Kirjoittaja Aihe: Kuoleman varjelusten kansi  (Luettu 15204 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Kuoleman varjelusten kansi
« Vastaus #25 : Marraskuu 21, 2007, 20:18:05 »
Whii, minä tykkään! Kolmikko on vaihteeksi kasassa, viimeksi taisi olla ykkösessä...? Hermione on kaaunis, siitähän on kasvanut nainen:) Ja Harry ja Ron ovat mukavan näköisiä, ehkä hieman oudohkoja.
En voi kiistellä siitä mitä mikäkin tarkoittaa, koska olen lukenut seiskan. Enkä ryhdy spoilaajaksi:) Ei tuossa kannessa kuitenkaan paljasteta liikaa ja se on mukavan salaperäinen niin sanotusti. Kaiken kaikkiaan rakastan. Ehkä paras kansi kaikista ja hyvähän se on, kun viimeinen kirja kyseessä.
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA

Poissa Interwise

• Luihu velmuttelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #26 : Marraskuu 23, 2007, 16:02:23 »
Samaa vanhaa laatua, mutta silti olen huomaavinani jotain pieniä eroja hahmoissa.. Allekirjoittaako tätä kukaan muu? Hyvä kansi, tosin ei aivan sieltä kärkikolmikosta.

Poissa Saphire Tulenpunainen

• Kliseitä rakastava
  • Hirnyrkki
  • UGH!
« Vastaus #27 : Joulukuu 03, 2007, 13:22:00 »
Rakastan tuota kantta! Aivan ihana! Varmasti paras Potter- kansikuva koskaan. Hermione tosiaan näyttää todella aikuistuneelta ja kauniilta, mutta Ron on vain niin paras ja söpö. ^^ Harry, uuh ja nam, tykkäsin hirveästi! Vitos- kirjan kannesta en tykännyt, mutta tässä kannessa on sitä jotain salaperäisyyttä ja mielenkiintoista, ai että kun kihelmöi jo luke tuo kirja! Vasta neljän kuukauden päästä sen pääsee lukemaan! Tuskallista. ^^

Mikähän tuo silmän kuva tuossa on? Muistakaa: ÄLKÄÄ spoilatko tässä osastossa seiskakirjasta yhtään mitään, vaan spoilaus kuuluu Deathly Hallows- osastolle. Kiitos. ^^
"Minä annan kaiken ja enemmän tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää. Mutta on vaan pakko roikkuu perässä."  I want stay Together Forever.

faquarle

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Joulukuu 20, 2007, 01:30:52 »
Vähän liikaa tavaraa yhdelle kansikuvalle, IMO. Ensimmäisissä kirjoissa kansien aiheina oli aina vain joku yksi tietty tilanne/tapahtuma, kannet olivat yksinkertaistettuja, selkeitä ja simppeleitä. Silti ne olivat täysiä mysteereitä kirjoja lukemattomille, kannet ymmärsi aina vasta jälkikäteen. Ja hyvä niin. Mysteerisyys pätee kansiin vieläkin, mutta järkyttävän sekavia niistä on saatu, ja homma vain pahenee loppua kohden. Kuoleman varjelukset on jo täysi sekasotku. Onhan siinä tietysti enemmän bongattavia yksityiskohtia, joiden merkitystä saa mietiskellä itsekseen, ja kantta on varmasti hauska tutkailla lukunautinnon päätteeksi kun kaikki palaset senkin kohdalla loksahtavat paikoilleen, mutta... Kyllä minä silti napsisin tavaraa pois aika runsaalla kädellä. Saa nähdä mitä mieltä olen kirjan luettuani.

Sitten itse yksityiskohtiin. Olin todella mielissäni tajuttuani, että vain kirjasarjan ensimmäisen ja viimeisen osan kannessa komeilee koko pääkolmikko. Viisasten kiven ja Kuoleman varjelusten kansia vartaamalla huomaa Harryn, Ronin ja Hermionen selvästi varttuneet niin henkisesti kuin fyysisestikin. Henkisesestä kasvusta kertovat tilanteen tiedostavat, päättäväiset ja pelottomat ilmeet, todella paljon eroa Viisasten kiven säikkyihin kasvoihin. Fyysisesti Hermione on kaunistunut, naisellistunut ja alkanut selvästi huolehtia ulkonäöstään, Ron ja Harry puolestaan ovat saaneet hieman järeämmät ja maskuliinisemmat piirteet. Eikä Harryn laseissa ole enää teippiä. Joku kauhisteli tuota Ronin tukkaa, mutta samalta se minusta näyttää kuin Kivenkin kannessa. Myös (minussa suurta kummaksuntaa herättävät) koulupuvut Launis on onneksi pitänyt samanlaisina vuodesta toiseen.

