Kirjoittaja Aihe: Kirjahyllyjenne sisältö (vol 2)  (Luettu 17564 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • ♥♣♦♠
Vs: Kirjahyllyjenne sisältö (vol 2)
« Vastaus #25 : Kesäkuu 24, 2008, 13:37:14 »
Oih, ihanaa. Kirjoja. Itse omistan melko ison kirjahyllyn, ongelmana vain että se on jo valmiiksi niin täysi, että kirjoille on jäänyt vain vaivaiset kaksi hyllyä tilaa. Ja niissä sitten kirjat ovat kahdessa rivissä, koska muuten ei vaan mahtuis ja osa kirjoista tilanpuutteen takia lattialla ja sohvatuolilla.

Minä suosin ehdottomasti klassikoita. Rikos ja Rangaistuskin tuli luettua väkisin läpi vaikka olikin niin mahdottoman tylsä. Klassikoilla on mielestäni enempi arvoa tulevaisuudessa. Täydellinen kirjahylly on mielestäni sekoitus klassikoita, uusinta hottia ja erilaisia kokoelmia.
Muutama minulle tärkein kirja hyllystäni ja lattialta ja tuolilta:

TSH, Potterit, Raamattu, Edgar Allan Poen kootut kertomukset (2. raamattu), Narnian kaikki tarinat, Anna Karenina, Tuulen varjo, Pikku naisia, Sieppari ruispellossa, Kotiopettajattaren romaani, Anne Frankin nuoren tytön päiväkirja, Humiseva harju, Huckleberry Finnin seikkailut, Kuin surmaisi satakielen, Thomas Harrisin Hannabal kirjat, Jane Austnin kirjat, Aikamatkustajan vaimo, Hiiriä ja ihmisiä, Decamerone, Pyhä veri Pyhä Graal, Houkutus ja Uusikuu, Vuosi nolla + älytön määrä elämänkertoja ja elämäntapakirjoja (lähinnä musiikkia).

Ja nämä oli sitten vain muutama, en viitsi kirjoittaa tähän koko kirjakokoelmaani. Ei minulla älyttömästi kirjoja ole, liian vähän mielestäni. Täydellistä kirjahyllyä koottaessa, ihan hyvä alku. :)

pinkue

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Kesäkuu 24, 2008, 15:15:15 »
Kirjahyllyssäni on tosi vähän kirjoja, suurin osa on viety varastoon. Huonetta piti tyhjentää rajusti tässä kevään aikana, koska pölyallergikolle sopii paremmin huone, jossa ei ole pölyjä kerääviä tavaroita.

No, tällä hetkellä hyllystäni löytyy tietenkin kaikki Harry Potterit, kaikki suomeksi paitsi Puoliverinen prinssi on myös englanniksi. Olen saanut kaikki joululahjoiksi, paitsi englantiversion prinssistä ostin itse, koska en malttanut odottaa. Luin sen aika huonolla englanninkielentaidolla läpi, enkä oikein päässyt perille että mitä tapahtui, mutta tulipahan luettua!

Narnian tarinat on myös hyllyssäni, kaikki samoissa kansissa. En ole vieläkään tosin lukenut sitä, en millään löydä aikaa lukea enemmän kirjoja. Paitsi nyt kesällä aion ottaa asiakseni lukea koko kirjan loppuun!
Narnian vieressä on Nancy, jonka sain lahjaksi eräältä kaveriltani. Olen lukenut sen vain kerran, oikeastaan se oli ihan hyvä mutta ehkä liian ahdistava minulle. Nancyn vieressä on Ihmeotukset ja niiden olinpaikat, kirjoittanut Lisko Scamander! Ostin sen ajat sitten aika heräteostoksena, olihan se pakko saada kun rahaa sattui olemaan kädessä.
Lisäksi hyllyssä on Muumipeikon mietekirja, jonka sain ystävältäni joululahjaksi viime jouluna. Sen lisäksi siitä löytyy pari mangaa, joita en lue enää koskaan ja mietinkin, että olisiko aika myydä ne...

Olisi ihanaa omistaa lisää kirjoja, niitä on ihanaa saada lahjaksi, mutta rahat tällä hetkellä menee vain koulukirjojen ostoon.

Danseuse

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Kesäkuu 25, 2008, 13:28:38 »
Kirjahyllyni alkaa olla jo melko tupaten täynnä. Potter-hyllyynkään ei mahtunut edes kaikki Potter-aiheiset kirjat. :( Kirjani ovat uuden näköisiä, mutta suurin osa on melko vanhoja. Vain muutaman olen ostanut itse, muuten olen saanut lahjaksi tai äiti on ostanut. Kirpputoreilta ostan kirjoja, jos sattuu löytymään hyväkuntoisia ja mielenkiintoisia. Joskus olen löytänyt uuden veroisen kirjan tosi halvalla.  Välillä kirjahyllystä löytyy myös äidin kirjahyllystä bongattuja teoksia ja kirjastonkirjoja. Myös kalenterikirjat, ystävänkirjat yms. ovat yhdessä hyllyssä. Valitsen kirjat sen mukaan, miten oma mielenkiinto riittää. Viimeksi taisin saada vissiin Kuoleman varjelukset tai Jerry Spinellin Tähtitytön. En kyllä ole ihan varma. Seuraavaksi ostoslistallani on Kotiopettajatteren romaani, Karamellikengät, Pieni Suklaapuoti ja kuusi ensimmäistä Potteria englanniksi. Osan kirjoista (mm. Potterit) olen lukenut monta kirjaa. Mutta sitten siellä on niitäkin kirjoja, mitä on aloitettu, mutta mitä ei ole koskaan luettu loppuun. Kaikki kirjahyllyni kirjat eivät edes ole minun, mutta minä niitä luen (tai ne vaan ovat päätyneet kirjahyllyyni..). Osa omistamistani kirjoista löytyy muualta talosta, sillä vaikka lapsena saaduilla kirjoilla on paljon tunnearvoa, ne ei mahdu hyllyyn. :( Laitetaanpas spoilerin taakse, menee niin pitkäksi :)

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

-Danseuse

// Lisäsin uusia kirjoja, mutta yksikään ei ole sellainen, mitä suunnittelin ostavani. :) Mutta osa kirjoista on puoliksi äidin ja puoliksi minun. Kaikki ostettu hyväkuntoisina kirpputoreilta. Taas säästettiin huimasti rahaa, sillä 11 kirjaa uutena olisi tullut hirveän kalliiksi. ;) Nyt ei enää kirjat mahdu hyllyyn, pitää tyhjentää kaikki ei-kirjat pois.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2010, 16:31:26 kirjoittanut Danseuse »

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #28 : Kesäkuu 30, 2008, 18:15:51 »
Kirjahyllyni ei ole kovinkaan suuri, sillä yleensä suosin kirjastoa kirjakauppojen sijasta. Syynä on arvatenkin se, että en voi sanoa omistavani ylimääräistä rahaa. Lisäksi en osta kirjoja, joita en ole ennestään lukenut ja todennut hyviksi.Harry Potterit muodostavat poikkeuksen. Miltei kaikki olen lukenut moneen kertaan. On joukossa muutama sellainenkin, jota en ole takakantta enempää edes yrittänyt lukea. Lukemattomista kirjoista suurimman osan olen saanut lahjaksi, ja ne nyt ovat sellaisia, jotka poikkeavat melko reilusti omasta kirjamaustani. En osta kirjoja mitenkään useasti, mutta silloin kun ostan, todennäköisesti kerään jotain tiettyä sarjaa. Nyt hyllyssä on kaksi sarjaa, joista molemmista puuttuu yksi osa, ja se jos joku vaivaa minua.
Osa kirjoista on peräisin kirjaston poistoista tai mummolan hyllystä. Ne ovat melko kärsineitä. Loput ovatkin sitten uutena ostettuja. Erityisen iloinen olen, että todella omistan joka ikisen Harry Potterin, sillä olemattomat hermoni eivät kestäisi kirjastojen varausjonoja. On helpottavaa, kun voi ottaa kirjan kouraan aina kun tuntuu siltä. Deborah Spungenin Nancy on yksi ylpeydenaiheistani ja ansaitsee ilman muuta paikkansa hyllyssä. Sex Pistols-fanina ajattelen, että sen pitäisikin olla siellä. Suurimmaksi osaksi hyllyäni täyttää lukuisat Tuija Lehtisen kirjat, joista vain yhtä en ole lukenut. Kutsumaton vieras on jäänyt puolitiehen. Aikanaan ne on ollut pakko-ostoksia, mutta nykyään palaan niihin hyvin harvoin. Sara-kirjat, joista yksi puuttuu, ovat niitä harvoja, joita lueskelen vieläkin silloin tällöin. Mielestäni se, että viimeisin ostamani kirja on Kuoleman varjelukset, kertoo siitä, että en kovinkaan usein ole ostamassa kirjoja. Toisaalta voisin alkaa etsiä kirjoja vaikka kirpputoreilta, mutta harvemmin siellä teen löytöjä. Välillä tuntuu, että ihmiset pyytävät käytetyistä jutuista uusien hinnan.
Omistan myös kolme Meg Cabotin Prinsesapäiväkirjaa. Kiitokset vain mummilleni, mutta niitäkään en ole vieläkään jaksanut lukea. Ikuisuusprojekteihin lukeutuu J.K Rowlingin elämäkerta, jota en ole lukenut sivuakaan sitten viimekesän. Raamattua en sitäkään ole lukenut, mutta onpahan joku muistuttamassa riparista. Joku Pottereista minulla on aina kesken, mutta sen lisäksi käytän ehkä eniten Suomi-Ruotsi-Suomi-sanakirjaa. Joskaan en nyt lomalla.
Sitten joskus, kun saan ylimääräistä rahaa jostain, niin alkaisin mielelläni keräämään L.M Montgomeryn Anna-sarjaa. Vielä en ole siihen ryhtynyt. Ehkä tämän kesän jälkeen.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Mesha

• Vuotislainen
  • Pottermore: MoonMist15858
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #29 : Kesäkuu 30, 2008, 21:58:21 »
Mulla on haaveissa oma kirjasto, jossa olisi hyllykaupalla opuksia. Tällä hetkellä vaan ollaan aika kaukana tosta, kirjoja on vasta vajaa 60 ja niistäkin melkein puolet ala-asteikäisenä hankittuja hevoskirjoja... On siellä silti siistissä rivissä Potterit sekä suomeksi että englanniksi ja muutamia muita fantasia kirjoja, mm. Anu Holopaista ja Cornelia Funkea. Niin ja Christopher Paolinin Eragon ja Esikoinen. Sitten löytyy Stephenie Meyerin Houkutus ja Uusikuu, Antoine de Saint-Exupéryn The Little Prince ja L.M. Montgomeryn kirjoittama Annan nuoruusvuodet. Erikoisin tapaus taitaa olla Caesarin elämäkerta. :D Täytettä tuo hylly kaipaisi pikaisesti.

