Kirjoittaja Aihe: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?  (Luettu 82786 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Tuazophia

• Tinwen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?
« Vastaus #125 : Joulukuu 30, 2008, 13:15:09 »
Kaikkein vähiten haluaisin Luihuiseen. Ei siksi, että pitäisin kaikkia sen tuvan jäseniä jotenkin kamalina, vaan tuvan huonon maineen ja historian vuoksi. En haluaisi tuottaa kunniaa sellaiselle tuvalle, jonka historia on vähemmän ihailtava, koska pelkäisin jonkun minun menestykseni vuoksi alkavan ihailla myös tuota historiaa.

yesterday

• Ankeuttaja
« Vastaus #126 : Joulukuu 30, 2008, 13:47:38 »
Mieluiten menisin itse Rohkelikkoon tai Korpinkynteen, sillä siellä on eniten samankaltaisia ihmisiä kuin minä. Luihuinenkin olisi kiehtova vaihtoehto, minusta taas juuri sen mielenkiintoisen historian ja pahuuden takia...
Jonkun takia Puuskupuh ei ole koskaan kiinnostanut minua. Olen hyvin laiska enkä mikään Rehti Risto Reipas, joten en varmastikkaan sopisi sinne lainkaan. Mutta tottakai Puuskuihinkin tyytyisin, jos sillä ehdolla pääsisi Tylypahkaan.. :)

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #127 : Tammikuu 06, 2009, 18:55:49 »
Minä olen ollut aina sitä mieltä, että Rohkelikko on paras tupa ja menisin sinne. Olen edelleenkin sitä mieltä. Ei minussa nyt aina välttämättä aidon Rohkelikon luonteenpiirteitä ole, mutta mitä väliä. Korpinkynsi ja Puuskupuh on aina ollut mulle sellasia 'neutraaleja' tupia. Eli, että niistä en nyt oikeen tiedä, ihan sama. Luihuinen on sitten siis se joka on ehdoton ei. Siellä on kaikki pahikset ja sieltä ne kuolonsyöjät tulee (kaikkea ei nyt kumminkaan voi yleistää, mut jos tän kerran ihan vähän vaan :p) ja sen historian vuoksi, Lordi Voldemort kävi Luihuista etc. Kyllä mua tässä jonki aikaa sitten jotkut luihuisen hahmot (lue: Bellatrix ja Kalkaros) on alkanu vähän kiinnostaa, mutta ei se tarkota sitä et sinne tupaan haluisin.

Joten pysyn siinä etten missään nimessä tahtoisi Luihuiseen.
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa Hebb

• Vuotislainen
« Vastaus #128 : Tammikuu 26, 2009, 20:48:01 »
Eli kun kysytään, onkin hirveesti miettimistä, mikä on oikeesti se tupa johon mä haluisin. Ennen mä halusin aina ja ehdottomasti Rohkelikkoon, mut nyt en haluis enää mihinkää... =b Ku Rohkelikos ollaan aina ah-niin urheita ja Rohkelikot on näköjään aina parempia ku muut ja niin rohkeita ja tekee kaiken oikein. No, oliks Fred, George ja kelmit sitten ah-niin urheita ja suurenmoisella älyllään siunatut? no ei tosiaankaan, vaikka kaksoset keksikin kaikkee älytöntä sitten myöhemmin ja Kelmit keksi kelmien kartan, niin oliks esim. Matohäntä niinkin urhee että olis ansainnu päästä Rohkelikkoon?
  Sit Korpinkynnet on sellasia hiljasia kiusaajia ja syrjijiä. Luihuisessa ja Rohkelikossa (tai siis rohkelikossahan ei ketään kiusata, on tuvan periaate mutta juujuu.) kiusataan avoimesti ja kaikki on samanarvosia. Ja Korpinkynnet on sitten niin olevinaan viisaita, mutta onks tosiaan joku korpinkynsikin noussut esim. Hermionen tasolle tai edes melkeen?
  Puuskupuhit on ah-niin uhrautuvaisia ja viattomia, mutta onko joku Puuskupuh oikein tosissaan uhrautunut jonkun puolesta? Ja Puuskupuhit on hiljasia hissukoita ja ne on just niitä, mitkä ei kuulu mihinkään muuhun tupaan.
  Mut Luihuisesta en oikeen keksi mitään pahaa sanottavaa, mutta Luihuiset on niin itserakkaita ja ah-niin ylempiarvoisia kuin muut vaan sen takia että suurin osa siellä on puhdasverisiä. Mutta eihän sillä oikeestaan oo mitään väliä onks puhdasverinen, puoliverinen vai jästisyntyinen?
  Eli nyt tuntuu että haluisin vähiten Puuskupuhiin ja eniten Luihuiseen, nimittäin Luihuisessa on sellaista sanatonta arvostusta toisiinsa ja saumaton ryhmätyö (vaikka niin ei voi Malfoysta, Crabbesta ja Goylesta kuudennella luokalla sanoa). Hyvä Luihuinen!

