Kirjoittaja Aihe: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?  (Luettu 69186 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

jääkuningatar

• Ankeuttaja
Vs: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?
« Vastaus #25 : Marraskuu 14, 2007, 21:40:17 »
En tosiaan puuskupuhiin. Enkä korpinkynsiin. Hirveen vaikee selittää, miksi... jotenkin ne on niin tylsiä, sellasii neutraaleita, niiden tuvilla ei ole mitään muita tupia vastaan, tai muilla niitä vastaan, kun taas Rohkelikot ja Luihuiset on jatkuvasti toistensa kimpussa :D Ehkä haluaisin olla Luihuinen, ne on jotenkin "kovia" ja sellasia mystisiä pimeän taikuuden kannattajia.. toisaalta Rohkelikko taas on mukavan rehti tupa ^^ nojoo, tästä kävi ilmi ainakin mihin en haluaisi :D

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • + The Song of Life +
« Vastaus #26 : Marraskuu 15, 2007, 10:25:36 »
Ilman muuta Puuskupuh olisi minulle se kaikkein vähiten mieluisin. Minusta löytyy kyllä kaikkien tupien positiivisia ja negatiivisia piirteitä, mutta eniten minussa on aina ollut sitä Luihuista, ja todennäköisesti tulee aina olemaankin. Nyt mun pitää ikävä kyllä keskittyä ainoastaan niihin negatiivisiin Puuskupuh-stereotypioihin, koska muuten tästä ei tule yhtikäs mitään.

Olen kaikkea muuta kuin sellainen hiljainen, näkymätön hissukka, joka on aina huonoin kaikessa ja jolle parhaansa tekeminen on tärkeintä, viis siitä onnistuuko vaiko ei. Parhaansa pitää tehdä mutta myös onnistua siinä. Jos ei onnistu, isketään päätä seinään niin kauan että käy selväksi mikä oli vikana ja mikä voidaan tehdä ensi kerralla paremmin niin, että onnistutaan. Eikä vain ajatella, että no, teinpähän ainakin parhaani. Voi oksetus. Ihmisille pitää tietysti olla kiltti, muita ei saa kiusata ja konflikteja vältellään viimeiseen asti, mutta ilkeäkin saa ja pitää olla jos se auttaa minua itseäni tai jotakuta toista selviämään tilanteesta. Sädekehän kiillottelua ja huonosti oleviin asioihin tyytymistä en kerta kaikkiaan siedä.

Jeps.
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #27 : Marraskuu 15, 2007, 10:38:13 »
En tosiaan puuskupuhiin. Enkä korpinkynsiin. Hirveen vaikee selittää, miksi... jotenkin ne on niin tylsiä, sellasii neutraaleita, niiden tuvilla ei ole mitään muita tupia vastaan, tai muilla niitä vastaan, kun taas Rohkelikot ja Luihuiset on jatkuvasti toistensa kimpussa :D

Itseasiassa minusta tuntuu, että korppareilla ja puksuilla on kyllä jotain hampaidenkoloissansa muita tupia kohtaan. Varsinkin korpinkynsillä luulisin olevan, sillä Rohkelikkohan potterkirjoissa on ollut se tupa, joka on joka vuonna voittanut tupamestaruuden, ja miksi? Koska Potterin poika sattuu olemaan rehtorin suosikki (yritän samaistua korpinkynsien vihaan ;)) kun korpparit taas tekevät kovasti työtä opiskelussaan, joka (korpinkynsien mielestä) on se koulun perustavoite. Miksi muutenkaan koulussa oltaisiin kuin opiskelun takia? Ja siksi korppareilla varmaan on pienoista rohkelikko vihaa takataskussaan, kun Rohkelikko tuntuu voittavan tupamestaruuden, vaikkei heillä ole kuin yksi hyvä oppilas :P

Itseasiassa Rohkelikko on tupa, jossa vähiten haluaisin olla. Opiskelu (korpinkynnet), yhteisöllisyys (luihuiset) ja ahkeruus (puuskupuh) ovat hyveitä, joita minä henkilökohtaisesti kannatan, mutta rohkelikkojen rohkeus tuntuu ainakin tämän sukupolven aikana kanavoituvan lähinnä ärsyttävään ylimielisyyteen. Siis sellaiseen ME olemme Rohkelikkoja ja saamme rikkoa sääntöjä näkyvästi eikä kukaan puutu siihen. Luihuiset sentään rikkovat sääntöjä salassa ja siksi niihin ei puututa, mutta sitten Harry menee rikkomaan sääntöjä ja pääsee kuin koira veräjästä. Sitäpaitsi rohkelikot tuntuvat olevan vähän turhan hajanainen tupa, siis kun luihuisilla on kuitenkin tiivis yhteisöllisyys tuvassaan, mutta rohkelikot ovat rohkeita yksin.
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #28 : Marraskuu 15, 2007, 20:54:10 »
Voisin tähän lainata sivun yläreunata Tuulikeijun viestin lähes kokonaisuudessaan, sillä se sisältää lähes kaikki perusteluni sille, miksi en haluaisi kuulua luihuiseen. Minulla on ehkä tietynlaisia ennakkokäsityksiä ja yleistyksiä ko. tuvasta. Fakta kuitenkin on, että lähes kaikkia tuvan asukkaita on kuvattu jollain tavalla ilkeiksi. En tietenkään usko, että kaikki voivat olla ilkeitä, mutta kuitenkin. Heillä on hyvä yhteishenki, jota arvostan, mutta siinä se sitten lähinnä onkin.