Spike

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Elokuu 09, 2008, 00:33:27 »
Kirjahyllyni on musta, yksitasoinen seinähylly. Siihen ei taatusti mahtuisi kaikki kirjani, niinpä säilytän suurinta osaa niistä vaatekaapissani ja vaihtelen niitä hyllyyn sitä mukaa minkälaista kirjallisuutta tekee mieli lukea. Usein syksyisin hyllylläni on mietiskelyä ja elämänkertoja, talvisin lämmikkeeksi paksuja romaaneja sekä keväisin ja kesäisin kaikenlaista iloista ja "kepeää". Potterit minulla on esillä vuoden ympäri, hyvänen aika, rakkaanihan suuttuisivat jos heittäisin heidät kirjahyllyn perälle muiden opusten joukkoon :(  En jaksa nyt tässä rueta luetteloimaan kokoelmaani mutta jokseenkin mittava se on :)

Mersu

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Elokuu 23, 2008, 19:11:27 »
Mä olen jo tuohon ekaan kirjoitellut joskus aikoinaan, mutta nyt on tännekin pakko vähän jotain kirjata, kun juuri ostin uuden ja ison kirjahyllyn, mutta valitettavasti senkin olen jo kohta aivan kokonaan täyttänyt. Täytyypä ostaa toinen...:D

Kaikkein upeimmat teokset on edelleen äidin äidiltä saadut satukirjat ja Lokki Joonatan.:) Lisäksi olen erittäin ylpeä kirpputorilta löytämästäni Aleksis Kiven kokoelmateoksesta. Seitsemän veljestä olen lukenut, mielestäni aivan upea.:) Mä olen myös erittäin ylpeä Diana Gabaldonin kuusi osaisesta sarjasta ja Harry Pottereista, jotka hyllyäni komistaa. On myöskin muutamat sarjat, joista on kasattuna jotakin kymmenen osaa ja olen ylpeä, mutta jotka on liian noloja tässä julkaistaviksi.:D

Hyllyssä on lisäksi paljon kaikkea sekalaista. Ainakin kymmenen vielä lukematonta kirjaa on joukkoon tarttunut, kaikki jostain alennuksista parilla eurolla ostettuja, mutta sitten ei vaan ole ollut aikaa/halua lukea. Kesällä muutaman sellaisen teoksen kahlasin läpi ja välillä jopa yllätyin positiivisesti.:) Nyt kuitenkin taas alennuksista ostin lisää kirjoja ja kun koulut taas alkoi, pitää lukea vaikka mitä koulun takia, eikä aikaa kamalasti jää näiden "turhien" lukemiseen...:/ Yritetään nyt kuitenkin!

Yksi hylly on muuten tietysti varattu koulukirjoille ja toinen kansioille. Mappeja mulla on iso kasa, tulee kaikki koulu yms tärkeät paperit säilytettyä niissä.:) Ja noista lukion kirjoista ainakin joitakin aion säästää, suuren osan kuitenkin myyn tulevaisuudessa, heti kun niille ei enää löydy käyttöä.:)

Satsuma

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Syyskuu 29, 2008, 21:12:00 »
Omasta kirjahyllystäni löytyy likemmäs 200 kirjaa, tosin osa on oppaita jne. Olen saanut tosi paljon kirjoja Polluxista, jossa olin pienempänä. Ihan hyviä ne Polluxin kirjat on, mutta ei nyt mitään mahtavia. Sitten Harry Potterit on kaikki, haluaisin ehkä vielä jonkun niistä enkun kielisenä. Sitten on pari kirjakaupasta/lahjaksi saatua hevoskirjaa, ja sitten Helena Meripaaden kirjoja (Koirahullun päiväkirjat sarjasta). Sitten on vielä se Kultaisen kompassin jatko-osa, sen nimi oli joku veitsi juttu, en muista..
Ja sitten on niitä oppaita, mm. piirustusoppaita (joita en kyllä tarvi mihinkään..), ratsastusoppaita, hevosenhoito-oppaita, koiranhoito-oppaita ja kaikenlaisia koiratietokirjoja. Löytyy myös pari Guinnesin ennätyskirjaa ja sitten lastenkirjoja ja sarjakuvakirjoja ja vaikka mitä...
Nyt oon saanu kirjahyllyni sisältöä vähän pienennettyä, kun osan kirjoista olen raahannut äidin luokse, että siellä olisi jotain tekemistä.

Ja lisää kirjoja haluan. :D Monet ovat kehuneet mm. Houkutusta, ja sen haluaisin itelleni, koska kirjastossa sitä ei koskaan ole (joku pölkkypää lainaa ne jatkuvasti). Sitten haluaisin Muumikirjoja enemmän, mutta en sitten tiiä, missä niitä myydään, ja siksi aion laittaa ne 'pukinkonttiin' oottamaan. Ja varmasti on noita kirjoja vielä enemmänkin.

Melodrama

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Lokakuu 08, 2008, 15:48:16 »
Oh. Olen ehkä vähän kateellinen tuosta Näkijä-sarjasta. Itse kun en ollut ihan-varma sen hankkimisesta, ja jätin sitten ekan osan hankkimatta... en tiedä, saako sitä enää mistään, joten en sitten hanki loppujakaan. (Sarja on kyllä hyvä, ja olisi kiva olla omassa hyllyssä... sitten on kyllä jonkinlainen rahakysymyskin...)

Mutta. Rakastan puhua kirjahyllyistä<3 (Lähinnä päätellen siitä, kuinka pitkän viestin kerran raapustin omieni järjestyksestä...)
Joka tapauksessa. Meillä on kolme kirjahyllyä ja yksi pieni seinällä killuva hylly. Kaksi kirjahyllyistä ovat "alaspäin leveneviä", eli alin taso on suurempi ja sitten alla on kaappeja ja laatikoita. (Toinen niistä minulla on ollut lapsesta asti, silloin siinä oli nukketalo kuten jollain muullakin täällä... toinen hyllyistä on poikaystäväni, lapsuudesta sekin.) Sitten viimeinen hylly on ihan tavis, ja sen me hankimme vartavasten tänne muuttaessamme, kun yhdistettynä kirjamme veivät vähän enemmän tilaa... :-D

No, ensimmäinen hylly sisältää fantasia- ja romantiikkakirjallisuutta (jälkimmäinen mahtuu hyllyn päälle, ensimmäinen vie loput hyllystä). Romantiikan saralta löytyy paljolti suosikkiani Jackie Collinsia, jonkin verran myös Briskiniä ja Brentiä, sekä muita satunnaisia kirjoja. Fantasiahylly taas on on moniulotteisempi. Ylimpänä ovat kaikki Dragonlanceni sekä niiden kirjoittajien muu tuotanto (koska Dragonlancet piti saada hyvin esille), ja ainokainen omistamani Martin (Valtaistuinpeli; tahtoisin niitä enemmänkin, mutta kun ovat pahuksen kalliita). Loppu fantasia on enemmän tai vähemmän sekalaista; ei ole hirveästi teoksia joltakin tietyltä kirjoittajalta, eivätkä edes kaikki sarjat ole kokonaisia... Esimerkiksi kaikkia Pottereita ei ole, sillä omilleni muuttaessani äitini sanoi haluavansa pitää ne, joten sain vain sen yhden englanninkielisen (Deathly Hallows). Poikaystäväni laatikoista löytyi lisäksi Salaisuuksien kammio ja Liekehtivä pikari, mutta eipä tuollaisella kokoelmalla paljon juhlita... olin jo niin tottunut siihen, että koska vain voin tarkistaa asioita niistä. :/
Sarjoista nyt vielä mainittakoon vastikään täydeksi saamani William Nicholsonin fantasiatrilogia (jonka nimeä minä en ainakaan tiedä, eikä sellaista löytynyt nopealla takakansien tutkiskelullaan). Minulla on ollut kolmas osa pitkään, toinen vajaan vuoden, ja nyt kuukauden sisään törmäsin ensimmäiseen. Aww. Kaikkien sarjojen suhteen ei ole käynyt näin hyvin... Lumotun metsän kronikoista puuttuu yhä ensimmäinen osa vaikka sitä pitkään etsinyt olenkin, ja Pimeä nousee -sarjaani en ole viitsinyt täydentää koska ensimmäistä osaa ei löydy, ja löytämäni osat ovat olleet eri ulkomuotoa kuin jo omistamani. (En pidä ulkoasua kaikkein olennaisimpana kirjoja hankittaessa mutta myönnän, että jos kirjaa on löydettävissä samannäköisenä, otan sen mieluummin. Toisaalta kyllä minä Lordi Kultaiset ottaisin pokkareinakin, vaikka kolmas osa onkin suuri kovakantinen möhkäle.)
Hyllyssä on myös kaksi Eddingsin Althalusta... Toinen on minun ja toinen poikaystäväni. Kummastakaan ei tietenkään voi luopua.
(Kaiken fantasian seassa on myös Kurt Cobainin Päiväkirjat, joka ehkä on vähän hämmentävää... johtunee siitä, että hylly sisältää enimmäkseen minun kirjojani, ja se on minun. Sain sen muutama vuosi joululahjaksi.)

Seuraavassa hyllyssä on kirjoja, jotka eivät ole minun. Saavat ne siinä silti olla. Se hylly myös sisältää paljolti sekalaista kirjallisuutta, sellaista ties-mistä alennusmyynneistä, kirppareilta ja kirjastonpoistoista hankittua. Sen hyllyn päällä on klassikkokirjallisuus ja kirjavaliot...
Hyllyn pieni kaappi sisältää sekalaisia nuortenkirjoja jotka eivät hyllyyn sovi. ^^'

Kolmas hylly sisältää filosofiset ja uskonnolliset teokset, mutta myös kaikenlaisen sarjakuvan sekä satunnaiset pokkarikirjat ja muutamat keittokirjat ja musiikkiteokset ja kaikki poikaystävän Pratchettit ja kirjaston kirjat. Leijuvassa hyllyssä puolestaan on tarkoitus olla ylpeydenaihekirjat, ja siksi minun pitäisi uudelleenjärjestellä sitä.

Kirjoja on kertynyt vähän kaikkialta. Olennaisinta on, että kirja on suunnilleen kasassa pysyvä, ja kyllä niitä tulee ostettua vähän kaikkialta missä vastaan tulee. Useat kirjat on ostettu uusina, aika monet alennusmyynneistä, mutta on paljon myös kirppari- ja kirjastolöytöjä.
Kirjoja tulee ostettua halvalla, mutta kyllä niitä myös lahjaksi saa. Enemmän kenties ostaa itse, koska ihmiset lahjojen suhteen tapaa hankkia lautasia tai lahjakortteja (jotka kelpaisivat kirjakauppoihin, mutta kalliisiin), mutta kyllä lahjakirjojakin joskus tulee.
Minusta on hirmu kivaa omistaa hyvät kirjat. Niitä tulee hankittua suuremmallakin hinnalla, satunnaisia teoksia sitten vähän halvemmalla. Vaikka vielä kivempaahan on löytää hyvää halvalla.

