Kirjoittaja Aihe: Miksei Potter-maailman karkkeja valmisteta oikeasti?  (Luettu 63891 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Slytherin

• Ankeuttaja
Vs: Miksei Potter-maailman karkkeja valmisteta oikeasti?
« Vastaus #25 : Helmikuu 18, 2008, 17:26:56 »
Jännä juttu, että mietin samaa tässä pari päivää sitten.
No haluisin ostaa niitä, jos niitä on myyty joskus tai myydään edelleen(?). Mutta siis oksennuksen makuisia, korvavaikun jne. Yöks. Miettikää ny hei ku tunkisitte semmosen suuhunne! :D
Joo, se olis mahtavaa saada semmosia, mutta jos ne ällön makuiset jäis pois niin kyllä se sitten kelpais! Tosin jokaisessa karkkipussissa on aina niitä pahan makuisia.
Jos joku mulle semmosen antais mä ihan varmana säilyttäisin sen.
Arigatoo. (toivottavasti semmonen tulis kynnysmatolle pian)

Poissa paahto

• vanamo
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #26 : Helmikuu 24, 2008, 13:19:50 »
Kyllä minäkin muistan kun kerran sain siskolta synttärilahjaksi Jokamaunrakeita ja Suklaasammakon! Muistan vieläkin kuinka pahoja osa OIKEASTI oli! Esim. retiisi ja kukkakaali eivät olleet ihan lemppareitani... Olin tietysti aivan innoissani, mutta enpä sitten tullut ajatelleeksi mistä ne oli ostettu (ja vaikka olisinkin kysynyt olisi vastaus varmaan ollut: "Tylypahkan pikajunasta tietenkin!" tms...). Nyt olen vuosien jälkeen miettinyt sitä ja tullut siihen tulokseen, että ne oli tilattu netistä, mutta nyt kun sain tietää että niitä myytiin Suomessakin... Olisi kyllä ihana jos niitä alettaisiin taas valmistaa! Jos laatu ja hinta olisivat vielä kohdillaan niin ostajia riittäisi varmasti pitkäksi aikaa. :)
*pring pring* Tämä on pirikello.

Kiitos avasta Seatearille! :)

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #27 : Helmikuu 24, 2008, 15:05:49 »
Oisko Toys 'R' Us tai joku muu? x)

Mun mielestä niissä suklaasammakoissa tms. oikeesti tuli mukana joku kortin tapainen... ainakin minulla on muistikuva siitä, että hankin sen mystisen HP-hologrammin jostain tuontyylisestä (hologrammifanaatikko ^^)

Voisi ehkä laittaa jonkun adressin, jotta ne alkaisi taas tekemään noita?
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Exorcist

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Helmikuu 24, 2008, 19:21:04 »
Minä muistan ne karkit! <33 Tai no, melko hämärästi oikeastaan.. Mutta muistan sen kun kerran ostin sellaisen Bertie Bottinin rae-lootan. Citymarketista. Ja sitten söin niitä ja sitten ne oli ihan hyviä, mutta sitten siellä oli muistaaksenii sellaisia oranssinpunaisia, ja ne oli maultaan joku tomaatti tai jokin...? Ja ne oli ihan ÄLLÖJÄ. Mutta sitten minä vain söin ne kaikki ja käpsäilin siellä kaupan pihalla. :D ja sitten kun laatikko oli tyhjä niin minä vain nakkasin sen maahan. Ja se siitä. Mutta silti, muisto se on sekin. Sain syödä BB:n joka maun rakeita. Hmm, ei minun mielestäni siellä ollut muuta kuin tämä yksi paha maku, ja muistaakseni niissä tomaatin makuisissa olisi ollut huutomerkki, semmoinen valkoinen..? Ehkä muistan väärin. No kuitenkin. Enkä muista että siellä olisi ollut mitään korttia, tai siis hologrammia. Sitten yhtäkkiä niitä karkkeja ei ollutkaan enää myynnissä.
Olisi kyllä tosi kivaa jos niitä myytäisiin. :) Ostaisin toodella mielelläni. :) Mieleeni tuli että Harry Potterillehan voisi tulla oma tuoteketju ja sitten ne möisi ihan kaikkea Harry Potter-krääsää ja silleen. Ja olisi ihan  hirmusti erilaisia karkkeja sitten siellä kaupassa. Kaikki mahdolliset mitä kirjassa on mainittu. :D Mutta kun ei.. :( Mutta helkkari, luulisi nyt hyvänen aika että karkkeja valmistetaan laadukkaasti, ainakin jossakin päin maailmaa. Sehän olisi todella helppoa rahastusta. :o Varmasti jotkut käyttävät sitä hyväksensä.
Mutta olisi se kyllä mukavaa kun sitten aina kaupassa karkkihyllyllä olisikin niitä Harry Potter-namusia ja niitä voisi sitten ostaa parilla eurolla. :) Noh, ehkä jonain päivänä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2008, 19:24:30 kirjoittanut Exorcist »

