Kirjoittaja Aihe: Kirjahyllyjenne sisältö (vol 2)  (Luettu 18740 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Kirjahyllyjenne sisältö (vol 2)
« : Tammikuu 07, 2008, 18:03:25 »
//Muok. 03/09 Hyvät ihmiset, olen juuri poistanut tästä topicista kasan pelkkiä listauksia. Ideana olisi saada jonkinlaista keskustelua aikaan, tai edes kertoa tarinoita kirjojen takaa eikä pelkästään listata, mitä kirjoja hyllyssä tarkalleen on ja missä järjestyksessä... Eli nyt vähän viitsimistä peliin! -Vilena//

Edellinen topic oli jo aika suuri, aloitamme siis uuden :)

Millaisia kirjoja löytyy sinun kirjahyllystäsi? Ovatko ne uusia vai vanhoja, oletko itse ostanut ne vai saanut ehkä lahjaksi tai perinyt joltakulta jotain vanhoja teoksia? Suositko enemmän klassikoita hyllyssäsi kuin ns. populäärikirjallisuutta? Valitsetko huolella kirjat, jotka hyllyysi päätyvät? Ostatko paljon kirjoja omaksesi? Onko kirjojen seassa joitain helmiä, joista olet erityisen ylpeä ja iloinen? Minkä kirjan olet hankkinut viimeksi, ja minkä kirjan haluaisit saada seuraavaksi? Luetko kirjahyllysi kirjoja useamman kerran läpi, vai onko joukossa kenties sellaisiakin kirjoja, joita et ole vielä(kään) lukenut?

Minun kirjahyllyni on varsin vaatimaton. Oikeastaan, mulla ei edes ole kirjahyllyä! Suurin osa omistamistani kirjoista on Pottereita, jotka mahtuvat hyvin yöpöydän alahyllylle. Lisäksi sieltä löytyy muutama Ilkka Remeksen kirja sekä Viivi ja Wagner -sarjiskirja. Toinen osa kirjoistani onkin sitten tuossa lipaston päällä korissa. Siitä löytyy Stephenie Meyerin Twilight ja New Moon (pian myös Eclipse, jonka olen jo netistä ostanut), Ompele ja neulo sekä Sinuhe Egyptiläinen. Nämä ovat uusimpia kirjoja, ja olen saanut ne kaikki lahjaksi. Vaikka rakastankin uusia kirjoja (ja etenkin niiden tuoksua!) en silti osta kirjoja itselleni useinkaan. Suurin osa kirjoistani on siis saatu lahjaksi, ja olenkin aina hyvin iloinen, kun saan uuden kirjan lahjaksi. Toisaalta, olen ehkä niitä ihmisiä, jotka haalivat itselleen vain tiettyjä kirjoja. Voin hyvin lainata kirjastosta sellaiset kirjat, joita ei ole aivan pakko saada itselle. Mutta ne kirjat, joista eniten pidän, ovat mukava olla aina käden ulottuvilla. Kirjoillani on siis jonkinlaista tunnearvoa. Tähän vaikuttaa erityisesti se, että suurin osa on lahjoja, joten ne kaikki muistuttavat minua jostakin. Joskus on ihan mukavaa ottaa joku kirja käteen, vähän selailla sitä ja ajatella häntä, jolta sen sain. Tai tilannetta, jossa ostin kirjan. Katsella läpi sivuja, jotka ovat kymmeniä kertoja luetut, tai ihailla vielä aivan uudelta näyttävää kirjaa. Jos minulla olisi enemmän rahaa pantavaksi kirjoihin, ostaisin niitä enemmän, sillä kirjakaupat ovat kaupoista parhaita, ja niistä löytyisi aina jotain ihanaa mukaan. Ehkä jossain vaiheessa elämää saan hankkia ihan oikean kirjahyllynkin!
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2009, 16:12:48 kirjoittanut Vilena »
Humor me.

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Kirjahyllyjenne sisältö (vol 2)
« Vastaus #1 : Tammikuu 07, 2008, 20:14:02 »
Oi voi, miun kirjahylly on kovin iso. Itseasiassa miulla on kolme kirjahyllyä, joissa jokaisessa on viisi tasoa. Ei minulla kaikilla tasoilla kyllä kirjoja ole. Siellä on koriste-esineitä, leffoja, valokuvia jne.

Varsinaisia romaaneja miulla on melko vähän. Kuusi ensimmäistä Potteria, Sormusten Herra, Hobitti, Silmarillion, Keskeneräisten tarujen kirja, Pikku Naisia, Velhon oppipoika (se on oikeastaan erään sarjan ensimmäinen opus, mutten ole saanut muita teoksia sarjasta hankittua), Kiven vartija (sama koskee tätäkin), sekä muutama Replica-sarjan kirja ja yksi Goosebumps. Harry Potterit olen kaikki ostanut ihan kaupasta, tosin osan olen saanut lahjaksi. Sormusten Herran sain viime vuonna joululahjaksi ja loput olen ostanut kirpparilta. Minulla on toki muitakin romaaneja, mutta ne olen tunkenut syvälle kaapin syövereihin. Olen nimittäin hyvin tarkka siitä, mitä kirjoja kehtaa esitellä.

Yhden tasollisen verran minulla on koulukirjoja. Pitäisi oikeastaan myydä niitä, mutten ole saanut aikaiseksi.

Yhden tasollisen verran minulla on myös Aku Ankan kansioita. Meille on tullut Aku Ankka niin kauan kuin muistan. Jo kauan ennen syntymäänikin. Loput kansioista on mökillämme, vain kuusi uusinta pidetään täällä.

Yhden tasollisen verran löytyy astrologiaa, unia ja muuta mystistä käsitteleviä kirjoja. Ne olen metsästänyt kaikki kirpputorilta. Astrologiaa olen vapaa-ajallani harrastanut jo useita vuosia.

Yksi tasollinen on täynnä sanakirjoja. Minulla on kaksi englannin, kaksi italian, yksi ruotsin ja yksi sellainen sanakirja, josta löytyy kaikkien Euroopan tärkeimpien maiden turistisanasto. Sitten on vielä sellaisia sanastoharjoituskirjoja eri kielillä.

Yhdellä tasolla on pahvisissa lehtikoteloissa kaikki omistamani lehdet. Lähinnä witchiä, yhden vuoden ursa-lehdet ja muutamia yksittäisiä poikkeuksia.

Yhden tason olen omistanut mangalle. Inuyashaa on 24 ensimmäistä osaa ja Salapoliisi Conania numerosta 20 eteenpäin aina joka toinen numeroon 38 asti (ostetaan kaverin kanssa vuorotellen, ettei tulisi niin kalliiksi), sekä sitten muutama aikaisempi numero, jotka olen kirpparilta nyysinyt. Samalla hyllyllä on myös Nemi-lehteni, niitä on 7 kappaletta.

Mitäs vielä? *pälyilee hyllyjään* Juu, aivan. Yhdeltä hyllyltä löytyy vielä kirjoja. Se on oikeastaan melko epämääräinen hylly. Sillä on kaikkea sekaisin. Enimmäkseen sillä on sarjakuva-kirjoja. Don Rosan kokoelmia ja muuta vastaavaa. Sekä sillä hyllyllä on myös avaruutta käsittelevät kirjani. Niitä on 8 kappaletta. Harrastin avaruuttakin jossain vaiheessa, nyt se innostus on kyllä jo laantunut. Samalta hyllyltä löytyy myös yrttikirjani, niitä on neljä kappaletta. En tue teollisesti valmistettuja lääkkeitä, vaan pyrin ensiavuksi hyödyntämään luonnon omia menetelmiä. Sitten siinä on vielä nuottini.