Muissa tuvissa ei olla niin "ilkeitä" ja en usko, että viihtyisin luihuisten oleskeluhuoneessa. Minä kun tykkään olla korkealla maan päällä ja nähdä aurinko ja taivas ja kaikki sellainen.... Ja etenkin rohkelikkojen oleskeluhuoneesta olen saanut niin ihanan viihtyisän kuvan. JA minä pidän punaisesta. Vaikka ei noita muita oleskeluhuoneita ole ihan kauhean paljon kuvailtu..

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Sirii

• Frábært!
  • Vuotislainen
  • Regulusfani
« Vastaus #29 : Marraskuu 16, 2007, 23:04:36 »
Jaan tämän ajatuksen kahtia: 1) Tupa johon en haluaisi joutua tällaisena, joka nyt olen, ja 2) tupa jonka vaatimia ominaisuuksia en haluaisi.

1) En todellakaan haluaisi tällaisenaan joutua rohkelikkoon, sillä en koe olevani kyllin rohkea, joka johtaisi alemmuuskompleksiin jota en kestäisi. En myöskään ehkä haluaisi joutua Korppareihin, sillä sielläkin tulisi alemmuuskompleksi, koska tuskin olisin ihan tarpeeksi viksu sinne. Tai saattaisin ollakin, mutta koska olen laiska ja hieman epämääräinen keskittyjä, en varmaan pärjäisi koulussa kovin hyvin, ja kun olisin ympäröitynä ihmisillä, jotkaolisivat minua parempia... hrr! Luihuissa todennäköisesti kyllä pärjäisin ainakin jotenkuten, tosin ei sinnekään olisi herkkua joutua. Mutta puuskuissa en todellakaan pärjäisi. En ole avulias, en ahkera jne. jne. Minut kyllä varmaan hyväksyttäisiin siellä porukkaan, mutta silti... Ei puuskuihin tällaisena.

2) Sitten se tupa, jonka vaatimia ominaisuuksia en haluaisi. Eli en haluaisi olla sellainen, joka joutuu luihuun tai rohkelikkoon. Jotenkin nämä kaksi aina rinnastan samankaltaisiksi, paitsi että rohkelikot ovat hyviksiä, luihut pahiksia jne. Mutta siis muuten hyvinkin samanlaisia. Ehkä kuitenkin vähiten tahtoisin olla sellainen, joka luihuisiin tökätään, sillä vaikka kierossa mielessäni tahdonkin kasvaa kieroksi, viekkaaksi, omanedun tavoittelijaksi... Jossakin syvällä sisimmässäni tahdon silti olla ihan vain hyvä ihminen. Ja tahdon että minusta tykätään. Joten siis en haluaisi näin ollen luihuun tältä kantilta.

(No lol, kuulostaapa aika tekopyhältä.)

Jotenka siis, näin ollen, ei enempää sanottavaa, toivon että saitte ajatuksen kiinni. Ei puuskuun ykköskantilta, ei luihuun kakkoskantilta.
Ég á heiminn! :}

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #30 : Marraskuu 19, 2007, 06:42:27 »
Mielenkiintoinen kysymys, täytyy myöntää.

Olen aina ollut sitä mieltä, etten sovi minkään tuvan tunnuspiirteisiin. Tai paremminkin minulla on vähän jokaista, mutta ei mitään paljoa. Mikään tupa ei vain ole ikinä tuntunut minulle 'siltä oikealta'.

Rohkelikko painottaa nimensä mukaisesti rohkeuteen. Minä taas olen aikamoinen arkajalka, täytyy myöntää. Pelkään helposti kaikkea hämähäkeistä haamuihin. Pelkään itseni ja muiden puolesta. Ainakin normaalielämässä. Mutta kuten ensimmäisestä kirjasta muistamme, rohkeuttakin on monenlaista. Joka tapauksessa, kuten joku jo aiemmin sanoi, rohkelikoilla on liian.. teennäisen puhtoinen maine.

Korpinkynsi on tupa johon haluaisin kaikista eniten. Teorisointia, keskusteluja kaikesta mahdollisesta.. se on sitä jotain, mitä rakastan. Minulla ei vain ole ikinä ollut minkäänlaista motivaatiota koulunkäyntiin kuin tiettyjen aineiden osalta. Mutta riittäisikö se? Jos voisin päästä Tylypahkan kaltaiseen kouluun, olisin niin onneni kukkuloilla, ettei motivaationpuutteesta olisi enää hajuakaan. Rakastan väitellä, kehittää teorioita, viilata pilkkua. Varsinkin, jos kysessä on aihe, josta olen kiinnostunut (lue: Potterit). Ellei koulumenestys tulisi tielle, haluaisin tänne.

Puuskupuh on tuvista jätetty eniten omaan varjoonsa. Se on myös se tupa, johon kaikkein todennäköisimmin pääsisin. Ahkeruutta lukuun ottamatta kuvastan täydellisesti puuskupuhin perusluonnetta. *huokaus* Minä vain satun inhoamaan kelta-musta -yhdistelmää ..enkä halua, että minua erehdytään pitämään Saipa-fanina.

Luihuinen on tuvista kaikkein pahamaineisin. Tämä johtuu pääasiassa siitä, että Potterit on kirjoitettu Harryn näkökulmasta. Mutta luihuseen minä en silti pääsisi vaikka haluaisinkin (mitä vaaraa ei kylläkään ole). Minä en kaipaa valtaa, en voimaa. En halua tavoitella omaa etuani. Oveluudesta pidän niin kauan, kuin se on hyväntahtoista. Voin silloin tällöin leikitellä ajatuksella olevani luihuinen, mutta tiedän, että se on tupa, johon en haluaisi enkä myöskään voisi päästä, kävi miten kävi.

