Kirjoittaja Aihe: Miksei Potter-maailman karkkeja valmisteta oikeasti?  (Luettu 62584 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Namárië
    • Talath Rhune
Vs: Miksei Potter-maailman karkkeja valmisteta oikeasti?
« Vastaus #125 : Toukokuu 02, 2010, 22:08:52 »
Heei, olin eilee elokuvissa Turun Finnkinossa (mikä lie ent. Kinopalasti) ja siellä myydään nykyään noita Jelly Beanseja. Niissäkään ei ole mitään viittausta Pottereihin mutta selvästikin ne yrittää matkia jokamaunrakeita. Ostin ja kyllä siellä kaiken makuisia rakeita oli (paitsi korvavaikunmakuista :D)

-Suetus-
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa ETK

• Vuotislainen
« Vastaus #126 : Toukokuu 03, 2010, 08:45:09 »
joo mäki näin niit flamingon leffateatteris eile. Olin just viikko sit lontoos ja siel noit myytiin joka paikas ja ostin ku aattelin ettei niit sit sillee muualt saa. muta kyl näköjää kaikki tulee suomeen jossai vaihees.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #127 : Toukokuu 04, 2010, 22:17:34 »
ja siellä myydään nykyään noita Jelly Beanseja. Niissäkään ei ole mitään viittausta Pottereihin mutta selvästikin ne yrittää matkia jokamaunrakeita.
Ihan näin mielenkiintoisena taustatietona: erilaiset jelly beans -karkit eivät suinkaan yritä matkia jokamaunrakeita, vaan toisinpäin. Jelly bean -karamelleja on ollut olemassa jo kauan ennen Potterien syntyä, ja Bertie Bott's onkin nimenomaan niiden taikavastike.

Mutta takaisin asiaan. Itsekin kaipaan Potter-karamelleja - toki aika kultaa muistot, mutta minusta ne pikemminkin rupikonnilta näyttäneet suklaasammakot olivat uskomattoman hyviä (hinta sitten oli eri asia), eivätkä ne nykyiset sammakonmuotoiset suklaat niitä korvaa. Lisäksi minulla on edelleen tallessa hologrammikeräilykortteja siltä ajalta, kun suklaasammakkoja sai viereisestä Ruokavarastosta :D Jotkut jelly beansit ovat hyviä, ne, mitä saa tavallisista irtokarkkilaatikoista, mutta Lontoosta ostamani olivat pelkkää makeitusainetta ja erilaisia keinotekoisia aromeja, ja siltä ne maistuivatkin :(

Poissa ETK

• Vuotislainen
« Vastaus #128 : Toukokuu 07, 2010, 21:11:33 »
Sen tiedän että erilaisia Jelly beans- karkkeja on ollut jo kauan, mutta entä Jelly Bellyn BeanBoozled-makeiset? niitähän on popkornin ja hammastahnan makuisia ym. Eikö ne ole kuitenkin pottereista keksittyjä?

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #129 : Toukokuu 08, 2010, 19:18:49 »
Sen tiedän että erilaisia Jelly beans- karkkeja on ollut jo kauan, mutta entä Jelly Bellyn BeanBoozled-makeiset? niitähän on popkornin ja hammastahnan makuisia ym. Eikö ne ole kuitenkin pottereista keksittyjä?

Öööhh.......eikös ole näin, että Potterit matkii Jelly Beans'-rakeita... no mutta tuli syötyä tänään vähän rakeita aivan kuin.....Bertie Bott'sin tyyppisiä rakeita...oransseja,punaisia,vihreitä yms. Jelly Beanssssssejä.

Poissa ETK

• Vuotislainen
« Vastaus #130 : Toukokuu 09, 2010, 15:03:02 »
Potterit matkii kyllä rakeita mutta nämä kaikki erikoiset maut ovat mielestäni Rowlingin. Siis kun jelly beans karkeissa on mansikkaa, banaania kookosta, suklaata, ym. ym. ym. mutta kaikki nuo hammastahna, ruoho, homejuusto ja muut ovat kyllä mielestäni potterista matkittuja. Joo selitys oli sekava enkä varma oo mut tollasen käsityksen oon saanu.

