Kirjoittaja Aihe: Leijonakuningas  (Luettu 29788 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Liberty

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • http://liberty.vuodatus.net
Leijonakuningas
« Vastaus #25 : Marraskuu 03, 2003, 17:31:23 »
Leijonakuningas on ehdottomasti maailman paras piirretty. Se vain jotenkin iski minuun. Oisiko osittain siksi, että se oli ensimmäinen elokuva jonka sillä tavalla, että muistinkin siitä jotain (ensimmäinen oli Muumi ja Pyrstötähti).

Todella koskettava. Itken aina, kun Mufasa kuolee. Mufasa oli niin hyvä ja ymmärtäväinen ja sitten se Scar meni tappamaan sen. Tosin minä kyllä pidän Scarista. Sen letkaukset saavat minut aina nauramaan, jostain kumman syystä. Pikkuveljeni aina ihmettelee että miksi nauran joillekin ei välttämättä yhtään hauskoille kohdille.

Musiikit ovat aivan upeita. Kunhan Kruunun saan kuninkaan tempaa mukaansa ja Tunnetko jo rakkauden on mielettömän kaunis kipale. Soudtracki on nauhoitettuna kasettille. Se on suorastaan välttämätöntä jotta pystyisi laulamaan niitä uudestaan ja uudestaan.

Uutta versiota Leijonakuningasta en omaa, koska äidän mielestä on järjetöntä ostaa se kun meillä on vanhakin. Täytyy siis tyytyä lähes loppuun kulutettuun vanhaan versioon. Se todella vetää viimeisiään, kun on tullut katsottua se kuluneen vuoden aikana lähes kolmekymmentä kertaa. Ulkoa se on osattu jo kauan sitten.

Simba:"Hei Scar-setä arvaa mitä?"
Scar:"Minä vihaan arvoituksia."
Simba:"Minusta tulee Jylhäkallion kuningas. Tulen hallitsemaan iiiiiiiihan kaiken... HÄHÄ!"
Scar:"Mmmm... Anteeksi jos en hypi ilosta... On selkä kipuja."
Simba:"Hei setä Scar! Kun minä olen kuningas niin mikä sinä sitten olet?"
Scar"Vanha ja raihnainen."

Näihin Leijonakuninkaan upeisiin sanoihin lopetamme tällä kertaa... Ja jos joku omaa jotain Leijonakuninkaaseen liittyvää (ei videota) jonka tahtoisi vaihtavan omistajaa senkun otat yhteyttä yksärillä...
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Madara

• Ankeuttaja
Leijonakuningas
« Vastaus #26 : Marraskuu 03, 2003, 20:30:24 »
Hah, minäkin liityn porukkaan joka on juuri katsonut LK:n DVD:ltä. Extroja en ole vielä katsonut, mutta elokuva on itsestään aivan mahtava. Toiseksi paras Disneyn piirretty IMHO. Ainut mistä en järin pitänyt oli alkuperäiset äänet: ne olivat jotenkin vaimeita. Ja sitten niitä leikattuja kohtia ei ollut paljoa. Zazu hyräili yhden täysin turhan laulun, pari sekunttia lisää sälää siellä täällä (ehkä), mutta eipä sitten muuta. Leijonakuningas 2:a en ole nähnyt ja tuskin näen ellen löydä siitä netistä ladattavaa versiota.
Tiesittekös, että on tulossa Leijonakunigas 3? Rahastusta, sanon minä. Kertoo käsittääkseni ajasta ennen Leijonakuningas yhtä. Surullista. Tulee varmaan samaa luokkaa kuin Pumba&Timon TV-sarjasta. Että pitää mennä hyvä elokuva jatko-osilla pilaamaan.

helzie

• Ankeuttaja
Leijonakuningas
« Vastaus #27 : Marraskuu 18, 2003, 18:34:49 »
minustakin leijonakuningas on ehdottomasti paras disneyn elokuva ja paras kaikista piirretyistä. siinä on aito idea joka oikeasti koskettaa ainakin mua syvältä. vaikka siitä onkin jo vuosia kun näin ykkösen viimeksi. kakkosen taas olen katsonut pariin otteeseen, ja ilokseni voin sanoa että se ei todellakaan ole tyypillisesti kakkososien tapaan huono. eiei, se on aivan loistava sekin, vaikkei tietenkään voi olla aivan ensimmäisen veroinen.
musiikista vielä (minä kun kiinnitän siihen niin paljon huomiota). minusta molempiin elokuviin on onnistuttu tekemään aivan loistavan sopivat musiikit, ja kaiken lisäks ne kappaleet on vielä suomennettu hyvin. bravo. toivon joululahjaksi leijonakuninkaan soundtrackia.