~Hebb

Poissa Hippogriff

• :)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SicklePotion51
« Vastaus #129 : Helmikuu 17, 2009, 16:07:43 »
Vaikea sanoa, mutta luulisin että Korpinkynteen haluaisin vähiten. Olen saanut sellaisen käsityksen että monet heistä ovat tarkkaan sääntöjä noudattavia ja muutenkin vähän rauhallisempia. Luonteeni ei oikein käy yhteen niiden kanssa.
Puuskupuheilla on varmaankin ihan kiitettävä ryhmähenki, mutta en usko että kuuluisin sinnekkään.
Luihuiseen, hmm... en ainakaan haluaisi sinne, ja tuskin luonteenikaan perusteella sinne kuuluisin. Mielestäni sopisin ehdottomasti parhaiten Rohkelikoksi. Heilläkin on hyvä ryhmähenki, ja he tulevat toimeen muiden kanssa. Muutenkin Rohkelikko on aina ollut suosikkitupani :>.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #130 : Helmikuu 20, 2009, 13:44:37 »
En haluaisi kuulua puuskupuhiin.Puuskupuhit ovat outoja.ja muutenkin he eivät menesty esim huispauksessa.

Millä tavalla Puuskupuhit ovat outoja? Ja mikä ihmeen kriteeri se on, etteivät he menesty huispauksessa? Pottereiden perusteella meillä on näyttöä vain muutamasta vuodesta, eikä sen perusteella voi mennä sanomaan, etteivät Puuskupuhit menesty huispauksessa koskaanikinämissään.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Niedda

• Ankeuttaja
« Vastaus #131 : Maaliskuu 29, 2009, 11:23:17 »
Noh, en varmaan haluaisi Rohkelikkoon, koska en pidä väreistä yhtään. Eihän ne värit ratkaisen sitä kokonaan, muto n mulla muitaki syitä. En ole yhtään rohkea tai silleen mie olen todella itserakas (oon huomannu sen aikoja sitte). En oikeen sopeutuis joukkoo yhtään. Olen myös huomannu, että olen aina kiintyny pahiksiin. Aina pahikset on mun lemppareita. Mä en osaa toimii yhtään ryhmässä ja en oo oikeen yhteistyöhaluinen... Luihuinen ois niinku mulle hyvä tupa <3

Pessi

• Ankeuttaja
« Vastaus #132 : Maaliskuu 30, 2009, 18:00:58 »
Korpinkynsi saattaisi olla minulle melko kova pala. Olen jotenkin aina ajatellut sen todella fiksujen ihmisten tupana, eikä kova taso todellakaan ole minun juttuni. Minä kun muutenkin saatan saada itkukohtauksia kokeita odottaessani. Puhumattakaan siitä paniikista, joka syntyy kokeen jälkeen. P:

Poissa Giliath

• Cassiopeian pikkusisko
  • Vuotislainen
  • Jensen Ackles :D
« Vastaus #133 : Huhtikuu 04, 2009, 17:07:46 »
Korpinkynsi. Järkeviä ihmisiä, eli ei ainakaan minun tupani. Tietenkin saattaisin olla hetken ylpeä kun pääsisin sinne, mutta sitten seuraavat seitsemän vuotta olisivat tuskaa, muut saavat kaikki V.I.P  kun taas minä saisin enintään kolme. Sitten kaikilla opettajilla odotuksia kun olet Korpinkynnestä.
*Miettii ja lukee, mutta harvemmin kirjoittaa*

Poissa kirja

• Error 404: User not found
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #134 : Huhtikuu 05, 2009, 16:29:32 »
Luihuinen se on.