-Jén
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Poissa suppilovahvero

• piimämörkö
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyHowl140
« Vastaus #31 : Marraskuu 21, 2007, 12:59:11 »
Itse olen aina ajatellut että en haluaisi missään tapauksessa olla puuskupuh. En tiedä mistä moinen ajatus tulee...Puuskupuhit jäävät kirjoissa jotenkin taka-alalle, eikä heistä kerrota aivan niin paljon kuin muista tuvista. Luihuinen ja Rohkelikko tietenkin ovat eniten esillä, ja en panisi pahakseni vaikka joutuisin Rohkelikkoon, mutta luihuisen tyypit kuulostavat jotenkin siltä, etten tulisi heidän kanssaan toimeen. Sinnekään siis ei :D

Korpinkynnethän eivät ole ainoita jotka Lunaa kiusaavat. Ainakin sen käsityksen olen saanut. Lunaa kiusataan hänen erilaisuutensa vuoksi ja sitä tekevät myös mm. Draco Malfoy kavereineen. En pitäisi korpinkynttä niin pahana, ehkä se olisi jopa sopiva itselleni.

Mutta kysymyshän kuului mihin tupaan EN halua,vastaan luihuinen ja puuskupuh, ilman sen kummempia perusteluja B>

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #32 : Marraskuu 21, 2007, 15:09:24 »
Luultavasti en haluasis kuulua Luihuisiin. Tämä ei johdu siitä, että he ovat aina kirjoissa Harryn näkökulmasta ääliöitä ja pahiksia vaan siitä että en vain ole sen luontoinen, olen kiltti ja ahkera en mitenkään hirveän ovela. Testien mukaan kuuluisin Puuskupuhiin ja yleensä vähiten Luihuiseen. Ehkä haluaisin Rohkelikkoon, mutta en sisäistä itseäni kovin rohkeana, tämä syy miksi haluaisin sinne on varmaan se että Weasleyt on kaikki ollut sielä ;) Mutta olen monissa paikoissa, jossa on kysytty että mihin tupaan kuuluisi vastannut Puuskupuh. Toinen vaihtoehto olisi tietty Korpikynnet, kun tälläinen nipo olen, mutta mutta...
Eli vastaukseni on Luihuinen, koska en omaa paljon taitoja, joita heiltä vaaditaan.
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Owlis

• Pikkuficcari
  • Vuotislainen
« Vastaus #33 : Marraskuu 23, 2007, 22:45:40 »
Tämä on kyllä erittäin mielenkiintoinen kysymys. Minä en ole missään vaiheessa ollut oikein varma mitä mieltä olen koko tupasysteemistä. Tällainen raaka neljään jaottelu kun nostaa pintaan pahoja stereotypioita niihin kuuluvista ihmisistä, kuten tämänkin keskustelun viesteistä käy ilmi. Loppujen lopuksi eri tupien ihmiset kun varmaan ovat melko lähelläkin toisen tuvan ihmisiä. Toisaalta taas ihminen viihtyy usein kaikkein parhaiten sellaisten ihmisten seurassa, jotka ajatusmaailmaltaan ovat itseä lähellä. Tällöin ehkä yhdessä eläminen ja opiskelu on helpompaa ja varmaan se on yksi syy tällaiselle jaottelulle.

Mutta nyt poikkesin jo aiheesta.

Kysymys on perin hankala, sillä aina aikaisemmin olen miettinyt mihin tupaan haluaisin kuulua, enkä niinkää sitä mihin en. Jokaisen tuvan peruspiirteet kun ovat pienissä määrin hyviä ominaisuuksia mutta liiallisuutena jo ongelma (tästä esimerkkinä vaikka nuoren rohkelikko Dumbledoren ylevät ajatukset suuremmasta hyvästä). Ihanne minässäni on nimittäin jokaisen tuvan ominaisuuksia sopivina annoksina: kiltteyttä ja suvaitsevaisuutta (puuskupuh), rohkeutta ja urheutta (rohkelikko), viisautta ja älyllistä ongelmanratkaisutaitoa (korpinkynsi), yhteisöllisyyttä ja oveluutta, terveellä tavalla myös itsekkyyttä (luihuinen).
Mutta tällaisena kilttinä älykkönä, millainen todellinen minä on, viihtyisin kuitenkin todennäköisesti parhaiten korpinkynnessä (johon testit minut tuuppaavat) tai puuskupuhissa. Rohkelikkojen ja luihuisten reippaus minusta puuttuu, joten varmaankin ne ovat niitä tupia joihin en tahtoisi.
Ficcejäni: Kyllä mä rakastin (Sirius/Remus), Aurinko ja kuu (Remus/Tonks) ja Veljeys (Regulus)

Poissa Interwise

• Luihu velmuttelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #34 : Marraskuu 24, 2007, 11:18:02 »
Puuskupuh. Jotenkin tullut sellanen ikävä mielikuva, että siellä on kaikki tohelot, ääliöt, hieman tukevammat ihmiset, täysin kyvyttömät yms. tunarit(anteeksi vain kaikille). Lisäksi Puuskupuh tuntuu jäävän aina taka-alalle ja viimeiseksi.. Lisäksi keltamusta ei oikein lämmitä.

Poissa Pau

• Hirnyrkki
« Vastaus #35 : Marraskuu 24, 2007, 12:59:12 »
Oikeastaan todella mielenkiintoinen kysymys, johon en osaa antaa kovin suoraa vastausta. Nuorempana ajattelin aina, etten haluaisi todellakaan kuulua Luihuiseen. Täällä oli (ja taitaa olla yhä? :D) paljon ihmisiä, jotka tahtoivat juuri tuohon kyseiseen tupaan ja ihmettelin aina, miten niin usea haluaa sinne. Nykyisin olen muuttanut mieltäni kovasti liittyen tuohon tupaan, mutta edelleenkään en sinne mieluiten menisi.