parempi-ananas

• Ankeuttaja
Leijonakuningas
« Vastaus #28 : Maaliskuu 14, 2004, 21:21:43 »
Kaikkien aikojen paras piirretty! Se leffa mulla on sekä suomen, että englannin kielisenä (jossa simbaa esittää Rowan Atkinson). Se jaksaa riemastuttaa AINA. Varsinkin Timon ja Pumba... ja ne laulut.
Kyllä niitä repliikkejä tulee aina lainattua kavereitten kanssa jutellessa. Mieleen jäänein:
"-Päästä mut sisään, päästä mut sisään!
-Päästä mut ulos, päästä mut ulos!"

Horatia

• Ankeuttaja
Leijonakuningas
« Vastaus #29 : Maaliskuu 15, 2004, 11:23:35 »
Minustakin tämä on yksi parhaita elokuvia :) Pienenä se pyöri jatkuvasti videoissa ja katselin saitä aivan haltioissani. Lempi hahmoni on aina ollut Timon ja Pumba, aivan mahtavat kaverukset! Muitakin hyviä hahmoja elokuvassa on esim. rafiki apina. Nykyään lasten elokuvissa on joskus liikaa musiikki, joka on ärsyttänyt minua suuresti, mutta tässä ei ole liikaa. Tämänkin takia elokuva keikkuu minun TOP 3:men joukossa.

Poissa Ranloo

• Vuotislainen
Leijonakuningas
« Vastaus #30 : Maaliskuu 22, 2004, 16:19:49 »
Kamalaa, kun melkein kaikki tuntuvat vihaavan Scaria :>

Scar on aivan mahtava. Jeremy Irons tekee aivan upean äänityön originellissä versiossa. Myös suomalainen dubbausääni (oliko se Jukka-Pekka Palo?) on todella onnistunut, joskaan ei yllä läheskään samalle tasolle alkuperäisen kanssa. Olen tosin viimeksi nähnyt Leijonakuninkaan suomenkielisillä dubbauksilla monta, monta vuotta sitten.

Myös Simba (sekä lapsena että aikuisena) on ihana. Yksinäinen, eksynyt ja väärinymmärretty.

Be Prepared on ihq. Sitä jaksaisi kuunnella ikuisuuden. Myös Circle of the Life on kaikesta kliseisyydestään (ja ällöttävän imelästä sanomastaan) huolimatta erinomainen, eikä sen suomenkielinenkään vastine (Tie elämän?) kovin huono. Vallan saan (?, no, Be Prepared suomeksi) on aivan käsittämättömän huono -_-,,.

Timon ja Pumba. Inhottavia. Tekopirteitä. Niiden vitsit on sitäpaitsi aivan kamalia :|. Zazu on ehkä ainut huumorihahmo, Alladdinin Jagon ohella, josta oikeasti pidän :p Se 'Morning Report' on kyllä jotain aivan käsittämätöntä. Toivottavasti se on tarkoitettu vitsinä.
Yök!

Poissa unihukka

• Vuotislainen
    • http://www.livejournal.com/~unihukka
Leijonakuningas
« Vastaus #31 : Maaliskuu 23, 2004, 18:04:06 »
Leijonakuningas on visuaalisesti, tunnelmallisesti ja musiikillisestikin upea. Itse juoni ja osa hahmoista on kyllä oikein ärsyttävää tekopirteää ällötystä. Luen silti tämän elokuvan suosikkeihini.

Scar (!!), Rafiki, Mufasa ja hyeenat parhaita. Sanokaa "Jeremy Irons" ja minä pyörryn ja tipun tuolilta. Voi ihkutus.
Scarin suomenkielinenkin ääni on ihan kiva, mutta ei mitenkään yllä samalle tasolle Ironsin suorituksen kanssa. Ihkutanko vielä vähän lisää? :D

Hyeenat ovat niin tyhmiä ja hauskoja että tykkään niistä kauheasti. Varsinkin kun se Whoopin ääninäyttelemä näyttää ihan Whoopilta.
Timon ja Pumba ei oikein iske. Todellakin inhottavia ja epähauskoja. Mutta Simba ja Nala pieninä on ihkuja. Ja Rafiki! Paras hullu paviaani. Mufasa on myös ihana, mutta en oikein tykkää sen suomenkielisen version äänestä. Se ei ole yhtä kuninkaallinen, ylhäinen ja leijonamaisen muriseva, kuin se alkuperäinen.