Siinä taisikin olla kaikki kirjalliset hyllyni. Muilla hyllyillä on sitten kaikkea turhaa tilpehööriä, joka teitä tuskin kiinnostaa ^^
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa Jazmín

• Vampyyrityttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #2 : Tammikuu 08, 2008, 11:55:17 »
Kirjahyllyssäni on noin vähän yli sata opusta. Siellä on osa Pottereista, (En ole vieläkään saanut hankittua kaikkia) Taru Sormusten Herrat ja muita sekalaisia fantasiakirjoja. Suurimman osan olen ostanut kirjakaupasta tai kirjakerhosta, mutta olen myös hankkinut joitain tosi hyviä kirjoja kirjastojen poistetuista kirjoista halvalla ja pari on kirpputoriltakin. Aika paljon on myös saatu lahjaksi.

Sitten on Goosebumps (kirjoitetaankohan se noin?) kirjoja, replicoita, sisters klub kirjoja ja jokunen Neiti Etsivä, joita luin pienempänä. Olen lukenut melkein kaikki kirjahyllyni kirjat useampaan kertaan, lukuunottamatta uusimpia ja yhtä en ole lukenut kertaakaan. Sitten on sekalainen joukko äidiltä saatuja aika vanhoja kirjoja. Minulla on myös aika paljon lastenkirjoja, mutta ne ei tilapulan takia mahdu kirjahyllyyn.

Seuraavaksi pitäisi hankkia vielä puuttuvat Potterit ja Septimus Heap sarjan(en muista kuka on kirjottanut) jatko-osa. Onneksi sain joululahjaksi lahjakortin kirjakauppaan :)
"You shine so bright it's insane, you put the sun to shame."

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #3 : Tammikuu 08, 2008, 17:23:11 »
No niin, kirjahyllyni on nyt siivottu. ;) Joulusiivouksessa monia kirjoja vaihtoi paikkaansa ja moni kirja lähti hyllystä, mutta kyllä niitä uusiakin tuli. Kirjahyllyn sisältö koostuu nykyisin muutamien eläintietokirjojen ja yleistieto-opuksien, lintukirjan, sekä Suomen historiasta kertovan niteen lisäksi kaikenkarvaisesta kaunokirjallisuudesta. Sivistyssanakirja ja suomi-englanti-suomi sanakirjat ovat tilanviejinä myös, sekä kattava kokoelma suomeksi käännettyä InuYashaa. Ranma½-kokoelmani on jälleen kasvanut ja kirjahylly sai täytteekseen myös Nemi-sarjakuvaa. Opas hevosten piirtämisestä (en ole muuten käyttänyt kertaakaan! Koska piirrustusoppaat ovat turhia ja typeriä) lähti laatikkoon, joka lähti vintille säilytykseen. Mitään kirjoja ei ole heitetty pois. ;)

Kirjahyllyssä on yhdellä hyllyllä sekalaista tavaraa, yhdellä hyllyllä tietokirjoja ja kaikkea muuta sellaista, kuten pari Guinnesin ennätyskirjaa ja niin edelleen. DVDt ovat löytäneet paikkansa television lähettyviltä, joten niitä ei nähdä kirjahyllyssä. Sekalaisen tavaran hylly omaa pari korurasiaa, itsetekemiäni savikippoja sisältöineen, meikkipussin, hiuslakkapurkin ja kaikkea muuta pientä roinaa. Kirjahyllyn päällinen oli ennen tavaraa täynnä, mutta nyt siivotessani tavarat saivat uuden järjestyksen ja kirjahyllyn päällä on stereot ja kirjahyllyn yksi hylly on pyhitetty levyille.

Kirjahyllystä löytyy nyt mangan ja tietokirjojen lisäksi Potterit, sekä kaikelaista hevoskirjallisuutta ja pari koirakirjaa, kauhukirjallisuutta, fantasiaa ja monenlaista muuta. x) Kirjahyllyni kaipaa Tolkienia, Stephen Kingiä ja Cornelia Funkea, joiden eräitä teoksia aion tässä lähiaikoina tonkia antikvariaatista tai mahdollisesti kysyn kirjakaupan tädiltä, voisiko hän tilata nuo kaipaamani kirjat, jotka valikoimasta puttuvat. Täydennystä hyllyyn siis tarvittaisiin. Kirjahyllyn vieressä on myös pari lehtikoria, jotka sisältävät lehtiä Aku Ankasta Demiin ja Suosikkiin, ja kaikkea siltä väliltä, sekä vanhoja postimyyntikuvastoja sun muuta.

Kirjahyllyn kaapeissa on vanhoja koulukirjoja, sekä minun että äitini vanhoja kirjoja, ja satukirjoja. Niitä on vanhoja ja uusia. Lisää kirjoja on äidin kirjahyllyssä, josta minäkin käyn sieppailemassa luettavaa jos oma hylly ei lukuhimoa tyydytä. x) Äidin hyllyssä on ties mitä kirjoja, Aleksis Kiven Nummisuutareista Danielle Steelin kirjoihin. Osa kirjoista on isän, osa äidin, osa papan vanhoja.

Kirjat tulevat lahjaksi sukulaisilta, kirjakaupasta, tai sitten ihan marketeista tai mahdollisesti kirpputoriltakin. ;) Myös Antikvariaatista on tullut kirjoja osteltua, Oulussa, keskustan tuntumassa on se yksi pieni antikvariaatti, siellä yleensä käyn. Kirjojen lisäksi siellä on paljon levyjä ja muuta tavaraa... Mutta pitäisi sinne lähteä metsästämään noita opuksia jotka tahtoisin omakseni... 

~Moondancer (lulituikku)

Dana

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Tammikuu 14, 2008, 19:45:11 »
Minun kirjahyllyni (kirja)sisältö on kovin niukka, sillä suurin osa kirjoista on vanhempieni (ja luen osittain samantapaisia kirjoja kuin he). Mutta ne harvat minun omat kirjat on helposti laskettavissa.
Potterit lukuun ottamatta uusinta *odottaa innoissaan suomennosta *virn ;D**
Hobitti, josta pidän erityisen paljon.
Muutama Forgotten realms (noinkohan se kirjoitettiin?).
Muutama vanha Tiina- sarjan kirja, kovin on pitkä aika kun viimeksi niitä olen avannut.
Rei Shimuroita pari kappaletta, niihin ihastuin jostain syystä vaikka muuten en japanilaisesta kirjallisuudesta välitä.
Lisäksi joitain lahjaksi saatuja ns. "pikkukirjoja", joita on kyllä useampi kappale.
Ja tietysti Narnian tarina, se iso missä on kaikki.

Vanhemmilta löytyy sitten erinäisiä opuksia, mm. TSH, useampia Mary Higgins Clarkin, Remeksen ja muiden kirjailijoiden kirjoja kirjoja (yhteensä kuusi kirjahyllyllistä, joten en ala kaikkia luettelemaan). :)

Saan jonkin verran kirjoja lahjaksi, mutta ostan myös itse jos näen sellaista minkä haluan. Ja yleensä rakastan kaikkea fantasia kirjallisuutta joten on vaikea sanoa mistä pidän eniten.

