Kirjoittaja Aihe: Lemon Demon  (Luettu 322 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa pöllö

• <3 pulu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Lemon Demon
« : Joulukuu 25, 2007, 00:50:35 »
Jo pitkään olen etsinyt topiccia Lemon Demonista, mutta kerran sitä ei missään näy eikä kuulu (tai sitten ole kuuro ja sokea) niin pitää kai tehdä itse.

Neil Cicierega on Kingstonissa Yhdysvalloissa asuva monitaituri, joka on ollut mukana monissa erilaisissa musiikkiprojekteissa. Tuorein tapaus tällä hetkellä on Lemon Demon, jonka Cicierega perusti alkuvuodesta 2003. Kappaleet ovat hyvin erilaisia keskenään ja niitä kuunnellessa on helppo huomata Cicieregan kehittyminen laulajana ja lauluntekijänä. Omilla huonoilla musiikintunnistustaidoillani en osaa Lemon Demonin musiikkia laittaa mihinkään genreen, mutta sivuillaan (www.lemondemon.com) Cicierega on kuvaillut sitä näin: “catchy sing-along music with odd style changes and surreal lyrics” , joka suomeksi käännettynä tarkoittaa kutakuinkin ”tarttuvaa, mukana laulettavaa musiikkia outojen tyylin muutosten ja epätodellisten sanojen kera”.

Lemon Demonilta on tullut erikokoisia ja näköisiä julkaisuja vuosien mittaan, joista uusin on Dinosaurchestra (2006). Cicierega on myös lupaillut vuoden 2007 aikana ilmestyväksi uutta levyä, mutta vuosi alkaa lähennellä loppuaan eikä muuta ole kuulunut kuin Knife fight, jonka voi ladata Lemon Demonin sivuilta. Satunnaisilla keikoilla Cicieregan apuna toimivat bassoa soittava Alora Lanzillotta ja kitarassa Charles "Chooch" Sergio.

Monikaan ei tunne Lemon Demonia tai Neil Cicieregaa, mutta Potter-fanien keskuudessa vähän enemmän tunnettu Potter Puppet Pals on myös Cicieregan käsialaa. Potter-aiheiset käsinukke-esitykset ovat niittäneet suosiota ympäri maailman. Cicierega on tunnettu myös muista videoistaan ja miestä pidetään yhtenä animutation-animaatiotyylisuunnan kehittäjistä ja keksijöistä. Cicieregan videoita, niin tavallisia kuin animutation-tyyppisiä löytyy pääasiassa YouTubesta, eli kannattaa käydä katsomassa.

Paljon asiaa on siis vähän päälle kaksikymppisen miehen elämään jo tähän mennessä mahtunut, mutta kaikista animutationiin yms. liittyvistä faktoista en ole sataprosenttisen varma. Niin olen lukenut ja ymmärtänyt, mutta mieli voi tehdä joskus tepposia. Korjatkaa jos olen väärässä. Se on ainakin varma että minuun Lemon Demonin musiikki kolahtaa täydellisesti! Musiikki on leppoisaa ja todellakin mukaansa tempaavaa ja mukana laulettavaa. Hyviä biisejä on paljon ja yhtä hyvää on hankala nostaa esille. :j

Eli onko ketään muita jotka pitää...tai sitten ei, eli ihan vapaata kommenttia ja keskustelua aiheesta.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2007, 18:18:45 kirjoittanut pöllö »
syön sun pään.