Harryn kädessä olevasta palasesta tulee välittömästi mieleen Siriuksen tälle antama peili, jonka Harry sittemmin myös paiskoi pirstaleiksi. Se voisi siis hyvinkin olla kyseisen peilin sirpale, siitähän näkee oman kuvajaisensa sijaan toisen peilin omistavan ystävänsä, ja silmän harmaa väri natsaisi Siriukselle. En ala spekuloimaan miten yhteys kuolleeseen kummisetään sitten olisi mahdollista, mikäli tuo peili-teoria pitää paikkaansa niin se selviää kirjasta sitten. Ronin kädessä on ilmiselvästi Rohkelikon miekka, kiinnitin tosin huomiota noihin turkooseihin timantteihin, mutta Launiksen tuntien en usko niiden merkitsevän mitään erityistä, kunhan koristeena ovat. Aina oikeaan yläkulmaan asti kohoavaa kyhäelmää pitäisin jonkin sortin merkittävänä tapahtumapaikkana, en osaa kyllä etukäteen sanoa yhtään mikä se voisi olla. Taivaalta taitaa sadella lunta, ja tuo elukka vaikuttaa epäilyttävästi suojeliukselta. Tai sitten luvassa on thestralien tapaan joku uusi albiino-olio. Ronin takana näkyy kukkulalla sijaitseva hautakivi, jään jännittyneenä odottamaan kenelle se kuuluu. Suurella todennäköisyydellä joko Harrylle tai Voldemortille.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #29 : Joulukuu 20, 2007, 20:44:20 »

Itse olen aina pitänyt Launiksen kansista, eikä tämä tuottanut poikkeusta, vaikka onkin vähän yksinkertainen.
Voin tosin mainita, että muunmaalaiset kannet ovat mielikuvituksellisempia, enkä tajua tätä Launiksen nenäfetissiä, onko niitä aina pakko suurennella?

Kokonaisuutena ne ovat hyviä enkä paljoa odotakaan kirjan kansilta. Jos ei kirjaan ole tutustunut, niin vetävä kansikuva tietysti aina paras.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #30 : Joulukuu 20, 2007, 23:23:02 »
Hirveästi en ole pitänyt koskaan Launiksen kansista, olen ennemminkin englantilaisten kannalla, mutta minusta nämä ovat ihan hyvät. Vaikka olen lukenut kirja jo (ja tiedä nmitä tuleman pitää), voin sanoa, että kansi on juuri hyvä koska siitä ei saa mitään tiettyä irti ja selvää -> salaperäinen. Joka tapauksessa...on hienoa nähdä kolmikko taas yhdessä kansikuvassa, viimeksi näin oli muistaakseni ensimmäisessä kirjassa. :) Odotan myös itse hyvin paljon että pääsen lukemaan kirjan suomeksi, tulee ainakin koko kirja ihan selväksi.
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

STR

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Helmikuu 28, 2008, 08:00:36 »
Kyllä mäkin luulen, että se taustalla oleva eläin on suojelius. Eikös Harryn suojelius ollutkin juuri joku kauris tai joku sellanen?

Belial

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Helmikuu 28, 2008, 11:56:45 »
Kyllä mäkin luulen, että se taustalla oleva eläin on suojelius. Eikös Harryn suojelius ollutkin juuri joku kauris tai joku sellanen?
Uroshirvi se on jos nyt oikein muistan. <:

Kansi on minusta hieno ja ei paljoa paljastava. Kun tuossahan on noita silmiä ja miekkoja.. Kuitenkin, pidän tuosta.

Jelia

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Maaliskuu 01, 2008, 12:15:25 »
Oih, olenkin jo nähnyt tuon kannen, mutta joo..
Siispä ensiksi - tuo eläin, jota väitätte hirveksi/peuraksi/miksilie, sehän on ilmiselvä lammas!
Musta tuntuu kyllä, että se ei välttämättä liity mitenkään suojeliuksiin...(?)

Todellakin kiinnitin huomiota Harryn laseihin, niissä ei ole teippiä kuten aijemmissa kirjoissa?
Taivaalta sataa jotain lumimaista ja kuu - kapea sirppi.

Hermyllä on kukkanen hiuksissa, aww! Kun lueskelin aijempia viestejä huomasin jonkun maininneen Fleurin ja Ginnyn. Hehän olivat "tärkeimmät" nashahmot kyseisissä kirjoissa? Jospa siis Hermionella on nyt tämän yllättävän naisen rooli.

