin varmaan ainoa koko kirkossa joka ei itkenyt (mikä oli tosi kiusallista), en osannut ikävöidä yli satavuotiaaksi elänyttä iso-isoäitiäni. Hänen aikansa oli tullut.

Haluaisin kauniit ja herkät kirkkohautajaiset ja hauskan ja riehakkaan muistotilaisuuden jossa kaikki joisivat pään täyteen ja muistelisivat mua ja mun kanssa vietettyjä hetkiä nauraen. Ainakin näitä biisejä haluaisin soitettavan kirkossa:
Within Temptation - Memories
Céline Dion - My Heart Will Go On
Stratovarius - Forever
Sonata Arctica - Tallulah
Nightwish - Dead Boy's Poem

Muistotilaisuudessa sitten haluan kuulla erityisesti:
Voltaire - Death, Death (devil, devil, devil, devil, evil, evil, evil, evil song)
Pendulum - Witchcraft

Mulla oli mielessä vielä pari mut nyt en saa niitä mieleeni. Nää biisit on selvästi kiertäny muidenkin viesteissä, mutta kun ne on hyviä. :) Toi tokavika ei todellakaan sovi kirkkoon, mutta kun rakastuin siihen kun kuulin sen ekan kerran ja päätin et ton mä haluan soitettavan mun hautajaisissa. Menköön siis vaikka sinne vähemmän viralliseen osuuteen tai muuten mä tuun kummittelemaan. :D Mä en ainakaan voi olla hajoilematta joka kerta kun kuulen ton, voin vaan kuvitella hautajaisvieraiden epäuskoiset ja tyrmistyneet ilmeet... "Ja seuraavaksi kuunnellaan kappale jonka Gale itse tahtoi välttämättä soitettavan." Toivon mukaan se viel soitetaan monta kertaa!

// Ainiin. Jos käy epäonnisesti ja kuolen tyylii huomenna (tai koska tahansa ennen kun oon 40 tai sinnepäin) niin Heli Kajon Jos mä kuolen nuorena on ihan pakollinen soitettava!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2012, 13:37:18 kirjoittanut nightingale »
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Paw

• käpälöivä käpälä
  • Vuotislainen
« Vastaus #98 : Joulukuu 14, 2012, 19:15:04 »
En ole koskaan ollut hautajaisissa, enkä ole oikein osannut suunnitella omianikaan. Tilaisuuden musiikkia olen kuitenkin joskus miettinyt.

Viimeiset juhlani voisivat alkaa Coldplayn kappaleella Fix You, joka on minulle hyvin tärkeä. Jos on pakko yrittää valita yksi suosikkikappale, mainitsen useimmiten tämän. Sitä tulee kuunneltua usein etenkin vähän pimeimpinä hetkinä, kappaleen lohdullisuuden takia. Se on se minun lauluni, ja toivoisin sen soivan myös hautajaisissani.   

When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you.

Siellä voisi soida myös The Smithsin Asleep, joka on toiminut läpi vuosien "kehtolaulunani", jota tapaan kuunnella ennen nukahtamistani. Kappale on aika synkkä ja kolkkokin. Laulajaksi voi hyvin kuvitella itseltään hengen riistäneen. Itse kuitenkin uskoisin eläväni ihan hyvän elämän, jonka päätteeksi jatkaisin ihan mielelläni jonnekin muualle. En pelkää kuolemaa nyt, enkä halua pelätä sitä tulevaisuudessakaan. Täten laulu voisi istua ajatusmalliini.   

Sing me to sleep
Sing me to sleep
I don't want to wake up
On my own anymore

Don't feel bad for me
I want you to know
Deep in the cell of my heart
I really want to go

There is another world
There is a better world
Well, there must be
Well, there must be
Well, there must be
Well, there must be
Well ...

Bye bye
Bye bye
Bye ...

Soittolistaani voisin lisätä tässä ketjussakin jo pariin otteeseen mainitun Annie Lennoxin Into The Westin. Tämän kappaleen kauneutta ei käy kiistäminen. Se kuvaa hienolla tavalla siirtymistä tuon puoleiseen, on se sitten todellisuudessa millaista onkaan.

Hope fades
Into the world of night
Through shadows falling
Out of memory and time
Don't say we have come now to the end
White shores are calling
You and I will meet again

And you'll be here in my arms
Just sleeping

And all will turn
To silver glass
A light on the water
Grey ships pass
Into the West.

Johonkin väliin voisi soida jotain vähän "iloisempaa". Haluaisin kuulla Death Cab For Cutien kappaleen I Will Follow You Into The Dark. En tiedä miltä kuoleminen tuntuu, mutta tämän kappaleen antama kuva ei vaikuta kovinkaan kamalalta. 

Love of mine some day you will die
But I'll be close behind
I'll follow you into the dark

No blinding light or tunnels to gates of white
Just our hands clasped so tight
Waiting for the hint of a spark

If Heaven and Hell decide
That they both are satisfied
Illuminate the No's on their vacancy signs

If there's no one beside you
When your soul embarks
Then I'll follow you into the dark
Then I'll follow you into the dark.

Viimeisenä haluaisin soitettavan Iron & Winen kappaleen Passing Afternoon. Se on hyvin monin tavoin tulkittavissa, mutta itselleni se on aina kuvastanut lopullisuutta, ja sitä, että kaikki jättävät jäljen lähtiessään. Kuullessani sen ensimmäisen kerran, suorastaan näin arkkuni ja mustiin pukeutuneet vieraat. Rytmistä tulee jostain syystä mieleen viimeinen rauhassa kuljettu marssi. Kappale on yhtä aikaa surumielinen, mutta lohduttava. Lopun instrumentaaliosio on äärettömän kaunis. Kappale jättää jälkeensä juuri sellaisen tunnelman, kuin toivoisin tilaisuudessa vallitsevan.   

There are things we can't recall, blind as night that finds us all
Winter tucks her children in, her fragile china dolls
But my hands remember hers, rolling 'round the shaded ferns
Naked arms, her secrets still like songs I'd never learned

There are names across the sea, only now I do believe
Sometimes, with the windows closed, she'll sit and think of me
But she'll mend his tattered clothes and they'll kiss as if they know
A baby sleeps in all our bones, so scared to be alone.
Deep into that darkness peering,
long I stood there, wondering, fearing, doubting,
dreaming dreams no mortal ever dared to dream before.

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #99 : Tammikuu 08, 2013, 22:21:47 »
Mä en yhtään tiiä, mutta kyllä se olis aika varmasti Harry Pottereistakin tuttua materiaalia. En usko, että missään vaiheessa elämäni aikana tuun unohtamaan Pottereita, oonhan kuitenkin koko lapsuuteni niiden parissa viettänyt.

Alexandre Desplat - Lily's Theme (KV2)
Alexandre Desplat - Obliviate (KV1)
Christina Perri - Thousand Years
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa sanpe hpf

• Hullu
  • Vuotislainen
  • Laiturilla 9 3/4 tavataan!
« Vastaus #100 : Huhtikuu 24, 2014, 06:23:27 »
Ahti Sonnisen Rauhaa vain rauhaa

Oma isoeno ja kaunis virsi
Sitten kai Memories
Let it be
ja hirvee kasa virsiä.
 Ilmaisen itseäni hyvin :D
Täällä ollaan.