Kirjoittaja Aihe: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?  (Luettu 69152 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Painovirhepaholainen
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?
« Vastaus #100 : Kesäkuu 15, 2008, 20:07:57 »
Puuskupuhiin. Sinne en kyllä tunnu kuuluvani. Kuulostavat ihan yliahkerilta puurtajilta ja minä en todellakaan ole sellainen;). Pahoittelen jos nyt joku Puuskupuhista pitävä loukkaantui... Ei ollut tarkoitukseni! Toki se on tupa muiden joukossa ja arvostettava sellainen, mutta ei minulle sopiva. Testien mukaan ole aina joka vaihtelevasti Luihuinen, Korpinkynsi tai Rohkelikko, mutta en koskaan puuskupuh. Olen nimittäin vähän laiskahko asioiden tekemisessä ja venytän niitä aina viimeiseen asti. En todellakaan sopisi mitenkään Puuskupuhiin. Muuten varmasti ihania ihmisiä ja tunnenkin yhden ahkeran (ja kanssani rohkuja avadatavan) Puuskun.

-Lohikäärmelady
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2008, 18:35:24 kirjoittanut Lohikäärmelady »
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #101 : Kesäkuu 23, 2008, 13:06:50 »
Mitä enemmän olen asiaa miettinyt, sitä voimakkaammin olen kokenut tunteen, etten haluaisi minnekään muualle kuin Puuskupuhiin. :D Mutta jos kaikista kamalin tupa pitäisi valita, niin...

Luihuiseen olisi inhottavinta joutua. Minusta tuntuu oikeastaan, että tuossa tuvassa saa helpoiten kavereita; sinua pidetään hyvänä tyyppinä vain koska kuulut tähän tupaan, ellet sitten ala veljeillä rohkelikkojen kanssa. Minusta olisi inhottavaa saada ystäviä sillä tavalla, vaikka eipä tässä kannattaisi juuri nirsoilla. Useimmat luihuiset ovat todellakin ilkeitä, aina kilpailemassa rohkelikkojen kanssa, ja Luihuiseen kuuluessa olisi koko ajan paineet, että kohta saadaan turpaan niiltä, joiden kanssa alettiin haastaa riitaa. Ei sopisi minulle. En ole tottunut pitämään itseäni niin ylivertaisena, että voisin lähteä ylpeiden luihuisten matkaan. :D Kunnianhimoa minulla kyllä on, mutta kunniaa voi hakea muillakin tavoin kuin pilkkaamalla toisia. En halua yleistää, mutta onhan se kirjoissa nähty, että hyvin useat luihuiset ovat kieroa porukkaa.

Melkein yhtä kamalaa olisi joutua rohkelikkoon, tupaan, joka kilpailee luihuisten kanssa. Korpinkynnet ja puuskupuhit tuntuvat tosiaan myös palvovan rohkelikkoja vain koska nämä ovat rohkelikkoja. En siis pitäisi sellaisesta maineesta. :D

Puuskupuhissa ja Korpinkynnessä sen sijaan saa itse tehdä töitä kunnioituksen eteen, koska näiden tupien jäsenet yleensäkin jäävät vähän taustalle. Mielestäni kumpikaan näistä ei ole mitään huonoja tupia, päinvastoin, taidot tulevat niissä paremmin esille, koska tupien henkilöiltä ei tavallaan odoteta niin paljon kuin muilta. :P Ja löytyyhän Puuskupuhistakin tosiaan hyviä tyyppejä, kuten Cedric Diggory, Nymfadora Tonks... Kumpikaan ei vaikuta minun mielestäni mitenkään erityisen yksinkertaiselta, kuten puuskupuheja usein kuvataan. *hampaiden kiristelyä*

Puuskupuhista ja Korpinkynnestä sitten jos valitaan, niin kyllä Korpinkynsi jää kakkoseksi. Olen mielestäni ihan kohtalaisen fiksu, mutta olisi kamalaa, jos jokainen vastaantulija olettaisi minut huippuviisaaksi olennoksi vain koska olen Korpinkynnessä. :D Puuskupuh taitaa siis olla ainoa tupa, jonka jäseniltä ei odoteta liikoja; mitä ikinä saakaan aikaan, se on enemmän kuin on oletettu. :D Lisäksi puuskupuhit ovat rehtiä, uskollista ja ystävällistä porukkaa, mitä arvostan luonteenpiirteenä enemmän, kuin kunnianhimoa, rohkeutta tai viisautta.