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
« Vastaus #5 : Tammikuu 19, 2008, 18:54:12 »
Kirjahyllyni on IKEA:n valkoinen vanerihuiskale pahvisella taustalevyllä, ja olen omistanut sen ihan pienestä pitäen (jolloin sen alakerrokset tosin toimittivat nukkekodin arvokasta virkaa, kirjoja kun en neljä-viisivuotiaana pahemmin lukenut). Se on nököttänyt tuolla paikalla yksitoista vuotta: vaikka huoneen järjestys on muuttunut, on kirjahylly pysynyt oven vieressä. Siitä on kätevää rynnätä hakemaan joku tarpeellinen opus, ja kaapin ollessa epäsiisteimmillään ihmiset eivät säikähdä tyyliin "millainen mörkö tuolla asuu." Nyt kirjahyllyni on kuitenkin erinomaisessa järjestyksessä: kävin sunnuntaina läpi koko hössäkän, lajittelin kirjat omiini ja pikkusiskojeni kirjoihin sekä noukin kaikki hyllyyn eksyneet pikkuesineet (levyt, hajuvedet, joululahjapakkaukset) ja järjestin nekin omille paikoilleen. Kirjaston kirjoille pyhitin ylähyllyn, niin että niitä ei tarvitse etsiä ympäri taloa eräpäivänä, alahyllylle taas laitoin kesällä mahdollisesti kirpputorille katoavat lastenkirjat.

Omistan tällä hetkellä melko paljon kirjoja: saan niitä usein lahjaksi merkkipäivinä, ja kun ihmiset tietävät, että luen paljon, antavat he mielellään "käyttölahjoja". Lisäksi hamstraan äitini vanhoja kirjoja isoäidin vintiltä, vaihtelin aikaisemmin kirjoja serkkujeni kanssa ja toki myös ostelen silloin tällöin hyviä kirjoja. Tällä hetkellä tuosta löytyy monenlaista kirjaa: niin muumiaiheista kuin Sauli Niinistöäkin, Härköstä ja Anna Gavaldaa. Iältään kirjani ovat melko sekalaisia: löydän hyllystäni Aapisen vuodelta 1962 ja useamman vuonna 2007 painetun kirjasen.

Ostan paljon kirjoja, mutta lähinnä alennusmyynneistä ja sattumanvaraisia teoksia kirjakauppakäynneiltä. Kirja ei ole koskaan heräteostos, vaikka tuolta löytyy muutama sellainenkin tapaus, jotka olen ostanut ”viisi kolmen hinnalla” –kampanjasta, aloittaen, mutta en koskaan lopettaen lukemista. Nekin käyn joskus läpi (: Hyllyssä olevat kirjat on kuitenkin suurimmilta osin luettu läpi useammin kuin kerran, Roald Dahlin Matildan lasken lukeneeni pienenä ainakin viisitoista kertaa :)

Kirjahyllyssäni on selkeä järjestys: ylimpänä ovat kirjaston kirjat, ne, jotka aion lukea, sitten kirjat, jotka ovat hyviä, ja joita luen säännöllisesti, alempana vähän nuorempana lukemani sarjakirjat. Oikeastaan hyllyni kertoo minusta aika paljon: oli aika, jolloin luin kasakaupalla sekalaisia nuortenkirjoja, aika, jolloin luin hevoskirjoja ja aika, jolloin vähensin lukemista lukien lähinnä paksuja klassikoita. Hyllyssä on tilaa, kunhan sitä sinne tekee, enkä juuri valikoi sinne laittamiani kirjoja: en piilottele kirjoja pahvilaatikoihin. Tokihan hyllystä löytyvät omat helmensä: ne, joilla on tunnearvoa ja ne, jotka ovat erityisen hyviä ja mieleenpainuvia. Kuitenkin hylly on tasa-arvoisessa järjestyksessä: mitään esillenostoja kirjastomalliin en harrasta.
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #6 : Tammikuu 23, 2008, 21:09:05 »
Minulla on oikeastaan kaksi kirjahyllyä. Toinen on aivan täynnä ja toinen vain puolillaan 8puolet on sitten jotain muuta roinaa). Yhteensä, jos ajattelen hyllyjen määrää, niitä on...hmm.. (en voi laskea niitä nyt) jotain 7. Minulla on siis 7 "riviä" kirjoja. Näiden joukkoon mahtuu niin klassikoita (mm Sinuhe egyptiläinen), fantasiaa (Potterit, Narnian tarinat, Susanna Clarken Jonathan Srtange ja Herra Norrell, TSH), seikkailu, etsivä-ym kirjallisuutta (viisikot, Agatha Christie, Henning Mankell), kuin sellaista kevyttä lukemista (Sweet Valley High, Sisters Club^^ näitä kyllä tulee enää nykyään aika harvoin luettua). Ja sitten lukuisa määrä kirjoja, joita en jaksa luokitella sen tarkemmin.. Erilaisia sarjoja ym..)  Pari kirjallisuuden lajia loistaa poissa olollaan, elämäkerrat ja historia kirjat (tosin pari sellaista saattaa olla mutta ne eivät ole omiani). Sarjakuviakin (lähinnä aku ankkoja ja tenavia) löytyy myös aika liuta.
Oma lukunsa ovatkin sitten kokonainen liuta koulukirjoja, mutta niille ei tilaa ole hyllyistäni löytynyt, vaan ovat siistissä(*köhköh*) pinossa lattialla olevassa pahvilaatikossa (tai sen välittömässä läheisyydessä). Koulukirjoihin lasketaan myös kaikki sanakirjat (3 venäjän, yksi englannin ja yksi ruotsin. Venäjästä on lisäksi pari muuta kirjaa sanakirjojen ja koulukirjojen lisäksi. Vähän tullut hankittua ylimääräistä materiaalia).
Ja tietysti pitää muistaa, että kaikki kirjani eivät läheskään mahdu näihin hyllyihin. Iso osa on jossain laatikoissa/koreissa kaappien pohjalla. Nämä kirjat ovat niitä, joita luen harvemmin. Välillä kannan kirjojani myös  pikkuveljieni hyllyihin.

Kirjoja minulla on siis paljon ja luenkin niitä ahkerasti, aina mahdollisuuksien mukaan. (tosin nyt kirjoitusten lähestyessä lukeminen on valitettavasti jäänyt aika vähälle). Kuulun niihin ihmisiin, jotka rakastavat lukemista. Ostan kirjoja mahdollisuuksien mukaan omiksi. Varsinkin niitä, jotka haluan lukea useampaan kertaan. Seuraavana hankintalistallani on Charles Dickensin Oliwer Twist. Täytyy vaan katsoa, koska saan aikaiseksi hankkia sen. Paikallisesta ei ainakaan ihan suoraan saa, pitäisi tilata. ehkä sitten, kun kaupungissa käyn, käyn tutkimassa kirjakaupat...