Luihuinen on mielestäni tarkoitettu ihmisille, jotka eivät ole hyvien puolella. Itse olen, tai ainakin haluan, olla hyvien puolella

Heti kun aloitin kirjojen lukemisen, sydämestäni olin Luihuisia vastaan, sillä sieltä olivat kaikki ihmiset, joita vastaan päähenkilöt taistelivat. Luihuinen oli juuri se tupa, joka liittyisi pahiksiin, jos yksi tupa sinne menisi. Itse koen olevani 'hyvis' henkeen ja vereen, tai ainakin enemmän 'hyvis' kuin 'pahis', tiedä sitten, mistä se johtuu. Luihuinen on kuitenkin pahisten stereotypia. Kaikki muut tuvat ovat kuitenkin mielestäni 'hyviksiä'.

Toinen vaikuttava asia on sekin kirjoista. (Se, että otan vaikutteita kirjoista, johtuu siitä, että olen lukenut ne todella monta kertaa.) Se on se, että olen samaistunut päähenkilöihin. Se taasen johtuu siitä, että samaistun helposti ja päähenkilöt mainitaan usein. Luihuisten tuvan ihmisten (ja valvoja-Kalkaroksen) asenne ja mielikuvat muita kohtaan ovat hirvittäviä, sillä ne vaikuttavat luihuislaisten asenteestaan ja käyttäytymisestään lähtien kaikkeen muita, varsinkin rohkelikkolaisia, kohtaan. He olettavat kaikkien muiden olevan kuin samasta muotista valettuja eivätkä kykene/halua vaihtaa mielikuvaan. Itse en todellakaan pystyisi siihen. Muutenkin luonteeni eroaa Luihuisten ns. pääsyvaatimuksista hirveästi, sillä olen kuin Luihuisten vastakohta.

Luulisin kuitenkin tuntevani itseni parhaiten, joten päädyin tähän johtopäätökseen. (:

~kirja
Jos lisäät tietoosi tilastoja, ihmiset uskovat sinua paremmin. Jo 96 %:ssa tapauksista!

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #135 : Huhtikuu 26, 2009, 11:50:59 »
Not Slytherin, not Slytherin...

Eli sama kuin Harrylla, en ikimaailmassa haluaisi Slytherin Houseen (onkos se nyt sit Luihuinen suomeksi). Gryffindor all the way! :)
(Tai jos sinne en pääsisi, niin toisena vaihtoehtona Hufflepuff ja kolmantena Ravenclaw.)

Olen itse asiassa miettinyt, miksi niin moni tuntuu tykkäävän Slytherin Housesta ja mm. Dracosta. Johtuuko se pelkästään elokuvista ja Dracon näyttelijästä Tom Feltonista?

Itsekin kyllä tykkään leffa-Snapesta (kuten ehkä avatarista voi päätellä), mutta se on vain ja ainoastaan mahtavan Alan Rickmanin ansiota. Leffa-Snape on todella hottis verrattuna siihen, minkälaisen kuvan Snapesta saa pelkästään kirjojen perusteella..
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #136 : Huhtikuu 26, 2009, 13:11:23 »
Lainaus
Olen itse asiassa miettinyt, miksi niin moni tuntuu tykkäävän Slytherin Housesta ja mm. Dracosta. Johtuuko se pelkästään elokuvista ja Dracon näyttelijästä Tom Feltonista?