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #102 : Kesäkuu 23, 2008, 13:12:41 »
Kaksi vaihtoehtoa; Luihuinen tai Puuskupuh. En nimittäin tunne olevani mitenkään superrehti tai reilu, enkä ilkeä ja ovelakaan. Tupani on kait Korpinkynsi, vaikka Rohkelikkoon haluaisinkin :)
Luihuisesta en ole koskaan pitänyt. Luihulaiset eivät nyt loukkaannu, mutta mielestäni luihulaiset ovat ilkeitä, pahoja ja tunteettomia. EHkei tämä passaa kaikkiin, mutta 8vuotiaana saamani yleiskäsitys Luihuisesta pätee vieläkin.

Puuskupuhissa on mielestäni - olen pahoillani jos loukaan - rehdit, ystyävälliset, "puolustuskyvyttömät". Vaikka Cedric Diggory ei ollutkaan puolustuskyvytön, näistä muista saa helposti sellaisen käsityksen. Mutta Puuskupuh on kiva tupa, jos haluaisin tulla adoptoiduksi, menisin puuskupuhilaisten perheeseen :) TAi sitten jonknu muun.

Ehkä se on se Luihuinen. Lieroja Potterissa koko tupa, ei mitenkään hirveästi innosta... Olen tottunut olemaan hyvisten puolella :)

- Flyra

//Ja ajatukset tästäkin asiasta ovat muuttuneet :D Puuskupuh on ihan hyvä tupa, mutta en vieläkään tunne kuuluvani siihen. Ne pahismaiset piirteeni eivät aina täsmää kovin hyvin tämmöisten asioiden kanssa x) Pahistelu on hauskaa. Mutta en voi sanoa rakastavani luihuisia, mutta eipä mitään niitä vastaan. Mutta Puuskupuh ja Korpinkynsi ovat vieläkin ne tuvat, joihin en ensimmäiseksi haluaisi. Mutta eipä mitään.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2009, 11:48:10 kirjoittanut Flyrashaz »
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #103 : Kesäkuu 23, 2008, 14:10:44 »
Ehkä Luihuiseen tai Korpinkynteen. Luihuiseen en olisi tarpeeksi viekas ja ovela. Luihuiset ovat myös lähes poikkeuksetta jos nyt eivät aivan pahoja, niin ainakin todella inhottavia. Kyseisestä tuvasta on myös tullut suurin osa pimeyden velhoista; Voldemort, Malfoyt, Mustat Siriusta lukuunottamatta, Lestranget, Averyt, Mulciberit, Rosierit, Nottit, Wilkes, Kalkaros (okei, olihan hän lopulta hyvien puolella, mutta on kuitenkin joskus ollut pahan puolella) jne. Vaikka onhan Luihuisesta hyviä ja mukaviakin velhoja tullut, kuten esimerkiksi Horatius Kuhnusarvio, niin silti minulla on kuitenkin sellainen käsitys, että pääasiassa luihuiset ovat ilkeitä ja inhottavia (tosin se voi johtua vain siitä, että kirjat on kerrottu suurimmaksi osaksi Harryn näkökulmasta ja Harry inhoaa luihuisia ja löytää heistä pelkästään negatiivisia puolia, kuten myös kaikki muut rohkelikot, puuskupuhit ja korpinkynnet).

Korpinkynteenkään en ehkä haluaisi, sillä jotenkin minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että siellä ollaan aikamoisia hikareita eikä osata ottaa asioita kovin rennosti ja on kauhea pettymys, jos kokeesta tuleekin "vain" 10-. Itse en todellakaan ole tuollainen luonteeltani, joten ei kiitos Korpinkynteenkään.

Rohkelikkoon voisin halutakin, mutta en usko, että sinnekään pääsisin, koska minusta tuntuu, että en ole luonteeltani tarpeeksi rohkea ja että uskaltaisin aina tehdä mitä tahansa muiden pelastamiseksi. Annan myös usein pelon voittaa itseni.

Joten, tulin siihen tulokseen, että Puuskupuh olisi minulle oikea tupa, ja siltä minusta muutenkin tuntuu ja on aina tuntunutkin. Olen mielestäni luonteeltani todella reilu, kiltti, ystävällinen, rehti ja ahkera ja yritän aina parhaani, vaikka asia olisikin minulle todella vaikea. Yritän myös yleensä olla positiivisella mielellä, vaikka elämä ei aina hymyilisikään.
Terve kaikille!

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
« Vastaus #104 : Kesäkuu 23, 2008, 14:31:16 »
Korpinkynteenkään en ehkä haluaisi, sillä jotenkin minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että siellä ollaan aikamoisia hikareita eikä osata ottaa asioita kovin rennosti ja on kauhea pettymys, jos kokeesta tuleekin "vain" 10-.

(tämä ei ole nyt vastaiskuna Hartsalle, vain yleisesti)

Minusta on aika jännää, että ihmisillä on tälläinen mieltymä Korpinkynnestä, vaikka useammat tuvasta esitellyt ovat olleet jotain aivan muuta. Cho kikattelevine tyttökavereineen ja Luna. Helena Korpinkynsikin taisi olla aikamoinen hulivili.