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Helmikuu 24, 2008, 20:35:33 »
Mieleeni tuli että Harry Potterillehan voisi tulla oma tuoteketju ja sitten ne möisi ihan kaikkea Harry Potter-krääsää ja silleen. Ja olisi ihan  hirmusti erilaisia karkkeja sitten siellä kaupassa. Kaikki mahdolliset mitä kirjassa on mainittu. :D

Itse asiassa joitakin vuosia takaperin Harry Potter -roinaa löytyi kaupasta mielin määrin. Oli leluluutia, tarroja, penaaleja, vihkoja, julisteita, taikasauvoja, avaimenperiä ja ellen väärin muista, erilaisia lelufiguurejakin (ja lista jatkunee pidemmällekin). Että tuollainen tuoteketju on kyllä ollut ja ilmeisesti ei hirveän hyvin menestynyt, kun ei enää kaupassa Potter-romua näy. Minusta se on ihan hyvä asia, koska se kaupallisuus jotenkin kuvotti minua. Ne karkit vielä menisi, jos ne osattaisiin edes toteuttaa hyvin.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #30 : Maaliskuu 01, 2008, 22:05:11 »
Lainaus käyttäjältä: Exorcist
muistaakseni niissä tomaatin makuisissa olisi ollut huutomerkki, semmoinen valkoinen..? Ehkä muistan väärin. No kuitenkin. Enkä muista että siellä olisi ollut mitään korttia, tai siis hologrammia.
Jep, muistaakseni kaikissa BB:n rakeissa oli valkoinen huutomerkintapainen. Ja kortit tulivat vain suklaasammakkojen mukana ;) Niitä taas sai ostaa yksittäispakkauksissa.

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Maaliskuu 02, 2008, 11:00:00 »
Petyin, kun kävin Haaparannassa Candy Wordissa (Euroopan suurinkarkkikauppa), kun sieltä ei niitä löytynyt ja kaiken maailman pokemon ja winx ja kaikkea tuollaista oheis karkkeja, mutta ei sitten Potterista ;D No, siellä oli irtokarkeissa pieniä suklaasammakoita (parempia kun täällä..) niin otin sitten niitä..

En tiennyt noista karkeista. Aloitin kyllä ensimmäisellä (2001) luvulla lukemaan noita kirjoja, mutta.. Ensimmäinen kirja, minkä ostin ihan suoraan oli PP. Eli, suuri Potter villitys alkoikin vasta silloin. Eli en tinnyt noista mitään. Kyllä nyt harmittaa ;D

Arya

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Maaliskuu 02, 2008, 11:27:05 »
Englannissa oli ainakin viime kesänä (2007) myynnissä kaiken maailman Potter karkkeja. Niiden suklaasammakot ei ollut onttoja, mutta aivan ihanan suklaisia! Ja Bertie Bottin jokamaunrakeitakin oli varmaan 200 eri makua ja sai vaivaisella £1 pussillisen :P Taispa olla siellä jotain purkkaa ja lakua ja sulkakynän näköisiäkin... Mutta ne oli vain teeman vuokis. Kun se viimeinen Potter ilmestyi oli koko Oxford sekaisin :D
Mut täytyy kait laittaa jokin toivomus jollekin isolle karkki firmalle siitä että alkaisi valmistaa... Nyt kun on muistaakseni kulunut 10 vuotta ekasta suomen kielistä Potterista...

Poissa Zafiro

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightFeather22
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #33 : Maaliskuu 04, 2008, 17:51:09 »
Muistan kuinka itse tuli joskus nuorempana ostettua kaupasta noita suklaasammakoita Bertie Bottin jokamaun rakeita. Noista jokamaun rakeista en niin hirveästi pitänyt, mutta kyllähän ne hyviä olivat. Suklaasammakoista pidin enemmän.

