Kirjoittaja Aihe: Kirjahyllyjenne sisältö (vol 2)  (Luettu 14177 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Kirjahyllyjenne sisältö (vol 2)
« Vastaus #100 : Lokakuu 03, 2012, 12:28:37 »
Kirjahyllystäni löytyy fantasiaa ja mangaa.

Manga
Hopeanuoli, Weed + pari oheiskirjaa Hopsuun liittyen sekä kaksi Vampire Nightiä.
Hopsua aloin katsomaan 6 -vuotiaana, en ymmärtänyt vielä tuolloin miksi jokin kohtaus oli niin tai noin tai miksi tuosta tai tästä puuttui kohtaus jne. Unohdin sarjan 4-5 vuodeksi, kun löysin Weed -animet 11 -vuotiaana. Kummatkin sarjat palautuivat mieleeni toukokuussa 2010, kun Hopsu alkoi tulla suomenkielisenä mangana.
Vampire Night... Noh, vampyyriuskoinen kun oon nii tämäntapaiset mangasarjat ovat viihdyttäviä

Fantasiaa
Twilightiä - kaikki lähti siitä kun elokuvan ekaa osaa hehkutettiin hirveesti, mutta innostukseni laantui. En enää oikein pidä sarjasta, vaikka vampyyri-ihmissusi -sarja onkin. Liian romanttinen minun makuuni. Harry Potteria - miksei? Darren Shania - helkkarin hyvä kirjasarja, vaikka kaksi kirjaa on vielä suomentamatta! Tätä sarjaa pystyy lukemaan yhä uudelleen ja uudelleen samalla tavalla kuin Pottereita. Niihin ei vain kyllästy=)

Ja mitäs muuta...? Niin ja tietenkin pari elämäkertaa/tietokirjaa
Michael Jackson - Popin kuningas 1958-2009 (Herbert Emily) sekä Hengitän äänessä Antti Tuisku (Juhana Salakari) + Meteor Gin ja Riki (Yoshihiro Takahashi) + Harry Potter - Suuri Velhouskirja (tai joku ton niminen, Readme.fi)

Että tällaisia kirjahyllyni pölyttyneiltä hyllyiltä löytyy. On paljon sellaisia kirjoja, joita haluaisin saada lisää kirjahyllyyni pölyttymään ja luettavaksi.

//muoks + joitain lehtiä, missä on juttua HP'sta (kuten esim. Episodi, kannessa Bellatrix Lestrangen hahmossa Helena Boham-Carter, Koululainen jne.) sekä pari muuta missä on mielenkiintoisia ruokaohjeita (Miss Mix, Demi...) ja Aku Ankka -kansioita

//muoks vol. 2 Tällä viikolla kirjahyllyyni on tullut PP ja KV uusittuani HP -kirjasarjan edellisen 'hajottua' käsiin sekä Readme.fi'n Julistekirja ja Harrry Potter - Legenda
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2012, 15:28:29 kirjoittanut Welhokaniini »
The best way to spend time is to have an adventure.

Poissa monnipop

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #101 : Lokakuu 11, 2012, 20:08:00 »
Omistan aivan liian vähän kirjoja, mikä on harmi. Lapsena mulla oli ihan älyttömästi kirjoja, sain aina niitä joululahjaksi ja välillä synttärilahjaksi. Ne kirjat onkin sellaisia vähän enemmän lapsille suunnattuja, muutama ihan hyvä nuortenkirja saattaisi jostain vanhempieni vintiltä löytyä, mutta en ole jaksanut etsiä ja kantaa kotiini. Pottereita omistan neljä, mutta kolme on hukassa ja vain Viisasten Kivi komeilee hyllyssä.

Tällä hetkellä hyllyssäni on Potterin lisäksi:

On The Road - Jack Kerouac
Looking For Alaska - John Green
Sieppari Ruispellossa - J.D. Salinger
Oma Taivas - Alice Sebold
Please Kill Me - Legs McNeil & Gillian McCain

Loput eivät ole kuin ehkä pikaisen mainitsemisen arvoisia, löytyy Neiti Etsivää yksi kappale, joku Pelle Miljoonan kirjoittama (hyvin vaikealukuinen ja yllätyksekseni tylsä) kirja, Mondon Thaimaan matkaopas ja sen sellaisia.