En oikein osaa sanoa, onko Luihuinen yhä se tupa, johon vähiten haluan, vai olisiko se Korpinkynsi. Toisaalta en voisi sietää Luihuisten itsekeskeisyyttä ja ilkeyttä, mutta myös Korpinkynsissä on piirteitä, joista en pidä. Tai oikeastaan pidän niistä piirteistä, mutten omista niitä. En ole koulun suhteen nykyisin kovin ahkera, enkä varmasti jaksaisi päntätä Tylypahkassakaan koko vuotta. Pidän myös Korpinkynsiä jollain tavalla melko koppavina, tiedä sitten mistä johtuu.
Luihuiseen minulla saattaisi olla enemmän oikeanlaisia piirteitä, mutta sinne taas ehkä kuitenkin tahdon vähemmän. Korpinkynteen taas toisaalta menisin mieluummin, mutten tunne lainkaan kuuluvani sinne (tosin en tunne kuuluvani Luihuisenkaan, että ei sen puoleen). Anteeksi, olen sekava. :'D

Taidan kuitenkin sanoa Korpinkynsi. En haluaisi olla siellä sen takia, etten tuntisi oloani kotoisaksi ja samanlaiseksi kuin muut. Tietenkään ei tarvitsekaan olla samanlainen, mutta liika erilaisuuskin kuitenkin alkaisi varmasti ahdistamaan. Tuntisin oloni siellä varmasti liian huonoksi, kun en pärjäisi yhtä hyvin kun muut. Luihuisten kanssa löytäisin varmaan joitain yhteisiä piirteitä, tai ainakin pääsisin heidän ryhmähenkeensä mukaan. Olen aina pitänyt Luihuisten yhteishenkeä hyvänä, en jotenkaan osaa kuvitella heidän nälvivän toisiaan. He ovat kyllä itsekeskeisiä, mutta luulen että se piirre yhdistääkin heitä melko hyvin. Krhm, todella ristiriitaista, mutta näin ajattelen.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2007, 22:02:35 kirjoittanut yhyy »
Kusipäistä suloisin.
yhyy -> Pau

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #36 : Marraskuu 24, 2007, 22:00:15 »
Minullekin tupa missä en ikinä pärjäisi olisi luihuinen. Minä olen ylikiltti-ihminen. Jos satun hiemankin vahingossa loukkaamaan jotain ihmistä, pyydän lähes kahden sekunnin päästä anteeksi. Minua on kuvattu sosiaalitädiksi ja ehkäpä liian yliempaattiseksikin. Inhoan ihmisissä itsekkyyttä, ilkeyttä, pätemistä, ylimielisyyttä. Kaikista kamalinta on sellainen piirre ihmisessä, että hän tuntee mielihyvää siitä, että saa haavoitettua toista henkisesti tai fyysisesti. Itse en siis luihuisissa pärjäisi varmaan päivääkään. En vain omista luihuisten ominaisuuksia. (tupatestikin kertoi jotain 98% puuskupuh)

Korpinkynsiläisten kanssa saattaisin tulla toimeen, mutta en koe itseäni mitenkään älyköksi. Voisin tuntea siellä itseni jotenkin tosi tyhmäksi. Rohkelikkokin tuntuu minulle vieraalta ajatukselta. En vain koe itseäni erityisen rohkeaksikaan. ^^ :>

Kummastuttaa tuo ihmisten puuskuihin suhtautuminen! :> Kuten joku on ehkä aikaisemmin muistaakseni todennut, muistakaa ihmiset Cedric! Vai että kaikki tohelot ja torvelot joutuu sinne.;> Ymmärrän kyllä suhtautumisen, sillä viisasten kivessähän annettiin puuskuista vähän sellainen kuva.

En tosiaan puuskupuhiin. Enkä korpinkynsiin. Hirveen vaikee selittää, miksi... jotenkin ne on niin tylsiä, sellasii neutraaleita, niiden tuvilla ei ole mitään muita tupia vastaan, tai muilla niitä vastaan, kun taas Rohkelikot ja Luihuiset on jatkuvasti toistensa kimpussa :D
Mitä vikaa siinä on, että ei ole ketään hampaan kolossa? Tämä ei ymmärrä. ;>

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #37 : Joulukuu 21, 2007, 17:25:21 »
Paha kysymys. Sanotaanko näin, että Luihuiseen, vaikka oikeastaan se olisi käynytkin. Olisihan se mukavaa olla välillä ilkeä, paha ja sellainen, niin, että muut ymmärtävät sen, koska ajattelevat: "ei se voi sille mitään, se on Luihuisessa". Mutta silti, se porukka on mielestäni inhottavaa ja räjähtäisin jos joutuisin siihen tupaan, ja jos olisin siellä sellainen niin kuin olen.

Sitten tulee Puuskupuh. Tuvassa ei sinänsä ole mitään vikaa minun mielestäni, se vaikuttaa mukavalta porukalta - ja mukavalta oleskeluhuoneelta. Silti joutuisin kiusauksen alaiseksi, että Puuhkupuhissa on kaikki, jotka ovat liian tyhmiä Korpinkynteen, liian kilttejä Luihuiseen ja liian pelkureita Rohkelikkoon.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2010, 19:37:32 kirjoittanut Tomataro »
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Chockladcream

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Joulukuu 28, 2007, 20:12:09 »
Dodii, onhan tuota kysymystä mietitty kerran jos toisenkin. En haluaisi ikimaailmassa kuulua Luihuiseen, koska en tykkää olla ilkeä : D se kuulostaa ehkä oudolta ja yksinkertaiselta, mutta kun muutamaan kertaan miettii, niin ei Luihuinen kuulosta oikein kutkuttavalta. Parempaa vastausta en osaa antaa, yksinkertaisesti en vain haluaisi kuulua Luihuiseen, koska en ole sellaista pahaa ja ilkeää ihmistä.

