Kirjoittaja Aihe: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?  (Luettu 82889 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
Vs: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?
« Vastaus #150 : Lokakuu 25, 2009, 12:39:14 »
Olen vastannut aiemmin, tiedetään, mutta joskus on hyvä päivittää ajatuksiaan. Kirjoissa jokaisella tuvalla on, yksinkertaisesti sanottuna, yksi luonteen piirre: Luihuinen - paha, Rohkelikko - hyvä, Puuskupuh - tyhmä, Korpinkynsi - viisas.

Monet sanovat inhoavansa puuskupuhia, koska nämä luokitellaan kirjoissa aika usein tyhmiksi ja pulleiksi lapsiksi. Minä en haluaisi puukupuhiin heidän kiltteytensä takia. Puuskupuhien tehtävä on aina olla kilttejä ja valmiina auttamaan ketä tahansa joka on avun tarpeessa. He ovat aina hymyileviä ja iloisia ja luottavat toisiinsa täydellisesti. Minua inhottaa ajatuskin siitä tuvasta. Heidän luonteensa on vain yksinkertaisesti niin kammottavan imelä, etten kestäisi siinä tuvassa minuuttia kauemmin - Dracon sanoja hapuillen: jos joutuisin Puuskupuhiin lähtisin heti kotiin.

Toinen tupa josta en pidä tippaakaan on Rohkelikko. Monien vastaus kuuluu Korpinkynsi ja Puuskupuh. Tämä siksi, että Luihuinen ja Rohkelikko ovat näitä kuuluisia pää-tupia. Minä en pidä Rohkelikosta siellä on näitä naurettavia sankari-henkilöitä koko tupa pullollaan. He ovat myös niin olevinaan. Mukamas niin kilttejä ja sankarillisia hahmoja, vaikka oikeasti heistä on mukava nöyryyttää muita ihmisiä - nähtiinhän tämä jo kelmien aikana! Kaiken lisäksi he ovat olevinaan niin pyhimyksiä - he ovat sieluun asti pimeyden voimien vastustajia - mutta sodassa he turvautuvat aivan samoihin loistuihin kuin pimeä puoli. Tekopyhyyttä ja sankarillisuutta.. hyi. Ja jopa Neville on päässyt Rohkelikkoon -.- Eikö sekin kerro jo jotain?

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #151 : Lokakuu 25, 2009, 13:50:20 »
Minusta arvostelet ehkä liikaa Rohkelikkoa muutamien esimerkkien perusteella.
Ajettelepa esimerkiksi kirjojen Rohkelikkotupa, siellähän on mm. Harry, Ron, Hermione, Ginny, Dean, Seamus, Fred, George, Lee, Parvati, Lavender...

Lainaus
sankari-henkilöitä koko tupa pullollaan. He ovat myös niin olevinaan. Mukamas niin kilttejä ja sankarillisia hahmoja, vaikka oikeasti heistä on mukava nöyryyttää muita ihmisiä - nähtiinhän tämä jo kelmien aikana! Kaiken lisäksi he ovat olevinaan niin pyhimyksiä - he ovat sieluun asti pimeyden voimien vastustajia - mutta sodassa he turvautuvat aivan samoihin loistuihin kuin pimeä puoli. Tekopyhyyttä ja sankarillisuutta.. hyi. Ja jopa Neville on päässyt Rohkelikkoon -.- Eikö sekin kerro jo jotain?

Ovatko em. henkilöt pääsääntöisesti tällaisia? Eivät minusta. Tuo sankaruusjuttu on ehkä Harrylla totta, muttei minusta niinkään negatiivisessa mielessä, hän vain haluaa pelastaa (läheiset
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
) ihmiset hädästä.

Ja siis Nevillestä; lajitteluhattu löysi hänesttä sitä rehtiyttä ja rohkeutta niin paljon, että laittoi hänet Rohkelikkoon. Älkää unohtako että Neville oli FK:ssa taikaministeriössä taistelemassa, ja

Ja minusta myös käännät Puuskupuhien ystävällisyyden ja toisten huomioonottamisen ja ahkeruuden negatiiviseksi asiaksi - miksi? ("Luonne kammottavan imelä") Itse arvostan suuresti kyseisiä luonteenpiirteitä...hehän ovat ehkä eniten aitoja ihmisiä! ja tyhmistä ja pulleista lapsista, Cedric Diggory ei ainakaan ollut sitä, hänethän kuvataan rehdiksi ja komeaksi. Ja hän, puuskupuhista, pääsi edustamaan Tylupahkaa kolmivelhoturnajaisiin.

//en tiedä onks noi spoilerit tarpeellisia, mutta laitoin ne kuitenkin KV:tä spoilaaviin kohtiin.
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #152 : Lokakuu 25, 2009, 16:05:01 »
Komppaan Odotumia ja lisään vielä, että miksi, Mortti, olet kirjoittanut "Puuskupuh - tyhmä"? Minusta yksikään puuskupuhilainen ei ole varsinaisesti tyhmä. Eivät ne nyt mitään Hermioneitakaan ole, mutta eivät tyhmiä. Puuskupuhilasten pääluonteenpiirre on paljon vahvemmin se rehtiys ja avuliaisuus (ja muutenkin tällainen reippaus). Se on kuule luihuisten käsitys se, että puuskupuhilaiset ovat tyhmiä, koska luihuisethan eivät käsitä, miten joku voi olla niin rehti jollekulle, josta ei välttämättä edes tykkää hirveästi. Ja onko rehtiys tyhmää? Ei, sanon ma.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa juuulle