Paras kohtaus on ehdottomasti Be Prepared, siis alkuperäisversiossa. En varmasti kyllästy siihen ikinä. Musiikeista puhuttaessa pidän myös Circle of Lifestä ja niistä taustateemoista, sen sijaan Can You Feel The Love Tonight ja kaikki huumorilaulut ovat aika tylsiä.

Jatko-osia en ole nähnyt, enkä aio.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Leijonakuningas
« Vastaus #32 : Maaliskuu 25, 2004, 19:51:31 »
Kun nyt katson DVD/video hyllyäni, niin ainut piirretty elokuva on leijonakuningas (hopsua ei kai lasketa ku sehän on anime). Muut oon myyny. Leijonakuningas on jäänyt hyllyyni siksi koska se on (yksinkertaisesti) paras piirettyelokuva. Hauska, opettavainen ja kaunis (hyvin piirretyt hahmot ja kauniit maisemat/taustat) ja tietty myös siinä on aivan ihana musiikki.
Parhaat hahmot elokuvassa ovat:
1. Simba (varsinkin pentuna)
2. Sarabi (vaikkei häntä näykkään hirveesti elokuvassa)
3. Scar (jotenkin säälittävä pahis)
4. Zazu (Tosi hauska tärkeilijä)
5. Hyeenat (varsinkin Ed (johtuu sen naurusta! :lol: ))
Pitää vielä sanoa pari sanaa Leijonakuninkaan jatko-osista. Varrattuna ykköseen niin esim. 2 osa oli minulle aikamoinen pettymys. Se väritys tapa oli hirveä. Ykkösessä väritys oli hallittua ja musiikki oli todella hyvää toisin kuin kakosessa. Kolmonen ei myöskään vetänyt vertoja ykköselle (olen aina ollut sitä mieltä että jatko-osat epäonnistuvat). Siinä vain oli pari kohtaa jotka olivat hauskoja ja ihan mielenkiintoisia.
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Cache

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Leijonakuningas
« Vastaus #33 : Maaliskuu 25, 2004, 20:10:24 »
Leijonakuningas on yksi niistä leffoista jonka jaksaa myös monta kertaa katsoa. Vain Nemoa Etsimässä nousee sen rinnalle parhaissa pirretyissä (vaikka Nemoa Etsimässä onkin uutta Pixar tekniikkaa, leffa toimii!). Molemmat ovat niin koskettavia ja hauskoja. Ne ovat hirveän "toden tuntuisia". Juoni on aivan loistava. Hahmot ovat hyvin persoonallisia ja todella omanlaisiaan joka tuo väriä leffaan ja täydennystä toisiin hahmoihin.

Lempparit leffassa ovat:
Bumba, Timon, Nala, Simba, Rafiki ^^
En edelleenkään kannata pahiksia. HAH!

Leijonakuninkaassa rakastan sitä ihanaa huumoria. Timon ja Bumba ovat ne ihanat huumorin luojat. Ih!
Musiikki on myös aivan loistavaa.
Erityisesti pidän "Can you feel the love tonight", "In the jungle" ja "Hakuna Matata". Aina laulan noiden mukana ja rupeamaan hymyilemään yksinäni.

Minulla on todella vanha VHS versio Leijonakuninkaasta. Pelkään että se menee rikki! Haluaisin sen DVD version koska sitten voisin katsoa sen myös Englanniksi. En vielä ole nähnyt sitä Englanníksi ja se masentaa minua.

Jatko-osat:
Itselläni on myös Leijonakuningas 2. Sekin on hyvä muttei nouse todellakaan yhtä korkealle, kuin 1. 3:sta en ole vielä nähnyt mutta aion hommata senkin.

Luna

• Ankeuttaja
Leijonakuningas
« Vastaus #34 : Maaliskuu 27, 2004, 12:25:16 »
Liityn tässä muiden joukkoon kutsumalla Leijonakuningasta yhdeksi parhaista piirroselokuvista.
On jotenkin vaikeaa sanoa tästä mitään negatiivista, pitäisi kai katsella uudestaan näinkin pitkän ajan jälkeen. Mutta ehdottomasti Disneyn kirkkaimpia tähtiä.
Simba, hyeenat ja Rafiki ovat kaikki hyvinkin hyviä hahmoja. Simba nyt vain on hyvä, sekä pentuna että vähän vanhempanakin. Hyeenat, mitä niistä nyt voi sanoa? Ja Rafikin jutut, aivan parhaita. Scaria ei tietenkään saa listasta unohtaa, ei sitä kerta kaikkiaan voi inhota ihan niiin paljon.  ^^

"Kun minä olen kuningas, mikä sinä olet?"
"Vanha ja raihinainen."