Ei, se ei johdu pelkistä elokuvista ja siitä, että Draco on siellä. Monet Luihuisesta eivät edes erityisemmin pidä Dracosta, ja minusta monet pitävät Luihuisesta siksi, että se on kiehtova tupa. Kaikki ihmiset eivät heti kajoa ensimmäisenä mukavaksi mainittuun tupaan eli Rohkelikkoon, vaan alkavat minun tavoin miettimään, millaista Luihuisessa tosiaan olisi, sillä kirjat on kuvailtu Harryn näkökulmasta ja kovin mustavalkoisena. Minä ainakin uskon, että Luihuisessa on mukavaa porukkaa ja hyvä yhteishenki, ja he "vihaavat" Harryä vain sen vuoksi, että Harry on heistä täysin heidän periaatteidensa vastainen, sillä Harry tahtoo tehdä kaiken yksin ja heittäytyy marttyyriksi joka välissä. Kauneus on tietty katsojan silmässä, mutta minä uskon, että Luihuisista pitävät vain kokevat yhteenkuuluvuutta tämän tuvan kanssa ja siksi ovat uskollisia sille.

Anteeksi, jos meni offin puolelle... :"D

// Niin, ja minä muuten en edes välittänyt Tom Feltonista, ennen kuin olin tosiaan lukenut kirjat! Kuutoskirjan luettuani aloin puntaroimaan eri tupia ja niihin sopivuuttani, ja heti ensimmäisenä suljin pois Rohkelikon, koska pelästyn oikeasti kaikkea. Ja koen että kaikki Luihuisen mainitut "ominaisuudet" sopivat minuun. Paitsi ilkeä, en minä oikeastaan ilkeä ole. x) Vasta tuvan päätettyäni katsoin leffat, ja hups, siinä vaiheessa vasta tykästyin Tomiin. Uskon, että monien Tom Felton-fanius voi johtua tunnesiteestä Luihuisen kanssa jo ennen leffojen katselua.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2009, 17:25:05 kirjoittanut Azura »
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #137 : Huhtikuu 26, 2009, 13:55:41 »
En haluaisi mielellään Puuskupuhiin.

Se ei johdu mitenkään siitä, että he olisivat "outoja" tai mitä nyt jotkut ovat sanoneetkaan, minä vain en osaisi olla siellä, koska kaikki olettaisivat minun olevan niin kamalan kiltti, ystävällinen ja reipas. Se olisi kamalaa. Olen enemmän vetäytyvää tyyppiä enkä auta mielelläni tuntemattomia ihmisiä niinkuin puuskut. En myöskään ole kamalan reipas ja pirteä, vaan pidän laiskottelusta ja olen ajoittain aika synkkä, ainakin ulkopuolisten mielestä.

Myös Rohkelikossa olisi juuri se yksi suuri ongelma, etten ole mitenkään uhrautuvainen, en uhraudu muiden ihmisten puolista tai muutenkaan ´leiki sankaria´.

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #138 : Huhtikuu 27, 2009, 21:28:57 »
Lainaus

Ei, se ei johdu pelkistä elokuvista ja siitä, että Draco on siellä.

Ok, ihan hyvä, jos asia on näin. Jotenkin mulle on vaan tullut sellainen kuva, että leffa-Dracolla on huomattavat määrät fangirlejä... Ja että tää fangirliys olisi saanut aikaan myös yleisempää Slytherin House -faniutta.

Monet Luihuisesta eivät edes erityisemmin pidä Dracosta, ja minusta monet pitävät Luihuisesta siksi, että se on kiehtova tupa. Kaikki ihmiset eivät heti kajoa ensimmäisenä mukavaksi mainittuun tupaan eli Rohkelikkoon, vaan alkavat minun tavoin miettimään, millaista Luihuisessa tosiaan olisi, sillä kirjat on kuvailtu Harryn näkökulmasta ja kovin mustavalkoisena. Minä ainakin uskon, että Luihuisessa on mukavaa porukkaa ja hyvä yhteishenki, ja he "vihaavat" Harryä vain sen vuoksi, että Harry on heistä täysin heidän periaatteidensa vastainen, sillä Harry tahtoo tehdä kaiken yksin ja heittäytyy marttyyriksi joka välissä. Kauneus on tietty katsojan silmässä, mutta minä uskon, että Luihuisista pitävät vain kokevat yhteenkuuluvuutta tämän tuvan kanssa ja siksi ovat uskollisia sille.