Osa kirjoistani on aika vanhoja, osa uudempia. Jotkut ovat suorastaan ikäloppuja (mm runotytöt). Jotain kirjoja olen saanut isovanhemmiltani^^ Minusta vanhoja kirjoja on kivempi lukea, kuin uusia. Valitettavasti kirjakaupoista harvemmin saa vanhoja kirjoja (divareista kyllä saa...). Tosin osa kirjoistani haisee aika pahalla (on saatettu säilyttää aika kauankin pihavarastossa. Ei tee hyvää). vanhoissa kirjoissa on usein hieman erilainen tunnelma.  Ja ehdottomasti luen kirjan ihan paperisena kirjana, kuin jostain netistä. ei ole ollenkaan sama asia (olenkin kirjaston suurkuluttaja, kun ei rahat riitä ostaa kaikkia mahdollisia kirjoja. Haluaisin oman kirjaston :D)

~Xanie
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2008, 14:26:42 kirjoittanut Xanie »
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

riikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Tammikuu 31, 2008, 14:33:41 »
Minulla ei oikeastaan ole kunnollista kirjahyllyä. Oli ennen sellainen ruma valkoinen joka oli täynnä jotakin replicoita sun muita goosebumpseja mutta heivasin koko hyllyn menemään muutama vuosi sitten. Seinälläni on vähän alle metrin (?) levyinen taso joka on omistettu Pottereille. Ensin englanninkieliset 1-7 ja sitten suomenkieliset, 1-6 oikeassa järjestyksessä aina. Tuo pieni potterhylly on aarteeni, siihen en muita kirjoja laita. Tuossa on kuitenkin tavallaan kaksi tasoa, joista alempi varsinainen "kirjataso". Ylemmällä tasolla säilytän yleensä kirjaston kirjoja, joitakin koulujuttuja ja muuta roinaa.

Toinen kirjojen säilytyspaikka on suunnilleen metrin korkuinen cd-hylly. Hyllyssä on tavallaan 12 lokeroa, aina kaksi vierekkäin. Itse cd-levyt täyttävät vain kaksi lokeroa ja välitasoja saa vedettyä pois. Tuonne olenkin laittanut loput kirjani, vaikka vähän huonosti tuo "kirjahyllynä" toimii. Olen saanut suuren osan kirjoistani lahjaksi. Anne Frankin Päiväkirja, Henning Mankellin Riian verikoirat, Åsa Larssonnin Aurinkomyrsky, Eppu Nuotion Musta ja Bo Capellanin Kesän varjot ovat teoksia jotka olen saanut kummeiltani joulu- ja syntymäpäivinä. Olen saanut toiselta kirjafriikiltä, iskältä, lahjaksi mm. Agatha Christien Roger Ackroydin murhan, Golfkentän murhan ja Herkuleen urotyöt. Huvittavaa on, että vaikken ikinä ajattele pitäväni dekkareista, niin kuitenkin Christien kirjoja luen silloin tällöin.

Olen huomannut nettiantikvariaatit varsinaisiksi kirjataivaiksi, niistä olenkin löytänyt täytettä tuohon hyllyyn mm. lempikirjojeni Stephen Kingin Piinan ja Hohdon muodossa. Englanninkielistä kirjallisuutta olen kahminut vain parin kirjan (+ Potterit) verran. Edgar Allan Poen novellikokelma Tales of Mystery and Imagination sekä tuo Kingin Misery. Minua harmittaa kirjoissani se, että omistan niin paljon pokkareita. Pidän paljon enemmän kovakantisista kirjoista. Kuitenkin esim Englannista oli jopa vaikeaa löytää kovakantisia (Pottereiden perässä lähinnä juoksin) kirjoja kun kaikki tuntuivat olevan pehmeäkantisia.

Itse olen hankkinut sitten vielä joitakin vähemmän tunnearvoisia kirjoja kuten Nancyn ja Da Vinci-koodin. Tove Janssonin muumikirjoja metsästin Suomalaisesta pari, Muumipeikko ja pyrstötähti sekä Taikatalvi. Noistakin jälkimmäinen on pokkari, hintaa sillä oli 6e, kun taas kovakantisella 21e. Haluaisin itselleni omaksi lisää Kingin teoksia, ehkäpä Naisen raivon, jonka olen aloittanut kolmeen kertaan mutten ikinä ehtinyt lukea loppuun. Myös Roald Dahlin novellikokoelman ottaisin mielelläni ja sitten jonkin oikein paksun ja ihanan kirjan, en tosin tiedä mikä sellainen teos voisi olla.   

En oikeastaan tiedä pidänkö enemmän vanhoista vai uusista kirjoista. Käytettyjä ostettaessa hyvänä asiana on yleensä edullisuus ja kierrätys, pidän myös siitä että kirja on luetun näköinen. Toisaalta minusta on ihanaa ostaa kirjakaupasta uudelta tuoksuva kirja, joka natisee kun kannen avaa ensimmäistä kertaa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2008, 14:38:02 kirjoittanut riikka »

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #8 : Helmikuu 18, 2008, 19:31:30 »
Tälle tytölle ei suinkaan yksi kirjahylly riitä vaan tällä hetkellä hyllyjä on kolme, ja kovin nopeasti tuntuvat täyttyvän... Kirjahyllyissäni lienee yhteensä parisensataa teosta (arvio, sillä en ole laskenut kirjojani aikoihin). Kirjoja on oikeasti ihan laidasta laitaan: löytyy klassikoista populäärikirjallisuuteen, satukirjoista maalausoppaisiin, lyriikkakokoelmista antiikin kirjallisuuteen, venäläisistä klassikoista dekkareihin, pokkareja ja kovakantisia, kuvakirjoja ja romaaneja, kaikenlaista. Kirjat ovat myös päätyneet kokoelmiini erilaisia reittejä: osa on äidin tai isän vanhoja, osa peritty mummolta. Suurimman osan olen kuitenkin kaiketi ostanut itse tai saanut lahjaksi (saan monesti syntymäpäivä- ja joululahjoiksi kirjoja).

Kirjahyllyyni pääsevät oikeastaan mitkä tahansa tarpeeksi mielenkiintoiset opukset. Uusimpia hamstrauksen kohteita taitavat olla Paulo Coelhon kirjat, Italo Calvinon kirjat ja erilaiset runoteokset. Erityisen iloinen olen aina uusista hyvistä kirjoista. Toki kokoelmassani on muutamia helmiä, vaikkapa kaikki kirjani, joihin olen saanut kirjailijalta omistuskirjoituksen. Myös vanhat Jane Austen -kirjojen painokset ovat todella ihania kuvituksineen päivineen.

Kirjahyllyn kirjoja luen vaihtelevasti. Osan kirjoista olen lukenut monen monta kertaa. Sitten on sellaisia kirjoja, jotka olen lukenut vain kerran, mutta joista en halua luopuakaan. Välillä jotain kirjoja tulee vietyä divariin (ja takaisin tulee yleensä vaihdossa tuplasti enemmän kirjoja...). Ja pakko myöntää, että niitä lukemattomiakin kirjoja hyllyssä nököttää... Ehkäpä saan ne luettua vielä joskus.

Voisinpa tämän entryn siivittämänä harkita taas kirjojeni laskemisoperaatiota. Pääsisipä taas paremmin selville, mitä kaikkea hyllystä löytyikään. Kaiken kaikkiaan kirjat ovat kyllä ihania <3

Nordamien

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Helmikuu 21, 2008, 13:17:35 »
Kirjahyllystäni löytyy tällä hetkellä vaikkas mitä, sinänsä outoa kun en osaa lukea tai no, en jaksa pahemmin kirjoja juuri nyt lukea.

Potterit eivät hyllyssä ole, ne ovat mystisesti levittäytyneet ympäri huushollia, koska niitä lukee muutkin kuin minä. Mutta niille on kyllä varattu omat hyllymetrinsä, joka tällä hetkellä ammottaa tyhjyyttään, paitsi PVP'n englantiversio siellä yksistään könöttää.