Musiikit. Aivan loistavia. Oikeastaan kaikki, mitä niistä nyt voisi sanoa, on jo täällä sanottu.

Toisen ja kolmannenkin elokuvan olen jo nähnyt. Toinen oli aika hyvä, otettuna huomioon, minkälaisia jatko-osia Disneyltä yleensä ilmestyy. Mutta ei tällä toisella osalla oikeastaan mitään virkaa ollut, olipahan vain. Ei vedä millään vertoja ensimmäiselle osalle.
Kolmas osa... noh, sanotaanko, että minä en niin hirveästi pitänyt. Tulihan siinä vähän niinkuin selitetyksi asioita ja sitä rataa, mutta ei mitään sellaista, mikä minua hirveästi olisi kiinnostunut. Tuli vain katsottua, kun veli kerran sen nyt oli hankkinut. Hauskahan se joistakin kohdista oli, ei siinä mitään. Ei silti vain iskenyt.

Elruwen

• Ankeuttaja
Leijonakuningas
« Vastaus #35 : Huhtikuu 02, 2004, 17:06:38 »
Juuuu!! Voi, määhän rakastan sitä.. Timon ja Pumba. varsinkin 3(1½) on hyvä! Leijonakuningas Timonin ja Pumban näkökulmasta. ihanaa. ^^ Se on siis ihanasti toteutettu.. Mä on kattonu kamullani sen erikois jutun, en muista mikä se ihan oli.xD  Ja Sega- pelinä soon mahtava:D

Poissa Mc Puuhto

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Leijonakuningas
« Vastaus #36 : Huhtikuu 06, 2004, 20:12:17 »
Tämä kertonee aika paljon:

Yläasteen ysiluokalla (eli, voi ei, NELJÄ ja puoli vuotta sitten) minä ja kaverini katsoimme parin kuukauden ajan Leijonakuninkaan JOKA MAANANTAI jotain parin kuukauden ajan.
En kyllästynyt.

Sen seurauksena osaan nykyään monta (todella monta) kokonaista kohtausta ulkoa.

Ja rakastan leffaa edelleen. En tajua, miten Disney-leffa voi olla niin LOISTAVA. (Monet niistä ovat loistavia, ei siinä mitään, Notre Damesta tykkään KAIKKEIN eniten.) Pointtina siis, että kun ajattelee että piirretty elokuva puhuvista leijonista ja täynnä kliseitä - miten se voi olla niin hyvä, OIKEASTi hyvä?! Minä ja Muovi juuri puhuimme, että jos Disney-leffoista tehtäisiin näytellyt versiot, ne olisivat huonoja. Miettikää nyt.

Mutta siis, Leijonakuningas on kyllä ollut suuri osa elämääni. :D Rakastan sitä. Rakastan hahmoja. Rakastan musaa. Aaaaaa.

En voisi naida häntä! Hän on ystäväni!
-Jea, se olisi ällöä!

Hattara

• Ankeuttaja
Leijonakuningas
« Vastaus #37 : Huhtikuu 11, 2004, 23:48:28 »
Ehdottomasti yksi parhaista Disney-leffoista. Itselläni ei Leijonakuningasta ole, mutta vähintään kerran vuodessa pakotan kaverini (jolla siis se video on) katsomaan sen kanssani.

Kaikki savannin eläimet on toteutettu kerta kaikkiaan upeasti. Maisemat ovat todella kauniita. Loistavaa huumoria. Ja se musiikki. Minä rakastan sitä musiikkia. Musiikki ainakin on Disney-elokuvien parhaimmistoa, ellei peräti parhainta.

Hassua, olen aina pitänyt elokuvan hyeenoista, vaikka nehän niitä pahiksia oikeastaan ovatkin. Tavallaan olen aina pitänyt tarinan ilkeistä hahmoista (kuten loistavasti toteutetusta Scarista), heihin voi jollain tavalla samaistua.

Haluaisin todellakin nähdä dubbaamattoman version. Olisi hauska kuulla Rowan Atkinson alias Mr. Bean Zazuna.

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
Leijonakuningas
« Vastaus #38 : Huhtikuu 14, 2004, 20:12:08 »
Blaabaa ehkä spoilinkia joo jee.