Siinä vaiheessa, kun en vielä ollut lukenut ainuttakaan Potteria, olin tykästynyt Gryffindor Houseen enimmäkseen juurikin siksi, että se on Harryn, Ronin ja Hermionen House ja käytännössä ainoa neljästä Housesta, jonka elämää tähän asti ilmestyneissä leffoissa on kuvattu. Edelleenkään en väitä olevani ekspertti eri Housejen ja niiden asukkaiden luonteenlaadussa, koska olen just vasta saanut loppuun Goblet Of Firen ja aloittanut OOTP:n lukemisen, joten en tiedä, mitä kaikkea eri Houseista vielä paljastuu kolmessa viimeisessä kirjassa.

Sen kuitenkin tiedän, että olen edelleen samaa mieltä Slytherin Housesta, kuin mitä olin ensimmäisen leffan nähtyäni: sinne en haluaisi mistään hinnasta. Mulle Slytherin House on vähän sama kuin jotkut Easterlingit tai vastaavat LOTR:issa -- siinä missä Easterlingit oli Sauronin liittolaisia, Slytherin Housen kasvatit tuntuu olevan suurimmaksi osaksi kimpassa Voldemortin kanssa. Ja evil overlordeja ei todellakaan tueta, ei Sauronia eikä Voldemortia.

Mun ajatukseni Hogwartsin eri Houseista perustuu tähän asti lukemieni kirjojen ja leffojen ohella Sorting Hatin esittämiin lauluihin Philosopher's Stonessa ja Goblet Of Firessa.

Philosopher's Stonessa Sorting Hat laulaa mm. näin:

You might belong to Gryffindor
Where dwell the brave at heart
Their daring, nerve and chivalry
Set Gryffindors apart;
You might belong in Hufflepuff
Where they are just and loyal
Those patient Hufflepuffs are true
And unafraid of toil;
Or yet in wise old Ravenclaw
If you've a ready mind
Where those of wit and learning
Will always find their kind;
Or perhaps in Slytherin
You'll make your real friends
Those cunning folk use any means
To achieve their ends

Goblet Of Firessa Sorting Hatin laulussa sanotaan mm. näin:

Now each of these four founders
Formed their own house, for each
Did value different virtues
In the ones they had to teach;
By Gryffindor, the bravest were
Prized far beyond the rest;
For Ravenclaw, the cleverest
Would always be the best;
For Hufflepuff, hard workers were
Most worthy of admission;
And power-hungry Slytherin
Loved those of great ambition

Noita Sorting Hatin laulunsanoja jos lukee, varsinkin ton Philosopher's Stonessa olleen laulun sanoja, Gryffindor ja Hufflepuff on selkeästi lähinnä sitä, mitä itse olen -- ainakin näin yli kolmekymppisenä. Mihin Houseen olisin 11-vuotiaana päätynyt, sitä on vaikea tässä vaiheessa sanoa, mutta luultavasti silloinkin joko Gryffindoriin tai Hufflepuffiin. Ravenclaw'hon lienen ollut liian humanistiblondi jo silloin, enkä mä ole koskaan kokenut olevani erityisen kunnianhimoinen enkä varsinkaan vallanhaluinen, joten Slytherin olisi ollut silloinkin poissuljettu vaihtoehto.
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #139 : Huhtikuu 28, 2009, 10:04:16 »
Ok, ihan hyvä, jos asia on näin. Jotenkin mulle on vaan tullut sellainen kuva, että leffa-Dracolla on huomattavat määrät fangirlejä... Ja että tää fangirliys olisi saanut aikaan myös yleisempää Slytherin House -faniutta.