Minun tupani voisi olla Rohkelikko. Tai Puuskupuh.

-chockladcream- 

Poissa Mega

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #39 : Joulukuu 28, 2007, 20:17:38 »
Onhan se kiinni kaikenlaisesta, ilmapiiristä, ja sen sellaisesta ja usein on tullut mietittyä.
Aina on ollut selvä, että Luihuinen en ole, en viihtyisi siellä ja luonteenikaan ei oikein täsmää.
Rohkelikko vaikuttaa liian epätodelliselta, enkä oikeasti ole edes mikään (uhka)rohkea.
Lyhyt päättely; en haluaisi Luihuiseen.
Muuten siellä on liian itsekeskeistä porukkaa, ainakin sellaisen vaikutelman olen saanut, :-P

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #40 : Joulukuu 29, 2007, 18:08:54 »

Itseasiassa minusta tuntuu, että korppareilla ja puksuilla on kyllä jotain hampaidenkoloissansa muita tupia kohtaan. Varsinkin korpinkynsillä luulisin olevan, sillä Rohkelikkohan potterkirjoissa on ollut se tupa, joka on joka vuonna voittanut tupamestaruuden, ja miksi? Koska Potterin poika sattuu olemaan rehtorin suosikki (yritän samaistua korpinkynsien vihaan ;)) kun korpparit taas tekevät kovasti työtä opiskelussaan, joka (korpinkynsien mielestä) on se koulun perustavoite. Miksi muutenkaan koulussa oltaisiin kuin opiskelun takia? Ja siksi korppareilla varmaan on pienoista rohkelikko vihaa takataskussaan, kun Rohkelikko tuntuu voittavan tupamestaruuden, vaikkei heillä ole kuin yksi hyvä oppilas :P

Itseasiassa Rohkelikko on tupa, jossa vähiten haluaisin olla. Opiskelu (korpinkynnet), yhteisöllisyys (luihuiset) ja ahkeruus (puuskupuh) ovat hyveitä, joita minä henkilökohtaisesti kannatan, mutta rohkelikkojen rohkeus tuntuu ainakin tämän sukupolven aikana kanavoituvan lähinnä ärsyttävään ylimielisyyteen. Siis sellaiseen ME olemme Rohkelikkoja ja saamme rikkoa sääntöjä näkyvästi eikä kukaan puutu siihen. Luihuiset sentään rikkovat sääntöjä salassa ja siksi niihin ei puututa, mutta sitten Harry menee rikkomaan sääntöjä ja pääsee kuin koira veräjästä. Sitäpaitsi rohkelikot tuntuvat olevan vähän turhan hajanainen tupa, siis kun luihuisilla on kuitenkin tiivis yhteisöllisyys tuvassaan, mutta rohkelikot ovat rohkeita yksin.

Tämä keskustelu kertoo niiiiin paljon Vuotiksen sukupolven vaihdoksesta. Kolme vuotta sitten olisin ollut ihmeissäni, jos Miléna olisi ollut keskustelun ainoa, joka on sitä miltä, että Rohkelikko on se ehdoton EI. Olen täysin samaa mieltä Milénan kanssa tästä asiasta enkä oikeastaan voi lisätä mitään, koska kun yritin kirjoittaa jotain suurta ja kunnioittavaa herra Salazar Luihuista kohtaan, minulle tuli enemmänkin hilpeä kuin vakuuttava olo. Olen ehkä liian vanha tälle keskustelulle, vaikka tulen aina vannomaan Luihuisen nimeen, en nyt tosiaankaan pysty kirjoittamaan tähän sellaista vuodatusta, minkä olisitte saaneet vielä pari vuotta sitten.

Mutta Rohkelikko olisi ehdoton ei:ni kaikkine niine syineen, jotka valitettavasti jäävät nyt teiltä osittain kuulematta.

Voivoi, tähän kuuluisi kuuluisa läppä vankityrmistä ja krokotiileistä, joista kunnon korppari selviäisi vielä kotiin läksyjä tekemään. (nauran ihan tosi vedet silmissä itselleni: terkkuja Milénalle ja Thomasille!!!)
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

tuire

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Joulukuu 30, 2007, 19:14:25 »
Tämä on todella vaikeata. Joka tuvassa mättää jokin. Luihuset ovat ilkeitä, Rohkelikot liian itsevarmoja, Korpinkynnet liian... Tiukkoja ja julmia (vaikka itse olisinkin luultavasti Korppari) ja puuskupuhit jotenkin hitaahkoja.

Pitäisikö tässä ihan oma tupa perustaa:D * kääntää ajankääntäjää niin monta kertaa että on kulunut tuhat vuotta ja Tylypahkaa ollaan perustamassa*   * hyppää keskelle neljän noidan ja velhon piiriä juuri kun Rohkelikko luo lajitteluhattua*  *lisään huomaamattomasti neljän tuvan listaan vielä yhden*

Jaaa... Valmista tuli. Tervetuloa tupaani jonta nimi on loogisesti Vuotislainen :D Tähän tupaan ovat tervetulleita kaikki jotka ovat liian pelokkaita Luihuseen tai Rohkelikkoon, liian ilkeitä Puuskupuhiin ja liian kilttejä Korpinkynteen. Taai me olemme kilttejä, rohkeita, fiksuja, ovelia muttemme mitään liikaa ja erilaisia :D Tervetuloa!!!

