Kirjoittaja Aihe: Miksei Potter-maailman karkkeja valmisteta oikeasti?  (Luettu 63892 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Miksei Potter-maailman karkkeja valmisteta oikeasti?
« : Tammikuu 04, 2008, 19:46:34 »
Potteria on rahastettu monella eri tavalla. On lelu figuureja, lelu luutia ja taikasauvoja, lautapelejä ja vaikka mitä. Mutta olen huomannut, että Potterien karkkeja ei ole näkynyt kauppahyllyillä. Joskus kauan sitten oli suklaasammakkoja, mutta ei enää ja irtokarkki hyllyitä voi nähnä karkkeja, jotka ainakin muistuttavat bertie botin joka maun raikeita mutta ne ovat maultaan vain kaikkia marjoja (ennen niitten joukosta saattoi löytää sipulin makuisen, mutta ei enää). Minua kummastuttaa miksei potter karkkeja käyttetä hyväksi rahastuksessa. Varmasti niillä olisi kysyntää sillä ei niitten tarvitse olla oikeasti taikavoimaisia sillä esim. sokeri sulkakynät ja hedelmäetanat eivät sisällä mitään erikois voimia.

Eli mitä mieltä olette siitä, että kauppiaat sun muut eivät yritä rahastusta potter karkeilla?
Tienätttekö mikseivät?
Olisiko kivaa jos kaupoissa alkaisi olemaan potter karkkeja?

Minä sanoin tuossa ylempää mielipiteeni potter karkkien puutteesta ja ostaisin ainakin maistaakseni, jos niitä tulisi ja jos ne olisivat hyviä niin ostaisin tietenkin lisää myöhemmin.

//Huhutar siivosi. :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2009, 11:05:17 kirjoittanut Huhutar »
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Vs: Miksei Potter-maailman karkkeja valmisteta oikeasti?
« Vastaus #1 : Tammikuu 04, 2008, 21:44:12 »
Olisihan se ihan mukavaa. Ei suklaasammakoiden tarvitsisi hyppiä pakoon, eikä niiden keräilykorttien liikkua! Joka maun rakeet eivät tietääkseni ole erityisen taikavoimaisia tai muuta yliluonnollista vaativaa (ellei nyt sitten erittäin outo makua, esim. korvavaikku...). Miksi siis kukaan ei ole vielä keksinyt tehdä Potter-karkkeja? Ei kai se voi olla mahdollista, ettei karkkitehtaiden kivat sedät ole lukeneet Pottereita?
Uskoisin, että aika moni Potter-faniksi itseään tituleeraava (tai muuten vain kirjoja lukeva) kävisi ostamassa noita karkkeja. Ehkä myös muutkin autuaasti Pottereista tietämättömät kokeilisivat joskus, ehkäpä jopa tykkäisivät?
Ehkä on jo liikaa samantapaisia karkkeja. Suklaata saa liki minkä tahansa näköisenä, karkkeja on eri makuja ja keräilykorttejakin löytyy. Niin, onhan toki totta, ettei korvavaikun tai rään makuisia karkkeja ole myytävänä, mutta kuinka moni todella tahtoisi sellaisen saada suuhunsa? -.^"
Sitten, jos joku kiva karkkitehtaan setä keksiikin, että tehdääs pari satsia Potter-karkkeja, niin takuulla kuorissa sun muissa olisi isolla "HARRY POTTER" tai vastaavaa, sekä kivoja kuvia Harrysta ja muista. Krääh, Pottereita pidetään jo lasten kirjoina/huonoina (ihan syyttä), ja olisi oikein mukava sitten ostaa "lasten kirjoissa" kuvailtuja karkkeja. Luokkakaverit sopivalla tuurillani vahtaisivat silmät pyöreinä, ja jaksaisisivat muistuttaa siitä peruskoulun loppuun saakka. *huoh*
Niin. Mitäs sitä vielä sanois. Kivojahan ne olisivat, mutta lähinnä vain siksi, että niistä puhutaan myös kirjoissa. Onhan niitä saman makuisia jo muutenkin (paitsi ne korvavaikut x) Eli, tiedä sitten, olisiko se niin kannattava idea.
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Olive

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Tammikuu 05, 2008, 13:34:38 »
Aah, muistoja. Muistan kuin eilisen, kun kävin monesti R-Kioskilta ostamassa suklaasammakoita ja Bertie Bottin joka maun rakeita viikkorahallani. Suklaasammakoista taisi tulla hologrammikortti mukana, jossa oli jokin Viisasten kiven kohta kuvattuna. Muistan ainakin omistaneeni jonkun Iseeviot-peiliin liittyvän.

Vaikka niitä usein ostinkin, en voinut sanoa niiden olleen hyviä. Inhosin todella montaa niistä rakeista, etenkin sitä tomaatinmakuista ja sipulia! Eivätkä suklaasammakotkaan olleet mitenkään ihmeellisiä ja petyin niihin ensimmäisellä kerralla kun huomasin niiden olevan onttoja ja ne lohkeilivat liian helposti, niin että lopulta oli puolet suklaista maassa. Halusin ostaa niitä vain siksi, kun ne olivat Potter-aiheisia.

Ehkä niiden teko lopetettiin, koska niitä ei ostettu tarpeeksi. (Vai onko lopetettu? Vai eikö niitä vain enää myydä suomessa?) Ideanahan tuo oli loistava, mutta toteutus tökki. Tykkäsikö niistä oikeasti muka joku? Kukaan kaverinikaan ei koskaan kertonut pitävänsä niistä.

Minä ainakin voisin ostaa vieläkin Potter-karkkeja, jos niitä kehitettäisiin uusia hyvänmakuisia karkkeja. Onhan Potter-maailmassa paljon erilaisia makeisia, että ei välttämättä tarvisi niihin suklaasammakkoihin ja joka maun rakeisiin jäädä rahastuksensa kanssa. En jaksanut paljon etsiä, mutta ainakin Drooblen paras purkkapallopurkka, lakritsitaikasauvat, piparminttukonnat, torakkatertut ja pippuripirut voisivat olla hyviä vaihtoehtoja toteuttaa. Ja hieman aiheen ohi: olisi mukava joskus tietää myös miltä kermakalja maistuisi, kun se on niin suosittua kirjoissa.

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Tammikuu 06, 2008, 12:47:44 »
Mutta niitähän on. Kun minulla on se Jästit&Taikuus kirja, niin siinä ainakin sanotaan että joka maun rakeita ja suklaasammakoita ja sitä parasta purkkapallo purkkaa on. Siinä neuvottiin tilaamaan netistä niitä. En kyllä ole kokeillut.. Mutta olisihan se ihan kiva, jos niitä tulisi esim. vaikka prismoihin ja citymarketteihin, ettei netistä tarvisi..

Poissa Nianore

• Punaposki
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #4 : Tammikuu 06, 2008, 14:53:05 »
Ja myös lakritsisauvoja myytiin Suomessa. Itse leikin aina kavereideni kanssa Potteria ja silloin ilomielin popsittiin karkkeja. Minä tykkäsin joka maun rakeista JA suklaasammakoista. Varsinkin rakeista! Sai käydä aina sylkemässä pahan karkin poissa.. Tulisivatpa ne takaisin! Vaikka en kyllä taitaisi enää tykätä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 22, 2009, 23:33:11 kirjoittanut rosafani »
And I find it kind of funny, I find it kind of sad
rosafani -> Nianore

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #5 : Tammikuu 06, 2008, 22:30:52 »
Voi, kyllä minäkin muistan noita suklaasammakoita ja jokamaunrakeita syöneeni silloin joskus ammoisina aikoina. Useampi vuosi siitä kyllä on, enkä muista enää pitkään aikaan nähneeni kyseisiä makeisia kaupoissa. Minullekin ne olivat aikamoinen pettymys; jokamaunrakeet olivat oikeastaan aika pahoja, ja kuten Olive, myös minua harmitti, kun suklaasammakot murenivat käsiin. Kortitkin olivat aika typeriä, ei niillä mitään tehnyt. Ylihintaisiakin taisivat olla. Tuli vähän sellainen olo, että tässä nyt on yritetty mahdollisimman vähällä rahalla tehty välttäviä makeisia, joilla Potter-faneilta saadaan viimeisetkin rahat pois. Ilmeisesti nämä Potter-karkit eivät sitten myyneet riittävästi, kun niitä ei ole enää suomalaisten kauppojen hyllyissä ollut. Oliven kanssa olen  samaa mieltä myös siitä, että pienellä panostuksella Potter-makeiset eivät olisi olleet sellainen tähdenlento.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

sooda

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Tammikuu 07, 2008, 15:18:55 »
Pitäisi valmistaa. Muistan, kun kerran yhden kaverini synttäreillä, jonka jompikumpi vanhempi oli töissä jollain karkkitehtaalla, ja siellä oli juuri näitä kaikkia ihania: lakritsitaikasauvoja, suklaasammakoita, jokamaunrakeita... Mutta maistoin niitä ja ne olivat todella pahoja. Siis eihän se ole niin hankalaa tehdä mitään onttoja joulupukkejakaan niin että niistä tulee hyviä. Miten sammakoista olikin saatu niin pahoja. Ja kun tässä taannoin ostin jenkeistä jotain hedelmäkarkkirakeita, joiden nimi oli joku jellybelly tai jotain ja niitä oli ainakin neljääkymmentä eri makua, ja melkein kaikki olivat todella hyviä. Niistä silloin tulikin mieleeni juuri Bertie Bottin jokamaunrakeet. Lakritsitaikasauvatkaan eivät olleet kovin hyviä, paljon huonompia kuin esimerkiksi jotkut pandan ne lakujutut, mikä niiden nimi nyt olikaan...? Mutta jos joku kunnon iso karkkifirma alkaisi valmistamaan niitä ja tekisi niistä kunnollisia, ne varmasti myisivät maailmanlaajuisesti aika paljon. :)

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #7 : Tammikuu 07, 2008, 17:22:57 »
Pitäisi kyllä valmistaa. Muistan joskus pienempänä syöneeni jokamaunrakeita. Jos Lordi on saanut omat karkit niin miksei Potter. Potterit rahastaisivat ympäri maailmaa paljon. Minä ainakin ostaisin Potteraiheisia makeisia, jos sellaisia olisi. Enemmän nyt karkit miellyttäisivät suurempaa joukkoa ihmisiä kuin lelut. Lapsille ennemminkin niitä ostetaan, saattaa niitä kyllä aikuisillakin olla ^^ Pistetään ehdotusta menemään Fazerille tai jonnekkin :D TAHDOMME POTTER KARKIT TAKAISIN ! m
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Daniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Tammikuu 07, 2008, 19:05:24 »
Itse en ole aijemmin edes nähnyt noita potter-makeisia missään, mutta olen kyllä kuullut että niitä on ennen ollut.

Lainaus
Jos Lordi on saanut omat karkit niin miksei Potter.
Olin juuri miettimässä samaa kun luin tätä topiccia! :D Ja siis kokikseenkinhan on lyöty lordin kuva kylkeen ja sillä tehdään rahaa, niin ei nyt luulisi potter-karkkien olevan minkäänlainen mahdottomuus. Kuinka hankalaa on tehdä suklaapukin muodon siasta suklaasammakoita, tai lakritsipiipun siasta lakritsisauvoja tai jotain, siis kyllähän nyt jonkun ihan normin karkkifirman pitäisi pystyä tuollainen toteuttamaan (ilman että yksi suklaasammakko maksaa sitten viisi euroa per kappale).

Kai fazerille tai pandalle voi jostain laittaa palautetta? :D Pitäisikö meidän alkaa pyytämään potter-karkkeja?

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #9 : Tammikuu 07, 2008, 19:20:07 »
Hmmm. Kuulostaa mukavalta! Haluaisin ehdottomasti erilaisia Potter-karkkeja tavallisten ruokakauppojen hyllyille. Ja jos kerta Lordi-kolat sun muut myyvät, mikseivät maailman (minun mielestäni) suosituimman kirjasarjan hahmojen kuvilla varustetut myisi? On Potter nyt enemmän kannattajia kerännyt, kuin joku rupinen Lordi...

Kenelläkään halua pystyttää nettiin sitä jotain adressijuttua?
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Tiizi

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Tammikuu 07, 2008, 19:50:40 »
Itse en ole aijemmin edes nähnyt noita potter-makeisia missään, mutta olen kyllä kuullut että niitä on ennen ollut.

Lainaus
Jos Lordi on saanut omat karkit niin miksei Potter.
Olin juuri miettimässä samaa kun luin tätä topiccia! :D Ja siis kokikseenkinhan on lyöty lordin kuva kylkeen ja sillä tehdään rahaa, niin ei nyt luulisi potter-karkkien olevan minkäänlainen mahdottomuus. Kuinka hankalaa on tehdä suklaapukin muodon siasta suklaasammakoita, tai lakritsipiipun siasta lakritsisauvoja tai jotain, siis kyllähän nyt jonkun ihan normin karkkifirman pitäisi pystyä tuollainen toteuttamaan (ilman että yksi suklaasammakko maksaa sitten viisi euroa per kappale).

Kai fazerille tai pandalle voi jostain laittaa palautetta? :D Pitäisikö meidän alkaa pyytämään potter-karkkeja?

Potterien ollessa tunnettuja, joutuisivat karkkifirmat maksamaan hillittömät rahat saadakseen käyttää ideaa vaikkapa juuri suklaasammakoista. Tämä välittyy tietysti heti kuluttajahintoihin. Eli halvalla näitä ei hyllyissä tulla näkemään.

Sitten asiaan: Minusta koko idea on turha. Karkki on hyvää, joo, mutta ei minua himota ostaa jotain vain sen vuoksi, että kirjasarjan fiktiivinen henkilö on niitä myös syönyt. Kuten mainittu, suklaata ja lakritsia löytyy moneen makuun jo nyt, ei se siitä sen ihmeellisemmäksi muutu vaikka muoto vaihtuisi.

Daniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Tammikuu 07, 2008, 20:02:16 »
Lainaus
Potterien ollessa tunnettuja, joutuisivat karkkifirmat maksamaan hillittömät rahat saadakseen käyttää ideaa vaikkapa juuri suklaasammakoista. Tämä välittyy tietysti heti kuluttajahintoihin.
Ääh, empäs ajatellut tätä... Mutta tuskin Rowling haluaisi kiristää kauheat rahamäärät karkkitehtailta jotta muksut (ja vähemmän muksut) saavat potter-karkkeja. Tai osa karkkien tuotannosta voitaisiin laittaa hyväntekeväisyyteen, ehkä Rowling olisi vielä tyytyväisempi. Tosin sitten ne karkit maksaisivat tonnin jotta tuotoista jää sekä karkkitehtaalle ja siihen hyväntekeväisyyteen jotain hyötyä.

Vaikea asia, mutta ainahan sitä voisi anella karkkifirmoilta. Ja ehkä joku tuollainen adressin kaltainen juttu olisi ihan hieno idea, tosin pitäisi tietää, että minne me loppujen lopuksi sen adressin lähetämme, keneltä me haluamme niitä potter-karkkeja kaupan hyllyille? Kuinka paljon nimiä pitäisi olla että kyseinen firma edes harkitsisi pyytävänsä tätä karkki-ideaa käyttöönsä, ja haluaako se edes yleensäkään harkita sitä.

Poissa nuppunenäliina

• Innollinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #12 : Tammikuu 07, 2008, 20:47:45 »
Luulen, että idean on lähdettävä ulkomailta ja joku suomalainen yritys alkaisi maahantuojaksi. En usko Row'n myöntävän oikeuksia vain Suomeen, eikä sellainen kannattaisikaan, ei hänelle eikä suomalaiselle yritykselle. Adressi toimii vain, jos siihen saadaan mukaan koko maailman Potter-faneja ja allekirjoittajien määrän on sitten oltava samaa mittakaavaa.