Tässä tuli viikko sitten käytyä Ruotsissa ja siellä yhdessä karkkikaupassa. Huomasimpas että kyseisessä kaupassa sattui olemaan jonkinlaisia lakritsisauvoja, ensimmäisenä vain pisti silmään Potter-teksti violetissa paperissa. Tulipa sitten kaksi sellaista ostettua. En ole vielä syönyt niitä (ajattelin säästää perjantaille ;) ) joten en osaa yhtään sanoa miltä maistuvat.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #34 : Maaliskuu 08, 2008, 13:43:32 »
Oi oi! Mäkin muistan ne! Muuan kaveri oli tosi kateellinen suklaasammakostani. Muistan, että minua vain ärsytti, että raepaketin kylkeen oli lämpätty Harryn naama. Ja sammakoiden korteista tuli jotain Hermioneja ja Roneja. Eli siis, olisi mukava että noudatettaisiin kirjan kaavaa, ja sammakoista tulisi Dumbledoreja ja Harryn naamaa ei olisi isketty raepaketin kylkeen. Voi, jospa ne joskus vielä tulisivat kauppoihin.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Cirael

• Kelmeä kalmankoira
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixWolf25005
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #35 : Maaliskuu 15, 2008, 22:54:41 »
Tästä aiheesta herää muistoja. :'D
Muistan kun ostin joskus niitä jokamaunrakeita ala-asteella, sitten minä ja minun kaveri kekattiin, että annetaan opelle semmonen pahanmakunen. Kyllä se ope hymyili, että on kilttejä oppilaita, mutta taisi olla käsitys väärä kun se juoksi roskikselle sylkäsemään karkin suustaan. :'D

Karkit EHDOTTOMASTI TAKAISIN! :)
"I solemnly swear that I'm up to no good", kuiskaa pieni rohkelikkotyttö Cirael kaivaessaan kelmien kartan taskustaan ja piiloutuu kivipilarin taakse, juuri ennen kuin Voron silmät ehtivät saavuttaa leikistään innostuneen noitatytön.

Quintina

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Maaliskuu 19, 2008, 19:47:02 »
http://jellybelly.com

näitä klassikkokarkkeja on valmistettu 70-luvulta asti..
:D Ja ovat tooosi hyviä. Skeneen liittyy muutenkin kaikkea kreisiä:

http://jellybelly.com/msib21/applications/beanartgallery/default.htm

Poissa Momo

• Varhain mummoontunut
  • Vuotislainen
    • Blogini
« Vastaus #37 : Maaliskuu 22, 2008, 17:12:06 »
Krääsäkausihan oli silloin, kun tulivat Viisasten kivi ja Salaisuuksien kammio -leffat, jotka olivat enemmän lastenelokuvia. Azkabanin vanki oli jo selkeästi isommille suunnattu, joten pikkulapsille tarkoitetut Potterkostyymit, lelusauvat sun muut olivat jo so last season... Winxit kehiin! -.-

Voisihan noita tosiaan tehdä itsekin. Suklaaveistoksethan tehdään lisäämällä suklaaseen glukoosia tms. (??) jolloin siitä tulee muovailtavaa, noinhan voisi tehdä suklaasammakoita? Kermakaljaa voisi saada esim. vatkaamalla kokikseen vaniljajätskiä, muistaakseni tehtiin tuollaista joskus ala-asteella ja oli tosi hyvää. *suunnittelee Potter-leffailta-teemabileitä*
Minäpä rakastan sinua niin paljon kuin on matkaa täältä kuuhun ja takaisin.

louska

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Maaliskuu 29, 2008, 14:13:34 »
Ehkäpä asiaa onkin mietitty mutta jotenkin se on vain ylipääsemättömän vaikeata tehdä Harry Potter karkkeja vaikka olisihan se mukava saada muutakin materialisointia, mutta en usko olisiko Rowling ihan mielissään jos kaikki hänen fantasiajuttunsa materialisoitasiin. Kaikkea ei välttämättä toisaalta kannata materialisoida vaan jättää omaan päähänsä kellumaan ja maistella niitä karkkeja vaikka unissaan...
No en voi sanoa tähän mitään mutta olisihan se kuitenkin aika jännää jos niitä oikeasti tehtäisiin. Kaikki fanit ryntäissivät joka päivä kauppaan ostamaan hpkarkkeja. Eihän sitä tiedä jos jossakin oikeasti valmistetaan niitä ...