Aaaah, Leijonakuningas on ehdottomasti yksi lempileffoistani kautta aikojen! Mikään piirretty leffa ei vedä vertoja tälle. Leijonakuninkaan suhteen olen täysin sokea, kuuro ja ehdoton. Osaan valehtelematta koko leffan repliikit ulkoa (kysykää vaikka kavereiltani, heiltä palaa kohta käämi), enkä epäröi jättää siteeraamatta sitä sopivissa tilanteissa. En edes viitsi arvuutella, kuinka monesti olen tämän nähnyt. Loistavasti piirretty, loistava dubbaus, mahtava musiikki, hulvattomat hahmot, opettavainen, hyvää huumoria... Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Vaikka voisihan sitä ajatella, että 'buuuu toi juonihan on ihan klisee wah wah', mutta saduissa hyvä-paha -asettelu tuppaa vähän sellaista olemaan.

Pidän valtavasti kaikista leffan hahmoista - on vaikeaa nimetä yhtä tai edes muutamaa ylitse muiden - mutta sanottakoon nyt kuitenkin ainakin Simba ja Timon. Timonin heitot ovat aivan uskomattomia, ne eivät jätä ketään kylmäksi. Pirkka-Pekan ääni sopii hänelle kuin nakutettu. Simban kasvutarina on hyvä, veikkaan että monet samaistuvat häneen ainakin siinä vaiheessa, kun Nala ystävällisesti muistuttaa häntä velvollisuuksistaan.

Sain viimeinkin nähtyä viime vuonna myös alkuperäisen version. Totta puhuakseni petyin. Osaksi voi vaikuttaa sekin, että olen kasvanut suomenkielisen version mukana, mutta kyllä ne englanninkieliset repliikit muutenkin kuulostivat kumman valjuilta ja innottomilta. Varsinkin Timon, joka on varsinainen tapaus PPP:n näyttelemänä. Jeremy Irons oli myös sangen karvas pettymys, tai sitten minulla oli liian suuret odotukset.

Jatko-osakin Leijonakuninkaasta on myös tehty, aye? Kuten jo aiemmin sanoin, olen maailman puolueellisin ja epärealistisin ihminen tämän leffan suhteen enkä katsoisi kakkosta kuin aseella uhattaessa. Jotain siinä oli Scarin pojasta (?!?! Scarin POIKA? Missä vaiheessa muka? Miten --? Nöööööy) ja tietysti Simban ja Nalan pennusta, olisiko ollut tyttö sitten. Tai sitten sukupuolet olivat toisin päin, aivan sama. Joka tapauksessa, minusta on pyhäinhäväistys tehdä Leijonakuninkaasta jatko-osaa, enkä varmasti ole ainoa, joka näin ajattelee. Ehkäpä siitä on siksi pidetty niin matalaa profiiliakin, kuka tietää. Jatko-osa taisi muutenkin ilmestyä suoraan VHS:nä.

Toivottavasti en ikinä kyllästy tähän leffaan.

//Muokkasin viestistä typerät hymiöt pois ja muutenkin fiksummaksi.

//Ai hitsit, en muistanut kaikkea yhdellä muokkauskerralla.

Nimittäin Se Alku. Nykyään itken joka kerran kuin maanis-depressiivinen, kun ensimmäiset soinnut kajahtavat. Jotenkin se värimaisema ja kappale ja kaikki on jotain aivan liian kaunista. En ymmärrä, miten saatoin katsoa sen pienenä ihan coolina. Olen tulossa vanhaksi o_O Muutenkin käsintehdyt piirretyt ovat nannaa tänä digitaalisena aikakautena. Snif.

Musiikki on muutenkin erinomaista, pakkohan siinä on aina hoilottaa mukana. Ainut biisi mistä en pidä on Tunnetko jo rakkauden/Can You Feel The Love Tonight. En vain tykkää, minusta se ei vain jotenkin sovi siihen. Liian siirappinen minun makuuni tai jotain. Teen vieläkin tuossa kohtauksessa samoja kiusaantuneita "ööööäääääähhhh" -ääniä kuin kymmenen vuotta sitten 8-vuotiaana :D

Niin, ja aion edelleenkin antaa tulevalle kissalleni nimeksi Simba, jos se on poika.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Poissa HKR

• Vuotislainen
    • http://www.hanna-kaisa.net
Re: Leijonakuningas
« Vastaus #39 : Huhtikuu 15, 2004, 22:06:34 »
Lainaus käyttäjältä: "jackie"
Erityisesti pidin Pumban dubbaus oli onnistunut... Oliko se Vesa-Matti Loiri, joka sen loi? En muista...

