Kirjoittaja Aihe: Mikä/Mitkä kappaleet soivat hautajaisissasi?  (Luettu 20003 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Don Hessu

• Onneton Tunari.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • There's No Easy Way Out...
    • Hessu's Music Profile
Mikä/Mitkä kappaleet soivat hautajaisissasi?
« : Helmikuu 21, 2008, 19:37:13 »
Otsikkohan sen kertonee.

Itse haluaisin että omissa hautajaisissani soitettaisiin 3 biisiä.

Within Temptation - Memories
In Flames - Metaphor
Evanescence - My Immortal

Hmph... Mitäs tähän voisi nyt vielä kirjoittaa?

Pöh, en osaa oikeasti lisätä tähän muuta kuin perustelut noista biiseistä. Eli Within Temptation Memories olisi sopiva sillä sehän kertonee muistoista, ja niitähän on hyvä muistella muiden kun on toinen jättänyt maalliset tomut jälkeensä.

Metaphor on vain niin kaunis, en oikeastaan osaa perustella sitä.

Evanescencen My Immortal on myös erittäin kaunis, tulee jostain syystä aina jonkin kuolema mieleen tuosta biisistä.

I'm so tired of being here
Suppressed by all my childish fears
And if you have to leave
I wish that you would just leave
'Cause your presence still lingers here
And it won't leave me alone

These wounds won't seem to heal
This pain is just too real
There's just too much that time cannot erase

When you cried I'd wipe away all of your tears
When you'd scream I'd fight away all of your fears
And I held your hand through all of these years
But you still have
All of me

//Ja jokainen vastaaja lukee tuon aurorihuomautuksen paria viestiä alempaa, siinä on hyviä ehdotuksia listan välttämiseksi (poistelin niitä äsken). :> -yhyy
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2008, 11:03:09 kirjoittanut yhyy »
...But what you do... Makes you who you are.

Unelma. Tahdonvoima. Omistautuminen. - Pakkotoisto.com

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Dracon hyypiösisko
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Mikä/Mitkä kappaleet soivat hautajaisissasi?
« Vastaus #1 : Helmikuu 21, 2008, 19:46:54 »
Hmm... Luulisin, että AC/DCn Highway to Hell.

Ihan sopiva hautajaislaulu, kun kerran soitettiin myös Radio Cityn 'hautajaisissa'. Ei mikään nyyhkytys-lälläri lollotus.

Tai sitten eräs kappale, jonka nimeä ja esittäjää en tiedä. Siinä lauletaan hilpeään tyyliin kuolleiden juhlimisesta ja jotain tyyliin: meitä odotellaan mullan alla.

Minulle on kaiketi ainakin musan perusteella tulossa suht hupaisat hautajaiset... :)

//Juu, taisi olla juuri tuo YUP. Kiitos, Don Hessu :)

Ja jos ihan tosissaan nyt joku pitää sanoa, niin Apocalyptican Farewell. Kaunis ja haikea kappale, mutta ei silti mikään liian nynnerö. Minulle tulee sitä kuunnellessa sellainen jännä hyvällä tavalla suruinen mieli.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2008, 18:09:23 kirjoittanut KP »

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #2 : Helmikuu 21, 2008, 19:58:03 »
Aurorihuomautus:

Vuotiksessa ei harrasteta galluppeja, joten tämä topic vaatii nyt vastaajilta hieman enemmän mielikuvitusta. Voitte kertoa, liittyykö listaamiinne biiseihin jotain erityistä, minkä tyylisiä kappaleita ylipäätään haluaisitte hautajaisissanne soitettavan (tyyliin surullista/iloista), onko tärkeämpää hyvä biisi vai lempiartisti yms. Kyllä te tiedätte.

En lukitse topicia enää keskustelun jo alettua, mutta saatte Don Hessu ja Indigo muokata hieman lisää sisältöä noihin viesteihinne, jos haluatte ne säilyttää. Pelkät listaus-viestit poistetaan jatkossa kylmästi.

Poissa Don Hessu

• Onneton Tunari.
  • Vuotislainen
  • There's No Easy Way Out...
    • Hessu's Music Profile
« Vastaus #3 : Helmikuu 21, 2008, 21:06:17 »
Hmm... Luulisin, että AC/DCn Highway to Hell.

Ihan sopiva hautajaislaulu, kun kerran soitettiin myös Radio Cityn 'hautajaisissa'. Ei mikään nyyhkytys-lälläri lollotus.

Tai sitten eräs kappale, jonka nimeä ja esittäjää en tiedä. Siinä lauletaan hilpeään tyyliin kuolleiden juhlimisesta ja jotain tyyliin: meitä odotellaan mullan alla.

Minulle on kaiketi ainakin musan perusteella tulossa suht hupaisat hautajaiset... :)

YUP - Meitä odotellaan mullan alla?

...But what you do... Makes you who you are.

Unelma. Tahdonvoima. Omistautuminen. - Pakkotoisto.com

Poissa Codename

• Maagi Codee
  • Vuotislainen
  • Linnunradan huispaavat certemursut ;)
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #4 : Helmikuu 22, 2008, 13:06:45 »
Aivan varmasti haluaisin, että hautajaisissani soitettaisiin Nightwishia, varsinkin biiseinä voisivat olla Kuolema Tekee Taiteilijan, Dead Boy's Poem, Angels Fall First tai melkein mikä vain Nightwishin biisi. Mutta ehdottomasti heidän tuotannostaan soisi Higher Than Hope, joka on niin kaunis ja koskettava biisi ja sehän kertoo joksenkin paljon kuolemasta. Mutta nuo muutkin kävisivät, kaikki koskettavat sieltä syvimmältä sisimmästä. Ja Forever Yours on myös erittäin kaunis.