Monet valittelivat täällä, kuinka ne entiset Potter-karkit olivat kalliita ja pahoja.
Syynä on juurikin se lisenssihomma. Karkkien hinta on hillitön tuotemerkin käyttöoikeuksien takia ja ne on tehtävä mahdollisimman halvalla, mahdollisimman halvoista aineksista, että kuluttajahinta jäisi edes suht koht kohtuulliselle tasolle. Välikäsien ja lopullisen kauppiaankin, sen ärrän tädin, on vielä saatava siitä kulunsa katetuksi ja vähän voittoakin, eihän kukaan hyväntekeväisyytenä valitettavasti mitään myy. Eli lopputuloksena hyviä ja hinnaltaan sopivia karkkeja ei ole odotettavissa.

Idea on jo kerran testattu, eikä se kannattanut. Harvassa varmasti ne yritykset, jotka jo kertaalleen epäonnistuneen tuotteen lähtisivät kontolleen ottamaan.

Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että ostaisin niitä karkkeja, vaikka olisivat pahojakin. Minä todellakin olen niin hullu, että ostan jotakin vain siksi, että jossakin kirjassa niitä syödään. Nuorempana minulla oli oikea mania, tein ruokia suoraan lempikirjoistani - ihme keitoksia olivatkin.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 07, 2008, 20:54:46 kirjoittanut nuppunenäliina »
Miksi? Miksi ei?

Daniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Tammikuu 07, 2008, 20:58:48 »
Lainaus
Luulen, että idean on lähdettävä ulkomailta ja joku suomalainen yritys alkaisi maahantuojaksi. En usko Row'n myöntävän oikeuksia vain Suomeen, eikä sellainen kannattaisikaan, ei hänelle eikä suomalaiselle yritykselle. Adressi toimii vain, jos siihen saadaan mukaan koko maailman Potter-faneja ja allekirjoittajien määrän on sitten oltava samaa mittakaavaa.
Ehkä se adressi pitäisi sitten järjestää jollekin kansainväliselle sivustolle, ja jotenkin vaikka informoida mugglenettiä siitä sun muita sellasia sivustoja jotka laittaa sen suurempaan levitykseen suuremmalla kävijämäärällä sun muilla ja näin, että saataisiin jotakin jonka joku voi suomeen maahantuoda?

(olempas aktiivinen tämän karkkiasian kanssa..)

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #14 : Tammikuu 07, 2008, 21:39:06 »
Voi kauhistus, itse en edes muistanut, että joskus niitäkin legendaarisia Bertie Bottin jokamaun rakeita on tullut suuhun pistettyä. Siitä on aikaa, ja silloin tuo Potter-krääsätuotanto muutenkin oli vauhdissa, että kaipa tuo karkkirumbakaan ei yllätyksenä tullut. Muistan sen, että tykkäsin siinä pikkuisessa surkeassa karkkimäärässä vain muutamista, ja loput jäivät aina pohjalle lojumaan. Suurta herkkunautintoa karkeista ei todellakaan saanut, mutta jonkinlaisen hienon tunteen, kun todellakin söi BB:n jokamaun rakeita - ihan kuten Potterissakin. Nykyään, saattaisin vaivautua ihan vain muistojen verestämiseksi ostamaan yhden satsin, mutta siihen se saattaisi jäädä. Kalliita olivat ja kaiken lisäksi suurimmaksi osaksi pahoja.

Idea tuskin enää kuitenkaan toimisi - tosiaan, kerran testattu ja ehkäpä huonotuottoiseksi todettu. Kaikki se rumba, että me täällä Vuotiksessa alkaisimme ajamaan tätä asiaa, olisi tuhottoman pitkä matka ja kivinenkin kaiken lisäksi. Myydäänkö ulkomailla näitä karkkeja enää? Itselleni hiipi ajatus, että eikö edes Englannissa näitä nimenomaisia karkkeja/suklaasammakoita myydä? Jos ei, on idea varmasti melkeinpä mahdoton saada uudestaan pystyyn ja hyvään kuosiin. Ehkäpä meidän on vain pyyhittävä kyyneleemme (okei, itse en edes ikävöi niitä, mutta sympaattisuus muita kohtaan kunniaan!) ja tyydyttävä niihin muistoihin, jotka saimme niistä halpatuotannolla valmistetuita "herkuista."

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Tammikuu 09, 2008, 16:19:31 »
Mutta.. Esim. Kalpiksella (siis en oo kyllä törmänny missään muussa kaupassa sellaiseen karkkikauppaan kun täällä Jyväskylässä.) myydään suklaasammokoita. Ne on sellaisia aika piniä, mut ne on myös sisältä suklaata ja musta ne on hyviä. on myös toffee sammakoita.

Niin, jos niitä ostaisi, ja tulostaisi netistä vaikka pieniä kuvia, tai käyttäisi niitä Potter tarroja (joita minulla on nyt melkein 200 ylimääräistä ;D) niin voisihan niistä tehdä kortteja. Askartelisi itse ne. Paitsi, ei niistä mitään iloa olisi, jos tietäisi mitä sieltä tulee ;D

Sarmik

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Tammikuu 09, 2008, 19:06:36 »
Joka maun rakeita kaivataan täälläkin. Oli niin ihanaa syödä niitä ja odotella jännityksellä sitä porkkanan makuista ja kauhulla pippurin makuista. Nyhyy, kaikki muistotko meiltä lapsuudesta viedään? : D No ei vaiskaan. Mutta en kyllä pistäisi pahaksi ja varmasti minun laukustani löytyisi noita rakeita, jos niitä vielä lanseerattaisiin.

Ja mummoni toi minulle Virosta Hunajaherttuan suklaata joskus 2000-luvun alussa. En ole ikinä syönyt parempaa suklaata. Sitä ei taidettu täällä Suomessa myydäkkään..?

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #17 : Tammikuu 14, 2008, 21:24:26 »
Minä kyllä ihan nyt viime jouluna (2007) ostin kaverille ihan huumori mielessä BB jokamaun rakeita joululahjaksi. Löysin niitä muistaakseni Vantaalla olevasta lelukaupasta taisi olla joku usalainen ketju joka on vastikään tullut suomeen. Nimi taisi alkaa sanalla toys...

//Empä niitä enää löytänyt
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2008, 20:13:07 kirjoittanut Pyry P »
Asd

Poissa Felis silvestris catus

• Vuotislainen
« Vastaus #18 : Tammikuu 16, 2008, 18:09:17 »
En ole itse noihin HP-karkkeihin törmännyt ja olen aika epäluuloinen kun niin moni pitää niitä huonoina. Kyllähän jotain suklaasammakoita ja lakritsitsitaikasauvoja olisi mukava syödä, jos ne olisivat laadukkaita. Joka maun rakeissa taas olisi kuitenkin liikaa pahanmakuisia. Ikävää vain, että HP-aiheisen idean käyttäminen käy varmasti niin kalliiksi että laadusta sitten tingitään. Tai sitten karkeista tulisi niin hirveän hintaisia ettei juurikaan kukaan voisi/haluaisi ostella niitä. Mutta kuten moni jo edellä sanoi, onhan hyvää lakritsia ja suklaata esimerkiksi jo muutenkin monessa muodossa, ei kai ole mitenkään suuri menetys jos ei niitä saa "Potter-merkkisinä". Taikasauva ei edes eroaisi paljoa muodoltaan tavallisesta lakupötköstä.

Poissa Tyyppi

• Kyseenalaistaja
  • Vuotislainen
  • Pohjanlahden merenneito <3
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #19 : Tammikuu 18, 2008, 19:37:33 »
En ole itse kokeillut mutta voisiko suklaasammakoita tehdä näin:Ostaa kaupasta niitä sammakkovahtokarkkeja ja tummaa-,maito- tai valkosuklaata.Sulattaa suklaan ja dippaa sammakot suklaassa.Antaa jäähtyä ja nauttii :) Kommentoikaa toimiiko tämä päähänpisto!
Olenko minä olemassa? Oletko sinä olemassa? Onko mikään olemassa?
Pitchy pitchy Live start! Love shower pitch!
Blogini simpukan.kuoressa.blogspot.com

Lartsu

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Tammikuu 23, 2008, 08:43:03 »
Kaverini ovat muistelleet niitä Potter-karkkeja kaukaisilta ajoilta, mutta en itse niitä yhtään muista, koska asuin Usassa. Niitä oli varmaan sielläkin, mutta en ole koskaan ollut kova karkkisyömäri, joten en varmaan kiinnittänyt huomiota.
Olisihan se siistiä jos niitä olisi! ;D Jos näkisin niitä kaupan hyllyllä, ostaisin varmaan niitä ja jos ne olisivat hyviä, ostaisin jatkossakin. :)
Varmaan yksi syy ettei niitä valmisteta enään on että sarja on kuitenkin jo loppu, joten tuotanto pitkällä aikavälillä olisi kovin kannattavaa. :/

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Tammikuu 23, 2008, 17:36:26 »
Jos ihan oikein ymmärsin, myydäänkö Toys"r"us:issa BB-jokamaunrakeita?! Ui vitsi, mars sinne! (onneksi JKL:ssä löytyy toys"r"us..)

En ole itse kokeillut mutta voisiko suklaasammakoita tehdä näin:Ostaa kaupasta niitä sammakkovahtokarkkeja ja tummaa-,maito- tai valkosuklaata.Sulattaa suklaan ja dippaa sammakot suklaassa.Antaa jäähtyä ja nauttii :) Kommentoikaa toimiiko tämä päähänpisto!

Niin, tai esim. Kalppikselta (karkkikauppa) niin löytyy ihan suklaasammakoita, ja toffeesammakoita.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #22 : Tammikuu 23, 2008, 20:30:50 »
Minä muistan suklaasammakot ja Bertie Bottin jokamaun rakeet. Eivät olleet minusta kummatkaan kauhean onnistuneita. Äärettömän kalliita ja jäivät vähän "köyhiksi". Mutta olihan ne hienoja :) Ostaisin niitä varmaan välillä vieläkin ihan vain siksi, että ovat potter aiheisia. olisi hienoa lukea POtteria ja syödä BB: joka maun rakeita.

Nuo jokamaun rakeet olivat muuten aika pettymys. Ensinnäkin niissä oli aika outoja makuja. No niinhän niissä kai pitikin periaatteessa. Yksi niistä pahoista oli muistaakseni hevosen p****n makuinen. Ei ollut muuten kovin hyvää. Jos oli pakko laittaa sinne joukkoon niitä sellaisia "pahoja" ja "outoja" makuja, niin miksi juuri tuo kyseinen?

No, enää niitä ei myydä. Eipä se varsinaisesti kauheasti ainakaan allekirjoittanutta haittaa. Tuo Mitsukin idea kyllä kuulostaa ihan hyvältä. Tehdään itse, niin ei tule niin kalliiksi. Tosin kortteja ei silloin taida saada, mutta olivatko ne tylsät hologrammikortit edes niin hyviä, että niitä kannattaisi jäädä suremaan?

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #23 : Helmikuu 03, 2008, 18:20:33 »
Joo, mun mielestä näitä pitäisi vielä valmistaa, mutta jos laatu olisi kakka niin en todellakaan ostaisi. Muistan kun söin näitä joskus kun olin ykkösellä, eli joskus 2000-luvun alussa. Muistan vielä ne suklaasammakotkin, niissä taisi tulla joku hologrammi mukana? Minulla saattaa olla se vielä tallella, siinä oli joku Ron luudan selässä tms. Bongasin tuon eräästä krääsälaatikosta joskus loppuvuoden puolella...

Tosin, olisihan tämä kivaa vaihtelua. Kun fanitin vielä winxiä, niin ostin winx-karkkeja vaikka ne olivatkin ihan muiden kaltaisia. Jos on jonkun fani niin kyllä tämä puree, esim. jos valmistettaisiin jonkun lempibändin merkkisiä karkkeja niin kyllä joku varmaan niitä ostaisi. (otetaan ihan esimerkkinä Lordi-tuotteet.)
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Hippo

• mutakylpyilemässä
  • Vuotislainen
« Vastaus #24 : Helmikuu 10, 2008, 14:49:32 »
Musta olis aivan huippua saada niitä ;D!
Voisihan niitä joitan "taikavoimallisiakin" tehdä, (esim. jotain jotka rapisee kurkussa niinkun domino-keksit) Myös esim. hammasvälilankaminttu olis hauska...

Mun mielestä vois tehdä myös sellaisia karkkeja, joita ei kirjoissa karkkeina myydä. Kuten vaikka fletkumadon limaa, tai yksisarvisen sarvijauhetta.
Myöskin erilaisia taikajuomia voitais myydä... :)

Slytherin

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Helmikuu 18, 2008, 17:26:56 »
Jännä juttu, että mietin samaa tässä pari päivää sitten.
No haluisin ostaa niitä, jos niitä on myyty joskus tai myydään edelleen(?). Mutta siis oksennuksen makuisia, korvavaikun jne. Yöks. Miettikää ny hei ku tunkisitte semmosen suuhunne! :D
Joo, se olis mahtavaa saada semmosia, mutta jos ne ällön makuiset jäis pois niin kyllä se sitten kelpais! Tosin jokaisessa karkkipussissa on aina niitä pahan makuisia.
Jos joku mulle semmosen antais mä ihan varmana säilyttäisin sen.
Arigatoo. (toivottavasti semmonen tulis kynnysmatolle pian)

Poissa paahto

• vanamo
  • Vuotislainen
« Vastaus #26 : Helmikuu 24, 2008, 13:19:50 »
Kyllä minäkin muistan kun kerran sain siskolta synttärilahjaksi Jokamaunrakeita ja Suklaasammakon! Muistan vieläkin kuinka pahoja osa OIKEASTI oli! Esim. retiisi ja kukkakaali eivät olleet ihan lemppareitani... Olin tietysti aivan innoissani, mutta enpä sitten tullut ajatelleeksi mistä ne oli ostettu (ja vaikka olisinkin kysynyt olisi vastaus varmaan ollut: "Tylypahkan pikajunasta tietenkin!" tms...). Nyt olen vuosien jälkeen miettinyt sitä ja tullut siihen tulokseen, että ne oli tilattu netistä, mutta nyt kun sain tietää että niitä myytiin Suomessakin... Olisi kyllä ihana jos niitä alettaisiin taas valmistaa! Jos laatu ja hinta olisivat vielä kohdillaan niin ostajia riittäisi varmasti pitkäksi aikaa. :)
*pring pring* Tämä on pirikello.