Lisäksi näyttää olevan aika vaikea ymmärtää, että vaikka opiskelu olisikin suurimpia intohimoja, ei välttämättä kuitenkaan pety huonoista numeroista. Numeron palvonta ei ainakaan minulla ole mitenkään suurta koskaan ollut, vaikka opiskelu tuottaakin minulle suurta mielihyvää. Numeroita tärkeämpiä ovat ne asiat, joita opitaan. Mielestäni ihmiset, jotka jättävät oppimisen sivuasiaksi ja sensijaan kyttäävät todistuksiensa numeroita ovat ennemmin rohkelikkoja ja luihuisia kuin korpinkynsiä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 23, 2008, 14:37:02 kirjoittanut Miléna »
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #105 : Kesäkuu 23, 2008, 17:48:13 »
Luihuinen. Eivät kaikki Luihuiset ole pahoja, mutta en kestäisi Dracoa sekuntiakaan. "Minun isäni voi ostaa sitä ja sitä ja olen rikas äitini lellikki." Ei Draco suoraan noin sanoisi, mutta tuollainen näkemys itselläni on Dracon asenteesta. Itselläni on joitakin Luihuisen piirteitä, kuten kunnianhimo, mutta kyllä sitä on varmaan muiden tupienkin jäsenillä.

Myöskään Puuskupuhiin en haluaisi. Voin olla väärässä, mutta sain sellaisen käsityksen että sinne laitetaan tohelot ja jämät, jotka eivät sovi muihin tupiin. Minulla ei kuitenkaan olisi mahdollisuuksia sinne, kaikki nettitestitkin laittavat minut lähinnä Korpinkynteen.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Miy

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Kesäkuu 24, 2008, 22:01:06 »
Hmm. Joskus se olisi ollut Luihuinen (silloin, kun olin ihan pieni... ja ihan kuin juuri nyt olisin kamalan vanha), mutta kyllä se Puuskupuh taitaa olla. En ole rehti, ahkera, avulias... en ole mitään sellaista (ainakaan niin paljoa, että paikkani olisi kyseisessä tuvassa), että lajitteluhattu minut Puuskupuheihin (haha, puuskis :DD) laittaisi. En kuitenkaan ole jyrkästi Puuskupuhia vastaan, se vain on sellainen tupa, mikä ei yksinkertaisesti olisi paikkani. Kysymys "mihin tupaan et AINAKAAN haluaisi" on hieman liian jyrkkä tässä tapauksessa, mutta juu, Puuskis saa luvan kelvata.

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Guns N' Fuckin' Roses!
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #107 : Kesäkuu 26, 2008, 16:49:59 »
Itse en haluaisi kuulua Puuskupuhiin nimenomaan sen takia, että heistä kovinkaan monet eivät ole kovinkaan "taitavia" lukuun ottamatta tietenkään Cedric Diggorya joka niinkuin edellä mainittiin, päätyi Tylypahkan otteliaksi ohi muiden oppilaiden. Cedric oli kieltämättä erilainen Puuskupuh.

En vain pidä siitä Puuskupuhien asemasta olla se heikoin tupa huispauksessa ja tupapisteissä ja lähes kaikissa muissakin asioissa mistä Tylypahkassa noin ylipäätään kilpaillaan.
 Ja sitä paitsi Puuskupuhien kriteerithän rajoittuvat pääasiassa hyvyyteen eikä sinne tarvita rohkeutta,kieroa mieltä tai sitten sitä ns "älykkyyttä".

Cedric oli kieltämättä erilainen Puuskupuh sillä hänellä tuntui olevan noita kaikkia lahjoja, paitsi ehkä vähiten kuitenkin sitä kieroa mieltä.

Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

Septimus

• Ankeuttaja
« Vastaus #108 : Kesäkuu 26, 2008, 19:33:31 »
Monen muun tapaan minäkään en tahtoisi kuulua Puuskupuhiin. En edes sopisi sinne, joten siitä ei ole pelkoa.

Luihuinen olisi varteenotettava vaihtoehto - tai minä olisin varteenotettava Luihuiselle. Minusta voisi varmasti tulla hyvä luihulainen, mutta se sakki on yleisesti aika sellaista, mistä en pidä. Pahimmassa tapauksessa seura tekisi kaltaisekseen, joten viisainta olisi pysyä erossa.

Rohkelikko. Minusta saisi myös hyvän rohkelikon, mutta siinä missä luihuiset helposti kehuskelevat ylhäisellä syntyperällään ja rikkaudellaan, ovat rohkelikot vähän liian kirkasotsaista porukkaa makuuni. Tosin rohkelikossa tuntuu olevan paljon ihan tavallistakin porukkaa. Se ei siis olisi huono vaihtoehto.