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Peace.
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #153 : Lokakuu 25, 2009, 16:42:24 »
Komppaan Odotumia ja lisään vielä, että miksi, Mortti, olet kirjoittanut "Puuskupuh - tyhmä"? Minusta yksikään puuskupuhilainen ei ole varsinaisesti tyhmä. Eivät ne nyt mitään Hermioneitakaan ole, mutta eivät tyhmiä. Puuskupuhilasten pääluonteenpiirre on paljon vahvemmin se rehtiys ja avuliaisuus (ja muutenkin tällainen reippaus). Se on kuule luihuisten käsitys se, että puuskupuhilaiset ovat tyhmiä, koska luihuisethan eivät käsitä, miten joku voi olla niin rehti jollekulle, josta ei välttämättä edes tykkää hirveästi. Ja onko rehtiys tyhmää? Ei, sanon ma.
Ja minusta myös käännät Puuskupuhien ystävällisyyden ja toisten huomioonottamisen ja ahkeruuden negatiiviseksi asiaksi - miksi? ("Luonne kammottavan imelä") Itse arvostan suuresti kyseisiä luonteenpiirteitä...hehän ovat ehkä eniten aitoja ihmisiä! ja tyhmistä ja pulleista lapsista, Cedric Diggory ei ainakaan ollut sitä, hänethän kuvataan rehdiksi ja komeaksi. Ja hän, puuskupuhista, pääsi edustamaan Tylupahkaa kolmivelhoturnajaisiin.
- Oon ihan samaa mieltä. Puuskupuheja mietitään aina kiltteinä, mutta ei rohkeina. Rohkeus luokitellaan aina mukamas vain rohkelikkoille. Mutta voihan luihuisetkin olla rohkeita, sekä korpinkynnet. Puuskupuhien luonne vain on rehti ja luotettava, mutta ei se tarkoita samaa kuin tyhmä tai vähäjärkinen, mitä yleensä ajatellaan liaankilteistä. Ja Cedric oli puuskupuhista ja pääsi kolmivelhoturnajaisiin, joten kyllä puuskupuhitkin on rohkeita. Ja vaikka itteni luokittelisin rohkelikkoon, niin arvostan todella paljon puuskupuhien luonteenpiirteitä. Ja Korpinkynsi voisi olla itsenipuolesta sellainen, mihin en haluasi/pääsisi. En ole koskaan ollut hyvä koulussa...
Hope.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #154 : Lokakuu 25, 2009, 21:34:34 »
Laitin kaikista tuvista yhden luonteenpiirteen joka korostuu monien mielissä kirjoja lukiessa. Ja ne ovat vastakohtia. Jokaisella tuvalla on oma asetelmansa ja he käyttäytyvät sen mukaisesti. Miksi ette valittaneet noista muista? Eihän Luihuisetkaan ole välttämättä pahoja? Ainoastaan sievien Puuskupuhien kohdalla tänne syntyy massamurhaajia. Minä pitäydyn mielipiteissäni. Voitte joko olla tyytyväisiä niihin tai olla tyytymättömiä. Olen kirjoittanut "puuskupuh -tyhmä", koska melkeinpä suoraan heitä voisi tyhmiksi ja naiiviksi kutsua. Olkaa mitä mieltä haluatte: puuskupuhit ovat nössöjä mammanpoikia, Diggory nyt varsinkin. Ei hän erityisen järkeviköltä vaikuttanut - pelkältä kauniilta kasvolta.

Nevillestä; tarkoitin juuri tuota. Typerä ja keskinkertainen poika - jonka urheus on tietenkin vain ´piilossa´ - onkin yllättäen niin uhmakas ja voimakas, että teurastaa pimeyden lordin käärmeen. Inhottaa koko hahmo itseasiassa tällä hetkellä. Olkaa mitä mieltä olette.
Ja nuo Rohkelikon sankarit - kaikki ovat siellä sankareita. He uhrautuvat toistensa puolesta ja esittävät itse uhreja. Kyllä se on nähtävissä - useammin kuin kerran.

Ja jos ajattelette, että arvostelen tupia liikaa niin sitten niin. Ja Odotum, minusta hahmot ovat pääsääntöisesti juuri sellaisia: sen näkee heidän luonteistaan. Varsinkin Nevillessä. Käännän Puuskupuhien ystävällisyyden negatiiviseksi asiaksi, koska minusta se on sitä. Uskomattoman siirappista moskaa jota kukaan ei pitkän päälle kestä. Kaikki on niin onnellisen hattaraista ja kammottavaa. Ellen sanoisi irvokasta.

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #155 : Lokakuu 25, 2009, 22:57:00 »
No sä olet Vuotiksessa, luulisin sun siis pitävän kirjasarjasta nimeltä Harry Potter. Ihmettelen vain että jos pidät, niin miten on mahdollista että monet tärkeät henkilöt ovat mielestäsi  oksettavia ja tyhmiä jne. Tai tavallaan toisinpäin käännettynä, jos sarjan henkilöt ovat mielestäsi tuollaisia niin pidätkö edes koko sarjasta? Ketkä muuten sitten ovat mielihahmojasi? (tää menee vähän offtopiciksi...)

No, kullakin mielipiteensä, ehkä eri tupia ja henkilöitä voi noinkin katsoa, miten katsot. Itse kuitenkin olen aika eri linjoilla mitä sinä.
...Kannattaa myös muistaa että Potter on (valitettavasti) satua, ei totta, ja siksi henkilöt eivät välttämättä ole täysin todenmukaisia, eikä niiden mielestäni tarvitsekaan olla, syy onkin tuossa edellä jo lihavoituna.

// jatkan vielä :D

Lainaus
Miksi ette valittaneet noista muista?