Muiden kuin Nightwishin tuotannosta, voisi olla hautajaisissani Queenin tuotannosta ainakin Who Wants To Live Forever, joka on yksi eniten minua koskettaneista biiseistä. Taisin jopa hieman itkeä tämä biisin aikana kerran. Myös The Show Must Go On olisi sopiva. Ja sitten ehkä myös John Lennonin Imagine, koska sekin on kaunis ja sanoiltaan hieno kappale.
Toivo on pylväs, joka pitää maailmaa pystyssä. | Kurkista sisään ;D | "Vaikka kaikki saa unohtua, kiitos siitä, kun liiankin kauan jaksoit mua. Huolit hulluuttas puolikkaan, enempää en oo osannut koskaan antaakaan." |

sweetest sin

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Helmikuu 22, 2008, 21:44:14 »
Minä ainakin itse haluaisin, että hautajaisissani soitettaisiin jotain tyyliin Within Temptation - Memories, koska se on niin kaunis ja ihana kappale niin sanoiltaan kuin säveleltäänkin.
Myös Tokio Hotel - in die Nacht (Yöhön) kappale olisi ihana, ja sen sanat, ah..todella koskettavat.

Sisälleni tulee hitaasti kylmä
Kuinka kauan voimme
Molemmat vielä täällä olla
Pysy täällä
Varjot haluavat vetää minut
Ja jos menemme
Sitten menemme vain kaksin
Olet kaikkea mitä minä olen
Ja kaikki mitä suonieni läpi kulkee
Aiomme aina toisiamme kantaa
Samantekevää
minne me putoamme
Samantekevää kuinka syvälle

Sitten vielä on yksi kappale ylitse muiden. Avril Lavigne - Innocence.
Senkin sanat ovat ihanat, ja melodia on koskettava. Se sopisi myös hyvin hautajaisiin, ja olen kuunnellut paljon tuota kappaletta viime aikoina, joten se on aika selvä valinta. (:

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Helmikuu 22, 2008, 22:56:49 »
Joskus ajattelin - ja kai vieläkin - että haluaisin hautajaisissani soitettavan Stratovariuksen Forever-nimisen kappaleen. Ei se kyllä yhtään rumemmaksi ole muuttunut; Forever on aivan mielettömän kaunis kappale. Se on mielestäni erittäin koskettava, ja siinä on juuri sellaista lähtemiseen liittyvää haikeutta. Minusta hautajaisissa ei kuulu riehua ja rellestää - se on vain mautonta. Forever on kuitenkin erittäin kauniin kuuloinen kappale. Se on rauhallinen ja mielestäni sopii siihen mielialaan, joka erityisesti vainajan läheisillä hautajaisissa yleensä on. Akustinen kitara, huilu ja ainakin alussa ilmeisesti viulu. Vaikka sanat ovat hieman surulliset, niissä on mielestäni myös jonkinlainen aavistus toivosta ja lohdutuksesta, erityisesti kertosäkeessä. Timo Kotipellon ääni sopii kappaleeseen jotenkin todella mainiosti. En osaisi kuvitella ketään muuta laulamaan kyseistä kappaletta.

Lyriikat löytyvät spoilerin takaa:

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Toinen kappale, jonka saattaisin haluta hautajaisissani soitettavan, on Timo Rautiaisen Lintu. Tämä kappale ei ole musiikiltaan sellainen lempeä balladi kuin Forever, mutta se ei ole yhtään sen rumempi. Tarinaltaan biisi on myös erittäin koskettava, ja minusta siinä on jotakin hyvin viisasta ja kaunista. Pidän erityisesti tästä kohdasta:

"En kadu ketään niistä joita syliini suljin
heitä sentään rakastin
itken kaikkia niitä joiden ohitse kuljin
joita väistin ja pakenin"

"Sillä aina kun ihmisen lähelle päästin
löysin lähelle itsekin
mutta jos itseäni varjelin ja säästelin
heti eksyin ja palelin"

Linnussa on mielestäni jonkinlaista korutonta kauneutta, joka ei yritä millään hienoilla sanoilla hurskastella, vaan yksinkertaisesti vain kertoo tarinan, joka toivon mukaan lohduttaa. Timo Rautiaisen ääni sopii tähän kappaleeseen todella mainiosti - hänen äänestään tuntuu ainakin minun mielestäni kuuluvan sellaista elämänkokemusta, jollaisella juuri tällaista tarinaa voi kertoa. Mikään pikkupojan tai teinin ääni tähän ei tosiaan sopisi. Seuraavan spoilerin takana Linnun sanat kokonaan:

Forever ja Lintu ovat juuri sellaisia kappaleita, jotka ainakin minun mielestäni herkistävät kuulijan, ja ehkäpä ne siinä hautajaismielentilassa saisivat ihmiset ajattelemaan sitä edesmennyttä ja hänen elämäänsä. Musiikki itsessään voi olla vainajan viimeinen viesti ystäville ja läheisille. Monesti muusikot osaavat asettaa sanat koskettavalla tavalla, johon tavallinen tallaaja ei ehkä pysty.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #7 : Helmikuu 23, 2008, 11:41:59 »
Olen itse kenties huolestuttavan paljon miettinyt ja suunnitellut omia hautajaisiani, tehnyt listankin siltä varalta, että kuolen äkisti nuorena...
Sinänsä pidän tällaista vääränä, kun en kuitenkaan ole kuolemassa takuuvarmasti mihinkään. Tiesin meinaan erään henkilön, joka oikeasti mietti, millaiset hautajaiset haluaa ja mitä kappaleita. Oli siis 15-vuotias saattohoidossa oleva tyttö...

En halua kappaleiden olevan mitään lässytystä, mutta en mitään heviränkytystäkään välttämättä halua, ellei kyseessä ole aivan erityisen hyvä kappale. Sellainen, jossa on kuitenkin tunnetta, muttei kovin angstistakaan saisi olla.
Sanat ovat kuitenkin ehdottomasti ne tärkeimmät. Melodia ja muut tulevat vasta niiden jälkeen.

Kuitenkin kappaleen pitäisi olla sellainen, jota oikeasti voisi soittaa hautajaisissa. Tosin itselläni se on sinänsä eri juttu, kun minulle ei tule kirkkohautajaisia, joten ei tarvitse olla millään muotoa uskonnollista... Eikä tulekaan varmasti olemaan.
Mutta sellainen kuitenkin, mikä ei aiheuta aivan hirveästi paheksuntaa, vaikka toisaalta minulle on ihan sama, mitä tunteita kappaleet herättävät... Kunhan ne ovat minun toivomiani.