Jäljelle jää Korpinkynsi. Useampikin on sanonut minulle, että kuuluisin sinne, ja pystyn itsekin kuvittelemaan sen. Älykkyyteen ja opiskeluun perustuvassa tuvassa saattaisi kuitenkin olla minulle vähän liian nörttiä porukkaa. Mutta toisaalta Hermione on Rohkelikossa ja Korpinkynnessä on Luna, joten Korpinkynteen en ainakaan olisi haluamatta.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #109 : Kesäkuu 27, 2008, 19:00:28 »
Tupien välillä on syvät kuilut, mielestäni liian syvät. Jotenkin rohkelikoita ylistetään, kaikki hienot tyypit olivat/ovat siinä! Miksei korpinkynsi tai puuskupuh tai luihuinen ole niin esillä? Paitsi tietysti joko pahiksina, tai Harryn elämää täydentämänä (mm. Cho, Luna ja Helenakin, joka vain neuvoi) .

Sitähän tuvat juuri ovat - täydentämässä Harryn elämää. Tarina kuitenkin kerrotaan Harryn näkökulmasta, joten minusta ei ole ihme, ettei muihin tupiin keskitytä yhtä paljon. Minua ärsyttää jotenkin se, miten tässä topsussa suhtaudutaan Puuskupuhiin, sillä rehtiys, ahkeruus ja hyvyys ylipäätään ovat mielestäni todella hienoja ominaisuuksia.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #110 : Kesäkuu 27, 2008, 19:04:43 »
Kuinka te KEHTAATTE väittää Korpinkynsiä kiusaajiksi! Kuten Mílena mainitsi Chon ja Lunan, ja myös Helena Korpinkynnen (jota en itse tajunnut huomioida!), eivät Korpparit automaattisesti ole hikkeja ja kiusaajia. *yrittää rauhoittua* Hiiskatti, Mílena sanoi kaiken sanottavani... Ja Luihuisten 'näin saat ystäviä'- tapa on jotenkin... minäkin karsastan sitä.

Ilmeisesti näköjään täällä on hyvis-Korpinkynsi? En vastusta niitä, mutta itse kannatan Luihuisia ja Korpinkynttä lähes tasavertaisesti, ja komppaan sinua tuossa että miten ihmeessä Korpinkynnet ovat kaikki kiusaajia ja jotain... hikkejä? Eikö tupien nimenomaan pitänyt opettaa yhteisymmärrystä ihmisten välillä? No ilmeisesti ei, koska ne herättävät niin valtavan määrän raivostuttavia stereotypioita! *repii hiuksia päästään*

Olen kirjoittanut tähän topaan jo monesti, mutta mitä väliä sillä on - minä puolustan mielipidettäni suosikkituvistani, joista parhaaseen kohdistuu juuri ärsyttävin stereotypia. "Luihuiset on kaikki ilkeitä, en mene!"

Joo justiinsa. Tämä on kaikista rasittavin juttu että aina selitetään että: "kaikki on" ja "kaikki on." Joo, jos minä vaikka sitten sanoisin että kaikki Rohkelikot ovat jotain feimejä wnb-James Pottereita? Ilmeisesti ei nyt näyttäisi niin hyvältä.

Sanokaa vaan ihan puhtaasti että joo, Luihuiseen menee niitä ns. "pahiksia" mutta älkää nyt alkako koko tupaa soimaamaan parin henkilön takia siellä. Tällä hetkellä jopa Puuskupuh on kohonnut paremmalle sijalle kuin Rohkelikko, juuri sen takia että kirjoissa Rohkelikossa olevat päähenkilöt ovat kuin maailman napa. Jee.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #111 : Kesäkuu 27, 2008, 23:02:48 »
Lainaus
Rohkelikot ovat jotain feimejä wnb-James Pottereita?
Rohkelikkona sanon ettei me kaikki olla mitään feimejä. :') Jokainen on täysin omalaatuinen ja persoonallinen, kuten myös jokainen on ylpeä tuvastaan johon saa kuulua.

Mutta mihin minä en haluaisi kuulua? Jostain syystä "kammoksun" Puuskupuhien tupaa, vaikka minulla sinnekin on kovasti piirteitä. Outoa. Sinne en jostain syystä ikinä haluaisi kuulua. Korpinkynsi taas, se on jotenkin neutraali tupa minulle, noh, hyvä ystäväni on korppari ja kämppikseni muuten on puuskupuh. :') Luihuinen olisi toinen johon mieluusti haluaisin kuulua, ei minulla niitä mikään vastaan ole, kuitenkin piirteeni vetävät minua enemmän Rohkelikkoon.