Koska "Puuskupuh - tyhmä" on vaan eniten väärin noista. Ainakin minun mielestäni.
"Korpinkynsi - viisas" on aika todenmukainen kuvaus. Tai ehkä osuvampi olisi "teräväjärkinen" tai "älykäs".  "Luihuinen-paha" pitää jonkin verran paikkansa, mutta mm.
"Rohkelikko - hyvä" no, toi on aika soopaa. Ei kirjat anna sellaista kuvaa. Pottereita lukiessa asiaan mielestäni kuuluu käyttää omia aivoja, ottaa huomioon että päähenikö on teini-ikäinen poika, ja asiat nähdään aika pitkälti hänen näkökulmastaan. Ja koska Rohkelikko on Harryn tupa, se näyttää Harrysta tietenkin Parhaalta. Yhtälailla kuin sinä olet mielestäsi oikeassa. Kuten minäkin. ("Nämä kaikki ovat minun mielipiteitäni ja siksi parhaita ja täydellisiä...) Se on aika normaalia. Mutta objektiivisella tasolla kirjat eivät kyllä mielestäni anna mitään kuvaa siitä että Rohkelikko olisi jotenkin itseisarvoltaan parempi tupa kuin muut. Vaikka esimerkiksi se, että Dumbledore oli Rohkelikossa tuo Rohkelikolle tietenkin kuuluisuutta ja kunnioitusta.

Mutta vielä noista puuskuista, en vaan ymmärrä, miten voit sanoa:
Lainaus
Uskomattoman siirappista moskaa jota kukaan ei pitkän päälle kestä. Kaikki on niin onnellisen hattaraista ja kammottavaa. Ellen sanoisi irvokasta.
!

Siis sinä olet selkeästi sitä mieltä että Puuskut vain esittää ja on olevinaan ystävällisiä, ovat tekoystävällisiä siis. Ainakin minä saan sen käsityksen mielipiteestäsi.
Missä kohtaa sarjaa, on sellaisia kohtia jotka tukevat tätä mielipidettäsi? Itselläni ei tule kyllä yhtään mieleen. Olen edelleen vakaasti sitä mieltä, että Puuskut ovat aitoja,  oikeasti  ystävällisiä ihmisiä, lajitteluhattu on löytänyt heistä tätä luonteenpiirrettä ja laittanut heidät Puuskupuhiin. En halua loukata tai mitään, mutta mulla tulee semmonen olo että sä vain jotenkin turhanpäiten "angstaat" mm. näistä Puuskupuheista ja niitten luonteesta. Kun tuntuu että sä väität Puuskujen olevan todellisia kaksnaamaisia lieroja, mutta et kuitenkaan anna yhtään todistetta tai pohjaa tälle väitteelle kirjoista...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2009, 23:17:45 kirjoittanut Odotum »
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #156 : Lokakuu 25, 2009, 23:32:10 »
No sä olet Vuotiksessa, luulisin sun siis pitävän kirjasarjasta nimeltä Harry Potter. Ihmettelen vain että jos pidät, niin miten on mahdollista että monet tärkeät henkilöt ovat mielestäsi  oksettavia ja tyhmiä jne. Tai tavallaan toisinpäin käännettynä, jos sarjan henkilöt ovat mielestäsi tuollaisia niin pidätkö edes koko sarjasta? Ketkä muuten sitten ovat mielihahmojasi? (tää menee vähän offtopiciksi...)

Menee vähän OoTeeksi, mutta olen ihmetellyt tätä samaa asiaa ketjussa, jossa kysytään inhokkihahmoa kirjoista. Hämmentävän moni on nimittäin nimennyt inhokkihahmokseen Harryn. Miten joku voi kutsua itseään Harry Potter -faniksi ja roikkua Vuotiksen kaltaisessa paikassa, jos samaan aikaan julistaa suureen ääneen inhoavansa Harry Potteria?

Menee yli tämän humanistin ymmärryksen, ei voi mitn.

</OffTopic>
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #157 : Lokakuu 26, 2009, 09:37:15 »
Samaa juttua mäkin vähän meinaan, mutat voihan olla että muuten pitää kirjasarjan "hengestä"/tunnelmasta ja tapahtumista, ja kenties jostain sivuhenkilöstä...? en tiedä :S
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #158 : Lokakuu 26, 2009, 09:39:51 »
No sä olet Vuotiksessa, luulisin sun siis pitävän kirjasarjasta nimeltä Harry Potter. Ihmettelen vain että jos pidät, niin miten on mahdollista että monet tärkeät henkilöt ovat mielestäsi  oksettavia ja tyhmiä jne. Tai tavallaan toisinpäin käännettynä, jos sarjan henkilöt ovat mielestäsi tuollaisia niin pidätkö edes koko sarjasta? Ketkä muuten sitten ovat mielihahmojasi? (tää menee vähän offtopiciksi...)

Menee vähän OoTeeksi, mutta olen ihmetellyt tätä samaa asiaa ketjussa, jossa kysytään inhokkihahmoa kirjoista. Hämmentävän moni on nimittäin nimennyt inhokkihahmokseen Harryn. Miten joku voi kutsua itseään Harry Potter -faniksi ja roikkua Vuotiksen kaltaisessa paikassa, jos samaan aikaan julistaa suureen ääneen inhoavansa Harry Potteria?