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #131 : Toukokuu 09, 2010, 18:33:27 »
Jelly Bellyn BeanBoozled-makeisia voisi maistaa, kun on en ole todella pitkään aikaan maistanut, ei täällä ainakaan enää myydä niitä hammmastahnan yms. makuja on hauskaa maistella 0_0

tuulimari

• Ankeuttaja
« Vastaus #132 : Toukokuu 28, 2010, 21:05:58 »
Saattaisihan se kieltämättä olla ihan mukavaa. Saattaisi kuitenkin mennä monessa tapauksessa vaikeaksi, ja loppujen lopuksi kysymys on siitö, myisivätkö ne (jollei ensivillitystä lasketa). Jos ne todella olisivat hyviä ja kohtuullisen halpoja, voini itsekin ostaa jopa maistokerran lisäksi. Se todellakin voisi olla hyvä idea, kunhan Rowling itse saisi olla suunnittelemassa namusien ulkoasun ja maun jne.

Poissa shemben

• pihalla heiluva
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #133 : Toukokuu 31, 2010, 18:57:04 »
mutta voi tulla vastaan myös tälläset patentti jutut että jos jollakin firmalla on jo oikeudet tehä niitä mutta eivät käytä niitä tai ei koe sitä hyvaksi ideaksi kulujen kannalata niin pitäisi vaan pistää firmoille palautetta että koittaa saada ne oikeudet jos ne siis on jo jollain mutta ainakaan fazerilta en löytänyt tällästä ideat ja palaute kohtaa mutta ainakin pandalla on sellainen kohta sivuissaan

Poissa Narnia

• Vuotislainen
« Vastaus #134 : Kesäkuu 05, 2010, 13:59:16 »
Hyvä kysymys.Joskus kyllä n.2001-02 myytiin ihan oikeita Bertie Bottin jokamaun rakeita.Harmi,ettei niitä enää myydä.I wonder why???Hyvä markkinarako olisi.Lisää rahaa, fanien tyydytys...siis miksei niitä enää tehdä??

Poissa shemben

• pihalla heiluva
  • Vuotislainen
« Vastaus #135 : Kesäkuu 06, 2010, 12:13:29 »
amazonissa myydään vielä jokamaun rakeita!!!

Tässä linkki:

http://www.amazon.com/Harry-Potter-Bertie-Botts-Jelly/dp/B0002AB4KS/ref=pd_sim_t_13

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #136 : Kesäkuu 06, 2010, 12:37:14 »
Myydäänhän niitä muuallakin mutta kun ei oikein ole järkeä tilata ulkomailta vain pari karkkia ja aika kalliita Amazonissa on halvemmalla mutte itse en tilaisi......
onhan Sudenpuulla mainioita suklaasammokon teko-ohjeita kuin myös kermakaljankin...

Poissa shemben

• pihalla heiluva
  • Vuotislainen
« Vastaus #137 : Kesäkuu 06, 2010, 20:30:09 »
se on kyllä totta.

//Harry Potter-karkit(jokamaunrakeet) jouduttiin ikävä kyllä kieltämään, kun niiden todettiin sisältävän syöpääaiheuttavaa LHB246-tärkkelysväriainetta.