En nyt ole aivan varma mitä tarkoitat luomisella, mutta äänensä Pumballe antoi Pekka Laiho. :)

Leijonakuningas on parhain Disney leffa eikä parempaa tule.. ainakin niin uskon. :)
Parasta siinä on uskomattoman ihana musiikki, grafiikka ja tarina. :)

Poissa HKR

• Vuotislainen
    • http://www.hanna-kaisa.net
Leijonakuningas
« Vastaus #40 : Huhtikuu 15, 2004, 22:35:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Peetuli"
Tietääkö joku koska uusi painos elokuvasta Leijonakuningas- jylhäkallion ylpeys tulee myyntiin?

No tuota tuota.. Muistaakseni se tulee jenkeissä myyntiin 31.8.04 joten luulisin, että se tulee Suomessa sen jälkeen..
Toisaalta Ranskassa ja Hollannissa Jylhäkallion Ylpeys julkaistaan heinäkuun alussa joten se voisi olla Suomessakin mahdollista.  Norjassa kyseinen DVD julkaistaan jo kesäkuun alussa.. ehkä Suomi seuraa muitten pohjoismaitten aikataulua? Nämä on vain arvailuja... :)
Kuitenkaan Home Entertainmentin Filmclubin "tulevia julkaisuja" listassa ei Jylhäkallion ylpeyttä ollut vaikka he ovat listan laittaneet syyskuuhun asti. :(

Poissa Woldfine

• High Tea
  • Vuotislainen
Leijonakuningas
« Vastaus #41 : Heinäkuu 14, 2004, 11:46:39 »
Miksen ole kommentoinut? *raastaa hiuksiaan*

Totta tosiaan, tämä on yksi Disneyn tuotannut parhaista elokuvista. Tähän sisältyy niin paljon tunnetta, uskomatonta musiikkia ja työhön paneutumista. Uskomatonta.

Me saatiin siskon kanssa Leijonakuningas DVD:n juhlajulkaisu - tai mikä lie - ja itse elokuvan lisäksi lisämatsku on todella kiinnostavaa! On käsikirjoittajien ja ohjaajien kommentteja koko elokuvan ajan, on näytetty miten se on tehty, on kerrottu musiikista, on kerrottu sen työvaiheista. Vau. Siinä on ollut uskomaton työ. Lisäksi englanninkieliset alkunäyttelijät ovat toisella levyllä laulaneet "Hakuna Matata"-laulusta aina 20 sekuntia eri kieliksi. On suomi, Ruotsi, Zulu (paikka, missä elokuvan "tapahtumat" ovat.), Japani tai Kiina ja Ranskaa, Espanjaa... Ja Ruotsin kohdallahe laulavat vain "hakuna matata..." *räkäistä naurua*

Mutta. Vitsi, itkeekö kukaan muu aina, kun näkee kohdan, missä Mufasa kuolee? ;S Ja tiesittekös muuten, että Simba tarkoittaa (olikohansenyt) Zuluksi Kuningasta?

Scar: "Murhaaja."
Simba: "Ei, en ole!"

Oih. Nousee ihan tippa linssiin.

Zazu oli kyllä aivan ihana. Ainakin alussa. No, olihan se lopussakin. Mitä muuta voisin sanoa? Ilmiömäinen elokuva, tekee elokuvahistoriaa, mutta miten, en tiedä. Mielestäni kaikki kohtaukset olivat taidolla toteutettu, ja elokuvasta näki, että siihen oltiin panostettu, tosiaan.
This sentence is is Spanish when you are not looking.

Lonely

• Ankeuttaja
Leijonakuningas
« Vastaus #42 : Heinäkuu 14, 2004, 20:45:34 »
Tämä leffa on lempparini piirretyistä. Siinä on kyllä kaikki hienoa.
Upea musiikki, hienot maisemat ja kaikki muut. Itsekin pystyn katselemaan leffaa monta päivää enkä pitkästy ikinä.
Tulee aina tippa linssiin siinä kohdassa kun Mufasa kuolee,,,
Osaan monta kohtausta ulkoa ja kaikki laulutkin. Joskus ne soi päässä.
Tätä elokuvaa voisi ylistää kyllä loputtomiin.
*alkaa hyräillä elämän tie laulua*