</OffTopic>

Ja miten tuo liittyy minun viestiini? Minä en vihaa Harrya. En ole koskaan vihannut, enkä tule koskaan vihaamaan. Sitä paitsi, miten te niin äkkiä tulitte siihen tulokseen, että minua inhottaa koko sarja? Minua ainoastaan inhottaa tietyt tuvat ja tietyt ominaisuudet tietyissä henkilöissä. Tämähän keskustelu on siitä mistä tuvista ei pidä, eikä siitä mitä minä ajattelen Harry Potterista. Pysykää asiassa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2009, 09:44:01 kirjoittanut Mortti »

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #159 : Lokakuu 26, 2009, 09:45:21 »

</OffTopic>

No, mä en varsinaisesti inhoa Harrya, mutta ei hänen henkilöhahmonsa kuitenkaan ole mulle se perimmäinen syy, miksi mä luen Pottereita. Voisivat itse asiassa olla parempia kirjoja, jos niissä ei olisi niin keskinkertaista päähenkilöä, joka esitetään kykyihinsä ja luonteenpiirteisiinsä nähden liian sankarillisessa valossa. Mutta onhan Pottereissa lisäksi kaikkea muuta ensiluokkaista (kuten jännittäviä sivuhenkilöitä, vekkuli taikamaailma, uusia hauskoja tapoja käsitellä ja yhdistää vanhoja myyttejä jne.), mihin voi kiinnittää enemmän huomiota. Ehkä Harry-vihaajat inhoavat Harrya, mutta rakastavat kaikkea muuta kirjoista löytyvää (näin tämän humanistin ymmärrys ehdottaa ;D)

Ja noista eri tupien luonteenpiirteistä... mjaah. Jos mun pitäisi valita jokaiselle tuvalle yksi, niin mä laittaisin kanssa varmaankin Korpinkynnelle viisauden/älykkyyden. Ja sitä tupa/luonteenpiirrettä kirjat taitaakin eniten tukea, en keksi tähän hätään yhtään kohtaa, missä korpparien fiksuus kyseenalaistettaisiin. Rohkelikoille laittaisin varmaan rohkeuden, ehkä siksi kun se on niin itsestäänselvä valinta, mutta kirjoista löytyy kyllä paljon sellaisia kohtia, missä rohkelikot eivät käyttäydy järin rohkeasti, esim. jo mainittu kelmien Kalkaroksen kiusaaminen (puhumattakaan ritarillisuudesta tai hyvyydestä). Kuumapäitä ne siellä taitavat olla ;) Sitten luihuiset, mä en sanoisi heitä pahoiksi, vaan pikemminkin opportunisteiksi. Kyllähän PP:n ja KV:n myötä Malfoyt - ja etenkin Kalkaros - nousivat pikkumaisista kiusaajista/wannabepahiksista ihan inhimillisiksi ja vivahteikkaiksi hahmoiksi. Puuskut puolestaan, no ehkä mä olen puuskuttava massamurhaaja, mutta miksi ihmeessä monet haluavat dissata Cedric Diggoryn pelkiksi kauniiksi kasvoiksi? Mistä tuollainen vaikutelma on syntynyt? Mä oon aina, ihan ekasta lukemiskerrasta lähtien, pitänyt Cedriciä ensisijaisesti kilttinä ja reiluna (koska hän auttoi Harrya tokassa tehtävässä ja koska hän lopussa kieltäytyi nappaamasta yksin pokaalia). Itse asiassa mä huomasin hänen komeat kasvonsa vasta myöhemmillä lukukerroilla, mutta eivät ne senkään jälkeen tulleet Cedricin syvimmäksi olemukseksi. Niin siis, puuskut on musta ensisijaisesti ystävällisiä, mutta eiväthän he aina ole läkähdyttävästi sitä (tosin ei mua henk.koht. läkähdytä puuskut alkuunkaan), esim. kakkoskirjassa suunnilleen koko koulu karttoi Harrya, puuskut muistaakseni mukaanlukien.

Mutta kyllä tuo tuvan olemuksen ahtaminen yhteen sanaan tuntuu aika lailla yksinkertaistavalta ja sitä kautta harhaanjohtavalta. Onhan Pottereissa tietysti mustavalkoisuutta ja pinnallisuuttakin, mutta enemmän sitä musta näkyy esim. joissain henkilöhahmoissa (ja heidän kehityskaarissaan).
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2009, 09:49:31 kirjoittanut Mab »
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Panthera

• Maailman Gangsteri.
  • Vuotislainen
  • Miksi kananmunaa??
« Vastaus #160 : Lokakuu 28, 2009, 15:55:10 »
Kaikissa tuvissa on minua. Tuvissa on melkein samanlaisia vikoja mutta en välitä niistä olen Ahkera aina välillä ja luotettava. Tietenkin myös rohkea ja vihainen ja vähän viekaskin ja minun mielestä paha. Joten  mihin kuuluisin testien mukaan päätyisin kaikkiin mutta siitä ei koskaan voi olla varma. Joten mikä olisi se minun tupa mihin en haluaisi. En oikein.... tiedä sitä mutta voisin sanoa vaikkapa Puuskupuh. Vaikka pidän diitä niin se saattaa olla se. Kiitos! xD
I'm flying, i'm Dying, But i love still.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #161 : Joulukuu 23, 2009, 19:54:32 »
Minä en haluaisi Rohkelikkoon. Selittäminen on sitten hankalampaa..
En tunne itseäni niin rohkeaksi tai muutenkaan rohkelikkomaiseksi, että voisin sopia joukkoon. Rohkelikot tuntuvat muutenkin myös hieman pinnallisilta ja itsensä täytteisiltä. Myös se "ikuinen kamppailu koulussa rohkelikkojen ja luihuisten välillä" käy hermoille. Miksei ne vain voi elää sovussa? Rohkelikot ovat turhan jääräpäivät ja ylpeitä asemastaan, siksipä en sinne tahdo. Rohkelikoilla tuntuu myös olevan pakotetut piirit keskenään, kaikki hengaavat omissa porukoissaan. Vaikka se kyllä on ihan normaalia nuorten keskuudessa.. Tosin rohkelikkona ollessaan tuntuu vetävän puoleensa vaaroja kaikkein eniten. Ei kiva..
Kuitenkin sitten jos saisin mahdollisuuden päästä Tylypahkaan, pääsisin/joutuisin Rohkelikkoon. Olisi jotain niin minun tuuriani..