Lainaus
Sanokaa vaan ihan puhtaasti että joo, Luihuiseen menee niitä ns. "pahiksia" mutta älkää nyt alkako koko tupaa soimaamaan parin henkilön takia siellä.
Mites se lajitteluhatun värssy menikään?
Tai voihan olla että Luihuisesta
sä löydät ystävät aidot.
Ovelat velhot ei keinoja kaihda,
ovat tarpeen kaikki taidot.

Tässä ei suoranaisesti puhuta pahiksista, ehkä vähän kiertäen ympäripyöreästi "keinoja kaihtamatta". Ystävät aidot. Kertoopa kauheesti pahiksista. Harrylle sanottiin että VAIN Luihuisista tulee pahiksia. Kuka sanoi että kaikista tulee?
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #112 : Kesäkuu 28, 2008, 19:20:41 »
Harrylle sanottiin että VAIN Luihuisista tulee pahiksia. Kuka sanoi että kaikista tulee?

Kyllä minä muistaisin sanotun, että Luihuisesta tulee enemmän pahiksia kuin muista tuvista, eikä niin, että vain Luihuisesta jalostettaisiin pimeitä velhoja.

Ja voisiko joku nyt kertoa minulle, että mikä siinä Puuskupuhissa on niin kamalaa, että sille pitää sanoa se suurmahtava ehdoton ei jo kättelyssä?

// Hartsa, minäkin luulen Hagridin vähän yleistäneen. En mitenkään jaksa uskoa, että pahoja velhoja ja noitia tulisi vain yhdestä tuvasta, ja kuten Hartsa sanoi, löytyyhän esimerkiksi Rohkelikoltakin Piskuilan. Arvelisin Hagridin tuossa tarkoittaneen sitä, että Luihuisesta on tullut suuria, Voldemortin kaltaisia pahiksia, joiden varjoon muut tavallaan jäävät.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2008, 20:07:10 kirjoittanut Rainmaker »
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #113 : Kesäkuu 28, 2008, 19:53:53 »
Harrylle sanottiin että VAIN Luihuisista tulee pahiksia. Kuka sanoi että kaikista tulee?

Kyllä minä muistaisin sanotun, että Luihuisesta tulee enemmän pahiksia kuin muista tuvista, eikä niin, että vain Luihuisesta jalostettaisiin pimeitä velhoja.

Ja voisiko joku nyt kertoa minulle, että mikä siinä Puuskupuhissa on niin kamalaa, että sille pitää sanoa se suurmahtava ehdoton ei jo kättelyssä?

Itse asiassa Hagrid sanoi VK:n sivulla 91, että "Jokainen noita tai velho, joka on ruvennu pahaks, on tullu Luihuisesta", mutta uskoisin, että hän vain yleisti tarkoittaen, että suurin osa on tullut Luihuisesta. Kyllä niitä on varmasti muistakin tuvista tullut. Olihan Peter Piskuilankin Rohkelikossa (tosin tuolloin ei tiedetty, että Piskuilan oli siirtynyt Voldemortin puolelle, mutta toisaalta Siriusta, joka oli myös Rohkelikossa, luultiin silloin pahaksi).

Itse olen myös ihmetellyt tuota puuskupuhien "syrjimistä" fanien keskuudessa. Kuva mikä minulle on kyseisestä tuvasta tullut, on sellainen, että he ovat todella kilttejä, ystävällisiä, reiluja, rehtejä ja ahkeria. Enkä minä heitä mitenkään erityisen tyhminä pidä. Kyllä ainakin Cedric Diggory vaikutti todella älykkäältä. Kuuluisin itsekin todennäköisesti Puuskupuhiin, jos kävisin Tylypahkaa, enkä minä itseäni mitenkään tyhmänä pidä.

Terve kaikille!

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #114 : Kesäkuu 30, 2008, 11:39:23 »
Kuinka te KEHTAATTE väittää Korpinkynsiä kiusaajiksi! Kuten Mílena mainitsi Chon ja Lunan, ja myös Helena Korpinkynnen (jota en itse tajunnut huomioida!), eivät Korpparit automaattisesti ole hikkeja ja kiusaajia. *yrittää rauhoittua* Hiiskatti, Mílena sanoi kaiken sanottavani... Ja Luihuisten 'näin saat ystäviä'- tapa on jotenkin... minäkin karsastan sitä.

Ilmeisesti näköjään täällä on hyvis-Korpinkynsi? En vastusta niitä, mutta itse kannatan Luihuisia ja Korpinkynttä lähes tasavertaisesti, ja komppaan sinua tuossa että miten ihmeessä Korpinkynnet ovat kaikki kiusaajia ja jotain... hikkejä? Eikö tupien nimenomaan pitänyt opettaa yhteisymmärrystä ihmisten välillä? No ilmeisesti ei, koska ne herättävät niin valtavan määrän raivostuttavia stereotypioita! *repii hiuksia päästään*

Öh, tupien tarkoitushan on saattaa samanlaiset ihmiset yhteen?! Koko ydinajatushan on siinä, että jokainen on tietyssä tuvassa juuri tiettyjen ominaisuuksien takia, koska näin heille voidaan tarjota juuri oikeanlaista tukea. Tuvat ottavat huomioon sen faktan, että jokaisella on omat vahvuutensa, joiden perusteella heidät on jaettu tupiin. Kyse siis nimenomaan on lokeroimisesta ja siitä, että samoja kykyjä omaavat ihmiset on kerätty yhteen.