On The Roadin ja Looking For Alaskan tilasin noin kuukausi sitten Suomalaisesta. Maksoivat yhteensä n. 15 euroa. Tykkään todella paljon Kerouacin kirjoista, Dharmapummit ja Yksinäinen Matkamies ovat kirjastosta lainassa tällä hetkellä, joten tuli sitten tilattua. Ja Looking For Alaskasta olen kuullut niin hyviä arvosteluja ja lukenut mielenkiintoisia lainauksia, joten pakko oli saada se käsiini. Molemmat ovat englanniksi kirjoitettuja, mikä on hyvä, koska englanniksi lukeminen on mielekästä puuhaa.

Sieppari Ruispellossa on yksi ehdottomista suosikkikirjoistani! Olen lukenut sen kymmeniä kertoja ja tuon kyseisen kirjan sain syntymäpäivälahjaksi kun täytin 13.

Oma Taivas on pyörinyt mulla yläasteikäisestä lähtien ja häpeäkseni tunnustan, etten ole sitä kertaakaan lukenut loppuun. Kaiken lisäksi kirja on lainassa silloiselta ystävältäni, joten en sitä varsinaisesti edes omista.

Please Kill Me kuuluu myös suosikkikirjojen joukkoon. Ekan kerran se tuli luettua joskus 8.luokalla, lainasin kirjastosta ja luin sen uudestaan ja uudestaan. Mutta tuon kirjan minkä nyt omistan olen ostanut ehkä vuosi sitten Suomalaisen alennuskorista.

Hitsi, unohdin kokonaan mainita runokirjani! Niitä löytyy kyllä paljon. Mutta ne ovat levittäytyneet ympäri asuntoa, enkä jaksa alkaa keräilemään ja katsomaan minkä nimisiä ovat. Uusimman sain kuitenkin kaksi viikkoa sitten ystävältäni, runoilijalta itseltään, omistuskirjoituksella, viimeisen kappaleen. Tunnearvo, kuten arvata saattaa, on ihan mieletön.

Mutta mitä kirjoja sitten haluaisin omistaa... No, loput Potterit tottakai. William S. Burroughsin tuotantoa olisi myös mielekäs omistaa, varsinkin Nisti oli perin mahtavaa luettavaa. Paul Verlainen ja Arthur Rimbaudin jotkut kokoelmarunotkirjat olisivat kivat (ja kyttäänkin niitä aina silloin tällöinen Suomalaisen verkkokaupasta heh-heh). Eipä nyt oikein muuta tule mieleeni, lähivuosina kun olen ollut melko laiska lukija :(
Real eyes
Realize
Real lies

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #102 : Lokakuu 15, 2012, 15:23:25 »
Nyt on aika hyvä hetki täydentää mahdollisia Potter-vajeita hyllyissä, koska Adlibriksellä on meneillään Potter-kampanja, jossa kaupanpäällisiksi on tarjolla Siuntio Silosäkeen tarinat.
Constantem decorat honor

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
« Vastaus #103 : Lokakuu 15, 2012, 16:47:16 »
//Edit

Minun kirjahyllyni on liian pieni. En sanoisi, että minulla on välttämättä hirveästi kirjoja, tahtoisin huomattavasti enemmän, mutta a) eivät mahdu hyllyyn b) kirjat ovat kalliita.. Enkä aio nyt ostella paljon nuortenkirjoja/-fantasiaa, sillä pelkään kyllästyväni niihin tässä parin vuoden sisällä.. Pitäisi varmaan pikkuhiljaa tehdä osittaista siirtymistä kirjastossa aikuisten osastolle, kun nuortenkirjat alkavat tympiä..