Kappaleiden ei välttämättä tarvitse olla lempibändieni/-artistieni esittämiä, mutta tietysti sellaisia, joista pidän ihan yleisestikin. Nämä nyt sattuvat kaikki löytymään levyhyllystäni ja kuulumaan suosikkibändeilleni, mutta ei se ole mikään välttämättömyys. Pidän pääasiana sitä, että juuri se kappale on sellainen, jonka haluan soitettavan hautajaisissani.

Kappaleista sitten tarkemmin... Lainasin tähän vain osan, kun olisi muuten tullut aivan liian pitkä viesti.

Whitesnaken Sailing Ships on ehdottomasti hyvä kappale. Melko rauhallinen, sopii hautajaisiin varmasti aika hyvin. Kuullessani kappaleen ensimmäistä kertaa pidin siitä kovasti, ja päätin jo silloin, että tämän haluan ehdottomasti omiin hautajaisiini. Sanat ovat vain niin täydellisesti sopivat. Coverdalen ääni sopii loistavasti tähän kappaleeseen. Tässä ei varsinaisesti puhuta kuolemasta, eikä tämä loppua kohden ole kovinkaan masentava. Juuri sellainen sopiva.
Lainaus
Do you remember
Standing on the shore,
Head in the clouds,
Your pockets filled with dreams
Bound for glory
On the seven seas of life,
But, the ocean is deeper than it seems

The wind was with you
When you left on the morning tide,
You set your sail for an island in the sun,
On the horizon, dark clouds up ahead,
For the storm has just begun

Take me with you,
Take me far away,
Lead me to the distant shore

Myöskin Indican Vettä Vasten -kappaleessa on todella hyvät ja surulliset sanat. Kenties hieman liian masentava olisi hautajaisiin, mutta haluan ainakin yhden suomenkielisen kappaleen, ja se olisi sitten luultavasti tämä... Indicalla on varsin hyviä kappaleita, ihailen erityisesti Jonsun ääntä, joka todellakin antaa oikeutta tälle kappaleelle. Todella surumielinen ja haikea, mutta kuitenkin...
Lainaus
Hallava hiljaisuus vain ympärilläs,
aika ei liikkunut ollenkaan.
Toivoit et osaisit siirtää käsilläs
vuodet niin raskaat pois radaltaan.
Pohjaton ikävä olla maan päällä.
Muut oli meennet, sä rannalle jäit.
Elämä oli muualla, vain sinä täällä.
Tahdoit jo soutaa myrskyä päin.

Viimein on airot vettä vasten
Sodua virtaan valkeaan
Hetken vain on airot vettä vasten
Kulje minne sielus kaipaakaan.

Aavoja pitkin pois meennestä seilaat,
koskaan et kotiin palata vois.
Tyynestä pinnasta kasvojas peilaat,
luottamus lapsen on katseesta pois.

Bon Jovilta haluaisin kappaleen One Step Closer. Kappale, joka ehkä on positiivismielinen, mutta siitä saa myöskin melko melankolisen, kenties. Kuitenkin kappaleessa on toivoa, eikä se todellakaan taida alkujaan käsitellä kuolemaa. Jo monikäsitteisyyden takia haluan tämän kappaleen. Ja ensinnäkin siksi, että haluan Bon Jovilta kappaleen siksi, että olen ehdoton fani ollut jo hyvän aikaa :)
Lainaus
I’ve seen my heart of darkness
Let’s just say I crossed over that line
Held hands with the hopeless
In too deep on that ride went around one more time

When you’re standing on the edge you don’t look down
Til you’re ready and willing to fly

Now I’m one step closer
With my arms open wide here
I’m one step closer
And I’m willing to try this time

I hitched a ride with forgiveness
In that river of emotion I went down a third time
I spent the night with the living
Took a chance looked inside didn’t know who I’d find

Standing on the corner of that lone goodbye

All alone, it’s there I made up my mind

Yeah I’m one step closer
I’m one step closer
And I’m willing to try

I’m sick of giving up
Ooh, with a little luck
I’m gonna get out of here

When you’re standing on the edge don’t look down
Til you’re ready and willing to fly

I’m one step closer
I’m one step closer
And I’m willing to try this time

Voisin vielä lopuksi mainita Iron Maidenin Flight of Icarus -kappaleen. Sanat eivät ehkä aivan täydellisesti sovi, mutta yleinen tunnelma kappaleessa ja todella loistava melodia tekevät siitä mielestäni vallan hyvän. Muutenkin kyseinen kappale on mielestäni Iron Maidenin paras.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 23, 2008, 11:55:08 kirjoittanut Giladra »
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

liekkikirja

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Helmikuu 23, 2008, 18:12:41 »
Ensimäinen biisi jonka haluaisin soitettavan hautajaisissani, on ehdottomasti Tokio Hotelin Hilf Mir Fliegen, koska juuri tämä biisi on koskettanut syvältä. Laulaessani tätä saatan unohtaa kaiken, aivan kaiken. Myös tahtoisin samaisen bändin nopean biisin, Übers Ende Der Weltin, soitettavaksi hautajaisiini koska kuunnellessani sitä saatan antaa tunteille vallan. Saatan viimeinkin itkeä, nauraa tai vihata vapaasti. Tämä biisi auttoi kaiken lisäksi minua yli isäni sydäninfarktin tuomasta ensijärkytyksestä. Lisäksi pidän molempienn biisien melodioista ja sanoista. Niiden kokonaisuuskin on kerrassaan ihana. Yli näiden biisien tahtoisin kuitenkin soitettavan erityisen lempibiisini, joka myös sattuu olemaan Tokio Hotelilta. Nimittäin... Der Letzte Tag. Biisin nimihän on suomennettuna Der Letzte Tag on Viimeinen päivä. Syyn osaatte ehkä arvatakin, jos kurkkaatte spoileristä suomenkieliset sanat.