//Kaksi viestiä yhdistetty. :) -gamma
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2011, 03:14:31 kirjoittanut gamma »

Jane

• Ankeuttaja
« Vastaus #138 : Kesäkuu 21, 2010, 14:47:13 »
^ Harmi sinänsä, mutta hyvä että huomattiin ajoissa

En tiedä onkohan kukaan kiinnittänyt tähän huomiota (en jaksa kaluta kaikkia sivuja läpi) mutta Harry Potter- maailmassahan varmasti on erilaisia kauppoja ja kahviloita missä voi maistella herkkuja. Ensin pitää sitten tietenkin kerätä rahat lentoon, hotelliin ja itse huvipuistoon, mutta silti.. :p

Absurd

• Ankeuttaja
« Vastaus #139 : Heinäkuu 03, 2010, 17:40:45 »
Olin vähän aikaa sitten Lontoossa ja ostin sieltä 'jokamaunrakeita'. Ei ne kyllä ihan Bertie Bottin ole, vaan 'Jelly belly's 50 assourted flavours'. Nuo löyty ihan normin tavaratalon karkkiosastolta. On kyllä ollu hauskaa niitä syödessä :D

Poissa Diibi Do

• Haisku
  • Vuotislainen
  • Elämä on välillä liian mustavalkoista
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #140 : Heinäkuu 04, 2010, 11:31:03 »
Mahtava keskustelu täällä. Tosiaan olen huomannut että Potter karkkeja voi ostaa ulkomailta, mutta onko se sen arvoista. Tai siis kun ne on aika kalliita ja se on vaan karkkia. Mulle vois käydä niin jos saisin Potter karkin käteeni et alkaisin vaan säästellä sitä. Suklaasammakko olis kyllä kiva jos se liikkuis, mutta se on kyllä mahdoton tehtävä näin jästimaailmassa. :)

~D~
...En pelkää pimeää, mutta inhoan silti sitä...

...Elämäni rakkaus odottaa minua vielä jossain...

Sallukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #141 : Heinäkuu 08, 2010, 18:10:52 »
Smaa olen miettinyt ja haaveillut, että oliskin, mutta se ei olisi varmaan mahdollisia. Tuskin kukaan kykenee valmistamaan paukkukaramelleja, joista tupsahtaa hattuja ja muita suuruuksia. Ja jokamaunrakeita olisi mahdoton valmistaa, koska niitä ei vain voi. Ja sama pätee muihin. Ihmiset ovat vaan niin jästejä.

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #142 : Heinäkuu 09, 2010, 11:39:01 »
Jokamaun rakeita missä mielessä siinä kuin (lainaan Dumbledorea) : "Harmi koivavaikun makuinen" jne.
Mutta todella paljon vastaavissa rakeissa on erimakuja....
Smaa olen miettinyt ja haaveillut, että oliskin, mutta se ei olisi varmaan mahdollisia. Tuskin kukaan kykenee valmistamaan paukkukaramelleja, joista tupsahtaa hattuja ja muita suuruuksia. Ja jokamaunrakeita olisi mahdoton valmistaa, koska niitä ei vain voi. Ja sama pätee muihin. Ihmiset ovat vaan niin jästejä.
Elikkäs jokamaunrae ei ole osuva nimitys niille karkeille :)

Surface

• Ankeuttaja
« Vastaus #143 : Heinäkuu 10, 2010, 20:29:59 »
Joo eli takas tähän orlando aiheeseen.. tosiaanki wizarding world of harry potterista saa jokamaunrakeita, suklaasammakoita yms.. Joo olin niin pihi paska etten kehannu ostaa kun oli niin kalliita ja nyt kyrsii!

Poissa shemben

• pihalla heiluva
  • Vuotislainen
« Vastaus #144 : Heinäkuu 14, 2010, 14:16:24 »
Joo eli takas tähän orlando aiheeseen.. tosiaanki wizarding world of harry potterista saa jokamaunrakeita, suklaasammakoita yms.. Joo olin niin pihi paska etten kehannu ostaa kun oli niin kalliita ja nyt kyrsii!

Onkohanse niin että ne ei vaan viittii tuoda noita tänne.

Huomasin muuten että namelli tuo tuonti tuotteena suklaasamakoita.