Mitäpä minulla sitten on?
Jos ryhmittelen näitä jotenkin: suurin osa kirjoista on fantasiaa: Potterit kahdella kielellä, The tales of Beedle the Bard, Tolkienilta Taru Sormusten Herrasta ja Hobitti kahdella kielellä, Silmarillion ja Roverandom suomeksi, Rick Riordanin Percy Jacksonit ja Heroes of Olympus-sarjat englanniksi Christopher Paolinin Perillinen-sarja, Hunger gamesit ja Soturikissa-sarjan kolme ensimmäistä saagaa, ensimmäinen suomeksi ja loput englanniksi (ja neljännen saagan 6-packia odotellessa). Uusimpana lisäyksenä Pierre Pevelin Kardinaalin miekat, ja sarjan kakkososa, Varjojen alkemisti, on seuraavana ostoslistalla.

Edellä mainittujen lisäksi minulla on hyllyssäni joitain Tuija Lehtisen nuortenkirjoja, kuten Sara-sarjan kaksi ensimmäistä osaa (sarjan kolmannestakin osasta haaveilen, mutta sitä ei taida saada mistään..), Missä olet, Sara? ja Blondi jyrsijä.

Sitten.. Voisin kai vielä mainita myös kirja-lipastonlaatikkoni, jonne olen änkenyt kirjat, joita en tahdo heittää pois, mutta joita en enää lue. Laatikosta löytyy muutamia Nummelan Ponitalleja, (joista pidin, vaikken koskaan hevosista pitänytkään), ja muutama WITCH-kirja. Myös mangojani säilytän ko.laatikossa, ja niitä minulla on InuYashat 9-~15, jotka ostin joskus divarista matkalukemiseksi Lanzarotelle, ja Dragon Ball-kirjat 1-5,36,40-42 (tosin haluaisin kaikki Dragon Ball-kirjat, kuin myös One Piece-mangasarjan kirjat, mutta yhteensä noin 90 mangapokkaria ei jotenkaan mahdu opiskelijan budjettiin..)

Mistä kirjani olen saanut?
Osa, esimerkiksi Potterit ja Perillinen-sarjan kaksi ensimmäistä osaa, on alun perin ostettu minulle ja veljelleni yhteiseksi, joskin olen ominut ne, enkä niistä aio luopua. Suuri osa on lahjaksi saatuja - suurinta osaa kuitenkin olen pyytänyt. Tuija Lehtisiä olen saanut äidin spontaaneina ostoksina ja pari-kolme niistä on suoraan äidin hyllystä saatuja, käytännössä perintökalleuksia ^^. Itse olen ostanut viime aikoina lähinnä kirjoja englanniksi, ja nykyään hyllyssäni onkin enemmän englanninkielisiä opuksia.

Itse ostan melko harvoin kirjoja, joita en ole aiemmin lukenut, tai jos kirjailija ei ole ennestään tuttu. On joitain sarjoja, jotka tahtoisin kerätä, mutta joita ei kirjakaupoista löydy - tietysti aina voisi etsiskellä netistä. Yleensä ei kyllä tule vastaan sellaisia kirjoja, jotka olisi pakko saada omaksi, joten kirjakokoelmani ei kartu kovin helposti. Lisäksi vihaan yksittäisiä kirjoja, mistä johtuen en useinkaan tartu uuteen sarjaan kirjakaupassa, sillä jos en pidäkään siitä, en tahdo ostaa loppuja osia, muttakun on pakko. Esimerkiksi vaikka pidän Perillinen-sarjasta, se ei ehkä olisi ollut keräämisen arvoinen (aina on kirjasto), mutta oli se viimeinenkin osa pakko käydä ostamassa..
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 27, 2013, 17:26:11 kirjoittanut pilvenpiirtäjä »
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #104 : Lokakuu 15, 2012, 20:10:48 »
Minulla on joku _täysin_ kamala Ikean vanha nelihyllyinen (ihan liian kapea ja liian syvä) kirjahylly, jonka päällä on sellanen koriste hyi.