Poissa Chiinatzu

• Kaikki on Hassun Jäniksen syytä!
  • Vuotislainen
  • Kelmeilijä
« Vastaus #39 : Maaliskuu 29, 2008, 18:42:12 »
Olen menossa Puolentoista viikon päästä Lontooseen (Olen vaatinut äitiltä ja isältä että menemme King's Crossille), niin eikös Harry Potter fanien sivulla lukenut että TOPSHOP-nimisestä liikkeestä on saanut ainakin joskus Berttie Bottin-jokamaun rakeita ... käykää katsomassa http://hpfanit.vuotis.net/puuhaa/potteristinlontoo.php
Ja minulla on myös jonkinlainen mielikuva että olen joskus saanut kaveriltani Berttie Bottin-jokamaun rakeita... Suklaasammakoistakin on joku muistikuva, mutta se oli uskottavasti unta. Tai siis kaverillani oli ollut suklaasammakko ja sitten siinä oli jonkinlainen hologrammi kortti.... En ole yhtään varma, uskottavasti se oli vain unta :D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2008, 18:45:22 kirjoittanut Chiinatzu »
Arthur: Merlin is a wonder, but the wonder is that he's such an idiot. There's no way he's a sorcerer.

MERLIN ( bromance! )

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #40 : Maaliskuu 29, 2008, 23:31:25 »
Lainaus käyttäjältä: Chiinatsu
Tai siis kaverillani oli ollut suklaasammakko ja sitten siinä oli jonkinlainen hologrammi kortti.... En ole yhtään varma, uskottavasti se oli vain unta :D
Ainakin minulla on vieläkin kasa hologrammisuklaasammakkokortteja XD

Ja btw ostin sellaisia pääsiäiskarkkeja puoleen hintaan edellispäivänä (tai okei, pummasin kaverin pussin kun se ei tykännyt niistä), ja puolet niistä oli jokamaunrakeiden muotoisia ja aivan saman makuisiakin kuin ne joita joskus myytiin. En enää ikävä kyllä muista mitä karkkeja ne olivat, mutta kauppaan vaan ja kaatakaa ne erilaiseen pussiin/koristelkaa oma laatikko ^^ Ja sen kaverin mielestä ne oikeasti maistuivat räältä...

nikodeemus

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Maaliskuu 30, 2008, 11:04:08 »
Mutta tottahan niitä on. En löisi kyllä vetoa, että niitä on suomessa missään, vaikkka ennen kyllä myytiinkin. Nettikaupasta voit kätevästi ostaa, mutta kuluja tietty kertyy kun Briteistä pitää kuskata...
Minä ja yksi luokkatoverini ajateltiin ostaa luokkaretkelle niitä. Voi että kaverit tulee kateellisiksi kun me siellä popsitaan Bertie & Bottin joka maun rakeita ja ne vaan nuolee siellä Dumletikkareita. xd Suklaasammakoitakin ajateltiin ostaa, keräilykortteineen päivineen (kaverit muuttuu vihreiks kateudesta) mutta ne lienee kalliita...

Poissa Momo

• Varhain mummoontunut
  • Vuotislainen
    • Blogini
« Vastaus #42 : Maaliskuu 30, 2008, 13:12:51 »
Aiëdail, mitämitä minkämerkkisiä? *toinen jalka kengässä, kunnes muistaa että on sunnuntai ja kaupat ovat kiinni* Tahtoo Botteja!

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #43 : Maaliskuu 30, 2008, 21:36:55 »
Lainaus käyttäjältä: Momo
Aiëdail, mitämitä minkämerkkisiä?
No kun en muista >.<" Mutta jos hyvä tuuri käy, niin kauppaan vaan ja katsomaan jos jotain edes sen suuntaista näkyisi.

Spike

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Huhtikuu 01, 2008, 18:33:41 »
Huoh. Minäkin muistan, todella monen muun ohella, Bertie Bottin joka maun rakeet ja suklaasammakot. Muistan että kauppaan päästyäni harmittelin ettei Bott-rasia ollutkaan saman muotoinen kuin elokuvassa. Mutta tuosta huolimatta tuli niitä pari rasiaa syötyä, samoiten kuin suklaasammakoitakin (:

Mutta, hei, camoon, onhan elämässä muutakin kuin karkit? Kai jonkin osan kirjasta pitäisi olla sellainen, ettei sitä luoda materiaksi? Muistakaamme nuo armaat Potter-makeiset, lukekaamme niistä ja kuvitelkaamme miltä ne maistuisivat. Parempi näin, kuvittelulla ei vyötärönympäryskään kasva! :D