Hyllyni on erittäin fantasiapainotteinen. Ennen kaikkea kuitenkin luen sitä, ja on sopivaa että se näkyy hyllyssänikin. Tai määritän itseni fantasialukijaksi joten sen lajityypin kirjoja tulee hankittua, ja omalla tavallaan fantasiahyllyni on parhaiten esilläkin.
Joskus on tietysti muunkinlaista kirjainnostusta, kuten kaikkea sivistävää ja klassikollista, mutta... kyllä eniten fantasiaa.
Jos jostain saan tai halvalla saa hankittua kirjallisuutta, niin muukin käy. Minulla ei juuri ole kriteerejä sen suhteen, etteikö jotain voisi pitää hyllyssä esillä. Ja kaikkien pitäisi olla tasa-arvoisia (nythän niin ei ole, koska osa on kaapissa, mutta toisaalta olen jo mieltynyt siihen).

Vaikka nyttemmin jo tiedostan, ettei Dragonlance välttämättä ole kaikkein aatelisinta fantasiaa, on minulla kiinteät siteet siihen ja olen pyrkinyt täydentämään jatkumoni itselleni sopivaksi. Nyt minulla on suunnilleen kaikki kirjat, jotka tahtoisinkin. Olen ylpeä myös siitä ainokaisesta Tulen ja jään laulustani... ja yhdestä suosikkiteoksestani, Miehestä joka rakastui kuuhun. Olin hyvinkin tyytyväinen löytäessäni sen alennusmyynnistä. <3 Ja olen myös lähes täydellisestä Lucky-sarjastani. Oikeastaan minulla ei ole mitään syytä olla olematta kovasti ylpeä niistä kaikista, ne ovat niin... kauniita.
Kaikkia en ole vieläkään saanut luetuksi. Eihän se haittaa, sillä joskus vielä... ja ihan varmasti. Ne odottavat siellä oikeaa ajankohtaa.

Viimeisin kirjahankintani oli kirpputorilta bongattu Mongomeryn Sininen linna. Sitä olen puolivillaisesti etsiskellyt jo pidempään, sillä kirjastojen valikoimista sitä ei ole juuri löytynyt, ja olen kuullut kehuja. Vielä pitäisi etsiä sille paikka hyllystä ja aikaa lukea...
... ja eihän se ollut viimeisin, sillä eräästä kirjaston poistomyynnistä matkaan tarttui useitakin epämääräisiä opuksia vähän kaikenlaisesta satunnaisesta. Niillekin pitää etsiä paikka hyllystä... pitäneepä tästä sitten mennä. ^^

(Kirjahyllyromaani. Sanoinhan.)

Poissa Elva

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #34 : Lokakuu 17, 2008, 23:24:28 »
Eli siis, minun kirjahyllyni...
No, se on semmoinen kiva ruskeanvärinen hyllyni, joka sisältää aika paljon kaikenlaista. Sen päällä on joku ihme ekaluokalla tekemäni kukka-paperimassa-viritys, sekä joku joutsenmalja. Taisi siellä kerran olla joku huonekasvikin, mutta kun Eräs Laiska ei koskaan muistanut/jaksanut kastella sitä, se kuoli vissiin pystyyn tai jtn o.O
Seuraavalla eli ylimmällä hyllyllä on kaiken maailman koriste-esineitä, kuten lasinen hevonen ja kolme siiliä, muutamia muita posliinieläimiä, minun vauvantossujani, toiset kullanväriset ja toiset oletettavasti ristiäistossut, muutama hevosenkenkä ja jotain muuta korisetavaraa.
Sitten lähteekin ensimmäinen kirjahyllykköni. Ne ovat kaikki järjestetty aakkosjärjestykseen kirjailijan sukunimen mukaan, joten tässä ensimmäisessä kirjatasossa on Viisikot (tätini vanhoja ^^), tietokirjoja muutama kappale, hevoskirjoja, Astrid Lindgrenin kirjat sekä nitä muita joiden sukunimet nyt alakavat kirjamilla A-L.
Seuraava kirjatasoni, jossa ovat kaikki kolme Potteriani, rakas Epäilys, Universumin Tomuja muutama kappale, Konnia ja Kielareita, Kolme lotta-kirjaa (tätini vanhoja taas), Kalevala, pari heppakirjaa sekä Elli pieni norsutyttö ja eläinkirja.
Sitten tulee lehtihyllyni, joka sisältää neljä lehtikansiota, täynnä Lemmikki-lehtiä aika monelta vuodelta, samoin kuin W.I.T.C.H-lehtiäkin. Sitten jäljellejäänellä Hyllypätkällä säilytän koulukirjojani sekä kirjastosta lainaamiani teoksia.
Ja alin hylly. Se on käytännössä täynnä törkyä. Siellä ovat lankakorini, joka on yhtä suurta lankasotkua, sekä kangaskorini joka on täynnä kangastilkkuja. Sen lisäksi siellä on sekalainen pino vähän kaikkea. Eräs Laiska näet ei jaksa siivota :D

Muokkasin koko viestin :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2009, 20:12:06 kirjoittanut Elva »

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #35 : Lokakuu 18, 2008, 10:53:43 »
Mulla on noin satakunta kirjaa ja liian pieni hylly niille. Sen takia hyllyn päälle on aika epäesteettisesti kertynyt erilaisia pinoja ja uusille kirjahankinnoille alkaa olla vaikea löytää tilaa. Tietysti jos teen jonkun loistohankinnan, niin sitten laitan sen jonkun vähemmän laadukkaan kirjan tilalle varsinaiselle hyllylle ja tän vanhan kirjan laitan sitten sinne hyllyn päälle ja toivon ettei pinot romahda. Mun hyllyssäni on statuspaikkoja :) Tosin ei järjestys kaikkea kerro, mä oon laittanut ylös myös sellaisia a-luokan kirjoja, jotka on keskenään samankokoisia ja vakaita pinottavia. Oikeasti, pitäisi hankkia uusi hylly. Sen vaan täytyisi olla aika lailla samanlevyinen kuin tää nykyinen, sillä mulla on pieni kämppä eikä oikeastaan ylimääräistä tilaa. Ja useimmat leveyskriteerit täyttävät hyllyt eivät sitten ole muutenkaan isompia - tai ovat jopa pienempiä - joten se siitä sitten. Täytyy vain rampata ahkerasti kierrätyskeskuksissa, niissä valikoimat kun vaihtuu aika tiuhaan ja ihan upouuteen mulla ei edes ole varaa.

Kaunokirjallisuuden puolella mulla on eniten fantasiaa (Potterit tietty, Robin Hobbia, Tolkienia...) ja historiallisia romskuja (aidosti historiallisia, kuten Austenia, sekä nykyaikana kirjoitettuja mutta historiaan sijoittuvia, kuten Taivaan pilarit). Ja sitten mulla on sekalaisia hyviä kirjoja, kuten Donna Tarttin Jumalat juhlivat öisin ja Zadie Smithin Valkoiset hampaat. Kaunokirjat mä järjestelin aiemmin väreittäin, mutta nyt ne on aakkostettu takaperin (kuten Elvallakin, kirjailijan sukunimen mukaan), niin päin näyttää jostain syystä paremmalta. Hyllyn päällä olevat eivät ole missään hienossa järjestyksessä, mahdollisimman vakaissa pinoissa vain.

Tietokirjoja mulla on yksi hyllyllinen. Ne mä järjestelin aiemmin koon perusteella, mutta pari päivää sitten sain päähäni laittaa ne temaattiseen järjestykseen. Kaunokirjojen järjestystä mä aina silloin tällöin vaihtelen,  tietokirjoihin en jostain syystä aiemmin ollut kajonnut. Mutta nyt sekin on tehty ja oikein kivalta näyttää :D
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Partybansku

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Lokakuu 19, 2008, 18:58:02 »
Multa löytyy kirjoja melkein kaksi kirjahyllyllistä, tosin hyllyissä on kyllä muutakin, kuten monenmoista krääsää. Joku ihme pakko mulla kai on ostaa aina kaikki hyvät kirjat omaksi, tai yleensä taivutella vanhemmat ostamaan. Lahjakirjojakin löytyy monta.

Kirjahyllyt itsessään ovat tummanruskeaa puuta ja yltävät kattoon asti. Hyllyjä molemmissa on 6 ja kaikki kirjat olen järjestänyt aakkosjärjestykseen kirjailijan sukunimen mukaan, sillä sain hyllyt vasta kesällä ja oli innostusta laittaa kaikki kerralla järjestykseen, kun kirjat kumminkin sinne pitää laittaa. Ensimmäisen hyllyn ylimmät kaksi hyllyä, sekä puolet kolmannesta ovat täynnä hevoskirjoja, muistona pollux-kerho ajoilta. Niitä ei kyllä kauheasti nykyään tule luettua, mutta ihan mukavan lisänä siellä ovat. Neljäs hylly ylhäältä katsottuna on täynnä Aku Ankan vuosikerta kansioita. Toiseksi alin hylly sisältää muutamia sekalaisia kirjoja, kuten vitsikirjoja ja alin hylly taas kaikki tietokirjat.

Toisen kirjahyllyn ylähyllyltä löytyy klassikkokirjoja, kuten Liisa Ihmemaassa, Maija Poppanen ym., sekä kaksi nallekarhua. Toiseksi ylin hylly on täynnä fantasiakirjoja, Pottereita lukuunottamatta. Sieltä löytyy mm. Narnia, Charmed-sarjaa, Linnunradan käsikirja liftareille, Universumin Tomu-trilogia ja 16 muuta kirjaa. Seuraava hylly on täysin Pottereille omistettu. Löytyy koko sarja suomeksi, sekä 1,2 & 7 enkuksi, sekä Pollomuhku & Posityyhtynen, Ihmeotukset ja niiden olinpaikat, Huispaus kautta aikojen ja pari muuta Pottereihin liittyvää. Kolmanneksi alin hylly on sarjakuville tarkoitettu, löytyy vielä pari akkarin vuosikertaa, Aku Ankka-kirjoja ja mangaa. Toiseksi alimmalla hyllyllä on loput kirjat, jotka eivät kuuluu muihin hyllyihin, eli esim. Johnny Deppin elämänkerta ja Frendejä & Kundeja - sarja.Alimmalta hyllyltä löytyy jotain "hienompia" kirjoja, kuten Tolkienin maailman kartat kirja ja muita samankaltaisia.

Lisäksi muualla talossa kaksi seinähyllyllistä Aku Ankan taskukirjoja :). Pitäisi nekin saada joskus omaan huoneeseen.