Kiitos avasta Seatearille! :)

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #27 : Helmikuu 24, 2008, 15:05:49 »
Oisko Toys 'R' Us tai joku muu? x)

Mun mielestä niissä suklaasammakoissa tms. oikeesti tuli mukana joku kortin tapainen... ainakin minulla on muistikuva siitä, että hankin sen mystisen HP-hologrammin jostain tuontyylisestä (hologrammifanaatikko ^^)

Voisi ehkä laittaa jonkun adressin, jotta ne alkaisi taas tekemään noita?
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Exorcist

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Helmikuu 24, 2008, 19:21:04 »
Minä muistan ne karkit! <33 Tai no, melko hämärästi oikeastaan.. Mutta muistan sen kun kerran ostin sellaisen Bertie Bottinin rae-lootan. Citymarketista. Ja sitten söin niitä ja sitten ne oli ihan hyviä, mutta sitten siellä oli muistaaksenii sellaisia oranssinpunaisia, ja ne oli maultaan joku tomaatti tai jokin...? Ja ne oli ihan ÄLLÖJÄ. Mutta sitten minä vain söin ne kaikki ja käpsäilin siellä kaupan pihalla. :D ja sitten kun laatikko oli tyhjä niin minä vain nakkasin sen maahan. Ja se siitä. Mutta silti, muisto se on sekin. Sain syödä BB:n joka maun rakeita. Hmm, ei minun mielestäni siellä ollut muuta kuin tämä yksi paha maku, ja muistaakseni niissä tomaatin makuisissa olisi ollut huutomerkki, semmoinen valkoinen..? Ehkä muistan väärin. No kuitenkin. Enkä muista että siellä olisi ollut mitään korttia, tai siis hologrammia. Sitten yhtäkkiä niitä karkkeja ei ollutkaan enää myynnissä.
Olisi kyllä tosi kivaa jos niitä myytäisiin. :) Ostaisin toodella mielelläni. :) Mieleeni tuli että Harry Potterillehan voisi tulla oma tuoteketju ja sitten ne möisi ihan kaikkea Harry Potter-krääsää ja silleen. Ja olisi ihan  hirmusti erilaisia karkkeja sitten siellä kaupassa. Kaikki mahdolliset mitä kirjassa on mainittu. :D Mutta kun ei.. :( Mutta helkkari, luulisi nyt hyvänen aika että karkkeja valmistetaan laadukkaasti, ainakin jossakin päin maailmaa. Sehän olisi todella helppoa rahastusta. :o Varmasti jotkut käyttävät sitä hyväksensä.
Mutta olisi se kyllä mukavaa kun sitten aina kaupassa karkkihyllyllä olisikin niitä Harry Potter-namusia ja niitä voisi sitten ostaa parilla eurolla. :) Noh, ehkä jonain päivänä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2008, 19:24:30 kirjoittanut Exorcist »

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Helmikuu 24, 2008, 20:35:33 »
Mieleeni tuli että Harry Potterillehan voisi tulla oma tuoteketju ja sitten ne möisi ihan kaikkea Harry Potter-krääsää ja silleen. Ja olisi ihan  hirmusti erilaisia karkkeja sitten siellä kaupassa. Kaikki mahdolliset mitä kirjassa on mainittu. :D

Itse asiassa joitakin vuosia takaperin Harry Potter -roinaa löytyi kaupasta mielin määrin. Oli leluluutia, tarroja, penaaleja, vihkoja, julisteita, taikasauvoja, avaimenperiä ja ellen väärin muista, erilaisia lelufiguurejakin (ja lista jatkunee pidemmällekin). Että tuollainen tuoteketju on kyllä ollut ja ilmeisesti ei hirveän hyvin menestynyt, kun ei enää kaupassa Potter-romua näy. Minusta se on ihan hyvä asia, koska se kaupallisuus jotenkin kuvotti minua. Ne karkit vielä menisi, jos ne osattaisiin edes toteuttaa hyvin.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #30 : Maaliskuu 01, 2008, 22:05:11 »
Lainaus käyttäjältä: Exorcist
muistaakseni niissä tomaatin makuisissa olisi ollut huutomerkki, semmoinen valkoinen..? Ehkä muistan väärin. No kuitenkin. Enkä muista että siellä olisi ollut mitään korttia, tai siis hologrammia.
Jep, muistaakseni kaikissa BB:n rakeissa oli valkoinen huutomerkintapainen. Ja kortit tulivat vain suklaasammakkojen mukana ;) Niitä taas sai ostaa yksittäispakkauksissa.

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Maaliskuu 02, 2008, 11:00:00 »
Petyin, kun kävin Haaparannassa Candy Wordissa (Euroopan suurinkarkkikauppa), kun sieltä ei niitä löytynyt ja kaiken maailman pokemon ja winx ja kaikkea tuollaista oheis karkkeja, mutta ei sitten Potterista ;D No, siellä oli irtokarkeissa pieniä suklaasammakoita (parempia kun täällä..) niin otin sitten niitä..

En tiennyt noista karkeista. Aloitin kyllä ensimmäisellä (2001) luvulla lukemaan noita kirjoja, mutta.. Ensimmäinen kirja, minkä ostin ihan suoraan oli PP. Eli, suuri Potter villitys alkoikin vasta silloin. Eli en tinnyt noista mitään. Kyllä nyt harmittaa ;D

Arya

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Maaliskuu 02, 2008, 11:27:05 »
Englannissa oli ainakin viime kesänä (2007) myynnissä kaiken maailman Potter karkkeja. Niiden suklaasammakot ei ollut onttoja, mutta aivan ihanan suklaisia! Ja Bertie Bottin jokamaunrakeitakin oli varmaan 200 eri makua ja sai vaivaisella £1 pussillisen :P Taispa olla siellä jotain purkkaa ja lakua ja sulkakynän näköisiäkin... Mutta ne oli vain teeman vuokis. Kun se viimeinen Potter ilmestyi oli koko Oxford sekaisin :D
Mut täytyy kait laittaa jokin toivomus jollekin isolle karkki firmalle siitä että alkaisi valmistaa... Nyt kun on muistaakseni kulunut 10 vuotta ekasta suomen kielistä Potterista...

Poissa Zafiro

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightFeather22
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #33 : Maaliskuu 04, 2008, 17:51:09 »
Muistan kuinka itse tuli joskus nuorempana ostettua kaupasta noita suklaasammakoita Bertie Bottin jokamaun rakeita. Noista jokamaun rakeista en niin hirveästi pitänyt, mutta kyllähän ne hyviä olivat. Suklaasammakoista pidin enemmän.

Tässä tuli viikko sitten käytyä Ruotsissa ja siellä yhdessä karkkikaupassa. Huomasimpas että kyseisessä kaupassa sattui olemaan jonkinlaisia lakritsisauvoja, ensimmäisenä vain pisti silmään Potter-teksti violetissa paperissa. Tulipa sitten kaksi sellaista ostettua. En ole vielä syönyt niitä (ajattelin säästää perjantaille ;) ) joten en osaa yhtään sanoa miltä maistuvat.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #34 : Maaliskuu 08, 2008, 13:43:32 »
Oi oi! Mäkin muistan ne! Muuan kaveri oli tosi kateellinen suklaasammakostani. Muistan, että minua vain ärsytti, että raepaketin kylkeen oli lämpätty Harryn naama. Ja sammakoiden korteista tuli jotain Hermioneja ja Roneja. Eli siis, olisi mukava että noudatettaisiin kirjan kaavaa, ja sammakoista tulisi Dumbledoreja ja Harryn naamaa ei olisi isketty raepaketin kylkeen. Voi, jospa ne joskus vielä tulisivat kauppoihin.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Cirael

• Kelmeä kalmankoira
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixWolf25005
« Vastaus #35 : Maaliskuu 15, 2008, 22:54:41 »
Tästä aiheesta herää muistoja. :'D
Muistan kun ostin joskus niitä jokamaunrakeita ala-asteella, sitten minä ja minun kaveri kekattiin, että annetaan opelle semmonen pahanmakunen. Kyllä se ope hymyili, että on kilttejä oppilaita, mutta taisi olla käsitys väärä kun se juoksi roskikselle sylkäsemään karkin suustaan. :'D

Karkit EHDOTTOMASTI TAKAISIN! :)
"I solemnly swear that I'm up to no good", kuiskaa pieni rohkelikkotyttö Cirael kaivaessaan kelmien kartan taskustaan ja piiloutuu kivipilarin taakse, juuri ennen kuin Voron silmät ehtivät saavuttaa leikistään innostuneen noitatytön.

Quintina

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Maaliskuu 19, 2008, 19:47:02 »
http://jellybelly.com

näitä klassikkokarkkeja on valmistettu 70-luvulta asti..
:D Ja ovat tooosi hyviä. Skeneen liittyy muutenkin kaikkea kreisiä:

http://jellybelly.com/msib21/applications/beanartgallery/default.htm

Poissa Momo

• Varhain mummoontunut
  • Vuotislainen
    • Blogini
« Vastaus #37 : Maaliskuu 22, 2008, 17:12:06 »
Krääsäkausihan oli silloin, kun tulivat Viisasten kivi ja Salaisuuksien kammio -leffat, jotka olivat enemmän lastenelokuvia. Azkabanin vanki oli jo selkeästi isommille suunnattu, joten pikkulapsille tarkoitetut Potterkostyymit, lelusauvat sun muut olivat jo so last season... Winxit kehiin! -.-

Voisihan noita tosiaan tehdä itsekin. Suklaaveistoksethan tehdään lisäämällä suklaaseen glukoosia tms. (??) jolloin siitä tulee muovailtavaa, noinhan voisi tehdä suklaasammakoita? Kermakaljaa voisi saada esim. vatkaamalla kokikseen vaniljajätskiä, muistaakseni tehtiin tuollaista joskus ala-asteella ja oli tosi hyvää. *suunnittelee Potter-leffailta-teemabileitä*
Minäpä rakastan sinua niin paljon kuin on matkaa täältä kuuhun ja takaisin.

louska

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Maaliskuu 29, 2008, 14:13:34 »
Ehkäpä asiaa onkin mietitty mutta jotenkin se on vain ylipääsemättömän vaikeata tehdä Harry Potter karkkeja vaikka olisihan se mukava saada muutakin materialisointia, mutta en usko olisiko Rowling ihan mielissään jos kaikki hänen fantasiajuttunsa materialisoitasiin. Kaikkea ei välttämättä toisaalta kannata materialisoida vaan jättää omaan päähänsä kellumaan ja maistella niitä karkkeja vaikka unissaan...
No en voi sanoa tähän mitään mutta olisihan se kuitenkin aika jännää jos niitä oikeasti tehtäisiin. Kaikki fanit ryntäissivät joka päivä kauppaan ostamaan hpkarkkeja. Eihän sitä tiedä jos jossakin oikeasti valmistetaan niitä ...

Poissa Chiinatzu

• Kaikki on Hassun Jäniksen syytä!
  • Vuotislainen
  • Kelmeilijä
« Vastaus #39 : Maaliskuu 29, 2008, 18:42:12 »
Olen menossa Puolentoista viikon päästä Lontooseen (Olen vaatinut äitiltä ja isältä että menemme King's Crossille), niin eikös Harry Potter fanien sivulla lukenut että TOPSHOP-nimisestä liikkeestä on saanut ainakin joskus Berttie Bottin-jokamaun rakeita ... käykää katsomassa http://hpfanit.vuotis.net/puuhaa/potteristinlontoo.php
Ja minulla on myös jonkinlainen mielikuva että olen joskus saanut kaveriltani Berttie Bottin-jokamaun rakeita... Suklaasammakoistakin on joku muistikuva, mutta se oli uskottavasti unta. Tai siis kaverillani oli ollut suklaasammakko ja sitten siinä oli jonkinlainen hologrammi kortti.... En ole yhtään varma, uskottavasti se oli vain unta :D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2008, 18:45:22 kirjoittanut Chiinatzu »
Arthur: Merlin is a wonder, but the wonder is that he's such an idiot. There's no way he's a sorcerer.

MERLIN ( bromance! )

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #40 : Maaliskuu 29, 2008, 23:31:25 »
Lainaus käyttäjältä: Chiinatsu
Tai siis kaverillani oli ollut suklaasammakko ja sitten siinä oli jonkinlainen hologrammi kortti.... En ole yhtään varma, uskottavasti se oli vain unta :D
Ainakin minulla on vieläkin kasa hologrammisuklaasammakkokortteja XD

Ja btw ostin sellaisia pääsiäiskarkkeja puoleen hintaan edellispäivänä (tai okei, pummasin kaverin pussin kun se ei tykännyt niistä), ja puolet niistä oli jokamaunrakeiden muotoisia ja aivan saman makuisiakin kuin ne joita joskus myytiin. En enää ikävä kyllä muista mitä karkkeja ne olivat, mutta kauppaan vaan ja kaatakaa ne erilaiseen pussiin/koristelkaa oma laatikko ^^ Ja sen kaverin mielestä ne oikeasti maistuivat räältä...

nikodeemus

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Maaliskuu 30, 2008, 11:04:08 »
Mutta tottahan niitä on. En löisi kyllä vetoa, että niitä on suomessa missään, vaikkka ennen kyllä myytiinkin. Nettikaupasta voit kätevästi ostaa, mutta kuluja tietty kertyy kun Briteistä pitää kuskata...
Minä ja yksi luokkatoverini ajateltiin ostaa luokkaretkelle niitä. Voi että kaverit tulee kateellisiksi kun me siellä popsitaan Bertie & Bottin joka maun rakeita ja ne vaan nuolee siellä Dumletikkareita. xd Suklaasammakoitakin ajateltiin ostaa, keräilykortteineen päivineen (kaverit muuttuu vihreiks kateudesta) mutta ne lienee kalliita...

Poissa Momo

• Varhain mummoontunut
  • Vuotislainen
    • Blogini
« Vastaus #42 : Maaliskuu 30, 2008, 13:12:51 »
Aiëdail, mitämitä minkämerkkisiä? *toinen jalka kengässä, kunnes muistaa että on sunnuntai ja kaupat ovat kiinni* Tahtoo Botteja!

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #43 : Maaliskuu 30, 2008, 21:36:55 »
Lainaus käyttäjältä: Momo
Aiëdail, mitämitä minkämerkkisiä?
No kun en muista >.<" Mutta jos hyvä tuuri käy, niin kauppaan vaan ja katsomaan jos jotain edes sen suuntaista näkyisi.

Spike

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Huhtikuu 01, 2008, 18:33:41 »
Huoh. Minäkin muistan, todella monen muun ohella, Bertie Bottin joka maun rakeet ja suklaasammakot. Muistan että kauppaan päästyäni harmittelin ettei Bott-rasia ollutkaan saman muotoinen kuin elokuvassa. Mutta tuosta huolimatta tuli niitä pari rasiaa syötyä, samoiten kuin suklaasammakoitakin (:

Mutta, hei, camoon, onhan elämässä muutakin kuin karkit? Kai jonkin osan kirjasta pitäisi olla sellainen, ettei sitä luoda materiaksi? Muistakaamme nuo armaat Potter-makeiset, lukekaamme niistä ja kuvitelkaamme miltä ne maistuisivat. Parempi näin, kuvittelulla ei vyötärönympäryskään kasva! :D

Poissa Momo

• Varhain mummoontunut
  • Vuotislainen
    • Blogini
« Vastaus #45 : Huhtikuu 01, 2008, 21:23:28 »
Tänään kaupassa oli kahdenlaisia alennusrakeita, toiset oli ainakin jtn Fazerin kierosilmäisellä pupulla varustettuja. Molemmat pussit 75 snt, ja varsinkin Fazerin raemix vaikutti kovastikin siltä, millaisiksi joka maun rakeet kuvittelisin.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #46 : Huhtikuu 01, 2008, 23:00:23 »
Mutta, hei, camoon, onhan elämässä muutakin kuin karkit? Kai jonkin osan kirjasta pitäisi olla sellainen, ettei sitä luoda materiaksi? Muistakaamme nuo armaat Potter-makeiset, lukekaamme niistä ja kuvitelkaamme miltä ne maistuisivat. Parempi näin, kuvittelulla ei vyötärönympäryskään kasva! :D

Mitä muuta elämässä on, kuin karkit? *utelias*
No, onhan tuo totta, mitä tuon lainauksen lopussa lukee. Mutta tällainen ääliö-hihhuli-fani (:D) kuin minä, haluaa kaikkea mahdollista. No, karkkeja ainakin...

Vaikka parempihan ne olisi jättää mielikuvituksen varaan, ovat silloin ainakin varmasti juuri sellaisia, minkälaisia niiden pitääkin olla. Ei tule joku makeistehtailija pilaamaan mielikuvia...

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.

Poissa Kleopatra

• Vuotislainen
« Vastaus #47 : Huhtikuu 04, 2008, 14:13:10 »
Siis vau, niitä on ollut! En ole koskaan nähnyt. :'( Milloin niitä oli? Vuosia sitten? Eräs ystäväni kävi Saksassa ja toi sieltä "Bertie Bottin joka maun rakeita". Tai ei ne niitä ollut siis mitenkään potteriin liittyneitä. Mutta makuja oli kolaa, kahvia, popcornia, purkkaa, mansikkaa, jalopenoa, mangoa ja kaikkea mahdollista, mutta missään ei mainittu mitään potteriin liittyvää. Mutta niitä on siis ollut joskus?
"En minä pelkää, Harry", "Olen  sinun kanssasi."