Akatora

• Ankeuttaja
Leijonakuningas
« Vastaus #43 : Syyskuu 23, 2005, 09:28:18 »
Siis leijona kuningas on aivan ihana leffa. Mulla on kaikki kolme leffaa videona, mutta haluisin ne dvd:lle ja varmaan ostankin ne dvd:t jos joulun alla jostain löydän. Miusta se on niinkoskettava leffa yhtä koskettavaa disneyn leffaa en oo ikuna kattonu. Toivottavasti saan ostettua ne dvd:t

alcor

• Ankeuttaja
Leijonakuningas
« Vastaus #44 : Syyskuu 23, 2005, 14:55:10 »
Ooh i love it!<3 ehe. Jooh. Katsoin muuten juuri viime viikonloppuna. Timonin ja Pumban jutut tosiaankin ihania (*Pumba: Ooksä ikinä miettinyt mitä noi kirkkaat pisteet on tuolla ylhäällä? Timon: Pumba, mä en mieti, mä tiedän. Pumba: Jaa, mitä ne on? Timon: Tulikärpäsiä. Ja ne on tarttunut tohon suureen, isoon, siniseen, mikä se nyt on? Pumba: Voi jehna. Mä aina luulin että ne on palavia kaasupalloja miljoonien kilometrien päässä. Timon: Pumba. Sä olet liiaksi keskittynyt noihin kaasujuttuihin* Wirn). Ehe. Joo. Ja sit se tarinana on aivan mahtava, kauniisti piirretty ja hienoa musiikkia *huokaus* Tahtoo Afrikkaan!

Joka tapauksessa. Suomenkielisessä versiossa äänet sopivat roolihahmoille ERITTÄIN hyvin *aplodeeraa* ja hahmot ovat ihanan tarkasti mietittyjä ja erilaisia. Scar rocks;) (*Simba: Kun minä olen kuningas, mikä sinusta tulee? Scar: Vanha ja raihnainen*) Hellyyttävä, värien täyteinen leffa, jota rakastan. Ei huonoa sanaa Leijonakuninkaasta paitsi että jatko-osa huono. Ei ollenkaan kiva. Circle of life on hyvä tunnelmannostattaja heti alkuun. Itkettää vaan joka kerta, kun Mufasa kuolee, vaikka siihen kuinka varautuu. Törkeää käsikirjoittajan vallan väärinkäyttöä! Kamalaa.

Luftalarm

• Ankeuttaja
Leijonakuningas
« Vastaus #45 : Syyskuu 23, 2005, 17:54:58 »
Awww, Leijonakuningas! Aikojen paras Disney-elokuva, jota on todellakin tullut katseltua ja paljon( vielä joku surun päivä VHS:n nauha menee poikki ). Kuunneltua on myös tullut ihan mukavasti; latailin ykkösosan laulut englanniksi juuri päivä pari sitten koneelle. 'Circle of life' ja 'Be prepared' ovat suosikkejani. Muutkin leffan laulut ovat todella upeita ja ovelasti sisälletty tarinaan. Minulla ainakin tulee sellainen tunne, että normaalistikin ihminen voisi pistää lauluksi kesken kertomuksensa. Suomenkielinen versio ei ole hävettävä, vaan päin vastoin työssä on onnistuttu mainiosti. Scar, Zazu sekä Timon ja Pumba ovat parhaita hahmoja. Hyeenoilla on myös hyvin hilpeitä juttuja. ^-^

Jatko-osista en ole liiemmin pitänyt. Kolmosen omistan, mutta se ei kestä kovinkaan monia katselukertoja vitsien menettäessä hauskuttavuutensa. Jylhäkallion ylpeys -elokuvasta en kehtaa sanoa mitään, sillä jätin sen katsomisen puolivälissä. En siis ihan lämmennyt sille.

Tietääkö joku muuten, saiko niitä suomenkielisiä lauluja kasetilla/CD:llä elokuvan ilmeestymisen aikoihin? Olisi nimittäin kovin mukava löytää sellainen aarre.

Poissa Linnea

• Vuotislainen
Leijonakuningas
« Vastaus #46 : Syyskuu 25, 2005, 20:08:31 »
Oih, Leijonakuningas on ehdottomasti paras Disneyn animaatio ikinä. On ihme, jos joku ei tätä elokuvaa ole nähnyt. Tai vielä pahempaa; jos ei pidä siitä.

Minä ainakin rakastan tätä elokuvaa. Muistan kun pienenä aina leikittiin tätä. Elokuva oli katsottu kaverini kanssa moneen kertaan ja vuorosanat osattiin ulkoa. (Ja kyllä ne ovat vieläkin tuolla jossakin aivojen sopukoissa tallella.)