>.< Huonosti selitetty, mutta toivon mukaan ymmärsitte mitä ajoin takaa.

//Edit. Korpinkynnen tupaankaan en haluaisi sinänsä, koska en ole mikään todella älykäs ja sinne oleskeluhuoneeseenkin pääsy on hankalaa. Jäisin aina siihen ulkopuolelle odottamaan jonkun viisaamman saapumista. Ei olisi mukavaa, ja siitä saisin sitten kuulla ja ankarasti. Luihuisinkaan en tunne niin kovin itseäni, ihan vain siksi koska heidän asenteensa kaikkeen käy hermoille. Enkä haluaisi olla koulusyrjitty tupani vuoksi.. Siksipä Puuskupuh on sopivin minulle, ihan vain siksi etten muuallekaan sovi. ^^
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 25, 2009, 13:53:45 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #162 : Joulukuu 23, 2009, 20:13:47 »
Haltiamielen tapaan, myös minua ärsyttää tuo luihuisten ja rohkelikkojen jatkuva kinaaminen. Varsinkin kuin luihusilla, eikä rohkelikoilla ei ole mitään henkilökohtaisia syitä (ainakaan aluksi) kinata, mutta ihan periaatteen vuoksi täytyy... *murahdus* Tästä syystä en haluaisi olla rohkelikko. Luihuinen on aina vain kiehtonut minua jostain syystä, eikä täten itseäni häiritse luihuisten kohdalla rohkelikkojen luihuisten välinen "sota". (Hankalasti sellittetty...)

En haluaisi myöskään olla Korpinkynsi, sillä jos tähän tupaan joutuisin jostain syystä, niin itselläni olisi ainakin koko ajan kauhea stressi saada kokeista hyviä numeroita ja olla ns. viisampi kuin muut Tylypahkan oppilaat. Itse en ainakaan kestäisi sitä, jos koko ajan täytyisi opiskella ja stressata koenumeroista, todistuksen numeroista puhumattakaan (aivan kuin en jo nyt stressaisi niitä liikaa..).

Puuskupuhia kaikki pitävät vaan jotenkin huononpana ja kaikki ajattelevat, että sinne joutuu vaan ne, jotka ei pääse muihin tupiin ja että kaikki puuskut on ihan luusereita. Että minä sitten inhoan ihmisten ennakkokäsityksiä! Periaatteessa haluasin puuskupuhiin (johtuen varmaan siitä, että sinne joutuisin/pääsisisin), mutta toisaalta en haluaisi, että kaikki ihmiset, jotka eivät vielä edes tunne minua, ajattelevat että olen ihan luuseri kun olen puuskupuhissa ja ettei minuun kannata tustustua. No joo, ehkä minä hieman yleistin. Eiväthän kaikki (onneksi) ajattele, että puuskut ovat luusereita, poikkeuksia löytyy. Ja poikkeushan tietoisesti vahvistaa säännön (oli ihan pakko änkeä tuo tähän ^^).

Luihunen taas... Heitä taas pidetään pahoina ja ilkeinä, ja taas kerran, vaan ja ainoastaan siksi, että he ovat luihuisia! Tulen hulluksi näiden h*mmettin ennakkoluulojen kanssa! Mutta en siis oikein tiedä haluaisinko luihuisiin, jos kaikki muut pitäisivät minua sen jälkeen pahana ja ilkeänä...

Rohkelikosta mainitsin jo, etten sinne halua. Ärsyttävän itsekkäitä koko sakki. Muutenkin minua ärsyttää, kun kirjoissa rohkelikot on kuvattu jotenkin muita tupia parempina. *murahdus*

Missään tapauksessa en haluaisi Korpinkynteen tai Rohkelikkoon.

~Liv

// Nyt viimeaikoina olen tullut siihen tulokseen, etten haluaisi luihusenkaan. Syynä luultavasti se, että en usko itseni sopivan luihuisten joukkoon.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2010, 20:42:15 kirjoittanut Livingstone »

Dallas

• Ankeuttaja
« Vastaus #163 : Joulukuu 25, 2009, 13:49:18 »
Hmmm... Oikeastaan mei oon miettiny etten pistäisi pahakseni, joutuisin sitten mihin tupaan tahansa. Kaikissa tuvissa on jokin pieni piirre joka sopisi luonteeseeni, mutta mielestäni sopisin eniten Korpinkynteen tai Luihuiseen. Veikkaan kuitenkin että en jaksaisi olla se rohkelikkkojen kanssa koko ajan kinaava itseään täynnä oleva luihuinen, monet kun tuntuvat heistä niin ajattelevan. Miksi sitten haluaisin Luihuiseen niin varmaan juuri se että aidot ystävät ovat kaikki kaikessa ja yhteishenki on myös yksi tärkeä piirre. Korpinkynnessä pärjäisin hyvin, mutta tuskin jaksaisin kuitenkaan ottaa kovastikaan paineita koenumeroista ja muutenkaan koulusuorituksista. Olisin varman sellainen rento lukutoukka, tai jotain...