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #48 : Huhtikuu 04, 2008, 15:52:59 »
En koskaan maistanut Potter-karkkeja silloin kun niitä oli, mutta muistan kyllä mainokset. Mutta suoraan sanoen en välitäkään maistaa, onhan niitä karkkeja muutenkin kaupan hyllyt täynnä. Miksi maksaa vähän ylimmäräistä, koska kyseessähän olisi HP-karkit, nehän maksaisivat enemmän kuin peruskarkit tuotemerkkinsä takia? Ja ihan tosi, en olisi hirveän ilahtunut, jos löytäisin karkkipussistani jotain räältä maistuvaa.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #49 : Huhtikuu 04, 2008, 18:18:13 »
Siis vau, niitä on ollut! En ole koskaan nähnyt. :'( Milloin niitä oli? Vuosia sitten? Eräs ystäväni kävi Saksassa ja toi sieltä "Bertie Bottin joka maun rakeita". Tai ei ne niitä ollut siis mitenkään potteriin liittyneitä. Mutta makuja oli kolaa, kahvia, popcornia, purkkaa, mansikkaa, jalopenoa, mangoa ja kaikkea mahdollista, mutta missään ei mainittu mitään potteriin liittyvää. Mutta niitä on siis ollut joskus?
Nuo vaikuttavat ihan hyviltä nuo sinun mainitsemasi "Bertie Bottin joka maun rakeet". Siis kun on noin erilaisia ja vähän erikoisempia makuja. Itse muistan vain hyvin hämärästi, että silloin kun niitä oli, niin eivät mitään huippuhyviä olleet. Tai niissä oli enimmäkseen ihan tavallisia makuja, ja sitten yksi hieman erikoisempi, nimittäin hevosen p****. Mutta että olisi jalapenon makuisia karkkeja.... :)

Niitähän siis oli joskus tosi kauan aikaa sitten. Taisin olla vielä silloin ala-asteella (olen nyt 19, abi), eli kyllä siitä aikaa on. Voisi nyt ottaa vielä uudet "painokset" kun juuri on ilmestynyt viimeinen kirja ja elokuvia on vielä pari tulematta. Siis vielä, kun on tämä innostus huipussaan.

~Xanie

Hophoppari

• Ankeuttaja
« Vastaus #50 : Huhtikuu 05, 2008, 18:42:05 »
Ite oon törmänny kerran "suklaasammakot"-nimisiin irtokarkkijuttuihin, jotka oli Makuunissa. Kokosuklaata ne oli, mutta ihan tavallisia eivätkä tehneet sen suurempaa vaikutusta. Oon monta kertaa kyllä ajatellut, että ei ne Bertie Bottin joka maun rakeet ois niin vaikeita valmitaa, saati sitten sokerisulkakynät yms. Joissain maissa niitä saattaa olla, ja sellaseen maahan haluaisin kyl matkustaa. Jos ei muuten, ni sit ihan karkkien vuoks :D

Kyllä niille makeistehtailijasedille ja -tädeille voisi kirjoittaa tyyliin näin: "Hyvää päivää. Haluaisimme, että teette hyppiviä suklaasammakkoja ja Bertie Bottin jokamaun rakeita, joista ainakin yhden pitäisi maistua Dumbledoren parralta. Rakkain terveisin, HP-fanittajat ja muut hörhöilijät" Varmaan tykkäis.

Hophoppari kiittää ja kumartaa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2008, 18:58:24 kirjoittanut Hophoppari »

Kioshi

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Huhtikuu 06, 2008, 18:16:45 »
Voi että, en ole koskaan saanut tunkea suuhuni suklaasammakkoa tai Bertie Bottin Jokamaun rakeita... Muistan kyllä hämärästi kuinka Potter-buumin tullessa Suomeen näitä saattoi ostaa. Taisin tosin käydä silloin eskaria joten en ihan varma ole. Nyt maksaisin, että saisin suuhuni edes sen sipulinmakuisen! Nettikaupoissa olen monesti ktsellut niitä myytävän, samoin kuin lakritsasauvoja ja taisin jossain nähdä jopa pippuripiruja. Niitä kun vain saisi syödä niin olisi se elämä helppoa. Tosin kaverini joka ei fanita Potteria kyllä lahjoitti varmaankin päälle 20 suklaasammakoiden mukana tullutta korttia!

Lynx

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Huhtikuu 13, 2008, 20:29:12 »
Minä ostin amerikasta (kun olin siellä pari kuukautta sitten..) bertie bottin jokamaunrakeita ja jäähiiriä.
Jäähiiret maistu ihan tavalliselta karkilta mutta rakeissa olikin sitten tuttifruttia, mustikkaa, sardiinia, pippuria, oksennusta, ruohoa, saippuaa, maanmatosta, likaa ja jne..

Oli joo ihan kiva syödä semmonen yrjö sitten :D

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #53 : Huhtikuu 14, 2008, 20:03:10 »
Joo Lynx eivät ne kyllä mitään herkkua ole. Niissä on enemmän panostettu pahaanmakuun. Ne tutti frutti karkit joita on tyyliin 2 maistuvat sitten ihan normilta.
http://j-walkblog.com/images/bertiebott.jpg tuossa lista niistä mauista.
Asd

marikanen

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Huhtikuu 17, 2008, 10:07:13 »
Joo minäkin olen saanut Amerikasta tuotuja jokamaunrakeita. Minusta ne olivat osa ihan hyviä, mutta suurinta osaa ei kyllä viittinyt niellä. Siellä oli mm. kuravesi, saippua, makkara, mustikka, pippuri, ruoho, oksennus,... osa sanottiinkin jo edellä. :) Ne olisi hauskoja kyllä suomessakin, mutta ei niitä kyllä makean-nälkään ostaisi. :D

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #55 : Huhtikuu 29, 2008, 11:31:33 »
Oon pommittanu Sokosta ja vaatinu niitä tilaan suklaasammakoita ja jokamaunrakeita! Yhtykää tekin.
Ensinnäkin esim Sokos ei voi noin vain tilata niitä suklaasammakoita yms mistään, jos niitä ei valmisteta. Eli eikö paljon järkevämpää olisi "pommittaa" jotain makeistehdasta (ja mielellään niitä, jotka niitä ovat aikaisemminkin tehneet). Tai sitten vain liitytään tähän addressiin (jota siis ei vielä taida olla olemassa kuin vain idea tasolla):
Voisi ehkä laittaa jonkun adressin, jotta ne alkaisi taas tekemään noita?
Hyvä idea! Itse kun olen ehtinyt vähän aikaa vasta pottereita fanittaa, niin en luonnollisestikaan muista näistä karkeista mitään, ja olisihan se kiehtovaa syödä kaikenmaailman suklaasammakoita.
Joo, saisivat ilman muuta tulla takaisin  *mutisee jotakin sekavaa.*

toi adressi juttu ois iha huippu!
kyllä mä ainanki mieluuten ostelisin potter karkkeja.
vois varmaan olla aika elsoottinen kokemus..(:

Heiiii, vastakkaa mun viestiin!
Kyllä siihen ajallaan joku vastaa, jos kokee sen aiheelliseksi.

~Xanie

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
« Vastaus #56 : Huhtikuu 30, 2008, 17:57:46 »
Joo, Potter-karkit takaisin! Itse taisin olla liian nuori/ei Potterfani, että en ole koskaa maistanut :( Mutta netistähän noita voi tilata, mutta en tiedä sitten laadusta ja tilausjutun luotettavuudesta. Tällainen ainakin on: http://www.sylvanlaneshoppe.com/WBharry_potter.htm

Olisi se kiva! Addressi vaan kiertämään. Mutta siihenhän tarivtaan Rowlingin lupa (?) että Potter-maailman karkkeja saisi valmistaa. Tai sitten aletaan pommittaa makeistehtailijoita. Kyllä joltain Fazerilta yms. löytyy rahat semmoisten tekemisen kokeiluun. Ja Potterithan ansaitsevat karkit yms. Lordillakin on kolaa ja karkkeja, samaten on Pokemon jotainihmemuovijuttuja ja Winx-suklaamunia yms. Potterit on miljoona kertaa suositumpia ko ne...

Ja tuskinpa niitä nyt niiin hankalaa on tehdä, jos niitä muualta maailmasta löytyy. Joku maahantuojaksi tai jotain. Sammakonmuotoisia suklaita pakettiin, ja paketissa olisi lisäksi hologrammikortti tai sellainen. En ehkä ihan kannattaisi BB joka maun rakeita, mutta ostaisin kumminkin :) Periaatekysymys: pakko ostaa vaikkei tykkää.

- Flyra *Potter-karkit takaisin!*
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2008, 12:23:20 kirjoittanut Flyrashaz »
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Hippogriff

• :)
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SicklePotion51
« Vastaus #57 : Toukokuu 04, 2008, 13:51:56 »
Minä muistelisin että Noita makurakeita ja sammakoita on ollut ^^ minulla on tallella niitä kortteja kun olin kerännyt niitä ^^ niitä voisis tulla lisää ne olivat kivoja ^^ söin niitä jonkin verran...Rakeita oli vissiin karkkia askeissa....Jos muistan ooikein..ei niissäkään ollut mitään vikaa...Mutta taas toisaalta nyt alkaa varmaan potter huuma loppua jo jonkin verran kun koko tarina on nyt julkastu...

Eihän LOTR-huumakaan ole loppunut vaikka se ilmestyi kymmeniä vuosia sitten. Ja teemapuistokin ilmestyy kohta että Potter-huumaa kestää viel vuosikymmeniä.

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #58 : Toukokuu 11, 2008, 03:29:49 »
Kyllähän niitä karkkeja olisi kiva syödä, suklaasammakoita ja sokerisulkakyniä.
Mutta luulempa että kun niitä ei valmisteta makeiset jäävät omaan arvoonsa. Alkaisi se jossain vaiheessa tympimään kun niitä olisi joka paikassa, Potter-makeisista tulisi vain makeinen muiden joukossa. Pitäähän niillä olla se arvostus.
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #59 : Toukokuu 18, 2008, 20:13:03 »
Kyllähän niitä karkkeja olisi kiva syödä, suklaasammakoita ja sokerisulkakyniä.
Mutta luulempa että kun niitä ei valmisteta makeiset jäävät omaan arvoonsa. Alkaisi se jossain vaiheessa tympimään kun niitä olisi joka paikassa, Potter-makeisista tulisi vain makeinen muiden joukossa. Pitäähän niillä olla se arvostus.

Totta, mutta eikös nyt olisi juuri oikea hetki laittaa niitä Potter karkkeja markkinoille? Viimeinen kirja ilmestynyt, ja "Potter-huuma" parhaimmillaan. Olisi kiva saada niitä edes vähän aikaa, vaikka taitaa olla niin, että makeistehtaiden ei ole kannattavaa laittaa niitä myyntiin vain vähäksi aikaa. Kun ne luvat niihin maksaa ties mitä (siis se hieno sana, kun niitten pitää maksaa siitä Potter "merkistä". Kun siis "joku" omistaa Potterit, niin pitää maksaa jotain, että saa käyttää niitä (Pottereita) Mikä se sana on?? Apua, en mä oikeasti ole näin tyhmä :P)

~Xanie (sanoja unohteleva, niissä sekoileva ja kaiken lisäksi hieman kuumeinen)

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #60 : Kesäkuu 04, 2008, 22:49:53 »
: "Hyvää päivää. Haluaisimme, että teette hyppiviä suklaasammakkoja ja Bertie Bottin jokamaun rakeita, joista ainakin yhden pitäisi maistua Dumbledoren parralta. Rakkain terveisin, HP-fanittajat ja muut hörhöilijät" Varmaan tykkäis.

Armas Hophoppari, miksi sanoit noin! Tunnen nyt jo erityistä intohimoa Albuksen partakarvan makuisiin karkkeihin, vaikka vasta parin sekunnin ajan niitä olen ehtinyt kuvitella. Mutta miltä ne maistuisivat? Albuksen parran makuisia karkkeja kauppoihin heti!
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Kesäkuu 10, 2008, 21:17:43 »
Olisihan se kivaa, mutta siitä tulisi sitten ehkä vähän typeräkin juttu. Pakko myöntää, että tuo Potterien bisnesmaailma laajeee yhä huonommin. Otetaampa esimerkki: Potterit ystäväkirjassa. Juuri tänään huomasin koulussa koululaisen, jossa oli kannessa isolla juuri tuo äsken mainitsemani otsikko. Oli tekaistu pääkolmikosta ystäväkirjavastaukset, esim: Ron Weasley: Minne haluaisit matkustaa? -Ranskaan, koska olin ihastunut Fleur Delacouriin, ja hän on sieltä. Lisäksi kaikkia mauttomuuksia!

Niinkuin joku sanoi, karkkeja kyllä ennen oli, jopa Suomessa. Muistan hämärästi jonkun ihme pahvitötsän, jossa luki "Joka maun rakeet". Niissä oli punaisia karamellejä, jotka maistuivat ketsupilta ja vereltä. Kivoja oli, mutta nyt ne on mennyttä, empä tiedä miksi. Sais tulla takaisin.

Itse luin saman numeron, ja ne vastaukset oli laatinut Jaana Kapari-Jatta. Hmm..

Olisi kyllä mahtavaa saada Bertie Bottin Jokamaun rakeita. Tulisi EDES mulletoi.comiin. Tilailen sieltä joskus jotain, itse asiassa pitänee tarkastaa asia! Olin itse luultavasta tarhaikäinen pallero kun noita karkkeja on tehty; joten en ole niitä syönyt. Muistaakseni Makuunista saa kai suklaasammakoita, mutta ne eivät ole tehty Harry Potter hengessä. Niiden sisällä oli vaahtokarkkia. Ne maistuivat pahalta. Sitten olisi kiva jos niitä sammakoita tehtäisiin Potter-hengessä. Niissä voisi olla kortteja, tietoa ainakin Dumbledoresta, Nicholas Flamelista tms. Jos Rowling tähän suostuisi, hän voisi laatia vaikka tekstit. (Aika epätoivoista mulla, mutta olen väsynyt..)
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Poala

• Ankeuttaja
« Vastaus #62 : Kesäkuu 10, 2008, 23:48:40 »
Ainakin amazonissa myydän potter karkkeja, se vaan että onko halua tilata niitä koska ne on niin kalliita. Siellä on vaikka mitä(kantsii käydä kattomassa) ja on myös sellasia paketteja missä on montaa erilaista. Niin ja itekkin muistan kun niitä joka maun rakeita myytiin kaupassa, oli ihan hyviä. :D
Ja vähän ois siistii et jos siinä potter huvipuistossa olis hunajaherttua ja siellä ois hyllyt täynnä harry karkkeja :D

Mantikori

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Kesäkuu 11, 2008, 11:38:21 »
Bertie Bottin jokamaun rakeet ja suklaasammakot olivat pahoja silloin kun niitä oli.
Eivätkä ne suklaasammakkojen kortit mitään ihmeellisiä olleet, joatin elokuva krääsää ensimmäisestä leffasta.
Tekisivät kunnon kortit bniihin jos ne tulisivat uudestaan, kuvia tunnetuista velhoista ja noidista ynnä muista. Sitte niihin voisi laittaa oheistietoja velhosta/noidasta, siis sellaiset ihan kunnolliset, ei mitään tyyliin " Tämä on Harry potter! Hän seurusteli ensin Cho Chang nimisen noidan kanssa, mutta huomasi vasta myöhemmin rakastavansa Ginny Weasleyta, he menivät naimisiin ja päläpälä. Harry myös kukisti pahan velhon, Voldemortin!" Ei näin kiitos. Ihanteellista olisi jos niitä tietoja ei suomennettaisi ollenkaan, suomenkieli kun kuullostaa niin typerältä minun korvaani.. Mutta sitten vähän nuoremmat eiväät ymmärtäisi mitä korteissa lukee..

Kermakalja olisi myös hyvä rahanriisto keino. Kunhan se olisi hyvää, eikä mitään yli-imleää lasten juomaa. :D

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Kesäkuu 11, 2008, 13:57:38 »
En tienny, että niitä on ollu noin laajasti myynnissä. En oo kyl koskaan saanu maistaa miltä jokamaunrakeet maistuu, enkä ees oo syöny kunnollisia suklaasammakoita. Videofirma Makuunista sai joskus suklaasammakoita, joiden sisällä oli toffeeta. Mut ei niitä oo näkyny pitkään aikaan. Olis kiva jos niitä tulis taas myyntiin, niin saatais me "jälkeenjääneetkin" maistaa niitä. XD

jåå

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Heinäkuu 13, 2008, 12:33:33 »
Kyllä mä ainakin muistan joka maun rakeet ja suklaasammakot, miten ihmiset ovat muka olleet silloin niin nuoria, eihän siitä ole montakaan vuotta kun niitä vielä myytiin, ehkä 6-8 vuotta.
Aika tosiaan menee nopeesti, mutta muistan kyllä että en pitänyt kummistakaan, ja niistä sai
maksaa itsensä kipeäksi, tosin silloin olin niin pieni ettei rahaa ollut kahden-kolmen euron suklaasammakkoon jossa oli vähän syötävää ja tyhmä kortti.

