Kirjoittaja Aihe: Miksei Potter-maailman karkkeja valmisteta oikeasti?  (Luettu 60896 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Miksei Potter-maailman karkkeja valmisteta oikeasti?
« Vastaus #100 : Elokuu 07, 2009, 11:43:44 »
Hm.. Olisihan se ihan kiva jos niitä myytäisi ihan normaaleissa kaupoissa, eikä ne olisi mitän harvinaisuuksia.
Joku täällä mainitsi hologrammit, joita saa suklaasammakoista. Jos oikein tarkkaan mietin, mieleeni tulee, että minulla taitaa olla yksi
sellainen hologrammi, jossa on Ron ;P
Kaverini toi minulle kerran Tanskasta Bertien ja Bottin jokamaun rakeita. Se rasia oli kyllä melko pieni,
mutta siitä on vielä aika paljon jäljellä, koska en tykännyt niistä kovin paljon xP Se on ainoa sellainen Harry Potter maailmassa oleva karkkijuttu :D jonka olen nähnyt.
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #101 : Elokuu 08, 2009, 20:39:44 »
Niitä myydään, myytiin ennen myös Suomessa! Esim. Alivansista näitä tuotteita saa tilattua, ja muistaakseni Whimsic Alleyltä!
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Noitatyttö

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Elokuu 10, 2009, 18:16:40 »
Mun kaverilla olijotain joka maun rakeita, mutta siel oli suurin piirtein vaan kahta eri makua. Toi en oli ihan ok, toinen.. Yöks! Teki mieli oksentaa ku söin sen ja sen maku jäi suuhuun vaik kuinka kauan.
Se olis tosi kivaa jos tehtäis enemmän niitä karkkeja ja niitä myytäis myös suomessa!

Poissa Accused

• Vuotislainen
« Vastaus #103 : Lokakuu 02, 2009, 14:32:58 »
Idea näistä Potter-karkeista...

Jos ystävä-porukasta löytyy HP faneja lahjaidea voi olla seuraava:

*Osta esimerkiksi Makuunista suklaasammakoita taikka fazerin jokamaunrakeiden näköisiä karkkeja irtona (ja toki muita karkkeja jos mielikuvitus riittää toteuttamaan uusia!)
*Toteuta esimerkiksi paperipusseille uusi ulkonäkö kivan värisillä papereilla, kauniilla tekstillä jne.
*Anna lahjaksi ystäville ja sujauta mukaan kirjanpätkä tai lappu missä sivunumero jossa kerrotaan kun HP ja ystävykset maistelevat hyväskää niin kiva lukea ja maistella karkkeja ja tuntea kuuluvansa "hetkeen" :)
We need to come back down and face what we\'ve become

Taw

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Lokakuu 12, 2009, 14:23:41 »
Voi että, nyt tuli nostalginen olo. :D Joskus kuudennella luokalla ollessani, olimme kaverini kanssa molemmat saaneet porukoilta joululahjaksi niitä suklaasammakoita sekä sellaisen pitkän tuubin Bertie Bottin jokamaun rakeita. Jokaisessa karkissa jossa oli huutomerkki, laitoimme samaa aikaa suuhun laskettuamme kolmeen. Heh, muodon vuoksi laitettiin roskis vierelle mutta kyllä ne nieltyä sai, vaikkei herkkua ollutkaan. Ne tavallisen karkit (muistaakseni niissä luki HP) olivat ihan hyviä.

Kiitos noista nettilinkeistä, voisi katsella jos tilaisi vaikka karkkeja...

Edit: En tiedä linkittikö joku jo tämän: http://www.candywarehouse.com/harrypotter.html
Paljon erilaisia Potter maailman karkkeja. :) (löytyy myös näitä Willy Wonka aiheisia karkkeja, hieman vaikea pidätellä itseään kun tarjolla on vaikka mitä hienoa... )
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 12, 2009, 14:59:05 kirjoittanut Taw »

Scrooge

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Joulukuu 09, 2009, 22:07:45 »
Itse asiassa Suomessa on myyty "HP"-karkkeja. Muistan, kun olimme pieniä niin näin Kallion Siwassa suklaasammakoita, jonka pahvisissa pakkauksissa luki Harry Potter, ja siinä oli kai jonkun tyypin kuva. Muistan myös, että olisin joskus syönyt jotain kieltä värjääviä karkkeja, joita myytiin HP:n voimin.
Jotenka kyllä Suomessakin on tälläisiä kummajaisia myyty.