Tämä vain saa yksinkertaisesti minuun valettua elämäniloa, halua tarttua joka hetkeen kiinni ja elää täysillä loppuun asti vain päivä kerrallaan. Tämän biisin soidessa olen useimmat ficcinikin kirjoittanut, tämän biisin soidessa olen kaikkea miettinyt, tämän biisin soidessa olen tuntenut itseni vapaaksi.

omaruru

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Helmikuu 24, 2008, 16:50:58 »
Olisi ihanaa, jos hautajaisissani soisi Sentenced. Se bändihän on siis tehnyt paljon kuolemaan viittaavaa musiikkia. (Ei splatter- hengessä kuten monet vaan sellaista surullista.) Sentencedin Mourn. Se on todella kaunis instrumentaali.

Stagger Lee

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Helmikuu 24, 2008, 18:25:42 »
Olen itsekin joskus miettinyt mitä kappaleita haluaisin omissa hautajaisissani soitettavan. Niiden pitäisi olla sellaisia joista olen pitänyt pitkään ja joista tulen pitämään vielä tulevaisuudessakin. Laulujen lyriikat ovat etusijalla. Ja kuten jotkin muutkin täällä, haluaisin myös että sanoituksissa olisi jotain jäynää, "pilkettä silmäkulmassa"...

Ehkä se kaikkein kulunein tahdon-tämän-omiin-hautajaisiin -biisi on Monty Pythonin Always Look On The Bright Side Of Life. Ehkä se on kliseinen mutta hautajaisiin niin ironisen osuva, että varmaan kuolleenakin minulta nousisi ihokarvat pystyyn jos se soitettaisiin. Muistuttaa siitä, että ei se kuolema niin vakava asia ole...eikä elämäkään.

Vaikka tuo edellinen olisikin kovin houkutteleva, niin en kuitenkaan tahtoisi niin kulunutta biisiä hautajaisiini. Mieluummin haluan jonkin Nick Caven ironisesti kuolemaa käsittelevän kappaleen. Ensimmäisenä tulee mieleen Weeping Song, jossa kaikki vauvasta vaariin viimeisen päälle vollottavat jonkin perään ilman lohdun häivää, mutta jonka kertosäkeessä jotenkin ironisesti mainitaan: "This is a weeping song / but I won't be weeping long"

Mutta mieluiten ehkä haluaisin jotain sellaista mikä ei muistuta kuolemasta, vaan kauniista elämästä ja toiveikkuudesta. Tähän voisi heittää taas toisen kliseisen hautajaiskappaleen, Louis Armstrongin What A Wonderful World joka saa minut aina herkistymään kun kuulen sen. Toinen, hieman realistisempi maailmanrauhasta kertova suosikkeihini kuuluva olisi aussibändi Ghostwritersin World Is Almost At Peace. Kaunis ja koskettava pieni laulu. Se tulisi soittaa mieluiten livenä akustisen kitaran kanssa soitettuna. (Laittaisin tähän kyeisen laulun lyriikoita mutta kun tuppaa olemaan niin huonosti tunnettu biisi niin ei edes netistä löydy...YouTubesta löytynee kuitenkin videon pätkää kiinnostuneille...)

Tai no...ehkä haluan hautajaisiini kuitenkin pelkkää iloista musiikkia ja hyvää mieltä. Soittakoot Scissor Sistersiä tai Mikaa ja bailatkoot aamuun asti, kunhan eivät synkistele liikaa... Muuten tulen kummittelemaan...:)

//Muoks: Kuinka olenkaan saattanut olla niin hajamielinen että olen kokonaan unohtanut mainita itselleni sen kaikkein rakkaimman kappaleen, Bob Dylanin ikivihreän Mr. Tambourine Manin. Laulu ei liity mitenkään kuolemaan (tai en ole ihan varma, Dylanin lyriikoista kun ei aina saa täyttä tolkkua...) vaan toimii lohdukkeena meille ikuisille haaveilijoille ja itsensä etsijöille...

Hey ! Mr Tambourine Man, play a song for me
I'm not sleepy and there is no place I'm going to
Hey ! Mr Tambourine Man, play a song for me
In the jingle jangle morning I'll come followin' you.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2008, 11:53:01 kirjoittanut Stagger Lee »

Poissa Pörri

• Lehmänsiipi
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Helmikuu 24, 2008, 19:52:29 »
Höh, kylläpäs te olette synkkiä. Mietitte hautajaismusiikkianne näin nuorina. Tuskin Vuotiksessa on ketään jonka pitäisi jo suunnitella hautajaisiaan. En ole koskaan ajatellut koko asiaa mutta voisihan sitä nyt jotain...

Lainaus käyttäjältä: Stagger Lee
Tai no...ehkä haluan hautajaisiini kuitenkin pelkkää iloista musiikkia ja hyvää mieltä. Soittakoot Scissor Sistersiä tai Mikaa ja bailatkoot aamuun asti, kunhan eivät synkistele liikaa... Muuten tulen kummittelemaan...:)

Minäkin haluaisin jotain kivaa, hyvän tuulista. Että ihmiset muistaisivat minut iloisena ihmisenä. Miksi hautajaisissa pitää soittaa jotain surullista ja rauhallista? Parempi kun soitetaan kaikkea hilpeää, eikä musta-valkoisia vaatteita vaan vapaa pukeutuminen... vaikka alasti saa tulla jos huvittaa, kun ei ite tartte olla kattelemassa..

Lainaus käyttäjältä: Giladra
kun minulle ei tule kirkkohautajaisia, joten ei tarvitse olla millään muotoa uskonnollista... Eikä tulekaan varmasti olemaan.

Minäkään en kuulu kirkkoon niin voisihan sitä järjestää ihan erilaiset hautajaiset. Vaikka lopuksi räjäyttää tuhkat taivaalle ilotulitusraketilla, niinkuin jossain elokuvassa tehtiin :)

Mutta ne musiikit. Minä tulen aina hyvälle tuulelle MCR:n Kill All Your Friends-biisistä :D
'Cause we all wanna party when the funeral ends.
(Bababa, bababa)
And we all get together when we bury our friends.
(Bababa, bababa)
It's been eight bitter years since I've been seeing your face.
(Bababa, bababa)
And you're walking away, and I will die in this place.