Mutta sisällöstä... (omistan ihan liian vähän kirjoja :c)

Ensimmäisellä hyllyllä (ylhäältäkatsottuna) on muutama lemppari lastensatu; Vattumato, Englantilaiset ruusut, Peppi Pitkätossu-kirja ja Vompattisatuja. Sitten siellä on Manhattanin valtiatar, Tuulen Varjo, Tobi Lolnessm Väristys, TSH-yhteisnide, Nälkäpelit (3), Piruettiystävyys ja Sormuksen ritarit vielä näin erikseen. Pokkareita on Manhattanin valtiatar, Tuulen Varjo, Nälkäpelit 1, ja 2 ja Sormuksen ritarit.

Toinen hylly on omistettu Pottereille. Siellä on kaikki seitsemän kirjaa kovakantisina. Lisäksi Legenda, Suuri Velhouskirja, Siuntio Silosäkeen tarinat ja kaikki leffat. Ja jotain randomia taikajuomaputeleita ja taikasauva. Niin ja Hunajaherttuan bokseja. Että sellaista.

Kolmas hylly on joko tyhjä tai täynnä. Siellä pidän nimittäin kirjaston kirjat. Tällä hetkellä siellä on Muumimamman keittokirja, Suuri Muumikirja, Pollomuhku ja Posityyhtynen, Taikatalvi, Muumipeikko ja Pyrstötähti, Taikurin hattu, Vaarallinen juhannus ja koirankoulutuskirja.

Neljännellä ja viimeisellä hyllyllä on Aku Ankkoja, Karvisia, elokuvia ja kaksi kenkälaatikollista romua :))

Poissa Pagford

• Vuotislainen
« Vastaus #105 : Maaliskuu 27, 2013, 10:32:11 »
Tuli kauhea hinku puhua kirjoista näin aamutuimaan! Ei vissiin kauhean fiksua, koska olen koulussa luennolla enkä niin ollen pääse kotiin lukemaan rakkaitani... argh. :D

En omista mitenkään kauheasti kirjoja, eikä suunnitelmissa ole vähään aikaan ostaa uusia - kirjahyllystäni löytyy opuksia, joita en ole vielä kertaakaan lukenut, ja olen päättänyt ensin lukevani ne kaikki ja sitten vasta mietin uusien hankkimista. Viimeisin ostamani kirja on Emma Donoghue'n Huone, jonka ostin vähän "sikana säkissä". En ollut kuullut siitä koskaan ennen, mutta törmäsin siihen Sokoksella enkä sitten osannut päästää enää irti. Onneksi, se kauppa nimittäin kannatti, ihana kirja!

Eniten pienestä kirjahyllystäni tilaa vievät Potterit ja niihin liittyvät kirjat. Omistan Potterit 1-6 suomeksi, seitsemännen englanniksi ja myös 5-6 englanniksi. Lisäksi minulla on The Tales Of Beedle The Bard collector's edition, Ihmeotukset Ja Niiden Olinpaikat sekä Harry Potter: Suuri Velhouskirja. Yksi hylly onkin siis vain näille!

Rakkaimpia kirjojani ovat sellaiset, jotka olen omistanut jo kauan ja olen lukenut monta kertaa tai joiden hankkimiseen liittyy jokin tarina. Tähän kastiin lukeutuvat esim. kaikkein ensimmäinen kirja Nummelan Ponitalli -sarjasta (Yllätysori), Marvi Jalon Unihevonen, Cornelia Funken Mustesydän-trilogia (minulla on ne englanniksi, ostin ne Edinburghista eräältä kirpputorilta), Sofi Oksasen Puhdistus, Khaled Hosseinin Leijapoika sekä Tuhat Loistavaa Aurinkoa... ja, no, Potterit. Erityinen helmi kokoelmissani on Jane Austenin Ylpeys ja Ennakkoluulo n. 1960-luvulta - maksoin siitä euron eräällä kirpputorilla, ja se on täydellisessä kunnossa! Minulta löytyy myös satukirjoja, mm. Tiitiäisen Satupuu ja Skotlantilaisia Kansansatuja Ja Myyttejä. Ns. viihdekirjallisuutta, hömpänpömppää, omistan myös jonkin verran. Tähän lukeutuu esim. Nicholas Sparksin kirjat (Dear John on ihana!), Prinsessapäiväkirjat sekä Lauren Weisbergerin "kenkäkirjat" - Devil Wears Prada, Chasing Harry Winston, Everyone Worth Knowing ja Last Night At Chateu Marmont. Lisäksi minulla on pari sarjakuvakirjaa, mm. Roope Ankan Elämä Ja Teot 1 ja 2 sekä Muumipeikko Ja Pyrstötähti ranskaksi.