Mustesydän

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Huhtikuu 13, 2009, 15:58:18 »
Minä sain onneksi tässä varmaan pari kuukautta sitten pari kirjahyllyä seinälle, enkä joudu enää pitämään kirjojani lattialla pinoissa. Kyllä niitä kirjoja on muutama kertynyt, juuri eilenkin sain pari uutta kirjaa. Mutta niin, sieltä siis löytyy:

Stephenie Meyer - Houkutus, Uusikuu, Epäilys
Uusikuu taisi olla ensimmäinen näistä, jonka itselleni hankin, koska Houkutuksen olin lainannut aiemmin kirjastosta ja halusin seuraavan osan itselleni. Sittemmin hankin hankin myös Houkutuksen ja Epäilyksen. Houkutus on tietysti paras näistä, Uudestakuusta en jostain syystä tykkää melkeinpä ollenkaan ja Epäilys nyt on ihan ok. Toivottavasti seuraava osa nousisi sitten taas Houkutuksen tasolle, koska se todellakin on sellainen kirja, jonka lukee hetkessä.
Lene Kaaberböl - Näkijän tytär, Näkijän amuletti, Käärmeen lahja, Näkijän sota
En muista enää mistä sain ensimmäisen osan, olisikohan vanhemmat ostaneet joskus joululahjaksi tai jotain. Ja kun sitten tykkäsin siitä niin paljon niin pitihän ne muutkin osat saada. Nuo neljä kirjaa ovat siis yksi sarja. Tykkään kyllä paljon, on ne pariin tullut luettuakin.
J.K. Rowling - HP ja Viisasten kivi, HP ja Salaisuuksien kammio, HP ja Azkabanin vanki, HP ja Liekehtivä pikari, HP ja Feeniksin kilta, HP ja Puoliverinen prinssi, HP ja Kuoleman varjelukset
Nämä ovat ehkä kaikista tärkeimmät kirjat hyllyssäni. Ne on tullut luettua moneen kertaan, en ole edes laskenut. Tosin pari ensimmäistä kirjaa on oikeasti veljeni, mutta minä pidän niitä silti hyllyssäni. Olen taas aloittanut lukemaan koko sarjan alusta, menen nyt nelosessa. Nyt on hyvä lukea koko sarja, kun kaikki kirjat ovat jo tulleet, niin ei tule taukoja lukemisen väliin. Kolmonen ja vitonen ovat minun lemppareitani tästä sarjasta.
Eoin Colfer - Artemis Fowl, Artemis Fowl - Ikuisuuskoodi, Artemis Fowl - Opalin kosto, Artemis Fowl - Aikaparadoksi
Tämä on myös yksi ehdottomasti parhaista sarjoista. Vetää vertoja jopa Harry Pottereille. Ensimmäisen osan sain joskus joululahjaksi vanhemmilta. En oikein innostunut siitä vielä silloin, mutta kun myöhemmin luin sen, olin ihan koukussa. Tosin jatko-osia en silloin hankkinut, vasta tuon viimeisimmän, Aikaparadoksin, hankin omaksi. Noita väliosiakin halusin itselleni, mutta niitä ei oikeen meinannut löytyä mistään, juuri tässä pari päivää sitten löysin yhdestä kaupasta nuo kaksi, ikuisuuskoodin ja opalin koston ja pakkohan ne oli ostaa, ei olleet edes kalliita. Vielä puuttuu kakkososa, Tehtävä pohjoisessa, ja vitososa, Kadonnut siirtokunta. Kun ne vielä saisi jostain niin olisi hyvä. Mutta todella hyvä sarja, suosittelen kaikille.
Cornelia Funke - Mustesydän, Musteloitsu
Tämäkin on yksi todella hyvä sarja. Tai trilogia. Viimeisin osa, Mustekuolema ei ole ihan vielä tullut. Taisi olla, että lainasin kirjastosta ensin Rosvoruhtinaan, se on Funken kirjoittama, mutta ei kuulu tähän sarjaan. Ja kun tykkäsin siitä niin paljon, niin hankin Mustesydämen itselleni. Rosvoruhtinaankin haluaisin itselleni, mutta eipä sitäkään ole oikein näkynyt missään. Mutta tämä on hyvä fantasia-sarja, elokuvakin on tehty tuosta Mustesydämestä ja sehän on kai nyt juuri tullutkin teattereihin.
K.A. Applegate - Remnants-sarja: Määränpää tuntematon, Ne, Ei maata näkyvissä
Nämähän ovat 2-4 osat. En edes tiedän kuinka paljon tuohon on jo tullut kirjoja tuohon sarjaan. Nämä ovat siis pokkareita, jotka ostin joskus jostain kaupasta parilla eurolla kipale. Ykkösosan olin lukenut ja se oli ihan hyvä, niin ajattelin sitten ottaa, kun eivät kalliita olleet. En ole koko sarjaa lukenut, en muista edes mihin kirjaan asti pääsin... Voisi harkita sarjan uudelleen lukemistakin jossain vaiheessa.
Flavia Bujor - Ennuskivien mahti
Tämän kirjan äiti osti joskus ihan muuten vain. En ole edes vielä lukenut sitä, tavoitteena olisi kyllä saada kaikki hyllyni kirjat jossain vaiheessa luettua. Joten enpä oikein osaa tästä mitään sitten sanoakkaan, pitäisi ensin lukea.
Scott Lynch - Locke Lamoran valheet
Tämänkin äiti osti joskus, kun nähtiin lehdessä mainos ja vaikutti hyvältä kirjalta. Taisin päästä puoleenväliin, mutta siihen se lukeminen lyssähti. Muistan vain, että taisi olla jotenkin sekava kirja. Pitäisi tämäkin uudestaan lukea.
Christopher Paolini - Eragon
Tästä olen nähnyt elokuvan ja olen lukenutkin vähän matkaa, mutta ei se oikein vakuttanut kovin hyvältä. Mutta tavoitteena on tämäkin vielä joskus lukea.
C.S. Lewis - Narnia - Kaikki tarinat
Tässä on siis kaikki Narnia-kirjat, mutta tässäkin olen päässyt johonkin puoleenväliin vasta. Melko paksu kirja, mutta kyllä se vielä joskus tulee luettua.
Marilyn Kaye - Replica - Sijainen
Tästä sarjasta olen kaikki kirjat lukenut, vain yksi on itsellä, sekin taitaa oikeasti olla siskon kirja. Mutta ennen tykkäsin, enää ei ehkä niin hyvä sarja.
Tuija Lehtinen - Tanja Tavis - Jäkälärinteen 9D
En muista tästä ihan hirveänä, mutta kyllä se ihan luettava taisi olla, koska olen sen kyllä joskus lukenut. Tuija Lehtinen kirjoittaa ihan hyviä nuorten kirjoja, olen lukenut muitakin.
R.L. Stine - Vampyyrisiskokset
Ei kauhean hyvä kirja, en ole kokonaan jaksanut lukea. Yleensä Stinen kirjat ei kyllä muutenkaan ole ihan minun makuuni.
Tomi Kontio - Austraasian viimeiset lapset
Tämän voitin joskus jostain kilpailusta, en ole vieläkään lukenut. Sen ykkösosan voisi koittaa lukea ensin.
Anna Dale - Noitatuulen kuiskaus
Tämän sain joskus kai isovanhemmilta lahjaksi. Olen lukenutkin joskus, eikä ollut oikein hyvä. Vähän outo ja tylsä.
Anni Polva - Tiina epäilee Juhaa
En ole lukenut, kun en oikein tuosta Tiina-sarjasta ole innostunut. Mutta ehkä vielä joskus.

Sitten on kaksi kirjaa, jotka ovat siskoni, enkä ole niitä lukenut:
Sarah Prineas - Taikavaras
Rick Riordan - Salamavaras

Ja sitten löytyy vielä pari muutakin:
Lasse J. Laine - Suomen luonto-opas
Tämä on joku ala-asteen stipendi, en ole paljoa lueskellut :D
Ja on myös jokin keittokirja, jota en ole käyttänyt ja kaksi runokirjaa. Ja riparilta on tullut mukaan yksi laulukirja ja raamattu. Kaksi sanakirjaakin löytyy, suomi-ranska ja ranska-suomi. Ja löytyypä vielä joku vanha partiokirja, kun joskus pienenä kävin partiossa.

Siinäpä taisivat olla kaikki minun hyllyni kirjat, tilaa kyllä vielä on ja aikomuskin olisi joitakin kirjoja ostaa, heti kun vain saan rahaa. Kyllä sieltä hyllystä muutakin tavaraa löytyy, mutta kirjoille se pääasiassa on tarkoitettu. Kirjat vain maksavat niin paljon, että minulla ei ainakaan ole kauheasti varaa ostella niitä. Mutta kyllä se hylly pikkuhiljaa täyttyy. :)

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #38 : Huhtikuu 18, 2009, 11:50:00 »
LIEVÄ SPOIL (:

En ole edes kovin varma mitä kirjahyllyni sisältää:o Kaiketi joitain vanhoja lehtiä, koulukirjoja ym. Ei varmaankaan haittaa jos mainitsee lehdetkin joita löytyy (?) :>
Tässä kuitenkin ne, jotka muistan:
x Stephanie Meyerin Houkutus, Uusikuu, Epäilys
   - Eivät aivan tarkkaanottaen ole minun vaan siskoni, mutta silti ovat minun huoneeni hyllyssä :><3 Olen jäänyt koukkuun näiden lukemiseen, ja näitä voi lukea ihanan monta kertaa<3 Harmi vain et Breaking Dawn tulee vasta syksyllä suomeks:<
x J.K. Rowlingin Harry Potterit
   - Tarviiko näitä edes selittää ? Näitäkin ihana lukea monta kertaa, aina tajuaa jotain uutta. Eteenkin 7. kirjaa on upeaa lukea monesti, kun kaikki vihdoin 'ratkeaa' (:
x Salapoliisi Conan -mangat by Gosho Aoyama
   - Olen aina pitänyt rikosjutuista, telkkarissakin, mutta telkkarissa ei voi 'ottaa uusintoja' ellei nauhoita. Kirjoissa voi lukea saman kohdan vaikka 50 kertaa että tajuaa. Ja piirrosjälki on ihanan selkeää, vaikka tarina ei aina etenisikään.
x One Piece -mangat by Eiichiro Oda
   - One Piecea on loistava lukea, ainakin myöhemmässä vaiheessa kun Luffysta ja kaikista on tullut vahvempia. Ja draamakin lisääntyy. Myös huumoria löytyy edelleen(: Kysymysnurkkien luku on hauskaa, Oda on hauska heppu:>
x Inuyasha -mangat by Rumiko Takahashi
   - Inuyashan tarinat ovat ihanasti keski-ajalta (tai suunnilleen sieltä) eikä nykyajasta. Piirrosjälki on hyvinhyvin selkeää, vaikkakin yksi kirja menee puolessa tunnissa, nopeimmin 15 minuutissa. Inuyasha on iiiiihana ja eipä ihme jos Kagome iskee silmänsä häneen jo alkuvaiheessa *uuu*
x ANIME -lehdet
   - Tykkään lukea Animea, vaikken suurinta osaa sarjoista tiedäkkään. Hello Kittyn uusimmista tuotteista on hauska lukea, aseita ja kaikkia. IHANAA että nykyään Animen mukana tulee myös juliste<3 Vielä ei ole osunut mitään 'IHQUA' mutta toivottavasti ensi numerossa(:

Sitten meinaan hankkia lisää Inuyashaa, One pieceä, ja myös hankkia ensimmäiset Death Noteni, Fullmetal Alchemistit ja Breaking Dawnin sitten syksyllä(:
Joo oli hyvin hehkeä kirjoitus.
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Kartanon kummitus

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Huhtikuu 26, 2009, 21:28:59 »
Minun kirjahyllyni on täynnä levyjä, kirjoja ja DVD-elokuvia. Tila alkaa hieman loppumaan. Rakkaimpiin kirjoihin laitan merkin. Ostin Tiimarista ihan mielettömän upeita tarroja, samaa arkkia kaksi kappaletta kun löysin alehyllystä ja jos löydän vielä lisää, niin ostan ehdottomasti. Arkissa on esim. vanhanaikainen kello, viisarit, sinetti yms. upeuksia. Löysin myös sellaisen arkin, jossa on upeita avaimia, avaimenreikiä, reunuksia. En raaski tuhlata noita hienouksia tyyliin kirjeisiin, vaan laitan yhden tarran aina lempikirjaani jos jokin niistä sopii siihen.