Poissa Spirit M

• remuaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #106 : Helmikuu 28, 2010, 17:21:10 »
Ostin ainakin itse vuosi sitten Lontoosta "Jelly Belly" Bertie Bott- karkkeja, jotka oli kyllä ihan hyviä, rakastuin popcornin makuiseen <3. xF
"Se on pinaattia tai pinaattia." Hän katsoi tuoteselostetta.
"Kyllä. Se on pinaattia."
"Ai. Minä jo melkein luulin että se oli pinaattia." Toinen sanoi.

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #107 : Maaliskuu 01, 2010, 16:21:27 »
Kyllä niitä oli ennen vaan ei ainakaan Suomesta enää löydy, ellei sitten jostain pilailupuodeista. Itse suhtautuisin noihin Bertie Bottin jokamaunrakeisiin vähän ennakkoluuloisesti ^^

-Suetus-
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #108 : Maaliskuu 01, 2010, 17:04:22 »
Muistan siskollani olleen säilössä jotain vanhoja karkkipaperi juttuja. Berttie Botin jokamaunrakeita ainakin oli ja suklaasammakoita. Se olisi mahtavaa, jos niitä olisi vielä olemassa. Ostaisi niitä aivan varmasti ainakin maistaakseni:)

Poissa iimil

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #109 : Maaliskuu 05, 2010, 21:31:03 »
Kyllä Jjoitakin tutuista makeisista valmistetaan ulkomailla, ja joskus oli suomessa kilpailussa palkintonakin...
katsokaa tuolta, sieltä löytyy "oikeita" tai kopioita Harry Potter maailman karkeista
http://www.alivans.com/custom/web/list.asp?c=21524&pageid=42147

Poissa Friida

• Hullu
  • Vuotislainen
  • Fred...
« Vastaus #110 : Maaliskuu 18, 2010, 19:54:18 »
Sitä mäki mietin, koska haluun joka maun rakeita!!!!<3<3
Just joo

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #111 : Maaliskuu 21, 2010, 11:05:58 »
Suklaasammakoita tosiaankin myytiin joskus viisi vuotta sitten (en tiedä tarkkaa aikaa) ja siinä tuli mukana aina velhokortti (toisinsanoen hologrammi-kortti ja jokamaunrakeita myytiin hiuknamonipuolisemmin sillätavalla että nykyään irtokarkki-hyllyltä löytyy jotain keltaisia, punaisia ja vihreitä rakeita...mutta silloin oli toisin oli pussukassa suklaa, hedelmä ja vastaavaa rae makuja.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #112 : Maaliskuu 21, 2010, 15:17:59 »
Kuten on tullut ilmi, taikamaailman karkkeja on myyty Suomessakin aiemmin, mutta kysymys kuuluu, miksi niitä ei myydä enää? Joskus ensimmäisten leffojen tullessa näin usein kaupassa Bertie Bottin joka maun rakeita, makuja oli vain muutama suunnilleen toffeesta porkkanaan, mutta ihan kiva idea se kuitenkin oli, että niitä myytiin. Suklaasammakoitakin, kuten edellisistä viesteistä käy ilmi, on myyty kortteineen kaikkineen, mutta nekin ovat pikkuhiljaa häipyneet ainakin Suomesta karamellien taivaaseen. :''D
Syy siihen, että nämä ihanat karkit ovat kadonneet, on luultavasti se, että alkuhuuman jälkeen Suomessa ei ole ollut HP-karkkeja kohtaan tarpeeksi kysyntää, eikä niitä ole enää ruvettu tilaamaan ulkomailta. Eivätpä ole tulleet ajatelleeksi, että monet Potter-fanit jahtaavat näitä makeisia ympäri maailmaa, eli kysyntää kyllä riittäisi. :'D
Ainut mahdollisuus tällä hetkellä on tilata näitä karkkeja ulkomailta, (olisi aika hyödytön idea laittaa adressi pystyyn, "Harry Potter-maailman karkit takaisin!", koska tuskinpa mitkään putiikit alkaisivat silloinkaan karkkeja tilata, paitsi jos adressi olisi tarpeeksi suuri, niin eiköhän ainakin Helsinkiin... äh, toiveajattelua x')) siellähän niitä on melko monipuolinen valikoima, suklaasammakojen ja Bertie Bottin rakeiden lisäksi olemassa on ainakin hapanpastilleja ja Drooblen parasta purkkapallopurkkaa.