Mä komppailen Azuraa. Ja sanon vielä lisäksi, että mun ymmärtääkseni leffa-Dracolla on kyllä huomattavat määrät fangirlejä (ja ehkä jokunen fanboy myös) ja varmaan hän on osaltaan auttanut Luihuis-fanituksen syntyä, mutta paljon on sellaisiakin jotka innostuivat luihuisista (ja Dracostakin) jo ennen kuin yhtään leffaa oli vielä markkinoilla. Ja vaikka joku olisikin leffa-Dracon kautta löytänyt Luihuisen, niin mitä väliä sillä on siinä vaiheessa, jos/kun Luihuis-fanitus on edennyt jo joksikin "syvällisemmäksi" kuin Tom Felton-fanitukseksi? :D

Lainaus
Siinä vaiheessa, kun en vielä ollut lukenut ainuttakaan Potteria, olin tykästynyt Gryffindor Houseen enimmäkseen juurikin siksi, että se on Harryn, Ronin ja Hermionen House ja käytännössä ainoa neljästä Housesta, jonka elämää tähän asti ilmestyneissä leffoissa on kuvattu. Edelleenkään en väitä olevani ekspertti eri Housejen ja niiden asukkaiden luonteenlaadussa, koska olen just vasta saanut loppuun Goblet Of Firen ja aloittanut OOTP:n lukemisen, joten en tiedä, mitä kaikkea eri Houseista vielä paljastuu kolmessa viimeisessä kirjassa.

Sen kuitenkin tiedän, että olen edelleen samaa mieltä Slytherin Housesta, kuin mitä olin ensimmäisen leffan nähtyäni: sinne en haluaisi mistään hinnasta. Mulle Slytherin House on vähän sama kuin jotkut Easterlingit tai vastaavat LOTR:issa -- siinä missä Easterlingit oli Sauronin liittolaisia, Slytherin Housen kasvatit tuntuu olevan suurimmaksi osaksi kimpassa Voldemortin kanssa. Ja evil overlordeja ei todellakaan tueta, ei Sauronia eikä Voldemortia.

No, mä en ryhdy spoilaamaan, mitä kirjoissa tapahtuu tai on tapahtumatta, mutta omalla kohdallani kävi niin, ettei mun tupanäkemykset mitenkään radikaalisti muuttuneet (syventyivät kyllä) viimeisten osien kohdalla. Kyllähän niistä on kuitenkin saanut jotain tajua jo ensimmäisten kirjojen pohjalta. Rohkelikko on tietysti sikäli luonnollinen valinta "omaksi" tuvaksi, että sitä kuvaillaan kaikista eniten ja huolellisimmin, joten siihen on helpointa muodostaa tunneside. Se on sitten asia erikseen, että onko tuo tunneside positiivinen vai negatiivinen. Mä veikkaisin, että moni Luihuisen pariin siirtynyt on lähtenyt sille linjalle, koska on alkanut kokea rohkelikkomoraalin ja -tavat omien näkemystensä vastaisiksi tai rohkelikkohenkilöt jotenkin ärsyttäviksi. Se, että tukeeko 90% tuvan asukkaista Voldemortia vai Dumbledorea on ainakin mulle loppujen lopuksi aika merkityksetön asia, sillä mulle pottereiden viehätys piilee ihan muussa kuin Hyvän ja Pahan välisessä taistelussa.
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Spider

• omistaa liikaa jalkoja.
  • Vuotislainen
  • Dumdidum.
« Vastaus #140 : Kesäkuu 15, 2009, 15:02:22 »
Hmm... ei kai mikään niin hirveän kamala olisi, mutta rohkelikkoon en vain sopisi. Plääh, en ole mikään maailman rohkein henkilö, ja osaan kyllä välillä olla oikein itsekäskin, vaikka sitä pyrinkin välttämään. Muutenkin rohkelikot ovat liian... hyviksiä. Paitsi ehkä joku Fred & George jotka keppostelee ja aiheuttaa opeille päänvaivaa. En tiedä. Sitä paitsi olen tykännyt luihuista siitä asti kun aloitin Potterien lukemisen, ja rohkut inhoaa luihuisia, ainakin suurimmaksi osaksi. :(
"I always knew I was a star, and now the rest of the world seems to agree with me."
~Freddie Mercury

Poissa Sadeli

• Vuotislainen
« Vastaus #141 : Elokuu 01, 2009, 17:56:09 »
Ei missään nimessä Puuskupuhiin! Sitä ei ole hirveästi kuvailtu kirjoissa mutta minusta tuntuu että se ei ole kauhean mielenkiintoinen tupa. Ja lisäksi puuskupuheista tulee mieleen partiolaiset. Älkää ymmärtäkö väärin, minulla ei ole mitään partiolaisia vastaan mutta Puuskupuh... ärrr, ei sinne!