Hyllystä löytyy:

Harry Potter-sarja
Oliko tämä yllätys? :D Löytyy myös Siuntio Silosäkeen tarinat ja Huispaus kautta aikojen. Rowlingin elämänkerran olen ajatellut hankkia joskus. Pottereihin olen laittanut kaksi tarraa, jotka ovat sellaiset metalliset, joihin voi oikeassa elämässä laittaa lukon tai nauhan. Toisen VK:n aivan ensimmäiselle sivulle ja toisen KV:n aivan viimeiselle sivulle, ne tavallaan yhdistävät sarjan kokonaisuudeksi.

Tolkenin Keskimaa-kirjat

TSH, Hobitti, KTK ja Sirmarillion. Pakolliset kirjat heti Pottereiden jälkeen.

Althalus
Tämän ostin heti omaksi kun huomasin, ettei sitä ollut kirjastossa. Paksuin omistamani kirja. Althaluksen ekalle sivulle laitoin kellotarran, johon laitoin irtonaiset viisarit. Kuvastavat kirjan aikamatkaa.

Dragonlancen kronikoiden kaksi osaa
Kirjaston poistomyynnistä
Narnian tarinoita kolme kappaletta Kirjaston poistomyynnistä ostin kerran 5 kirjaa eurolla, nämä lähti samalla mukaan.
Keväällä isä sai siivet Hauska seikkailu, jota en ole aikoihin lukenut. Tätähän mainostettiin joskus Suomen Harry Potterina :D
Jali ja suklaatehdas "Elokuvaversio", Johnny Deppin esittämä Wonka kannessa. Yksi ihanimmista saduista.
Valkoparta karjupukki ja Mahtava Morris Eurolla ostin nämä Terry Pratchettin kirjat kirjaston poistomyynnistä.
7 Redwallin taru-kirjaa Kirpparilta kaikki, vähän yli 10e tulivat maksamaan
Anne Rice - Veren vangit Uudempi pokkariversio, tosi halvalla saa esim. Bookplussasta. Toivottavasti suomennetut jatko-osat ilmestyvät myös edulliseen hintaan.
Artemis Folw-sarjan kolme ensimmäistä osaa Jatko-osiin en ole halunnut tutustua, mutta näistä pidän.
Tehanu Ursula K Leguinia minulta löytyy vaivaiset yksi kirja, mutta loput Maameren tarinoista aion hankkia vielä.
Korppi ja kultakuoriainen Edgar Allan Poen kirjan ostin joskus parilla eurolla kirpparilta.
Fantasy masterworks - Roger Zelazny - The chronicles of amber Ostin kirjan kirpparilta 50sentillä. Oli sen verran houkuttelevan paksu ja hintakin vähäinen, että oli pakko ostaa. En ole vielä ehtinyt lukemaan.
Malice Mizer - Retour Asustaa lasikaapissa muiden MM-julkaisujen kanssa. Kuvakirja. Omistan myös toisen kirjan heiltä, mutten koskaan muista sen pitkää nimeä.
Sitten löytyy myös iso ja paksu anatomiakirja taiteilijalle.
Mustesydän Ostin pokkariversion kirpparilta 50sentillä. Melkein kuin uusi.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 21, 2009, 20:06:27 kirjoittanut Kartanon kummitus »

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #40 : Toukokuu 01, 2009, 23:45:08 »
jaa a... kova on kirjojen keräys, mutta heikolta näyttää..

aloitetaanpas pottereista. Kaikki Harry Potterit löytyy, seiska niin suomeksi kuin englanniksikin..

sitten.

raamattu, jonka sain riparilta, siellä se nököttää.. sitä ei pahemmin tule luettua, mutta on mukava nähdä se siellä :D

Maan lapset sarjan Luolien suojatit, jonka ostin vain siksi että alunperin 32 euroa maksava kirja oli hintaan 2.90. Juu.. Sitten löytyy kirja nimeltä Magiaa musta taivas, sain sen veljeltäni joululahjaksi tässä taannoin. Kaikki kirjat olen lukenut, ja aivan rakastan tuon kirjan kantta. On nimittäin ihanan pehmeä ^^ Seuraava kirja on Ronja ryövärintytär jonka voitin ala-asteella koulun discon arpajaisista :'D mutta ihana kirja, täytynee lukea se taas joskus... sitten tulee Houkutus joka ei näillä näkymin saa seuraa, sillä en pidä muista stephenie meyerin kirjoista.
Kaiken se kestää -kirja oli kiven alla, mutta onneksi sain senkin ^^ rakastan sitä <3 Maameren tarinat -kirjan sain joululahjaksi, pidän siitä, sekin täytyy lukea taas kohta uudestaan. Jännempää olisi, jos kaikki kirjat olisivat erikseen mutta otisaalta, yksissä kansissa tulee aina kuskattua ne kaikki mukana.. sitten hyllystä löytyy jotain random mangoja, inyasha sekä naruto, joista ensimmäisen sain synttärilahjaksi ja jälkimmäisen ostin matkalukemiseksi kirpputorilta :D
Mangoista löytyy myös Death Note 1-10 sekä Hellsing 2-4, ajatuksena kerätä kummastakin sarjasta kaikki.. Sitten löytyy vielä Tolkienin maailma -niminen iso kirja, jossa selitetään [nimensä mukaisesti] tolkienin maailmaa.. eipä kirjahyllystäni sitten muuta löydykään :D

hankinnan alla on näitä kirjoja joita rakastan, kuten esimerkiksi Althalus matka maan ääriin tai Lumotun metsän kronikat -sarja. Myös Walter Moersin kirjoja olisi hauska kerätä, ainakin Kapteeni Sinikarhun 13 ja ½ elämää, Rumot sekä Uinuvien kirjojen kaupunki

ongelmaksi koituu tietysti tämä rahapolitiikka, mutta ehkä joskus ?
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa apupyörä

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #41 : Toukokuu 02, 2009, 00:56:43 »
Kirjahyllyni näyttää jopa melko täydeltä, vaikka lainaankin suurimman osan kirjoista kavereilta tai kirjastosta, mutta lahjakirjoja on viime vuosina tullut entistä enemmän.

Hyllystäni löytyvät englanniksi 1-3, 5 ja 7 Potterit ja 6 suomeksi. Deathley Hallowsin sain joululahjaksi, 1, 3 ja 5 ostin Amsterdamista eräästä englantilaisesta kirjakaupasta kun maksoivat vain n. 5€ /kipale. Puoliverisen Prinssin sain synttärilahjaksi. Chamber of Secret on oikeastaan kaverini, mutta hän ei ole mikään suuri Potter-fani, joten lahjoitti kirjan hyllyni täytteeksi.

Muita kirjoja hyllyssäni ovat mm. neljä hevostietokirjaa, jotka olen myös saanut lahjaksi. Lisäksi hyllystäni löytyy Suuri Satukirjasto -sarja (6 kirjaa), jotka olen saanut lahjoina mummoltani. Lisäksi löytyy lastenkirjoista Narnian kaikki osat, lasten Kalevala sekä Suomen lasten hölmöläissadut. Vaikka olenkin jo "aikuinen" useimpien mielestä, rakastan (vanhojen) satujen lukemista.

Lisäksi hyllystäni löytyy sekalainen joukko nuortenkirjoja kuten Penny ja seitsemän tassua sekä Prinsessapäiväkirjat, joita olen saanut muitaakseni SitersClubista, johon pienempänä kuuluin. Hyllyssäni on myös pari Kiira-sarjan kirjaa, jotka sain kummitädiltäni (jonka mielestä kirjojen nimi oli ilmeisesti hyvä vitsi).

Ja tietenkin hyllyssäni asustaa Webster's Comprehensive Dictonary -englanti-englanti sanakirja, jonka "pöllin" muutama vuosi sitten äitini työhuoneesta. Ihan hyödyllinen opus, mutta kolmen tiiliskiven kokoista ja painoista kirjaa ei raahata mukana matkoilla tai koulussa :/.

Poissa Catnip

• Mestarietsivä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #42 : Heinäkuu 06, 2009, 19:56:24 »
Huoneeni pitkällä seinällä on sellainen jännä pitkä hylly-pöytä kyhäelmä jota en osaa selittää. Siinä on kumminkin kaksi erillistä osaa kirjoille ja muulle krääsälle. Manga hylly on ihan täynnä. Olen tukkinut kirjat "pituus järjestykseen" ja jono alkaa Hellsingistä. Hellsingiä minulla on kakkos osasta viidenteen osaan. En kyllä ymmärrä miksi luen tuota, kun ei kovin paljoa enään edes kiinnosta. :--D
Toisena tulee Grimms mangan ensimmäinen osa. Äsken mainittu manga oli hyvin piirretty, mutta en tykännyt siltikään siitä.
Sitten Rozen Maidenin ensimmäinen osa (mitä mahtavimmat piirrokset!), Yotsubaa en muista montako kirjaa (yksi on lainassa yhdellä kaverillani).
Tokyo Mew Mew:n kaikki kirjat. :--D Fanitin tuota kuin viimeistä päivää joskus 10-11 vuotiaana. Ne ovat hyllyssä vain siksi, että kyseinen sarja oli ensimmäinen manga jota aloin lukea.
Näitä seuraavat Salapoliisi Conanin taitaa olla 46. kirja (kirjastosta olen yleensä Conanini lainannut), Naruton 16 ja 17 osa. Narutoon innostuin, kun muutama päivä sitten naapurini osti 16. osan syntymäpäivä lahjaksi. 17. osa piti ostaa heti seuraavana päivänä. :--D
Full metal Alchemistia 20 ja 21 kirjat. Hyvä sarja tämäkin. Melkein viimeisenä, mutta ei todellakaan vähäisimpänä on Azumanga Daiohin ykkös, kakkos ja nelos osa. Ja aivan viimeisenä on Sugar Sugar Runen ensimäinen, toinen ja viimeinen osa. Kauhean imelä ja ärsyttävä sarja, mutta luin ne silti. :--D
Seuraavassa hyllyssä on romaaneja ja kaikkea tällaista... Rivi alkaa Agatha Christien Hiirenloukusta ja Kuolema Lähettää Viestin kirjasta. Nuo kirjat pöllin äidin kirjahyllystä, koska hän ei edes koskaan lue niitä! Otin ne sitten omaan hyllyyni, että lukisin ne joskus. Toista olen aloittanut, mutta vielä en ole lukenut loppuun. Hyllyssä oli Alexandre Dumasin Kolme Musketti Soturia ja Monte Criston Kreivi, mutta siirsin ne jonnekkin kaappiin tekemään tilaa mangalle. :--D Nekin oli pöllitty äitin kirjahyllystä. Christien jä'lkeen tulee Rowlingia! Azkabanin vangista Kuoleman Varjeluksiin kahta ensimmäisä minulla ei ole, koska lainasin ne kirjastosta enkä ole jaksanut ostaa.  Siuntio Silosäkeen tarinat on viimeisenä (vieläkään en ole ehtinyt lukea :S). Noitten kirjojen päällä (viereen ei enään mahtunut) on Terry Pratchettin Talventakoja (Aivan ihanaaaaa).
Alempana tätä hylly kyhäelmääni melkein lattian rajassa on jotain 50 sivuisia lastenkirjoja mm. Lassen ja Maijan etsivätoimisto, Kummitus kameroitten edesstä (Ensimmäinen kunnon kirjani!!!) ja kaksi Onnen Päivät opusta jotka pöllin myös äidiltä. :--D

