Kirjoittaja Aihe: Edguy  (Luettu 332 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa yhdys sana sankari

• ->
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Edguy
« : Lokakuu 26, 2007, 15:37:51 »
Älkää vaan sanoko että tästä on aihe, en haulla löytänyt joten ranteet auki.

Mut joka tapauksessa, kuunteleeko joku täältä saksalaista power metal-yhtyettä nimeltä Edguy, tai onko nimi ollenkaan tuttu? Vähän vähemmän metallia kuunteleville ehkä tuntematon nimi, mutta todella hyvää musiikkia.

Lainaus käyttäjältä: Wikipedia: Edguy
Vuonna 1994 Edguy teki ensimmäiset demonsa: Children of Steel ja Evil Minded ja ensimmäisen levytyssopimuksensa se sai AFM Records:ltä vuonna 1995. Yhtye pääsi levyttämään ensimmäisen albumin Savage Poetry, jonka tekemisessä kesti vain kaksi viikkoa. kappaleet kirjoittanut Sammet oli tuolloin 17-vuotias. Toinen albumi, nimeltänsä Kingdom of Madness, ilmestyi vuonna 1997. Jonkin ajan kuluttua Storch erosi bändistä ja hänen tilalleen otettiin nykyinen rumpali Felix Bohnke. 1998 Edguy teki jo kolmannen albuminsa Vain Glory Opera, jossa uusi rumpali ei jostain syystä vielä soittanut, vaan rummut hoiti Frank Lindenthal. Vain Glory Opera oli ainoa Edguyn levy jossa Lindenthal oli mukana. Levyllä vierailivat Hansi Kürsch (Blind Guardian) ja Timo Tolkki (Stratovarius).

Bändin keulahahmo on ilmanmuuta laulaja Tobias Sammet, jolla on erikoinen mutta hieno lauluääni. Edguy soittaa todella melodista metallia jossa ei ole rääkymistä tai huutamista, vaan laulu erottuu selkeästi. Kappaleet ovat omasta mielestäni omaperäisiä ja kertsit jää terävästi päähän soimaan. Sanoituksissa on kaikenlaista laidasta laitaan.

Itse tutustuin tähän bändiin yhden kaverin kautta joka kuunteli yhtä biisiä Edguylta. Tästä sitten itse aloitin kuuntelemisen paljon laajemmin ja tutustutin toisen kaverin ja oman pikkuveljeni kuuntelemaan (sulloin pikkuveljen mp3-soittimen täyteen Edguyta) ja nyt meitä kuuntelijoita on vähän enemmän kuin yksi. Tänä kesänä aloitin kuuntelemisen, joten aika uusi bongaus. Omia fav-kappaleita on Down to the Devil, Vain Glory Opera (MUST!), Out of Control, Nailed to the Wheel, Superheroes ja Tears of a Mandrake näin muutamia mainitakseni. Suosittelen tutustumaan mm. youtuben kautta josta hakusanalla "Edguy" löytyy ihan mukavasti kuunneltavaa jos vain jaksaa etsiä.

Kommentteja bändistä muiltakin vois olla kiva.
sori kovasti

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Dracon hyypiösisko
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Edguy
« Vastaus #1 : Lokakuu 31, 2007, 15:31:31 »
Itse en ole hirveästi kuunnellut kyseistä bändiä, vaikka pitäisi kyllä. Yhden levyn lainasin kirjastosta ja pidin siitä kovasti. Mutta Tobias Sammetilla on myös kaksi levyä nimellä Tobias Sammet's Avantasia, jotka ovat aivan huippuja. Suosittelen Edguyn faneille. Sammetin mahtava ääni sopii hienosti Avantasian fantasiatyyliin, ja on se Edguyssakin niiiin upea...

Hyrre

• Ankeuttaja
Vs: Edguy
« Vastaus #2 : Marraskuu 05, 2007, 17:47:03 »
Minä kuuntelen! \o/

Edguytä on pari vuotta tullu kuunneltua.  Parhaita biisejä bändiltä löytyy vaikka kuinka monia, mutta eiköhän niistä eniten oo tullu kulutettua Frozen Candle, Vain Glory Opera ja Painting on the Wall.

Eikös Sammet muuten ollu 14-vuotias, kun liittyi bändiin..?

Avantasiaakin olen tässä jo vuoden verran kuunnellut. Ja sekin hyvää on.