-Bloody Princess

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #113 : Maaliskuu 23, 2010, 10:52:00 »
Helsingin Rautatientorin irtokarkkiosastolta saa suklaasammakoita :D(ei siis kuitenkaan myydä nimellä "suklaasammakot" eikä niissä ole mitään viittausta Pottereihin)

Parkannossa yhdessä kaupassa myydään Jelly beanseja, joissa on monia eri makuja, eli siis ikäänkuin jokamaunrakeita :D
Ja sitten Halpa-Halleissa myydään suklaasammakoita ja toffeesammakoita (ilman Potter-nimeä)
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #114 : Maaliskuu 25, 2010, 22:46:29 »
Ja halpa-hallista saa myös jotain minttusammakoita.. Minusta olisi hauska maistaa kermakaljas < 3
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

kalamies

• Ankeuttaja
« Vastaus #115 : Huhtikuu 11, 2010, 11:49:58 »
ehkä jos muistaa azkabanin vangissa leffassa kun harry söi sen karkin ja tuli savut vaan korvista. Ne on vaarallisia oikeesti!(mun mielest)

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #116 : Huhtikuu 11, 2010, 12:48:38 »
Ainaki täällä Kankaanpäässä irtokarkkihyllyissä on kermakola-karkkeja, jotka maistuvat ihan siltä, miltä minä olen kermakaljan kuvitellut maistuvan. :D

Mutta harmi vaan, etten koskaan kun suklaasammakoita ja Bertie Bottin jokamaunrakeita oli myynnissä maistanut niitä. En edes muista, että sellaisia olisi joskus ollut... siitä on kai liikaa aikaa...?
Mulla kyllä on yksi suklaasammakkokortti, jonka sain kaveriltani. :D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2010, 12:57:51 kirjoittanut Candily »
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa ETK

• Vuotislainen
« Vastaus #117 : Huhtikuu 12, 2010, 10:45:04 »
Alivan's myy joitain Potter-karkkeja. En tiedä onko hyviä tai muuta kun en itse ole tilannut mutta satuin siellä näkemään.

Tossa vielä linkki:http://www.alivans.com/custom/web/list.asp?c=21524&pageid=42147

VIP

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Huhtikuu 13, 2010, 15:44:01 »
varmaan siksi kun harry potter kirjoja ei tule enää niin yleinen hihkuttaminen on hiipunut joidenkin osalta (hihkutan itse vieläkin)ja se ei olisi enää niin kannattavaas

Dumblepore

• Ankeuttaja
« Vastaus #119 : Huhtikuu 18, 2010, 14:54:43 »
Mutta eikös sinne Harry Potterin teemapuistoon oo suunniteltu kermakaljaa ja kaikkia muita hunajaherttuan tuotteita ym. ??

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #120 : Huhtikuu 18, 2010, 18:25:39 »
K6Ylläkyllä Dumblepore...mutta sitlä kannalta: yleisesti.No suomessa ei mutta luulen vahvasti, että tuolla Enklannissa kuule on niitä karkkeja on ja te kaikki jotka englannissa olette käyneet saattatte väittää: "ei ole mä kävin lontoossa eik' siel ollu mitään Potter-karkkeja"
Varmaan ei ollut siellä missä kävittekään jos kävitte, mutta kyllä niitä löytyy, mutta ei ole kyllä SUomessa törmätty suklaasammakoihin saati Bertie Bottin's Every niin joka maunrakeisiin...(kyl mä osaan sen eglanniksi mutta menköön suomeksi)

Poissa Danda

• Vuotislainen
    • Apua
« Vastaus #121 : Huhtikuu 18, 2010, 20:05:59 »
Mutta eikös sinne Harry Potterin teemapuistoon oo suunniteltu kermakaljaa ja kaikkia muita hunajaherttuan tuotteita ym. ??
Kyllä (Taisit kattoo Ellen De Generess showta? :P)

Dumblepore

• Ankeuttaja
« Vastaus #122 : Huhtikuu 19, 2010, 18:33:05 »
Kyllä (Taisit kattoo Ellen De Generess showta? :P)
En :P      Katoin siit Puoliverisen Prinssin bonus-levyltä juttuu siit.

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RuneLumos12214
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #123 : Huhtikuu 20, 2010, 10:43:49 »
En kyseisiä karkkeja ole koskaan päässyt maistamaan, mutta yhdeltä kaverilta sain Harry Potter ja Viisasten Kivi hologrammikortin.
Nyt on sitten senkin alkuperä selvinnyt.

Jos näitä karkkeja nyt tulisi/löytyisi jostain kaupasta Suomessa esim. Prismasta ostaisin niitä aikavarmasti.
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Dumblepore

• Ankeuttaja
« Vastaus #124 : Huhtikuu 20, 2010, 16:48:24 »
Jooh. Nyt tulikin mieleen että ku olin pieni nii kävin Anjalan salessa. Silloin siellä oli myynnissä jotaa Bertie Bottin jokamaunrakeita. Se oli semmonen mynthol askin kokonen liila aski.
Tuskin niitä enää myydään :P