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #43 : Heinäkuu 07, 2009, 18:03:44 »
Minäkin kuulun niihin surullisiin sieluihin joiden kirjahylly on valitettavan pieni. Mutta tässä siis minun kirjahyllyni kuuluisa sisältö:

John Matthews - Merirosvokirja suuren Johnny Depp hurmioni aikoihin hankin kaikenlaista tietoa merirosvoista ja ostin pääkallo huiveja. Kirja on todella hyödyllinen ja pidän tuon tapaisista tietokirjoista jotka naamioitu kauniisti. Lapsillehan se on mutta silti :"D
30 vauhdikasta välipalaa eipä paljon ole tullut käytettyä, mutta jostain syystä silti on kaikki sivut irtonaisia. Reseptit ovat ainakin minulle aivan liian monimutkaisia ja pahoja :p
Velhologia - Merlinin salainen kirja tämä kuuluu samaan sarjaan kuin Merirosvo kirja ja on tästäkin paljon hyötyä ollut. Ihan hauskoja käytännön loitsuja voi napata mukaansa ja todella kauniita kuvia on koko kirja täynnä.
Ripleys - Usko tai älä joululahjaksi saatu ja myös ihan mielenkiintoinen tietokirja jossa on kaikenlaisia ennätyksiä. Huonona puolena se että parissa luku kerrassa se on sitten luettu. Tietty ihan mielenkiintoisia ideoita voi sieltä napata.
Kikattele kippurassa vitsikirja. Ihan hauska ja vitsien lomassa sieltäkin löytyy tietoa, esim. joidenkin käsitteiden selityksiä.
Groening - Bart Simpson - Voittajan on helppo hymyillä Simpson sarjakuvia. Hieman kummallista niitä oli lukea sarjakuvina jos tv-sarjaan on tottunut.
Pertti Koskimies & Juhani Lokki - Kotimaan linnut mammaltani olen tämän saanut ja yhteen aikaan kun meillä oli koulussa monta kuukautta kestävä projekti linnuista niin tulihan sekin käyttöön lopulta :"D Ja todella kauniita kuvia löytyy siitä
Guinnes world records - for girls tämä on taas on isosiskoltani ja ihan kätevä pikkukirja
Peter Hollman - Hamsterini ja minä kun sain ensimmäisen hamsterini niin tämä todella tuli tarpeen.
Mitä Missä Milloin - Juniori 2009 tämä tuli meille kun tilasin muita kirjoja.
C.S Lewis - Narnian tarinat koira on nurkkia pureskellut, mutta muuten huippu kunnossa. Ihania tarinoita toisesta maailmasta ja suosittelen tietenkin jokaiselle. Itselläni kesti hävyttömän kauan lukea, koska luulin tarinoiden olevan tylsiä, mutta kun oikeasti aloin lukea niitä sain huomata olleeni väärässä. Aivan ihania tapahtumia ja vertauskuvallisia henkilöitä meidän maailmastamme
Stephenie Meyer - Houkutus, Uusikuu, Epäilys en tiedä mitä tästä sarjasta ajatella. Vampyyrit ovat keskenkasvuisia teinejä jotka ajavat super-autoilla ja kimaltelevat. Kirjoissa on kamalasti ärsyttäviä kohtia, hahmoja ja arvoja, mutta silti juonessa on se jokin mikä houkuttelee. Ärsyttävää, erittäin ärsyttävää :"D
J.K Rowling - Quidditch Through ages jokaisen joka on kiinnostunut huispauksesta tulisi omistaa tämä. Pidän siitä miten Row on koristellut kirjoja pienillä yksityiskohdilla ja tehnyt ne näyttämään alkuperäisiltä. Huispauksen historiasta on ihana lukea ja muutenkin valoittaa myös muutamia asioita kirjasta.
J.K Rowling - Fantastic Beasts & Where to find them Tämä on naamioitu Harryn omaksi kirjaksi mikä on erityisen hauskaa ja varsinkin pienet tuherrukset sivuilla ovat mahtavia.
J.K Rowling - The tales of he beedle the bard omistan saman myös suomenkielisenä. Rakastan velhojen tarinoita ja varsinkin Tietäjän karvainen sydän ja Tanili Kanilin käkättävä kanto olivat ihania.
Michael Gerber - Barry Trotter ja Kuollut hevonen ihanaa parodiaa ja täysin hullua menoa. Ei voi muuta sanoa, mutta kyllä nauroin useampaan otteeseen vedet silmissä
J.K Rowling - Harry Potter 1-7 mitä Harry Pottereista voi sanoa? Upeita, fantastisia? No kaikkea sitä mitä toivoa saattaa.
Diane Setterfield - Kolmastoista kertomus tämän tilasin muutama viikko sitten enkä pettynyt. Tarinoihin oli tosi helppo eläytyä ja pidin siitä kuinka joissain kohdissa kiinnitettiin huomiota lukemiseen ja kirjoihin. Hyvin suositeltava kirja kirjojen ystäville.
Joanne Harris - Karamellikengät tämä on Pienen suklaapuodin ihana jatko-osa ja minä rakastin sitä todella paljon. Ihania hahmoja, juonittelua ja tietenkin suklaata. Minä-muotoa hyödynnettiin nerokkaasti ja siirryttiin joka luvussa aina vuorotellen eri-kertojaan. Tämä oli yksi mielenkiintoisimmista mitä olenkaan vähään aikaan lukenut.
L.M Montgomery - Pieni Runotyttö 1-2 kolmososan olen myös lukenut, mutta valitettavasti en omista. Myös tämä oli todella mainio vanhemman ajan sarja ja minulle kaikki kirjoittajan ystävälliset kirjat ovat mielenkiintoisia.
Disney - Pirates of the Caribbean 1-3 kuten sanoin, olen Depp-fani, ja PotC on todella ihana leffa-sarja, joten tietysti hankin myös kirjat itselleni. Vaikka täytyy myöntää, että tässä tapauksessa leffat olivat parempia mikä on aika harvinaista.
Cliff McNish - Taikuuden tuoksu ja Velhon vala ensimmäistä osaa en ole mistään löytänyt enkä siis päässyt sitä koskaan lukemaan
K.A Applegate - Remnants 1-5 Todella mielenkiintoisia kirjoja ja kannet ovat mitä kauniinpia.
Charmed - Siskoni on noita - Onnen hylkäämät perustuu tv-sarjaan siskoni on noita. Pidän kovasti sarjasta eikä kirjakaan pahasti kakkoseksi jää.
Flavia Bujor - Ennuskivien mahti kummitädiltä sain joululahjaksi, mutta kirja ei kyllä kamalan hyvä ole. Jokaisessa hahmossa on jotain ärsyttävää ja loppujen lopuksi aika Mary Sue kertomus, mutta sellaista varmaan saakin odottaa 12 vuotiaalta kirjailijalta :"D
Anders Jacobsson & Sören Olsson - Bertin lemmenhuolet eh... tämän sai pappaltani ja voin sanoa että se on todella naurettava, huvittava ja tyhmä.
Thomas Brezina - Seitsemän tassua ja Penny - Helliä tunteita, Kissapedot karkuteillä, Hyytävä seikkailu, Susimetsän salaisuus pienenä rakastin Penny sarjaa ja siitä nuokin ovat jääneet. Eläinystävän kirjoja.
Francine Pascal - Sweet Valley High - Tuplarakkautta ei hyvä. En pitänyt mutta isosiskoni oli niitä aikoinaan itse lukenut joten minäkin yhden vaivauduin lukemaan. Liian paljon Mary Suetusta.
Eva Ibbotson - Kazanin tähti tämä on oikeastaan koulunkirjaston kirja, mutta se oli vahingossa minulle jäänyt enkä enää käy samaa koulua josta kirjan vahingossa sain. Ihan mielenkiintoinen tarina orpotytöstä, vaikkakin ylikäytetty idea onkin.
Marilyn Kate - Replica - Kohtaaminen & Kloonisota en Replicoista kauheasti perusta, hahmot ovat taas niin ylitäydellisiä eikä edes juoni ole kovin mielenkiintoinen. Ja aika vanhoja kirjoja nämäkin jo ovat.
Jim Benton - Rakas nuija päiväkirjani nuija päiväkirjat ovat hulvatonta luettavaa, harmillista että minulla on vain yksi.
Janette Oke - Eläinystäviä - Tipsu kovassa koulussa & Vilku päiväkirja pienenä rakastin Oken kirjoja, niiden eläinhahmoja ja opettavaisia satuja. 2003 sain nämä isosiskoltani
Helena Meripaasi - Koirahullun päiväkirja - Koiran kokoinen kesä muutkin osat olen tästä sarjasta lukenut, mutta tämä on ainoa minkä omistan ja myös vanhan kouluni kirjaston omaisuutta. Tätä en myöskään ehtinyt palauttaa, koska kissani repi sen muutamia sivuja.
Lizzie McGuire - Nolot treffit & Super malli sitä tavallista teinidraamaa
R.L Stine - Goosebumps - Kummitusnaapuri & Kummituskoulu Goosebumpsit eivät minuun koskaan ole iskeneet enkä muutenkaan välitä niiden lukemisesta. Muutama kuitenkin on kirpputorilta tullut mukaan.
Angela Dorsey - Preerian laulu tämä on todella kaunis hevoskirja ja se on ainoa minkä olen säästänyt niiltä ajoilta kun minulla oli hyllyt täynnä hevoskirjoja.
Fiona Kelly - Mystery club 1-8 pienempänä pidin paljon näistä kirjoista, vaikka juoni olikin jo silloin mielestäni kamalan ennalta arvattava ja lähes joka kirjan lopussa tytöt napattiin tai jotain vastaavaa.
Raamattu monta vuotta sitten sain kun yhden kouluni vanhaa varastoa tyhjennettiin.
Brian J. Robb - Johnny Depp - Kapinallinen olen Johnny Depp fani joten tämä oli pakko saada.
Anne Rice - Veren vangit vampyyrit ovat aina kiehtoneet minua ja toivon että tämä tuo virkistävää vaihtelua Meyerin inhottaviin kimalteleviin teineihin joilla on kummallinen suojeluvietti.
J.R.R Tolkien - Taru Sormusten herrasta kokoelma pokkari jossa on kaikki kolme osaa. Mikään kirjahylly ei ole täydellinen ilman tätä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2009, 18:10:43 kirjoittanut Pantalaimon »

rautahermo

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Heinäkuu 08, 2009, 19:02:54 »
Omistan erittäin vähän kirjoja, hyllyssä on vain muutama hassu kappale:

J.R.R. Tolkien - Taru sormusten herrasta
Silloisten ikätovereitteni tavoin Peter Jacksonin Sormusten ritareista hurmaantuneena oli pakko hankkia se alkuperäinen tarina. Nuorempana en vielä viehättynyt kirjasta samalla lailla kuin ensimmäisestä elokuvasta, vaikka sen nopeaan luinkin, mutta iän karttuessa alan käsittää Tolkienin mahtavan mielikuvituksen ja tämän massiivisen maailman. Kansantarumainen kirjoitustyyli on omiaan tässä suurteoksessa.