Elokuva itketti sekä nauratti minua ja itkettää ja naurattaa vieläkin. Mufasan kuolema oli surullisinta koko leffassa. Silloin aina itketti. Se oli liian surullista katsottavaa. Onneksi pian tapahtuman jälkeen Timon ja Bumba tulevat piristämään tunnelmaa. Nämä kaksi veijaria ovat ehdottomasti meidän perheen suosikkeja. Varsinkin isä piti näistä ja pitää edelleenkin.  Joskus vieläkin saattaa ruokapöydässä tulla yhtäkkiä kommentti: "Limaista, mutta maukasta!" :)

Elokuvassa ihanaa ovat laulut. Tuo 90-luku oli sitä aikaa, kun laulut osattiin kääntää suomeksi erittäin hyvin ja niistä tuli uskottavia. Harmi vain ettei niin ole enää. Pienenä suosikkini oli ehdottomasti I can wait to be a king. En nyt muista sitä suomenkielistä nimeä. :)

Bumba sanoo Simballe: "Sä melkein kuolit."
Timon: "Mää pelastin!"
Bumba röhkäisee.
Timon: "No Bumba autto." Lisää pian: "Vähän."
Kind of dumb with her finger and her thumb
In the shape of an "L" on her forehead

Mithriel

• Ankeuttaja
Leijonakuningas
« Vastaus #47 : Syyskuu 26, 2005, 15:25:13 »
Voi...

Leijonakuningas on paras piirretty minkä olen ikinä nähnyt. Eniten pidin kyllä siitä ykkösestä, mutta ei muitakaan voi moittia. Ja ne laulut sitten? Todella ihania ja vieläpä sopii hyvin tarinaan.

Aina kun katson Leijonakuningas ykköstä, rupee itkettämään. Se on kuvattu niin koskettavasti ja ihanasti. *sniif* Leijonista tuli lempieläimiä heti kun katsoin tämän. Tosin se oli sitä lapsuutta..

Ja vaikka tämä(kin) on suomeksi dubattu, tälläkertaa se ei haittaa. Nimittäin tässä se on jotenkin tehty huolella ja niin ihanasti. Muiden piirrettyjen dubbaukset vaan samalla tavalla, niin johan alkaisi tapahtua.

Leijonakuningas on ykkönen

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
Leijonakuningas
« Vastaus #48 : Syyskuu 28, 2005, 14:16:22 »
Leijona kuningas ja Disneyn klassikot yleensäkin ovat ihan parhaita ja lemppareitani. ^^
Aladdin on kylä ihan paras, mutta jos nyt pysyn aiheessa. :>

Ostin leijonkuningas, olikos se nyt juhlajulkaisu dvd:n kun video on jo aika huono kuntoinen, isukin mielestä se on rahantuhlausta, kun se kerran on meillä jo. Ei minusta, tahdon katsoa noita jellonia vielä useamman vuoden, tai vuosikymmenen ;)

Leijonakuningas on hauska, koskettava ja surullinen. En tiedä miksi Disneyn täytyy olla yleensä aina tappamassa jotakuta, harvemmin kylläkin kuolee hyvis. Bumba ja Timon on kyllä aika veijareita siellä "poikamies boxissaan" :D Bumba keksii jotain ja Timon omii ne itselleen, koska Bumba on ehkä vähän tyhmä :>
Simba on kyllä ihan fiksu kaveri, vaikkka vähän villi lapsena onkin, niin ja aikuisena myös :p
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Sydney

• Ankeuttaja
Leijonakuningas
« Vastaus #49 : Syyskuu 30, 2005, 17:22:09 »
Heh, leijonakuningas on ehkä ihanin leffa ikinä :) En ole nähny sen kuin enkuksi, pitäis ehkä joskus katsoa se suomeksi, mutta toistaseksi en ole uskaltanut... pelkään että kuvani siitä leffasta särkyy, nii ntyhmältä ku se kuulostaakin.  Mutta tosiaan, jos on DVD niin on hauska katsoa niitä eri dubbauksia- viimeksi katsoin Pocahontaksen ruotsiksi, ja dubbaus oli mielestäni toteutettu niin paljon paremmin kuin suomeksi... ja se arja korisevan (?) laulu pocahontaksessa on jotain niin karmivaa :DD kun taas ruotsinkielisessä se nainen laulaa melkee nätimmin ku alkuperäsessä... sori meni vähän offtopiciksi!