Ylähyllyllä on vuosikirjoja, ei sinne muita sopisi edes laittaa, menisi meinaan tuo tyylikäs punasävy rikki. Eli jostain kahdeksankymmen luvulta tai aikaisemmasta niitä on keräilty ja tällä hetkellä on minun vastuulla katsoa, että pysyy kirjat oikeilla paikoillaan, vuosittaisen laskun kyllä kuittaa faija. Ainakin toistaiseksi.

Toisiksi ylin hylly on kotimaista kirjallisuutta, koska itse en niin mahtipaljoa kirjoja omista, niin faija ja äiti on sitten täyttänyt hyllyä omilla kirjoillaan. Löytyy Lehväslaiholta puolen tusinaa kirjaa, Soininvaaran (Taavi, ei Osmo) kirjallisuutta löytyy muutamankin kirjan edes, Utriota, Tuuria ja kaikkia näitä perus Tervoja, Päätaloa ja Paasilinnoja kunnes päästään minun puolelle jossa tällä hetkellä on Hämeen-Anttilan kirjoja, Vareksia Mäeltä, muutama random nuortenkirja, jotka lahjaksi sain joskus vuonna kivi ja pyörä. Remeksen kirjoja on peräti kolme eksynyt hyllyyn, kun en hänestä pidä, mutta monet sitten luulevat toisin. Tietenkin kunniapaikalla omalla jalustallaan, on tuo kirjallisuuden klassikkoteos, viime vuoden kiistaton ykköskirja elikäs Rakkaudella, Hynynen.

Parit alemmat hyllyt on täynnä jotain randomeja ulkomaisia kirjoja, siis non-suomalaisten kirjoittamia. Puolet suunnilleen jotain fantasiaa ja toiset puolet kaikkea mahdollista Guinnesin ennätystenkirjoista alkaen.

Exhausted

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Maaliskuu 08, 2008, 15:43:47 »
Minulla oli paljon kirjoja, mutta nyttemmin iän karttuessa, on tullut aika antaa omia kirjakerhokirjojaan siskon tytöille ja serkuille. Pari vuotta sitten kirjahyllyni täyttyi hevos- ja Goosebumps- kirjoista, mutta nykyään sieltä ei löydy kuin kolme viimeisintä Potteria, Yrjö Kokon Pessi ja Illusia, sekä koulukirjat. Ja taitaa sieltä löytyä Narnian tarinatkin. Joitakin tietokirjoja löytyy myös, mutta niitä on hädin tuskin avattu. Hieman huono omatunto, koska äiti käytti niihin aikoinaan suuren summan rahaa. Ehkä niille tulee vielä käyttöä, toivotaan näin! Hevoshoitolan sisarukset- kirjasarja on ainut, minkä olen hevoskirjoista pitänyt itselläni (hevostietokirjojen lisäksi).

Aivan meinasin unohtaa, löytyy minulta vielä Vigdis Grimsdottirin Z-rakkaustarina. Se on vaikuttanut minuun todella paljon. Ehkä hieman vaikeaa luettavaa, mutta herätti joka tapauksessa paljon ajatuksia ainakin itselläni.

Ja tuosta Pessi ja Illusia- kirjasta pakko vielä sanoa, että kannattaa ehdottomasti lukea! En ole mitään noin hienoa koskaan lukenut. Kirja on vanha, tarina niin ihana. Aion varmasti lukea lapsilleni sitten joskus! :)

Hiflis

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Maaliskuu 08, 2008, 21:20:46 »
Niin, no ei minullakaan oikeastaan kirjahyllyä ole, kirjat ovat sellaisessa hyllyssä, joka jää kerrossänkyni ylemmän ja alemman sängyn väliin. Manga- ja muutkin sarjakuvakirjat ovat sitten tosin ihan hyllyssä, mutta ei niistä nyt tähän niin paljon. Mutta toivon, että jonain päivänä minulla olisi oma kirjahylly, joka sisältäisi sitten ne kaikki tärkeimmät kirjat.
Useimmat kirjani olen joko ostanut itse aivan kirjakaupasta tai toivonut esimerkiksi syntymäpäivälähjaksi. Kuitenkaan kirjoja ei tule kamalasti yleensä osteltua, koska kuten moni on varmaan huomannut, kirjat maksavat uutena aikas paljon. Kirppareiltahan toki myös yritän parhaani mukaan tehdä löytöjä, mutta voin myös myöntää että olen aika saamaton, mitä tulee valtavien kirjakasojen läpikäymiseen...

Hyllystäni ensimmäiseksi paistaa tietysti koko Potter- sarja, suomennettuina teoksina. Niiden seuralaisena löytyy myös ainut englanninkielinen kirja, Harry Potter and the half- blood prince.
Seuraavana vuorossa on myös mielestäni todella loistavat kirjat, Mustesydän ja Musteloitsu- kirjoittanut Cornelia Funke.
Niiden jälkeen löytyy Maameren tarinat 1-4  -kirja jonka on kirjoittanut Ursula K. Le Guin.
Narnia, johon sisältyy kaikki seitsemän tarinaa, löytyy myös. Ja senhän on kirjoittanut C.S. Lewis.
Hyllystä löytyy myös Pikku Prinssi - kirjoittanut Antoine De Saint-Exupéry, jonka olen saanut äidiltäni.
Myös Hevosen Vuosi- tarina Juholan kartanon laumasta on pääsyt mukaan. Kirjoittanut Sini Seppälä- Vanhala ja Pauli Vanhala.

Noiden vähäisten kirjojeni lisäksi hyllystä löytyy sekalainen seurakunta hevoskirjoja, mm. Nummelan Ponitalli- sarjaa. 

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2008, 21:30:07 kirjoittanut Hiflis »

kunks

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Maaliskuu 09, 2008, 23:23:39 »
Minulla on sama ongelma kuin kummillani, eli pakko ostaa kaikki hyvät kirjat. Kirjahyllyni on vielä melko pieni, koska kirjoja joita haluaisin on vaikea löytää ja en saa aikaiseksi tai minulla ei yksinkertaisesti ole rahaa. Minulla on myös pakkomielle pitää kirjat aina oikeassa järjestyksessään. Kaikilla kirjoilla on oma paikkansa hyllyssä.
 Ylemmällä rivillä ensimmäisenä on Gummeruksen suuri hevoskirja. Sain sen joskus joululahjaksi. sen vieressä on joitakin vanhoja satukirjoja jotka on minulle tärkeitä. Esimerkiksi muumikirjoja on muutama. Niitten jälkeen olen laittanut nuortenkirjat. Niistä tärkeimpiä ovat Bim mustakorva (todella kaunis kirja lukekaa!) ja Voltti -sarjan Poikkeustila. Olen myös kerännyt Narnioita ja minua häiritsää älyttömästi että minulta puuttuu yksi (Prinssi Kaspian). Ehkä vielä löydän sen jostakin. Ihastuin Arina Tanemuran 7-osaiseen manga-sarjaan Kamikazekaitou Jeanne ja ostin senkin sarjan (rahaa meni paljon :(). Itken melkein aina kun luen jotakin sarjan kirjaa. Minusta se on kauniisti piirretty ja koskettava.
Sitten on vielä Ponitallin uusivuosi, joka on yksi niistä harvoista hevoskirjoista joista pidän, ja jotakin Akkareita joita en vain jaksa viedä pois hyllystä.
No. Alemmalle riville olen laittanut kaikki fantasiatiiliskiveni. Erityisen ylpeä olen Taru sormusten herrasta -trilogian yhdistetystä painoksesta jossa on kaikki kolme kirjaa. Kirja on vieläpä se vanha painos, irtokansineen jossa kannessa on kuva vaaleanpunaiseen viittaan pukeutuneesta hahmosta. (joo, kuulostaa hölmöltä mutta ehkä joku tietää miltä se näyttää.) Pöllin kirjan suvun yhteiseltä mökiltä enkä tiedä kenen se on mutta en usko kenenkään sitä kaipaavan ;). Sitten on joitakin minulle tärkeitä fantasiatrilogioita ja -kirjoja, mm. Musteloitsu, sekä tietysti Potterit. Minulla ei harmi vaan ole kaikkia Pottereita hyllyssä koska osa on siskollani mutta hän ei keräile muita kirjoja kuin dekkareita joten ehkä saan kaikki vielä joskus. Viimeisenä hyllyssä on Vihervaaran Anna -sarja josta minulla on lähes kaikki osat.