Sitten sitä Mikaa ja Scissors Sistersiä, oikein iloista, tai säikäytetään kaikki hautajaisvieraat jollain Children Of Bodomilla :D

bougainvillea

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Helmikuu 24, 2008, 22:37:27 »
Minä haluaisin Sormusten herra-elokuvista tutun "Into the West" soitettavan ainakin. Muuta en ole oikeastaan ajatellut tarkemmin. Jotain pianomusiikkia, iloista mieluusti. Tai "Concernin hobbits". Mutta kuitenkin kun laulu kertoo "tuonpuoleiseen" astumisesta, tai Kuolleista maista niin se on jotenkin minulle rakas (ja Sormusten herra on muutenkin rakas asia minulle). En muuten tahdo mitään muuta surullista kuin tuon kappaleen.
Laitanpa laulun sanat vielä loppuun jos joku haluaa katsoa.

"Into The West - Annie Lennox

Lay down,
your sweet and weary head.
Night is falling.
You have come to journey’s end.

Sleep now,and dream
of the ones who came before.
They are calling,
from across a distant shore.

Why do you weep?
What are these tears upon your face?
Soon you will see.
All of your fears will pass away.
Safe in my arms,
you’re only sleeping.

What can you see,
on the horizon?
Why do the white gulls call?
Across the sea,
a pale moon rises.
The ships have come,
to carry you home.

And all will turn,
to silver glass.
A light on the water.
All souls pass.

Hope fades,
Into the world of night.
Through shadows falling,
Out of memory and time.

Don’t say,
We have come now to the end.
White shores are calling.
You and I will meet again.
And you’ll be here in my arms,
Just sleeping.

What can you see,
on the horizon?
Why do the white gulls call?
Across the sea,
a pale moon rises.
The ships have come,
to carry you home.

And all will turn,
to silver glass.
A light on the water.
Grey ships pass
Into the West."

Raijanen

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Maaliskuu 01, 2008, 00:06:29 »
Hittolainen, olipas loppujenlopuksi aika pelottava kysymys. Selailen vuotiksen musiikkia-osastoa ja tämä tuli vastaan. Aloin heti miettimään hautajaisia. Jos nyt kuolisin, mitä ystävät tekisivät? Miltä heistä tuntuisi? Miltä vanhemistani, perheestäni, lähemmistäni tuntuisi? Miltä vihamiehistäni tuntuisi, kun he eivät ehtineet sanoa minulle mitään, tai jos erosimme riidoissa? Apua. Jos minä nyt kuolisin, en haluaisia että minua itkettäisiin, haluaisin että minut vain muistettaisiin sydämissä. vähän ohitse aiheen..

Mutta tosiaan, minkälaista musiikkia? En ehkä kuitenkaan haluaisi, mitään todella räväkkää, kuten COBia, mitä muutamat sanoivat^^, eli Children of bodomia. Loppujenlopuksi jotain rauhallista ja sellaista, missä on kunnon soundi ja ihanat sanat. Kappaleeseen pitää liittyä muistoja. Yksi kappale, mikä nyt tulee mieleen, on Guns N' Roses - Don't Cry. Tähän kyseiseen kappaleeseen liittyy todella paljon muistoja. Iloisia ja surullisia, ja huonoja. Mutta tämä se yksi olisi. Ja siinä ne sanat. Älä itke, rakastanhan sinua vieläkin, taivas on yläpuolellasi.

Talk to me softly
There's something in your eyes
Don't hang your head in sorrow
And please don't cry
I know how you feel inside I've
I've been there before
Somethin's changin' inside you
And don't you know

Don't you cry tonight
I still love you baby
Don't you cry tonight
Don't you cry tonight
There's a heaven above you baby
And don't you cry tonight

Give me a whisper
And give me a sign
Give me a kiss before you
tell me goodbye
Don't you take it so hard now
And please don't take it so bad
I'll still be thinkin' of you
And the times we had...baby

Don't you cry tonight
Don't you cry tonight

And please remember that I never lied
And please remember
how I felt inside now honey
You gotta make it your own way
But you'll be allright now sugar
You'll feel better tomorrow
Come the morning light now baby

An don't you cry tonight
An don't you cry tonight
And don't you cry
Don't you ever cry
Don't you cry tonight
Baby maybe someday
Don't you cry
Don't you ever cry
Don't you cry
Tonight

Mutta entä mitä muuta haluaisin. Bob Sinclar - Love Generation. Kappale on iloinen, kertoo maailman menoista. Siinä on iloinen rytmi ja hyvä soundi. Sanat eivät ehkä ole parhaimmat, mutta hyvät kuitenkin. Älä huole asiasta, kaikki menee parhain päin.

Why must the children play in the streets,
broken hearts and faded dreams,
peace and love to everyone that you meet,
don't you worry, it could be so sweet,
Just look to the rainbow, you will see
the sun will shine till eternity,
I've got so much love in my heart,
No-one can tear it apart,
Yeah,
Feel the love generation,
Yeah, yeah, yeah, yeah,
Feel the love generation,
C'mon c'mon c'mon c'mon yeah (2x)

Don't worry about a thing,
gonna be alright.(3x)
Gonna be, gonna, gonna, gonna be alright,

Why must the children play in the streets,
broken hearts and faded dreams,
peace and love to everyone that you meet,
don't you worry, it could be so sweet,
Just look to the rainbow, you will see
the sun will shine till eternity,
I've got so much love in my heart,
No-one can tear it apart,
Yeah

On myös monia muitakin biisejä mitä haluaisin. Mutta en osaisi valita. Haluaisin että rakkaimmat ystäväni valitsisivat ne, sen mukaan, mitkä ovat heille tärkeitä, mistä he löytävät hyviä muistoja kanssani. :)

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
« Vastaus #14 : Maaliskuu 07, 2008, 19:50:43 »
On tietysti minulle siinä vaiheessa yks hailee, mitä siellä soi, joten ehkä jätän kuitenkin sopivat kappaleet kirjaamatta testamenttiini. Ensimmäiseksi mieleentulevia on suoraan kuolemaa käsittelevät, humoristiset tai dramaattiset, muttei sentimentaaliset laulut, kuten Juicen Ei elämästä selviä hengissä - jota soittelin herran omaksi muistoksi (däng däng), Hassisen koneen On kuningas kuollut - "eläköön hän, saa maailmaa hävetä näin enemmän" ja Jacques Brelin My Death David Bowien laulamana. Ja perään sitten Queenin Show must go on. Upeita sävellyksiä kolme viimeksimainittua.