Olen samaa mieltä parin edellisen kanssa tuosta Rohkelikosta. Minusta tuntuu juuri siltä että he ovat ikään kuin aina sankareita ja kokevat olevansa parempia kuin muut. Eivät kaikki tietenkään mutta kun tutkailee yleisesti... Ei minulla siis olisi mitään ongelmaa tämänkään tuvan suhteen, jos lajitteluhattu minut sinne laittaisi niin totta kai iloisena menisin mutta yrittäisin varmaan vähän muuttaa sitä ajattelutapaa, että ei me rohkelikot olla yhtään sen parempia kuin toisetkaan. Tai siis totta kai tekisin töitä esimerkiksi tupapisteiden eteen mutt u know, toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan. :''D

Ja no joo Puuspupuhissakaan ei ole mitään vikaa, mutta tuskin pystyisin olemaan niin kamalan rehti muille ja muutenkin olla muita kohtaan kuin enkeli ja tavallaan pysyä koko ajan muiden varjossa (mielestäni siis Puuskupuh jää tosi paljon muiden varjoon Pottereissa, paitsi Liekehtivässä pikarissa jossakin siinäkin loppujen lopuksi melko paljon kun Harry otetaan neljänneksi ottelijaksi). Ei minusta siis varmaan olisi ihan Puuskupuhissa, mutta voisihan sitäkin käydä kokeilemassa...

No eniveis koko pohdintani jälkeen varmaan päätyisinkin tuohon tulokseen että Puuskupuhiin en haluaisi, Rohkelikko ehkä menisi ja kaksi ensimmäistä, kyllä kiitos.

Poissa Zahagehuma

• Vuotislainen
« Vastaus #164 : Joulukuu 25, 2009, 14:48:09 »
Ihmiset sitä tuolla offtopiccina mietti, että miten tyypit lukevat Potter-sarjaa, jos inhoavat Harrya tai muuta oleellista asiaa kirjoissa. Omasta mielestäni asia taitaa olla niin, että kirjoissa on kuitenkin niin paljon hyvää, että se ylittää nuo muutamat huonot asiat. Ymmärrän hyvin, kuinka Harry saattaa inhottaa, koska hän on aina se keskipiste ja onnistuu aina kaikessa. Kyllähän Kalkaroskin viehättää monia faneja, vaikka hän onkin ihan täys mulkku. Taikka Lucius. Rowling on luonut kirjoihin sellaisen tunnelman, että sitä ei riko jonkin hahmon epämiellyttävyys. Sitä paitsi, eikö olisi - lievästi sanottuna - järkyttävää lukea kirjaa, jossa kaikki hahmot ovat samalaisia ja täydellisiä.

Mutta asiaan. Vähiten haluaisin luihuiseen ja rohkelikkoon. Ne vaikuttavat olevan niin "vahvoja" tupia. Luihuiset ovat aivan selvästi häijyjä kettuja ja rohkelikot rohkeita hulluja. Ei miulle semmonen sovi. Mielummin kuulun johonkin "rauhallisempaan" tupaan. Siihen kategoroin korpinkynnen ja puuskupuhin. Korpinkynnet ovat mukavia hikipinkoja ja puuskupuhit kilttejä. Itsekin kieltämättä lisäisin puuskupuheille sanan "vajaa" tai "tyhmä". Sellaisen vaikutuksen olen heistä saanut. Siispä haluaisin olla korpinkynsi.
btw. jos minulta kysytään, niin lajittelisin Luna Lovekivan puuskupuhiin..

Niin paitsi kysymyshän kuului, mihin tupaan ET haluaisi:

No luihuiseen ku ne on pelottavia.

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #165 : Joulukuu 25, 2009, 19:41:26 »
Lainaus

Minä taas olen sitä mieltä että Luna on viisas. Sanoisinpa jopa älykäs. Älkääkä unohtako että KV:ssakin hän vetäisi heti hatustaan tuosta vaan vastauksen Korpinkynnen oleskeluhuoneen oven arvoitukselle.
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #166 : Joulukuu 25, 2009, 20:23:40 »
Vaikka tämä onkin hieman OT, niin kaipaisin tosiaankin perusteluja. Olen samaa mieltä Odotumin kanssa, ja lisäisin vielä, ettei viisaus ole ainoastan älykkyyttä. Luna näkee maailman eri tavalla kuin muut, ja minusta hän myös ymmärtää näkemänsä. Se on hänen viisautensa, ja sitä ei voi kirjoista oppia.

// Aa, ymmärrän kyllä :) Minusta juuri tuo valikoimattomuus ja "hupsu" käytös saattavat hänet korpinkynteen, eiväthän nuo puuskutkaan olleet kovin lojaaleja esimerkiksi Harrylle vaan syrjivät häntä siinä missä muutkin. (Ja niin tekivät korputkin, mutta Lunan avoimuus on edelleen hänen viisautensa).
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2012, 20:32:03 kirjoittanut Aiëdaíl »

Poissa Zahagehuma

• Vuotislainen
« Vastaus #167 : Joulukuu 25, 2009, 23:03:35 »
Odotum ja Aiëdail. Puuskupuhin luonteenpiirteet ovat ystävällisyys, avuliaisuus jne. Nämä Luna tosiaan täyttää. Olen ymmärtänyt, että Luna ei kavereitaan paljoa valikoi, mikä kertoo hänen ystävällisyydestään. Hänelle kelpaa suositut, kuin myös hieman yksinäisemmät ja muuten höpsöt ihmiset. Minun mielestäni Lunan käytös viittaa puuskupuhiin. Kuten sanoin jo edellisessä viestissäni, miellän puuskupuheille hieman 'hölmön' käytöksen. Tämänhän Luna täyttää myös. Hän on myös mietiskelijä ja melko rauhallinen persoona, joka liittyy myös läheisesti puuskupuheihin. Kyllä varmasti Luna osaa olla myös hyvinkin viisas ja älykäs, mutta minun mielestäni Lunassa on silti enemmän puuskupuhimaisia piirteitä, kuin korpinkynsimäisiä. Onhan Luna myös rohkea, voisi olla rohkelikko, jne jne jne...