Hyllystä puuttuu vielä monta kirjaa jotta se olisi minulle täydellinen :). Minun täytyy saada mm. Voltti -sarjan Liian iso rakkaus, Paahde ja Kaukametsän pakolaiset

Norma

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Maaliskuu 11, 2008, 17:04:11 »
Olen kerännyt kirjoja oikeastaan koko elämäni ajan ja onhan niitä tosiaan kerääntynyt. Olen pitänyt jo muutaman vuoden ajan kirjaa kirjanhyllyni sisällöstä ja tällä hetkellä määrä on jossakin 2 000 opuksen tietämillä, (en valitettavasti tiedä enää tarkkaa lukua, muutto ulkomaille sotki tilastoja kun haahuilin tyhmänä ympäriinsä ja Suomeen jäi isoja kasoja kirjoja odottamaan arkistointia). Tilaa kirjat vievät viiden kirjanhyllyllisen verran. Vuonna 2006 tein ennätykseni ostamalla vuoden aikana yli 600 teosta, johon toki auttoi kaksivuotinen pestini kirjakaupassa ja mukavan motivoiva henkilökunta-alennus, (vaikka se pieni olikin, sen vaikutus oli hirmuinen ja palkka tuli ja meni samalle firmalle).

Tuosta voikin päätellä, että ostan kirjani itse. Vanhempani ovat sanoutuneet irti "pikku" harrastuksestani jo aikoja sitten ja sukulaiset myötäilevät heitä. Iso raha kirjoihin menee, mutta kun ei niitä vain voi olla ostamatta ! Pirullisia. En kuitenkaan osta ihan kaikkia uusina, käytän hyväksi antikvariaatteja ja huuto.nettiä harvinaistempien etsimiseen, joita ei ole edes mahdollista saada enää kaupoista.

Syön kaikenlaista kirjallisuutta, mutta ehkä eniten hyllystä löytyy kauno- sekä tietokirjallisuutta. Se vaihtelee hiukan kausittain, neljä-viisi vuotta sitten minulla oli hirmuinen chick lit -kausi, kolme vuotta sitten se vaihtui historiallisiin romaaneihin ja kaksi vuotta sitten hurahdin tietokirjoihin. Viimeaikoina olen pistänyt merkille pakkomielteeni rahdata joka ikinen kaunokirjallinen klassikko hyllyyni, sillä "nehän nyt vain on PAKKO omistaa". Lievää klassikkokirjallisuuden aseman kärjistämistä, mutta se siitä.

Huvittava tapaus tapahtui vuosi sitten, kun vielä asuin Suomessa ja vanhempieni luona. Asuin tällöin vielä pienessä huoneessa ja sinne ei paljon muuta mahtunut kuin sänkyni sekä kirjani. Äitini teki (hänen mieltä) järkyttävän löydön kun huomasi, että olohuoneen katto alkoi pikkuhiljaa kallistua kohti lattiaa, (vanhempani asuvat todella vanhassa puutalossa). Muutamien raivokohtauksien jälkeen sain pitää kirjani, mutta jouduin muuttamaan huoneestani ja levittämään kirjat kahdelle eri huoneelle, jottei niiden paino keskittyisi liian pienelle alueelle.

robinette

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Maaliskuu 20, 2008, 17:13:47 »
Minulla on kaksi paikkaa kirjoille huoneessani. Yksittäinen seinään kiinnitetty hylly, jossa pidän kaikkia lemppareitani (tai kaikkia niitä lemppareita, jotka mahtuvat tähän hyvin rajoitettuun tilaan) sekä varsinainen kirjahylly, josta löytyy hyvin sekalainen seurakunta kirjoja eri elämänvaiheilta.

Lempparihyllyltä löytyy tällä hetkellä Potterit (ylläri), osa suomeksi osa englanniksi, Jane Austenin Ylpeys ja ennakkoluulo, Andreï Makinen Ranskalainen testamentti ja Tolkienin Taru sormusten herrasta. (Suosittelen muuten näitä kaikkia lämpimästi)

Sekalaisella hyllyllä taas majailee erilaisia lasten ja nuorten kirjoja, esimerkiksi Replica- ja Tiina-sarjaa (jotka on piilotettu alimmalle hyllylle) ja Astrid Lindgrenin kirjoja, klassikoita kuten Tuntematon sotilas, Humiseva harju ja Kolme muskettisoturia sekä sanakirjoja ja erinäisiä koulukirjoja.

Kamalan sotkuiselta tuo hylly näyttää, nyt kun aloin sitä tutkia :) Pitäisi varmaan siivota...

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #15 : Maaliskuu 22, 2008, 14:09:32 »
Minulla on yksi kirjahylly, jonka yksi ainut hyllytaso on omistettu kirjoille. Vähensin lukemistani tässä joku aika sitten, joten myös kirjakokoelmani hupeni.
Tältä kirjojen kohdalta löytyy vain muutama kirja. Potterit, Tuntematon Sotilas, Täällä Pohjantähden alla, Rakkaudella, Hynynen, mopokirja ja Prinsessapäiväkirjat- sarja. Alemmalla hyllyllä on kaikki lehteni, Demejä ja Cosmoja, sekä koulukirjat sekalaisessa järjestyksessä.