Raven

• Ankeuttaja
« Vastaus #142 : Elokuu 11, 2009, 14:21:44 »
Kuuluisin ihan varmasti Luihuseen. Tai ainaki haluaisin. Rohkelikkoon tai Puuskupuhiin en sensijaan ehkä haluisi -.- Rohkelikot= Tyhmänrohkeita lihaskimppuja kiusaajia, Puuskupuhit= En tiiä, nimi on suomennettuna tyhmä :P ja se onnii tavis.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #143 : Elokuu 14, 2009, 13:10:26 »
Luihuiseen en nyt ainakaan haluaisi kuulua. Aika moni tuskin haluaa. Sieltähän valmistuu pimeyden velhoja ja tupa on inhottavassa
paikassa, ja maine melko huono ja kaikkea mahdollista ja ilkeää! ;( Puuskupuh on myös sellainen, mihin en haluaisi kuulua.
Puuskupuhin tyyppejähän kuvaillaan ahkeriksi, mutta jo ekasta kirjasta lähtien mun mielestä Puuskupuh on ollut tupa jokseenkin
hömelöille ihmisille. ;D Ja enhän minä ole hömelö, en! :DDD
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Lilyan

• Ankeuttaja
« Vastaus #144 : Elokuu 31, 2009, 16:52:07 »
En haluaisi Luihuseen,koska en ole sellainen yhtikäs yhtään.En sano että enko joskus olisi ilkeä,mutta se ei jotenkin liity minuun.Olen tuntenut parhaan ystäväni ekaluokasta lähtien ja näiden viidenvuoden aikana olen kiusannut häntä kerran.

Haluaisin Korpinkynteen,koska oppinen on hienoa ja ''coolia''.Mutta toisaalta mie voisin olla Puuskupuh koska olen ystäävällinen ja ahkera.Sitten tulee Rohkelikko.Minussa on myös niitä Rohkelikon aineksia.Tupatestin olen tehnyt kaksi kertaa ja ekalla kerralla olin Rohkelikko ja tokalla Korpinkynsi.
Kumpi siis olen?
No en kumminkaan haluaisi Luihuseen (:

Poissa Aave

• Vuotislainen
« Vastaus #145 : Elokuu 31, 2009, 20:53:24 »
Puuskupuhiin en haluaisi. Jotenkin olen kirjoista saanut sen vaikutelmat, että ne, jotka eivät ole tarpeeksi pahoja Luihuiseen, tarpeeksi rohkeita Rohkelikkoon tai riittävän älykkäitä Korpinkynteen, joutuvat sitten vain suoraan Puuskupuhiin. Eli sinne menevät kaikki ylijäävät. Luihunen ei taida myöskään olla minua varten. Rohkelikko tai Korpinkynsi olisi kiva, vaikka en tiedä olisinko niihin sopiva kuitenkaan. Päätyisin varmaan loppujen lopuksi kuitenkin Puuskupuhiin :)

Ajankääntelijä

• Ankeuttaja
« Vastaus #146 : Elokuu 31, 2009, 23:19:53 »
Komppaillaas, että ei Puuskupuhiin. Korpinkynteen pikemminkin kun hyviä numeroita tuppaa jatkuvasti ja yleissivistystänikin pidän vähintään hyvänä.