Alan Moore, Dave Gibbons - Vartijat
Vaatimattoman kirjahyllyni kunnioitettavin romaani. Ensimmäisen lukukerran jälkeen olin aivan äimän käkenä, mitä tuli juuri luettua ja nähtyä. Se sisältää hävyttömästi näkökulmia ja tasoja, jotka lisäävät henkilöiden ja tapahtumien todellisuutta, rinnastavat ne yhdeksi suureksi taideteokseksi vallasta ja rakkaudesta yhteiskunnan ongelmilla höystettynä.

J.K. Rowling - Harry Potterit 1-5 suomeksi, 6-7 englanniksi
Harry Potterit olivat se sytyke, joka sai intohimoni kirjoja kohtaan leimahtamaan liekkeihin pitkän tauon jälkeen. Viisasten kiven sain eräänä jouluna lahjaksi ja sen luettuani piti käydä elokuvakin katsomassa. Elokuvan näkeminen voimisti ala-asteelaisen pikkupojan innokkuuttani kirjasarjaa kohden ja siitä alkoi armoton ahmiminen kakkosesta eteenpäin. Välillä jouduin odottamaan uusien kirjojen ilmestymistä ja se tuntui kuin häijyltä kidutuskiroukselta. Kasvoin kirjojen mukana, ja oli helppoa eläytyä tarinaan, joka kertoi lähes saman ikäisestä koltiaisesta kuin itsekin olin. Muistelen varmasti Rowlingin teoksia suurella lämmöllä jopa vanhana kalkkiksena sitten joskus.

Juha Vuorinen - Juoppohullun päiväkirja
Veljen ostama joululahja, jonka absurdi huumori jopa toimii parissa kohdassa, mutta suurilta osin se on tylsää vessalukemista, joka toistaa liiaksi itseään. Melkein kutkuttaisi heittää kirja sinne, minne se kuuluukin, mutta veljeäni ajatellen panin sen kunniallisesti nojaamaan Raamattua vasten.

Cormac McCarthy - Tie
Rakastan tätä kirjallisuuden suurta helmeä. Syksyn masentavina sadekausina kirjan apokalyptiseen tunnelmaan on helppo uppoutua. Se on täynnä niin vähäeleistä kerrontaa, että se on jo mestarillista. Sitä on vaikea selittää; lukekaa itse ja ihastukaa.

Eoin Colfer - Artemis Fowl
Eoin Colferin käyttämä huumori ja lapsia ei-aliarvioiva kerronta puri täysin pikkuminään. Silloin Harry Potterin alkutaipaleen ohella tämä iski salamaa mielikuvitukseeni ja ajattelutapaani fantasiakirjoja kohtaan. Ei tunnu enää niin loistokkaalta kuin ennen, mutta tästä on jäänyt mukava muisto hyvästä lukukokemuksesta.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #45 : Heinäkuu 09, 2009, 17:08:58 »
Lueskelin tätä topikkia ja piti oikein tarkastaa, mitä kaikkea itselläni on kirjahyllyssä.

Harry Potterit
luonnollisesti. Kaikki suomenkieliset ja lisäksi Puoliverinen prinssi englanniksi. Löytyy myös Pollomuhku ja Posityyhtynen sekä Siuntio Silosäkeen tarinat. Ei varmaankaan tarvitse sanoa, miksi ne siellä hyllyssä nököttävät.

Aku Ankka-kansioita
Reilu kymmenen kappaletta, jokaisessa puolen vuoden lehdet. Ehkä hieman yllättävää, mutta olen oikeastaan ainoa meidän perheestä joka lukee Akkaria. Olen kyllä yrittänyt saada pikkuveljeni lukemaan niitä, mutta sitä pölkkypäätä kiinnostaa vain ne tarinat missä on mukana jalkapalloa. Kansioden lisäksi minulla on jokunen kovakantinen Ankka-kokoelma-albumi, joista osan olen saanut lahjaksi ja muutaman voitin kun osallistuin kuukauden palkintotehtävään.

Kaksi tornia, kuvitettu opas & Tolkienin maailman kartat
Pienempänä yritin joskus lukea TSH:ta, mutta silloin en jaksanut kahlata läpi niin raskasta tekstiä, enkä olen sen jälkeen kirjoista pahemmin innostunut. Luultavasti jos lukisin ne nyt, olisin aivan myyty. Rakastan Tolkienin maailmaa ja minusta elokuvat on tosi hyvät, ne minulta löytyy, siksi ostin kirjaston poistomyynnistä kakkososan oppaankin. Aina kun luin kirjoja, rakastin tutkia sitä karttaa mikä tuli ohessa, siitä hyvästä tartuin maailman karttoihin kun näin ne Sokoksella.

Suomen kielen perussanakirja
Saatu joululahjaksi, mutta melko hyödyllinen jos pitää tarkastaa joku sana tai etsiä synonyymeja.

Gaudeamus igitur - aforismeja nuorille
Rippulahja mutta ihan hupaisa.

Muita erinäisiä kirjoja
Mm. Runotyttö-trilogia yksissä kansissa, joululahja, ihan ok mutta aika tylsä, Peter Pan purppuran lumoissa, tämäkin joku lahja, sekin aika hyvä kirja, Kultainen kompassi, kirjaston poistomyynnistä, ihan ok mutta vähän tylsä, Etsivätoimisto Puolikuu, taaattua Colferia, Tuija Lehtisen Futistähtiä, hauska kirja, lahja sekin, Pikku Prinssi, jota en koskaan ole ymmärtänyt, koko luokka sai saman kirjan kuudennella, 3 iloista rosvoa Kasper, Jesper ja Joonatan, ties kuinka vanha mutta aika klassikko. Sitten on vielä Velhokoulu, joka velhohumun alkuaaikoina piti saada, sekä viime jouluna saatu Maailmankartasto.

Edellisten lisäksi hyllyissäni on vielä  jonkun verran lehtikoteloita, joissa on ainakin Kori-lehtiä, Demejä, Suosikkeja, ristikkolehtiä ja vanhoja WI.T.C.H.-lehtiä.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Heinäkuu 15, 2009, 22:39:07 »
Tämä topichan on kuin luotu minulle! Olen kirjafriikki ja pidän lukemisesta yli kaiken. Uskoisin, että monet HP-fanit pitävätkin lukemisesta ja ovat kärsivällisiä lukijoita, sillä kirjathan ovat pitkiä ja välillä vähän tylsiäkin. On muutamia kirjoja, joita rakastan todella. Astrid Lindgrenin Saariston lapset on melko vanha klasiskkokirja, josta on tullut TV-sarjaa ja elokuvaakin. Niitä en ole katsonut, mutta kirjan lukenut muutamaan otteeseen. Siinä kaikki on hyvää, kansi, kuvat, teksti, tarina ja hahmot. Kaikki toimii ja klassikon titteli tuo plussaa. Muuten en juurikaan perusta klassikoista, vaikka hyllystäni löytyykin Huckleberry Finnin seikkailut.

Eräs hyvin rakas kirja minulle on sellainen norsukirja, jonka nimeä en muista. Oikeastaan en muista päähenkilön nimeä, mutta jos hänen nimensä olisi ollut esim. Pekka niin kirjan nimi olisi 'Pekka saa elefantin.' Ah, rakastan sitä kirjaa. Se on aivan repaleinen je piirrelty täyteen kuvia, äitini vanha.

Luen melko paljon mangaa, vaikken kovinkaan paljoa omistakaan. Kirjahyllyni mangaosuus koostuu enimmäkseen Ranma½-nimisestä mangasarjasta. Minulla on osat 28-48, muttei osaa 30. Osaan 48 sarja loppuukin. Sitten minulla on Cherry Juicea kaksi ensimmäistä osaa ja Narutosta ensimmäinen osa. Niitä animeista tehtyjä mangoja minulla on pari, Maameren tarinoiden kaksi osaa neljästä, en muista mitkä. Muistaakseni 2 ja 4.

Pidän muutenkin sarjakuvista, joten omistan yhden Nemi-albumin ja paljon Karvispokkareita. En edes muista mitä kaikkia niitä onkaan. Jotain kuusi kappaletta kuitenkin, lehdistä puhumattakaan, mutta niistähän tässä topicissa ei nimen omaan puhuta. Minulla on myös Karvis-kirjoja kolme, ykai niistä on englannin kielinen.

Minulla on paljon satukirjoja lapsuudesta jäljellä. Muumien talvesta kertovan kirjan omistan, mutten muista sen nimeä. Mielikuva on, että nimi olisi Muumit ja Taikatalvi, sillä se on ainakin erään muumipc-pelin nimi. Sitten minulla on Astrid Lindgrenin Rakkaimmat sadut-kirja, sekä kaksi erilaista Nalle Puhia. Iso punainen satukirja on nimeltään Suuri Satuaarteeni, mikä on minulle hyvin rakas. Se sisältää kaikkia perinteisiä 'Prinsessa ja herne' -tyylisiä satuja.

Neljä-kuusi kappaletta hevoaiheisia pokkareita löytyy, en nyt ihan tarkalleen muista kuinka monta. Kaksi niistä ainakin kertoo Hevoshoitolan sisaruksista, Amysta ja olikos se toinen nyt Lucy... Anyway minulla on pokkarina myös Conan Doylen Baskervillen koira, joka on Sherlock Holmesin yksi tunnetuimmista tapauksista.

