Kirjoittaja Aihe: Vampire Hunter D: Bloodlust  (Luettu 1165 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vampire Hunter D: Bloodlust
« : Helmikuu 02, 2008, 20:55:52 »
En ole ihan varma, olisiko tämä topic pitänyt perustaa tuonne Anime-osastoon, koska ainakin elokuva on piirretty anime-tyyliin ja se on japanilaisten ideoima ja ohjaama. Jos imdb.comia on uskominen, Bloodlust on puhuttu myös japaniksi, mutta itse olen nähnyt vain englanninkielisen version, ja ymmärtääkseni elokuvan teossa on myös ollut usalaisia mukana. Mutta joku minua fiksumpi päättäköön asiasta.

Kaukaisessa tulevaisuudessa harvalukuiset vampyyrit hallitsevat yötä. Vampyyri Meier Link kaappaa nuoren, kauniin Charlotten kodistaan ja lähtee hurjalle pakomatkalle kohti tuntematonta. Charlotten perhe palkkaa joukon metsästäjiä, Markuksen veljekset, jäljittämään sieppaajan ja Charlotten. Viimeisenä ajojahtiin liittyy salaperäinen Dunpeal-metsästäjä, joka tunnetaan ainoastaan nimellä "D". Ilmeetön, aina mustiin pukeutuva D ei ole tavallinen ihminen, vaan vampyyrikuninkaan ja ihmisnaisen poika, jonka elämän ainoa tarkoitus tuntuu olevan vampyyrien metsästäminen.

Markuksen veljekset sekä D kilvoittelevat siitä, kuka saavuttaa Meier Linkin vaunut ensimmäisenä ja vie Charlotten takaisin kotiin. Matkalla on monia mutkia ja esteitä, ja pian selviää, ettei Charlotte olekaan Meierin matkassa täysin vasten tahtoaan.

Minä rakastuin tähän elokuvaan heti ensi katsoman myötä, ja olen huomannut, että vaikka sen katsoo yhä uudestaan, se ei menetä hohtoaan. Elokuva on piirretty todella upeasti ja viimeinenkin yksityiskohta on kohdallaan. Barbaroisin möröt ovat oikeasti aika hurjan näköisiä ja vampyyrit näyttävät todella upeilta. Erityisesti Meier ja D on piirretty hienosti. Juoni ei töki missään kohdassa, ja hahmot ovat erittäin onnistuneita. Monesti englanniksi dubatut anime-elokuvat ovat ääninäyttelijöiden takia aivan kökköjä verrattuna alkuperäiseen, mutta Bloodlust ei sorru sellaiseen. Jokaisella näyttelijällä on mainio ääni ja sopii hahmolle täydellisesti. Eniten pidän ehkä D:n ja Meierin ääninäyttelijöistä, ja täytyy sanoa, ettei Left Handilla voisi olla yhtään parempaa ääntä. Kolme edellä mainittua ovatkin lempihahmojani koko elokuvassa.

Elikkä mitä mieltä te olette tästä suurenmoisesta elokuvasta?
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Catitus

• Ankeuttaja
Vs: Vampire Hunter D: Bloodlust
« Vastaus #1 : Helmikuu 24, 2008, 22:16:21 »
Itse tykästyin ko.elokuvaan heti ensinäkemälläni. Animaatio ei ole kuitenkaan piirretty sillä tyypillisellä anime-tyylillä; isot silmät, tikkutukka ja iso suu. Lempihahmoni on Meier, on se Dunpealkin hyvä. :)

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Toukokuu 28, 2008, 21:36:13 »
Vampire Hunter D: Bloodlust kuuluu ehdottamasti anime-elokuvien parhaimmistoon. On ihana katsoa elokuvaa joka on synkkä, mutta myös samalla jotenkin ihmeellinen. Vampyyri elokuvat ovatkin niitä miun suosikkejani, koska tykkään katsoa myös Vampire Knightia sekä Hellsingiä. (; Suosittelen kaikille, jotka rakastavat vampyyreja, jonkinlaista kauhua sekä pitävät hieman erilaisesta piirtotyylistä. ^^

Minsku

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Syyskuu 17, 2008, 13:37:03 »
Itselläni leffa on, ja täytyy sanoa, että tämä on yksi niistä hyvistä ostoksista, joita olen tehnyt.
Elokuva vaikuttaa aluksi juoneltaan melko, noh, yksinkertaiselta, mutta loppua kohti siihen tulee vähän uutta potkua.
Piirrostyyli on minusta persoonallinen ja kaunista katseltavaa. Yksityiskohtia on paljon ja asioista on saatu karmivia. Etenkin verinen Carmila saa kylmät väreet kulkemaan selkää pitkin.   
Äänimaailma on suhteellisen onnistunutta. Ainoa pieni asia, mitä en voi ikinä olla huomioimatta, on Leilan ääni. Siinä on asennetta, mikä sopii hahmolle, mutta se silti ärsyttää minua suunnattomasti. Tämä on tietenkin mielipidekysymys, joten voitte olla hyvin eri mieltä tästä.