Kovin monia klassikoita (esim. Tuntematon Sotilas, Sinuhe Egyptiläinen) ei hyllystäni löydy. Siihen ei oikeastaan ole mitään selkeää syytä. Nuorempana luin tietysti paljon nuortenkirjoja, yhdessä vaiheessa ostin paljon kirjoja, minkä takia en ole niitä enää paljoa hankkinut/kirjastosta lainaillut - ensin luen omistamani kirjat, sitten mietin uusia. En ostanut klassikoita, vaan "populäärikirjallisuutta", sellaisia opuksia jotka minua kiinnostivat syystä tai toisesta. Ei minulla ole mitään klassikoita vastaan, en vain ole sattunut niitä hankkimaan/lukemaan.

Tulevaisuudessa aion tietoisesti hankkia vain yhden kirjan - Kalevalan. En omista sitä, mikä on harmi, koska mielestäni se on yksinkertaisesti paras ja hienoin ikinä Suomessa kirjoitettu kirja.
The three witches and the knight set off down the hill together, arm in arm, and all four led long and happy lives, and none of them ever knew or suspected that the Fountain's waters carried no enchantment at all...

Poissa Mililala

• Salainen agentti
  • Vuotislainen
  • Anna hali!
« Vastaus #106 : Elokuu 22, 2014, 00:40:37 »
Hmmm.... Mitäs sieltä kirjahyllystä löytyykään?

Ensimmäisenä ainankin minun silmääni pistää isältä periytynyt ja kaiken kärsinyt Suomi-Englanti -sanakirja. Sen lisäksi kaksi Potteria; Liekehtivä pikari ja Puoliverinen prinssi, sekä Legenda. Hyllystä löytyvät myös kolme ensimmäistä Prinsessapäiväkirjat -kirjaa; Prinsessapäiväkirjst, Prinsessa parrasvaloissa ja Rakastunut prinsessa. Omistan myös vinon pinon Susikoira Roi -kirjoja sekä Sudenpentujen käsikirjoja. Jälkimmäisillä en tee yhtään mitään. Minulla on myös Vakoilijan käsikirja ja Salapoliisin käsikirja. Hauskoin kirjoistani on ehdottomasi Viidakon armoilla.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Tietenkin hyllyiltäni löytyy pölyttymästä myös ikivanhat Viisikot sekä SOS -sarjaa jonkin verran. Loput kirjoistani ovat kolmessa-neljässä valtavassa laatikossa mummolan vintillä.

Kirjoillani on paljon tunnearvoa. En halua heittää yhtäkään pous vaikka en lukisikaan niitä. Jokaisen kirjan olen joka saanut lahjaksi minulle tärkeiltä ihmisiltä tai ostanut vaivalla tienatuilla rahoilla. Osan olen myös perinyt vanhemmilta sukulaisilta (mm. Witch -kirjat ovat peräisin  serkuiltani). Viime jouluna sain isältä sen sanakirjan.

Seuraavia kirjaostoksiani ovat loput Potterit sekä niiden oheiskirjat, Nälkäpeli, Soturikissatja Twilight.
Onhan niitä kaikenlaisia halauksia... Ei vain oman nallekarhun halaamisen veroisia..

Eweliina ->Mililala

Poissa LLK

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #107 : Elokuu 23, 2014, 14:07:36 »
Ah ihana aihe! Rakastan kirjoja.. mulla on siis niitä aivan älyttömästi.. suurin osa on tosin vanhempieni luona (suurinosa niistä on sellaisia joita en enää lue mutta en ole raaskinut poiskaan antaa)..Ostan kirjoja uutena kaupasta tai tilaan netistä, löydän halvalla kirppareilta yms ja joskus jos satun löytämään niin myös kirjaston poistosta, kuten KV:n löysin :D Täällä omassa kämpässä olevat kirjani mahtuvat kaikki yhteen isoon valkoiseen kirjahyllyyn.