Ylipäätään toivon hautajaisista selvittävän espanjaisen sananlaskun tavoin: kuolleet hautaan ja jälkeenjääneet oluelle.
I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #15 : Maaliskuu 08, 2008, 14:05:10 »
Oon itse asiassa monesti jo miettiny, mitä hautajaisissani vois soittaa. Ja nyt kun mietin, niin päädyin siihen että Norther: Frozen angel olis tosi hieno. Ne sanat sopis hyvin, ja muutenkin tykkään siitä biisistä niin paljon.
Alone we die, my frozen angel
Alone we fade away, from this world
Alone you die, my frozen angel
Alone you fade away, from this world

Huomasin myös että As I Lay Dying: Nothing left olis passeli. Kuitenkaa en haluais mitää semmosta tosi surullista balladia sinne, enhän itse ole mikään hiljainen angstaajatyyppi. Miksi siis mun hautajaiset olis semmoset? :D Tai sitte jos todellakin jotain ahistavaa pitäis ängetä sinne niin se biisi olisi sitten Ruoska: Armo. Sehän se suorastaan passais - "Maasta olet tullut, jälleen maaksi olet tuleman".

Pääasia kuitenkin että mut muistettais "rohkeena", ja että hautajaisissakin - vaikka sitten musiikin kautta - tulis selväksi että ei tässä kuolemaa mitenkään pelätä. Enemmänkin hämähäkkejä. ;)

//MUOKS: Tuli mieleen että tottakai siellä nyt soitettais Megadethin A Tout Le Monde! Lempparibiisi ja ne sanat passaa, vähä niinku mun suusta ois. :D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2008, 14:12:45 kirjoittanut Larten »
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Poissa Jennuliini

• tuhlari
  • Vuotislainen
  • masiina kunnossa
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #16 : Maaliskuu 09, 2008, 22:04:23 »
Hmm...Anssi Kelan: Nummela, Herra Ylpön ja Ihmisten: Sata vuotta, Sunrise Avenuen: Heal me ja Enrique Iglesiaksen: Do you know. Kermana päälle saisi vielä soida Mikan: Relax :)

Kaikki ovat kauniita biisejä ja tuohon Nummelaan on jotenkin kiintynyt jo ala-aste iästä lähtien, suurimmaksi osakseen sitä soitettiin yhtenä hitaana discossa. Lisäksi sanat kuvaavat hyvin mieleen jääneitä muistoja :) Sata vuotta voi taas kuvata ''tunne elämääni'' tai sitten, minua jo ennen menneitä ihmisiä. Heal me on sanoitukseltaan ja sävellyksestään jo niin kaunis biisi, että se on ihan pakko ottaa listaan mukaan. Kuvaisi varmaan minua, kun jossain kohdissa on ollut vaikeaa mennä eteenpäin, eikä voinut pysähtyä murehtimaan. Do you know on yhtä kaunis biisi kuin Heal me ja kuvaa epätoivoa elämässäni. Tuohon Relax biisiin sisältyy vuoden 2007 parhaat leiri muistot koskaan, ja kyseinen biisi oli meidän joukkuella ''leiri biisinä''. Edelleenkin jos Relax soi radiossa kaikki rupeaa laulamaan mukana :')

...''Relax, take it easy''...

Taas kivellä istun, kun lautturit lähtee. Loisteessa lyhtyjen kuuta ei näy.
Kun viimein yks heistä mua kohti kulkee. Niin tiedän, mun toiveeni toteen jo käy.
-51Koodia, Toivomus-

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #17 : Huhtikuu 02, 2008, 20:33:53 »
Höh, kylläpäs te olette synkkiä. Mietitte hautajaismusiikkianne näin nuorina. Tuskin Vuotiksessa on ketään jonka pitäisi jo suunnitella hautajaisiaan.

No eihän tässä nyt varsinaisesti ole kyse siitä, että kukaan oikeasti mitään hautajaisiaan suunnittelisi, vaan lähinnä haetaan vain kullekin tärkeitä biisejä. Topicin otsikko toimii siis vähän niin kuin kielikuvana, ja aika monen kohdalla kysymyksen "Mikä kappale soisi hautajaisissasi?" voisi kääntää ihan suoraan "Mikä on maailman kaunein kappale?".

Itselleni ei nyt kuitenkaan riitä pelkkä kaunein kappale, vaan mennääs vähän syvemmälle. Olen kehitellyt joskus kategorian, johon niputan kauniit tai jollakin tapaa itseäni koskettavat biisit, jotka ovat hieman lämpimiä ja usein iloisiakin, mutta joihin kuitenkin liittyy joku haikeuden ja surullisuuden elementti. Ne ovat biisejä, joiden aikana ehkä vähän itkettää, mutta kuitenkin samalla hymyilyttää, ja juuri sellaisia minun hautajaisissani pitäisi soittaa.

Satunnaisessa järjestyksessä tällaisia biisejä ovat muun muassa seuraavat:

Magenta Skycode - Go Outside Again
Wolf Parade - Fancy Claps
Bloc Party - I Still Remember
Birthday Massacre - To Die For
Sister Flo - White Noise
The Smiths - There is a Light that Never Goes Out
Viola - Violentia

Jos pitäisi listata maailman kauneimmat biisit, niin kyllähän nämä sieltäkin löytyisivät, mutta siellä olisi myös sellaisia biisejä, jotka eivät mitenkään sopisi tähän. Huomatkaa myös, että nämä eivät välttämättä ole kyseisten artistien/bändien parhaita biisejä (vaikka onhan tuossa niitäkin ihan kivasti), ja "Maailman parhaat biisit" -listakin näyttäisi hyvin erilaiselta.