Siinä todella lyhykäinen arvostelu minulta. x)

Thestrals soul

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Joulukuu 14, 2008, 11:14:49 »
Kuulostaapa hyvälle elokuvalle. Onko netissä mitään traileria ym tästä elokuvasta? En ole pahemmin aminea harrastanut, mutta tämä kiinnostaisi kovasto.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #5 : Joulukuu 14, 2008, 21:11:27 »
Thestral's Soul, ainakin youtubesta löytyy ihan kiitettävästi jos jonkin sorttista videota aiheesta. Vilkaisepa sieltä.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Thestrals soul

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Joulukuu 15, 2008, 17:30:34 »
Thestral's Soul, ainakin youtubesta löytyy ihan kiitettävästi jos jonkin sorttista videota aiheesta. Vilkaisepa sieltä.

Sinne sisiis käy meikäläisen tie..>>

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Tammikuu 03, 2009, 14:42:28 »
No, tää elokuvahan oli se mikä sai minut arvostamaan animea ja ylipäätäänsä pisti mut etsimään/ottamaan selvää muista animesarjoista ja elokuvista.

Elokuvaan törmäsin kyäkin vahingossa. Olin näet saanut ylipuhuttua äitini ostamaan Hopeanuoli dvd boksin ja äiskä kävi sitten ostamassa tuon hämeenlinnan anttilasta ja sai kaupanpäälle jonkin dvd lehden, missä oli uutuuksia ja arvostelut niistä. Vampire Hunter D:stä ei ollu arvosteula mutta se tuli vastaan heti ensimmäisellä sivulla jonka lehdestä avasin (mainos). Luin sitten sen selostuksen ja tuumasin vaan että hyvältä kuulostaa. Menin sitten nettiin kattomaan arvosteluja siitä kun en uskaltanut vain dvd:n kannen perusteella tuhlata paria kymppiä jos elokuva olisikin huono mutta eipä vainut kuin kattoa kuin paljon hyvää palautetta elokuva oli saanut arvostelijoilta ja nähtyäni pari kuvaa elokuvasta oli pakko hankkia se käsiini.

Ja minähän en varmaan pariin viikkoon muuta katsonutkaan kuin tuota elokuvaa. Upeasti tehty maisemia ja hahmoja myöten. Mutta yksi kohtaus ottaa kyä silmiin. Se on se missä Meier on näkevinään että D vie tytön pois ja sitä edeltänyt kohtaus missä Meier ja tää tyttö (nimeä en muista) keskustelevat.... jostain siinä peilin eessä.... Meierin piirteet hiukan vääristy siinä loppuvaiheessa... mutta muuten elokuva on täydellisellä ammattitaidolla tehty. Ihana goottimainen animeelokuva^^

Ainoa huonopuoli on tuo dubbaus, vaikka ilmeisesti tää enkkuväännös on pikemminkin alkuperäinen ääniraita (jos oikein ymmärsin). Mutta olen sitä mieltä että jos on kerran japanilainen animaatia on niin prkl saa olla myös ääniraita. Tuntuu vaan että nää ameriikkalaiset vetää vain överiks tän ääninäyttelyn. Ääninäyttelijät kun eivät ole minusta saaneet mitään persoonallisuutta ääniinsä, kaikki tuntuvat liian vaisuilta mitä näissä kaikissa enkuksi vedetyissä anime ääniraidoissa tuntuu olevan ongelmana.....

Lempihahmoni ovat Meier (kuka nyt ei voisi pitää tuosta sympaattista, tyylikästä pikku vampyyristä joka vain haluaa viettää ikuisuuden rakkaansa kanssa) ja D (se pikku "mustiin pukeutunut, kädelleen puhuva" -hiljaiseläjä).
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Kuolonsyöjätär

• Pieni Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Ylpeä Kuolonsyöjä
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #8 : Joulukuu 08, 2011, 17:28:30 »
Vampire Hunter D on niin sairaan hyvä. Olen lukenu mangankin mutta en oo kattonu Bloodlustia.. Pitäis varmaan ottaa tehtäväks kattoo se. Noh, oon kattonu pätkii tästä animesta.. mangana tää on aika paljon parempi, ja piirtotyyli on niin ihana! :'3 Watchanimeonista näkee kans tuon Bloodlustin. Joten suuntaan sinne sitten kun haluan katsoa tämän animen.. Youtubestakin näkee, mutta siellä ei ole kaikkia episodeja. Watchanimeonissa on kaikki episodit! o3o Meier.. nääh, ei ole mun makuun. 8/ Enemmin toi D. Hän on yksinkertaisen ihana! Vaikka onkin Damppyyri.. Silti hän on ihana. (Dampyyri on puoleks ihminen ja puoleks vampyyri.)
We stare at broken clocks, the hands don't turn anymore
The days turn into nights, empty hearts and empty places

- Bring me to horizon suicide season