Ostan kirjoja melko vähän. Pienelle paikkakunnalle kirjaston valikoima on yllättävän rikas, joten sieltä minä useimmiten kirjoja lainaan. En oikeastaan pidä nykykirjallisuudesta, luen enemmän klassikoita. Vain muutaman nuortenkirjan (esim. Tuija Lehtisen Sara-sarja tai saman kirjailijan Mopo) sallisin hyllyyni. Uusin tulokas hyllyssäni on tuo Täällä Pohjantähden alla, ja seuraavaksi haluaisin haalia joitain vanhoja suomalaisten kirjoja. Mutta ne taitaa jäädä ostamatta, lainaan kirjastosta. Saa nähdä mikä kirja seuraavaksi liittyy nykyisten seuraan. :)
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Poissa Momo

• Varhain mummoontunut
  • Vuotislainen
    • Blogini
« Vastaus #16 : Maaliskuu 23, 2008, 00:09:37 »
Minun kirjahyllyni on käynyt pieneksi (enhän minä nyt tokikaan ostele usein kirjoja), joten voisin näin kauniisti sanoa, että pöydät, lattiat ja tuolit toimii tällä hetkellä osina kirjahyllyä. ^^

Hyllyistä ja niiden ulkopuolelta löytyy vähän kaikkea taidesarjakuvasta draamaan, mangasta fantasiaan sekä nukkekotikirjoihin ja takaisin. Suurimman osan olen lukenut, monet vielä useaan kertaan. Suku on aika lukuorientoitunut, yksi tätikin on töissä kirjakaupassa -> reippaasti lahjakirjoja ja esim. libristipainos-nuortenkirjoja, jotka täti sitten selailtuaan tyrkkää mulle. Itsekin tulee noita osteltua melko usein, varsinkin jos edullisempia osuu kohdalle. Viimeksi olen tainnut ostaa Kuoleman Varjelukset, sitä edellisiä olivat Full Moon wo Sagashite 1 & 2, Lukkosulaa ja lumpeenkukkia, Kiroileva siili 2, Ainakin tuhat laiva, Guru Guru Pon-chan 1 sekä Feeniksin kilta. Tässä siis viimeisen kuukauden kirjaostokset. Kirjoihin, joita en ole lukenut, mutta jotka hyllytilaani vievät, kuuluu läjä jonkun sukulaisen vanhoja nuortenkirjoja sekä Taru sormusten herrasta. Kuivaa, mutta erinomainen paino paperin suoristamiseen!

Tärkeimpiin kirjoihin kuuluvat Potterit tietenkin, Stravaganzat, Prinsessapäiväkirjat, jotkin mangat ja pari satunnaista opusta, jotka on useampaan otteeseen luettu.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 24, 2008, 11:59:38 kirjoittanut Momo »
Minäpä rakastan sinua niin paljon kuin on matkaa täältä kuuhun ja takaisin.

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #17 : Maaliskuu 30, 2008, 12:56:17 »
Kirjahyllyni kaksi ylintä tasoa on pyhitettty mangoilleni joita onkin  noin 152 kappaletta. Sarjoja ovat mm. Tsubasa reservoir chronicle, xxxHolic, Legal Drug, Bleach, Fruits Basket, Fullmetal Alchemist, Chrono Crusade, Death Note... Ja noin 15 muuta sarjaa. xD

Alimmalla tasolla on epämääräinen kokoelma tietokirjoja, koulutöitä ja romaaneja Sieltä löytyy esim. Suuri tarukirja, Narnian tarinat (se valtaisan kokoinen kuvitettu versio), Tolkien tarujen taustaa, Belgarath velhon tarina (Tämä oli aivan mahtava löytö! Vanha kirjastonkirja ilman sotkuja tai revenneitä sivuja 1 euro!) sekä suurin osa piirrustus ja maalaus oppaistani, joita on mangaoppaista temperamaalaukseen.

Lisäksi hyllyn viereltä löytyy kaareva metallihylly. Hyllyltä löytyy anime-lehdet, yksi mangaopas, tsubasan taidekirja ja loput romaanini Ja romaanit ovatkin Potterit 1-7, Taru sormusten herrasta yksissä kansissa, Silmarillion, hobitti, kultainen kompassi ja muutama hevoskirja. Lisäksi siinä komeilee lähes tyhjä Hello, kitty valokuvakansio.   
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Luisachenchenchen

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Huhtikuu 08, 2008, 18:29:42 »
Minulla on liian vähän kirjoja. Haluaisin ainakin kaikki klassikot. kirjoja tulee ostettua vähän liikaakin: minulla on monia kirjoja pokkarina ja kovakantisina..
Olen vielä semmoinen vaikea tapaus, että luen noin 100 kirjaa kuukaudessa. (mangaa ei lasketa..)Ja koska olen kaksikielinen (venäjä ja suomi), käyn saksalais painotteista koulua (saksaa suunnilleen joka päivä, kaikki muutkin tunnit saksaksi(paitsi suomi)) ja opiskelen englantia ja ruotsia.. Eli viisi kieltä.. Joissa haluan aina saada ihan sikana kirjoja joka kielelllä. Meillä on kaikki venäläiset klassikot, suomeksi ja tietenin venäjäksi englanniksi.. Ja suomalaisista klassikoista.. on melkein kaikki, viimeinen suuri vääryys korjaantui juuri eilen, kun ostin Minna Canthin pääteokset.. (Ja sanakirjoja on ihan jopa minunkin mielestä liikaa..Yksi hyllyllinen vain niitä..)

Mutta minä todellakin rakastan kirjoja!!

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #19 : Huhtikuu 12, 2008, 11:29:02 »
Suurimmaksi osaksi fantasiakirjallisuutta minulla on. No ne ovat aika vanhoja ja uusia, miten sen nyt ottaa. Olen saanut lahjaksi ja ostanut itse. En oikein katso, mitä hyllyyni laitan, joten se vähän pursuaa. En osta paljoa kirjoja. Mielestäni minulla on ihan kivoja kirjoja. En nyt muista, minkä kirjan olen viimeksi ostanut. Jotakin sarjakuvakirjoja haluaisin hyllyyni. Hyllyssäni on toki kirjoja, jotka luen useaan kertaan. Ja joitakin en edes jaksa tai kerkiä lukea. Joitkin kirjat ovat niin tylsiä, että luen ne kerran ja heitän hyllyni uumeniin.

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
« Vastaus #20 : Huhtikuu 13, 2008, 14:39:14 »
Minun hyllystäni löytyy ensinnäkin kaikki Potterit suomeksi ja kaksi viimeisintä englanniksi.
Muita kirjoja ovat:

Narnian tarinat (kaikki)
Pikku prinssi (ihana kirja, kaikkien pitäisi lukea!)
Alvin-sarja (ehkä vähän hankalalukuinen.)
Näkijän taru (Lordi Kultaisia ei ole, joudun aina lainaamaan ne kirjastosta!)
Taru Sormusten herrasta (en ole lukenut loppuun.)

Siinä taisi olla suurin osa, mainitsin Pikku prinssin koska se on niin ihana kirja. Tuossa tulivat myös lempikirjasarjani, jotka ovat Harry Potterit, Näkijän taru, Taru Sormusten herrasta, Artemis Fowl ja Narnian tarinat. Artemista minulla ei ole yhtäkään kappaletta kotona, ikävä kyllä. Kuten varmaan huomasitte, suurin osa on fantasiakirjallisuutta. En ole ostanut oikeastaan mitään noista itse omilla rahoilla, olen kyllä ollut mukana kun niitä on ostettu. (Minulla on lisäksi kaikki Harry Potterit leffoina, yhä surkeammiksi käyvät vaan. Narnian olen nähnyt. Meillä on myös kaikki Taru Sormusten herrasta leffoina.) Taru Sormusten herrasta ja Pikku Prinssi ovat aika vanhoja, kai äidilleni ostettu, ainakin Taru Sormusten herrasta.