Tässä linkki: http://www.namelli.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid=5

Poissa JanikaF

• Vuotislainen
« Vastaus #145 : Elokuu 07, 2010, 10:02:26 »
Mulla on sellasia vähän bertie bottin jokamaunrakeiden tapaisia karkkeja :) Ne on tuotu mulle tuliaiseksi Ranskasta tai Jerseysta en oo varma kummsta mutta ne on nimeltään the Jelly Bean factory. Siellä on siis makuina esim. popcorn, cola, mansikkasmoothie, kaneli, kahvi, greippi, kiivi, vaahtokarkki, Sitruunalime, Ranskan vanilja, Englannin mustaherukka... Ja kaikki siis näyttävät aivan Bertie borttin rakeilta mutta maistuvat eriltä :))
~Moments are memories

Poissa moodementor

• aurori
  • Vuotislainen
  • vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema
« Vastaus #146 : Tammikuu 20, 2012, 13:56:14 »
tiedän mistä saisi noita suklaasammakoita ja bb jokamaunrakeita. torniossa haaparannassa (ehkä ruotsin puolella vähän mutta käyvät eurot) on iso karkkikauppa jossa on vähän kaikkea. olen itse käynyt kerran viime keväänä mutta oli suklaasammakoita+kortteja. korteissa on oikeasti vain piirroskuva harry potter ja viisasten kivi elokuvan kohtauksista. sammakot maksavat 2-3euroa ja rakeet 10euroa.

SUOSITTELEN KÄYMISTÄ!!!!!!!!

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #147 : Tammikuu 20, 2012, 17:21:37 »
tiedän mistä saisi noita suklaasammakoita ja bb jokamaunrakeita. torniossa haaparannassa (ehkä ruotsin puolella vähän mutta käyvät eurot) on iso karkkikauppa jossa on vähän kaikkea. olen itse käynyt kerran viime keväänä mutta oli suklaasammakoita+kortteja. korteissa on oikeasti vain piirroskuva harry potter ja viisasten kivi elokuvan kohtauksista. sammakot maksavat 2-3euroa ja rakeet 10euroa.

Mitä?! Miksen minä niitä löytänyt kun kävin lokakuussa o_O Jos siellä kerran niitä on, minut löytää sieltä nopeampaa kuin sanotte 'aivot narikkaan'
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Snive

• Mini-Snapu
  • Vuotislainen
  • Se Kalkaros
  • Pottermore: HazelShadow43
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #148 : Tammikuu 23, 2012, 16:07:32 »
Ostin tuossa vähän aikaa sitten huuto.netistä Bertie Bottin jokamaunrakeita. Virallisia fanituotteita pienessä rasiassa. No, kesällä pääsee Orlandoon ja Potter-puistoon. Sieltä sitten sen miljoonaa karkkisorttia mukaan vaan. :D
Jelly Bean Factoryn niitä rakeita ei tarvitse kaukaa hakea. Jos asuu täällä pk-seudulla, kannattaa piipahtaa Helsingissä WTC Plazan yhdessä kaupassa, jonka nimeä en muista. Mutta se myy hyvin paljon erilaisia amerikkalaisia ja englantilaisia tuotteita. Siellä on juuri noita rakeita sekä cream sodaa ja butterscotchia, joita tarvitaan monien ohjeiden mukaan butterbeeriin. :) Vinkki vinkki.
Snape, Snape, Severus Snape.

Poissa mayday

• Ryhmyn iskemä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaThestral23731
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #149 : Tammikuu 29, 2012, 00:35:10 »
Mulla on kans yks rasia (ostin kaks, toinen syötiin) Bertie Bottin jokamaunrakeita ja oli kyllä niin kuvottavia :D Maistu aivan siltä ku oletinkin. Olin positiivisesti yllättynyt korvavaikusta ja saippuasta, ne söin kaikki. Snive saa tuoda ihan vapaasti mulle tuliaisia, etenkin suklaasammakot kelpais (: Toki olis mukavaa että noita sais tilattua Suomeen.
If you love me let me go
Back to that bar in Tokyo
Where the demons from my past
Leave me in peace