Jokainen tupa siis korostaa jotakin ominaisuutta, joka kaikilla kyseisen tuvan jäsenillä on. Tämähän ei tarkoita sitä, että kaikki tuvan sisällä ovat samanlaisia, koska se, että on päässyt esim. Korpinkynteen, ei rajaa pois muita luonteenpiirteitä, vikoja, hyveitä jne. Tästä luonnollisesti syntyy stereotypioita, koska kaikissa tuvan jäsenissä on tietty ominaisuus, jota korostetaan ja joka näkyy ulkopuolelle vahvemmin kuin muut.

Toivottavasti kukaan sai tästä nyt yhtään kiinni. En osaa vääntää rautalangasta (vihasin kuviskoulussa rautalankatöitä, koska niistä rautalangoista jäi mustaa käsiin ja kädet haisivat pahalle sen jälkeen...).
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #115 : Kesäkuu 30, 2008, 18:44:54 »
Lainaus käyttäjältä: Rainmaker

Olen miettinyt aivan samaa tätä topikkia lukiessani. Minusta Puuskupuh ei ole mitenkään huono tupa. Joku tuolla aikaisemmin sanoi, että Puuskupuhit eivät ole mitenkään erikoisen taitavia paitsi Cedric Diggory? O.O Mistä tuo henkilö tietää että Puuskut eivät ole taitavia? Se, että heistä ei kirjassa kerrota paljon mitään, ei takaa etteivät he olisi taitavia. Kirjathan kerrotaan Harryn näkökulmasta ja Harry ei liiemmin ole tekemisissä Puuskujen kanssa. Jos Rowling olisi kirjoittanut tämän kirjasarjansa jonkun Puuskun näkökulmasta, niin ehkä useimmat ajattelisivat tästä vähemmistötuvasta toisin. Tai mistä minä tiedän.

Itse en voisi olla Puuskupuh, koska en sovi luonteeltani sinne. Mutta en vastustaisi, jos minut sinne lajiteltaisiin. Ehkä sitä jopa saisi muutosta aikaan Puuskuissa. Tästä tuli mieleeni eräs fikki... mmh.

Minulla ei oikein ole mitään tupaa, mihin en ehdottomasti haluaisi. Voisin oikeastaan sanoa, että kaikkein vähiten haluaisin Korpinkynsiin ja Rohkelikkoihin, mutta en vastustaisikaan, ainakaan kovin paljoa, jos jompaan kumpaan laitettaisiin.

Luihuinen olen ja tulen todennäköisesti aina olemaan.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #116 : Kesäkuu 30, 2008, 18:53:35 »
Vaikea sanoa. En ole älykkö joten Korpinkynsi ei olisi todellakaan minua varten, vaikka haluaisin ollakkin lapsinero. Mieluiten olisin joko Rohkelikossa tai Luihuisissa. Tosin Luihuisissa varmaan mielummin. Rohkelikot ovat jotenkin turhan sankarimaisia. Luihuiset ovat minusta inhimillisempiä, kun ajattelevat myös omia etujaan.
Joten Puuskupuh taitaisi jäädä ainoaksi tuvaksi johon en ehkä niin paljoa hinkuisi päästä.

muoks. Tosin antaisin aika paljon jotta edes pääsisin Tylypahkaan opiskelemaan ja silloin tuvalla ei olisi enää väliä kunhan olisi Tylypahkassa.

Hockenheim

• Ankeuttaja
« Vastaus #117 : Heinäkuu 08, 2008, 22:35:53 »
Paljonhan tätä tupakysymystä on tullut päässä pohdiskeltua, kaksi on ehdotonta tupaa mihin en mene tai lähtisin seuraavalla mahdollisella junalla kotiin, yksi on sellainen tupa mihin voin vain äärimmäisen vastentahtoisesti mennä ja tämä neljäs on sellainen, jonne sopisin ja jonne tahdon.

Toinen ehdoton ei tupani on Rohkelikko. Tietynlainen toimiminen epäitsekkäästi ärsyttävyyteen asti, sankarityypit ja maailmanpelastajat: minä en ole sellainen, enkä minä arvosta sellaista toimintaa sitten vähääkään. Toinen, ja ehkä jopa tärkeämpi, on Puuskupuh. Minä en luonteenpiirteiltänikään sovi, ja koska he vielä kaiken lisäksi ovat yleensä aina viimeisiä, ei minun kunnianhimollani Puuskupuhissa paljon oleskeltaisi.