Ja elkää ihmeessä luulko, että en pitäisi Lunasta. Päinvastoin, hän on minun lempihahmoni. =)

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • neitihaamu
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #168 : Joulukuu 26, 2009, 01:01:33 »
Kaikista eniten minua huvittaa tässä topicissa, että parhaakseen näkemäänsä tupaa edustetaan ja huonoimmaksi katsomaansa tupaa häveksytään ja niistä vielä kinastellaan kuin oikeat tupapisteet olisi jaolla :D. Tästä vain huomaa, että meitä on moneksi, ja ei ihme, että Tylypahkassakin on tupien välisiä riitoja.

Lainaus
Ja lisäksi puuskupuheista tulee mieleen partiolaiset

Tämä kyllä pökkäsi hermoon, vaikka tätä ei saanut ymmärtää väärin. Menee vähän offiksi, mutta mistä ihmeestä tällaisia käsityksiä saadaan? Lähes joka kolmas suomalainen on elämänsä aikana ollut partiossa. Onko mahdollista, että kolmannes suomalaisista olisi puuskupuheja ja täyttäisi tuvan vaatimukset? Tuskin.

Itse (partiolaisena) en voisi koskaan kuvitella olevani puuskupuh. En löydä yhtäkään piirrettä siitä tuvasta, mikä istuisi minuun. Olen ilkeä, hiukan kopea, yksin pärjäävä, ylenkatson turhiksi katsomiani sääntöjä, kiusasin ja kiusaa ehkä hiukan edelleen sekä ensimmäisen luokan todistuksessani lukee jotain suuntaan "ei tule toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa". Kuulostaa luihuiselta :D. En toki ole läpeensä paha, minulla on järkyttävän suuri kaveripiiri ja melkein liian monta hyvää ystävää. Minua vain kiehtoo enemmän luonteenpiirteenä oveluus kuin rehti käytös. Tunnen myös jotain samanhenkisyyttä korpinkynteen. Lähinnä "uskon, kun näen itse" ja tiedonhalu. Nautin myös suunnattomasti kiivaista ja monimutkaisista väittelyistä. Rohkelikko on vähän kiikunkaakun. Olen kyllä "rohkea" jossain määrin, mutta se on ehkä enemmän laskelmoivaa rohkeutta. Lasken rohkelikon ominaisuuksiin myös jonkin verran röyhkeyttä. Röyhkeyskin on osa minua, muttei ehkä tuollainen "kultapojan" kukkoileva röyhkeys millaiseksi se minulle tuntuu.

Palatakseni vielä luihuisiin. Minusta luihuisilla on yleensä hyvät aistit tilanteiden suhteen ja he osaavat olla miellyttäviä ja käyttäytyä etiketin mukaisesti tahtoessaan. Viittaan juuri siihen, kuinka luihuinen oli voittanut vuosi vuodelta tupapokaalin ennen Harryn tuloa Tylypahkaan. Minäkin odotuksista huolimatta voin olla samalla luihuinen, partiossa ryhmänvetäjä ja jopa aurori täälä! :D Tiedän etiketin ja tiedän, milloin säännöistä ja käytöksestä pidetään kiinni etiketin mukaisesti. Mutta se ei vielä tee minusta hyväsydämistä, ahkeraa ja sympaattista ihmistä.

Mutta älkää nyt sentään kokonaan säikähtäkö! Oikeasti hymyilen, kujeilen ja vitsailen paljon, vaikka olen myös vähän kaikkea yläpuolella lueteltua. *pirullinen virne*
If I'cant hear your heart beat, you are too far away

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #169 : Joulukuu 26, 2009, 01:15:23 »
Ymmärrän Nathanielin pointin, mutta huomautan (ihan vastaanväittääkseni) kaksi asiaa:

Lainaus
Viittaan juuri siihen, kuinka luihuinen oli voittanut vuosi vuodelta tupapokaalin ennen Harryn tuloa Tylypahkaan.

Kuinkahan paljon tästä on ollut Kalkaroksen suosinnan, ja huispauksen ansiota? :-D

Ja sitten yleisesti luhuisista: siitä miten he kirjoissa esitetään, pohjustamme näkemyksemme heihin. Ja kirjat eivät minusta anna luihuisista hyvää kuvaa. Näen heidät pitkälti ilkeinä ihmisinä, koulukiusaaajina, jos esimerkiksi käytetään esimerkkinä perus luihuisten luihuista, Dracoa. Toki positiivisia yllätyksiä luihuisistakin löytyy, mutta minusta tuntuu että ne ovat nimenomaan yllätyksiä!
Ja minusta Rohkelikkojen kukkoilua korostetaan liikaa. Kaikki tuvat pitävät omaansa parhaimpana, ja koska päähenkilö Harry on Rohkelikko, kirjat antavat sellaisen kuvan että Rohkelikot ovat ylimielisiä ja ovat olevinaan parhaita. Verrataanpa niihin luihuisiin, joita monet rohkelikkojen'vastustajat' ihannoivat. Minusta vain tuntuu että luihuisten piirissä tämä mihinkään perustumaton 'Me olemme itsessämme parempia kuin muut'-asenne on vieläkin suurempaa kuin muissa tuvissa, mm. puhdasverisyysaatten ym. takia.
Minusta Harrya/Ronia voi käyttää hyvänä esimerkkinä perusrohkelikosta, ja Dracoa hyvänä esimerkkinä perusluihuisesta. Ja jos näitä verrataan asteikolla hyvä-paha, niin minä kyllä sanon että Draco on pahempi. Hän ne negatiiviset aloitteet tekee aina Harryn/Ronin suuntaan, hän koko kinan aloitti! Ei Harry ja Ron ikinä keksi Dracosta tyhjästä jotain haukuttavaa jota huudellaan pitkin koulun käytäviä, niin kuin Draco tekee.