Itselläni on vielä näitä kortteja tallella, ja kuvat olivat kaikki Harry Potter ykköskirjasta, esim. kuva missä Harry istuu lajitteluhattu päässä ja kuva missä Ron ja Harry pelastavat Hermionea vuorenpeikolta tyttöjen vessassa.

Poissa Nadia

• mastermind
  • Vuotislainen
« Vastaus #66 : Heinäkuu 26, 2008, 17:03:03 »
Joka maun rakeet olisivat ihania. :) Ostaisin takuulla niitä, sillä olen aina pitänyt ideasta, että karkkeja tehtäisiin eri makuisina. Suklaasammakoita saimme koulustamme ainakin kahden kilon pakkauksissa kun koulu loppui, (kaksi kiloa jokaiselle oppilaalle, huh huh.) mutta enää niitä ei jaeta, vain jotain idoottimaisia toffee-karkkeja. Kutsun niitä aina Corneliuksiksi. Eli suklaasammakoita olen maistanut, enkä muista sitten kuullutkaan ole. Joka maun rakeiden valmistukseen tosin tarvitsee paljon keinotekoisia aromeita, ja kuitenkin niitä pitää tehdä niin monta, etteivät tyypit kyllästy. Enkä usko että olisi hauska saada korvavaikun tai oksennuksen makuisen karkin, jos niitä on vielä monta yhdessä pussissa. Pottereita lukemattomat ärsyyntyvät näistä pahoista karkeista, ja vaatisivat niitä pois hyllyiltä, vaikka muut pikkuiset niitä ostaisivatkin.

Kannatan muuten täysillä kaikkia Potter-karkkeja.
so throw your diamonds in the sky
we'll stay gold forever

Poissa Kleopatra

• Vuotislainen
« Vastaus #67 : Elokuu 02, 2008, 14:15:58 »
Kyllä ainakin Bertie Bottin jokamaun rakeita on, koska kun kaverini oli vähän aikaa sitten New Yorkissa, sieltä hän toi minulle pusskan niitä. Kammottavan makuisia ja sehän siinä ideana onkin. :D Hyiii kaikista karsein oli mielestäni sardiinin makuinen. Hyyiii inhoan sardiinia. Ruoho ja saippua oli kivoja, koska eivät olleet "pahoja", mutta maistuivat tietysti siltä miltä piti. Esim. kun laitoin ruohon makuisen suuhun, hetken mietin laitoinko sinne sittenkin ruohonkorren. :DD Niitä sai sieltä New Yorkista jostain karkki kaupasta. Mutta minusta on outoa, kun olin Lontoossa en löytänyt MISTÄÄN niitä hemmetin rakeita. Joku oli täällä sanonut että niitä on Top Shopissa. No olihan siellä niitä Jelly Belly rakeita, mutta eihän se sama juttu ole, kuin ostaisi  iha paketin jossa myös lukee se Berie Bottin joka maun rakeet. Tai siis kyllähän se Jelly Belly on se joka niitä BB rakeita valmistaa, mutta silti... Kun emme löytäneet aitoja BB rakeita päätimme kuitenkin ottaa tavallisia Jelly Bellyjä, vaikka olinkin vihainen niille "epäaidoille BB pavuille" heh hölmöä  tiedän. Mutta niitä alkoi väkisinkin vihaamaa kun päivä tolkulla yritti oikeita BB papuja löytää ja ne hiivatin Jelly Bellyt hyppäsivät nenän eteen aina kun yritti kysyä joltain Bertie Bottin jokamaun rakeista. Ei me sitte kuitenkaan enää keritty ostaa niistä jelly Bellyjä. Mutta nyt on kuitenkin huoneessani pussillinen tai ehkä pussin pohjallinen niitä karmean makuisia ihania papanoita. <3
"En minä pelkää, Harry", "Olen  sinun kanssasi."

Poissa Yöfani

• Vuotislainen
« Vastaus #68 : Elokuu 02, 2008, 16:08:18 »
Kannatan sitä, että Potter-karkkeja alettaisiin taas valmistaa. Tai no, kyllähän niitä valmistetaankin, mutta että niitä saataisiin tänne Suomeenkin..Kuinka korkeat tuola nettikaupassa ovat ne postikulut? Pitäisi äitiltä kysyä, jos voisi maksaa sellaisesta karkkipaketista postikulut ja minä sitten maksaisin paketin..Onko joku tilannut nettikaupasta muutakin kuin rakeita, siis tuollaista pakettia? Olisi kiva tietää muistakin kuin Bertie Bottin joka maun rakeista, miltä maistuvat ja muuta sellaista.
Mutta minä kannatan myös kaikkien karkkien tekemistä itse. Jotain ohjeita jos löytäisi jostain..Muggle.netissä oli ainakin kilokielimellin ohjeet mutta koska englantia olen pienen ikäni takia opiskellut vasta kolmisen vuotta,en noita aineosia ja ohjeita osaa kunnolla suomentaa. Kun Suomessa noita karkkeja oli, olin silloinkin luultavasti joku eskariikäinen, ellen nuorempikin. pitää äidiltä tätäkin kysyä.

//Meninkin sitten heti tilaamaan niitä karkkeja. Katsotaan nyt, kunhan tulevat postissa, kerron sitten, mitä mietä niistä olen. Mutta kun kyseessä ovat Potter-karkit, saatan ruveta tekemään yksi karkki/rae päivässä-systeemiä. Mutta missään autossa tms. ei kannata ainakaan rakeita napostella, jos tuleekin pahan makuinen suuhun..
« Viimeksi muokattu: Elokuu 02, 2008, 23:28:02 kirjoittanut Yöfani »

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
« Vastaus #69 : Elokuu 03, 2008, 10:50:35 »
Kunpa valmistettaisi. Ostaisin todellakin. Ainakin jos suklaasammakoiden sisältä löytyisi vielä se korttikin :D Niitä olisi kiva keräillä.

jerusa, eiköhän niitä löydy pahemman makuisia kuin sipuli. Dumbledorehan sanoi saaneensa oksennuksenmakuisen! Niitä ei kyllä kaupassa voisi olla joka makua, joten sitten ne olisivat varmaankin vain tavallisten karkkien makuisia. Mansikkaa, vadelmaa, salmiakkia jne.
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #70 : Elokuu 03, 2008, 10:54:50 »
niinpä, kyllähän potter-maailmassa niitä on jopa rään makuisia xD,mutta en usko että oikeihin kauppoihin sellaisia ihan tulisi.
joku tulla aiemmin mainitsi sipulinmakuiset rakeet, että ei ois hauska saada sellasta.. ei kyllä niitten pitää olla just tollasia perusmakuja! sitten ois hyvä.
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

diidaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Elokuu 03, 2008, 16:50:06 »
   Itse ostan Halpa-Hallin irtokarkkihyllystä sellaisia suklaasammakoita. Eiväthän ne ole oikeasti varsinaisia Potter-tuotteita, mutta olen niin lapsellinen, että leikin niiden olevan aitoja suklaasammakoita.

Muistaakseni Ylivieskan Kärkkäisellä (nyk. kylläkin nimellä Iso Magneetti...) on irtokarkeissa sellaisia parin kolmen sentin mittaisia lakritsisauvoja... eiväthän nekään aitoja ole ja kaiken lisäksi vielä alimittaisia, mutta onneksi minua on suotu hyvällä mielikuvituksella :D

Olisi kyllä kiva saada ihan oikeita vartavasten Pottermaisiksi tehtyjä karkkeja... :)

Poissa sitruunasooda

• Yleinen vinettäjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #72 : Syyskuu 01, 2008, 17:40:27 »
Asuin Ranskassa 2000-luvun ekat vuodet, ja muistan kun ostin aina leffateatterista jokamaun rakeita ja pimeässä kun niitä siellä söin, mun oli pakko aina pikkusen maistaa jokaista, ja yrittää nähdä sen väri, etten vahingossa söisi esimerkiksi valkosipulin ja mansikan makuisia samaan aikaan.
"Richard, I think I'm having a heart attack."

"Some of these wandless can be troublesome. While they do nothing but beg I have no objection, but one of them actually asked me to plead her case in the Ministry next week. I'm a witch, sir, I'm a witch, let me prove it to you!"

Poissa Sagittaire

• Kalkaaos
  • Vuotislainen
  • ~My fall will be for you~
« Vastaus #73 : Syyskuu 01, 2008, 18:01:09 »
Oi kun olisin ittekki saanu näitä karkkeja syötäväksi :o

Suklaasammakot, Jokamaun rakeet ja monet muut (lakritsinoidankattilat ja -sauvat sais olla salmiakkai :<) olis ihania saada Suomeenkin. Ja kuten muutama sanoi, sais olla sellanen kauppa, jossa myydään vain Potter-kamaa, kaikkee sellasta mitä vain vajaajärkinen Potterfani ostaisi.

Kilokielimelli olis kanssa mahtava, mutta eihän kieltä saa sillälailla turvotettua. Ehkä siihen lisättäis joku sellanen ainesosa, joka värjää kielen ruman väriseks ja toinen ainesosa, joka kasvattaa näppylöitä kieleen, jotain tosi allergisoivaa? :D Okei ei ehkä. Mutta se Hagridin toffee (siirappitoffeetako se nyt sitten oli) olis myös mahtava :D
You told I had the eyes of a wolf
Search them and find the Beauty of the beast
Nuuhku -> Sagittaire

Poissa Kerberos

• Ylimääräinen pää
  • Vuotislainen
  • Life sucs and then you die.
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #74 : Syyskuu 06, 2008, 18:09:59 »
Muistan, kun joskus pikku kakarana kävin yhden minua pari vuotta vanhemman potter-fanin (itse olin tuolloin nähnyt vain eken leffan) kanssa kaupassa vähintään kerran päivässä ostamassa suklaasammakoita ja salmiakki sauvoja (eli jotain paksua pepä yms), ja kaveri osti bottin rakeita, joita itse en uskaltanut ostaa, koska niissä oli huutomerkin kuva jonka alla oli joku varoittava teksti pahojen makujen varalta. Keräsimpä myös niitä kortteja (Ne oli sellasia, että kun niitä käänteli, niin kuva 'liikkui') Sitten niitä syötiin, ja ne oli jo kadonnut, ennen kuin päästiin kotiin (paitsi ne rakeet, mutta en edelleenkään viitsinyt maistaa niitä). Olisihan se kiva, jos niitä valmistettaisi oikeasti. Ja varmaan niillä tienaisikin.
 Tuli muuten mieleen, että ainakin jossainpäin amerikkaa myydään sellaisia rakeita, jotka maistuvat kaikki erilaisilta, jopa siis sinapilta, sipulilta, suolalta, pippurilta...(no varmaan on samassa pakkauksessa ainakin 10 samanmakuista) ja jotka näyttävätkin Bottin rakeilta, nimenään joku Jelly's every flavour beans, ja kuulemma vastaavan laisia myydään ruotsissakin, eri nimellä tosin, ja joku jopa sanoi, että niitä saa suomestakin. Mistämistämistä??!
Loma on sitä, ettei ole mitään tekemistä, ja siihen on aikaa koko päivä.

Poissa Mewwu

• Saippuakupla
  • Vuotislainen
« Vastaus #75 : Lokakuu 01, 2008, 14:05:15 »
Ainakin Helsingissä on kauppa nimeltä Behnford's, jossa myydään kaikenlaista ulkomaalaista(amerikasta) syötävää, painottuu herkkuihin mutta on sielä myös jotain kunnon ruokaa. Sielä on iso hylly pelkästään noille Jelly Belly-rakeille, paljon erilaisia pakkauksia ja tsydeemejä. Olen maistanut, ja hyviä ovat osa: D ja todella tulee ihan mieleen BB:t: DDD Hinnat menevät pakkauskoosta riippuen 2.90 eurosta johonkin kahteentoista euroon.
I'll come back you. I promise.

Poissa Minevra

• Vuotislainen
  • Avril- ja Potter- fani
« Vastaus #76 : Lokakuu 05, 2008, 21:56:54 »
Minä olen syönyt Bertie Bottin joka maun rakeita :> Ne on siis Jelly Bean-nimisiä karkkeja, myydän aika pienissä rasioissa, yks maksaa 50 snt. Myydään mm. ainakin paikkakuntani uimahallin kahviossa ja olen nähnyt niitä myös Oulaisten karkkikaupassa. Makuja taitaa olla 17, ei mitään paahtoleipää tai purkkipapuja mutta erikoisimmat ovat varmaan kookos ja kerma.. Sitten on myös mansikka, ja mustikka ja kola ja cafe latte ja omena ja lakritsi ja sitruuna:) Ja oli siinä vielä muutama muukin. Niin ja mango!

Muistan että joskus myytin Harry Potter -nimisiä karkkeja, ne oli sellasia rakeita, ostin niitä joskus pienenä mmutta muistan että en tykänny niistä yhtään :<
"Voi Harry", Hermione sanoi väsyneesti, "Koko juttu on pelkkää potaskaa. "

Kuoleman varjelukset, sivu 453

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #77 : Marraskuu 10, 2008, 18:09:38 »
Niin,se olisi kyllä kivaa!Suklaasammakot,ja kaikki ne muut ihanat makeiset!Jos ne olisivatkin Suomessa?Minä haluaisin maistaa niitä heti.Mutta ehkä kukaan ei ole vain älynnyt,että monet Harry Potter-fanit aivan hinkuisivat noiden karkkien perään(minä ainakin).

Kyllä niitä oli joskus, mutta hinta-laatu suhde oli imo aika huono, jotenka loppujen lopuksi ne eivät menneet kovin hyvin kaupaksi ja ne vedettiin markkinoilta pois (-> eivät loppujen lopuksi olleet kovin kannattavia). Jostain nettikaupoista saa ainakin Bertie Bottin jokamaun rakeita (kunnollisia!), mutta Suomesta ei tällä hetkellä taida saada mitään oikeita Potter-karkkeja. Tottakai voi kuvitella jotkut karkit Potter-aiheisiksi :)

~Xanie

Mopsai

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Marraskuu 16, 2008, 13:37:49 »
Minä kaipaisin ihan vaan oikeita karkkikauppoja takaisin. Muutama vuosi sitten eripuolilla tätä Kuopiota oli muistaakseni muutama oikea karkkikauppa, vähän niinkuin Hunajaherttua. Kaikenmaailman jättimarketeista ei tee mieli ostaa yhtään mitään, kun kaikki on valmiiksi pusseissa eikä kauppojen välillä ole kuultukaan valikoimaeroista;( Ja niihin oikeisiin, pieniin makeisputiikkeihin olisi jännää saada Hunajaherttuan karkkeja.

Suklis

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Marraskuu 23, 2008, 23:04:12 »
Siis aivan älytöntä kun ei koita rahastaa Harry Potter karkeilla, siitä saattaisi saada ihan kauheasti rahaa, eikä niissä mitään taikavoimaa tarvi olla ja kun olin pieni niin ne suklaasammakot oli hyviä eikun vain suklaasammakot takasin!
Olisi aivan mahtavaa jos Harry Potter karkkeja alettaisiin myydä kaupoissa, pienenä muistaakseen oli suklaasammakoita, Bertin ja Botin joka maun rakeita ja kai jotain suklaa torakoita joissa oli pisteitä.

Daniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Marraskuu 30, 2008, 19:13:51 »
Lainaus
Minä kaipaisin ihan vaan oikeita karkkikauppoja takaisin. Muutama vuosi sitten eripuolilla tätä Kuopiota oli muistaakseni muutama oikea karkkikauppa, vähän niinkuin Hunajaherttua. Kaikenmaailman jättimarketeista ei tee mieli ostaa yhtään mitään, kun kaikki on valmiiksi pusseissa eikä kauppojen välillä ole kuultukaan valikoimaeroista;( Ja niihin oikeisiin, pieniin makeisputiikkeihin olisi jännää saada Hunajaherttuan karkkeja.
Yhdyn, minäkin kaipaan hirveästi tällaisia pelkälle karkille omistettuja kauppoja! Niihin olisi varmasti helpompi saada jotain tällaisia potter-karkkejakin myyntiin kuin johonkin tavalliseen markettiin.