Älkää pitäkö mua seonneena pliis! Saatoin mahdollisesti perustaa juuri oman ernu-tuvan mutta mä oon ihan terve:D
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 31, 2007, 16:51:47 kirjoittanut tuire »

Dylaine

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Joulukuu 30, 2007, 19:51:03 »
Tämäpä on vaikea kysymys. Olen samaa mieltä, että Luihuiset ovat hyvin lojaaleja toisilleen, mutta useimmat heistä ovat myös melko ennakkoluuloisia ja ahdasmielisiä. Koska kirjoissa esiintyvät luihuset ovat pääasiassa näitä ilkeitä oppilaita, jotka kiusaavat muita, Luihusen tupa on saanut "pahistuvan" maineen, vaikka kirjoissa esiintyvät luihuset ovat vain murto-osa kaikista tuvan oppilaista. Luihunen voisi olla ihan mukava paikka, sillä olen käsittänyt, että siellä on vahva yhteishenki. Sopisin hyvin heidän joukkoonsa, vaikka en varsinaisesti ole kiero tai ilkeä, enkä ainakaan puhdasverinen ;>
Korpinkynnestä en oikein tiedä. Ovatko siellä kaikki Tylypahkan hiket vai muuten vain sellaiset nokkelat oppilaat? Varmaan vähän molempia. Voisin siis mennä Korpinkynteenkin. Jostain syystä en kuitenkaan usko, että pääsisin sinne. Mutta jos olisin tarpeeksi viisas, olisihan se ihan kiva, jos muut olisivat älyllisesti suunnilleen samaa tasoa.
Rohkelikosta on tietysti jäänyt kaikille se kiiltokuvamainen vaikutelma, vaikka ei Rohkelikkokaan varmaan niin erinomainen tupa ole. Uskon, että sopeutuisin hyvin myös Rohkelikkoon. En sitten tiedä, kuinka urhea olen...
En haluaisi Puuskupuhiin, sillä olen saanut sen kuvan, että kaikki hiljaiset, tylsät ihmiset, joilla ei ole mitään muiden tupien hyveistä, menevät sinne. Eikö jossain Lajitteluhatun laulussa sanotakin, että Puuskupuhiin menevät kaikki loput, jotka eivät kelpaa muihin tupiin? Puuskupuhilla on mielestäni jotenkin ahdistava, ylireipas imago.   

Tervetuloa tupaani jonta nimi on loogisesti Vuotislainen :D Tähän tupaan ovat tervetulleita kaikki jotka ovat liian pelokkaita Luihuseen tai Rohkelikkoon, liian ilkeitä Puuskupuhiin ja liian kilttejä Korpinkynteen. Taai me olemme kilttejä, rohkeita, fiksuja, ovelia muttemme mitään liikaa ja ennen kaikkea erilaisia :D Tervetuloa!!!

Harmi, etten ole (omasta mielestäni) ernu. Muuten tulisinkin. :D

Pianissimo

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Joulukuu 31, 2007, 12:23:41 »
Tämä on itse asiassa aika mielenkiintoinen kysymys. Olen kyllä moneen kertaan miettinyt, mihin tupaan kuuluisin, mutta näin päin... Jännää.

Olen itse pitänyt itseäni aina Korpinkyntenä. Täällä aika harva vaikuttaa olevan korppari, mutta ei se mitään. Jotenkin sen tuvan elämänmeno vaikuttaisi minulle sopivalta, ja olen aina pitänyt älykkäistä väittelyistä, joita siellä luulisi olevan aivan riittämiin. En ole hikke (miellän "hikeksi" kotona koulukirjoihin uppoutuvat tapaukset), mutta osallistun oppitunneilla ja pärjään ihan mukiinmenevästi, joten silläkin saralla voisin olla korpinkynsi.

Puuskupuh vaikuttaa kovin ahkeralta ja työntäyteiseltä tuvalta, mikä ei ehkä sinänsä laiskalle luonteelleni sovi. Minulla on kuitenkin tuvasta myös kovin lojaali kuva - kaverit ovat kavereita joita ei muuten petetä. Tällainen lojaalius on piirre, jota arvostan kovasti, joten voisin kyllä kuulua myös Puuskupuhiin.

Rohkelikon ja Luihuisen välillä on sitten jo hankalampaa. Molemmissa on puolensa ja puutteensa. Minun on kuitenkin hankalampaa ajatella Rohkelikon aiheuttavan muille liikaa harmia omien päämääriensä saavuttamisessa kuin Luihuisen, joista minulla on jossain määrin itsekäs käsitys. Oman tuvan jäsenille ollaan kyllä lojaaleja, mutta muilla ei välttämättä ole niin suurta arvoa. Eli ehkä en haluaisi kuulua Luihuisten joukkoon.

Ja tämä on taas yksilökohtaista. Eivät kaikki luihuiset ole itsekkäitä tai korpparit neroja, mutta mielikuvien mukaan ^^

Poissa Upah

• Final Fantasy friikki
  • Vuotislainen
  • Bibi.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #44 : Tammikuu 25, 2008, 17:22:10 »
Minusta Rohkelikkoja ylistetään kirjoissa liikaa, kuten moni muu on lukemani perusteella huomannut.
Se mättää eniten, että mitenkä juuri sopivasti, kun Harry Potter saapuu kouluun, Rohkelikko voittaa joka vuosi peräkkäin tupapokaalin? Kuinka juuri sopivasti Rohkelikko saa kaikkein parhaimman huispausjoukkueen kun Harry Potter saapuu kouluun? Ääh, siis meinaan että muutko velhot sitten on niin surkeita ihmisiä ettei niistä ole huispaajiksi? Jos huispaus on melkeimpä taikamaailman ainoa urheilulaji, niin kuinka sitä osaa niin harva?
Se ärsyttää. Kuten myös se, että muut tuvat jäävät roimasti varjoon R ja L taakse. Siis, miksei ne vaikka voi ikinä voittaa tupapokaalia? Sehän on erittäin epätodennäköistä että muissa tuvissa oltaisiin joka vuosi tuplasti surkeampia kuin Rohkelikossa ja Luihuisessa. Ei Harry nyt nin sankari ole.
When there is will, there is a way

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #45 : Tammikuu 26, 2008, 11:32:12 »
Kuinka juuri sopivasti Rohkelikko saa kaikkein parhaimman huispausjoukkueen kun Harry Potter saapuu kouluun? Ääh, siis meinaan että muutko velhot sitten on niin surkeita ihmisiä ettei niistä ole huispaajiksi? Jos huispaus on melkeimpä taikamaailman ainoa urheilulaji, niin kuinka sitä osaa niin harva?