Huurretursas

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Heinäkuu 09, 2008, 00:21:31 »
En missään nimessä haluaisi Luihuiseen enkä Rohkelikkoon enkä Puuskupuhiin.
Luihuiseen en sen takia, että Luihuisen arvomaailma ei jotenkin sovi minulle. Kaikki se puhdasverisyys-soopa ja viekkaus ja oveluus ja (minulle on tullut tällainen kuva) oman etunsa tavoittelu. Ja älkää ihmiset pillastuko tosta että pahoja velhoja tulee vain/eniten/whatever Luihuisesta, koska sehän on kirjassa sanottu fakta. Kirjassa on annettu sellainen kuva, että luihuiset on jollain tapaa pahiksia. Että älkööt nyt suuttuko.
Rohkelikko en missään nimessä olisi, koska en ole sellainen tyypillinen rohkelikko, rohkea ja mahtava ja sankari ja jee. Sellainen "ajattelen aina urhoollisesti muita"-tyyppi.
Puuskupuhiin en kuuluisi sen takia, että puuskuthan ovat (edelleenkin minulle on tullut tällainen kuva) kivoja ja kaikkien kavereita ja rehellisiä ja ahkeria. Minä en ole tippaakaan tuollainen.

Eli ylläri ylläri, olen Korpinkynsi.

XwoundX

• Ankeuttaja
« Vastaus #119 : Heinäkuu 28, 2008, 14:41:36 »
En haluaisi Puuskupuhiin. Tai no aivan sama tietysti, jos joskus Tylypahkaan pääsisin, niin olisin onnesta soikeana jo sen takia, joten ihan sama mihin tupaan joutuisin...:D Mutta Puuskupuhin kohdalla tulisi sellainen "Yäää, oon kateellinen Luihisille" - fiilis :D En sitten tiedä miksi, Puuskupuh ei vaan tunnu omalta. Eikä Rohkelikko. Korpinkynnessä voisin viihtyäkin ja Luihusessa vielä paremmin. Mutta Puuskupuh ja Rohkelikko...bläh.

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
« Vastaus #120 : Heinäkuu 29, 2008, 20:32:06 »
Puuskupuh on luultavasti se kaikista kammoksituin omalla kohdalla. En kyllä joutuisi kyseiseen tupaan vaikka lajitteluhatulle olisi juotettu ämpärillinen tuliviskiä, minusta ei saa rehtiä, ahkeraa ja ystävällistä millään muotoa.

Tuskin kyllä tuntisin oloani kovin kotoisaksi Korpinkynnessäkään. Tosin sinne joutumisesta ei olisi pelkoa sen enempää kuin Puuskupuhiinkaan, sillä en ole erityisen terävä opinnollisesti. Älliä kyllä löytyy päästä, muttei niin paljoa, että sillä tulisi lajitelluksi Korpinkynteen. Ainakin luulen niin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2008, 21:54:25 kirjoittanut moottorisaha »
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

melardy

• Ankeuttaja
« Vastaus #121 : Heinäkuu 31, 2008, 08:51:38 »
Luulisin etteten tahtoisi Luihuiseen. En pidä kierottelusta, juonimisesta, pahoista ihmisistä yms. Ja sellainen käsitys minulla Luihuisesta on. Ja sieltä on tullut kaikki nuo pahat velhot. Ja en varmaan viihtyisi siellä, sillä no, selitin äskön että kun sieltä on tullut esim. Voldemort, en tuntisi oloani jotenkaan turvalliseksi ja pelkäisin että minusta tulisi sellainen.
Enkä niin paljon sitten erityisesti pidä Korpinkynnestäkään, en ole mikään hirveän hyvä koulussa :)
Mutta vähiten tahtoisin kuitenkin Luihuiseen.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #122 : Elokuu 08, 2008, 15:55:11 »
Tämä vastaus on selvä. Puuskupuhiin koska minua on kiusattu monta vuotta (ei hirveän rajusti mutta kuitenkin), ja Puuskupuhejakin kiusataan, joten en haluaisi jatkaa sitä. Mutta jos ajatellaan siten, että olisin alkuajoista tiennyt olevani velho, ei minua oltaisi voitu kiusata, eikä minulla olisi tähän mitään loogista vastausta. Testien mukaan olisin Puuskupuh (tai Luihuinen, vaihtelee testeittäin), joten kai minä siihen joutuisin vaikken haluaisi.
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Nadia