Ekana tietenkin kaikki potterit (kovakantisina) siistissä järjestyksessä, 1-4 äitini ostamia kauan sitten kun olin pieni, 5-6 ostettuna uutena kaupasta ja 7 kirjastonpoistosta 20sentillä. Lisäksi 6 osa myös englanniksi jonka olen saanut ystävältäni. Seuraavana rivissä Ihmeotukset ja niiden olinpaikat ja huispaus kautta aikojen, Siuntio Silosäkeen tarinat, Pollomuhku ja posityyhtynen, J.K. Rowling - the wizard behind harry potter, Harry potter kumppani - faktaa, fiktiota ja kansantaruja, J.K. Rowling - Harry potterin luoja, suuri velhouskirja ja Harry potter - legenda. Suurimman osan oheiskirjoista olen ostanut uutena, mutta osan myös käytettynä mm kirpparilta.

Pottereiden lisäksi kirjahyllystä löytyy kaikki twilight kirjat kovakantisina + new moon englanniksi pokkarina ja aamunkoi pokkarina (kun ilmaiseksi sen jostain sain). Joskus olin kovakin twilight fani.. mutta se aika on mennyt jo moonta vuotta sitten. Lisäksi löytyy myös joskus kirpparilta parilla eurolla ostettu Houkutus - kuvitettu opas vampyyrisaagaan, jota en ole pahemmin edes lukenut. Sitten löytyy Varjojen kaupungit 1-3 yhteispainos + 1 osa luukaupunki pokkarina. Ja sit löytyy myös ihana Pikku prinssi kirja jonka olen saanut äidiltäni ajat sitten:)

Pokkareina löytyy kaikki Nälkäpelit, Valehtelevat viettelijät osat 1 ja 2, Ally Condien kirjat Tarkoitettu, Rajalla ja Perillä, Johnny Depp - Kapinnalinen, Charlaine Harris - Veren voima yms on noita muitakin yksittäisiä kirjoja mutta en nyt niitä jaksa luetella..

Lisäks multa löytyy paljon eläintietokirjoja lähinnä koirakirjoja mutta muutama muu eläinkirjakin löytyy.. Sit löytyy Kodin Fengshui kirja, Suuri digikuvauskirja ja suuri espanja-suomi sanakirja :D

Tossa nyt oli osa mun kirjoista :D Seuraavaksi toivoisin että varjojen kaupungit 4-6 tulis myös tollaseks isoks yhteispainokseks ni haluisin ostaa sen, vaikka eihän sitä 6 ole edes vielä suomennettu.. mutta sitä odotellessa :) Ja sitten jossain vaiheessa varmaan ostan uuden KV:n tuon kirjastonpoiston tilalle. Ja olen harkinnut ostavani myös Nälkäpeli 1-3 yhteisniteenä.

Poissa Dancer

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #108 : Toukokuu 08, 2015, 19:50:10 »
Hmm, hyllyltäni löytyvät tällä hetkellä seuraavat kirjat: Twilight - Uusikuu, Tähtiin kirjoitettu virhe, Pottereista Viisasten kivi, Salaisuuksien kammio js Kuoleman varjelukset, Hevoshoitolan sisarukset - Kuiskaus menneestä ja Horisontti, Lassie palaa kotiin, Twilight - Houkutus ja Twilight - Aamunkoi. Lisäksi on HP Suuri elokuvajulistekirja, HP Legenda ja HP Suuri velhouskirja.
Alemmalta hyllyltä löytyvät tietokirjat koirista, hevosista, marsuista ja luonnosta. Onhan siellä myös muutama Aku Ankka-kirja. Sitten on Lemmikki-lehtiä neljän vuoden ajalta.
The ones that love us, never really leave us. You can always find them in here❤