Onhan esim. joku suklaapuoti vielä olemassa, mutta siis sellaisia ihan oikeita karkkikauppoja ei meinaa löytyä enää niin mistään! En ymmärrä mistä moinen lakko, minä ainakin olisin vakioasiakas ^^

Poissa Hebb

• Vuotislainen
« Vastaus #81 : Joulukuu 01, 2008, 21:36:43 »
Niin, ei kai siinä nyt pitäisi olla niin hirveästi vaivaa? Minusta olisi ihanaa, jos jossain suomessa olisi joku esim. tylyahon tai viistokujan tapanen paikka, ja niitä karkkiputiikkeja joissa olisi ihan aikuisten oikeesti niitä potter
karkkeja ilman että niissä lukee päällä siankokosin kirjaimin että POTTERKARKKEJA. Ja pullotettua hehkusimaa ja kermakaljaa! ja kaikkee sellasta ihanaa. Sellanen putiikki menestyis varmasti, on niitä faneja täälläkin suomessa ihan hirveesti. pitäisi vaan ne kaikki Pepe-lakuihin käytetyt lakritsit pistää taikasauvan muotoon. Eikä olisi edes  niin vaikeaa tehdä viidenkymmenen sentin korkeuteen yltävä luuta, joka toimis niinkun pattereilla? no joo, toi saatto mennä yli. Mut... !!!

Poissa mimbulus

• Vuotislainen
« Vastaus #82 : Joulukuu 02, 2008, 22:54:24 »
 Muistan joskus 5 vuotta sitten kun sain Potter -suklaamunan! :) Se oli pienehkö ja siellä sisällä oli jotain pinkkiä tai limenvihreetä juttua, en muista kumpaa ja että se oli aika oudon makuinen. Se oli olevinaan lohikäärmeen muna. Tuli vasta äsken mieleen kun lueskelin noita muita kirjotuksia niin kukaan ei ole muistanut/tietänyt niitä? Nekin saisivat tulla takaisin, vaikkei kovin hyviä olleetkaan! :D
~mimbulus

Poissa mimbulus

• Vuotislainen
« Vastaus #83 : Joulukuu 02, 2008, 23:01:17 »
Niin,se olisi kyllä kivaa!Suklaasammakot,ja kaikki ne muut ihanat makeiset!Jos ne olisivatkin Suomessa?Minä haluaisin maistaa niitä heti.Mutta ehkä kukaan ei ole vain älynnyt,että monet Harry Potter-fanit aivan hinkuisivat noiden karkkien perään(minä ainakin).

Kyllä niitä oli joskus, mutta hinta-laatu suhde oli imo aika huono, jotenka loppujen lopuksi ne eivät menneet kovin hyvin kaupaksi ja ne vedettiin markkinoilta pois (-> eivät loppujen lopuksi olleet kovin kannattavia). Jostain nettikaupoista saa ainakin Bertie Bottin jokamaun rakeita (kunnollisia!), mutta Suomesta ei tällä hetkellä taida saada mitään oikeita Potter-karkkeja. Tottakai voi kuvitella jotkut karkit Potter-aiheisiksi :)

~Xanie

Tuo on kyllä järkevä selitys, mutta ykkös-kakkoskirjojen aikoihin ei varmastikaan ollut yhtä paljon faneja kuin nyt, joten jos karkit vedettäisiin markkinoille uusiksi, hieman alempihintaisina (mikäli mahdollista) epäilen, että ne melkeimpä loppuisivat kaupoista! Itse varmasti ostaisin kaikki lähikaupat tyhjiksi niistä, vaikkei hinta-laatusuhde olisikaan niin kohdallaan :) Jospa viimeisen elokuvan kunniaksi tulisi jotain? Tai sitten ei.. Mutta niin, eikö adressi olisi hyvä? Jos se vain on kannatuksesta kiinni, nin voisimme ainakin osoittaa, että kyllä ostajia löytyy! Mutta painotan vielä, etten usko, että se on nyt siitä kiinni.
~mimbulus

Poissa mimbulus

• Vuotislainen
« Vastaus #84 : Joulukuu 03, 2008, 21:40:24 »
http://www.adressit.com/allekirjoitukset/harrypottermakeiset/

Tein nyt lopulta tuon adressin, käykää allekirjoittamassa kaikki halukkaat! :)
~mimbulus

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
« Vastaus #85 : Joulukuu 07, 2008, 14:40:22 »
Kiitos vinkistä Mewwu! Kävin Behnford's:ssa ostamassa Jelly Belly Beans -karkkeja (20 maun setti) ja Laffy Taffy -karkkipötkön. Kauppa on itseni kannalta ,Helsingin WTC  Plazalla lähellä Ateneumia,  aika kätevässä paikassa, joten taidan käydä joskus toistekin. Tulee ainakin halvemmaksi kuin netistä tilaaminen, ja maut ovat suurin piirtein samoja kuin Bertie Bottin joka maun rakeissa, vaikkei kovin pahoja makuja taida olla joukossa (no, en pidä salmiakista enkä mandariinin makuisesta, vaikka oikeista mandariineista pidänkin).
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

gred

• Ankeuttaja
« Vastaus #86 : Joulukuu 21, 2008, 11:51:15 »
Juu, mieki muistan syöneeni joskus muutama vuosi sitten nuita joka maun rakeita.. Oli miun mielestä parempi että siellä oli niitä pahojakin, koska tuntui paljon 'oikeammalta' silloin se niiden syönti. :D
Tältä sivulta saa tilattua kaiken näköisiä karkkeja.

Poissa Isetom

• Vuotislainen
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #87 : Tammikuu 01, 2009, 22:41:40 »
Ja hieman aiheen ohi: olisi mukava joskus tietää myös miltä kermakalja maistuisi, kun se on niin suosittua kirjoissa.

Minulla on jo melko vahva oma käsitys siitä, mille se maistuu. Ja kaverini pitävät siitä myös ja niinpä tarjoankin sitä aina heille. :P

Mutta aiheeseen. Kun olin Amerikassa, niin ostin pussillisen Bertie Bottin Joka Maun Rakeita, ei siis rasiallista vaan pussillisen (pussi on edelleen tallessa). Muistan vain, että pippuri ja mätä kananmuna oli pahaa, mutta loput oli ihan kelvollisia. Ei kyllä kuitenkaan mitään herkkukarkkeja. Mutta Drooblen paras purkkapallopurkka olisi kiva ja myös suklaasammakot ja lakritsitaikasauvat - ainakin. Toivotaan että niitä kauppoihin tulee.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

lindalumos

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Tammikuu 02, 2009, 02:08:22 »
Mitä kaikkia potterkarkkeja Behnford'silla tarkalleen ottaen myydään?
Olen kerran siellä käynyt, mutta odottelin vaan kaveria, joka osti jotain ällöttävää jenkkihyytelöä tai jtn vastaavaa.
Hinnat ovat siellä yleisesti ottaen melko korkeat, mutta olen valmis maksamaan : D

Poissa Jenzzzu

• Vuotislainen
« Vastaus #89 : Huhtikuu 07, 2009, 15:44:47 »
Itse en ollut Potter-fani silloin kun Potter-karkkeja myytiin Suomessa. (En tiedä myydäänkö niitä nykyäänkin muissa maissa, varmaan Englannissa ainakin?) Siskoni osti niitä kuitenkin kerran ja maistoin häneltä jokamaun rakeita. Ne eivät olleet sen kummempia kuin muutkaan karkkirakeet, mutta niissä oli sellaisia rakeita joukossa, joissa oli huutomerkki tai kysymysmerkki (muissa rakeissa taisi olla teksti Harry Potter, mikäli muistan oikein). No jokatapauksessa, ne "erikoisrakeet" olivat oikeasti ihan hirveitä. Maku ei edes lähtenyt suusta hampaiden pesulla tai purkan syönnillä, vaikka söin vain puolikkaan sellaisesta rakeesta ja senkin taisin sylkeä pois. En siis todellakaan ostaisi enää niitä rakeita, tai ainakaan söisi huutomerkillä varustettuja, jos ne vielä palaisivat myyntiin.

Suklaasammakot taisivat olla aika samanlaisia, kuin pääsiäispuput, joulupukit tms. suklaahahmot. Mutta hinta vaan oli paljon kalliimpi. Yksi sammakko taisi maksaa 5-10 markkaa, en muista tarkkaan. Tosin siinä mukana tuli sitte sellainen hieno hologrammikortti, eli se hahmo "liikkui" kuten oikeissakin suklaasammakkokorteissa. Mutta en kyllä alkaisi niitä korttejakaan keräilemään, jos suklaasammakot palaisivat kauppojen hyllyille. Liian kallista puuhaa, eikä ne kortit nyt niin hienoja olleet.. :)

Poissa Jenzzzu

• Vuotislainen
« Vastaus #90 : Kesäkuu 24, 2009, 11:37:43 »
olisi se hienoa jos niitä olisi kaupan hyyllä mutta en muista että suklaasammakoita olisis ollut

Suklaasammakoiden myynnistä on muistaakseni aikaa 10 vuotta tai enemmän..

// Voi olla, että muistan väärin, mutta siskoni osti joskus suklaasammakoita ja jokamaunrakeita. Itse en silloin Pottereita fanittanut, mutta maistoin kuitenkin karkkeja. Aloin fanittaa Pottereita lukion ykkösellä eli 2001, joten ainakin ennen sitä niitä myytiin.. tarkemmin en nyt muista..
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2009, 00:31:24 kirjoittanut Jenzzzu »

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #91 : Heinäkuu 02, 2009, 20:13:43 »
Suklaasammakoiden myynnistä on muistaakseni aikaa 10 vuotta tai enemmän..
En usko, että siitä on kymmenen vuotta. Paljon vähemmän. Olen nyt 16 ja ja Pottereita luin vasta koulussa. Suklaasammakot tulivat kauppoihin vasta myöhemmin.

Mainitaan kermakaljasta: Kirjassahan se on alkoholipitoista? Se ainakin aiheuttaa lievän humalatilan. Harryhan itse sanoi jotain siitä, että ollaan "kermakaljan vaikutuksen alaisena".
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #92 : Heinäkuu 03, 2009, 13:56:09 »
Mainitaan kermakaljasta: Kirjassahan se on alkoholipitoista? Se ainakin aiheuttaa lievän humalatilan. Harryhan itse sanoi jotain siitä, että ollaan "kermakaljan vaikutuksen alaisena".
Veikkaisin kermakaljaa suurinpiirtein saman vahvuiseksi kuin sima.
Asd

Poissa Gifu

• Vuotislainen
  • Pottermore: ShadowEcho82
« Vastaus #93 : Heinäkuu 06, 2009, 15:22:31 »
http://www.alivans.com/custom/web/list.asp?c=21524&pageid=42147

Tollasen sivun löysin :) siinä on ainakin jotain Potter-karkkeja :)

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #94 : Heinäkuu 06, 2009, 15:56:22 »
Eikös joskus ollut myynnissä niitä Bertie Bott's joka maun karkkeja tosin ei yhtä monipuolisena kuin alkuperäiset. Onneksi aina saattoi niistä karkin päälle (:
Jos oikein ymmärsin (mikä on harvinaista herkkua) niitä oli myynnissä, mutta kuten sanottua, ei niin monipuolisena :)
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa tinttib

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #95 : Heinäkuu 11, 2009, 23:10:00 »
Me tehtiin kerran ite semmosii suklaasammakoita, tai ei sammakoita, kun ei muotteja löytynyt, mutta kuitenkin. Ensin ostettiin sellasia lastenhiekkaleluja ja sulatettiin mikrossa suklaata, laitettiin muotteihin ja laitettiin vähäksi aikaa pakastimeen. Oli hieman kovia, mutta ihan hyviä kuitenkin! : DD
Which would be worse - to live as a monster? Or to die as a good man?

Poissa NM

• Vuotislainen
« Vastaus #96 : Heinäkuu 31, 2009, 12:59:14 »
Ainakin minä olen törmännyt jossain päin eurooppaa (Ehkä englanti) Bertie Botteja vastaavia. Niissä oli (Toisin kuin suomalaisissa) hyvin monia makuja (Taisi olla n.20 eri makua) Ei myyty sillä nimellä mutta vastaavia olivat. Suurin osa mauista oli hyviä mutta 2 sellaista mitä minä en sietänyt, kuten Bertieissäkin. Tosin purkin kyljessä luki minkä värinen on mikäkin mutta minulta meni muutaman kerran mansikka (Hyvä) ja kaneli (Karmea) sekaisin.

Poissa Danda

• Vuotislainen
    • Apua
« Vastaus #97 : Heinäkuu 31, 2009, 17:45:18 »
Ainakin minä olen törmännyt jossain päin eurooppaa (Ehkä englanti) Bertie Botteja vastaavia. Niissä oli (Toisin kuin suomalaisissa) hyvin monia makuja (Taisi olla n.20 eri makua) Ei myyty sillä nimellä mutta vastaavia olivat. Suurin osa mauista oli hyviä mutta 2 sellaista mitä minä en sietänyt, kuten Bertieissäkin. Tosin purkin kyljessä luki minkä värinen on mikäkin mutta minulta meni muutaman kerran mansikka (Hyvä) ja kaneli (Karmea) sekaisin.
http://www.jellybelly.com/ Tuoltahan niitä voi tilata

Poissa NM

• Vuotislainen
« Vastaus #98 : Elokuu 01, 2009, 20:05:54 »
http://www.jellybelly.com/ Tuoltahan niitä voi tilata
Juuri noita!

Ginny Weasly

• Ankeuttaja
« Vastaus #99 : Elokuu 03, 2009, 19:04:54 »
Potteria on rahastettu monella eri tavalla. On lelu figuureja, lelu luutia ja taikasauvoja, lautapelejä ja vaikka mitä. Mutta olen huomannut, että Potterien karkkeja ei ole näkynyt kauppahyllyillä. Joskus kauan sitten oli suklaasammakkoja, mutta ei enää ja irtokarkki hyllyitä voi nähnä karkkeja, jotka ainakin muistuttavat bertie botin joka maun raikeita mutta ne ovat maultaan vain kaikkia marjoja (ennen niitten joukosta saattoi löytää sipulin makuisen, mutta ei enää). Minua kummastuttaa miksei potter karkkeja käyttetä hyväksi rahastuksessa. Varmasti niillä olisi kysyntää sillä ei niitten tarvitse olla oikeasti taikavoimaisia sillä esim. sokeri sulkakynät ja hedelmäetanat eivät sisällä mitään erikois voimia.

Eli mitä mieltä olette siitä, että kauppiaat sun muut eivät yritä rahastusta potter karkeilla?
Tienätttekö mikseivät?
Olisiko kivaa jos kaupoissa alkaisi olemaan potter karkkeja?

Minä sanoin tuossa ylempää mielipiteeni potter karkkien puutteesta ja ostaisin ainakin maistaakseni, jos niitä tulisi ja jos ne olisivat hyviä niin ostaisin tietenkin lisää myöhemmin.

//Huhutar siivosi. :)

Itse asiasa Potter karkkeja ON ollut mutta en tiedä mitä tapahtu.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #100 : Elokuu 07, 2009, 11:43:44 »
Hm.. Olisihan se ihan kiva jos niitä myytäisi ihan normaaleissa kaupoissa, eikä ne olisi mitän harvinaisuuksia.
Joku täällä mainitsi hologrammit, joita saa suklaasammakoista. Jos oikein tarkkaan mietin, mieleeni tulee, että minulla taitaa olla yksi
sellainen hologrammi, jossa on Ron ;P
Kaverini toi minulle kerran Tanskasta Bertien ja Bottin jokamaun rakeita. Se rasia oli kyllä melko pieni,
mutta siitä on vielä aika paljon jäljellä, koska en tykännyt niistä kovin paljon xP Se on ainoa sellainen Harry Potter maailmassa oleva karkkijuttu :D jonka olen nähnyt.
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #101 : Elokuu 08, 2009, 20:39:44 »
Niitä myydään, myytiin ennen myös Suomessa! Esim. Alivansista näitä tuotteita saa tilattua, ja muistaakseni Whimsic Alleyltä!
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Noitatyttö

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Elokuu 10, 2009, 18:16:40 »
Mun kaverilla olijotain joka maun rakeita, mutta siel oli suurin piirtein vaan kahta eri makua. Toi en oli ihan ok, toinen.. Yöks! Teki mieli oksentaa ku söin sen ja sen maku jäi suuhuun vaik kuinka kauan.
Se olis tosi kivaa jos tehtäis enemmän niitä karkkeja ja niitä myytäis myös suomessa!