Poissa Momo

• Varhain mummoontunut
  • Vuotislainen
    • Blogini
« Vastaus #45 : Huhtikuu 01, 2008, 21:23:28 »
Tänään kaupassa oli kahdenlaisia alennusrakeita, toiset oli ainakin jtn Fazerin kierosilmäisellä pupulla varustettuja. Molemmat pussit 75 snt, ja varsinkin Fazerin raemix vaikutti kovastikin siltä, millaisiksi joka maun rakeet kuvittelisin.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #46 : Huhtikuu 01, 2008, 23:00:23 »
Mutta, hei, camoon, onhan elämässä muutakin kuin karkit? Kai jonkin osan kirjasta pitäisi olla sellainen, ettei sitä luoda materiaksi? Muistakaamme nuo armaat Potter-makeiset, lukekaamme niistä ja kuvitelkaamme miltä ne maistuisivat. Parempi näin, kuvittelulla ei vyötärönympäryskään kasva! :D

Mitä muuta elämässä on, kuin karkit? *utelias*
No, onhan tuo totta, mitä tuon lainauksen lopussa lukee. Mutta tällainen ääliö-hihhuli-fani (:D) kuin minä, haluaa kaikkea mahdollista. No, karkkeja ainakin...

Vaikka parempihan ne olisi jättää mielikuvituksen varaan, ovat silloin ainakin varmasti juuri sellaisia, minkälaisia niiden pitääkin olla. Ei tule joku makeistehtailija pilaamaan mielikuvia...

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Kleopatra

• Vuotislainen
« Vastaus #47 : Huhtikuu 04, 2008, 14:13:10 »
Siis vau, niitä on ollut! En ole koskaan nähnyt. :'( Milloin niitä oli? Vuosia sitten? Eräs ystäväni kävi Saksassa ja toi sieltä "Bertie Bottin joka maun rakeita". Tai ei ne niitä ollut siis mitenkään potteriin liittyneitä. Mutta makuja oli kolaa, kahvia, popcornia, purkkaa, mansikkaa, jalopenoa, mangoa ja kaikkea mahdollista, mutta missään ei mainittu mitään potteriin liittyvää. Mutta niitä on siis ollut joskus?
"En minä pelkää, Harry", "Olen  sinun kanssasi."

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #48 : Huhtikuu 04, 2008, 15:52:59 »
En koskaan maistanut Potter-karkkeja silloin kun niitä oli, mutta muistan kyllä mainokset. Mutta suoraan sanoen en välitäkään maistaa, onhan niitä karkkeja muutenkin kaupan hyllyt täynnä. Miksi maksaa vähän ylimmäräistä, koska kyseessähän olisi HP-karkit, nehän maksaisivat enemmän kuin peruskarkit tuotemerkkinsä takia? Ja ihan tosi, en olisi hirveän ilahtunut, jos löytäisin karkkipussistani jotain räältä maistuvaa.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #49 : Huhtikuu 04, 2008, 18:18:13 »
Siis vau, niitä on ollut! En ole koskaan nähnyt. :'( Milloin niitä oli? Vuosia sitten? Eräs ystäväni kävi Saksassa ja toi sieltä "Bertie Bottin joka maun rakeita". Tai ei ne niitä ollut siis mitenkään potteriin liittyneitä. Mutta makuja oli kolaa, kahvia, popcornia, purkkaa, mansikkaa, jalopenoa, mangoa ja kaikkea mahdollista, mutta missään ei mainittu mitään potteriin liittyvää. Mutta niitä on siis ollut joskus?
Nuo vaikuttavat ihan hyviltä nuo sinun mainitsemasi "Bertie Bottin joka maun rakeet". Siis kun on noin erilaisia ja vähän erikoisempia makuja. Itse muistan vain hyvin hämärästi, että silloin kun niitä oli, niin eivät mitään huippuhyviä olleet. Tai niissä oli enimmäkseen ihan tavallisia makuja, ja sitten yksi hieman erikoisempi, nimittäin hevosen p****. Mutta että olisi jalapenon makuisia karkkeja.... :)

Niitähän siis oli joskus tosi kauan aikaa sitten. Taisin olla vielä silloin ala-asteella (olen nyt 19, abi), eli kyllä siitä aikaa on. Voisi nyt ottaa vielä uudet "painokset" kun juuri on ilmestynyt viimeinen kirja ja elokuvia on vielä pari tulematta. Siis vielä, kun on tämä innostus huipussaan.

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com