Rohkelikko ja Luihuinen on Korppareiden jälkeen jaetulla kakkossijalla. Luihuisten kunnianhimoisuus kuulostaa sinällään mielenkiintoiselta, mutta sieltä voi olla vaikeaa löytää muita kavereita tuvan ulkopuolelta toisin kuin kolmesta muusta tuvasta.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #147 : Syyskuu 27, 2009, 09:34:26 »
Keikun tässä kahden vaiheilla, kumpaan tupaan en haluaisi päästä. Rohkelikko vs. Luihuinen. Vaikea päätös, sillä en pystyisi näkemään itseäni näistä kummassakaan tuvassa.

Pienen pohdinnan jälkeen sanoisin, että en haluaisi joutua Rohkelikkoon. Se olisi niin väärä paikka minulle kuin väärä voi olla.

//Vähän niin kuin perusteluja kaipaa tämä :) Elikkäs, Rohkelikosta näin ensin. itseäni en näe oikein millään tapaa "ritarillisena" ja urhoollisena persoonana, joka "kamppalilisi" aina jonkin puolesta. Tai no, ehkä periaatteessa, mutta periaate voi olla välillä hyvinkin kaukana todellisuudesta.

Luihuisiin tuskin joutuisin, enkä tosiaan haluaisi, luonteeltani en ole ollenkaan pahansisuinen ja ilkeämäinen.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2010, 12:34:26 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa maisamiisa

• TYM-
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #148 : Lokakuu 05, 2009, 20:49:41 »
Mie olen puuskupuh, puhdasverinen puusku kylläkin (no okei, jästisyntyinen puusku mutta siis moi.)

Miusta ei kyllä _ikinä_ olisi mihinkään Korpinkynteen, mie en pärjäisi siellä, jäisin vain joka kerta roikkumaan oven taakse kun en pääse sisään... :p

Pienen pohdinnan jälkeen sanoisin, että en haluaisi joutua Rohkelikkoon. Se olisi niin väärä paikka minulle kuin väärä voi olla.

Hei, sama! Musta ei ikinä voisi tulla sellaista kuin ne rohkut on, mun täytyy myöntää että pelkään ihan mitä tahansa alkaen vaatekaapistani pimeydessä (noku hei mieti, joku Kalkaros ulos mun kaapista ? hyrrrrr)... :D Luihuinen olisi sellainen että en mä sielläkään pärjäisi, joten mä päädyn siihen, että mulla ei ole muita vaihtoehtoja kuin Puuskupuh omaksi tuvakseni. Hufflepuff pride !
'cause baby you weren't the first or the last or the worst, SHAKE IT

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #149 : Lokakuu 25, 2009, 02:47:08 »
Mä haluaisin olla ja varmaan olisinkin kyllä Korpinkynsi, ja arvostan Korpinkynsiä suuresti. Niitä pidetään "kirjaviisaina nörtteinä", mutta minusta se on väärin sanottu. Hermionea ja hänen toimintaansa voi pitää hyvänä esimerkkinä älykkyyden hyödystä, vaikka Hermione ei olekaan korppari (vaikkakin hänestä meinasi tulla). Hermione pelasti itsensä ja muut useammin kuin kerran pulasta juuri terävän järjen käytön ansiosta.
Lukekaapa allekirjoitukseni, minusta siinä on jotain kivaa, se on käyttäjän Eponia kirjoittama, ja tuo lihavoitu kohta on minusta mahtava :D arvostan tuollaista :)

Rohkelikoissa on ehkä tiettyä ylimielisyyttä, mutta mielestäni he ovat kuitenkin rehtejä, toisin kuin Luihuiset, jotka Phineas Nigelluksenkin mukaan esimerkiksi pelastavat hädässä oman nahkansa. Ja ovat kirjojen antaman kuvan perusteella taipuvaisia pimeyden voimiin, koulukiusaajia (kuten kyllä monet muutkin kun kiusaavat Lunaa) ja todella iljettäviä tuon puhdasverisyysjutun  kanssa. Mutta varmaan siellä myöskin kivoja ihmisiä on.
Mutta siis luihuinen en haluaisi olla, ja ihmettelen vähän sen saamaa reilua kannatusta Vuotislaisten keskuudessa :P
aaaaaaaaaaaaaaa lol