Poissa Accused

• Vuotislainen
« Vastaus #103 : Lokakuu 02, 2009, 14:32:58 »
Idea näistä Potter-karkeista...

Jos ystävä-porukasta löytyy HP faneja lahjaidea voi olla seuraava:

*Osta esimerkiksi Makuunista suklaasammakoita taikka fazerin jokamaunrakeiden näköisiä karkkeja irtona (ja toki muita karkkeja jos mielikuvitus riittää toteuttamaan uusia!)
*Toteuta esimerkiksi paperipusseille uusi ulkonäkö kivan värisillä papereilla, kauniilla tekstillä jne.
*Anna lahjaksi ystäville ja sujauta mukaan kirjanpätkä tai lappu missä sivunumero jossa kerrotaan kun HP ja ystävykset maistelevat hyväskää niin kiva lukea ja maistella karkkeja ja tuntea kuuluvansa "hetkeen" :)
We need to come back down and face what we\'ve become

Taw

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Lokakuu 12, 2009, 14:23:41 »
Voi että, nyt tuli nostalginen olo. :D Joskus kuudennella luokalla ollessani, olimme kaverini kanssa molemmat saaneet porukoilta joululahjaksi niitä suklaasammakoita sekä sellaisen pitkän tuubin Bertie Bottin jokamaun rakeita. Jokaisessa karkissa jossa oli huutomerkki, laitoimme samaa aikaa suuhun laskettuamme kolmeen. Heh, muodon vuoksi laitettiin roskis vierelle mutta kyllä ne nieltyä sai, vaikkei herkkua ollutkaan. Ne tavallisen karkit (muistaakseni niissä luki HP) olivat ihan hyviä.

Kiitos noista nettilinkeistä, voisi katsella jos tilaisi vaikka karkkeja...

Edit: En tiedä linkittikö joku jo tämän: http://www.candywarehouse.com/harrypotter.html
Paljon erilaisia Potter maailman karkkeja. :) (löytyy myös näitä Willy Wonka aiheisia karkkeja, hieman vaikea pidätellä itseään kun tarjolla on vaikka mitä hienoa... )
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 12, 2009, 14:59:05 kirjoittanut Taw »

Scrooge

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Joulukuu 09, 2009, 22:07:45 »
Itse asiassa Suomessa on myyty "HP"-karkkeja. Muistan, kun olimme pieniä niin näin Kallion Siwassa suklaasammakoita, jonka pahvisissa pakkauksissa luki Harry Potter, ja siinä oli kai jonkun tyypin kuva. Muistan myös, että olisin joskus syönyt jotain kieltä värjääviä karkkeja, joita myytiin HP:n voimin.
Jotenka kyllä Suomessakin on tälläisiä kummajaisia myyty.

Poissa Spirit M

• remuaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #106 : Helmikuu 28, 2010, 17:21:10 »
Ostin ainakin itse vuosi sitten Lontoosta "Jelly Belly" Bertie Bott- karkkeja, jotka oli kyllä ihan hyviä, rakastuin popcornin makuiseen <3. xF
"Se on pinaattia tai pinaattia." Hän katsoi tuoteselostetta.
"Kyllä. Se on pinaattia."
"Ai. Minä jo melkein luulin että se oli pinaattia." Toinen sanoi.

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #107 : Maaliskuu 01, 2010, 16:21:27 »
Kyllä niitä oli ennen vaan ei ainakaan Suomesta enää löydy, ellei sitten jostain pilailupuodeista. Itse suhtautuisin noihin Bertie Bottin jokamaunrakeisiin vähän ennakkoluuloisesti ^^

-Suetus-
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #108 : Maaliskuu 01, 2010, 17:04:22 »
Muistan siskollani olleen säilössä jotain vanhoja karkkipaperi juttuja. Berttie Botin jokamaunrakeita ainakin oli ja suklaasammakoita. Se olisi mahtavaa, jos niitä olisi vielä olemassa. Ostaisi niitä aivan varmasti ainakin maistaakseni:)

Poissa iimil

• Vuotislainen
« Vastaus #109 : Maaliskuu 05, 2010, 21:31:03 »
Kyllä Jjoitakin tutuista makeisista valmistetaan ulkomailla, ja joskus oli suomessa kilpailussa palkintonakin...
katsokaa tuolta, sieltä löytyy "oikeita" tai kopioita Harry Potter maailman karkeista
http://www.alivans.com/custom/web/list.asp?c=21524&pageid=42147

Poissa Friida

• Hullu
  • Vuotislainen
  • Fred...
« Vastaus #110 : Maaliskuu 18, 2010, 19:54:18 »
Sitä mäki mietin, koska haluun joka maun rakeita!!!!<3<3
Just joo

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #111 : Maaliskuu 21, 2010, 11:05:58 »
Suklaasammakoita tosiaankin myytiin joskus viisi vuotta sitten (en tiedä tarkkaa aikaa) ja siinä tuli mukana aina velhokortti (toisinsanoen hologrammi-kortti ja jokamaunrakeita myytiin hiuknamonipuolisemmin sillätavalla että nykyään irtokarkki-hyllyltä löytyy jotain keltaisia, punaisia ja vihreitä rakeita...mutta silloin oli toisin oli pussukassa suklaa, hedelmä ja vastaavaa rae makuja.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #112 : Maaliskuu 21, 2010, 15:17:59 »
Kuten on tullut ilmi, taikamaailman karkkeja on myyty Suomessakin aiemmin, mutta kysymys kuuluu, miksi niitä ei myydä enää? Joskus ensimmäisten leffojen tullessa näin usein kaupassa Bertie Bottin joka maun rakeita, makuja oli vain muutama suunnilleen toffeesta porkkanaan, mutta ihan kiva idea se kuitenkin oli, että niitä myytiin. Suklaasammakoitakin, kuten edellisistä viesteistä käy ilmi, on myyty kortteineen kaikkineen, mutta nekin ovat pikkuhiljaa häipyneet ainakin Suomesta karamellien taivaaseen. :''D
Syy siihen, että nämä ihanat karkit ovat kadonneet, on luultavasti se, että alkuhuuman jälkeen Suomessa ei ole ollut HP-karkkeja kohtaan tarpeeksi kysyntää, eikä niitä ole enää ruvettu tilaamaan ulkomailta. Eivätpä ole tulleet ajatelleeksi, että monet Potter-fanit jahtaavat näitä makeisia ympäri maailmaa, eli kysyntää kyllä riittäisi. :'D
Ainut mahdollisuus tällä hetkellä on tilata näitä karkkeja ulkomailta, (olisi aika hyödytön idea laittaa adressi pystyyn, "Harry Potter-maailman karkit takaisin!", koska tuskinpa mitkään putiikit alkaisivat silloinkaan karkkeja tilata, paitsi jos adressi olisi tarpeeksi suuri, niin eiköhän ainakin Helsinkiin... äh, toiveajattelua x')) siellähän niitä on melko monipuolinen valikoima, suklaasammakojen ja Bertie Bottin rakeiden lisäksi olemassa on ainakin hapanpastilleja ja Drooblen parasta purkkapallopurkkaa.

-Bloody Princess

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #113 : Maaliskuu 23, 2010, 10:52:00 »
Helsingin Rautatientorin irtokarkkiosastolta saa suklaasammakoita :D(ei siis kuitenkaan myydä nimellä "suklaasammakot" eikä niissä ole mitään viittausta Pottereihin)

Parkannossa yhdessä kaupassa myydään Jelly beanseja, joissa on monia eri makuja, eli siis ikäänkuin jokamaunrakeita :D
Ja sitten Halpa-Halleissa myydään suklaasammakoita ja toffeesammakoita (ilman Potter-nimeä)
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #114 : Maaliskuu 25, 2010, 22:46:29 »
Ja halpa-hallista saa myös jotain minttusammakoita.. Minusta olisi hauska maistaa kermakaljas < 3
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

kalamies

• Ankeuttaja
« Vastaus #115 : Huhtikuu 11, 2010, 11:49:58 »
ehkä jos muistaa azkabanin vangissa leffassa kun harry söi sen karkin ja tuli savut vaan korvista. Ne on vaarallisia oikeesti!(mun mielest)

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #116 : Huhtikuu 11, 2010, 12:48:38 »
Ainaki täällä Kankaanpäässä irtokarkkihyllyissä on kermakola-karkkeja, jotka maistuvat ihan siltä, miltä minä olen kermakaljan kuvitellut maistuvan. :D

Mutta harmi vaan, etten koskaan kun suklaasammakoita ja Bertie Bottin jokamaunrakeita oli myynnissä maistanut niitä. En edes muista, että sellaisia olisi joskus ollut... siitä on kai liikaa aikaa...?
Mulla kyllä on yksi suklaasammakkokortti, jonka sain kaveriltani. :D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2010, 12:57:51 kirjoittanut Candily »
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa ETK

• Vuotislainen
« Vastaus #117 : Huhtikuu 12, 2010, 10:45:04 »
Alivan's myy joitain Potter-karkkeja. En tiedä onko hyviä tai muuta kun en itse ole tilannut mutta satuin siellä näkemään.

Tossa vielä linkki:http://www.alivans.com/custom/web/list.asp?c=21524&pageid=42147

VIP

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Huhtikuu 13, 2010, 15:44:01 »
varmaan siksi kun harry potter kirjoja ei tule enää niin yleinen hihkuttaminen on hiipunut joidenkin osalta (hihkutan itse vieläkin)ja se ei olisi enää niin kannattavaas

Dumblepore

• Ankeuttaja
« Vastaus #119 : Huhtikuu 18, 2010, 14:54:43 »
Mutta eikös sinne Harry Potterin teemapuistoon oo suunniteltu kermakaljaa ja kaikkia muita hunajaherttuan tuotteita ym. ??

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #120 : Huhtikuu 18, 2010, 18:25:39 »
K6Ylläkyllä Dumblepore...mutta sitlä kannalta: yleisesti.No suomessa ei mutta luulen vahvasti, että tuolla Enklannissa kuule on niitä karkkeja on ja te kaikki jotka englannissa olette käyneet saattatte väittää: "ei ole mä kävin lontoossa eik' siel ollu mitään Potter-karkkeja"
Varmaan ei ollut siellä missä kävittekään jos kävitte, mutta kyllä niitä löytyy, mutta ei ole kyllä SUomessa törmätty suklaasammakoihin saati Bertie Bottin's Every niin joka maunrakeisiin...(kyl mä osaan sen eglanniksi mutta menköön suomeksi)

Poissa Danda

• Vuotislainen
    • Apua
« Vastaus #121 : Huhtikuu 18, 2010, 20:05:59 »
Mutta eikös sinne Harry Potterin teemapuistoon oo suunniteltu kermakaljaa ja kaikkia muita hunajaherttuan tuotteita ym. ??
Kyllä (Taisit kattoo Ellen De Generess showta? :P)

Dumblepore

• Ankeuttaja
« Vastaus #122 : Huhtikuu 19, 2010, 18:33:05 »
Kyllä (Taisit kattoo Ellen De Generess showta? :P)
En :P      Katoin siit Puoliverisen Prinssin bonus-levyltä juttuu siit.

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RuneLumos12214
« Vastaus #123 : Huhtikuu 20, 2010, 10:43:49 »
En kyseisiä karkkeja ole koskaan päässyt maistamaan, mutta yhdeltä kaverilta sain Harry Potter ja Viisasten Kivi hologrammikortin.
Nyt on sitten senkin alkuperä selvinnyt.

Jos näitä karkkeja nyt tulisi/löytyisi jostain kaupasta Suomessa esim. Prismasta ostaisin niitä aikavarmasti.
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Dumblepore

• Ankeuttaja
« Vastaus #124 : Huhtikuu 20, 2010, 16:48:24 »
Jooh. Nyt tulikin mieleen että ku olin pieni nii kävin Anjalan salessa. Silloin siellä oli myynnissä jotaa Bertie Bottin jokamaunrakeita. Se oli semmonen mynthol askin kokonen liila aski.
Tuskin niitä enää myydään :P

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #125 : Toukokuu 02, 2010, 22:08:52 »
Heei, olin eilee elokuvissa Turun Finnkinossa (mikä lie ent. Kinopalasti) ja siellä myydään nykyään noita Jelly Beanseja. Niissäkään ei ole mitään viittausta Pottereihin mutta selvästikin ne yrittää matkia jokamaunrakeita. Ostin ja kyllä siellä kaiken makuisia rakeita oli (paitsi korvavaikunmakuista :D)

-Suetus-
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa ETK

• Vuotislainen
« Vastaus #126 : Toukokuu 03, 2010, 08:45:09 »
joo mäki näin niit flamingon leffateatteris eile. Olin just viikko sit lontoos ja siel noit myytiin joka paikas ja ostin ku aattelin ettei niit sit sillee muualt saa. muta kyl näköjää kaikki tulee suomeen jossai vaihees.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #127 : Toukokuu 04, 2010, 22:17:34 »
ja siellä myydään nykyään noita Jelly Beanseja. Niissäkään ei ole mitään viittausta Pottereihin mutta selvästikin ne yrittää matkia jokamaunrakeita.
Ihan näin mielenkiintoisena taustatietona: erilaiset jelly beans -karkit eivät suinkaan yritä matkia jokamaunrakeita, vaan toisinpäin. Jelly bean -karamelleja on ollut olemassa jo kauan ennen Potterien syntyä, ja Bertie Bott's onkin nimenomaan niiden taikavastike.

Mutta takaisin asiaan. Itsekin kaipaan Potter-karamelleja - toki aika kultaa muistot, mutta minusta ne pikemminkin rupikonnilta näyttäneet suklaasammakot olivat uskomattoman hyviä (hinta sitten oli eri asia), eivätkä ne nykyiset sammakonmuotoiset suklaat niitä korvaa. Lisäksi minulla on edelleen tallessa hologrammikeräilykortteja siltä ajalta, kun suklaasammakkoja sai viereisestä Ruokavarastosta :D Jotkut jelly beansit ovat hyviä, ne, mitä saa tavallisista irtokarkkilaatikoista, mutta Lontoosta ostamani olivat pelkkää makeitusainetta ja erilaisia keinotekoisia aromeja, ja siltä ne maistuivatkin :(

Poissa ETK

• Vuotislainen
« Vastaus #128 : Toukokuu 07, 2010, 21:11:33 »
Sen tiedän että erilaisia Jelly beans- karkkeja on ollut jo kauan, mutta entä Jelly Bellyn BeanBoozled-makeiset? niitähän on popkornin ja hammastahnan makuisia ym. Eikö ne ole kuitenkin pottereista keksittyjä?

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #129 : Toukokuu 08, 2010, 19:18:49 »
Sen tiedän että erilaisia Jelly beans- karkkeja on ollut jo kauan, mutta entä Jelly Bellyn BeanBoozled-makeiset? niitähän on popkornin ja hammastahnan makuisia ym. Eikö ne ole kuitenkin pottereista keksittyjä?

Öööhh.......eikös ole näin, että Potterit matkii Jelly Beans'-rakeita... no mutta tuli syötyä tänään vähän rakeita aivan kuin.....Bertie Bott'sin tyyppisiä rakeita...oransseja,punaisia,vihreitä yms. Jelly Beanssssssejä.

Poissa ETK

• Vuotislainen
« Vastaus #130 : Toukokuu 09, 2010, 15:03:02 »
Potterit matkii kyllä rakeita mutta nämä kaikki erikoiset maut ovat mielestäni Rowlingin. Siis kun jelly beans karkeissa on mansikkaa, banaania kookosta, suklaata, ym. ym. ym. mutta kaikki nuo hammastahna, ruoho, homejuusto ja muut ovat kyllä mielestäni potterista matkittuja. Joo selitys oli sekava enkä varma oo mut tollasen käsityksen oon saanu.