Täytyy tunnustaa, etten omista kaikkia HP-kirjoja, vain ykkösen, vitosen ja kutosen. En itse asiassa ole edes havitellut muita. Kaksi Animorphs-sarjan kirjaa (K.A Applegaten kirjoittamia), Reaktio ja Muukalainen löytyy hyllystäni, kuten myös kaksi ruotsalaista kirjaa, yksi Eva & Adami, sekä sellainen futiskirja, en edes muista sen nimeä. Nina-autiotalossa on ainut sarjansa edustaja hyllyssäni, muistaakseni myöskin ruotsalainen.

Puolikas hyllyn välikkö on uhrattu luontokirjoille, eläimistä ja kasveista kertoville tieto-opuksille. Onhan minulle liuta muitakin kirjoja, mutten jaksa luetella niitä. Minulla ei ole mielessä kovinkaan paljon kirjoja, mitä olisin nyt hankkimassa. Salamavaras ja sen jatko-osa, muistaakseni jokin Helvetinkuilu, olisi kiva saada, niitä voisi toivoa synttärilahjaksi. Seita Parkkolan ja Niina Repon kirjoittamat Ruttolinna ja Jalostamo ovat parhaimpia kirjoja, joita olen lukenut. Ne olisi aivan ihana omistaa.

Poissa Iiri

• Glitterati
  • Vuotislainen
  • <3
  • Pottermore: PixieDraconis24786
« Vastaus #47 : Heinäkuu 18, 2009, 14:11:41 »
Omistan aika vähän kirjoja, ja niistäkin suurin osa saatu lahjana, en mielelläni maksa kirjasta, josta en tiedä onko se hyvä vai ei (kirjat on törkeen kalliita ;__;), mikä johtaa siihen, että ostan lähinnä kirjoja, jotka olen jo lukenut ja hyviksi todennut, ja koska aikaisemmin lukemiaan kirjoja ei ole järkeä ostaa, en ostele kirjoja juurikaan :P Kirjahyllyni on matala, pieni ja kerta kaikkiaan ihastuttavan vaaleanpunainen. Uusi olisi tarkoitus hankkia jostain, edes minun vähät kirjani eivät mahdu siihen kunnolla -.-

Mutta asiaan. Kirjahyllyn päällä on kirjastonkirjoja, ömm... hyvässä järjestyksessä ^^' Ne ovat jotenkin kolmessa pinossa, ja aika korkeissa sellaisissa (yli neljäkymmentä kirjaa lainassa tällä hetkellä :P Eikä ne kaikki kyllä ole siinä). Päällimmäisinä näyttäisi olevan Markus Zusakin Kirjavaras, J.R.R. Tolkienin Keskeneräisten Tarujen Kirja ja Elämä on ihanaa, Ressu! :D Ylimmällä varsinaisella hyllyllä on joskus vitosella tekemäni kirjateline (maalattu tyylikkäästi riemunkirjavaksi :D), missä on näköjään lisää kirjastonkirjoja ^^' Kirjatelineen viereen mahtuu vain muutama kirja, mutta ne ovatkin sitten niitä tärkeimpiä tai sitten niitten kannet on kivan värisiä. Ensimmäisenä on J.K.Rowlingin The Tales of Beedle the Bard, lähinnä ihanan väristen kansiensa ansiosta (plus sen että se on harvoja kirjoja, jotka olen tosiaan ostanut itse xP), ja sen päällä noin 5x5 sentin kokoinen kirja, jonka nimeä en jaksa katsoa, mutta joka tapauksessa sisältää englanninkielisiä viisauksia ystävyydestä. Tämän kirjan olen saanut kaveriltani ystävänpäivälahjaksi joskus ajat sitten. Näiden vieressä on Seita Parkkolan Viima, joka on ihana kirja <33 Sain kyseisen version joululahjaksi muutama vuosi sitten. Silloin se oli lempikirjani jonkun aikaa, kun Harry Potterit olivat alkaneet menettää makuaan enkä ollut vielä lukenut Tarua Sormusten Herrasta. Pidän siitä vieläkin, Seita Parkkolan kirjoitustyyli on aika lumoavaa. Seuraavana on Klaus Hagerupin kirja Kanit Laulavat Pimeässä. Kirja omistaa ihanan nimen x) Mistä johtuu siis kunniapaikka. Muuten... en nyt oikein tiedä, Liisa Ihmemaassa -tarinaan jotenkin liittyvä kirja on suunnattu ehkä vähän nuoremmille ja on paikoitelen aika tylsä. Sitten on John Boynen Poika raidallisessa pyjamassa, jonka ostin vähän aikaa sitten *ylpeä itsestään* ja joka on oikeasti tosi hyvä, jollei vähän... liioittelevaa? loppuratkaisua lasketa. Sitten Eva Ibbotsonin Kazanin tähti. Pidin kovasti joskus, en satu muistamaan kuinka monta vuotta sitten, ja ostin jostain syystä vähän aikaa sitten. Seuraavana on J.R.R.Tolkienin Sormuksen Ritarit pokkariversiona. Loputkin minulla on mutta jos ne kaikki olisivat siinä, ne täyttäisivät koko sen tilan mikä ylimmälle hyllylle jää :D Taru Sormusten Herrasta on näin sivumennen mainittuna paras kirja ikinä. Sen lisäksi on J.K.Rowlingin Feeniksin kilta. Ainoa omistamani Potter, enkä ole muita edes yrittänyt haalia *aistii potterfanien syyttävät katseet* :P Sain nimipäivälahjaksi pari vuotta sitten tämänkin, kun olin lukenut aiemmat osat eikä kirjastossa ollut nelosesta eteenpäin (älkää kysykö missä korvessa asuin :DD). Oli muuten kivan muotonen paketti, sellanen tiiliskivi kun on kyseessä.
Alemmalla hyllyllä ovat Kaksi Tornia ja Kuninkaan Paluu, ja joku tietovisasysteemi Tarusta Sormusten Herrasta, lahja tämäkin. Loput kirjat ovat sitten vähemmän tärkeitä itselleni, lähinnä nuoremmille tarkoitettuja kirjoja, Uppo-Nalleja ja Fedja-setää ja kaikkea vastaavaa, hevoskirjoja muistona surkuhupaisasta hevoshulluudestani (olen allerginen hevosille!), ja kaksi Finn Zetterholmin Lydian salaisuus -kirjaa, toinen pokkariversio, toinen ei, saatu lahjaksi kummatkin. Toisen kyllä vien jonnekin kirpputorille kun jaksan :DD Charmian Hussayn Salaisuuksien laakso, Kaija Pispan Meiramiina ja metsän prinssi, Geraldine MacGaughrean/kukalie olikaan Peter Pan Purppuran lumoissa, mainittakoon vielä, ja sitten lähinnä alle satasivuisia kirjoja, lahjoja kaikki :DD
Alimmalla hyllyllä on sitten vielä lähinnä tietokirjoja, ja yksi rakkaimmista kirjoistani, seitsemänvuotiaana saamani Narnian Tarinat, kaikki osat yksissä kansissa. Mulla tosin kesti yli vuosi ennen kuin sain sen luettua, mutta se teki muhun suuren vaikutuksen. Tästä versiosta on kannet lähtenyt joskus irti, ison kokonsa (mistä johtuu myös sen sijainti alimmalla hyllyllä: se on liian iso muille x) ) vuoksi käytin sitä leikeissä saatuani sen :D En raaski heittää sitä pois, kanneton ressukka :( Muuten se on ihan kunnossa sitä paitsi :)
(Kiva romaani tääkin <3)
Gilraen -> Iiri

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Heinäkuu 22, 2009, 13:34:23 »
Mun kirjahyllyssä on aika vähän semmosia kirjoja, joita nykyään tykkään lukea. Mulla on (tietysti) Harry Potterit suomeksi ja Harry Potter and the Philospher's stone, Stephenie Meyerin Houkutus ja sen suomenkieliset jatko-osat sekä Twilight, Tuija Lehtisen Laura-kirjasarjasta kolme viimeistä osaa ja Rebekka tarttuu toimeen, Mary-Kate ja Ashely Olsenin So little time -kirjasarjasta muutama kirja, Narnia - kaikki tarinat, Frendejä, kundeja ja väärinkäsityksiä ja jotain muita nuortenkirjoja ja lastenkirjoja.
Suurimman osan kirjoista oon ite ostanu, pari oon saanu lahjaks. Uusia (puolenvuoden sisällä ostettuja) on Houkutus ja ne jatko-osat, Frendejä, kundeja -kirja ja Tosisuudelma.

Mä tykkään enemmän ostaa omaks ku vaikka lainata kirjastosta. Ja oon tosi ilonen ku älysin lukea Houkutuksen. Aivan mahtava kirja. Luulin, että sen jälkee ku oon viimesen Potterin lukenu, mua ei kiinnostais enää muut kirjat vaan lukisin aina uudestaan ja uudestaan Pottereita, mut toisin kävi:D
Narnia on ainoo kirja, mitä en oo koskaan lukenu. Tai oon alottanu sen, mut se jotenki jäi kesken..
Viimeks ostamani kirja taitaa olla Mary Hoganin Tosisuudelma.

Poissa escalier

• ilkeännäköinen
  • Vuotislainen
    • A word, please.
« Vastaus #49 : Elokuu 13, 2009, 19:53:13 »
Toivoisin voivani ylpeillä komeammalla kirjahyllyn sisällöllä kuin mitä minulta löytyy. Kaiken muun sälän, kuten vanhojen VHS'n, teeboksien, (kyllä, säilytän teetä omassa huoneessani, ettei kukaan muu joisi maukkaita teelaatujani) koriste-esineiden, DVD'n ja levyjen lisäksi minulta löytyy myös kirjoja. Muutamilla niistä on huomattavasti lämpimämpiä paikka sydämessäni kuin muilla.

Luonnollisesti omistan kaikki Harry Potterit sekä myös Houkutuksen kolme ensimmäistä osaa (perinteinen kirjallisuuden & elokuvien sääntö näytti pätevän kyseisessä kirjasarjassa, sillä jatko-osat tuottivat ainakin minulla hienoisen pettymyksen..) sekä valikoiman taiteesta, valokuvauksesta ja sisustamisesta kertovia kirjoja. Kun aloin suorittaa lukiossa kirjallisuusdiplomia, otin tavoitteekseni haalia mahdollisimman monta arvostelemistani kirjoista omaan hyllyyni. Täydellisesti en ole hankkeessani onnistunut, mutta kyllä hyllyissäni piileskelee muutama klassikko, (Ylpeys ja ennakkoluulo, Jäähyväiset aseille, Lokki, The Odyssey) kirjoja, joiden lukemista tuskin maltan odottaan (Jumalat juhlivat öisin, Ruusun nimi) sekä muita itselleni tärkeitä teoksia (Me kolme ja jengi, Taikatalvi.

Olen ihan tyytyväinen näihin, mutta jos kylpisin rahassa, niin hyllyni notkuisivat klassikoita ja uutuuksia. No, onneks meillä köyhillä opiskelijoilla on kirpputorit!
"You may have created my past and screwed up my present but you have no control over my future."
-David Klass