Hmm... Ronin takana on selvästi muna jonkin näköisessä pesässä...Hmm? Hagridille vihdoin Kimeera!
Harryn kädessä oleva lasi.  Harry pitää lasia sdelvästikin itsellään, suojelevasti. Hän ei siis halua luopua siitä....

Jelian kommentointia ><

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #34 : Maaliskuu 15, 2008, 00:28:54 »
Hieno kansihan se on. Minua vain kummastuttavat suuresti nuo ylisuuret nenät! Harryn nenä on vielä siedettävä, mutta katsokaa Hermionen omaa. Hieman... suurehko. Luulen jostain syystä, että tuohon kanteen on tungettu liikaa "sälää", vaikka se on hyvä, mutta tuo muna whatever, liikaa sähläystä ^^ luulen että silmä Harryn kädessä on Siriukselta saama peilinpalanen. Tuo leijonajuttu on varmaan rohkelikon miekka ja tuo peura jokin suojelius tms.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #35 : Maaliskuu 15, 2008, 19:32:23 »
Minä näin koulun seinällä lehden aukeaman, jossa oli jotain juttua tästä suomennoksesta ja Launiskin jotain kertoi kirjan kansista. En ihan kunnolla ehtinyt lukemaan, kun tunti alkoi jo, mutta jos muistini ei petä, herra kertoi nenien koon syyksi sen, että kaikkien velhojen nenät ovat suuret ö.ö
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #36 : Maaliskuu 15, 2008, 23:03:18 »
Herra kertoi nenien koon syyksi sen, että kaikkien velhojen nenät ovat suuret ö.ö

Omituista, en minä ainakaan tuollaista ole kuullut...
Joo, nyt kun olen Varjeluksia lukenut niin tiedän ihan että mistä nimi tulee ja mitä lähes kaikki kyseiset asiat ovat, mutten voi kertoa niitä. Peura ei tietääkseni ole suojelius, mutten tiedä sitä varmasti...

Että kyllä nuo kirjan myötä selviävät ;)
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #37 : Toukokuu 03, 2008, 13:53:07 »
Onko takakannen ukkeli Lujahaka?
Kyllä aika moni on tätä mieltä, en nyt tiedä missä keskustelu tällä hetkellä luuraa, mutta DH-osastolla siitä keskusteltiin.
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Empaldo

• Roiskeläppä
  • Vuotislainen
« Vastaus #38 : Toukokuu 03, 2008, 14:21:23 »
Onko takakannen ukkeli Lujahaka?
Kyllä aika moni on tätä mieltä, en nyt tiedä missä keskustelu tällä hetkellä luuraa, mutta DH-osastolla siitä keskusteltiin.

^^ Osa vuotislaisista on veikkannut takakannen "ukkelia" myös Oljoksi. Mutta kirjassa puhuttiin, miten Lujahaalla ei ollut silmissä valkuaisia, kuten ei takakannen "ukkelillakaan". Joten se on aika varmasti Lujahaka.
”Life is complicated. I've killed people, smuggled people, sold people. Perhaps here, things will be different.”  -Niko Bellic

Ginny Weasly

• Ankeuttaja
Vs: Kuoleman varjelusten kansi!!!! (spoilaa)
« Vastaus #39 : Lokakuu 03, 2009, 11:00:27 »
Mielestäni mielenkiintoinen ja lukemaan innostava kansi. Taustalla oleva otus kummastuttaa. Onko se hirvi tms. mutta eikö sillä pitäisi olla sarvet?

Se on naarashiri jos luet sen sitten tajuat en haluu spoilata.

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
« Vastaus #40 : Lokakuu 04, 2009, 01:27:42 »
mä kans luulisin että se  takakannessa olva ukko on lujahaka koska muistaisin että jossain kohassa oltais sanottu että jotain ''...ja pyöritteli mustaa pukinpartaansa sormessaan..'' vai oliko??
I don't care what you think. lol

Poissa Lloue

• Vuotislainen
« Vastaus #41 : Lokakuu 08, 2009, 15:56:05 »
Iltasanomissa luki KV:n ilmestymisen aikoihin, että Launis halusi tehdä Harrylle jonkun sellaisen ominaisuuden, mistä häntä kiusattaisiin (olen aika ymmälläni, nimittäin ekös hintelä poika ja rikki menneet rillit ole aika sellainen asia?!) ja siitä tuli se kohuttanut nenä.
Varo turbaanipäisiä miehiä