Ja äh, pitäisköhän nämäkin nyt vielä heittää: Mogwai - Take Me Somewhere Nice & Friend of the Night

Edit: Tuli tästä vielä mieleen, että tuo Now We Are Free on muuten myös todella hyvä esimerkki näistä tällaisista biiseistä - surullinen, mutta kuitenkin jotenkin onnellinen.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2008, 21:11:05 kirjoittanut Villi Lohi »

Poissa Saphire Tulenpunainen

• Kliseitä rakastava
  • Hirnyrkki
  • UGH!
« Vastaus #18 : Huhtikuu 05, 2008, 20:08:42 »
Minä luulen, ettei mikään rock tai heavy biisi soisi hautajaisissani. Hengellistä musiikkia, niitä ihania lauluja, mitä itse rakastan.

Tai no, yksi biisi voisi olla. Joku Nightwishin kappale. Luulen, etta Eva tai Sleeping Sun. Ei ei ei, Sleeping sun joo, nyt sen keksin! Ei Evaa sittenkään.

Niin tosiaan, miksi vain hengellistä musiikkia Sleeping Sunia lukuunottamatta, niin siksi, että uskontoni on minulle tärkeä. Kun kuolen, oletan, että pääsen taivaaseen Tahdon hautajaisteni olevan kauniit, kaunista musiikkia ja sellasita. Lauluina voisi olla:

Juha Tapio- Väsyneet maan
Jaakko Löytty- Toinen toisiamme siunaten
Jaakko Löytty- Miksi etsit elämää joukosta kuolleitten (en muista tarkkaa nimeä)
Pekka Simojoki- kahden maan kansalainen
Pekka Simojoki- (joku kaunis kappale)

Ja muita hengellisiä lauluja. En osaa näin  yksi kaksi niitä sanoa, mutta kumminkin. Mutta paljon musiikkia niissä pitää olla. Musiikki on veressä ja sydämessä.
"Minä annan kaiken ja enemmän tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää. Mutta on vaan pakko roikkuu perässä."  I want stay Together Forever.

Luisachenchenchen

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Huhtikuu 14, 2008, 18:15:25 »
Minun hautajaisissa sois jotain virsiä (suvun pakottamana)

mut.. Jos saisin ihan ilman painostusta päättää, niin mun hautajaisis sois ainaki Queenin "Show must go on" ja Ozzyn "Dreamer". Lisäks siel sois John Lennonin "Imagine". mut lopuks siel kyl sois koko ajan Mikan Relax.. Ja jotain muita tämmösii enemmän hauskempii biisei.

Perustelut: show must go on: Se on hyvä kipale ja siin on hyvät sanat. Omia kokemuksia siihen ei kuitenkaan liity..
Dreamer: Tosi hyvä kappale ja on soinu mun päässä kohta melkeen jo tunnin nyt.. (taidan olla itsekki syyllinen, koska kuuntelen sitä..)
Imagine: hyvät perustelut taitaa olla loppumassa. Mutta, haluaisin ainaki muille hyvää mun kuoleman jälkeen.Ehkä.
Relax: Pitääks tää oikeesti perustella? Koska se on hauska kappale ja jää pysyvästi päähän.

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #20 : Huhtikuu 14, 2008, 18:48:44 »
Se riippuisi paljon siitä, milloin ja millaisessa tilanteessa kuolisin. Olettaisin kuitenkin, että yhtään virttä siellä ei veisattaisi (tai jos olisi pakko, niin korkeintaan Maan korvessa kulkevi), sillä en agnostikkona usko mihinkään jumalalliseen. Haluaisin, että arkkua sisääntuotaessa soitettaisiin jokin upea Apulannan kappale, olisiko se sitten Käännä se pois, Teit meistä kauniin, Muistijäljet tai Hetki. Hetkessä on näistä varmasti kauneimmat sanat, se voisi olla yksi kappale:

On aikamme nyt
Ikinä ei saa tuhlata yhtään hetkee
On aikamme nyt
Ja muu häviää
Ja viimein saadaan mitä ansaitaan

Tartu kiinni kun saat
Hetken koskee taivasta
Kun kätkeydymme pimeyteen
Ei voi olla kauniimpaa

Toinen voisi olla Celine Dionin My heart will go on, mutta ilman laulua. Haluaisin sellaista kauniisti helisevää urkumusiikkia, jota olisi tehostettu huiluin ja viuluin. Se olisi se pakollinen itkuvirsi, jonka aikana väki veisi kukat arkulle ja vetistilisi kaikki kauniit muistonsa. Mutta siihen saisi itku loppua, sillä olen päättänyt, ettei minun hautajaisissani tarvitse itkeä, sillä elämä jatkuu ja miten se enää minua hyödyttäisi vaikka väki itkisi niin, että arkkuni tulvisi ulos kirkosta? Ei, meitsin hautajaisten tulee olla iloiset ja siksi arkkua poiskannattaessa tulisi soittaa jokin ihanan rempseä Apulannan kappale, vaikka Poistuisitko mun elämästäni, sopisi tilanteeseen. Muistotilaisuudessa pitäisi sitten kuunnella Apulannan ja Seetherin kappaleita, niitä minun omia suosikkejani.
Pakko on paras muusa.

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #21 : Huhtikuu 15, 2008, 21:40:18 »
En ole asiaa vielä sen kummemmin miettinyt (hahhah), mutta ainakin haluaisin jotain taianomaista musiikkia. Sopivan liikuttava, haikea, mutta ei liian masentava. Juuri sellainen haikea tunnelma, missä muistellaan toista ihmistä, joka on lähtenyt ennen aikojaan tai ajallaan, miten vaan.

Yksi must on Annie Lennox - Into the West.

Lay down,
your sweet and weary head.
Night is falling.
You have come to journey’s end.

Sleep now,and dream
of the ones who came before.
They are calling,
from across a distant shore.