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #131 : Toukokuu 09, 2010, 18:33:27 »
Jelly Bellyn BeanBoozled-makeisia voisi maistaa, kun on en ole todella pitkään aikaan maistanut, ei täällä ainakaan enää myydä niitä hammmastahnan yms. makuja on hauskaa maistella 0_0

tuulimari

• Ankeuttaja
« Vastaus #132 : Toukokuu 28, 2010, 21:05:58 »
Saattaisihan se kieltämättä olla ihan mukavaa. Saattaisi kuitenkin mennä monessa tapauksessa vaikeaksi, ja loppujen lopuksi kysymys on siitö, myisivätkö ne (jollei ensivillitystä lasketa). Jos ne todella olisivat hyviä ja kohtuullisen halpoja, voini itsekin ostaa jopa maistokerran lisäksi. Se todellakin voisi olla hyvä idea, kunhan Rowling itse saisi olla suunnittelemassa namusien ulkoasun ja maun jne.

Poissa shemben

• pihalla heiluva
  • Vuotislainen
« Vastaus #133 : Toukokuu 31, 2010, 18:57:04 »
mutta voi tulla vastaan myös tälläset patentti jutut että jos jollakin firmalla on jo oikeudet tehä niitä mutta eivät käytä niitä tai ei koe sitä hyvaksi ideaksi kulujen kannalata niin pitäisi vaan pistää firmoille palautetta että koittaa saada ne oikeudet jos ne siis on jo jollain mutta ainakaan fazerilta en löytänyt tällästä ideat ja palaute kohtaa mutta ainakin pandalla on sellainen kohta sivuissaan

Poissa Narnia

• Vuotislainen
« Vastaus #134 : Kesäkuu 05, 2010, 13:59:16 »
Hyvä kysymys.Joskus kyllä n.2001-02 myytiin ihan oikeita Bertie Bottin jokamaun rakeita.Harmi,ettei niitä enää myydä.I wonder why???Hyvä markkinarako olisi.Lisää rahaa, fanien tyydytys...siis miksei niitä enää tehdä??

Poissa shemben

• pihalla heiluva
  • Vuotislainen
« Vastaus #135 : Kesäkuu 06, 2010, 12:13:29 »
amazonissa myydään vielä jokamaun rakeita!!!

Tässä linkki:

http://www.amazon.com/Harry-Potter-Bertie-Botts-Jelly/dp/B0002AB4KS/ref=pd_sim_t_13

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #136 : Kesäkuu 06, 2010, 12:37:14 »
Myydäänhän niitä muuallakin mutta kun ei oikein ole järkeä tilata ulkomailta vain pari karkkia ja aika kalliita Amazonissa on halvemmalla mutte itse en tilaisi......
onhan Sudenpuulla mainioita suklaasammokon teko-ohjeita kuin myös kermakaljankin...

Poissa shemben

• pihalla heiluva
  • Vuotislainen
« Vastaus #137 : Kesäkuu 06, 2010, 20:30:09 »
se on kyllä totta.

//Harry Potter-karkit(jokamaunrakeet) jouduttiin ikävä kyllä kieltämään, kun niiden todettiin sisältävän syöpääaiheuttavaa LHB246-tärkkelysväriainetta.

//Kaksi viestiä yhdistetty. :) -gamma
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2011, 03:14:31 kirjoittanut gamma »

Jane

• Ankeuttaja
« Vastaus #138 : Kesäkuu 21, 2010, 14:47:13 »
^ Harmi sinänsä, mutta hyvä että huomattiin ajoissa

En tiedä onkohan kukaan kiinnittänyt tähän huomiota (en jaksa kaluta kaikkia sivuja läpi) mutta Harry Potter- maailmassahan varmasti on erilaisia kauppoja ja kahviloita missä voi maistella herkkuja. Ensin pitää sitten tietenkin kerätä rahat lentoon, hotelliin ja itse huvipuistoon, mutta silti.. :p

Absurd

• Ankeuttaja
« Vastaus #139 : Heinäkuu 03, 2010, 17:40:45 »
Olin vähän aikaa sitten Lontoossa ja ostin sieltä 'jokamaunrakeita'. Ei ne kyllä ihan Bertie Bottin ole, vaan 'Jelly belly's 50 assourted flavours'. Nuo löyty ihan normin tavaratalon karkkiosastolta. On kyllä ollu hauskaa niitä syödessä :D

Poissa Diibi Do

• Haisku
  • Vuotislainen
  • Elämä on välillä liian mustavalkoista
« Vastaus #140 : Heinäkuu 04, 2010, 11:31:03 »
Mahtava keskustelu täällä. Tosiaan olen huomannut että Potter karkkeja voi ostaa ulkomailta, mutta onko se sen arvoista. Tai siis kun ne on aika kalliita ja se on vaan karkkia. Mulle vois käydä niin jos saisin Potter karkin käteeni et alkaisin vaan säästellä sitä. Suklaasammakko olis kyllä kiva jos se liikkuis, mutta se on kyllä mahdoton tehtävä näin jästimaailmassa. :)

~D~
...En pelkää pimeää, mutta inhoan silti sitä...

...Elämäni rakkaus odottaa minua vielä jossain...

Sallukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #141 : Heinäkuu 08, 2010, 18:10:52 »
Smaa olen miettinyt ja haaveillut, että oliskin, mutta se ei olisi varmaan mahdollisia. Tuskin kukaan kykenee valmistamaan paukkukaramelleja, joista tupsahtaa hattuja ja muita suuruuksia. Ja jokamaunrakeita olisi mahdoton valmistaa, koska niitä ei vain voi. Ja sama pätee muihin. Ihmiset ovat vaan niin jästejä.

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #142 : Heinäkuu 09, 2010, 11:39:01 »
Jokamaun rakeita missä mielessä siinä kuin (lainaan Dumbledorea) : "Harmi koivavaikun makuinen" jne.
Mutta todella paljon vastaavissa rakeissa on erimakuja....
Smaa olen miettinyt ja haaveillut, että oliskin, mutta se ei olisi varmaan mahdollisia. Tuskin kukaan kykenee valmistamaan paukkukaramelleja, joista tupsahtaa hattuja ja muita suuruuksia. Ja jokamaunrakeita olisi mahdoton valmistaa, koska niitä ei vain voi. Ja sama pätee muihin. Ihmiset ovat vaan niin jästejä.
Elikkäs jokamaunrae ei ole osuva nimitys niille karkeille :)

Surface

• Ankeuttaja
« Vastaus #143 : Heinäkuu 10, 2010, 20:29:59 »
Joo eli takas tähän orlando aiheeseen.. tosiaanki wizarding world of harry potterista saa jokamaunrakeita, suklaasammakoita yms.. Joo olin niin pihi paska etten kehannu ostaa kun oli niin kalliita ja nyt kyrsii!

Poissa shemben

• pihalla heiluva
  • Vuotislainen
« Vastaus #144 : Heinäkuu 14, 2010, 14:16:24 »
Joo eli takas tähän orlando aiheeseen.. tosiaanki wizarding world of harry potterista saa jokamaunrakeita, suklaasammakoita yms.. Joo olin niin pihi paska etten kehannu ostaa kun oli niin kalliita ja nyt kyrsii!

Onkohanse niin että ne ei vaan viittii tuoda noita tänne.

Huomasin muuten että namelli tuo tuonti tuotteena suklaasamakoita.

Tässä linkki: http://www.namelli.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid=5

Poissa JanikaF

• Vuotislainen
« Vastaus #145 : Elokuu 07, 2010, 10:02:26 »
Mulla on sellasia vähän bertie bottin jokamaunrakeiden tapaisia karkkeja :) Ne on tuotu mulle tuliaiseksi Ranskasta tai Jerseysta en oo varma kummsta mutta ne on nimeltään the Jelly Bean factory. Siellä on siis makuina esim. popcorn, cola, mansikkasmoothie, kaneli, kahvi, greippi, kiivi, vaahtokarkki, Sitruunalime, Ranskan vanilja, Englannin mustaherukka... Ja kaikki siis näyttävät aivan Bertie borttin rakeilta mutta maistuvat eriltä :))
~Moments are memories

Poissa moodementor

• aurori
  • Vuotislainen
  • vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema
« Vastaus #146 : Tammikuu 20, 2012, 13:56:14 »
tiedän mistä saisi noita suklaasammakoita ja bb jokamaunrakeita. torniossa haaparannassa (ehkä ruotsin puolella vähän mutta käyvät eurot) on iso karkkikauppa jossa on vähän kaikkea. olen itse käynyt kerran viime keväänä mutta oli suklaasammakoita+kortteja. korteissa on oikeasti vain piirroskuva harry potter ja viisasten kivi elokuvan kohtauksista. sammakot maksavat 2-3euroa ja rakeet 10euroa.

SUOSITTELEN KÄYMISTÄ!!!!!!!!

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #147 : Tammikuu 20, 2012, 17:21:37 »
tiedän mistä saisi noita suklaasammakoita ja bb jokamaunrakeita. torniossa haaparannassa (ehkä ruotsin puolella vähän mutta käyvät eurot) on iso karkkikauppa jossa on vähän kaikkea. olen itse käynyt kerran viime keväänä mutta oli suklaasammakoita+kortteja. korteissa on oikeasti vain piirroskuva harry potter ja viisasten kivi elokuvan kohtauksista. sammakot maksavat 2-3euroa ja rakeet 10euroa.

Mitä?! Miksen minä niitä löytänyt kun kävin lokakuussa o_O Jos siellä kerran niitä on, minut löytää sieltä nopeampaa kuin sanotte 'aivot narikkaan'
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Snive

• Mini-Snapu
  • Vuotislainen
  • Se Kalkaros
  • Pottermore: HazelShadow43
« Vastaus #148 : Tammikuu 23, 2012, 16:07:32 »
Ostin tuossa vähän aikaa sitten huuto.netistä Bertie Bottin jokamaunrakeita. Virallisia fanituotteita pienessä rasiassa. No, kesällä pääsee Orlandoon ja Potter-puistoon. Sieltä sitten sen miljoonaa karkkisorttia mukaan vaan. :D
Jelly Bean Factoryn niitä rakeita ei tarvitse kaukaa hakea. Jos asuu täällä pk-seudulla, kannattaa piipahtaa Helsingissä WTC Plazan yhdessä kaupassa, jonka nimeä en muista. Mutta se myy hyvin paljon erilaisia amerikkalaisia ja englantilaisia tuotteita. Siellä on juuri noita rakeita sekä cream sodaa ja butterscotchia, joita tarvitaan monien ohjeiden mukaan butterbeeriin. :) Vinkki vinkki.
Snape, Snape, Severus Snape.

Poissa mayday

• Ryhmyn iskemä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaThestral23731
« Vastaus #149 : Tammikuu 29, 2012, 00:35:10 »
Mulla on kans yks rasia (ostin kaks, toinen syötiin) Bertie Bottin jokamaunrakeita ja oli kyllä niin kuvottavia :D Maistu aivan siltä ku oletinkin. Olin positiivisesti yllättynyt korvavaikusta ja saippuasta, ne söin kaikki. Snive saa tuoda ihan vapaasti mulle tuliaisia, etenkin suklaasammakot kelpais (: Toki olis mukavaa että noita sais tilattua Suomeen.
If you love me let me go
Back to that bar in Tokyo
Where the demons from my past
Leave me in peace

solja

• Ankeuttaja
« Vastaus #150 : Syyskuu 01, 2012, 09:54:28 »
kyl niitä valmistetaan, tosin niitä saa vaan harry potterien studiolta lontoosta, jonka pääsymaksu oli paljon. mut ite ostin sieltä joka maun rakeita, ja sitte sellasen monivärisen tikkarin mitä niissä leffoissa on (:

//gamma poisti turhan lihavoinnin. :)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2012, 10:41:33 kirjoittanut gamma »

Poissa Mäyräkoira

• Lirppuva loistoveikko
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SwordHeart699
« Vastaus #151 : Syyskuu 17, 2012, 20:07:48 »
Voi, kyllähän niitä löytyy, tarvitsee vain tilata vähän kauempaa:) itse olen moniakin kertoja tilannut jokamaun rakeita ja suklaasammakoita ja drooblesin parasta purkkapallo purkkaa ym. taisi olla alivans, ameriikassa on:) en tosin tiedä, onko siellä enää myytävänä, mutta löytyy sieltä hienoja taikasauvoja, luutia ja paljon muuta! kannattaa käydä katsomassa:D

Poissa Witchie

• Elämäm koulun mallioppilas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HallowPixie11227
« Vastaus #152 : Helmikuu 03, 2013, 14:12:53 »
Niin maailmassa on noin kaksi paikkaa josta niitä saa...
Florida ja Englanti.
Itse ostin siellä kuvauspaikoilla vieraillessani suklasammakon ja jokamaunrakeita

//Tulipaha miälee ku oltiin oikeen porukkalla yks ilta totuutta&tehtävää ja mulla oli vanhat jokamaunrakeet wb studioilta ja mun frendi maisto yhtä valkosta ja tokaisi et maistuu siltä miltä peru haisee...

//Kaksi peräkkäistä viestiä yhdistetty. :) -gamma
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2013, 20:59:48 kirjoittanut gamma »

Poissa Harcul

• Lux
  • Vuotislainen
  • Kuolema.. Se onkin hyvin mielenkiintoinen termin.
« Vastaus #153 : Maaliskuu 31, 2015, 17:57:10 »
En tiiä kuinka moni ties tästä mut mun kaveri löys Helsingistä kaupan jossa myydän potter karkkeja (jopa bertie bortin jokamaun rakeita!)
Tiiän et se on kaisaniemen eurokankaan lähellä, mut täl hetkel mun tietoni rajoituu siihen :D pitääpi joku päivä mennä oikee kunnolla tutkimaan asiaa!
"Tule pimeälle puolelle... saat keksejä."

Lauraa -> Harcul

Poissa Carafiina

• Vuotislainen
« Vastaus #154 : Heinäkuu 09, 2015, 10:46:52 »
Helsingin keskustassa, Ateneumin lähellä on karkkikauppa nimeltä Behnford's, jossa myydään kuulemma ainakin jotain Potter-karkkeja, pitää kyllä päästä siellä käymään seuraavalla Helsingin reissulla! Niillä on nettikauppakin, mutta Potter-karkkeja myydään vain liikkeessä. www.behnfords.fi
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only to remembers to turn on the light."
-Albus Dumbledore

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #155 : Elokuu 06, 2015, 21:50:30 »
^Tuolla voisi käväistä joskus, koska olisi ihan kiva maistella Potter-karkkeja. :)

//Pystyisiköhän Potter-karkkeja tekemään itse?

///Zenz yhdisti kaksi peräkkäistä viestiä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2015, 22:45:20 kirjoittanut Zenzibar »
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Tyynysota

• Vuotislainen
  • ~ Elämä ei oo kuoleman arvonen ~
« Vastaus #156 : Elokuu 25, 2015, 20:15:30 »
Ei liity ehkä aiheeseen, mutta itse olen nähnyt hedelmäkarkkeja jotka näyttävät ihan Joka maun rakeilta.
Slytherinhouse ->Tyynysota

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #157 : Elokuu 25, 2015, 20:35:35 »
Kävin kesällä Iso-Britanniassa. Matkan aikana sain tietää, että Potter-maailman karkkeja on oikeasti olemassa. Niitä oli King's Crossin HP-kaupassa, mutta ostin kuitenkin vain yhden suklaasammakon Hardys-makeiskaupasta myöhemmin. Kortti sisällä oli Minerva McGonagall. Tarjolla olisi ollut myös ainakin noita jokamaun rakeita, mutta en ostanut niitä, koska ruohon, saippuan, korvavaikun ja rään makuiset karkit eivät oikein innosta. :D
The darkness descends on quite earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending

Poissa Annabeth

• Rypläke
  • Vuotislainen
« Vastaus #158 : Helmikuu 23, 2016, 15:56:22 »
Onko kukaan viimeaikoina käyny tuolla Behnford's paikassa? Saiskohan sieltä yhä Potter-karkkeja.. Pitääpi käydä kattomassa.