Tässäpä tällainen Odotumin keskellä yötä kirjoitettu sekava mielipide :)
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • neitihaamu
« Vastaus #170 : Joulukuu 26, 2009, 01:32:22 »
Lainaus
Kuinkahan paljon tästä on ollut Kalkaroksen suosinnan, ja huispauksen ansiota? :-D

Repesin, koska tämä nimenomaan on rohkelikkojen puolustuslause. :D Eli emme pääse puusta pitkään. Tuleeko muuten huispauksesta tupapisteitä? Ja eihän se epäreilua ole, jos luihuinen kerta voittaa... ^^

Ilman muuta luihuisilla on tätä "parempi kuin muut" -asennetta. Luulisin aika vahvasti, että myös minä menisen siihen asenteeseen mukaan, jos Tylypahkassa oikeasti tätä tupaa edustaisin. Eikä vaaan pelkän puhdasverisyysmoskan puolesta vaan tuvan itsensä puolesta. Siksi itseni luihuiseksi luokittelenkin. Rohkelikkojen kukkoilu ei minusta johdu pääasiassa ylimielisyydestä vaan siitä halusta tarttua toisen ärsytykseen ja olla sanansa mittainen. Vaikka toinen aloittaa on rohkelikko enemmän kuin valmis jatkamaan ja ottaa yleisen naljailun henkilökohtaisesti tai jotain sinne päin :D.

Minusta taas Draco on huono esimerkki yleisluihuisesta. Hän on loppujen lopuksi aika kakaramainen hahmo ja käsittämättömän huomionhakuinen. Ne kuuluvat mielestäni enemmän omaan persoonallisuuteen kuin normaaliin tupaluokitteluun. Yritän katsoa näitä tupia Potterin juonen ulkopuolelta, mutta Potter maailman kannalta. En tiedä onnistunko.

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #171 : Joulukuu 26, 2009, 01:40:53 »
Lainaus

Repesin, koska tämä nimenomaan on rohkelikkojen puolustuslause. :D Eli emme pääse puusta pitkään. Tuleeko muuten huispauksesta tupapisteitä? Ja eihän se epäreilua ole, jos luihuinen kerta voittaa... ^^

No siis, kyllähän se on selkeästi ollut nähtävissä että Kalkaros SUOSII luihuisia(an). LIemitunneista, joissa Harry/Hermione onnistuu, Kalkaros ei erikoispisteitä anna.

Huispauksesta tulee muistaakseni pisteitä myös tupamestaruuskisaan. Ja ei, ei se ole epäreilua, tarkoitin vain että et voi tällöin käyttää runsasta pistemäärää luihuisten hyvän käytöksen ja tunneilla ansaittujen pisteiden merkkinä, vaan siitä on tullut iso osa huispauksesta. (Luihuisethan voittivat Huispauksen ennen AV:ta useita kertoja?)
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • neitihaamu
« Vastaus #172 : Joulukuu 26, 2009, 01:52:17 »
"Ja 50 pistettä rohkelikolle" vai mitä se McGarmiwa supaji pisteiden menetyksen jälkeen. Puhumattakaan Dumbledoren plussapisteistä, jotka ihan sattumoisin ylittivät Luihuisen juuri sillä 10 pisteellä :D. Kuten sanoin. Tästä ei päästä ympäri.

Kuten myös huispauksessa, toiselle mennyt huispauspokaali tuo tuvalle runsaasti lisäpisteitä, eikä muiden tupien alempi pistemäärä välttämättä johdu huonosta käytöksestä ja tietämyksestä. Minulle on jäänyt joku mielikuva, että huispauspokaali ja tupapokaali ovat kaksi eri asiaa, mutta se ei ole olennaista. Toinen mielikuva on vähän vahvempi. Eikö silloin vielä kun Charlie Weasley oli kapteenina, rohkelikko vei huispauspokaalin monena vuonna? Väliin sattui vain muutama luihuisvuosi.

Hmm..alamme lievästi suistua raiteilta tässä topicissa.

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #173 : Maaliskuu 21, 2010, 20:53:16 »
En todellakaan haluaisi Luihuiseen koska se on niin epäRohkelikkomainen että huh huh. Olen täysi Rohakelikko, joten en haluaisi vastakkaiseen tupaan, ihan siksi koska se on niin kiero, siellä on Draco Malfoy ja se on vihreä...: D

En kyllä ikinä osaa kirjoittaa pitkiä viestejä. Mistähän tuo johtuu? :D
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Anskuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #174 : Maaliskuu 22, 2010, 09:12:14 »
Minä en haluaisi missään nimessä Puuskupuhiin!!!

Syyt:
-En sovi sinne
-En missään nimessä halua VERSON tupaan
-Keltanen ja mäyrä: ei kiitos
-En ole hirveän uskollinen , kiltti ja reilu!

Siinä syyni!

Huom huom!!

Ei Puuskupuhissa periaatteessa ole mitään vikaa!
En vain halua puuskupuhiin!