Biisi on minusta vaan jotenkin kaunis. Jos joku soittaisi sen akustisella kitaralla tai viululla ja joku laulaisi, niin olisin myyty. Muutenkin sopisi minulle, koska hyvin tietävät voisivat bongata sen Taru Sormusten Herrasta, mikä on taas aasinsilta siihen, että rakastan keijuja, haltijoita, yms. ja hobitteja tietenkin. :)

Nyt ei just tuu muita mieleen, ehkä The Rainin Tuuli kulkee. Ei ehkä lyriikoidensa perusteella hautajaisiin sopiva, mutta awws, ja soi joka välissä riparilla.
It's easier not to do things than left them undone.

Poissa Nordamien

• Laitapuolen hyökkääjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Huhtikuu 17, 2008, 16:06:32 »
Hommahan potkaistaisiin käyntiin, ehdottomasti jo hilpeän yleistunnelmankin vuoksi:

Sirkuksen perusmusiikilla

Hommaa voisi vauhdittaa yksipyöräisellä ajava voimamies, joka soittaa nokkahuilua, mutta tuollaiset absurdit taiteilijat ovat valitettavan harvassa.

Okei, voisi tätä miettiä nyt ihan vakavastikin, tai sitten ei.

Amorphis - House of Sleep

Tuo, melko puuduttavan loistokas, biisi saisi aikaan sellaista mukavaa uneliaisuutta "yleisössä". Biisi nyt ei mitenkään kovinkaan hieno ole, mutta sopisi ehkä noihin kekkereihin. Nuo kun ovat ainoat kemut, joissa en ole mukana kuuntelemassa musiikkia. Eli buuauksia ei kuuluisi, ainakaan minun suusta.

Kotiteollisuus - Vakiot

Herkkä ja kaunis biisi, kertoo elämän aikana vastaan tulleista asioista ja kertosäe on suorastaan herkkää runoutta.

Marduk - World Funeral

Tämän alkaessa alkaisi ovi toivottavasti aukeamaan ja porukkaa virtaamaan ulos, siinäpä syy miksi tuo soisi.

Kotiteollisuus - Unilaulu

Tässä vaiheessa pappi (tai kuka hommaa orkesteroikin) vetäisi kivan myssyn päähän ja alkaisi viskomaan santaa eetteriin.

Kyllä, oli pakko vähän rikkoa kauniiden biisien ilotulitusta
I hate hippies, those basterds ate mah cookies !

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • not your girl
    • Imaginary
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #23 : Huhtikuu 17, 2008, 21:16:08 »
Olen itsekin tätä silloin tällöin pohtinut, eikä kyseessä nyt välttämättä ole suoraan maailman kauneimmat kappaleet -lista, vaikka toki siltä listalta tavaraa pääsisi hautajaisiinikin. Minulle on ehkä tärkeintä se, että hautajaisvieraat voisivat tietää kyseisten kappaleiden olleen minulle tärkeitä eikä vain joitakin satunnaisesti valittuja.

Vaikka en ole mitenkään uskonnollinen ihminen, haluaisin silti jonkinlaisen kirkkosiunaamisen, se tuntuu jotensakin luonnolliselta ja kauniilta. Haluan ehdottomasti Albinonin Adagion, joka tuo nykyäänkin kyyneleet silmiin. Toinenkin toivomus minulla on kirkkoa varten, tosin se saattaa olla vähän erikoinen (ja epätodennäköinen): ihana virsi All Things Bright and Beautiful, joka on ainakin parissa tv-sarjassa soinut nimenomaan hautajaisissa (jostain kumman syystä). En ehkä ole enää nykyään niin synkkä kuin ennen, koska en halua hautajaistenikaan olevan aivan kamalaa synkistelyä; Bright and Beautifulkin on duurikappale. Olisi kuitenkin aika julmaa laittaa ihmiset laulamaan englanniksi (toisaalta miksipä ei...), en tiedä onko kyseistä virttä käännetty mitenkään, mutta ei ainakaan virsikirjaan.

Itse olen ollut lähinnä vanhojen ihmisten hautajaisissa, joten minun on vähän vaikea mieltää hautajaisiin mitään muuta musiikkia kuin virsiä, urkuiluja ja muuta klassista. Varmaan tämäkin tulee kuitenkin jonkin verran muuttumaan tulevaisuudessa. Minun hautajaisissani voisi siis soittaa esimerkiksi Evanescencen kappaleen Understanding, ja hyvin mieluusti huolisin myös Enyan May it ben tai Annie Lennoxin Into the Westin. Nämä voisi tietysti joku nuori, musikaalisesti lahjakas sukulaistyttö esittää livemusiikkina :P

Toivottavasti kuitenkin elän vielä sen verran kauan että ehdin suunnitella musiikit (ja koko kestit) moneen kertaan uudestaan.
"If people don't know what you're doing, they don't know what you're doing wrong."

Poissa Flamerie

• Emotionaalinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ProphecyHowl3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #24 : Huhtikuu 22, 2008, 21:45:37 »
Hmm, joku muukin oli maininnut Sentencediä täällä.. Mourn on kyllä nätti, mutta henkilökohtaisesti tahtoisin hautajaisissani soitettavan kyseisen bändin End of the Road. Olen itseasiassa päättänyt tämän jo silloin kun kuulin kappaleen ensimmäistä kertaa. Sillä on symbolinen merkitys; lempibändini "kuoli", ja End of the Road oli heidän viimeisen levyn viimeinen biisi, ja viimeinen kappale jota he koskaan soittivat. Välillä on niin katkera fiilis siitä bändin lopettamisesta etten edes kykene kuuntelemaan koko kappaletta.

Jos tämä ei toteudu, niin sitten varmaan jotain Tokio Hotelia, koska sitäkin rakastan niin paljon. Queenin The Show Must Go On on näemmä ollut jokseenkin suosittu valinta hautajaisiin tässä topicissa, mutta se kyllä sopisi teemaan ja on todella loistava kappale.

Loppujen lopuksi en tajua että miksi jotain tällaista edes miettii; sitä kappaletta kun nyt ei kuitenkaan itse kuulee kun on aikalailla eloton, tietääkseni. Vissiin sitte siksi että hautajaisväki muistaa sut sitte siitä biisistä? Pitäskö sen jotenki kuvastaa minua sitte? :/
Forces collide.