Täytyy tähän huomauttaa, että tuohan ei tarkoita, että harva osaa lajia vaan, että Rohkelikolla vain yksinkertaisesti on parhaat valmennusmetodit. Niin on monessa muussakin lajissa ihan oikeassa elämässä. Esimerkiksi itse harrastan joukkuevoimistelua, ja karu tosi asia, että toiset seurat pärjäävät joka ikinen vuosi paremmin kuin toiset. Se ei ole mitenkään erikoista, koska kyse on nimenomaan valmennustekniikoista ja koska kyseessä on joukkuelaji (niin huispauksessa kuin joukkuevoimistelussakin) tärkeää on myös se, miten joukkueen kemiat pelaavat yhteen.

Meni vähän offiksi, mutta mielipiteeni on vain tällainen, vaikka itse vihaankin Rohkelikkoa. Ihan normaali ilmiöhän tuo on eikä kyse ole sankaruudesta vaan joukkuetyöstä.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #46 : Tammikuu 26, 2008, 12:15:46 »
Tää on tosi vaikea kysymys, kun rupeaa vähän ajattelemaan. Eihän niistä tuvista loppujen lopuksi niin kamalasti kerrota, ja jos ryhtyy analysoimaan tunnettuja tupien edustajia, niin huomaa että aika monenlaista liikkujaa yhteen tupaan mahtuu.

Luihuinen ehkä vaikuttaa -tosin täytyy muistaa se Harryn näkökulma- kaikista yksioikoisimmalta oppilaidensa puolesta (häijyyttä, itsekkyyttä, elitististä kiihkoilua jne.). Mutta siellä on ollut sellaisiakin tyyppejä kuin Kalkaros ja Kuhnusarvio, joista etenkin Kalkaros on aivan upea hahmo, älykäs, arvoituksellinen ja moniuloitteinen. Lisäksi luihuisen pisteitä nostaa tietty kapinahenki. Tuntuu siltä, että ne ei paljoakaan välitä yleisestä mielipiteestä ja uskaltaa kannattaa pää pystyssä omia näkemyksiään. Tylypahkan oppositiotupa. Voi kuitenkin olla, että mä en ole tarpeeksi tuima, kunnianhimoinen ja kilpailuhenkinen luihuiseksi.

Puuskupuh on toinen aika hämäräksi jäänyt tupa. Mulla on kuitenkin siitä aika positiivinen kuva, puuskut tuntuu jotenkin leppoisilta ja hobittimaisilta (ja niiden oleskelutilat on keittiön lähellä :D). Mä arvostan itsekin elämän pieniä iloja ja rauhallista menoa, mutta puuskujen ahkeruus ei kyllä sovi mun patalaiskalle luonteelleni. Voi myös olla, että puuskujen luona alkais kaivata jotain älyllisiä virikkeitä. Toi kuulosti ihan kamalalta, mutta mulla on jotenkin sellainen kuva, että ne touhuaa enemmän kuin ajattelee. Eli puuskupuh voisi olla kiva lomakohde, mutta ei ehkä sopisi kotituvaksi.

Korpinkynsi on varmaan mulle sopivin tupa. Mä pidän opiskelusta, ja maailmanmenon tarkkailusta enemmän kuin siitä että ryntäisin itse pää kolmantena jalkana mukaan. Lisäksi sellainen tupa, josta löytyy Luna, ei voi olla täysin paha ;)

Rohkelikko tuntuu puolestaan äkkipäätä mulle kaikista huonoiten sopivaksi tuvaksi. Tuntuu, että siellä on sellaisia korruptoituneen tekopyhiä hurskastelijoita (luihuiset sentään on aika avoimesti mitä on), jotka arvostaa enemmän lihaksia kuin älyä. Kliseisen sankarityypin paikka on rohkelikko. Näin mä siis ajattelin vielä jokin aika sitten. Toisaalta Weasleyn kaksoset ja Hermione ovat myös rohkelikkoja, eikä heistä mulla ole paljoakaan pahaa sanottavaa. Ja nyt DH:n myötä mun käsitys Dumbledoresta parani huimasti. Aiemmin Dumbledore vaikutti jossain määrin ärsyttävältä. Toki mä arvostin D:n huumorintajua ja rentoa elämänasennetta, mutta se Harryn räikeä suosiminen heitti varjoa niiden päälle. Kyllähän se vieläkin pihisyttää, mutta Dumbledoresta kuitenkin kuoritui niin loistava hahmo, sanoisin että ihan Kalkaros-tasoa, ettei tilanne ole niin paha enää. Eli vaikka äkkipäätä tuntuisi ettei kaikkia rohkelikon perushyveitä ihkuttaisikaan, kyllä sieltä löytyy tilaa muunlaisillekin. Toisin kuin varmaan jostain luihuisesta.

Eli tuollaisten vaikutelmien pohjalta mä kuitenkin arvioin, että puuskupuh on mulle sopimattomin tupa. Aluksi mä ajattelin, että se olisi varmaan ollut rohkelikko, mutta niin se mieli muuttuu.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2008, 23:21:47 kirjoittanut Mab »
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Mameha

• Peilijään uurtaja
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #47 : Tammikuu 26, 2008, 20:05:43 »
Ehkä kuulut Rohkelikkoon, jos
sydämmes urhoollinen on,
on sinulla ritarin uskallus
ja olet kumman peloton

Rohkelikko olisi ihan hyvä tupa, vaikka en sinne ehkä sopisikaan. Se on selkeästi melko erilainen, kuin muut tuvat ja siellä on hyvä yhteishenki.
Ehkä on luontosi rehti Puuskupuh,
sinuun aina voi luottaa,
ei malttisi petä ja aherrus sulle
vain silkkaa iloa tuottaa.

Tulee jotenkin sellainen olo, että ne, jotka eivät muihin tupiin pääse päätyvät Puuskupuhiin. Nämä ominaisuudet kuuluisivat mielestäni melkein mihin tahansa tupaan, lukuunottamatta ehkä Luihuista. Onhan ahkeruus ihan jees hyve, mutta koko kirjasarjan luettuani olen tullut siihen tulokseen, ettei Puuskupuhilla ole mitään muuta merkitystä kuin "neljäs perustaja" ja edelleen Puuskupuhin kuppi ja hirnyrkki. Kirjoissa on mielestäni liian vähän Puuskupuhista, jotta voisin tykästyä siihen.
Kenties viisas Korpinkynsi
on koti sun alttiin mielen.
Siellä älykkäät ja terävät oppii
yhdessä taikuuden kielen.

Luulen, että sopisin parhaiten tänne. Tässäkin on tiettyä erilaisuutta ja kuvauksen mukaan se on selkeästi älyköille. Siitäkään ei ole paljoa kerrottu, mutta se on silti tehnyt paljon positiivisemman vaikutelman, kuin Puuskupuh.
Tai voihan olla, että Luihuisesta
sä löydät ystävät aidot.
Ovelat velhot ei keinoja kaihada,
ovat tarpeen kaikki taidot.

Luihuisesta on mielestäni saatu mielenkiintoisin tupa, ja se on ainakin hyvin erilainen, kuin muut. Jos saisin valita, haluaisin ehkä Luihuiseen. Siellä on ainakin yhteishenki paikallaan, ainakin sen perusteella, miten he käyvät joukolla muiden tupien kimppuun.
Ja yhteenvetona siis vastaus otsikkoon: En haluaisi ainakaan Puuskupuhiin
Wow! We're identical!

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
« Vastaus #48 : Helmikuu 03, 2008, 20:18:30 »
Kuinka juuri sopivasti Rohkelikko saa kaikkein parhaimman huispausjoukkueen kun Harry Potter saapuu kouluun? Ääh, siis meinaan että muutko velhot sitten on niin surkeita ihmisiä ettei niistä ole huispaajiksi? Jos huispaus on melkeimpä taikamaailman ainoa urheilulaji, niin kuinka sitä osaa niin harva?

Täytyy tähän huomauttaa, että tuohan ei tarkoita, että harva osaa lajia vaan, että Rohkelikolla vain yksinkertaisesti on parhaat valmennusmetodit. Niin on monessa muussakin lajissa ihan oikeassa elämässä. Esimerkiksi itse harrastan joukkuevoimistelua, ja karu tosi asia, että toiset seurat pärjäävät joka ikinen vuosi paremmin kuin toiset. Se ei ole mitenkään erikoista, koska kyse on nimenomaan valmennustekniikoista ja koska kyseessä on joukkuelaji (niin huispauksessa kuin joukkuevoimistelussakin) tärkeää on myös se, miten joukkueen kemiat pelaavat yhteen.

Minä en nyt tuohon valmennusasiaan osaa mitään sanoa, mutta jos Luihuinen on ollut ennen Harryn liittymistä Rohkelikon joukkueeseen, paras joukkue Tylypahkassa, niin Korpinkynsien ja Puuskupuhien taidot tuntuvat hieman vähäisiltä... Luihuisten joukkuehan on vähän kuin Venäjän armeija ennen, siihen pääsee mukaan, se jolla on eniten rahaa ja parhaat suhteet. Toisaalta luulisin, ettei Korpinkynsillä ehkä ole suurtakaan halua osallistua moiseen, luulen, että se kouluttautuminen menee kuitenkin huispauksen edelle. Ja Rohkelikot ovat nyt täynnä itseluottamusta ja halua pestä Luihuinen, että kyllähän sekin vie pitkälle...
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Fellad

• Linsessa
  • Vuotislainen
« Vastaus #49 : Helmikuu 09, 2008, 12:44:59 »
Jos joutuisin Puuskupuhiin lähtisin Tylypahkasta heti. Puuskupuhit ovat nörttejä ja hikareita, ja jäävät aina muiden tupien varjoon.
Rohkelikot taas ovat tyhmän uhkarohkeita ja haukkuvat Luihuisia.
Korpinkynsi ei olisi paha vaihtoehto, mutta jos siihen pääsevät vain älyköt... (Eli minä en pääsisi Korpinkynteen)
Luihuinen on väärin ymmärretty tupa. Tuskin he ovat niin ilkeitä. He kiusaavat muita, koska muut syrjivät heitä. Se Rohkelikoiden ja Luihuisten välinen riita on tyhmä, koska he vain jatkavat Salazar Luihuisen ja Godric Rohkelikko riitaa, jolla ei ole mitään väliä. Jos johonkin tupaan haluaisin se olisi Luihuinen.
Mutta tämän perusteella Puuskupuh ei olisi minulle sopiva tupa.

// Kiitos kohteliaisuudesta, Mega :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2008, 12:56:50 kirjoittanut Fellad »