Noiden lisäksi kirjahyllyssäni on aika pino kirjaston kirjoja, joita en ikinä muista palauttaa ajoissa:)

Ja tietysti löytyy aika pino muita kirjoja, mm. erilaisia tietokirjoja on tosi paljon. Myös muita tarinoita. En nyt muista kaikkea, kun en ole kotona joten en voi tarkistaa hyllyäni juuri nyt.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2008, 14:45:59 kirjoittanut Valkovuokko »
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
« Vastaus #21 : Huhtikuu 13, 2008, 14:54:06 »
Minun kirjahyllyni on varsin pieni. Se on yksi hylly kirjoituspöytäni vieressä. Ensinnäkin kirja hyllyni sisältääKaikki Potterit ykkösestä seiskaan sekä deathly Halowsin pian.Omistan myös Harry Potter- kumppanin.Ne siis ovat etu sijalla hyllyssäni. Lisäksi kirja hyllystäni löytyy mm. Paksu karvinen- kirjoja 1-3 ja erinäisiä nuortenkirjoja,jotka olen lukenut vain kerran ja jättänyt sitten hyllylle lojumaan. Lisäksi omistan Eragon 1 ja 2:sen, mutta nekin olen lukenut vain kerran.
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa pulmyu

• Inspiraation lähteellä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #22 : Kesäkuu 06, 2008, 11:53:55 »
Kirjahyllyni on koko ajan räjähtämispisteessä. On runokirjoja, fantasiaa, jännitystarinoita, novelleita, kuvakirjoja yms.

Eräs rakkaimmista kirjoistani on runokirja Pikku pegasos. Siisä jotain yhdeksänsataa sivuja runoja ja pikku kuvia. Kirjahyllystä löytyy toki myös muitakin kirjoja. W.I.T.C.H-kirjoja sekä High school musical-kiroja. Mauri Kunnaksen Koiramäki kirjoja minulla on paljon. Ja sitten kirjat joissa seikkailevat Myyrä ystävineen. sitten on tietty potterit. Niitä hieno rivi. sitten vielä jotain muita kuten Peter pan.

Kirjojani olen suurimman osan ostanut Sisters club-kirjakerhosta. Sieltä olen saannut W.IT.C.H- ja High school musical-kirjat. Sitten kummiltani olen saannut Koiramäki- ja Myyrä-kirjat. joululahjaksi sitten on muita saatu ja joskus Suomalaisesta kirjakaupasta joitain kirjoja.

Eräästä kirjastani olen erityisen ylpeä. Harry Potter ja Kuoleman varjelukset. Kinusin sitä viikon ja sain sen. Minä onnenpekka...

Kaikkia kirjojani en ole  lukenut. En nyt muista mitä...
Aina voi kuvitella, vaikkei unelmat
olis lähelläkään totuutta

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #23 : Kesäkuu 23, 2008, 19:31:31 »
Minun kirjahyllystäni löytyy Harry Potter kirjoja vasta kolme. Viisasten kivi, Salaisuuksien kammio ja Kuoleman varjelukset, ne on luettu jo muutamaan kertaan. Löytyy myös Tuija Lehtisen kirjoittama Laura, kielikurssilla. Laura lieneekin monille tuttu henkilö, tämä kirja on ehkä kaksi kertaa luettu. Sitten löytyy Elizabeth Jane Davisin kirja, Jari ja todisteet. Tämä on vain kerran luettu ja sekin joskus ala-asteella, mutta pieniä muistikuvia kirjasta on. Neiti Etsivä kirjojakin löytyy yksi kappale, Lepakkometsän salaisuus. En ole varma olenko koskaan saanut tätä kirjaa edes loppuun asti, mutta aloittanut olen sen useaan kertaan. :D

Aavekaksosia löytyy kaksi kirjaa, Tervetuloa kummitustaloon ja Kadonneen patsan tapaus. Näistä kirjoista en muista kuin Takku koiran. Peini pakolainen -kirja Unto Kunnakselta löytyy myös, melko mielenkiintoinen kuinka heinäladon vahinkopalosta voi syntyä pitkä ja seikkailun täytteinen pakomatka. Dave & Neta Jacksoneilta Keltaisen kimalaisen kohtalo, kertoo pienestä intiaani kylästä, jota lähetyssaarnaajat yrittävät saada kristinuskoon. Jukka Mäkisen Naurava Sfinksi, tämä on vain kerran luettu, ehkä aloitettu kahteen-kolmeen kertaan. En muista kuin sen kun tarinan päähenkilö istui lentokoneessa ja tarkkaili epäilyttävää miestä/miehiä.
Lee Roddyn kirjoittama Hildy etsii kotia on liikuttava kirja.

Kerään Frank Peretin kirjoittamia Perettin seikkailusarja kirjoja. Niitä minulla on tähän asti jo Pako vesimiehen saarelta, Luokussa meren pohjassa, Aavikkovuoren arvoitus, Kadonneen kaupungin aarre ja Kaivoksen kummitus. Olen rakastunut tähän kirjasarjaan, pääosissa seikkailevat yksinhuoltajaisä Jake Cooper ja tämän lapset Lila ja Jay. Jake on uskovainen ja arkeologi, hän perehtyy arkeologiaan uskonnon kannalta. Kirjasarja on henkeäsalpaava ja täynnä seikkailua.

Lisäkin löytyy Varhain kypsynyt maissin tähkä, Eila Tiittaselta. Koko kirjaa en ole koskaan aloittanut, ei ole oikein kiinnostanut.
Patricia St. Johnin kirjoittama Lumen aarteet on myös ihana kirja, jota myös suosittelen muille luettavaksi.
Juoni:
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Marhta Shieldsin Perheen musta lammas on romanttinen tarina Edenbourgin kuninkaallisen perheen asioista ja kaikesta mikä heihin liittyy. Julie Elizabeth Leton Rajalla, on uusin kirjani, joka on vielä kesken.

Hyllystä löytyy myös Unikirja, unien selittämiseen. Vuodelta kivi ja keppi, eli vanha. Sitten on iso kasa Löytöretkikirjoja. Raamattu ja sarjakuvaraamattu. Suuria satukirjoja ja muuta tee-se-itse tyylisiä kirjoja. :)

~~Ind
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 23, 2008, 20:01:19 kirjoittanut Indigo »
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #24 : Kesäkuu 24, 2008, 11:55:13 »
Joo, tuota joo - minä en pääasiassa edes omista kirjahyllyä, mutta voin luetella kyllä tänne sitä, mistä päin huonetta niitä kirjoja löytyy ja mitä!

Tuossa pienellä hyllyllä joka on kyllä aivan liian leveä ja korkea kirjahyllyksi - siitä löytyy kolme Potteria. Yksi niistä on tietty kirjaston, ja se pitää palauttaa pian, mutta omat Potterini ovat Kuoleman Varjelukset ja Azkabanin vanki, jonka sisäkannessa on pikkuveljen hieno taideteos, Harry Potter! : D Pottereita ei enempää nyt ole, mutta seuraavaksi ostan luultavasti Puoliverisen Prinssin, Feeniksin Killan tai Viisasten Kiven.

Olen omistanut paljon kirjoja elämäni aikana, mutta useimmat niistä ovat jo kadonneet johonkin. Jossain vaiheessa omistin tietääkseni Salaisuus-sarjaan kirjan nimeltä "Kummallisen nyytin salaisuus" jonka tietääkseni luin kerran läpi saatuani sen synttärilahjaksi, mutta sitten kirja kai jonnekin katosi. Tällä hetkellä minulla kuitenkin löytyy tuo vanha 1000 ja yhden yön satuja, joku Mosaiikkilintu ja pari sanakirjaa - vielä sieltä löytyy se vanha Villilän Vauvakin.

Toivoisin että joskus sen oikean kirjahyllyn saisin, mutta sitten kun saan niin uusia kirjoja ainakin tulen hankkimaan!
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa