Kirjoittaja Aihe: Miksei Potter-maailman karkkeja valmisteta oikeasti?  (Luettu 55939 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Mewwu

• Saippuakupla
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Miksei Potter-maailman karkkeja valmisteta oikeasti?
« Vastaus #75 : Lokakuu 01, 2008, 14:05:15 »
Ainakin Helsingissä on kauppa nimeltä Behnford's, jossa myydään kaikenlaista ulkomaalaista(amerikasta) syötävää, painottuu herkkuihin mutta on sielä myös jotain kunnon ruokaa. Sielä on iso hylly pelkästään noille Jelly Belly-rakeille, paljon erilaisia pakkauksia ja tsydeemejä. Olen maistanut, ja hyviä ovat osa: D ja todella tulee ihan mieleen BB:t: DDD Hinnat menevät pakkauskoosta riippuen 2.90 eurosta johonkin kahteentoista euroon.
I'll come back you. I promise.

Poissa Minevra

• Vuotislainen
  • Avril- ja Potter- fani
« Vastaus #76 : Lokakuu 05, 2008, 21:56:54 »
Minä olen syönyt Bertie Bottin joka maun rakeita :> Ne on siis Jelly Bean-nimisiä karkkeja, myydän aika pienissä rasioissa, yks maksaa 50 snt. Myydään mm. ainakin paikkakuntani uimahallin kahviossa ja olen nähnyt niitä myös Oulaisten karkkikaupassa. Makuja taitaa olla 17, ei mitään paahtoleipää tai purkkipapuja mutta erikoisimmat ovat varmaan kookos ja kerma.. Sitten on myös mansikka, ja mustikka ja kola ja cafe latte ja omena ja lakritsi ja sitruuna:) Ja oli siinä vielä muutama muukin. Niin ja mango!

Muistan että joskus myytin Harry Potter -nimisiä karkkeja, ne oli sellasia rakeita, ostin niitä joskus pienenä mmutta muistan että en tykänny niistä yhtään :<
"Voi Harry", Hermione sanoi väsyneesti, "Koko juttu on pelkkää potaskaa. "

Kuoleman varjelukset, sivu 453

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #77 : Marraskuu 10, 2008, 18:09:38 »
Niin,se olisi kyllä kivaa!Suklaasammakot,ja kaikki ne muut ihanat makeiset!Jos ne olisivatkin Suomessa?Minä haluaisin maistaa niitä heti.Mutta ehkä kukaan ei ole vain älynnyt,että monet Harry Potter-fanit aivan hinkuisivat noiden karkkien perään(minä ainakin).

Kyllä niitä oli joskus, mutta hinta-laatu suhde oli imo aika huono, jotenka loppujen lopuksi ne eivät menneet kovin hyvin kaupaksi ja ne vedettiin markkinoilta pois (-> eivät loppujen lopuksi olleet kovin kannattavia). Jostain nettikaupoista saa ainakin Bertie Bottin jokamaun rakeita (kunnollisia!), mutta Suomesta ei tällä hetkellä taida saada mitään oikeita Potter-karkkeja. Tottakai voi kuvitella jotkut karkit Potter-aiheisiksi :)

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Mopsai

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Marraskuu 16, 2008, 13:37:49 »
Minä kaipaisin ihan vaan oikeita karkkikauppoja takaisin. Muutama vuosi sitten eripuolilla tätä Kuopiota oli muistaakseni muutama oikea karkkikauppa, vähän niinkuin Hunajaherttua. Kaikenmaailman jättimarketeista ei tee mieli ostaa yhtään mitään, kun kaikki on valmiiksi pusseissa eikä kauppojen välillä ole kuultukaan valikoimaeroista;( Ja niihin oikeisiin, pieniin makeisputiikkeihin olisi jännää saada Hunajaherttuan karkkeja.

Suklis

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Marraskuu 23, 2008, 23:04:12 »
Siis aivan älytöntä kun ei koita rahastaa Harry Potter karkeilla, siitä saattaisi saada ihan kauheasti rahaa, eikä niissä mitään taikavoimaa tarvi olla ja kun olin pieni niin ne suklaasammakot oli hyviä eikun vain suklaasammakot takasin!
Olisi aivan mahtavaa jos Harry Potter karkkeja alettaisiin myydä kaupoissa, pienenä muistaakseen oli suklaasammakoita, Bertin ja Botin joka maun rakeita ja kai jotain suklaa torakoita joissa oli pisteitä.

Daniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Marraskuu 30, 2008, 19:13:51 »
Lainaus
Minä kaipaisin ihan vaan oikeita karkkikauppoja takaisin. Muutama vuosi sitten eripuolilla tätä Kuopiota oli muistaakseni muutama oikea karkkikauppa, vähän niinkuin Hunajaherttua. Kaikenmaailman jättimarketeista ei tee mieli ostaa yhtään mitään, kun kaikki on valmiiksi pusseissa eikä kauppojen välillä ole kuultukaan valikoimaeroista;( Ja niihin oikeisiin, pieniin makeisputiikkeihin olisi jännää saada Hunajaherttuan karkkeja.
Yhdyn, minäkin kaipaan hirveästi tällaisia pelkälle karkille omistettuja kauppoja! Niihin olisi varmasti helpompi saada jotain tällaisia potter-karkkejakin myyntiin kuin johonkin tavalliseen markettiin.

Onhan esim. joku suklaapuoti vielä olemassa, mutta siis sellaisia ihan oikeita karkkikauppoja ei meinaa löytyä enää niin mistään! En ymmärrä mistä moinen lakko, minä ainakin olisin vakioasiakas ^^

Poissa Hebb

• Vuotislainen
« Vastaus #81 : Joulukuu 01, 2008, 21:36:43 »
Niin, ei kai siinä nyt pitäisi olla niin hirveästi vaivaa? Minusta olisi ihanaa, jos jossain suomessa olisi joku esim. tylyahon tai viistokujan tapanen paikka, ja niitä karkkiputiikkeja joissa olisi ihan aikuisten oikeesti niitä potter
karkkeja ilman että niissä lukee päällä siankokosin kirjaimin että POTTERKARKKEJA. Ja pullotettua hehkusimaa ja kermakaljaa! ja kaikkee sellasta ihanaa. Sellanen putiikki menestyis varmasti, on niitä faneja täälläkin suomessa ihan hirveesti. pitäisi vaan ne kaikki Pepe-lakuihin käytetyt lakritsit pistää taikasauvan muotoon. Eikä olisi edes  niin vaikeaa tehdä viidenkymmenen sentin korkeuteen yltävä luuta, joka toimis niinkun pattereilla? no joo, toi saatto mennä yli. Mut... !!!

Poissa mimbulus

• Vuotislainen
« Vastaus #82 : Joulukuu 02, 2008, 22:54:24 »
 Muistan joskus 5 vuotta sitten kun sain Potter -suklaamunan! :) Se oli pienehkö ja siellä sisällä oli jotain pinkkiä tai limenvihreetä juttua, en muista kumpaa ja että se oli aika oudon makuinen. Se oli olevinaan lohikäärmeen muna. Tuli vasta äsken mieleen kun lueskelin noita muita kirjotuksia niin kukaan ei ole muistanut/tietänyt niitä? Nekin saisivat tulla takaisin, vaikkei kovin hyviä olleetkaan! :D
~mimbulus

Poissa mimbulus

• Vuotislainen
« Vastaus #83 : Joulukuu 02, 2008, 23:01:17 »
Niin,se olisi kyllä kivaa!Suklaasammakot,ja kaikki ne muut ihanat makeiset!Jos ne olisivatkin Suomessa?Minä haluaisin maistaa niitä heti.Mutta ehkä kukaan ei ole vain älynnyt,että monet Harry Potter-fanit aivan hinkuisivat noiden karkkien perään(minä ainakin).

Kyllä niitä oli joskus, mutta hinta-laatu suhde oli imo aika huono, jotenka loppujen lopuksi ne eivät menneet kovin hyvin kaupaksi ja ne vedettiin markkinoilta pois (-> eivät loppujen lopuksi olleet kovin kannattavia). Jostain nettikaupoista saa ainakin Bertie Bottin jokamaun rakeita (kunnollisia!), mutta Suomesta ei tällä hetkellä taida saada mitään oikeita Potter-karkkeja. Tottakai voi kuvitella jotkut karkit Potter-aiheisiksi :)

~Xanie

Tuo on kyllä järkevä selitys, mutta ykkös-kakkoskirjojen aikoihin ei varmastikaan ollut yhtä paljon faneja kuin nyt, joten jos karkit vedettäisiin markkinoille uusiksi, hieman alempihintaisina (mikäli mahdollista) epäilen, että ne melkeimpä loppuisivat kaupoista! Itse varmasti ostaisin kaikki lähikaupat tyhjiksi niistä, vaikkei hinta-laatusuhde olisikaan niin kohdallaan :) Jospa viimeisen elokuvan kunniaksi tulisi jotain? Tai sitten ei.. Mutta niin, eikö adressi olisi hyvä? Jos se vain on kannatuksesta kiinni, nin voisimme ainakin osoittaa, että kyllä ostajia löytyy! Mutta painotan vielä, etten usko, että se on nyt siitä kiinni.
~mimbulus

Poissa mimbulus

• Vuotislainen
« Vastaus #84 : Joulukuu 03, 2008, 21:40:24 »
http://www.adressit.com/allekirjoitukset/harrypottermakeiset/

Tein nyt lopulta tuon adressin, käykää allekirjoittamassa kaikki halukkaat! :)
~mimbulus

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #85 : Joulukuu 07, 2008, 14:40:22 »
Kiitos vinkistä Mewwu! Kävin Behnford's:ssa ostamassa Jelly Belly Beans -karkkeja (20 maun setti) ja Laffy Taffy -karkkipötkön. Kauppa on itseni kannalta ,Helsingin WTC  Plazalla lähellä Ateneumia,  aika kätevässä paikassa, joten taidan käydä joskus toistekin. Tulee ainakin halvemmaksi kuin netistä tilaaminen, ja maut ovat suurin piirtein samoja kuin Bertie Bottin joka maun rakeissa, vaikkei kovin pahoja makuja taida olla joukossa (no, en pidä salmiakista enkä mandariinin makuisesta, vaikka oikeista mandariineista pidänkin).
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

gred

• Ankeuttaja
« Vastaus #86 : Joulukuu 21, 2008, 11:51:15 »
Juu, mieki muistan syöneeni joskus muutama vuosi sitten nuita joka maun rakeita.. Oli miun mielestä parempi että siellä oli niitä pahojakin, koska tuntui paljon 'oikeammalta' silloin se niiden syönti. :D
Tältä sivulta saa tilattua kaiken näköisiä karkkeja.

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #87 : Tammikuu 01, 2009, 22:41:40 »
Ja hieman aiheen ohi: olisi mukava joskus tietää myös miltä kermakalja maistuisi, kun se on niin suosittua kirjoissa.

Minulla on jo melko vahva oma käsitys siitä, mille se maistuu. Ja kaverini pitävät siitä myös ja niinpä tarjoankin sitä aina heille. :P

Mutta aiheeseen. Kun olin Amerikassa, niin ostin pussillisen Bertie Bottin Joka Maun Rakeita, ei siis rasiallista vaan pussillisen (pussi on edelleen tallessa). Muistan vain, että pippuri ja mätä kananmuna oli pahaa, mutta loput oli ihan kelvollisia. Ei kyllä kuitenkaan mitään herkkukarkkeja. Mutta Drooblen paras purkkapallopurkka olisi kiva ja myös suklaasammakot ja lakritsitaikasauvat - ainakin. Toivotaan että niitä kauppoihin tulee.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

lindalumos

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Tammikuu 02, 2009, 02:08:22 »
Mitä kaikkia potterkarkkeja Behnford'silla tarkalleen ottaen myydään?
Olen kerran siellä käynyt, mutta odottelin vaan kaveria, joka osti jotain ällöttävää jenkkihyytelöä tai jtn vastaavaa.
Hinnat ovat siellä yleisesti ottaen melko korkeat, mutta olen valmis maksamaan : D

Poissa Jenzzzu

• Vuotislainen
« Vastaus #89 : Huhtikuu 07, 2009, 15:44:47 »
Itse en ollut Potter-fani silloin kun Potter-karkkeja myytiin Suomessa. (En tiedä myydäänkö niitä nykyäänkin muissa maissa, varmaan Englannissa ainakin?) Siskoni osti niitä kuitenkin kerran ja maistoin häneltä jokamaun rakeita. Ne eivät olleet sen kummempia kuin muutkaan karkkirakeet, mutta niissä oli sellaisia rakeita joukossa, joissa oli huutomerkki tai kysymysmerkki (muissa rakeissa taisi olla teksti Harry Potter, mikäli muistan oikein). No jokatapauksessa, ne "erikoisrakeet" olivat oikeasti ihan hirveitä. Maku ei edes lähtenyt suusta hampaiden pesulla tai purkan syönnillä, vaikka söin vain puolikkaan sellaisesta rakeesta ja senkin taisin sylkeä pois. En siis todellakaan ostaisi enää niitä rakeita, tai ainakaan söisi huutomerkillä varustettuja, jos ne vielä palaisivat myyntiin.

Suklaasammakot taisivat olla aika samanlaisia, kuin pääsiäispuput, joulupukit tms. suklaahahmot. Mutta hinta vaan oli paljon kalliimpi. Yksi sammakko taisi maksaa 5-10 markkaa, en muista tarkkaan. Tosin siinä mukana tuli sitte sellainen hieno hologrammikortti, eli se hahmo "liikkui" kuten oikeissakin suklaasammakkokorteissa. Mutta en kyllä alkaisi niitä korttejakaan keräilemään, jos suklaasammakot palaisivat kauppojen hyllyille. Liian kallista puuhaa, eikä ne kortit nyt niin hienoja olleet.. :)

Poissa Jenzzzu

• Vuotislainen
« Vastaus #90 : Kesäkuu 24, 2009, 11:37:43 »
olisi se hienoa jos niitä olisi kaupan hyyllä mutta en muista että suklaasammakoita olisis ollut

Suklaasammakoiden myynnistä on muistaakseni aikaa 10 vuotta tai enemmän..

// Voi olla, että muistan väärin, mutta siskoni osti joskus suklaasammakoita ja jokamaunrakeita. Itse en silloin Pottereita fanittanut, mutta maistoin kuitenkin karkkeja. Aloin fanittaa Pottereita lukion ykkösellä eli 2001, joten ainakin ennen sitä niitä myytiin.. tarkemmin en nyt muista..
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2009, 00:31:24 kirjoittanut Jenzzzu »

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #91 : Heinäkuu 02, 2009, 20:13:43 »
Suklaasammakoiden myynnistä on muistaakseni aikaa 10 vuotta tai enemmän..
En usko, että siitä on kymmenen vuotta. Paljon vähemmän. Olen nyt 16 ja ja Pottereita luin vasta koulussa. Suklaasammakot tulivat kauppoihin vasta myöhemmin.

Mainitaan kermakaljasta: Kirjassahan se on alkoholipitoista? Se ainakin aiheuttaa lievän humalatilan. Harryhan itse sanoi jotain siitä, että ollaan "kermakaljan vaikutuksen alaisena".
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #92 : Heinäkuu 03, 2009, 13:56:09 »
Mainitaan kermakaljasta: Kirjassahan se on alkoholipitoista? Se ainakin aiheuttaa lievän humalatilan. Harryhan itse sanoi jotain siitä, että ollaan "kermakaljan vaikutuksen alaisena".
Veikkaisin kermakaljaa suurinpiirtein saman vahvuiseksi kuin sima.
Asd

Poissa Gifu

• Vuotislainen
  • Pottermore: ShadowEcho82
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #93 : Heinäkuu 06, 2009, 15:22:31 »
http://www.alivans.com/custom/web/list.asp?c=21524&pageid=42147

Tollasen sivun löysin :) siinä on ainakin jotain Potter-karkkeja :)

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #94 : Heinäkuu 06, 2009, 15:56:22 »
Eikös joskus ollut myynnissä niitä Bertie Bott's joka maun karkkeja tosin ei yhtä monipuolisena kuin alkuperäiset. Onneksi aina saattoi niistä karkin päälle (:
Jos oikein ymmärsin (mikä on harvinaista herkkua) niitä oli myynnissä, mutta kuten sanottua, ei niin monipuolisena :)
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa tinttib

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #95 : Heinäkuu 11, 2009, 23:10:00 »
Me tehtiin kerran ite semmosii suklaasammakoita, tai ei sammakoita, kun ei muotteja löytynyt, mutta kuitenkin. Ensin ostettiin sellasia lastenhiekkaleluja ja sulatettiin mikrossa suklaata, laitettiin muotteihin ja laitettiin vähäksi aikaa pakastimeen. Oli hieman kovia, mutta ihan hyviä kuitenkin! : DD
Which would be worse - to live as a monster? Or to die as a good man?

Poissa NM

• Vuotislainen
« Vastaus #96 : Heinäkuu 31, 2009, 12:59:14 »
Ainakin minä olen törmännyt jossain päin eurooppaa (Ehkä englanti) Bertie Botteja vastaavia. Niissä oli (Toisin kuin suomalaisissa) hyvin monia makuja (Taisi olla n.20 eri makua) Ei myyty sillä nimellä mutta vastaavia olivat. Suurin osa mauista oli hyviä mutta 2 sellaista mitä minä en sietänyt, kuten Bertieissäkin. Tosin purkin kyljessä luki minkä värinen on mikäkin mutta minulta meni muutaman kerran mansikka (Hyvä) ja kaneli (Karmea) sekaisin.

Poissa Danda

• Vuotislainen
    • Apua
« Vastaus #97 : Heinäkuu 31, 2009, 17:45:18 »
Ainakin minä olen törmännyt jossain päin eurooppaa (Ehkä englanti) Bertie Botteja vastaavia. Niissä oli (Toisin kuin suomalaisissa) hyvin monia makuja (Taisi olla n.20 eri makua) Ei myyty sillä nimellä mutta vastaavia olivat. Suurin osa mauista oli hyviä mutta 2 sellaista mitä minä en sietänyt, kuten Bertieissäkin. Tosin purkin kyljessä luki minkä värinen on mikäkin mutta minulta meni muutaman kerran mansikka (Hyvä) ja kaneli (Karmea) sekaisin.
http://www.jellybelly.com/ Tuoltahan niitä voi tilata

Poissa NM

• Vuotislainen
« Vastaus #98 : Elokuu 01, 2009, 20:05:54 »
http://www.jellybelly.com/ Tuoltahan niitä voi tilata
Juuri noita!

Ginny Weasly

• Ankeuttaja
« Vastaus #99 : Elokuu 03, 2009, 19:04:54 »
Potteria on rahastettu monella eri tavalla. On lelu figuureja, lelu luutia ja taikasauvoja, lautapelejä ja vaikka mitä. Mutta olen huomannut, että Potterien karkkeja ei ole näkynyt kauppahyllyillä. Joskus kauan sitten oli suklaasammakkoja, mutta ei enää ja irtokarkki hyllyitä voi nähnä karkkeja, jotka ainakin muistuttavat bertie botin joka maun raikeita mutta ne ovat maultaan vain kaikkia marjoja (ennen niitten joukosta saattoi löytää sipulin makuisen, mutta ei enää). Minua kummastuttaa miksei potter karkkeja käyttetä hyväksi rahastuksessa. Varmasti niillä olisi kysyntää sillä ei niitten tarvitse olla oikeasti taikavoimaisia sillä esim. sokeri sulkakynät ja hedelmäetanat eivät sisällä mitään erikois voimia.

Eli mitä mieltä olette siitä, että kauppiaat sun muut eivät yritä rahastusta potter karkeilla?
Tienätttekö mikseivät?
Olisiko kivaa jos kaupoissa alkaisi olemaan potter karkkeja?

Minä sanoin tuossa ylempää mielipiteeni potter karkkien puutteesta ja ostaisin ainakin maistaakseni, jos niitä tulisi ja jos ne olisivat hyviä niin ostaisin tietenkin lisää myöhemmin.

//Huhutar siivosi. :)

Itse asiasa Potter karkkeja ON ollut mutta en tiedä mitä tapahtu.