• mastermind
  • Vuotislainen
« Vastaus #123 : Lokakuu 02, 2008, 20:10:07 »
Vuosi sitten olisin vastannut ehdottomasti Puuskupuhin olevan kauhein tupa ikinä. Palvoin Luihuisia, heidän ihanuuttaa, nokkeluuttaan, ja paha kiehtoi minua. No sitten järki astui peliin. Kyllä, en halua Luihuiseen mistään hinnasta, yksinkertaisesti ilmapiirin takia. Moni oli Voldemortin aikaan erittäin ilkeä, mutta onneksi tajusivat faktat. Yhä oveluus, ja kataluus ei kuitenkaan ole juttuni. En haluaisi juonitella. :( Jos joudun sinne niin lähden kotiin, en ikinä sopeutuisi sinne. Olen aina mieltänyt Puuskupuhit jalkaräteiksi, ja yhä ne ovat mielestäni niitä joilla teetetään työt ja putsataan jalat. Eli en antaisi kävellä itseni yli, joten Puuskupuhiin todennäköisesti joutuessani muuten heidän maineensa täysin. Annan Luihuisille ja tekopyhäpaska Rohkelikoille mitä ansaitsevat, Korpinkynnen ah-niin-älykkäitä unohtamatta. Luihuiset ovat liian ovelia juonittelijoita, Rohkelikot liian kusta-päässä-tyyppejä ja Korpinkynnet liian täydellisiä! Miettikää Korpinkynsiä. Älyä on, kokeista sataa hyviä tuloksia... Sehän on hienointa ikinä, omalla arvoasteikollani. Älykkyydestä pääsee taikaministeriöön töihin, mielenkiintoisiin tehtäviin. Mutta jos ei ole muuta kuin älykkyyttä, silloin on jo hukassa. Joten kaksipiippuista tämä Korpinkynnen elo.

Rohkelikot omalla tavallaan ovat myös mukana siinä missä tuvassa haluaisin olla. Vaikka he ovatkin tekopyhiä, voisi miettiä niitä urheita, mutta samalla niin höppöisenpöppöisiä. Kuten Neville. Nevillellä löytyy urheutta, ystävällisyyttä ja rehtiyttä, mutta siltikään hän ei ole tekopyhä. Viimeisessä kirjassa näimme Nevillen uudet puolet, mutta onneksi ne eivät kaatuneet niin pahasti päälle.

Eli vedän johtopäätökseni, ja sanon etten mistään hinnasta tahdo olla Luihuisessa. (Luihuisen ilkeys stereotypiana taitaa johtua Voldemortin kuulumisesta siihen tupaan)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 02, 2008, 20:13:28 kirjoittanut Nadia »
so throw your diamonds in the sky
we'll stay gold forever

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #124 : Joulukuu 30, 2008, 03:12:09 »
Muutama vuotta sitten olisin luultavasti vastannut, etten missään nimessä menisi Luihuiseen, nehän on niitä pahiksia, hyi! Niihin aikoihin olin myös fanaattinen Rohkelikko-fani ja olisin halunnut sinne. Nyt en oikein tiedä. Tai no tiedänpäs, mutta on se valinta silti vaikea.

Ehkä kaikkein vähiten haluaisin Rohkelikkoon (ironiaako? :D). Jotenkin se ilmapiiri ei oikein sytytä enää. Niin, onhan se idea hyvä, ystäviä puolustetaan viimeiseen hengenvetoon asti ja syöksytään pelotta tulta päin, mutta... en minä tiedä. Vähän tekopyhiähän he ovat, pakko sanoa. Varsinkin joku Harry, vaikka hahmo suosikkeihini kuuluu, on tästä hyvä esimerkki. Olen itsekin vähän tekopyhä, mutta tiedän ettei Rohkelikko olisi olisi aivan väärä tupa minulle.

Toisena tuleekin sitten se Luihuinen, yllätys yllätys (?). Minä pyrin olemaan mahdollisimman epäitsekäs ihan ärsyttävyyteen asti, eikä Luihuinen oikein iske. Olisihan se kiva, jos olisi oikein viekas ja ovela. Ei, ei ja vielä kerran ei. En kestäisi siellä kovinkaan pitkää aikaa, sitä oman edun tavoittelua, kataluutta ja ilkeilyä. Yh.

Nykyään olen sitä mieltä, etten minä kyllä Korpinkynteenkään suostuisi. Yhdessä vaiheessa minulla oli kauhea tupakriisi, että Korpinkynteen vaiko Puuskupuhiin. Nyt voin ihan varmuudella sanoa Korpinkynnen olevan poissa laskuista. Pärjään hyvin koulussa ja omaan kai ainakin jonkun verran älyä, mutta en sinne sopisi. En ensinnäkään nauti opiskelusta (enää) enkä tee läheskään tarpeeksi töitä menestykseni eteen. Jäljelle jääkin sitten vain Puuskupuh. :)
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA